abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2016 @ 19:54:33 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_163672573
Eind september een weekje naar Frankrijk. Vliegen op Nice, pakken een huurauto en slapen een ruime week in een huisje met zwembad in Tourettes-sur-Loup. Iemand tips voor leuke plekjes daar? Wilden sowieso een dagje naar Monaco, Nice, Antibes en misschen een dagtrip naar Gorges du Verdon. Iemand nog andere tips?
pi_163675936
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
Eind september een weekje naar Frankrijk. Vliegen op Nice, pakken een huurauto en slapen een ruime week in een huisje met zwembad in Tourettes-sur-Loup. Iemand tips voor leuke plekjes daar? Wilden sowieso een dagje naar Monaco, Nice, Antibes en misschen een dagtrip naar Gorges du Verdon. Iemand nog andere tips?
Saint-Paul-de-Vence mag je niet missen als je er zo dichtbij bent. Hetzelfde geldt voor de Gorges du Loup en Gourdon. Ook Grasse met een bezoek aan een parfumfabriek is een leuk uitje.

Iets verder weg vormen de Gorges de Daluis en de Gorges du Cians een mooie rondrit. Ook de Iles des Lérins voor de kust bij Cannes zijn een leuk boottochtje. Verder zijn de Corniches (kustwegen) tussen Nice en Monaco erg fraai.

Kortom, er moet vast iets leuks te vinden zijn :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:18:01 #63
130803 Gripper
Get a grip
pi_163683221
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
Eind september een weekje naar Frankrijk. Vliegen op Nice, pakken een huurauto en slapen een ruime week in een huisje met zwembad in Tourettes-sur-Loup. Iemand tips voor leuke plekjes daar? Wilden sowieso een dagje naar Monaco, Nice, Antibes en misschen een dagtrip naar Gorges du Verdon. Iemand nog andere tips?
Als je het rondje Gorges du Verdon gaat doen:
Wij vonden Moustiers st Marie, aan de noordkant van Lac de St Croix wel een erg leuk plaatsje.

Verder kan je aan de noordkant van de Gorge een weggetje in, Vanaf de D952 de D23 bij La Palud. Dat blijkt echter gedurende enkele kilometers 1-richting te zijn, en staat nergens aan het begin aangegeven. Fransozen :')
Dus als je dat gaat rijden, kan je het beste dat kronkeltje van rechts naar links rijden. Erg mooi, omdat je op de rand van de kloof komt.

Halverwege zit nog een leuk plekje om te lunchen: Chalet de la Maline

https://www.google.se/maps/@43.764917,6.3529892,12.75z
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:19:36 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_163683237
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Saint-Paul-de-Vence mag je niet missen als je er zo dichtbij bent. Hetzelfde geldt voor de Gorges du Loup en Gourdon. Ook Grasse met een bezoek aan een parfumfabriek is een leuk uitje.

Iets verder weg vormen de Gorges de Daluis en de Gorges du Cians een mooie rondrit. Ook de Iles des Lérins voor de kust bij Cannes zijn een leuk boottochtje. Verder zijn de Corniches (kustwegen) tussen Nice en Monaco erg fraai.

Kortom, er moet vast iets leuks te vinden zijn :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je het rondje Gorges du Verdon gaat doen:
Wij vonden Moustiers st Marie, aan de noordkant van Lac de St Croix wel een erg leuk plaatsje.

Verder kan je aan de noordkant van de Gorge een weggetje in, Vanaf de D952 de D23 bij La Palud. Dat blijkt echter gedurende enkele kilometers 1-richting te zijn, en staat nergens aan het begin aangegeven. Fransozen :')
Dus als je dat gaat rijden, kan je het beste dat kronkeltje van rechts naar links rijden. Erg mooi, omdat je op de rand van de kloof komt.

