abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2015 @ 07:47:15 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157757096
Ralph de Vries (gedeputeerde NH) stapt op.https://noordholland.d66.(...)s-legt-functie-neer/

Helaas.
In de provincie (en DH) zijn weinigen blij met de fractie in de Staten. Dit kreeg nog een dreun over wat er is afgesproken mbt wind op land.

Ralph houdt de eer aan zichzelf en dat is te prijzen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 23 november 2015 @ 10:34:30 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157758510
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je praat over het potentieel van DENK onder Turkse kiezers is het gewoon on-topic om op te merken dat veel Turkse kiezers recent naar D66 zijn overgestapt.

Verder heb ik helemaal geen zin in een discussie over D66.
Als je geen zin hebt in een discussie over D66 wilt waarom kom je dan ineens met allerlei statements over D66? Dan vraag je om discussie en dwing je anderen offtopic te gaan.
pi_157762474
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt in een discussie over D66 wilt waarom kom je dan ineens met allerlei statements over D66? Dan vraag je om discussie en dwing je anderen offtopic te gaan.
Kennelijk schrijf ik Chinees, dus nog een keer: het ging over kiezerspotentieel van DENK onder Turkse kiezers. Het enige dat ik deed, was opmerken dat die Turkse kiezers nu massaal op D66 stemmen.

Mocht je trouwens een inkijkje willen in het stemgedrag van moslims, dan zijn bepaalde passages uit deze OP misschien nog wel interessant leesvoer voor je: NWS / 'Politieke lafheid laat moslimextremisme welig tieren.'
  maandag 23 november 2015 @ 14:43:06 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157762563
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kennelijk schrijf ik Chinees, dus nog een keer: het ging over kiezerspotentieel van DENK onder Turkse kiezers. Het enige dat ik deed, was opmerken dat die Turkse kiezers nu massaal op D66 stemmen.
Ja, en waarschijnlijk met als reden om een reactie van me te krijgen over het in jouw ogen "kritiekloze" D66. En dat zou dan weer leiden tot een hele reeks offtopic posts.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2015 @ 17:27:40 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157789715
Vanavond de fusieALV *O*

Beetje spannend is het toch wel. Mijn rol is een kort deeltje voorzitten en woord van dank van vertrekkende bestuursleden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_157790732
welke afdelingen gaan fuseren?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2015 @ 18:16:54 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157790881
Velsen met Heemskerk/Beverwijk :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158007153
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 07:47 schreef borisz het volgende:
Ralph de Vries (gedeputeerde NH) stapt op.https://noordholland.d66.(...)s-legt-functie-neer/

Helaas.
In de provincie (en DH) zijn weinigen blij met de fractie in de Staten. Dit kreeg nog een dreun over wat er is afgesproken mbt wind op land.

Ralph houdt de eer aan zichzelf en dat is te prijzen.
Een interview in de volkskrant met hem

http://www.volkskrant.nl/(...)6de60962ea65976167cb
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2015 @ 14:10:51 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158009435
Ik kan het er helaas alleen maar met eens zijn.

En gaan er nog mensen naar de 100+ dag volgende week? In principe alleen voor bestuurders (van de regio's en 100+ afdelingen). Zijn wel interessante dagen als het om partijdingen gaat. :Y

[ Bericht 27% gewijzigd door borisz op 04-12-2015 14:19:48 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158193940
bijzonder overstap in de brabantse staten, statenlid leest boek van Jesse Klaver en stapt over naar groenlinks.

http://www.bd.nl/regio/br(...)s-stelling-1.5533163

ik heb pas geleden "de belofte" van Pieter Hilhorst gekocht. maar nu durf ik hem niet meer te lezen straks wordt ik nog een PvdA'er ;)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2015 @ 09:46:34 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158277772
Gefeliciteerd met de grote Roerganger :+

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158279678
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:46 schreef borisz het volgende:
Gefeliciteerd met de grote Roerganger :+

[ afbeelding ]
Zijn voorlaatste verjaardag als fractievoorzitter?
  woensdag 16 december 2015 @ 11:54:09 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158279733
Is dat het aantal zetels dat ie in de peilingen hoopte te hebben?

feli :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 december 2015 @ 18:53:05 #189
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_158609739
quote:
Bij D66 draait het alleen nog maar om Pechtold

OPINIE De afgelopen jaren heeft D66 een soortgelijke verandering doorgemaakt als de PVV. 'Een politieke beweging, zonder duidelijke kleur, totaal steunend op één man. D66 is Alexander Pechtold.'

Ilona Kingma is voormalig Raadslid voor D66 in Rotterdam Delfshaven (2010-2014) 26 december 2015, 08:00

Dertien jaar geleden werd ik lid van D66. Vijftien jaar was ik. Ik was, hoewel gepakt door zijn flamboyante en charismatische persoonlijkheid, beangstigd door de beweging die Pim Fortuyn losmaakte binnen de Nederlandse samenleving. Ik hoorde een toon, een cynisme, een wereldbeeld waar ik als kind van de jaren tachtig niet aan gewend was.

Mijn jeugd bestond uit het pro-Europese geluid van Bassie en Adriaan, die met hun caravan - in aanloop naar het verdrag van Maastricht - een bezoek brachten aan de Europese Lidstaten. Op school had ik een Somalische klasgenoot en een Chinese en dus hadden wij Somaliëdag en Chinadag. Het woord allochtoon had ik tot de komst van Fortuyn nooit gehoord, laat staan gebruikt. Ik besloot stelling te nemen tegen dat wat mij beangstigde. Het was de nuance, de inhoudelijke grondslag en de rust van politici als Van Mierlo, Borst, De Graaf en Dittrich die maakten dat ik besloot lid te worden van D66. Nu, dertien jaar later, zijn al die redenen om lid te worden van die partij verdwenen. D66 heeft de naïviteit van dat meisje van vijftien behouden, maar heeft inhoudelijk en qua vorm haar identiteit verkocht aan het populisme.

De vijand in Wilders
Toen Alexander Pechtold in 2006 partijleider werd, veranderde de partij langzaam maar gestaag. Als Fortuyn één briljante leerling heeft gehad dan is het Alexander Pechtold wel. Hij creëerde de vijand in Wilders, zoals Fortuyn dat deed met links. Hij pakt de publiciteit enkel op de grote thema's. Wikt en weegt in beeld van de camera's om uiteindelijk zonder duidelijke achterliggende motivatie de stelling te nemen die het best ligt in de waan van de dag, het belastingplan als meest recent voorbeeld. En wie heeft Alexander Pechtold de afgelopen jaren gehoord over de eens zo belangrijke kroonjuwelen? Sterker nog: toen GeenStijl deze zomer met GeenPeil langs het Binnenhof trok, leek de steun van D66 ver te zoeken. De partij die in 1999 nog bijna een kabinet liet klappen over het correctief referendum, laat nu op haar website, via Kees Verhoeven, weten dat de uitslag van GeenPeil 'zwaar' moet wegen. Een tekenend voorbeeld van het inhoudelijke failliet van D66.

Als ik naar de debatten van Wilders en Pechtold kijk, krommen mijn tenen. Ik zie twee mannen die niet zonder elkaar in een arena zouden kunnen staan. Discussies worden gevoerd met wegwuivende handen, termen als 'kom maar!' en 'zielig mannetje'. Het doet mij denken aan de historische debatten tussen Joop den Uyl en Hans Wiegel met als groot verschil dat daar de emotie vooraf werd gegaan door inhoud.

D66 is Alexander Pechtold
Een paar jaar geleden verbaasde ik mij over de keuze van Wilders om te kiezen voor een beweging en niet voor een democratische partij. Een politieke beweging, zonder duidelijke kleur, totaal steunend op één man. De afgelopen jaren heeft D66 een soortgelijke verandering doorgemaakt. D66 is Alexander Pechtold. Zonder hem zou het zetelaantal in de peilingen direct en groots inklappen. Wie nadenkt over een mogelijke opvolger kan zich lang vergapen, want kroonprinsen- en prinsessen zijn ver te zoeken. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander op straat inmiddels meer Kamerleden van de PVV bij naam kan noemen dan Kamerleden van D66.

Waar ik voorheen nog hard moest lachen om 'Eye of the tiger' als aankondiging voor de komst van Wilders op een PVV-podium, daar moest ik twee maanden geleden bijna huilen toen Alexander Pechtold zich op het halfjaarlijkse D66-congres met een bijna twee minuten durende projectie vergezeld van muziek liet aankondigen. Er is één gedachte die ik sindsdien niet heb kunnen uitbannen: ik ben lid van een partij die verworden is tot een concept waar ik bang voor was.

