abonnement Unibet Coolblue
pi_146987418
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
pi_146987424
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:28 schreef Meesternadim het volgende:
Ik wil bij MoneyYou een spaarrekening openen omdat hun aanbod heb beste bij mijn wensen past. Voordat ik het doe wil ik hier vragen naar ervaringen van mensen die daar al een rekening hebben.

Mijn wensen zijn:
Een app
Altijd bij mijn geld kunnen
Iedere moment opzegbaar
Betrouwbaar(Dochter van abn amro)
MoneYou voldoet aan al die wensen. Ik heb verder nooit klachten gehad over MY, het is gewoon een degelijk platform, weinig fratsen en vrijwel constant in de top qua hoge rentes. Ik zie geen reden om er geen rekening te openen (zelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld LPB).
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:56:52 #3
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146987996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Laatste post:

[..]

MoneYou voldoet aan al die wensen. Ik heb verder nooit klachten gehad over MY, het is gewoon een degelijk platform, weinig fratsen en vrijwel constant in de top qua hoge rentes. Ik zie geen reden om er geen rekening te openen (zelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld LPB).
Gisteren eens gekeken, had nog wat bij Aegon staan... kan allemaal richting Moneyou.
Overal verstand van.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:11:08 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146988385
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Laatste post:

[..]

MoneYou voldoet aan al die wensen. Ik heb verder nooit klachten gehad over MY, het is gewoon een degelijk platform, weinig fratsen en vrijwel constant in de top qua hoge rentes. Ik zie geen reden om er geen rekening te openen (zelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld LPB).
hoge rentes _O-
pi_146988414
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

hoge rentes _O-
Het is relatief, maar ze zitten toch al behoorlijk wat jaartjes in de top 10.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:13:49 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146988472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is relatief, maar ze zitten toch al behoorlijk wat jaartjes in de top 10.
Ik weet het, maar het klinkt wat lachwekkend met de ellende op het moment. Ik doe er niet meer aan mee (op een buffer na). :W
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:48:13 #7
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146989589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet het, maar het klinkt wat lachwekkend met de ellende op het moment. Ik doe er niet meer aan mee (op een buffer na). :W
Welke ellende? :?
Overal verstand van.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:09:41 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146990391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:48 schreef macondo het volgende:
linkt wat lachwekkend met de ellende op het moment. Ik doe er niet meer aan mee (op een buffer na).
Lage rente vooral
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:59:13 #9
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146992348
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lage rente vooral
De spaarrente is prima, want er is nauwelijks inflatie. Ik geef toe dat het prettiger lijkt als je 5% krijgt, maar dat levert niets op als de inflatie 4% doet..
Overal verstand van.
pi_146992478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Laatste post:

[..]

MoneYou voldoet aan al die wensen. Ik heb verder nooit klachten gehad over MY, het is gewoon een degelijk platform, weinig fratsen en vrijwel constant in de top qua hoge rentes. Ik zie geen reden om er geen rekening te openen (zelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld LPB).
Helemaal mee eens.
pi_146992688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:59 schreef macondo het volgende:

[..]

De spaarrente is prima, want er is nauwelijks inflatie. Ik geef toe dat het prettiger lijkt als je 5% krijgt, maar dat levert niets op als de inflatie 4% doet..
Wat leolinedance vermoedelijk wil zeggen dat is dat hij andere wegen probeert te bewandelen om een hoger rendement te krijgen met een toch acceptabel (en dat is voor iedereen anders) risico.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:03:39 #12
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146994479
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat leolinedance vermoedelijk wil zeggen dat is dat hij andere wegen probeert te bewandelen om een hoger rendement te krijgen met een toch acceptabel (en dat is voor iedereen anders) risico.
Dat is een ander topic he ;)
Overal verstand van.
pi_146994981
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Laatste post:
MoneYou voldoet aan al die wensen. Ik heb verder nooit klachten gehad over MY, het is gewoon een degelijk platform, weinig fratsen en vrijwel constant in de top qua hoge rentes. Ik zie geen reden om er geen rekening te openen (zelfde geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld LPB).
Helemaal mee eens. Ook NIBC en Centraal Beheer goede ervaringen. Apps installeer ik niet.

ICBC heeft af en toe wel aardige acties, dus ik houd een buffertje aan om daat geld naar toe te sluizen om een extra bonusje te scoren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:27:39 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146998681
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat leolinedance vermoedelijk wil zeggen dat is dat hij andere wegen probeert te bewandelen om een hoger rendement te krijgen met een toch acceptabel (en dat is voor iedereen anders) risico.
Ik gun de banken ook niet veel. Kijk momenteel wel naar certificaten van de Rabobank, maar dat is puur voor de spreiding bij een redelijk hoog rendement.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:54:18 #15
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_147013029
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik gun de banken ook niet veel. Kijk momenteel wel naar certificaten van de Rabobank, maar dat is puur voor de spreiding bij een redelijk hoog rendement.
Banken pakken niet echt meer dan voorheen toen de rente nog op 5% stond. En die certificaten : doe het niet.
Overal verstand van.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:09:54 #16
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_147013242
Wat mij tot nu toe niet bevalt aan moneyou:
-Bij registratie mag ik niet mijn eigen gebruikersnaam kiezen
-mail met gebruikersnaam laat 9 uur op zich wachten
-taalfouten in de mail
-Inloggen via website is traag
-Inloggen via Android app is onmogelijk
-Ik moet een klein bedrag storten om mijn rekening te activeren. Dit heb ik gisteren gedaan maar geld is nog steeds niet aangekomen(nog niet zo heel erg)

Dit is allemaal pas na 1 dag :')

Het geeft niet echt vertrouwen dat mijn geld veilig is. Alhoewel moneyou gewoon een schil om abn amro lijkt te zijn, aangezien ik gewoon een rekeningnummer van abn amro heb gekregen.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:10:00 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147013245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:54 schreef macondo het volgende:

[..]

Banken pakken niet echt meer dan voorheen toen de rente nog op 5% stond. En die certificaten : doe het niet.
Waarom niet? Wat ik er zo over lees is overwegend positief.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:13:10 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147013291
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Wat mij tot nu toe niet bevalt aan moneyou:
-Bij registratie mag ik niet mijn eigen gebruikersnaam kiezen (mocht ik
-mail met gebruikersnaam laat een 9 uur op zich wachten
-taalfouten in de mail
-Inloggen via website is traag
-Inloggen via Android app is onmogelijk
-Ik moet een klein bedrag storten om mijn rekening te activeren. Dit heb ik gisteren avond gedaan maar geld is nog steeds niet aangekomen(nog niet zo heel erg)

Dit is allemaal pas na 1 dag :')

Het geeft niet echt vertrouwen dat mijn geld veilig is. Alhoewel moneyou gewoon een schil om abn amro lijkt te zijn, aangezien ik gewoon een rekeningnummer van abn amro heb gekregen.
-Bij registratie mag ik niet mijn eigen gebruikersnaam kiezen Mocht ik een paar jaar geleden nog wel, vreemd?
-mail met gebruikersnaam laat een 9 uur op zich wachten Geen last van gehad
-taalfouten in de mail Zou ik mij ook aan storen.
-Inloggen via website is traag Geen last van
-Inloggen via Android app is onmogelijk Gebruik ik niet. Sowieso onzin om voor iedere bank een app te installeren vind ik.
-Ik moet een klein bedrag storten om mijn rekening te activeren. Dit heb ik gisteren avond gedaan maar geld is nog steeds niet aangekomen(nog niet zo heel erg). Hoeft niet aan MY te liggen. Zij zijn over het algemeen vrij snel.

Al met al deel ik je ervaringen dus niet echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 27-11-2014 09:51:11 ]
  woensdag 26 november 2014 @ 17:25:55 #19
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_147027593
Wat is precies het verschil tussen mmoneyou vrij opneembaar en moneyou kwartaal spaarrekening? Ik had volgens mij aangemeld voor vrij opneembaar nu krijg ik ineens kwartaal spaarrekening. Zijn het zelfde spaarrekening maar een ander naam?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_147028025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:25 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Wat is precies het verschil tussen mmoneyou vrij opneembaar en moneyou kwartaal spaarrekening? Ik had volgens mij aangemeld voor vrij opneembaar nu krijg ik ineens kwartaal spaarrekening. Zijn het zelfde spaarrekening maar een ander naam?
Ik zou gewoon eens kijken op de site van MY om te zien dat er een verschil in zit, zoals de naam van de rekeningen al aangeeft. Kwartaal sparen is volgens mij momenteel minder interessant. Beide momenteel max 1.6%.
pi_147032695
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:54 schreef macondo het volgende:

[..]

Banken pakken niet echt meer dan voorheen toen de rente nog op 5% stond. En die certificaten : doe het niet.
Waarom niet :?
Mag ook in het betreffende topic.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_147046317
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:41 schreef Horsemen het volgende:
Kwartaal sparen is volgens mij momenteel minder interessant. Beide momenteel max 1.6%.
Op dit moment is er geen verschil. Omdat de rente op beide spaarrekeningen hetzelfde is, krijg je bij een tussentijdse opname van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening nu altijd de basis- én bonusrente uitgekeerd.
  donderdag 27 november 2014 @ 08:47:43 #23
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_147047227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom niet :?
Mag ook in het betreffende topic.
Omdat het hier als alternatief voor sparen gezien wordt. En het is een achtergestelde obligatie in feite, op moment dat het misgaat ben je alles kwijt. Vergeet niet dat Rabo de grootste hypotheekverstrekker is, en de meeste huizen onder water staan.

Daarnaast - beurs is niet gek. Een rendement van 5 a 6 procent per jaar terwijl gewone obligaties 1 procent doen.

Koop vooral, maar zorg dat je weet wat je doet. Het is geen alternatief voor de kleine spaarder.
Overal verstand van.
pi_147047665
Over Rabo gesproken, ik kreeg een bericht dat de Rabo spaarrente nu in alle klasses (¤0-¤20.000 / ¤20.000-¤100.000 / ¤100.000 en meer) is verlaagd naar 1%.

I know, Rabo kun je in dit topic qua spaarrente niet echt serieus nemen.
Maar ik ben nog steeds heel blij dat ik nu bijna 2 jaar geleden (na 36 jaar alleen maar een Rabobank rekening te hebben gehad!) de keuze heb gemaakt om een hele berg internetspaarrekeningen en depositos aan te vragen... en daarna heb ik heel mijn Rabo rekening leeggetrokken (op m'n lopende rekening na). :)

In m'n Excel sheetje gebruik ik de 1% rente van de Rabo als referentiepunt, om duidelijk te zien wat ik elke maand MEER aan rente ontvang op mijn depositos en internetspaarrekeningen.
pi_147048419
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:17 schreef Ton76 het volgende:
Over Rabo gesproken, ik kreeg een bericht dat de Rabo spaarrente nu in alle klasses (¤0-¤20.000 / ¤20.000-¤100.000 / ¤100.000 en meer) is verlaagd naar 1%.

I know, Rabo kun je in dit topic qua spaarrente niet echt serieus nemen.
Maar ik ben nog steeds heel blij dat ik nu bijna 2 jaar geleden (na 36 jaar alleen maar een Rabobank rekening te hebben gehad!) de keuze heb gemaakt om een hele berg internetspaarrekeningen en depositos aan te vragen... en daarna heb ik heel mijn Rabo rekening leeggetrokken (op m'n lopende rekening na). :)

In m'n Excel sheetje gebruik ik de 1% rente van de Rabo als referentiepunt, om duidelijk te zien wat ik elke maand MEER aan rente ontvang op mijn depositos en internetspaarrekeningen.
Ik zit al mijn jaren bij de rabo, maar sinds ik jaren terug dit topic heb ontdekt, heb ik overal wat spaarrekeningen geopend :). Maar ik hou op mijn rabo spaarrekening ook nog beetje geld aan (5k). Mocht het nodig zijn, kan ik er in paar tellen over dit geld beschikken. Verlies aan renteverschil op dat geld zie ik zelf als risico opslag voor de flexibiliteit die het bied.
  donderdag 27 november 2014 @ 12:21:12 #26
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_147051620
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Wat mij tot nu toe niet bevalt aan moneyou:
-Bij registratie mag ik niet mijn eigen gebruikersnaam kiezen - klopt dit is erg vervelend
-mail met gebruikersnaam laat 9 uur op zich wachten - was gelijk rond bij mij
-taalfouten in de mail - dit kan echt niet
-Inloggen via website is traag - geen last van
-Inloggen via Android app is onmogelijk - app werkt hier prima
-Ik moet een klein bedrag storten om mijn rekening te activeren. Dit heb ik gisteren gedaan maar geld is nog steeds niet aangekomen(nog niet zo heel erg) - duurt best lang voordat de boel geactiveerd is. Daarna gaan overboekingen zoals je het verwacht

Dit is allemaal pas na 1 dag :')

Het geeft niet echt vertrouwen dat mijn geld veilig is. Alhoewel moneyou gewoon een schil om abn amro lijkt te zijn, aangezien ik gewoon een rekeningnummer van abn amro heb gekregen.
Klopt, moneyou is gewoon van de ABN
Zelf ook even mijn ervaringen toegevoegd. Je rekening wordt pas echt actief als die 1e storting verwerkt is en volgens mij gaat dat niet volledig automatisch ofzo. Dat duurde bij mij ook best lang. Misschien dat daarom de app ook nog niet werkt?

Hoop dat je ervaring straks net zo goed wordt als die van mij. Ben echt prima tevreden met moneyou. Al vind ik spelfouten in mails wel heel erg slordig |:(
  donderdag 27 november 2014 @ 14:50:52 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147055935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:21 schreef TheSwan het volgende:

[..]

Zelf ook even mijn ervaringen toegevoegd. Je rekening wordt pas echt actief als die 1e storting verwerkt is en volgens mij gaat dat niet volledig automatisch ofzo. Dat duurde bij mij ook best lang. Misschien dat daarom de app ook nog niet werkt?

Hoop dat je ervaring straks net zo goed wordt als die van mij. Ben echt prima tevreden met moneyou. Al vind ik spelfouten in mails wel heel erg slordig |:(
Eens van die spelfouten, erg slordig en storend voor zo'n bedrijf.

Al begrijp ik niet wat je met al die apps moet van spaarrekeningen. Wat is er makkelijker aan dan effe inloggen op de site?
pi_147056121
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:00 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Ik zit al mijn jaren bij de rabo, maar sinds ik jaren terug dit topic heb ontdekt, heb ik overal wat spaarrekeningen geopend :). Maar ik hou op mijn rabo spaarrekening ook nog beetje geld aan (5k). Mocht het nodig zijn, kan ik er in paar tellen over dit geld beschikken. Verlies aan renteverschil op dat geld zie ik zelf als risico opslag voor de flexibiliteit die het bied.
Mooi om te horen: jij denkt er precies over zoals ik!
Ik had alleen gewild dat ik dit topic veeeeeel eerder was gaan volgen.

En ook ik hou op mijn Rabo spaarrekening wat geld (2k), vanwege dezelfde reden: flexibiliteit.
Dan kan ik in geval van "nood" toch meteen (via de Rabo App van mijn spaarrekening naar lopende rekening) die dure aankoop doen.
  donderdag 27 november 2014 @ 15:07:06 #29
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_147056314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:59 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Mooi om te horen: jij denkt er precies over zoals ik!
Ik had alleen gewild dat ik dit topic veeeeeel eerder was gaan volgen.

En ook ik hou op mijn Rabo spaarrekening wat geld (2k), vanwege dezelfde reden: flexibiliteit.
Dan kan ik in geval van "nood" toch meteen (via de Rabo App van mijn spaarrekening naar lopende rekening) die dure aankoop doen.
Wacht even jongens, jullie kwamen er pas achter dat er andere banken waren met hogere rente na het volgen van een topic op Fok??!? :?
Overal verstand van.
pi_147056475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Wacht even jongens, jullie kwamen er pas achter dat er andere banken waren met hogere rente na het volgen van een topic op Fok??!? :?
Ja, ik heb dit topic gevolgd toen Credit Europe Bank nog de hoogste rente gaf. Dat is geloof ik echt jaren terug! Daarvoor was ik student en had ik nauwelijks spaargeld.

