abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:40:46 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147085821




Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2015 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!



ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi
FM-Base





PC System Requirements
OS: Windows XP, Vista, 7, 8
Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon XP: 1.6GHz+ V/7/8: 2.2GHz+
Memory: 1 GB RAM
Graphics: NVidia GeForce FX 5900 Ultra ATI Radeon 9800 Intel GMA X3100 128MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 3 GB available space


Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html


Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147085843
Jozefzoon gekocht voor Tranmere ;(
pi_147086129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Helaas, 37 miljoen willen ze, geen clausule :P
Misschien maar beter ook. Na duizend posts over zivkovic heb ik t wel gezien. Waar is de liefde voor Donacien?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147086176
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:49 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Misschien maar beter ook. Na duizend posts over zivkovic heb ik t wel gezien. Waar is de liefde voor Donacien?
Hier. Donacien O+ O+ O+
pi_147086473


Rotariu, de nieuwe Mitea O+

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:03:58 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147086605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:00 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]

Rotariu, de nieuwe Mitea O+

[ afbeelding ]
Mitea :D

Hoeveel moest je er voor lappen? :P
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147086657
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

Mitea :D

Hoeveel moest je er voor lappen? :P
6 miljoen in seizoen 1. Maar hij brak eigenlijk pas eind vorig seizoen echt door. Tot die tijd had hij steeds Kishna voor zich. En daar kwam na een half jaar ook nog Fischer bij.



Fischer intussen voor een kleine 30m aan Arsenal verkocht en Kishna speelt op rechts. Met Ould-Chikh en Cerny wel veel concurrentie, maar niemand heeft in de buurt kunnen komen van die Roemeen. Tot zijn doorbraak was het op de vleugels maar een wisselvallige bende bij mij.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147086837
Bij mij heeft de poep inmiddels ook de ventilator geraakt. Begon met Willems, ik kreeg een berichtje dat hij toch écht wel graag naar Napoli wilde (tot nog toe niks van gehoord hé :P), vervolgens maar gezegd dat ik hem laat gaat bij een goed bod. Hij is 9 mil waard, krijg ik VERDOMME een bod van 4,5 miljoen euro :'). Dus ik zeg 'Fuck You' tegen Napoli, vervolgens gesprek met Jetro, want hij was ontevreden over de gang van zaken. 'Ik vind dat je me voor zo'n mooi bedrag had moeten laten gaan'.

Vervolgens hard tegenin gegaan en nu zit de hele selectie (inclusief zijn directe concurrenten :') ) te bitchen op mij. Verder groeien Depay en Ajer het hardst. Depay imiddels niveautje (sub)wereldtop en is 22,5 mil waard, maar nog geen bod op gehad. Ajer heeft als VM nog bijna geen wedstrijd gemist en is inmiddels ook 6/7 miljoen waard (18 jaar) en speelt echt heerlijk. Tot slot is Hiljemark vrij opmerkelijk bezig, vorig seizoen al 18 goals ofzo en staat nu op een kwart ook al weer op 7/8 goals :P
pi_147086869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

6 miljoen in seizoen 1. Maar hij brak eigenlijk pas eind vorig seizoen echt door. Tot die tijd had hij steeds Kishna voor zich. En daar kwam na een half jaar ook nog Fischer bij.

[ afbeelding ]

Fischer intussen voor een kleine 30m aan Arsenal verkocht en Kishna speelt op rechts. Met Ould-Chikh en Cerny wel veel concurrentie, maar niemand heeft in de buurt kunnen komen van die Roemeen. Tot zijn doorbraak was het op de vleugels maar een wisselvallige bende bij mij.
Ik haalde ook altijd zo'n talentje uit Roemenië volgens mij; Stanciu :P Soort van standaard aankoopje in de vorige FM, schijnt nu iets minder goed te zijn en bovendien wat duurder.
pi_147086990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:10 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik haalde ook altijd zo'n talentje uit Roemenië volgens mij; Stanciu :P Soort van standaard aankoopje in de vorige FM, schijnt nu iets minder goed te zijn en bovendien wat duurder.
Ja, je had er vorig jaar 2. Allebei van Steau. Stanciu en Iancu _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147086998
In Spanje scouten _O_ al die lage transferclausules bij talentjes :9
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147087026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:14 schreef wieisboos het volgende:
In Spanje scouten _O_ al die lage transferclausules bij talentjes :9
Brazilië en Argentinië lijken ook echt een goudmijn. Vind het zelf altijd lelijk, maar als je zo effectief mogelijk wilt werken heb je binnen 2 jaar een full brazilian/argentina squad :P
pi_147087029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:14 schreef wieisboos het volgende:
In Spanje scouten _O_ al die lage transferclausules bij talentjes :9
Met Ajax koop ik nooit Spanjaarden, Engelsen, Duitsers etc. Scout liever in de Benelux, Scandinavië en die Oostbloklanden. Af en toe een uitzondering als mijn scouts echt een topper tegenkomen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147087104
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Brazilië en Argentinië lijken ook echt een goudmijn. Vind het zelf altijd lelijk, maar als je zo effectief mogelijk wilt werken heb je binnen 2 jaar een full brazilian/argentina squad :P
Brazilie/Argentinie doe ik ook niet meer aan want dat is gewoon te makkelijk :P Europa wel nog
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147087121
Zivkovic 1 goal in de laatste 8 wedstrijden..en hij had zo'n geniaal seizoen tot deze reeks begon ;(

Nu mist hij zelfs de topscorerstitel..Zivko staat op 33 met nog 1 wedstrijd te gaan. Depay op 36 _O-

Zivko wel de meeste assists (15)..dat is ook wel verrassend. Maar op dat aantal stond hij 3 maanden geleden ook al..topvorm dus :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:21:48 #16
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147087223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

6 miljoen in seizoen 1. Maar hij brak eigenlijk pas eind vorig seizoen echt door. Tot die tijd had hij steeds Kishna voor zich. En daar kwam na een half jaar ook nog Fischer bij.

[ afbeelding ]

Fischer intussen voor een kleine 30m aan Arsenal verkocht en Kishna speelt op rechts. Met Ould-Chikh en Cerny wel veel concurrentie, maar niemand heeft in de buurt kunnen komen van die Roemeen. Tot zijn doorbraak was het op de vleugels maar een wisselvallige bende bij mij.
De flanken zijn bij mij ook hopeloos, in de komende transferperiode (zomer voor 2015/16) maar investeren.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147087259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:18 schreef Tim86 het volgende:
Zivkovic 1 goal in de laatste 8 wedstrijden..en hij had zo'n geniaal seizoen tot deze reeks begon ;(

Nu mist hij zelfs de topscorerstitel..Zivko staat op 33 met nog 1 wedstrijd te gaan. Depay op 36 _O-

Zivko wel de meeste assists (15)..dat is ook wel verrassend. Maar op dat aantal stond hij 3 maanden geleden ook al..topvorm dus :')
Ik heb Zivkovic weggedaan voor 42 miljoen, ergerde me te veel aan zijn wisselvalligheid. Dan loopt hij twee maanden lang 2 op 1 en dan staat hij weer twee manden droog.
Carlos Fierro gehaald voor 16 miljoen die vrijwel net zo goed is als Zivko

Muric doet het erg goed dit seizoen ondanks dat hij geen geweldige stats/potential heeft
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147087336
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:21 schreef donroyco het volgende:

[..]

De flanken zijn bij mij ook hopeloos, in de komende transferperiode (zomer voor 2015/16) maar investeren.
Mijn team draait van begin af aan goed..mijn 4-2-3-1 werkt denk ik niet zo goed voor optimaal rendement vanuit de flanken ofzo. SInds ik 2 seizoenen terug de linker winger een inside forward heb gemaakt scheelt dat in ieder geval veel en gaat het niet ten koste van de spits. Op rechts heb ik nog wel een winger.

MIjn CAM scoort ook altijd veel en heeft veel assists, dus dat zit verder wel goed.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147087365
Ikzelf gebruik op rechts een Raumdeuter tot dodelijk effect _O_
pi_147087409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:23 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Ik heb Zivkovic weggedaan voor 42 miljoen, ergerde me te veel aan zijn wisselvalligheid. Dan loopt hij twee maanden lang 2 op 1 en dan staat hij weer twee manden droog.
Carlos Fierro gehaald voor 16 miljoen die vrijwel net zo goed is als Zivko

Muric doet het erg goed dit seizoen ondanks dat hij geen geweldige stats/potential heeft
[ afbeelding ]
Nice. Muric en El Ghazi waren hier echt een flop..zowel qua prestatie als potentieel, dus dat werkte niet echt.

Mijn grootste talent is trouwens een CM uit Mali. Al speelt hij inmiddels voor Frankrijk. Had liever een Malinees vlaggetje gehad in mijn elftal though _0-

Pogba 2.0

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147087427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:25 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Mijn team draait van begin af aan goed..mijn 4-2-3-1 werkt denk ik niet zo goed voor optimaal rendement vanuit de flanken ofzo. SInds ik 2 seizoenen terug de linker winger een inside forward heb gemaakt scheelt dat in ieder geval veel en gaat het niet ten koste van de spits. Op rechts heb ik nog wel een winger.

MIjn CAM scoort ook altijd veel en heeft veel assists, dus dat zit verder wel goed.
Als ik met een inside forward speel, zet ik er altijd complete wing back achter. Boilesen staat nu op 6 assists na 7 wedstrijden dit seizoen. Van Rhijn haalde ook altijd een flink aantal assists maar die heb ik nu verkocht
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147087487
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Nice. Muric en El Ghazi waren hier echt een flop..zowel qua prestatie als potentieel, dus dat werkte niet echt.

Mijn grootste talent is trouwens een CM uit Mali. Al speelt hij inmiddels voor Frankrijk. Had liever een Malinees vlaggetje gehad in mijn elftal though _0-

Pogba 2.0

[ afbeelding ]
damn _O_ zulke talenten heb ik er nog niet tussen zitten. Heb alleen deze keeper

En deze rechtsback bij Groningen opgepikt
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147087496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:28 schreef Tim86 het volgende:
Had liever een Malinees vlaggetje gehad in mijn elftal though _0-

Ik heb er ene uit Sint Lucia _O-
pi_147088226
Kishna voor 15 miljoen naar Chelsea :')
pi_147089183
Voor het eerst de CL finale bereikt in FM15 :)



Moet in de finale tegen Real. Daar won ik vorig jaar 2x van in de poule :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147089200
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:35 schreef Tim86 het volgende:
Voor het eerst de CL finale bereikt in FM15 :)

[ afbeelding ]

Moet in de finale tegen Real. Daar won ik vorig jaar 2x van in de poule :o
Succes _O_
pi_147089286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Succes _O_
Thanks. Eerst nog 1 competitiewedstrijd en dan zitten er nog 17 dagen tussen :')

Dus nog maar 2 friendlies inplannen I guess. Was vorig jaar ook al zo.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:53:10 #28
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147089691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:39 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Thanks. Eerst nog 1 competitiewedstrijd en dan zitten er nog 17 dagen tussen :')

Dus nog maar 2 friendlies inplannen I guess. Was vorig jaar ook al zo.
Tegen Zeeburgia en Zottegem _O_ :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147089894
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:53 schreef donroyco het volgende:

[..]

Tegen Zeeburgia en Zottegem _O_ :D
AFC en Jong Ajax zijn het geworden _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147089924
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:00 schreef Tim86 het volgende:

[..]

