abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 22 november 2014 @ 14:34:17 #1
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_146898118
Nieuw deel door de mobiele bug geen op.

edit
OP van deel 1
quote:
In november is er bij een standaard bloedonderzoek diabetes bij mij vastgesteld. Dit terwijl ik helemaal geen klachten had. Maar mijn waardes waren wel erg hoog, nuchter zo rond de 20. Ik ben meteen begonnen met Metformine, maar helaas zorgde dit medicijn niet voor het gewenste effect. Daarom ben ik overgestapt op Glimeperide. Maar ook van dit medicijn daalde mijn glucosewaarde helaas niet.

Vorige week vrijdag ben ik weer bij de internist geweest en zij heeft me doorverwezen naar een diabetesverpleegkundige. Daar ben ik maandag geweest. Het is de bedoeling dat ik nu dus insuline ga spuiten. Helaas kon ik daar nog niet mee beginnen omdat de internist nog niet had doorgegeven hoeveel eenheden insuline ik moet spuiten. Volgende week maandag moet ik daarom terugkomen om te leren spuiten. Wel heb ik nu een bloedglucosemeter gekregen waarmee ik zelf mijn glucosegehalte kan meten.

Ik heb gekozen voor een meter waar geen losse teststrips en naaldjes bij horen. Deze meter is wel wat groter dan anderen, maar ik vind het fijn dat je zo weinig afval hebt. In het begin vond ik het wel spannend om mezelf te moeten prikken, maar na 2 dagen ben ik er wel aan gewend.

De diabetesverpleegkundige heeft ook al "droog" geïnjecteerd met de prikpen voor insuline en dat viel gelukkig reuze mee. Waarschijnlijk moet ik beginnen met 1 keer per dag langdurig werkende insuline spuiten en als dat niet werkt zal ik 4 keer per dag kortdurend werkende insuline moeten spuiten. Ik hoop maar dat dat niet nodig is.

De diagnose heeft mijn leven wel op zijn kop gezet. Ik moet regelmatig naar het ziekenhuis toe en nu dus ook insuline leren spuiten. Daarnaast moet ik nu natuurlijk regelmatig eten en veel bewegen. Vooral deze twee dingen zijn nog erg lastig voor me, ook vanwege de depressie waarmee ik kamp. Ik ben lid geworden van DVN en ga daar volgende week van naar een bijeenkomst over diabetes en depressie. Dit lijkt me erg interessant en hopelijk steek ik er nog wat van op.

Dit topic is bedoeld om over alles wat met diabetes te maken heeft te praten. Dus je kunt je eigen verhaal posten, informatie of steun vragen etc.

Game on :)


[ Bericht 96% gewijzigd door Ole op 22-11-2014 14:40:39 ]
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:36:47 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_146898200
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zit met type 1 en spuiten. Zo nieuwe halen. :)
Ik hoop lang van weg te mogen blijven van spuiten :).

Voorlopig heb ik het aardig onder controle zo. Gemiddeld 2x per week lange stukken hardlopen (op aan het voeren naar 3 of 4x per week) en redelijk op mijn dieet letten.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 14:41:05 #3
22592 crew  Ole
pi_146898309
Zijn er wellicht suggesties voor een algemen OP?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 14:42:44 #4
22592 crew  Ole
pi_146898346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:36 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik hoop lang van weg te mogen blijven van spuiten :).

Voorlopig heb ik het aardig onder controle zo. Gemiddeld 2x per week lange stukken hardlopen (op aan het voeren naar 3 of 4x per week) en redelijk op mijn dieet letten.
Same here. Mijn beweging is fitness/ krachttraining al dan niet met fysio erbij. Bij mij was echt heel duidelijk dat dat bewegen effect had. Niet alleen op suiker maar ook op cholesterol en andere waardes
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146898351
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:41 schreef Ole het volgende:
Zijn er wellicht suggesties voor een algemen OP?
Misschien uitleggen wat type 1 en 2 is en wat hba1c is en dan zo'n tabel ervan(nieuwe en oude getallen)
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 14:45:15 #6
22592 crew  Ole
pi_146898406
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:43 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Misschien uitleggen wat type 1 en 2 is en wat hba1c is en dan zo'n tabel ervan(nieuwe en oude getallen)
Ga er even naar kijken. (en even overleggen met de mods van LIF ;) )
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:45:26 #7
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_146898415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:42 schreef Ole het volgende:

[..]

Same here. Mijn beweging is fitness/ krachttraining al dan niet met fysio erbij. Bij mij was echt heel duidelijk dat dat bewegen effect had. Niet alleen op suiker maar ook op cholesterol en andere waardes
Hier ook. Mijn laatste bloedwaardes waren uitstekend. Alsof ik gezond zou zijn :P. Nou ja, dit maar volhouden dus :)

Ik ben al met al sinds dat ik de diagnose heb gehad 2 jaar geleden nu ruim 34 kg afgevallen. En ik voel mij een stuk beter en gezonder dan er voor. De diagnose krijgen vond ik overigens wel zwaar kut. Dat duurde wel even voordat ik het geaccepteerd had. Maar achteraf is het misschien maar beter geweest zo.

Probleem is dat ik ook alleen maar zit voor mijn werk, dus ik moet mij echt forceren met bewegen. Maar het gaat wel goed nu :)
pi_146898774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef Anthraxx het volgende:


Ik ben al met al sinds dat ik de diagnose heb gehad 2 jaar geleden nu ruim 34 kg afgevallen. En ik voel mij een stuk beter en gezonder dan er voor.
Goed man ^O^
pi_146898790
Hmm een algemene OP is idd wel handig ja ipv die openingspost van mij van 2.5 jaar geleden.
Heb net het eerste topic weer eens doorgelezen, best apart om alles weer terug te lezen over de tijd dat ik net begon met insuline spuiten, mijn eerste hypo had etc.
En volgens mij is het deze week 3 jaar geleden dat het geconstateerd is (weet precieze datum niet meer, maar wel dat het ergens eind november was)
Tijd gaat snel! Maar wel blij dat het nu gelukkig redelijk stabiel en onder controle is.
Laatste hba1c was 46 en volgende week heb ik weer afspraak met de internist. Maar verwacht dat ik wel weer rond die waarde zit :)
pi_146898827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hier ook. Mijn laatste bloedwaardes waren uitstekend. Alsof ik gezond zou zijn :P. Nou ja, dit maar volhouden dus :)

Ik ben al met al sinds dat ik de diagnose heb gehad 2 jaar geleden nu ruim 34 kg afgevallen. En ik voel mij een stuk beter en gezonder dan er voor. De diagnose krijgen vond ik overigens wel zwaar kut. Dat duurde wel even voordat ik het geaccepteerd had. Maar achteraf is het misschien maar beter geweest zo.

Probleem is dat ik ook alleen maar zit voor mijn werk, dus ik moet mij echt forceren met bewegen. Maar het gaat wel goed nu :)
Wauw respect! Echt goed van je dat je zoveel bent afgevallen! Ik ben de laatste tijd helaas juist heel erg aangekomen, dus nu weer bezig met afvallen. Ben nu 1.5 kg kwijt, maar heb nog heel wat kilo's te gaan. Dus wordt een lange adem hebben.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:20 #11
22592 crew  Ole
pi_146898903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:01 schreef Sylvana het volgende:
Hmm een algemene OP is idd wel handig ja ipv die openingspost van mij van 2.5 jaar geleden.
Heb net het eerste topic weer eens doorgelezen, best apart om alles weer terug te lezen over de tijd dat ik net begon met insuline spuiten, mijn eerste hypo had etc.
En volgens mij is het deze week 3 jaar geleden dat het geconstateerd is (weet precieze datum niet meer, maar wel dat het ergens eind november was)
Tijd gaat snel! Maar wel blij dat het nu gelukkig redelijk stabiel en onder controle is.
Laatste hba1c was 46 en volgende week heb ik weer afspraak met de internist. Maar verwacht dat ik wel weer rond die waarde zit :)
Net even teruggelezen, maar wow zeg, waarde van 20! Heb ik gelukkig nooit gemeten, bij mij was hij voor medicatie iets van 9 nuchter,

Ik hoop dat ik het voorlopig op 2 pillen per dag kan volhouden. Lijkt me toch een hele drempel weer als je moet gaan spuiten. Hoewel ik van een kennis weet dat hij zich beter voelt sinds hij spuit.

Wat ik nu lastig vind is dat als ik een hyper heb ik niet veel anders kan doen dan het afwachten. OK, bewegen en water drinken, maar ook dat werkt niet direct.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:08:53 #12
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_146898962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:06 schreef Ole het volgende:

[..]

Net even teruggelezen, maar wow zeg, waarde van 20! Heb ik gelukkig nooit gemeten, bij mij was hij voor medicatie iets van 9 nuchter,

Ik hoop dat ik het voorlopig op 2 pillen per dag kan volhouden. Lijkt me toch een hele drempel weer als je moet gaan spuiten. Hoewel ik van een kennis weet dat hij zich beter voelt sinds hij spuit.

Wat ik nu lastig vind is dat als ik een hyper heb ik niet veel anders kan doen dan het afwachten. OK, bewegen en water drinken, maar ook dat werkt niet direct.
Ik vind hypo's ook gruwelijk irritant. Het gevoel is echt zwaar kut en kan meerdere dagen aanhouden. Ik voel het meestal wel aankomen maar blijkbaar reageer ik veels te laat er op.

Mijn eerste waarde was 12 met een hba1c van 62 geloof ik. Nu gemiddeld rond de 5-6 en 42.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 15:09:07 #13
22592 crew  Ole
pi_146898967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw respect! Echt goed van je dat je zoveel bent afgevallen! Ik ben de laatste tijd helaas juist heel erg aangekomen, dus nu weer bezig met afvallen. Ben nu 1.5 kg kwijt, maar heb nog heel wat kilo's te gaan. Dus wordt een lange adem hebben.
Ik val niet snel meer af. Maar de lijn is nog steeds naar beneden. Bij eerdere afvalpogingen (veel te streng) kwam het er altijd dubbel weer aan. Ik at juist te weinig bleek. (maar dan wel eetbuien of rare dingen eten)
Ben ong 18 kg kwijt en die is er ook echt af.
Blijft lastig dat gewicht.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146898969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:06 schreef Ole het volgende:

[..]

Net even teruggelezen, maar wow zeg, waarde van 20! Heb ik gelukkig nooit gemeten, bij mij was hij voor medicatie iets van 9 nuchter,

Ik hoop dat ik het voorlopig op 2 pillen per dag kan volhouden. Lijkt me toch een hele drempel weer als je moet gaan spuiten. Hoewel ik van een kennis weet dat hij zich beter voelt sinds hij spuit.

Wat ik nu lastig vind is dat als ik een hyper heb ik niet veel anders kan doen dan het afwachten. OK, bewegen en water drinken, maar ook dat werkt niet direct.
Ja dat is het verschil met type 1 en 2 hè. Achteraf vind ik het ook echt belachelijk dat ze me zolang hebben laten doorlopen met die hoge waardes. Ze hadden toch echt eerder moeten beseffen/onderzoeken dat het geen type2 was en ik echt insuline nodig had. Ik zit nu over het algemeen haast nooit meer boven de 12. Maar van de week na het eten van patat zat ik op 15 en toen voelde ik me al beroerd. Maar toen kon ik dus gelukkig bijspuiten. Maar als ik terugdenk aan die vermoeidheid en hoe ik me toen voelde toen het net gediagnosticeerd was, verschrikkelijk zeg!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 15:10:19 #15
22592 crew  Ole
pi_146898986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:08 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind hypo's ook gruwelijk irritant. Het gevoel is echt zwaar kut en kan meerdere dagen aanhouden. Ik voel het meestal wel aankomen maar blijkbaar reageer ik veels te laat er op.

Mijn eerste waarde was 12 met een hba1c van 62 geloof ik. Nu gemiddeld rond de 5-6 en 42.
Maar bij een hypo kun je nog een shot suiker nemen. Is ook kut, maar dan voel ik me na een uurtje wel een stuk beter.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146898992
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:09 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik val niet snel meer af. Maar de lijn is nog steeds naar beneden. Bij eerdere afvalpogingen (veel te streng) kwam het er altijd dubbel weer aan. Ik at juist te weinig bleek. (maar dan wel eetbuien of rare dingen eten)
Ben ong 18 kg kwijt en die is er ook echt af.
Blijft lastig dat gewicht.
Netjes hoor ^O^ En ja, dat herken ik. Biij mij is het ook alles of niets. Of totaal nergens om malen of idd heel streng zijn en dan juist weer eetbuien hebben. Nu wel weer begeleiding van een diëtiste en aan de achterliggende oorzaken wordt ook gewerkt.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 22 november 2014 @ 15:14:10 #17
22592 crew  Ole
pi_146899085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat is het verschil met type 1 en 2 hè. Achteraf vind ik het ook echt belachelijk dat ze me zolang hebben laten doorlopen met die hoge waardes. Ze hadden toch echt eerder moeten beseffen/onderzoeken dat het geen type2 was en ik echt insuline nodig had. Ik zit nu over het algemeen haast nooit meer boven de 12. Maar van de week na het eten van patat zat ik op 15 en toen voelde ik me al beroerd. Maar toen kon ik dus gelukkig bijspuiten. Maar als ik terugdenk aan die vermoeidheid en hoe ik me toen voelde toen het net gediagnosticeerd was, verschrikkelijk zeg!
De diagnose was kut, maar verklaarde ook wel mijn moeheid en passiviteit/ apathie. Helaas is daar dan geen begrip voor op mijn werk en wordt het als smoes afgedaan.
Heb het er ook niet meer over. Gaat gelukkig ook best goed nu.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † zaterdag 22 november 2014 @ 15:20:39 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_146899286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat is het verschil met type 1 en 2 hè. Achteraf vind ik het ook echt belachelijk dat ze me zolang hebben laten doorlopen met die hoge waardes. Ze hadden toch echt eerder moeten beseffen/onderzoeken dat het geen type2 was en ik echt insuline nodig had. Ik zit nu over het algemeen haast nooit meer boven de 12. Maar van de week na het eten van patat zat ik op 15 en toen voelde ik me al beroerd. Maar toen kon ik dus gelukkig bijspuiten. Maar als ik terugdenk aan die vermoeidheid en hoe ik me toen voelde toen het net gediagnosticeerd was, verschrikkelijk zeg!
dat lag vast niet alleen aan de koolhydraten haha.

Soms na zwemmen/sporten heb ik zo'n honger. Dan gaat er chips open en ben ik ook misselijk. Voor even maar. Misschien maar gewoon wat beters eten.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 november 2014 @ 15:23:15 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_146899349
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:14 schreef Ole het volgende:

[..]

De diagnose was kut, maar verklaarde ook wel mijn moeheid en passiviteit/ apathie. Helaas is daar dan geen begrip voor op mijn werk en wordt het als smoes afgedaan.
Heb het er ook niet meer over. Gaat gelukkig ook best goed nu.
kut is dat. Moet ooks soms wat afzeggen dat ik daar niet als een dwijl zit. Na een hypo ben ik zo gaar. Hyper gaat wel, maar een dikke hypo. Pff ben ik zo 2-3 dagen van kapot.
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:57:33 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_146900283
www.freestylelibre.nl - Hmmm, ik weet het niet hoor, ik hou er geloof ik niet zo van als er continu apparaten met m'n lichaam verbonden zijn. En bloedprikken als het echt nodig is is toch een kleine moeite?
pi_146900343
Lijkt mij inderdaad makkelijker om gewoon ff te meten.
pi_146900804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:00 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Lijkt mij inderdaad makkelijker om gewoon ff te meten.
Het schijnt dat je echt een veel beter beeld krijgt van je waardes. Die 4-6 prikomementen wat de meeste doen geven eigenlijk geen goed beeld. De mensen die ik ken met dat ding scannen soms wel 20 keer per dag. Het is ook niet echt een groot apparaat, hij is ter grootte van een 2-euro munt. Dus heel wat anders dan de normale sensor. En er zit een heel programma bij met allerlei grafieken met gemiddelden en zelfs een voorspelling voor de volgende hba1c-waarde.
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:28:01 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_146900970
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het schijnt dat je echt een veel beter beeld krijgt van je waardes. Die 4-6 prikomementen wat de meeste doen geven eigenlijk geen goed beeld. De mensen die ik ken met dat ding scannen soms wel 20 keer per dag. Het is ook niet echt een groot apparaat, hij is ter grootte van een 2-euro munt. Dus heel wat anders dan de normale sensor. En er zit een heel programma bij met allerlei grafieken met gemiddelden en zelfs een voorspelling voor de volgende hba1c-waarde.
Ik heb het de laatste weken ook tot bijna 10x per dag gedaan en hele grote afwijkingen heb ik niet gezien, dus het kan best met een meting of 4-5 per dag.
pi_146902243
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het schijnt dat je echt een veel beter beeld krijgt van je waardes. Die 4-6 prikomementen wat de meeste doen geven eigenlijk geen goed beeld. De mensen die ik ken met dat ding scannen soms wel 20 keer per dag. Het is ook niet echt een groot apparaat, hij is ter grootte van een 2-euro munt. Dus heel wat anders dan de normale sensor. En er zit een heel programma bij met allerlei grafieken met gemiddelden en zelfs een voorspelling voor de volgende hba1c-waarde.
Dan ben je wel heel veel bezig met meten.
Ik ben blij dat ik nu veel minder meet dan in het begin. Zo'n 3-4 keer per dag.
16 jaar geleden kwam ik op sommige dagen op 40 keer meten :')
pi_146902338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:20 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel veel bezig met meten.
Ik ben blij dat ik nu veel minder meet dan in het begin. Zo'n 3-4 keer per dag.
16 jaar geleden kwam ik op sommige dagen op 40 keer meten :')
Nouja, het moet niet he. Maar die mensen willen gewoon vooral de eerste weken goed weten wat het doet en of het een beetje overeenkomt met hun eigen bloedglucosemeter. Neem aan dat ze vanzelf wel minder gaan meten hoor.
En wow 40 keer meten is wel heel vaak! :o
3-4 keer per dag is wel redelijk normaal ja :)
pi_146902627
Ik vraag me ook af of zorgverzekeraars dit wel gaan vergoeden.
Lijkt me vrij prijzig om zelf te betalen.
pi_146902689
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:32 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik vraag me ook af of zorgverzekeraars dit wel gaan vergoeden.
Lijkt me vrij prijzig om zelf te betalen.
Het kost geloof ik zo'n 160 euro per maand. Denk dat het alleen vergoedt gaat worden voor mensen die nu ook recht hebben op een cgm. Dus alleen als je slecht instelbaar bent of zwanger bent etc.
pi_146904032
Update over dat Diabetes Checkpoint 'ding'... kwalitatief uitermate teleurstellend.
Hij deed weer niks :X ben bijna doodgebloed :P zal ze nog ff bellen hoe dat kan, maar 2 apparaten die niks doen is vreemd. Sws bedankt voor de tips.
pi_146904127
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:15 schreef empa1010 het volgende:
Update over dat Diabetes Checkpoint 'ding'... kwalitatief uitermate teleurstellend.
Hij deed weer niks :X ben bijna doodgebloed :P zal ze nog ff bellen hoe dat kan, maar 2 apparaten die niks doen is vreemd. Sws bedankt voor de tips.
Hmm idd vreemd! Zou idd maar even bellen, want 2 apparaten die het niet doen schiet niet op nee.