Ilona Kingma is voormalig Raadslid voor D66 in Rotterdam Delfshaven (2010-2014)
http://www.volkskrant.nl/(...)m-pechtold~a4213324/
  maandag 28 december 2015 @ 19:51:17 #190
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_158612043
quote:
Ik moet eerlijk zijn dat het wel steeds meer zo gaat voelen ja. Ik mis nog steeds Boris als 2e man... Die had ik liever als eerste gezien ..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_159250175
Het derde Kamerlid alweer die vertrekt tijdens deze periode: Wassila Hachchi vertrekt om voor Hilary Clinton te gaan werken en Salima Belhaj (fractievoorzitter D66 van wie ik redelijk fan ben) zal haar vervangen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 januari 2016 @ 11:25:33 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159250257
Hmmm opvallend... Nou ja missen gaan we haar niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159251001
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:21 schreef Kaas- het volgende:
Het derde Kamerlid alweer die vertrekt tijdens deze periode: Wassila Hachchi vertrekt om voor Hilary Clinton te gaan werken en Salima Belhaj (fractievoorzitter D66 van wie ik redelijk fan ben) zal haar vervangen.
Wat ik me altijd afvraag met Nederlanders die voor zo'n Campagne gaan werken. hebben ze daar in de V.S. Geen goede mensen om campagne te voeren? waarom nemen ze daar buitenlanders voor aan?

ook vind ik het wel iets zeggen dat je het Kamerlidmaatschap schijnbaar minder belangrijk en uitdagend vind dan in Amerika werknemer van Hilary Clinton te worden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_159297955
Bij de TK-fractie schijnt niemand een idee te hebben wat ze gaat doen. Beetje met de noorderzon vertrokken zonder echt iets toe te lichten is mijn indruk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 januari 2016 @ 06:53:08 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159299200
Ik heb ook niet het idee dat iemand er mee zit dat ze vertrekt...
Laat de speculatie maar beginnen waarom ze weg is :P

[ Bericht 53% gewijzigd door borisz op 22-01-2016 07:00:58 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 januari 2016 @ 08:53:36 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159299772
Televaag vanmorgen http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
quote:
DEN HAAG -
Het raadselachtige vertrek van D66-backbencher Wassila Hachchi is partijleider Alexander Pechtold in het verkeerde keelgat geschoten. De hartelijke openbare gelukswensen van de voorman staan in schril contrast met het stekelig verlopen afscheidsgesprek achter de schermen.
Oud-militair Hachchi is het derde D66-Kamerlid in korte tijd dat afzwaait. Haar opstappen was een volkomen verrassing voor de oppositiepartij. Er is daarnaast verwondering over de geheimzinnigheid die ermee gepaard gaat.

Naar verluidt berichtte Hachchi afgelopen weekend dat ze iets met Pechtold wilde bespreken. De D66-leider kreeg maandagochtend van haar te horen dat ze per direct wilde opstappen en voor de campagne van Hillary Clinton in Boston wilde gaan werken. Die baan is in Amerika overigens nog steeds niet bevestigd. Pechtold was overvallen door het bericht en vroeg zijn pupil om er nog eens goed over na te denken. Ook de collega’s van D66 keken op van haar vertrek.

Wat Hachchi precies voor Clinton gaat doen, of er meer redenen zijn voor haar vertrek en of ze gebruik gaat maken van wachtgeld is volstrekt onduidelijk. D66 zegt dat het opgestapte Kamerlid er geen openheid van zaken over wil gegeven. In Den Haag klinkt dat Hachchi al langere tijd moeite had met de autoritaire stijl van leidinggeven die Pechtold zou hebben. De D66-voorman zegt dat zijn fractie hem scherp houdt, maar dat zij hem dit niet heeft verweten.

Hachchi houdt zich onbereikbaar voor commentaar. De 4737 kiezers die bij de vorige verkiezingen op haar stemden worden zo volledig in het ongewisse gelaten.
Hachchi is inmiddels als dief in de nacht uit het parlement vertrokken. Of er nog een afscheidsreceptie komt, is de vraag, want voor haar eigen partij is ze moeilijk bereikbaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159299991
vanochtend was alexander pechtold bij Giel! op de radio en daar nuanceerde hij het beeld wel een beetje. zo schijnt de baan wel betaald te zijn

maar het blijft een vaag verhaal.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_159301226
quote:
Ah, daar heb je hem al.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 januari 2016 @ 09:24:01 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159323683
Televaag gooit het vandaag op een Rehwinkeltje....
Lees niemand kan haar nieuwe baan bevestigen.

En Ome Jos van RTL komt ook met een stukkie http://www.rtlnieuws.nl/n(...)/het-raadsel-hachchi
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159377353
de kamervoorzitter gaat zegt er nu ook iets over.

http://www.nu.nl/politiek(...)kamerlid-uitleg.html

ik ga het een steeds vreemder verhaal vinden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')