abonnement Unibet Coolblue
pi_146841240


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146841369
Net een halfuur aan de lijn gehangen met mijn horlogemaker over de service van mijn Rolex.

Blijkbaar is hij de vorige keer geserviced door iemand die niet veel met het uurwerk heeft gewerkt. Balansas was onvoldoende gesmeerd, waardoor deze afgevlakt is. :{ Ook is de balansveer niet goed gemonteerd, waardoor deze wat omlaag hangt en raakt aan de balans. Tot slot blijkt de rotoras blijkt niet origineel, dus ik twijfel er nog aan om die ook te laten vervangen.

Verder ziet het uurwerk er als nieuw uit (na 40 jaar, daar ben ik wel weer blij mee). Kosten komen op zo'n 450-500 excl BTW, inclusief reinigen, smeren, pakkingen, nieuwe asjes, nieuw glaasje, wat me dan wel weer alles meevalt. Alleen als ik de rotoras ook laat vervangen komt er nog een goeie 150 bovenop. Denk dat ik bij een dealer een veelvoud kwijt zou zijn geweest. Zou dan neerkomen een iets hoger bedrag voor de aanschaf en service dan waar ze normaal voor weggaan.

Wat heb ik hiervan geleerd? Doorzoeken naar een klok met geregistreerd servicehistorie bij dealers is de moeite waard. Hoewel ik er alsnog niet echt een buil aan val op deze manier. Baal wel van mensen die hun Rolex laten servicen bij de horlogemaker om de hoek :{w Koop dan een Icewatch of Timex ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 20-11-2014 15:01:59 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146841794
Mensen die een Rolex kopen om te patsen, geen zorg voor dragen en door beun en de haas laten "servicen" (als ze het al uberhaubt doen) zorgen inderdaad dat zulke dingen voorkomen.

Gelukkig dat het niet rampzalig uitvalt, maar als ik het goed begrijp laat jij hem ook niet bij een dealer servicen ? Waarschijnlijk wel bij iemand met verstand van zaken, maar krijg je hier ook een rapport van wat de waarde gelijk aan marktwaarde maakt voor eventuele verkoop?
(ik heb hier geen idee van, ben oprecht nieuwsgierig)

En natuurlijk de belangrijkste vraag, wanneer heb je hem terug ? :o kan me voorstellen dat je hem toch wel eens een keer om je pols wilt hebben B-)
pi_146842036
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
Mensen die een Rolex kopen om te patsen, geen zorg voor dragen en door beun en de haas laten "servicen" (als ze het al uberhaubt doen) zorgen inderdaad dat zulke dingen voorkomen.

Gelukkig dat het niet rampzalig uitvalt, maar als ik het goed begrijp laat jij hem ook niet bij een dealer servicen ? Waarschijnlijk wel bij iemand met verstand van zaken, maar krijg je hier ook een rapport van wat de waarde gelijk aan marktwaarde maakt voor eventuele verkoop?
(ik heb hier geen idee van, ben oprecht nieuwsgierig)

En natuurlijk de belangrijkste vraag, wanneer heb je hem terug ? :o kan me voorstellen dat je hem toch wel eens een keer om je pols wilt hebben B-)
Ik laat hem servicen bij een horlogemaker die zeer veel ervaring heeft met 1570 uurwerken. Staat bekend als een van de besten van NL voor Rolex en heeft direct toegang tot originele onderdelen.

Reden dat ik hem niet opstuur naar Rolex is dat Rolex niet doet aan klantwensen. Ze trekken je hele klok uit elkaar en je krijgt 'm weer terug zoals nieuw. Ik hecht aan de originaliteit van mijn horloges dus dat moet ik niet hebben. Bovendien vervangt Rolex alles wat ook maar een beetje versleten is. Voor een balans ben je dan al zo'n 600 kwijt.. Terwijl de veer ook opnieuw gericht kan worden, maar dat kost relatief veel manuren. Beurtje daar kost dus minstens het dubbele en ik krijg 'm terug in een staat die ik niet wil.

Ik heb geen idee wanneer ik hem terug krijg. Heb hem twee maanden geleden opgestuurd dus een week of twee extra maken me ook niet veel uit. ;) Per 1 januari begin ik met mijn nieuwe baan en ik zie deze klok nu een beetje als een cadeau aan mezellf (terwijl ik hem in september 'voor de leuk' kocht). Dus ik hoop hem in iig in de loop van december weer terug te hebben! :s)

Wat betreft je vraag over de waarde van het servicerapport: ik maak me hier niet zo'n zorgen over. Temeer niet omdat mijn horlogemaker foto's en filmpjes maakt (middels een microscoop) zodat ik ultra high res foto's van het uurwerk toe kan voegen bij een evt. verkoop. En als je op zijn naam googled dan vind je louter zeer positieve reacties van klanten die met een Rolex bij hem zijn geweest. Als ik hem verkoop vraag ik er 2200 voor, precies wat ik er zelf voor heb betaald incl de service.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 20-11-2014 15:05:43 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146842411
Hnngggg@de JLC's

Wil zo graag een reverso :(
pi_146842508
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik laat hem servicen bij een horlogemaker die zeer veel ervaring heeft met 1570 uurwerken. Staat bekend als een van de besten van NL voor Rolex en heeft direct toegang tot originele onderdelen.

Reden dat ik hem niet opstuur naar Rolex is dat Rolex niet doet aan klantwensen. Ze trekken je hele klok uit elkaar en je krijgt 'm weer terug zoals nieuw. Ik hecht aan de originaliteit van mijn horloges dus dat moet ik niet hebben. Bovendien vervangt Rolex alles wat ook maar een beetje versleten is. Voor een balans ben je dan al zo'n 600 kwijt.. Terwijl de veer ook opnieuw gericht kan worden, maar dat kost relatief veel manuren. Beurtje daar kost dus minstens het dubbele en ik krijg 'm terug in een staat die ik niet wil.

Ik heb geen idee wanneer ik hem terug krijg. Heb hem twee maanden geleden opgestuurd dus een week of twee extra maken me ook niet veel uit. ;) Per 1 januari begin ik met mijn nieuwe baan en ik zie deze klok nu een beetje als een cadeau aan mezellf (terwijl ik hem in september 'voor de leuk' kocht). Dus ik hoop hem in iig in de loop van december weer terug te hebben! :s)

Wat betreft je vraag over de waarde van het servicerapport: ik maak me hier niet zo'n zorgen over. Temeer niet omdat mijn horlogemaker foto's en filmpjes maakt (middels een microscoop) zodat ik ultra high res foto's van het uurwerk toe kan voegen bij een evt. verkoop. En als je op zijn naam googled dan vind je louter zeer positieve reacties van klanten die met een Rolex bij hem zijn geweest. Als ik hem verkoop vraag ik er 2200 voor, precies wat ik er zelf voor heb betaald incl de service.
Niets anders verwacht dan een weloverwogen besluit voor je service beurt. Maar helder, bedankt voor de uitleg.

Hoop inderdaad voor je dat je hem in december hebt *G*
pi_146842648
Wat zou jij doen met die rotoras?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146843343
Ik denk dat ik dan ook wel die extra 150 zou neerleggen als dat zou betekenen dat de volledige klok origineel is, kleine investering ten opzichte van het totaal bedrag en je zou hem niet gekocht hebben als je niet gecharmeerd was van de klok en z'n uurwerk.
pi_146843463
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik laat hem servicen bij een horlogemaker die zeer veel ervaring heeft met 1570 uurwerken. Staat bekend als een van de besten van NL voor Rolex en heeft direct toegang tot originele onderdelen.

Reden dat ik hem niet opstuur naar Rolex is dat Rolex niet doet aan klantwensen. Ze trekken je hele klok uit elkaar en je krijgt 'm weer terug zoals nieuw. Ik hecht aan de originaliteit van mijn horloges dus dat moet ik niet hebben. Bovendien vervangt Rolex alles wat ook maar een beetje versleten is. Voor een balans ben je dan al zo'n 600 kwijt.. Terwijl de veer ook opnieuw gericht kan worden, maar dat kost relatief veel manuren. Beurtje daar kost dus minstens het dubbele en ik krijg 'm terug in een staat die ik niet wil.

Ik heb geen idee wanneer ik hem terug krijg. Heb hem twee maanden geleden opgestuurd dus een week of twee extra maken me ook niet veel uit. ;) Per 1 januari begin ik met mijn nieuwe baan en ik zie deze klok nu een beetje als een cadeau aan mezellf (terwijl ik hem in september 'voor de leuk' kocht). Dus ik hoop hem in iig in de loop van december weer terug te hebben! :s)

Wat betreft je vraag over de waarde van het servicerapport: ik maak me hier niet zo'n zorgen over. Temeer niet omdat mijn horlogemaker foto's en filmpjes maakt (middels een microscoop) zodat ik ultra high res foto's van het uurwerk toe kan voegen bij een evt. verkoop. En als je op zijn naam googled dan vind je louter zeer positieve reacties van klanten die met een Rolex bij hem zijn geweest. Als ik hem verkoop vraag ik er 2200 voor, precies wat ik er zelf voor heb betaald incl de service.
Rolex doet wel aan klantwensen, maar dan moet je naar Keulen. Je moet dan wel goed Duits kunnen spreken natuurlijk.
Jammer wat de vorige horlogemaker gedaan heeft. Ik denk dat ik de mijne binnen een paar jaar laat servicen. Op zich vallen de prijzen van een AD wel mee als er niets vervangen hoeft te worden.
Het is heel belangrijk dat je het juiste smeermiddel op de goede plek in de juiste hoeveelheid aanbrengt. Er zijn erbij die dat waarschijnlijk minder goed weten dan anderen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een horlogemaker op die van jou laat oefenen om kennis van het uurwerk op te laten doen.

Een rotoras kan je ongeveer 3 keer laten vervangen trouwens, daarna moet je een nieuwe rotor kopen.
pi_146843820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Rolex doet wel aan klantwensen, maar dan moet je naar Keulen. Je moet dan wel goed Duits kunnen spreken natuurlijk.
Jammer wat de vorige horlogemaker gedaan heeft. Ik denk dat ik de mijne binnen een paar jaar laat servicen. Op zich vallen de prijzen van een AD wel mee als er niets vervangen hoeft te worden.
Tsja. Dat weet je natuurlijk nooit. En Keulen is me toch even wat te ver uit de richting vanaf Amsterdam.
quote:
Het is heel belangrijk dat je het juiste smeermiddel op de goede plek in de juiste hoeveelheid aanbrengt. Er zijn erbij die dat waarschijnlijk minder goed weten dan anderen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een horlogemaker op die van jou laat oefenen om kennis van het uurwerk op te laten doen.

Een rotoras kan je ongeveer 3 keer laten vervangen trouwens, daarna moet je een nieuwe rotor kopen.
Hij wordt nu gesmeerd volgens de specificaties van Rolex en met Rolexmiddelen. Denk dat ik toch de as laat vervangen omdat hij dan weer volledig origineel is. Kan wellicht helpen bij een verkoop. Mezelf kennende is hij binnen 1 a 2 jaar weer weg namelijk :+

Als de klok terug is zal ik ook wat van de high res microscoopfoto's posten :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146846037
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Tsja. Dat weet je natuurlijk nooit. En Keulen is me toch even wat te ver uit de richting vanaf Amsterdam.

Je weet van tevoren inderdaad niet of er iets vervangen moet worden. Als je het uurwerk laat servicen binnen de gestelde termijnen, zal het met vervangen van onderdelen wel meevallen.

quote:
[..]

Hij wordt nu gesmeerd volgens de specificaties van Rolex en met Rolexmiddelen. Denk dat ik toch de as laat vervangen omdat hij dan weer volledig origineel is. Kan wellicht helpen bij een verkoop. Mezelf kennende is hij binnen 1 a 2 jaar weer weg namelijk :+

Als de klok terug is zal ik ook wat van de high res microscoopfoto's posten :)
Weet je hoevaak de as al vervangen is bij deze rotor?
De as vervangen als je hem binnen 2 jaar weer weg doet is denk ik wel overbodig. Als de as van goede kwaliteit is, is dat niet iets wat echt waarde verminderend is. Je zult die 150 euro er echt niet bij een verkoop uithalen. Bij inferieure kwaliteit van de as is het advies direct vervangen. De constructie is gewoon een zwak punt van Rolex calibers. Je voorkomt schade aan de bruggen door hem op tijd te laten vervangen.
pi_146862531
As is zgan die er nu in zit, dus we hebben afgesproken die zo te laten, maar wel de lagerstenen van de rotoras te vervangen. Dan draait 'ie in ieder geval ook goed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146877603
Ik ben vandaag bij een plaatselijke juwelier geweest omdat ik dacht dat de batt van mijn horloge weer slecht/leeg was(loopt soms wel/niet..) Nu blijkt dat het dus niet aan de batt ligt, die is dus goed. Dus er zit iets niet goed in het uurwerk.
Zijn advies is om naar een tissot dealer te gaan mocht ik het willen laten repareren, aangezien hij er geen onderdelen van kan bestellen. Ik heb het horloge bij de bijenkorf gekocht.
kan er überhaupt wat gerepareerd worden aan dit horloge? en wat zouden de kosten hiervan zijn/>? het gaat om een tissot PRC 200. Horloge is denk ik toch alweer 5-6? jaar oud.
pi_146880760
Ligt er aan wat er stuk is. Dealer kan dat voor je nagaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 november 2014 @ 00:15:30 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146888626
Ik heb een simpele Ancre automaat horloge gekregen. Loopt op eerste gezicht prima, maar er zijn / waren toch wat dingen waar ik hulp bij nodig heb :P

Ten eerste, hoe verwijder ik de kroon. Ik wil het uurwerk uit de kast halen om de kast goed te reinigen want hij is heel erg vies.

Puntje 2,
Het horloge is voorzien van een plexi glas en tja daar zitten toch heel wat krassen op. Als je met een lanp er op schijnt zie je ze duidelijk zitten, voelen doenje ze bijna niet! Dus ze zijn opervlakkig. Kan ik dat voor een groot deel er uit poetsen en zo ja, hoe? En zo niet, kan je dat simpel vervangen en wat kost een nieuwe?

Er is ook goed nieuws!
De kast lijkt niet heel erg veel schade te hebben alleen heel erg vies. Loopt op het eerste gezicht goed en het uurwerk is werkelijk brand en brand schoon!

Ik zal later deze week foto's plaatsen. Het horloge is van halverwegen de jaren 50. Zeker gezien de leeftijd ziet hij er prima uit. Ik weer dat het qua waarde weinig voor steld maar ik vind het er wel leuk uit zien. Kan het wel waarderen. Dus wil er best wat tijd in stoppen :)

Oh oeps vergeten :D
Hoe kan ik de datum verzetten! 24uur door draaien werkt wel maar alleen de datum door draaien lukt me niet? Ik dacht de kroon 1 klein tikje uit trekken de truuk zal doen maar helaas. En ja, nu voel ik me best dom :P
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146889566
Polywatch voor polijsten en quick set datum zal hij wel niet hebben. Heeft mijn rolex uit 1972 zelfs nog niet eens ;) dus 20 jaar eerder was het er ook nog niet..

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 22-11-2014 01:54:24 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146889664
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 00:15 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een simpele Ancre automaat horloge gekregen. Loopt op eerste gezicht prima, maar er zijn / waren toch wat dingen waar ik hulp bij nodig heb :P

Ten eerste, hoe verwijder ik de kroon. Ik wil het uurwerk uit de kast halen om de kast goed te reinigen want hij is heel erg vies.

Puntje 2,
Het horloge is voorzien van een plexi glas en tja daar zitten toch heel wat krassen op. Als je met een lanp er op schijnt zie je ze duidelijk zitten, voelen doenje ze bijna niet! Dus ze zijn opervlakkig. Kan ik dat voor een groot deel er uit poetsen en zo ja, hoe? En zo niet, kan je dat simpel vervangen en wat kost een nieuwe?

Er is ook goed nieuws!
De kast lijkt niet heel erg veel schade te hebben alleen heel erg vies. Loopt op het eerste gezicht goed en het uurwerk is werkelijk brand en brand schoon!

Ik zal later deze week foto's plaatsen. Het horloge is van halverwegen de jaren 50. Zeker gezien de leeftijd ziet hij er prima uit. Ik weer dat het qua waarde weinig voor steld maar ik vind het er wel leuk uit zien. Kan het wel waarderen. Dus wil er best wat tijd in stoppen :)

Oh oeps vergeten :D
Hoe kan ik de datum verzetten! 24uur door draaien werkt wel maar alleen de datum door draaien lukt me niet? Ik dacht de kroon 1 klein tikje uit trekken de truuk zal doen maar helaas. En ja, nu voel ik me best dom :P
Het caliber is een FE3612? Plexi kan je gewoon met polywatch poetsen.



Als het bovenstaand caliber is, dan is het waarschijnlijk een kwestie van het schroefje wat je bovenin het plaatje ziet een slag draaien.
Draai het niet te ver, tenzij je het hele uurwerk uit elkaar wilt halen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fisherman op 22-11-2014 11:37:08 ]
  zaterdag 22 november 2014 @ 12:10:08 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146894675
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 00:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het caliber is een FE3612? Plexi kan je gewoon met polywatch poetsen.

[ afbeelding ]

Als het bovenstaand caliber is, dan is het waarschijnlijk een kwestie van het schroefje wat je bovenin het plaatje ziet een slag draaien.
Draai het niet te ver, tenzij je het hele uurwerk uit elkaar wilt halen.
Geen idee :D Heb even snel een foto gemaakt :)




er staat PUW 1561
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 22 november 2014 @ 12:14:45 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146894776
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Geen idee :D Heb even snel een foto gemaakt :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

er staat PUW 1561
quote:
The watch also has a quick-set date function which is activated by pushing the crown in.
http://watchguy.co.uk/service-arowe-puw-1561/
  zaterdag 22 november 2014 @ 12:52:53 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146895591
quote:
Ah top dank je wel! Ik heb zelf weinig tijd gehad nog om te google enz. Heb hem sinds gisteravond en had niet veel tijd. Zal het straks eens proberen :) ik vermoed ook dat het kleine puntje bij de kroon ingedrukt moet worden om de kroon los te halen?

Ik wil het uurwerk er uithalen om de kast eens grondig schoon te maken. Dat is al in grote lijnen goed gelukt. Maar ik wil hem echt even heel goed schoon maken. Wijzerplaat is prima gelukkig net als de wijzers.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:04:46 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146895860
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:52 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ah top dank je wel! Ik heb zelf weinig tijd gehad nog om te google enz. Heb hem sinds gisteravond en had niet veel tijd. Zal het straks eens proberen :) ik vermoed ook dat het kleine puntje bij de kroon ingedrukt moet worden om de kroon los te halen?

Ik wil het uurwerk er uithalen om de kast eens grondig schoon te maken. Dat is al in grote lijnen goed gelukt. Maar ik wil hem echt even heel goed schoon maken. Wijzerplaat is prima gelukkig net als de wijzers.
Vind het alleen raar, dat "by pushing the crown in", daar lijkt bij die van jou geen ruimte voor te zijn. En dat puntje indrukken vermoedde ik ook al, maar weet het niet zeker, kan ook een schroefje zijn vanaf de andere kant.
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:28:07 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146896441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Vind het alleen raar, dat "by pushing the crown in", daar lijkt bij die van jou geen ruimte voor te zijn.
En dat klopt inderdaad. Dus even verder zoeken :P heeft ook geen haast.

quote:
En dat puntje indrukken vermoedde ik ook al, maar weet het niet zeker, kan ook een schroefje zijn vanaf de andere kant.
Ga het van de week gewoon eens voor zichtig proberen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146896471
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Vind het alleen raar, dat "by pushing the crown in", daar lijkt bij die van jou geen ruimte voor te zijn. En dat puntje indrukken vermoedde ik ook al, maar weet het niet zeker, kan ook een schroefje zijn vanaf de andere kant.
Op die site staat ook:

"The odd thing is that Arowe made the case in a way that the quick-set date can’t be used, you can only pull the crown out to first position to set the time. An odd thing to do."

Dat is waarschijnlijk bij de Ancre ook het geval
pi_146897568
Van welk jaar is het horloge dan? Ik vind het vreemd dat deze uurwerkjes in de jaren 50 al quick set date functies zouden hebben, terwijl Omega (cal 563) en Rolex (3055?) pas begin jaren '70 kwamen met deze functie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146898041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:34 schreef twinus het volgende:
Ik ben vandaag bij een plaatselijke juwelier geweest omdat ik dacht dat de batt van mijn horloge weer slecht/leeg was(loopt soms wel/niet..) Nu blijkt dat het dus niet aan de batt ligt, die is dus goed. Dus er zit iets niet goed in het uurwerk.
Zijn advies is om naar een tissot dealer te gaan mocht ik het willen laten repareren, aangezien hij er geen onderdelen van kan bestellen. Ik heb het horloge bij de bijenkorf gekocht.
kan er überhaupt wat gerepareerd worden aan dit horloge? en wat zouden de kosten hiervan zijn/>? het gaat om een tissot PRC 200. Horloge is denk ik toch alweer 5-6? jaar oud.
De prc200 is een quartz toch? In het ergste geval is het quartz uurwerkje kapot lijkt me, of kan er nog meer kapot zijn?
pi_146898138
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:14 schreef Skv het volgende:
Van welk jaar is het horloge dan? Ik vind het vreemd dat deze uurwerkjes in de jaren 50 al quick set date functies zouden hebben, terwijl Omega (cal 563) en Rolex (3055?) pas begin jaren '70 kwamen met deze functie.
Eterna heeft ook al sinds begin '60 een quickset datum. Omega en Rolex zijn echt niet de eerste merken met deze functie.
pi_146898658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:35 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Eterna heeft ook al sinds begin '60 een quickset datum. Omega en Rolex zijn echt niet de eerste merken met deze functie.
Dat ze niet de eersten waren weet ik, maar dat er 15 jaar verschil tussen zat verbaast me.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:08:27 #28
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146898954
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:14 schreef Skv het volgende:
Van welk jaar is het horloge dan? Ik vind het vreemd dat deze uurwerkjes in de jaren 50 al quick set date functies zouden hebben, terwijl Omega (cal 563) en Rolex (3055?) pas begin jaren '70 kwamen met deze functie.
Mij is jaren 50 verteld, hoe en waarom weet ik zelf ook niet. Wat ik snel over Ancre kan vinden is dat ze ook bij goedkope warenhuizen werden verkocht. Het zal dus goed uit de jaren 70 kunnen zijn. De quick set date heb ik dus niet / werkt bij mij niet. Dat kan door de horloge kast komen zoals eerder geopperd. Zal binnen kort eens proberen het uurwerk uit de kast te halen. Dan kan ik testen of de quick set wel werkt toch? En zal ook eens foto maken van de voorkant.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146901955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:31 schreef bear87 het volgende:

[..]

De prc200 is een quartz toch? In het ergste geval is het quartz uurwerkje kapot lijkt me, of kan er nog meer kapot zijn?
Het is inderdaad een quartz, maargoed weet dus niet wat er allemaal in zit wat eventueel apart te vervangen is. Via de tissot site kom ik uit bij de juwelier van pijnenburg in eindhoven.
zijn er eigenlijk onderzoeks kosten aan zoiets verbonden?
pi_146911367
Knop klikje uittrekken en dan inderdaad dat ene dingetje indrukken, niet te ver! Je moet de kroon er "net" uit kunnen trekken, te hard drukken en je kan de wijzerplaat en de wijzers los gaan maken. Duwen en tegelijk voorzichtig aan de kroon trekken. Poetsen van plexiglaasje werkt perfect met brasso koperpoets en een ouwe katoenen afdroogdoek. Koperpoets op de doek, poetsen met draaiende bewegingen, niet te hard duwen natuurlijk, maar wel wat druk geven, als je een beetje warmte gaat voelen dan poets je goeg :) (is mijn ervaring)

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En dat klopt inderdaad. Dus even verder zoeken :P heeft ook geen haast.

[..]

Ga het van de week gewoon eens voor zichtig proberen :)
...
pi_146912893
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:09 schreef twinus het volgende:

[..]

Het is inderdaad een quartz, maargoed weet dus niet wat er allemaal in zit wat eventueel apart te vervangen is. Via de tissot site kom ik uit bij de juwelier van pijnenburg in eindhoven.
zijn er eigenlijk onderzoeks kosten aan zoiets verbonden?
Dat verwacht ik wel, bel ze eens op anders :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146928703
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:09 schreef twinus het volgende:

[..]

Het is inderdaad een quartz, maargoed weet dus niet wat er allemaal in zit wat eventueel apart te vervangen is. Via de tissot site kom ik uit bij de juwelier van pijnenburg in eindhoven.
zijn er eigenlijk onderzoeks kosten aan zoiets verbonden?
In Haarlem zit een Tissot verkoper die daarnaast ook een eigen werkplaats met horlogemakers heeft waar ze horloges repareren en onderhoudsbeurten uitvoeren. Heeft een goede reputatie en hij is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer het het horloge op moet sturen naar Tissot en het daar laat doen. Het quartz uurwerkje in de prc200 kost niet zoveel, dat is een basis ETA quartz welke je online voor 10-20 dollar kunt aanschaffen.
  zondag 23 november 2014 @ 21:33:27 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146938789
quote:
Luxehorlogemakers hebben enkele Android Wear-ontwikkelaars aangeklaagd, die zonder toestemming het design van hun wijzerplaten hebben nagemaakt.
Dat meldt Torrentfreak, die contact heeft met de ontwikkelaars die door de horlogemakers zijn benaderd.

Ontwikkelaars hebben sinds Android Wear, Googles besturingssysteem voor smartwatches, de mogelijkheid om wijzerplaten te ontwikkelen die op het scherm van de smartwatch worden getoond.

Onder andere IWC, Panerai, Omega, Fossil, Armani, Michael Kors, Tissot, Certina, Swatch, Flik Flak en Mondaine zouden Android-ontwikkelaars brieven hebben gestuurd waarin zij eisen dat de Android Wear-apps binnen vierentwintig uur uit Google Play worden gehaald.
:')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146942482
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:16 schreef bear87 het volgende:

[..]

In Haarlem zit een Tissot verkoper die daarnaast ook een eigen werkplaats met horlogemakers heeft waar ze horloges repareren en onderhoudsbeurten uitvoeren. Heeft een goede reputatie en hij is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer het het horloge op moet sturen naar Tissot en het daar laat doen. Het quartz uurwerkje in de prc200 kost niet zoveel, dat is een basis ETA quartz welke je online voor 10-20 dollar kunt aanschaffen.
Haarlem is niet echt bij me in de buurt, maar toch bedankt voor de info. Heb een mailtje naar pijnenburg in eindhoven gestuurd, ben
benieuwd...aangezien het uurwerkje zo goedkoop is.
pi_146943967
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:16 schreef bear87 het volgende:

[..]

In Haarlem zit een Tissot verkoper die daarnaast ook een eigen werkplaats met horlogemakers heeft waar ze horloges repareren en onderhoudsbeurten uitvoeren. Heeft een goede reputatie en hij is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer het het horloge op moet sturen naar Tissot en het daar laat doen. Het quartz uurwerkje in de prc200 kost niet zoveel, dat is een basis ETA quartz welke je online voor 10-20 dollar kunt aanschaffen.
Klemann?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 24 november 2014 @ 10:07:01 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146948209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:20 schreef Garbageman het volgende:
Knop klikje uittrekken en dan inderdaad dat ene dingetje indrukken, niet te ver! Je moet de kroon er "net" uit kunnen trekken, te hard drukken en je kan de wijzerplaat en de wijzers los gaan maken. Duwen en tegelijk voorzichtig aan de kroon trekken. Poetsen van plexiglaasje werkt perfect met brasso koperpoets en een ouwe katoenen afdroogdoek. Koperpoets op de doek, poetsen met draaiende bewegingen, niet te hard duwen natuurlijk, maar wel wat druk geven, als je een beetje warmte gaat voelen dan poets je goeg :) (is mijn ervaring)

[..]

Het is inderdaad gelukt! Gaat ook heel makkelijk. Nog een klein vraagje. Het uurwerk licht nu los in de case maar hij "valt" er niet uit. Moet ik er van van uit gaan dat het glaasje verwijderd dient te worden om het uurwerk er uit te halen? Of doe ik iets verkeerd?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146948372
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 23:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Klemann?
Yes :)
pi_146949169
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 21:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

:')
Ga haten op Tissot dan :(


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146950453
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2014 10:56 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ga haten op Tissot dan :(


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Ik verbaasde me ook al dat Tissot bij die rotzooi stond. Arme clown! :+

Heb zojuist een aftermarket jubileeband besteld uit de VS. Denk dat ik de originele gesp van mijn eigen haal en daar op zet. Heb ook nog even getwijfeld om een originele band te kopen, maar die kosten werkelijk honderden Euro's -O-. In de staat die ik graag wil op Ebay zo'n 450.. En dan weet je nog niet eens of het een originele is. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 24 november 2014 @ 12:00:37 #40
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146950822
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 11:45 schreef Skv het volgende:

[..]

_O- Ik verbaasde me ook al dat Tissot bij die rotzooi stond. Arme clown! :+

Heb zojuist een aftermarket jubileeband besteld uit de VS. Denk dat ik de originele gesp van mijn eigen haal en daar op zet. Heb ook nog even getwijfeld om een originele band te kopen, maar die kosten werkelijk honderden Euro's -O-. In de staat die ik graag wil op Ebay zo'n 450.. En dan weet je nog niet eens of het een originele is. ;(
Ik heb onlangs voor m'n dagelijks horloge ook een nieuw bandje gekocht. Niks speciaals maar dat maakt wel een groot verschil zeg. Had ik veel eerder moeten doen. Maar ik zag ook bandjes voorbij komen voor de grote merken en de prijzen schieten echt heel erg omhoog :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146952226
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 11:45 schreef Skv het volgende:

[..]

_O- Ik verbaasde me ook al dat Tissot bij die rotzooi stond. Arme clown! :+

Heb zojuist een aftermarket jubileeband besteld uit de VS. Denk dat ik de originele gesp van mijn eigen haal en daar op zet. Heb ook nog even getwijfeld om een originele band te kopen, maar die kosten werkelijk honderden Euro's -O-. In de staat die ik graag wil op Ebay zo'n 450.. En dan weet je nog niet eens of het een originele is. ;(
De band van het model dat ik draag kost momenteel meer dan 4600 euro. Een stalen jubilee band kost meen ik rond de 1200-1300 euro (de versie met massieve schakels en blinde sluiting).

Ik weet niet wat de oude banden kosten, maar voor rond de 450 euro verwacht ik wel dat je een vrijwel nieuwe jubilee band kan kopen.
pi_146954519
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 12:00 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb onlangs voor m'n dagelijks horloge ook een nieuw bandje gekocht. Niks speciaals maar dat maakt wel een groot verschil zeg. Had ik veel eerder moeten doen. Maar ik zag ook bandjes voorbij komen voor de grote merken en de prijzen schieten echt heel erg omhoog :D
Ik heb deze besteld: http://www.ebay.com/itm/J(...)&hash=item27de81cfee

Mijn originele band is nog prima in orde (weinig rek), maar de finishing is redelijk verdwenen in de loop van de tijd. Nu kan ik even afwisselen tussen de vintage look met originele band en ze zgan-look met de uitstraling van toen 'ie nog nieuw was.

@Fisherman: op ebay staan ze inderdaad voor rond de 450, maar dat zijn banden met meer rek dan de band die ik nu heb, dus daar heb ik niet veel aan :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146963115
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 14:16 schreef Skv het volgende:

[..]
@Fisherman: op ebay staan ze inderdaad voor rond de 450, maar dat zijn banden met meer rek dan de band die ik nu heb, dus daar heb ik niet veel aan :+
Ik dacht ook meer aan de salescorner van timezone ofzo. Daar komen er ook regelmatig voorbij.
Je kan overigens de band ook voor niet al teveel geld laten refinishen.
pi_146963683
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 14:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb deze besteld: http://www.ebay.com/itm/J(...)&hash=item27de81cfee

Mijn originele band is nog prima in orde (weinig rek), maar de finishing is redelijk verdwenen in de loop van de tijd. Nu kan ik even afwisselen tussen de vintage look met originele band en ze zgan-look met de uitstraling van toen 'ie nog nieuw was.

@Fisherman: op ebay staan ze inderdaad voor rond de 450, maar dat zijn banden met meer rek dan de band die ik nu heb, dus daar heb ik niet veel aan :+
Had je twee van deze kunnen bestellen

http://m.aliexpress.com/item/1056987621.html
pi_146969006
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 19:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Had je twee van deze kunnen bestellen

http://m.aliexpress.com/item/1056987621.html
:'( Staat wel bij dat het waardeloze kwaliteit is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146972040
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 21:12 schreef Skv het volgende:

[..]

:'( Staat wel bij dat het waardeloze kwaliteit is.
Ach de oude banden van Rolex geven je ook niet het gevoel dat je kwaliteit in handen hebt. Ik heb overigens zelf alleen ervaring met het oude type oyster armband met fliplock sluiting.
pi_146972585
Voor de liefhebbers:





Watch winder van Amazon gekocht voor mijn twee automatische horloges.
Die kan je hier vinden

Bevalt erg goed, en er zijn 4 verschillende standen te gebruiken waaronder 1 uur draaien, 3 uur rusten. Het apparaat maakt vrijwel geen geluid, heel af en toe hoor je een dof tikje maar dit is niet storend.

Voor een totaal inclusief shipping van ¤62 kan hij van jou zijn.

Let er wel op, dat hij met een US plug komt. Gelukkig had ik zelf een EU adapter in huis liggen, maar anders zal je deze erbij moeten bestellen (bij de bekende china shops kost dit vrijwel niets).
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  maandag 24 november 2014 @ 23:21:27 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146974372
Ik heb mijn bandje via http://www.dehorlogebandenspecialist.nl gekocht. Eerst een goedkope om te zien hoe ze het afhandeken. Verbaast was ik toen het bandje de volgende dag al binnen was. Maar ook de qualiteit voor die prijs is verbazend. Netjes afgewerkt, mooie kleur en draagt er lekker. Het verwisselen van een bandje is natuurlijk zo gedaan en ik betrap me zelf er al op dat ik meerdere bandjes zit te bekijken die ik nog wil hebben van goed koop tot de duurdere.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146978205
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ach de oude banden van Rolex geven je ook niet het gevoel dat je kwaliteit in handen hebt. Ik heb overigens zelf alleen ervaring met het oude type oyster armband met fliplock sluiting.
Precies. Het is dat er Rolex op staat, maar als je puur naar de kwaliteit kijkt dan zijn het geen hoogstandjes.

Overigens is het slechts een voorbeeld en kan je daar ook andere leveranciers vinden die mogelijk iets betere kwaliteit leveren. Maar ja het blijft een gok. Als het niet bevat mag je overigens het artikel houden en krijg je meestal nog 50% van je aankoop bedrag terug.
pi_146979324
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Precies. Het is dat er Rolex op staat, maar als je puur naar de kwaliteit kijkt dan zijn het geen hoogstandjes.

Overigens is het slechts een voorbeeld en kan je daar ook andere leveranciers vinden die mogelijk iets betere kwaliteit leveren. Maar ja het blijft een gok. Als het niet bevat mag je overigens het artikel houden en krijg je meestal nog 50% van je aankoop bedrag terug.
Leverancier waar ik het nu heb besteld werd aanbevolen door andere verzamelaars en ze leggen zo te lezen hun lat voor kwaliteit aardig hoog. Even afwachten maar. Aliexpress heb ik verder ook prima ervaringen mee qua prijs, maar de kwaliteit is over het algemeen erg.. Chinees. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146979363
Als iemand nog tips zoekt, Orloff in Italië. Mario maakt voor 85¤ (+7¤ verzend) een croco band op maat, in de kleur die je wil.
pi_146982858
Mijn koop via Ebay gaat wat vreemd.

Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik nu een 62510H bracelet met 555 end links heb, en of deze dan op mijn klokje past. Ik krijg een positief bericht.

Voor de verzending stuur ik nog een bericht of ze even dubbel willen checken dat de 555 end links er bij zitten, omdat het anders niet past. Hierna krijg een mail met de tracking code en daarna een mail dat ik die links er apart bij moet kopen a 25 dollar :?

Als je deze ad ziet, dan zitten er toch gewoon end links bij? Ook op de foto's e.d.? http://r.ebay.com/v4M5sf
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:43:46 #53
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146985564
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:31 schreef Skv het volgende:
Als je deze ad ziet, dan zitten er toch gewoon end links bij? Ook op de foto's e.d.? http://r.ebay.com/v4M5sf
Dat zou je wel denken ja.
quote:
It comes with 2 spring bars. The links are "D" styles.
Links are removable by screw to adjust the size.
pi_146986244
Dat gaat over spring bars en de gewone links dan misschien? Ik zie nergens staan 'end links are not included' ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:50:03 #55
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146987767
.
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:02 schreef Skv het volgende:
Dat gaat over spring bars en de gewone links dan misschien? Ik zie nergens staan 'end links are not included' ofzo.
Oh joh, links zijn natuurlijk schakels |:(

Er wordt helemaal niets vermeld over endpieces.

http://stores.ebay.com/WH(...)trksid=p4634.c0.m322

[ Bericht 65% gewijzigd door Woelwater op 25-11-2014 13:56:14 ]
pi_146988991
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef Woelwater het volgende:
.

[..]

Oh joh, links zijn natuurlijk schakels |:(

Er wordt helemaal niets vermeld over endpieces.

http://stores.ebay.com/WH(...)trksid=p4634.c0.m322
Er wordt niks over vermeld in de tekst maar ze staan zeer duidelijk op de bovenste foto. Plus dat ik heb gevraagd of het een vervanging is voor mijn huidige bracelet inclusief de 555 end links. Toen zeiden ze 'yes, this bracelet will fit your watch'. En dan afgaande op het feit dat zo'n bracelet zonder end links voor geen meter aan dat horloge blijft zitten én dat de end links op de foto staan, verbaast het me ten zeerste dat ze er niet bij zitten.

Ach, ik wacht wel tot ik het pakje ontvang en start dan een Paypal-zaak.

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 25-11-2014 14:40:43 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146993868
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Precies. Het is dat er Rolex op staat, maar als je puur naar de kwaliteit kijkt dan zijn het geen hoogstandjes.

Ik zeg niet dat het geen kwaliteit is, het is meer het gevoel. Natuurlijk voelen de nieuwe banden van Rolex een stuk steviger aan. Mijn vorige horloge had een oyster met easylink. Dat vond ik persoonlijk geen vooruitgang op de oude banden. De sluiting gaag namelijk wat hangen als je de easylink uitklapt. Dat is eigenlijk geen gezicht.
De nieuwe fliplock sluitingen en dan die met name met een glidelock, zitten wel perfect. De sluiting is alleen wat aan de lange kant.
De oude banden hebben als grootste nadeel dat ze eerder rek gaan vertonen, zeker als er goud in verwerkt zit. Dat komt door de holle middenschakels. Bij een oyster worden de schakels nog weleens uit elkaar gehaald, waarbij de middenschakel dan omgedraaid wordt. Indien deze niet al teveel versleten is. is dat een mooie en goedkope revisie.
  dinsdag 25 november 2014 @ 23:01:32 #58
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_147008171
Nu vind ik vanavond een heel klein vrouwen pols horloge van het merk dugena flair. Met achter op de code 585. Het is een goud horoge en handopwinden. Iemand enige idee war het is, of het iets waard is enz enz enz?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_147009225
585 = 14kt goud. Verder geen idee, heb je foto's?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:00:09 #60
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147078383
Heeft iemand ervaring met deze site?

http://www.katoso.com/

De horloges zijn bijzonder gunstig geprijsd. Ze zullen wel geserviced moeten worden, maar voor deze prijzen lijkt me dat geen punt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:58:31 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147078921
quote:
Ben ik terug in 1998???
pi_147078990
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ben ik terug in 1998???
Was ook wat ik dacht, 1 ding is zeker ik zou zelf nooit iets bestellen op een site die er zo uit ziet, maar dat is puur op hoe de site eruit ziet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 12:30:38 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147083856
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
Voor de liefhebbers:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Watch winder van Amazon gekocht voor mijn twee automatische horloges.
Die kan je hier vinden

Bevalt erg goed, en er zijn 4 verschillende standen te gebruiken waaronder 1 uur draaien, 3 uur rusten. Het apparaat maakt vrijwel geen geluid, heel af en toe hoor je een dof tikje maar dit is niet storend.

Voor een totaal inclusief shipping van ¤62 kan hij van jou zijn.

Let er wel op, dat hij met een US plug komt. Gelukkig had ik zelf een EU adapter in huis liggen, maar anders zal je deze erbij moeten bestellen (bij de bekende china shops kost dit vrijwel niets).
Ik had vlak voor mijn vakantie zelf een watch winder gemaakt van wat karton en een synchroonmotortje van ¤3. Werkt perfect :7 Elke keer de maanfase opnieuw goed zetten na je vakantie is een kut karwei :P

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147087534
pi_147088116
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ben ik terug in 1998???
De site heeft zelfs de tijd en datum in groen voor dat authentieke de-techniek-staat-toch-voor-niets gevoel!
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:38:11 #66
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147091048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:00 schreef SugeLucky het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze site?

http://www.katoso.com/

De horloges zijn bijzonder gunstig geprijsd. Ze zullen wel geserviced moeten worden, maar voor deze prijzen lijkt me dat geen punt.
Mijn optiek té gunstig. Even rond geklikt en als 't echt betrouwbaar zou zijn weet ik in ieder geval wat ik zou bestellen :Y


http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A356.html


http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A352.html

Staan er beide voor maar $2000 op :o
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:26:59 #67
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147094328
Haha die zou ik inderdaad ook bestellen!

En nee, ik ga er uiteraard ook niet bestellen aangezien ik nergens feedback over de site kan vinden.

Het ziet er inderdaad niet uit, maar er zijn ook een hoop sites van erkende juweliers die er vrij amateuristisch uitzien, dat zegt niet altijd wat.
pi_147119181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mijn optiek té gunstig. Even rond geklikt en als 't echt betrouwbaar zou zijn weet ik in ieder geval wat ik zou bestellen :Y

[ afbeelding ]
http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A356.html

[ afbeelding ]
http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A352.html

Staan er beide voor maar $2000 op :o
Die eerste Rolex vind ik echt lelijk, met dat blauw en rood :D

Ik heb mijn Breitling plan helaas even in de koelkast moeten zetten i.v.m. dalende inkomsten :')
pi_147120895
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mijn optiek té gunstig. Even rond geklikt en als 't echt betrouwbaar zou zijn weet ik in ieder geval wat ik zou bestellen :Y

[ afbeelding ]
http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A356.html

[ afbeelding ]
http://www.katoso.com/watch4sale/watches/A352.html

Staan er beide voor maar $2000 op :o
Laatste updates en data die voorkomen zijn 2002-2003....
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:28:58 #70
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147121314
Yes ik heb em weer!

De balans as was gebroken.

  maandag 1 december 2014 @ 11:11:56 #71
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_147177701
Rolex, ik kan er echt niet aan wennen :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_147183910
Rolex mag je alleen dragen met stalen band vind ik :P
  maandag 1 december 2014 @ 16:13:58 #73
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_147186913
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:42 schreef Kazenbazen het volgende:
Rolex mag je alleen dragen met stalen band vind ik :P
Ik vind deze band dan wel mooi staan :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_147187388
Iemand een idee waar een hairspring voor de balans van een Rolex cal. 1570 verkrijgbaar is?
Op Ebay vind ik alleen maar complete balansjes en die zijn aardig prijzig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147190377
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:28 schreef SugeLucky het volgende:
Yes ik heb em weer!

De balans as was gebroken.

[ afbeelding ]
Mooi dat je hem weer terug hebt. Ook een goede service.

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:42 schreef Kazenbazen het volgende:
Rolex mag je alleen dragen met stalen band vind ik :P
Tja ik kan er ook niet aan wennen. Ieder zijn ding.

quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 16:28 schreef Skv het volgende:
Iemand een idee waar een hairspring voor de balans van een Rolex cal. 1570 verkrijgbaar is?
Op Ebay vind ik alleen maar complete balansjes en die zijn aardig prijzig.
Ik zou zeker gaan kijken voor een losse spiraalveer. Een balans is een van de duurste onderdelen van het uurwerk om te vervangen.
Wat is er mis met de oude spiraal?
pi_147210243
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mooi dat je hem weer terug hebt. Ook een goede service.

[..]

Tja ik kan er ook niet aan wennen. Ieder zijn ding.

[..]

Ik zou zeker gaan kijken voor een losse spiraalveer. Een balans is een van de duurste onderdelen van het uurwerk om te vervangen.
Wat is er mis met de oude spiraal?
Ik ben aan het kijken, maar ik kan echt nergens een losse breguet hairspring vinden. Alleen volledige balansjes voor 350-450 Euro. Heb jij nog tips?

Dit is er mis met de oude:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147212256
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ben aan het kijken, maar ik kan echt nergens een losse breguet hairspring vinden. Alleen volledige balansjes voor 350-450 Euro. Heb jij nog tips?

Dit is er mis met de oude:
[ afbeelding ]
Ik kan zo niet op de foto zien wat er echt fout aan is. Als je het 'verbogen' uiteinde bedoelt van de spriraalveer, dan denk ik dat je namelijk gewoon de zogenaamde 'overcoil' bedoelt.
Hij lijkt trouwens wat geoxideerd.
Ik heb kan misschien via vrienden/kennissen heel misschien wel aan een dergelijke spiraal komen, alleen weet ik natuurlijk niet wat ze daarvoor vragen.
pi_147212583
Hij is verbogen oid, en hangt omlaag. Denk dat een of andere prutser er een keer tegenaan heeft getikt. Zo ver dat hij in bepaalde posities het balanswiel raakt, dit zie je ook op de foto.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147212912
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:00 schreef Skv het volgende:
Hij is verbogen oid, en hangt omlaag. Denk dat een of andere prutser er een keer tegenaan heeft getikt. Zo ver dat hij in bepaalde posities het balanswiel raakt, dit zie je ook op de foto.
Een spriraalveer is wel te repareren, maar ik denk dat dat wel invloed kan blijven hebben als dat niet binnen bepaalde marges blijft.
Ik zie hier trouwens ook een complete balans voor een stuk minder dan 350:
http://www.chrono-shop.ne(...)its-on-cal-1530.html

Misschien kunnen ze er nog een bemachtigen tegen die prijs.
pi_147213527
De 1520 heeft een 'flat' hairspring en de 1570 heeft een Breguet overcoil hairspring. Die verschillen helaas iets.

Zie overigens op diezelfde website een complete balans voor 340 Euro voor de 1570. Als mijn horlogemaker niks kan vinden dan moet dat het maar worden vrees ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147214307
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:42 schreef Skv het volgende:
De 1520 heeft een 'flat' hairspring en de 1570 heeft een Breguet overcoil hairspring. Die verschillen helaas iets.

Zie overigens op diezelfde website een complete balans voor 340 Euro voor de 1570. Als mijn horlogemaker niks kan vinden dan moet dat het maar worden vrees ik.
Ik zie dat ze die niet op voorraad hebben.
Hier heb ik er nog een gevonden

320 euro:
http://www.passionchrono.(...)ref-8106.html#idTab1
pi_147214388
Thanks! Ik wacht nog even af of mijn horlogemaker zelf iets weet te vinden en anders wordt het zo'n eentje. Wel veel geld voor zo'n ding zeg. -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147219452
De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!





Helemaal in NOS staat, met factuur en extra links. Klok stamt uit 1976 en heeft een Omega 1010 Ebouche als basis. Hacking secondewijzer, quick-set datum en automatisch opwindend.

Drie zaken die me het meest aanspreken
-wijzers gaan onder de uurindices door;
-de oranje secondenwijzer
-de geïntegreerde endlinks.

Conclusie: Blij! *O*

Dit was de oude:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147220019
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:32 schreef Skv het volgende:
De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Helemaal in NOS staat, met factuur en extra links. Klok stamt uit 1976 en heeft een Omega 1010 Ebouche als basis. Hacking secondewijzer, quick-set datum en automatisch opwindend.

Drie zaken die me het meest aanspreken
-wijzers gaan onder de uurindices door;
-de oranje secondenwijzer
-de geïntegreerde endlinks.

Conclusie: Blij! *O*

Dit was de oude:
[ afbeelding ]

Die oude was mooi. Maar deze vind ik ook een stuk mooier ^O^

Vooral die wijzers die onder de indices doorgaan vind ik heel tof.
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:52:39 #85
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_147220134
Mooie aanwinst Skv ^O^
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_147220216
Hier staan nog meer foto's: http://www.juwelierlangeler.nl/horloger/detail/383
Heb 'm wel wat goedkoper gelukkig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147223864
Mijn nieuwe klokje :) (nou ja uit 1978) Nauwkeurigheid 10 seconden per jaar :) (maximale afwijking)

...
pi_147224538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:06 schreef Garbageman het volgende:
Mijn nieuwe klokje :) (nou ja uit 1978) Nauwkeurigheid 10 seconden per jaar :) (maximale afwijking)

[ afbeelding ]
Zag 'm al op HF, mooi ding! 10 sec per jaar afwijking? _O_
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147226895
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:32 schreef Skv het volgende:
De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!

Helemaal in NOS staat, met factuur en extra links. Klok stamt uit 1976 en heeft een Omega 1010 Ebouche als basis. Hacking secondewijzer, quick-set datum en automatisch opwindend.

Drie zaken die me het meest aanspreken
-wijzers gaan onder de uurindices door;
-de oranje secondenwijzer
-de geïntegreerde endlinks.

Conclusie: Blij! *O*

Mooi ding hoor! Ook een leuk caliber erin.
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:34:23 #90
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147229009
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:32 schreef Skv het volgende:
De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!

Je nieuwe is stukken mooier!
pi_147232270
Hallo, ik zoek een nieuw horloge ik vind die Vostok Europe limosoune wel gaaf (vooral die zwarte met rode accenten) alleen is die zo groot 45mm. Edit:die zwarte is zoizo al veel duurder en buiten budget.Ook dit model http://www.citizenwatch.n(...)ren/AT903/AT9036-08E vindt ik wel mooi maar die is 400 euro dus helaas buiten budget Weten jullie misschien nog andere horloges die qua style een beetje hetzelfde zijn maar dan wat kleiner en die qua prijs kwaliteit een beetje goed zijn? Budget is rond de 250 euro.

[ Bericht 2% gewijzigd door powerkiter. op 02-12-2014 23:20:17 ]
pi_147232450
Mooi hoor skv. Blij dat je hem snel bent kwijt geraakt! En een hele mooie upgrade!
pi_147250423
*O*

Een paar close ups:




Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147253380
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:05 schreef Skv het volgende:
*O*

Een paar close ups:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi afgewerkte plaat met veel diepte. Door die close up zie je wel het gebrek aan afwerking van de wijzers, die zijn blijkbaar niet gepolijst. Ik neem aan dat je dat niet kan zien met het blote oog, dus storend zal het niet zijn.
pi_147313703
Eens, hadden ze even mogen polijsten. Een aardig detail dat me opvalt aan de plaat is de sunburst, normaal centreert dit zich om het midden van de plaat; in dit geval richting de 12, omhoog dus. Niet eerder gezien!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:34:25 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147334972
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:32 schreef Skv het volgende:
De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Helemaal in NOS staat, met factuur en extra links. Klok stamt uit 1976 en heeft een Omega 1010 Ebouche als basis. Hacking secondewijzer, quick-set datum en automatisch opwindend.

Drie zaken die me het meest aanspreken
-wijzers gaan onder de uurindices door;
-de oranje secondenwijzer
-de geïntegreerde endlinks.

Conclusie: Blij! *O*

Dit was de oude:
[ afbeelding ]

Ik vind de oude Omega die je had nog steeds mooier, maar dit is een verbetering op de vorige idd.
pi_147354048
Eens. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147393171
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind de oude Omega die je had nog steeds mooier, maar dit is een verbetering op de vorige idd.
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 10:17 schreef Skv het volgende:
Eens. ;(
Ik denk dat ik de Tissot mooier vind dan de Omega. Dat zal mede komen door de staat waarin de Tissot verkeert.
pi_147393259
Da's ook wel weer zo. Er zit ook praktisch hetzelfde uurwerk in (Omega 1010 resp. Omega 1012), ik had alleen die Omega niet moeten verkopen. Achja. :s)

Nog steeds op zoek naar een hairspring voor mijn Rolex cal 1570 overigens, ellendig moeilijk te vinden. Anders moet ik het toch een hele balans worden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147465695
Steinhart

Swiss made, saffierglas, ETA uurwerk....voor onder de ¤400,-

O.a. deze: http://www.steinhartwatch(...)ic-A-Muster,701.html

Lijkt me een vrije goede deal. Veel modellen ook. En prima recensies.

Heeft iemand een Steinhart hier? :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147465970
Ja, de eerste Ocean Vintage Military heb ik, die met de zwarte wijzerplaat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147466204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Skv het volgende:
Ja, de eerste Ocean Vintage Military heb ik, die met de zwarte wijzerplaat.
Hoe bevalt-ie? :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147466325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:12 schreef Moody het volgende:
Steinhart

Swiss made, saffierglas, ETA uurwerk....voor onder de ¤400,-

O.a. deze: http://www.steinhartwatch(...)ic-A-Muster,701.html

Lijkt me een vrije goede deal. Veel modellen ook. En prima recensies.

Heeft iemand een Steinhart hier? :)
Zijn een beetje te hard gegroeid waarbij ze de laatste tijd horloges afleveren die niet meer aan de hoge kwaliteitseisen voldoen die ze altijd hebben gehanteerd.
pi_147466339
Je krijgt een zeer robuust klokje, mooi afgewerkt! Mijne heeft een mooi gebold geslepen saffierglas, ontspiegeld, een eta 2824-2 elabore grade automatisch uurwerk, zeer degelijke rvs band met solide end links en een zeer profi voelende bezel. De rvs band heb ik verruild voor een leren van Steinhart. Ook zeer over te spreken. Voor een goeie 425 E heb ik er een prima koop aan gehad!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147466450
Overigens ook paar minpunten. 42mm vind ik te groot qua formaat eigenlijk. En ik erger me aan hun ontwerpen, stuk voor stuk gejat van grote merken. Weinig origineels aan. En ik vind het Steinhartlogo niet mooi. ;) Maar kwaliteitstechnisch zeker waar voor je geld. Hoewel ik ook wel lees dat de kwaliteitscontrole aldaar niet even goed is. Na aankomst dus even goed controleren!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147467245
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:29 schreef Skv het volgende:
Overigens ook paar minpunten. 42mm vind ik te groot qua formaat eigenlijk. En ik erger me aan hun ontwerpen, stuk voor stuk gejat van grote merken. Weinig origineels aan. En ik vind het Steinhartlogo niet mooi. ;) Maar kwaliteitstechnisch zeker waar voor je geld. Hoewel ik ook wel lees dat de kwaliteitscontrole aldaar niet even goed is. Na aankomst dus even goed controleren!
Het is inderdaad jatwerk eerste klas. Best sneu, maar ook best begrijpelijk. In mijn ogen zijn dit soort horloges een veel beter alternatief dan Chinese replica's. Hoe goed ze ook moge zijn, het blijven replica's met gejatte logo's. Dan liever een "legale replica" met eigen logo, garantie en doorverkoopbaarheid (bestaand woord?).

Ik twijfel nog tussen een leuke Tag Heuer Monaco (Steve McQueen) of een goedkoper model. Die eerste is imo een geniaal ontwerp, maar ik twijfel of deze iets te klein is. Al eens 5 min. gepast en toen twijfelde ik al. Dan is ¤2k+ een boel geld :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147468429
Ik heb een mooi tweedehands horloge gezien, en nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is zoiets te kopen. Het gaat om een 'Omega Automatic Genève. Er lijkt geen documentatie o.i.d. bij te zitten.



Kan iemand hier iets meer over vertellen? (Ervaringen e.d.)
pi_147470439
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Moody het volgende:

[..]

Het is inderdaad jatwerk eerste klas. Best sneu, maar ook best begrijpelijk. In mijn ogen zijn dit soort horloges een veel beter alternatief dan Chinese replica's. Hoe goed ze ook moge zijn, het blijven replica's met gejatte logo's. Dan liever een "legale replica" met eigen logo, garantie en doorverkoopbaarheid (bestaand woord?).

Ik twijfel nog tussen een leuke Tag Heuer Monaco (Steve McQueen) of een goedkoper model. Die eerste is imo een geniaal ontwerp, maar ik twijfel of deze iets te klein is. Al eens 5 min. gepast en toen twijfelde ik al. Dan is ¤2k+ een boel geld :P
Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht :+ Op het feit dat het niet origineel is wat ze produceren qua design, zijn het wel mooie klokken. Maar zulke kwaliteit voor rond de 400 Euro vind je bij weinig andere merken. Chinese merken zijn een heel stuk slechter. Al met al heeft Steinhart voor mij wat twijfelpuntjes maar ben ik dik tevreden met mijn OVM.

En als ik 2K uit zou geven, dan zou ik zeker willen weten dat het is wat ik wil. 36mm vind ik eigenlijk de perfecte maat. Niet zo schreeuwerig aanwezig als al die modeklokken. 40mm kan ik ook nog wel waarderen, maar 42 is eigenlijk al aan de (te) grote kant.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147470508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb een mooi tweedehands horloge gezien, en nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is zoiets te kopen. Het gaat om een 'Omega Automatic Genève. Er lijkt geen documentatie o.i.d. bij te zitten.

[ afbeelding ]

Kan iemand hier iets meer over vertellen? (Ervaringen e.d.)
Ik heb ook een vintage Omega Geneve gehad. Jaren 60/70 zijn deze veelvuldig geproduceerd als 'instapmodel' van mechanische Omegahorloges. Over het algemeen voorzien van prima uurwerken.

Pas wel op als je zoiets wil kopen, want vintage Omega's zijn een enorm mijnenveld. Je moet een expert zijn wil je een goed exemplaar kopen. Als je zeker wil weten dat je iets goeds koopt, koop er dan een die aangeboden wordt op een internationaal forum waar ook veel Omegaspecialisten zitten. Dan kan je hem daar laten beoordelen door de kenners. Ik weet er onderhand ook iets vanaf, maar op basis van 1 zo'n foto kan ik niks zeggen. Daarvoor zijn meer close-ups van de dial nodig. En ik zou even wat kiekjes van het uurwerk, de achterkant en de kroon moeten zien. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147471187
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb ook een vintage Omega Geneve gehad. Jaren 60/70 zijn deze veelvuldig geproduceerd als 'instapmodel' van mechanische Omegahorloges. Over het algemeen voorzien van prima uurwerken.

Pas wel op als je zoiets wil kopen, want vintage Omega's zijn een enorm mijnenveld. Je moet een expert zijn wil je een goed exemplaar kopen. Als je zeker wil weten dat je iets goeds koopt, koop er dan een die aangeboden wordt op een internationaal forum waar ook veel Omegaspecialisten zitten. Dan kan je hem daar laten beoordelen door de kenners. Ik weet er onderhand ook iets vanaf, maar op basis van 1 zo'n foto kan ik niks zeggen. Daarvoor zijn meer close-ups van de dial nodig. En ik zou even wat kiekjes van het uurwerk, de achterkant en de kroon moeten zien. :)
Dit is de volledige advertentie :

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Nog één die ik zeker ook heel erg mooi vind:

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
pi_147475071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:23 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dit is de volledige advertentie :

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Nog één die ik zeker ook heel erg mooi vind:

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Bij die Geneve heb ik een paar lichte twijfels. Verkoper zegt dat hij NOS (new old stock) is, maar de kroon die er op zit heeft een nieuwer logo. Ook is de gesp aan het bandje niet origineel en vind ik de vraagprijs erg hoog voor een Geneve. Zal ook komen omdat het massief goud is, daar betaal je natuurlijk meer voor.

Die Constellation 'pie pan' is inderdaad een prachtig model van Omega. Ik zou deze niet kopen, hij is helemaal stukgepolijst. Zit geen scherpe hoek meer aan en omdat het 'gold capped' is, zie je het staal op de randen door het goud heen komen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 11 december 2014 @ 08:53:30 #112
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147475262
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Bij die Geneve heb ik een paar lichte twijfels. Verkoper zegt dat hij NOS (new old stock) is, maar de kroon die er op zit heeft een nieuwer logo. Ook is de gesp aan het bandje niet origineel en vind ik de vraagprijs erg hoog voor een Geneve. Zal ook komen omdat het massief goud is, daar betaal je natuurlijk meer voor.

Die Constellation 'pie pan' is inderdaad een prachtig model van Omega. Ik zou deze niet kopen, hij is helemaal stukgepolijst. Zit geen scherpe hoek meer aan en omdat het 'gold capped' is, zie je het staal op de randen door het goud heen komen.
Viel mij ook op dat de rand onder de deksel en onder de ludge er wel een beetje vuil uitziet voor een ongedragen horloge.
pi_147475276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Viel mij ook op dat de rand onder de deksel en onder de ludge er wel een beetje vuil uitziet voor een ongedragen horloge.
Rotor ziet er ook niet chique uit. Smerig/beschadigd? En ligt het aan mij of lijkt het uurwerk te klein voor de case? Alsof er een andere case is gebruikt of dat de retainerring ontbreekt?

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 11 december 2014 @ 08:55:47 #114
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147475297
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Rotor ziet er ook niet chique uit. Smerig/beschadigd?
Ook dat ja, lijkt wel vet van het beethouden ofzo.
pi_147475345
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr

Zelfde verkoper, daar zegt hij ook nieuwstaat. :') Moet je zien hoe smerig dat uurwerk is, er ontbreekt zwart op de minutenwijzer, wederom verkeerde kroon, kast is behoorlijk gepolijst.. :N Ik vraag me zelfs af of die wijzers daar op horen, kleur lijkt af te wijken van de uurindexen.

En dan nog deze: http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr

quote:
Overtuigend is aan te nemen dat deze fantastisch mooie vintage tot nu toe alleen in de kluis heeft gelegen en bij hoge uitzondering op een enkele Vader- of verjaardag na, het daglicht heeft mogen zien.
:') :') :').
Ik heb ook mijn twijfels over de blauwe secondewijzer bij dit model en zie dat de kast wederom stukgepolijst is. :')

Dit bedoel ik dus met mijnenveld :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Skv op 11-12-2014 09:15:39 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 11 december 2014 @ 09:11:34 #116
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147475517
Krijg dit te zien als ik op die link klik :P

Uw e-mail is verstuurd naar de adverteerder.

Je bent toch wel netjes gebleven hè? :+
pi_147475524
Oh kut. :@ Link aangepast.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 09:18:49 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147475639
Ik zou zelf niet gauw een duur horloge tweedehands kopen. En al helemaal niet als je ziet hoe er vaak aan gebrast is zoals in de post hierboven :D

Zelf zou ik liever (lang) sparen voor iets heel moois, nieuw kopen en het dan je hele leven houden zodat het een geschiedenis krijgt en emotionele waarde. Een horloge dat je al 40 jaar draagt, dat is pas tof. :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147475931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:18 schreef SeLang het volgende:
Ik zou zelf niet gauw een duur horloge tweedehands kopen. En al helemaal niet als je ziet hoe er vaak aan gebrast is zoals in de post hierboven :D

Zelf zou ik liever (lang) sparen voor iets heel moois, nieuw kopen en het dan je hele leven houden zodat het een geschiedenis krijgt en emotionele waarde. Een horloge dat je al 40 jaar draagt, dat is pas tof. :)
Dat ben ik niet met je eens. Het vinden van een goede vintage is een lange zoektocht, maar als je dan uiteindelijk die klok hebt gevonden, dan is dat heel veel gaver dan wanneer je een recent productiemodelletje van de plank trekt. Een vintage in goede conditie is lastig te krijgen en je betaalt er vaak ook een stuk meer voor.

Maar hoe gaaf is het als je een klok van 40 jaar oud om je pols hebt die al een heel leven heeft gehad? En waarvan de ergste afschrijving destijds door de eerste eigenaar is betaald? Een nieuwe Rolex is al 30% minder waard zodra je met het doosje buiten de juwelier staat. Vintages verkoop je voor hetzelfde (of meer) dan wat je er zelf voor hebt betaald.

Paar van mijn vintages die ik heb / heb gehad (meesten zijn weer verkocht om wat anders te kunnen kopen):

Vostok Admiralski, jaren '80.


Omega Constellation, 1969


Rolex Datejust 1601, 1973


Omega Geneve Automatic, 1973


Tissot PR 526 GL, 1976

Bijkomend voordeel is dat je er zo af bent en zodoende vaak kan wisselen van klok. Meestal ben ik er na een halfjaar weer op uitgekeken. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 09:41:36 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147476007
@Skv
Ik begrijp best dat dit voor jou en een aantal anderen hier een hobby is en hobby's zijn tof :). Ik zeg alleen hoe ik er zelf tegenaan kijk als niet-hobbyist.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147476072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:41 schreef SeLang het volgende:
@Skv
Ik begrijp best dat dit voor jou en een aantal anderen hier een hobby is en hobby's zijn tof :). Ik zeg alleen hoe ik er zelf tegenaan kijk als niet-hobbyist.
Ik begrijp het heel goed hoor! Heb zelf mijn basisschoolhorloges ook nog liggen. O+

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147476085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:11 schreef Woelwater het volgende:
Krijg dit te zien als ik op die link klik :P

Uw e-mail is verstuurd naar de adverteerder.

Je bent toch wel netjes gebleven hè? :+
Bericht terug van de verkoper:

Zonde, maar heb het horloge al verkocht aan iemand die er blijkbaar meer verstand van had dan u!

xx via Marktplaats schreef op 11-12-2014 09:02:
Reactie op uw advertentie '18k gouden horloge "OMEGA AUTOMATIC SEAMASTER CALENDAR" 1950'

U geeft aan dat het horloge sporadisch uit de kluis is geweest. Waarom is hij dan zo zwaar gepolijst? Er zit geen scherpe hoek meer aan!

GEINTERESSEERDE
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 11 december 2014 @ 09:46:58 #123
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147476098
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:41 schreef SeLang het volgende:
@Skv
Ik begrijp best dat dit voor jou en een aantal anderen hier een hobby is en hobby's zijn tof :). Ik zeg alleen hoe ik er zelf tegenaan kijk als niet-hobbyist.
Ben het wel met jou eens hoor.. Die mooie vintage kan net zo goed bij een overleden persoon van de pols getrokken zijn.. Liever gewoon je eigen historie met een horloge..
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 09:51:52 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147476185
Misschien ben ik wat sentimenteel aangelegd, maar als je terugkijkt op je leven, goede periodes en minder goede periodes, en dan weten dat je al die tijd datzelfde horloge droeg...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147476258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:51 schreef SeLang het volgende:
Misschien ben ik wat sentimenteel aangelegd, maar als je terugkijkt op je leven, goede periodes en minder goede periodes, en dan weten dat je al die tijd datzelfde horloge droeg...
Hmm, ik heb meer dingen als 'dit klokje kocht ik toen ik afstudeerde', 'dit is mijn eerste-baanhorloge' etc. En ik heb een paar 'grails' waar ik steeds naartoe spaar. Soms moet een sentimenteel horloge dan even het veld ruimen om geld bijeen te brengen voor zo'n grail. :s)

Ik ben wel benieuwd welk soort klok 40 jaar voor iemand dienst zou kunnen doen. Dan moet je redelijk concessies doen qua all-roundheid denk ik. Een robuust klokje dat tegen een stootje kan maar ook op een pak gedragen kan worden. Rolex explorer 1 zou ik dan bijvoorbeeld op uitkomen (maar dan het liefst een vintage) :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 10:08:32 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147476541
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Hmm, ik heb meer dingen als 'dit klokje kocht ik toen ik afstudeerde', 'dit is mijn eerste-baanhorloge' etc. En ik heb een paar 'grails' waar ik steeds naartoe spaar. Soms moet een sentimenteel horloge dan even het veld ruimen om geld bijeen te brengen voor zo'n grail. :s)
Verschillende insteek inderdaad. Maar een horloge kan één van de weinige constante factoren zijn in een leven met veel variatie. Zo heb ik bijvoorbeeld de afgelopen 15 jaar op 7 plaatsen gewoond in 5 landen. Er is maar weinig constant, dus iets wat al die dingen samen met jou heeft doorgemaakt krijgt een hoge emotionele waarde.

quote:
Ik ben wel benieuwd welk soort klok 40 jaar voor iemand dienst zou kunnen doen. Dan moet je redelijk concessies doen qua all-roundheid denk ik. Een robuust klokje dat tegen een stootje kan maar ook op een pak gedragen kan worden. Rolex explorer 1 zou ik dan bijvoorbeeld op uitkomen (maar dan het liefst een vintage) :+
Die vintage klokjes zijn toch vaak decennia oud. Is levensduur echt zo'n probleem dan? Ik zou het niet weten want mijn huidige (relatief goedkope, maar ook redelijk complex - automaat met datum, dag van de week, tweede tijd en maanfase) horloge draag ik pas 8 jaar, maar die heeft aardig op z'n donder gehad hoor (fietsen over hobbelige wegen e.d.). De kast is nog nooit open geweest en hij loopt nog steeds even goed als in het begin.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147476803
Zou 'm toch een keer laten servicen na 8-10 jaar. Olie droogt langzaam op en dan gaan onderdelen 'schrapen'. Op tijd servicen voorkomt een erg dure servicebeurt over een paar jaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 10:34:32 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147477123
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:20 schreef Skv het volgende:
Zou 'm toch een keer laten servicen na 8-10 jaar. Olie droogt langzaam op en dan gaan onderdelen 'schrapen'. Op tijd servicen voorkomt een erg dure servicebeurt over een paar jaar.
Dan verwacht je toch dat hij ook slechter gaat lopen? Tot die tijd kun je hem beter gewoon dicht laten volgens mij. Onnodig gepiel aan zo'n horloge doet denk ik meer kwaad dan goed. Daarnaast is het de vraag of een horloge van ¤750 het waard is. Waarschijnlijk zetten ze er dan toch gewoon een compleet nieuw movement in. Het immers geen manifactuur maar gewoon een standaard ETA caliber met een modificatie daar bovenop.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147477184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan verwacht je toch dat hij ook slechter gaat lopen? Tot die tijd kun je hem beter gewoon dicht laten volgens mij. Onnodig gepiel aan zo'n horloge doet denk ik meer kwaad dan goed. Daarnaast is het de vraag of een horloge van ¤750 het waard is. Waarschijnlijk zetten ze er dan toch gewoon een compleet nieuw movement in. Het immers geen manifactuur maar gewoon een standaard ETA caliber met een modificatie daar bovenop.
Als het horloge slechter gaat lopen dan is het kwaad al geschied. Dat een horloge op tijd loopt zegt helemaal niks over hoe het uurwerk er aan toe is. Nieuw uurwerk is een stuk prijziger dan een servicebeurtje van zo'n 150 Euro als er geen onderdelen vervangen hoeven te worden.

Tenzij je een heel goedkoop uurwerkje hebt, maar moonphase etc lijkt me dat ook weer niet.

http://forums.watchuseek.(...)al-watch-239654.html

You would be surprised how much wear a movement can take before it ceases to keep time accurately. Generally, if you wait until the watch shows poor performance, before getting it serviced, you are basically, waiting for someting to break.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 december 2014 @ 10:54:15 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147477572
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Als het horloge slechter gaat lopen dan is het kwaad al geschied. Dat een horloge op tijd loopt zegt helemaal niks over hoe het uurwerk er aan toe is. Nieuw uurwerk is een stuk prijziger dan een servicebeurtje van zo'n 150 Euro als er geen onderdelen vervangen hoeven te worden.

Tenzij je een heel goedkoop uurwerkje hebt, maar moonphase etc lijkt me dat ook weer niet.

http://forums.watchuseek.(...)al-watch-239654.html

You would be surprised how much wear a movement can take before it ceases to keep time accurately. Generally, if you wait until the watch shows poor performance, before getting it serviced, you are basically, waiting for someting to break.

Interessante discussie. Maar er staan nogal wat tegengestelde meningen in.

Als ik een duur zeldzaam horloge had met onderdelen die niet meer gemaakt worden (of moeilijk te krijgen) dan zou ik geen risico's nemen. Maar met een horloge van ¤750 (nieuw!) gebaseerd op een standaard ETA movement... tsja.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147496563
Iemand die toevallig iets weet of het horlogemerk 'Lasita'?
pi_147518344
Vandaag mezelf een Tissot kado gedaan. Een 14 jaar oude Raymond Weil wordt nu nagekeken.. Dan heb ik voorlopig twee "echte" klokjes naast mijn trouwe TW Steel.
pi_147519588
Ik ben zélf met vintage spul gaan klooien omdat ik dan voor een "laag bedrag" horloges kan kopen die ik mij anders niet kan veroorloven of die nu niet meer worden gemaakt. Van kwaad kwam tot erger en nu heb ik een mooie verzameling. Ik koop meestal kapot spul dat er cosmetisch nog redelijk goed uitziet. Mechanische onderdelen zijn vaak wel te krijgen, maar die ene wijzerplaat of die wijzer, die kan onvindbaar zijn.







enzovoort :)
...
pi_147519741
Prachtige klokken! Doet me aan nog een argument voor vintages denken: het design. Ik vind met name de stijl van eind jaren 60 tot halverwege de jaren 70 prachtig. Je ziet die designs nu weer terugkomen, maar dan met een 'upgrade' voor de hedendaagse smaak. Lees: 36mm vintage horlogse worden gereissued in 42mm. Zonde, die opgeblazen klokken. Origineel is veel mooier.

Als voorbeeld die PR 526 GL die ik hierboven postte, die is weer gereissued in 40mm:



Ik vind het maar nep. Grote T op de dial, terwijl er geen tritium gebruikt wordt. Spierwitte wijzers/wijzerplaat.. Juist de verkleuringen maken zo'n klok interessant. Ook gaan de wijzers in deze versie niet onder de indexen door.

Aan de andere kant heb ik zelf dan wel weer de Steinhart OVM gekocht in 42mm, wat eigenlijk een ripoff met neppatina is van een 36mm Rolex. -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147519923
Ik vind inderdaad het ouwe spul leuker, dat je iets draagt dat heel veel mensen als "diesel" o.i.d. dragen en dat jij zegt "maar ik heb de échte" :)

...
pi_147519935
Is het zelf opknappen van vintage horloges niet lastig? Zou zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen..
pi_147520060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:20 schreef ChowMonkey het volgende:
Is het zelf opknappen van vintage horloges niet lastig? Zou zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen..
Ik was altijd al aan het pielen met wekkers en zo. Al doende leert men, het ging bij mij ineens heel snel toen ik eindelijk fatsoenlijke schroevendraaiers had. En heel veel op internet kijken en leren en eerst goedkope kapotte zooi kopen en het daarmee proberen :) Ik ben bezig sinds midden jaren '90 of zo. Eigenlijk zijn die horloges net lego, maar dan met hele kleine pielerige onderdeeltjes :)
...
pi_147520096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:25 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Ik was altijd al aan het pielen met wekkers en zo. Al doende leert men, het ging bij mij ineens heel snel toen ik eindelijk fatsoenlijke schroevendraaiers had. En heel veel op internet kijken en leren en eerst goedkope kapotte zooi kopen en het daarmee proberen :) Ik ben bezig sinds midden jaren '90 of zo. Eigenlijk zijn die horloges net lego, maar dan met hele kleine pielerige onderdeeltjes :)
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar alles ging hopeloos mis en stuk. Niet helemaal mijn ding. Bandjes verwisselen en inkorten lukt me nog wel, of een klokje bijstellen als hij te snel of langzaam loopt. Daar houdt het wel mee op eigenlijk. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147520104
Ultrasone cleaners te koop bij Lidl voor 25E overigens. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147520114
Ik wacht wel tot de mijne vintage wordt :)

pi_147520164
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:25 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Ik was altijd al aan het pielen met wekkers en zo. Al doende leert men, het ging bij mij ineens heel snel toen ik eindelijk fatsoenlijke schroevendraaiers had. En heel veel op internet kijken en leren en eerst goedkope kapotte zooi kopen en het daarmee proberen :) Ik ben bezig sinds midden jaren '90 of zo. Eigenlijk zijn die horloges net lego, maar dan met hele kleine pielerige onderdeeltjes :)
Ik ben wel handig met het bouwen van modelhelicopters en drones. Maar dat is op z'n minst niet zo priegelig. Kan natuurlijk eens een poging wagen..
pi_147520174
Nieuwe watch gekocht;
pi_147520206
Mooi!!!
pi_147520261
Ik heb dus een Raymond Weil gekocht nog in de gulden tijd. Zo'n 14 jaar geleden. Heeft zeker 10 jaar in de kast gelegen. Die wordt nu nagekeken en schoongemaakt. T'is wel een kleine kast voor mijn huidige smaak met z'n 39mm. Maar we zullen zien of het staat bij een overhemd ofzo..

pi_147525984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:34 schreef ChowMonkey het volgende:
Ik heb dus een Raymond Weil gekocht nog in de gulden tijd. Zo'n 14 jaar geleden. Heeft zeker 10 jaar in de kast gelegen. Die wordt nu nagekeken en schoongemaakt. T'is wel een kleine kast voor mijn huidige smaak met z'n 39mm. Maar we zullen zien of het staat bij een overhemd ofzo..

[ afbeelding ]
Zou prima moeten kunnen, misschien is 39mm zelfs al wat aan de grote kant als 'dresswatch'. :-) Ben benieuwd naar je foto's!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147532198
Ik heb denk ik te lang met een TW steel gelopen waardoor alles wat kleiner is een beetje te klein oogt. Ik zal een foto posten als ie om mijn pols zit wanneer ik hem terug heb..
pi_147538749
De zoektocht naar een hairspring voor mijn 1601 is waarschijnlijk over! Via Rolexforums is er een lid uit Singapore die er een gratis voor me heeft. Hoeft alleen de verzendkosten terug te hebben. _O_ Geweldig, die communities!

Rest de vraag: hoe kunnen we zorgen dat hij in goede staat aankomt per post? Het is niet dat 'ie ook maar een kleine tik kan hebben.. -O-

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:53:33 #148
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147540101
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:34 schreef Skv het volgende:
De zoektocht naar een hairspring voor mijn 1601 is waarschijnlijk over! Via Rolexforums is er een lid uit Singapore die er een gratis voor me heeft. Hoeft alleen de verzendkosten terug te hebben. _O_ Geweldig, die communities!

Rest de vraag: hoe kunnen we zorgen dat hij in goede staat aankomt per post? Het is niet dat 'ie ook maar een kleine tik kan hebben.. -O-

[ afbeelding ]
Met schuimblokjes en bubblewrap folie kom je normaliter wel een aardig eind. Heb zelf een tijd hardware getest voor een Taiwanees bedrijf welke alles zo verzonden. Nooit een DOA ontvangen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147542705
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:34 schreef Skv het volgende:
De zoektocht naar een hairspring voor mijn 1601 is waarschijnlijk over! Via Rolexforums is er een lid uit Singapore die er een gratis voor me heeft. Hoeft alleen de verzendkosten terug te hebben. _O_ Geweldig, die communities!

Rest de vraag: hoe kunnen we zorgen dat hij in goede staat aankomt per post? Het is niet dat 'ie ook maar een kleine tik kan hebben.. -O-

[ afbeelding ]
Goed dat je er toch een gevonden hebt, hopelijk blijft ie inderdaad helemaal intact tijdens het verzenden.
pi_147543392
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Hoe bevalt-ie? :)
Ik raad Steinhart ten zeerste af. Hieronder mijn ervaring gequote uit topic #55.

quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:08 schreef Quir het volgende:
Maanden later eindelijk het merendeel van mijn geld van Steinhart terug. Gaat lastig als ze je negeren op het moment dat zij vinden dat het afgehandeld is. Ze maken mooie horloges, en als je direct een goede binnen krijgt zul je er veel plezier van hebben, maar ik raad het merk iedereen af.

In maart heb ik een Ovm besteld. Na ontvangst bleek er een hoop mis mee te zijn. De lume was (zelfs gedeeltelijk over de wijzerplaat) uitgesmeerd, de bezel stond schuin, de wijzers leken gerafeld... Ik heb deze terug gestuurd, en gevraagd om een vervangend exemplaar. Ondertussen wat meer opgezocht op het internet, en blijkbaar was mijn eerste zoektocht niet grondig genoeg. Ik vond dat meer mensen problemen hebben met de afwerking van Steinhart horloges. Ik heb er direct achteraan gebeld en gezegd dat ik liever terug betaald werd. Er werd mij verzekerd dat dit zou gebeuren. Ik kreeg een nieuwe. Hier had ik natuurlijk ook een hand in, maargoed. Op een deuk in de bezel na leek deze in orde.

Ik heb wederom contact met ze gezocht om dit op te lossen. Er is mij een nieuwe bezel toegestuurd, en ik heb deze laten vervangen. De verzending van het eerste horloge en de reparatiekosten à 40 euro zijn teruggestort via Paypal. Helemaal blij met mijn nieuwe horloge heb ik de band afgesteld en hem voor een half uur naar buiten gedragen. Bij terugkomst viel me op dat de lume van de uur markers niet op wou laden, wat ik een aanzienlijk probleem vond. Steinhart bood aan dit te kunnen repareren, maar op dit punt heb ik het gezien met het horloge. Ik heb aangegeven alsnog mijn geld terug te willen.

Dit was niet volgens hun plan. Ze wilden het horloge niet terug nemen, maar ik heb op dit punt het vertrouwen in het bedrijf laten varen. Waarom zou een nieuw horloge zo vaak gerepareerd moeten worden, en wat zegt dit over eventuele toekomstige problemen? Wat zegt het over de klantvriendelijkheid als ik tussentijds moeite moet doen om mijn problemen op te lossen, omdat ik sommige mails drie keer moet sturen voor ik een antwoord krijg? Ik heb dit boven niet vermeld omdat ik niet precies meer weet op welk punt in de uitwisselingen dit nodig was.

Na veelvuldig genegeerd te zijn heb ik het hogerop gezocht bij de eigenaar. Deze reageerde na een herinnering van mijn kant binnen aanzienlijke tijd, en zei dat ik het horloge terug kon sturen. Het hele verhaal is samen gevat in de mail, en ik heb duidelijk gezegd dat ik het horloge voor zeer korte tijd heb gedragen. Er is mij gezegd dat de verzendkosten vergoed zouden worden.

Het volgende is de voornaamste reden dat ik Steinhart af raad. Meer dan een week nadat het pakketje afgeleverd is, heb ik een mail gestuurd om te vragen of deze is ontvangen. Geen reactie. De volgende mail, geen reactie. Ik heb toen gebeld, en er is mij verteld dat het horloge nooit is ontvangen. Omdat de track&trace aangaf dat het pakketje ongeveer twee weken daarvoor afgeleverd is, en er getekend voor is, heb ik direct na het einde van het gesprek PostNL gebeld. Zij bevestigden dat het pakketje op het juiste adres afgeleverd is, en dat er voor getekend is. De volgende dag kreeg ik een mail waarin stond dat het pakketje 'net' ontvangen is, maar het horloge gedragen is. Omdat de eigenaar volgens de mail een man van zijn woord is, krijg ik toch het geld terug. Godzijdank, nietwaar?

Ik heb het aankoopbedrag, minus Paypal kosten, en minus de eerder teruggestorte 40 euro terug gekregen. Ik ben al lang blij dat ik iets terug heb van het malafide bedrijf, maar ben er toch achteraan gegaan. Ik meende dat het een fout was, omdat ze misschien via Paypal het 'resterende' bedrag terug gestort zouden hebben. Dit was niet het geval. Uit de mails maak ik op dat zij vinden dat ik deze kosten op moet vangen. Navraag naar waarom dit zo zou zijn is genegeerd. Ik heb ze vandaag gemaild en verteld dat ik het verhaal op het internet zou posten als ze me ook nu negeerden, wat ik zodadelijk ergens waar meer dan 5 mensen actief lezen ga doen. De reactie die ik kreeg was, samengevat, 'okay, ciao!'. Inclusief ciao.
Edit: En ter verduidelijking, de verzendkosten heen en terug zijn zodoende ook voor mijn rekening gekomen. Ik ben uiteindelijk 80 of 100 euro (kan me niet precies herinneren welke van de twee) lichter en heb geen horloge.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:26:30 #151
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147544119
Je komt op mij een beetje over als een type die geen geduld heeft en direct de volgende dag nieuwe mails verstuurd als je nog geen antwoord hebt en daardoor een beetje het bloed onder de nagels hebt gehaald bij steinhart.

Ook om eerst te zeggen dat er een deuk in de bezel zit en vervolgens later pas te melden als je de nieuwe bezel hebt, dat de uurmarkeerders niet opladen? is wat raar. Ze boden je alsnog aan het te repareren maar toen ze al een nieuwe bezel hadden opgestuurd en de reparatiekosten daarvoor hadden betaald wilde je het horloge niet meer. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet zo blij mee waren.

Desalniettemin had je gewoon een goed werkend horloge moeten krijgen in eerste instantie, maar je lijkt me ook wel een beetje een vervelende klant waar ze blijkbaar genoeg van hadden. Anders reageren ze niet met okay, ciao! hoe onprofessioneel het ook is.
pi_147544595
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:47 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik raad Steinhart ten zeerste af. Hieronder mijn ervaring gequote uit topic #55.

[..]

Edit: En ter verduidelijking, de verzendkosten heen en terug zijn zodoende ook voor mijn rekening gekomen. Ik ben uiteindelijk 80 of 100 euro (kan me niet precies herinneren welke van de twee) lichter en heb geen horloge.
Ik vind jouw aanpak er dan ook niet echt een die enige vorm van schappelijkheid van het bedrijf op zou roepen. En dat de lume niet oplaadt vind ik helemaal vreemd, kan me niet voorstellen dat ze verschillende versies superluminova hebben voor dezelfde wijzerplaat. Ze kopen die verf in en mengen dat niet zelf. Dus volgens mij zou alles gelijk moeten zijn.

Anyway, conclusie is denk ik dat je het beste een tweedehands Steinhart van iemand over kan kopen waarbij je zeker weet dat alles in orde is. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147545182
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:26 schreef SugeLucky het volgende:
Je komt op mij een beetje over als een type die geen geduld heeft en direct de volgende dag nieuwe mails verstuurd als je nog geen antwoord hebt en daardoor een beetje het bloed onder de nagels hebt gehaald bij steinhart.

Ook om eerst te zeggen dat er een deuk in de bezel zit en vervolgens later pas te melden als je de nieuwe bezel hebt, dat de uurmarkeerders niet opladen? is wat raar. Ze boden je alsnog aan het te repareren maar toen ze al een nieuwe bezel hadden opgestuurd en de reparatiekosten daarvoor hadden betaald wilde je het horloge niet meer. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet zo blij mee waren.

Desalniettemin had je gewoon een goed werkend horloge moeten krijgen in eerste instantie, maar je lijkt me ook wel een beetje een vervelende klant waar ze blijkbaar genoeg van hadden. Anders reageren ze niet met okay, ciao! hoe onprofessioneel het ook is.
Ik heb steeds minimaal een week gewacht, in sommige gevallen zelfs twee. En ik draag een horloge niet voordat ik weet dat die daadwerkelijk van mij is, waardoor ik niet kon weten dat de lume niet op zou laden. Ik had het nog begrepen als het ze ging om de reparatiekosten, niet wanneer ze mij gewoon bar slechte horloges sturen en vervolgens mij voor alle verdere kosten van terugzending en reparatie op laten draaien. Zeker niet wanneer mij van te voren verzekerd is dat zij verantwoordelijkheid nemen en de kosten zullen dragen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind jouw aanpak er dan ook niet echt een die enige vorm van schappelijkheid van het bedrijf op zou roepen. En dat de lume niet oplaadt vind ik helemaal vreemd, kan me niet voorstellen dat ze verschillende versies superluminova hebben voor dezelfde wijzerplaat. Ze kopen die verf in en mengen dat niet zelf. Dus volgens mij zou alles gelijk moeten zijn.

Anyway, conclusie is denk ik dat je het beste een tweedehands Steinhart van iemand over kan kopen waarbij je zeker weet dat alles in orde is. :+
Dan waren de markers niet goed bestreken of iets dergelijks. Hier is een foto, genomen nadat het horloge aanzienlijke tijd onder een bureaulamp heeft gelegen. De lume op de wijzers zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Bij het eerste horloge was daar niets mis mee.



Zoals ik eerder ook aangegeven heb snap ik dat mijn aanpak niet foutloos was. Dat verantwoordt echter niet de zeer ondermaatste kwaliteit en kwaliteitscontroles, en de laksheid van het bedrijf zelf.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_147546139
Helemaal eens verder hoor, ik snap je heel goed. Maar kan van Steinhart ook wel inzien dat ze na wat heen en weergestuur er klaar mee zijn als je dan bedenkt hem helemaal niet meer te willen. Vreemd van die lume ook!

Ik heb mijn horloge 10 seconden onder een ledlampje (van mijn telefoon) gehouden en daarna een foto gemaakt:


Wereld van verschil idd.. -O-

Tweedehands een goede op de kop tikken dan maar..? :P Ik heb met die van mij totaal geen problemen gehad, behalve de levertijd van 3 maanden. Ik kreeg daarentegen wel een mooie leren travelpouch er bij ipv zo'n doosje. Waarschijnlijk als goedmakertje oid.



[ Bericht 27% gewijzigd door Skv op 13-12-2014 17:56:04 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:28:53 #155
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147548936
Ik ben het overigens ook helemaal met je eens hoor. De fout ligt bij hen en je had gewoon een goed werkend horloge moeten krijgen. Alleen door je manier van aanpak zijn zij ook wat minder welwillend geworden en heb je het eindresultaat een beetje zelf in de hand gewerkt.

Die lume lijkt inderdaad niet te werken. Heel apart. Het lijkt alsof er geen lume opzit
pi_147549692
Waar worden die Steinhart's gemaakt? Lees her en der wel meer klachten over de kwaliteitscontrole.
pi_147553416
Zwitserland (onderdelen en assemblage) en de rest in Duitsland geloof ik. Maar land van fabricage zegt natuurlijk niks over de mate van QC.

[ Bericht 31% gewijzigd door Skv op 13-12-2014 23:20:08 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147565716
Ik heb even gezocht. Grovana maakt de klokken. Ze worden in Duitsland nagekeken en verzonden.
pi_147567207
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:25 schreef ChowMonkey het volgende:
Ik heb even gezocht. Grovana maakt de klokken. Ze worden in Duitsland nagekeken en verzonden.
Volgens mij niet, wordt hier op pagina 1 al ontkracht: http://forums.watchuseek.(...)hes-made-601760.html

Even verder:
quote:
For those that do not know, Triton is directly associated & involved with Steinhart, he is part of Steinhart DNA & therefor his comments should be taken as absolute fact. I have been friends with Steinhart for some years now & in that respect support them here & elsewhere with their total blessing as does Solo. Uwe is the moderator here so in lieu of that also has a bit of an understanding of Steinhart. I can say without any hesitation that Steinhart watches are designed in Germany, made in Switzerland by companies directly affiliated with Steinhart watches & not the others that some have mentioned in previous posts.


[ Bericht 34% gewijzigd door Skv op 14-12-2014 13:28:13 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147567670
Ok dat had ik nog niet gevonden.. Dan blijft het onduidelijk. Steinhart zegt Swiss Made en dan moet de klok aan een aantal regels voldoen. De klok moet in Zwitserland zijn gemaakt, uurwerk moet uit Zwitserland komen. Verder moet 60% van de gebruikte spullen Zwitsers zijn en ook de eindcontrole moet daar plaatsvinden. Zoniet dan mag er geen Swiss Made op staan.

Althans zo heb ik dat begrepen.
pi_147567775
Vind het alleen zo jammer dat hun modellen zo overduidelijk zijn gekopieerd van Rolex. Zoals die Ocean 1 van ze.
pi_147567798
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef Accursius het volgende:
Vind het alleen zo jammer dat hun modellen zo overduidelijk zijn gekopieerd van Rolex. Zoals die Ocean 1 van ze.
Ja op enige originaliteit zijn ze niet te betrappen..
  zondag 14 december 2014 @ 13:47:22 #163
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147567886
Oh wauw, ik moest even googlen, wist niet dat het zo erg was

  zondag 14 december 2014 @ 13:51:22 #164
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_147568046
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef Accursius het volgende:
Vind het alleen zo jammer dat hun modellen zo overduidelijk zijn gekopieerd van Rolex. Zoals die Ocean 1 van ze.
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:43 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ja op enige originaliteit zijn ze niet te betrappen..
Overdrijven is ook een vak. Ze hebben daar meer modellen dan de rolex-kloons.
pi_147568361
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:51 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

Overdrijven is ook een vak. Ze hebben daar meer modellen dan de rolex-kloons.

Het zijn wel juist de "klonen" van bekende modellen die het beste verkopen. En die ook de aandacht trekken..
  zondag 14 december 2014 @ 14:10:54 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_147568675
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:59 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Het zijn wel juist de "klonen" van bekende modellen die het beste verkopen. En die ook de aandacht trekken..
Wat niks afdoet aan het feit dat ze behoorlijk wat eigen ontwerpen hebben en best wel te betrappen zijn op originaliteit.
pi_147568801
Ook al is hun sellingpoint kopiëren dan nog is daar een markt voor. Ik oordeel verder ook niet. Ik constateer alleen dat ze het met name van hun kopieën moeten hebben. Ik sluit een Steinhart ook niet uit verder. Ben alleen wat huiverig voor hun kwaliteitscontrole.
  zondag 14 december 2014 @ 14:33:14 #168
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_147569267
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:15 schreef ChowMonkey het volgende:
Ben alleen wat huiverig voor hun kwaliteitscontrole.
Ik heb een RolexSteinhart gmt ocean 1. Niks mis mee.
pi_147569398
Het zal ook best vaak goed gaan. Kom alleen ook klachten tegen. Dat vind ik raar omdat Steinhart een klein bedrijf is met maar een beperkt aantal medewerkers. Je zou verwachten dat elk verkocht horloge even nagekeken wordt. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat er foute exemplaren doorheen komen. Althans niet met de fouten die gemeld worden op diverse fora. Bij een enorme fabriek met honderden Chinese medewerkers kan ik me dat wel voorstellen.
pi_147569461
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 13:47 schreef Twiitch het volgende:
Oh wauw, ik moest even googlen, wist niet dat het zo erg was

[ afbeelding ]



Voor de originaliteit zou ik niet direct naar Steinhart kijken, maar voor waar voor je geld (mits je exemplaar goed door de QC is gekomen) zit je er zeker prima.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147569539
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:38 schreef ChowMonkey het volgende:
Het zal ook best vaak goed gaan. Kom alleen ook klachten tegen. Dat vind ik raar omdat Steinhart een klein bedrijf is met maar een beperkt aantal medewerkers. Je zou verwachten dat elk verkocht horloge even nagekeken wordt. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat er foute exemplaren doorheen komen. Althans niet met de fouten die gemeld worden op diverse fora. Bij een enorme fabriek met honderden Chinese medewerkers kan ik me dat wel voorstellen.
Hoeveelheid medewerkers zegt helemaal niks over de mate van QC. Denk dat ze alles ook wel even nakijken, maar dat de horloges natuurlijk niet met de precies in elkaar worden gezet van een Rolex, waarbij elk onderdeel tijdens het fabricageproces wordt gecheckt tot het perfect is.

De prijsrange van Steinhart ligt een factor 10 lager, dus ik denk dat ze die paar kleine foutjes (als niet goed uitgelijnde bezels) dan ook zien als iets wat bij de prijs van de klok hoort. Dat klanten helemaal perfecte klokjes verwachten rijmt daar misschien niet helemaal mee. Ik vind in het algemeen dat ze klachten aardig oppakken.

Als ik een Vostok koop van 70 Euro dan verwacht ik ook geen perfecte afwerking en perfecte uitlijning van alle onderdelen.. Ergo, mate van afwerking hangt samen met de prijs die je bereid bent te betalen. (dit geldt natuurlijk niet voor ontbrekende lume etc).

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 14-12-2014 14:49:22 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147569684
Tissot heeft flink wat horloges in dezelfde prijsklasse als Steinhart en ik kom dit soort klachten nauwelijks tegen. Ook bij Seiko in dezelfde prijsklasse nauwelijks dit soort klachten. Maar goed. Die Steinharts ogen wel heel fraai. Zou er wel eens eentje in het echt willen zien.
pi_147574404
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:38 schreef ChowMonkey het volgende:
Het zal ook best vaak goed gaan. Kom alleen ook klachten tegen. Dat vind ik raar omdat Steinhart een klein bedrijf is met maar een beperkt aantal medewerkers. Je zou verwachten dat elk verkocht horloge even nagekeken wordt. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat er foute exemplaren doorheen komen. Althans niet met de fouten die gemeld worden op diverse fora. Bij een enorme fabriek met honderden Chinese medewerkers kan ik me dat wel voorstellen.
Juist omdat ze klein zijn en in de afgelopen jaren qua vraag en productie enorm zijn gegroeid.
  zondag 14 december 2014 @ 18:01:35 #174
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147575322
Het is ook nog een vrije jong bedrijf niet? Dat loopt wel los lijkt me.
  zondag 14 december 2014 @ 18:19:06 #175
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147576074
De steinhart Ocean One Vintage is ook een regelrechte kloon van de blancpain 55 fathoms. inclusief 'patina' kleur. Maar het is volgens mij ook voornamelijk de intentie om voor veel mensen onbetaalbare vintage horloges, betaalbaar te maken in steinhart variant.
  zondag 14 december 2014 @ 18:35:22 #176
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147576704
Ik heb zaterdag deze klok gekocht! Mijn 'eerste' echte horloge. Het is een Longines uit '97, die er echt als nieuw uitziet. Sportief, maar wel sjiek, en niet te opzichtig.