AFC en Jong Ajax zijn het geworden _O-
Domme zet, te groot niveau verschil ;(
pi_147089949
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

Domme zet, te groot niveau verschil ;(
Even wedstrijdritme..that's it.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147089994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

Domme zet, te groot niveau verschil ;(
Je wil ook niet een te competitieve friendly hebben, grotere kans op blessures.
pi_147090042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je wil ook niet een te competitieve friendly hebben, grotere kans op blessures.
Als je er 2 doet, kan je team wisselen in de rust. Iedereen ritme en ze spelen maar even.
pi_147090049
Maar we horen het zo denk :P
pi_147090084
Tielemans en Nouri geblesseerd op de training..daar gaan we al. Twijfelachtig voor de finale.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:06:59 #36
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147090131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:05 schreef Tim86 het volgende:
Tielemans en Nouri geblesseerd op de training..daar gaan we al. Twijfelachtig voor de finale.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147090206
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:06 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat + placenta en het komt goed _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147090874
Tijd voor de finale. Ik zie dat de managerbug die heerst in mijn game ook Real heeft getroffen. Ze zitten al bijna 2 jaar zonder manager :')

Tielemans is zwaar geblesseerd geraakt op de laatste training hier..was net weer fit ;(

Deze mannen moeten het gaan doen:


Nouri niet fit genoeg om te starten en Andersen is inmiddels Nederlander :P

Die Wellington Verloo komt van Vitesse. Is eigenlijk ook een Nederlander, al heb ik hem nog niet kunnen overtuigen om voor het nationale elftal uit te komen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147090940
Bale speelt linksback :')

Denswil pakt rood :{w
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147091128
Contract met Balanta verlengt tot 2021. _O_

Cerci en Depay op de vleugels werkt echt té goed. _O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Iedere kerel heeft wel eens gekeken tot hoever hij kwam bij zichzelf.
pi_147091149
En verloren. Kutwedstrijd. Kut Fano :(

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147091159

Stel successupporters :') 10.000 man die glashard gaan beweren toch echt "altijd al fan van Tranmere te zijn geweest"

Naja, ik kan 't geld goed gebruiken :')
pi_147091167
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:41 schreef Tim86 het volgende:
En verloren. Kutwedstrijd. Kut Fano :(

[ afbeelding ]
Denswilde niet ;(
pi_147091248
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:41 schreef Tim86 het volgende:
En verloren. Kutwedstrijd. Kut Fano :(

[ afbeelding ]
:'(

Ach de finale behalen is ook best lekker, sowieso gaat het een seizoen later beter omdat al die spelers beter worden.
Op dinsdag 26 augustus 2014 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Iedere kerel heeft wel eens gekeken tot hoever hij kwam bij zichzelf.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:09:51 #45
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147095557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:31 schreef Tim86 het volgende:
Tijd voor de finale. Ik zie dat de managerbug die heerst in mijn game ook Real heeft getroffen. Ze zitten al bijna 2 jaar zonder manager :')

Tielemans is zwaar geblesseerd geraakt op de laatste training hier..was net weer fit ;(

Deze mannen moeten het gaan doen:
[ afbeelding ]

Nouri niet fit genoeg om te starten en Andersen is inmiddels Nederlander :P

Die Wellington Verloo komt van Vitesse. Is eigenlijk ook een Nederlander, al heb ik hem nog niet kunnen overtuigen om voor het nationale elftal uit te komen.
Hakim Groenendijk :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147096610
Zivkovic gaat echt fantastisch bij mij.. Heb al een bod van 69 miljoen op hem gehad.

  vrijdag 28 november 2014 @ 22:04:47 #47
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147102409


Uit met 3-2 verloren, flink boos geworden en dan kunnen ze het ineens wel. Nu in de halve finale tegen Bayern, oftewel:

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147102759
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:04 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]

Uit met 3-2 verloren, flink boos geworden en dan kunnen ze het ineens wel. Nu in de halve finale tegen Bayern, oftewel:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mourinho 's bellen naar welke garage hij altijd gaat.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:18:09 #49
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147102954
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Mourinho 's bellen naar welke garage hij altijd gaat.
_O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147115417
Kan je ergens je gemaakte beloftes zien?
pi_147115735
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:09 schreef Zocalo het volgende:
Kan je ergens je gemaakte beloftes zien?
Ja. Bij Home (Of thuis, dunno, heb de game in het Engels staan), heb je een kopje 'promises/beloftes'
pi_147118627
Het lijkt wel of contracten steeds minder waard worden. Als ik een speler verleng met drie jaar en hij wilt weg, kan ik weinig meer krijgen dan zijn marktwaarde... Ookal is het mijn sterspeler.
pi_147118644
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:35 schreef Zocalo het volgende:
Het lijkt wel of contracten steeds minder waard worden. Als ik een speler verleng met drie jaar en hij wilt weg, kan ik weinig meer krijgen dan zijn marktwaarde... Ookal is het mijn sterspeler.
Geen last van eerlijk gezegd. Als ik een speler wil behouden, dan blijft ie. Dan gaat ie maar miepen.
pi_147119355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:35 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Geen last van eerlijk gezegd. Als ik een speler wil behouden, dan blijft ie. Dan gaat ie maar miepen.
Gaat je selectie dan niet zeuren?
pi_147119364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Gaat je selectie dan niet zeuren?
Dan zeuren ze maar :P Ik ben de baas, niet zo'n jankselectie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2014 16:06:03 ]
pi_147120588
Zidane is aan de slag gegaan bij Willem 2 dat op punt van degraderen staat :')
pi_147122711
koekoek
Oh.
pi_147124406
Zo, de buitenwereld heeft de gigantische opmars van Tranmere Rovers ook opgemerkt. Net achter elkaar banen aangeboden gekregen bij Arsenal, Chelsea en Man Utd :P Afgewezen uiteraard.
pi_147129580
Contracten van Mesut Ozil en Nuri Sahin lopen af, zou wat zijn als ik die twee gratis over kan nemen. _O_

Vooral Mesut Ozil lijkt nu onmogelijk, maar heeft Fenerbahce als favoriete club staan in zijn profiel.



Hopen dat hij tussendoor niet verlengt.



Trouwens ook een hele lekkere poule in de Champions League. Zit pas in pot 3 dus heb echt geluk gehad met de ploegen die ik heb geloot uit pot 1 en 2.
Op dinsdag 26 augustus 2014 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Iedere kerel heeft wel eens gekeken tot hoever hij kwam bij zichzelf.
  zondag 30 november 2014 @ 00:54:37 #60
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147137044


Zivkogod had er zin in. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147146058
Ik ben nu ontslagen puur en alleen vanwege het feit dat de moraal van het team niet geweldig is... :{

Het begon met een verdediger die in 2 achtereenvolgende wedstrijden een rode kaart kreeg, waarna ik hem respectievelijk een waarschuwing en een boete gaf. Daar was hij het dus niet mee eens, waarna de hele selectie pissig werd op mij. Na een aantal maanden is de moraal nog steeds redelijk negatief als gevolg van dit incident en dit in combinatie met wat ontevreden reserves heeft er dus toe geleid dat ik ontslagen ben, terwijl het qua prestaties en financiën meer dan geweldig gaat.

Hoe kan ik zo'n zeer ontevreden speler weer gelukkig krijgen en hiermee de teammoraal weer op normaal peil krijgen? Ik kan geen privé gesprek met hem aangaan en ik kan ook alleen maar algemene teamgesprekken houden...
Patat Friet
pi_147149075


Deze is lekker.
  zondag 30 november 2014 @ 16:11:11 #63
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147150510
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:12 schreef ganzenherder het volgende:
Ik ben nu ontslagen puur en alleen vanwege het feit dat de moraal van het team niet geweldig is... :{

Het begon met een verdediger die in 2 achtereenvolgende wedstrijden een rode kaart kreeg, waarna ik hem respectievelijk een waarschuwing en een boete gaf. Daar was hij het dus niet mee eens, waarna de hele selectie pissig werd op mij. Na een aantal maanden is de moraal nog steeds redelijk negatief als gevolg van dit incident en dit in combinatie met wat ontevreden reserves heeft er dus toe geleid dat ik ontslagen ben, terwijl het qua prestaties en financiën meer dan geweldig gaat.

Hoe kan ik zo'n zeer ontevreden speler weer gelukkig krijgen en hiermee de teammoraal weer op normaal peil krijgen? Ik kan geen privé gesprek met hem aangaan en ik kan ook alleen maar algemene teamgesprekken houden...
Voor mijn gevoel is het onmogelijk.. Ik heb het ook 2 x gehad (Cillessen en Veltman) en beide verkocht, vanaf dat moment was iedereen weer tevreden :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147150749
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het onmogelijk.. Ik heb het ook 2 x gehad (Cillessen en Veltman) en beide verkocht, vanaf dat moment was iedereen weer tevreden :')
Na een aantal pogingen om het team op een alternatieve manier weer gelukkig te krijgen merk ik ook dat het onmogelijk is. Omdat ik geen teambespreking of gesprek met de individuele speler kan beginnen (lijkt me gewoon een bug van FM) kan ik het ontslag simpelweg niet meer afwenden.... Beetje jammer dit, nu kan ik weer opnieuw beginnen aan het seizoen :{
Patat Friet
  zondag 30 november 2014 @ 17:15:12 #65
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147152886


We zitten weer net voor de transferperiode goffedomme :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 30 november 2014 @ 17:35:14 #66
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147153601
Ik dacht ik geef Cerny eens de kans mocht Fischer vertrekken :D



Dat jeugd _O_

Fischer gaat dus vertrekken :W _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147154929
Gotze is bij mij clubloos maar hij wil 200k per week verdienen ;(
  zondag 30 november 2014 @ 19:04:16 #68
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147156501
Crash :'(
Mijn historische overwinning kwijt hierboven tegen Cambuur :(
Schijtspel :r
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 30 november 2014 @ 19:34:31 #69
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147157919


Tennisuitslag :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 30 november 2014 @ 19:36:25 #70
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147157998
Kan iemand nog een goedkope tweede spits aanraden? (Misschien huur?)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147158068
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2014 19:36 schreef donroyco het volgende:
Kan iemand nog een goedkope tweede spits aanraden? (Misschien huur?)
Ponce, Boye, Malcolm, Ongenda
  zondag 30 november 2014 @ 19:42:46 #72
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147158245
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 19:37 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ponce, Boye, Malcolm, Ongenda
Thanks.

Ik heb deze boy als jongeling en Jovic komt nog in de winter.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147158624
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2014 19:42 schreef donroyco het volgende:

[..]

Thanks.

Ik heb deze boy als jongeling en Jovic komt nog in de winter.

[ afbeelding ]
Netjes.
Malcolm moet Malcom zijn overigens!
  zondag 30 november 2014 @ 21:06:54 #74
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147161578
Bod van 54 miljoen op Zivkogod _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 30 november 2014 @ 21:19:34 #75
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147162253


_O- _O- _O- _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 30 november 2014 @ 21:23:42 #76
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147162488
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:19 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]

_O- _O- _O- _O-
Ik wil hem voor geen goud kwijt.


Na 5 wedstrijden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 30 november 2014 @ 21:25:50 #77
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147162603
quote:
17s.gif Op zondag 30 november 2014 21:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik wil hem voor geen goud kwijt.

[ afbeelding ]
Na 5 wedstrijden.
Waarschijnlijk gaat hij toch huilen als ik het bod nu weiger en daarnaast heb ik Jovic en Walian nog. Jovic is zeker zo goed en Walian doet het ook uitstekend als invaller :P
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 30 november 2014 @ 23:20:46 #78
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147169031
quote:
17s.gif Op zondag 30 november 2014 21:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik wil hem voor geen goud kwijt.

[ afbeelding ]
Na 5 wedstrijden.
Dat is wel ziek trouwens :D
5 wedstrijden 16 goals en een gemiddelde van 9.12 _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 1 december 2014 @ 09:12:19 #79
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147175543
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 23:20 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Dat is wel ziek trouwens :D
5 wedstrijden 16 goals en een gemiddelde van 9.12 _O-
Scoorde in de Johan Fruitschaal 5x :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147177131
Leuk al die Ajax games.

De enige club waar je echt al jaren geen uitdaging aan hebt om de CL binnen 3 jaar mee te winnen.
En het grappige, 80% van wat ik hier lees zijn nog dezelfde spelers ook, in seizoen 2020 heeft volgens mij iedereen nog een zelfde elftal.

Geen probleem overigens hoor, maar zou wel eens wat anders willen lezen :).
pi_147181086
In m'n tweede seizoen met Ajax al in de halve finale van de CL. Eerst Man City uitgeschakeld, daarna Everton en nu loot ik Wolfsburg. Niet geheel ongunstig. Op naar de finale :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef EroSensei het volgende:
Leuk al die Ajax games.

De enige club waar je echt al jaren geen uitdaging aan hebt om de CL binnen 3 jaar mee te winnen.
En het grappige, 80% van wat ik hier lees zijn nog dezelfde spelers ook, in seizoen 2020 heeft volgens mij iedereen nog een zelfde elftal.

Geen probleem overigens hoor, maar zou wel eens wat anders willen lezen :).
Ik heb nu mijn eerste Ajax game ooit. Ben eigenlijk Feyenoorder dus lekker bezig met hoogverraad :D
pi_147181208
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef EroSensei het volgende:
Leuk al die Ajax games.