Je moet ergens beginnen met goed met je spaargeld omgaan. Dus hulde voor Ton ^O^
pi_147057172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:14 schreef MakuMaku het volgende:
Ja, ik heb dit topic gevolgd toen Credit Europe Bank nog de hoogste rente gaf.
Veel eerder had je al Spaarbeleg voor een hogere rente. De spaarrekening, niet de woekerpolis die ze je dan ook proberen te promoten....
censuur :O
pi_147058112
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Wacht even jongens, jullie kwamen er pas achter dat er andere banken waren met hogere rente na het volgen van een topic op Fok??!? :?
Uhhhhhh... nou, ik "wist" wel dat er andere banken waren met (veel) hogere rente, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de grote stap niet durfde te maken. Lekker alles bij de Rabobank, dat voelde wel veilig.

En een collega van me had (jaren geleden) al zijn spaargeld gestald bij Icesave, en ik vroeg hem nog "Is dat wel veilig?".
En kort daarna volgde het faillissement van Icesave, waarop ik dacht: "Zie je nou wel!".

Maar pas nadat ik zo'n 2 jaar geleden dit topic ben gaan volgen kwam er pas (echt!) achter dat alle banken onder het Nederlandse depositogarantiestelsel relatief "veilig" zijn tot 100k.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:14 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Ja, ik heb dit topic gevolgd toen Credit Europe Bank nog de hoogste rente gaf. Dat is geloof ik echt jaren terug! Daarvoor was ik student en had ik nauwelijks spaargeld.

Je moet ergens beginnen met goed met je spaargeld omgaan. Dus hulde voor Ton ^O^

Je moet inderdaad ergens beginnen, dus daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik ben er pas laat mee begonnen, maar beter laat dan nooit. ;)
pi_147114302
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
pi_147115424
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:14 schreef Webschip het volgende:
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
Heb een deel van mijn geld in crowdfunding gestopt.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:58:32 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147117753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:14 schreef Webschip het volgende:
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
Ja, en crowdfunding.
pi_147117907
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:14 schreef Webschip het volgende:
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
Jep.. en aflossen op de hypotheek :)
  zondag 30 november 2014 @ 14:02:02 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147145748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:17 schreef Ton76 het volgende:
Over Rabo gesproken, ik kreeg een bericht dat de Rabo spaarrente nu in alle klasses (¤0-¤20.000 / ¤20.000-¤100.000 / ¤100.000 en meer) is verlaagd naar 1%.

En dit staat er bij de uitleg bij deze rentewijzigingverlaging, de zoveelste in zeer korte tijd:

quote:
De hoogte van de spaarrente bij de Rabobank

Met uw spaargeld wilt u geen onnodig risico lopen en toch een goede rente ontvangen. Daarom spaart u bij de Rabobank.
:')

quote:
Acties met hogere tarieven

Over het algemeen verlagen banken de spaarrentes. Sommige banken zijn genoodzaakt een hoger tarief te bieden om voldoende spaargelden aan zich te binden. Andere banken werken met tijdelijke acties om nieuwe klanten of spaargelden te winnen. De Rabobank is van mening dat dit soort acties de trouwe klanten tekort doen.
Ja, want de trouwe klanten zijn er bij gebaat dat de rente stap bij stap verlaagd en nog eens verlaagd en nog eens verlaagd wordt, toch?
pi_147146791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:14 schreef Webschip het volgende:
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
De kunst is een goede spreiding te hebben, stenen (huis), aandelen, edelmetalen, spaargeld w.o. Deposito's, crowdfunding enz.
  zondag 30 november 2014 @ 14:38:33 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_147146915
Leaseplanbank blijft 1,6% voor december.
  zondag 30 november 2014 @ 15:06:40 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147147966
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 14:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De kunst is een goede spreiding te hebben, stenen (huis), aandelen, edelmetalen, spaargeld w.o. Deposito's, crowdfunding enz.
Eigenlijk heb je niks aan spreiding, levert je alleen maar extra administratie op. Het enige wat je ermee bereikt is dat je niet al je centen verliest als één van je investeringen klapt.

De kunst is wat mij betreft een zo hoog mogelijke gemiddelde rente behalen met een zo laag mogelijk risico. Als dat lukt zonder te spreiden is het ook prima.
pi_147152177
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 14:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De kunst is een goede spreiding te hebben, stenen (huis), aandelen, edelmetalen, spaargeld w.o. Deposito's, crowdfunding enz.
Een goede mix is denk ik ook het beste.
pi_147152665
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je niks aan spreiding, levert je alleen maar extra administratie op. Het enige wat je ermee bereikt is dat je niet al je centen verliest als één van je investeringen klapt.

De kunst is wat mij betreft een zo hoog mogelijke gemiddelde rente behalen met een zo laag mogelijk risico. Als dat lukt zonder te spreiden is het ook prima.
Ja, dat zou mooi zijn maar gaat je alleen niet lukken. Er zijn altijd categorieën investeringen die, al dan niet tijdelijk, minder presteren. Dit kan door uiteenlopende redenen zijn. 100% garantie om je investering terug te krijgen is er natuurlijk nergens.
  zondag 30 november 2014 @ 20:56:23 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147161080
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:14 schreef Webschip het volgende:
Overwegen jullie nu te gaan beleggen? Nu met die idiote lage spaarrentes?
Overwegen al heel lang... Doen nog steeds niet.
Behalve dan Robeco ONE, waar m'n 500 euro nu met 7% rendement al 510 euro is! Creatief met percentages hoor (ook al weet ik dat het deels komt door het tijdstip van inleggen)....

Ik zou wel een serieus beginnerstopic voor beleggen willen, zeg maar iemand die je aan het handje meeneemt en wegwijs maakt om te beginnen.
Aan de andere kant is er hier SeLang die me er op zal wijzen dat de aandelenbubbel nu gefinancierd wordt met vrijwel gratis geld van centrale banken. En voor zover ik weet wacht SeLang nog steeds met beleggen totdat de huidige aandelenbubbel klapt, om daarna toe te slaan. Toch?
censuur :O
pi_147161371
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Overwegen al heel lang... Doen nog steeds niet.
Behalve dan Robeco ONE, waar m'n 500 euro nu met 7% rendement al 510 euro is! Creatief met percentages hoor (ook al weet ik dat het deels komt door het tijdstip van inleggen)....

Ik zou wel een serieus beginnerstopic voor beleggen willen, zeg maar iemand die je aan het handje meeneemt en wegwijs maakt om te beginnen.
Aan de andere kant is er hier SeLang die me er op zal wijzen dat de aandelenbubbel nu gefinancierd wordt met vrijwel gratis geld van centrale banken. En voor zover ik weet wacht SeLang nog steeds met beleggen totdat de huidige aandelenbubbel klapt, om daarna toe te slaan. Toch?
Gewoon lekker maandelijks in ETFs inleggen.
Mensen (net als SeLang?) roepen al 1,5 jaar dat de beurs te hoog staat. Maar jah, wat is te hoog? In relatie tot de history, maar hadden we toen ook QE (op deze schaal)? Je had al flink wat rendement misgelopen door 1,5 jaar lang in cash te zitten
  zondag 30 november 2014 @ 22:10:46 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_147165106
Ik ga in januari beginnen met indexbeleggen, gewoon een kleine inleg per maand. Verder wat crowdfunding en de rest op de spaarrekening danwel aflossen op de hypotheek
pi_147171739
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Overwegen al heel lang... Doen nog steeds niet.

Het blijft toch altijd gokken. :{
quote:
Behalve dan Robeco ONE, waar m'n 500 euro nu met 7% rendement al 510 euro is! Creatief met percentages hoor (ook al weet ik dat het deels komt door het tijdstip van inleggen)....

Ik zou wel een serieus beginnerstopic voor beleggen willen, zeg maar iemand die je aan het handje meeneemt en wegwijs maakt om te beginnen.
Aan de andere kant is er hier SeLang die me er op zal wijzen dat de aandelenbubbel nu gefinancierd wordt met vrijwel gratis geld van centrale banken. En voor zover ik weet wacht SeLang nog steeds met beleggen totdat de huidige aandelenbubbel klapt, om daarna toe te slaan. Toch?
Het ideale instapmoment inschatten... Het zou best kunnen dat er weer een aandelenbubbel in de maak is, gezien de idiote situatie met de rente. Het ene kan best invloed hebben op het andere tenslotte.

Ik vraag me af of straks misschien niet alles instort. Je weet gewoon niet wat verstandig is om te doen. :{

Maar een gewone spaarrekening is haast geen optie meer, want geld verrot op de bank op het ogenblik.
pi_147174723
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:10 schreef Blik het volgende:
Ik ga in januari beginnen met indexbeleggen, gewoon een kleine inleg per maand. Verder wat crowdfunding en de rest op de spaarrekening danwel aflossen op de hypotheek
Verstandig denk ik. Alles in de loop van de jaren rustig opbouwen en je hebt dan ook al een mooie spreiding.
pi_147174961
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:10 schreef Blik het volgende:
Ik ga in januari beginnen met indexbeleggen, gewoon een kleine inleg per maand. Verder wat crowdfunding en de rest op de spaarrekening danwel aflossen op de hypotheek
Precies wat ik aan het doen ben ;)
pi_147174966
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:37 schreef Webschip het volgende:
Ik vraag me af of straks misschien niet alles instort. Je weet gewoon niet wat verstandig is om te doen.
Dat weet je nooit.....
Daarom uitmiddelen met maandelijkse inleg en je kunt weer rustig slapen ;)
pi_147175613
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dit staat er bij de uitleg bij deze rentewijzigingverlaging, de zoveelste in zeer korte tijd:

[..]

:')

[..]

Ja, want de trouwe klanten zijn er bij gebaat dat de rente stap bij stap verlaagd en nog eens verlaagd en nog eens verlaagd wordt, toch?
Ha! Zo goed had ik de mail van Rabo niet gelezen, maar best lachwekkend dat Rabo echt letterlijk zegt: "De Rabobank is van mening dat dit soort acties de trouwe klanten tekort doen."

Na vrijwel heel mijn leven lang al mijn spaargeld bij de Rabo heb zien verdampen voel ik mij als "trouwe klant" door de Rabo te kort gedaan.

Rente = rente... zo zwart/wit is het gewoon.
Toch zal elke willekeurige bankmedewerker (ABN, Rabo, ING, etc. etc.) dit ontkennen, "want bij onze bank heb je betere voorwaarden en staat je geld echt veilig.". :o
  maandag 1 december 2014 @ 09:50:03 #51
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147176144
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:10 schreef Blik het volgende:
Ik ga in januari beginnen met indexbeleggen
Bij welke club? De klassieke Binck's? De internatinale Vanguard? De vrij nieuwe Nederlandse Meesman?
censuur :O
pi_147176644
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat weet je nooit.....
Daarom uitmiddelen met maandelijkse inleg en je kunt weer rustig slapen ;)
Zou je niet alleen kopen wanneer je gemiddelde inkoopprijs daalt :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147179947
quote:
99s.gif Op maandag 1 december 2014 10:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zou je niet alleen kopen wanneer je gemiddelde inkoopprijs daalt :?
Dan probeer je dus toch nog te timen en dat wil ik niet doen omdat het veelvuldig is aangetoond dat het nagenoeg onmogelijk is om dit consequent goed te doen. Ook niet goed voor je (mijn) nachtrust als ik dat wel probeer.
Sowieso; als een aandeel wat ik heb gigantisch onderuit gaat is dat niet perse een goed aankoop moment natuurlijk ;) Evenzo als een aandeel wat ik al heb gigantisch gaat stijgen niet per se een slechte aankoop is.
pi_147179980
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij welke club? De klassieke Binck's? De internatinale Vanguard? De vrij nieuwe Nederlandse Meesman?
Ik zit al een paar maanden bij meesman, zeer tevreden. Helemaal nu ze de 25 euro administratie kosten afgeschaft hebben.

Enige kosten die je nog hebt zijn 0.25% aankoop kosten + de 0.5% TER van de fondsen zelf.
pi_147182032
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:10 schreef Blik het volgende:
Ik ga in januari beginnen met indexbeleggen, gewoon een kleine inleg per maand. Verder wat crowdfunding en de rest op de spaarrekening danwel aflossen op de hypotheek
Waar? :s).

Meer hier: WGR / Indexbeleggen bij partijen als Ohpen / Brand New Day
జ్ఞ‌ా
  maandag 1 december 2014 @ 13:59:03 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_147182531
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij welke club? De klassieke Binck's? De internatinale Vanguard? De vrij nieuwe Nederlandse Meesman?
Meesman, lekker simpel en lage kosten. Precies wat ik wil. Kan altijd nog een profiel bij Binckbank aanmaken voor als ik nog wat met aandelen wil spelen
pi_147190522
OHRA verlaagt rente:

Hieronder ziet u een overzicht van de renteverlaging:
Spaarvorm Oude rente Rente per
27 november 2014 Wijziging
Gouden Handdruk Opbouwrekening 1,20% 1,15% -0,05%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147199132
Waarom gebruikt Nationale Nederlanden überhaupt flash voor gebruikersaccounts? Ten eerste is het een verouderd technologie en ten tweede zijn ze flash vreselijk aan het misbruiken. Flash is om interactieve webcontent mee te maken. Zoals ads en games. En zeker niet om gebruikersaccounts mee te maken. Ik merk gewoon dat het slecht werkt om het simpele feit dat het flash is. Je kan bv geen tekst selecteren.

Zijn ze wel van plan om over te gaan naar een beter systeem?
Hoi
pi_147199253
Ik heb mijn geld nu bij Regiobank staan, maar twijfel om het ergens anders neer te zetten. Alleen wat is een betrouwbare bank waar ik hogere rente krijg?
  maandag 1 december 2014 @ 21:00:11 #60
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_147199380
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:57 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb mijn geld nu bij Regiobank staan, maar twijfel om het ergens anders neer te zetten. Alleen wat is een betrouwbare bank waar ik hogere rente krijg?
Begin eens bij de topicstart. :')
pi_147200612
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:54 schreef Meesternadim het volgende:
Waarom gebruikt Nationale Nederlanden überhaupt flash voor gebruikersaccounts? Ten eerste is het een verouderd technologie en ten tweede zijn ze flash vreselijk aan het misbruiken. Flash is om interactieve webcontent mee te maken. Zoals ads en games. En zeker niet om gebruikersaccounts mee te maken. Ik merk gewoon dat het slecht werkt om het simpele feit dat het flash is. Je kan bv geen tekst selecteren.

Zijn ze wel van plan om over te gaan naar een beter systeem?
Terechte klacht, vraag het ze zou ik zeggen, ben benieuwd naar de reponse.
జ్ఞ‌ా
pi_147201667
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 21:00 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Begin eens bij de topicstart. :')
Had er al naar gekeken, maar heb er verder weinig verstand van.
Zag dit topic toevallig voorbij komen, dacht laat ik eens kijken.
Volgens mij krijg ik 1,25% rente, kan dus redelijk omhoog alleen weet ik niet wat de beste keus voor mij is.
Twijfel tussen knab of moneyou.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirkos1987 op 01-12-2014 21:54:42 ]
pi_147204482
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:43 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Had er al naar gekeken, maar heb er verder weinig verstand van.
Zag dit topic toevallig voorbij komen, dacht laat ik eens kijken.
Volgens mij krijg ik 1,25% rente, kan dus redelijk omhoog alleen weet ik niet wat de beste keus voor mij is.
Twijfel tussen knab of moneyou.
Knab heeft haar it beter in orde, maar daar betaal je ook voor want knap is volgens mij 5 euro per maand.
Hoi
pi_147204526
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 21:23 schreef µ het volgende:

[..]

