abonnement Unibet Coolblue
pi_146904490
...en hier weer verder.
(sorry voor de titel :{)
pi_146908571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:30 schreef Poepz0r het volgende:
Haha ja. Verbaasde me wel dat ze meer kijken naar de persoon als naar die papieren (interesseerde ze vrij weinig of je nu wel of niet een HBO had of een bachelor etc)
Voor sommige banen lijkt me dat ook eigenlijk best logisch, dat kun je of dat kun je niet, kun je verder niet veel aan leren. :P
Hallon!
pi_146938167
Afgelopen vrijdag drie gesprekken gevoerd. Bij het eerste gesprek door naar de laatste ronde, ook wel verwacht, dit is via een payroll dus echt investeren doet het bedrijf niet. Wel goede arbeidsvoorwaarden.

Vervolgens twee gesprekken gevoerd over dezelfde functie bij twee verschillende bedrijven.
Bij het eerste gesprek was ik duidelijk te licht, stond na 15 min alweer buiten. Bij het tweede gesprek was ik te zwaar, WTF! Ik zou met mijn kennis/kunde de functie na een maand alweer beu zijn zeiden ze. Jammer want het bedrijf an sich is super. Volgende week als nog een gesprek op het kantoor om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

Wil best zakken in salaris om op termijn een goede functie binnen de IT te hebben. Soms is een stapje terug beter zodat je er later kan profiteren.
  maandag 24 november 2014 @ 19:49:22 #4
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146965036
Ik snap er niets van...heb je een stroef gesprek, ben ik door naar de volgende ronde. Ze waren zwaar onder de indruk _O-
Ik heb nu 2 procedures lopen :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 november 2014 @ 19:51:37 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146965167
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 19:49 schreef Uccie het volgende:
Ik snap er niets van...heb je een stroef gesprek, ben ik door naar de volgende ronde. Ze waren zwaar onder de indruk _O-
Ik heb nu 2 procedures lopen :')
Dat had ik ook. Eerste gesprek duurde twee uur(!) en ik kreeg echt de indruk dat ze me niks vonden. Word ik gebeld voor tweede gesprek met de directie en drie dagen later dat ik een contract krijg. Dus je bent op de goede weg :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 24 november 2014 @ 20:31:53 #6
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146966859
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat had ik ook. Eerste gesprek duurde twee uur(!) en ik kreeg echt de indruk dat ze me niks vonden. Word ik gebeld voor tweede gesprek met de directie en drie dagen later dat ik een contract krijg. Dus je bent op de goede weg :)
Ja, ik had het gevoel dat ze alleen maar bezig waren erachter te komen wat ik allemaal niet kon.
Zei nog tegen mijn contactpersoon bij het w&s-bureau, dit gaat hem echt niet worden. Ze zijn duidelijk opzoek naar iemand met veeeeel meer ervaring.
Ik moet het nog even laten bezinken hoor. Tweede gesprek is echt met 5 mensen, dus dat zal ook nog wel even doorploeteren zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146968363
Misschien stellen ze ook wel vragen waar ze zelf ook het antwoord niet op weten, en dat ze kijken hoe jij zo'n vraagstuk aanpakt. :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:49:24 #8
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146981550
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:01 schreef Igen het volgende:
Misschien stellen ze ook wel vragen waar ze zelf ook het antwoord niet op weten, en dat ze kijken hoe jij zo'n vraagstuk aanpakt. :P
Zou best kunnen, normaal kan ik wel een beetje inschatten welke kant het opging, maar nu had ik soms het gevoel dat het een mondelinge overhoring was. Ik was dan ook 100% overtuigd dat ze een andere kandidaat zouden kiezen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146988808
*O* Vrijdag gesprek bij het Zweedse woonwarenhuis *O*

Het is niet ideaal (minder uren dan dat ik eigenlijk zou willen, maar áls het door gaat dan ben ik in ieder geval weer een tijdje onder de pannen en lekker bezig ^O^
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146989410
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef ChatGirl het volgende:
*O* Vrijdag gesprek bij het Zweedse woonwarenhuis *O*

Het is niet ideaal (minder uren dan dat ik eigenlijk zou willen, maar áls het door gaat dan ben ik in ieder geval weer een tijdje onder de pannen en lekker bezig ^O^
Er is tenminste iets aan de gang, toch?

Aanstaande donderdag heb ik 2 gesprekken. 1 om 9 uur, kennismakingsgesprek/eerste sollicitatiegesprek en dan om 1 uur een tweede gesprek. Afgelopen donderdag had ik eerste gesprek.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:50:14 #11
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146989651
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef ChatGirl het volgende:
*O* Vrijdag gesprek bij het Zweedse woonwarenhuis *O*

Het is niet ideaal (minder uren dan dat ik eigenlijk zou willen, maar áls het door gaat dan ben ik in ieder geval weer een tijdje onder de pannen en lekker bezig ^O^
*O*
En als je bij het arbeidsvoorwaardengesprek bent, kun je altijd voorzichtig proberen of je er meer uren uit kan slepen ;)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146990624
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

*O*
En als je bij het arbeidsvoorwaardengesprek bent, kun je altijd voorzichtig proberen of je er meer uren uit kan slepen ;)
Als het allemaal door zou gaan dan zou ik medio december kunnen beginnen. En ik vermoed dat het dan topdrukte is bij die toko :D

En ik had ongeveer dezelfde functie voordat ik werkloos werd, dus ik heb wel het gevoel dat ik de werkzaamheden snel kan oppakken in ieder geval.

Maar boven alles zou ik al lang blij zijn áls ik weer mag gaan werken.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:21:17 #13
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146990875
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:16 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Als het allemaal door zou gaan dan zou ik medio december kunnen beginnen. En ik vermoed dat het dan topdrukte is bij die toko :D

En ik had ongeveer dezelfde functie voordat ik werkloos werd, dus ik heb wel het gevoel dat ik de werkzaamheden snel kan oppakken in ieder geval.

Maar boven alles zou ik al lang blij zijn áls ik weer mag gaan werken.
Snap ik..ik ga voor je duimen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147013098
Hoppa! Gisteren te horen gekregen dat ik als account manager per 1-1-2015 aan de slag kan.
Werd gisteren nog gebeld voor twee hele mooie functies. Ze hadden mijn CV gezien op nationalevacaturebank (aanrader!) dus heb nog enkele sollicitaties lopen.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:08:35 #15
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147013220
Gefeliciteerd!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147013612
Dankje! Merk direct dat ik zoveel meer rust heb. Nu rustig de gesprekken afwachten van deze week.
Zou trouwens echt mijn CV online zetten bij nationalevacaturebank, via deze weg ben ik op de leukste vacatures gewezen. Als een bedrijf jou belt heb je al een voorsprong ipv 1 van de tientallen te zijn.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:42:29 #17
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147013792
Ga ik zeker doen als de twee dingen die nu lopen op niets uitlopen. Goeie tip!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147015588
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:59 schreef stoeltafel het volgende:
Hoppa! Gisteren te horen gekregen dat ik als account manager per 1-1-2015 aan de slag kan.
Werd gisteren nog gebeld voor twee hele mooie functies. Ze hadden mijn CV gezien op nationalevacaturebank (aanrader!) dus heb nog enkele sollicitaties lopen.
Gefeliciteerd!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_147023366
Op dit moment heb ik een baan 8-) , met opzich doorgroei mogelijkheden.
Door persoonswisselingen binnen het bedrijf duurt dit allemaal langer dan gehoopt.

Nu zie ik een vacature staan, waar dit allemaal sneller lijkt te gaan met betere arbeidsvoorwaarden en leukere werkzaamheden.

Wat zouden jullie doen? Proberen of bij de huidige baan doorzetten?

Twijfel dus ;(
pi_147024327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:16 schreef Leonos het volgende:
Op dit moment heb ik een baan 8-) , met opzich doorgroei mogelijkheden.
Door persoonswisselingen binnen het bedrijf duurt dit allemaal langer dan gehoopt.

Nu zie ik een vacature staan, waar dit allemaal sneller lijkt te gaan met betere arbeidsvoorwaarden en leukere werkzaamheden.

Wat zouden jullie doen? Proberen of bij de huidige baan doorzetten?

Twijfel dus ;(
Persoonlijk, zou ik gewoon proberen te solliciteren. Je huidige baas hoeft het niet te weten natuurlijk. Mocht je uitgenodigd worden voor een gesprek en aangenomen worden, kan je altijd met je huidige baas onderhandelen over de doorgroei mogelijkheden en arbeidsvoorwaarden.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  woensdag 26 november 2014 @ 20:12:48 #21
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147033254
Ben zo klaar met het eindeloos solliciteren op hbo niveau dat ik nu zin heb lekker hersenloos werk te doen.

Ben nu opzoek naar bijv. productie of magazijn werk waar je verder niets voor hoeft te kunnen of werkervaring voor nodig hebt. Maar als ik hier op internet naar zoek vind ik niet veel in de omgeving.

Ik weet wel dat ik als kind binnen een week dit soort baantjes had. Via vriendjes of gewoon een uitzendbureau binnen lopen en ik had al werk.

Heeft iemand tips om ff snel aan dit soort werk te komen? Ik moet ff iets hebben om mn huur te kunnen betalen. Maar zelfs daar lijkt al moeilijk aan te komen als je 24 bent.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147036917
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef dikkedaniel het volgende:
Ben zo klaar met het eindeloos solliciteren op hbo niveau dat ik nu zin heb lekker hersenloos werk te doen.

Ben nu opzoek naar bijv. productie of magazijn werk waar je verder niets voor hoeft te kunnen of werkervaring voor nodig hebt. Maar als ik hier op internet naar zoek vind ik niet veel in de omgeving.

Ik weet wel dat ik als kind binnen een week dit soort baantjes had. Via vriendjes of gewoon een uitzendbureau binnen lopen en ik had al werk.

Heeft iemand tips om ff snel aan dit soort werk te komen? Ik moet ff iets hebben om mn huur te kunnen betalen. Maar zelfs daar lijkt al moeilijk aan te komen als je 24 bent.
Ik heb op dit moment (als 25 jarige student) werk via een uitzendbureau. Houdt de ene klus op, dan komt de volgende al direct. Dus gewoon ze uitzendbureaus langsgaan, lijkt me.
pi_147037232
Ik heb morgen mn gesprek bij de poortwachter voor de aanvraag van een bijstandsuitkering ;(

Duimen jullie voor me dat ik een beetje een ok persoon tegenover me krijg?
  woensdag 26 november 2014 @ 22:24:08 #24
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147039218
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment (als 25 jarige student) werk via een uitzendbureau. Houdt de ene klus op, dan komt de volgende al direct. Dus gewoon ze uitzendbureaus langsgaan, lijkt me.
Hoe komt het dat na de ene direct de volgende komt?
En als uitzendbureaus online geen vacatures boor me hebben staan.. heeft het dan wel zin om langs te gaan?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  woensdag 26 november 2014 @ 23:03:22 #25
296595 foodlover
live and learn
pi_147041258
Na 2 sollicitatierondes plus een kennismaking met het team heb ik vandaag een aanbod gekregen van het bedrijf! Het was uiteindelijk het wachten en de spanning :@ meer dan waard.
Ik ben blij *O*
  donderdag 27 november 2014 @ 07:53:23 #26
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147046746
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:03 schreef foodlover het volgende:
Na 2 sollicitatierondes plus een kennismaking met het team heb ik vandaag een aanbod gekregen van het bedrijf! Het was uiteindelijk het wachten en de spanning :@ meer dan waard.
Ik ben blij *O*
Wat een goed nieuws allemaal!
*O*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147049794
Hoe zit het trouwens met een uitkering als je minimaal kan werken maar ergens ivm een laag contract wat niet omhoog kan? Een aanvullend iets?
pi_147049909
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:01 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !

Zou vrijdag gaan tekenen als account manager maar dat gaat gelukkig niet door. Verder ook vrijdag gesprek als commercieel intercedent maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Als mensen interesse hebben in een baan als account manager, pm me maar. Ze zoeken altijd mensen, prima werktijden, salaris ligt op minimaal ¤ 2100, netto mits je je targets haalt, wat goed te doen is als je je een beetje inzet.
pi_147050093
Wat fijn dat er zo veel mensen goed nieuws krijgen de laatste week!

Beetje late reactie, maar:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Claudia_x het volgende:

Tof! Ik vond het vrij intimiderend om voor een commissie te moeten verschijnen, maar het klinkt alsof in jouw geval voor een wat informelere en dus prettigere opzet wordt gekozen.

Heb je al een idee hoe je je gaat voorbereiden?
Ik ben één keer eerder op gesprek geweest voor een PhD plek hiervoor, daar zat ik meteen 4 man aan tafel en werd mijn cv uitgeplozen echt vanaf de middelbare school tot en met nu. Vond ik ook vrij intimiderend, vooral omdat ik een aantal dingen die ze over de middelbare school vroegen echt niet meer wist en ook niet echt ter zake vond doen (voor welk vak had ik mijn hoogste cijfer toen ik van school ging en zo - ik had twee zevens en verder alleen maar achten, maar welke vakken die 7 waren en welke allemaal een 8 zou ik echt niet meer weten). Dus ik vind deze opzet denk ik ook wel prettig. Aan de andere kant ging het gesprek bij de eerste keer wel heel goed, dus dat geeft me wel wat extra zelfvertrouwen.

Hoe ik me ga voorbereiden; dat weet ik nog niet precies. Ik ga in ieder geval een meta-analyse lezen over het onderwerp die door haar geschreven is, en ik zorg dat ik mijn eigen CV en keuzes en waarom ik dit nou zo leuk vind in een goed kort verhaal in m'n hoofd heb zitten. En ik zal een paar vragen bedenken. Ik heb wel al één meer inhoudelijke vraag over de opzet van het onderzoek, maar weet niet zo goed of ik die in dat eerste gesprek al moet stellen of dat ik die tot het tweede gesprek moet bewaren. Aan de ene kant is dit eerste gesprek namelijk waarschijnlijk nog niet heel inhoudelijk gericht, en is dat pas bij het tweede gesprek (dan zijn promotor en copromotor er ook bij). Aan de andere kant weet ik natuurlijk niet of ik door mag naar tweede gesprek, en ik vind het zelf wel oprecht een slimme vraag en een punt waarvan ik benieuwd ben op grond waarvan ze ervoor hebben gekozen om het zo te doen. Dus daar twijfel ik nog een beetje over; denk dat ik dat laat afhangen van mijn gevoel in het gesprek. Denk ik dat ik sowieso wel door ben naar de tweede ronde dan bewaar ik hem denk ik voor daar, tenzij het gesprek toch ook al vrij inhoudelijk is geweest. Ben ik er niet helemaal zeker over, dan stel ik hem denk ik gewoon alvast.

Het gaat om een interventiestudie, gerandomiseerd en dubbelblind, placebo gecontroleerd. Alleen hebben ze nu alleen twee groepen waarbij de ene placebo krijgt en de ander de echte interventie, en is er geen 'echte' controle groep die niks krijgt. Als je nu dus geen verschil ziet tussen placebo en interventie, dan weet je nog steeds niet of beiden niks doen of dat beiden een positief effect hebben, maar dat de placebo dat net zoveel heeft als de echte interventie. En dat vind ik gek, ik zou denken dat je dat wil weten. Als een placebo even goed werkt als interventie, maar beiden wel echt beter dan helemaal niks doen, dan zou ik namelijk lekker iedereen de placebo laten doen. Het is namelijk een vrij simpel op grotere schaal toepasbare interventie en als het wel werkt ondanks dat het een placebo is, lijkt me dat je dat dus prima alsnog kan toepassen. Moet je alleen kijken of dat ethisch gezien oké is, dat je mensen niet vertelt dat het een placebo interventie is, maar alsnog. Ongetwijfeld hebben ze dat wel bedacht maar er bewust voor gekozen die groep toch niet toe te voegen, en ik ben benieuwd waarom.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 27-11-2014 11:30:02 ]
  donderdag 27 november 2014 @ 11:28:19 #30
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147050415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !

Zou vrijdag gaan tekenen als account manager maar dat gaat gelukkig niet door. Verder ook vrijdag gesprek als commercieel intercedent maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Als mensen interesse hebben in een baan als account manager, pm me maar. Ze zoeken altijd mensen, prima werktijden, salaris ligt op minimaal ¤ 2100, netto mits je je targets haalt, wat goed te doen is als je je een beetje inzet.
Goed nieuws en wat fijn dat je iets gevonden hebt dat je echt leuk vindt!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 27 november 2014 @ 12:10:43 #31
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147051327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !

Zou vrijdag gaan tekenen als account manager maar dat gaat gelukkig niet door. Verder ook vrijdag gesprek als commercieel intercedent maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Als mensen interesse hebben in een baan als account manager, pm me maar. Ze zoeken altijd mensen, prima werktijden, salaris ligt op minimaal ¤ 2100, netto mits je je targets haalt, wat goed te doen is als je je een beetje inzet.
Je hebt met hbo economie een ICT functie weten te bemachtigen, zonder ict opleiding?
Hoe heb je dat geflikt?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147051951
Ik zag een vacature op werk.nl. Ik wil reageren, maar dan moet ik eerst inloggen en dat kan alleen met mijn Digid. Na lang zoeken heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevonden (ik had die zooi ruim 3 jaar niet gebruikt). Wil ik eindelijk reageren, krijg ik de volgende melding:

quote:
Let op! Uw cv is niet actief. U kunt per e-mail reageren op de vacature alleen als uw cv actief is. Maak eerst uw cv actief.
En nergens staat hoe je je cv actief kunt maken. Aaaaargh! :(
Copthorne 2.0
pi_147052144
Dit meen je niet. Je moet je cv handmatig invullen bij werk.nl.

[ Bericht 10% gewijzigd door Copthorne op 27-11-2014 12:53:53 ]
Copthorne 2.0
pi_147052232
Mijn CV kon ik niet uploaden bij Nationale Vacaturebank trouwens :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147052718
Weer twee afwijzingen erbij ...

Maar goed men wil ook geen ervaren gemotiveerde bewezen goed presterende medewerkers hebben.

Ik overweeg om mijn cv te verslechteren om zo in aanmerking te komen voor een baan.
pi_147052755
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:24 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Hoe komt het dat na de ene direct de volgende komt?
En als uitzendbureaus online geen vacatures boor me hebben staan.. heeft het dan wel zin om langs te gaan?
Natuurlijk heeft het dan zin om langs te gaan. Voor drie baantjes ben ik gebeld, dat doen ze eerst en daarna pas ging die op de site. Ze kenden mij al, en wisten dat ik wat zocht.

En zo is dus de een na de ander gekomen. 'Daar en daar is het afgelopen, maar hier heb ik een nieuwe voor je'.
pi_147052985
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:10 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Je hebt met hbo economie een ICT functie weten te bemachtigen, zonder ict opleiding?
Hoe heb je dat geflikt?
Heb MBO ICT dus dat verklaart het.

quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:

[..]

Goed nieuws en wat fijn dat je iets gevonden hebt dat je echt leuk vindt!
Ja he, dat is echt veel waard. Dat geld komt later wel.

quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:43 schreef Klokov het volgende:
Mijn CV kon ik niet uploaden bij Nationale Vacaturebank trouwens :')
Waarom niet? Zou hier toch even naar kijken. Wel de goede extensie gebruikt?

[ Bericht 22% gewijzigd door stoeltafel op 27-11-2014 13:21:46 ]
pi_147055965
Gehoord gekregen dat mijn 3e jaarcontract niet wordt verlengd omdat zij mij anders een vast contract moeten aanbieden en daar is het budget niet voor. Nu heb ik alleen voor die 3 contracten al 8 maanden hetzelfde werk gedaan via een uitzendbureau bij dezelfde werkgever...zit ik nu niet al aan mijn 4e/vaste contract?
pi_147058614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:52 schreef Francis_Dolarhyde het volgende:
Gehoord gekregen dat mijn 3e jaarcontract niet wordt verlengd omdat zij mij anders een vast contract moeten aanbieden en daar is het budget niet voor. Nu heb ik alleen voor die 3 contracten al 8 maanden hetzelfde werk gedaan via een uitzendbureau bij dezelfde werkgever...zit ik nu niet al aan mijn 4e/vaste contract?
Volgens mij niet, Eerst was je in dienst van het uitzendbureau, en later van het bedrijf zelf. Volgens mij gaat het dan niet op.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147058650
Vandaag 2 sollicitatiegesprekken gehad. Man, man, man wat vermoeiend is dat zeg.
Het eerste was een kennismakingsgesprek/eerst sollicitatie. Dat ging goed.

Het tweede gesprek was een tweede sollicitatie. Mij benieuwen hoe het afloopt.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147058786
Voor het eerst sinds ik terug ben van vakantie twee fatsoenlijke vacatures gevonden. De 1 is eigenlijk perfect als vervolg op huidige functie en dus gemaild. Andere was net te ver weg en daarom niet gemaild. Geen zin om inclusief files meer dan een uur onderweg te zijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_147059599
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:32 schreef Copthorne het volgende:
Ik zag een vacature op werk.nl. Ik wil reageren, maar dan moet ik eerst inloggen en dat kan alleen met mijn Digid. Na lang zoeken heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevonden (ik had die zooi ruim 3 jaar niet gebruikt). Wil ik eindelijk reageren, krijg ik de volgende melding:

[..]

En nergens staat hoe je je cv actief kunt maken. Aaaaargh! :(
Gewoon bedrijf opzoeken en de vacature rechtstreeks benaderen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_147061025
Een dikke vette gefeliciteerd voor degene die de afgelopen dagen een baan aangeboden gekregen hebben! Super! Dat geeft me weer hoop!
  donderdag 27 november 2014 @ 18:15:56 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147061446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:27 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Volgens mij niet, Eerst was je in dienst van het uitzendbureau, en later van het bedrijf zelf. Volgens mij gaat het dan niet op.
Bzzzz. Voor zover ik weet is dat wel degelijk deel van de keten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:16:16 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147078511
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijdt_UWV-site__.html

Dat wekt vertrouwen, ja. Maar als werkloze zit je wel met handen en voeten aan die site vast en wee je gebeente als je niet netjes doet wat ze zeggen!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147079131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijdt_UWV-site__.html

Dat wekt vertrouwen, ja. Maar als werkloze zit je wel met handen en voeten aan die site vast en wee je gebeente als je niet netjes doet wat ze zeggen!
Mooi he..
pi_147081382
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bzzzz. Voor zover ik weet is dat wel degelijk deel van de keten.
Ik weet niet precies hoe het werk.
In mijn beleving is het, dat je eerst een contract hebt met het uitzendbureau. Die betaald jou uit. En dan heeft de werkgever de mogelijkheid om je in dienst te nemen, Dan pas gaat het nieuwe dienstverband in. volgens mij maakt het dan geen fluit uit als je al in dienst was via een uitzendbureau.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147083157
Ook ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe baan. Aangezien ik van de cijfertjes ben onderstaande vragen.

Ik trap zelf af:

Hoelang op zoek naar een baan: 2 mnd.
Sollicitatiebrieven verstuurd: 19
Afwijzingen: 11
Uitnodigingen voor een gesprek: 0
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:29:15 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147083805
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:00 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het werk.
In mijn beleving is het, dat je eerst een contract hebt met het uitzendbureau. Die betaald jou uit. En dan heeft de werkgever de mogelijkheid om je in dienst te nemen, Dan pas gaat het nieuwe dienstverband in. volgens mij maakt het dan geen fluit uit als je al in dienst was via een uitzendbureau.
Jawel. Wel als je via het uitzendbureau hetzelfde werk bij dezelfde werkgever doet. Dat wordt dan gezien als rechtsopvolging. Er mag dan bv ook geen proeftijd meer worden opgelegd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147084228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel. Wel als je via het uitzendbureau hetzelfde werk bij dezelfde werkgever doet. Dat wordt dan gezien als rechtsopvolging. Er mag dan bv ook geen proeftijd meer worden opgelegd.
Zou goed kunnen hoor.
Zelf nooit in de situatie gezeten, dat ik via een uitzendbureau vast in dienst kwam.

Sowieso, uitzendbureaus heb je nu geen ene reet aan. Wat een stelletje luie randdebielen zijn dat zeg.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:02:56 #51
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147086561
Ik ben nu ook een bijstands boy!! :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147090567
Vraagje aan de pro's: wat zouden ze bedoelen als er in een vacature staat dat ze 'potentials de kans willen bieden door te groeien'? Het staat er niet voor niets en ik kan er zelf wel wat bij bedenken, maar het staat in de vacature zo gek.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:42:40 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147091174
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:20 schreef Queller het volgende:
Vraagje aan de pro's: wat zouden ze bedoelen als er in een vacature staat dat ze 'potentials de kans willen bieden door te groeien'? Het staat er niet voor niets en ik kan er zelf wel wat bij bedenken, maar het staat in de vacature zo gek.
Bij goed functioneren kan je in aanmerking komen voor een zwaardere functie. Het is dus een instap baan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_147091224
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:42 schreef Ryon het volgende:
Bij goed functioneren kom je in aanmerking voor een zwaardere functie. Het is dus een instap baan.
Hmmm... ik kan het niet helemaal rijmen met de vacature, waarin ze stevige competenties en dito ervaring vragen, maar je kan goed gelijk hebben!
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:03:43 #55
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147091745
Ik kreeg van het uwv een vacature toegestuurd voor Callcenter medewerkers.

Het uurloon is 8,66 :') of te wel minimumloon
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:05:35 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147091788
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:03 schreef WEST het volgende:
Ik kreeg van het uwv een vacature toegestuurd voor Callcenter medewerkers.

Het uurloon is 8,66 :') of te wel minimumloon
Vlak voordat ik me *O* uitschreef *O* kwam er nog een bericht in mijn postvak. Dat Postnl weer postsorteerders zocht voor de Feestdagen... :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:07:42 #57
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147091841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vlak voordat ik me *O* uitschreef *O* kwam er nog een bericht in mijn postvak. Dat Postnl weer postsorteerders zocht voor de Feestdagen... :')
ook voor minimumloon zeker :+
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:16:49 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147092093
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:07 schreef WEST het volgende:

[..]

ook voor minimumloon zeker :+
Ik heb niet op de link geklikt ;)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147092787
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Hmmm... ik kan het niet helemaal rijmen met de vacature, waarin ze stevige competenties en dito ervaring vragen, maar je kan goed gelijk hebben!
Het is moeilijk er iets over te zeggen zonder de hele tekst te lezen, maar de informatie die je geeft wekt bij mij de indruk dat ze ook bereid zijn mensen de kans te geven die nu niet aan alle eisen voldoen maar wel potentie daartoe laten zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_147094391
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
Het is moeilijk er iets over te zeggen zonder de hele tekst te lezen, maar de informatie die je geeft wekt bij mij de indruk dat ze ook bereid zijn mensen de kans te geven die nu niet aan alle eisen voldoen maar wel potentie daartoe laten zien.
Dank je wel. Ik zal het nog eens even laten bezinken en er dan een mooie draai aan geven ;)
pi_147112139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel. Wel als je via het uitzendbureau hetzelfde werk bij dezelfde werkgever doet. Dat wordt dan gezien als rechtsopvolging. Er mag dan bv ook geen proeftijd meer worden opgelegd.
Hmmm, ik ga het maar eens voor leggen aan de HR dame, zal waarschijnlijk wel weer een vage loophole zijn waardoor ze er onderuit komen..

Nu maar op weg naar een hopelijk enigszins geslaagde dag op de carrierebeurs in Utrecht...ik heb mijn twijfels
pi_147112851
Ben ook op de beurs in Utrecht geweest. Helaas waren er praktisch geen life science bedrijven. Maar die herinnering aan de rol van nonverbale communicatie was wel weer even nuttig net zoals hoe je mensen en dus ook werkgevers zo ver krijgt dat ze je dingen gaan gunnen.
pi_147113552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:10 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb MBO ICT dus dat verklaart het.

[..]

Ja he, dat is echt veel waard. Dat geld komt later wel.

[..]

Waarom niet? Zou hier toch even naar kijken. Wel de goede extensie gebruikt?
Ja maar ik heb een eigen layout ontworpen met wat balken erin. Dit wordt schijnbaar niet ondersteund. Ik snap ook niet waarom ze de PDF-extensie niet ondersteunen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147113696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:43 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Zou goed kunnen hoor.
Zelf nooit in de situatie gezeten, dat ik via een uitzendbureau vast in dienst kwam.

Sowieso, uitzendbureaus heb je nu geen ene reet aan. Wat een stelletje luie randdebielen zijn dat zeg.
Ik wel, bij mijn huidige werkgever. Afgelopen april zou ik een jaarcontract moeten krijgen, maar ik kreeg een vast contract. En ik vroeg of dat wel klopte. De manager in kwestie vertelde toen dat het allemaal veranderd was en dat het contract via het uitzendbureau ook mee telde. Dus dat was mijn geluk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_147114332
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:07 schreef WEST het volgende:

[..]

ook voor minimumloon zeker :+
Voor postbezorgers ligt het brutoloon op 9.05 en voorbereiders verdienen iets meer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147118628
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:40 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik wel, bij mijn huidige werkgever. Afgelopen april zou ik een jaarcontract moeten krijgen, maar ik kreeg een vast contract. En ik vroeg of dat wel klopte. De manager in kwestie vertelde toen dat het allemaal veranderd was en dat het contract via het uitzendbureau ook mee telde. Dus dat was mijn geluk.
Kan zijn dat het veranderd is. In ieder geval goed dat het omgezet is voor je :)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  maandag 1 december 2014 @ 23:36:27 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147205784
Na een tijdje gezocht te hebben zonder te posten hier lijkt het erop dat ik me weer voor op zijn minst een half jaar kan afmelden hier. Heb een heel leuk aanbod gekregen. 8-)
pi_147207290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Hmmm... ik kan het niet helemaal rijmen met de vacature, waarin ze stevige competenties en dito ervaring vragen, maar je kan goed gelijk hebben!
Ze proberen gewoon een zo vet mogelijke vis binnen te halen voor het relatief lage salaris dat ze bieden, door doorgroeimogelijkheden te beloven. Die belofte zal uiteraard in de toekomst een wassen neus blijken.
pi_147207670
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 23:36 schreef Hexagon het volgende:
Na een tijdje gezocht te hebben zonder te posten hier lijkt het erop dat ik me weer voor op zijn minst een half jaar kan afmelden hier. Heb een heel leuk aanbod gekregen. 8-)
Vertel
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:07:21 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_147210423
Eerst heel moeilijk gedacht, nu via een wandposter een bijbaantje als surveillant op een hogeschool :) voor de rest (alle echte banen) afgewezen. Tis toch iets.
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:12:28 #71
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_147210484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:52 schreef Francis_Dolarhyde het volgende:
Gehoord gekregen dat mijn 3e jaarcontract niet wordt verlengd omdat zij mij anders een vast contract moeten aanbieden en daar is het budget niet voor. Nu heb ik alleen voor die 3 contracten al 8 maanden hetzelfde werk gedaan via een uitzendbureau bij dezelfde werkgever...zit ik nu niet al aan mijn 4e/vaste contract?
Ik zou even met het FNV, rechtsbijstand en/of juridisch loket overleggen.
pi_147210496
Volgens mij geldt dat niet aangezien het uitzendbureau in dat geval je werkgever was. Maar nakijken kan zeker geen kwaad
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:51:17 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147211119
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 00:55 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Vertel
Bij een bedrijf dat digitale marketing doet. Ik had al een job dus heb niet op de hoogste versnelling gezocht. Maar na een keer of 5 bot gevangen te hebben lijkt het nu raak.
pi_147212185
Toch raar.. zoveel werkzoekende en wij hebben moeite met het vinden van een geschikte kandidaat ;(

Iemand hier interesse in een instap functie bij een impuls specialist of iemand die opzoek is naar grafisch/web werk?

DM :D
pi_147219486


[ Bericht 33% gewijzigd door BananenTosti op 02-12-2014 15:34:59 ]
pi_147219562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:13 schreef franklop het volgende:
Volgens mij geldt dat niet aangezien het uitzendbureau in dat geval je werkgever was. Maar nakijken kan zeker geen kwaad
Ik deed iets verkeerd, maar dit is niet helemaal waar. Als je eerder naar dat bedrijf uitgezonden bent geldt er opvolgend werkgeverschap.

http://www.payforpeople.n(...)-werkgeverschap.html

quote:
Wat is opvolgend werkgeverschap?

Deze wettelijke term is van toepassing als een werknemer, die al langer bij een bepaald bedrijf werkt, vervolgens via een àndere werkgever in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf doorwerkt. De nieuwe (‘opvolgend’) werkgever is verplicht om rekening te houden met de eerder gewerkte periodes en contracten van de werknemer, bij de keuze van het contract dat hij de werknemer aanbiedt.