De enige club waar je echt al jaren geen uitdaging aan hebt om de CL binnen 3 jaar mee te winnen.
En het grappige, 80% van wat ik hier lees zijn nog dezelfde spelers ook, in seizoen 2020 heeft volgens mij iedereen nog een zelfde elftal.

Geen probleem overigens hoor, maar zou wel eens wat anders willen lezen :).
Achja, denk dat dit in het begin ook wel meer zo is dan over een paar maanden. Met je eigen club beginnen is lekker bekend en makkelijk. Kan je lekker aan het spel beginnen en straks als je alles weer onder de knie krijgt een meer uitdagende nieuwe game starten.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147181271
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:10 schreef Funzel het volgende:
In m'n tweede seizoen met Ajax al in de halve finale van de CL. Eerst Man City uitgeschakeld, daarna Everton en nu loot ik Wolfsburg. Niet geheel ongunstig. Op naar de finale :)

Thuis tegen Wolfsburg, pakt Rabiot na twee minuten al rood. :') Gaan we hoor.
pi_147181343
Oh alsnog een 1-0 zege. :) Vrij krap, maar hopelijk is het genoeg.
  maandag 1 december 2014 @ 13:58:00 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147182495
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef EroSensei het volgende:
Leuk al die Ajax games.

De enige club waar je echt al jaren geen uitdaging aan hebt om de CL binnen 3 jaar mee te winnen.
En het grappige, 80% van wat ik hier lees zijn nog dezelfde spelers ook, in seizoen 2020 heeft volgens mij iedereen nog een zelfde elftal.

Geen probleem overigens hoor, maar zou wel eens wat anders willen lezen :).
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:15 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Achja, denk dat dit in het begin ook wel meer zo is dan over een paar maanden. Met je eigen club beginnen is lekker bekend en makkelijk. Kan je lekker aan het spel beginnen en straks als je alles weer onder de knie krijgt een meer uitdagende nieuwe game starten.
Wat hij zegt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147183260
CL binnen door een eigen goal van Neuer _O_
pi_147184479
Hoe spelen jullie met Ajax tegen de topploegen? Ik probeer heel ambitieus te controleren, maar vlieg er telkens 4-0 af tegen Real enzo :')
pi_147185396
Godverdomme, Kishna voor 20M kwijt :') Kan me niet herinneren dat ik hem een clausule heb gegeven. Zal toch niet dat Marc Overmars dit heeft gedaan he..
pi_147187538
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:15 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Achja, denk dat dit in het begin ook wel meer zo is dan over een paar maanden. Met je eigen club beginnen is lekker bekend en makkelijk. Kan je lekker aan het spel beginnen en straks als je alles weer onder de knie krijgt een meer uitdagende nieuwe game starten.
Heb hem vandaag ook aangeschaft, 14 overgeslagen maar vooor 23eu een steam key kopen is natuurlijk een koopje.

Laten we daarom maar niet met mijn club beginnen :D, dat is al moeilijk zat. Wel door de vele Ajax games maar ervoor gekozen om met PSV te beginnen. Krijg je wel weer gelijk het gezeik met een Bakkali die niet wilt verlengen, waardoor je hem dus voor een appel en een ei moet verkopen :(.

Maar inderdaad, als ik alles weer onder de knie heb dan gaat er idd een game met NAC komen.

Iemand enig idee hoe je kan instellen dat je bij hoogtepunten van het wedstrijdscherm automatisch over springt naar een volledig hoogtepunt/wedstrijd scherm? Dat krijg ik niet voor elkaar.
pi_147188551
Nou, niet helemaal fair van me, vragen om andere verhalen en vervolgens zelf niks nuttig zeggen. Bij deze mijn game dan maar.

Net een half seizoen erop zitten met Willem II (sorry Alovnac). Raakte in de eerste transferperiode al snel Stijn Wuytens kwijt aan ADO. Meneer Wuytens vond het echt tijd voor een stap hogerop, en voelde dit als zijn laatste kans. Op dat moment stond ik 5e en ADO ergens onderaan (maarja pas paar wedstrijden op dat moment).

ADO betaalde echter ruim 1.5 miljoen, dus prima, ik kon op zoek naar een waardige vervanger.
Heb Ahanach van (volgens mij) Almere City gekocht, en El Hasnaoui gehuurd van Ajax. Vooral die laatste doet het erg goed naast Haemhouts centraal op het middenveld. Ik heb zijn huurcontract ook met 12 maanden kunnen verlengen in de winterstop (waar ik nu zit). De eerste speelt prima, maar moet nog wat groeien.

Vooral Ondaan doet het extreem goed, en heeft ondertussen een waarde van 2.8 miljoen.
Zoals gezegd nu dus winterstop, speel eigenlijk zoals Willem II IRL ook speelt: op balbezit 4-3-3 met 2x MC en 1x AMC.

Sta nu 3e achter PSV en Vitesse. PSV staat wel wat punten los, maar Vitesse en wij doen stuivertje wisselen. Tegen de grote ploegen heb ik het lastig, wel tegen Feyenoord gewonnen, maar PSV en Vitesse en Ajax wisten alle drie van me te winnen. Gelukkig win ik dan weer veel tegen de subtop en lager, door veel balbezit met hoog tempo en zo in de laatste 20 minuten meestal nog 2 goals te maken. Hoogtepunt als Willem II was toch wel de 3-1 overwinning op NAC met 3 goals van Braber :). Al is Braber ondertussen naarstig op zoek naar een nieuwe club, omdat hij Messaoud voor zich moet dulden, en ik talen Jordy Vleugels als 2e AMC gebruik.

Mijn verwachting is dit jaar ergens tussen plek 5 en 10 te eindigen (het zit nog erg dicht bij elkaar allemaal), dus dat ik doelstelling 'niet rechtstreeks degraderen' vrij gemakkelijk haal. Ik hoop dan volgend seizoen nog een seizoen mee te draaien met Willem II, opnieuw de verwachtingen te overtreffen om zo bij een buitenlandse subtopper, of wellicht bij Ajax, PSV of Feyenoord terecht te komen. Vanuit daar wil ik dan weer doorstromen richting de Europese top.

Oftewel, ik probeer mijn trainercarriere ook nog een beetje realistisch te houden. Meestal ben ik het na een aantal seizoen wel beu bij een club, maar blijf ik doordat alle grote talenten er zitten :).
pi_147197925
Bah! wil nieuw contract geven aan Kishna, maar hij wil een gelimiteerde afkoopsom van 17m... Dat wil ik niet :(

Ik twijfel nu om de herstelde Fisher een kans te gaan geven en hem naar het tweede te verbannen.
  maandag 1 december 2014 @ 20:40:53 #92
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147198422
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:29 schreef Binamin het volgende:
Bah! wil nieuw contract geven aan Kishna, maar hij wil een gelimiteerde afkoopsom van 17m... Dat wil ik niet :(

Ik twijfel nu om de herstelde Fisher een kans te gaan geven en hem naar het tweede te verbannen.
Kun je onderuit komen of juist de afkoopsom ruimschoots verhogen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147198528
Klopt... Als het onderhandelbaar was...
pi_147199258
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:43 schreef Binamin het volgende:
Klopt... Als het onderhandelbaar was...
Dan ook, klik op use existing terms en dan is het weer onderhandelbaar.
pi_147199656
Iemand een leuk land/provincie om mee te starten?
pi_147199704
Het is waarschijnlijk al wel langs gekomen maar zag het zo vlug niet in dit topic; hoe speelt het vergeleken met 14? Nog merkbare veranderingen? Ik haal em wss toch wel, maar de vraag is meer hoeveel haast ik er achter zet :p
  maandag 1 december 2014 @ 21:07:06 #97
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147199761
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:05 schreef Super-B het volgende:
Iemand een leuk land/provincie om mee te starten?
http://lowerleaguemanager.com/Paco.html
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 1 december 2014 @ 21:07:24 #98
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147199784
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:05 schreef DjNivek het volgende:
Het is waarschijnlijk al wel langs gekomen maar zag het zo vlug niet in dit topic; hoe speelt het vergeleken met 14? Nog merkbare veranderingen? Ik haal em wss toch wel, maar de vraag is meer hoeveel haast ik er achter zet :p
Ik zou dan even wachten tot de bugs eruit zijn.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147199918
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 21:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik zou dan even wachten tot de bugs eruit zijn.
Elk jaar weer :')
  maandag 1 december 2014 @ 21:23:44 #100
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147200614
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:29 schreef Binamin het volgende:
Bah! wil nieuw contract geven aan Kishna, maar hij wil een gelimiteerde afkoopsom van 17m... Dat wil ik niet :(

Ik twijfel nu om de herstelde Fisher een kans te gaan geven en hem naar het tweede te verbannen.


Kishna verbannen :') _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 1 december 2014 @ 21:30:13 #101
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147200920




Wie van de 2...? Ik kan niet kiezen :'(
Kosten beide zo'n 28 miljoen alleen die Argentijn wil 88k per week en evenaring grootverdiener en die Noor gaat akkoord met 60k p. week..
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147202950
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:30 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wie van de 2...? Ik kan niet kiezen :'(
Kosten beide zo'n 28 miljoen alleen die Argentijn wil 88k per week en evenaring grootverdiener en die Noor gaat akkoord met 60k p. week..
Ik zou voor die Argentijn gaan. Scuffet geen optie?
pi_147204740
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:57 schreef Krediax het volgende:

[..]

Dan ook, klik op use existing terms en dan is het weer onderhandelbaar.
dat is nou nog eens een goede tip
pi_147205965
Mario Götze (clubloos. Dikke fittie met Bayern) weten te strikken met Feyenoord _O_ _O_
Vilhena is net zo goed maar ach....
pi_147206994


Zo, dat was een mooie play-off finale. Bournemouth speelde met een driemansverdediging, waar mijn inside forwards goed van geprofiteerd hebben. Nu dus gepromoveerd in het tweede seizoen, een seizoen eerder dan mijn doelstelling eigenlijk was. Overleven wordt wel lastig aangezien mijn mede-promovendi West Ham en Newcastle zijn, dus ik ben volgend seizoen echt de absolute underdog. Maar mocht ik degraderen heb ik in ieder geval een hoop geld verdiend en hopelijk een goede basis om weer terug te keren naar de PL.
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:07:18 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147210422
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2014 00:16 schreef Jirdo het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, dat was een mooie play-off finale. Bournemouth speelde met een driemansverdediging, waar mijn inside forwards goed van geprofiteerd hebben. Nu dus gepromoveerd in het tweede seizoen, een seizoen eerder dan mijn doelstelling eigenlijk was. Overleven wordt wel lastig aangezien mijn mede-promovendi West Ham en Newcastle zijn, dus ik ben volgend seizoen echt de absolute underdog. Maar mocht ik degraderen heb ik in ieder geval een hoop geld verdiend en hopelijk een goede basis om weer terug te keren naar de PL.
Ik vraag me af of je bij degradatie nog werkzaam zal zijn daar
pi_147211740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je bij degradatie nog werkzaam zal zijn daar
Als je de laagste doelstelling neemt aan het begin van het seizoen dan heb je denk ik nog wel kans dat je mag blijven.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:48:14 #108
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147214962


Gekocht voor 45 miljoen _O_
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147215451
Ook hier maar weer begonnen aan FM2015 _O_

Direct een online game gestart waarin ik Zwolle ben, JC schaal helaas verloren met 4-3 nadat ik 3x op voorsprong was gekomen :'(
pi_147215671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:05 schreef Freire het volgende:
Ook hier maar weer begonnen aan FM2015 _O_

Direct een online game gestart waarin ik Zwolle ben, JC schaal helaas verloren met 4-3 nadat ik 3x op voorsprong was gekomen :'(
Online?
Doen mensen dat? :P
pi_147215726
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Online?
Doen mensen dat? :P
Gewoon met een vriend, we zijn beide een team uit de eredivisie :P
We doen ook dezelfde studie dus we kunnen vaak ook op dezelfde momenten spelen ;)
pi_147215737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Online?
Doen mensen dat? :P
Het is leuk, maar gaat veel te langzaam.
pi_147215774
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:13 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Het is leuk, maar gaat veel te langzaam.
Als je met een vriend/ vrienden speelt is daar best wel wat in af te spreken :P
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:21:58 #114
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147216038
Ik weet niet wie er plaats moet maken voor die Coman hierboven -O- HELP ;(



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:26:58 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147216164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:21 schreef dion_v_k het volgende:
Ik weet niet wie er plaats moet maken voor die Coman hierboven -O- HELP ;(

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doet Terence Kongolo bij Ajax
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:28:52 #116
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147216220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat doet Terence Kongolo bij Ajax
Voor de prijzen voetballen.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:05:27 #117
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147217262
Crash :(

Gebeurt na die laatste update wel vaak :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:12:33 #118
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147217441
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:28 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Voor de prijzen voetballen.
:D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147220368
Behalve Ajax nu ook bondscoach van Nederland geworden. Kan ik mooi alle talenten hierheen sluizen. :7
pi_147222228
Na promotie naar de PL met Sheffield Wednesday 1,5 miljoen euro gekregen van mijn ambitieuze bestuur om degradatie proberen te voorkomen. Dat wordt een mooi seizoen.
pi_147222268
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:07 schreef Jirdo het volgende:
Na promotie naar de PL met Sheffield Wednesday 1,5 miljoen euro gekregen van mijn ambitieuze bestuur om degradatie proberen te voorkomen. Dat wordt een mooi seizoen.
Ik deed het met Colchester in 2 jaar van de first, naar de championship naar de PL. Om me 2 maal te beloond te zien met alleen een iets hoger salarisplafond. :{
pi_147222307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:09 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik deed het met Colchester in 2 jaar van de first, naar de championship naar de PL. Om me 2 maal te belonen met een iets hoger salarisplafond. :{
:')

Had je het overleefd?
pi_147222334
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:11 schreef Jirdo het volgende:

[..]