Terechte klacht, vraag het ze zou ik zeggen, ben benieuwd naar de reponse.
Om in te loggen in de persoonlijke omgeving van uw spaar- en/of beleggingsrekening heeft u Adobe Flash Player nodig. Dit programma wordt niet ondersteund op onder andere de iPad of iPhone van Apple. U kunt inloggen via een PC, laptop of tablet van een ander merk dat Flash ondersteunt. Heeft u nog geen Adobe Flash Player? Dan kunt u deze eenvoudig installeren door op internet te zoeken naar 'adobe flash player'. Wij werken aan een oplossing waarbij u zonder zonder Adobe Flash Player kunt inloggen.
Hoi
pi_147221897
NIBC verlaagt per 9 december de rente op de volgende termijndeposito's:

5 jaar: 2,2%->2,0%
6 jaar: 2,2%->2,0%
7 jaar: 2,4%->2,2%
8 jaar: 2,5%->2,3%
9 jaar: 2,7%->2,4%
10 jaar: 3,0%->2,6%

https://www.nibcdirect.nl(...)Rentewijziging-april
pi_147225476
ASN van 1.4 naar 1.3% :r :r
  dinsdag 2 december 2014 @ 19:05:20 #67
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_147225628
Heb een maand geleden voor een deel van ons spaargeld een (gezamenlijke) rekening bij Leaseplan bank geopend. Ben tot nu toe erg tevreden, ook over de goede service.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_147226462
Ik wilde nog iets in een tweejaars deposito stoppen bij Centraalbeheer voor 2,1 procent. Ook net naar beneden naar 2 procent. Lijkt me nog steeds wel aardig voor een niet te lange periode.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_147227381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:28 schreef abominabel het volgende:
Ik wilde nog iets in een tweejaars deposito stoppen bij Centraalbeheer voor 2,1 procent. Ook net naar beneden naar 2 procent. Lijkt me nog steeds wel aardig voor een niet te lange periode.
mij te lang voor veel te laag percentage.. dan maar extra hyp aflossen of crowdfunden ed ;)
pi_147234002
In dat geval is een spaarrekening gewoon niet waar je het moet zoeken. Maar vergelijk het ook niet met elkaar want je risico is natuurlijk ook hoger met crowdfunden. Ik ben er zelf ook pas mee begonnen, maar met een voorzichtig budget. Uiteindelijk ben ik toch een soort risicomijder.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:34:59 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147234231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:29 schreef abominabel het volgende:
In dat geval is een spaarrekening gewoon niet waar je het moet zoeken. Maar vergelijk het ook niet met elkaar want je risico is natuurlijk ook hoger met crowdfunden. Ik ben er zelf ook pas mee begonnen, maar met een voorzichtig budget. Uiteindelijk ben ik toch een soort risicomijder.
Zelfs al zou er eens een project omvallen bij crowdfunding, bij een fatsoenlijke spreiding is je rendement nog altijd hoger dan op een spaarrekening.
pi_147235523
Het zal wel aan mij liggen maar is het nu zo moeilijk te accepteren dat in sommige tijden je beste winst slechts een verlies is?

Wat zal het gemiddeld vermogen zijn op een spaarrekening of deposito? 25.000 euro? Je praat misschien over 400 euro derving? Als dat de prijs is om over de rest van je vermogen geen risico te lopen? En het geld dat je er nog weer bij spaart in een jaar? Tel het rendement van de afgelopen 10 jaar er bij op en bereken een gemiddelde. Er komen vanzelf wel weer goede jaren.

Het is nu niet een kwestie van winnen maar je geest trainen om niet te verliezen.

Just my 2 cents.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 3 december 2014 @ 00:03:12 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147235555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:02 schreef Koral het volgende:

Just my 2 cents.
En gelukkig denken heel veel mensen ook anders :)
pi_147235632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 00:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En gelukkig denken heel veel mensen ook anders :)
Ja, als iedereen op z'n pot geld bleef zitten zou de rente nog lager zijn. :+ Scheelt weer derving.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 3 december 2014 @ 01:42:48 #75
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_147237285
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:57 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb mijn geld nu bij Regiobank staan, maar twijfel om het ergens anders neer te zetten. Alleen wat is een betrouwbare bank waar ik hogere rente krijg?
Ik heb sinds 1,5 jaar drie verschillende spaarrekeningen bij Argenta. Ben hier enorm tevreden over. Zit altijd bij de hoogste rentes en het online bankieren is lekker overzichtelijk. Je kan gemakkelijk de opgebouwde rente inzien etc.
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
  woensdag 3 december 2014 @ 02:46:45 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147237915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 01:42 schreef litecoin het volgende:

[..]

Ik heb sinds 1,5 jaar drie verschillende spaarrekeningen bij Argenta. Ben hier enorm tevreden over. Zit altijd bij de hoogste rentes en het online bankieren is lekker overzichtelijk. Je kan gemakkelijk de opgebouwde rente inzien etc.
En je moet verplicht zo'n random reader geval gebruiken toch?
  woensdag 3 december 2014 @ 09:43:35 #77
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_147240192
Klopt het dat ik niet mijn wachtwoord kan wijzigen via mijn nationale nederlanden?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:20:25 #78
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_147245690
Sparen via crowdfunding is ook sparen ja.., maar welke crowdfund dingen doen jullie dat dan bij? En tegen welke rente?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_147245778
Mijn moeder is op zoek naar een bank waar ze meerdere spaarrekeningen kan aanhouden om geld te scheiden van elkaar. Bij MoneYou kan dit, maar zijn er nog meer banken waar dit kan?
pi_147245881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:20 schreef darktower het volgende:
Sparen via crowdfunding is ook sparen ja.., maar welke crowdfund dingen doen jullie dat dan bij? En tegen welke rente?
Onder sparen wordt in dit topic normaal ("risicoloos") sparen verstaan (onder het Nederlandse of een vergelijkbaar DGS), voor crowdfunding is er een ander topic: WGR / Crowdfunding #21 - Rente, ratings en risico
pi_147246273
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:23 schreef Facepalm het volgende:
Mijn moeder is op zoek naar een bank waar ze meerdere spaarrekeningen kan aanhouden om geld te scheiden van elkaar. Bij MoneYou kan dit, maar zijn er nog meer banken waar dit kan?
ING oranje rekening, alleen de rente scheelt wel vergeleken met MoneYou
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147258792
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:23 schreef Facepalm het volgende:
Mijn moeder is op zoek naar een bank waar ze meerdere spaarrekeningen kan aanhouden om geld te scheiden van elkaar. Bij MoneYou kan dit, maar zijn er nog meer banken waar dit kan?
Asn.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_147259217
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 02:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En je moet verplicht zo'n random reader geval gebruiken toch?
Klopt, ik heb sinds een maand bij Argenta een rekening.
Die "Reader" kwam als een onaangename verrassing ineens met de post mee.
  donderdag 4 december 2014 @ 23:04:32 #84
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_147294758
Ja, voor het inloggen en het verrichten van handelingen maak je bij Argenta inderdaad gebruik van een digipass/randomreader. Ik heb hier geen probleem mee, maar ik kan het mij voorstellen als men dit 'een gedoe' vindt.
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
  donderdag 4 december 2014 @ 23:52:18 #85
6941 APK
Factual, I think.
pi_147296741
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:23 schreef Facepalm het volgende:

Mijn moeder is op zoek naar een bank waar ze meerdere spaarrekeningen kan aanhouden om geld te scheiden van elkaar. Bij MoneYou kan dit, maar zijn er nog meer banken waar dit kan?
quote:
99s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef CaLeX het volgende:

ING oranje rekening, alleen de rente scheelt wel vergeleken met MoneYou
Maar dan ben je alles boven een ton kwijt toch, mocht de bank omvallen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_147296860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:52 schreef APK het volgende:

[..]


[..]

Maar dan ben je alles boven een ton kwijt toch, mocht de bank omvallen?
Ja, maar dat geld voor alle in Nederland gevestigde banken.
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:03:46 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147297152
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, maar dat geld voor alle in Nederland gevestigde banken.
Daarom ook verdelen over meerdere banken boven een ton.
pi_147297441
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:52 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Maar dan ben je alles boven een ton kwijt toch, mocht de bank omvallen?
Dat is zo ja maar dat luxeprobleem heeft ze geen last van :D. Ze wil graag meerdere rekeningen, bijvoorbeeld eentje voor zorgkosten en eentje als algemene buffer enz. Gaat MoneYou worden denk ik.
pi_147300871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:12 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dat is zo ja maar dat luxeprobleem heeft ze geen last van :D. Ze wil graag meerdere rekeningen, bijvoorbeeld eentje voor zorgkosten en eentje als algemene buffer enz. Gaat MoneYou worden denk ik.
Van de veel gestelde vragen bij KNAB
quote:
Kan ik meerdere spaarrekeningen openen?

Ja, je kunt zoveel spaarrekeningen openen als je wilt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_147305731
En NN omlaag naar 1,60%
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:19:21 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147305803
Rente van mijn DUO lening van 2,39% naar 0,12%(!) _O-

Dat wordt dus een aflossingsvrije periode van 5 jaar aanvragen en het maandelijkse bedrag naar een spaarrekening (of beter alternatief) verplaatsen,
pi_147306170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Rente van mijn DUO lening van 2,39% naar 0,12%(!) _O-

Dat wordt dus een aflossingsvrije periode van 5 jaar aanvragen en het maandelijkse bedrag naar een spaarrekening (of beter alternatief) verplaatsen,
Ik moet helaas nog een jaartje wachten op nieuwe rente... Maar 1.5% is ook nog te overzien ;)
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:35:51 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_147306236
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Rente van mijn DUO lening van 2,39% naar 0,12%(!) _O-

Dat wordt dus een aflossingsvrije periode van 5 jaar aanvragen en het maandelijkse bedrag naar een spaarrekening (of beter alternatief) verplaatsen,
Zelfde jaar afgestudeerd blijkbaar, ik had ook 2,39%. Ware het niet dat ik de hele studieschuld vervroegd heb afgelost. Misschien beter niet kunnen doen met 0,12% rente...
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:41:59 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147306396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Zelfde jaar afgestudeerd blijkbaar, ik had ook 2,39%. Ware het niet dat ik de hele studieschuld vervroegd heb afgelost. Misschien beter niet kunnen doen met 0,12% rente...
2009 :)

Ik heb een klein deel vervroegd afgelost omdat ik nog even aan wilde kijken wat de rente zou gaan doen. Maar goed dat ik het niet gedaan heb.

Gaat overigens niet om een grote schuld, nog ¤5k ongeveer. Maar goed, voor je rendement is het natuurlijk dikke prima als je van 2,39% naar 0,12% gaat en het maandelijkse niet betaalde bedrag komende 5 jaar kan sparen/investeren/beleggen whatever. Dubbele winst dus.
pi_147306545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Zelfde jaar afgestudeerd blijkbaar, ik had ook 2,39%. Ware het niet dat ik de hele studieschuld vervroegd heb afgelost. Misschien beter niet kunnen doen met 0,12% rente...
Kan ook nog 5 jaar daarvoor zijn geweest aangezien de rente iedere 5 jaar vast wordt gezet ;)
pi_147306711
Kan je zomaar zonder reden je aflossing aan DUO stopzetten dan?
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:55:37 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147306757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:53 schreef Graankorrel het volgende:
Kan je zomaar zonder reden je aflossing aan DUO stopzetten dan?
https://duo.nl/particulie(...)jk-niet-aflossen.asp

quote:
Iedere terugbetaler kan het terugbetalen van zijn studieschuld tijdelijk stopzetten. De reden maakt niet uit: een wereldreis, een huwelijk, de aanschaf van een auto, een nieuw huis. Of gewoon, omdat het even beter uitkomt.

Wanneer aanvragen
U moet een aflosvrije periode minstens een maand van tevoren aanvragen. Als u de aflosvrije periode bijvoorbeeld per 1 juni wilt laten ingaan, dan moet u dit vóór 1 mei aanvragen.

Regels voor stopzetten terugbetaling
U kunt het terugbetalen van uw studieschuld minimaal 3 maanden en maximaal 5 jaar stopzetten.
De rente over uw schuld blijft lopen.
De maximale terugbetalingstermijn van 15 jaar wordt verlengd met het aantal aflosvrije maanden dat u inzet.
Ik heb het zojuist aangevraagd, maar de fout gemaakt om 1-2015 in te vullen. Dat moet dus 2-2015 worden.
pi_147306793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

https://duo.nl/particulie(...)jk-niet-aflossen.asp

[..]

Ik heb het zojuist aangevraagd, maar de fout gemaakt om 1-2015 in te vullen. Dat moet dus 2-2015 worden.
Interessant! Dank u.
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:59:53 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_147306877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:47 schreef nikao het volgende:

[..]

Kan ook nog 5 jaar daarvoor zijn geweest aangezien de rente iedere 5 jaar vast wordt gezet ;)
Ja, maar ik weet dat hij niet veel ouder is als ik :)
pi_147348575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Rente van mijn DUO lening van 2,39% naar 0,12%(!) _O-

Dat wordt dus een aflossingsvrije periode van 5 jaar aanvragen en het maandelijkse bedrag naar een spaarrekening (of beter alternatief) verplaatsen,
De Nederlandse samenleving bedankt u.
  zondag 7 december 2014 @ 03:24:48 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147352818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:38 schreef elkravo het volgende:

[..]

De Nederlandse samenleving bedankt u.
Graag gedaan.
  zondag 7 december 2014 @ 16:58:01 #102
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147362821
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:54 schreef Meesternadim het volgende:
Waarom gebruikt Nationale Nederlanden überhaupt flash voor gebruikersaccounts? Ten eerste is het een verouderd technologie en ten tweede zijn ze flash vreselijk aan het misbruiken. Flash is om interactieve webcontent mee te maken. Zoals ads en games. En zeker niet om gebruikersaccounts mee te maken. Ik merk gewoon dat het slecht werkt om het simpele feit dat het flash is. Je kan bv geen tekst selecteren.

Zijn ze wel van plan om over te gaan naar een beter systeem?
De site van NN is echt onbruikbaar door die flashonzin :X

Maar belangrijker probleem:

quote:
U heeft Internetsparen bij Nationale-Nederlanden Bank met een variabele rente. Zoals wij met u hebben afgesproken, houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van deze rekening.

Door renteontwikkelingen op de spaarmarkt hebben wij besloten om de rente op uw spaarrekening te verlagen. Op 8 december 2014 wijzigen wij het rentepercentage van uw spaarrekening van 1,65% naar 1,60%.
:{ Fuckers
  zondag 7 december 2014 @ 17:33:51 #103
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147364208
Binnen een paar maanden duiken we onder de 1,2%. :(
  zondag 7 december 2014 @ 18:21:08 #104
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147365731
Even een crosspost uit WGR / vaste lasten verlagen - tips gevraagd, waarover ik graag jullie mening zou willen horen, omdat het ook een relatie heeft met sparen.

Ik heb weer een paar dingen bedacht die ik dit jaar wil regelen om mijn vaste lasten te verlagen:
1) Ik wil van mijn - aftrekbare - hypotheeklening 10% (is boetevrij) aflossen. Dat is ongeveer 13.000 euro. Dat scheelt aan maandlasten niet veel maar mijn huis staat onder water en dat wil ik graag verhelpen.
2) Ik wil een storting van 9.000 euro doen op mijn bankspaarrekening. Dat scheelt me 60 euro per maand.
3) Ik wil mijn studieschuld van ongeveer 3.300 euro aflossen. De rente bedraagt maar 1,5% dus dat is (iets) minder dan wat ik op een spaarrekening krijg, maar het scheelt me wel 90 euro per maand.

Vinden jullie dit verstandige acties? Ik betaal de bedragen van geld waarover ik anders VHR zou moeten betalen.
  zondag 7 december 2014 @ 18:32:05 #105
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147366125
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:21 schreef Extraneus het volgende:
Even een crosspost uit WGR / vaste lasten verlagen - tips gevraagd, waarover ik graag jullie mening zou willen horen, omdat het ook een relatie heeft met sparen.

Ik heb weer een paar dingen bedacht die ik dit jaar wil regelen om mijn vaste lasten te verlagen:
1) Ik wil van mijn - aftrekbare - hypotheeklening 10% (is boetevrij) aflossen. Dat is ongeveer 13.000 euro. Dat scheelt aan maandlasten niet veel maar mijn huis staat onder water en dat wil ik graag verhelpen.
2) Ik wil een storting van 9.000 euro doen op mijn bankspaarrekening. Dat scheelt me 60 euro per maand.
3) Ik wil mijn studieschuld van ongeveer 3.300 euro aflossen. De rente bedraagt maar 1,5% dus dat is (iets) minder dan wat ik op een spaarrekening krijg, maar het scheelt me wel 90 euro per maand.

Vinden jullie dit verstandige acties? Ik betaal de bedragen van geld waarover ik anders VHR zou moeten betalen.
Optie 3 zou ik sowieso doen als je vermogen boven de box3-drempelwaarde zit en dit je enige schuld is. Dat scheelt je dan een paar tientjes belasting per jaar.
pi_147366326
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:24 schreef zwolleeeee het volgende:

[..]

Klopt, ik heb sinds een maand bij Argenta een rekening.
Die "Reader" kwam als een onaangename verrassing ineens met de post mee.
Dat is voor mij ook de reden om te zeggen.. Geen Argenta.