Ik moet maandag ook nog ff bellen, want ik heb de laatst tijd steeds insulinepennen die na een aantal keer spuiten na een paar eenheden gespoten te hebben niet meer verder willen klikken. Al 3 keer bij een Lantuspen gehad en 1 keer bij een Novorapidpen. Dus dat is ook raar!
  † In Memoriam † zaterdag 22 november 2014 @ 18:58:35 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_146905086
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het kost geloof ik zo'n 160 euro per maand. Denk dat het alleen vergoedt gaat worden voor mensen die nu ook recht hebben op een cgm. Dus alleen als je slecht instelbaar bent of zwanger bent etc.
nee, dat is de proefversie. Daarna is het goedkoper dan string jes, maarja niet vergoed. Is 20 eu voor 2 weken. Dus 40 eu de maand.
Carpe Libertatem
pi_146905614
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

nee, dat is de proefversie. Daarna is het goedkoper dan string jes, maarja niet vergoed. Is 20 eu voor 2 weken. Dus 40 eu de maand.
Oké, dat is op zich nog wel te doen dan.
  † In Memoriam † zondag 23 november 2014 @ 16:08:45 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_146928513
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oké, dat is op zich nog wel te doen dan.
En het meet elke vijf minuten je krijgt de laatste 8 uur direct terug. Als je dus niet uitslaapt heb je metingen van de hele dag van elke vijf minuten. Omdat ik soms wat gaar ben is het wel goed voor een maandje voor beter inzicht. :)
Carpe Libertatem
pi_147062445
Vanmiddag de jaarlijkse controle bij de internist gehad. Hij was gelukkig erg tevreden! Hba1c was iets gestegen van 46 naar 51, maar dat is nog een prima waarde natuurlijk! ^O^
Voeten en bloeddruk waren ook goed. Alleen cholesterol was nog wel te hoog :(
Vorig jaar al tijdje statines geprobeerd maar daar kon ik niet tegen. Nu toch maar een ander medicijn proberen (Ezetimib) Iemand ervaring daarmee?

En nog even over een pomp gehad en in tegenstelling tot vorig jaar zou hij het nu niet tegenhouden (vorig jaar ging niet zo goed met me en vond hij het niet goed) Dus in februari als ik weer naar de dvk ga moet ik het maar met haar bespreken zei hij. Dus dat is nog even afwachten!
pi_147065775
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:56 schreef Sylvana het volgende:
Vanmiddag de jaarlijkse controle bij de internist gehad. Hij was gelukkig erg tevreden! Hba1c was iets gestegen van 46 naar 51, maar dat is nog een prima waarde natuurlijk! ^O^
Voeten en bloeddruk waren ook goed. Alleen cholesterol was nog wel te hoog :(
Vorig jaar al tijdje statines geprobeerd maar daar kon ik niet tegen. Nu toch maar een ander medicijn proberen (Ezetimib) Iemand ervaring daarmee?

En nog even over een pomp gehad en in tegenstelling tot vorig jaar zou hij het nu niet tegenhouden (vorig jaar ging niet zo goed met me en vond hij het niet goed) Dus in februari als ik weer naar de dvk ga moet ik het maar met haar bespreken zei hij. Dus dat is nog even afwachten!
Ik ga morgen naar de internist.
Maar eigenlijk meer voor mijn beknelde buikzenuw dan mijn suiker.
Helaas mijn suiker totaal van slag geweest van wat ze in hadden gespoten(was er voor gewaarschuwd) En 3 dagen pijnvrij geweest....nu is het terug :(
pi_147065903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik ga morgen naar de internist.
Maar eigenlijk meer voor mijn beknelde buikzenuw dan mijn suiker.
Helaas mijn suiker totaal van slag geweest van wat ze in hadden gespoten(was er voor gewaarschuwd) En 3 dagen pijnvrij geweest....nu is het terug :(
Ow dat is balen dan ja :(
Succes morgen dan!
pi_147066902
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow dat is balen dan ja :(
Succes morgen dan!
Na 8 maanden pijn ben ik t gewend
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 november 2014 @ 15:20:37 #37
22592 crew  Ole
pi_147088731
Heb even een superdrukke week op het werk. Kon gelukkig net op tijd wat eten, ging bijna neer :P

Maar goed, nog 2 uurtjes en dan lekker weekend vieren!!!! *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 november 2014 @ 15:24:39 #38
22592 crew  Ole
pi_147088838
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:42 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Na 8 maanden pijn ben ik t gewend
Hoe was het bij de internist?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147090121
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:56 schreef Sylvana het volgende:
Vanmiddag de jaarlijkse controle bij de internist gehad. Hij was gelukkig erg tevreden! Hba1c was iets gestegen van 46 naar 51, maar dat is nog een prima waarde natuurlijk! ^O^
Voeten en bloeddruk waren ook goed. Alleen cholesterol was nog wel te hoog :(
Vorig jaar al tijdje statines geprobeerd maar daar kon ik niet tegen. Nu toch maar een ander medicijn proberen (Ezetimib) Iemand ervaring daarmee?

En nog even over een pomp gehad en in tegenstelling tot vorig jaar zou hij het nu niet tegenhouden (vorig jaar ging niet zo goed met me en vond hij het niet goed) Dus in februari als ik weer naar de dvk ga moet ik het maar met haar bespreken zei hij. Dus dat is nog even afwachten!
Oeps quote ipv edit.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 28-11-2014 16:14:43 ]
pi_147094499
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:24 schreef Ole het volgende:

[..]

Hoe was het bij de internist?
Mwha ging wel oke.
Heb alleen nu echt motivatie nodig om vaker mijn suiker te controleren...
En motivatie om anders te eten...
Vind ik zelf.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2014 @ 11:48:18 #41
22592 crew  Ole
pi_147113840
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:33 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Mwha ging wel oke.
Heb alleen nu echt motivatie nodig om vaker mijn suiker te controleren...
En motivatie om anders te eten...
Vind ik zelf.
lijkt zo simpel maar dat is het gewoon niet he.
officieel mag ik maar één glas wijn :') Het waren er ietsje meer gister 8}
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2014 @ 15:09:06 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_147117973
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:48 schreef Ole het volgende:

[..]

lijkt zo simpel maar dat is het gewoon niet he.
officieel mag ik maar één glas wijn :') Het waren er ietsje meer gister 8}
Je moet het gewoon gaan zien als een spelletje met een levensmeter die je aan moet vullen. :D

Met een plus en een min en met de goodies wat je krijgt kan je het aanvullen en met drankjes (spuiten/pomp) weer afbouwen.

Tenminste, zo hou ik mij bezig. Waarbij je dan een sweetspot hebt, pun intended, zodat je optimaal functioneerd.
Carpe Libertatem
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 november 2014 @ 15:13:40 #43
22592 crew  Ole
pi_147118069
Ik spuit nog niet. Wat ik wel heb gemerkt dat het extra belangrijk is dat ik goed eet als ik ga drinken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147253571
Ha allemaal. Zijn jullie bekend met het handige boekje van zienweteneten.nl?
Ben even mee geweest naar de praktijkondersteuner, vanochtend met een familielid van me.
Die kwam met dit handige boekje, kun je precies zien hoeveel KH er ergens in zitten. Zo zei ze: je kunt beter een moorkop eten als je diabetes hebt dan een appeltaartpunt. Handig boekje op zich.

Kheb gelijk zelf ff laten prikken, niet nuchter maar toch... mocht hooguit 7 zijn zei ze (het was 1 uur na m'n ontbijt, van 2 bruine boterhammen met Nutella) en het was 6,8. Dat viel dus zat mee.
pi_147253601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:46 schreef empa1010 het volgende:
Ha allemaal. Zijn jullie bekend met het handige boekje van zienweteneten.nl?
Ben even mee geweest naar de praktijkondersteuner, vanochtend met een familielid van me.
Die kwam met dit handige boekje, kun je precies zien hoeveel KH er ergens in zitten. Zo zei ze: je kunt beter een moorkop eten als je diabetes hebt dan een appeltaartpunt. Handig boekje op zich.

Kheb gelijk zelf ff laten prikken, niet nuchter maar toch... mocht hooguit 7 zijn zei ze (het was 1 uur na m'n ontbijt, van 2 bruine boterhammen met Nutella) en het was 6,8. Dat viel dus zat mee.
Netjes!
En ik heb een koolhydraatboekje van het Voedingscentrum, daar staan ook zowat alle producten die er zijn in met het aantal kh ^O^
pi_147253647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Netjes!
En ik heb een koolhydraatboekje van het Voedingscentrum, daar staan ook zowat alle producten die er zijn in met het aantal kh ^o^
Zo, snelle ;)

Ja, zeker na de flink dikke lagen Nutella die ik smeer :@
En gisteravond een halve rol Oreo koekjes verorberd |:( *zucht*
Zo zwak weer -O-

Handig die boekjes!
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2014 @ 17:49:46 #47
22592 crew  Ole
pi_147253661
Ik had vanmiddag een klein stukje banketletter op. Volgens mij was dat niet helemaal goed voor mijn waarde :o
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147253739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:49 schreef Ole het volgende:
Ik had vanmiddag een klein stukje banketletter op. Volgens mij was dat niet helemaal goed voor mijn waarde :o
Nee oO/ maar je moet ook wel kunnen leven vind ik.
Ze zei ook, op gepaste tijden per dag flink bewegen... dat helpt echt. Lijkt me op zich logisch, suiker die je dan in je bloed hebt verbrand je gelijk... als eerste energie. Ohja en ze kwam met een naam want ze was laatst op cursus geweest in Papendal.
Van ene Erik Scherder. Die zou interessante info hebben.
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 december 2014 @ 17:53:58 #49
22592 crew  Ole
pi_147253783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:52 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nee oO/ maar je moet ook wel kunnen leven vind ik.
Ze zei ook, op gepaste tijden per dag flink bewegen... dat helpt echt. Lijkt me op zich logisch, suiker die je dan in je bloed hebt verbrand je gelijk... als eerste energie. Ohja en ze kwam met een naam want ze was laatst op cursus geweest in Papendal.
Van ene Erik Scherder. Die zou interessante info hebben.
Sinds ik extra beweeg zijn mijn waardes ook flink gedaald. Merk ook dat stress niet goed is, maar dat is niet altijd te voorkomen.
Kan er wel beter mee omgaan gelukkig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147253849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:53 schreef Ole het volgende:

[..]

Sinds ik extra beweeg zijn mijn waardes ook flink gedaald. Merk ook dat stress niet goed is, maar dat is niet altijd te voorkomen.
Kan er wel beter mee omgaan gelukkig.
Dat geloof ik direct, van die stress ook. Eet jij wel varkensvlees of ook niet? Gevoelsmatig lijkt me dat ook niet oke.... al die stresshormonen van die varkens. Ik weet het niet, op de 1 of andere manier heb ik het idee dat varkensvlees je alvleesklier negatief beïnvloed. Zal eens zoeken of dat ergens op slaat.
pi_147253938
Maar zegt die Erik Scherder jullie iets? Ik zit nu ff te googelen. Hij is een 'beweegprofeet'...
Klinkt wel interessant. Zoveel mogelijk bewegen is voor elk lichaam goed lijkt me. Tenzij je doorslaat maar ja, dat is logisch. Zo komen er natuurlijk steeds meer geluiden dat een marathon lopen en hardlopen helemaal niet zo goed voor je zijn als altijd gedacht werd. Veel te veel piekbelasting.
pi_148937160
Hoi. Ik kom me even melden. Ik heb type 2 en moet zondag beginnen met insuline spuiten. 1 keer per dag langwerkende insuline. Erg spannend.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:15:35 #53
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_148937258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:57 schreef empa1010 het volgende:
Maar zegt die Erik Scherder jullie iets? Ik zit nu ff te googelen. Hij is een 'beweegprofeet'...
Klinkt wel interessant. Zoveel mogelijk bewegen is voor elk lichaam goed lijkt me. Tenzij je doorslaat maar ja, dat is logisch. Zo komen er natuurlijk steeds meer geluiden dat een marathon lopen en hardlopen helemaal niet zo goed voor je zijn als altijd gedacht werd. Veel te veel piekbelasting.
Het zegt mij helemaal niets. Elk jaar komen er wel van zulke mensen boven drijven en ze gaan allemaal net zo stil weer weg als ze gekomen zijn :).

Hardlopen doe ik vooral voor mijzelf. Conditie op peil houden en ik houd er mijn suiker mee onder controle. Dat het een aanslag is op je lichaam is vrij algemeen bekend. Je loopt je knieën en enkels aan gort als je verkeerd schoeisel gebruikt. Je loopt snel blessures als je een verkeerde houding hebt tijdens het lopen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:15:48 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_148937267
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:10 schreef Dondergat het volgende:
Hoi. Ik kom me even melden. Ik heb type 2 en moet zondag beginnen met insuline spuiten. 1 keer per dag langwerkende insuline. Erg spannend.
Succes :). Heb je nu al medicatie?
pi_148938976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Succes :). Heb je nu al medicatie?
Gliclazide en Metformine.
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 januari 2015 @ 13:54:10 #56
22592 crew  Ole
pi_148942102
Gister controle gehad. Netjes steady op 46 H1abc ( :P of zo)
Bloeddruk laag. Hoef geen extra medicatie en blijf op 2 metformine
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_148944695
Wat mij verwart is dat ik niet naar het ziekenhuis hoef om te leren spuiten. :? Ik dacht dat dat de normale gang van zaken was. Ik heb het vaker gehoord, gelezen. Wat als ik verkeerd spuit?
pi_148950479
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:07 schreef Dondergat het volgende:
Wat mij verwart is dat ik niet naar het ziekenhuis hoef om te leren spuiten. :? Ik dacht dat dat de normale gang van zaken was. Ik heb het vaker gehoord, gelezen. Wat als ik verkeerd spuit?
Heb je voor je gaat spuiten geen afspraak meer bij een diabetesverpleegkundige?
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:29:16 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_148951286
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:07 schreef Dondergat het volgende:
Wat mij verwart is dat ik niet naar het ziekenhuis hoef om te leren spuiten. :? Ik dacht dat dat de normale gang van zaken was. Ik heb het vaker gehoord, gelezen. Wat als ik verkeerd spuit?
Ik moest 30 jaar geleden in het ziekenhuis leren spuiten in een sinaasappel. Daarna moest ik het op de zuster proberen maar dat wou ik niet, toen heb ik het maar meteen op mezelf gedaan.

Ik werd toen als 14 jarige bij de diagnose van diabetes meteen twee weken opgenomen in het ziekenhuis trouwens. Leren spuiten, instellen en ze lieten me fietsen op een hometrainer totdat ik een hypo had zodat ik het gevoel leerde kennen.
pi_148956017
Toen ik in t ziekenhuis kwam, en weer normale waardes had kreeg ik uitleg hoe een spuit werkte, en vervolgens, alsjeblieft spuit maar zelf.
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 januari 2015 @ 21:24:41 #61
22592 crew  Ole
pi_148957907
Is het heel anders dan spuiten tegen trombose? Dat moet je in je buik spuiten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:10:08 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_148963240
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:24 schreef Ole het volgende:
Is het heel anders dan spuiten tegen trombose? Dat moet je in je buik spuiten.
Als je dat ook gewoon onder de huid spuit met een korte naald is het hetzelfde.

