abonnement Unibet Coolblue
pi_146739710
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:54 schreef trui het volgende:

[..]

Tuurlijk, miss_Sly, daar ga ik ook vanuit. Misschien zit mijn zorg meer in hoe je het vermeldt. "S. heeft toch een voorkeur voor ... dus doen we dat". (en dat op allerlei gebied). ik weet dat jullie dat vanuit een heel positieve motivatie doen, en haar gewoon heel serieus willen nemen (waar ik echt niet tegen ben). Maar 't komt soms wat ver doorgevoerd over, en dan denk ik 'laat haar toch ook nog even gewoon kind zijn, serieus nemen kan ook op een ander niveau'.
Nou ja, wat is dat nu? Volgens mij zit het bij ons prima in elkaar, ik vind dit echt een niet zo fijne opmerking, eerlijk gezegd. Volgens mij is ze heel erg gewoon kind, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 november 2014 @ 13:05:52 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146739771
gelukkig maar! ik bedoel het niet zo verkeerd, sorry als ik je beledigd heb.
in de haak.
pi_146739784
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:50 schreef Gaoxing het volgende:

Gedeeltelijk, denk ik. Ik denk ook dat jonge kinderen gewoon echt heel erg van herhaling houden. Heb jij nooit een boek ad nauseam moeten voorlezen? Liedjes zingen tot ze je neus uitkwamen? En natuurlijk heeft dat te maken met veiligheid en bekendheid, maar ik denk ook met het beter leren kennen van hetzij het boek, hetzij de vakantiebestemming.
Valerie wil inderdaad iedere avond voorgelezen worden uit hetzelfde boek en ik moet ook netjes iedere avond hetzelfde liedje zingen (hell, ze wil ook iedere dag dat ik Loud van Rihanna opzet, zeer tot onvrede van mijn vrouw, die alles probeert om de muzieksmaak van mijn dochter bij te sturen, zonder enig succes overigens). Het is echter vooral een zucht naar vastigheid. Als je weet wat je te wachten staat kan het ook nooit tegenvallen.

Maar als je dat heel erg doortrekt, dan is thuisblijven nog veiliger natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat eender welke bestemming je kiest het vooral draait om wat er voor ze te beleven is en minstens zo belangrijk: aandacht.

In dat licht bezien kun je dus ook wat minder spreken over de bestemming, maar wat er te doen is. Dus niet: we gaan dit jaar naar camping die en die, maar we gaan dit jaar weer naar een camping. ;)

Uiteindelijk moeten de ouders het ook leuk vinden. ;)

quote:
Bij ons wel veel herhaling, maar wij wisselen regelmatig van thuisland, dat scheelt :P
Maar dan hebben die zaken ook weer met elkaar te maken. Als ik expat zou zijn zou ik ook geregeld naar familie willen met de kleine.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146739820
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:05 schreef trui het volgende:
gelukkig maar! ik bedoel het niet zo verkeerd, sorry als ik je beledigd heb.
Ik vind het nogal heftig klinken "laat haar kind zijn". Omdat wij haar mee laten beslissen (niet laten beslissen, maar een wegende stem geven dus) over bepaalde zaken, betekent toch net dat ze geen kind kan zijn? Ik krijg er een onprettig gevoel bij. Sorry.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146739886
Le Pech ziet er super leuk uit zeg!
Wij gaan niet twee keer naar dezelfde plek, maar soms is het heel verleidelijk dat wel te doen. Wie weet in de toekomst wel eens.

Ondanks mijn grote voorkeur voor Frankrijk gaan wij dit jaar naar Zeeland. En dat wordt ook super leuk. Want neefjes en nichtjes op het strand, strandhuisje en mijn kinderen zijn heel blij met hun blote voetjes in het zand O+
Met een meidenkwartet
pi_146739981
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:07 schreef miss_sly het volgende:

Ik vind het nogal heftig klinken "laat haar kind zijn".
Ik vind het vooral een zinspreuk die te onpas wordt gebruikt. "Kinderen moet je kind laten zijn" en daarmee wordt een persoonlijke opvatting ineens de norm.