Ik doe alles via m'n smartphone, dus ik heb wel een aanbieder nodig met een fatsoenlijke app. MoneYou heeft geloof ik zo'n app, maar ik heb besloten om SNS te proberen. Werkt tot nu toe allemaal prima.
pi_147367181
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:23 schreef Facepalm het volgende:
Mijn moeder is op zoek naar een bank waar ze meerdere spaarrekeningen kan aanhouden om geld te scheiden van elkaar. Bij MoneYou kan dit, maar zijn er nog meer banken waar dit kan?
ASN en dan de spaarrekening "Ideaalsparen', ik heb drie van die ideaal-spaarrekeningen, maar kan nog meer als je zou willen, ik geloof tot 10 rekeningen kan het. Ik gebruik ze om bepaalde stromen te scheiden. En ik vind het een heel goede bank. ASN heeft ook nog eens de prijs voor de beste website gekregen, en dat is terecht wat mij betreft.
  zondag 7 december 2014 @ 19:21:43 #108
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147367914
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Optie 3 zou ik sowieso doen als je vermogen boven de box3-drempelwaarde zit en dit je enige schuld is. Dat scheelt je dan een paar tientjes belasting per jaar.
Oké, maar geldt dat niet voor alle drie de opties? Bij al het geld wat ik uitgeef voor januari voorkom ik dat ik VHR moet betalen. Of bedoel je iets anders?
  zondag 7 december 2014 @ 19:29:13 #109
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147368205
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Oké, maar geldt dat niet voor alle drie de opties? Bij al het geld wat ik uitgeef voor januari voorkom ik dat ik VHR moet betalen. Of bedoel je iets anders?
Volgens mij mag je alleen je studieschuld aftrekken van je vermogen. Geen idee of dat ook voor die andere opties geldt. Lijkt me eerlijk gezegd niet.

Je mag schulden van je vermogen aftrekken, maar er geldt wel een drempel van 2900. Als je geen schulden hebt scheelt dat dus 1.2%*2900 = 35 euro per jaar ofzo.
  zondag 7 december 2014 @ 19:30:36 #110
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147368251
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Volgens mij mag je alleen je studieschuld aftrekken van je vermogen. Geen idee of dat ook voor die andere opties geldt. Lijkt me eerlijk gezegd niet.

Je mag schulden van je vermogen aftrekken, maar er geldt wel een drempel van 2900. Als je geen schulden hebt scheelt dat dus 1.2%*2900 = 35 euro per jaar ofzo.
Maar is het dan juist niet onverstandig als ik mijn studieschuld aflos? Als ik er toch geen VRH over betaal, is het eigenlijk nadelig lijkt het.
  zondag 7 december 2014 @ 19:35:16 #111
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147368427
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:30 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Maar is het dan juist niet onverstandig als ik mijn studieschuld aflos? Als ik er toch geen VRH over betaal, is het eigenlijk nadelig lijkt het.
Trek jij je schulden van je vermogen af? Ik heb 13k studieschuld, die trek ik van mijn vermogen af, waardoor ik (13000-2900)*1.2% =120 euro vermogensbelasting bespaar. Met zo'n kleine schuld die jij hebt heeft dat eigenlijk niet zoveel zin. Maargoed, dit is sowieso zwaar off topic. :P
  zondag 7 december 2014 @ 19:59:24 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147369218
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:04 schreef Rosite het volgende:

[..]

ASN en dan de spaarrekening "Ideaalsparen', ik heb drie van die ideaal-spaarrekeningen, maar kan nog meer als je zou willen, ik geloof tot 10 rekeningen kan het. Ik gebruik ze om bepaalde stromen te scheiden. En ik vind het een heel goede bank. ASN heeft ook nog eens de prijs voor de beste website gekregen, en dat is terecht wat mij betreft.
Al die apps zijn maar overbodige ballast op je telefoon imho. Voor die ene keer dat je erop kijkt...

Wat maakt voor jou deze site dan beter dan die van MY, LPB, CB en ZL bijvoorbeeld? Ik merk geen verschil in het gebruik. Ze zijn allen extreem simpel in het gebruik.

Waarom zou je trouwens meerdere rekeningen bij dezelfde bank openen? Je wil toch juist risico spreiden lijkt mij. Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in.
pi_147383039
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Al die apps zijn maar overbodige ballast op je telefoon imho. Voor die ene keer dat je erop kijkt...

Wat maakt voor jou deze site dan beter dan die van MY, LPB, CB en ZL bijvoorbeeld? Ik merk geen verschil in het gebruik. Ze zijn allen extreem simpel in het gebruik.

Waarom zou je trouwens meerdere rekeningen bij dezelfde bank openen? Je wil toch juist risico spreiden lijkt mij. Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in.
Ik heb PC voor geldzaken, geen apps op telefoon die ik daarvoor gebruik, dus niets aan de hand. Ik heb geldzaken bij ING, Triodos, ASN, OHRA en Aegon, dus spreiding.
Ik antwoordde op een vraag van iemand wiens moeder meerdere spaarrekeningen wilde om stromen te spreiden, ik heb stromen ook gespreid bij de ASN wat betreft spaarrekeningen waar ik makkelijk en snel bij wil: een ideealspaarrekening gewoon, een ideaal-spaarrekening voor een broer die gehandicapt is en wiens geldzaken ik regel en eentje voor crowdfunding. Je ziet: niet te snel oordelen hoor...........................!!
  maandag 8 december 2014 @ 08:32:44 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147383372
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 07:21 schreef Rosite het volgende:

[..]

Ik heb PC voor geldzaken, geen apps op telefoon die ik daarvoor gebruik, dus niets aan de hand. Ik heb geldzaken bij ING, Triodos, ASN, OHRA en Aegon, dus spreiding.
Ik antwoordde op een vraag van iemand wiens moeder meerdere spaarrekeningen wilde om stromen te spreiden, ik heb stromen ook gespreid bij de ASN wat betreft spaarrekeningen waar ik makkelijk en snel bij wil: een ideealspaarrekening gewoon, een ideaal-spaarrekening voor een broer die gehandicapt is en wiens geldzaken ik regel en eentje voor crowdfunding. Je ziet: niet te snel oordelen hoor...........................!!
Vragen is niet oordelen he.
pi_147387390
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Al die apps zijn maar overbodige ballast op je telefoon imho. Voor die ene keer dat je erop kijkt...

Wat maakt voor jou deze site dan beter dan die van MY, LPB, CB en ZL bijvoorbeeld? Ik merk geen verschil in het gebruik. Ze zijn allen extreem simpel in het gebruik.

Waarom zou je trouwens meerdere rekeningen bij dezelfde bank openen? Je wil toch juist risico spreiden lijkt mij. Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in.
Waarom zulks 'antipathie' tegen apps? Het is hetzelfde internet als op je PC hoor. Alleen een ander apparaat, een praktischer apparaat wat je veelal toch al bij je hebt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_147388310
Ik twijfel of ik een beleggersrekening bij Brand New Day zal openen als alternatief op pensioenfonds/pensioensparen, want bij nood wil ik er gewoon bij kunnen zonder verrassingen. Beginnend bij 2500 euro eenmalige inleg + 100 euro per maand betwijfel ik echter of het rendement afweegt tegenover de risico's (50/50 obligaties en aandelen)? Zijn er nog addertjes onder het gras die brand new day en andere aanbieders niet vermelden?
  maandag 8 december 2014 @ 15:09:07 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147391702
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Waarom zulks 'antipathie' tegen apps? Het is hetzelfde internet als op je PC hoor. Alleen een ander apparaat, een praktischer apparaat wat je veelal toch al bij je hebt.
Ik vind het maar niks. Inloggen op internet kost 10 seconden, net zo snel als het opzoeken van de app en deze openen. Dat doe je waarschijnlijk toch niet dagelijks, en al zeker niet bij al je rekeningen.

Maar goed, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Net als bij het openen van 10 spaarrekeningen bij dezelfde bank.
  maandag 8 december 2014 @ 15:32:45 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_147392415
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Volgens mij mag je alleen je studieschuld aftrekken van je vermogen. Geen idee of dat ook voor die andere opties geldt. Lijkt me eerlijk gezegd niet.

Je mag schulden van je vermogen aftrekken, maar er geldt wel een drempel van 2900. Als je geen schulden hebt scheelt dat dus 1.2%*2900 = 35 euro per jaar ofzo.
Als Extraneus het in zijn huis investeert betaald die er ook geen VRH meer over. Bij die studieschuld is het belangrijkste punt natuurlijk die 90 euro per maand die dan vrijkomt. Mits je buffer groot genoeg blijft zou ik dat wel aflossen dan
  maandag 8 december 2014 @ 23:16:47 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_147410163
Kan ik voor het einde van het jaar 10K opnemen (ivm belastingopgave) en na januari er weer opstorten? Of trappen ze daar niet in :?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_147410299
quote:
11s.gif Op maandag 8 december 2014 23:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Kan ik voor het einde van het jaar 10K opnemen (ivm belastingopgave) en na januari er weer opstorten? Of trappen ze daar niet in :?
maak maar over naar mij ^O^

dan wel
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 8 december 2014 @ 23:24:29 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_147410454
quote:
11s.gif Op maandag 8 december 2014 23:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Kan ik voor het einde van het jaar 10K opnemen (ivm belastingopgave) en na januari er weer opstorten? Of trappen ze daar niet in :?
Je kunt het proberen, maar het mag sowieso niet. Je mag rond de 500 euro cash hebben wat je niet hoeft op te geven bij de belastingdienst. Als je meer hebt dien je dat gewoon aan te geven. Maar je kunt dus wel een hypotheek aflossen of een andere schuld, dan betaal je die 1,2% vrh niet meer
  maandag 8 december 2014 @ 23:30:29 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_147410711
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt het proberen, maar het mag sowieso niet. Je mag rond de 500 euro cash hebben wat je niet hoeft op te geven bij de belastingdienst. Als je meer hebt dien je dat gewoon aan te geven. Maar je kunt dus wel een hypotheek aflossen of een andere schuld, dan betaal je die 1,2% vrh niet meer
Thanks, duidelijk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:15:13 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147417341
quote:
11s.gif Op maandag 8 december 2014 23:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Kan ik voor het einde van het jaar 10K opnemen (ivm belastingopgave) en na januari er weer opstorten? Of trappen ze daar niet in :?
Het kan, maar is fraude.
Een voor zover ik weet legale manier is voor 60 miljoen euro artikelen bestellen bij een webshop eind december, en het begin januari terugsturen volgens de koop-op-afstand-wetgeving :7
censuur :O
pi_147417449
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt het proberen, maar het mag sowieso niet. Je mag rond de 500 euro cash hebben wat je niet hoeft op te geven bij de belastingdienst. Als je meer hebt dien je dat gewoon aan te geven. Maar je kunt dus wel een hypotheek aflossen of een andere schuld, dan betaal je die 1,2% vrh niet meer
Ik vroeg me (zonder de vraag van uniekhoorn gelezen te hebben) toevallig hetzelfde af.
Bedankt voor je antwoord, klinkt bij nader inzien eigenlijk heel logisch.

Dat van die 500 Euro cash wist ik niet... maar ja, 1,2% op 500 Euro is nog niet echt een groot belastingvoordeel. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ton76 op 09-12-2014 11:21:44 (added emoticon) ]
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:23:35 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147417492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:21 schreef Ton76 het volgende:
Dat van die 500 Euro cash wist ik niet... maar ja, 1,2% op 500 Euro is nog niet echt een groot belastingvoordeel. ;)
512 euro zelfs! Incl. cadeaubonnen, je weet wel, die waardeloze dingen van de Bijenkorf die je af en toe krijgt en waar je niets mee kan kopen... Ik ben wel benieuwd of de nominale waarde van die cadeaubon dan geldt, of de verkoopwaarde...
censuur :O
pi_147417550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

512 euro zelfs! Incl. cadeaubonnen, je weet wel, die waardeloze dingen van de Bijenkorf die je af en toe krijgt en waar je niets mee kan kopen... Ik ben wel benieuwd of de nominale waarde van die cadeaubon dan geldt, of de verkoopwaarde...
Ah, okee dan...
Ik heb geen 500 Euro cash liggen, maar nog wel een 25 Euro cadeaubon van de Bijenkorf (gekregen bij het openen van een rekening bij ZwitserLeven), maar echt waardeloos wil ik 'm niet noemen hoor (is namelijk gewoon te verzilveren bij een aankoop van minimaal 25 Euro).

En ik verwacht dat de nominale waarde van toepassing is voor de belastingdienst.
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:47:23 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_147417982
Ik denk niet dat de belastingdienst cadeau-bonnen meeneemt, tenzij je toevallig voor 10k cadeaubonnen aankoopt vlak voor 1 januari
pi_147420252
Half januari loopt 1 van mijn deposito's af, die ik voor 1 jaar tegen 2,25% bij Argenta had staan.

Als ik dan een nieuw deposito wil tegen ongeveer dezelfde rente dan zou ik dat geld voor 3 jaar vast moeten zetten (tegen 2,15%, ook bij Argenta), of voor 5 jaar (2,25%, bij LPB).

Dit deposito is zo'n 30% van mijn "vermogen" en het geld denk ik de komende jaren niet nodig te hebben... dus nog maar even goed nadenken wat ik hier mee ga doen.

I know, I know... niemand van ons heeft een glazen bol in bezit, maar 5 jaar lijkt mij wel wat "lang" voor een niet-zo-heel-erg-hoge-rente. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Gewoon vrij opneembaar laten staan, en over een jaar of zo verder kijken?
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:05:06 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_147421115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:31 schreef Ton76 het volgende:
Half januari loopt 1 van mijn deposito's af, die ik voor 1 jaar tegen 2,25% bij Argenta had staan.

Als ik dan een nieuw deposito wil tegen ongeveer dezelfde rente dan zou ik dat geld voor 3 jaar vast moeten zetten (tegen 2,15%, ook bij Argenta), of voor 5 jaar (2,25%, bij LPB).

Dit deposito is zo'n 30% van mijn "vermogen" en het geld denk ik de komende jaren niet nodig te hebben... dus nog maar even goed nadenken wat ik hier mee ga doen.

I know, I know... niemand van ons heeft een glazen bol in bezit, maar 5 jaar lijkt mij wel wat "lang" voor een niet-zo-heel-erg-hoge-rente. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Gewoon vrij opneembaar laten staan, en over een jaar of zo verder kijken?
Voor een jaar vastzetten bij bijvoorbeeld KNAB voor 1,85%? Ik zou voor 0,3%-0,4% extra rente mijn geld niet 2-4 jaar langer vast zetten.
pi_147421382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:31 schreef Ton76 het volgende:
I know, I know... niemand van ons heeft een glazen bol in bezit, maar 5 jaar lijkt mij wel wat "lang" voor een niet-zo-heel-erg-hoge-rente. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Gewoon vrij opneembaar laten staan, en over een jaar of zo verder kijken?
Dat is afhankelijk om hoeveel geld het gaat en hoeveel zekerheid ik ermee zou willen.

Als het om >20k (1 jaars deposito of in een beleggingsfonds steken) gaat zou ik wat anders doen dan <5k (langzaam een crowdfunding portfolio opbouwen met wat kortlopende projecten)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147421674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor een jaar vastzetten bij bijvoorbeeld KNAB voor 1,85%? Ik zou voor 0,3%-0,4% extra rente mijn geld niet 2-4 jaar langer vast zetten.
Een jaar vastzetten lijkt me een goed plan, want inderdaad: 3 of 5 jaar vast is wel erg lang.
Thanks.

Bij KNAB heb ik nu alleen nog maar de el-cheapo (gratis) variant, en voor het openen van een KNAB deposito heb je Knab Plus of Knab Premium nodig, wat minimaal 5 Euro per maand kost.
Een KNAB 1,85% 1-jaars deposito (t.o.v. een LPB 1,8% 1-jaars deposito) is alleen interessant bij meer dan 120k (omdat die 0,05% hogere rente t.o.v. LPB wel 60 euro per jaar kost).
En het gaat bij mij om minder dan 120k, maar ik snap je punt.

quote:
99s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:18 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk om hoeveel geld het gaat en hoeveel zekerheid ik ermee zou willen.

Als het om >20k (1 jaars deposito of in een beleggingsfonds steken) gaat zou ik wat anders doen dan <5k (langzaam een crowdfunding portfolio opbouwen met wat kortlopende projecten)
Het gaat om >20k, en het zijn zuurverdiende centjes, dus ik wil er graag wel zekerheid mee.
Ik lees ondertussen wel mee in de Fok crowdfunding topics, maar ik ben (nog) te onzeker om echt actie te ondernemen.
pi_147421744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:30 schreef Ton76 het volgende:
Het gaat om >20k, en het zijn zuurverdiende centjes, dus ik wil er graag wel zekerheid mee.Ik lees ondertussen wel mee in de Fok crowdfunding topics, maar ik ben (nog) te onzeker om echt actie te ondernemen.
Hmm dan zou ik het wel een jaar vastzetten.