Halverwege zit nog een leuk plekje om te lunchen: Chalet de la Maline

https://www.google.se/maps/@43.764917,6.3529892,12.75z
Goede tips, dankjewel!
pi_177564038
Eind Mei/begin Juni ga ik 3 weken op vakantie in Frankrijk. Het hoofddoel is ruim een week te gaan hiken in de regio van de doubs tussen pakweg Montbeliard en Pontarlier.

Voordat ik deze tocht ga starten wil ik een paar dagen in de Vogezen doorbrengen: een paar korte dagwandelingen en wat mooie plekken bezoeken. Hierna door naar de Jura. iemand tips voor een goede uitvalsbasis ? Ik wil wel gaan kamperen, dus er moet een camping zijn :)

Na mijn tocht door de Jura heb ik nog iets minder dan een week over, en dan wil ik nog een ander deel van Frankrijk bezoeken. Hebben jullie suggesties? Ik ben op zoek naar een mooi gebied met voldoende afwisseling tussen natuurlijke bezienswaardigheden, cultuur en dorpjes/steden, en er moet ook weer wat te wandelen zijn :)

Ik ben een paar jaar terug al eens bij Carcassonne, Avignon en de kloof van Verdon nabij Castellane. Iemand een gouden tip? Enige voorwaarden zijn wel: enigszins afwisselend tov de Vogezen en Jura, en max een dagdeel rijden want ik heb nog maar een paar dagen :)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:21:45 #66
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_177564293
Castellane is O+ hoewel ik toen maar 6 was, heeft het een indruk achtergelaten.

Ik wil er zo graag weer naartoe maar dit jaar staat er al een grote reis op de planning. 1 maand Zuid Afrika.

Saint-Antonin-Noble-Val is ook heel mooi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_177568406
Saint-Antonin-Noble-Val ziet er ook best mooi uit in mooi omgeving, dank voor de tip. Is dat een plek waar je makkelijk nog bijna een week kan doorbrengen met genoeg bezienswaardigheden in de buurt? :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_177569008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:10 schreef polariteit het volgende:
Eind Mei/begin Juni ga ik 3 weken op vakantie in Frankrijk. Het hoofddoel is ruim een week te gaan hiken in de regio van de doubs tussen pakweg Montbeliard en Pontarlier.

Voordat ik deze tocht ga starten wil ik een paar dagen in de Vogezen doorbrengen: een paar korte dagwandelingen en wat mooie plekken bezoeken. Hierna door naar de Jura. iemand tips voor een goede uitvalsbasis ? Ik wil wel gaan kamperen, dus er moet een camping zijn :)

Na mijn tocht door de Jura heb ik nog iets minder dan een week over, en dan wil ik nog een ander deel van Frankrijk bezoeken. Hebben jullie suggesties? Ik ben op zoek naar een mooi gebied met voldoende afwisseling tussen natuurlijke bezienswaardigheden, cultuur en dorpjes/steden, en er moet ook weer wat te wandelen zijn :)

Ik ben een paar jaar terug al eens bij Carcassonne, Avignon en de kloof van Verdon nabij Castellane. Iemand een gouden tip? Enige voorwaarden zijn wel: enigszins afwisselend tov de Vogezen en Jura, en max een dagdeel rijden want ik heb nog maar een paar dagen :)
Je kan in de Franche comté blijven en bv Besancon bezoeken en wat mooie plaatsen er omheen. Ornans , salins les bains, vallee de doubs, vallee de loue, verschillende grotten( bv osselle) arc et senans , Lods
Genoeg ( natuurlijke) bezienswaardigheden en wandeltochten en ook cultuur.

Ik heb jaren zomers op een camping in de doubs gewerkt. Ik vind het een super mooie regio en ga er nog jaarlijks terug
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 09:00:41 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177569052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:10 schreef polariteit het volgende:
Eind Mei/begin Juni ga ik 3 weken op vakantie in Frankrijk. Het hoofddoel is ruim een week te gaan hiken in de regio van de doubs tussen pakweg Montbeliard en Pontarlier.

