abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:33:02 #226
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153225994
Ja, ik had gedacht dat mijn moeder daar wel naar gevraagd, geïnformeerd en het goed uitgezocht had! xD Maar goed, we gaan het zien de komende dagen!
pi_153233944
Oh je bent minderjarig begrijp ik, dat wist ik niet, dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Al blijft t minder slim van je ouder(s).
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:47:56 #228
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153236057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:58 schreef Rozekwarts het volgende:
Oh je bent minderjarig begrijp ik, dat wist ik niet, dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Al blijft t minder slim van je ouder(s).
Nee, ben niet minderjarig hoor. Al jaaaaarenlang niet meer! :D Mijn moeder had de opvang geregeld :P En ik dacht dat ze er wel enigzins over nagedacht had :P
  maandag 15 juni 2015 @ 12:08:38 #229
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_153545170
pi_153664056
Hallo 8-)

Vandaag is de eerste week van de proefperiode van Dana voorbij.... We hebben haar vorige week uit het asiel gehaald en inmiddels went ze goed. We hebben nog 1 weekje om te kijken of het goed gaat.

Maandag de echte test; de hele dag alleen. Als ze blijft zal dat iedere maandag en woensdag zo zijn, volgens het asiel geen enkel probleem. We gaan het zien!

Ik ga even kijken wat voor honden hier gepost worden, kom later met foto's :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:54:53 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153664398
Tof, wat is Dana voor een hond?
Wij hadden laatst een fotoshoot gewonnen.

Sjon :') _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153687767
Hahaha dat hoofd! _O-

Een hond hele dagen alleen laten? :X
pi_153687937
Dana is een Am. Stafford en bijna 5.

Zo'n zin met alleen een :X erachter, daar kan ik niks mee :{w
Ik ga me in deze ook niet verdedigen, bedankt voor je warme welkom.
pi_153688059
Zou je voor die twee dagen niet een uitlaatservice inschakelen?
Kan ze iig even lekker rennen en vooral d'r blaas legen.

Zo doen wij het iig wel dan is Cooper de ochtend alleen, wordt ie daarna twee uur vermaakt inclusief ophalen en weer terugbrengen. Aan de foto's en filmpjes te zien die we toegestuurd krijgen, vermaakt ie zich prima, bij thuiskomst ligt ie altijd lekker te slapen.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 10:52:56 ]
pi_153688158
Uitlaatservice is twee andere dagen (op dit moment zorgen we dat we haar zelf tijdens de lunch uitlaten maar dat kan niet structureel). Blaas legen hoeft niet hoor, dat houdt ze makkelijk 8,5 uur op blijkbaar. Het schijnt dat ze alleen zijn gewend is vanuit haar vorige leefsituatie en vanuit het asiel hebben ze daar vertrouwen in. Maar het zijn niet voor niks twee proefweken!

Ik voel uit deze reacties dat alleen laten hier niet als normaal wordt gezien (of zijn 'jullie' zelfs anti?). De meningen zijn er ook over verdeeld maar ik denk dat het van de hond afhangt. Karakter, behoeften en hoe hij/zij opgevoed is. Ik geloof dat er heel veel honden regelmatig of dagelijks overdag alleen zijn zonder problemen. Daarom gaan wij kijken of dit in ons specifieke geval ook kan :)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 10:59:48 #236
47102 Elvi
miemkwien
pi_153688207
Een hond kan de plas niet "makkelijk" 8,5 uur ophouden. Ze houden het op omdat ze hun nest (in dit geval het huis of de huiskamer/bench) niet willen vervuilen.

Hou jij je plas 8,5 uur op?
pi_153688251
Nee, ik ben niet anti hoor, slechts een tip om over na te denken.
Hoe dat plas ophouden gaat vraag ik me wel echt af, ik moet iig om de paar uur echt piesen.
Als het niet goed gaat merk je het vast wel. Jij kent je hond het beste neem ik aan.