(en ws met een klein bedrag (~2k) beginnen met crowdfunding om zo je eerste 20 projecten op te bouwen ;) )
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:08:47 #133
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147422710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:47 schreef Blik het volgende:
Ik denk niet dat de belastingdienst cadeau-bonnen meeneemt, tenzij je toevallig voor 10k cadeaubonnen aankoopt vlak voor 1 januari
Dus als ik voor 1000 euro aan cadeaubonnen heb moet ik dat opgeven?

Als je nu voor 10k een product koopt op 28 december en deze op 3 januari weer retour doet, ben je dan strafbaar bezig? Lijkt mij niet toch?

-edit- en hoe zit dit met investeringen in crowdfund projecten? Wanneer wordt hier belasting over geheven? Wanneer de investering terugverdient wordt of over het reeds geïnvesteerde bedrag? M.a.w. wanneer betaal je hierover belasting?
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:13:00 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_147422862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus als ik voor 1000 euro aan cadeaubonnen heb moet ik dat opgeven?

Als je nu voor 10k een product koopt op 28 december en deze op 3 januari weer retour doet, ben je dan strafbaar bezig? Lijkt mij niet toch?
Ik weet niet hoe de belastingdienst cadeaubonnen meeneemt in de vermogensbepaling. Ik heb meestal geen honderden euro's aan cadeaubonnen liggen :P

Het voorbeeld van de 10k uitgeven en weer retour sturen is grijs gebied, in principe is het natuurlijk een legaal iets als zoiets niet een voorgekookt plannetje is. Maar dat het altijd al de bedoeling was kan de belastingdienst natuurlijk nooit bewijzen. Ik vind het wel een beetje omslachtig

edit: bij crowdfunding krijg je gewoon begin van het jaar een overzicht wat je kunt gebruiken voor de belastingaanslag. In principe is dat ingelegd geld minus terugbetaald geld.
pi_147422891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:08 schreef RedFever007 het volgende:
-edit- en hoe zit dit met investeringen in crowdfund projecten? Wanneer wordt hier belasting over geheven? Wanneer de investering terugverdient wordt of over het reeds geïnvesteerde bedrag? M.a.w. wanneer betaal je hierover belasting?
Dit behoort tot je vermogen, en de peildatum daarvoor is 1 januari.
pi_147423087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:08 schreef RedFever007 het volgende:
Dus als ik voor 1000 euro aan cadeaubonnen heb moet ik dat opgeven?
Ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:13 schreef Blik het volgende:
Ik weet niet hoe de belastingdienst cadeaubonnen meeneemt in de vermogensbepaling.
Zie Overige vorderingen, zoals uitgeleend geld en contant geld.
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:22:22 #137
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147423211
quote:
Tnkx!

Tnkx! Ik heb ook geen cadeaubonnen en/of contant geld in huis overigens,
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de belastingdienst cadeaubonnen meeneemt in de vermogensbepaling. Ik heb meestal geen honderden euro's aan cadeaubonnen liggen :P

Ik ook niet, was hypothetische situatie.

Ik neem trouwens aan dat emballagebonnetjes hier ook onder vallen? oO/
pi_147423362
quote:
Goed punt!
Uitgeleend geld: Stel, ik leen voor onbepaalde tijd 1000 Euro aan een vriend... dan moet ik dat dus (volgens die URL van de bdienst) ook opgeven.
Logisch, want "Overige vorderingen' zijn vorderingen die u nergens anders in uw aangifte hebt aangegeven. Dat kan geld zijn dat u hebt uitgeleend."

Ik vraag me af in hoeverre dat te controleren valt, maar ja, da's eigenlijk net zo met die cadeaubonnen.
pi_147423676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:27 schreef Ton76 het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dat te controleren valt, maar ja, da's eigenlijk net zo met die cadeaubonnen.
Klopt, ook met de 5k in de sokkenla is dat nauwelijks te controleren.

Lastiger is het ineens uitgeven van dergelijke bedragen

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:22 schreef RedFever007 het volgende:
Ik neem trouwens aan dat emballagebonnetjes hier ook onder vallen?
Ik denk het wel, het is immers een waarde papiertje.

Zelfde met een kraslot waar geld op gewonnen is, maar nog niet ingeleverd.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:42:13 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_147423792
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
[..]

Ik denk het wel, het is immers een waarde papiertje.

Zelfde met een kraslot waar geld op gewonnen is, maar nog niet ingeleverd.
Het is zelfs zo erg dat je in principe je staatslot van de oudejaarsloterij zou moeten meenemen. Er is ooit iemand zo slim geweest om de jackpot als vermogen aan te geven bij de BD, en sindsdien moet je dat gewonnen bedrag meenemen bij je aangifte.
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:50:01 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147435985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:42 schreef Blik het volgende:
Het is zelfs zo erg dat je in principe je staatslot van de oudejaarsloterij zou moeten meenemen. Er is ooit iemand zo slim geweest om de jackpot als vermogen aan te geven bij de BD, en sindsdien moet je dat gewonnen bedrag meenemen bij je aangifte.
Nou, mocht ik 30 miljoen winnen met oudejaar, dan heb ik mooi 360.000 euro belastingvrijstelling!
* RemcoDelft koopt geen staatslot.

Ik herinner me uit m'n kindertijd dat rente's 8% waren, dan verdubbelde je spaargeld in 9 jaar. Met de huidige 1.4% rente's kost dat 50 jaar! Dat is dan de rest van je leven niet meer beter...
censuur :O
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:08:27 #142
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147436706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:22 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik neem trouwens aan dat emballagebonnetjes hier ook onder vallen? oO/
Of gewoon een ton spaargeld omzetten in statiegeldflessen. :+
  woensdag 10 december 2014 @ 13:42:25 #143
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_147451635
moneyou rente omlaag:
  woensdag 10 december 2014 @ 13:58:51 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147452141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:42 schreef Gnittoo het volgende:
moneyou rente omlaag:
[ afbeelding ]
Nog meer geld weghalen bij MY dus.
pi_147452287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:31 schreef Ton76 het volgende:
Half januari loopt 1 van mijn deposito's af, die ik voor 1 jaar tegen 2,25% bij Argenta had staan.

Hebben ze al een nieuw aanbod gedaan? Heb ook zo'n deposito lopen bij Argenta die in januari afloopt.. als ze een nieuw aanbod doen voor een jaar tegen een iets lagere rente dan doe ik het wel denk ik. Zou het zelf ook niet langer willen vastzetten, kans bestaat dat ik het het volgende jaar al nodig heb.
pi_147452375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:42 schreef Gnittoo het volgende:
moneyou rente omlaag:
[ afbeelding ]
Tsja... zit te twijfelen, kan het nu voor die 0.1% wel naar leaseplanbank overzetten, maar hoe lang zal die nog 1.6% blijven houden? ....
  woensdag 10 december 2014 @ 14:07:21 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147452402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hebben ze al een nieuw aanbod gedaan? Heb ook zo'n deposito lopen bij Argenta die in januari afloopt.. als ze een nieuw aanbod doen voor een jaar tegen een iets lagere rente dan doe ik het wel denk ik. Zou het zelf ook niet langer willen vastzetten, kans bestaat dat ik het het volgende jaar al nodig heb.
Ze doen je geen nieuw persoonlijk aanbod hoor. Je kunt op de site zien wat de actuele rente is voor dit deposito is. Die zul je krijgen, of het moet nog wijzigen voordat je depo afloopt.
pi_147456240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg dat je in principe je staatslot van de oudejaarsloterij zou moeten meenemen. Er is ooit iemand zo slim geweest om de jackpot als vermogen aan te geven bij de BD, en sindsdien moet je dat gewonnen bedrag meenemen bij je aangifte.
En wat als je dat nog niet wist?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_147456261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hebben ze al een nieuw aanbod gedaan? Heb ook zo'n deposito lopen bij Argenta die in januari afloopt.. als ze een nieuw aanbod doen voor een jaar tegen een iets lagere rente dan doe ik het wel denk ik. Zou het zelf ook niet langer willen vastzetten, kans bestaat dat ik het het volgende jaar al nodig heb.
Ik ook maar wil een huis kopen, zoek dus een bank die niet moeilijk doet wanneer je je deposito daar voor afbreekt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 december 2014 @ 16:23:59 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_147456667
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat als je dat nog niet wist?
Dan krijg je gewoon een lekkere naheffing
pi_147456844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat als je dat nog niet wist?
Wat weet je nog niet? Dat je gewonnen hebt?

Bij aangifte weet je toch of je 31-12 miljonair geworden bent....

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ook maar wil een huis kopen, zoek dus een bank die niet moeilijk doet wanneer je je deposito daar voor afbreekt.
Is dat niet een beetje de basis van een deposito? dat je het bedrag VAST zet voor BEPAALDE tijd :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147456883
quote:
99s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Wat weet je nog niet? Dat je gewonnen hebt?

Bij aangifte weet je toch of je 31-12 miljonair geworden bent....

[..]

Is dat niet een beetje de basis van een deposito? dat je het bedrag VAST zet voor BEPAALDE tijd :?
Klopt maar je hebt banken met regels die zeggen dat een huis kopen een geldige reden is (net zoals werkeloos raken, etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_147456935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt maar je hebt banken met regels die zeggen dat een huis kopen een geldige reden is (net zoals werkeloos raken, etc.)
Dat klinkt ergens we logisch. Dus je zoekt nu eigenlijk een 10-jaars deposito (of langer als de rente hoger is) die je in de loop van volgend jaar op kan zeggen ivm de aankoop van je huis
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147456965
quote:
99s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat klinkt ergens we logisch. Dus je zoekt nu eigenlijk een 10-jaars deposito (of langer als de rente hoger is) die je in de loop van volgend jaar op kan zeggen ivm de aankoop van je huis
Ik zat meer aan een jaars of 2 jaars te denken maar 10 zou dan in principe ook kunnen idd.
Ergens anders heb ik het geld niet voor nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 december 2014 @ 16:46:28 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_147457407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zat meer aan een jaars of 2 jaars te denken maar 10 zou dan in principe ook kunnen idd.
Ergens anders heb ik het geld niet voor nodig.
Ik neem even aan dat de beperkende factor wel is dat je er dan geen of minder rente over krijgt. Of is dat niet zo?
pi_147457436
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat de beperkende factor wel is dat je er dan geen of minder rente over krijgt. Of is dat niet zo?
Verschilt per aanbieder dacht ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_147459174
MoneYou verlaagt spaarrente
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147465981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:53 schreef blomke het volgende:
MoneYou verlaagt spaarrente
Jep.

Email MoneYou:

De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 12 december 2014 verlaagd:
MoneYou Sparen – Vrij opneembaar 1,50%* variabele rente (was 1,60%)
MoneYou Sparen – Kwartaal Spaarrekening 1,50%* variabele rente (was 1,60%) (Bonusrente van 0,50% bovenop 1,00% basisrente)


De rente voor de deposito spaarproducten wordt per 15 december 2014 verlaagd:
MoneYou Sparen – 6 maanden 1,60%** vaste rente (was 1,70%)(1,00% basisrente)
MoneYou Sparen – 1 jaar Vast 1,65%* vaste rente (was 1,75%)(1,00% basisrente)
MoneYou Sparen – 2 jaar Vast 1,20%* vaste rente (was 1,40%)(0,70% basisrente)
pi_147466081
Stond hierboven ook al. :P

Maar goed, ik vind vooral de twee jaar deposito rente opvallend.
  zondag 14 december 2014 @ 20:25:47 #160
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147581209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt maar je hebt banken met regels die zeggen dat een huis kopen een geldige reden is (net zoals werkeloos raken, etc.)
Bij MoneYou kun je deposito's altijd openbreken. Dan hoef je geen boete te betalen maar je krijgt dan alleen een basisrente, van 1,0%.
pi_147582172
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:25 schreef Extraneus het volgende:
Bij MoneYou kun je deposito's altijd openbreken. Dan hoef je geen boete te betalen maar je krijgt dan alleen een basisrente, van 1,0%.
Die wordt dus ook verlaagd, zie ik. Vrijdag nog een bedrag één jaar vastgezet tegen 1,75 procent; bij voortijdig opnemen krijg ik de basisrente van nog 1,3%.
pi_147608031
Zojuist een bericht van de ING gekregen, tot een saldo van 25.000 krijg ik vanaf 18 december nog maar 1%! Zouden ze nog lager durven? Op een paar honderd euro na, heb ik er niets meer opstaan; waarom zou je ook?
  maandag 15 december 2014 @ 17:48:33 #163
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_147608278
vanavond bij tros radar:

Haal meer uit je spaargeld
15-12-2014

Je kunt sparen wat je wilt, op dit moment levert je dat weinig op.
De spaarrente is namelijk historisch laag: maximaal zo'n 1,5 procent. Maar: als je creatief met je spaargeld omgaat dan kun je daar best wat meer van maken.
http://www.radartv.nl/uit(...)er-uit-je-spaargeld/
pi_147614636
Tering... wat een slecht item.
pi_147614725
Wie weet wanneer ongeveer de ING de spaaracties aankondigden in de voorgaande jaren?
Grote vraag is natuurlijk...wordt de actie herhaald in 2015. O-)
pi_147615350
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 20:43 schreef k_man het volgende:
Tering... wat een slecht item.
Wat was de conclusie? Ik heb hem net gemist. Programma wordt er niet beter op overigens, is radar altijd zo slecht? Dat dit op de publieke omroep verschijnt versterkt mijn gevoel geen tv te willen kijken want er is toch niets....
pi_147615570
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat was de conclusie? Ik heb hem net gemist. Programma wordt er niet beter op overigens, is radar altijd zo slecht? Dat dit op de publieke omroep verschijnt versterkt mijn gevoel geen tv te willen kijken want er is toch niets....
Isoleer je huis en los af op je hypotheek.
pi_147615954
Hadden jullie echt dingen verwacht die jullie nog niet wisten?
  maandag 15 december 2014 @ 21:19:32 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147616619
quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2014 21:00 schreef k_man het volgende:
Isoleer je huis en los af op je hypotheek.
M.a.w. "koop een huis"?
censuur :O
pi_147616649
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. "koop een huis"?
staat er dan dan?
so long and thanks for all the fish
pi_147618610
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:39 schreef zatoichi het volgende:
Zojuist een bericht van de ING gekregen, tot een saldo van 25.000 krijg ik vanaf 18 december nog maar 1%! Zouden ze nog lager durven? Op een paar honderd euro na, heb ik er niets meer opstaan; waarom zou je ook?
Het wordt inderdaad lager en lager bij de "grote" banken. Ongetwijfeld zullen genoeg slapers hun spaargeld daar laten staan, maar in dit topic vrijwel niemand denk ik.

Maar ook bij de "hoge" banken daalt het alleen maar. Maar goed, positief voor aspirant-huizenkopers is dat de hypotheekrente ook lekker laag is.
pi_147618655
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

staat er dan dan?
RemcoDelft bedoelt vermoedelijk dat er alleen maar alternatieven voor sparen worden geopperd voor huizenbezitters.
pi_147623499
Die wijziging van de basisrente van de ING (nu maar liefst 1%) grenst aan het misdadige... :{ Zolang ze die jaarlijkse spaaractie blijven doen, is het interessant om mijn rekening hier aan te houden, maar anders moet ik misschien eens kijken naar de SNS oid. Ik vind het toch fijn een buffertje direct beschikbaar te hebben, dus niet op een externe spaarrekening, en bij de SNS krijg je dan nog 1.45%. En zelfs op de betaalrekening 1.25% (tot 5K).
  dinsdag 16 december 2014 @ 00:46:23 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147624960
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:53 schreef troepjepdat het volgende:
Die wijziging van de basisrente van de ING (nu maar liefst 1%) grenst aan het misdadige... :{ Zolang ze die jaarlijkse spaaractie blijven doen, is het interessant om mijn rekening hier aan te houden, maar anders moet ik misschien eens kijken naar de SNS oid. Ik vind het toch fijn een buffertje direct beschikbaar te hebben, dus niet op een externe spaarrekening, en bij de SNS krijg je dan nog 1.45%. En zelfs op de betaalrekening 1.25% (tot 5K).
Hoeveel wil je op dat bufferje bij je huisbank laten staan dan? Stel dat het 3k is:

Rente:
1,05% bij ING = ¤31,50 per jaar
1,45% bij SNS= ¤43,50,- per jaar

Een whopping ¤12,- per jaar verschil.