Voordat ik deze tocht ga starten wil ik een paar dagen in de Vogezen doorbrengen: een paar korte dagwandelingen en wat mooie plekken bezoeken. Hierna door naar de Jura. iemand tips voor een goede uitvalsbasis ? Ik wil wel gaan kamperen, dus er moet een camping zijn :)

Na mijn tocht door de Jura heb ik nog iets minder dan een week over, en dan wil ik nog een ander deel van Frankrijk bezoeken. Hebben jullie suggesties? Ik ben op zoek naar een mooi gebied met voldoende afwisseling tussen natuurlijke bezienswaardigheden, cultuur en dorpjes/steden, en er moet ook weer wat te wandelen zijn :)

Ik ben een paar jaar terug al eens bij Carcassonne, Avignon en de kloof van Verdon nabij Castellane. Iemand een gouden tip? Enige voorwaarden zijn wel: enigszins afwisselend tov de Vogezen en Jura, en max een dagdeel rijden want ik heb nog maar een paar dagen :)
De Vogezen zijn fantastisch! Van daaruit naar de vallei van de Doubs kom je nog langs Ronchamp, waar de architect Le Corbusier een heel aparte kapel heeft ontworpen: Notre Dame du Haut. Zeker een bezoek waard als je toch in de buurt bent!

Wat wij ook leuk vonden, is het automuseum in Mullhouse met honderden Bugatti's.

Ook een mooi gebied waar nauwelijks mensen komen is de Morvan. Hooguit een uurtje rijden ten westen van Dijon en Beaune. Oud FOK!ster Vogue heeft daar een B&B. En zij werkt er bij een lokale VVV.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177593490
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:57 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Je kan in de Franche comté blijven en bv Besancon bezoeken en wat mooie plaatsen er omheen. Ornans , salins les bains, vallee de doubs, vallee de loue, verschillende grotten( bv osselle) arc et senans , Lods
Genoeg ( natuurlijke) bezienswaardigheden en wandeltochten en ook cultuur.

Ik heb jaren zomers op een camping in de doubs gewerkt. Ik vind het een super mooie regio en ga er nog jaarlijks terug
Ik snap je punt, maar ik neig vooralsnog ernaar om het toch wat zuidelijker op te zoeken voor wat variatie :)

quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De Vogezen zijn fantastisch! Van daaruit naar de vallei van de Doubs kom je nog langs Ronchamp, waar de architect Le Corbusier een heel aparte kapel heeft ontworpen: Notre Dame du Haut. Zeker een bezoek waard als je toch in de buurt bent!

Wat wij ook leuk vonden, is het automuseum in Mullhouse met honderden Bugatti's.

Ook een mooi gebied waar nauwelijks mensen komen is de Morvan. Hooguit een uurtje rijden ten westen van Dijon en Beaune. Oud FOK!ster Vogue heeft daar een B&B. En zij werkt er bij een lokale VVV.
Ik twijfelde voor de week in de Vogezen tussen de regio's Strasbourg, Colmar en Mulhouse; en dat automuseum is nu zeker een plusje erbij voor Mulhouse. Dat is altijd wel leuk :)

Morvan kende ik niet, ziet er mooi uit maar lijkt me typisch een gebied voor in de herfst. Lijkt me een schitterende natuurlijke omgeving :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 09:13:44 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177594013
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 08:21 schreef polariteit het volgende:
Ik snap je punt, maar ik neig vooralsnog ernaar om het toch wat zuidelijker op te zoeken voor wat variatie :)
De Limousin is ook een mooie streek, waar niet veel mensen komen. Wij zaten in Park Natural Regional Millevaches de Limousin. Mooie bosrijke omgeving met vele meren. De vulkanenregio om de hoek is ook mooi, maar net als de Dordogne om de andere hoek een stuk drukker qua toeristen.

