abonnement Unibet Coolblue
pi_147502485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

NWS / Ongelovigen wereldwijd gediscrimineerd

[..]

Hoe moet ik dit interpreteren?
In het onderzoek is gekeken naar de wetten die wereldwijd gelden, en in menig wetboek staan nog wetten die niet meer gehandhaafd worden (bijvoorbeeld verbod op godslastering). Dit wordt in het onderzoek zelf ook aangegeven.

Ik zeg zeker niet dat het allemaal de fout is van de blanke westerse man, en dat onze 'tegenstanders' gelijk hebben. Ik denk alleen dat wanneer je enkel de tegenstellingen benadrukt, en niet bereid bent het belang van de ander te zien, deze situatie niet zal veranderen. Dan zal het westen eens in de zoveel jaar een oorlog voeren in het M-O, dit zal bij de moslims woede tegen het westen opwekken, waardoor extremisme groeit, waardoor er weer een oorlog komt, en zo beland je in een vicieuze cirkel.

Het Westen is hier evengoed onderdeel van als het Midden-Oosten, ik wou in mijn eerdere post alleen aangeven dat de spanning tussen onze maatschappij en bepaalde groepen christenen van een hele andere aard is als die met de islam.

Edit: Oh nog wel een klein verschil, ik acht het niet waarschijnlijk dat op afzienbare termijn het Maleisische danwel Saoedi-Arabische leger ten strijde komt trekken tegen de humanistische en atheïstische terroristen die wij allemaal zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door piraat-fsm op 11-12-2014 23:59:51 ]
pi_147573224
quote:
Begrotingstekort Australië wordt groter door lagere grondstofprijzen

Begrotingstekort Australië wordt groter door lagere grondstofprijzen[/url]
Het begrotingstekort van Australië loopt op door forse prijsdalingen van een aantal grondstoffen.

Het land rekent voor de komende jaren op een prijspeil van 60 dollar per ton ijzererts, terwijl de begroting voor dit jaar werd opgesteld op basis van 92 dollar per ton.

Dat zegt de Australische minister van Financiën Joe Hockey zondag. De prijs van ijzererts is dit jaar bijna gehalveerd en bereikte vrijdag met 68,50 dollar het laagste niveau in vijf jaar.

De prijsdaling heeft ''een grote impact gehad op onze begroting, evenals de dalingen van 15 en 20 procent bij respectievelijk kolen en tarwe''. De uitvoer van ijzererts is goed voor ongeveer 20 procent van de totale export.

Hockey kondigt aan dat gekeken wordt naar extra bezuinigingsmaatregelen, vooral op het ambtenarenapparaat.

Australië is een van 's werelds grootste grondstofexporteurs
Positief dat ze in 1ste instantie naar het ambtenarenapparaat kijken voor bezuinigingen. Ook Australië heeft zijn problemen. Blijkbaar een nogal eenzijdige economie gericht op de export van grondstoffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-12-2014 17:19:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147713728
quote:
Radicalen vaak derde en vierde generatie Marokkanen

Het grootste deel van de Nederlandse jihadisten zijn derde en vierde generatie Marokkanen die “net zo Nederlands zijn als klompen en windmolens en desondanks radicaliseren”. Dit heeft AIVD-chef Rob Bertholee in de VS gezegd tijdens een congres van het Washington Institute for Near East Policy, zo meldt De Telegraaf.

Bertholee stelt dat zich onder polderjihadisten jongeren bevinden “uit zeer goede families, sommigen zelfs met universitaire graad”. Er zitten volgens de AIVD-baas echter ook jongens tussen met een criminele achtergrond. “Op een bepaald moment zagen we dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden”, aldus Bertholee.