Het basispakket kost bij ING ¤17,40 per jaar en bij SNS ¤30,-
Een winst van -¤0,60 :P

ASN zou dan een betere optie voor je zijn. ¤ 15,- voor de rekening met een huidige rente van 1,3%. Toch weer 3 kroketten op jaarbasis :9~
pi_147628053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel wil je op dat bufferje bij je huisbank laten staan dan? Stel dat het 3k is:

Rente:
1,05% bij ING = ¤31,50 per jaar
1,45% bij SNS= ¤43,50,- per jaar

Een whopping ¤12,- per jaar verschil.

Het basispakket kost bij ING ¤17,40 per jaar en bij SNS ¤30,-
Een winst van -¤0,60 :P

ASN zou dan een betere optie voor je zijn. ¤ 15,- voor de rekening met een huidige rente van 1,3%. Toch weer 3 kroketten op jaarbasis :9~
Oh, het zou me geen geld kosten, hoor! ;) Ik zou bijv. 3000 EUR op de betaalrekening en 3000 EUR op de spaarrekening zetten. Bij de ING zou dat momenteel slechts 30 EUR per jaar opleveren en bij de SNS 81 EUR per jaar. Dat kostenverschil zou ik er wel uitkrijgen, maar het is inderdaad zeker geen vetpot en het kost ook de nodige moeite. Het zou meer gaan om er niet op achteruit gaan + ik word een beetje pissig van hun rentes :P Maar zolang ze die renteacties doen, blijf ik er wel zitten, want dat levert aardig wat op! :)
pi_147628267
Pff in NL sparen :')

Rusland verhoogt rente naar 17%
MOSKOU -

De Russische centrale bank heeft in de nacht van maandag op dinsdag de rente flink omhoog gegooid. Het tarief is gestegen van 10,5 procent naar 17 procent.

De maatregel werd aangekondigd nadat de Russische roebel maandag nog verder onder druk kwam te staan. De waarde van de munt daalde met 10 procent. Dat is de grootste daling sinds 1998. 's Middags waren voor het eerst meer dan 59 roebels nodig om 1 dollar te kopen. De bank probeert nu „inflatierisico's en een verdere waardedaling van de roebel” te voorkomen door de rente te verhogen. Het is de bedoeling dat Russen minder geld uitgeven en meer sparen.

De roebel staat zwaar onder druk door de grote onzekerheid over de Russische economie, de westerse sancties en de stevige daling van de olieprijs. Die krabbelde maandag wel iets op, maar staat door de afname van ruim 40 procent in de afgelopen maanden nog altijd op het laagste punt in jaren.

De waarde van de Russische munt is sinds het begin van het jaar al met meer dan 45 procent gedaald ten opzichte van de dollar. De centrale bank probeerde de roebel te stabiliseren door hiervoor ook al meerdere keren de rente te verhogen. Ook kocht de bank op internationale markten roebels op. Maar dat had tot nu toe nog niet het gewenste effect.

Bron;

http://www.telegraaf.nl/d(...)ng_in_Rusland__.html

Ok wel ""wat" valutarisico maar dat neem je op de koop toe ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:44:15 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147630553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:58 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Oh, het zou me geen geld kosten, hoor! ;) Ik zou bijv. 3000 EUR op de betaalrekening en 3000 EUR op de spaarrekening zetten. Bij de ING zou dat momenteel slechts 30 EUR per jaar opleveren en bij de SNS 81 EUR per jaar. Dat kostenverschil zou ik er wel uitkrijgen, maar het is inderdaad zeker geen vetpot en het kost ook de nodige moeite. Het zou meer gaan om er niet op achteruit gaan + ik word een beetje pissig van hun rentes :P Maar zolang ze die renteacties doen, blijf ik er wel zitten, want dat levert aardig wat op! :)
Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar continu ¤3000,- op je betaalrekening is toch nergens goed voor?
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:10:08 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147631088
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ok wel ""wat" valutarisico maar dat neem je op de koop toe ;)
En als de sancties weer worden opgeheven een enorme valutawinst!

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:44 schreef leolinedance het volgende:
Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar continu ¤3000,- op je betaalrekening is toch nergens goed voor?
Lijkt me ook. Ik heb m'n saldo het liefst zo laag mogelijk (rekening houdende met maandelijkse afschrijvingen). Mocht ik die 3k opeens nodig hebben, heb ik twee pinpassen en een creditcard die rood kunnen worden.
censuur :O
pi_147631407
Waar kun je in Rusland (als NL-er) een paar k stallen?
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:30:27 #180
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147631544
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:24 schreef RDK_NL het volgende:
Waar kun je in Rusland (als NL-er) een paar k stallen?
Die 17% rente zou wat te maken kunnen hebben met de inflatie. :+
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 17 december 2014 @ 01:52:47 #181
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_147660580
Ik gebruik een combinatie van de gratis SNS studentenbetaalrekening en een Argenta internetspaarrekening. Als ik op een werkdag geld overmaak voor 15:30 van Argenta naar SNS staat het er dezelfde dag nog op, wat ik erg netjes vind.

Hebben een actie bij SNS overigens als je dit jaar nog overstapt verdien je 50 euro.

Verder heb ik altijd bewust een laag saldo op mijn betaalrekening zodat ik niet veel uitgeef. Schrijf wekelijks een bedrag over vanaf de spaarrekening en daar moet ik het een week mee doen.

Mocht er een grotere aankoop worden gedaan dan doe ik dit toch al wel met mijn creditcard ivm verzekeren en andere voordelen. Op deze creditcard heb ik altijd tweeduizend euro geparkeerd voor het geval dat. Een groot krediet vanuit de creditcardmaatschappij is je als student namelijk niet gegund. Wel bieden de meeste creditcardaanbieders ook prima "spaarrentes". Geloof dat op deze ook zo'n 1,6% zit.
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
  woensdag 17 december 2014 @ 12:25:19 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147666417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 01:52 schreef litecoin het volgende:
Op deze creditcard heb ik altijd tweeduizend euro geparkeerd voor het geval dat. Een groot krediet vanuit de creditcardmaatschappij is je als student namelijk niet gegund. Wel bieden de meeste creditcardaanbieders ook prima "spaarrentes". Geloof dat op deze ook zo'n 1,6% zit.
Mijn CC vertelde me ooit dat dat bedrag niet verzekerd is! Dus bij fraude (wat me al 2 keer overkomen is) waarin bijvoorbeeld iemand in North Carolina fijn gaat tanken (m.a.w. nagemaakte pas!) tot aan de limiet van je creditcard, ben je dat kwijt. Kortstondig 2k er op zetten voor een aankoop gaat dus wel, langdurig is het een behoorlijk risico.
censuur :O
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 december 2014 @ 16:17:20 #183
862 Arcee
Look closer
pi_147672940
quote:
Economen verwachten dat de Fed mogelijk de eerste stap zal zetten richting een renteverhoging door de uitspraak dat de rente nog aanzienlijke tijd ('considerable time') laag zal blijven achterwege te laten.
Dat is wel een hele zuinige, minimale manier om een eventuele toekomstige renteverhoging aan te kondigen, zeg.
pi_147674885
Ik wil ook wel sparen met zo'n rente!
  woensdag 17 december 2014 @ 18:05:39 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147675979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 01:52 schreef litecoin het volgende:

Verder heb ik altijd bewust een laag saldo op mijn betaalrekening zodat ik niet veel uitgeef. Schrijf wekelijks een bedrag over vanaf de spaarrekening en daar moet ik het een week mee doen.

Knap van je, maar zou voor veel mensen niet werken. Iedere week is anders bij de meesten. De ene week maak ik 50 euro op, de andere 200. Niet echt een peil op te trekken :P
  woensdag 17 december 2014 @ 21:49:23 #186
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_147685017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn CC vertelde me ooit dat dat bedrag niet verzekerd is! Dus bij fraude (wat me al 2 keer overkomen is) waarin bijvoorbeeld iemand in North Carolina fijn gaat tanken (m.a.w. nagemaakte pas!) tot aan de limiet van je creditcard, ben je dat kwijt. Kortstondig 2k er op zetten voor een aankoop gaat dus wel, langdurig is het een behoorlijk risico.
Oh dat is goed om te weten! Ik ga dat even nakijken gebruik 'm amper buiten vakanties om dus misschien beter om leeg te halen.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Knap van je, maar zou voor veel mensen niet werken. Iedere week is anders bij de meesten. De ene week maak ik 50 euro op, de andere 200. Niet echt een peil op te trekken :P
Ik ben er inmiddels handig in geworden. Ik kijk vooruit bijv dit weekend een feestje en een verjaardag daarom heb ik zondag mezelf wat extra gegeven voor deze week. Normaal doe ik het met 100 per week en is het streven ook om wat over te houden (woon op mezelf). Doe bewust per week want per maand zou ik toch eerder meer uitgeven. Voorkomt spontane aankopen. Als iets wil kopen heb ik er echt over nagedacht anders is het niet mogelijk. Begrijp me niet verkeerd doe wel veel leuke dingen.

Als student kan je enorm sparen als je wil ivm nul verplichtingen en verantwoordelijkheden, relatief gezien. Ik werk veel naast mijn studie, ik leen maximaal van DUO en zet bijna alles weg op de spaarrekening. Vind het stereotype dat studenten geen geld horen te hebben echt onzinnig juist nu is het leven nog zo gemakkelijk en DUO geeft zo'n beetje gratis geld weg als je er slim mee omgaat.:)

Ook wil ik reizen en werken in het buitenland zodra ik klaar ben met mijn universitaire studie. Heb niet de illusie dat Nederland een prettig land is om te wonen over een jaar of twee en dat ik hier een leuke baan ga vinden.

Verder kan ik van wat ik nu spaar meerdere jaren leven in het plaatje dat ik voor mij heb. Bijvoorbeeld Engelse les geven in Azië en ondertussen reizen lijkt mij geweldig. Of een tijdje wonen in Bulgarije waar het gemiddelde maandloon 300 euro bedraagt en alles goedkoop is. Ik ga me wel vermaken maar dat ik mijn geld niet in Nederland verspil is een zekerheid! Het liefst koop ik zo snel mogelijk een huis in Panama. Enorm in ontwikkeling en nu nog betaalbaar. Beste investering...

[ Bericht 25% gewijzigd door litecoin op 17-12-2014 22:49:20 ]
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
  donderdag 18 december 2014 @ 22:31:11 #187
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147723378
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 20:43 schreef k_man het volgende:
Tering... wat een slecht item.
Prachtige reactie. _O- _O_
pi_147842076
Nog meer die, voor een evetuele ING actie, hun geld er even weghalen? :)

Kleine kans dat ze het dit jaar weer doen (5,- per 2500,- spaargroei), maar even geld overboeken is het werk ook weer niet.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 22 december 2014 @ 14:42:28 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147842263
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nog meer die, voor een evetuele ING actie, hun geld er even weghalen? :)

Kleine kans dat ze het dit jaar weer doen (5,- per 2500,- spaargroei), maar even geld overboeken is het werk ook weer niet.
Ik haal het er sowieso weg na die actie. Rente daar is erg laag.
pi_147842288
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nog meer die, voor een evetuele ING actie, hun geld er even weghalen? :)

Kleine kans dat ze het dit jaar weer doen (5,- per 2500,- spaargroei), maar even geld overboeken is het werk ook weer niet.
Het staat al een jaar in deposito bij Argenta en valt precies op tijd vrij. w/

Áls...wanneer...indien... O-)
  maandag 22 december 2014 @ 15:14:43 #191
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147843555
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nog meer die, voor een evetuele ING actie, hun geld er even weghalen? :)

Kleine kans dat ze het dit jaar weer doen (5,- per 2500,- spaargroei), maar even geld overboeken is het werk ook weer niet.
Ook gedaan...de helft staat nu bij Moneyou, de andere helft bij NN.
  maandag 22 december 2014 @ 21:52:21 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147857579
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ook gedaan...de helft staat nu bij Moneyou, de andere helft bij NN.
Neem aan dat iedereen het weghaalt in dit topic. Elders krijg je een veel hogere rente.
  maandag 22 december 2014 @ 22:00:57 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147858030
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Neem aan dat iedereen het weghaalt in dit topic. Elders krijg je een veel hogere rente.
Bij ING krijg je 1.4%...zoveel scheelt het dus niet met MoneYou en NN.

Edit: 1.1% dus tot 75k :{
pi_147866666
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nog meer die, voor een evetuele ING actie, hun geld er even weghalen? :)

Kleine kans dat ze het dit jaar weer doen (5,- per 2500,- spaargroei), maar even geld overboeken is het werk ook weer niet.
Ik heb nog geen geld bij ING staan, want ik ben er (nog) geen klant.

Als de actie er weer komt, dan zal ik wel voor 1-1-2015 (meetmoment 1 van de actie eerder dit jaar?) klant moeten zijn en nog steeds klant moeten zijn ergens medio april 2015 (meetmoment 2).

Dus dat kost me zowiezo dan 2x de kosten van het OranjePakket van ¤ 4,10 per kwartaal.

Medio januari komt er een deposito bij Argenta vrij, plus wat vrij opneembaar geld bij ZwitserLeven... hmmz... dan kan ik er maximaal 40k naar toeboeken voor meetmoment 2, dus 16x ¤2500 = 16x ¤5 = 80 euro "spaarpremie"

Nog even een nachtje over slapen... voor mij een gokje van ¤4,10, als ze de actie in 2015 niet hebben. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 23-12-2014 00:46:35 (rekenfoutje) ]
pi_147866753
(dubbelpost, excuses)

[ Bericht 98% gewijzigd door Ton76 op 23-12-2014 09:27:50 (dubbelpost, excuses) ]
pi_147874266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:45 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen geld bij ING staan, want ik ben er (nog) geen klant.

Als de actie er weer komt, dan zal ik wel voor 1-1-2015 (meetmoment 1 van de actie eerder dit jaar?) klant moeten zijn en nog steeds klant moeten zijn ergens medio april 2015 (meetmoment 2).

Dus dat kost me zowiezo dan 2x de kosten van het OranjePakket van ¤ 4,10 per kwartaal.

Medio januari komt er een deposito bij Argenta vrij, plus wat vrij opneembaar geld bij ZwitserLeven... hmmz... dan kan ik er maximaal 40k naar toeboeken voor meetmoment 2, dus 16x ¤2500 = 16x ¤5 = 80 euro "spaarpremie"