:')

Had je het overleefd?
Ik heb de game even in de ijskast geparkeerd en ben verder gegaan met een andere game.
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:20:15 #124
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147222551
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:07 schreef Jirdo het volgende:
Na promotie naar de PL met Sheffield Wednesday 1,5 miljoen euro gekregen van mijn ambitieuze bestuur om degradatie proberen te voorkomen. Dat wordt een mooi seizoen.
Ik dacht dat een promovendus in de BPL standaard 20 miljoen transferbudget kreeg?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147222574
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:07 schreef Jirdo het volgende:
Na promotie naar de PL met Sheffield Wednesday 1,5 miljoen euro gekregen van mijn ambitieuze bestuur om degradatie proberen te voorkomen. Dat wordt een mooi seizoen.
Nou succes ermee _O-
pi_147222648
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:20 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik dacht dat een promovendus in de BPL standaard 20 miljoen transferbudget kreeg?
Ja, daar rekende ik ook op. Ik dacht dus eerst dat het een bug was, maar blijkbaar hangt het van de ambitie van je bestuur af.
pi_147223313
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:20 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik dacht dat een promovendus in de BPL standaard 20 miljoen transferbudget kreeg?
Dat geldt voor clubs die of het jaar daarvoor gedegradeerd zijn of die in het bezit zijn van een sugardaddy.
pi_147223648


:')
  dinsdag 2 december 2014 @ 19:01:42 #129
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147225521
Voor de eerste keer een Europees succesje _O-



Meteen de nr. 1 van Engeland opvreten :D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147225573
Wie weet waar ik het gemiddelde toeschouwersaantal kan vinden?
pi_147226347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:01 schreef dion_v_k het volgende:
Voor de eerste keer een Europees succesje _O-

[ afbeelding ]

Meteen de nr. 1 van Engeland opvreten :D
Kongolo en Balanta _O_ _O_
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:03:47 #132
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147230443
De klassieker tegen Feyenoord, lijkt wel of ik tegen Cruzeiro speel :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:17:51 #133
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147231131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:03 schreef dion_v_k het volgende:
De klassieker tegen Feyenoord, lijkt wel of ik tegen Cruzeiro speel :')
Zou dat in iedere game zo zijn?

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_147234646
Hi! people

ik ben ook een bekwaamd fm speler die al een aantal jaartje speelt.

leuk dit forum gevonden te hebben

meteen een vraag, zouden jullie rene meulensteen aannemen? en als wat?
  woensdag 3 december 2014 @ 00:00:01 #135
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_147235465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 23:21 schreef Scorensor het volgende:
Hi! people

ik ben ook een bekwaamd fm speler die al een aantal jaartje speelt.

leuk dit forum gevonden te hebben

meteen een vraag, zouden jullie rene meulensteen aannemen? en als wat?
Als techniekcoach, bij balcontrole doe ik meestal in fm14
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_147235498
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:00 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

Als techniekcoach, bij balcontrole doe ik meestal in fm14
kan die niet veelzijdiger gebruikt worden als ik zo naar zijn stats kijk?
  woensdag 3 december 2014 @ 00:06:34 #137
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_147235643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:01 schreef Scorensor het volgende:

[..]

kan die niet veelzijdiger gebruikt worden als ik zo naar zijn stats kijk?
In principe kun je met hem zo ongeveer doen wat je wil, maar ik had op dat moment een techniekcoach nodig. Hij vraagt wel iets van 6000 per week ofzo
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_147235859
ik zie trouwens die tielemans veel voorbijkomen, maar ik kanhem niet krijgen voor onder de 25 mil bij ajax :'( :'(
  woensdag 3 december 2014 @ 00:54:26 #139
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147236611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:14 schreef Scorensor het volgende:
ik zie trouwens die tielemans veel voorbijkomen, maar ik kanhem niet krijgen voor onder de 25 mil bij ajax :'( :'(
Heeft mij 10 miljoen gekost in het 2e jaar maar heb hem nu voor de 2e keer verhuurd (eerst een jaar Anderlecht en nu een half jaar Lyon). Bij Ajax is er gewoon veel te veel talent, zeker op het middenveld met Bazoer, van den Beek en Nouri die allemaal wereldtoppers kunnen worden :P
Ook Kishna en Cerny kunnen de wereldtop halen, Klaassen is in 2017 hier nog steeds een belangrijke schakel en aanvoerder.
Dan heb ik nog de Braziliaan Lucas Silva op CM, de beste alleskunner in mijn selectie _O_
Ook nog Coman (Juventus), Coric (dinamo) en Ould-Chikh (Twente) dus dan blijft er niet echt plek over voor Tielemans :')
Ik had eigenlijk het 1e en 2e jaar ingekocht met de gedachte dat het, net als in 14, toch allemaal net niet zou zijn met de jeugd van Ajax maar dit jaar worden ze zo verschrikkelijk goed dus nu gaan er weer een aantal aangekochte spelers langzaam de deur uit :D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147236706
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:54 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Heeft mij 10 miljoen gekost in het 2e jaar maar heb hem nu voor de 2e keer verhuurd (eerst een jaar Anderlecht en nu een half jaar Lyon). Bij Ajax is er gewoon veel te veel talent, zeker op het middenveld met Bazoer, van den Beek en Nouri die allemaal wereldtoppers kunnen worden :P
Ook Kishna en Cerny kunnen de wereldtop halen, Klaassen is in 2017 hier nog steeds een belangrijke schakel en aanvoerder.
Dan heb ik nog de Braziliaan Lucas Silva op CM, de beste alleskunner in mijn selectie _O_
Ook nog Coman (Juventus), Coric (dinamo) en Ould-Chikh (Twente) dus dan blijft er niet echt plek over voor Tielemans :')
Ik had eigenlijk het 1e en 2e jaar ingekocht met de gedachte dat het, net als in 14, toch allemaal net niet zou zijn met de jeugd van Ajax maar dit jaar worden ze zo verschrikkelijk goed dus nu gaan er weer een aantal aangekochte spelers langzaam de deur uit :D
ja ik weet ook niet wat ik moet op links...
andersen
kishna
vicher die straks terug komt

btw zivcovic is goddddd :D :D
  woensdag 3 december 2014 @ 01:04:54 #141
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147236764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:01 schreef Scorensor het volgende:

[..]

ja ik weet ook niet wat ik moet op links...
andersen
kishna
vicher die straks terug komt

btw zivcovic is goddddd :D :D
Ik had het eerste seizoen Kishna op links schone centraal en Andersen op rechts. Toen Fischer terugkwam ging hij op links en Kishna op rechts, schone verkocht en Roberts ( Fulham ) centraal. Andersen zit al ruim 2 jaar op de bank :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 3 december 2014 @ 01:06:43 #142
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147236785
Oh en Zivkovic verkocht aan PSG voor 70 miljoen :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147236874
anderson op rechts? :D kan dat :@ :@
pi_147236898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:03 schreef Maastoren het volgende:
Wie weet waar ik het gemiddelde toeschouwersaantal kan vinden?
Ergens bij de teamstatistieken bij het competitiescherm.
pi_147236950
alles met 4 doelpunten verschil winnen, en dan thuis van 010 met 0-2 verliezen :') :')
daar gaat me vertrouwen
pi_147245665
Toch best een goed begin in de PL met Sheffield Wednesday. 7 punten uit 6 wedstrijden, en Chelsea, Arsenal en Manchester United al gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door verkoop van een matige spits voor 8,5 miljoen (waarvan maar de helft naar mijn transferbudget ging) heb ik nog een aardig goede verdedigende middenvelder kunnen halen, Willian Farias. Ik had nog wel wat geld over, maar ik kon geen redelijk goedkope spelers vinden die een duidelijke versterking zouden zijn. De selectie is ook breed, dus ik vind het wel prima zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:49:05 #147
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147246435
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:17 schreef donroyco het volgende:

[..]

Zou dat in iedere game zo zijn?

[ afbeelding ]
Geen idee maar bij de een is het erger dan bij de ander :')

Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147246973
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:49 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Geen idee maar bij de een is het erger dan bij de ander :')

[ afbeelding ]
:')

Wat onrealistisch
pi_147249166
Is bij mij ook zo, er komen overal Brazilianen terecht. Slaat nergens op.
pi_147249361
Geinige bug: als je onderhandelt met een club over een speler kan je als je overeenstemming bereikt aanvaarden of afwijzen. Ik klikte daarna op de gelimiteerde transfersom en toen kwam dat bedrag nog eens bovenop de prijs die ik overeen was gekomen. Zo heb ik odengaard verkocht voor 80 mln (en ook nog eens 40 mln variabel) ipv 20 mln :') :') *O*
pi_147249405
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:14 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Ergens bij de teamstatistieken bij het competitiescherm.
Ok bedankt. Ff checken zo.
Ik heb eindelijk de uitbreiding van het stadion er doorheen kunnen drukken maar die uitbreiding neemt zo'n 2 jaar in beslag. Wtf?
pi_147249442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:33 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ok bedankt. Ff checken zo.
Ik heb eindelijk de uitbreiding van het stadion er doorheen kunnen drukken maar die uitbreiding neemt zo'n 2 jaar in beslag. Wtf?
Hierzo dus:
pi_147250221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Maastoren het volgende:
Geinige bug: als je onderhandelt met een club over een speler kan je als je overeenstemming bereikt aanvaarden of afwijzen. Ik klikte daarna op de gelimiteerde transfersom en toen kwam dat bedrag nog eens bovenop de prijs die ik overeen was gekomen. Zo heb ik odengaard verkocht voor 80 mln (en ook nog eens 40 mln variabel) ipv 20 mln :') :') *O*
En je hebt dat geld daadwerkelijk gekregen? :D
pi_147250357
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:59 schreef Funzel het volgende:

[..]

En je hebt dat geld daadwerkelijk gekregen? :D
Ja. Zal zo ff een screenshot maken.
pi_147250366
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:34 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Hierzo dus:
[ afbeelding ]
Duidelijk. Bedankt ^O^
pi_147250521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:03 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ja. Zal zo ff een screenshot maken.
Oke ben benieuwd. Maar moet je daarvoor op aanvaarden klikken en dan de op de gelimiteerde afkoopsom klikken?
pi_147250636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:08 schreef Funzel het volgende:

[..]

Oke ben benieuwd. Maar moet je daarvoor op aanvaarden klikken en dan de op de gelimiteerde afkoopsom klikken?
Nee. Als je zover bent dat je alleen nog kan aanvaarden of afwijzen (als de andere club akkoord is met je voorstel) dan moet je op de gelimiteerde transfersom drukken en dan kwam die gisteravond bij mij nog erbij. En daarna kan je op aanvaarden drukken. Ik weet niet of de andere club ook daadwerkelijk zoveel moet kunnen betalen. Bayern wilde Odengaard kopen dus ik denk dat zij wel 80 mln kunnen missen.
pi_147250865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:59 schreef Funzel het volgende:

[..]

