abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_158149885
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Zork?

Mogelijk, kan me 't niet erg goed meer herinneren. Er waren veel text-based spellen op de C64, ik had tapes met een snel-lader, er stonden zo'n 40 spellen op een bandje :)

Het V&D spel heet trouwens 'in den beginne'. Kwam via die titel op een interview met de maker terecht [url=http://www.nostalgia8.org/download/commodore/interview/[interview]john.html]klik[/url]

Adventures

Steen der Wijzen 1984
Aurum (vervolg Steen der Wijzen) 1985
Tijdreiziger 1984
In den Beginne 1984
Anonimus 1984
Meneer Chip Nibble/De Nachtwacht 1985
De Sekte 1985
Hollanditis 1985
Noach 3000 (Dossier Commodore) 1986
Horror Hotel (heruitgave MS-DOS) 1988
Lost in Amsterdam(heruitgave MS-DOS) 1992

voor de liefhebber :)
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 14:01:08 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158149968
Er is ook een best wel goede documentaire over text adventures die heet "get lamp". Zijn toch pioniers geweest van de gaming het waren de allereerste spellen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 22:53:29 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158249532
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  dinsdag 15 december 2015 @ 00:21:44 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158251692
registreer om deze reclame te verbergen
_O_
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 09:02:37 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158254311
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:21 schreef Gehenna het volgende:
_O_
Ik heb echt het idee dat dat een verschrikkelijk leuk spel gaat worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:10:08 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158255137
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat dat een verschrikkelijk leuk spel gaat worden.
Ja denk ik ook wel. Sowieso vind ik die oude grafische stijl, in combinatie met hele vloeiende animaties wel te gek. Ik had 'm niet gebackt indertijd (zag er toen ook nog niet zo veel belovend uit als nu), maar ik zie dat ik 'm al kan bestellen, binnenkort maar even doen :)
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:04:56 #107
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158448385
registreer om deze reclame te verbergen
Beweegende beelden van thimbleweed park:

http://www.ign.com/videos(...)eweed-park-ign-first

PAS OP! lichtelijk spoiler-alert!
pi_158460582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:04 schreef Gehenna het volgende:
Beweegende beelden van thimbleweed park:

http://www.ign.com/videos(...)eweed-park-ign-first

PAS OP! lichtelijk spoiler-alert!
Die ga ik wel ff spelen denk ik :)
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:24:21 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159231090
Blijkbaar gaan ze ook een nieuwe syberia maken: http://www.syberia.microi(...)eenshots-revealed,44
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  vrijdag 22 januari 2016 @ 00:51:57 #110
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159350991
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar gaan ze ook een nieuwe syberia maken: http://www.syberia.microi(...)eenshots-revealed,44
O+ O+

quote:
"Syberia 3" is a PC, Mac, PS4, Xbox One, iOS and Android adventure game due to be released in 2015.
Hopelijk hebben ze niet al te veel vertraging opgelopen, wat een tof nieuws.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 24 januari 2016 @ 11:52:17 #112
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_159351696
quote:
O+

Volgende week in de early access. Moet mezelf in gaan houden.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 17:23:41 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159360629
Oeh ik moet deel 1 nodig weer eens een keer spelen heb hier de cd's liggen. Die speel ik wel als hij uitkomt (heb de kickstarter gemist)

Al is het natuurlijk geen point and click adventure maar een RPG.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_159360837
Ben nu bezig met Broken Sword 5. Wel een leuk spelletje maar duidelijk niet het niveau van de eerdere games. Het voelt ook allemaal een beetje afgeraffeld en goedkoop aan af en toe.

Heeft iemand hier The black mirror gespeeld? Ik ben net begonnen aan deel 1 en hoewel het soms wel een beetje moeilijk is zijn de puzzels vaak vrij logisch en het verhaal is vermakelijk :) Wel een beetje verjaard. Met name de character models zien er primitief uit.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 09:26:29 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159401312
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 11:52 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

O+

Volgende week in de early access. Moet mezelf in gaan houden.
Ben dankzij deze post planescape:torment weer eens aan het spelen. Heb het idee dat ik er nu veel meer van mee krijg... blijft een geweldig spel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_159836348
Heeeeeel veel adventures van Deadalic Entertainment en Wadjet Eye zwaar in de aanbieding bij gog.com.

Voor wie van goede simpele point-and-click-adventures houdt kan ik de Blackwell serie en Technobabylon ten zeerste aanraden. Makkelijke puzzels en goed verhaal.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_159836493
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:33 schreef ems. het volgende:
Ben nu bezig met Broken Sword 5. Wel een leuk spelletje maar duidelijk niet het niveau van de eerdere games. Het voelt ook allemaal een beetje afgeraffeld en goedkoop aan af en toe.
Ik heb meegedaan aan de Kickstarter van BS5. Het ging Revolution er vooral om weer "terug naar de roots" te gaan (BS1 en 2 stijl). Dat is erg goed gelukt, maar het lijkt inderdaad alsof er heel veel op één hoop gegooid is. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_159836551
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is ook een best wel goede documentaire over text adventures die heet "get lamp". Zijn toch pioniers geweest van de gaming het waren de allereerste spellen.
Beetje erg Infocom minded dat wel. Maar goed, Steve Meretzky is dan ook een god in het maken van tekst adventures.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_159836625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik heb meegedaan aan de Kickstarter van BS5. Het ging Revolution er vooral om weer "terug naar de roots" te gaan (BS1 en 2 stijl). Dat is erg goed gelukt, maar het lijkt inderdaad alsof er heel veel op één hoop gegooid is. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad.
Het voornaamste dat ik jammer vind is dat het zo gesluisd is allemaal. Misschien is het nostalgie maar ik het bij de vorige broken swords (en soortgelijke games) altijd het idee dat je veel meer vrijheid kreeg om te gaan en staan waar je dacht dat nodig was (toegegeven: soms tot op het punt dat het frustrerend werd) terwijl je hier vrijwel continu de route aangewezen krijgt en je eigenlijk meer een soort 'levels' hebt waar je je doorheen werkt.

Ik vond hem trouwens nog steeds zeer vermakelijk maar het was net niet de oldskool point & click waar ik op gehoopt had, doch is het moeilijk om een andere moderne game te verzinnen die er zo dichtbij komt. :)
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_159836731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef ems. het volgende:

Het voornaamste dat ik jammer vind is dat het zo gesluisd is allemaal. Misschien is het nostalgie maar ik het bij de vorige broken swords (en soortgelijke games) altijd het idee dat je veel meer vrijheid kreeg om te gaan en staan waar je dacht dat nodig was (toegegeven: soms tot op het punt dat het frustrerend werd) terwijl je hier vrijwel continu de route aangewezen krijgt en je eigenlijk meer een soort 'levels' hebt waar je je doorheen werkt.
Ik denk dat dit te maken heeft met de enorme hoeveelheid feedback die Charles Cecil kreeg van de Kickstarter community. 99,9% wilde het "BS 1 en 2 gevoel" hebben. De rest was een beetje bijzaak kreeg ik het idee. Het moest vooral mooi zijn en niet te moeilijk. Daarnaast moest het ook geschikt worden voor mobile. Misschien dat dit de reden was voor deze methode. De video chat met het hele team van Revolution was trouwens echt super. Heel leuk om de mensen achter een product te zien.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_159836902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Het moest vooral mooi zijn en niet te moeilijk.
Dat is ook een goed voornemen. Grim Fandango is een van mijn favoriete adventures ooit maar de vergezochtheid van de puzzels maakte het soms extreem frustrerend. Ik speelde de remake vorig jaar en ondanks dat ik het spel 'vroeger' had uitgespeeld liep ik alweer snel vast en was ik genoodzaakt om internet te raadplegen voor oplossingen. Broken sword wist daar al eerder een balans in te vinden en dat is ze wat mij betreft met deel 5 ook gelukt. De puzzels zijn leuk, soms bizar maar nooit echt extreem moeilijk.

Ander klein nadeeltje vond ik de houterigheid van dialogen. Dat is iets wat ze wat mij betreft ook wel hadden mogen moderniseren. De tekst zelf is leuk om te volgen maar het blijft een vreemde ervaring om midden in een gesprek met een NPC te zitten en dat je na een dialoog eerst ~4 seconde stilte hebt voordat jij/de npc reageert.

Maar nu ben ik ook wel aan het zoeken naar dingen om me aan te ergeren want zoals gezegd: het is een prima game :P Ik hoop dat er ooit een team zo vrij is om Gabriel knight, mijn persoonlijke favoriet, op te pikken voor een nieuw deel.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_159837152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:32 schreef ems. het volgende:

Ik hoop dat er ooit een team zo vrij is om Gabriel knight, mijn persoonlijke favoriet, op te pikken voor een nieuw deel.
GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_159837228
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?
inclusief de rare bug op het kerkhof dat je eerst op alle graven moet klikken voordat een rat de vaas omrent waar je het geld uit kunt halen :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159837325
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

GK was ook echt pittig hoor. Heb je de remake al gezien?
Ja, al uitgespeeld dus :P En die remake was verantwoordelijk voor mijn hernieuwde interesse in het genre.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_159837407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, al uitgespeeld dus :P En die remake was verantwoordelijk voor mijn hernieuwde interesse in het genre.
Dan kan ik je de Blackwell serie (zie post hierboven) of Ben Jordan: Paranormal Investigator (gratis!) wel aanraden. Niet helemaal hetzelfde, maar beiden zijn een beetje geïnspireerd door GK 1.

Van dezelfde maker van Ben Jordan is er ook A Golden Wake, gebaseerd op echt bestaande personages uit het Miami in 1920, maar heeft geen enkele relatie met GK1. A Golden Wake gaat over vastgoed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr_Belvedere op 11-02-2016 16:01:59 ]
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')