Ik spuit mijn kortwerkende insuline (3x per dag) in m'n buik en de langwerkende (1x per dag) in m'n been.
pi_148969316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:24 schreef Ole het volgende:
Is het heel anders dan spuiten tegen trombose? Dat moet je in je buik spuiten.
Zelfde soort naald (subcutaan) en dezelfde prikplekken.
Trombosespuiten zijn meestal tijdelijk en dan kiezen ze voor de buik. Bij langdurig gebruik wordt er, net als bij insuline, gewisseld tussen buik en been (en soms arm).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 januari 2015 @ 07:49:13 #64
22592 crew  Ole
pi_148969364
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zelfde soort naald (subcutaan) en dezelfde prikplekken.
Trombosespuiten zijn meestal tijdelijk en dan kiezen ze voor de buik. Bij langdurig gebruik wordt er, net als bij insuline, gewisseld tussen buik en been (en soms arm).
Is te doen wel. Maar ik wacht daar nog wel even mee :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_148975460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:59 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Heb je voor je gaat spuiten geen afspraak meer bij een diabetesverpleegkundige?
Mag het spul vandaag op gaan halen en zondag beginnen met spuiten. Heb gister een afspraak gehad bij de DVK en daar is even kort uitgelegd en voor gedaan wat ik moet doen.
pi_148978172
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:55 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Mag het spul vandaag op gaan halen en zondag beginnen met spuiten. Heb gister een afspraak gehad bij de DVK en daar is even kort uitgelegd en voor gedaan wat ik moet doen.
Het is ook best simpel, het spuiten. (Zeg ik, die een jaar lang enorme spuitangst heeft gehad :') )
Gaat vast helemaal goed komen :)
pi_148983226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:23 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Het is ook best simpel, het spuiten. (Zeg ik, die een jaar lang enorme spuitangst heeft gehad :') )
Gaat vast helemaal goed komen :)
Alleen de eerste keren vond ik vervelend. Je weet wanneer de prik komt, was mijn angst.

Nu ben ik angstig voor bloedprikken en verdovingen, dan heb ik geen controle...
pi_148985122
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 16:54 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Alleen de eerste keren vond ik vervelend. Je weet wanneer de prik komt, was mijn angst.

Nu ben ik angstig voor bloedprikken en verdovingen, dan heb ik geen controle...
Mijn broer heeft een jaar lang elke ochtend mijn insuline bij me geprikt.
Gelukkig spoot ik toen maar 1 keer per dag. Het zelf doen is wat ik eng vond.
pi_148985191
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:49 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Mijn broer heeft een jaar lang elke ochtend mijn insuline bij me geprikt.
Gelukkig spoot ik toen maar 1 keer per dag. Het zelf doen is wat ik eng vond.
Dat eng vinden had ik dus ook en nu na 5 jaar is het dus angst om geen controle erover te hebben. 😱
pi_148985594
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:51 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Dat eng vinden had ik dus ook en nu na 5 jaar is het dus angst om geen controle erover te hebben. 😱
Lastig is dat.
Zeker omdat je met diabetes regelmatig bloed moet laten prikken.
pi_148986285
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:03 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Lastig is dat.
Zeker omdat je met diabetes regelmatig bloed moet laten prikken.
Ja maar aan de andere kant blij dat ik zelf kon spuiten en nu een infusieset kan prikken /schieten
pi_148987126
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:30 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja maar aan de andere kant blij dat ik zelf kon spuiten en nu een infusieset kan prikken /schieten
Dat is inderdaad het belangrijkste :)
pi_149022412
Ik ben eerder begonnen met prikken. Namelijk vandaag, rond de klok van 20:30. Ik voel de prikplek nu wel. Hetzelfde gevoel wanneer je een prik voor een ziekte hebt gehad, maar dat was altijd een dag later. Is dit normaal?
pi_149024081
Als je goed prikt voel je de prik naderhand niet.
Als ik gehaast spuit heb ik ook wel eens een pijnlijke of blauwe plek.
pi_149043542
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:03 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Als je goed prikt voel je de prik naderhand niet.
Als ik gehaast spuit heb ik ook wel eens een pijnlijke of blauwe plek.
Ik heb geen blauwe plek en echt pijn deed het ook niet. Het is hetzelfde gevoel als vroeger na een polioprik (voorbeeld), de dag erna. Soort van lichte spierpijn, maar dan vrijwel gelijk na de prik.
Ik heb het rustig aan gedaan. De spuit netjes ruim 10 seconden daarna erin laten zitten. Niet te snel gespoten.
  zondag 25 januari 2015 @ 17:37:18 #76
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149046423
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:09 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb geen blauwe plek en echt pijn deed het ook niet. Het is hetzelfde gevoel als vroeger na een polioprik (voorbeeld), de dag erna. Soort van lichte spierpijn, maar dan vrijwel gelijk na de prik.
Ik heb het rustig aan gedaan. De spuit netjes ruim 10 seconden daarna erin laten zitten. Niet te snel gespoten.
Kan zijn dat je in een adertje of spiertje hebt geprikt, had ik ook wel eens. Mijn vriend heeft het iedere week wel eens :')

Misschien is je naald te lang? Weet niet met welke maat je spuit?
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 25 januari 2015 @ 19:27:54 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_149050614
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:09 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb geen blauwe plek en echt pijn deed het ook niet. Het is hetzelfde gevoel als vroeger na een polioprik (voorbeeld), de dag erna. Soort van lichte spierpijn, maar dan vrijwel gelijk na de prik.
Ik heb het rustig aan gedaan. De spuit netjes ruim 10 seconden daarna erin laten zitten. Niet te snel gespoten.
Waarom zou je de naald na de injectie nog in je huid laten zitten? Ik trek 'm er al 30 jaar meteen na de injectie uit.
pi_149052068
Help! Ik heb waarschijnlijk in een bloedvat gespoten! :o Is dit heel erg? Ik heb gelezen dat je dat beter niet kunt doen. Toen ik de spuit weghaalde bloeide er een grote druppel donkerrood bloed uit. Krijg ik nu een hypo?
pi_149052106
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:37 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Kan zijn dat je in een adertje of spiertje hebt geprikt, had ik ook wel eens. Mijn vriend heeft het iedere week wel eens :')

Misschien is je naald te lang? Weet niet met welke maat je spuit?
Ik heb 4mm naalden.
pi_149052121
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:05 schreef Dondergat het volgende:
Help! Ik heb waarschijnlijk in een bloedvat gespoten! :o Is dit heel erg? Ik heb gelezen dat je dat beter niet kunt doen. Toen ik de spuit weghaalde bloeide er een grote druppel donkerrood bloed uit. Krijg ik nu een hypo?
Geen paniek, bij zo'n klein vaatje zal het nauwelijks verschil maken. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149052181
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom zou je de naald na de injectie nog in je huid laten zitten? Ik trek 'm er al 30 jaar meteen na de injectie uit.
Als je meer dan (meen ik) 20IE spuit heeft de insuline bij de meeste pennen niet genoeg tijd om uit de naald te komen. Kun je zien als je na het injecteren de naald eruit haalt en dan nog een druppel insuline ziet verschijnen.

Als je de zuiger altijd rustig induwt zul je daar minder last van hebben. Ik jas hem meestal hard naar beneden maar wacht dan keurig de tien seconden. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149052323
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:24 schreef Dondergat het volgende:
Ik ben eerder begonnen met prikken. Namelijk vandaag, rond de klok van 20:30. Ik voel de prikplek nu wel. Hetzelfde gevoel wanneer je een prik voor een ziekte hebt gehad, maar dat was altijd een dag later. Is dit normaal?
Hoeveel druk heb je uitgeoefend met de naaldhuls op de huid tijden het injecteren? Als je de pen hard op je been drukt zul je het ook meer voelen. Je vingers van je niet-spuitende hand op je vel leggen, naald rustig inbrengen en dan tijdens het injecteren de huls ondersteunen met je niet spuitende hand (paar vingers op je vel, twee vingers om de huls) helpt om de druk te doseren. Veel druk is niet nodig.

En ik kan me best voorstellen dat het zo'n eerste keer spannend was, en je je spieren onbewust aanspande. Dan heb je ook meer kans op spierpijn.

Komt wel goed, als je meer ervaring krijgt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149109896
Ik heb gelukkig geen hypo gekregen, maar ik kijk voortaan wel beter waar ik spuit. En elke keer een andere plek. Gisteravond bleven er zo'n 2 druppels achter op mijn been, aangezien ik maar 8 EH spuit best veel.

Curve prikken is nog best lastig. Ben niet altijd thuis als ik eigenlijk moet prikken en ik neem het spul niet mee, want dat vergeet ik. Zoals vandaag was ik in de stad toen mijn horloge piepte.
pi_149111608
hoi ik heb altijd dorst

heb ik nu obesitas
Gino ♥
  Moderator / Miss SHO dinsdag 27 januari 2015 @ 21:06:13 #85
22592 crew  Ole
pi_149117638
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:09 schreef Tjacka het volgende:
hoi ik heb altijd dorst

heb ik nu obesitas
obesitas is zwaar overgewicht . Dat is niet hetzelfde.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149122002
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:06 schreef Ole het volgende:

[..]

obesitas is zwaar overgewicht . Dat is niet hetzelfde.
Ik bedoelde diabetes.
Gino ♥
  Moderator / Miss SHO dinsdag 27 januari 2015 @ 22:39:05 #87
22592 crew  Ole
pi_149122064
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:37 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik bedoelde diabetes.
Kan maar hoeft niet. Om het te weten moet je even langs de huisarts.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149180374
Wat zijn prikincidenten? Google levert niet veel informatie op.
Ik had net dat ik de veiligheidstest had gedaan en daarna vergat om de prikpen op 8EH te zetten. Ik stak hem in mijn been en merkte het. Ik heb de pen eruit gehaald, 8EH ingesteld en met dezelfde naald weer geprikt en de insuline gespoten.
pi_149180484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:09 schreef Tjacka het volgende:
hoi ik heb altijd dorst

heb ik nu obesitas
Ga - het liefst nuchter! - even langs de huisarts. Die prikt je bloedsuiker en kan je vertellen of je (het voorstadium van) diabetes hebt.
pi_149192538
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:04 schreef Dondergat het volgende:
Wat zijn prikincidenten? Google levert niet veel informatie op.
Ik had net dat ik de veiligheidstest had gedaan en daarna vergat om de prikpen op 8EH te zetten. Ik stak hem in mijn been en merkte het. Ik heb de pen eruit gehaald, 8EH ingesteld en met dezelfde naald weer geprikt en de insuline gespoten.
Een prikincident is als je je aan een naald prikt, waar een ander zich mee geinjecteerd heeft.
Is meestal beroepsgerelateerd (medisch personeel wat een patiënt een injectie geeft).

Als jij je prikt aan een naald waarmee je je zelf geinjecteerd hebt (of andersom) kun je jezelf alleen maar een ziekte geven die je al hebt. :P Geen probleem dus.
Ivm hygiëne raadt men aan om een schone naald te nemen als je je er een keer mee geprikt hebt, in de praktijk zijn er verschillende diabeten die een paar keer dezelfde naald gebruiken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149194695
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:04 schreef Dondergat het volgende:
Wat zijn prikincidenten? Google levert niet veel informatie op.
Ik had net dat ik de veiligheidstest had gedaan en daarna vergat om de prikpen op 8EH te zetten. Ik stak hem in mijn been en merkte het. Ik heb de pen eruit gehaald, 8EH ingesteld en met dezelfde naald weer geprikt en de insuline gespoten.
Huh hoezo haal je hem eruit dan? Je kunt toch ook gewoon erin laten zitten en hem naar die 8 eh draaien?
pi_149209119
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Huh hoezo haal je hem eruit dan? Je kunt toch ook gewoon erin laten zitten en hem naar die 8 eh draaien?
Ik wil het graag goed en duidelijk zien wat ik doe. En niet mijn nek moeten verdraaien om op het schermpje te kijken hoeveel EH ik gedraaid heb. Wellicht als ik geen beginner meer ben dat ik het aandurf om op de klikken te vertrouwen, mocht zoiets me nog eens gebeuren. Maar het lijkt me eigenlijk niet verstandig om daarop te gokken.
pi_149209306
Toen ik net begon met spuiten en ik had achteraf niet gedraaid, gewoon de klikken geteld, kan niet veel aan mis gaan, lijkt mij.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:50:00 #94
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149210034
Ik mag zo gaan bloedprikken, grote controle dus 6 buisjes bloed ;( -O- hopen dat het ze dit keer wel in 1x lukt, zodra ik in het lab ben gaan mijn aders er vandoor geloof ik _O-
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149212327
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik wil het graag goed en duidelijk zien wat ik doe. En niet mijn nek moeten verdraaien om op het schermpje te kijken hoeveel EH ik gedraaid heb. Wellicht als ik geen beginner meer ben dat ik het aandurf om op de klikken te vertrouwen, mocht zoiets me nog eens gebeuren. Maar het lijkt me eigenlijk niet verstandig om daarop te gokken.
Graag gedaan hoor :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149217458
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Huh hoezo haal je hem eruit dan? Je kunt toch ook gewoon erin laten zitten en hem naar die 8 eh draaien?
Daarbij is mij verteld, haal je (bij vinger prikken) de naald er niet uit, dus je gebruikt hem zeg maar nog een x word hij bot ofzoiets.

Nog 2 weken voir bruiloft, extra dextro en cola al ingepakt :)
pi_149239595
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees alles. Alleen wat kan ik zeggen op jouw stukje? Maar ik heb het echt wel gelezen hoor. ;)
pi_149240371
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:49 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik lees alles. Alleen wat kan ik zeggen op jouw stukje? Maar ik heb het echt wel gelezen hoor. ;)
Uhm... mischien iets als 'bedankt voor de info/geruststelling/uitleg' of een 'wat een raar verhaal, hier kan ik niks mee', of alles wat er tussenin zit. Een beetje zoals je dat in het echte leven ook zou doen, als iemand antwoord geeft op een dringende vraag van jou.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149249981
Het gaat zo goed dat ik met Gliclazide mag stoppen van de DVK. Ik moet alleen 2EH meer gaan spuiten. Ik hoop dat ik ook snel naar Metformine 500 mag, in plaats van 850.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uhm... mischien iets als 'bedankt voor de info/geruststelling/uitleg' of een 'wat een raar verhaal, hier kan ik niks mee', of alles wat er tussenin zit. Een beetje zoals je dat in het echte leven ook zou doen, als iemand antwoord geeft op een dringende vraag van jou.
Alleen ben ik in het echte leven precies zo. Al van kinds af aan.
pi_149282767
2 uur na de maaltijd nog metformine innemen omdat ik het vergeten was bij de maaltijd in te nemen was ook niet echt een handige actie vanmiddag.

Liep ik half uur later in de binnenstad (koopzondag), kreeg ik een hypo.
Naja, kon ik eindelijk weer eens een ons caramel fudge van de V&D wegkanen. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door swollywood op 01-02-2015 23:18:41 ]
pi_149305822
Ik spuit (langwerkende Lantus) om 20:00, maar ga over een maand uit eten. Aangezien mijn ouders nooit om 17:30 al aan tafel zitten moet ik heel waarschijnlijk spuiten tijdens het eten. Hoe en waar doen jullie dit? Gewoon aan tafel of gaan jullie even naar de wc(ruimte)?
pi_149305913
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:12 schreef swollywood het volgende:
2 uur na de maaltijd nog metformine innemen omdat ik het vergeten was bij de maaltijd in te nemen was ook niet echt een handige actie vanmiddag.

Liep ik half uur later in de binnenstad (koopzondag), kreeg ik een hypo.
Naja, kon ik eindelijk weer eens een ons caramel fudge van de V&D wegkanen. :+
Heb je naast Metformine nog andere medicijnen?
pi_149305992
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:44 schreef Dondergat het volgende:
Ik spuit (langwerkende Lantus) om 20:00, maar ga over een maand uit eten. Aangezien mijn ouders nooit om 17:30 al aan tafel zitten moet ik heel waarschijnlijk spuiten tijdens het eten. Hoe en waar doen jullie dit? Gewoon aan tafel of gaan jullie even naar de wc(ruimte)?
Ik deed het altijd op wc spuiten.
Heb nl een x iemand gehad die werd al gek als hij een naald zag.
Niet iedereen houd van het aangezicht van een spuit in buik/arm
  maandag 2 februari 2015 @ 20:33:32 #104
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149307786
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:44 schreef Dondergat het volgende:
Ik spuit (langwerkende Lantus) om 20:00, maar ga over een maand uit eten. Aangezien mijn ouders nooit om 17:30 al aan tafel zitten moet ik heel waarschijnlijk spuiten tijdens het eten. Hoe en waar doen jullie dit? Gewoon aan tafel of gaan jullie even naar de wc(ruimte)?
Als je met je ouders bent zou ik gewoon lekker aan tafel spuiten, je bent familie en ik neem aan dat je ouders je vaker hebben zien spuiten? Toen ik nog spoot deed ik dat gewoon hoor, maar ook met onbekenden erbij. Als ik met onbekenden aan tafel zat vroeg ik wel altijd even of er iemand was die last van naalden had, en als dat het geval was dan moesten ze maar even wegkijken :). Mijn vriend doet ook gewoon spuiten aan tafel, maar aangezien onze families en vrienden het nu wel gewend zijn van ons is dat ook niet gek meer haha.