En je hebt dat geld daadwerkelijk gekregen? :D




Heb nu een transferbudget van 163 mln :')
Het is jammer dat sommige club 30 mln vragen voor spelers die een waarde hebben van 50k.
pi_147250951
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:11 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Nee. Als je zover bent dat je alleen nog kan aanvaarden of afwijzen (als de andere club akkoord is met je voorstel) dan moet je op de gelimiteerde transfersom drukken en dan kwam die gisteravond bij mij nog erbij. En daarna kan je op aanvaarden drukken. Ik weet niet of de andere club ook daadwerkelijk zoveel moet kunnen betalen. Bayern wilde Odengaard kopen dus ik denk dat zij wel 80 mln kunnen missen.
Moet die speler wel een afkoopsom hebben toch?
pi_147251114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:21 schreef Funzel het volgende:

[..]

Moet die speler wel een afkoopsom hebben toch?
Wel een gelimiteerde afkoopsom in z'n contract inderdaad.
pi_147251277
Ah oke, goed om te weten.

Al is het wel een beetje cheaten. :P
pi_147251557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:30 schreef Funzel het volgende:
Ah oke, goed om te weten.

Al is het wel een beetje cheaten. :P
Het verhoogt voor mij het spelplezier. Ik geef het alleen aan. Ieder voor zich wat diegene ermee doet.
  woensdag 3 december 2014 @ 19:08:26 #163
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147256160


Bohhhhh in de jeugd van PSG :9~ :9~ :9~ :9~
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147256843
Benschop :r


[ Bericht 12% gewijzigd door wieisboos op 03-12-2014 19:35:27 ]
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147257022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:24 schreef wieisboos het volgende:
Benshop :r
[ afbeelding ]
_O- _O_
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_147265731
Deze even voor een klein miljoen opgepikt zojuist :).

pi_147266140
Tijdje niet kunnen posten i.v.m. een klein banincident O-)
Hierbij dan maar even een grote update.

Ik speel dus met Tranmere Rovers, en in drie seizoenen gepromoveerd van de League Two naar de Premier League.

Mijn eerste seizoen in de Premier League was zoals te verwachten knap lastig. Kreeg ook maar iets van 2 miljoen transferbudget ivm financiële struggles. Het zag er lange tijd heel slecht uit, maar door een sterke eindspurt niet gedegradeerd:



Financieel nog altijd niet alles op roosjes, maar met die gigantische smak TV-geld wat de Premier League je oplevert wel duidelijk meer budget. Paar spelers verkocht, al het transferbudget overgelepelt naar wage budget, en ik heb de volgende knotsgekke transferperiode gehad:


Ik wilde Zivkovic eigenlijk niet halen, want iedereen heeft hier Zivkovic, maar dit was me toch een buitenkansje man :P

Tweede seizoen Premier League ging dan ook beduidend beter. Wat heet, 6e geëindigd!


Maar dit seizoen had nog meer moois in petto:


De FA Cup gewonnen _O_ _O_

Door dit fantastische seizoen wel wat transferbudget gekregen denk ik, een ruwe 40 miljoen. Deze spelers gehaald:


Begin nu dus aan mijn derde seizoen Premier League. Hopelijk maak ik de stap naar de top vier :Y *O*
pi_147266188
Altijd lekker als iets uitpakt zoals je het wilt. Normaliter is Linssen tweede keus achter Depay (AML) of Narsingh (AMR). Maar speelde hiervoor met een B-team tegen ONS voor de beker en daarin speelde Linssen de sterren van de hemel. Depay viel het laatste halfuur in op AMC (voor het eerst op deze positie) en speelde ook geweldig. In deze wedstrijd er voor gekozen om Linssen dus als AML te laten starten en Depay nog meer vrijheid te geven op de AMC positie (waardoor Wijnaldum terug zakt naar de MC positie ipv de AMC). Pakt heerlijk uit _O_.

pi_147266215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:30 schreef Alovenac het volgende:
Altijd lekker als iets uitpakt zoals je het wilt. Normaliter is Linssen tweede keus achter Depay (AML) of Narsingh (AMR). Maar speelde hiervoor met een B-team tegen ONS voor de beker en daarin speelde Linssen de sterren van de hemel. Depay viel het laatste halfuur in op AMC (voor het eerst op deze positie) en speelde ook geweldig. In deze wedstrijd er voor gekozen om Linssen dus als AML te laten starten en Depay nog meer vrijheid te geven op de AMC positie (waardoor Wijnaldum terug zakt naar de MC positie ipv de AMC). Pakt heerlijk uit _O_.

[ afbeelding ]
Lekkeur _O_

Zo heb ik in de League Two twee DMF's als CB gebruikt, want ik wilde wat meer voetbal van achteruit. Ging ook prima ^O^
  donderdag 4 december 2014 @ 00:26:35 #170
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147267724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:29 schreef Vanillekwark het volgende:
Tijdje niet kunnen posten i.v.m. een klein banincident O-)
Hierbij dan maar even een grote update.

Ik speel dus met Tranmere Rovers, en in drie seizoenen gepromoveerd van de League Two naar de Premier League.

Mijn eerste seizoen in de Premier League was zoals te verwachten knap lastig. Kreeg ook maar iets van 2 miljoen transferbudget ivm financiële struggles. Het zag er lange tijd heel slecht uit, maar door een sterke eindspurt niet gedegradeerd:

[ afbeelding ]

Financieel nog altijd niet alles op roosjes, maar met die gigantische smak TV-geld wat de Premier League je oplevert wel duidelijk meer budget. Paar spelers verkocht, al het transferbudget overgelepelt naar wage budget, en ik heb de volgende knotsgekke transferperiode gehad:

[ afbeelding ]
Ik wilde Zivkovic eigenlijk niet halen, want iedereen heeft hier Zivkovic, maar dit was me toch een buitenkansje man :P

Tweede seizoen Premier League ging dan ook beduidend beter. Wat heet, 6e geëindigd!
[ afbeelding ]

Maar dit seizoen had nog meer moois in petto:
[ afbeelding ]

De FA Cup gewonnen _O_ _O_

Door dit fantastische seizoen wel wat transferbudget gekregen denk ik, een ruwe 40 miljoen. Deze spelers gehaald:

[ afbeelding ]
Begin nu dus aan mijn derde seizoen Premier League. Hopelijk maak ik de stap naar de top vier :Y *O*
Als ik die verhaaltjes van jou lees begint het bij mij ook te kriebelen om met een minder team uit een lagere divisie in Engeland te beginnen ;(

Ohja; die logos :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147267758
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:26 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Als ik die verhaaltjes van jou lees begint het bij mij ook te kriebelen om met een minder team uit een lagere divisie in Engeland te beginnen ;(

Ohja; die logos :')
Joah moet me nog eens een logopack hosselen :')
pi_147267795
Ohja ook nog bondscoach Italie geworden :P
pi_147267999
Blijkbaar wel beetje overboard gegaan met wages/clausules om spelers binnen te hengelen. Ik mag nu nog maar 5% gebruiken van mijn inkomende transferbedragen :')

*edit* Laat ik nu maar editten ipv nog een keer posten. Gebruikt iemand hier de Raumdeuter?

*edit 2* Ik zie kansen :Y



[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 00:52:52 ]
pi_147269268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Blijkbaar wel beetje overboard gegaan met wages/clausules om spelers binnen te hengelen. Ik mag nu nog maar 5% gebruiken van mijn inkomende transferbedragen :')

*edit* Laat ik nu maar editten ipv nog een keer posten. Gebruikt iemand hier de Raumdeuter?

*edit 2* Ik zie kansen :Y

[ afbeelding ]
Raumdeuter?
pi_147269316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:19 schreef Krediax het volgende:

[..]

Raumdeuter?
De Raumdeuter _O_


Een spelersrol voor wingers. Not sure hoe dat in de Nederlandse versie heet. Dacht ook gewoon Raumdeuter.
pi_147269371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

De Raumdeuter _O_
[ afbeelding ]

Een spelersrol voor wingers. Not sure hoe dat in de Nederlandse versie heet. Dacht ook gewoon Raumdeuter.
Dafuq is dat? :P
Is dat nieuw? heb nu een week oid niet gespeeld.

Targetman?
pi_147269378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:30 schreef Krediax het volgende:

[..]

Dafuq is dat? :P
Is dat nieuw? heb nu een week oid niet gespeeld.
Nieuw in FM15 ja. Niet nieuw sinds een patch ofzo :P Basically is het dus een poacher, op de flanken :P
pi_147269379
En jay iemand online om half 3 *O*
pi_147269384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:30 schreef Krediax het volgende:

[..]

Dafuq is dat? :P
Is dat nieuw? heb nu een week oid niet gespeeld.

Targetman?
Poacher zal...afmaker? zijn in het Nederlands gok ik. Targetman is echt voor de centrale rol :P
pi_147269387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:31 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nieuw in FM15 ja. Niet nieuw sinds een patch ofzo :P Basically is het dus een poacher, op de flanken :P
Nog nooit gebruikt, winder/inside forward _O_
pi_147269390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:31 schreef Krediax het volgende:
En jay iemand online om half 3 *O*
Vrijdag is mijn vaste vrije dag (VRIJdag he? gr gr)
pi_147269395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:32 schreef Krediax het volgende:

[..]

Nog nooit gebruikt, winder/inside forward _O_
Een Raumdeuter is dus nog lomp aanvallender dan een inside forward _O_ Defensief geen kut waard. Maar ik heb een Raumdeuter op rechts, en dodelijk effectief, en op links een defensive winger...dus mijn formatie swingt een beetje op en neer tussen een 4-4-2 en een 4-3-3 :P
pi_147269399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vrijdag is mijn vaste vrije dag (VRIJdag he? gr gr)
:')

En omdat het zo`n goede grap is:
:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147269402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:33 schreef Krediax het volgende:

[..]

:')

En omdat het zo`n goede grap is:
:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry :') Het is al half 3, en zoals je kan verwachten van iemand die om half 3 nog wakker is, en de dag erna vrij heeft, ben ik niet nuchter :')
pi_147269411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Een Raumdeuter is dus nog lomp aanvallender dan een inside forward _O_ Defensief geen kut waard. Maar ik heb een Raumdeuter op rechts, en dodelijk effectief, en op links een defensive winger...dus mijn formatie swingt een beetje op en neer tussen een 4-4-2 en een 4-3-3 :P
Raumdeuter: false nine : Raumdeuter
advanced play maker

defensive mid, playmaker for defense
Full back central mid central mid full back

Gewoon met 2 blokken spelen?
pi_147269418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Sorry :') Het is al half 3, en zoals je kan verwachten van iemand die om half 3 nog wakker is, en de dag erna vrij heeft, ben ik niet nuchter :')
Ik ken het c_/
Waarom denk je dat ik moest lachen :P
pi_147269422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:35 schreef Krediax het volgende:

[..]

Raumdeuter: false nine : Raumdeuter
advanced play maker

defensive mid, playmaker for defense
Full back central mid central mid full back

Gewoon met 2 blokken spelen?
Twee Raumdeuters? Nee, ik ga er niet aan beginnen :') Ik speel idd met een false nine ja, dus ik heb

Def winger - False nine - Raumdeuter.

Die Raumdeuter doet dan ook -echt- geen kut in defensief opzicht. Twee raumdeuters krijg je niet geregeld denk ik.
pi_147269433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:36 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Twee Raumdeuters? Nee, ik ga er niet aan beginnen :') Ik speel idd met een false nine ja, dus ik heb

Def winger - False nine - Raumdeuter.

Die Raumdeuter doet dan ook -echt- geen kut in defensief opzicht. Twee raumdeuters krijg je niet geregeld denk ik.
Vandaar 2 defensive mid, die extra regel was niet voor de sier :P

ik kan het wel voor me zien, echt zo`n lompe gozer die geen kut doet.
pi_147269440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:37 schreef Krediax het volgende:

[..]