Uiteindelijk doen we allemaal vooral ons best, althans... dat hoop je dan maar. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 17 november 2014 @ 13:14:00 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146740006
Het lijkt me dat een kind eerder zou kiezen voor 'vorig jaar was het leuk, dus daar wil ik weer naartoe' dan voor 'geen idee wat ik elders kan verwachten, dus laten we dat doen'. Je weet niet wat je niet weet ;). Nou zijn wij op zich niet het type 'we gaan weer naar hetzelfde', behalve Kreta waar we al drie keer zijn geweest :') maar dat is eigenlijk vrijwel altijd een 'extra' vakantie :@.
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 13:18:44 #33
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146740157
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:14 schreef Burdie het volgende:
Het lijkt me dat een kind eerder zou kiezen voor 'vorig jaar was het leuk, dus daar wil ik weer naartoe' dan voor 'geen idee wat ik elders kan verwachten, dus laten we dat doen'. Je weet niet wat je niet weet ;). Nou zijn wij op zich niet het type 'we gaan weer naar hetzelfde', behalve Kreta waar we al drie keer zijn geweest :') maar dat is eigenlijk vrijwel altijd een 'extra' vakantie :@.
Nah, onze dochter (10) gaat het meer om wat er te doen is, waarvan ze weet dat ze het leuk vindt. Dus: ik wil wel weer naar iets waar weer een rodelbaan in de buurt was. Of: ik wil weer naar een camping want zo'n stacaravan is zo leuk. Maar ook: ik wil niet weer naar zo'n hele grote camping
(Altomincio bij het Gardameer, vond ze zo groot en druk dat ze nauwelijks aanspraak vond)

En met dat soort wensen houden wij zeker rekening.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 17 november 2014 @ 13:21:47 #34
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146740242
Mijn dochter vond de glijbaan in het zwembad van Duitsland het allertofst. No way dat ik daar de keuze van af laat hangen :P
Afgelopen jaar waren we ergens waar ze kon ponyrijden. Nu wil ze dit jaar daar weer naar terug.
Als we het enthousiast genoeg brengen wil ze overal mee naartoe. Ik vind haar nog niet oud genoeg om een zwaarwegende stem te hebben iig. Wij als ouders kiezen iets uit maar houden daarbij wel rekening met het feit dat er voor kinderen genoeg te doen moet zijn.
Wat ik nog wel wil doen is 2 of 3 opties voorleggen en dan met z`n allen de laatste keuze te maken. Schijndemocratie :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_146740255
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:18 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nah, onze dochter (10) gaat het meer om wat er te doen is, waarvan ze weet dat ze het leuk vindt. Dus: ik wil wel weer naar iets waar weer een rodelbaan in de buurt was. Of: ik wil weer naar een camping want zo'n stacaravan is zo leuk. Maar ook: ik wil niet weer naar zo'n hele grote camping
(Altomincio bij het Gardameer, vond ze zo groot en druk dat ze nauwelijks aanspraak vond)

En met dat soort wensen houden wij zeker rekening.
En als ze 10 is, heeft ze ook weer meer inzicht en ervaring, natuurlijk.
Ik verwacht dat dat met onze dochter ook gebeurt in de loop van de tijd.
Ze is inmiddels bijvoorbeeld alweer teruggekomen op het niet willen vliegen, want ze wil wel graag naar onze vrienden in Antalya en tja, dat moet vliegend. Maar zolang ze niet wil vliegen, gaan wij niet vliegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146740296
Er wordt ineens gedaan alsof S onze vakantie bepaalt :')
Ze heeft een wegende stem, maar dingen die niet tot de keuze behoren, geven we niet als keus. Hoe moeilijk kan het zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 november 2014 @ 13:24:16 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146740301
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als ze 10 is, heeft ze ook weer meer inzicht en ervaring, natuurlijk.
Ik verwacht dat dat met onze dochter ook gebeurt in de loop van de tijd.
Ze is inmiddels bijvoorbeeld alweer teruggekomen op het niet willen vliegen, want ze wil wel graag naar onze vrienden in Antalya en tja, dat moet vliegend. Maar zolang ze niet wil vliegen, gaan wij niet vliegen.
Mijn kind is nog niet zo oud ;) maar daar kan je als ouders toch zelf ook een beetje in sturen? Het minder eng maken, minder beladen, etc. Het is eigenlijk net als een busreis, maar dan in de lucht. En nog veiliger ook ;).
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 13:24:35 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146740309
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:06 schreef DS4 het volgende:
Valerie wil inderdaad iedere avond voorgelezen worden uit hetzelfde boek en ik moet ook netjes iedere avond hetzelfde liedje zingen (hell, ze wil ook iedere dag dat ik Loud van Rihanna opzet, zeer tot onvrede van mijn vrouw, die alles probeert om de muzieksmaak van mijn dochter bij te sturen, zonder enig succes overigens). Het is echter vooral een zucht naar vastigheid. Als je weet wat je te wachten staat kan het ook nooit tegenvallen.
Ow.... gelukkig heeft je vrouw nog even tot de pubertijd :D ;)

In het geval van herhalen van boeken en liedjes zit er wel degelijk een ander idee achter, dat eigenlijk al een opstapje naar lezen (pfff..... ik kan niet eens meer op het NLse woord voor 'literacy' komen) is. Ik heb er ooit iets over geschreven, ik zal morgen eens kijken of ik dat kan vinden....
  maandag 17 november 2014 @ 13:25:42 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146740337
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 13:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter vond de glijbaan in het zwembad van Duitsland het allertofst. No way dat ik daar de keuze van af laat hangen :P
Afgelopen jaar waren we ergens waar ze kon ponyrijden. Nu wil ze dit jaar daar weer naar terug.
Als we het enthousiast genoeg brengen wil ze overal mee naartoe. Ik vind haar nog niet oud genoeg om een zwaarwegende stem te hebben iig. Wij als ouders kiezen iets uit maar houden daarbij wel rekening met het feit dat er voor kinderen genoeg te doen moet zijn.
Wat ik nog wel wil doen is 2 of 3 opties voorleggen en dan met z`n allen de laatste keuze te maken. Schijndemocratie :P
Als het echt om 1 specifieke glijbaan op 1 specifieke camping gaat wordt het wel lastig ja om daar rekening mee te houden :P. Maar ik zou dan wel kijken of er op de bestemming waar we dit jaar naartoe gaan, iets vergelijkbaars is, als ze daar zoveel plezier aan heeft gehad.

Wij (ouders) bepalen gezamenlijk de bestemming, de precieze accommodatie zoeken dochter en ik samen uit. Ik doe een voorselectie en laat haar dan meebeslissen.
Vriend interesseert het namelijk niets waar hij precies verblijft :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 17 november 2014 @ 13:26:24 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146740351
Overigens haat ik kamperen en campings, dus dat wordt hier dan voorlopig weer geen optie :+.
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 13:27:21 #41
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146740377
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:25 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als het echt om 1 specifieke glijbaan op 1 specifieke camping gaat wordt het wel lastig ja om daar rekening mee te houden :P. Maar ik zou dan wel kijken of er op de bestemming waar we dit jaar naartoe gaan, iets vergelijkbaars is, als ze daar zoveel plezier aan heeft gehad.

Wij (ouders) bepalen gezamenlijk de bestemming, de precieze accommodatie zoeken dochter en ik samen uit. Ik doe een voorselectie en laat haar dan meebeslissen.
Vriend interesseert het namelijk niets waar hij precies verblijft :P.
Ja precies. Ooit zijn we een tweede keer naar een park teruggekeerd. Nou dat was een partij afgetakeld in 1 jaar tijd :o
Ik ben nu van mening dat je het soms beter bij de herinneringen aan de fijne tijd die je daar had kunt houden :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_146740382
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn kind is nog niet zo oud ;) maar daar kan je als ouders toch zelf ook een beetje in sturen? Het minder eng maken, minder beladen, etc. Het is eigenlijk net als een busreis, maar dan in de lucht. En nog veiliger ook ;).
natuurlijk maken we het minder eng en beladen. Sterker nog, wij vertellen dat wij het niet eng en beladen vinden. En dat de papa van een andere S (hele goede vrienden) piloot is en iedere dag vliegt en niet bang is. En zijn dochtertje ook niet. Maar ik ga haar angst niet bagatelliseren en haar niet meenemen op een vliegreis als ze angstig is. Ik vind dat nogal vanzelfsprekend, eigenlijk. Zou je je partner wel met angst voor vliegen meenemen op een vliegreis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 november 2014 @ 13:29:32 #43
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146740438
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 13:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ja precies. Ooit zijn we een tweede keer naar een park teruggekeerd. Nou dat was een partij afgetakeld in 1 jaar tijd :o
Ik ben nu van mening dat je het soms beter bij de herinneringen aan de fijne tijd die je daar had kunt houden :)
Wij zijn twee keer naar Landal Bad Kleinkirchheim geweest. Was de tweede keer eigenlijk nog leuker dan de eerste keer, omdat ze nog leukere activiteiten voor F hadden :D.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 17 november 2014 @ 13:30:47 #44
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146740469
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Zou je je partner wel met angst voor vliegen meenemen op een vliegreis?
Dat ligt er waarschijnlijk aan of mijn partner al dan niet ervaring heeft met vliegen. Zo niet, tja, dan zal 'ie het toch maar gewoon moeten proberen. Aan 'wat de boer niet kent, daar is 'ie bang voor' doen we niet ;)
pi_146740510
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat ligt er waarschijnlijk aan of mijn partner al dan niet ervaring heeft met vliegen. Zo niet, tja, dan zal 'ie het toch maar gewoon moeten proberen. Aan 'wat de boer niet kent, daar is 'ie bang voor' doen we niet ;)
Echte vliegangst kun je niet zo gemakkelijk overrulen, denk ik, maar als het inderdaad onbekendheid met iets is, is het wat anders.