Maar je moet doen waar je je het beste bij voelt. In mijn spuit tijd spoot ik overal, en ik heb me daar nooit ongemakkelijk bij gevoeld. Ik spoot op stations, pretparken, kermissen, op straat. Als het nodig was deed ik dat gewoon. Met m'n pomp is het wel een stuk makkelijker nu. :Y kwestie van paar knopjes indrukken.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149307845
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:47 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Heb je naast Metformine nog andere medicijnen?
Alleen nog 20 mg Atorvastatine voor de cholesterol naast 2x 500 mg Metformine.
En ik slik nog 150 mg Magnesium en 50 mg Q10 bij om bijwerkingen van de Atorvastatine te voorkomen.
pi_149311422
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef swollywood het volgende:

[..]

Alleen nog 20 mg Atorvastatine voor de cholesterol naast 2x 500 mg Metformine.
En ik slik nog 150 mg Magnesium en 50 mg Q10 bij om bijwerkingen van de Atorvastatine te voorkomen.
Welke bijwerkingen van de Atorvastatine had je als ik vragen mag?
En helpt de Q10 er goed voor, voor zover je kunt peilen?
pi_149312923
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:55 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Welke bijwerkingen van de Atorvastatine had je als ik vragen mag?
En helpt de Q10 er goed voor, voor zover je kunt peilen?
Ik heb de afgelopen 2 jaar simvastatine, pravastatine, atorvastatine en fluvastatine gebruikt (ook in die volgorde) en bij allemaal kreeg ik last van de meest vage spierklachten, tot uitvalsverschijnselen aan toe.

In overleg met de huisarts weer terug gegaan naar atorvastatine, aangezien die het meest werkzaam schijnt te zijn volgens haar en ik daar maar 20 mg van hoef te slikken (de andere allemaal 40 mg) en de spierklachten daar het minst erg bij waren.

In het blad diabc van de diabetespatiëntenvereniging DVN las ik, toen ik een aantal oude nummers nog een keer aan het doorlezen was, dat volgens engels onderzoek 50 mg Q10 zou moeten helpen tegen de spierklachten die veroorzaakt worden door de statines.

Cholesterol en Q10 worden door het lichaam allebei aangemaakt uit dezelfde stof en de statines blokkeren dus niet alleen de aanmaak van cholesterol, maar ook van Q10.

Ik gebruik nu sinds een maand weer atorvastatine en slik bij het avondeten 50 mg Q10 van Pharma Nord en heb tot nu toe nog niet weer van die vage spierklachten gehad. :P
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 23:58:47 #108
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_149315624
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:48 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik deed het altijd op wc spuiten.
Heb nl een x iemand gehad die werd al gek als hij een naald zag.
Niet iedereen houd van het aangezicht van een spuit in buik/arm
Of van bloed bij het meten. :D Mietjes.
Carpe Libertatem
  Moderator / Miss SHO dinsdag 3 februari 2015 @ 00:09:11 #109
22592 crew  Ole
pi_149315854
Maar ik vind op de wc prikken ook niet prettig. Ik meet alleen af en toe, dan zorg ik dat ik even ergens uit het zicht ga zitten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149317409
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Of van bloed bij het meten. :D Mietjes.
Ja inderdaad.
Straks even de huisarts bellen. Vermoed dat ik een keelontsteking heb, kan amper slikken en dus ook bijna niet eten of drinken.
Het is rood dik, en witte vlekken achter op tong en keel.

Heel fijn, zo 10 dagen voor onze bruiloft. Normaal zou ik t nog een dag of 2/3 aanzien. Maar op dit moment neem ik geen enkel risico.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 3 februari 2015 @ 11:03:54 #111
22592 crew  Ole
pi_149320668
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 06:21 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja inderdaad.
Straks even de huisarts bellen. Vermoed dat ik een keelontsteking heb, kan amper slikken en dus ook bijna niet eten of drinken.
Het is rood dik, en witte vlekken achter op tong en keel.

Heel fijn, zo 10 dagen voor onze bruiloft. Normaal zou ik t nog een dag of 2/3 aanzien. Maar op dit moment neem ik geen enkel risico.
Oeh sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149328189
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:03 schreef Ole het volgende:

[..]

Oeh sterkte!
Komt goed, mag over uurtje naar dokter. Hoop aan ene kant dat t keelontsteking is, en ik er iets voor krijg. Dan dat t een verkoudheidje is en niets aan te doen is...
pi_149329589
Ik heb wel eens gehoord dat mensen met diabetes (voor dat deze diagnose gesteld werd) klachten hadden zoals wazig en vaag zien. Klopt dit?

Zo ja, hoe waren deze klachten te omschrijven?
  zondag 8 februari 2015 @ 12:47:09 #114
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_149467826
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:48 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik deed het altijd op wc spuiten.
Heb nl een x iemand gehad die werd al gek als hij een naald zag.
Niet iedereen houd van het aangezicht van een spuit in buik/arm
Maar hoe doe je dat met alle benodigdheden? Ik heb de spuit, de naaldjes, een glazen pot voor afval, zakdoekjes, waar laat je dat dan allemaal in zo'n klein (meestal) hokje?

Ik spuit overigens in mijn been, kan dus onder tafel, niemand die iets hoeft te zien.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Als je met je ouders bent zou ik gewoon lekker aan tafel spuiten, je bent familie en ik neem aan dat je ouders je vaker hebben zien spuiten? Toen ik nog spoot deed ik dat gewoon hoor, maar ook met onbekenden erbij. Als ik met onbekenden aan tafel zat vroeg ik wel altijd even of er iemand was die last van naalden had, en als dat het geval was dan moesten ze maar even wegkijken :). Mijn vriend doet ook gewoon spuiten aan tafel, maar aangezien onze families en vrienden het nu wel gewend zijn van ons is dat ook niet gek meer haha.

Maar je moet doen waar je je het beste bij voelt. In mijn spuit tijd spoot ik overal, en ik heb me daar nooit ongemakkelijk bij gevoeld. Ik spoot op stations, pretparken, kermissen, op straat. Als het nodig was deed ik dat gewoon. Met m'n pomp is het wel een stuk makkelijker nu. :Y kwestie van paar knopjes indrukken.
Ze gaan me of de dag ervoor of de bewuste uit-etendag voor het eerst zien spuiten, als ik het aan tafel zou doen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er iemand tussen zit die er onpasselijk van wordt. Misschien mijn broertje. :D Maar twee anderen die zitten in de zorg, dus die zijn het gewend.
  zondag 8 februari 2015 @ 12:48:36 #115
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_149467875
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef swollywood het volgende:

[..]

Alleen nog 20 mg Atorvastatine voor de cholesterol naast 2x 500 mg Metformine.
En ik slik nog 150 mg Magnesium en 50 mg Q10 bij om bijwerkingen van de Atorvastatine te voorkomen.
Sport je (veel)? Ik vraag dit omdat je Metformine slikt en een hypo kreeg.
pi_149469501
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:48 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Sport je (veel)? Ik vraag dit omdat je Metformine slikt en een hypo kreeg.
2x per week 2 uur in de sportschool. Maar dit kwam doordat ik het niet bij de maaltijd ingenomen had, maar pas 2 uur later. Als ik het braaf bij de maaltijd inneem heb ik nergens last van.
pi_149469852
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:47 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat met alle benodigdheden? Ik heb de spuit, de naaldjes, een glazen pot voor afval, zakdoekjes, waar laat je dat dan allemaal in zo'n klein (meestal) hokje?

Ik spuit overigens in mijn been, kan dus onder tafel, niemand die iets hoeft te zien.

[..]

Ze gaan me of de dag ervoor of de bewuste uit-etendag voor het eerst zien spuiten, als ik het aan tafel zou doen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er iemand tussen zit die er onpasselijk van wordt. Misschien mijn broertje. :D Maar twee anderen die zitten in de zorg, dus die zijn het gewend.
Naald liet ik er dan op zitten. En de rest gooide ik in klein tasje. Je word snel handig vond ik
  zondag 8 februari 2015 @ 17:03:37 #118
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149476894
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:47 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat met alle benodigdheden? Ik heb de spuit, de naaldjes, een glazen pot voor afval, zakdoekjes, waar laat je dat dan allemaal in zo'n klein (meestal) hokje?

Ik spuit overigens in mijn been, kan dus onder tafel, niemand die iets hoeft te zien.

[..]

Ze gaan me of de dag ervoor of de bewuste uit-etendag voor het eerst zien spuiten, als ik het aan tafel zou doen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er iemand tussen zit die er onpasselijk van wordt. Misschien mijn broertje. :D Maar twee anderen die zitten in de zorg, dus die zijn het gewend.
Naaldjes e.d. gewoon in je etuitje stoppen als je ermee gespoten heb en thuis weggooien. In al mijn tassen zitten ook verdwaalde stripjes :P

En als er al 2 mensen vd zorg bij je aan tafel zitten samen met je ouders dan moet het wel goedkomen toch? Ik neem aan dat je in je buik spuit? Dus kwestie van even snel shirt omhoog, naald erin en weer eruit en klaar? 15sec werk :) gaat vast goedkomen.

Heb je trouwens thuis wel een naaldencontainer?

*Edit: ik zie nu pas dat je in je been spuit *spuit 11* :') maar als je in je been spuit zou ik wel even naar het toilet gaan, beetje awkward als je in een restaurant met je broek naar beneden zit. Of gewoon voor deze keer in je buik spuiten, kan geen kwaad lijkt me. Maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149477092
Als je in je been spuit zou ik idd ook even naar het toilet gaan. Zou niet door je broek heen spuiten. Dan heb je kans dat er kledingvezeltjes bij het prikgaatje komen en heb je sneller kans dat het gaat ontsteken.

Ik heb altijd een leeg Mentospotje bij me waar ik de naaldjes in doe. Maar anders zou ik hem gewoon op de pen laten zitten en thuis in de naaldencontainer doen.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:14:57 #120
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_149479395
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:41 schreef swollywood het volgende:

[..]

2x per week 2 uur in de sportschool. Maar dit kwam doordat ik het niet bij de maaltijd ingenomen had, maar pas 2 uur later. Als ik het braaf bij de maaltijd inneem heb ik nergens last van.
Ik heb 1 keer met Metformine bijna een hypo gehad (3.9). Maar dat was na fanatiek sporten die dag. Nu ik spuit heb ik wel vaker een hypo na het sporten. Ik neem daarom banaan of een broodje mee voor na het sporten.

quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:52 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Naald liet ik er dan op zitten. En de rest gooide ik in klein tasje. Je word snel handig vond ik
Ik zal een tas meenemen waar ik het spul in kan doen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Naaldjes e.d. gewoon in je etuitje stoppen als je ermee gespoten heb en thuis weggooien. In al mijn tassen zitten ook verdwaalde stripjes :P

En als er al 2 mensen vd zorg bij je aan tafel zitten samen met je ouders dan moet het wel goedkomen toch? Ik neem aan dat je in je buik spuit? Dus kwestie van even snel shirt omhoog, naald erin en weer eruit en klaar? 15sec werk :) gaat vast goedkomen.

Heb je trouwens thuis wel een naaldencontainer?

*Edit: ik zie nu pas dat je in je been spuit *spuit 11* :') maar als je in je been spuit zou ik wel even naar het toilet gaan, beetje awkward als je in een restaurant met je broek naar beneden zit. Of gewoon voor deze keer in je buik spuiten, kan geen kwaad lijkt me. Maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Ik heb nog geen afvalcontainer voor de spullen (gekregen). Ik doe het nu in een glazen potje wat ik later langs breng bij de apotheek.
Met een rokje bijvoorbeeld zou het wel kunnen om in m'n been te spuiten aan tafel. Maar ik kijk nog even wat ik ga doen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:09 schreef Sylvana het volgende:
Als je in je been spuit zou ik idd ook even naar het toilet gaan. Zou niet door je broek heen spuiten. Dan heb je kans dat er kledingvezeltjes bij het prikgaatje komen en heb je sneller kans dat het gaat ontsteken.

Ik heb altijd een leeg Mentospotje bij me waar ik de naaldjes in doe. Maar anders zou ik hem gewoon op de pen laten zitten en thuis in de naaldencontainer doen.
Hebben jullie gelijk een naaldencontainer gekregen? Mijn DVK heeft in eerste instantie niks gezegd over de afvalspullen op een bepaalde manier weggooien. Het was dat ik het online las, dat ik wist dat het niet bij gewoon huisvuil kan.
pi_149479434
Bij de apotheek kun je gewoon een naaldencontainer krijgen ^O^
  maandag 9 februari 2015 @ 00:08:01 #122
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149496546
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Bij de apotheek kun je gewoon een naaldencontainer krijgen ^O^
Jep :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149502739
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:14 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb nog geen afvalcontainer voor de spullen (gekregen). Ik doe het nu in een glazen potje wat ik later langs breng bij de apotheek.
}:|
Hup naar de apotheek en vraag om een naaldencontainer.
Kost niks, als hij vol is lever je hem in en krijg je een nieuwe.
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO maandag 9 februari 2015 @ 21:17:02 #124
22592 crew  Ole
pi_149521904
Ik kreeg hem van de dvk.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149595510
Dan ga ik binnenkort even naar de apotheek.
Is het trouwens verplicht om aan te geven dat je bent gaan spuiten als je diabetes hebt wat betreft je rijbewijs? Toen ik afreed had ik alleen pillen.
pi_149601431
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:55 schreef Dondergat het volgende:
Dan ga ik binnenkort even naar de apotheek.
Is het trouwens verplicht om aan te geven dat je bent gaan spuiten als je diabetes hebt wat betreft je rijbewijs? Toen ik afreed had ik alleen pillen.
Volgens mij gaat het bij je rijbewijs keuring voornamelijk om of je je hypo/hypers kan aanvoelen en of je zichtoogproblemen hebt, maar anders moet je het CBR even contacten erover. Ik ben ook aan het uitzoeken hoe het zit als ik met een rijbewijs wil beginnen, wat een gedoe allemaal zeg :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149601497
En mijn hba1c was weer gezakt hoorde ik vanmiddag van mijn internist, nu 68 *O* in 1.5 jaar tijd van 98 naar 68 vind ik toch best awesome :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149602671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:54 schreef Diconnected het volgende:
En mijn hba1c was weer gezakt hoorde ik vanmiddag van mijn internist, nu 68 *O* in 1.5 jaar tijd van 98 naar 68 vind ik toch best awesome :D
Netjes idd! ^O^
Ik las pas iets over dat je in het vervolg gewoon naar je eigen internist/oogarts mag voor rijbewijskeuring. Dus dat scheelt alweer een heleboel geld. Ik moet volgend jaar voor het eerst verlengen. Toen ik rijbewijs haalde had ik nog geen diabetes.

Ik moet ook ff afspraak met dvk maken. Ben hééél benieuwd naar mijn hba1c. Vorige keer was hij 51.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149614874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik las pas iets over dat je in het vervolg gewoon naar je eigen internist/oogarts mag voor rijbewijskeuring. Dus dat scheelt alweer een heleboel geld. Ik moet volgend jaar voor het eerst verlengen. Toen ik rijbewijs haalde had ik nog geen diabetes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is inderdaad goed nieuws. Zo'n keuring voor diabetes (of iets anders) kost toch nogal wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 21:49:05 #130
22592 crew  Ole
pi_149615597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:54 schreef Diconnected het volgende:
En mijn hba1c was weer gezakt hoorde ik vanmiddag van mijn internist, nu 68 *O* in 1.5 jaar tijd van 98 naar 68 vind ik toch best awesome :D
Kom ik aan met 43 is gewoon bijna normaal. Misschien heb ik het wel niet meer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149615739
Dankjewel Dondergat :)

quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:49 schreef Ole het volgende:

[..]

Kom ik aan met 43 is gewoon bijna normaal. Misschien heb ik het wel niet meer
Mijn laagste was de keer hiervoor 46. Maarja type1 kom je niet meer vanaf ;)
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:37:03 #132
22592 crew  Ole
pi_149617833
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:52 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel Dondergat :)

[..]

Mijn laagste was de keer hiervoor 46. Maarja type1 kom je niet meer vanaf ;)
type 2 hier. En was er snel bij. Merk soms wel schommelingen. Maar als ik prik zit ik meestal onder de 8. Wel met 2 metformine per dag.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149617939
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:05 #134
22592 crew  Ole
pi_149618041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
Dat laatste lijkt me ook! Eventjes een beetje te hoog is beter dan een hypo toch? Kan voor een dagje niet zoveel kwaad toch?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:47 #135
22592 crew  Ole
pi_149618083
En geniet van je dag en zo!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149618164
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook! Eventjes een beetje te hoog is beter dan een hypo toch? Kan voor een dagje niet zoveel kwaad toch?
Precies lijkt mij ook!
Wel een lef hoor trouwen op vrijdag de 13e! :o
Fijne dag morgen gridjuh, geniet ervan!
pi_149618318
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Precies lijkt mij ook!
Wel een lef hoor trouwen op vrijdag de 13e! :o
Fijne dag morgen gridjuh, geniet ervan!
Niets mis met vrijdag de 13e hoor... We hebben dan 10 jaar :)
En t word goed weer dus, en beter te hoog dan te laag, hij zei zelfs, anders gewoon je pomp uit. Dan zal je zien dat ik meer moet plassen, en dat gaat al zo handig met die grote jurk die ik heb...


Maar komt goed, word een mooie dag!
pi_149620272
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:49 schreef Ole het volgende:

[..]