Zal vast geen klok zijn die z'n waarde goed behoudt, maargoed, dat zien we dan wel weer.
  zondag 14 december 2014 @ 18:49:13 #177
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147577305
Ik weet dat in dit topic bijna alleen maar mannen actief zijn, maar dat maakt voor mijn vraag denk ik niet echt uit... Tot voor kort was ik nooit zo'n horloge-fan, maar ik begin ze steeds meer te waarderen. Ik zit er over na te denken om voor dit horloge te sparen (Ja, 250 euro is best duur voor een student) : larssonandjennings.com/shop/lader/lader-black

Ik heb alleen geen verstand van kwaliteit enzo, kan alleen maar afgaan op het uiterlijk. Kan iemand mij vertellen of dit een goede prijs-kwaliteit verhouding is?

geen.
  zondag 14 december 2014 @ 18:56:04 #178
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147577502
Ik vind ongeveer 270¤ erg prijzig voor een quartz. En 40 mm erg groot voor de gemiddelde vrouwenpols :P.

Het merk ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.
pi_147577802
Eens; duur en erg groot. 40mm voor een vrouw.. ik vind 36 voor een man de beste grootte. Hoewel niet iedereen dat met me eens is. ;) Voor een vrouw zou ik 34-36mm zeggen oid?

In die prijsklasse (nouja, irts meer) heb je een Tudor OysterPrincess om maar wat te noemen. Moet je wel goed zoeken, heb ze de laatste tijd voor rond de 300-350 gezien.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 december 2014 @ 19:08:29 #180
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147577989
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:49 schreef Isis20 het volgende:
Ik weet dat in dit topic bijna alleen maar mannen actief zijn, maar dat maakt voor mijn vraag denk ik niet echt uit... Tot voor kort was ik nooit zo'n horloge-fan, maar ik begin ze steeds meer te waarderen. Ik zit er over na te denken om voor dit horloge te sparen (Ja, 250 euro is best duur voor een student) : larssonandjennings.com/shop/lader/lader-black

Ik heb alleen geen verstand van kwaliteit enzo, kan alleen maar afgaan op het uiterlijk. Kan iemand mij vertellen of dit een goede prijs-kwaliteit verhouding is?

[ afbeelding ]
Dit uurwerk zit er in:

http://www.ebay.nl/itm/Ro(...)&hash=item43c16f9c38

316L gold plated is blijkbaar ook niet zo kostbaar:

http://www.circleoflife-l(...)-collier-RVS206.html

quote:
Water Resistant 5 BAR (5 ATM/50M): Geschikt om helemaal nat te worden, mee te douchen, maar niet om mee te zwemmen of duiken.
Alleen dat glas kan ik niet goed plaatsen "Crystal Sapphire" .. Kristalglas is best gevoelig voor krassen en saffier glas juist weer niet.

Tot zover mijn bijdrage, maar een ander zal er vast meer kijk op hebben.
  zondag 14 december 2014 @ 19:08:31 #181
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147577992
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 19:03 schreef Skv het volgende:
Eens; duur en erg groot. 40mm voor een vrouw.. ik vind 36 voor een man de beste grootte. Hoewel niet iedereen dat met me eens is. ;) Voor een vrouw zou ik 34-36mm zeggen oid?

In die prijsklasse (nouja, irts meer) heb je een Tudor OysterPrincess om maar wat te noemen. Moet je wel goed zoeken, heb ze de laatste tijd voor rond de 300-350 gezien.
Ik heb 'm bekeken maar vind 'm echt verschrikkelijk, sorry! Toch bedankt voor de tip
Ik hou van minimalistisch en strak, niet teveel poespas met diamanten of een hele dikke kast.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isis20 op 14-12-2014 19:08:51 (Verkeerde smily) ]
geen.
  zondag 14 december 2014 @ 19:12:36 #182
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147578157
Oh, nou aan ieders reactie valt op te maken dat ik volgens mij meer betaal voor het merk dan voor de kwaliteit... Ik zal er nog eens goed over moeten nadenken. Het is niet vaak dat ik een horloge echt mooi vind!
Dank voor de input :)
geen.
pi_147578213
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:12 schreef Isis20 het volgende:
Oh, nou aan ieders reactie valt op te maken dat ik volgens mij meer betaal voor het merk dan voor de kwaliteit... Ik zal er nog eens goed over moeten nadenken. Het is niet vaak dat ik een horloge echt mooi vind!
Dank voor de input :)
Gold plated wil zeggen dat er een dun laagje goud op gespoten zit. Dat slijt er af, waarna je staal door de behuizing heen gaat zien. Ik kan niet opmaken hoe dik de laag is die ze gebruiken.

Als je minimalistisch en strak wat vindt, is misschien een 33mm Nomos iets.
http://www.nomos-store.co(...)less-steel-back.html
Tweedehands wel goedkoper te vinden.

Of, stuk goedkoper, maar zeker goede prijs/kwaliteitverhouding, een Tissot.
http://uk.tissotshop.com/ladies.html?handle=default

Bottom line is natuurlijk dat je moet kopen wat je mooi vindt. Als je niks geeft om een mechanisch uurwerk of welk soort glas er in zit, dan geeft dat je alleen maar meer vrijheid om naar de modemerken te gaan. Veel modehuizen hebben een eigen horlogelijn waar de meesten van ons niet zo snel naar zouden kijken omdat we ons meer richten op 'dedicated' horlogemerken. Dan heb je dus vaker een mechanisch uurwerk ipv een quartz (batterij), betere afwerking, robuuster etc. Maar je betaalt dan ook meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Skv op 14-12-2014 19:27:51 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 december 2014 @ 19:24:21 #184
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147578687
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 19:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Gold plated wil zeggen dat er een dun laagje goud op gespoten zit. Dat slijt er af, waarna je staal door de behuizing heen gaat zien. Ik kan niet opmaken hoe dik de laag is die ze gebruiken.

Als je minimalistisch en strak wat vindt, is misschien een 33mm Nomos iets.
http://www.nomos-store.co(...)less-steel-back.html
Tweedehands wel goedkoper te vinden.

Of, stuk goedkoper, maar zeker goede prijs/kwaliteitverhouding, een Tissot.
http://uk.tissotshop.com/ladies.html?handle=default

Bottom line is natuurlijk dat je moet kopen wat je mooi vindt. Als je niks geeft om een mechanisch uurwerk of welk soort glas er in zit, dan geeft dat je alleen maar meer vrijheid om naar de modemerken te gaan. Veel modehuizen hebben een eigen horlogelijn waar de meesten van ons niet zo snel naar zouden kijken omdat we ons meer richten op 'dedicted' horlogemerken. Dan heb je dus vaker een mechanisch uurwerk ipv een quartz (batterij), betere afwerking, robuuster etc. Maar je betaalt dan ook meer.
Ik had erg ver terug gelezen in deze reeks en ik kwam ergens tegen dat sommige uurwerken maar 10 euro kosten en ze een geschiedenis bij het merk verzinnen, toen werd ik een beetje bang ;)
Als ik iets wil dat binnen 1 week stuk is dan koop ik het wel op een boulevard in een zonnig land haha. Daar was ik vooral bang voor.
geen.
pi_147578816
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:24 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ik had erg ver terug gelezen in deze reeks en ik kwam ergens tegen dat sommige uurwerken maar 10 euro kosten en ze een geschiedenis bij het merk verzinnen, toen werd ik een beetje bang ;)
Als ik iets wil dat binnen 1 week stuk is dan koop ik het wel op een boulevard in een zonnig land haha. Daar was ik vooral bang voor.
Achja, de horlogewereld is lastig te doorgronden. Je hebt horloges met zelfbedachte merknamen en een fake geschiedenis die in China worden gemaakt, je hebt 'hommages', merken die het design van een andere fabrikant overnemen en zelf een product daarop baseren (meestal wel aardige kwaliteit), je hebt regelrechte replica's (1 op 1 kopieen van slechte kwaliteit, meestal uit china) en Frankenwatches (meestal vintage horloges waarbij mensen -met name in oost-Europa- verschillende andere oude horloges als 'donor' gebruiken waar door een soort van fantasiehorloge wordt gemaakt). En natuurlijk nog allerhande modemerken die voor flinke prijzen eigenlijk rotzooi verkopen. :P

Als je wat vindt, post het hier gerust, iedereen denkt graag even met je mee.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 december 2014 @ 19:39:46 #186
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147579371
Oh ik heb nog een stomme vraag: kan het kwaad om te slapen met je horloge om?
geen.
  zondag 14 december 2014 @ 19:43:06 #187
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147579484
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Isis20 het volgende:
Oh ik heb nog een stomme vraag: kan het kwaad om te slapen met je horloge om?
Voor jou zelf niet.
  zondag 14 december 2014 @ 19:51:04 #188
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147579779
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:12 schreef Isis20 het volgende:
Oh, nou aan ieders reactie valt op te maken dat ik volgens mij meer betaal voor het merk dan voor de kwaliteit... Ik zal er nog eens goed over moeten nadenken. Het is niet vaak dat ik een horloge echt mooi vind!
Dank voor de input :)
Kijk eens naar Orient, die hebben ook betaalbare modellen voor vrouwen :)
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_147579948
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Isis20 het volgende:
Oh ik heb nog een stomme vraag: kan het kwaad om te slapen met je horloge om?
Bij voorkeur niet. Je zweet tijdens het slapen en dat is niet bepaald goed voor de pakking/rubbers van je horloge. Mocht je horloge niet goed waterdicht zijn kan het zelfs voorkomen dat er vocht in je horloge komt.
  zondag 14 december 2014 @ 20:00:53 #190
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147580185
Gewoon deze nemen joh, zit je altijd goed.

  zondag 14 december 2014 @ 20:03:28 #191
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147580305
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:49 schreef Isis20 het volgende:
Ik weet dat in dit topic bijna alleen maar mannen actief zijn, maar dat maakt voor mijn vraag denk ik niet echt uit... Tot voor kort was ik nooit zo'n horloge-fan, maar ik begin ze steeds meer te waarderen. Ik zit er over na te denken om voor dit horloge te sparen (Ja, 250 euro is best duur voor een student) : larssonandjennings.com/shop/lader/lader-black

Ik heb alleen geen verstand van kwaliteit enzo, kan alleen maar afgaan op het uiterlijk. Kan iemand mij vertellen of dit een goede prijs-kwaliteit verhouding is?

[ afbeelding ]
Als je het een mooi horloge vindt zou ik hem gewoon kopen. Voor 250 euro kan je er niet echt een buil aan vallen ook al is het een quartz. Ik heb zelf wel duurdere quartz horloges gehad. Als je een horloge kan kopen voor 250 euro wat je mooi vindt, lijkt me dat geen slechte deal.
pi_147580517
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Isis20 het volgende:
Oh ik heb nog een stomme vraag: kan het kwaad om te slapen met je horloge om?
Vind je dat fijn dan?
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar als ik slaap word mijn pols op een of andere manier iets dikker, en gaat hij te strak zitten :')

Altijd leuk als ik met m'n zatte kop het horloge vergeet af te doen en s'morgens wakker word omdat dat horloge zo strak zit :')
  zondag 14 december 2014 @ 20:13:18 #193
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147580697
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:08 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Vind je dat fijn dan?
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar als ik slaap word mijn pols op een of andere manier iets dikker, en gaat hij te strak zitten :')

Altijd leuk als ik met m'n zatte kop het horloge vergeet af te doen en s'morgens wakker word omdat dat horloge zo strak zit :')
Ik slaap al bijna heel mijn leven met een horloge om. Ja, wat je zegt komt bij mij ook wel eens voor maar dat is niet zo extreem dat ik er wakker van word. Zonder horloge heb ik het gevoel dat ik iets vergeten ben :+ Puur een kwestie van gewenning. Enige keer dat ik hem afdoe is onder de douche :P
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_147581020
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat zit voor geen meter, zo'n horloge terwijl je slaapt. Blijft achter dingen hangen, vervelend drukken gevoel om je pols.. Voor mij geen goed plan :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 december 2014 @ 20:42:25 #195
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147581928
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 20:20 schreef Skv het volgende:
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat zit voor geen meter, zo'n horloge terwijl je slaapt. Blijft achter dingen hangen, vervelend drukken gevoel om je pols.. Voor mij geen goed plan :P
Heb er nooit last van maar kan het me goed voorstellen ;) Maar eerlijk gezegd denk ik dat het ook niet heel veel kwaad kan voor een horloge..
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  zondag 14 december 2014 @ 20:52:36 #196
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147582395
De kans is aanwezig dat je het horloge ergens tegen aanstoot je in slaap of iets waardoor het kan beschadigen.

Ik slaap in ieder geval nooit met een horloge om.
pi_147583516
Of je ligt de hele nacht met je wang op de stalen band. Staat er vervolgens de hele dag een mooi patroon in gedrukt :P
pi_147584970
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb zaterdag deze klok gekocht! Mijn 'eerste' echte horloge. Het is een Longines uit '97, die er echt als nieuw uitziet. Sportief, maar wel sjiek, en niet te opzichtig.

[ afbeelding ]

Zal vast geen klok zijn die z'n waarde goed behoudt, maargoed, dat zien we dan wel weer.
Best een hele mooie klok hoor..
  zondag 14 december 2014 @ 22:12:10 #199
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_147586193
Beste user
Ik heb een tijdje geleden op kickstarter een horloge gezien.
LIV - http://www.livwatches.com/

Ben van plan om het in januari te kopen maar...
Het is en blijft een cowdfunding...

Dus weet iemand een alternatieve horloge?
pi_147586451
Ja, er bestaan ook alternatieven. Al ruim honderd jaar zelfs. Vreselijk lelijke klokken overigens. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147586530
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb zaterdag deze klok gekocht! Mijn 'eerste' echte horloge. Het is een Longines uit '97, die er echt als nieuw uitziet. Sportief, maar wel sjiek, en niet te opzichtig.

[ afbeelding ]

Zal vast geen klok zijn die z'n waarde goed behoudt, maargoed, dat zien we dan wel weer.
Mooi ding inderdaad! Gekocht in Duitsland? Geen idee van de waarde, maar daar zal je zelf meer over weten omdat je weet wat hij nog kostte na 17 jaar ;)
Geniet er van (en een paar high res foto's mogen ook)! *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 december 2014 @ 22:43:27 #202
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147587602
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 22:12 schreef GokHoogte het volgende:
Beste user
Ik heb een tijdje geleden op kickstarter een horloge gezien.
LIV - http://www.livwatches.com/

Ben van plan om het in januari te kopen maar...
Het is en blijft een cowdfunding...

Dus weet iemand een alternatieve horloge?
Volgens mij zijn ze de kickstarter fase al voorbij, gewoon met je CC betalen, ben je gedekt,
  zondag 14 december 2014 @ 23:37:58 #203
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147589776
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 22:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Mooi ding inderdaad! Gekocht in Duitsland? Geen idee van de waarde, maar daar zal je zelf meer over weten omdat je weet wat hij nog kostte na 17 jaar ;)
Geniet er van (en een paar high res foto's mogen ook)! *O*
1700 voor betaald..

Kreeg ook deze band erbij:



Wel van Longines, niet origineel bij 't horloge. De huidige band is ook niet de originele. Wel een dure band, van één of ander bekend merk, en echt croco.

Zal eens kijken of ik wat mooie plaatjes kan schieten.
  zondag 14 december 2014 @ 23:42:26 #204
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147589958
Deze ook nog om gehad:

https://www.chrono24.nl/z(...)45-mm--id2521940.htm

Alleen echt te groot voor m'n pols. En ook wel beetje voor m'n portemonnee. Wat een tof ding.
pi_147593996
Meh, die nieuwe El Primero heb ik laatst ook eens omgehad bij S&C, maar ik was er geen hele grote fan van. Beetje uit proportie getrokken en inderdaad veel te groot. Het '70s model is een stuk mooier:
http://www.retrovintagewa(...)raph-white-dial.html

Aan die Longines heb je volgens mij een goede koop gedaan! Is hij recent geserviced en heb je doos/boekjes/bon er bij gekregen? Zou 'm zelf op leer houden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147594723
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:37 schreef Oksel het volgende:

[..]

1700 voor betaald..

Kreeg ook deze band erbij:

[ afbeelding ]

Wel van Longines, niet origineel bij 't horloge. De huidige band is ook niet de originele. Wel een dure band, van één of ander bekend merk, en echt croco.

Zal eens kijken of ik wat mooie plaatjes kan schieten.
Volgens mij hoort die stalen band wel degelijk bij een Longines Lindbergh Chronograph.
Mooie klok trouwens van een mooi merk.
pi_147594966
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Volgens mij hoort die stalen band wel degelijk bij een Longines Lindbergh Chronograph.
Mooie klok trouwens van een mooi merk.


Zo he?

Hij zal geleverd zijn met een blauwe band, zo:



Zou die stalen band, die dan wel specifiek bij dit model hoort, er dan later bijgekocht zijn?

Wat vinden jullie; is 1700 EUR een beetje fatsoenlijk voor zo'n klok? Hij's écht krasvrij.
  maandag 15 december 2014 @ 11:06:42 #208
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147596137
Hij is mij wat te blauw en te aanwezig om eerlijk te zijn. Ook ben ik niet zo'n van de bezel.

Ook oogt het horloge wat groot/dik voor je pols.

[ Bericht 12% gewijzigd door SugeLucky op 15-12-2014 11:12:50 ]
pi_147596441
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:06 schreef SugeLucky het volgende:
Hij is mij wat te blauw en te aanwezig om eerlijk te zijn. Ook ben ik niet zo'n van de bezel.

Ook oogt het horloge wat groot/dik voor je pols.
Beetje het Breitlingeffect in mijn ogen. Niet erg subtiel aanwezig door de grootte en bling/opvallende kleuren. Maar ik vind het niet heel storend zo om de pols van Oksel te zien. Behoorlijk smaakafhankelijk, zo'n uitgesproken horloge.

W.b. de prijs van 1700: heb je de originele factuur, doos, boekjes, garantiebewijs er bij? maw, is het een complete set?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 15 december 2014 @ 11:23:19 #210
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147596549
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 11:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Beetje het Breitlingeffect in mijn ogen. Niet erg subtiel aanwezig door de grootte en bling/opvallende kleuren. Maar ik vind het niet heel storend zo om de pols van Oksel te zien. Behoorlijk smaakafhankelijk, zo'n uitgesproken horloge.

Ja klopt, is zeker smaak afhankelijk. Ik vind ook enkel een aantal vintage Breitlings mooi. De nieuwe zijn me allemaal wat te groot en te protserig.
pi_147597127
Originele verpakking, met zo'n leren vliegeniersmuts, poster, handleiding. Geen certificaten / bon.

Grootte valt mee. 42mm.
pi_147597231
Ik....moet....Tag Heuer Monaco...hebben :P



Inmiddels gepast en het formaat is prima. Was bang dat het wat klein zou zijn, maar door de vierkante kast en de hoogte van de kast, is hij vrij nadrukkelijk aanwezig op je pols. Niet protserig overigens.

Nu nog een mooie Steve occasion vinden voor < ¤2000,-/¤2500,-. Liefst uiteraard de nieuwe calibre 12.
Ben vrij overtuigd dat dit klokje waardevast genoeg is, zodat ik mezelf kan overhalen om dit enorme bedrag er voor neer te tellen :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147597294
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:47 schreef Oksel het volgende:
Originele verpakking, met zo'n leren vliegeniersmuts, poster, handleiding. Geen certificaten / bon.

Grootte valt mee. 42mm.
En laatste servicebeurt? Door wie/wanneer? Ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147597306
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 11:51 schreef Moody het volgende:
Ik....moet....Tag Heuer Monaco...hebben :P

[ afbeelding ]

Inmiddels gepast en het formaat is prima. Was bang dat het wat klein zou zijn, maar door de vierkante kast en de hoogte van de kast, is hij vrij nadrukkelijk aanwezig op je pols. Niet protserig overigens.

Nu nog een mooie Steve occasion vinden voor < ¤2000,-/¤2500,-. Liefst uiteraard de nieuwe calibre 12.
Ben vrij overtuigd dat dit klokje waardevast genoeg is, zodat ik mezelf kan overhalen om dit enorme bedrag er voor neer te tellen :P
Te KLEIN? Mijn God. :D! Denk dat dat wel mee zal vallen ;) Wel een erg vette klok _O_
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147597419
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 11:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Te KLEIN? Mijn God. :D! Denk dat dat wel mee zal vallen ;) Wel een erg vette klok _O_
Naja, het is een 38-39mm klok. Ik draag meestal 42-44mm. Groter hoeft niet, maar kleiner ziet er wat iel uit (ben 1.95m). Maar de Monaco oogt stiekem als een 42mm klok om maar iets onzinnigs te zeggen, prima formaat op je pols.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147597440
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 12:00 schreef Moody het volgende:

Ik doelde ook op het ervaren formaat. Zo'n vierkante kast komt een heel stuk forser over dan een ronde 38mm met dunne bezel bv.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147597471
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 11:55 schreef Skv het volgende:

[..]

En laatste servicebeurt? Door wie/wanneer? Ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Géén idee.

Hij ziet er vrijwel ongedragen uit.

Hoe vaak moet zo'n klok geserviced worden, wat doen ze dan, wat kost zoiets, en doet elke fatsoenlijke juwelier dat?
pi_147597549
















En aan mijn pols:

pi_147597570
Eens in de 7 jaar zo'n beetje; uurwerk helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, opnieuw olieën, in elkaar zetten en opnieuw afstellen. Versleten onderdelen worden vervangen door nieuwe onderdelen en de pakkingen (in de kroon en caseback bijv) worden vervangen. Soms polijsten ze de horlogekast zodat hij er weer als nieuw uitziet. Dit laatste zou ik nooit laten doen, als je horloges ouder worden dan is het juist mooi om een model te hebben met de originele finishing en zonder afgeslepen hoeken.

Wat het kost? Afhankelijk van wat er moet gebeuren, wat er vervangen moet worden en waar je het laat doen. Ik heb mijn Omega Constellation bijv. bij een lokale horlogeboer laten servicen, dat kostte 150 Euro. En mijn Rolex ligt nu bij een vintage specialist en die service kost zo'n 600 Euro (op voorwaarde dat een onderdeel dat ik via-via heb geregeld aankomt, anders komt er nog een goeie 350 bij op). Ik zou jouw klok zéker niet bij een willekeurige juwelier langsbrengen. Het liefst bij een Longines Servicecenter of een hoogwaardige horlogemaker.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 15 december 2014 @ 12:13:28 #220
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147597677
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 11:51 schreef Moody het volgende:
Ik....moet....Tag Heuer Monaco...hebben :P

[ afbeelding ]

Inmiddels gepast en het formaat is prima. Was bang dat het wat klein zou zijn, maar door de vierkante kast en de hoogte van de kast, is hij vrij nadrukkelijk aanwezig op je pols. Niet protserig overigens.

Nu nog een mooie Steve occasion vinden voor < ¤2000,-/¤2500,-. Liefst uiteraard de nieuwe calibre 12.
Ben vrij overtuigd dat dit klokje waardevast genoeg is, zodat ik mezelf kan overhalen om dit enorme bedrag er voor neer te tellen :P
Deze vind ik dan weer wel mooi. Ook al is ie ook blauw en vrij aanwezig.
  maandag 15 december 2014 @ 12:15:33 #221
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147597737
@ Oksel, qua grootte valt ie eigenlijk wel mee als ik hem zo zie op die laatste foto die je postte. Past op zich wel.
pi_147597967
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:15 schreef SugeLucky het volgende:
@ Oksel, qua grootte valt ie eigenlijk wel mee als ik hem zo zie op die laatste foto die je postte. Past op zich wel.
Ja, heb ik bewust ook op gelet. Deze Zenith vond ik extreem gaaf.. maar echt te groot voor mij:

https://www.chrono24.nl/z(...)45-mm--id2521940.htm
pi_147598219
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 12:08 schreef Skv het volgende:
Eens in de 7 jaar zo'n beetje; uurwerk helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, opnieuw olieën, in elkaar zetten en opnieuw afstellen. Versleten onderdelen worden vervangen door nieuwe onderdelen en de pakkingen (in de kroon en caseback bijv) worden vervangen. Soms polijsten ze de horlogekast zodat hij er weer als nieuw uitziet. Dit laatste zou ik nooit laten doen, als je horloges ouder worden dan is het juist mooi om een model te hebben met de originele finishing en zonder afgeslepen hoeken.

Wat het kost? Afhankelijk van wat er moet gebeuren, wat er vervangen moet worden en waar je het laat doen. Ik heb mijn Omega Constellation bijv. bij een lokale horlogeboer laten servicen, dat kostte 150 Euro. En mijn Rolex ligt nu bij een vintage specialist en die service kost zo'n 600 Euro (op voorwaarde dat een onderdeel dat ik via-via heb geregeld aankomt, anders komt er nog een goeie 350 bij op). Ik zou jouw klok zéker niet bij een willekeurige juwelier langsbrengen. Het liefst bij een Longines Servicecenter of een hoogwaardige horlogemaker.
Okay! Dus ik heb wel iets meer bijzonders van fatsoenlijke kwaliteit?

Ja, jammer dat ik niet meer weet over de service historie.. maar daar doe je zo weinig aan.
pi_147598252
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, heb ik bewust ook op gelet. Deze Zenith vond ik extreem gaaf.. maar echt te groot voor mij:

https://www.chrono24.nl/z(...)45-mm--id2521940.htm
Er is ook een 38mm variant

http://www.chrono24.nl/de(...)Id=U&resultview=null
pi_147599602
https://www.chrono24.nl/z(...)serve--id2881539.htm

Maar ook nog 4k.

Is toch wat anders dan 1,7k.
pi_147599916
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:25 schreef Oksel het volgende:
https://www.chrono24.nl/z(...)serve--id2881539.htm

Maar ook nog 4k.

Is toch wat anders dan 1,7k.
Misschien is dit dan wel iets, hoewel nog steeds 45mm en 3100 euro. Mogelijk kan je er nog wel 3k rond van maken.

http://www.horlogeforum.n(...),2489452#msg-2489452
pi_147601422
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:34 schreef Oksel het volgende:

[..]

Okay! Dus ik heb wel iets meer bijzonders van fatsoenlijke kwaliteit?

Ja, jammer dat ik niet meer weet over de service historie.. maar daar doe je zo weinig aan.
Vraag het na bij de verkoper. Servicehistorie zou overigens een van de eerste vragen zijn die ik zou stellen bij zo'n koop.. Kan je het niet achterhalen -> even naar een servicecenter brengen voor een beurtje. Baat het niet dan schaadt het ook niet en je weet daarna iig zeker dat je er de komende jaren niet naar om hoeft te kijken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147601509
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 13:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Misschien is dit dan wel iets, hoewel nog steeds 45mm en 3100 euro. Mogelijk kan je er nog wel 3k rond van maken.

http://www.horlogeforum.n(...),2489452#msg-2489452
Lijkt me geen onaardige deal voor deze klok. Als het een 38mm was dan had ik er wel even wat langer bij stilgestaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147605576
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 11:51 schreef Moody het volgende:
Ik....moet....Tag Heuer Monaco...hebben :P

[ afbeelding ]

Inmiddels gepast en het formaat is prima. Was bang dat het wat klein zou zijn, maar door de vierkante kast en de hoogte van de kast, is hij vrij nadrukkelijk aanwezig op je pols. Niet protserig overigens.

Nu nog een mooie Steve occasion vinden voor < ¤2000,-/¤2500,-. Liefst uiteraard de nieuwe calibre 12.
Ben vrij overtuigd dat dit klokje waardevast genoeg is, zodat ik mezelf kan overhalen om dit enorme bedrag er voor neer te tellen :P
Het mooiste vind ik toch de versies met de kroon aan de goede (linker) kant.
pi_147605879
Ik zou die stalen band om de Longines heen knallen _O_
pi_147606355
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het mooiste vind ik toch de versies met de kroon aan de goede (linker) kant.
Ik ook, dat is het originele ontwerp, maar die zijn helaas een flink stuk duurder.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147606505
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:36 schreef Kazenbazen het volgende:
Ik zou die stalen band om de Longines heen knallen _O_
Wel beetje pimp..
pi_147606508
Volgens mij stijgt hij daardoor wel direct flink in waarde.
pi_147606972
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:54 schreef Oksel het volgende:
Volgens mij stijgt hij daardoor wel direct flink in waarde.
Als je 'm er om doet? Maakt toch niet uit, als hij maar bij de set zit?
En waarom ben je zo met de waarde bezig als ik mag vragen? Ik neem aan dat je 'm de komende jaren wil blijven dragen.. :? Ga de servicegeschiedenis even na en draag 'm dan! ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147607227
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 17:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je 'm er om doet? Maakt toch niet uit, als hij maar bij de set zit?
En waarom ben je zo met de waarde bezig als ik mag vragen? Ik neem aan dat je 'm de komende jaren wil blijven dragen.. :? Ga de servicegeschiedenis even na en draag 'm dan! ;)
Omdat ik a) een goede koop gedaan wil hebben, en b) ik dat als ik 'm verkoop ik er niet teveel op wil verliezen ;)
pi_147607275
Gebeld, servicegeschiedenis onbekend. Heb 'm bij deze (betrouwbare) verkoper gekocht:

https://www.chrono24.nl/s(...)merchantName=arthurs

Handelt er particulier (hobby) in.
pi_147608868
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:17 schreef Oksel het volgende:
Gebeld, servicegeschiedenis onbekend. Heb 'm bij deze (betrouwbare) verkoper gekocht:

https://www.chrono24.nl/s(...)merchantName=arthurs

Handelt er particulier (hobby) in.
Hij heeft voor ruim een ton aan horloges online staan, is volgens mij net iets meer dan een hobby :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147609088
quote:
6s.gif Op maandag 15 december 2014 18:09 schreef Moody het volgende:

[..]

Hij heeft voor ruim een ton aan horloges online staan, is volgens mij net iets meer dan een hobby :P
Een dure hobby is nog steeds een hobby..
pi_147609122
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:18 schreef Oksel het volgende:

[..]

Een dure hobby is nog steeds een hobby..
Euh, lijkt me duidelijk een handelaar om eerlijk te zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147609171
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 18:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Euh, lijkt me duidelijk een handelaar om eerlijk te zijn.
Wanneer is een hobby'er een handelaar? Waar ligt de grens? Bij een X aantal horloge's? Of een X bedrag? Of meer het type persoon wat er achter zit? En bepaal jij die grenzen en voorwaarden? Ik vond 't een hobby'ist.
  maandag 15 december 2014 @ 18:22:45 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_147609230
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wanneer is een hobby'er een handelaar? Waar ligt de grens? Bij een X aantal horloge's? Of een X bedrag? Of meer het type persoon wat er achter zit? En bepaal jij die grenzen en voorwaarden? Ik vond 't een hobby'ist.
Zodra hij koopt zonder de intentie te hebben horloges zelf te dragen of te verzamelen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_147609933
Op zich goede. Maar toch, ik vond 't een hobby'ist.
pi_147611029
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:16 schreef Oksel het volgende:

[..]

Omdat ik a) een goede koop gedaan wil hebben, en b) ik dat als ik 'm verkoop ik er niet teveel op wil verliezen ;)
A weet je pas als het binnenwerk is gecheckt natuurlijk. Voor B moet je nagaan wat deze klok in dezelfde staat op Ebay de laatste tijd heeft opgebracht. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147611057
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:19 schreef Skv het volgende:

[..]

A weet je pas als het binnenwerk is gecheckt natuurlijk. Voor B moet je nagaan wat deze klok in dezelfde staat op Ebay de laatste tijd heeft opgebracht. :)
Hm. Okay. :P Nouja.
pi_147611177
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hm. Okay. :P Nouja.
Er zijn drie dingen die tellen bij horloges: conditie, conditie en conditie. Ohja, compleetheid van de set en vraag naar het model tellen ook mee. Ikzelf koop bijvoorbeeld nooit een horloge zonder eerst het uurwerk te (laten) checken. Heb dat bij een prutser laten doen bij mijn Rolex, waardoor ik nu honderden euros aan service kwijt ben. Beetje eigen schuld, zie het maar als leergeld ;(

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook zo is met die van jou, maar een klok van 17 jaar oud die nog nooit is geserviced zou ik niet dragen maar direct laten servicen. Scheelt op termijn aanzienlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147611745
Okay, goede tip. Alleen hebben ze in NL geen Longines service center, en heb ik geen zin om 500 EUR aan uit te geven ofzo.

Wat gaat er kapot als je 'm te lang niet serviced?
pi_147611753
Maar als hij goed loopt.. dan loopt hij toch goed?
  maandag 15 december 2014 @ 19:46:08 #249
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147611939
Beetje hetzelfde als met je racefiets :)
pi_147612073
Ik ben op zoek naar deze horloge:



Iemand enig idee waar hij nog te verkrijgen is?

Als ik hem nergens kan vinden zit ik te denken om deze aan te schaffen :D:

pi_147612190
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:40 schreef Oksel het volgende:
Okay, goede tip. Alleen hebben ze in NL geen Longines service center, en heb ik geen zin om 500 EUR aan uit te geven ofzo.

Wat gaat er kapot als je 'm te lang niet serviced?
Misschien even Longines in Brussel contacten. Mogelijk hebben ze Nederlandse juweliers in hun bestand die onderhoud doen.
pi_147612286
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:41 schreef Oksel het volgende:
Maar als hij goed loopt.. dan loopt hij toch goed?
Nee. Zo werkt het niet. Een horloge kan keurig op tijd lopen en ondertussen alle onderdelen aan gort grinden omdat er te weinig olie aanwezig is. Met erg dure beurtjes ten gevolg. Ik (en met mij vele anderen) laten daarom nieuwe aanwinsten waarbij de servicegeschiedenis onbekend is altijd direct servicen.

En 300-500 is helemaal niet zo'n gek bedrag voor het servicen van een chronograaf bij een dealer. Net wat ik zeg, mijn klok kost ook tussen de 600-900 voor een service, het ligt er maar net aan of er iets vervangen moet worden en zo ja, wat dat is en wat het kost. Nu heb ik alleen even niet scherp welk uurwerk er in jouw klok zit, heeft 'ie een Valjoux-basis?

Ik verwacht dat je bij al deze dealers wel terecht kan: http://www.longines.com/retailers/europe/nl/city/AMSTERDAM
Die kunnen ongetwijfeld zelf de service doen, of hem voor je naar Longines op laten sturen (zal wel wat meer kosten).
Of bel even met THE SWATCH GROUP (NETHERLANDS) BV LONGINES DIVISION

Fellenoord 19
5612 AA EINDHOVEN
Phone : +31 (0) 40 2199906
Fax : +31 (0) 40 2199988

Je kan 'm ook bij een lokale horlogemaker langsbrengen voor een service hoor, zal vast wat goedkoper zijn. Heb er zelf alleen slechte ervaringen mee. WGR / Horloge beschadigd na reparatie: wat kan ik vragen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Skv op 15-12-2014 20:08:15 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 15 december 2014 @ 20:08:07 #253
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147612793
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:49 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik ben op zoek naar deze horloge:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee waar hij nog te verkrijgen is?

Als ik hem nergens kan vinden zit ik te denken om deze aan te schaffen :D:

[ afbeelding ]
Zit nogal een verschil op, de diesel schat ik rond de 100¤, de SevenFriday rond de 1000¤ als je'm bij officiele dealer koopt.

@Oksel, als ie nog lekker zacht opwindt en mooi op tijd loopt zou ik het gewoon zo laten. En anders ook voor een officiële servicebeurt kiezen, maar een fatsoenlijke dealer kan je hier wel bij helpen.
pi_147612838
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:49 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik ben op zoek naar deze horloge:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee waar hij nog te verkrijgen is?

Als ik hem nergens kan vinden zit ik te denken om deze aan te schaffen :D:

[ afbeelding ]
Ik zou zeer zeker voor de tweede gaan. Hou er wel rekening mee dat het een behoorlijk fors ding is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147613360
Zacht opwind.. dat is een stuk gevoel wat ik helaas niet heb :(
pi_147613666
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:20 schreef Oksel het volgende:
Zacht opwind.. dat is een stuk gevoel wat ik helaas niet heb :(
Weet je, ik probeer je ook niet bang te maken ofzo. Ik dacht ook een prima vintage te hebben gekocht. Laten checken bij een juwelier in de buurt van waar ik hem kocht. Die zei dat de waarden prima waren.

Voor de zekerheid toch naar mijn horlogemaker gestuurd. Mijn verzoek:
-Servicebeurt van het mechanisme (reinigen, olien, afstellen)
-Evt. onderdelen vervangen als dat nodig blijkt
-Nieuwe pakkingen (origineel)
-Nieuwe cyclops (origineel)

Wat krijg ik terug:
Nieuwe mainveer 75, rotoras en lagerstenen 100, pakkingen 25, glaasje 30
Service 120, nieuwe balansas 150. Alles excl. BTW.

Daarnaast gedonder met de haarveer, waar eigenlijk een nieuwe geplaatst moet worden. Los niet te koop, dus dan moet je eigenlijk een nieuwe balans er in zetten (595 via Rolex, of via handelaren voor 340). Heb gelukkig dus een haarveertje van iemand gekregen. *O*

Maar dan zit ik alsnog op 510 excl. BTW, op voorwaarde dat de veer gaat passen. Dus een ruime 600 Euro. Tja, met een beetje mazzel is alles in orde, maar ik was toch erg blij dat ik even heb laten checken. Mijn klok liep overigens op +5 sec per dag, dus dat zegt niks. Hoort er een beetje bij als je dure klokken wil dragen vrees ik. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147613760
500 EUR voor een klok van 1700 EUR. Hm.
pi_147613789
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef Oksel het volgende:
500 EUR voor een klok van 1700 EUR. Hm.
Tsja, mijn klok was ook ongeveer dat bedrag en de service waarschijnlijk ruim 600.
Als ik 'm verkoop kan ik minder voor terugkrijgen dat wat ik er voor heb betaald, maar dat lijkt me ook niet heel gek. Of je moet echt een verzamelstuk hebben gekocht en dat zijn noch jouw, noch mijn horloge.

Tip voor een volgende klok: Tudors vind je ook voor rond de 2.000 en daar zit een gemodificeerd ETA-uurwerk in. Stuk goedkoper te servicen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147613792
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef Oksel het volgende:
500 EUR voor een klok van 1700 EUR. Hm.
Als je dat eens per 10 jaar uit hoeft te geven valt het mee..
pi_147613977
Hmja. Vind je? 50 EUR per jaar. Kun je zeker 3 nieuwe horloge's van kopen bij de Blokker.
pi_147613988
:P
pi_147614004
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:32 schreef Oksel het volgende:
Hmja. Vind je? 50 EUR per jaar. Kun je zeker 3 nieuwe horloge's van kopen bij de Blokker.
Tsja, maar dan heb je geen Longines chrono om je pols hangen! 8-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147614035
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef Oksel het volgende:
500 EUR voor een klok van 1700 EUR. Hm.
Dat zachte opwinden moet je je niet zo druk om maken bij het type caliber zoals dat in je Longines.
Een valjoux windt niet zo heel zacht op is mijn ervaring. In vergelijking met een Rolex windt alles stroef op trouwens.

Voor onder de 200 euro moet je die wel laten kunnen servicen hoor. Er zit gewoon een valjoux in.
Er zijn tal van goede adressen in nl waar je hem kan laten servicen.
pi_147614039
Kom je nu mee. Nu heb ik 'm net ingeruild voor 112 Blokker horloge's.
pi_147614126
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dat zachte opwinden moet je je niet zo druk om maken bij het type caliber zoals dat in je Longines.
Een valjoux windt niet zo heel zacht op is mijn ervaring. In vergelijking met een Rolex windt alles stroef op trouwens.