Cultuurconflicten zijn volgens hem een belangrijke oorzaak voor de jihadgang van Nederlands-Marokkaanse jongeren. Bertholee vertelde verder dat de Nederlandse geheime dienst overrompeld was door de plotselinge uitbarsting in Nederland van jihadisme.
Na vele jaren van culuurrelativisme lijkt het erop dat men er nu toch anders naar gaat kijken. In de praktijk doet men er nog niets mee op Australië na.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147861559
quote:
'Tegengehouden jihadisten extra dreiging'

Teruggekeerde jihadstrijders zijn niet de enigen die door terrorismebestrijders in staat worden geacht aanslagen te plegen in Nederland. Steeds vaker komt de dreiging ook van jonge radicale moslims die zijn tegengehouden toen ze wilden afreizen naar het strijdgebied in Irak en Syrië. Dat zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof in een gesprek met de NOS.

"Het zijn niet alleen de terugkeerders waar we ons zorgen om maken. Het gaat ook om mensen die hier gefrustreerd raken of geïnspireerd worden en gewelddadig extremisme gaan hanteren, al dan niet in hun eentje’’, zegt Schoof.

Begin dit jaar lag de focus van de terrorismebestrijders op teruggekeerde Syriëgangers. Die zijn getraind in het gebruik van wapens en explosieven, veelal gehersenspoeld en getraumatiseerd door wat ze hebben meegemaakt. Daarom werden zij in staat geacht om hier aanslagen te plegen.
Onheilspellende berichten de laatste tijd. Er is recentelijk nog geen aanslag gepleegd door IS-aanhangers. Zou dit komen door goed spionagewerk of is het toeval dat er nog geen aanslag is gepleegd?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147915894
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 29 december 2014 @ 14:55:38 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148095765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar behoor ik niet toe hoor, ik heb verder niets tegen buitenlanders. Ik doe mijn boodschappen bij een Turkse slager (onwijs vrolijke en vriendelijke man), ik eet niets liever dan aziatisch eten en mijn favoriete vakantiebestemming is (midden/zuid) Afrika.

Ik wil gewoon niet hier in de buurt zijn als de stront de ventilator raakt.
He lijkt erop dat de stront eerst in Australie zelf terecht komt, zie Sydney... Volgens mij is de kans op een aanslag oid daar net zo groot als hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148095825
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

He lijkt erop dat de stront eerst in Australie zelf terecht komt, zie Sydney... Volgens mij is de kans op een aanslag oid daar net zo groot als hier.
De laatste tijd rommelt het daar behoorlijk inderdaad. Dan nog zou het me verbazen als het daar ooit verder uit de hand loopt dan dit soort incidenten / acties van eenlingen. Maar wie weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 29 december 2014 @ 15:06:10 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148096209
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

De laatste tijd rommelt het daar behoorlijk inderdaad. Dan nog zou het me verbazen als het daar ooit verder uit de hand loopt dan dit soort incidenten / acties van eenlingen. Maar wie weet.
Lastig te zeggen inderdaad. Als je die kant op wil denk ik dat Nieuw Zeeland een betere keus is trouwens. Ook erg rustig, mooie natuur. En australie is zo dichtbij dat je een weekendje daar kan spenderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148097761
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

