abonnement Unibet Coolblue
pi_146820019
Het is wel volkomen begrijpelijk nu je op tv het ware gezicht achter de islam ideologie kunt zien. Alle gruwelpraktijken van IS staan gewoon letterlijk in de Koran en daarbij blijken veel Nedermoslims dat nog toe te juichen ook.
pi_146820139
quote:
15s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaan en kom ze louter op het werk tegen eigenlijk. Natuurlijk zeg ik tegen de buren gedag, maar daar zit ook een néger bij. :{

:{²
soms vind ik je best een sympathieke moslim.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:27:53 #103
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_146820299
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:23 schreef SuperFood het volgende:

[..]

soms vind ik je best een sympathieke moslim.
In het dagelijks leven ben ik ook sympathiek. Heb nooit klachten gehoord van autochtoon of allochtoon. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_146820583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is wel volkomen begrijpelijk nu je op tv het ware gezicht achter de islam ideologie kunt zien. Alle gruwelpraktijken van IS staan gewoon letterlijk in de Koran en daarbij blijken veel Nedermoslims dat nog toe te juichen ook.
Ah, de fundamentistische boodschappenjongen van Bin Laden moet even z'n propaganda spuien.
pi_146821458
Klopt, in mijn closere vriendenkring zit maar een volbloed Nederlander. En die is dan weer met een Libanese getrouwd :D wel Nederlandse jeugdvrienden maar genoeg ervan hebben halfbloedkinderen. Een van de redenen dat als ik al in NL zou wonen dat nooit in een dorp zou willen. Te blank, te saai voor mij.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_146821588
Voor geloof blijft mijn voordeur dicht.
Mensen zijn welkom, fictie en sprookjes graag in goede films of de Efteling.
pi_146821631
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Op het internet (itt tijdens persoonlijke gesprekken) kun je argumenten helder formuleren en (rustig) analyseren.
Op het internet zal je iemand nooit persoonlijk leren kennen, zeer zeker niet als je op zo'n manier erin gaat als jij met dit(niet dat het slecht is info te zoeken, maar het levert op die manier geen persoonlijk contact op).

In de context van de topic hier, contact met mensen, heb je er helemaal niets aan.
Maar is het gelukt dat helder formuleren, of werd het toch verkeerd opgevat te vaak? Want het persoonlijke component eruit halen heeft ook zo zijn nadelen.

Ik heb gemerkt dat je veel meer leert over hoe mensen zijn en hoe ze denken door persoonlijk contact, dan kom je erachter dat erg vaak de soep niet zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt.

quote:
En ja, dat weet ik zeker. Vooral omdat al mijn foutieve aannames tov de islam van voorheen eruit gezuiverd zijn. Mijn kritiek is er, maw, enkel meer zuiver van geworden.
Ik vraag het me ten zeerste af om eerlijk te zijn. Zeker als ik in mijn achterhoofd jouw beeld van dit soort dingen een beetje meeneem. (jij bekijkt het zo letterlijk als de pest, je interpretatie is soms wat, tja, apart, anders dan de gemiddelde gelovige zeg maar).

quote:
'Normaal contact'? Wat is dat?
Beetje een rare vraag, of weet je dit echt niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door erodome op 19-11-2014 21:04:49 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146824380
Dat contact hebben.

Moet dat dan?
pi_146824407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
Op het internet zal je iemand nooit persoonlijk leren kennen, zeer zeker niet als je op zo'n manier erin gaat als jij met dit(niet dat het slecht is info te zoeken, maar het levert op die manier geen persoonlijk contact op).

Ik dacht dat je van richting veranderde en doelde op mijn houding jegens de islam.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
In de context van de topic hier, contact met mensen, heb je er helemaal niets aan.
Maar is het gelukt dat helder formuleren, of werd het toch verkeerd opgevat te vaak? Want het persoonlijke component eruit halen heeft ook zo zijn nadelen.
Uiteraard ging het vaak mis met interpreteren van elkaars teksten, maar onduidelijkheden konden wel rustig aangeduid worden en na de eerste paar jaar leerde we (waren een selectief groepje van 5-8 man) elkaar een stuk beter begrijpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
Ik heb gemerkt dat je veel meer leert over hoe mensen zijn en hoe ze denken door persoonlijk contact, dan kom je erachter dat erg vaak de soep niet zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt.

Dat gaat dan inderdaad weer over persoonlijkheden.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
Ik vraag het me ten zeerste af om eerlijk te zijn. Zeker als ik in mijn achterhoofd jouw beeld van dit soort dingen een beetje meeneem. (jij bekijkt het zo letterlijk als de pest, je interpretatie is soms wat, tja, apart, anders dan de gemiddelde gelovige zeg maar).
Dat kan...

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
Beetje een rare vraag, of weet je dit echt niet?
Nee, ik weet echt niet wat jij daar onder verstaat.
pi_146825094
Bij mijn vorige studentenhuis ontdekte ik pas na twee jaar ofzo dat een huisgenoot moslim was.
Het is ook niet de eerste vraag die ik stel aan iemand die ik voor het eerst tegenkom. "Hallo ik ben Igen, agnost, en welk geloof ben jij?" - eh, nee dus.
pi_146825810
Ben bevriend met een aantal moslima's en heb ooit een Turkse vriendin gehad.. vind het zelf juist saai om alleen met Nederlanders om te gaan, heb er eigenlijk ook niet zoveel mee.
pi_146825908
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben bevriend met een aantal moslima's en heb ooit een Turkse vriendin gehad.. vind het zelf juist saai om alleen met Nederlanders om te gaan, heb er eigenlijk ook niet zoveel mee.
Turkse wijven zijn de ergste :r onbetrouwbaar als de pest :r
pi_146826336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Turkse wijven zijn de ergste :r onbetrouwbaar als de pest :r
Omdat? Vrouwen van oosterse herkomst zijn wel duidelijk anders dan Nederlandse vrouwen, maar of ze ook onbetrouwbaarder zijn zou ik niet weten
pi_146827898
Bullshit denk ik, mensen die moslim zijn hebben zo vaak contact met Niet moslims.