Vandaar 2 defensive mid, die extra regel was niet voor de sier :P

ik kan het wel voor me zien, echt zo`n lompe gozer die geen kut doet.
Nja misschien met het juiste speelmateriaal. Ik speel dus met Tranmere Rovers in de Premier League. Ik kan nog niet alles flikken :P

Overigens speel ik nu dus ook met 2 def mids. Of ja. 1 Anchor man op DMF, 1 ball winning midfielder op CM :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 02:39:23 ]
pi_147269462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nja misschien met het juiste speelmateriaal. Ik speel dus met Tranmere Rovers in de Premier League. Ik kan nog niet alles flikken :P

Overigens speel ik nu dus ook met 2 def mids. Of ja. 1 Anchor man op DMF, 1 ball winning midfielder op CM :P
Het lijkt me wel dodelijk effectief, 2/3 van die gozer die nooit verdedigen en de rest gewoon verdedigend opstellen.

Moet nog steeds beginen met portsmouth (krijg je ervan als je het een week niet speelt) dus lijkt me een goede tactiek
pi_147269464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:42 schreef Krediax het volgende:

[..]

Het lijkt me wel dodelijk effectief, 2/3 van die gozer die nooit verdedigen en de rest gewoon verdedigend opstellen.

Moet nog steeds beginen met portsmouth (krijg je ervan als je het een week niet speelt) dus lijkt me een goede tactiek
Mja as said. Misschien als je het juiste materiaal hebt. Met mijn materiaal zou het zelfmoord zijn :P Mijn AML is ook een linksback die verdwaald is. (verdedigen begint vooraan he :P)
pi_147269476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Mja as said. Misschien als je het juiste materiaal hebt. Met mijn materiaal zou het zelfmoord zijn :P Mijn AML is ook een linksback die verdwaald is. (verdedigen begint vooraan he :P)
Pff :{w
Totaal voetbal :r

Gewoon een paar brekers op het middenveld zetten, enoh + poulsen ofzo c_/
pi_147269487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:45 schreef Krediax het volgende:

[..]

Pff :{w
Totaal voetbal :r

Gewoon een paar brekers op het middenveld zetten, enoh + poulsen ofzo c_/
Dat niveau ben ik toch ontstegen hoor :P
pi_147269503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:46 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat niveau ben ik toch ontstegen hoor :P
Eyong Tarkang Enoh _O_ _O_
Zimling dan ipv poulsen? _O-
pi_147269521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:49 schreef Krediax het volgende:

[..]

Eyong Tarkang Enoh _O_ _O_
Zimling dan ipv poulsen? _O-
Junior Malanda en Lucas Candido zijn de mannen waarop ik vertrouw ;)
pi_147269535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Junior Malanda en Lucas Candido zijn de mannen waarop ik vertrouw ;)
Zegt me niet zoveel :P
Tramere rovers zei je?
Welke divisie is dat? Misschien dat ik dat wel doe ipv van portsmouth :6
Even bewijzen dat ik beter ben ~O>
pi_147269549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:55 schreef Krediax het volgende:

[..]

Zegt me niet zoveel :P
Tramere rovers zei je?
Welke divisie is dat? Misschien dat ik dat wel doe ipv van portsmouth :6
Even bewijzen dat ik beter ben ~O>
League Two. zelfde divisie als Portsmouth dus :D


Portsmouth was...dominant in de League Two :P Maja, Tranmere zou eigenlijk lage middenmoot moeten staan. Ik ben wel direct uit de League One gepromoveerd, Portsmouth bleef hangen.

En je hebt meer dan welkom om Tranmere of een andere ploeg te pakken. Hoe meer LLM in dit topic, hoe beter :P
pi_147269564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

League Two. zelfde divisie als Portsmouth dus :D
[ afbeelding ]

Portsmouth was...dominant in de League Two :P Maja, Tranmere zou eigenlijk lage middenmoot moeten staan. Ik ben wel direct uit de League One gepromoveerd, Portsmouth bleef hangen.

En je hebt meer dan welkom om Tranmere of een andere ploeg te pakken. Hoe meer LLM in dit topic, hoe beter :P
Little league minors?
Low league monsters?
Lower loserd marathon?
Lets League Mare?
Lno Lmore Majax?
pi_147269565
En nee, google ken ik niet.
pi_147269570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 03:04 schreef Krediax het volgende:

[..]

Little league minors?
Low league monsters?
Lower loserd marathon?
Lets League Mare?
Lno Lmore Majax?
Lower League Management :')

Al vind ik Lno Lmore Majax ook een goede.
pi_147269590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 03:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Lower League Management :')

Al vind ik Lno Lmore Majax ook een goede.
Owhja, dat is ook wel logisch :@
pi_147269596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 03:09 schreef Krediax het volgende:

[..]

Owhja, dat is ook wel logisch :@
Beetje afwisseling in dit topic zou geen kwaad kunnen namelijk :P

Anyhoo, ik moet gaan slapen. En met slapen bedoel ik 'een bed zoeken voordat ik dronken ergens neerval'

Toodles Krediax, het was een genoegen O+ :* O+
pi_147269622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 03:10 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Beetje afwisseling in dit topic zou geen kwaad kunnen namelijk :P

Anyhoo, ik moet gaan slapen. En met slapen bedoel ik 'een bed zoeken voordat ik dronken ergens neerval'

Toodles Krediax, het was een genoegen O+ :* O+
Bis morgen!
Doe me een plezier en quote me morgen dat ik tramere rovers/ portsmouth ga spelen.
Kom ik er niet meer onder uit :9

Wel bang dat ik ga falen -O-
  Moderator donderdag 4 december 2014 @ 04:05:02 #204
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_147269692
LLM ftw _O_ Mansfield Town FC _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_147271790
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2014 04:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
LLM ftw _O_ Mansfield Town FC _O_
Ekte bazen weten _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 03:15 schreef Krediax het volgende:

[..]

Bis morgen!
Doe me een plezier en quote me morgen dat ik tramere rovers/ portsmouth ga spelen.
Kom ik er niet meer onder uit :9

Wel bang dat ik ga falen -O-
Gewoon accepteren dat je gaat falen, hoef je er niet bang meer voor te zijn. Overigens is Portsmouth qua niveau ver superieur in de League Two, dus dat is een 'makkelijk' begin in LLM _O_

Scunthorpe United is trouwens ook een leuke club :)
  donderdag 4 december 2014 @ 09:57:50 #206
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147271904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:52 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ekte bazen weten _O_

[..]

Gewoon accepteren dat je gaat falen, hoef je er niet bang meer voor te zijn. Overigens is Portsmouth qua niveau ver superieur in de League Two, dus dat is een 'makkelijk' begin in LLM _O_

Scunthorpe United is trouwens ook een leuke club :)
Scunthorpe _O_
Heb ik in FM 13 CL voetbal mee gespeeld, mijn eerste aankoop voor de weg omhoog was toen de transfervrije Arnold Bruggink :D _O_

Heb jij trouwens wel geslapen? :')
Of word je net in de badkamer wakker met je broek op de enkels _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147271938
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:57 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Scunthorpe _O_
Heb ik in FM 13 CL voetbal mee gespeeld, mijn eerste aankoop voor de weg omhoog was toen de transfervrije Arnold Bruggink :D _O_

Heb jij trouwens wel geslapen? :')
Of word je net in de badkamer wakker met je broek op de enkels _O-
Heerlijk lekker in mijn bedje geslapen :Y
  donderdag 4 december 2014 @ 10:01:14 #208
258885 Solique
I Kill You !
pi_147271958
Nu in laagste britse divisie. Weinig geld te besteden en vooral part-timers.
Toch wat aardige spelers weten aan te trekken.
Minder dat ik gelijk 2 van de aankopen weken kwijt ben door blessures :')
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147271984
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef Solique het volgende:
Nu in laagste britse divisie. Weinig geld te besteden en vooral part-timers.
Toch wat aardige spelers weten aan te trekken.
Minder dat ik gelijk 2 van de aankopen weken kwijt ben door blessures :')
De laagste? Conference North/South?
pi_147274589
Tranmere's eerste stapjes ooit in Europa! Dat scoreverloop _O_

pi_147274745
Ik heb een regen met de naam André van Duijn. Die zal het straks goed doen in de kleedkamer, voetballen kan die namelijk niet.
  donderdag 4 december 2014 @ 11:59:14 #212
258885 Solique
I Kill You !
pi_147274811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:02 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

De laagste? Conference North/South?
Niet laagste zie ik net, zit in Sky Bet League 2
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147276742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:59 schreef Solique het volgende:

[..]

Niet laagste zie ik net, zit in Sky Bet League 2
4e divisie dus ;) Welke ploeg?

De Conference North is echt niet te doen, om van daaruit naar de Premier League te komen. Ben je minstens 20 seizoenen verder :')
pi_147277304
Sow. IEMAND had er zin in vandaag :X

pi_147280847
Ik ben een game begonnen met Celtic, waarbij ik mijzelf de restrictie heb opgelegd om alleen spelers uit het Verenigd Koninkrijk te kopen.
pi_147280899
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:47 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Ik ben een game begonnen met Celtic, waarbij ik mijzelf de restrictie heb opgelegd om alleen spelers uit het Verenigd Koninkrijk te kopen.
_O_ held. Doe ik ook altijd met een ploeg. Knap lastig. Dan kan je ergens een bulgaars wonderjoch opkopen voor 1 miljoen, en een Engels talent met maar de helft van de potential moet je dan 20 miljoen voor neerhorken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147280987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

_O_ held. Doe ik ook altijd met een ploeg. Knap lastig. Dan kan je ergens een bulgaars wonderjoch opkopen voor 1 miljoen, en een Engels talent met maar de helft van de potential moet je dan 20 miljoen voor neerhorken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide zijn echt baasjes. Heb ze beide gehad in een game met Southampton. :9~

Ben erg benieuwd hoeveel spelers naar Celtic willen komen. _O-
pi_147281037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:52 schreef Toiletgebruiker het volgende:

[..]

Beide zijn echt baasjes. Heb ze beide gehad in een game met Southampton. :9~

Ben erg benieuwd hoeveel spelers naar Celtic willen komen. _O-
Weinig, ben ik bang
pi_147281183
Mocht je een Linksback, linksmid, of linksvoor zoeken, kijk niet verder dan _O_ Jordan Obita _O_ (Ja, nigeriaan, maar heeft ook de Engelse nationaliteit)

Kan op de gehele linkerflank spelen, en op 10. Spotgoedkoop kunnen overnemen van Reading in de League One, en zit nu in de Premier League te bazen :Y

Jon Flanagan is ook een hele goede optie als die betaalbaar zou zijn. Die wordt echt tyfus goed _O_
  donderdag 4 december 2014 @ 16:03:52 #220
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147281313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Mocht je een Linksback, linksmid, of linksvoor zoeken, kijk niet verder dan _O_ Jordan Obita _O_ (Ja, nigeriaan, maar heeft ook de Engelse nationaliteit)

Kan op de gehele linkerflank spelen, en op 10. Spotgoedkoop kunnen overnemen van Reading in de League One, en zit nu in de Premier League te bazen :Y

Jon Flanagan is ook een hele goede optie als die betaalbaar zou zijn. Die wordt echt tyfus goed _O_
Stats?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 4 december 2014 @ 16:04:22 #221
258885 Solique
I Kill You !
pi_147281327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

4e divisie dus ;) Welke ploeg?

De Conference North is echt niet te doen, om van daaruit naar de Premier League te komen. Ben je minstens 20 seizoenen verder :')
Zal vanavond eens kijken, weet even niet welke.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147281423
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

Stats?
van Flanagan alleen ff een screenie van z'n stats, die had ik toevallig nog online staan.

7.36 gemiddeld voor mij vorig seizoen. (transfervrij binnengehaald :D). Pakt alleen tyfus veel gele kaarten.

Jordan Obita een 7.38 gemiddeld, 27 wedstrijden, 9 goals, 6 assists. 12 als linksback gespeeld, de overige 15 als AML.
pi_147281499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

van Flanagan alleen ff een screenie van z'n stats, die had ik toevallig nog online staan.
[ afbeelding ]
7.36 gemiddeld voor mij vorig seizoen. (transfervrij binnengehaald :D). Pakt alleen tyfus veel gele kaarten.

Jordan Obita een 7.38 gemiddeld, 27 wedstrijden, 9 goals, 6 assists. 12 als linksback gespeeld, de overige 15 als AML.
Ik speel FM 2014, en Obita krijgt 3,5 potential, maar zou ik wel 3 miljoen voor neer moeten leggen. :{
pi_147281537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:10 schreef Toiletgebruiker het volgende:

[..]

