En dat vind je dan grappig? Ha-ha.quote:Op zondag 7 december 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar een recht, en dat is het...... aanrecht !
Nee, dit is een erg oud grapje. Maar bepaalde seksistische grapjes , daar kan ik wel om lachen ja.quote:Op zondag 7 december 2014 14:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat vind je dan grappig? Ha-ha.
Marktwerking elke andere vorm werkt in het nadeel van de werkgelegenheid en kansen voor vrouwen en/of andere minderheden op de markt.quote:Op zondag 7 december 2014 00:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap je logica en ik spreek me ook niet uit voor dergelijke quota. Ik sta er redelijk onverschillig tegenover. Maar hoe zou je er anders voor moeten zorgen dat blanke mannen geen voorkeurspositie meer hebben?
Het is geen economische wetmatigheid, behalve voor rechtsconservatieve Friedman-aanhangers.quote:Op zondag 7 december 2014 14:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Marktwerking elke andere vorm werkt in het nadeel van de werkgelegenheid en kansen voor vrouwen en/of andere minderheden op de markt.
Alleen mensen die zichzelf niet verdiept hebben in economie beweren dergelijke onzin (lees rechtsgeleerde politici).
Aangenaam , je mag Hayek, Mises en Bastiat ook toevoegen aan dat rijtje.quote:Op zondag 7 december 2014 14:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is geen economische wetmatigheid, behalve voor rechtsconservatieve Friedman-aanhangers.
Ik zal het later op de dag even gaan lezen.quote:Dit onderzoek bekijkt het resultaat van positieve discriminatie bijvoorbeeld:
http://economics.lafayette.edu/files/2011/04/kurtulus.pdf
Haha ja, ik ken die helden van velen wel.quote:Op zondag 7 december 2014 16:01 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Aangenaam , je mag Hayek, Mises en Bastiat ook toevoegen aan dat rijtje.
Het is een academisch paper, dus mocht je geen zin hebben om dat allemaal te lezen (kan ik me goed voorstellen), staat de conclusie op Wikipedia.quote:[..]
Ik zal het later op de dag even gaan lezen.
Ik zag dat het 32 pagina's was dat vind ik best wel ok om te doen eigenlijk . Het zal je wellicht verbazen voor iemand die dusdanig vasthoudend aan bepaalde standpunten is, maar ik lees graag stukken die tegen mijn presumpties ingaan.quote:Op zondag 7 december 2014 16:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha ja, ik ken die helden van velen wel.
[..]
Het is een academisch paper, dus mocht je geen zin hebben om dat allemaal te lezen (kan ik me goed voorstellen), staat de conclusie op Wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action#Women
Weet je niet dat logica en feiten middelen van het patriarchaat zijn om vrouwen te onderdrukken.quote:
Dat is mij bekend ja. Ik volg een paar hele leuke facebookpagina's over dit onderwerp, en wat ik daar soms voorbij zie komen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Weet je niet dat logica en feiten middelen van het patriarchaat zijn om vrouwen te onderdrukken.
Maaaan, dit is om te janken. Mannenhaat, meer is het niet. Vooral die quote "Feminism is theory, lesbianism is practice" ...quote:
Welke ongelijkheid?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wtf
Dit soort feministen houden de ongelijkheid juist in stand.
Die is er niet. Dus valt die ook niet in stand te houden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
De ongelijkheid waar feministen het altijd over hebben?
Duidelijk geïndoctrineerd door het patriarchiaat.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:22 schreef Fera het volgende:
[..]
Die is er niet. Dus valt die ook niet in stand te houden.
Er staan een paar goede punten, maar ook sommige slechte punten. Het is te veel om in z'n volledigheid op in te gaan, dus een korte greep:quote:
Dit lijkt mij inderdaad kern van de zaak.quote:Op zaterdag 6 december 2014 07:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Daarnaast is het de vraag of het ethisch verantwoord is om informele ongelijkheid tegen te gaan door geïnstitutionaliseerde ongelijkheid in te voeren.
Oh is dat het?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook in die opleidingen is volgens feministen een bias te zien: vrouwen kiezen vooral voor 'zorgzame' en sociale opleidingen (bijv. psychologie en sociologie) omdat ze door seksisme geacht worden om zich als sociale en zorgzame vrouw te presenteren. Idem voor het engagement: vrouwen worden geacht zich in te zetten voor hun omgeving, mannen worden geacht roekeloos voor winstbejag te gaan.
Ha! Zat jij er even naast!quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh is dat het?
Ik maar denken dat het kwam doordat vrouwen, desondanks alle feministische propaganda daar zelf voor kiezen maar het komt dus weer eens doordat ze "gedwongen" worden door die gemene onderdrukkende mannen...
Natuurlijk gewoonlijk bij de benadeelde groep he? Hoezo?quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij wie zal positieve discriminatie kwaad bloed zetten dan? Bij onze mannen?