quote:
Ik twijfelde voor de week in de Vogezen tussen de regio's Strasbourg, Colmar en Mulhouse; en dat automuseum is nu zeker een plusje erbij voor Mulhouse. Dat is altijd wel leuk :)
Straatsburg is mooi maar erg druk. Colmar is mooi en handig centraal gelegen voor een bezoek aan zowel de noordelijke als de zuidelijke Vogezen. Mulhouse is niet heel mooi volgens mij. Ben alleen in het automuseum geweest, wat geweldig is, maar de wijk daaromheen zag er niet aanlokkelijk uit.

quote:
Morvan kende ik niet, ziet er mooi uit maar lijkt me typisch een gebied voor in de herfst. Lijkt me een schitterende natuurlijke omgeving :)
Wat voor omgeving zoek je? De omgeving rond Le Puy-en-Velay is ook interessant, maar is dat wat je zoekt?

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 04-03-2018 09:20:26 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177614769
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Park Natural Regional Millevaches
Dank voor je reactie weer. Vulkanenregio is ook regio Puy-en-velay toch, en dat heet toch ook de Auvergne? Of haal ik een paar regio's door elkaar :@

Dat ziet er iig erg gaaf uit en is zeker een optie. Dat het wat drukker is maakt mij niet zo heel veel uit; ik vermoed dat begin juni nog geen hoogseizoen is? Het hoeft echter niet extreem druk te zijn met dat je aan het filelopen bent en dat de tentharingen van de buren op de camping in mijn tent staan :')

Ik zag ook de Vercors en de Chartreuse voorbijkomen. Ziet er landschappelijk erg gaaf uit met die steile kliffen en kloven, maar heb je daar ook leuke plaatsjes?

Ik beslis waarschijnlijk pas op het laatste moment welk gebied het wordt, ik wil namelijk ook wel een beetje genieten van mooi weer (lees: geen neerslag). Zijn de Alpengebieden dan al een optie in die periode, of is dat begin Juni nog te wisselvallig en koud?
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 09:56:23 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177616209
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 07:40 schreef polariteit het volgende:
Dank voor je reactie weer. Vulkanenregio is ook regio Puy-en-velay toch, en dat heet toch ook de Auvergne? Of haal ik een paar regio's door elkaar :@

Dat ziet er iig erg gaaf uit en is zeker een optie. Dat het wat drukker is maakt mij niet zo heel veel uit; ik vermoed dat begin juni nog geen hoogseizoen is? Het hoeft echter niet extreem druk te zijn met dat je aan het filelopen bent en dat de tentharingen van de buren op de camping in mijn tent staan :')
Parc naturel régional des Volcans d'Auvergne ligt, zoals de naam suggereert, in de Auvergne, Le Puy-en-Velay ligt ook in de Auvergne, maar dan in een ander departement. En om het makkelijk te maken, behoort het allemaal tot het Centraal Massief. :P

Iets zuidelijker heb je ook de Cévennes (wel Centraal Massief, maar niet Auvergne :P) die ook ontzettend mooi zijn.

quote:
Ik zag ook de Vercors en de Chartreuse voorbijkomen. Ziet er landschappelijk erg gaaf uit met die steile kliffen en kloven, maar heb je daar ook leuke plaatsjes?
Grenoble ligt ertussen, maar dat is nou niet echt een lang bezoek waard. Voor de rest ken ik het niet zo goed. Als ik die streken zou willen bezoeken, zou ik in Lyon gaan zitten (culinaire hoofdstad van Frankrijk!!!) en daarvandaan dagtochten maken naar de Vercors en Chartreuse. En naar het Palais Idéal du Facteur Cheval.

quote:
Ik beslis waarschijnlijk pas op het laatste moment welk gebied het wordt, ik wil namelijk ook wel een beetje genieten van mooi weer (lees: geen neerslag). Zijn de Alpengebieden dan al een optie in die periode, of is dat begin Juni nog te wisselvallig en koud?
Ons eerste dobbelsteenavontuur voerde ons in mei of juni (weet het niet meer precies) naar de Alpe d'Huez en dat was toen nog best fris.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177638295
Ok tnx, het 'centraal massief' klinkt wel erg interessant, ook al heb ik het idee dat dat nog uit best veel deelgebieden bestaat. Ik neig vooralsnog naar de vulkaanregio, en anders ga ik richting de cevenenn. Ziet er tof uit. Jammer dat ze daar in Frankrijk zo ingewikkeld doen met al die mooie gebieden, ik zie door de bomen het bos niet meer :P

Alpen laat ik maar even links liggen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_177673199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:18 schreef polariteit het volgende:
Jammer dat ze daar in Frankrijk zo ingewikkeld doen met al die mooie gebieden, ik zie door de bomen het bos niet meer :P
even zoek op "régions" en "départements" en je zult zien dat het allemaal niet zo moeilijk is ;)
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 15:08:01 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177686039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:31 schreef Prego het volgende:
even zoek op "régions" en "départements" en je zult zien dat het allemaal niet zo moeilijk is ;)
Tweede helft van 2016 zijn anders een flink aantal régions samengevoegd en zijn er nu dus nieuwe régions met nieuwe namen. Die zijn dan weer onderverdeeld in departementen, die weer zijn onderverdeeld in arrondissementen die weer zijn onderverdeeld in cantons.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:48:40 #77
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178221738
Even een vraagje: waar is het in september in Frankrijk nog echt goed weer? Het hoeft echt geen 30 graden te zijn, maar voornamelijk droog en zonnig zou toch fijn zijn. En dan bedoel ik het vaste land, niet Corsica.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 22:33:39 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178222588
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even een vraagje: waar is het in september in Frankrijk nog echt goed weer? Het hoeft echt geen 30 graden te zijn, maar voornamelijk droog en zonnig zou toch fijn zijn. En dan bedoel ik het vaste land, niet Corsica.
De Middellandse zeekust in ieder geval. De Atlantische kust kan dan wat regenachtiger zijn. Of zoek je meer iets in de binnenlanden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 23:05:17 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178223211
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De Middellandse zeekust in ieder geval. De Atlantische kust kan dan wat regenachtiger zijn. Of zoek je meer iets in de binnenlanden?
Nee hoor, de kust is prima. Maar binnenlanden mag ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 11:44:30 #80
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178231272
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee hoor, de kust is prima. Maar binnenlanden mag ook.
In september is het volgens mij ib grote delen van Frankrijk nog heerlijk weer, maar als je echt zeker wil zijn van zo min mogelijk regen dan moet je naar Languedoc-Roussillon. Mooie stranden, bijvoorbeeld bij Perpignan, en leuke en mooie steden als Carcasonne, Montpellier en Nîmes.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 1 april 2018 @ 22:29:33 #81
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178246412
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2018 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

In september is het volgens mij ib grote delen van Frankrijk nog heerlijk weer, maar als je echt zeker wil zijn van zo min mogelijk regen dan moet je naar Languedoc-Roussillon. Mooie stranden, bijvoorbeeld bij Perpignan, en leuke en mooie steden als Carcasonne, Montpellier en Nîmes.
^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178262898
Even een hele stomme vraag, maar heeft iemand enig idee of het in oost frankrijk (Vogezen, Jura), richting de zwitserse grens, mogelijk is zwitserse franken uit de muur te trekken (in frankrijk dus)? Ik kom er zojuist achter dat 1 van mijn overnachtingsadressen net over de grens geen CC accepteert, dus zal ik toch nog franken moeten scoren :(

Als iemand dit met zekerheid kan zeggen dan scheelt het weer een onnodig ritje de grens over :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator dinsdag 3 april 2018 @ 10:35:02 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178273387
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:34 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar heeft iemand enig idee of het in oost frankrijk (Vogezen, Jura), richting de zwitserse grens, mogelijk is zwitserse franken uit de muur te trekken (in frankrijk dus)? Ik kom er zojuist achter dat 1 van mijn overnachtingsadressen net over de grens geen CC accepteert, dus zal ik toch nog franken moeten scoren :(