Kom ik aan met 43 is gewoon bijna normaal. Misschien heb ik het wel niet meer
Ja als type 2 is je hba1c vaak lager dan bij t1d :Y maar netjes hoor! Ik hoop dat ik gewoon lekker blijf zakken :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
Je kan beter wat hoger zitten idd :Y zet je basaal anders op 70%? Dan staat ie niet super laag maar wel lager dan normaal, dan blijf je ook aan de wat hogere kant zitten. Als je hem helemaal uit zet heb je de kans dat je de hele dag hoog zit, dat is ook niet fijn.

Wel heel veel plezier morgen :D ^) geniet ervan!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149634077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
Gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag! Feest ze.
pi_149658761
Hoe was je bruiloft gridjuh?

Ik wilde vanochtend bij de apotheek nieuwe testscassettes voor de Accuchek Mobile halen. Blijkt dat Menzis ze niet meer vergoedt!!! :( Dus nou kreeg ik 1 of andere vage meter van Caresens mee. Maar die heeft losse teststrips en een losse prikpen en dat vind ik echt onhandig :( Dus maandag maar met Mediq bellen, misschien als ik daar ga bestellen dat ze wel vergoedt worden. Dan moet ik maar overstappen. Maar echt belachelijk dat de verzekeraar zoveel macht heeft dat die dit kan bepalen :( Ik las al wel dat er Kamervragen over gesteld zijn, maarja, daar heb ik nu niks aan.
pi_149661203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:
Hoe was je bruiloft gridjuh?

Ik wilde vanochtend bij de apotheek nieuwe testscassettes voor de Accuchek Mobile halen. Blijkt dat Menzis ze niet meer vergoedt!!! :( Dus nou kreeg ik 1 of andere vage meter van Caresens mee. Maar die heeft losse teststrips en een losse prikpen en dat vind ik echt onhandig :( Dus maandag maar met Mediq bellen, misschien als ik daar ga bestellen dat ze wel vergoedt worden. Dan moet ik maar overstappen. Maar echt belachelijk dat de verzekeraar zoveel macht heeft dat die dit kan bepalen :( Ik las al wel dat er Kamervragen over gesteld zijn, maarja, daar heb ik nu niks aan.
Ge wel dig,

Mooi zonnig weer en eigenlijk best warm. Veel indrukken gehad en nog aan het genieten daarvan!
pi_149661413
Gefeliciteerd gridjuh.
Fijn dat het weer zo goed was :)
pi_149668058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:
Hoe was je bruiloft gridjuh?

Ik wilde vanochtend bij de apotheek nieuwe testscassettes voor de Accuchek Mobile halen. Blijkt dat Menzis ze niet meer vergoedt!!! :( Dus nou kreeg ik 1 of andere vage meter van Caresens mee. Maar die heeft losse teststrips en een losse prikpen en dat vind ik echt onhandig :( Dus maandag maar met Mediq bellen, misschien als ik daar ga bestellen dat ze wel vergoedt worden. Dan moet ik maar overstappen. Maar echt belachelijk dat de verzekeraar zoveel macht heeft dat die dit kan bepalen :( Ik las al wel dat er Kamervragen over gesteld zijn, maarja, daar heb ik nu niks aan.
Je kan beter via Bosman of Boeren Medical je spullen bestellen, die hebben vaak goede contracten bij zorgverzekeraars. En anders de DVN winkel :)
Ik las laatst dat Menzis idd erg vervelend is met vergoedingen, is echt belachelijk :N
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149668117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:28 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Je kan beter via Bosman of Boeren Medical je spullen bestellen, die hebben vaak goede contracten bij zorgverzekeraars. En anders de DVN winkel :)
Ik las laatst dat Menzis idd erg vervelend is met vergoedingen, is echt belachelijk :N
Maar Mediq heeft dat ook hoor ik overal? En DVN-winkel koopt zelf in bij Mediq en verkoopt dat weer door hoorde ik :?
Ik ga iig maandag maar even bellen naar wat leveranciers.
pi_149668162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Maar Mediq heeft dat ook hoor ik overal? En DVN-winkel koopt zelf in bij Mediq en verkoopt dat weer door hoorde ik :?
Ik ga iig maandag maar even bellen naar wat leveranciers.
Hm okay. Ja ik zit al 16 jaar bij Bosman, dus dat weet ik allemaal niet :D ik heb nog nooit in die 16 jaar problemen gehad met Bosman, altijd een superservice en die bezorgen in hoge nood dus ook in het weekend mocht je ineens een tekort hebben bijvoorbeeld.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149668309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:32 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm okay. Ja ik zit al 16 jaar bij Bosman, dus dat weet ik allemaal niet :D ik heb nog nooit in die 16 jaar problemen gehad met Bosman, altijd een superservice en die bezorgen in hoge nood dus ook in het weekend mocht je ineens een tekort hebben bijvoorbeeld.
Hmm dat is wel handig ja. Ik zal eens gaan vergelijken :)
Wel jammer dat het zo opeens op stel en sprong moet. Dat ik niet gewoon bericht heb gekregen dat het per 1 januari niet meer vergoed wordt ( waarom ik op 5 januari nog wel 4 cassettes heb gekregen snap ik ook niet) Dan had ik gewoon rustig kunnen uitzoeken en overstappen.
pi_149668495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hmm dat is wel handig ja. Ik zal eens gaan vergelijken :)
Wel jammer dat het zo opeens op stel en sprong moet. Dat ik niet gewoon bericht heb gekregen dat het per 1 januari niet meer vergoed wordt ( waarom ik op 5 januari nog wel 4 cassettes heb gekregen snap ik ook niet) Dan had ik gewoon rustig kunnen uitzoeken en overstappen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hmm dat is wel handig ja. Ik zal eens gaan vergelijken :)
Wel jammer dat het zo opeens op stel en sprong moet. Dat ik niet gewoon bericht heb gekregen dat het per 1 januari niet meer vergoed wordt ( waarom ik op 5 januari nog wel 4 cassettes heb gekregen snap ik ook niet) Dan had ik gewoon rustig kunnen uitzoeken en overstappen.
Ja ik had het in de Diabc en op fb al gelezen dat er moeilijk gedaan wordt over diabetesmateriaal. Maar voor mij was dat niet aan orde dus ook niet druk over gemaakt. Maar ik vind Bosman echt super. Je besteld bijv maandag en dinsdag heb je het in huis. Je kan zowel telefonisch als via het internet bestellen, en ze hebben echt van alle merken spullen geloof ik. Vriendelijke meiden bij de klantenservice ook ^O^ In zelf heb een Animas pomp, en daar hebben ze dus ook altijd spullen van, de dvn winkel heeft dat dus bijvoorbeeld niet.

Maar ik zou als ik jou was ook gewoon even vergelijken en alles. Ik hoef in ieder geval nooit wat te betalen bij Bosman, en als ik wat moet betalen is het voor een accessoire bijv.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149670062
Oorzaak type 1 diabetes ligt in de darm

http://www.nu.nl/gezondhe(...)es-ligt-in-darm.html
  Moderator / Miss SHO zaterdag 14 februari 2015 @ 19:03:08 #149
22592 crew  Ole
pi_149670691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:40 schreef nz1900 het volgende:
Oorzaak type 1 diabetes ligt in de darm

http://www.nu.nl/gezondhe(...)es-ligt-in-darm.html
eerst maar verder onderzoek afwachten. Er wordt zoveel beweerd dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 16-02-2015 00:02:48 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 15 februari 2015 @ 23:43:18 #150
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_149715082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:40 schreef nz1900 het volgende:
Oorzaak type 1 diabetes ligt in de darm

http://www.nu.nl/gezondhe(...)es-ligt-in-darm.html
Dat iemand wat roeptoetert, maakt het nog niet de waarheid. Pas als het onomstotelijk vast komt te staan bij objectief onderzoek, dat ook verifieerbaar is, kun je er waarde aan hechten.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_149723252
Nou ik ben overgestapt naar Mediq want daar wordt wel gewoon vergoed ^O^
Dus ze sturen meteen 8 cassettes op *O*
  maandag 16 februari 2015 @ 17:59:39 #152
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149732468
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:53 schreef Sylvana het volgende:
Nou ik ben overgestapt naar Mediq want daar wordt wel gewoon vergoed ^O^
Dus ze sturen meteen 8 cassettes op *O*
Oh das wel beter dan!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149733197
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Oh das wel beter dan!
Ja idd :D
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2015 @ 20:06:38 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_149737506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:42 schreef Diconnected het volgende:
Maar ik zou als ik jou was ook gewoon even vergelijken en alles. Ik hoef in ieder geval nooit wat te betalen bij Bosman, en als ik wat moet betalen is het voor een accessoire bijv.
Ik mag, net als zoveel, niet meer via Bosman, want mijn verzekeraar is onderdeel van Achmea.

Ze hebben wel een keer 8x het accucheck mobile apparaat opgestuurd in plaats van cassettes. :')
Carpe Libertatem
pi_149737860
Fijn, binnen 4 weken weer pijnbestrijding voor mijn buik.
Dat vinden mijn waardes zo geweldig, maar niet heus, verschrikkelijk en dan een hele week last van hebben bah
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:57:19 #156
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149860269
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik mag, net als zoveel, niet meer via Bosman, want mijn verzekeraar is onderdeel van Achmea.

Ze hebben wel een keer 8x het accucheck mobile apparaat opgestuurd in plaats van cassettes. :')
Oh ja ik zit dus bij Dsw, nergens last van dus :P

Ik heb eigenlijk nooit wat verkeerds gehad volgens mij...
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 09:06:34 #157
22592 crew  Ole
pi_149880680
https://www.facebook.com/groups/484725278233674/?fref=nf

Heb me net hier aangemeld. Ziet er wel uit als een fijne groep. Ben benieuwd . Anders ben ik zo weer weg ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149881913
Aan dat doort groepen kun je idd veel steun hebben. Ik ben zelf lid van een groep voor jongvolwassenen met type1 en daar hebben we ook nog een whatsapp-groep van. Erg fijn om mensen te hebben die je begrijpen. In mijn directe ongeving ken ik niemand met diabetes namelijk.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 11:44:35 #159
22592 crew  Ole
pi_149882956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 10:43 schreef Sylvana het volgende:
Aan dat doort groepen kun je idd veel steun hebben. Ik ben zelf lid van een groep voor jongvolwassenen met type1 en daar hebben we ook nog een whatsapp-groep van. Erg fijn om mensen te hebben die je begrijpen. In mijn directe ongeving ken ik niemand met diabetes namelijk.
vind dit topic ook al fijn, de herkenning en ervaring delen is prettig. En ik kan / wil er niet altijd irl over praten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149884904
Ik ken in mijn directe omgeving wel wat mensen. Het scheelt wel heel erg dat mijn vriend het ook heeft hoor, we merken van elkaar wanneer we hoog/laag zitten en waarom iemand ineens gek kan reageren of zich niet lekker voelt.

Daarbij ken ik ook veel mensen omdat ik vrijwilliger ben bij de dvn, dus dat scheelt ook.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 13:20:28 #161
22592 crew  Ole
pi_149885196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:06 schreef Diconnected het volgende:
Ik ken in mijn directe omgeving wel wat mensen. Het scheelt wel heel erg dat mijn vriend het ook heeft hoor, we merken van elkaar wanneer we hoog/laag zitten en waarom iemand ineens gek kan reageren of zich niet lekker voelt.

Daarbij ken ik ook veel mensen omdat ik vrijwilliger ben bij de dvn, dus dat scheelt ook.
Het is wel fijn als je omgeving het beter snapt.
Heb nogal eens te maken met mensen die niet begrijpen dat je af en toe fel kunt reageren (is niet mijn karakter) of er even als een dweil uitziet.

En dat terwijl ik de laatste tijd redelijk stabiel ben.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 15:52:21 #162
22592 crew  Ole
pi_149889556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
Zit jij toevallig ook op die FB site?

If so: prachtige jurk! ^)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149889752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:52 schreef Ole het volgende:

[..]

Zit jij toevallig ook op die FB site?

If so: prachtige jurk! ^)
Ja sinds vandaag :p
En thanks :) als je de goeie hebt gezien. Ingrid G

Ik ben kampioen in hypos krijgen naar het slapen, dus zeg maar sochtends na kranten bezorgen en even terug naar bed, en dan hup hypo
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 15:59:15 #164
22592 crew  Ole
pi_149889785
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:58 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja sinds vandaag :p
En thanks :) als je de goeie hebt gezien. Ingrid G

Ik ben kampioen in hypos krijgen naar het slapen, dus zeg maar sochtends na kranten bezorgen en even terug naar bed, en dan hup hypo
Trouwdag en naam waren té toevallig :D
Heb me ook pas gister aangemeld .
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 21 februari 2015 @ 16:00:02 #165
22592 crew  Ole
pi_149889814
Ik ben Esther Maxim trouwens. Daar foto van mijn andere kater.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149890389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:00 schreef Ole het volgende:
Ik ben Esther Maxim trouwens. Daar foto van mijn andere kater.
Mooie foto he :)
  Moderator / Miss SHO zondag 22 februari 2015 @ 13:55:32 #167
22592 crew  Ole
pi_149916684
Baal nu al van die groep. Al die suffe plaatjes vervuilen mijn tijdlijn
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149952379
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:55 schreef Ole het volgende:
Baal nu al van die groep. Al die suffe plaatjes vervuilen mijn tijdlijn
Zouden we die meldingen dan niet uit kunnen zetten...dan moeten we wel zelf iedere x kijken ipv dat het op tijdlijn verschijnt
pi_149952614
Ja je kunt dat idd uitzetten. Moet je even rechts op een post van hun klikken en dan kun je zeggen "niet meer volgen maar wel lid blijven van groep"
  Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2015 @ 13:25:19 #170
22592 crew  Ole
pi_149952674
Dat probeerde ik al. " meldingen verbergen " . Het blijft gewoon verschijnen :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2015 @ 13:26:19 #171
22592 crew  Ole
pi_149952710
Ohw wacht, even iets anders geprobeerd. Gelukt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149953924
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef Ole het volgende:
Ohw wacht, even iets anders geprobeerd. Gelukt.
:)

Ben nog steeds beetje opzoek naar goede weekmenu's
  Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2015 @ 14:12:21 #173
22592 crew  Ole
pi_149954091
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:06 schreef gridjuh het volgende:

[..]

:)

Ben nog steeds beetje opzoek naar goede weekmenu's
Die zijn lastig te vinden.
Mij is wel geadviseerd 6 X per dag wat te eten. 3 keer gezond tussendoortje. Dan neem ik youhurt, fruit, noten. De zogenaamd gezonde tussendoortjes als evergreens en mueslirepen niet teveel.
Zoveel mogelijk volkoren.

Veel 'diabetesmenu's' zij met weinig carbs. Daar ben ik niet zo van.

Als ik iets zie, niet te duur ook dan post ik het hier wel.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 23 februari 2015 @ 15:10:59 #174
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149955722
Over welke fb groep hebben jullie het? Nu ben ik nieuwsgierig haha.

Ik ben nu ongeveer 3 weekjes low carb aan het eten, en ik gebruik echt minder insuline nu omdat ik dus ook minder koolhydraten eet. In het begin was dat wel even puzzelen qua bolussen enzo, dus vaak wat hypo's, maar dat gaat nu dus steeds beter :) Ik kreeg als aanraden ook eens te kijken naar het Dr. Frank dieet, dat schijnt ook vrij goed toegankelijk te zijn voor diabeten.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2015 @ 15:44:12 #175
22592 crew  Ole
pi_149956633
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:10 schreef Diconnected het volgende:
Over welke fb groep hebben jullie het? Nu ben ik nieuwsgierig haha.

Ik ben nu ongeveer 3 weekjes low carb aan het eten, en ik gebruik echt minder insuline nu omdat ik dus ook minder koolhydraten eet. In het begin was dat wel even puzzelen qua bolussen enzo, dus vaak wat hypo's, maar dat gaat nu dus steeds beter :) Ik kreeg als aanraden ook eens te kijken naar het Dr. Frank dieet, dat schijnt ook vrij goed toegankelijk te zijn voor diabeten.
Deze https://www.facebook.com/groups/484725278233674/?fref=ts
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149957260
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:10 schreef Diconnected het volgende:
Over welke fb groep hebben jullie het? Nu ben ik nieuwsgierig haha.

Ik ben nu ongeveer 3 weekjes low carb aan het eten, en ik gebruik echt minder insuline nu omdat ik dus ook minder koolhydraten eet. In het begin was dat wel even puzzelen qua bolussen enzo, dus vaak wat hypo's, maar dat gaat nu dus steeds beter :) Ik kreeg als aanraden ook eens te kijken naar het Dr. Frank dieet, dat schijnt ook vrij goed toegankelijk te zijn voor diabeten.
Ja maar die boeken zijn duur, heb daar nu het geld niet voor :'(
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:33:03 #177
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_149992104
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:04 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja maar die boeken zijn duur, heb daar nu het geld niet voor :'(
Ja misschien ergens tweedehands te verkrijgen of iemand in de buurt die hem misschien heeft?
quote:
Ah danku. Ik zag al een paar bekenden van me in die groep toen ik er op klikte.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_150105933
Ik heb om een naaldencontainer gevraagd. Zegt mijn DVK dat ik het hele spul zo in de container mag gooien.
pi_150105969
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb om een naaldencontainer gevraagd. Zegt mijn DVK dat ik het hele spul zo in de container mag gooien.
Lolwat?
Gewoon naar de apotheek lopen en vragen om een container.
Mokkel met stuntstok
pi_150105974
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb om een naaldencontainer gevraagd. Zegt mijn DVK dat ik het hele spul zo in de container mag gooien.
Bij de apotheek vragen anders.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:47:34 #181
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_150108439
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:34 schreef Dondergat het volgende:
Ik heb om een naaldencontainer gevraagd. Zegt mijn DVK dat ik het hele spul zo in de container mag gooien.
Eh :')

Ga gewoon naar je apotheek en vraag om een naaldencontainer.