Dat is het bij S echter niet, ze heeft een keer of 6 gevlogen al, dus ze kent het wel degelijk, maar ze was echt wat angstig geworden door wat ze meegekregen had over MH17. En dat hebben we echt geprobeerd af te schermen, hoor, maar dat is simpelweg niet helemaal gelukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 november 2014 @ 13:32:20 #46
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146740518
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:26 schreef Burdie het volgende:
Overigens haat ik kamperen en campings, dus dat wordt hier dan voorlopig weer geen optie :+.
Een mega-camping hoeft voor mij ook niet :N. Een middelgrote of kleine camping vind ik eigenlijk wel leuk. Maar dan wel in een stacaravan of luxe tent met eigen douche en toilet.

Een appartement of huisje heeft wel mijn voorkeur (dat zoeken we dan ook voor de tweede week " in de bergen" maar op een kleinere camping vermaak ik me eigenlijk wel. Had ik niet verwacht, maar toch, het vele buiten leven wat je op een camping automatisch doet geeft me wel een vakantiegevoel!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_146740597
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:29 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij zijn twee keer naar Landal Bad Kleinkirchheim geweest. Was de tweede keer eigenlijk nog leuker dan de eerste keer, omdat ze nog leukere activiteiten voor F hadden :D.
Ja, dat! S kon iedere keer weer met iets meer meedoen, of voelde zich vrijer en groter en dus genoot ze er meer (bewust) van.
Daarom leek een combinatie van nieuw en bekend ons een goede oplossing. We wilden toch al twee bestemmingen, en zo kan ze van beide wat meekrijgen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146740727
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:22 schreef miss_sly het volgende:

Maar zolang ze niet wil vliegen, gaan wij niet vliegen.
Bij vliegangst is de houding "niet aanstellen" dan ook contra-productief.

Ik begreep "medezeggenschap" overigens prima uit jouw bericht hoor. Je overlegt, hoort aan en neemt uiteindelijk als ouders de beslissing. Dat lijkt mij doodnormaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146740829
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:24 schreef Gaoxing het volgende:

Ow.... gelukkig heeft je vrouw nog even tot de pubertijd :D ;)
Ik weiger te sturen. Scheelt frustratie. Komt nog bij dat ze bijzonder muzikaal is en er ook erg veel lol in heeft. Met sturen kun je dan die lol op zeker moment gaan wegnemen en dat zou wel het laatste zijn wat ik wil.

quote:
In het geval van herhalen van boeken en liedjes zit er wel degelijk een ander idee achter, dat eigenlijk al een opstapje naar lezen (pfff..... ik kan niet eens meer op het NLse woord voor 'literacy' komen) is. Ik heb er ooit iets over geschreven, ik zal morgen eens kijken of ik dat kan vinden....
Uiteindelijk moet je wel kapstokjes hebben om kennis aan op te hangen en hoe meer kennis je hebt, hoe meer kapstokjes... dus herhaling is in die zin natuurlijk uitermate zinvol.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146740862
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:26 schreef Burdie het volgende:
Overigens haat ik kamperen en campings, dus dat wordt hier dan voorlopig weer geen optie :+.
Precies. Alleen bestemmingen waar de camper voordelen biedt komen in aanmerking voor de gang naar de camping.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')