Als iemand dit met zekerheid kan zeggen dan scheelt het weer een onnodig ritje de grens over :)
Oei, dat durf ik echt niet te zeggen. Kun je niet in Zwitserland zelf pinnen dan? Of gewoon betalen met euro's? In grensgebieden accepteren ze toch vaak het geld van de buren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178283627
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Oei, dat durf ik echt niet te zeggen. Kun je niet in Zwitserland zelf pinnen dan? Of gewoon betalen met euro's? In grensgebieden accepteren ze toch vaak het geld van de buren.
Mijn overnachtingsadres daar ligt een soort van 'in the middle of nowhere' bovenop een bergje, en ik ga er wandelend naartoe/vandaan :) 'even naar het dorp' om te pinnen is helaas geen optie. Goed idee wat betreft of ze ook euro;s accepteren, had ik nog niet nagevraagd...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179108761
Zo nog een weekje en mijn tripje naar Frankrijk gaat beginnen. Heb er zin in :)

Zoals al aangegeven in een eerdere post gaat de reis voor de eerste paar dagen richting de Vogezen. Ik ben echter nog op zoek naar een camping.

Iemand die nog een mooi pareltje weet op max een uur rijden van Colmar en waar je in je koepeltentje niet uit de toon valt tussen de witte blokkendozen? :')

Mag ook zonder zwembaden en animatieclowns :D
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:01:53 #86
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_179115005
Nog niet geboekt, maar wij overwegen sterk om naar Argeles sur Mer te gaan in september. Zuidelijker dan dat kun je haast niet in Frankrijk. Ik heb al wel besloten het in twee etappes te gaan doen, want ik denk niet dat vriendin en kind dat hele eind in een ruk leuk vinden en ik ook niet. Dan heb je zo weinig speling, mocht je in de file komen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_179225375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nog niet geboekt, maar wij overwegen sterk om naar Argeles sur Mer te gaan in september. Zuidelijker dan dat kun je haast niet in Frankrijk. Ik heb al wel besloten het in twee etappes te gaan doen, want ik denk niet dat vriendin en kind dat hele eind in een ruk leuk vinden en ik ook niet. Dan heb je zo weinig speling, mocht je in de file komen.
Ben er twee keer op vakantie geweest in Argeles sur Mer. Ligt ook eraan naar welke camping je gaat, naar welke camping ga je? :).
Prijs de Heer.
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:04:39 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_179229215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:02 schreef TamVR het volgende:

[..]

Ben er twee keer op vakantie geweest in Argeles sur Mer. Ligt ook eraan naar welke camping je gaat, naar welke camping ga je? :).
Geen idee. We willen een niet te grote camping. En er moet ook wel iets zijn van een speeltuintje voor mijn dochter. En mijn vriendin wil het liefst een eco-camping. Maar het is laagseizoen dus we hebben nog even.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_179278311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Geen idee. We willen een niet te grote camping. En er moet ook wel iets zijn van een speeltuintje voor mijn dochter. En mijn vriendin wil het liefst een eco-camping. Maar het is laagseizoen dus we hebben nog even.
Zou je dan Le Soleil aanraden, kindervriendelijk met veel speeltuintjes. En pal aan strand (minder dan 20 seconden lopen!).
Prijs de Heer.
pi_179304469
Ik wil naar knotsgekke grote bergen. In een AirB&B. Frankrijk/Italië(De Alpen, niet veel verder, en het mogen ook landen als Slovenië o.i.d zijn overigens). Ergens waar de wilde bergen zijn maar waar het ook weer niet heel ongezellig zwitsers/oosterijks/ is, met van die mensonterende ski-dorpen, maar ergens waar het knus en gezellig is. Niet te toeristisch maar het moet ook weer niet te geitenwollensok-achtig zijn waar alleen de pure natuurliefhebber komt die zich alleen stilte wenst. Iemand goede ideeën voor zo'n vreemde vraag?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucyintheafternoon op 22-05-2018 01:17:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')