Nog even een nachtje over slapen... voor mij een gokje van ¤4,10, als ze de actie in 2015 niet hebben. ;)
Dan zal ik je die 4 euro besparen. je kunt gewoon meedoen als je nog geen klant bent.
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan. Pas in januari aangemeld.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_147879042
MY is traag zeg... Heb gisterochtend geld overgeschreven van een ING-rekening naar drie verschillende banken. Op alle banken was het gistermiddag al bijgeschreven, behalve bij MY. Daar staat het nu nog steeds niet op. :')
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:12:36 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147879719
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
MY is traag zeg... Heb gisterochtend geld overgeschreven van een ING-rekening naar drie verschillende banken. Op alle banken was het gistermiddag al bijgeschreven, behalve bij MY. Daar staat het nu nog steeds niet op. :')
Over het algemeen is MY niet zo traag hoor.
pi_147880641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Over het algemeen is MY niet zo traag hoor.
Dat is ook mijn ervaring.
Maar nu dus wel... :p
pi_147880831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:20 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Dan zal ik je die 4 euro besparen. je kunt gewoon meedoen als je nog geen klant bent.
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan. Pas in januari aangemeld.
Bedankt voor de bespaartip! :)
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:57:51 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147881301
Voor de liefhebbers heeft Robeco tot eind van het jaar weer (of nog steeds?) de 50 euro bonusactie bij het openen van Robeco ONE met inleg van 50 euro.
Net even nagevraagd: geldt ook voor minderjarige kinderen. 50 euro + 50 euro ==> offensief. Ze claimen 9+% per jaar de laatste jaren, laat dat iets minder optimistisch 5% worden na kosten dan is het over 18 jaar 240 euro. Misschien meld ik tegen die tijd nog even het resultaat, maar pin me er niet op vast :P
Bij 8% wordt het 400 euro, bij -4% blijft er 50 euro over.
censuur :O
pi_147881472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de liefhebbers heeft Robeco tot eind van het jaar weer (of nog steeds?) de 50 euro bonusactie bij het openen van Robeco ONE met inleg van 50 euro.
Net even nagevraagd: geldt ook voor minderjarige kinderen. 50 euro + 50 euro ==> offensief. Ze claimen 9+% per jaar de laatste jaren, laat dat iets minder optimistisch 5% worden na kosten dan is het over 18 jaar 240 euro. Misschien meld ik tegen die tijd nog even het resultaat, maar pin me er niet op vast :P
Bij 8% wordt het 400 euro, bij -4% blijft er 50 euro over.
Hoe doen ze het nu? Tijdje geleden ging alles zwaar achteruit en heb ik nagenoeg alles teruggetrokken.
Nu heb ik er 50 euro opstaan, maar dat groeit logischerwijs niet echt :')
pi_147882786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de liefhebbers heeft Robeco tot eind van het jaar weer (of nog steeds?) de 50 euro bonusactie bij het openen van Robeco ONE met inleg van 50 euro.
Net even nagevraagd: geldt ook voor minderjarige kinderen. 50 euro + 50 euro ==> offensief. Ze claimen 9+% per jaar de laatste jaren, laat dat iets minder optimistisch 5% worden na kosten dan is het over 18 jaar 240 euro. Misschien meld ik tegen die tijd nog even het resultaat, maar pin me er niet op vast :P
Bij 8% wordt het 400 euro, bij -4% blijft er 50 euro over.
Bedankt voor de tip, vorige keer heb ik niet mee gedaan, nu wel even een accountje aangemaakt om de 'gratis' ¤50,- te claimen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:01:44 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147886759
ING heeft zowaar een spaarrekening met 1,75% rente! Moet alleen op naam van een kind staan, maar het is de beste spaarrekening die ze hebben!
censuur :O
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:26:49 #205
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147889625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:03 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Hoe doen ze het nu? Tijdje geleden ging alles zwaar achteruit en heb ik nagenoeg alles teruggetrokken.
Nu heb ik er 50 euro opstaan, maar dat groeit logischerwijs niet echt :')
op 2 december geld gestort, staat nu op -0.03% dus valt te overzien :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:32:07 #206
52513 whosvegas
The Trickster
pi_147889832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Robeco ONE
Maarre je kan toch ook verlies draaien?
Bestaat er de kans (hoe klein ook) dat je al (of een groot deel), van je spaargeld kwijt raakt?
Are you nuts??
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:48:32 #207
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147890424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:32 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maarre je kan toch ook verlies draaien?
Bestaat er de kans (hoe klein ook) dat je al (of een groot deel), van je spaargeld kwijt raakt?
Ja, als ik jou was zou ik er niet aan beginnen
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:09:22 #208
52513 whosvegas
The Trickster
pi_147891283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ja, als ik jou was zou ik er niet aan beginnen
Waar slaat deze opmerking op :?
Are you nuts??
pi_147891372
nee volgens mij kan het slechtste wat je kan krijgen bij robeco one 0% rente zijn
pi_147891740
Kan iemand mij uitleggen waarom moneyou bij 6 maanden 1,60% geeft en bij 2 jaar maar 1,20%?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_147892156
Omdat men binnen nu en 2 jaar een daling verwacht. En daarom een onaantrekkelijk percentage aanbiedt zodat ze geen al te grote verplichtingen aan hoeven te gaan voor twee jaar. Zoiets.?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:10:11 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147894005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:32 schreef whosvegas het volgende:
Maarre je kan toch ook verlies draaien?
Bestaat er de kans (hoe klein ook) dat je al (of een groot deel), van je spaargeld kwijt raakt?
Dat zeg ik: na 18 jaar -4% is het gehalveerd.
censuur :O
pi_147898743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de liefhebbers heeft Robeco tot eind van het jaar weer (of nog steeds?) de 50 euro bonusactie bij het openen van Robeco ONE met inleg van 50 euro.
Wordt die ¤50 bonus dan ook belegd???
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147914241
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Wordt die ¤50 bonus dan ook belegd???
In eerste instantie wel.
Na drie maanden kun je je geld (incl. bonus) weghalen.
pi_147914296
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

In eerste instantie wel.
Na drie maanden kun je je geld (incl. bonus) weghalen.
Vorige keer (bij mij althans) niet hoor. Ze storten die 50 euro op de bijbehorende roparco rekening .
pi_147914335
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:22 schreef nikao het volgende:

[..]

Vorige keer (bij mij althans) niet hoor. Ze storten die 50 euro op de bijbehorende roparco rekening .
Moet je die 50e op roparco laten staan of mag je die ook in een robeco one fonds stoppen? Zag namelijk wel staan dat je 3 maanden je geld moet laten staan alvorens je het terugboekt naar je tegenrekening..
pi_147914638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:23 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Moet je die 50e op roparco laten staan of mag je die ook in een robeco one fonds stoppen? Zag namelijk wel staan dat je 3 maanden je geld moet laten staan alvorens je het terugboekt naar je tegenrekening..
Dat gaat om je eigen 50 euro die je initieel gestort hebt. Met die bijstorting mag je voglens mij gelijk al doen wat je wilt.
Check ff met hun support via de chat als je zeker wilt weten, dat werkt prima.
pi_147916913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
nee volgens mij kan het slechtste wat je kan krijgen bij robeco one 0% rente zijn
Het is een belegingsproduct en (zoals je ook in de grafiekjes op de grafiekjes kunt zien) kan er ook een negatief rendement zijn, vergelijkbaar met andere belegingsfondsen. Die 9,6% waar ze mee adverteren is wel een heel optimistisch getal, gebaseerd op een zeer korte periode (5 oktober 2012 tot en met 31 oktober 2014). Daarmee past dit product ook niet echt in dit topic.
pi_147929535
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
nee volgens mij kan het slechtste wat je kan krijgen bij robeco one 0% rente zijn
Robeco One is zoals eerder genoemd een beleggingsproduct met risico. Je zou gebruik kunnen maken van Roparco met op dit moment 1.1% rente (zonder risico). Roparco wordt normaal gesproken gebruikt door mensen die beleggen en (een gedeelte van) hun vermogen 'parkeren'.
pi_147943835
Mag het misschien weer ietsje on-topic gaan? Sparen en zo?
Voor beleggen zijn andere topics :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 25 december 2014 @ 18:57:56 #221
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147955306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
nee volgens mij kan het slechtste wat je kan krijgen bij robeco one 0% rente zijn
Nja, dat is binnenkort denk ik het gangbare rentepercentage voor spaarrekeningen.
pi_147970773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:57 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Nja, dat is binnenkort denk ik het gangbare rentepercentage voor spaarrekeningen.
Kan ook rustig onder 0% hoor
  vrijdag 26 december 2014 @ 12:04:05 #223
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_147970939
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:56 schreef slakrop het volgende:

[..]

Kan ook rustig onder 0% hoor
Ik probeer een beetje optimistisch te blijven ja. o|O
pi_148073101
Vanaf mei gaat de rente omhoog.
Tenzij Draghi de euro naar 60 cent wil laten zakken
pi_148080081
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Vanaf mei gaat de rente omhoog.
Tenzij Draghi de euro naar 60 cent wil laten zakken
Bron :?
pi_148086246
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Vanaf mei gaat de rente omhoog.
Tenzij Draghi de euro naar 60 cent wil laten zakken
:')
pi_148087299
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

Bron :?
zijn glazen bol, die hij van mij gejat heeft :(
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_148087339
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

Bron :?
De bron is arjan1112
😉
  maandag 29 december 2014 @ 12:56:40 #229
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148090776
ING:
Weer 5 euro bonus per 2500 euro saldogroei, met als extra eis dat het nu minimaal een maand na afloop moet blijven staan.
censuur :O
  maandag 29 december 2014 @ 13:18:45 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148091508
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
ING:
Weer 5 euro bonus per 2500 euro saldogroei, met als extra eis dat het nu minimaal een maand na afloop moet blijven staan.
Oke, maakt het wel iets minder interessant natuurlijk. Mijn rekening staat stand-by, dus afhankelijk van de beurs op dat moment bepaal ik of er wel of niet meegedaan wordt.
  maandag 29 december 2014 @ 13:24:59 #231
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148091756
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
ING:
Weer 5 euro bonus per 2500 euro saldogroei, met als extra eis dat het nu minimaal een maand na afloop moet blijven staan.
Mooi zo, heb alles bij de ING weggehaald.

Nu dus lekker cashen ^O^
  maandag 29 december 2014 @ 13:27:30 #232
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148091848
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke, maakt het wel iets minder interessant natuurlijk. Mijn rekening staat stand-by, dus afhankelijk van de beurs op dat moment bepaal ik of er wel of niet meegedaan wordt.
maandje 0.4% minder rente trekken valt te overzien. Op een bedrag van een ton is dat 33 euro. Al met al nog steeds 167 euro winst.
pi_148092016
Jammer, mijn LPB deposito komt pas de 23e vrij:(
pi_148092420
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:24 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mooi zo, heb alles bij de ING weggehaald.

Nu dus lekker cashen ^O^
Dat had je gisteren moeten doen. Saldo van gisteravond telt.
sig verwijderd door FA
  maandag 29 december 2014 @ 13:44:27 #235
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148092536
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:41 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat had je gisteren moeten doen. Saldo van gisteravond telt.
Na de vorige actie heb ik al alles naar NN en MoneYou overgemaakt. ;)

Salaris van december staat nog wel steeds op mijn ING-betaalrekening. Dat doet dus niet mee. -O-
  maandag 29 december 2014 @ 13:48:58 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_148092736
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:41 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat had je gisteren moeten doen. Saldo van gisteravond telt.
Lekker, net dit weekend een flinke smak geld overgeschreven om mijn zorgverzekering morgen het hele jaar vooruit te betalen :(
  maandag 29 december 2014 @ 14:37:37 #237
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148094930
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Salaris van december staat nog wel steeds op mijn ING-betaalrekening. Dat doet dus niet mee. -O-
Betaalrekening telt niet mee
censuur :O
  maandag 29 december 2014 @ 14:40:51 #238
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148095117
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Betaalrekening telt niet mee
Klopt :) Had de actievoorwaarden te snel gelezen :@
pi_148101368
Ik heb gisteren nog de rest van mijn ing spaarrekening naar betaalrekening geboekt.

Op spaarrekening staat 28e betaalopdracht en op betaalrekening 29e aangekomen kennelijk.

Benieuwd of ik nog goed zit. Gelukkig was het grootste gedeelte al weg.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 29 december 2014 @ 19:50:32 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148107974
Dit jaar is het dus niet meer de moeite waard om 250k te lenen van ING voor de spaaractie :7
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 30 december 2014 @ 09:17:49 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148128391
Ik heb een doos chocolaatjes ontvangen van ICBC bank als dank voor "het vertrouwen dat u heeft getoond in onze bank het afgelopen jaar". Hebben ze helemaal naar Engeland gestuurd.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 30 december 2014 @ 09:31:37 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148128652
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
ING:
Weer 5 euro bonus per 2500 euro saldogroei, met als extra eis dat het nu minimaal een maand na afloop moet blijven staan.
Is nog steeds de moeite waard. 5 euro extra voor 2500 euro een maandje laten staan, dat is annualised 2,4% extra over die maand.

Dus aangemeld *)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148129948
Hoe werkt die actie van ING, als ik nu 12,5k stort en in februari nog eens (een andere) 12,5k? Krijg je dan wel gewoon 50 euro?
En als je geen Betaalrekening hebt, kun je dan wel meedoen?
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:04:01 #244
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148131139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:24 schreef Zocalo het volgende:
Hoe werkt die actie van ING, als ik nu 12,5k stort en in februari nog eens (een andere) 12,5k? Krijg je dan wel gewoon 50 euro?
En als je geen Betaalrekening hebt, kun je dan wel meedoen?
Je hebt wel een betaalrekening nodig...kost iets van 4 euro per kwartaal. Dat zal waarschijnlijk ook één van de redenen zijn waarom ze deze actie organiseren. ;)

Ze kijken op 1 maart 2015 22h00 met hoeveel het saldo sinds 28 december 2014 22h00 is toegenomen. Wanneer je het geld stort maakt dus niet uit, zolang het maar voor 1 maart binnen is. Maar waarom zou je nu al geld storten? Op andere spaarrekeningen krijg je een veel hogere rente.
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:52:20 #245
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148134837
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker, net dit weekend een flinke smak geld overgeschreven om mijn zorgverzekering morgen het hele jaar vooruit te betalen :(
Ik neem aan dat je het juist van je spaarrekening afgehaald hebt? Dat is toch de bedoeling?
Daarbij zal een zorgverzekering niet veel meer dan een 1200 euro kosten. Stelt m.i. weinig voor als bedrag voor de ING actie. Scheelt je 2,5 euro :P
pi_148138140
Ik zit te kijken naar pensioensparen bij NN. Een bedrag (periodiek en/of eenmalig) voor een periode vastleggen. Als ik die rekentool doe, en eerst eenmalig 2000 euro inleg en daarna voor 15 jaar lang 100 euro inleg per maand zegt hij dat ik in die periode ruim 3000 euro verdiend zou hebben.
Waar zit het addertje?
Zie ook onderstaande link:
https://www.nn.nl/Particulier/Pensioen/Hoeveel-kunt-u-sparen.htm
pi_148138395
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker, net dit weekend een flinke smak geld overgeschreven om mijn zorgverzekering morgen het hele jaar vooruit te betalen :(
Da's toch geen tienduizenden euro's?
pi_148138544
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:12 schreef Zocalo het volgende:
Ik zit te kijken naar pensioensparen bij NN. Een bedrag (periodiek en/of eenmalig) voor een periode vastleggen. Als ik die rekentool doe, en eerst eenmalig 2000 euro inleg en daarna voor 15 jaar lang 100 euro inleg per maand zegt hij dat ik in die periode ruim 3000 euro verdiend zou hebben.
Waar zit het addertje?
Zie ook onderstaande link:
https://www.nn.nl/Particulier/Pensioen/Hoeveel-kunt-u-sparen.htm
Dat het heel lang vaststaat en wel gewoon belast wordt? In het grafiekje ernaast zie ik een rente van 1,8%, dat vind ik wel heel weinig voor 15 jaar vastzetten.
pi_148139840
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat het heel lang vaststaat en wel gewoon belast wordt? In het grafiekje ernaast zie ik een rente van 1,8%, dat vind ik wel heel weinig voor 15 jaar vastzetten.
Dat is de variabele rente, dus dat deze meegaat met de markt. Volgens mij kan je hem ook vast zetten voor 3,3%? Zie onder het kopje 'Aantrekkelijke rente'.
pi_148141506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:44 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Dat is de variabele rente, dus dat deze meegaat met de markt. Volgens mij kan je hem ook vast zetten voor 3,3%? Zie onder het kopje 'Aantrekkelijke rente'.
Maar wat de reele rente is, weet je dus niet.
  dinsdag 30 december 2014 @ 15:55:09 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148142991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:12 schreef Zocalo het volgende:
Ik zit te kijken naar pensioensparen bij NN. Een bedrag (periodiek en/of eenmalig) voor een periode vastleggen. Als ik die rekentool doe, en eerst eenmalig 2000 euro inleg en daarna voor 15 jaar lang 100 euro inleg per maand zegt hij dat ik in die periode ruim 3000 euro verdiend zou hebben.
Waar zit het addertje?
Zie ook onderstaande link:
https://www.nn.nl/Particulier/Pensioen/Hoeveel-kunt-u-sparen.htm
Er is geen adder. Het is gewoon een karige rente, vandaar het lage bedrag.
pi_148162989
heb nu een rekening geopend bij Money you ivm de zeer magere rente bij de rabo. Echter een vraagje: hoe veilig is dat allemaal, zie dat ik gewoon inlog met een username/ww.
Is dat niet wat makkelijk te kraken? Als iemand die website/mijn account hackt is het volgens mij een kwestie van de tegenrekening wijzingen en mijn geld wegsluizen lijkt het haast.
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
pi_148163154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
heb nu een rekening geopend bij Money you ivm de zeer magere rente bij de rabo. Echter een vraagje: hoe veilig is dat allemaal, zie dat ik gewoon inlog met een username/ww.
Is dat niet wat makkelijk te kraken? Als iemand die website/mijn account hackt is het volgens mij een kwestie van de tegenrekening wijzingen en mijn geld wegsluizen lijkt het haast.
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
Wees gerust.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148175129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Wees gerust.
hehe :-)
pi_148175375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
heb nu een rekening geopend bij Money you ivm de zeer magere rente bij de rabo. Echter een vraagje: hoe veilig is dat allemaal, zie dat ik gewoon inlog met een username/ww.
Is dat niet wat makkelijk te kraken? Als iemand die website/mijn account hackt is het volgens mij een kwestie van de tegenrekening wijzingen en mijn geld wegsluizen lijkt het haast.
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
Veilige passwords en usernames maken, en mailtjes waar ze instaan verwijderen. Dan is er geen probleem.