Kijk ik gooi soms ook dingen gewoon in de prullenbak, maar mocht een dopje ofzo ineens losschieten ligt er gewoon een open naald in de prullenbak, gaat je zak naar de tering of iemand anders haalt zich er aan open. Maar zelfs als ik onderweg ben bewaar ik de naaldjes en stripjes in mijn etui en gooi thuis alles in de naaldencontainer. Ik heb er dan ook 3 in huis staan :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_150467721
Ondanks de zware tijd na het auto-ongeluk van mijn vriend is het me toch gelukt om mijn diabetes onder controle te houden en was mijn hba1c vandaag 50! *O*
Verder was ook alles goed (bloeddruk/voeten) Dus ben erg trots op mezelf! ^O^
pi_150470796
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:52 schreef Sylvana het volgende:
Ondanks de zware tijd na het auto-ongeluk van mijn vriend is het me toch gelukt om mijn diabetes onder controle te houden en was mijn hba1c vandaag 50! *O*
Verder was ook alles goed (bloeddruk/voeten) Dus ben erg trots op mezelf! ^O^
Trots op je!

Mijne gaat niet goed, weer een smak gemaakt met de fiets, verga van de pijn.
Nu voorbereiden voor de reis naar Polen....voor het eerst vliegen met diabetes(x daarvoor had ik t nog niet) en voor het eerst ver weg....help
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 maart 2015 @ 03:10:59 #184
22592 crew  Ole
pi_150486179
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:04 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Trots op je!

Mijne gaat niet goed, weer een smak gemaakt met de fiets, verga van de pijn.
Nu voorbereiden voor de reis naar Polen....voor het eerst vliegen met diabetes(x daarvoor had ik t nog niet) en voor het eerst ver weg....help
sterkte :*

ik heb 2. vaak in goede waarden. Maar heb nu even stress en dat hakt er wel in
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150486866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:10 schreef Ole het volgende:

[..]

sterkte :*

ik heb 2. vaak in goede waarden. Maar heb nu even stress en dat hakt er wel in
stress werkt bij mij suikerverlagend.
We zijn nu ook nog op zoek naar de oorzaak waarom ik zo val en ontzettend moe ben.
Ik denk zelf mogelijk aan B12 tekort.
Suiker was het toen niet, bloeddruk is ook goed. Het moet ergens van komen lijkt mij
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 maart 2015 @ 13:17:08 #186
22592 crew  Ole
pi_150493365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:25 schreef gridjuh het volgende:

[..]

stress werkt bij mij suikerverlagend.
We zijn nu ook nog op zoek naar de oorzaak waarom ik zo val en ontzettend moe ben.
Ik denk zelf mogelijk aan B12 tekort.
Suiker was het toen niet, bloeddruk is ook goed. Het moet ergens van komen lijkt mij
Zou kunnen. Laat ook even je vitamine d testen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150495024
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:04 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Trots op je!

Mijne gaat niet goed, weer een smak gemaakt met de fiets, verga van de pijn.
Nu voorbereiden voor de reis naar Polen....voor het eerst vliegen met diabetes(x daarvoor had ik t nog niet) en voor het eerst ver weg....help
Dankje! En dat is niet fijn, hopelijk komen ze snel achter de oorzaak. Sterkte ermee!

En qua vliegen heb je een medische verklaring van je arts nodig en een medicijnoverzicht van de apotheek. En als je zorgt dat je overal genoeg van meeneemt komt het helemaal goed. Maar neem wel alles in je handbagage mee want in het bagageruim is het te koud. Bij sommige maatschappijen kun je extra medische handbagage meenemen, moet je van te voren aanvragen. Dan mag je bijv 10 kg meenemen ipv 5 kg. En verder niet te druk om maken, zo spannend is het niet :)
pi_150538350
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje! En dat is niet fijn, hopelijk komen ze snel achter de oorzaak. Sterkte ermee!

En qua vliegen heb je een medische verklaring van je arts nodig en een medicijnoverzicht van de apotheek. En als je zorgt dat je overal genoeg van meeneemt komt het helemaal goed. Maar neem wel alles in je handbagage mee want in het bagageruim is het te koud. Bij sommige maatschappijen kun je extra medische handbagage meenemen, moet je van te voren aanvragen. Dan mag je bijv 10 kg meenemen ipv 5 kg. En verder niet te druk om maken, zo spannend is het niet :)
We gaan niet zo lang en een deel gaat met mijn ouders mee, die gaan nl eerder en met de auto.
Wij kunnen alleen handbagage meenemen(10kg)
Zou ik het ook aan moeten geven bij de douane...
pi_150538379
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:01 schreef gridjuh het volgende:

[..]

We gaan niet zo lang en een deel gaat met mijn ouders mee, die gaan nl eerder en met de auto.
Wij kunnen alleen handbagage meenemen(10kg)
Zou ik het ook aan moeten geven bij de douane...
Ja ook als je alleen handbagage hebt moet je het aangeven bij de douane door die medische verklaring en geneesmiddelenpaspoort.
pi_150540560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ook als je alleen handbagage hebt moet je het aangeven bij de douane door die medische verklaring en geneesmiddelenpaspoort.
Dat word dan nog spannend...
Totaal geen idee wat ik moet verwachten
pi_150542060
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:05 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Dat word dan nog spannend...
Totaal geen idee wat ik moet verwachten
Nouja vaak vragen ze er niet om hoor, maar soms wel. Dus je kunt het maar beter wel bij je hebben :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:49:11 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_150542184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ook als je alleen handbagage hebt moet je het aangeven bij de douane door die medische verklaring en geneesmiddelenpaspoort.
Ik vlieg elke twee maanden naar Milaan vanaf Schiphol en heb nog nooit een medische verklaring of geneesmiddelenpaspoort bij me gehad. Altijd wel een insulinepen en naalden in m'n handbagage.
Ze hebben er nog nooit iets over gezegd, ook niet in Italië.
pi_150542278
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vlieg elke twee maanden naar Milaan vanaf Schiphol en heb nog nooit een medische verklaring of geneesmiddelenpaspoort bij me gehad. Altijd wel een insulinepen en naalden in m'n handbagage.
Ze hebben er nog nooit iets over gezegd, ook niet in Italië.
Nouja zoals ik net dus postte, vaak vragen ze er idd niet naar, maar heb toch ook al wel paar keer gehad van wel (Amsterdam-Barcelona/Girona)
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:53:34 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_150542367
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja zoals ik net dus postte, vaak vragen ze er idd niet naar, maar heb toch ook al wel paar keer gehad van wel (Amsterdam-Barcelona/Girona)
Ik heb het op bijna honderd vluchten nog nooit meegemaakt.
En mochten ze lastig doen dan mogen ze m'n internist bellen :')
pi_150548692
Ja wij gaan naar Polen....dus ik zorg gewoon dat ik alles bij heb.
  Moderator / Miss SHO woensdag 11 maart 2015 @ 23:29:15 #196
22592 crew  Ole
pi_150551503
Ik zou het ook gewoon maar doen. Weet je het ook voor een volgende keer :)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:26:21 #197
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_150558310
Met een insulinepomp door de douane is wel altijd 'gedoe', vooral in Amerika. Moet je alles 3x uitleggen enzo. Hier in Europa minder last mee gehad. Ik vlieg wel altijd met medisch paspoort en doktersverklaring en m'n vriend ook. Just in case. Vliegen morgen ook naar Dublin, dus dan gaat het hele zooitje weer mee.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:01:18 #198
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150613070
HELP!

Ik ben heel slim geweest. :') Ik heb wel mijn spuit meegenomen, maar de naalden niet! Wat kan ik doen? Ik moet nu eigenlijk spuiten, maar het kan niet en er is niks meer open.
pi_150614218
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:01 schreef Dondergat het volgende:
HELP!

Ik ben heel slim geweest. :') Ik heb wel mijn spuit meegenomen, maar de naalden niet! Wat kan ik doen? Ik moet nu eigenlijk spuiten, maar het kan niet en er is niks meer open.
Waar ben je en wanneer ben je weer thuis? Kun je naar de spoedapotheek bij het ziekenhuis?
pi_150614305
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waar ben je en wanneer ben je weer thuis?
Mokkel met stuntstok
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:03:41 #201
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150616267
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waar ben je en wanneer ben je weer thuis? Kun je naar de spoedapotheek bij het ziekenhuis?
Zondag kan ik pas weer bij mijn eigen naalden. Ik zou morgenochtend naar het ziekenhuis kunnen.

Gaat me dat eigen risico kosten, of hoef ik alleen te betalen voor een doosje naalden? Of kan ik ook twee naalden meekrijgen?
pi_150616422
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:03 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Zondag kan ik pas weer bij mijn eigen naalden. Ik zou morgenochtend naar het ziekenhuis kunnen.

Gaat me dat eigen risico kosten, of hoef ik alleen te betalen voor een doosje naalden? Of kan ik ook twee naalden meekrijgen?
Ik zou eerst bellen voor je erheen gaat. Ik heb 1 keer gehad dat ik geen naalden meer had en toen heb ik er gewoon zo een paar meegekregen. Maar kan per ziekenhuis verschillen hoe moeilijk ze doen natuurlijk.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:20:50 #203
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150617125
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik zou eerst bellen voor je erheen gaat. Ik heb 1 keer gehad dat ik geen naalden meer had en toen heb ik er gewoon zo een paar meegekregen. Maar kan per ziekenhuis verschillen hoe moeilijk ze doen natuurlijk.
Bellen naar het ziekenhuis zelf of het spoednummer van mijn dokter?
pi_150617323
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:20 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Bellen naar het ziekenhuis zelf of het spoednummer van mijn dokter?
Van ziekenhuisapotheek :) Kan zijn dat ze net toevallig jouw naaldjes niet hebben. Dan ga je voor niks.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:32:25 #205
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150620260
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Van ziekenhuisapotheek :) Kan zijn dat ze net toevallig jouw naaldjes niet hebben. Dan ga je voor niks.
Ja, vroeg het voor de zekerheid vanwege die reclames op tv dat je nooit zomaar naar het ziekenhuis moet gaan vanwege een behoorlijke rekening achteraf.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:33:51 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_150782010
Kijktip:

In Nederland zijn er bijna 1 miljoen mensen met suikerziekte oftewel diabetes. Per jaar komen er 50.000 patiënten bij. Wereldwijd hebben zo'n 350 miljoen mensen diabetes. Negentig procent heeft diabetes type 2, veroorzaakt door ouderdom, maar vooral door overgewicht en te weinig beweging. En dat drukt flink op de zorgkosten.

In 2010 bedroegen de totale kosten voor diabetespatiënten in Nederland zo'n 2,5 miljard euro, ofwel 7 procent van de totale zorguitgaven. Zonder maatregelen zal dat tegen 2025 oplopen tot 4,3 miljard euro.

De farmaceutische industrie heeft de afgelopen jaren verschillende nieuwe diabetesmedicijnen op de markt gebracht. Onder artsen en deskundigen is daar veel discussie over. Zo zouden ze niet beter werken, maar zijn ze wel veel duurder dan de oude medicatie. En er zijn aanwijzingen dat ze een verhoogd risico geven op alvleesklier-ontsteking/kanker en hartfalen. Zembla onderzoekt hoe het kan dat deze suikerziektepillen zijn uitgegroeid tot de bestverkochte medicijnen ter wereld.

ZEMBLA - 'Bitterzoete suikermedicijnen' woensdag 18 maart om 20:25 uur bij de VARA op NPO 2


http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/afleveringen/18-03-2015
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:35:13 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_150782046
Of hebben we hier met z'n allen vooral type 1, geloof het wel hè?
pi_150782071
Was het nog gelukt van het weekend Dondergat?

Type1 hier idd remlof.
pi_150782139
Hier ook een type 1,
En vandaag chagrijnig :( en verdrietig. Bah
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2015 @ 18:48:17 #210
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_150782473
Volgens mij is hier 90% type 1.
Carpe Libertatem
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:54:31 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_150782683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij is hier 90% type 1.
Wij zijn de eckte.
pi_150783912
M'n zenuw bij m'n elle boog zit niet goed, vrijdag belt de arts terug....blegh
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:10:50 #213
22592 crew  Ole
pi_150785854
Type 2 hier :)
En nog niet zo lang. Dus soms wel wat ander soort problemen. Waardes zijn na diagnose al snel verbeterd (anders eten, sport, medicijnen)
Heb nu wel heel stressvolle tijd, dus ben benieuwd wat bij de volgende controle mijn waardes zijn.

Zat laatst op Hb1ac van 43. Netjes dus.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:11:08 #214
22592 crew  Ole
pi_150785867
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Wij zijn de eckte.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150786694
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:10 schreef Ole het volgende:
Type 2 hier :)
En nog niet zo lang. Dus soms wel wat ander soort problemen. Waardes zijn na diagnose al snel verbeterd (anders eten, sport, medicijnen)
Heb nu wel heel stressvolle tijd, dus ben benieuwd wat bij de volgende controle mijn waardes zijn.

Zat laatst op Hb1ac van 43. Netjes dus.
Vorige x zat ik best hoog. Moet ik ook wel zeggen behandeling tegen syndroom van acnes, zenuwbeknelling buik, helpt daar niet aan mee, ik heb nog nooit zo hoog gestaan, maar het Kon niet anders, dat is nu eenmaal het gevolg van de medicijnen die ze inspuiten en daarvoor had ik prednison, de internist had toen gezegd, de waardes zijn niet extreem belangrijk eerst weten wat je hebt...
Maar ik mag 3 april weer, hij wilde graag foto's zien van de bruiloft.
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:32:35 #216
22592 crew  Ole
pi_150786846
Bij prednison is hoge suiker toch een bijwerking?
Inderdaad. eerst maar uitzoeken wat er aan de hand is
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150787857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:32 schreef Ole het volgende:
Bij prednison is hoge suiker toch een bijwerking?
Inderdaad. eerst maar uitzoeken wat er aan de hand is
Nou ik heb vanalles gehad. Uiteindelijk had ik syndroom van acnes, zenuwbeknelling in m'n buik.
Ik heb vanalles gehoord, blindedarm ontsteking, crohn, en nog meer.
Ik ben behoorlijk getraumatiseerd geweest door toen de ziekenhuisopname dat ik nog steeds slecht slaap.


Maar ik weet wel dat toen de dvk echt boos was op mijn suiker en de internist, oh het valt wel mee.

Ik heb paar maanden terug pijn bestrijding gehad, dat hielp 3 dagen, was niet de volledige dosis, suiker een week van slag.
En binnenkort weer pijnbestrijding daaraan.
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:51:57 #218
22592 crew  Ole
pi_150787936
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:50 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nou ik heb vanalles gehad. Uiteindelijk had ik syndroom van acnes, zenuwbeknelling in m'n buik.
Ik heb vanalles gehoord, blindedarm ontsteking, crohn, en nog meer.
Ik ben behoorlijk getraumatiseerd geweest door toen de ziekenhuisopname dat ik nog steeds slecht slaap.

Maar ik weet wel dat toen de dvk echt boos was op mijn suiker en de internist, oh het valt wel mee.

Ik heb paar maanden terug pijn bestrijding gehad, dat hielp 3 dagen, was niet de volledige dosis, suiker een week van slag.
En binnenkort weer pijnbestrijding daaraan.
Dat is niet niks allemaal.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:55:47 #219
22592 crew  Ole
pi_150788163
Ik kijk nu Zembla
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 20:58:18 #220
22592 crew  Ole
pi_150788312
Alles draait om geld weer. Goh,
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150788571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:51 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat is niet niks allemaal.
Ik weet het. Toen ik vorig jaar werd opgenomen, was zeg maar maandagnacht, had ik op maandagavond om 8 voor het laatst gegeten en gedronken. Ik moest, nuchter, blijven. Op dinsdagmiddag om 2 uur kreeg ik een infuus gezet. Al die tijd zonder eten en drinken gezeten, dus ik was behoorlijk pissig. Heleboel testen gehad. En op vrijdagochtend mocht ik naar huis, ze konden niets vinden, ik kreeg niets mee tegen de pijn. Daarbij hadden ze in die dagen nog 4x infuus moeten zetten omdat ze constant niet goed zaten.
Na heel veel gebeuren bij eigen internist terecht met voorrang, woensdag belde ze en vrijdagochtend moest ik komen.
Allerlei testen en toen uiteindelijk syndroom van acnes.
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:34:18 #222
202348 Susi
Temple of Love
pi_150793971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:32 schreef Ole het volgende:
Bij prednison is hoge suiker toch een bijwerking?
Inderdaad. eerst maar uitzoeken wat er aan de hand is
''Endocriene effecten: menstruatiestoornissen, hirsutisme, ontstaan van het cushingsyndroom, belemmering van de groei bij kinderen, secundaire remming van hypofyse en bijnierschors, vooral nadelig ten tijde van stress (zoals trauma, operatie en ziekte), verlaagde koolhydraattolerantie, manifest worden van latente diabetes mellitus, vergrote behoefte aan insuline of orale bloedglucoseverlagende middelen bij diabetes mellitus.''