Tijdelijke contracten

Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een werknemer eerst enige tijd via een uitzendbureau ergens werkt en vervolgens in directe dienst komt van het inlenende bedrijf. Dit bedrijf moet dan rekening houden met de duur en het aantal contracten van de inleenperiode. Dat betekent dat het bedrijf (als er geen CAO met een eigen rechtspositiesysteem van toepassing is) niet meer 3 tijdelijke contracten mag aanbieden, maar slechts 2, of soms nog minder. Per 1 juli 2015 mogen in fase B maximaal zes contracten in maximaal vier jaar worden gebruikt. Dit geeft de branche meer mogelijkheden om binnen de nieuwe kaders flexibiliteit voor inleners en zekerheden voor uitzendkrachten te organiseren.

Gewerkte periodes

Het kan ook voorkomen dat een werknemer eerst direct bij een bedrijf in dienst is en daar vervolgens via een payrollbedrijf gaat werken. Het payrollbedrijf moet rekening houden met de gewerkte periodes en contracten uit het verleden.

Nog een voorbeeld is de uitzendkracht die eerst via één en vervolgens via een ander uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie werkt. Het 'opvolgende' uitzendbureau moet in dat geval rekening houden met de gewerkte periodes en contracten bij het eerste bureau.
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:48:52 #77
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147221725
Twee van drie gesprekken deze week gehad.
Ik vind het wel heftig.
Twijfel nog steeds heel erg aan eentje en misschien moet ik doen wat ik altijd denk...bij twijfel, nee
Nou ja even nachtje over denken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147222196
Vandaag ook een mooie gehad. Ik heb intern gesolliciteerd en werd behandeld als een externe kandidaat. Ze hadden naar eigen zeggen veel keuze, maar alsnog had ik een uitnodiging kunnen krijgen als ze me wel als interne kandidaat behandeld hadden. Dan had ik in ieder geval mijn verhaal kunnen doen. Helaas is de vacature inmiddels wel vervuld. Verder is er een nieuwe ontslaggolf aangekondigd bij mijn huidige werkgever en had ik op deze manier de dans misschien kunnen ontspringen. Oh well, wie weet overleef ik deze golf.
pi_147222374
Tijdje terug vijf dagen assessment ondergaan bij twee werkgevers maar zonder succes, helaas. Wat ik er gelukkig wel van geleerd heb is dat competitie fier is en dat je jezelf echt op een voetstuk moet plaatsen om boven de rest uit te steken. Ik ben er in elk geval enorm door gemotiveerd hoe vreemd dat ook moge klinken.
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:58:54 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147223666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:35 schreef BananenTosti het volgende:

[..]

Ik deed iets verkeerd, maar dit is niet helemaal waar. Als je eerder naar dat bedrijf uitgezonden bent geldt er opvolgend werkgeverschap.

http://www.payforpeople.n(...)-werkgeverschap.html

[..]

Dat heb ik eerder in dit topic ook al verteld....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:11:52 #81
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147223995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:06 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ook een mooie gehad. Ik heb intern gesolliciteerd en werd behandeld als een externe kandidaat. Ze hadden naar eigen zeggen veel keuze, maar alsnog had ik een uitnodiging kunnen krijgen als ze me wel als interne kandidaat behandeld hadden. Dan had ik in ieder geval mijn verhaal kunnen doen. Helaas is de vacature inmiddels wel vervuld. Verder is er een nieuwe ontslaggolf aangekondigd bij mijn huidige werkgever en had ik op deze manier de dans misschien kunnen ontspringen. Oh well, wie weet overleef ik deze golf.
Rare gang van zaken. Misschien alvast om je heen kijken?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147225640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder in dit topic ook al verteld....
Nou ja, blijkbaar is het niet gelezen dus zette ik het nog een keer neer... Big deal...
pi_147281786
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek in de ICT branche.

Hoe zou ik mij kunnen kleden?
Ik dacht aan een zwart colbert jasje, spijkerbroek, modern blauw hemd met blokken en lakschoenen (ik heb geen normale gewone schoenen meer).

Ik heb info opgezocht over het bedrijf en een vragenlijst opgemaakt. Hoe kan ik mij nog meer voorbereiden?

Het is mijn 2 de echte sollicitatiegesprek in het bedrijfsleven. Echter ben ik de eerste keer afgewezen alhoewel het gesprek zelf goed gelopen was.
  donderdag 4 december 2014 @ 17:45:13 #84
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_147283917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:02 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik ben nu ook een bijstands boy!! :)
Gefeliciteerd! *O*
pi_147284065
Mexx failliet. Dus kan nog actiever op zoek naar werk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 4 december 2014 @ 17:56:25 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147284267
De brief van uwv is binnen. Met ingang van 1 december heb ik geen ww meer. *O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 4 december 2014 @ 18:50:20 #87
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147285651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De brief van uwv is binnen. Met ingang van 1 december heb ik geen ww meer. *O*
Vanaf volgend jaar of ..?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147285865
Zojuist werd mijn voicemail ingesproken door de persoon waar ik vorige week een gesprek mee had. Ze willen me een contract aanbieden, in eerste instantie voor 3 maanden, op basis van 24 uur per week.

Zweedse balletjes voor iedereen *O*

Dan weten jullie ook meteen wáár ik ga werken
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 4 december 2014 @ 19:33:41 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147287091
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:50 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar of ..?
Nee, 2021 :|W
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147287163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:21 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek in de ICT branche.

Hoe zou ik mij kunnen kleden?
Ik dacht aan een zwart colbert jasje, spijkerbroek, modern blauw hemd met blokken en lakschoenen (ik heb geen normale gewone schoenen meer).
Hangt heel erg van het bedrijf en ook wel een beetje van de functie af.
quote:
Ik heb info opgezocht over het bedrijf en een vragenlijst opgemaakt. Hoe kan ik mij nog meer voorbereiden?
Hangt heel erg van de functie af.
  donderdag 4 december 2014 @ 22:26:04 #91
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_147292948
quote:
6s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:57 schreef ChatGirl het volgende:
Zojuist werd mijn voicemail ingesproken door de persoon waar ik vorige week een gesprek mee had. Ze willen me een contract aanbieden, in eerste instantie voor 3 maanden, op basis van 24 uur per week.

Zweedse balletjes voor iedereen *O*

Dan weten jullie ook meteen wáár ik ga werken
in Zwolle?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:45:23 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_147298202
Ik ben opeens vrij makkelijk aan baantjes gekomen. Wel op oproepbasis maar allemaal inhoudelijk interessant. Wellicht een idee voor mensen om te sprokkelen met kleinere baantjes?

Ik ben nu bijvoorbeeld interviewer, surveillant en medewerker bij een bieb. Toch allemaal leuke functies die passen bij mijn studie :)
pi_147298622
Ik zoek in het buitenland.

NL is gewoon stuk qua arbeidsmarkt.

Misschien dat ik wel weer in NL ga zoeken nadat "het beste kabinet sinds WOII " is gevallen weer in NL ga zoeken.

Nu is het gewoon niet te doen ruim 1 miljoen werkzoekende op 6 miljoen beroepsbevolking 8)7 8)7 8)7

Ik ga dus voor Brasilia of VS ^O^

FUCK Nederland en vooral FUCK Den-Haag
pi_147298637
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

FUCK Nederland en vooral FUCK Den-Haag
Nou, doeg hoor :W
pi_147298651
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:12 schreef Queller het volgende:

[..]

Nou, doeg hoor :W
:D

Succes hier ;)
pi_147298753
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:13 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
:D

Succes hier ;)
Het gaat me prima, dank je :)
pi_147298776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Het gaat me prima, dank je :)
Geboren na 1980 zeker ;)
pi_147299232
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:21 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Geboren na 1980 zeker ;)
Je hebt je ideeën over hoe de wereld in elkaar zit en hoe het op geen enkele manier aan jou ligt duidelijk op een rij, is het niet?
pi_147299701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:01 schreef Queller het volgende:

[..]

Je hebt je ideeën over hoe de wereld in elkaar zit en hoe het op geen enkele manier aan jou ligt duidelijk op een rij, is het niet?
Nou Charlie Chaplin heeft ooit een geweldige speech gehad over de wereld. Zolang dat niet werkelijkheid is, is de wereld verrot (8>
pi_147299708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hangt heel erg van het bedrijf en ook wel een beetje van de functie af.

[..]

Hangt heel erg van de functie af.
Groot ICT bedrijf dat werkzaam is in West Europa. De functie is PC aan sluiter zoals ik doorkreeg van mijn contactpersoon :P Ik denk dat het gewoon een functie is in de datacommunicatie (installatiewerkzaamheden).
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:55:15 #101
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147300577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:50 schreef franklop het volgende:
Mexx failliet. Dus kan nog actiever op zoek naar werk
Ik moest aan je denken, succes!

Over een uurtje het derde gesprek deze week, bij de andere twee door naar de laatste ronde.
Hopelijk heb ik volgende week een nieuwe baan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:55:40 #102
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147300581
quote:
6s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:57 schreef ChatGirl het volgende:
Zojuist werd mijn voicemail ingesproken door de persoon waar ik vorige week een gesprek mee had. Ze willen me een contract aanbieden, in eerste instantie voor 3 maanden, op basis van 24 uur per week.

Zweedse balletjes voor iedereen *O*

Dan weten jullie ook meteen wáár ik ga werken
Dat is snel gegaan!
*O*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147301155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 06:27 schreef ManianMan het volgende:

Nou Charlie Chaplin heeft ooit een geweldige speech gehad over de wereld. Zolang dat niet werkelijkheid is, is de wereld verrot (8>
Ik herinner me een film over de fabriek, aar dat heeft er zeker niets mee te maken :D

Ik word een beetje achterdochtig als iemand niet verder terug kijkt dan dit kabinet, het hele land ineens kut vindt, het elders gaat zoeken en terugkomt als we de boel weer op orde hebben. En als het mij dan prima gaat, dan moét ik wel een jonkie zijn. Zielepieterij.

Neemt niet weg dat het redelijk ruk is op het moment, maar dat zat er ook wel aan te komen. We moeten het er maar ff mee doen.
pi_147301199
Om iedereen hoop te geven....

1 sollicitatie. 3 gesprekken en een nieuwe baan en ik zocht geen eens echt want ik zit goed.
pi_147301217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:41 schreef Godtje het volgende:
Om iedereen hoop te geven....

1 sollicitatie. 3 gesprekken en een nieuwe baan en ik zocht geen eens echt want ik zit goed.
Gefeliciteerd :*
pi_147301275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik herinner me een film over de fabriek, aar dat heeft er zeker niets mee te maken :D

Ik word een beetje achterdochtig als iemand niet verder terug kijkt dan dit kabinet, het hele land ineens kut vindt, het elders gaat zoeken en terugkomt als we de boel weer op orde hebben. En als het mij dan prima gaat, dan moét ik wel een jonkie zijn. Zielepieterij.

Neemt niet weg dat het redelijk ruk is op het moment, maar dat zat er ook wel aan te komen. We moeten het er maar ff mee doen.
Sterf!
pi_147303068
quote:
_O-
Vast wel een keer, maar vandaag ff niet als je het goed vindt *O*

Ik zit in de buurt? Spijker op z'n kop en daardoor tegen het zere been?

En te uwer info (al vraag je dat eigenlijk niet aan een dame), ik ben zelfs van voor '70...
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:41:00 #108
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147303588
Wat is het verschil tussen echt fysiek een uitzendbureau binnenlopen en vragen naar werk, of gewoon op internet kijken/opbellen?

Naar mijn mening niks. Maar omdat ik nu in de wachttijd voor WWB zit moet ik fysiek een uzb binnenlopen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147303789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:41 schreef dikkedaniel het volgende:
Wat is het verschil tussen echt fysiek een uitzendbureau binnenlopen en vragen naar werk, of gewoon op internet kijken/opbellen?

Naar mijn mening niks. Maar omdat ik nu in de wachttijd voor WWB zit moet ik fysiek een uzb binnenlopen.
Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. Ben een keer binnen gelopen, omdat ik een vacature zag waar ik interesse in had, mijn gedachte was dat het een betere indruk achterlaat dan bellen of mailen. Zeggen ze doodleuk dat het via internet moet. Had ik mezelf ingeschreven op internet, verwacht je dat ze actief gaan zoeken. Nee hoor, moet je zelf solliciteren op een functie en dan bepalen zij wel even of je geschikt bent. Als er een vacature via een uitzendbureau voorbij komt, dan sla ik die snel over. Die gasten zijn lui, je moet bijna alles zelf doen, en als je aangenomen word dan strijken zij met de eer en het geld.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147304496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:41 schreef dikkedaniel het volgende:
Wat is het verschil tussen echt fysiek een uitzendbureau binnenlopen en vragen naar werk, of gewoon op internet kijken/opbellen?

Naar mijn mening niks. Maar omdat ik nu in de wachttijd voor WWB zit moet ik fysiek een uzb binnenlopen.
Ik denk dat het uitmaakt als je een cadeautje bent. Dwz als je er door je voorkomen met kop en schouders bovenuit steekt.

Op voorhand excuus aan ErwinDikkie: ik heb me bij een uzb laten vertellen dat ze veel meer zoekenden binnenkrijgen dan ze aankunnen. De '13 in een dozijn'-types sturen ze direct door naar i-net. De pareltjes worden uitgenodigd aan het bureau. Eigenlijk heel logisch.
pi_147304547
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:26 schreef WEST het volgende:

[..]

in Zwolle?
Nee, Delft.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_147304617
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:55 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat is snel gegaan!
*O*
Ja, inderdaad! (En dat terwijl ik er helemaal niets van had verwacht, gezien mijn leeftijd icm de functie)

Nu eerst 3 maanden me van mijn allerbeste kant laten zien daar en dan hopen op contractverlenging na die tijd.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:34:01 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147304740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:26 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Nee, Delft.
Dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen zonder dat we het weten :D
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:29 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ja, inderdaad! (En dat terwijl ik er helemaal niets van had verwacht, gezien mijn leeftijd icm de functie)

Nu eerst 3 maanden me van mijn allerbeste kant laten zien daar en dan hopen op contractverlenging na die tijd.
Stiekem de andere vaste krachten uitschakelen, stop ze in een Billy en dan slot erop ofzo :D
Nee, we gaan over drie maanden weer voor je duimen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147304885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat het uitmaakt als je een cadeautje bent. Dwz als je er door je voorkomen met kop en schouders bovenuit steekt.

Op voorhand excuus aan ErwinDikkie: ik heb me bij een uzb laten vertellen dat ze veel meer zoekenden binnenkrijgen dan ze aankunnen. De '13 in een dozijn'-types sturen ze direct door naar i-net. De pareltjes worden uitgenodigd aan het bureau. Eigenlijk heel logisch.
Geen excuus nodig, je hebt wel gelijk. Deze gang van zaken is nu heel gebruikelijk. De werkgevers zitten nu in een fucking luxe positie. Echt eng.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147306041
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:34 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen zonder dat we het weten :D

[..]

Stiekem de andere vaste krachten uitschakelen, stop ze in een Billy en dan slot erop ofzo :D
Nee, we gaan over drie maanden weer voor je duimen!
Ik zit aan de uitgang, dus misschien dat je wel bij mij in de rij komt te staan :)

Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen en ik hoop niet dat ik over 3 maanden me weer hier hoef te melden :@
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_147310722
Ben aangenomen voor de dagklus en misschien in de toekomst voor projecten
pi_147310740
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:55 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik moest aan je denken, succes!

Over een uurtje het derde gesprek deze week, bij de andere twee door naar de laatste ronde.
Hopelijk heb ik volgende week een nieuwe baan.
thanks! Woensdag al sollicitatie!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:00:49 #118
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147311662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:22 schreef ManianMan het volgende:
Ben aangenomen voor de dagklus en misschien in de toekomst voor projecten
Goed nieuws!
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:23 schreef franklop het volgende:

[..]

thanks! Woensdag al sollicitatie!
Ik ga voor je duimen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147314435
Ik heb gister het eerste gesprek voor OIO positie gehad en had een erg goed gevoel erbij. Van tevoren was aangegeven dat het gesprek max 20 min zou duren en ook bedoeld was om te kijken of er een klik is, en ik heb er uiteindelijk 40 minuten gezeten. Leek me wel positief. Echt leuk gesprek gehad. Ze vonden mn vraag over de opzet van het project erg scherp en gingen er nog eens over nadenken of ze dat niet inderdaad mee moesten nemen. En ze gaven aan dat ik voor mijn leeftijd wel echt boven het maaiveld uit steek wat ervaring en cv betreft (en vroegen vervolgens waarom ik denk dat dat zo is, dat ik zo veel meer al gedaan heb dan leeftijdsgenoten) dus dat was ook wel leuk om te horen.