Voor onder de 200 euro moet je die wel laten kunnen servicen hoor. Er zit gewoon een valjoux in.
Er zijn tal van goede adressen in nl waar je hem kan laten servicen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:33 schreef Oksel het volgende:
Kom je nu mee. Nu heb ik 'm net ingeruild voor 112 Blokker horloge's.
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 19:54 schreef Skv het volgende:

Nu heb ik alleen even niet scherp welk uurwerk er in jouw klok zit, heeft 'ie een Valjoux-basis?
Ik dacht al zoiets, dat scheelt aanzienlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147614132
Wil toch voor die andere band (even checken hoe dat staat) even langs de lokale juwelenman. Verkoopt ook klokken > 25k. Niet dat dat veel zegt.
pi_147614295
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:35 schreef Oksel het volgende:
Wil toch voor die andere band (even checken hoe dat staat) even langs de lokale juwelenman. Verkoopt ook klokken > 25k. Niet dat dat veel zegt.
Misschien heeft ie ook blokker horloges :P
pi_147614328
Nee, want het is geen Blokker, dus dat kan niet.
pi_147615011
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 20:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou zeer zeker voor de tweede gaan. Hou er wel rekening mee dat het een behoorlijk fors ding is.
Ik loop al jaren met deze unit om m'n pols:


Dat forse ben ik dus wel gewend. Ben alleen bang dat die seven friday horloge snel gaat krassen.. Kan er eigenlijk ook weinig user reviews van vinden. Qua budget zit ik inderdaad zo tussen de 200 en 1000 euro. Ben nog wel wat aan het oriënteren. Sommige horloges van invicta vind ik ook wel leuk :).
pi_147615856
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:49 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik ben op zoek naar deze horloge:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee waar hij nog te verkrijgen is?

Als ik hem nergens kan vinden zit ik te denken om deze aan te schaffen :D:

[ afbeelding ]
Die Seven Friday heb ik ook overwogen, maar in het echt is hij echt niet mooi. Gigantisch druk en kitscherig naar mijn smaak. Ook vrij duur voor wat je krijgt. Typisch een horloge dat je na een half jaar al beu bent.

De M-versie is esthetisch al een stuk beter imo:


Maarja, die prijs slaat even de plank mis.

Tenslotte is de doorverkoopwaarde ook vrij waardeloos, mocht je dat willen meenemen in je overweging.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147615903
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:49 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Ik loop al jaren met deze unit om m'n pols:
[ afbeelding ]

Dat forse ben ik dus wel gewend. Ben alleen bang dat die seven friday horloge snel gaat krassen.. Kan er eigenlijk ook weinig user reviews van vinden. Qua budget zit ik inderdaad zo tussen de 200 en 1000 euro. Ben nog wel wat aan het oriënteren. Sommige horloges van invicta vind ik ook wel leuk :).
Ben je bekend met Google?
http://www.ablogtowatch.c(...)iew-p1-p2-p3-models/
http://www.hodinkee.com/b(...)t-the-sevenfriday-p1
http://www.berrysjewellers.co.uk/watches-c10/sevenfriday-m64
https://lockerdome.com/6553906218013249/6670828988419604
http://monochrome-watches.com/one-friday-with-seven-friday/
http://wornandwound.com/2012/12/05/sevenfriday-pr1-review/
http://www.totalwatchreviews.com/2014/08/18/sevenfriday-m11/
http://blog.perpetuelle.com/watches/sevenfriday-watch-review/

etc etc.

Ik vind het een moeilijk-doen-om-het-moeiljk-doen-klokje, maar het idee erachter is wel tof. Stuk beter dan die Diesel iig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147616335
quote:
Haha ja die kon ik wel vinden, het gaat me er meer om meningen zoals die van jou te horen of discussies op horloge-fora te lezen (je hoeft niet voor me te zoeken hoor ;)). Die vind ik er weinig van terug. Maargoed ik ga me eens inlezen :).
pi_147616462
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:14 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Haha ja die kon ik wel vinden, het gaat me er meer om meningen zoals die van jou te horen of discussies op horloge-fora te lezen (je hoeft niet voor me te zoeken hoor ;)). Die vind ik er weinig van terug. Maargoed ik ga me eens inlezen :).
http://forums.watchuseek.com/tags/sevenfriday.html

Watchuseek is het grootste horlogeforum.
Daar vind je wel reviews! :)
http://forums.watchuseek.(...)-m1-1-a-1056478.html
http://forums.watchuseek.(...)riday-p2-857094.html

Ga zelf ook even kijken, ik zie dat ze $890 nieuw kosten, dat valt me nog mee. Je hebt dan wel een Miyota helaas. Vreemd, voor een merk uit Zurich :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147618000
Er staat ook een toffe vintage Tissot op Marktplaats, voor de liefhebbers.
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147618705
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:14 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Haha ja die kon ik wel vinden, het gaat me er meer om meningen zoals die van jou te horen of discussies op horloge-fora te lezen (je hoeft niet voor me te zoeken hoor ;)). Die vind ik er weinig van terug. Maargoed ik ga me eens inlezen :).
Just curious.
Heb je het horloge al eens gezien en gepast? Meningen in overvloed, maar jij moet er mee lopen natuurlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 15 december 2014 @ 22:10:08 #276
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147619550
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:41 schreef Oksel het volgende:
Maar als hij goed loopt.. dan loopt hij toch goed?
Wauw, heb je dat ding gekocht zonder je ook maar een beetje in te lezen? :P
pi_147619657
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wauw, heb je dat ding gekocht zonder je ook maar een beetje in te lezen? :P
Dat gevoel krijg ik ook een beetje, als hij niet eens heeft gevraagd naar de servicegeschiedenis en originele band.. :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147620073
Geld teveel of verstand te weinig? :P

Vind het zelf geen mooi klokje, maar dat boeit niet uiteraard. Maar ¤1700,- is een klap geld voor een impulsaankoop.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147620361
quote:
11s.gif Op maandag 15 december 2014 22:21 schreef Moody het volgende:
Geld teveel of verstand te weinig? :P

Vind het zelf geen mooi klokje, maar dat boeit niet uiteraard. Maar ¤1700,- is een klap geld voor een impulsaankoop.
Been there, done that. :X
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147620558
quote:
9s.gif Op maandag 15 december 2014 22:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Been there, done that. :X
Hopelijk wel iets waar je nog 60-70% terug kon vragen nadat je tot bezieling was gekomen?

Ik heb een replica-periode gehad (10-12 jaar geleden ofzo), waar ik op een gegeven moment 5 of 6 vrij dure replica's thuis had liggen. Je krijgt er geen cent meer voor hoe mooi ze ook zijn. Weggegooid geld en stiekem ook best wel sneu. Je loopt met een vaak slecht lopend horloge om je arm dat je enkel draagt om iets uit te stralen dat bij voorbaat al niet echt is. Dus puur voor de "buitenwereld". Want hoe mooi je het ook vindt, je *weet* zelf dat het een replica is.

Tot zover mijn gal :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147620604
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:33 schreef Moody het volgende:

[..]

Hopelijk wel iets waar je nog 60-70% terug kon vragen nadat je tot bezieling was gekomen?

Ik heb een replica-periode gehad, waar ik op een gegeven moment 5 of 6 vrij dure replica's thuis had liggen. Je krijgt er geen cent meer voor hoe mooi ze ook zijn. Weggegooid geld en stiekem ook best wel sneu. Je loopt met een vaak slecht lopend horloge om je arm dat je enkel draagt om iets uit te stralen dat bij voorbaat al niet echt is. Hoe mooi je het ook vindt, je *weet* zelf dat het een replica is. Dat werkt ook niet echt mee om er tevreden mee te zijn.

Tot zover mijn gal :P
Lees mijn posts een paar hierboven. 1601 gekocht voor iets van 1700-1800, verkoper zei dat ie in prima staat was. 's Ochtends te koop gezien en 's middags direct gekocht. Komt nog een goede servicerekening overheen. ;( Volgende keer even bezinnen voor ik zoiets koop.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147620658
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Lees mijn posts een paar hierboven. 1601 gekocht voor iets van 1700-1800, verkoper zei dat ie in prima staat was. 's Ochtends te koop gezien en 's middags direct gekocht. Komt nog een goede servicerekening overheen. ;( Volgende keer even bezinnen voor ik zoiets koop.
Zuur.
Akkoord gaan met vraagprijs en eerste servicerekening delen zou een goede deal zijn in het algemeen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147620815
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:36 schreef Moody het volgende:

[..]

Zuur.
Akkoord gaan met vraagprijs en eerste servicerekening delen zou een goede deal zijn in het algemeen.
Mja. Het was zo'n thuishandelaar die aangaf dat alles origineel was en dat hij prima liep. Toen met het horloge naar een juwelier gegaan om hem te laten meten. Waarden zagen er wel prima uit en de juwelier zei dat het binnenwerk ook origineel Rolex was. Prima zou je zeggen. Maargoed, toen bleek dus bij mijn eigen horlogemaker dat de vorige servicebeurt door een of andere horlogemaker-om-de-hoek was gedaan met een aantal aftermarket onderdelen. Die worden er nu op mijn kosten weer uitgesloopt en vervangen door het juiste spul.

Verkoper wil nergens van weten want hij vindt dat hij een 'eerlijke klok' heeft verkocht. Alhoewel, volgens mij heb ik 100 Euro teruggekregen. Dat doen we dus ook niet weer. :N
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147621416
Ach, impulsaankoop. De uitstraling van verkoper & product waren goed. Dus dan ga je op een stukje gevoel af, doe dagelijks (zakelijk) niet anders, en dan gaat het om grotere bedragen die ook mijn risico zijn. En 't bedrag.. ach, daar lig ik niet wakker van. Hoop alleen dat de kans op enige restwaarde groot is. Maar vermoed dat het nooit heel slecht uit zal pakken.

Ik ga even langs de juwelier, vraag 'm of hij er de andere band op zet (dat pinnetje in de stalen band om 'm vast te zetten lijkt vast te zitten, en is wat scheef), en vraag hem om zijn mening qua servicebeurt.
pi_147621502
En wist dat de originele band er niet om zat, maar da's niet zo gek na 17 jaar. De stalen band zat er bij in een apart zakje, dus vermoedde dat die er later bij was gekocht, wat vast ook zo is. Maar hij is blijkbaar wel geleverd met stalen band.
pi_147621572
Ik heb wel gekkere dingen impulsief gekocht. Een camper. Een MX5. :P Je hebt er plezier van, en verkoopt het weer. Met wat verlies, maar hey, dingen mogen wat geld kosten toch? Als je naar de kroeg gaat verwacht je ook niet dat je bier gratis is. Behalve onze ouders dan, die verwachten huizen (gebruikt en veroudert) met winst te verkopen. Maar da's niet mijn generatie.
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:27:36 #287
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147627793
Laat je nou niet gek maken, je heb gewoon een. mooi horloge van een zwitsers topmerk gekocht. Je gaat er jaren van plezier hebben, en als ie nu nog perfect loopt is er niks aan het handje. Ook die blauwe band lijkt me prima, kalf met print maar van degelijke kwaliteit. Als je twijfelt aan de sluiting ff laten checken, mss nieuwe springveer van 2¤ en klaar.
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:43:21 #288
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_147627901
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:27 schreef mrPanerai het volgende:
Laat je nou niet gek maken, je heb gewoon een. mooi horloge van een zwitsers topmerk gekocht. Je gaat er jaren van plezier hebben, en als ie nu nog perfect loopt is er niks aan het handje.
Dit is dus niet waar. Op het moment dat hij niet meer goed loopt ben je te laat. Dan moeten er onderdelen vervangen worden. En dan moet je echt je beurs diep openen. Terwijl je bij een afstellen olien beurt je klaar bent voor 2 a 300 euro. Het is gewoon onderhoud.

De olie kan indrogen of opraken. Dat gaat heel geleidelijk aan met als gevolg dat de wrijfing van onderdelen groter en grooter gaat worden. En dat gaat langzaam aan slijten met als gevolg dat het vervangen moet worden en dan komen er serieuse bedragen om de hoek kijken.

Vergelijk het met een auto. Die kan 10 jaar prima rijden zonder een beurt te krijgen. Maar als hij dan slecht gaat rijden dan ben je ook meteen de lul!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_147627905
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:27 schreef mrPanerai het volgende:
Laat je nou niet gek maken, je heb gewoon een. mooi horloge van een zwitsers topmerk gekocht. Je gaat er jaren van plezier hebben, en als ie nu nog perfect loopt is er niks aan het handje. Ook die blauwe band lijkt me prima, kalf met print maar van degelijke kwaliteit. Als je twijfelt aan de sluiting ff laten checken, mss nieuwe springveer van 2¤ en klaar.
[ afbeelding ]
Hij zei toch dat het croco was :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147627916
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar. Op het moment dat hij niet meer goed loopt ben je te laat. Dan moeten er onderdelen vervangen worden. En dan moet je echt je beurs diep openen. Terwijl je bij een afstellen olien beurt je klaar bent voor 2 a 300 euro. Het is gewoon onderhoud.

De olie kan indrogen of opraken. Dat gaat heel geleidelijk aan met als gevolg dat de wrijfing van onderdelen groter en grooter gaat worden. En dat gaat langzaam aan slijten met als gevolg dat het vervangen moet worden en dan komen er serieuse bedragen om de hoek kijken.

Vergelijk het met een auto. Die kan 10 jaar prima rijden zonder een beurt te krijgen. Maar als hij dan slecht gaat rijden dan ben je ook meteen de lul!
Ja, dit heb ik ook al meerdere malen geroepen, maargoed, iedereen leest de stukken die ze willen lezen. En die het minst kosten op de korte termijn. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:57:48 #291
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147628048
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij zei toch dat het croco was :?
Ik vind de lijnen nogal oppervlakkig, daarom dat ik ook mijn croco erbij postte.
niks mis mee trouwens met die band.

Maar jullie moeten Oksel niet zo bang maken, niemand heeft het horloge in z'n handen gehad, dus er valt weinig over te zeggen, mss is het al wel eens geserviced geweest.
pi_147628260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:57 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik vind de lijnen nogal oppervlakkig, daarom dat ik ook mijn croco erbij postte.
niks mis mee trouwens met die band.

Maar jullie moeten Oksel niet zo bang maken, niemand heeft het horloge in z'n handen gehad, dus er valt weinig over te zeggen, mss is het al wel eens geserviced geweest.
Heeft niks met bangmaken van doen, bij twijfel over geschiedenis even laten servicen. Zo'n Valjoux is dan een aardige standaardklus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147628391
http://www.groupon.nl/dea(...)n-noah-8-10-52309902

Dit lijkt toch een beetje te mooi om waar te zijn? Ik ben geen horloge kenner dus ik ken het hele merk niet maar dit is toch wel erg veel "korting" ?
pi_147629013
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Mja. Het was zo'n thuishandelaar die aangaf dat alles origineel was en dat hij prima liep. Toen met het horloge naar een juwelier gegaan om hem te laten meten. Waarden zagen er wel prima uit en de juwelier zei dat het binnenwerk ook origineel Rolex was. Prima zou je zeggen. Maargoed, toen bleek dus bij mijn eigen horlogemaker dat de vorige servicebeurt door een of andere horlogemaker-om-de-hoek was gedaan met een aantal aftermarket onderdelen. Die worden er nu op mijn kosten weer uitgesloopt en vervangen door het juiste spul.

Verkoper wil nergens van weten want hij vindt dat hij een 'eerlijke klok' heeft verkocht. Alhoewel, volgens mij heb ik 100 Euro teruggekregen. Dat doen we dus ook niet weer. :N
Thuishandelaars of grijze handelaars zijn er veel. Er zitten hele goede, maar ook hele slechte tussen.
Bij een ouder horloge loop je meer risico. Ik vraag me trouwens wel af of dit niet gebeurd was als je dat horloge bij een juwelier gekocht had die het via inruil verkregen had. De ene juwelier zal het wel openmaken en de ander niet. Een goede juwelier zal in dat geval natuurlijk wel die kosten vergoeden.
pi_147629797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:30 schreef Questular het volgende:
http://www.groupon.nl/dea(...)n-noah-8-10-52309902

Dit lijkt toch een beetje te mooi om waar te zijn? Ik ben geen horloge kenner dus ik ken het hele merk niet maar dit is toch wel erg veel "korting" ?
Is ook te mooi om waar te zijn. Chinees plakmerk, goedkope rotzooi voor teveel geld.
Maar dat zie je toch zo wel? http://www.wristwatches-b(...)urg-Torero-black.jpg

Wel bizar hoeveel moeite ze doen om te doen alsof die klokken normaal serieus voor 1500E worden verkocht.. http://www.wristwatches-blog.co.uk/tag/richtenburg is een speciaal hiervoor opgezette horlogereview-blog :') (met twee reviews..), ze hebben een webshop aangemaakt op Amazon die dit spul aanbiedt voor 1500..

En een website waar ze alleen maar IWC's e.d. verkopen en dan deze zooi er tussenzetten. http://www.relaxwatches.c(...)ero-black::5593.html. Let wel, deze site heeft niet eens een contactformulier. :')

Op Google zie je al snel hoeveel moeite ze er in hebben gestoken, vanaf pagina 2 zijn de 1500E-prijzen verleden tijd en zie je allerlei aanbiedingensites met dit spul. :')

https://www.google.nl/sea(...)burg+Torero&start=10

Zal me niks verbazen als ze die rotzooi nog aardig weten te slijten ook. :{ Achja, al die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.. Dan bestaat hier ook gewoon markt voor natuurlijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Skv op 16-12-2014 10:18:29 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147629946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Thuishandelaars of grijze handelaars zijn er veel. Er zitten hele goede, maar ook hele slechte tussen.
Bij een ouder horloge loop je meer risico. Ik vraag me trouwens wel af of dit niet gebeurd was als je dat horloge bij een juwelier gekocht had die het via inruil verkregen had. De ene juwelier zal het wel openmaken en de ander niet. Een goede juwelier zal in dat geval natuurlijk wel die kosten vergoeden.
Horloge komt uit 1973 dus dan is dat risico natuurlijk groter. Mijn broertje heeft onlangs een Rolex Exp II gekocht uit 1998 oid bij een juwelier. Na een week vond hij toch dat de afwijking wat groot was (tot 10 seconden per dag). Horloge is teruggegaan naar de juwelier en binnen een week was hij volledig geserviced weer bij hem thuis. Plus dat hij een factuur heeft van de klok, altijd handig als je hem weer wil verkopen.

Thuishandelaren doe ik dus liever niet meer aan, gebaseerd op deze ervaring. Echt heel goedkoop zijn ze niet en als er wat mis is met je klok dan heb je geen claim. :N
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147630311
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147630337
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:28:25 #299
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147631494
@oksel, je moet die klok inderdaad gewoon even laten nakijken door iemand die er echt verstand van heeft. het feit dat de service geschiedenis onbekend is, betekent vermoedelijk dat ie aan een beurt toe is.
als je 1700 euro voor een horloge kan uitgeven, kan je neem ik aan ook nog wel een aantal honderd euro voor een service beurt uitgeven.
mechanische horloges onderhouden kost gewoon geld, en als je dat er niet voor over hebt kan je inderdaad beter een blokker horloge kopen.
pi_147632550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:30 schreef Questular het volgende:
http://www.groupon.nl/dea(...)n-noah-8-10-52309902

Dit lijkt toch een beetje te mooi om waar te zijn? Ik ben geen horloge kenner dus ik ken het hele merk niet maar dit is toch wel erg veel "korting" ?
Normale verkoopwaarde in NL begrippen zal denk ik rond de 80-90 euro zijn. Kan je dus voorstellen wat ze er op verdienen.
pi_147632576
DICHT
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')