Ik speel FM 2014, en Obita krijgt 3,5 potential, maar zou ik wel 3 miljoen voor neer moeten leggen. :{
ah nja, dunno hoe 't zat in fm14. 4 star potential in mijn game though.
  donderdag 4 december 2014 @ 23:06:55 #225
258885 Solique
I Kill You !
pi_147294883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

4e divisie dus ;) Welke ploeg?

De Conference North is echt niet te doen, om van daaruit naar de Premier League te komen. Ben je minstens 20 seizoenen verder :')
Speel met York, maar wilt nog niet echt vorderen.
Zo win ik 4 potten achter elkaar en opeens een loss streak.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147295131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:06 schreef Solique het volgende:

[..]

Speel met York, maar wilt nog niet echt vorderen.
Zo win ik 4 potten achter elkaar en opeens een loss streak.
Vaak zo haha. Wat echt cruciaal is in die leagues, is in het begin vh seizoen de free transfers afspeuren. Kost flink wat tijd, maar zo kan je je niveau flink opkrikken. Met Tranmere een ruwe 60% van mijn selectie eruit gestampt en allemaal vervangen met free transfers, begin vd game.
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:33:09 #227
258885 Solique
I Kill You !
pi_147301076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:13 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vaak zo haha. Wat echt cruciaal is in die leagues, is in het begin vh seizoen de free transfers afspeuren. Kost flink wat tijd, maar zo kan je je niveau flink opkrikken. Met Tranmere een ruwe 60% van mijn selectie eruit gestampt en allemaal vervangen met free transfers, begin vd game.
Heb spelers aangetrokken die 4 sterren hebben maar dan nog is het team niet vooruit te branden.
Zelfs een groeibriljant weten te huren maar die is nu 8 weken geblesseerd :')
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147301149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:33 schreef Solique het volgende:

[..]

Heb spelers aangetrokken die 4 sterren hebben maar dan nog is het team niet vooruit te branden.
Zelfs een groeibriljant weten te huren maar die is nu 8 weken geblesseerd :')
Heb je beetje fatsoenlijke wingers?
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:55:00 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_147301400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

van Flanagan alleen ff een screenie van z'n stats, die had ik toevallig nog online staan.
[ afbeelding ]
7.36 gemiddeld voor mij vorig seizoen. (transfervrij binnengehaald :D). Pakt alleen tyfus veel gele kaarten.

Jordan Obita een 7.38 gemiddeld, 27 wedstrijden, 9 goals, 6 assists. 12 als linksback gespeeld, de overige 15 als AML.
Die Obita is hier 10.75mln waard :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:55:44 #230
258885 Solique
I Kill You !
pi_147301412
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Heb je beetje fatsoenlijke wingers?
Nee, daar ben ik nog serieus naar op zoek.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147301458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:55 schreef Solique het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik nog serieus naar op zoek.
Toevallig een spits die ook op de flank kan?
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:08:32 #232
258885 Solique
I Kill You !
pi_147301676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Toevallig een spits die ook op de flank kan?
Heb er 2, die opereren dus nu ook op de flank.
Maar als ik die simulatie soms zie :')

Ook verdedigers geregeld in de simulatie :')
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147301784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:08 schreef Solique het volgende:

[..]

Heb er 2, die opereren dus nu ook op de flank.
Maar als ik die simulatie soms zie :')

Ook verdedigers geregeld in de simulatie :')
Wil je mijn tactiek 's proberen? Ben ik van de League Two naar de Premier League gekomen met Tranmere :)

(in de Premier League heb ik m moeten aanpassen)
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:20:51 #234
258885 Solique
I Kill You !
pi_147303116
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:14 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wil je mijn tactiek 's proberen? Ben ik van de League Two naar de Premier League gekomen met Tranmere :)

(in de Premier League heb ik m moeten aanpassen)
Kan best eens proberen.
Wil zelf ook kijken hoe ver ik kom.

Gisteren laatst pot won team ineens van nummer 2 uit lijst, zelf onderhand gezakt naar plaats 18. Moet 19de worden.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_147303248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:20 schreef Solique het volgende:

[..]

Kan best eens proberen.
Wil zelf ook kijken hoe ver ik kom.

Gisteren laatst pot won team ineens van nummer 2 uit lijst, zelf onderhand gezakt naar plaats 18. Moet 19de worden.
Net de deur uit. Ik PM je straks ff ;)
pi_147303889
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:26 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Net de deur uit. Ik PM je straks ff ;)
Zou je hem mij ook kunnen PM en? Ben echt benieuwd hoe jouw tactiek eruit ziet, vind het verhaal dat ik de laatste weken hier lees echt briljant :)
pi_147305016
Wat een gezeik altijd als een speler weg wil, dan beloof je hem te verkopen maar er is geen enkele club die mij dan verlost van die klootzak :')

En dan gaat de hele selectie janken omdat ik mijn belofte niet waarmaak :') :')
pi_147308326


:P
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:41:44 #239
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147309679
Mijn nieuwe onderkomen _O_





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147313242
hhhuuuuu

Eerste helft letterlijk geen schot gelost _O- donderspeech gegeven en in minuut 62 Cerny en Jovic erin, pakte goed uit
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_147314814
;(
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:56:08 #242
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147316163
quote:
In blessuretijd nog wel. Pijnlijk :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:18:02 #243
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147318963
Mijn debuutwedstrijd bij Shrewsbury _O_



Ja ik weet :') Geertje arend fucking Roorda _O- En hij is meteen mijn beste/meest belangrijke speler :6

Wel Riedewald, Jari Schuurman, Calvin Verdonk en Wellington Verloo kunnen huren :9~
Bazoer en Keskin wilde niet, net als die lampjes :r
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147318971
Iemand tips voor een leuke RB in seizoen 1? Back up voor Clyne (Southampton) met een niet al te ruim budget :+
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:21:44 #245
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147319124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:18 schreef Freire het volgende:
Iemand tips voor een leuke RB in seizoen 1? Back up voor Clyne (Southampton) met een niet al te ruim budget :+
1. v. Rhijn
2. Tete
3. Owusu
4. Lartey

wat is je budget ??

[ Bericht 2% gewijzigd door dion_v_k op 05-12-2014 21:29:41 ]
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147319704
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:21 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

1. v. Rhijn
2. Tete
3. Owusu
4. Lartey

wat is je budget ??
Heb nog 3 miljoen over, als Yoshida eindelijk verkoopt 6.5 miljoen :P
pi_147320136
FM blijft toch vet, in 2017/18 een jonge (22) middenvelder van Arsenal gehuurd. Marco Asensio, vandaag is bekend gemaakt dat Real Madrid hem van Mallorca heeft gekocht :P

Overigens is Erik Bakker (Cambuur) een leuke speler om gratis op te pikken, had een aflopend contract in 2015. Sinds 2015/16 niet meer uit de basis geweest bij Fortuna Sittard. Eerste seizoen gepromoveerd, daarom kon ik hem halen gelukkig.
pi_147320280
Mijn tactiek werkt niet meer. :{
pi_147320299
Pfoe, CL met Twente wordt vanaf de Kwart Finale toch erg lastig... Kwam daar Real Madrid tegen. Met hangen en wurgen gewonnen, met 2-2 op een uitdoelpunt. Halve finale dan Arsenal. Wat een team zeg...
pi_147322504
FM 2015 houdt, in tegenstelling tot FM 2014, niet bepaald meer van counteren als tactiek. Eerst uit tegen Twente met 8-2 slaag gekregen. De uitwedstrijd tegen Ajax vervolgens 3 maal geprobeerd: 2 maal een totale afslachting: 9-1 en 10-0. Verzet je je tactiek naar controleren en je speelt meteen met 0-0 gelijk :')
Patat Friet
pi_147322902
Godver :')

In de Capital One Cup wat spelers rust gegeven, in de 70e minuut 1-0 voor komen, 80e minuut een blessure nadat ik 3x had gewisseld, 88e minuut rode kaart, 90+1 de 1-1 tegen, eerste verlenging nog een blessure en uiteindelijk met 8 man alsnog verliezen in de 2e helft van de verlenging
pi_147323273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:20 schreef Solique het volgende:

[..]

Kan best eens proberen.
Wil zelf ook kijken hoe ver ik kom.

Gisteren laatst pot won team ineens van nummer 2 uit lijst, zelf onderhand gezakt naar plaats 18. Moet 19de worden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:54 schreef NM. het volgende:

[..]

Zou je hem mij ook kunnen PM en? Ben echt benieuwd hoe jouw tactiek eruit ziet, vind het verhaal dat ik de laatste weken hier lees echt briljant :)
Jullie hebben een PM :)

Heb de tactiek meteen even uitgelegd, zodat jullie in ieder geval weten waarom ik welke keuzes heb gemaakt :)
pi_147324293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]


[..]

Jullie hebben een PM :)

Heb de tactiek meteen even uitgelegd, zodat jullie in ieder geval weten waarom ik welke keuzes heb gemaakt :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je aan teaminstructies hebt en of je specifieke spelersinstructies daarbij gebruikt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 23:27:43 #254
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147324324
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:41 schreef ganzenherder het volgende:
FM 2015 houdt, in tegenstelling tot FM 2014, niet bepaald meer van counteren als tactiek. Eerst uit tegen Twente met 8-2 slaag gekregen. De uitwedstrijd tegen Ajax vervolgens 3 maal geprobeerd: 2 maal een totale afslachting: 9-1 en 10-0. Verzet je je tactiek naar controleren en je speelt meteen met 0-0 gelijk :')
wedstrijden opnieuw spelen :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147324359
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:26 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je aan teaminstructies hebt en of je specifieke spelersinstructies daarbij gebruikt.
Geef me even, ik post wel een uitgebreide uitleg :) kwartiertje ofzo.
pi_147324452
Verdomme. Zit je in gesprekken met wat mooie transfers, wordt je club bijna overgenomen. Mag je ineens geen transfers meer doen...
pi_147324759
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)



Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:


Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal 

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!



Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)



Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.



In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2014 00:00:32 ]
pi_147325031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:53 schreef Vanillekwark het volgende:
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)

[ afbeelding ]

Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:
[ afbeelding ]

Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal 

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)

[ afbeelding ]

Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.

[ afbeelding ]

In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)
Mooie post! Eens kijken of ik hier iets mee kan. Ik sta namelijk helemaal onderaan :'(
pi_147325076
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:42 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Mooie post! Eens kijken of ik hier iets mee kan. Ik sta namelijk helemaal onderaan :'(
[ afbeelding ]
Pfoe...negen punten nog goed maken? Gaat lastig worden haha, moraal zal heel laag zijn.

Belangrijke posities: De raumdeuter, dat moet een ekte baas zijn. Daar moet je de goals van krijgen (nog meer dan van je spits eigenlijk) De playmaker is ook belangrijk, de enige echte creatieveling op het middenveld. En als laatste je defensief blok moet op zijn minst acceptabel zijn, ivm de aanvallende backs.
pi_147325168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Pfoe...negen punten nog goed maken? Gaat lastig worden haha, moraal zal heel laag zijn.

Belangrijke posities: De raumdeuter, dat moet een ekte baas zijn. Daar moet je de goals van krijgen (nog meer dan van je spits eigenlijk) De playmaker is ook belangrijk, de enige echte creatieveling op het middenveld. En als laatste je defensief blok moet op zijn minst acceptabel zijn, ivm de aanvallende backs.
Ja, ik had al eerder over mijn game gepost. In het tweede seizoen gepromoveerd, maar geen geld gekregen om aankopen te doen. In de winterstop mocht ik wel wat investeren, maar ik heb erg veel moeite om goede spelers te vinden die willen komen, waarschijnlijk omdat ik onderaan sta. Verdorie al drie afgewezen werkvergunningen. Ik heb wel een paar individueel goede voetballers, maar het loopt niet.

Ik ga het nu proberen met deze nieuwe aankoop als raumdeuter:
pi_147325252
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:54 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Ja, ik had al eerder over mijn game gepost. In het tweede seizoen gepromoveerd, maar geen geld gekregen om aankopen te doen. In de winterstop mocht ik wel wat investeren, maar ik heb erg veel moeite om goede spelers te vinden die willen komen, waarschijnlijk omdat ik onderaan sta. Verdorie al drie afgewezen werkvergunningen. Ik heb wel een paar individueel goede voetballers, maar het loopt niet.