Al met al positief gevoel, hoor eind volgende week of ik door ben naar ronde 2.
pi_147387368
Oh fuck this fucking shit ook hé :r

20 november telefonisch intake gehad met recruiter. Oracle Specialist. Behalve de 5 jaar ervaring had ik verder alles in huis. Prima, komt goed en het zou geregeld worden. 28 november een mail gestuurd of er een update was. Geen reactie. Net gebeld, blijkt het volgende:

1. Hij is niet meer werkzaam.
2. Afgewezen omdat ik geen ervaring had in de logistiek en APEX.
3. Wat gevraagd werd bij punt 2 stond niet eens in de vacature!

Echt, toen ze vertelden dat hij heel kort gewerkt had en bovenstaand meekreeg heb ik ze vriendelijk doch dringend verzocht om in het vervolg de complete vereisten in de vacaturetekst te plaatsen.

Wat een toestand :( :( :(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147401744
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:30 schreef El_Thijs het volgende:
Oh fuck this fucking shit ook hé :r

20 november telefonisch intake gehad met recruiter. Oracle Specialist. Behalve de 5 jaar ervaring had ik verder alles in huis. Prima, komt goed en het zou geregeld worden. 28 november een mail gestuurd of er een update was. Geen reactie. Net gebeld, blijkt het volgende:

1. Hij is niet meer werkzaam.
2. Afgewezen omdat ik geen ervaring had in de logistiek en APEX.
3. Wat gevraagd werd bij punt 2 stond niet eens in de vacature!

Echt, toen ze vertelden dat hij heel kort gewerkt had en bovenstaand meekreeg heb ik ze vriendelijk doch dringend verzocht om in het vervolg de complete vereisten in de vacaturetekst te plaatsen.

Wat een toestand :( :( :(
Woon en werk je in Colombia?
Copthorne 2.0
pi_147410584
Hoe bereiden jullie je normaal voor op een kennismakingsgesprek?
pi_147411665
Tja, wat kan je doen he. Goed gekleed, inlezen over het bedrijf en dan komt het wel goed. Vaal krijg je de standaard vragen over je CV. Als alles er normaal uit ziet moet dit geen probleem zijn. Succes !
pi_147416070
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 20:00 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Woon en werk je in Colombia?
Nee, waarom?
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:27 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe bereiden jullie je normaal voor op een kennismakingsgesprek?
Ik lees me in in het bedrijf, maak een kleine samenvatting die ik meeneem, lees de profielen van de mensen op LinkedIn en bereid vragen voor.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147416081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:10 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nee, waarom?
Sorry, misverstand.
Copthorne 2.0
pi_147416086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:11 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Sorry, misverstand.
Ok :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:56:41 #127
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147417033
Ik heb gewerkt bij het IND (stage) en een half jaar bij het UWV op uitzendbasis.

Nu heb er ik toen ik daar wegging nooit aan gedacht om een getuigschrift of referentie op te nemen.

Alle nummers bij deze semi overheidsorganisaties zijn geheim dus moeilijk aan te komen. Ik heb nu echter getuigschrift nodig bij mn sollicitatie. Iemand tips?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:40:33 #128
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147419027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:56 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb gewerkt bij het IND (stage) en een half jaar bij het UWV op uitzendbasis.

Nu heb er ik toen ik daar wegging nooit aan gedacht om een getuigschrift of referentie op te nemen.

Alle nummers bij deze semi overheidsorganisaties zijn geheim dus moeilijk aan te komen. Ik heb nu echter getuigschrift nodig bij mn sollicitatie. Iemand tips?
Via het algemeen nummer je stagebegeleider of direct HR bellen?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147419174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:56 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb gewerkt bij het IND (stage) en een half jaar bij het UWV op uitzendbasis.

Nu heb er ik toen ik daar wegging nooit aan gedacht om een getuigschrift of referentie op te nemen.

Alle nummers bij deze semi overheidsorganisaties zijn geheim dus moeilijk aan te komen. Ik heb nu echter getuigschrift nodig bij mn sollicitatie. Iemand tips?
Heb je geen e-mail adres van je begeleider bij de IND/UWV?

Of anders van de opleiding waarvoor je stage hebt gelopen, de stagebegeleider contacteren of hij/zij contactgegevens heeft?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 22:16:42 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_147468789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:56 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb gewerkt bij het IND (stage) en een half jaar bij het UWV op uitzendbasis.

Nu heb er ik toen ik daar wegging nooit aan gedacht om een getuigschrift of referentie op te nemen.

Alle nummers bij deze semi overheidsorganisaties zijn geheim dus moeilijk aan te komen. Ik heb nu echter getuigschrift nodig bij mn sollicitatie. Iemand tips?
voornaam.achternaam@uwv.nl , benaderen via linkedin.

Grappig, je zit in mijn werkveld!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 december 2014 @ 15:24:15 #131
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147484350
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

voornaam.achternaam@uwv.nl , benaderen via linkedin.

Grappig, je zit in mijn werkveld!
klopt. ik heb gewoon een paar ex-collega's van me geprobeerd op deze manier en heb nu een reactie terug. Zal wel voor lul gestaan hebben door iedereen ineens blind te mailen maar dat interesseert me niet zo :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  donderdag 11 december 2014 @ 16:12:17 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147485489
Verdorie heb ik ineens twee werkgevers die me willen hebben. :')

Eigenlijk al mondeling bij werkgever A een baanaanbod geaccepteerd maar nog niet getekend. Alleen wacht ik nu al anderhalve week op een contract om te tekenen, begin er nerveus van te worden. Nu belt ineens werkgever B, waar ik eigenlijk niets meer van verwachtte, dat ie het ook wel ziet zitten met me en over een week een afrondend gesprek wil. En hoewel ik dat getreuzel van bedrijf A vermoeiend vind is het toch wel de betere van de twee.

Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant schijtirritant. }:|
pi_147485709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:56 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb gewerkt bij het IND (stage) en een half jaar bij het UWV op uitzendbasis.

Nu heb er ik toen ik daar wegging nooit aan gedacht om een getuigschrift of referentie op te nemen.

Alle nummers bij deze semi overheidsorganisaties zijn geheim dus moeilijk aan te komen. Ik heb nu echter getuigschrift nodig bij mn sollicitatie. Iemand tips?
och jee. Ik moest ooit een co-schap lopen bij het UWV, maar besefte op donderdag dat ik niet eens wist waar ik me maandag moest melden en de begeleidster die me dat kon vertellen was t/m maandag niet te bereiken. Dus geprobeerd het UWV te bellen. Nou, wat een feest :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147488287
El_Thijs is heel erg blij *O*
Want er komt een tweede gesprek voor mij! *O*

Ik werd vandaag gebeld door het bedrijf waar ik dinsdag op gesprek was geweest, en ze vroegen hoe ik het ervaren had. Ik gaf aan dat ik het positief ervaren had, en dat bleek bij hen ook zo te zijn. Toen ik dat hoorde sprong ik een gat in de lucht :D

Dit zou echt hét kerstcadeau zijn, als dit echt iets zal gaan worden *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147488541
Zucht. Verloofde en ik moeten weer eens op zoek naar werk. In Schotland of Nederland, als het maar een Engelstalige baan is (in ieder geval voor hem) en bij voorkeur horeca (supervisor of hoger). Al op 30 vacatures in beide landen gereageerd, maar nog geen positieve reacties. Geen idee meer wat ik met mezelf aan moet. ;(
Mon 'en!
  donderdag 11 december 2014 @ 17:55:09 #136
416020 K44S
The bearded man
pi_147488669
Same shit, different day.
Ik mag het eigenlijk niet toegeven. Maar heb de hoop een beetje opgegeven.

Ik heb in Oktober mijn diploma als commercieel medewerker behaald. En dan krijg je allemaal van die door-to-door baantjes aangeboden.
Dit is tocht echt het laatste van het laatste wat ik doe.

Al word het nu wel steeds verleidelijker.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 11 december 2014 @ 17:55:41 #137
416020 K44S
The bearded man
pi_147488681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:42 schreef El_Thijs het volgende:
El_Thijs is heel erg blij *O*
Want er komt een tweede gesprek voor mij! *O*

Ik werd vandaag gebeld door het bedrijf waar ik dinsdag op gesprek was geweest, en ze vroegen hoe ik het ervaren had. Ik gaf aan dat ik het positief ervaren had, en dat bleek bij hen ook zo te zijn. Toen ik dat hoorde sprong ik een gat in de lucht :D

Dit zou echt hét kerstcadeau zijn, als dit echt iets zal gaan worden *O*
Ik duim voor u!
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147489171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:55 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik duim voor u!
Dank u!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147490534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:42 schreef El_Thijs het volgende:
El_Thijs is heel erg blij *O*
Want er komt een tweede gesprek voor mij! *O*

Ik werd vandaag gebeld door het bedrijf waar ik dinsdag op gesprek was geweest, en ze vroegen hoe ik het ervaren had. Ik gaf aan dat ik het positief ervaren had, en dat bleek bij hen ook zo te zijn. Toen ik dat hoorde sprong ik een gat in de lucht :D

Dit zou echt hét kerstcadeau zijn, als dit echt iets zal gaan worden *O*
Ik duim ook.
Hallon!
pi_147491512
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik duim ook.
Dank u, BlauweTovenares.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147491739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:42 schreef El_Thijs het volgende:
El_Thijs is heel erg blij *O*
Want er komt een tweede gesprek voor mij! *O*

Ik werd vandaag gebeld door het bedrijf waar ik dinsdag op gesprek was geweest, en ze vroegen hoe ik het ervaren had. Ik gaf aan dat ik het positief ervaren had, en dat bleek bij hen ook zo te zijn. Toen ik dat hoorde sprong ik een gat in de lucht :D

Dit zou echt hét kerstcadeau zijn, als dit echt iets zal gaan worden *O*
Leuk! Ik duim voor je ^O^
  donderdag 11 december 2014 @ 19:36:56 #142
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147491818
Succes El_Thijs ... !

Hier contractbeëindiging van de prominentste van mijn twee banen per 31 december (bij een overheidsorganisatie) waardoor het wekelijks aantal werkuren terugvalt tot pakweg 10 en natuurlijk aanvullend WW moet worden aangevraagd. Er lopen inmiddels een tweetal sollicitatieprocedures. Financiëel is er voorlopig geen vuiltje aan de lucht, maar snel een nieuwe werkbetrekking zou natuurlijk niet verkeerd zijn.
pi_147494387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:35 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Leuk! Ik duim voor je ^O^
Thanks! :)
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Succes El_Thijs ... !

Hier contractbeëindiging van de prominentste van mijn twee banen per 31 december (bij een overheidsorganisatie) waardoor het wekelijks aantal werkuren terugvalt tot pakweg 10 en natuurlijk aanvullend WW moet worden aangevraagd. Er lopen inmiddels een tweetal sollicitatieprocedures. Financiëel is er voorlopig geen vuiltje aan de lucht, maar snel een nieuwe werkbetrekking zou natuurlijk niet verkeerd zijn.
Dank u!

Bij mij is het wel een financiële kwestie aan het worden. Als dit doorzet zoals ik hoop dat het door zal zetten, kan een gesprek over de bijstandsuitkering geannuleerd worden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147499197
Nou, morgen spannend. Er zal bekend worden hoeveel mensen er weg moeten en al heel snel daarna zal ik horen of ik bij de gegadigden zit (waarschijnlijk kan ik over 3 maanden vertrekken als mijn tijdelijke contract moet worden omgezet in vast). Het is al de derde keer dat er een groep mensen weg moet. Ondertussen wil het solliciteren nog niet heel erg lukken. Ik word bijna niet meer uitgenodigd, terwijl het voor deze baan eigenlijk altijd wel tot een gesprek kwam. Gelukkig ben ik wel een studie in deeltijd begonnen, dus dan heb ik in ieder geval geen gat in m'n CV.
pi_147501251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:37 schreef Daboman het volgende:
Nou, morgen spannend. Er zal bekend worden hoeveel mensen er weg moeten en al heel snel daarna zal ik horen of ik bij de gegadigden zit (waarschijnlijk kan ik over 3 maanden vertrekken als mijn tijdelijke contract moet worden omgezet in vast). Het is al de derde keer dat er een groep mensen weg moet. Ondertussen wil het solliciteren nog niet heel erg lukken. Ik word bijna niet meer uitgenodigd, terwijl het voor deze baan eigenlijk altijd wel tot een gesprek kwam. Gelukkig ben ik wel een studie in deeltijd begonnen, dus dan heb ik in ieder geval geen gat in m'n CV.
Succes er in ieder geval mee :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147501598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:55 schreef K44S het volgende:
Same shit, different day.
Ik mag het eigenlijk niet toegeven. Maar heb de hoop een beetje opgegeven.

Ik heb in Oktober mijn diploma als commercieel medewerker behaald. En dan krijg je allemaal van die door-to-door baantjes aangeboden.
Dit is tocht echt het laatste van het laatste wat ik doe.

Al word het nu wel steeds verleidelijker.
Dit is MBO neem ik aan? Misschien verder studeren?
pi_147505975
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:30 schreef El_Thijs het volgende:
Oh fuck this fucking shit ook hé :r

20 november telefonisch intake gehad met recruiter. Oracle Specialist. Behalve de 5 jaar ervaring had ik verder alles in huis. Prima, komt goed en het zou geregeld worden. 28 november een mail gestuurd of er een update was. Geen reactie. Net gebeld, blijkt het volgende:

1. Hij is niet meer werkzaam.
2. Afgewezen omdat ik geen ervaring had in de logistiek en APEX.
3. Wat gevraagd werd bij punt 2 stond niet eens in de vacature!

Echt, toen ze vertelden dat hij heel kort gewerkt had en bovenstaand meekreeg heb ik ze vriendelijk doch dringend verzocht om in het vervolg de complete vereisten in de vacaturetekst te plaatsen.

Wat een toestand :( :( :(
Page Personnel?
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:09:29 #148
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147506830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:12 schreef Hexagon het volgende:
Verdorie heb ik ineens twee werkgevers die me willen hebben. :')

Eigenlijk al mondeling bij werkgever A een baanaanbod geaccepteerd maar nog niet getekend. Alleen wacht ik nu al anderhalve week op een contract om te tekenen, begin er nerveus van te worden. Nu belt ineens werkgever B, waar ik eigenlijk niets meer van verwachtte, dat ie het ook wel ziet zitten met me en over een week een afrondend gesprek wil. En hoewel ik dat getreuzel van bedrijf A vermoeiend vind is het toch wel de betere van de twee.

Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant schijtirritant. }:|
Als je dat afrondende gesprek hebt gehad en van B een contract in handen hebt, met A bellen en zeggen dat je een ander aanbod hebt en dat als ze nog geïnteresseerd zijn moeten opschieten.
En houd er rekening mee dat als A nu al zo is, dat waarschijnlijk niet veranderd als je er werkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:42 schreef El_Thijs het volgende:
El_Thijs is heel erg blij *O*
Want er komt een tweede gesprek voor mij! *O*

Ik werd vandaag gebeld door het bedrijf waar ik dinsdag op gesprek was geweest, en ze vroegen hoe ik het ervaren had. Ik gaf aan dat ik het positief ervaren had, en dat bleek bij hen ook zo te zijn. Toen ik dat hoorde sprong ik een gat in de lucht :D

Dit zou echt hét kerstcadeau zijn, als dit echt iets zal gaan worden *O*
*O* ik duim voor je!

En willen jullie ook een beetje voor mij duimen, ik hoor begin komende week of ik een nieuwe baan heb of niet en vind het zo spannend.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:42:22 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147507289
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Als je dat afrondende gesprek hebt gehad en van B een contract in handen hebt, met A bellen en zeggen dat je een ander aanbod hebt en dat als ze nog geïnteresseerd zijn moeten opschieten.
En houd er rekening mee dat als A nu al zo is, dat waarschijnlijk niet veranderd als je er werkt.