Je zei dit al in het "mannentopic", dit is wat er op de wiki staat:quote:Op zondag 7 december 2014 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het feminisme meer de nadruk zou moeten leggen op de rol van de man. Dat kan door mannen en meer bepaald mannelijke feministen zich meer te laten profileren als man en minder als feminist. Als zij duidelijk laten zien dat mannen ook een stem hebben in het debat - en een stem die gehoord en serieus genomen wordt - kunnen we de angst wegnemen dat het eenzijdige dictaten van vrouwen voor vrouwen zijn en maken we mensen meer ontvankelijk voor de ideeën van het feminisme.
Jouw reactie daarop was niks meer dan een flauwe persoonlijke aanval, maar feminisme is PER DEFINITIE voor vrouwen, dus ik denk dat dit niet gaat gebeuren.quote:Feminism is a collection of movements and ideologies which share a common stated aim: to define, establish, and defend equal political, economic, cultural, and social rights for women.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn bescheiden mening zegt dat het niet erkennen van een verkrachting niet enkel in het patriarchaat wortels heeft. Ik zie het ook als een psycho(patho)logisch verschijnsel, wat in meerdere verwerkingsprocessen voorkomt; de alombekende ontkenningsfase. Bij ander verdriet of trauma's komt er een keerpunt waarbij de waarheid onder ogen wordt gezien, en gaat de verwerking verder. Er zijn dan ook duidelijke aanwijzingen van die waarheid; de geliefde is overleden, het afgebrande huis is een ashoop, etc... Echter bij verkrachting is dat afwezig, omdat er in de maatschappij niet genoeg draakvlak is, en vaak genoeg taboe, of op zijn minst de ongemakkelijkheid bij de discussie over dito onderwerpen. Vooral bij verkrachtingen waarbij het slachtoffer dronken, gedrogeerd, comateus of de partner/gezel was, is een groot deel van de bevolking nog overtuigd dat het om seks gaat en niet om verkrachting, en houdt men het slachtoffer verantwoordelijk voor roekeloos gedrag of dat het gewoon om een slechte vrijpartij tussen partners ging. Dat vind ik dan weer wel een product van patriarchaat, of laat ons zeggen een mentaliteit waarin vrouwen, maar ook homoseksuelen en mannen in minderheidsgroepen, niet als evenwaardig worden beschouwd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat betreft de verkrachtingen: dat is een typisch geval van verschillende standaarden. De schrijver vindt het geen verkrachting als een vrouw het zelf geen verkrachting vindt. Feministen vinden het verkrachting omdat de vrouw seks heeft gehad tegen haar wil, ongeacht wat het slachtoffer zelf zegt. Die feministen zullen zeggen dat het seksisme zo diep geworteld is dat vrouwen het probleemloos accepteren dat ze verkracht worden.
Welke visie is nou beter? Ik denk dat er voor beide wel iets te zeggen is.
Ook in die opleidingen is volgens feministen een bias te zien: vrouwen kiezen vooral voor 'zorgzame' en sociale opleidingen (bijv. psychologie en sociologie) omdat ze door seksisme geacht worden om zich als sociale en zorgzame vrouw te presenteren. Idem voor het engagement: vrouwen worden geacht zich in te zetten voor hun omgeving, mannen worden geacht roekeloos voor winstbejag te gaan.
Niet dat ikzelf wel een typisch voorbeeld ben, maar mijn identiteit ontleen ik niet uit mn werk, maar misschien wel uit wat ik bereikt heb dmv werk (oftewel wat ikzelf in de loop der tijd opgebouwd heb en daar horen ook in het verleden behaalde resultaten bij).quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:37 schreef Seven. het volgende:
Even een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid: zou je vaker kiezen voor tijd met je gezin als het je carrierekansen niet zou bedreigen?
Ik als vrouw zou denk ik uit de grond van mijn hart nee zeggen, maar ik heb geen kinderen, geen kinderwens. Ik heb wel een leuke vent en twee honden maar eigenlijk vind ik mijn werk gewoon verdomd leuk en ik ontleen een groot deel van mijn identiteit uit mijn werk. Dus als ik moet kiezen tussen een zakenreis of een bezoekje aan schoonfamilie, dan weet ik het wel.
Die balans van 'wie ben je' is 100% mezelf maar dat bestaat dus voor een groot deel uit 'partner van', 'logistiek' (mijn werk), 'behoort tot vriendenkring x' en 'komt voort uit familie x'. Daarbij nog wat karaktertrekken, eigenaardigheden, huisdieren, hobbies en andere triviale dingen. Dat ben ik. Zonder mijn werk valt een heel stuk van die identiteit weg.
In het licht van deze discussie ook wel interessant om het van de emotionelere kant te bekijken:
In hoeverre verschilt identiteitsbeleving, en dan met name het professionele aspect, tussen man en vrouw. Heeft dat gevolgen voor de arbeidsparticipatie van vrouwen?
Ik ben geen typisch voorbeeld. Maar ik heb een gut feeling dat mannen veel sterker dan vrouwen hun werk als onderdeel van hun identiteit zien, en derhalve ook veel ambitieuzer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |