abonnement Unibet Coolblue
pi_147891127
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:43 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ik heb wat HTPC's met XBMC draaien op een Ubuntu versie. Vraag me niet welke. Volgende keer als ik zin hem om te updaten eens iets dat spartaanser is vinden. Oh, en een server met FreeNAS 8.2, wat in feite FreeBSD is met ZFS.

Verder crunchbang in een VM op m'n laptop. Ik heb op het moment zelf geen desktop PC. Dat moet nog eens komen, maar ik ben kieskeurig. Tegen die tijd komt er weer Linux op.
Nice. Leuk dat je Crunchbang in een VM draait op je laptop. Waarom dan geen dual boot? :P

Een desktop is echt een dikke aanrader, daar ga je geen spijt van krijgen.
  Designer dinsdag 23 december 2014 @ 20:40:55 #77
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147892747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nice. Leuk dat je Crunchbang in een VM draait op je laptop. Waarom dan geen dual boot? :P

Een desktop is echt een dikke aanrader, daar ga je geen spijt van krijgen.
Omdat ik het meer moeite vind dan het waard is op een Mac.

Vroegâh had ik ook wel desktops, werkt heerlijk. Maar sinds de scheiding van m'n ouders moest ik steeds heen en weer pendelen en dan is een laptop wel beter.

De modernste desktop die ik ooit gehad heb was een Pentium III 600 MHz. Sindsdien louter laptops. Ik heb wel stapels PC's gebouwd voor vrienden en familie maar nog nooit voor mezelf. _O-
🐙
pi_147909469
Ik word momenteel helemaal gek van linux/firefox.

Sinds een paar weken krijg ik constant foutmeldingen bij alle flash applicaties, zoals you tube.



Ik heb echter wel de nieuwste flash die beschikbaar is voor firefox. Na even op internet gezocht te hebben lijkt het er op dat Adobe gestopt is met de ondersteuning van flash voor firefox in linux.

Ik kan de flash wel elke keer handmatig activeren, maar wat zijn hier de risico's van? Firefox heeft het standaard gedeactiveerd om het kwetsbaar zou zijn. Hoe groot is het risico dat m'n pc besmet raakt als ik bijvoorbeeld toch youtube en de melding dat de plugin kwestbaar is negeer?
pi_147909645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:06 schreef Ludd het volgende:
Ik word momenteel helemaal gek van linux/firefox.

Sinds een paar weken krijg ik constant foutmeldingen bij alle flash applicaties, zoals you tube.

[ afbeelding ]

Ik heb echter wel de nieuwste flash die beschikbaar is voor firefox. Na even op internet gezocht te hebben lijkt het er op dat Adobe gestopt is met de ondersteuning van flash voor firefox in linux.

Ik kan de flash wel elke keer handmatig activeren, maar wat zijn hier de risico's van? Firefox heeft het standaard gedeactiveerd om het kwetsbaar zou zijn. Hoe groot is het risico dat m'n pc besmet raakt als ik bijvoorbeeld toch youtube en de melding dat de plugin kwestbaar is negeer?
Yes heb ik ook.

Ik schrok vooral van de hoeveelheid sites die flash actief hebben. Ook op non-video-sites.

Ik activeer zelf alleen op paginas die ik vertrouw (youtube eigenlijk alleen). Irritant is het zeker.
జ్ఞ‌ా
pi_147909692
quote:
3s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:35 schreef µ het volgende:

[..]

Yes heb ik ook.

Ik schrok vooral van de hoeveelheid sites die flash actief hebben. Ook op non-video-sites.
Ja inderdaad, dat viel mij ook enorm op!

Ik word er gek van, ik sta op het punt over te stappen naar windows.
pi_147909790
Irritant is dat ja, en ik heb al lang flash blocker in gebruik dus dit is ook dubbelop, extra irritant.

Is ook min of meer "zelfmoord" voor Firefox op Linux. (Maar qua security natuurlijk wel verstandig...) En ik heb echt geen zin in :r Chrome :r ...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147909819
Hoe is het zelfmoord? Adobe is niet Linux. Dan is het eerder gewoon moord.

En `gestopt met ondersteunen' wut. Flikker dan op met je flash. Zet youtube op html5.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_147909829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:47 schreef LintuxCx het volgende:
Irritant is dat ja, en ik heb al lang flash blocker in gebruik dus dit is ook dubbelop, extra irritant.

Is ook min of meer "zelfmoord" voor Firefox op Linux. En ik heb echt geen zin in :r Chrome :r ...
Gaat hier dan echt geen oplossing voor komen? Dat kost of firefox veel gebruikers, of linux veel gebruikers. Ik twijfel nu tussen een andere browser, of een ander besturingssysteem.
pi_147909850
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:50 schreef trancethrust het volgende:
Hoe is het zelfmoord? Adobe is niet Linux. Dan is het eerder gewoon moord.

En `gestopt met ondersteunen' wut. Flikker dan op met je flash. Zet youtube op html5.
Dat heb ik al lang geleden gedaan dacht ik maar niet alle video's waren voor HTML5 getranscode. Is dat inmiddels wel zo? Want ik heb die HTML5 speler al een tijd niet gezien, hmpf.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147909980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

Gaat hier dan echt geen oplossing voor komen? Dat kost of firefox veel gebruikers, of linux veel gebruikers. Ik twijfel nu tussen een andere browser, of een ander besturingssysteem.
Het scheelt dat Flash niet zo belangrijk meer is tegenwoordig, maar idd, ziet er voorlopig toch niet best uit voor Firefox op Linux. Voor Chrome's plugin API blijft Adobe wel nieuwe versies uitbrengen, dus ik vraag me dan af of Firefox die API zou kunnen implementeren. Maar dit is al redelijk lang geleden begonnen of iig aangekondigd..

En tsja, Linux als desktop OS is een behoorlijke niche en ik persoonlijk geloof ook niet (meer) dat dat (Android en ChromeOS niet meetellende) ooit anders zal zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147910001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:00 schreef LintuxCx het volgende:
ordig, maar idd, ziet er voorlopig toch niet best uit voor Firefox op Linux. Voor Chrome's plugin API blijft Adobe wel nieuwe versies uitbrengen, dus ik vraag me dan af of Firefox die API zou kunnen implementeren. Maar dit is al redelijk lang geleden begonnen of iig aangekondigd..

En tsja, Linux als desktop OS is een behoorlijke niche en ik persoo
Hoe groot schat jij het risico op een virus in wanneer ik eigenwijs ben, en toch flash blijf gebruiken in firefox?
pi_147910079
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:02 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hoe groot schat jij het risico op een virus in wanneer ik eigenwijs ben, en toch flash blijf gebruiken in firefox?
Lastig te zeggen. Zo'n dreiging kun je altijd als theoretisch blijven beschouwen, maar er hoeft maar een behoorlijk louche adverteerder of een gehackte website voorbij te komen en daar ga je.

Al blijft Firefox+Linux een kleine markt dus het zou de aanvaller niet te veel moeite moeten kosten ws, als ze met minder moeite een veel grotere groep gebruikers kunnen pakken.

Maar ik gebruik sowieso al een jaar of tien Flash click-to-play en klik er maar heel af en toe op als ik de content vertrouw, kun je ook doen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147910124
Ik had die flash melding ook op mijn werkPC die nog mint 16 draaide. Die heb ik nu geüpdatet naar Mint 17 en kreeg daarna een flash update waarna die melding weg was. Thuis op mijn Ubuntu systeem ook nooit gezien. Dus er is zeker nog wel een update beschikbaar, al bestaat de kans dat die door canonical is uitgegeven, dat heb ik niet uitgezocht.
pi_147910838
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat viel mij ook enorm op!

Ik word er gek van, ik sta op het punt over te stappen naar windows.
YouTube.com/html5 een optie?

Verder kun je kijken of je ook de meest recente versie van je Linuxdistributie gebruikt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2014 09:55:58 ]
pi_147910852
Ik las ook net at Adobe flash op linux wel support. In termen van security fixes. Nieuwe functionaliteit wordt niet meer toegevoegd. Flash is dus op de weg naar buiten, prima imo.

Dat je die melding ziet betekent dat Adobe wat langzaam was met fixen van een securiy issue, of je hebt een probleem met je updater (bij mij zit de adobe repo in de package manager en gaan updates dus automatisch mee).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_147910886
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:55 schreef trancethrust het volgende:
Ik las ook net at Adobe flash op linux wel support. In termen van security fixes. Nieuwe functionaliteit wordt niet meer toegevoegd. Flash is dus op de weg naar buiten, prima imo.

Dat je die melding ziet betekent dat Adobe wat langzaam was met fixen van een securiy issue, of je hebt een probleem met je updater (bij mij zit de adobe repo in de package manager en gaan updates dus automatisch mee).
Denk dat het een luie package maintainer is. Zelf in Arch Linux echt nog nooit last van gehad.
pi_147911278
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

YouTube.com/html5 een optie?

Verder kun je kijken of je ook de meest recente versie van je Linuxdistributie gebruikt.
Ik heb van het weekend de harde schijf geformatteerd en er een nieuwe versie opgezet, maar dat mocht niet baten.

Ik zal eens kijken naar html5, dan is you tube in ieder geval opgelost. Er zijn echter ook sites die flash gebruiken, maar waar html5 geen oplossing biedt.
pi_147911559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb van het weekend de harde schijf geformatteerd en er een nieuwe versie opgezet, maar dat mocht niet baten.

Ik zal eens kijken naar html5, dan is you tube in ieder geval opgelost. Er zijn echter ook sites die flash gebruiken, maar waar html5 geen oplossing biedt.
Het scheelt in ieder geval iets. :P

Verder ben ik wel benieuwd welke distributie je gebruikt?

Ook al:

sudo apt-get update
En daarna:
sudo apt-get upgrade

Geprobeerd?
pi_148069737
Even zin in een discussie.

Een volledige desktop environment of enkel een window manager en de rest zelf regelen, wat geniet jullie voorkeur?

Op mijn laptop denk ik er toch over om Gnome eens te installeren. Vooral het automatisch herkennen van externe schermen is wel handig als ik eens moet presenteren, nu zit ik awkward eerst even een regeltje in te voeren in de terminal. :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 21:56:28 ]
pi_148075201
Een volledige desktop is toch wel makkelijker, zeker zo'n xfce of kde. Het grootste gemak is juist dat een programma, toegevoegd met apt-get, ook direct keurig in je menu's hangt - en dat is met enkel zo'n window manager toch weer een gedoe steeds met handmatig die .conf files editten.
Ik ga tegenwoordig even voor minder bewerkelijk.
  maandag 29 december 2014 @ 10:05:00 #96
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_148085347
Ik ben er nog niet uit. Ik gebruik in m'n dagelijkse leven KDE, maar ik wil ook wel aan de slag met Awesome. Maar daar heb ik nog te weinig tijd voor uitgetrokken. Grootste issue is de dual screen support die ik eigenlijk out of the box wil hebben werken. Nu heb ik wel een scriptje dat eea automagisch doet, maar dan moet je alsnog eerst even uitzoeken hoe en wat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_148158700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:06 schreef Ludd het volgende:
Ik word momenteel helemaal gek van linux/firefox.

Sinds een paar weken krijg ik constant foutmeldingen bij alle flash applicaties, zoals you tube.

[ afbeelding ]

Ik heb echter wel de nieuwste flash die beschikbaar is voor firefox. Na even op internet gezocht te hebben lijkt het er op dat Adobe gestopt is met de ondersteuning van flash voor firefox in linux.

Ik kan de flash wel elke keer handmatig activeren, maar wat zijn hier de risico's van? Firefox heeft het standaard gedeactiveerd om het kwetsbaar zou zijn. Hoe groot is het risico dat m'n pc besmet raakt als ik bijvoorbeeld toch youtube en de melding dat de plugin kwestbaar is negeer?
Adobe flashplayer :') _O-

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben er nog niet uit. Ik gebruik in m'n dagelijkse leven KDE, maar ik wil ook wel aan de slag met Awesome. Maar daar heb ik nog te weinig tijd voor uitgetrokken. Grootste issue is de dual screen support die ik eigenlijk out of the box wil hebben werken. Nu heb ik wel een scriptje dat eea automagisch doet, maar dan moet je alsnog eerst even uitzoeken hoe en wat.
Neem gerust de tijd. :P
pi_148160586
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 23:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Een volledige desktop is toch wel makkelijker, zeker zo'n xfce of kde. Het grootste gemak is juist dat een programma, toegevoegd met apt-get, ook direct keurig in je menu's hangt - en dat is met enkel zo'n window manager toch weer een gedoe steeds met handmatig die .conf files editten.
Ik ga tegenwoordig even voor minder bewerkelijk.
Dat is inderdaad waar, met die window managers heb je dat wat minder. Voordeel is wel dat je zelf de volledige controle hebt. :P
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben er nog niet uit. Ik gebruik in m'n dagelijkse leven KDE, maar ik wil ook wel aan de slag met Awesome. Maar daar heb ik nog te weinig tijd voor uitgetrokken. Grootste issue is de dual screen support die ik eigenlijk out of the box wil hebben werken. Nu heb ik wel een scriptje dat eea automagisch doet, maar dan moet je alsnog eerst even uitzoeken hoe en wat.
Awesome is een dikke aanrader. Zelfs zonder aanpassingen vind ik het prima.
pi_148160634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Adobe flashplayer :') _O-

Grootste bagger ooit inderdaad.

Zelf heb ik Adobe Flash Player verwijderd. Het enige jammere is dat ik geen Live TV kan kijken op npo.nl

UitzendingGemist speel ik af via GemistDownloader. :P YouTube heb ik in HTML5-modus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2014 21:36:58 ]
pi_148162633
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
n de slag met Awesome. Maar
Zal er eens naar kijken, ik gebruik tegenwoordig op mijn arch installs cinnamon. Maar heb al een paar keer verkloot kleurenschema gehad na een update. Pas na wat spelen met resolutie instellingen kreeg ik de omgeving weer normaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')