Heb even A gebeld. Hadden wat zieken waardoor het kennelijk allemaal wat stroever liep. Maar ik kan op het kantoor langskomen kom te tekenen. Dat maakt mijn weekend als een stuk beter :D

A is van de twee toch wel de tofste. Zowel inhoudelijk als qua bedrijfscultuur.
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:45:19 #150
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147507323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb even A gebeld. Hadden wat zieken waardoor het kennelijk allemaal wat stroever liep. Maar ik kan op het kantoor langskomen kom te tekenen. Dat maakt mijn weekend als een stuk beter :D

A is van de twee toch wel de tofste. Zowel inhoudelijk als qua bedrijfscultuur.
Oh, dat is een ander verhaal ^O^
En zeker een goed weekend dan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147511008
Afgelopen week een sollicitatie gehad die super goed ging maar daar hoor ik meer van later deze maand. Nu ben ik vandaag opgebeld voor een andere baan bij een ander bedrijf en die kans tot een baan is redelijk groot. Nu is die sollicitatie voor een functie die ik wil leuker vind...hoe moet ik hier nu mee omgaan?

Het is niet dat ik in de positie ben om die ene af te wijzen en te wachten op die andere leukere functie.... :'(
pi_147511075
ik zou zeggen gewoon solliciteren. Zolang ze geen contract bieden heb je hem niet in de pocket en kun je beter op meerdere paarden wedden. Ook hoef je bij beide sollicitaties natuurlijk niets te zeggen over die andere sollicitatie.

Risico van het vak, als ze je willen moeten ze maar een contract bieden... Werkt omgekeerd ook zo.
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:29:01 #153
416020 K44S
The bearded man
pi_147512812
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:30 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit is MBO neem ik aan? Misschien verder studeren?
Jup, MBO. Ben ik ook zeker van plan.

Door dat ik m'n herexamen op 4 September had, kreeg ik m'n diploma pas 1 Oktober.
En ik moest persé m'n cijferlijst hebben.
Is me dus een halfjaar door de neus geboord. Erg vervelend.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147513878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:24 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Page Personnel?
Nee, dit was via een andere instelling. Bonque.
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Als je dat afrondende gesprek hebt gehad en van B een contract in handen hebt, met A bellen en zeggen dat je een ander aanbod hebt en dat als ze nog geïnteresseerd zijn moeten opschieten.
En houd er rekening mee dat als A nu al zo is, dat waarschijnlijk niet veranderd als je er werkt.

[..]

*O* ik duim voor je!

En willen jullie ook een beetje voor mij duimen, ik hoor begin komende week of ik een nieuwe baan heb of niet en vind het zo spannend.
Ik ga ook voor jou duimen natuurlijk :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_147523102
Succes El_Thijs, ik duim ook voor je! En voor Uccie ook!

Ik heb vandaag gehoord dat ik door ben naar de tweede ronde voor de OIO plek. Blij! Moet voor dat gesprek een persoonlijkheidstestje maken en doormailen en heb twee papers toegestuurd gekregen incl een vraag die ik in een A4 moet beantwoorden op basis van de twee papers. Even paar dagen aan de bak om er wat moois van te maken dus, gesprek is komende week. Ik wil deze plek zoo graag :)
pi_147523214
Goedenavond,

Ik ben per september werkzoekend en ondanks dat ik al vier keer op een sollicitatiegesprek heb mogen komen, ben ik nog steeds zonder baan.

Er werd me geadviseerd om kantoren in de omgeving op te bellen om te vragen of zij nog mensen nodig hebben, maar dat lijkt me vrij inefficiënt aangezien niet zomaar nieuwe werknemers worden aangenomen en aangezien het altijd even duurt voordat je de juiste persoon aan de telefoon hebt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:31:32 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147523428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:25 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Goedenavond,

Ik ben per september werkzoekend en ondanks dat ik al vier keer op een sollicitatiegesprek heb mogen komen, ben ik nog steeds zonder baan.

Er werd me geadviseerd om kantoren in de omgeving op te bellen om te vragen of zij nog mensen nodig hebben, maar dat lijkt me vrij inefficiënt aangezien niet zomaar nieuwe werknemers worden aangenomen en aangezien het altijd even duurt voordat je de juiste persoon aan de telefoon hebt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik vind het ook een stom idee. Mijn outplacementbegeleidster kwam ook met dat stomme idee. Dat heb ik dus meteen doorgespoeld en dat ook duidelijk verteld.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147523526
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vind het ook een stom idee. Mijn outplacementbegeleidster kwam ook met dat stomme idee. Dat heb ik dus meteen doorgespoeld en dat ook duidelijk verteld.
Ja, het is toch niet alsof ze op zo'n kantoor aan het werk zijn, worden gebeld en dan denken "Hey, we kunnen er wel eentje gebruiken". Zo werkt het niet.

Ik heb twee jaar terug toen ik ook werkzoekende was weleens vooraf opgebeld met wat vragen over de vacature om op te vallen, maar toen kreeg ik ook afwijzingen. Hen maakt het niet zoveel uit of je vooraf opbelt of niet.
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:37:47 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147523625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:34 schreef Sprokkelmoff het volgende:

[..]

Ja, het is toch niet alsof ze op zo'n kantoor aan het werk zijn, worden gebeld en dan denken "Hey, we kunnen er wel eentje gebruiken". Zo werkt het niet.

Ik heb twee jaar terug toen ik ook werkzoekende was weleens vooraf opgebeld met wat vragen over de vacature om op te vallen, maar toen kreeg ik ook afwijzingen. Hen maakt het niet zoveel uit of je vooraf opbelt of niet.
Volgens alle sollicitatiecursussen van de afgelopen maanden is dat zelfs essentieel! Opbellen met vragen.

Nou, ik heb het nog nooit gedaan, om dezelfde reden als jij zegt: het boeit hun niet.

En zonder al die flauwekul heb ik nu weer een prima baan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147530406
Ja idd die sollicitatiecursus van de bijstand was wel het toppunt. "Ja jullie moeten de deur van de uitzendbureaus echt platlopen hoor" uh huh maar die zeggen allemaal "ga maar naar de website" want hier is er simpelweg niet genoeg werk. Maar voor 't baantje wat ik nu nog steeds ondanks al het gezeik daar intern en gereorganiseer van dat bedrijf heb werd ik ongeveer 'n jaar terug out-of-the-blue door Manpower gebeld en geloof me dat ik de daar de deur echt niet plat had gelopen, had me alleen op hun site ingeschreven. :')
Hallon!
pi_147537048
Hiep hoi.
Nu een jaarcontract. Voor 32 of 36 uur. Terwijl ik voor 40 uur in de WW ben. Als ik zou kiezen voor nog 8 of 4 uur ww blijft de einddatum ww rotsvast overeind. En als ik daarna weer werkloos word krijg ik geen ww meer, maar zou ik bijstand krijgen, met alle mitsen en maren vandien. Mijn idee is om de ww helemaal te laten stoppen. Dan hou je het resterende ww-recht nog, voor zover de wetgeving nu is. Maar kan dat als je voor 80% een baan hebt gevonden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Twentsche_Ros op 13-12-2014 09:51:32 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_147538808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 08:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hiep hoi.
Nu een jaarcontract. Voor 32 of 36 uur. Terwijl ik voor 40 uur in de WW ben. Als ik zou kiezen voor nog 8 of 4 uur ww blijft de einddatum ww rotsvast overeind. En als ik daarna weer werkloos word krijg ik geen ww meer, maar zou ik bijstand krijgen, met alle mitsen en maren vandien. Mijn idee is om de ww helemaal te laten stoppen. Dan hou je het resterende ww-recht nog, voor zover de wetgeving nu is. Maar kan dat als je voor 80% een baan hebt gevonden?
Als jij met je contract van 32 of 36 u meer verdient dan bijstandsniveau (en dat lijkt me zeer waarschijnlijk) krijg je geen bijstand. Je kunt de ww altijd stopzetten maar of je dan ook 'n paar maanden spaart dat weet ik zo niet, zou je met het uwv moeten overleggen.
Hallon!
pi_147540730
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes El_Thijs, ik duim ook voor je! En voor Uccie ook!

Ik heb vandaag gehoord dat ik door ben naar de tweede ronde voor de OIO plek. Blij! Moet voor dat gesprek een persoonlijkheidstestje maken en doormailen en heb twee papers toegestuurd gekregen incl een vraag die ik in een A4 moet beantwoorden op basis van de twee papers. Even paar dagen aan de bak om er wat moois van te maken dus, gesprek is komende week. Ik wil deze plek zoo graag :)
Dank je, en jij ook veel succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 14 december 2014 @ 09:32:41 #164
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147563459
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes El_Thijs, ik duim ook voor je! En voor Uccie ook!

Ik heb vandaag gehoord dat ik door ben naar de tweede ronde voor de OIO plek. Blij! Moet voor dat gesprek een persoonlijkheidstestje maken en doormailen en heb twee papers toegestuurd gekregen incl een vraag die ik in een A4 moet beantwoorden op basis van de twee papers. Even paar dagen aan de bak om er wat moois van te maken dus, gesprek is komende week. Ik wil deze plek zoo graag :)
Dankje.

En veel succes!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147565499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:25 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Goedenavond,

Ik ben per september werkzoekend en ondanks dat ik al vier keer op een sollicitatiegesprek heb mogen komen, ben ik nog steeds zonder baan.

Er werd me geadviseerd om kantoren in de omgeving op te bellen om te vragen of zij nog mensen nodig hebben, maar dat lijkt me vrij inefficiënt aangezien niet zomaar nieuwe werknemers worden aangenomen en aangezien het altijd even duurt voordat je de juiste persoon aan de telefoon hebt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Zet geen zoden aan de dijk. Ik ben wel eens bij een ziekenhuis naar HR gelopen en liep met het adres van de website weer naar buiten.

Echter, het is wel zo dat er altijd een kans is dat een van de bureaus wel open staat voor een verder gesprek. Bij grote organisaties is het vrij kansloos, bij kleine organisaties heb je soms geluk omdat de sollicitatieprocedure daar veel minder vastgelegd is in systemen en ook het functiegebouw ligt niet altijd helemaal vast.
pi_147584422
Morgen een gesprek en binnen een week bij een ander bedrijf...als het morgen positief in maar ik dat andere gesprek ook nog wil afwachten...hoe kan ik dat het beste aangeven?
pi_147596636
Zojuist gebeld voor werk bij 'n ander bedrijf in dezelfde branche (levensmiddelenindustrie) vooralsnog maar 32 u maar in de toekomst misschien 40 u en iets uitgebreidere werkzaamheden. Heb al gezegd dat ik wel bereid ben in loon terug te gaan als dit wat meer zekerheid biedt dan waar ik nu werk waar al maandenlang toestanden zijn. Afwachten dus. :)
Hallon!
  maandag 15 december 2014 @ 12:39:37 #168
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147598305
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:34 schreef kurk_droog het volgende:
Morgen een gesprek en binnen een week bij een ander bedrijf...als het morgen positief in maar ik dat andere gesprek ook nog wil afwachten...hoe kan ik dat het beste aangeven?
Is het een eerste gesprek? Dan volgt er vaak een tweede gesprek en zou ik niets zeggen. Behalve als ze er specifiek naar vragen. Zij zien ook andere kandidaten.
En ik heb aangegeven dat ik idd andere procedures heb lopen en ben nog nergens onbegrip tegengekomen. Heeft bij mij nu zelfs een procedure versneld omdat ik ergens anders al een 2e gesprek had.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147606793
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 12:39 schreef Uccie het volgende:

[..]

Is het een eerste gesprek? Dan volgt er vaak een tweede gesprek en zou ik niets zeggen. Behalve als ze er specifiek naar vragen. Zij zien ook andere kandidaten.
En ik heb aangegeven dat ik idd andere procedures heb lopen en ben nog nergens onbegrip tegengekomen. Heeft bij mij nu zelfs een procedure versneld omdat ik ergens anders al een 2e gesprek had.
Contract onder de neus gekregen waarop ik alleen maar ja hoef te zeggen. Morgen het andere gesprek even afwachten. Ineens een keuze dus :)
pi_147608074
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:12 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zet geen zoden aan de dijk. Ik ben wel eens bij een ziekenhuis naar HR gelopen en liep met het adres van de website weer naar buiten.

Echter, het is wel zo dat er altijd een kans is dat een van de bureaus wel open staat voor een verder gesprek. Bij grote organisaties is het vrij kansloos, bij kleine organisaties heb je soms geluk omdat de sollicitatieprocedure daar veel minder vastgelegd is in systemen en ook het functiegebouw ligt niet altijd helemaal vast.
Dank voor je reactie. :) Ik ben ooit één keer uitgenodigd bij een kantoor dat ik had opgebeld en daar kon ik een stage lopen voor werkervaring. Helaas bleek het achteraf een malafide kantoor te zijn en heb ik het er maar 6 weken uitgehouden.
  maandag 15 december 2014 @ 17:44:01 #171
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147608150
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:05 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Contract onder de neus gekregen waarop ik alleen maar ja hoef te zeggen. Morgen het andere gesprek even afwachten. Ineens een keuze dus :)
^O^ gefeliciteerd!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147608289
Ik was afgelopen weekend een beetje droevig. Ik ben sinds 1 september werkzoekende en dat is niet heel lang, maar twee jaar geleden ben ik 10 maanden werkzoekend geweest en een jaartje eerder heb ik 6 maanden zonder werk gezeten. Netto kom je dan op 20 maanden.

Ik ben nu 25 jaar en ik ben voor mijn 22ste verjaardag al afgestudeerd. Tussen mijn 22ste en 26ste ben ik dus al bijna 2 jaar werkloos geweest. Dat zijn normaal gesproken jaren waarin je jezelf ontwikkelt. Het was een gedachte die bij me opkwam en die me deprimeerde.
pi_147609773
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:49 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Ik was afgelopen weekend een beetje droevig. Ik ben sinds 1 september werkzoekende en dat is niet heel lang, maar twee jaar geleden ben ik 10 maanden werkzoekend geweest en een jaartje eerder heb ik 6 maanden zonder werk gezeten. Netto kom je dan op 20 maanden.

Ik ben nu 25 jaar en ik ben voor mijn 22ste verjaardag al afgestudeerd. Tussen mijn 22ste en 26ste ben ik dus al bijna 2 jaar werkloos geweest. Dat zijn normaal gesproken jaren waarin je jezelf ontwikkelt. Het was een gedachte die bij me opkwam en die me deprimeerde.
Zeer herkenbaar. En heel vervelend. Ik heb wel in totaal maar kort thuis gezeten maar ik heb eigenlijk de afgelopen 5 jaar onder mijn niveau gewerkt en ben 4 keer van baan gewisseld. Die hele "belofte" van het carriere maken heeft er voor mij nog niet in gezeten. De harde les: goed werken en je best doen leidt niet automatisch tot meer waardering.

Ik heb wel doordat ik bij mijn meest recente werkgever wat langer heb gewerkt toch weer de moed en energie gevonden om me verder te ontwikkelen. Ben op eigen benen gaan staan (ondanks de alsmaar aanhoudende grote werkonzekerheid) en ben recentelijk weer een deeltijd studie gestart.

Ben er wel trots op though, toen ik net begon op de arbeidsmarkt zat ik echt in de put en nu heb ik het weer enigszins op de rails. Dat is uiteindelijk voornamelijk door mijn alsmaar groeiende zelfvertrouwen gekomen. Het heeft wel heel veel bloed, zweet en tranen gekost though en hoewel er een stijgende lijn is zit ik nog wel steeds onder mijn niveau te werken en toch zal ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer ontslagen worden (of voor de boekjes, mijn contract wordt niet omgezet in vast)
  maandag 15 december 2014 @ 19:02:36 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147610456
Zuur inderdaad als je als twintiger/dertiger langdurig thuis op de bank zit. Voor mij overigens ook herkenbaar. Al jarenlang spring ik van uitzendbaan naar uitzendbaan en in 2012 en 2013 waren er meerdere perioden van (gedeeltelijke) werkloosheid van soms maandenlang achtereen. In oktober 2013 leek mijn situatie op de arbeidsmarkt zelfs uitzichtloos met alleen een deeltijd baan bij de post, maar een maand later startte een andere deeltijd werkbetrekking in de voor mij relevante sector.

