abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 05:22:30 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146764599



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemende teams:






---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146765407
Pfieuw, dacht effe dat het afgelopen was. Maar er wordt gewoon een nieuwe reeks geopend. Mooi! Wat gaat het worden in Geleen?
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 09:00:39 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_146765800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:28 schreef zomaareenmeneer het volgende:
Pfieuw, dacht effe dat het afgelopen was. Maar er wordt gewoon een nieuwe reeks geopend.
Als het topic vol zit en je hebt de laatste post dan kun je op dit knopje drukken, dan wordt er automatisch een nieuw deel geopend:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_146765818
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Als het topic vol zit en je hebt de laatste post dan kun je op dit knopje drukken, dan wordt er automatisch een nieuw deel geopend:
[ afbeelding ]
Een beetje zoals bij de Eaters in de afgelopen jaren? oO/

(grapje hoor, vind het echt zwaar klote dat het weer misloopt)
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 09:03:08 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_146765828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:02 schreef zomaareenmeneer het volgende:

[..]

Een beetje zoals bij de Eaters in de afgelopen jaren? oO/
:D Je snapt het.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_146766503
Guard schreef in februari 2013 (een eerder failisementje van de Eaters):

"...Eredivisie ijshockey is leuk, en iedere ploeg die dat niveau verlaat is een aderlating, maar dit kan zo toch niet?
Dit is gewoon een teken geven aan de clubs dat je niet financieel gezond hoeft te zijn, er hangt helemaal geen consequentie aan. Gaat het fout? dan beginnen we gewoon weer overnieuw"

De voorzienigheid ten top. De Kemphanen zijn gewoon vertrokken met een budget van 60 miel en de bond stond erbij en keek ernaar. De Eaters dit jaar met op papier een veel ruimer budget maar evenmin sluitend en nu 'Game Over'. L'histoire ce répète, of zoiets. De hele licentieprocedure = overtuigend schermen met toezeggingen (die toch niet nagegaan worden). Ze geloven bij de NIJB al jaren graag in sprookjes. De laatste versie is nog verkrijgbaar bij Bol.com ISBN: 9027494789 "Noudje en de vergulde Hopstaak". Snap het wel hoor, geen eredivisie = minder aanzien. Maar met cowboyachtige eredivisiebesturen krijgen we nooit een gezonde competitie.
pi_146767398
Er zijn volgens mij maar 2 oplossingen

1: geen eredivisie, gewoon een eerste divisie met 10/12 ploegen, evntueel aangevuld met Belgische ploegen
2: Eredivisie met ploegen uit Nederland, Belgie, Luxemburg, Noord Frankrijk en regionalliga, strakke regels wat betreft salaris, kosten, uitgaven en imports.

Wat mij betreft

Max 3 imports per ploeg(geen pas van dat land = import)
Vast salaris voor import(max SPHL, CIS, NCAA niveau)
Vast salaris voor internationals
Vast salaris voor jeugdspelers(onder 20)
Gzamelijk materiaal inkopen
Noordelijke competitie = Nederland plus eventueel een noordelijke regionalploeg
Zuidelijke competitie = Belgie, Frankrijk, Lux en regionalliga
Noordelijke competitie en zuidelijke competitie samen een volledig programma, noord en zuid een keer tegen elkaar, dan kom je rond de 30 wedstrijden
Ieder land houdt zijn eigen bekercompetitie
Heerenveen en Tilburg moeten hun eigen eredivisie team inschrijven met jonge spelers en hun oudere spelers die niet in oberliga kunnen of willen spelen. Spelers onder de 20(speelgerechtigd voor oranje onder 20) kunnen voor beide ploegen spelen
Nederland en Belgie gaan samen een talentteam oprichten met spelers van onder de 20 die in de eredivisie gaan uitkomen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146767472
Zoiets dus:

Heerenveen
Tilburg
Geleen
Eindhoven
NBIJA
Eerste divisie 1
Eerste divisie 2
Eerste divisie 3
Eerste divisie 4
Regionalliga 1
Regionaliga 2
Regionalliga 3

Herentals
Belgie 1
Belgie 2
Belgie 3
Belgie 4
Luxemburg 1
Frankrijk 1
Frankrijk 2
Regionalliga 1
Regionalliga 2
Regionalliga 3
Regionaliga 4
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146767484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn volgens mij maar 2 oplossingen

1: geen eredivisie, gewoon een eerste divisie met 10/12 ploegen, evntueel aangevuld met Belgische ploegen
2: Eredivisie met ploegen uit Nederland, Belgie, Luxemburg, Noord Frankrijk en regionalliga, strakke regels wat betreft salaris, kosten, uitgaven en imports.

Wat mij betreft

Max 3 imports per ploeg(geen pas van dat land = import)
Vast salaris voor import(max SPHL, CIS, NCAA niveau)
Vast salaris voor internationals
Vast salaris voor jeugdspelers(onder 20)
Gzamelijk materiaal inkopen
Noordelijke competitie = Nederland plus eventueel een noordelijke regionalploeg
Zuidelijke competitie = Belgie, Frankrijk, Lux en regionalliga
Noordelijke competitie en zuidelijke competitie samen een volledig programma, noord en zuid een keer tegen elkaar, dan kom je rond de 30 wedstrijden
Ieder land houdt zijn eigen bekercompetitie
Heerenveen en Tilburg moeten hun eigen eredivisie team inschrijven met jonge spelers en hun oudere spelers die niet in oberliga kunnen of willen spelen. Spelers onder de 20(speelgerechtigd voor oranje onder 20) kunnen voor beide ploegen spelen
Nederland en Belgie gaan samen een talentteam oprichten met spelers van onder de 20 die in de eredivisie gaan uitkomen
Ik vind dat een heel interessante gedachte, ook dat van de gezamenlijke materiaalinkoop. Ik las op het forum van ijshockey.com vaker wat laatdunkend commentaar op wat hier gezegd wordt. Ik kan dat op basis van de ervaring tot nu toe niet bevestigen. Dank voor de inzichten en dat is serieus bedoeld.
pi_146767735
Lijkt me het beste om eerst te beginnen met een Nederlands/Belgische basis, zoals voor komend seizoen al de plannen zijn. Geleen, Eindhoven, Groningen, Zoetermeer, Den Haag, Den Bosch, Dordrecht, Nijmegen en misschien nog andere Eerste Divisie teams die ik niet, samen met wat belgen zoals Herentals, Luik, Leuven, Antwerpen en ook daar eventueel andere teams bij die ik niet ken in één liga met inderdaad strenge regels zoals Diego al aangaf.
Heerenveen en Tilburg mogen het in Duitsland gaan proberen, wil nog wel eens zien hoe dat moet gaan lukken.

Zorg er eerst maar eens voor dat stabiel op poten komt en dan kan er langzaam eens naar het buitenland gekeken worden.
Flesje bier
pi_146767884
Of je kan ook zeggen dat ijshockey in Nederland te klein is en er verder gekeken moet worden

Dit kan ook

Heerenveen II
Tilburg II
Eindhoven
NIJA
Herentals
Geleen
Eerste divisie 1
Eerste divisie 2
Eerste divisie 3
Eerste divisie 4
Belgie 1
Belgie 2
Belgie 3
Belgie 4

En 2 x 13 wedstrijden = 26 plus belgiscne en Nederlandse beker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146767976
Nederland blijft toch altijd aantrekkelijk voor imports, het is in Nederland, relatief makkelijk om te blijven, relatief laag instap niveau en genoeg Noord Amerikanen die het graag een jaartje proberen en voldoende Europeanen die spelen in Nederland willen combineren met een baan of studie

Geen reden dus om een import met 5 jaar ECHL ervaring te halen, hou het maar gewoon bij schoolverlaters, spelers die uit junior komen en niet naar de CIS willen of kunnen en spelers uit de SPHL/FHL

Als Tilburg en Heerenveen naar de oberliga gaan is de Nederlandse competitie(zeker met wat Franse ploegen) een goede opstapplaats naar een betere competitie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 18 november 2014 @ 10:57:55 #13
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_146768050
Het grote probleem in het Nederlandse ijshockey is dat iedere club van week tot week leeft. Vooruitkijken naar het einde van de maand lijkt al moeilijk, vooruit kijken naar volgend seizoen praktisch onmogelijk. En zolang clubs hun eigen (sportieve) belang op korte termijn boven het lange termijn belang van het Nederlands ijshockey in het algemeen blijven zetten zullen we er nooit komen.

In plaats van een heel seizoen onderling te zwartepieten en vervolgens van maart tot augustus stil te zitten en daarna in september te menen dat in anderhalve week tijd de competitie drie keer omgegooid moet/kan worden moeten afgevaardigden van alle clubs in Nederland vanaf april wekelijks samen komen tot er een fatsoenlijk plan op tafel ligt. Een plan waar we vervolgens minstens 5 jaar aan vast gaan houden, in plaats van elk seizoen de handel weer ondersteboven gooien omdat er steeds weer een andere ploeg is die anders niet mee wil doen.

Een goede basis is essentieel voor continuïteit. Direct Duitse en Franse clubs erbij betrekken levert een stapel werk en benodigde kennis, tijd en professionaliteit op waar het Nederlands ijshockey op dit moment helemaal niet klaar voor is. Een gezamenlijke competitie met België lijkt me op dit moment het enige haalbare plan. Eventueel met Tilburg/Heerenveen/Herentals in de Duitse competitie. Als we dat een paar jaar stabiel weten te draaien kunnen we daarna werken aan uitbreiding met Franse en Duitse clubs. Zoals het er nu voorstaat krijg je dan 6 Belgische teams (Deurne, Hasselt, Heist, Turnhout, Leuven, Luik) erbij. Al is dat altijd maar afwachten, die zullen immers van 1 wedstrijd per weekend naar 2 per weekend moeten opschalen. De vraag is of alle clubs dat voor elkaar krijgen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_146768127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:57 schreef MutedFaith het volgende:
Het grote probleem in het Nederlandse ijshockey is dat iedere club van week tot week leeft. Vooruitkijken naar het einde van de maand lijkt al moeilijk, vooruit kijken naar volgend seizoen praktisch onmogelijk. En zolang clubs hun eigen (sportieve) belang op korte termijn boven het lange termijn belang van het Nederlands ijshockey in het algemeen blijven zetten zullen we er nooit komen.

In plaats van een heel seizoen onderling te zwartepieten en vervolgens van maart tot augustus stil te zitten en daarna in september te menen dat in anderhalve week tijd de competitie drie keer omgegooid moet/kan worden moeten afgevaardigden van alle clubs in Nederland vanaf april wekelijks samen komen tot er een fatsoenlijk plan op tafel ligt. Een plan waar we vervolgens minstens 5 jaar aan vast gaan houden, in plaats van elk seizoen de handel weer ondersteboven gooien omdat er steeds weer een andere ploeg is die anders niet mee wil doen.

Een goede basis is essentieel voor continuïteit. Direct Duitse en Franse clubs erbij betrekken levert een stapel werk en benodigde kennis, tijd en professionaliteit op waar het Nederlands ijshockey op dit moment helemaal niet klaar voor is. Een gezamenlijke competitie met België lijkt me op dit moment het enige haalbare plan. Eventueel met Tilburg/Heerenveen/Herentals in de Duitse competitie. Als we dat een paar jaar stabiel weten te draaien kunnen we daarna werken aan uitbreiding met Franse en Duitse clubs. Zoals het er nu voorstaat krijg je dan 6 Belgische teams (Deurne, Hasselt, Heist, Turnhout, Leuven, Luik) erbij. Al is dat altijd maar afwachten, die zullen immers van 1 wedstrijd per weekend naar 2 per weekend moeten opschalen. De vraag is of alle clubs dat voor elkaar krijgen.
Wat denk je van mijn uitgangspunten?

Zoiets

Herentals
Eindhoven
Geleen
Eerste divisie 1
Eerste divisie 2
Eerste divisie 3
Eerste divisie 4
Heerenveen II
Tilburg II
Belgie 1
Belgie 2
Belgie 3
Belgie 4
Belgie 5
Gezamelijk NB talent team

13 x 2 = 26 wedstirjden, oktober tot januari, ruwweg 16 weekends, dus 1,5 wedstrijden per weekend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146768366
Vraag me ineens af of de NIJB al weet dat er iets niet in de haak is in Geleen :Z
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:24:58 #16
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_146770243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat denk je van mijn uitgangspunten?

Zoiets

Herentals
Eindhoven
Geleen
Eerste divisie 1
Eerste divisie 2
Eerste divisie 3
Eerste divisie 4
Heerenveen II
Tilburg II
Belgie 1
Belgie 2
Belgie 3
Belgie 4
Belgie 5
Gezamelijk NB talent team

13 x 2 = 26 wedstirjden, oktober tot januari, ruwweg 16 weekends, dus 1,5 wedstrijden per weekend

Goed uitgangspunt. Een brede competitie van waaruit verder gebouwd kan worden. Alleen het gezamenlijk talententeam zie ik voorlopig niet van de grond komen. Clubs gaan er niet happig op zijn om hun grootste talenten af te staan, precies op de leeftijd dat ze zelf iets kunnen gaan toevoegen aan een eerste team. En al helemaal niet als ze het ook nog zelf moeten gaan financieren.

Maar voor de rest is 't wel de richting die we uit moeten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 15:39:43 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146776445
zouden de Belgen mee willen doen met deze onzin?

die hebben nu een leuke competie (geen importlimiet) en ik zou het als ik hun was niet weer afbreken om NL te redden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146781465
Een van de dreigementen die de heer Frieser zo nodig moest uiten is dus ook nergens op gebaseerd; http://m.omroepbrabant.nl(...)0niet%20onzeker.aspx
pi_146782034
Maar bij de Nergens IJshockey Bond blijft het stil.
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 19:45:58 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_146783717
Dit vind ik ook wel raar:

quote:
Geleen kan het bedrag dat het moet betalen om mee te mogen doen aan de competitie, 10.000 euro, niet betalen.
Moeten ze dat niet betalen VOORDAT ze mee gaan doen? Vantevoren dus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 20:00:59 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146784221
het was in principe wel de bedoeling dat er vanaf dit jaar bij het aanvragen van de licentie betaald zou worden en dat was volgens de NIJB goedgegaan dussssss ...

maar voorlopig is van der pas de enige die het over die 10.000 euro heeft volgens mij

lekker moddergooien :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146787753
Moddergooien lucht soms op, maar daar gaan we het niet mee redden. Zelfs Tilburg heeft al een doorstartje achter de rug, dus zitten we echt met z'n allen in hetzelfde schuitje en de oplossingen die hier geopperd zijn denk ik echte kanshebbers voor de lange termijn. Ergens in de jaren tachtig is het volgens mij voor het eerst goed fout gegaan toen de geldkraan bij Rotterdam ineens zeer rijkelijk begon te stromen. Het leek wel of heel het Nederlands team ineens uit Rotjeknor kwam terwijl de decennia ervoor Rotterdam nooit op eredivisien niveau te vinden was. Sindsdien is het net een waterballonnetje waarbij de spelers het budget volgen. Erg jammer want als het geld en de broodspelers wegzijn blijft een schamel ijshockeylichaam achter. Veel geld uit een te beperkte bron = kans op ellende.
pi_146788237
Lees net het volgende stukje van een discipel van het huidige Kemphanenbestuur:

"Ik vraag me af wat er nog wel fatsoenlijk is aan de eredivisie? Ik zie allemaal verongelijkte meningen voorbij komen in diverse media maar als iedereen gewoon in de spiegel durft te kijken dan ziet men de waarheid! Eredivisie heeft geen bestaansrecht zolang er geen oprechte samenwerking is tussen clubs onderling en de Nederlandse IJshockey Bond. We hebben positieve exposure nodig om nog serieus genomen te kunnen worden! Buiten de "Die Hard" fans zit er helemaal niemand te wachten op ijshockey. Alle jeugd verenigingen hebben daar last van, leden werven is moeilijker dan ooit!"

Als er één clubje is geweest dat totaal niet heeft willen samenwerken en schijt heeft gehad aan het imago van het ijshockey, dan is het het clubje van deze koekoeksjongen wel. Bah bah. Schijnheiligerds. Doodleuk een dolk steken in de rug van lieden die bovenal op een goeie manier het ijshockey nieuw leven inbliezen in Eindhoven en dan ook nog deze 'mooie' woorden durven schrijven. Ik ga even boven een pot hangen. Sorry.
pi_146796614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:24 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Goed uitgangspunt. Een brede competitie van waaruit verder gebouwd kan worden. Alleen het gezamenlijk talententeam zie ik voorlopig niet van de grond komen. Clubs gaan er niet happig op zijn om hun grootste talenten af te staan, precies op de leeftijd dat ze zelf iets kunnen gaan toevoegen aan een eerste team. En al helemaal niet als ze het ook nog zelf moeten gaan financieren.

Maar voor de rest is 't wel de richting die we uit moeten.
Zou jammer zijn, lijkt me ideaal 10 grote Nederlandse en Belgische spelers in een team op een hoger niveau, daar gaan beide landen vruchten van plukken

Bij het cto hebben spelers ook gekozen voor cto boven hun eigen ploegen om na een paar jaar in sommige gevallen weer terug te keren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146797580
Het CTO vond ik een prachtig initiatief en pakt ook prima uit voor de jongens en de clubs. Er kan niks op tegen 6+ keer trainen onder zeer goede begeleiding. Daar wordt iedereen alleen maar beter van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')