Bron
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2015 @ 23:11:36 #223
22592 crew  Ole
pi_150796176
Oftewel: een paardenmiddel
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_150796307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:11 schreef Ole het volgende:
Oftewel: een paardenmiddel
Ja ik had toen wel het idee dat ik heel de wereld even aan kon
pi_150825213
Hier ook type 2.

En heb achteraf een naalden meer gehaald. Heb 2 dagen niet gespoten, wel alle medicijnen geslikt. Ik had geen bloedsuikermeter bij me, dus heb geen idee wat mijn suiker was de dagen dat ik niet heb kunnen spuiten.
pi_150886122
Fijn de orthopeed wil toch een emg laten doen van de vervelende zenuw.
De neuroloog vond het niet nodig en voor haar was het duidelijk wat het was.

Helaas de orthopeed kreeg zijn zin. Dat gaat zeer doen, aanraken doet al zeer, laat staan stroomstootjes er doorheen doen...
Maar komt vast nog wel keer goed
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 20:46:18 #227
22592 crew  Ole
pi_151587845
Vandaag een -voor mijn doen- flinke hyper gehad. Stress van de afgelopen tijd begint zijn tol te eisen.

Volgende week weer controle. Hoop dat het meevalt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_151587875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:46 schreef Ole het volgende:
Vandaag een -voor mijn doen- flinke hyper gehad. Stress van de afgelopen tijd begint zijn tol te eisen.

Volgende week weer controle. Hoop dat het meevalt
hoe hoog zat je?
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 20:48:18 #229
22592 crew  Ole
pi_151587911
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:47 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

hoe hoog zat je?
13.5

Maar was lange tijd niet boven de 9 geweest. Dus dat viel even tegen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_151587963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:48 schreef Ole het volgende:

[..]

13.5

Maar was lange tijd niet boven de 9 geweest. Dus dat viel even tegen.
ja, kan ik me voorstellen, vervelend hoor.
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 20:50:56 #231
22592 crew  Ole
pi_151588015
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:49 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

ja, kan ik me voorstellen, vervelend hoor.
Tja,
Veel stress op mijn werk. Ik probeer het onder controle te houden maar dat gaat niet zo makkelijk.

Gelukkig komende tijd op een andere locatie werken. Ook spannend maar leuk spannend. Terug naar mijn roots.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:18:01 #232
22592 crew  Ole
pi_151592526
Heb het nu wel warm. Weet niet of het hier zo warm is of dat het aan mij ligt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:21:14 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_151592701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:18 schreef Ole het volgende:
Heb het nu wel warm. Weet niet of het hier zo warm is of dat het aan mij ligt
Dat hoeft niets met je diabetes te maken te hebben natuurlijk :P
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:39:02 #234
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151593449
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:48 schreef Ole het volgende:

[..]

13.5

Maar was lange tijd niet boven de 9 geweest. Dus dat viel even tegen.
Oh dat valt nog een soort van mee :P gewoon veel water drinken en zo nog even controleren. :) Stress heeft altijd invloed op je suikers.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:40:43 #235
22592 crew  Ole
pi_151593532
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hoeft niets met je diabetes te maken te hebben natuurlijk :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:41:59 #236
22592 crew  Ole
pi_151593594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:39 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Oh dat valt nog een soort van mee :P gewoon veel water drinken en zo nog even controleren. :) Stress heeft altijd invloed op je suikers.
Heb al paar maanden stress. Ik voel echt verschil! Volgende week prikken. En stress op werk is voorlopig ook minder
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_151593630
Ik ben uitgedaagd door orthopeed om mijn hba1c lager te krijgen.
Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik blijf nu wel netjes tussen 3,3 en 7 (dat ik voor mij uniek)met af en toe een piek, meestal 1,5 uur na eten, maar daar werk ik nog aan.

Nu wel weer ontzettend veel pijn aan mijn rechter onderbuik en eigenlijk met mijn handen in het haar. Pijnbestrijding hielp niet. En er was 4/5 cm diep in de buik "iets" te zien. (eerder ook zichtbaar geweest op ct en MRI) ik weet niet zo goed wat nu. Ga ik naar dokter. Want de kans bestaat nu dat ik word doorgestuurd naar chirurg door de pijnbestrijdingsarts... 😢 ik weet het gewoon noet meer nu.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:48:14 #238
22592 crew  Ole
pi_151593859
Tjeemig gridjuh! Sterkte ermee! Zou fijn zijn als ze de oorzaak vinden en er iets aan kunnen doen! :*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:48:47 #239
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151593876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:42 schreef gridjuh het volgende:
Ik ben uitgedaagd door orthopeed om mijn hba1c lager te krijgen.
Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik blijf nu wel netjes tussen 3,3 en 7 (dat ik voor mij uniek)met af en toe een piek, meestal 1,5 uur na eten, maar daar werk ik nog aan.

Nu wel weer ontzettend veel pijn aan mijn rechter onderbuik en eigenlijk met mijn handen in het haar. Pijnbestrijding hielp niet. En er was 4/5 cm diep in de buik "iets" te zien. (eerder ook zichtbaar geweest op ct en MRI) ik weet niet zo goed wat nu. Ga ik naar dokter. Want de kans bestaat nu dat ik word doorgestuurd naar chirurg door de pijnbestrijdingsarts... 😢 ik weet het gewoon noet meer nu.
Wat is je hba1c nu dan?

En vervelend van je pijn -O- hopelijk kan er snel iets gevonden worden.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:50:24 #240
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151593946
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Heb al paar maanden stress. Ik voel echt verschil! Volgende week prikken. En stress op werk is voorlopig ook minder
Ja ik ken het hoor, zodra ik stress heb of me druk maak dan schiet het ook omhoog.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151594165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:48 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Wat is je hba1c nu dan?

En vervelend van je pijn -O- hopelijk kan er snel iets gevonden worden.
Te hoog, maar wel stabiel 75 😩

Maar ben al meer dan jaar bezig met pijn in de buik en niets helpt. Nu nog 5 weken wachten tot pijnbestrijdingsarts terug belt en mij evt doorverwijst naar chirurg...t duurt te lang.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:57:56 #242
22592 crew  Ole
pi_151594270
Mijne was vorige keer bijna perfect. 43
Hoop dat het niet teveel omhoog is volgende week
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2015 @ 22:58:58 #243
22592 crew  Ole
pi_151594328
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:55 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Te hoog, maar wel stabiel 75 😩

Maar ben al meer dan jaar bezig met pijn in de buik en niets helpt. Nu nog 5 weken wachten tot pijnbestrijdingsarts terug belt en mij evt doorverwijst naar chirurg...t duurt te lang.
Dat is ook niet goed voor je :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 11 april 2015 @ 23:13:44 #244
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151595015
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:55 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Te hoog, maar wel stabiel 75 😩

Maar ben al meer dan jaar bezig met pijn in de buik en niets helpt. Nu nog 5 weken wachten tot pijnbestrijdingsarts terug belt en mij evt doorverwijst naar chirurg...t duurt te lang.
Hm ja is niet echt heel slecht maar kan beter ja. Ik zit op 67 nu. Zak steeds een beetje.

Maar waarom kan je niet gewoon bellen en eisen dat je nu wat wilt weten omdat de pijn gewoon te erg is?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151595340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:13 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm ja is niet echt heel slecht maar kan beter ja. Ik zit op 67 nu. Zak steeds een beetje.

Maar waarom kan je niet gewoon bellen en eisen dat je nu wat wilt weten omdat de pijn gewoon te erg is?
Het is dat t lijntje van hba1c zo netjes stabiel blijft lopen zonder ineens hoog of laag.
Maar deze week zonder al te veel hypos overleefd dus ben stiekem best trots op mijzelf.

Bellen heeft toch geen nut. Wat dat betreft loop er al jaar mee. Maar ze zagen dus wat op de echo, dat zinde mij niet...(oud collega van mijn man ging het ook zo met pijn in der buik en is vorig jaar overleden aan kanker)
pi_151595564
Jeetje gridjuh wat apart zeg dat je daar al zolang mee loopt en dat je nu nog zolang moet wachten. Wel fijn dat je hbac ondanks alles redelijk stabiel is, ook al is hij te hoog. Echt vreemd dat als er wel wat te zien is ze daar niet meteen verder onderzoek naar doen en je maar afschepen.
Sterkte ermee! :*
pi_151596323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:26 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje gridjuh wat apart zeg dat je daar al zolang mee loopt en dat je nu nog zolang moet wachten. Wel fijn dat je hbac ondanks alles redelijk stabiel is, ook al is hij te hoog. Echt vreemd dat als er wel wat te zien is ze daar niet meteen verder onderzoek naar doen en je maar afschepen.
Sterkte ermee! :*
"ja t zal wel klein ontstekinkje zijn" uhm een jaar terug 0,9 mm, naast/bij de darm...
Maar het is een beknelde zenuw die u heeft ga maar voor pijnbestrijding...die kwam er bij 2e behandeling ook pas tot conclusie.
Het kan luesbreuk zijn maar dat was niet zichtbaar(blazen op de hand)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:35:04 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_153284232
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 5 juni 2015 @ 20:37:20 #249
22592 crew  Ole
pi_153284332
Dit bericht gaat al langer. Hoopvol! Maar niet duidelijk hoe lang het gaat duren voordat het echt behandeling wordt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 5 juni 2015 @ 20:41:07 #250
22592 crew  Ole
pi_153284451
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:45 schreef gridjuh het volgende:

[..]

"ja t zal wel klein ontstekinkje zijn" uhm een jaar terug 0,9 mm, naast/bij de darm...
Maar het is een beknelde zenuw die u heeft ga maar voor pijnbestrijding...die kwam er bij 2e behandeling ook pas tot conclusie.
Het kan luesbreuk zijn maar dat was niet zichtbaar(blazen op de hand)
sterkte! Het wil maar niet hè :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_153516002
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:41 schreef Ole het volgende:

[..]

sterkte! Het wil maar niet hè :{
Nee en de pijnbestrijdingsarts belde vrijdag terug, mag nu naar de chirurg....30 juni pas. Mogelijk liesbreuk of breukpoort ofzo
pi_153516983
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:27 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nee en de pijnbestrijdingsarts belde vrijdag terug, mag nu naar de chirurg....30 juni pas. Mogelijk liesbreuk of breukpoort ofzo
Vervelend zeg. Sterkte!

Ik mag 30 juni naar de dvk. En kon pas 7 augustus bij de internist terecht :{

Heb een tijdje lopen klooien met mn Lantus omdat ik 's nachts heel erg steeg. Dat is nu opgelost. Spuit nu mn Lantus al bij avondeten en heb het verhoogd. Alleen nu vaak 's middags aan het eind van de middag een hypo. Dus nu nog een beetje met mn Novorapid bij de lunch en het avondeten aan het puzzelen.
Maar verder gaat het zn gangetje wel, zit wel redelijk goed verder.
Geen rechte lijnen, maar wel voornamelijk onder de 10.
Gemiddelde van de afgelopen 2 weken is 6.81, dus verwacht dat mn hba1c net als de vorige keer wel rond de 50 zal liggen :)



[ Bericht 6% gewijzigd door _Hestia_ op 14-06-2015 12:43:37 ]
pi_153520011
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Vervelend zeg. Sterkte!

Ik mag 30 juni naar de dvk. En kon pas 7 augustus bij de internist terecht :{

Heb een tijdje lopen klooien met mn Lantus omdat ik 's nachts heel erg steeg. Dat is nu opgelost. Spuit nu mn Lantus al bij avondeten en heb het verhoogd. Alleen nu vaak 's middags aan het eind van de middag een hypo. Dus nu nog een beetje met mn Novorapid bij de lunch en het avondeten aan het puzzelen.
Maar verder gaat het zn gangetje wel, zit wel redelijk goed verder.
Geen rechte lijnen, maar wel voornamelijk onder de 10.
Gemiddelde van de afgelopen 2 weken is 6.81, dus verwacht dat mn hba1c net als de vorige keer wel rond de 50 zal liggen :)

[ afbeelding ]
Ik moest van internist proberen hba1c omlaag te krijgen. Moest tussen 60/70 komen. Hoop dat ik het red. Had van de week een hypo van 2,5 duurde behoorlijk lang voor ik daar uit kwam.

Maar met wat anders eten spuit ik behoorlijk minder(de helft minder, en soms helemaal niet) ik red het meestal van eten naar eten. Dus bijv voor lunch is hij 4,1 dan eet ik en dan spuit ik iets bij, afhankelijk van het eten.
Maar ik kom er wel, over anderhalve week bloedprikken 3 juli terug.
Morgen naar huisarts, heb best een snee onder mijn teen, geloof zwemmerseczeem maar doet erg zeer :(
pi_153520185
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:40 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik moest van internist proberen hba1c omlaag te krijgen. Moest tussen 60/70 komen. Hoop dat ik het red. Had van de week een hypo van 2,5 duurde behoorlijk lang voor ik daar uit kwam.

Maar met wat anders eten spuit ik behoorlijk minder(de helft minder, en soms helemaal niet) ik red het meestal van eten naar eten. Dus bijv voor lunch is hij 4,1 dan eet ik en dan spuit ik iets bij, afhankelijk van het eten.
Maar ik kom er wel, over anderhalve week bloedprikken 3 juli terug.
Morgen naar huisarts, heb best een snee onder mijn teen, geloof zwemmerseczeem maar doet erg zeer :(
Wauw wat is je hba1c nu dan? Want 60-70 is wel een stuk hoger dan wat wordt geadviseerd ( rond de 53)
Vervelend van die hypo zeg! En dat van je voet klinkt erg pijnlijk. Goed om er even naar te laten kijken, want met wondjes moet je als je diabetes hebt wel goed uitkijken.
pi_153520297
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw wat is je hba1c nu dan? Want 60-70 is wel een stuk hoger dan wat wordt geadviseerd ( rond de 53)
Vervelend van die hypo zeg! En dat van je voet klinkt erg pijnlijk. Goed om er even naar te laten kijken, want met wondjes moet je als je diabetes hebt wel goed uitkijken.
Volgens mij 75, maar we kregen hem niet naar beneden. Moet wel zeggen in dat half jaar heb ik ook wel allerlei medicijnen gehad die suiker zwaar verhoogden. Prednison enz.
Maar heb hem hopelijk nu mooi naar beneden helemaal zelf!
pi_153520432
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:52 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Volgens mij 75, maar we kregen hem niet naar beneden. Moet wel zeggen in dat half jaar heb ik ook wel allerlei medicijnen gehad die suiker zwaar verhoogden. Prednison enz.
Maar heb hem hopelijk nu mooi naar beneden helemaal zelf!
Owja dat soort medicijnen zijn idd hel voor je suiker ja. Maar ik hoop het ook voor je dan!
pi_153521161
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Owja dat soort medicijnen zijn idd hel voor je suiker ja. Maar ik hoop het ook voor je dan!
Daarom :)
pi_153565291
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:27 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Daarom :)
Hoe was het bij de huisarts?
pi_153615113
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de huisarts?
Heb hem niet gezien :P
Hij was op vakantie en bij de vervanger hoefde ik niet langs te komen, die schreef receptje uit en kon het de volgende dag na 2 uur ophalen :|
Maar goed, heb sandalen aan (op blote voeten vind ik niet zo)
Doe het lekker rustig aan.
Volgende week even een keertje bloed prikken, gezellig 4 buisjes...
  Moderator / Miss SHO vrijdag 26 juni 2015 @ 21:10:00 #260
22592 crew  Ole
pi_153866889
Moet echt opletten met dot weer. Ging bijna out.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_153867251
Ja met warm weer idd snel hypo's.

Ik heb donderdag bloed geprikt voor hba1c en dinsdag moet ik naar dvk toe. Ben benieuwd!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 26 juni 2015 @ 21:21:28 #262
22592 crew  Ole
pi_153867308
Ik ergens 20 juli weer. Vorige keer niet gemeten. Keer daarvoor 43. Ben benieuwd na alle stress afgelopen tijd
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 26 juni 2015 @ 21:22:16 #263
22592 crew  Ole
pi_153867339
Wist dat niet van warm weer. Ben nog steeds n00b
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:13:42 #264
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153877413
Met warm weer heb je minder insuline nodig, als je gewoon je normale medicatie gebruikt met warm weer dan krijg je veel sneller hypo's ja :Y. Genoeg blijven drinken de hele dag en regelmatig meten, en zo nodig je medicatie aanpassen.

Ik heb de afgelopen week 2x 's nachts een hypo gehad, de volgende dag was ik echt geen zak waard :') ugh echt vervelend.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2015 @ 13:09:59 #265
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_153879376
Kutweer. Inderdaad aanpassen die hoeveelheden met hitte en zorgen dat je spuitjes niet in de hitte zitten. Je kan gratis coolpacks halen bij de apotheek.

Vooral lange wat naar beneden stellen als het warm is en netjes meten voor je gaat slapen.
Carpe Libertatem
pi_153879854
Ik heb zo'n Frio-koeltasje, vind ik ideaal ^O^
Even in water leggen en het blijft meer dan een week koel.

Ik ben de hele week al ziek (griep/keelontsteking), maar gelukkig is dat niet aan mn waardes te zien.