Die werkbetrekking is overigens nog steeds gaande maar zal op 31 december eindigen. Wel zijn er een aantal sollicitatieprocedures gaande en staat er voor donderdagmorgen een sollicitatiegesprek op het programma. Eens zien of er dan al een nieuwe werkperiode eruit gepeuterd kan worden.
pi_147617136
Het is je gegund, MP. Je komt altijd op me over als een aanpakker en iemand die de dingen van een positieve kant probeert te bekijken. Ik neem een voorbeeld aan je.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:22:12 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147632771
Nou ik heb getekend, vanaf 1 januari beginnen 8-)
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2014 @ 14:07:52 #177
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147636014
Heeft iemand hier ervaring met werken bij Yacht?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_147636882
Nou vanaf vandaag ben ik officieel ook werkzoekend. Of nouja dat was ik al, maar het werk houdt vanaf vandaag op. Gelukkig betalen ze nog wel een tijdje uit, de betaling gaat gewoon door tot het contract ophoudt.
pi_147639735
Mja ik kreeg dus 'n aanbod om een dag bij 't nieuwe bedrijf mee te lopen maar dan moet ik een nachtdienst bij m'n huidige werkgever afzeggen en dat doe ik niet, man van het uitzendbureau begreep het gelukkig ook wel. Op zich wel positief dat het bedrijf me alvast 'n dag wilde laten meelopen, zou ook 'n goed idee geweest zijn als m'n rooster het had toegelaten. Maar goed ik moet sowieso alles goed afwegen, m'n huidige werkgever betaalt ondanks alle chaos helemaal niet slecht en daar moet ik ook rekening mee houden. :) Ik zit nog 'n beetje in de positie dat ik wat te kiezen heb, als ik dat echt niet meer heb (als m'n huidige werk definitief stopt) ja dan pak ik natuurlijk alles aan wat ik tegenkom.
Hallon!
pi_147639738
Binnenkort het eerste gesprek voor een leuke baan :)
pi_147640523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:22 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik heb getekend, vanaf 1 januari beginnen 8-)
^O^ Leuk begin van 2015 *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:57:19 #182
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147641852
Net gesolliciteerd als Orderpicker in een magazijn via TempoTeam...
moet ik 2 recente referenties overleggen :')
Voor fokking magazijnwerk!

Waarom is alles toch zo ingewikkeld tegenwoordig?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147641888
Referenties. Wie gelooft die onzin nog?
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:07:47 #184
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147642174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:58 schreef PinkRabbits het volgende:
Referenties. Wie gelooft die onzin nog?
Ik heb gewoon mijn moeder doorgegeven als referentie, die heeft toch een andere achternaam.

Maar dat je voor ongeschoold werk 2 referenties vd afgelopen 2 jaar moet doorgeven zegt al genoeg over TempoTeam en andere uzb's.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:11:45 #185
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_147642308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:57 schreef dikkedaniel het volgende:
Net gesolliciteerd als Orderpicker in een magazijn via TempoTeam...
moet ik 2 recente referenties overleggen :')
Voor fokking magazijnwerk!

Waarom is alles toch zo ingewikkeld tegenwoordig?
Magazijnwerk bij Kruidvat toevallig?
pi_147642413
Woep, morgen weer een tweede gesprek. Dit is de derde keer dat ik een 2e gesprek heb. Hopelijk 3x is scheepsrecht. Deze sollicitatie ging snel, 5 december sollicitatie verzonden, vorige week woensdag eerste gesprek en morgen 2e. Ik hoop zo dat het voor de feestdagen geregeld is.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:21:07 #187
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147642588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:11 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Magazijnwerk bij Kruidvat toevallig?
Nee ergens achter Nijmegen.
Magazijnwerk bij AS Watson gaat hier via Olympia geloof ik. Maar daar durf ik niet op te solliciteren omdat iedereen zegt dat het bijzonder kut werk is :@
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147643740
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef Etcetera het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met werken bij Yacht?
Volgens mij zijn er een paar topics op het forum hierover geweest. Yacht heeft zeker altijd mijn interesse, ik zou daar gerust voor willen werken. Hoor positieve verhalen. Nadeel is wel dat je bij het aflopen van een opdracht natuurlijk niet zo veel invloed hebt op je volgende opdracht.
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:24:13 #189
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147644421
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:42 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar. En heel vervelend. Ik heb wel in totaal maar kort thuis gezeten maar ik heb eigenlijk de afgelopen 5 jaar onder mijn niveau gewerkt en ben 4 keer van baan gewisseld. Die hele "belofte" van het carriere maken heeft er voor mij nog niet in gezeten. De harde les: goed werken en je best doen leidt niet automatisch tot meer waardering.

Ik heb wel doordat ik bij mijn meest recente werkgever wat langer heb gewerkt toch weer de moed en energie gevonden om me verder te ontwikkelen. Ben op eigen benen gaan staan (ondanks de alsmaar aanhoudende grote werkonzekerheid) en ben recentelijk weer een deeltijd studie gestart.

Ben er wel trots op though, toen ik net begon op de arbeidsmarkt zat ik echt in de put en nu heb ik het weer enigszins op de rails. Dat is uiteindelijk voornamelijk door mijn alsmaar groeiende zelfvertrouwen gekomen. Het heeft wel heel veel bloed, zweet en tranen gekost though en hoewel er een stijgende lijn is zit ik nog wel steeds onder mijn niveau te werken en toch zal ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer ontslagen worden (of voor de boekjes, mijn contract wordt niet omgezet in vast)
Mijn ervaring is dat het helemaal niet leidt tot waardering. Vaak is de grootste slijmbal diegene die de promotie's maakt of de persoon met pappa hogerop in de rangorde.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:25:14 #190
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_147644449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:58 schreef PinkRabbits het volgende:
Referenties. Wie gelooft die onzin nog?
Kunnen we niet een FOK! referentie bak oprichten....goed voor elke CV bevestiging.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_147645014
Vandaag een gesprek gehad maar ik heb een ander bedrijf waar ik alleen maar ja op hoef te zeggen. Nu krijg ik morgenmiddag reactie van dat bedrijf van vandaag of ik de kandidaat ben en wil die andere het morgenochtend weten. Hoe kan ik tijd rekken zodat ik een keuze kan maken op beide? Ik ben niet in de positie om die ene al een nee te verkopen terwijl die andere nog niet zeker is...
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:46:43 #192
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147645113
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:25 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Kunnen we niet een FOK! referentie bak oprichten....goed voor elke CV bevestiging.
Maar dan wel verborgen net als KPD. Anders val je flink door de mand na ff googelen ;(
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:12:42 #193
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147645924
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Het is je gegund, MP. Je komt altijd op me over als een aanpakker en iemand die de dingen van een positieve kant probeert te bekijken. Ik neem een voorbeeld aan je.
:+ Dank je, maar het laatste ruime jaar heb ik niets te klagen, en mocht het uiteindelijk resultaat van het gesprek donderdag niets worden, is er nog geen man overboord. Ik zoek overigens wel in een straal van 100 km en stel me qua salarisindicatie concurrerend op.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:14:51 #194
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147646002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:57 schreef dikkedaniel het volgende:
Net gesolliciteerd als Orderpicker in een magazijn via TempoTeam...
moet ik 2 recente referenties overleggen :')
Voor fokking magazijnwerk!

Waarom is alles toch zo ingewikkeld tegenwoordig?
Werd ook helemaal doorgelicht toen ik vorig jaar via Randstad als magazijnmedewerker bij DHL ging werken. Baantje duurde (gelukkig) slechts 2 weken overigens. :')
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2014 @ 20:37:02 #195
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147649097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:59 schreef Born2trade het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er een paar topics op het forum hierover geweest. Yacht heeft zeker altijd mijn interesse, ik zou daar gerust voor willen werken. Hoor positieve verhalen. Nadeel is wel dat je bij het aflopen van een opdracht natuurlijk niet zo veel invloed hebt op je volgende opdracht.
Momenteel heb ik nog minder invloed op mijn volgende opdracht, want momenteel ben ik op 1 januari werkloos. Er ligt een aanbod van Yacht, maar de ervaringen die ik lees zijn lang niet allemaal positief.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:54:56 #196
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147653044
Ik kom iedereen heel erg bedanken voor het duimen de afgelopen weken, ik mag me afmelden want ik heb per 1 feb een nieuwe baan *O*
Hopelijk mag ik af en toe nog wel terugkomen om voor jullie te duimen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147653289
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:54 schreef Uccie het volgende:
Ik kom iedereen heel erg bedanken voor het duimen de afgelopen weken, ik mag me afmelden want ik heb per 1 feb een nieuwe baan *O*
Hopelijk mag ik af en toe nog wel terugkomen om voor jullie te duimen.
Yes! *O* gefeliciteerd!
pi_147653571
Ik heb trouwens ook ervaring gehad met Unique wat een lutsers vonden het niet handig dat ik ingeschreven stond bij meerdere bureaus :')
pi_147654344
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:43 schreef kurk_droog het volgende:
Vandaag een gesprek gehad maar ik heb een ander bedrijf waar ik alleen maar ja op hoef te zeggen. Nu krijg ik morgenmiddag reactie van dat bedrijf van vandaag of ik de kandidaat ben en wil die andere het morgenochtend weten. Hoe kan ik tijd rekken zodat ik een keuze kan maken op beide? Ik ben niet in de positie om die ene al een nee te verkopen terwijl die andere nog niet zeker is...
iemand tips? :'(
pi_147660874
Ik zou in deze huidige tijd met z'n vervelende arbeidsmarkt gaan voor zekerheid, kurk_droog en ja zeggen tegen dat bedrijf waar je dat alleen nog maar hoeft te doen...maar dat ben ik. Je kan altijd nog kijken waar bedrijf B mee komt als dat echt veel beter is tsja dan is het 'n ander verhaal.
Hallon!
pi_147661268
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

:+ Dank je, maar het laatste ruime jaar heb ik niets te klagen, en mocht het uiteindelijk resultaat van het gesprek donderdag niets worden, is er nog geen man overboord. Ik zoek overigens wel in een straal van 100 km en stel me qua salarisindicatie concurrerend op.
Succes donderdag
pi_147661273
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:37 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Momenteel heb ik nog minder invloed op mijn volgende opdracht, want momenteel ben ik op 1 januari werkloos. Er ligt een aanbod van Yacht, maar de ervaringen die ik lees zijn lang niet allemaal positief.
Ik ken yacht niet. Maar ervaringen zijn persoonlijk, de ene persoon zal yacht kut vinden en de andere is er positief over. Maar je moet maar zo denken werk is werk, beter dan thuis zitten. En is het niks, kan je altijd nog verder gaan kijken.

Persoonlijk ben ik wel blij om niet meer in dat detacheerderswereldje te zitten.
pi_147661277
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:54 schreef Uccie het volgende:
Ik kom iedereen heel erg bedanken voor het duimen de afgelopen weken, ik mag me afmelden want ik heb per 1 feb een nieuwe baan *O*
Hopelijk mag ik af en toe nog wel terugkomen om voor jullie te duimen.
Gefeliciteerd, ga jij even met een lekker gevoel de kerst in. Kerstvakantie tot februari *O* .
pi_147661282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

iemand tips? :'(
Gewoon ja zeggen. Dan ben je in ieder geval al zeker van werk.
  woensdag 17 december 2014 @ 06:39:27 #205
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147661295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 06:32 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, ga jij even met een lekker gevoel de kerst in. Kerstvakantie tot februari *O* .
Nou dat niet, ik werk tot en met 30 januari bij mijn huidige werkgever. Ben tussen kerst en O&N wel vrij, maar heb dan wat studiedingen te doen. Maar alle verplichte meetings ga ik lekker cancellen. Vamdaag ga ik opzeggen. Best eng hoor.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 17 december 2014 @ 06:42:27 #206
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147661301
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

iemand tips? :'(
Zeg vanochtend ja. Krijg je vanmiddag een beter aanbod, laat je dat alsnog weten. Tot je getekend hebt ben je nergens toe verplicht.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147662543
Net een HR dame aan de lijn gehad om een gesprek te plannen.

Ze klonk liev O+

;)
  woensdag 17 december 2014 @ 18:11:51 #208
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147676143
Twee weken pas aan het werk en toch een Kerstpakket gekregen. I love my job!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147676202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Twee weken pas aan het werk en toch een Kerstpakket gekregen. I love my job!
Wat voor werk doe je?
  woensdag 17 december 2014 @ 18:14:25 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147676221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je?
Ict customer service.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 17 december 2014 @ 19:13:21 #211
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147678027
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Twee weken pas aan het werk en toch een Kerstpakket gekregen. I love my job!
Heb je het goed naar je zin?
Wel fijn dat ze in elk geval aandacht hebben voor hun personeel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147679511
Ik heb morgen mijn tweede gesprek voor promotieplek. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. We hadden twee papers opgestuurd gekregen en moesten oa op basis daarvan een essay schrijven en ik ben erg tevreden over het resultaat, maar ik ben bang dat ik toch iets uit de artikelen over het hoofd heb gezien waar ze dan kritisch over zijn. Terwijl ik de artikelen echt wel goed heb gelezen. Of dat ze andere dingen over de artikelen vragen en ik dan niet meer precies weet wat er in stond ofzo.. Dus elk uur heb ik weer iets bedacht waarvan ik niet meer helemaal zeker weet wat erover in het artikel staat en dan zoek ik dat op, super vermoeiend. Het is tenslotte geen tentamen of zo, ze zullen me echt niet tot in detail gaan uithoren over de artikelen want dat is helemaal niet zo relevant. Maar toch.

Beetje zenuwen omdat ik zo graag wil, haha. Morgen om 12.30 aan de beurt, dus waarschijnlijk lig ik om 8.00 klaarwakker en ben ik daar om 11.30 ofzo al haha. We zijn nog met 3 en ik ben de eerste. Dus even drie kwartier knallen en dan maar afwachten... en hopen en duimen.
pi_147686102
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb morgen mijn tweede gesprek voor promotieplek. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. We hadden twee papers opgestuurd gekregen en moesten oa op basis daarvan een essay schrijven en ik ben erg tevreden over het resultaat, maar ik ben bang dat ik toch iets uit de artikelen over het hoofd heb gezien waar ze dan kritisch over zijn. Terwijl ik de artikelen echt wel goed heb gelezen. Of dat ze andere dingen over de artikelen vragen en ik dan niet meer precies weet wat er in stond ofzo.. Dus elk uur heb ik weer iets bedacht waarvan ik niet meer helemaal zeker weet wat erover in het artikel staat en dan zoek ik dat op, super vermoeiend. Het is tenslotte geen tentamen of zo, ze zullen me echt niet tot in detail gaan uithoren over de artikelen want dat is helemaal niet zo relevant. Maar toch.

Beetje zenuwen omdat ik zo graag wil, haha. Morgen om 12.30 aan de beurt, dus waarschijnlijk lig ik om 8.00 klaarwakker en ben ik daar om 11.30 ofzo al haha. We zijn nog met 3 en ik ben de eerste. Dus even drie kwartier knallen en dan maar afwachten... en hopen en duimen.
Succes! Klinkt pittig maar als ik het zo lees, zijn je voorbereidingen en motivatie dik in orde! Ik duim voor je!
Tevens alle andere gefeliciteerd met nieuwe banen en getekende contracten! Ik meld mezelf ook af; sinds vorige week weer aan het werk bij mn vorige werkgever. Andere, interessante functie, contract voor 2 jaar en een goed salaris. Het huilen stond me de afgelopen tijd vaak nader dan het lachen, maar ben blij dat het nu toch gelukt is.
pi_147686232
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ict customer service.
Dacht dat je H&R was.
  woensdag 17 december 2014 @ 22:19:26 #215
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147686906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb morgen mijn tweede gesprek voor promotieplek. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. We hadden twee papers opgestuurd gekregen en moesten oa op basis daarvan een essay schrijven en ik ben erg tevreden over het resultaat, maar ik ben bang dat ik toch iets uit de artikelen over het hoofd heb gezien waar ze dan kritisch over zijn. Terwijl ik de artikelen echt wel goed heb gelezen. Of dat ze andere dingen over de artikelen vragen en ik dan niet meer precies weet wat er in stond ofzo.. Dus elk uur heb ik weer iets bedacht waarvan ik niet meer helemaal zeker weet wat erover in het artikel staat en dan zoek ik dat op, super vermoeiend. Het is tenslotte geen tentamen of zo, ze zullen me echt niet tot in detail gaan uithoren over de artikelen want dat is helemaal niet zo relevant. Maar toch.