Mijn hond zou het denk ik niet trekken, zowel qua blaas niet als qua verveling niet.
Ik verwacht dat ie dan weer boeken gaat lezen, planten gaat onderzoeken of zoals de hond van twee huizen verderop de hele dat gaat janken.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 11:03:42 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 11:16:57 #238
47102 Elvi
miemkwien
pi_153688483
Een hond is een roedel-dier en dan ga je m de hele dag alleen laten.. Ik vind het niet horen. Mijn honden waren max. 3 uur alleen. En dan voor en na het alleen laten een lange wandeling en spelen.
pi_153688709
De vergelijking mens/hond wordt vaak gemaakt en m.i. vaak onterecht. Een hond is geen mens en andersom.

Wat betreft plas ophouden: vanuit het asiel kregen we deze informatie en als we bijvoorbeeld 's ochtends gaan lopen (niet te vroeg want ze is echt heel lui in de ochtend :') ) dan snuffelt ze eerst veel, scharrelt een beetje rond en gaat niet direct zitten plassen. Ik heb dan het idee dat ze blijkbaar dan in ieder geval niet supernodig moet? We gaan het maandag ervaren.

Artikelen over tijdsbesef bij honden spreken elkaar ook wel tegen helaas.

Ik baseer me op o.a. ervaringen van andere hondeneigenaren die ik heb gesproken, het asiel (waar ze haar beter kennen dan ik nu) en de eigenaar van de hondenuitlaatservice (tevens gedragstherapeut) die we tot nu toe 2x om advies hebben gevraagd. Hij heeft zelf drie honden van dit ras.
Dit zijn mensen waarvan ik inschat dat ze weten waar ze het over hebben.

We gaan zeker niet over een nacht ijs, er zal nog veel overlegd worden. Ze zit overigens niet in een bench maar gewoon in de woonkamer. Volgens de buurvrouw blaft ze nauwelijks (alleen wel eens als er keffende honden langskomen geloof ik).

Helaas is ze schijnzwanger waardoor ze ook niet helemaal haarzelf is :{ dus ik hoop dat we volgende week een goede beslissing kunnen nemen.
pi_153690028
Het is heel simpel, een hond hoor je niet alleen in huis te nemen omdat je dat zelf leuk vind, maar ook omdat je het dier dat kan bieden wat het nodig heeft.
Dagelijks 8,5 uur alleen laten is geen optie.

Jij bent zijn roedel, en zeker als je maar 1 hond hebt is dit een no go.
8,5 uur is sowieso veel te lang voor een dier.

Ik ken eerlijk gezegd ook geen asiels waar ze dat zouden goedkeuren.

Dat dit niet is wat jij wil horen snap ik. Maar sluit je ogen niet voor de waarheid.
Wees eerlijk naar jezelf maar op de eerste plaats vooral naar het dier toe.

Dat ze nog niet gesteriliseerd is vind ik ook vreemd.
pi_153690490
Ik sluit mijn ogen zeker niet voor de waarheid hoor! Het is niet voor niks dat ik op zoek ben naar meer informatie, ervaringen etc. Eerlijk gezegd vind ik dat vanuit het asiel wel makkelijk over sommige zaken gesproken werd. Wij merken sommige dingen aan haar waar zij vrij makkelijk overheen stappen.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik me afvraag welke bronnen ik nou wel of niet serieus moet nemen.

Voorop staat dat we haar een goed thuis gunnen. Liefdevol heeft ze het hier zeker maar als we haar onvoldoende kunnen bieden, dan blijft ze niet.

