abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:37:11 #201
167383 Molurus
the talking snake
pi_179972654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Het geweld in de Bijbel is beperkt door de historische context, maar in het geval van de Koran is dat niet zo.
Echt complete nonsens.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Firewarrior het volgende:

Verder hoor ik niet vaak dat christenen een aanslag hebben gepleegd of een klein meisje hebben verkracht. In het geval van moslims hoor je dit veel vaker, terwijl er meer christenen dan moslims zijn.
Aha. Dus als een compleet verwerpelijk boek niet aanzet tot misdaden is er geen probleem, maar als er wel misdaden worden gepleegd is het boek wel de oorzaak?

Interessante gedachtengang.

Overigens wil je niet weten hoeveel misdaden er worden gepleegd met de Bijbel in de hand. (Anders had je dat wel geweten.)

Het is puur vanuit een culturele bias meten met twee maten wat je hier doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:55:25 #202
439554 Firewarrior
Twee botsende systemen
pi_179974304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Echt complete nonsens.

[..]

Aha. Dus als een compleet verwerpelijk boek niet aanzet tot misdaden is er geen probleem, maar als er wel misdaden worden gepleegd is het boek wel de oorzaak?

Interessante gedachtengang.

Overigens wil je niet weten hoeveel misdaden er worden gepleegd met de Bijbel in de hand. (Anders had je dat wel geweten.)

Het is puur vanuit een culturele bias meten met twee maten wat je hier doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik maak me niet druk om de onzin die jij uitkraamt.
Mars was once like planet earth, until demons started selling oil. And they possibly also sold cigarettes and other toxic items.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:53:32 #203
167383 Molurus
the talking snake
pi_179979748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:55 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk om de onzin die jij uitkraamt.
Dat is wederzijds hoor. ;)
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_180025378
registreer om deze reclame te verbergen
Opvallend is de overeenkomst tussen anti theisten en moslims. Want voor de moslims is alles voor de komst van de islam: jahiliyyah (een periode van ontwetendheid)
Maar dit geldt ook voor mensen die anti theistish zijn
Want zij zien het christendom niet als basis van moderne wereld

Dus voor beiden geldt hetzelfde: voor de anti theisten en moslims is alles ontwetendheid en dus niet relevant. Dus moet duizenden jaren van filosofie en tradities dat onze moderne wereld heeft gevormd genegeerd worden.
pi_181722140
quote:
'Groeiende groep jonge salafisten wijst onze samenleving af'
Die taak geeft zogenoemde salafi's ook reden om in Nederland te blijven leven, zegt de onderzoeker. "Zij dachten de afgelopen jaren dat als het hier niet lukte, ze altijd nog naar het kalifaat konden. Maar nu die mogelijkheid er niet meer is, zie ik de jongeren rouwen. Radicale jongeren, van wie de hoop weg valt, maar bij wie de frustratie juist toeneemt; dat is een zorgelijke ontwikkeling."
In 2014 toen ik dit Topic starte nam ik een zorgelijke trend waar die zich tot nu toe heeft doorgezet.
We can't afford the illusion anymore
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')