Beetje zenuwen omdat ik zo graag wil, haha. Morgen om 12.30 aan de beurt, dus waarschijnlijk lig ik om 8.00 klaarwakker en ben ik daar om 11.30 ofzo al haha. We zijn nog met 3 en ik ben de eerste. Dus even drie kwartier knallen en dan maar afwachten... en hopen en duimen.
Succes, ik ga morgen voor je duimen. Aan je voorbereiding ligt het niet!
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je te ontspannen en wees gewoon jezelf.
En als je tijdens het gesprek denkt, pfff wat een moeilijke vragen, ook niet opgeven. Dat zegt soms helemaal niets.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 17 december 2014 @ 22:21:12 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147687014
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:08 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dacht dat je H&R was.
Nee, dat ben ik wel geweest en ik volg nog een opleiding Loonadministratie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147689417
Van de week afgewezen na ronde 2, baal er nog steeds van -O-
pi_147689823
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:54 schreef Uccie het volgende:
Ik kom iedereen heel erg bedanken voor het duimen de afgelopen weken, ik mag me afmelden want ik heb per 1 feb een nieuwe baan *O*
Hopelijk mag ik af en toe nog wel terugkomen om voor jullie te duimen.
Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_147689890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Twee weken pas aan het werk en toch een Kerstpakket gekregen. I love my job!
Tof is dat he?! O+

Ik kreeg mijn kerstpakket ook al, en ik werkte er pas twee dagen :D _O-
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_147690175
Thanks Uccie en Sunglasses! Ik moet inderdaad gewoon op mezelf vertrouwen. Ik ben goed voorbereid, ik ben een hele goede kandidaat voor de functie en ik ben super gemotiveerd. En het eerste gesprek ging ook heel goed. No reason to worry. Rationeel gezien ;). Gelukkig zijn mijn zenuwen bijna altijd alleen van tevoren, en zakken ze heel snel weg als ik eenmaal aan de beurt ben voor het gesprek. Dus ik ga er vanuit dat dat morgen weer zo is :).

En wat balen kilgharrah! -O-
  woensdag 17 december 2014 @ 23:18:47 #221
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147690928
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:02 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Dankje! Hoe is het tussen de Zweedse balletjes?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147691421
quote:
3s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dankje! Hoe is het tussen de Zweedse balletjes?
Even wennen weer :)

Mijn eerste week zit er ondertussen alweer op. Ik mocht al na 2 dagen zelfstandig werken en dat is toch wel een lekker gevoel. En het aantal collega's is even wennen ook. Ik ben 20 - 50 collega's gewend, en nu heb ik er ineens meer dan 500 :o :D

Algemeen gezien gaat het wel goed, ja soms moet ik dingen vragen of ergens voor bellen, maar tot nu toe zijn het allemaal nog dingen die je niet kán weten als je er pas een week werkt, en iedereen is hulpvaardig dus dat is tof O+
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 17 december 2014 @ 23:32:30 #223
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147691706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:27 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Even wennen weer :)

Mijn eerste week zit er ondertussen alweer op. Ik mocht al na 2 dagen zelfstandig werken en dat is toch wel een lekker gevoel. En het aantal collega's is even wennen ook. Ik ben 20 - 50 collega's gewend, en nu heb ik er ineens meer dan 500 :o :D

Algemeen gezien gaat het wel goed, ja soms moet ik dingen vragen of ergens voor bellen, maar tot nu toe zijn het allemaal nog dingen die je niet kán weten als je er pas een week werkt, en iedereen is hulpvaardig dus dat is tof O+
Fijn dat je het leuk hebt. Ik heb vandaag mijn huidige baan opgezegd, heb een maand opzegtermijn.
Het is allemaal enorm onwerkelijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 18 december 2014 @ 06:59:19 #224
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147696708
Overigens wel irritant dat je je afmeldt voor alle mailings van vacaturesites en uitzendbureaus, maar dat ze je wel gewoon andere mails blijven sturen, over 'of je wel bereikbaar bent voor werkgevers' en zo. Moet je je daar ook weer voor gaan afmelden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 18 december 2014 @ 07:04:33 #225
285174 Evienne
never odd or even
pi_147696727
Ondanks mijn ptss moet ik over een maandje weer gaan solliciteren. Heb geen diploma's maar veel werkervaring, echter voor transportplanners vraagt men inmiddels een afgeronde hbo- of wo-opleiding, ben daarnaast vrouw van 32 dus mijn kansen zijn slim to none.

Nu heb ik een flinke zak geld gewonnen, en twijfel ik om een opleiding te gaan volgen. O.U. misschien, of een praktijkgerichte hbo. Daar ben ik dan op zijn vroegst op mijn 36e klaar mee. Maak ik dan überhaupt nog wel kans? Of kan ik beter bij de koekjesfabriek aan de bak en het geld aan iets anders besteden? ;(

Hebben jullie een fotootje van jezelf op je c.v.? Verschil gemerkt in aantal reacties?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_147696738
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:
Ondanks mijn ptss moet ik over een maandje weer gaan solliciteren. Heb geen diploma's maar veel werkervaring, echter voor transportplanners vraagt men inmiddels een afgeronde hbo- of wo-opleiding, ben daarnaast vrouw van 32 dus mijn kansen zijn slim to none.

Nu heb ik een flinke zak geld gewonnen, en twijfel ik om een opleiding te gaan volgen. O.U. misschien, of een praktijkgerichte hbo. Daar ben ik dan op zijn vroegst op mijn 36e klaar mee. Maak ik dan überhaupt nog wel kans? Of kan ik beter bij de koekjesfabriek aan de bak en het geld aan iets anders besteden? ;(

Hebben jullie een fotootje van jezelf op je c.v.? Verschil gemerkt in aantal reacties?
In welke regio zit je? PM/DM me maar ff want ik weet 'n bedrijf waar ze dringend ervaren transportplanners zoeken, regio Venlo. :)
Hallon!
  donderdag 18 december 2014 @ 07:08:23 #227
285174 Evienne
never odd or even
pi_147696744
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

In welke regio zit je? PM/DM me maar ff want ik weet 'n bedrijf waar ze dringend ervaren transportplanners zoeken, regio Venlo. :)
Midden- west Brabant, dus dat is wel een eindje brommeren. Heb wel een rijbewijs maar nu even geen geld om mijn autootje rijdend te houden.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_147696888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:08 schreef Evienne het volgende:

[..]

Midden- west Brabant, dus dat is wel een eindje brommeren. Heb wel een rijbewijs maar nu even geen geld om mijn autootje rijdend te houden.
Ai idd beetje te ver weg, jammer.
Hallon!
  donderdag 18 december 2014 @ 08:10:25 #229
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147697206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens wel irritant dat je je afmeldt voor alle mailings van vacaturesites en uitzendbureaus, maar dat ze je wel gewoon andere mails blijven sturen, over 'of je wel bereikbaar bent voor werkgevers' en zo. Moet je je daar ook weer voor gaan afmelden.
Kun je ze niet gewoon met een handig filtertje ergens wegstoppen tot je daadwerkelijk door je proeftijd heen bent? Wie weet mis je je golden ticket.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:


Hebben jullie een fotootje van jezelf op je c.v.? Verschil gemerkt in aantal reacties?
Altijd gedaan. Het valt op, wat altijd een pluspunt is en het helpt je bij je eerste gesprek. Soms krijgt je gesprekspartner op basis van je brief en cv een bepaald beeld van je. Als dat beeld dermate afwijkt van de werkelijkheid, ben je afgewezen voordat je goedemorgen hebt kunnen zeggen. Met een goede foto zorg je ervoor dat in elk geval voorbij dat punt komt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 18 december 2014 @ 08:17:53 #230
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147697261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:
Ondanks mijn ptss moet ik over een maandje weer gaan solliciteren. Heb geen diploma's maar veel werkervaring, echter voor transportplanners vraagt men inmiddels een afgeronde hbo- of wo-opleiding, ben daarnaast vrouw van 32 dus mijn kansen zijn slim to none.

Nu heb ik een flinke zak geld gewonnen, en twijfel ik om een opleiding te gaan volgen. O.U. misschien, of een praktijkgerichte hbo. Daar ben ik dan op zijn vroegst op mijn 36e klaar mee. Maak ik dan überhaupt nog wel kans? Of kan ik beter bij de koekjesfabriek aan de bak en het geld aan iets anders besteden? ;(

Hebben jullie een fotootje van jezelf op je c.v.? Verschil gemerkt in aantal reacties?
Zou je in staat zijn een deeltijdopleiding te volgen (ik weet nagenoeg niets van ptss)? Want dan kun je misschien alvast wat werkervaring opdoen naast je opleiding. Geen idee wat je precies wil gaan doen, maar ik denk dat je met een goede combinatie op je 36e nog prima kans maakt op een leuke baan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147697331
Ik heb een vacature gevonden voor een boekhouder met beginnend juridische kennis en budgetbeheer. Ik weet niet of ik het echt aankan is het dan verstandig om te solliciteren. Ik heb wel ooit oplichters afgeweerd met mails met juridische info uit het burgelijk wetboek. Ook heb ik 1 jaar lang mijn vriendin begeleidt met een lening voor haar pruik.

Zou dit voldoende zijn denken jullie?
  donderdag 18 december 2014 @ 08:35:18 #232
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147697431
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:26 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb een vacature gevonden voor een boekhouder met beginnend juridische kennis en budgetbeheer. Ik weet niet of ik het echt aankan is het dan verstandig om te solliciteren. Ik heb wel ooit oplichters afgeweerd met mails met juridische info uit het burgelijk wetboek. Ook heb ik 1 jaar lang mijn vriendin begeleidt met een lening voor haar pruik.

Zou dit voldoende zijn denken jullie?
Ik vind dat moeilijk in te schatten. Je zou kunnen bellen en vragen wat zij onder beginnend juridische kennis verstaan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147697831
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:35 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind dat moeilijk in te schatten. Je zou kunnen bellen en vragen wat zij onder beginnend juridische kennis verstaan.
Ik heb gesolliciteerd zie het dan wel :P. In week 3 2015 beginnen de sollicitatiegesprekken. Ik heb dan genoeg tijd om budgetbeheer en mijn juridische kennis op het gebied daarvan bij te spijkeren :)
  donderdag 18 december 2014 @ 09:19:34 #234
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147698064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb gesolliciteerd zie het dan wel :P. In week 3 2015 beginnen de sollicitatiegesprekken. Ik heb dan genoeg tijd om budgetbeheer en mijn juridische kennis op het gebied daarvan bij te spijkeren :)
Succes!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147699521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:

Nu heb ik een flinke zak geld gewonnen, en twijfel ik om een opleiding te gaan volgen. O.U. misschien, of een praktijkgerichte hbo. Daar ben ik dan op zijn vroegst op mijn 36e klaar mee. Maak ik dan überhaupt nog wel kans? Of kan ik beter bij de koekjesfabriek aan de bak en het geld aan iets anders besteden? ;(

Ik zou kiezen voor een HBO. Bij voorkeur in de deeltijd, bij voorkeur thuisstudie. Het een sluit het ander niet uit: terwijl je in de koekjesfabriek werkt, studeer je, solliciteer je en laat je je geld zoveel mogelijk ongemoeid.
  Redactie Frontpage donderdag 18 december 2014 @ 11:23:42 #236
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147700916
Aanbod van Yacht aangenomen *O*
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 18 december 2014 @ 12:12:23 #237
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147702115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:23 schreef Etcetera het volgende:
Aanbod van Yacht aangenomen *O*
Gefeliciteerd!!
Wat een goed nieuws allemaal zo vlak voor kerst ~:)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147702225
Nou salaris wordt in ieder geval nog betaald tot en met 21 januari, mits ik daarvoor nog geen ander werk heb natuurlijk (althans om daar te beginnen). Nu al x aantal solli's uitgestuurd, maar krijg wss pas laat antwoord aangezien ze al aangeven dat procedure traag is door feestdagen/vakanaties etc :')

Zou vandaag of morgen wat moeten horen van bol.com, waar ik vorige week op gesprek ben geweest. Als ik door ben volgt er wel nog eerst een assestment, voordat er 2e gesprek komt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 18 december 2014 @ 13:12:23 #239
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147703598
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:17 schreef franklop het volgende:
Nou salaris wordt in ieder geval nog betaald tot en met 21 januari, mits ik daarvoor nog geen ander werk heb natuurlijk (althans om daar te beginnen). Nu al x aantal solli's uitgestuurd, maar krijg wss pas laat antwoord aangezien ze al aangeven dat procedure traag is door feestdagen/vakanaties etc :')

Zou vandaag of morgen wat moeten horen van bol.com, waar ik vorige week op gesprek ben geweest. Als ik door ben volgt er wel nog eerst een assestment, voordat er 2e gesprek komt.
Spannend!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147705000
Heb tijdelijk werk bij een bedrijf voor 4 dagen stellingen verhuizen. Ik ben benieuwd nog nooit ervaring mee gehad. :')
pi_147707842
Werd net gebeld iets met 'n functie met "zwaar lichamelijk werk" mja verbaast me dat ze daar 'n vrouw voor bellen, ongeschreven regel is om daar kerels voor aan te nemen kwam allemaal wat vaag over op mij eerlijk gezegd maar goed krijg dadelijk de email met functiebeschrijving schijnbaar. Even afwachten maar. :')
Hallon!
pi_147708092
quote:
10s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:37 schreef BlueMage het volgende:
Werd net gebeld iets met 'n functie met "zwaar lichamelijk werk" mja verbaast me dat ze daar 'n vrouw voor bellen, ongeschreven regel is om daar kerels voor aan te nemen kwam allemaal wat vaag over op mij eerlijk gezegd maar goed krijg dadelijk de email met functiebeschrijving schijnbaar. Even afwachten maar. :')
Ze kunnen misschien geen kerels vinden. Die spelen meestal liever op hun PS4 of XBOX One :')

Gaat toch niet over Kersten?

Want daar moet ik morgen heen
pi_147708216
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:45 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ze kunnen misschien geen kerels vinden. Die spelen meestal liever op hun PS4 of XBOX One :')

Gaat toch niet over Kersten?

Want daar moet ik morgen heen
Iets met aluminium platen enzo, mja, ,ik wacht even af, die mail met functieomschrijving heb ik ook nog niet hoor, wees maar niet bang. :')
Hallon!
  donderdag 18 december 2014 @ 18:40:28 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147713144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:10 schreef avotar het volgende:

[..]

Kun je ze niet gewoon met een handig filtertje ergens wegstoppen tot je daadwerkelijk door je proeftijd heen bent? Wie weet mis je je golden ticket.

Mijn proeftijd is een formaliteit. De halve inleertijd is al een maand.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147713293
Ik ben nu al zenuwachtig voor het sollicitatiegesprek volgende week :(

De baan kan ik op mijn sloffen aan maar ik ben zo slecht in solliciteren ;(
pi_147713883
quote:
15s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:45 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik ben nu al zenuwachtig voor het sollicitatiegesprek volgende week :(

De baan kan ik op mijn sloffen aan maar ik ben zo slecht in solliciteren ;(
Voor sollicitatiegesprekken moet je oa jezelf goed kunnen verkopen en communicatief sterk zijn. Maar wat nou als je op een baan solliciteert waar die twee eigenschappen totaal niet belangrijk zijn :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147714101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor sollicitatiegesprekken moet je oa jezelf goed kunnen verkopen en communicatief sterk zijn. Maar wat nou als je op een baan solliciteert waar die twee eigenschappen totaal niet belangrijk zijn :D
Dat is dus het punt ik ben net zo goed in communicatie als Dr Sheldon Cooper...
Vooral non verbale communicatie snap ik geen donder van dat heb ik nooit door.
  donderdag 18 december 2014 @ 19:12:14 #248
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147714215
Vanochtend sollicitatiegesprek gehad bij een nieuwe overheidsorganisatie; vond het redelijk goed verlopen, nu eens zien hoe het afdelingshoofd & twee leden van de P&O waarmee ik sprak het beschouwen.
pi_147714260
Whieeee, ik mag in de loop van januari op een eerste kennismakingsgesprek komen!

