abonnement Unibet Coolblue
pi_146798845
Geweldige discussie, mensen die zelf nog nooit een dag hardcore geraid hebben, die nu ineens klagen te wow te casual is. O+ Als je maar vaak genoeg het woordje noob laat vallen, denken mensen vanzelf wel dat je een uber super pro speler bent, waar de bazen al bij dood vallen als je raid in komt lopen. Toch? |:(

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nee, de raid ervaring vergeleken met nu. Of wou je ontkennen dat het casual is geworden? ;)
Zelfs bij Blood Legion hoor je ze er niet over klagen, die hoor je zelfs zeggen dat het raiden (op het hoogste niveau) nu vele malen moeilijker is dan in vanilla of buring crusade.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Het interesseert ze geen bal. Alsof prof voetballers zouden gaan klagen dat amateurs ook wedstrijdjes op groene veldjes mogen spelen. Whine.
Mooi gevonden :D ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_146798919
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 07:34 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb in MoP voor het eerst serieus geraid, waardoor ik dus WoD in ging met een volledige set raidgear, zo rond ilvl 572. Moet zeggen dat het dan nu toch een beetje pijn doet om dat allemaal te vervangen door groene questgear :')
Elke keer weer he. Top raiding gear, vervangen door de eerste green. Doet best zeer als je er jaren aan hebt gewerkt.
pi_146798986
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 07:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Elke keer weer he. Top raiding gear, vervangen door de eerste green. Doet best zeer als je er jaren aan hebt gewerkt.
Viel me nog eigenlijk best tegen, ik heb nog tot level 100 met wat mythic gear rondgelopen.
Vond het vervangen van gear juist heel erg traag gaan, waardoor het ik het idee kreeg dat met iedere keer dat ik levelde, ik minder sterk werd. (Want mobs in de nieuwe gebieden werden wel sterker, en ik niet)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_146799101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:04 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Viel me nog eigenlijk best tegen, ik heb nog tot level 100 met wat mythic gear rondgelopen.
Vond het vervangen van gear juist heel erg traag gaan, waardoor het ik het idee kreeg dat met iedere keer dat ik levelde, ik minder sterk werd. (Want mobs in de nieuwe gebieden werden wel sterker, en ik niet)
Oh, ik weet niet hoe het nu was. Kreeg gear van Blizz vanwege de boost. Zit terug te denken aan TBC, WotLK en Cata.
pi_146799106
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 07:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zelfs bij Blood Legion hoor je ze er niet over klagen, die hoor je zelfs zeggen dat het raiden (op het hoogste niveau) nu vele malen moeilijker is dan in vanilla of buring crusade.
Dat zeggen ze hier dus ook ^O^ Alleen dat weten deze klagers niet, want ze spelen niet.

Mijn vriend lachte me gisteren overigens uit dat ik überhaupt die mmo-championkneuzendiscussie aan ging. Hij zei 'dat soort mensen zeggen casual alsof het iets vies' is (hij zei 'in a derogatory way', maar weet zo even de vertaling niet), maar het betekent natuurlijk alleen maar dat je niet heel veel tijd hebt om te spelen wegens werk, prive of studie. En die mensen willen ook gewoon een leuk spel. Want om de moeilijkste dingen in wow goed te kunnen doen heb je vooral heel erg veel tijd nodig en als die zeurders vinden dat je een spel alleen goed mag kunnen spelen als je zeeën van tijd hebt dan is dat domweg nog belachelijker.

Daarbij vanilla wow zou het nu als mmo niet eens langer dan een maand meer volhouden, niemand zou dat spelen. Ook niet als graphics up to date zijn. Domweg omdat wat we nu hebben vele malen beter is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zeggen ze hier dus ook ^O^ Alleen dat weten deze klagers niet, want ze spelen niet.

Mijn vriend lachte me gisteren overigens uit dat ik überhaupt die mmo-championkneuzendiscussie aan ging. Hij zei 'dat soort mensen zeggen casual alsof het iets vies' is (hij zei 'in a derogatory way', maar weet zo even de vertaling niet), maar het betekent natuurlijk alleen maar dat je niet heel veel tijd hebt om te spelen wegens werk, prive of studie. En die mensen willen ook gewoon een leuk spel. Want om de moeilijkste dingen in wow goed te kunnen doen heb je vooral heel erg veel tijd nodig en als die zeurders vinden dat je een spel alleen goed mag kunnen spelen als je zeeën van tijd hebt dan is dat domweg nog belachelijker.

Daarbij vanilla wow zou het nu als mmo niet eens langer dan een maand meer volhouden, niemand zou dat spelen. Ook niet als graphics up to date zijn. Domweg omdat wat we nu hebben vele malen beter is.
Neerbuigen ;)
pi_146799165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 01:10 schreef lifeblind het volgende:
Had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik vind questen leuk nu! :D

Quests zitten vooralsnog goed in elkaar, en een goede mix tussen het standaard grinden (wat naar mijn idee erg meevalt tot nu toe), en de leukere dingen zoals wat events enzo. Hier en daar een filmpje tussendoor, prima zo. ^O^
Ik heb gewoon zin om het op een alt nog eens dunnetjes over te doen :Y Het is echt leuk :D ok, op een gegeven moment wordt de herhaling (maak dit dood, vindt dat voor me, zoek die persoon) wel wat eentonig, maar ze proberen het wel met rare dingetjes en humor leuk te maken. Er zijn overigens wel bizar veel mensen overleden vlák nadat ik ze had gevonden 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799173
Vanilla WoW is onze gedachten alleen maar cool, omdat mensen heel snel de nadelen vergeten.

Maar eerst tijden grinden in LBRS/UBRS/Strat/Scholo voor je uberhaupt genoeg blauwe items had om MC* in te kunnen (na een ellenlange attunment uiteraard). Daar maanden lang whipen voor je Ragnaros neer had. Niet dat dat genoeg was om BWL te doen, nee, dan moest je toch wel even lang genoeg 50 man (40 + reserves) gearen in MC* op farm, wat weer maanden kostte. Dan had je uiteraard weer een leuke attunment voor BWL. En als je die dan naar maanden gedaan had, en je guild gegeared had, begon het van voren af aan in AQ40 en Naxx.

Kun je voorstellen, de 3de raid instance van WoD pas bereikbaar als je 3 jaar gegrind had in de dungeons/raids er voor?

*waar ik zeg MC, moet je er Ony bij denken (inclusief attunment)
pi_146799230
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:25 schreef stbabylon het volgende:
Vanilla WoW is onze gedachten alleen maar cool, omdat mensen heel snel de nadelen vergeten.
Of zoals ik ergens las: take off your nostalgia glasses and see it for what it really was.

quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:25 schreef stbabylon het volgende:
Kun je voorstellen, de 3de raid instance van WoD pas bereikbaar als je 3 jaar gegrind had in de dungeons/raids er voor?
Hehe, iemand zegt het!

Ik heb zelf geen vanilla gespeeld en burning crusade alleen als übernoob. Maar Ross legde uit dat om te kunnen raiden had je bepaalde gear nodig en dús had je voorgaande raids moeten doen want er waren geen manieren om op andere wijze voorgaand gear te krijgen. En guilds namen je niet zomaar aan, want je zou tijd kosten. Daarbij wilde je bij een bepaald guild op een andere server, dan moest je een lvl 1 op een andere server maken en die eerst weer tot 60-70 levelen. Dan moest dat guild jou gaan gearen etc. Dat kostte dus echt heel erg veel tijd en dat gebeurde weinig. Dat is de reden dat bijna niemand kon raiden op het laatst, niet omdat het zo moeilijk was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of zoals ik ergens las: take off your nostalgia glasses and see it for what it really was.

[..]

Hehe, iemand zegt het!

Ik heb zelf geen vanilla gespeeld en burning crusade alleen als übernoob. Maar Ross legde uit dat om te kunnen raiden had je bepaalde gear nodig en dús had je voorgaande raids moeten doen want er waren geen manieren om op andere wijze voorgaand gear te krijgen. En guilds namen je niet zomaar aan, want je zou tijd kosten. Daarbij wilde je bij een bepaald guild op een andere server, dan moest je een lvl 1 op een andere server maken en die eerst weer tot 60-70 levelen. Dan moest dat guild jou gaan gearen etc. Dat kostte dus echt heel erg veel tijd en dat gebeurde weinig. Dat is de reden dat bijna niemand kon raiden op het laatst, niet omdat het zo moeilijk was.
Oh ja, dat was ik helemaal vergeten ja. Je moest daarvoor dus dan wel in een guild zitten die genoeg mensen had om dat ook te kunnen.

Als ik een euro zou krijgen voor elke raidnight die niet doorging doordat we niet 40 level 60 met voldoende gear en attunment hadden...
pi_146799284
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:33 schreef stbabylon het volgende:

Oh ja, dat was ik helemaal vergeten ja. Je moest daarvoor dus dan wel in een guild zitten die genoeg mensen had om dat ook te kunnen.

Als ik een euro zou krijgen voor elke raidnight die niet doorging doordat we niet 40 level 60 met voldoende gear en attunment hadden...
Het was toen echt zoveel beter 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799328
Nu hebben ze het dus makkelijk gemaakt om bepaald ilevel gear te krijgen ('elke noob kan nu in hoog ilevel lopen') op een langzamere manier, zodat als je later wilt instappen om te raiden je niet eerst groepen hoeft te vinden die jou willen gearen in voorgande raids. Maar als je je als noob speciaal wilt voelen met die gear (er lopen kneuzen ook in mijn gear!!) dan ben je niet helemaal helder. Want de raiders die er veel tijd in stoppen zijn je al lang weer in ilevel ver voorbij.

Maar goed, garrison en straks een 2e alt levelen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799331
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was toen echt zoveel beter 8-)
Maar ik ben dus nu wel weer gaan spelen omdat Molten Core 100 terug komt :+
pi_146799371
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:38 schreef stbabylon het volgende:
Maar ik ben dus nu wel weer gaan spelen omdat Molten Core 100 terug komt :+
Dat komt door je nostalgie brilletje :P

Als je voor het eerst iets doet is het doorgaans altijd veel leuker dan later. Het eerste klaagtopic op FOK! dat het vroeger beter was was volgens mij ook maar een paar manden na de oprichting :D Dat gaat overigens op voor zowel FOK! als WoW, als....nou ja, bijna alles :+

Mensen die gave bands ontdekken, naar alle concerten gaan, alle cd's kopen, mee op tour gaan (en zich vooral heel speciaal voelen omdat ze deel uitmaken van iets bijzonders) en dan breekt zo'n band eindelijk door: zijn ze te commercieel en mainstream geworden :') Want fan zijn is niet speciaal meer. Daar doet die nostalgie me ook aan denken :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Nu hebben ze het dus makkelijk gemaakt om bepaald ilevel gear te krijgen ('elke noob kan nu in hoog ilevel lopen') op een langzamere manier, zodat als je later wilt instappen om te raiden je niet eerst groepen hoeft te vinden die jou willen gearen in voorgande raids. Maar als je je als noob speciaal wilt voelen met die gear (er lopen kneuzen ook in mijn gear!!) dan ben je niet helemaal helder. Want de raiders die er veel tijd in stoppen zijn je al lang weer in ilevel ver voorbij.

Maar goed, garrison en straks een 2e alt levelen *O*
iLevel deed er toen niet toe. MC? Dan t0 compleet. BWL? Dan t1 compleet. AQ40/Naxx? Dan t2/t3.
Op een gegeven moment werd voor bepaalde classes ook PvP gear viable, maar dat was pas veel later. Dat waren je gearopties.
pi_146799551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zeggen ze hier dus ook ^O^ Alleen dat weten deze klagers niet, want ze spelen niet.

Mijn vriend lachte me gisteren overigens uit dat ik überhaupt die mmo-championkneuzendiscussie aan ging. Hij zei 'dat soort mensen zeggen casual alsof het iets vies' is (hij zei 'in a derogatory way', maar weet zo even de vertaling niet), maar het betekent natuurlijk alleen maar dat je niet heel veel tijd hebt om te spelen wegens werk, prive of studie. En die mensen willen ook gewoon een leuk spel. Want om de moeilijkste dingen in wow goed te kunnen doen heb je vooral heel erg veel tijd nodig en als die zeurders vinden dat je een spel alleen goed mag kunnen spelen als je zeeën van tijd hebt dan is dat domweg nog belachelijker.

Daarbij vanilla wow zou het nu als mmo niet eens langer dan een maand meer volhouden, niemand zou dat spelen. Ook niet als graphics up to date zijn. Domweg omdat wat we nu hebben vele malen beter is.
Dit is eigenlijk precies wat ik van de hele discussie vind. ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_146799585
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 07:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Geweldige discussie, mensen die zelf nog nooit een dag hardcore geraid hebben, die nu ineens klagen te wow te casual is. O+ Als je maar vaak genoeg het woordje noob laat vallen, denken mensen vanzelf wel dat je een uber super pro speler bent, waar de bazen al bij dood vallen als je raid in komt lopen. Toch? |:(

[..]

Zelfs bij Blood Legion hoor je ze er niet over klagen, die hoor je zelfs zeggen dat het raiden (op het hoogste niveau) nu vele malen moeilijker is dan in vanilla of buring crusade.

[..]

Mooi gevonden :D ^O^
Joh , de meeste mensen snappen er geen reet van.
Een grappig feit is dat sommige raids in de vorige expansions één van de moeilijkste waren op heroic niveau ooit in de geschiedenis van WoW.
Je heb tegenwoordig zoveel meer boss mechanics als vroeger dan de gebruikelijke tank en spank.
Er zijn ook maar een paar % van alle guilds in de wereld die de raids op heroic clearen voordat het plat generft wordt.

Dat het allemaal te ''casual'' is slaat helemaal nergens op.
Mensen die dat zeggen zitten vaak met hun eigen guild nog steeds op normal bosses vast :')
- Djehoetie / Jehuty -
pi_146799594
Ik zie een npc naar een schilderij kijken in mijn garrison, Painter Phaeren. Kijk even op wowhead of daar iets over hem geschreven is, zie ik het eerste commentaar en moest lachen:
quote:
Who decided to spend my precious garrison resources on a painter?

We're in a war zone. This is not okay.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie een npc naar een schilderij kijken in mijn garrison, Painter Phaeren. Kijk even op wowhead of daar iets over hem geschreven is, zie ik het eerste commentaar en moest lachen:

[..]

Dat soort shit heb je in een Horde garrison niet :P
pi_146799652
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat soort shit heb je in een Horde garrison niet :P
:(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_146799678
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:04 schreef stbabylon het volgende:

Dat soort shit heb je in een Horde garrison niet :P
:D misschien mijn horde dan maar eens levelen. Ben wel benieuwd naar hun kant van het verhaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146799727
quote:
12s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:04 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

:(
;)
pi_146799732
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat soort shit heb je in een Horde garrison niet :P
:D
- Djehoetie / Jehuty -
pi_146799797
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

iLevel deed er toen niet toe. MC? Dan t0 compleet. BWL? Dan t1 compleet. AQ40/Naxx? Dan t2/t3.
Op een gegeven moment werd voor bepaalde classes ook PvP gear viable, maar dat was pas veel later. Dat waren je gearopties.
Dat was ook totaal niet nodig. Onze guild deed ongeveer 2 maanden MC, met dik 70% van de mensen die het nooit in een vorige guild hadden gedaan. Na 2 maanden was Ragnaros down, gingen we maar BWL in. We hadden toen een afvallige van de servers beste guild(Wat ook voor toen een niet al te beste guild was, onze server was echt extreem bagger), die zei dat we beter niet konden, niemand had gear en de helft liep in nog niet eens T0. Resultaat? 2e try, razorgore down, daarna 2e try vael. Dag erna was reset en Vael was natuurlijk een loterij, maar nooit meer dan 3 tries over gedaan. MC zijn we toen nog maar 1 keer per maand ingegaan.

Het spel was gewoon echt heel simpel toen. Ja het kostte tijd, maar als je het spel een beetje snapte en je had een guild die het ook een beetje begreep, had je tot Chrom/misschien Nef, totaal geen gear nodig. Je had alleen echt een grote groep nitwits mee, omdat het nog niet zo bekend was. EJ was er nog niet, niemand wist welke stats belangrijk waren(zo hadden mages bv. super lang 10k+ mana en lieten ze massaal Spell Damage liggen, omdat niemand dacht dat het belangrijk was).

Verder wordt de discussie echt geleid door mensen die niet meer spelen. Een vriend die niet meer speelt en mega hardcore raidde in Vanilla(Speelde in Top Guilds op de server/mega veel tijd in gestoken, eigen spread sheets etc.), klaagde ook dat het te makkelijk werd. Maar het enige wat hij dan echt te makkelijk vond is het vinden van groepen. Je hoeft niet meer te netwerken om alle content te zien. Het spel is echt veel moeilijker geworden. En het niveau van de meeste spelers is ook zwaar omhoog gegaan.
pi_146800019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:15 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Dat was ook totaal niet nodig. Onze guild deed ongeveer 2 maanden MC, met dik 70% van de mensen die het nooit in een vorige guild hadden gedaan. Na 2 maanden was Ragnaros down, gingen we maar BWL in. We hadden toen een afvallige van de servers beste guild(Wat ook voor toen een niet al te beste guild was, onze server was echt extreem bagger), die zei dat we beter niet konden, niemand had gear en de helft liep in nog niet eens T0. Resultaat? 2e try, razorgore down, daarna 2e try vael. Dag erna was reset en Vael was natuurlijk een loterij, maar nooit meer dan 3 tries over gedaan. MC zijn we toen nog maar 1 keer per maand ingegaan.

Het spel was gewoon echt heel simpel toen. Ja het kostte tijd, maar als je het spel een beetje snapte en je had een guild die het ook een beetje begreep, had je tot Chrom/misschien Nef, totaal geen gear nodig. Je had alleen echt een grote groep nitwits mee, omdat het nog niet zo bekend was. EJ was er nog niet, niemand wist welke stats belangrijk waren(zo hadden mages bv. super lang 10k+ mana en lieten ze massaal Spell Damage liggen, omdat niemand dacht dat het belangrijk was).

Verder wordt de discussie echt geleid door mensen die niet meer spelen. Een vriend die niet meer speelt en mega hardcore raidde in Vanilla(Speelde in Top Guilds op de server/mega veel tijd in gestoken, eigen spread sheets etc.), klaagde ook dat het te makkelijk werd. Maar het enige wat hij dan echt te makkelijk vond is het vinden van groepen. Je hoeft niet meer te netwerken om alle content te zien. Het spel is echt veel moeilijker geworden. En het niveau van de meeste spelers is ook zwaar omhoog gegaan.
Het klinkt alsof je erg geluk had met een goede guild. Daarvan waren er in die tijd op mijn server 2 of 3 aan elke kant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')