Maar als je als inlognaam Mappo hebt en als wachtwoord Moneyou1, dan zou ik me wel zorgen gaan maken ja.
  woensdag 31 december 2014 @ 10:36:07 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148176849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
Tsja, om te beginnen staat daar natuurlijk helemaal geen echt geld... Er valt niets te stelen, anders dan een getalletje verplaatsen naar een ander getalletje. En dan weet je al wie die ander is, daar heb je moneymules voor nodig om niet gepakt te worden.
Daar komt natuurlijk bij dat banken stomweg niets geven om de 30 (?) miljoen euro per jaar die gefraudeerd wordt, een deel verhalen ze, een deel vergoeden ze, en een deel is de klant kwijt. De kosten hiervan vallen in het niet bij de winsten die banken maken.
Mocht je denken dat je Rabo veiliger is... Ook daar is op heel veel manieren te frauderen, van brievenbushengelen tot het aanvragen van nieuwe codes op jouw adres terwijl je op vakantie bent. Of een adreswijziging. Of of of...
censuur :O
pi_148189086
begreep net dat je de tegenrekening niet zomaar kunt wijzigen....dan moet je dus id plus bewijs van tegenrekening opsturen....dus het zit inderdaad wel goed....ik ga mijn "vermogen" :-) overboeken
pi_148189940
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:45 schreef mappo het volgende:
begreep net dat je de tegenrekening niet zomaar kunt wijzigen....dan moet je dus id plus bewijs van tegenrekening opsturen....dus het zit inderdaad wel goed....ik ga mijn "vermogen" :-) overboeken
Tip: via (gratis) Kee Pass kan je al je wachtwoorden en inlognamen, genereren (de meest woeste combinaties) en versleuteld opslaan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148208536
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Tip: via (gratis) Kee Pass kan je al je wachtwoorden en inlognamen, genereren (de meest woeste combinaties) en versleuteld opslaan.
Ik vertrouw dat soort dingen nooit zo :@ Dan heeft Kee Pass dus al je belangrijkste wachtwoorden in bezit..?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_148210471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 02:34 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik vertrouw dat soort dingen nooit zo :@ Dan heeft Kee Pass dus al je belangrijkste wachtwoorden in bezit..?
Het is lokale software, dus in je bezit is verkeerd uitgedrukt. Je kan dezelfde zorgen wel maken over "wat als die gekraakt wordt". Zelf voeg ik altijd nog een eigen teken aan een wachtwoord toe. Altijd dezelfde waardoor het makkelijk voor mij is, maar onbruikbaar voor een ander.
pi_148210484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 02:34 schreef wormtrein het volgende:
Ik vertrouw dat soort dingen nooit zo :@ Dan heeft Kee Pass dus al je belangrijkste wachtwoorden in bezit..?
Staat op lokale schijf en is beveiigd met én een wachtwoord én een USB
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 11:42:48 #262
257132 crew  Awsom
pi_148211362
Waarom zie ik hier zoveel moneyou voorbij komen en zo weinig knab? Knab heeft een hogere rente en de ¤60,- aan kosten heb me er gauw uit als je een beetje spaargeld hebt. Daarnaast krijg je een pinpas en creditcard..

Ik zit momenteel bij de rabobank (studentenrekening met creditcard = 1.25¤ per maand) maar de rente is daar om te huilen. 1% :')

Ik zit er dus aan te denken om mijn spaargeld ergens anders te stashen. Bij knab krijg ik een betaalpas én visa creditcard (itt mastercard bij de rabo).
pi_148212159
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef Awsom het volgende:
Waarom zie ik hier zoveel moneyou voorbij komen en zo weinig knab? Knab heeft een hogere rente en de ¤60,- aan kosten heb me er gauw uit als je een beetje spaargeld hebt. Daarnaast krijg je een pinpas en creditcard..

Ik zit er dus aan te denken om mijn spaargeld ergens anders te stashen. Bij knab krijg ik een betaalpas én visa creditcard (itt mastercard bij de rabo).
Zit zelf sinds een jaar bij Argenta en die hebben helemaal geen kosten + nog steeds 1,65% rente.
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:37:29 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148212422
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef Awsom het volgende:
Waarom zie ik hier zoveel moneyou voorbij komen en zo weinig knab? Knab heeft een hogere rente en de ¤60,- aan kosten heb me er gauw uit als je een beetje spaargeld hebt. Daarnaast krijg je een pinpas en creditcard..

Ik zit momenteel bij de rabobank (studentenrekening met creditcard = 1.25¤ per maand) maar de rente is daar om te huilen. 1% :')

Ik zit er dus aan te denken om mijn spaargeld ergens anders te stashen. Bij knab krijg ik een betaalpas én visa creditcard (itt mastercard bij de rabo).
Vanaf welk bedrag is Knab rendabel? Veel spaargeld ga je niet vrij opneembaar houden (neem ik aan) dus kijken we naar deposito's. Zo ver ik snel kan beoordelen zijn die rendementen bij Knab helemaal niet interessant.
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:43:20 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148212569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zit zelf sinds een jaar bij Argenta en die hebben helemaal geen kosten + nog steeds 1,65% rente.
Maar wel zo'n klote inlog systeem!
En in Nederland zijn er zo veel te vinden die gratis zijn.

Het volgt elkaar allemaal snel op omlaag dus Argenta zal ongetwijfeld volgen. Voor die 0,05% zijn zowel Knab als Argenta voor mij de moeite niet waard.
pi_148212800
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar wel zo'n klote inlog systeem!

Vind dat wel meevallen eigenlijk. Vind het overzichtelijk bij hen, overboekingen gaan snel.. geen klachten over.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 12:52:15 #267
257132 crew  Awsom
pi_148212891
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vanaf welk bedrag is Knab rendabel? Veel spaargeld ga je niet vrij opneembaar houden (neem ik aan) dus kijken we naar deposito's. Zo ver ik snel kan beoordelen zijn die rendementen bij Knab helemaal niet interessant.
Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,- :')

Deposito's doe ik (nog) niet aan. Ik wil graag elk moment bij mijn geld kunnen.

Wel ben ik van plan om deze maand te beginnen met een gedeelte van dat spaargeld te beleggen om zodoende wat meer rendement te halen :)
pi_148214185
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,- :')

Niemand in dit topic die zijn spaargeld voor 1% bij de Rabo heeft staan verwacht ik.
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:37:27 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148214445
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,- :')

Deposito's doe ik (nog) niet aan. Ik wil graag elk moment bij mijn geld kunnen.

Wel ben ik van plan om deze maand te beginnen met een gedeelte van dat spaargeld te beleggen om zodoende wat meer rendement te halen :)
Je moet niet met de Rabobank vergelijken natuurlijk.

En als je zo'n laag bedrag te besteden hebt dat je (nog) niet aan deposito's doet, vraag ik het af of het überhaupt rendabel is.

Stel dat je 0,05% beter af bent bij Knab, moet je al >Eur120k op je vrij opneembare rekening zetten om beter af te zijn. Naast dat dat niet verstandig is i.v.m. het DGS is het ook nog eens onwaarschijnlijk dat je zo'n bedrag vrij opneembaar beschikbaar wil hebben. Dan zijn er veel betere alternatieven met een hoger rendement.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 13:40:53 #270
257132 crew  Awsom
pi_148214538
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je moet niet met de Rabobank vergelijken natuurlijk.

En als je zo'n laag bedrag te besteden hebt dat je (nog) niet aan deposito's doet, vraag ik het af of het überhaupt rendabel is.

Stel dat je 0,05% beter af bent bij Knab, moet je al >Eur120k op je vrij opneembare rekening zetten om beter af te zijn. Naast dat dat niet verstandig is i.v.m. het DGS is het ook nog eens onwaarschijnlijk dat je zo'n bedrag vrij opneembaar beschikbaar wil hebben. Dan zijn er veel betere alternatieven met een hoger rendement.
Ik vergelijk het met de bank waar ik nu bij zit ...

Wat noem jij 'een laag bedrag om te besteden' ?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:42:48 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148214591
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:40 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ik vergelijk het met de bank waar ik nu bij zit ...

Wat noem jij 'een laag bedrag om te besteden' ?
Dat is dan een hele domme vergelijking. Je moet alle alternatieven met elkaar vergelijken natuurlijk.

Een laag bedrag noem ik een bedrag waarbij men over het algemeen niet aan deposito's begint en waarbij Knab niet rendabel kan zijn. Als jij werkelijk Eur120k te besteden hebt, had je vast beter onderzoek gedaan.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 13:44:43 #272
257132 crew  Awsom
pi_148214640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is dan een hele domme vergelijking.
8)7

Ik vergelijk mijn huidige situatie met de situatie zoals die zou zijn als ik bij een andere bank (waaronder knab) zou zitten. Inderdaad een hele domme vergelijking.

quote:
Een laag bedrag noem ik een bedrag waarbij men over het algemeen niet aan deposito's begint en waarbij Knab niet rendabel kan zijn. Als jij werkelijk Eur120k te besteden hebt, had je vast beter onderzoek gedaan.
En wat is dat bedrag volgens jou?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:45:12 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148214654
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:44 schreef Awsom het volgende:

[..]

8)7

Ik vergelijk mijn huidige situatie met de situatie zoals die zou zijn als ik bij een andere bank (waaronder knab) zou zitten. Inderdaad een hele domme vergelijking.

[..]

En wat is dat bedrag volgens jou?
Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knab :W
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 13:59:58 #274
257132 crew  Awsom
pi_148215047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knab :W
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knab :W
Hoe kom je er bij dat ik het op een vrij opneembare rekening zou zetten?
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:22:36 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148215613
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:59 schreef Awsom het volgende:

Hoe kom je er bij dat ik het op een vrij opneembare rekening zou zetten?
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:

Deposito's doe ik (nog) niet aan. Ik wil graag elk moment bij mijn geld kunnen.

8)7
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 14:28:02 #276
257132 crew  Awsom
pi_148215764
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

8)7
Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet. :P Bijvoorbeeld de flexibel of kwartaal sparen rekening bij knab. :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:35:53 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148215917
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet. :P Bijvoorbeeld de flexibel of kwartaal sparen rekening bij knab. :)
Ja maar dat is iets anders als een deposito. Daarmee kun je hogere rendementen behalen dan jij bij Knab kunt halen op de flexibele rekening. En ik heb het vermoeden dat jij niet het vermogen tot je beschikking hebt waarbij Knab rendabel voor je wordt.

Maar goed, als het jou een goed plan lijkt lekker doen.
pi_148216222
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet. :P Bijvoorbeeld de flexibel of kwartaal sparen rekening bij knab. :)
Ja. En hoe heet dat ook alweer als je er elk moment bij kunt? Oh ja, vrij opneembaar!
pi_148216314
Daarom ben ik begonnen bij LPB toentertijd in augustus 2013 met 3-6-9-12 maanden deposito's.

Om de drie maanden beslissen of het wel / niet nodig was en dan door op 1 jaarsdep.
Dus nu 4 x 1 jaarsdep die om de drie maanden vrijvallen en dan weer doorlopen voor 1 jaar w/
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 14:53:33 #280
257132 crew  Awsom
pi_148216346
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja. En hoe heet dat ook alweer als je er elk moment bij kunt? Oh ja, vrij opneembaar!
'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemen

dus geen vastgezet geld voor x jaar of x maanden. :)
pi_148216370
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:53 schreef Awsom het volgende:

[..]

'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemen

dus geen vastgezet geld voor x jaar of x maanden. :)
Ja, dat zeg ik toch ook? :?

Wat is volgens jou dan het verschil tussen een vrij opneembare rekening en een spaarrekening waar je op elk moment bij kunt? :?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2015 14:55:53 ]
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 15:02:26 #282
257132 crew  Awsom
pi_148216565
Oh jullie zien een spaarrekening ook als vrij opneembaar :P

my bad
pi_148217813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:02 schreef Awsom het volgende:
Oh jullie zien een spaarrekening ook als vrij opneembaar :P

my bad
Wij zien het niet zo.. het is gewoon zo
pi_148219397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wij zien het niet zo.. het is gewoon zo
Helemaal mee eens.
  donderdag 1 januari 2015 @ 17:05:46 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148220028
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:51 schreef AnneX het volgende:
Daarom ben ik begonnen bij LPB toentertijd in augustus 2013 met 3-6-9-12 maanden deposito's.

Om de drie maanden beslissen of het wel / niet nodig was en dan door op 1 jaarsdep.
Dus nu 4 x 1 jaarsdep die om de drie maanden vrijvallen en dan weer doorlopen voor 1 jaar w/
Kun je inderdaad zo doen. Zie er persoonlijk het voordeel niet van maar kan mij voorstellen dat het voor anderen die minder flexibel zijn / minder spreiding hebben in beleggingen, crowdfunding etc. een veilig idee is dat je ieder kwartaal 1/4e van je deposito inleg op kunt nemen. Als je dit zou kunnen uitbreiden naar 5 jaars deposito's wordt het een interessant verhaal, al zit je dan een tijdje zonder opnamemogelijkheid.
pi_148220099
Heb me maar aangemeld voor die ING actie ¤5 voor elke ¤2500 extra spaartegoed. Komende 2 maanden lopen van mij een groot aantal NIBC & LPD deposito's af, in de range 4,0 - 4,5% rente.....kom daar nu maar eens om ;( . ING biedt schale troost..
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148220385
Kun je aan de ing actie meedoen als je nu een rekening zou openen?
Er wordt gekeken naar het saldo op 28 dec staat er...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_148220552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:20 schreef Miniem het volgende:
Kun je aan de ing actie meedoen als je nu een rekening zou openen?
Er wordt gekeken naar het saldo op 28 dec staat er...
Ja, dat was dan dus ¤ 0.
  donderdag 1 januari 2015 @ 17:31:04 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148220752
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:53 schreef Awsom het volgende:

[..]

'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemen

dus geen vastgezet geld voor x jaar of x maanden. :)
No offence maar misschien moet je je eerst eens wat beter in de materie gaan verdiepen.
pi_148220783
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat was dan dus ¤ 0.
Wanneer kun je dan het beste je geld storten?
1 maand voordat ze kijken naar het nieuwe bedrag? Of net 1 dag daarvoor? Moet toch 1 maand blijven staan las ik.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_148220833
Zo kort mogelijk voor het meetmoment uiteraard. Tot dan kun je elders veel meer rente vangen.
  donderdag 1 januari 2015 @ 17:40:19 #292
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148221041
Ik laat mijn geld nu maar op mijn betaalrekening staan, krijg ik er 1,25% rente over, overboeken naar een spaarrekening is amper de moeite.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 17:43:16 #293
257132 crew  Awsom
pi_148221142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

No offence maar misschien moet je je eerst eens wat beter in de materie gaan verdiepen.
Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.

Maar goed, bedankt voor de hulp.
pi_148221727
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.

Maar goed, bedankt voor de hulp.
Dat je bij bestaande termen zelf geheel eigen definities verzint maakt het wel verwarrend.
pi_148222246
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.

Maar goed, bedankt voor de hulp.
Ha,ha, "niets" dat is wel een heel klein beetje overdreven inderdaad maar weinig is dat niet. 😵
pi_148223744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:20 schreef Miniem het volgende:
Kun je aan de ing actie meedoen als je nu een rekening zou openen?
Er wordt gekeken naar het saldo op 28 dec staat er...
Ik heb zelf een ING rekening, maar ik dacht dat er wel kosten aan zijn erbonden (weet zelf niet hoeveel.... :@ )
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:29:00 #297
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148223848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb zelf een ING rekening, maar ik dacht dat er wel kosten aan zijn erbonden (weet zelf niet hoeveel.... :@ )
4,10 euro per kwartaal
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:55:45 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148224562
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.

Maar goed, bedankt voor de hulp.
Jouw definitie valt op geen enkele manier te begrijpen. Zelfde voor je berekening voor een spaarrekening bij Knab.

Succes met je keuze.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 20:02:27 #299
257132 crew  Awsom
pi_148224721
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jouw definitie valt op geen enkele manier te begrijpen. Zelfde voor je berekening voor een spaarrekening bij Knab.

Succes met je keuze.
Wat is er nou weer mis met mijn berekening 8)7
  donderdag 1 januari 2015 @ 20:30:55 #300
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148225838
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 20:02 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met mijn berekening 8)7
Ik blijf het niet herhalen. Als jij denkt dat je met je spaarcenten meer rente kunt vangen bij Knab dan bij een andere spaarbank zonder kosten moet je dat lekker doen.
pi_148230806
Wat een gezeur. Dit topic verdient een slotje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')