  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 juni 2015 @ 14:02:27 #267
22592 crew  Ole
pi_153880263
Ik spuit niet. Maar moet dus toch beter opletten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_153880898
Ik moet dinsdag naar de chirurg voor mijn buik. Helaas na een lange tijd met ibuprofen en paracetamol vooruit te hebben gekunnrn ging het gisteren totaal niet meer. Ben nu weer aan de tramadol en zelfs dat helpt amper. Ik lig nu al heel de dag op bed ik ben totaal op.
Ik moet het volhouden tot dinsdag
  zaterdag 27 juni 2015 @ 16:54:20 #269
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153883717
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:02 schreef Ole het volgende:
Ik spuit niet. Maar moet dus toch beter opletten
Heb je wel een meter? Dan 2u na iedere maaltijd even meten, dan weet je hoe je lichaam reageert op je meds + eten.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 16:54:47 #270
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153883726
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef gridjuh het volgende:
Ik moet dinsdag naar de chirurg voor mijn buik. Helaas na een lange tijd met ibuprofen en paracetamol vooruit te hebben gekunnrn ging het gisteren totaal niet meer. Ben nu weer aan de tramadol en zelfs dat helpt amper. Ik lig nu al heel de dag op bed ik ben totaal op.
Ik moet het volhouden tot dinsdag
Pff heftig zeg. En dat kan echt niet eerder?? -O-
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 juni 2015 @ 17:26:11 #271
22592 crew  Ole
pi_153884507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:54 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Heb je wel een meter? Dan 2u na iedere maaltijd even meten, dan weet je hoe je lichaam reageert op je meds + eten.
ja. Ga ik weer doen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_153885248
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:54 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Pff heftig zeg. En dat kan echt niet eerder?? -O-
Nee, helaas. Im probeer nu vol te houden.
Het is nu niet op 1 plek. Wel sterker op die ene plek maat ook heel de rechterkant van mijn buik. Tot aan mijn navel steekt/trekt het.
Zelfs dat de tramadol niet werkt baal ik van...
pi_153947187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef gridjuh het volgende:
Ik moet dinsdag naar de chirurg voor mijn buik. Helaas na een lange tijd met ibuprofen en paracetamol vooruit te hebben gekunnrn ging het gisteren totaal niet meer. Ben nu weer aan de tramadol en zelfs dat helpt amper. Ik lig nu al heel de dag op bed ik ben totaal op.
Ik moet het volhouden tot dinsdag
Succes vandaag ^O^

Ik ben nog steeds ziek, sinds gisteren aan de antbiotica. Afspraak met dvk vandaag dus afgezegd. Maar ze heeft wel mn hba1c gemaild en die was 51 ^O^
Dus past mooi in het rijtje waardes van de afgelopen 1.5 jaar (steeds tussen 46 en 53)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 juni 2015 @ 12:10:27 #274
22592 crew  Ole
pi_153949779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:54 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Heb je wel een meter? Dan 2u na iedere maaltijd even meten, dan weet je hoe je lichaam reageert op je meds + eten.
Ja heb ik! Alleen niet zoveel stripjes meer.
Maar weet van vakanties in Spanje dat ik elke 2-2,5 uur iets moet eten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:12:26 #275
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153949832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:10 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja heb ik! Alleen niet zoveel stripjes meer.
Maar weet van vakanties in Spanje dat ik elke 2-2,5 uur iets moet eten.
Even extra stripjes inslaan :Y en met dit weer eet ik ook meer dan normaal, terwijl ik ook minder insuline gebruik. En ik drink echt belachelijk veel, terwijl ik dus niet hoog zit. Blijf ook naar de wc gaan nu :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:15:05 #276
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153949900
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Succes vandaag ^O^

Ik ben nog steeds ziek, sinds gisteren aan de antbiotica. Afspraak met dvk vandaag dus afgezegd. Maar ze heeft wel mn hba1c gemaild en die was 51 ^O^
Dus past mooi in het rijtje waardes van de afgelopen 1.5 jaar (steeds tussen 46 en 53)
Nette hba1c ^O^. Ik moet volgende week vrijdag weer langs het ziekenhuis. Kan pas vrijdag ook bloedprikken dus dan hoor ik het pas over 2 weken, maar het zal wel goed zitten, zit in een dalende lijn sinds ik de pomp heb dus. :)

En zaterdag ga ik als begeleider mee op diabetes pony kamp, hopelijk is het dan niet al te warm, anders heb ik bosjes kinderen met hypo's :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_153952024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:15 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Nette hba1c ^O^. Ik moet volgende week vrijdag weer langs het ziekenhuis. Kan pas vrijdag ook bloedprikken dus dan hoor ik het pas over 2 weken, maar het zal wel goed zitten, zit in een dalende lijn sinds ik de pomp heb dus. :)

En zaterdag ga ik als begeleider mee op diabetes pony kamp, hopelijk is het dan niet al te warm, anders heb ik bosjes kinderen met hypo's :')
Dankje :)
Fijn dat met jou nu ook beter gaat sinds je de pomp hebt. En leuk dat je meegaat als begeleider met dat kamp. Veel plezier!
pi_154035419
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje :)
Fijn dat met jou nu ook beter gaat sinds je de pomp hebt. En leuk dat je meegaat als begeleider met dat kamp. Veel plezier!
Hba1c van 75 naar 48 in 3 maanden :)
De internist stond met mond vol tanden :p

Officieel groen licht voor evt zwangerschap gekregen.
pi_154035552
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Hba1c van 75 naar 48 in 3 maanden :)
De internist stond met mond vol tanden :p

Officieel groen licht voor evt zwangerschap gekregen.
Zo dat doe je goed _O_
En fijn dat je groen licht hebt :)
pi_154036334
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zo dat doe je goed _O_
En fijn dat je groen licht hebt :)
Internist had wel verwacht dat ik tussen 50-60 zat, maar niet lager dan dat.
Ben 27 gezakt :) klinkt best vet eigenlijk.
pi_154036365
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:01 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Internist had wel verwacht dat ik tussen 50-60 zat, maar niet lager dan dat.
Ben 27 gezakt :) klinkt best vet eigenlijk.
wat heb je er voor gedaan?
pi_154036587
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat heb je er voor gedaan?
Ik let wat beter op mijn eten.
En ik denk dat het knopje in mijn hoofd om is, voor zwangerschap moest de hba1c naar beneden. Dat was het doel.
Daarbij, mij uitdagen, om het tussen bepaald iets te doen, wil ik altijd nog wat lager
pi_154507327
Ik zoek een community van (type 1) diabetes patiënten. Heeft iemand links/tips. Wil graag meer lezen over vriendschappen, relaties, fysieke en mentale belasting, werk etc. Over die onderwerpen zou ik namelijk een boek kunnen schrijven.
pi_154511878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:44 schreef cb2013 het volgende:
Ik zoek een community van (type 1) diabetes patiënten. Heeft iemand links/tips. Wil graag meer lezen over vriendschappen, relaties, fysieke en mentale belasting, werk etc. Over die onderwerpen zou ik namelijk een boek kunnen schrijven.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar op Facebook heb je een groep Jongvolwassen en diabetes. Das voor Type1 tot 35 jaar.
Verder heb je van de DVN nu het Diabetes Trefpunt. Dat is ook een soort community waar je "topics" kunt openen en kunt reageren op anderen.

En hier in het topic kan natuurlijk ook ;)

Edit: Zit nu op de computer, dus hier wat linkjes nog:

Facebookgroep Jongvolwassen en Diabetes
https://www.facebook.com/groups/284367511603784/

Diabetes Trefpunt
http://diabetestrefpunt.nl/

Forum over Diabetes
http://www.forumoverdiabetes.nl/

[ Bericht 14% gewijzigd door _Hestia_ op 21-07-2015 14:33:53 ]
pi_154573269
Bedankt :)
  Moderator / Miss SHO maandag 10 augustus 2015 @ 16:47:10 #286
22592 crew  Ole
pi_155081947
Was bij laatste controle gelijkgebleven. Hb1Ac van 43. Netjes, zeker gezien de spanning van afgelopen tijd. . Bloeddruk was wat hoog maar wel OK.

Volgende week weer eens naar mijn dietist. Weer even puntjes op de i zetten. Wie weet kan het nog wel iets lager :)
Vandaag wel ineens een aanval van misselijkheid. Zal de warmte wel zijn denk ik. Ik prikte 9,1 dus niet extreem hoog.

Nou ja, we zien wel weer de komende tijd...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:11:28 #287
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_155110614
Huuuu er is een diabetes topic :D Kom ik na 7 jaar achter hoor :P

Mijn Hba1c is laatst van 91 (ja... :{ ) naar 71 gegaan :) Nu hopen dat ik dat door kan zetten maar zo in de vakantie ben ik er zo laks mee.

Eigenlijk ben ik uberhaupt al laks met met name meten, soms meet ik gewoon een week helemaal niet. Ben ik daar de enige in? :@
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:31:38 #288
22592 crew  Ole
pi_155111439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:11 schreef JochemP het volgende:
Huuuu er is een diabetes topic :D Kom ik na 7 jaar achter hoor :P

Mijn Hba1c is laatst van 91 (ja... :{ ) naar 71 gegaan :) Nu hopen dat ik dat door kan zetten maar zo in de vakantie ben ik er zo laks mee.

Eigenlijk ben ik uberhaupt al laks met met name meten, soms meet ik gewoon een week helemaal niet. Ben ik daar de enige in? :@
nope.
Ik moest zelfs vragen om een meter (type 2)

Eigenlijk moet je er altijd mee bezig zijn. Behoorlijke belasting vind ik.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155112908
Kreeg net te horen dat mijn nichtje van bijna 2 jaar (september wordt ze 2), diabetes heeft.
Ze denken diabetes 1. Wordt nog verder onderzocht. Moet een paar dagen opgenomen worden om haar stabiel te krijgen.
Mijn zusje en zwager worden opgeleid, krijgen dus meer info over het hoe en wat.
Ze weten nu al dat ze vanaf nu elke dag een spuit moet hebben.

Mijn nichtje heeft al heel lang veel gedronken, en soms 's nachts dus helemaal nat omdat de luier het niet aankon. Vanochtend naar de huisarts en vandaar door naar het ziekenuis.
Ze is bijna 2.
Bijna 2.
Weegt nog maar 10 kilo.
Wel altijd erg energierijk.

Mijn hart breekt :'(
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:33:39 #290
22592 crew  Ole
pi_155113593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:13 schreef Cici het volgende:
Kreeg net te horen dat mijn nichtje van bijna 2 jaar (september wordt ze 2), diabetes heeft.
Ze denken diabetes 1. Wordt nog verder onderzocht. Moet een paar dagen opgenomen worden om haar stabiel te krijgen.
Mijn zusje en zwager worden opgeleid, krijgen dus meer info over het hoe en wat.
Ze weten nu al dat ze vanaf nu elke dag een spuit moet hebben.

Mijn nichtje heeft al heel lang veel gedronken, en soms 's nachts dus helemaal nat omdat de luier het niet aankon. Vanochtend naar de huisarts en vandaar door naar het ziekenuis.
Ze is bijna 2.
Bijna 2.
Weegt nog maar 10 kilo.
Wel altijd erg energierijk.

Mijn hart breekt :'(
jeetje wat sneu!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155114053
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:33 schreef Ole het volgende:

[..]

jeetje wat sneu!
Ja, ik vind dit echt heel heel sneu voor haar :'(

Ze hebben 9 buisjes bloed afgetapt en nu is het wachten op de uitslag.
pi_155115656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:11 schreef JochemP het volgende:
Huuuu er is een diabetes topic :D Kom ik na 7 jaar achter hoor :P

Mijn Hba1c is laatst van 91 (ja... :{ ) naar 71 gegaan :) Nu hopen dat ik dat door kan zetten maar zo in de vakantie ben ik er zo laks mee.

Eigenlijk ben ik uberhaupt al laks met met name meten, soms meet ik gewoon een week helemaal niet. Ben ik daar de enige in? :@
Ik was altijd vrij laks.
Nu wat minder, maar Sons nog met vlagen. Heb pas geleden in 3 maanden van 75 naar 48 gekregen. Hoefde niet lager te gaan :) maar dat gezicht van doe man, heb me rot gelachen.
pi_155119078
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:47 schreef Ole het volgende:
Was bij laatste controle gelijkgebleven. Hb1Ac van 43. Netjes, zeker gezien de spanning van afgelopen tijd. . Bloeddruk was wat hoog maar wel OK.

Volgende week weer eens naar mijn dietist. Weer even puntjes op de i zetten. Wie weet kan het nog wel iets lager :)
Vandaag wel ineens een aanval van misselijkheid. Zal de warmte wel zijn denk ik. Ik prikte 9,1 dus niet extreem hoog.

Nou ja, we zien wel weer de komende tijd...
Dat is zeker netjes ja! Succes bij de diëtiste volgende week ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:11 schreef JochemP het volgende:
Huuuu er is een diabetes topic :D Kom ik na 7 jaar achter hoor :P

Mijn Hba1c is laatst van 91 (ja... :{ ) naar 71 gegaan :) Nu hopen dat ik dat door kan zetten maar zo in de vakantie ben ik er zo laks mee.

Eigenlijk ben ik uberhaupt al laks met met name meten, soms meet ik gewoon een week helemaal niet. Ben ik daar de enige in? :@
Wauw dat is al wel een flinke daling zeg! Heb je Type1 of Type2? Ik ben juist het totaal tegenovergestelde, ik meet 4-6 keer per dag en probeer echt zo laag mogelijk te zitten.
Voel je hypers en hypo's wel goed zelf dan zodat je er wel op kunt inspelen ook al meet je niet?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:13 schreef Cici het volgende:
Kreeg net te horen dat mijn nichtje van bijna 2 jaar (september wordt ze 2), diabetes heeft.
Ze denken diabetes 1. Wordt nog verder onderzocht. Moet een paar dagen opgenomen worden om haar stabiel te krijgen.
Mijn zusje en zwager worden opgeleid, krijgen dus meer info over het hoe en wat.
Ze weten nu al dat ze vanaf nu elke dag een spuit moet hebben.

Mijn nichtje heeft al heel lang veel gedronken, en soms 's nachts dus helemaal nat omdat de luier het niet aankon. Vanochtend naar de huisarts en vandaar door naar het ziekenuis.
Ze is bijna 2.
Bijna 2.
Weegt nog maar 10 kilo.
Wel altijd erg energierijk.

Mijn hart breekt :'(
Aaahhh dat is zeker sneu ja! Zo'n klein hummeltje. Sterkte!

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:39 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik was altijd vrij laks.
Nu wat minder, maar Sons nog met vlagen. Heb pas geleden in 3 maanden van 75 naar 48 gekregen. Hoefde niet lager te gaan :) maar dat gezicht van doe man, heb me rot gelachen.
Ook al zo'n flinke daling, goed bezig! En haha ja dat is altijd mooi als je de arts versteld kunt doen staan :D
pi_155139956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:27 schreef Sylvana het volgende:

Aaahhh dat is zeker sneu ja! Zo'n klein hummeltje. Sterkte!
Dank je.
Jullie ook sterkte!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:02:33 #295
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_155144835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:27 schreef Sylvana het volgende:
Wauw dat is al wel een flinke daling zeg! Heb je Type1 of Type2? Ik ben juist het totaal tegenovergestelde, ik meet 4-6 keer per dag en probeer echt zo laag mogelijk te zitten.
Voel je hypers en hypo's wel goed zelf dan zodat je er wel op kunt inspelen ook al meet je niet?
Type 1 :)

Ik voel het eigenlijk altijd vrij duidelijk als ik onder de 5 zit en boven de 15 vaak ook wel. Hypo's prik ik dan ook nooit want daar zie ik het nut niet van in :P
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:32:51 #296
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155148610
Type 2 hier :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2015 @ 15:19:53 #297
22592 crew  Ole
pi_155149977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:32 schreef nils7 het volgende:
Type 2 hier :(
Hier ook. Welke medicatie heb jij?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_155157610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:02 schreef JochemP het volgende:

[..]

Type 1 :)

Ik voel het eigenlijk altijd vrij duidelijk als ik onder de 5 zit en boven de 15 vaak ook wel. Hypo's prik ik dan ook nooit want daar zie ik het nut niet van in :P
Ik voel sinds ik vrij stabiel rond de 6 sta, niet altijd meet hypo's aankomen.
De laatste x prikte ik 3,5 dus wat cola en even de pomp uit, half uur later 2,8
De laatste tijd zit ik met name na slapen laag dus van de week even pomp bijstellen
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 20:47:46 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155158859
Ga me op kort termijn even laten testen.. gok dat ik een [V] positief krijg.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:49:59 #300
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_155158945
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:47 schreef Renesite het volgende:
Ga me op kort termijn even laten testen.. gok dat ik een [V] positief krijg.
Waarom denk je dat? Wat zijn je symptomen?
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 20:53:50 #301
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155159126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:49 schreef JochemP het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Wat zijn je symptomen?
Troebel zien (troebeler, alsin: merk dat mijn zicht minder wordt)
Adertjes in het oogwit
Plassen na een glas water (niet instantly maar wel opvallend)
Na een glas cola (eventueel twee) gelijk voelbaar warmer :+
Futlozer

Heb ca. 10 overgewicht en ben wel gaan sporten en gezonder gaan eten, merk op de sportdagen wel dat ik me beter voel :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')