Beetje jammer dat ze er zo lang over na moesten denken want ik ben begin november al ergens anders aangenomen en daarvoor ook verhuisd, maar toch wel positief voor het zelfvertrouwen. :P
pi_147716338


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 18-12-2014 21:56:29 (WGR is hiervoor niet het juiste platform) ]
pi_147724901
Al een poosje werk aan het zoeken. Nu zit ik in een procedure..Maar wat je allemaal moet doen om door de selectie te komen pff
4 Testen maken
Motivatie schrijven van 10-15 regels
Pitch houden
2 referenties

-O- Die pitch...
  donderdag 18 december 2014 @ 23:04:15 #252
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147725142
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:59 schreef sjampoeh het volgende:
Al een poosje werk aan het zoeken. Nu zit ik in een procedure..Maar wat je allemaal moet doen om door de selectie te komen pff
4 Testen maken
Motivatie schrijven van 10-15 regels
Pitch houden
2 referenties

-O- Die pitch...
Het loopt zo uiteen, voor de baan die ik vorige week afwees was ook een hele procedure inclusief 2 dagen assessment. Nu heb ik een baan geaccepteerd en die procedure was 2 gesprekken.
Hoe lang is je pitch? Ik heb hem in 3 delen gesplitst, stukje over mijzelf, stukje waarom die functie mij zo leuk leek en stukje waarom die organisatie mij aansprak, maar ik moest 15-20 min.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147725599
Wtf is een pitch? Is dat iets nieuws?
pi_147725719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:14 schreef ManianMan het volgende:
Wtf is een pitch? Is dat iets nieuws?
Een pitch is een korte presentatie over jezelf.. en waarom jij de kandidaat bent die zij moeten kiezen
pi_147725881
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:04 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het loopt zo uiteen, voor de baan die ik vorige week afwees was ook een hele procedure inclusief 2 dagen assessment. Nu heb ik een baan geaccepteerd en die procedure was 2 gesprekken.
Hoe lang is je pitch? Ik heb hem in 3 delen gesplitst, stukje over mijzelf, stukje waarom die functie mij zo leuk leek en stukje waarom die organisatie mij aansprak, maar ik moest 15-20 min.
Jemig dat is wel heul lang :D Ik heb nog geen details, ben ook benieuwd. Denk een minuut of 5.
Wat voor functie was dat ?

En gefeliciteerd natuurlijk *O*
  donderdag 18 december 2014 @ 23:23:44 #256
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147725978
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:21 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Jemig dat is wel heul lang :D Ik heb nog geen details, ben ook benieuwd. Denk een minuut of 5.
Wat voor functie was dat ?

En gefeliciteerd natuurlijk *O*
Controller, beiden.
Assessment was een dag testen en een dag gesprekken. Had een aanbod onder voorbehoud van de uitslag en heb afgezegd, had er geen zin meer in en hier boden ze veel betere voorwaarden. Dus kan niet zeggen hoe het was.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147726062
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Controller, beiden.
Assessment was een dag testen en een dag gesprekken. Had een aanbod onder voorbehoud van de uitslag en heb afgezegd, had er geen zin meer in en hier boden ze veel betere voorwaarden. Dus kan niet zeggen hoe het was.
Wat een mazzel joh ! Ik neem je "tips" wel mee, de pitch in stukjes ^O^
  donderdag 18 december 2014 @ 23:26:21 #258
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147726091
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:25 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Wat een mazzel joh ! Ik neem je "tips" wel mee, de pitch in stukjes ^O^
Wat voor soort functie gaat het bij jou om?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147726120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Dat is dus het punt ik ben net zo goed in communicatie als Dr Sheldon Cooper...
Vooral non verbale communicatie snap ik geen donder van dat heb ik nooit door.
Vreselijk he, voelt zo "goedkoop" jezelf verkopen.. Succes !
pi_147726167
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:26 schreef Uccie het volgende:

[..]

Wat voor soort functie gaat het bij jou om?
Service desk .. ik pak nu alles aan, al is het ook wel leuk werk hoor, maar hoge eisen en tijdsdruk
  donderdag 18 december 2014 @ 23:32:18 #261
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147726376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:28 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Service desk .. ik pak nu alles aan, al is het ook wel leuk werk hoor, maar hoge eisen en tijdsdruk
Die combinatie blijft lastig.
Maar het is in elk geval niet zo dat je ook nog iets enorms creatiefs moet doen met een pitch. Dat hoor je weleens bij creatievere beroepen. Dat je jezelf moet voorstellen aan de hand van een fotocollage of huishoudelijk artikel. Al valt het wel op als je het goed kan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147732204
Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf in de buurt. Daar werkt mijn neef ook als hoogwaardige arbeidskracht.

Ik heb ooit eens een voorspelling vernomen dat ik grootse dingen zou doen op het gebied van werk met een neef. Laat deze voorspelling maar uitkomen! _O_
pi_147733119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:26 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Vreselijk he, voelt zo "goedkoop" jezelf verkopen.. Succes !
Dat dus ja ik voel me net een hoer als ik mezelf aan het ophemelen ben tijdens een sollicitatiegesprek.

Niets zo mensonterend als solliciteren.
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:17:31 #264
416020 K44S
The bearded man
pi_147741321
Zou het nog zin hebben om werk te zoeken als je in januari februari weer wilt gaan studeren ?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147741621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:17 schreef K44S het volgende:
Zou het nog zin hebben om werk te zoeken als je in januari februari weer wilt gaan studeren ?
eventueel via uitzendbureau voor tijdelijk werk?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:27:54 #266
416020 K44S
The bearded man
pi_147741628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:27 schreef franklop het volgende:

[..]

eventueel via uitzendbureau voor tijdelijk werk?
Sta ik al ingeschreven :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147741664
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:27 schreef K44S het volgende:

[..]

Sta ik al ingeschreven :)
naja je kan verder hoogstens nog zoeken voor tijdelijke vacatures (die zijn er ook) maar zijn meestal voor half jaar ofzo, niet voor een maand.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:30:21 #268
416020 K44S
The bearded man
pi_147741716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:28 schreef franklop het volgende:

[..]

naja je kan verder hoogstens nog zoeken voor tijdelijke vacatures (die zijn er ook) maar zijn meestal voor half jaar ofzo, niet voor een maand.
Hmm kay :).

Ben ik de enige met de mening dat het werk vinden niet echt wil vlotten ?
Of je met deur aan deur of callcentrum gaan doen...
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_147743690
Vandaag heb ik mijn contract getekend. 5 januari beginnen. *O*

Het is een functie voor 32 uur. Gelukkig maar, in januari begin ik aan een studie. En die extra dag heb ik echt nodig om te studeren. Volledige studiekosten en reiskosten. Alleen al aan kale nettoloon, hou ik meer over dan WW uitkering maandelijks.

Mooi kerstcadeau voor mijn vrouw en mij dit jaar. *O*
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147744651
Congrats! Ik begin ook januaribij mijn nieuwe baan. Mooie vooruitzichten!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147744917
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:59 schreef Skv het volgende:
Congrats! Ik begin ook januaribij mijn nieuwe baan. Mooie vooruitzichten!
Jij ook gefeliciteerd! *O*
Inderdaad mooie vooruitzichten. Alles is beter dan thuis zitten.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147744920
quote:
3s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

Succes, ik ga morgen voor je duimen. Aan je voorbereiding ligt het niet!
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je te ontspannen en wees gewoon jezelf.
En als je tijdens het gesprek denkt, pfff wat een moeilijke vragen, ook niet opgeven. Dat zegt soms helemaal niets.
Nog super bedankt voor je mental support! Ik ben vanmiddag gebeld dat ik de baan heb gekregen :D. Wat je zei over moeilijke vragen klopte ook helemaal haha. Zaten lastige vragen tussen en had na het gesprek gevoel dat ze misschien iemand anders gingen kiezen, maar niet dus :D

En nog weer meer mensen baan lees ik, gefeliciteerd allemaal!
pi_147745010
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nog super bedankt voor je mental support! Ik ben vanmiddag gebeld dat ik de baan heb gekregen :D. Wat je zei over moeilijke vragen klopte ook helemaal haha. Zaten lastige vragen tussen en had na het gesprek gevoel dat ze misschien iemand anders gingen kiezen, maar niet dus :D

En nog weer meer mensen baan lees ik, gefeliciteerd allemaal!
*O* Gefeliciteerd!
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_147745898
Vandaag voor het eerst in een mini vrachtwagen gereden :) nou dat staat mooi op het CV :)
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:48:58 #275
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147746098
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nog super bedankt voor je mental support! Ik ben vanmiddag gebeld dat ik de baan heb gekregen :D. Wat je zei over moeilijke vragen klopte ook helemaal haha. Zaten lastige vragen tussen en had na het gesprek gevoel dat ze misschien iemand anders gingen kiezen, maar niet dus :D

En nog weer meer mensen baan lees ik, gefeliciteerd allemaal!
Woeeeehoooeeee *O* goed nieuws, van harte gefeliciteerd!!
Ik neem er een oliebol op :D
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:49:24 #276
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147746111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:42 schreef ManianMan het volgende:
Vandaag voor het eerst in een mini vrachtwagen gereden :) nou dat staat mooi op het CV :)
^O^
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147746400
Gefeliciteerd aan iedereen in dit topic die 'n baan gevonden heeft. *O*
Hallon!
pi_147751445
Iemand ervaring met het declareren van uren via Startpeople?

Ik snap der geen reet van kan mij nergens registreren??? Hoe moet ik die uren dan declareren? :')
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:37:26 #279
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147751546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:34 schreef ManianMan het volgende:
Iemand ervaring met het declareren van uren via Startpeople?

Ik snap der geen reet van kan mij nergens registreren??? Hoe moet ik die uren dan declareren? :')
Wat zeiden ze toen je ze belde?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147751753
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat zeiden ze toen je ze belde?
Ze hebben mij formulieren toegestuurd maar verder geen informatie over een account. Wel wat info over declareren de omgang met uren etc. Maar niet over hoe je het moet doen...
pi_147752026
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:48 schreef Uccie het volgende:

[..]

Woeeeehoooeeee *O* goed nieuws, van harte gefeliciteerd!!
Ik neem er een oliebol op :D
Thanks!!
En ErwinDikkie jij ook bedankt!
pi_147766018
Iedereen gefeliciteerd *O* Dat geeft moed

@Manianman Je moet volgens mij een account aanmaken en dan krijg je van Start inlogcodes.
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:52:30 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147767289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ze hebben mij formulieren toegestuurd maar verder geen informatie over een account. Wel wat info over declareren de omgang met uren etc. Maar niet over hoe je het moet doen...
En toen je ze belde met die vraag, wat zeiden ze toen?

"Dat vertellen we lekker niet, ga het maar op een Internetforum vragen!"

En je komt ook niet op het idee even de site te bekijken?

http://www.startpeople.nl/1217/mijn-Start-People.html

http://www.startpeople.nl(...)atie-flexmedewerker-(pdf).pdf?v=0

https://www.e-flexer.nl/start/index.ewb
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147814481
Als de maatschappij van mensen verlangt dat men werkt (en werken voor de kost lijkt me ook prima) dan moet die maatschappij er ook voor zorgen dat mensen niet gefrustreerd raken door bedrijven zonder fatsoen die geen antwoord, of een nietszeggend antwoord, geven denk ik.

En als er minder vacatures zijn dan werkzoekenden kun je die werkzoekenden wel blijven dwarszitten (Sociale Zaken en UWV) maar is dat niet anders dan het schoppen van een hond omdat hij niet kan praten...
pi_147818631
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En toen je ze belde met die vraag, wat zeiden ze toen?

"Dat vertellen we lekker niet, ga het maar op een Internetforum vragen!"

En je komt ook niet op het idee even de site te bekijken?

http://www.startpeople.nl/1217/mijn-Start-People.html

http://www.startpeople.nl(...)atie-flexmedewerker-(pdf).pdf?v=0

https://www.e-flexer.nl/start/index.ewb
Ik heb geen inloggegevens en in t weekend zijn ze niet bereikbaar. Ik heb rondgekeken op de website maar kan mij nergens registreren sorry dat ik dan kwaad ben en ten einde raad even vraag of iemand ervaring heeft hiermee. Ik kan morgen pas bellen.
pi_147837147
Ik kreeg vandaag het verlossende telefoontje dat ik aangenomen ben! *O*

12 januari mag ik beginnen. Sinds juni thuis gezeten en dit was echt hét kerstcadeau. Ik ben dolblij en loop nog te snotteren :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 22 december 2014 @ 15:39:53 #287
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147844607
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:54 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg vandaag het verlossende telefoontje dat ik aangenomen ben! *O*

12 januari mag ik beginnen. Sinds juni thuis gezeten en dit was echt hét kerstcadeau. Ik ben dolblij en loop nog te snotteren :D
*O* gefeliciteerd!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147846699
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:54 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg vandaag het verlossende telefoontje dat ik aangenomen ben! *O*

12 januari mag ik beginnen. Sinds juni thuis gezeten en dit was echt hét kerstcadeau. Ik ben dolblij en loop nog te snotteren :D
Gefeliciteerd! Dat wordt rustig genieten van de kerstdagen!
pi_147846834
Drie mails vandaag dat sollicitatieprocedure vertraagd is door kerst en vakanties.

Gelukkig weten we niet van tevoren wanneer kerst valt :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 22 december 2014 @ 16:44:42 #290
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147846869
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:43 schreef franklop het volgende:
Drie mails vandaag dat sollicitatieprocedure vertraagd is door kerst en vakanties.

Gelukkig weten we niet van tevoren wanneer kerst valt :D
Je moet toegeven, het is toch altijd een verrassing als het weer voor de deur staat :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147846938
quote:
3s.gif Op maandag 22 december 2014 16:44 schreef Uccie het volgende:

[..]

Je moet toegeven, het is toch altijd een verrassing als het weer voor de deur staat :')
ja idd. Je verwacht het in december, maar je weet het nooit hè
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 22 december 2014 @ 16:50:28 #292
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147847056
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 16:46 schreef franklop het volgende:

[..]

ja idd. Je verwacht het in december, maar je weet het nooit hè
Zijn het functies dichter bij huis trouwens?

Ik kwam erachter dat ik datgene heb gedaan waarvan mensen altijd zeggen dat je het niet moet doen, opzeggen voor je contract binnen is. Was even vergeten dat ik nog door de screening heen moest :') met een beetje geluk ben ik al aan het werk voor die binnen is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147847188
quote:
3s.gif Op maandag 22 december 2014 16:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Zijn het functies dichter bij huis trouwens?

yes. Al is het wel met de auto. 1 kan ook op de fiets (15 km). Maar verste weg is Utrecht en dat is exclusief files 32 minuten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 22 december 2014 @ 16:58:40 #294
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147847286
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 16:54 schreef franklop het volgende:

[..]

yes. Al is het wel met de auto. 1 kan ook op de fiets (15 km). Maar verste weg is Utrecht en dat is exclusief files 32 minuten
Op zich is een half uur wel te doen, maar dan moet je idd wel vroeg vertrekken om de files voor te zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147849460
quote:
3s.gif Op maandag 22 december 2014 15:39 schreef Uccie het volgende:

[..]

*O* gefeliciteerd!!!
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 16:39 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Dat wordt rustig genieten van de kerstdagen!
Thanks! En zeker :D Er viel een last van mijn schouders, tering. Ik hoef gelukkig niet de bijstand in *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 22 december 2014 @ 18:45:08 #296
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_147850060
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:20 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

Thanks! En zeker :D Er viel een last van mijn schouders, tering. Ik hoef gelukkig niet de bijstand in *O*
Dat is inderdaad mooi!
Lekker genieten van je kerstvakantie...klinkt goed hè...vakantie, betekent dat je daarna weer aan het werk mag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147854031
Ik ben (inmiddels) ook werkzoekende geworden. Maar gelukkig (voorlopig) nog wel vanuit een baan/werkgever. Ik heb momenteel een mooie vacature gezien, qua werkervaring sluit het wel aan, maar de gevraagde certificeringen heb ik (nog) niet binnen. Die staan voor begin 2015 wel op de planning. Wat is handig? De cursussen op mijn CV erop zetten en dan tussen haakjes 'In Progress'?
Of ze weglaten? Of maar niet solliciteren en hopen/afwachten of een dergelijke vacature weer voorbij komt en even alles qua cursussen rond hebben? Tips?
Ik wil ook niet mijn kansen verspillen bij een potentiële werkgever...
  maandag 22 december 2014 @ 21:11:12 #298
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147855482
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:54 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg vandaag het verlossende telefoontje dat ik aangenomen ben! *O*

12 januari mag ik beginnen. Sinds juni thuis gezeten en dit was echt hét kerstcadeau. Ik ben dolblij en loop nog te snotteren :D
Toppie Thijs!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147856722
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Toppie Thijs!
Thanks!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 22 december 2014 @ 22:52:53 #300
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_147860768
Ik zoek werk. Nee geen ACN pyramidespel voor Gordon Gekko wannabe's alsjeblieft. ECHT werk.
pi_147860882
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:54 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg vandaag het verlossende telefoontje dat ik aangenomen ben! *O*

12 januari mag ik beginnen. Sinds juni thuis gezeten en dit was echt hét kerstcadeau. Ik ben dolblij en loop nog te snotteren :D
Heerlijk is dat idd kan me dat van vorig jaar nog wel herinneren. *O*
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')