Wat betreft sterilisatie: ik was in de naïeve veronderstelling dat iedere eigenaar een vrouwtjesdier waar niet mee gefokt gaat worden, laat steriliseren. Volgens mij wordt het door dierenartsen ook geadviseerd? Ik heb het destijds bij mijn konijn ook laten doen :')
Het asiel laat het zelf niet doen vanwege het kostenaspect volgens mij, advies aan de nieuwe eigenaar is in ieder geval: doen. (Dat advies is in ieder geval wel betrouwbaar)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 13:25:11 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153690790
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:10 schreef Serinde het volgende:
Ik sluit mijn ogen zeker niet voor de waarheid hoor! Het is niet voor niks dat ik op zoek ben naar meer informatie, ervaringen etc. Eerlijk gezegd vind ik dat vanuit het asiel wel makkelijk over sommige zaken gesproken werd. Wij merken sommige dingen aan haar waar zij vrij makkelijk overheen stappen.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik me afvraag welke bronnen ik nou wel of niet serieus moet nemen.

Voorop staat dat we haar een goed thuis gunnen. Liefdevol heeft ze het hier zeker maar als we haar onvoldoende kunnen bieden, dan blijft ze niet.

Wat betreft sterilisatie: ik was in de naïeve veronderstelling dat iedere eigenaar een vrouwtjesdier waar niet mee gefokt gaat worden, laat steriliseren. Volgens mij wordt het door dierenartsen ook geadviseerd? Ik heb het destijds bij mijn konijn ook laten doen :')
Het asiel laat het zelf niet doen vanwege het kostenaspect volgens mij, advies aan de nieuwe eigenaar is in ieder geval: doen. (Dat advies is in ieder geval wel betrouwbaar)
De meeste dieren in het asiel worden direct gesteriliseerd of gecastreerd. Vreemd dat dit bij Dana niet het geval is. Heb je er verder nog naar gevraagd?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153690948
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:25 schreef monsterd. het volgende:

[..]

De meeste dieren in het asiel worden direct gesteriliseerd of gecastreerd. Vreemd dat dit bij Dana niet het geval is. Heb je er verder nog naar gevraagd?
Nee, ik kon het me goed voorstellen dat ze dat naar de nieuwe eigenaar "doorschuiven". Financieringskwestie leek me niet gek. Maar als direct wel doen gangbaar is, vraag ik er naar ongeacht onze beslissing.

Edit: ze is vlak voor de naar het asiel kwam loops geweest, kan het zijn dat het ook nog niet kan?
pi_153691281
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:33 schreef Serinde het volgende:

[..]

Nee, ik kon het me goed voorstellen dat ze dat naar de nieuwe eigenaar "doorschuiven". Financieringskwestie leek me niet gek. Maar als direct wel doen gangbaar is, vraag ik er naar ongeacht onze beslissing.

Edit: ze is vlak voor de naar het asiel kwam loops geweest, kan het zijn dat het ook nog niet kan?
Vlak voor doen ze het idd sowieso niet ivm teveel doorbloeding daar :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 20 juni 2015 @ 13:48:54 #245
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153691312
Normaal gesproken zit castratie / sterillisatie er wel bij bij asielhonden hoor, over die twee dagen alleen blijven zou ik me echt totaal niet druk maken, dat moet prima kunnen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153695803
Je bent een beginnend honden mens lees ik?
Wellicht sowieso onverstandig om dan gelijk als eerste hond aan een dergelijk ras te beginnen.
Verdiep je eerst eens in wat het allemaal inhoud, doe een cursus gedrag en lichaamstaal.


De kosten is een slecht excuus. neutraliseren is prioriteit 1 voor asiels, en daar is altijd budget voor vanuit de gemeente, dan wel via sponsoren en donateurs.
pi_153697903
Ik redelijk beginnend, man niet.
Ik heb me verdiept in heel veel dingen maar de meningen lopen nogal uiteen wat sommige zaken betreft. Dat is minder handig zoals je zult snappen :D

En kosten is een gok van mij hè, ik heb het nog niet nagevraagd. Binnen 3 maanden na loopsheid niet steriliseren lees ik op diverse sites dus het kan ook niet. Het plaatsingsgeld dat op de site staat moet overigens wel zonder die kosten zijn want dat kan in geen geval voor ¤150.
pi_153698052
Een plaatje van Dana lijkt me wel leuk inmiddels :)
pi_153698140


  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:36:55 #250
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153698939
quote:
Best een leuke kop ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')