Ik ga het nu proberen met deze nieuwe aankoop als raumdeuter:
[ afbeelding ]
Hij heeft er de stats voor _O_
Succes. Ik ben in ieder geval verliefd op de Raumdeuter. Ik vind het echt heerlijk hoe ik met deze opstelling met een viermansmiddenveld kan verdedigen, maar ook met 3 aanvallers speel :P de AML moet dus wel ook een flinke bak loopvermogen hebben haha, maar enfin. (Ik heb daar Jordan Obita staan)

Maar je Raumdeuter in deze tactiek is doorslaggevend. Moet zeggen dat die flap er prima uitziet _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2014 01:03:01 ]
pi_147325304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:02 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Hij heeft er de stats voor _O_
Succes. Ik ben in ieder geval verliefd op de Raumdeuter. Ik vind het echt heerlijk hoe ik met deze opstelling met een viermansmiddenveld kan verdedigen, maar ook met 3 aanvallers speel :P de AML moet dus wel ook een flinke bak loopvermogen hebben haha, maar enfin. (Ik heb daar Jordan Obita staan)

Maar je Raumdeuter in deze tactiek is doorslaggevend. Moet zeggen dat die flap er prima uitziet _O_
Meteen de grootste nederlaag van het seizoen geleden: 0-4 tegen Chelsea. Dus je tactiek kan de prullenbak in :+

Geintje natuurlijk. De raumdeuter had wel twee grote kansen.
pi_147325324
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:06 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Meteen de grootste nederlaag van het seizoen geleden: 0-4 tegen Chelsea. Dus je tactiek kan de prullenbak in :+

Geintje natuurlijk. De raumdeuter had wel twee grote kansen.
Ja, Chelsea 8)7

Maar dat is ook het probleem om je seizoen proberen te redden in zeg...16 wedstrijden. Spelers moeten wennen aan een nieuwe tactiek, duurt altijd ff. Knap kut dan ;(
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:19:07 #264
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147327792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:53 schreef Vanillekwark het volgende:
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)

[ afbeelding ]

Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:
[ afbeelding ]

Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal 

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)

[ afbeelding ]

Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.

[ afbeelding ]

In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)
Wat een bazenpost _O_
Ik ga hem zeker eens instellen als 2e/3e tactiek zodat ze er vast op kunnen trainen en later eens proberen :P
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147329149
Linssen _O_ wat een briljante aankoop is dat zeg.. Een van de uitblinkers in mijn PSV game de eerste maanden :).
pi_147333432
Dafuq :')
Net kampioen geworden en de dag erna, zonder dat t seizoen al af is begint mijn hele selectie te zeuren dat ik bepaalde spelers moet verkopen. Zonder dat er belangstelling is en voor sommigen zonder dat ik dat toegezegd had. Nu is het bestuur ook boos en sta ik bijna op straat.
Drie jaar op rij de dubbel gepakt, word je zo behandeld :')
pi_147333594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:53 schreef Vanillekwark het volgende:
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)

[ afbeelding ]

Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:
[ afbeelding ]

Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal 

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)

[ afbeelding ]

Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.

[ afbeelding ]

In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)
Goeie post. Ik speel een 4-2-3-1. Maar dat ligt net wat moeilijker om er dan een goede balans in te krijgen. 2 seizoenen met overmacht kampioen geworden, maar noodgedwongen wat nieuwe spelers inpassen en nu wordt het, met name buitenshuis, moeilijk. Ik speel met een hangende buitenspeler en een gewone. De een attacking en de andere support. Nummer 10 en op het middenveld een aanvallende vooruitgeschoven spelmaker en een cm met als taak verdedigend. Doel is om in aanval zo veel mogelijk mensen voor de goal te krijgen. Dat lukte altijd heel goed, maar nu heb ik veel kansen nodig. Heel veel. Afgelopen pot uit tegen Fortuna 51 keer op doel geschoten. Uitslag 1-1. :{
pi_147343759


Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 6 december 2014 @ 21:42:23 #269
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147343844
quote:
_O- _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147345160
Nou volgend jaar bazoer ook geoefend als AMC _O-
pi_147348512
avond heren!

mijn zivcogod is gestopt met scoren ;( ;(

gebruikte hem altijd als diepe spits
iemand suggeste hoe ik hem weer kan laten scoren?
pi_147349160
net 2-2 tegen atletico thuis, na 20 minuten stond het 0-2 toen kregen zij rood in de 60e minuut. el ghazi had nog 3-2 kunnen maken maar ipv af te geven ging die voor eigen succes ;(
  zondag 7 december 2014 @ 00:39:07 #273
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_147350621


Deze speler voor 30 miljoen gekocht scoort hij 1 goal in 7 wedstrijden als AF :')
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_147350910
Mijn assistent loopt steeds te jengelen dat de manager van de club waar ik een kutspeler aan heb verhuurd zich niet aan de overeenkomst houdt... Ik heb m alleen daar gestald om van zn loon af te zijn, kan dit nog gezeik opleveren of kan ik het negeren?
pi_147353942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:36 schreef Scorensor het volgende:
avond heren!

mijn zivcogod is gestopt met scoren ;( ;(

gebruikte hem altijd als diepe spits
iemand suggeste hoe ik hem weer kan laten scoren?
Op rechts als Raumdeuter :9~
pi_147353945
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 00:47 schreef Zhano het volgende:
Mijn assistent loopt steeds te jengelen dat de manager van de club waar ik een kutspeler aan heb verhuurd zich niet aan de overeenkomst houdt... Ik heb m alleen daar gestald om van zn loon af te zijn, kan dit nog gezeik opleveren of kan ik het negeren?
Gewoon negeren.
pi_147360336
Klinkt wel tof. Download die ook maar ff. :)
  zondag 7 december 2014 @ 16:36:00 #279
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147362118
Hebben jullie weleens met 2 ploegen gespeeld?
Bijv. met een Europese topploeg en een middenmotor in de Eredivisie :P
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 17:22:00 #280
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147363759


:'( :'( :'( :'( :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147363913
Na een ongeslagen WK-kwalificatie, Gold Cup gewonnen en een groep met Nederland en Kroatië te hebben overleefd kom ik meteen Duitsland tegen in de tweede ronde van het WK... :'( :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147364189
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:53 schreef Vanillekwark het volgende:
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)

[ afbeelding ]

Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:
[ afbeelding ]

Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal 

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)

[ afbeelding ]

Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.

[ afbeelding ]

In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)
Ook ff proberen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 7 december 2014 @ 17:37:27 #283
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147364327
Van een game waarin je nog niet eens opkijkt wanneer je Coman van Juve vastlegt voor 45 miljoen naar een game dat je van blijdschap van je stoel valt bij het transfervrij oppikken van Dirk Marcellis :D geweldig _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 18:33:53 #284
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147366185
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 10:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Gewoon negeren.
Had jij in de League 2 ook zoveel blessures?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 18:51:44 #285
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147366786


Boohhhhh debuutje hoor :9~ _O_


Oh :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147368674
quote:
Leuk, ook eens proberen ja. Helemaal leuk om hierbij eens een topclub te nemen, zodat je echte concurrentie hebt. Of juist van onder naar boven werken. Wel benieuwd hoe dat gaat met doelstellingen enzo.

Ik heb met Ajax Rooney gehaald op zijn 33e. Alleen verdiend meneer bijna 100k per maand en heeft hij na twee maanden nog niet gescoord :')
  zondag 7 december 2014 @ 19:45:52 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147368772
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:51 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]

Boohhhhh debuutje hoor :9~ _O_

[ afbeelding ]
Oh :')
Misschien was de combinatie ervoor wel magistraal, maar Roorda bij Shrewsbury vind ik wel een knappe transfer
  zondag 7 december 2014 @ 20:12:02 #288
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147369628
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien was de combinatie ervoor wel magistraal, maar Roorda bij Shrewsbury vind ik wel een knappe transfer
Is zeker mijn beste speler alleen jammer dat hij continu geblesseerd is.
Heb hem ook aanvoerder gemaakt.

Verder loopt het best goed en heb ik prima spelers kunnen halen :P




Hier de 2 die het beste spelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan Riedewald die het prima doet met een gemiddelde van 7.15 :P

[ Bericht 8% gewijzigd door dion_v_k op 07-12-2014 20:30:47 ]
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 21:21:24 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147372474
Vind het wel verrassend dat je als League 2 club zulke spelers kan huren/halen..
  zondag 7 december 2014 @ 21:44:58 #290
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147373518
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vind het wel verrassend dat je als League 2 club zulke spelers kan huren/halen..
Ja ik ook. Ik had iets van 50 offers lopen en veel weigerde te komen maar ik ben heel blij met de geslaagde transfers :P
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 21:47:46 #291
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147373647
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vind het wel verrassend dat je als League 2 club zulke spelers kan huren/halen..
Met wie speel jij?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 7 december 2014 @ 21:50:23 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147373761
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:47 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Met wie speel jij?
Ik speel FM 14, Barcelona, Hampton & Richmond Borough... Ik heb alleen weinig geduld dus stop vaak weer :P
pi_147376931
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:33 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Had jij in de League 2 ook zoveel blessures?
Yup. Maar je speelt ook echt belachelijk veel wedstrijden.
pi_147376971
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 21:44 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ja ik ook. Ik had iets van 50 offers lopen en veel weigerde te komen maar ik ben heel blij met de geslaagde transfers :P
Leuk dat het loopt daar :) hoe speel je?
  zondag 7 december 2014 @ 23:03:15 #295
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147377328
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Leuk dat het loopt daar :) hoe speel je?


Heel goed begonnen maar nu even een mindere periode waarin ik veel blessures heb (Roorda er weer uit met gescheurde kruisbanden :') )
Van de laatste 4 duels maar 1 gewonnen -O-

Mijn tactiek nu:


Maar de 2e seizoenshelft wil ik jouw tactiek eens proberen, hebben ze inmiddels al onder de knie O-)
Akpom lijkt me zeer geschikt als raumdeuter _O_

Enige probleem wat ik heb bij jouw tactiek is dat er niet echt een goede CVM in mijn selectie is dus misschien toch maar uitstellen tot volgend seizoen..

[ Bericht 4% gewijzigd door dion_v_k op 07-12-2014 23:13:22 ]
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147377677
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:12 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Is zeker mijn beste speler alleen jammer dat hij continu geblesseerd is.
Heb hem ook aanvoerder gemaakt.
Roorda blessuregevoelig, nee joh ;) :P Knappe transfers verder wel ja.
pi_147377837
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 23:03 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heel goed begonnen maar nu even een mindere periode waarin ik veel blessures heb (Roorda er weer uit met gescheurde kruisbanden :') )
Van de laatste 4 duels maar 1 gewonnen -O-

Mijn tactiek nu:
[ afbeelding ]

Maar de 2e seizoenshelft wil ik jouw tactiek eens proberen, hebben ze inmiddels al onder de knie O-)
Akpom lijkt me zeer geschikt als raumdeuter _O_

Enige probleem wat ik heb bij jouw tactiek is dat er niet echt een goede CVM in mijn selectie is dus misschien toch maar uitstellen tot volgend seizoen..
DMF is toch wel handig ja :P Maar goed bezig :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2014 23:14:32 ]
  maandag 8 december 2014 @ 00:01:48 #298
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_147379648
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 23:10 schreef Zhano het volgende:

[..]

Roorda blessuregevoelig, nee joh ;) :P Knappe transfers verder wel ja.
Jij nog met een game bezig of jezelf nog aan het pijnigen met fut :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_147379755
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 00:01 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Jij nog met een game bezig of jezelf nog aan het pijnigen met fut :')
Nee al maanden geen FUT meer gespeeld. Ben in FM nu Hellas Verona :) Lekker knokken tegen degradatie, maar na winst op Inter en Napoli sta ik een paar plekjes boven de streep.
pi_147379894
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:05 schreef Zhano het volgende:

[..]

Nee al maanden geen FUT meer gespeeld. Ben in FM nu Hellas Verona :) Lekker knokken tegen degradatie, maar na winst op Inter en Napoli sta ik een paar plekjes boven de streep.
Prachtige ploeg, dat Hellas Verona _O_
pi_147379962
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:08 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Prachtige ploeg, dat Hellas Verona _O_
Jup, en ik dacht met Toni en Saviola goede spitsen in huis te hebben. Maar die 2 schoppen geen deuk in een pakje boter en nu is mn 3e spits op dreef _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')