Arabische mensen bedoelen ze hier waarschijnlijk mee, islam =religie, niet een ras.
pi_146829576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is wel volkomen begrijpelijk nu je op tv het ware gezicht achter de islam ideologie kunt zien. Alle gruwelpraktijken van IS staan gewoon letterlijk in de Koran en daarbij blijken veel Nedermoslims dat nog toe te juichen ook.
Jij ziet op TV de ware aard van dingen?

Mooi kritisch leren denken jij
pi_146829634
Apart wat ik hier allemaal lees. Buiten de Randstad nauwelijks Moslims? _O-
80% van de Nederlanders heeft geen contact met Moslims én staat daar ook niet voor open? :?

Wat bedoelen ze dan met 'contact'? Als in bij elkaar over de vloer komen? Elkaars feesten bezoeken? Op elkaars kinderen passen? Hechte vriendschappen? Of zijn gewone normale gesprekken die iets verder gaan dan het uitwisselen van beleefdheden ook contacten?

Ben ik dan echt zo'n uitzondering? Ik ken een aantal Moslims echt goed, met een aantal heb ik leuke maar geen innige contacten en een heleboel ken ik oppervlakkig, wel bij naam, groet ze, wissel beleefdheden uit.. maar prikkelen mij niet om ze verder beter te leren kennen.. net zoals met de meeste autochtonen en geloofsgenoten.

En ze niet tegenkomen lijkt mij kas onmogelijk. Op alle scholen zitten wel Moslims. Bij veel bedrijven zitten of komen wel moslims. In veel steden en dorpen wonen ook Moslims, ook in de wat betere buurten. Het punt van beleefdheden uitwisselen met Moslims kan je volgens mij haast niet vermijden of je bent een onbeschoft stuk vreten.
  woensdag 19 november 2014 @ 23:59:48 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146829723
Noch in het dorp waar ik tot vorig jaar woonde, noch in de wijk (in de stad) waar ik nu woon, wonen Moslims.
Overigens heb ik wel tussen Moslims gewoond en had destijds ook prima contacten, als ik de buren van toen tegenkom wordt er nog steeds bijgekletst.
En ja, ik zat gewoon met de andere moeders op het grasveld tussen de flats thee te drinken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146830006
Moslims importeren. Het succesverhaal van de 20e eeuw ^O^
pi_146830371
Onderzoek van het Evangilstischehseihsi Omroep ja :')
Zie!
pi_146830554
Ik heb net zo min contact met moslims als met christenen (sporadisch). Vraag me af hoe veel % van Nederland hetzelfde heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:56 schreef Ouder1 het volgende:
Apart wat ik hier allemaal lees. Buiten de Randstad nauwelijks Moslims? _O-
80% van de Nederlanders heeft geen contact met Moslims én staat daar ook niet voor open? :?

Wat bedoelen ze dan met 'contact'? Als in bij elkaar over de vloer komen? Elkaars feesten bezoeken? Op elkaars kinderen passen? Hechte vriendschappen? Of zijn gewone normale gesprekken die iets verder gaan dan het uitwisselen van beleefdheden ook contacten?

Ben ik dan echt zo'n uitzondering? Ik ken een aantal Moslims echt goed, met een aantal heb ik leuke maar geen innige contacten en een heleboel ken ik oppervlakkig, wel bij naam, groet ze, wissel beleefdheden uit.. maar prikkelen mij niet om ze verder beter te leren kennen.. net zoals met de meeste autochtonen en geloofsgenoten.

En ze niet tegenkomen lijkt mij kas onmogelijk. Op alle scholen zitten wel Moslims. Bij veel bedrijven zitten of komen wel moslims. In veel steden en dorpen wonen ook Moslims, ook in de wat betere buurten. Het punt van beleefdheden uitwisselen met Moslims kan je volgens mij haast niet vermijden of je bent een onbeschoft stuk vreten.
Met contact zullen ze dus meer bedoelen dan "die man die ergens in de buurt woont en je soms hoi tegen zegt"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_146833080
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:27 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb net zo min contact met moslims als met christenen (sporadisch). Vraag me af hoe veel % van Nederland hetzelfde heeft.
Hoe weet jij of iemand Christelijk is?
  donderdag 20 november 2014 @ 08:22:12 #122
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146833123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij of iemand Christelijk is?
Door met diegene te praten?
pi_146833155
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Door met diegene te praten?
Ik neem aan dat jij niet gelovig bent maar toch praat je met iedereen over het geloof? Is het dan een obsessie of zo?
pi_146833929
Als er alleen al meer gemengde relaties zouden komen.
Ik weet nog dat ik op de middelbare school een project samen met een turks meisje moest doen. Daarna vaker projecten en ergens is dat meisje verliefd op mij geworden.
Niet lang daarna kwamen zijn broertje en zijn vriendjes mij ff duidelijk maken dat ik van haar af moest blijven. Had echt een wut moment. Daarna moest ze haar lesrooster aan haar ouders doorgeven en moest ze direct naar huis toe of haalde haar vader haar op :')

Start voor de lol op een turks/marokkaans forum een thread waarin je zegt dat je een moslima bent en verliefd bent geworden en/of een relatie hebt met een kaaskop....
  donderdag 20 november 2014 @ 09:33:56 #125
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_146834095
80% van de mensen met wie ik contact heb zijn moslims :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')