He lijkt erop dat de stront eerst in Australie zelf terecht komt, zie Sydney... Volgens mij is de kans op een aanslag oid daar net zo groot als hier.
Het verschil is dat de vluchtelingen-instroom tot stilstand is gebracht door permanente vestiging van asielzoekers bijna onmogelijk te maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 29 december 2014 @ 16:16:31 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148099537
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het verschil is dat de vluchtelingen-instroom tot stilstand is gebracht door permanente vestiging van asielzoekers bijna onmogelijk te maken.
Asielzoekers zijn doorgaans niet de mensen die aanslagen plegen. En gewoon immigreren als je geld hebt kan nog steeds prima. De skylines van Sydney en Melbourne bijvoorbeeld worden tegenwoordig gebouwd door de Aziaten en lui uit het midden-oosten. De Bin-laden familie investeert bijvoorbeeld overal in het westen in wolkenkrabbers. Het is dan op die manier niet moeilijk denk ik om geld door te sluizen naar terroristen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148099657
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Asielzoekers zijn doorgaans niet de mensen die aanslagen plegen. En gewoon immigreren als je geld hebt kan nog steeds prima.
Klopt. Het risico ligt dan ook vooral bij de volgende generatie. De kinderen en nakomelingen van de vluchtelingen als die geen aansluiting vinden. Dat is een kernpunt van dit topic.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 29 december 2014 @ 16:24:17 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148099849
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Klopt. Het risico ligt dan ook vooral bij de volgende generatie. De kinderen en nakomelingen van de vluchtelingen als die geen aansluiting vinden. Dat is een kernpunt van dit topic.
Klopt. Maar mensen plegen niet 'uit het niets' aanslagen. Die ideeën worden gevoed via een medium, bv een moskee of website. Dus alleen nakomeling zijn van een van vluchtelingen en geen aansluiting kunnen vinden is niet genoeg. En er staat altijd iets tegenover. Bijvoorbeeld geld, of de belofte naar het paradijs (of het niet vermoorden van je familie) Die dingen moeten dus beloofd kunnen worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148106347
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt. Maar mensen plegen niet 'uit het niets' aanslagen. Die ideeën worden gevoed via een medium, bv een moskee of website. Dus alleen nakomeling zijn van een van vluchtelingen en geen aansluiting kunnen vinden is niet genoeg. En er staat altijd iets tegenover. Bijvoorbeeld geld, of de belofte naar het paradijs (of het niet vermoorden van je familie) Die dingen moeten dus beloofd kunnen worden.
Genoeg religie en ideologie die een paradijs en rijkdom beloven hetzij op aarde hetzij na de dood of beiden. IS is daar een hedendaags voorbeeld van. Aan die voorwaarden wordt dus altijd voldaan tenzij een kind atheistisch opgevoed wordt want dan is die kans klein. Als je ouders moslim zijn en er zijn tig extreme vormen van islamisme voorhanden ligt hetgeen er ook nu gebeurt nogal voor de hand. Maar het kan zelfs nog met het christendom, Verzetsleger_van_de_Heer in afrika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 29-12-2014 19:26:03 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148422177
quote:
Tien doden bij schietincident Frans satirisch magazine Parijs

In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.

Volgens Reuters zijn er tien doden gevallen en vijf gewonden. De autortiteiten kunnen dit nog niet bevestigen.

Le Figaro meldt dat op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs "een regen van kogels" is gehoord, waarbij ten ministe één agent werd geraakt. Er zou zijn geschoten met Kalashnikovs, meldt de BBC.

Er zouden meerdere agenten op de plek van het incident aanwezig zijn. De schutter of schutters zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd. Volgens ooggetuigen waren er meerdere schutters aanwezig.

Volgens Le Figaro drongen meerdere gemaskerde, in het zwart geklede mannen het gebouw binnen, waarbij werd geschoten op medewerkers van het weekblad. Ze zouden na het incident in een auto zijn gevlucht.

Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Ik ben van mening dat doorgeschoten cultuurrelativisme zeer gevaarlijk is, uiteindelijk dodelijk. Probleem is dat het lang duurt eer de dodelijke effecten zich openbaren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148422545
Ah, iemand is me voor. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat doorgeschoten cultuurrelativisme zeer gevaarlijk is, uiteindelijk dodelijk. Probleem is dat het lang duurt eer de dodelijke effecten zich openbaren.
Heel dramatisch incident. Laat er geen misverstand over bestaan: zulke figuren zijn echt walgelijk.

Aan de andere kant kan ik niet zeggen dat ik nu echt bang wordt van zulke incidenten. De kans dat ik vanmiddag onder een tram terecht kom is bijna oneindig keer zo groot.

Als dit gaat leiden tot grootschalige opstanden en/of geweld dan begin ik me wel echt zorgen te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_148434233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Na vele jaren van culuurrelativisme lijkt het erop dat men er nu toch anders naar gaat kijken. In de praktijk doet men er nog niets mee op Australië na.
Derde generatie Marokkanen zijn er amper, laat staan vierde generatie. Als voorbeeld: ik ben een twintiger en ik ben van de tweede generatie. Dergelijke berichtgeving wekt hele onjuiste indrukken. Nog ernstiger is dat mensen zoals jij dat ook als zoete koek slikken. Het CBS houdt de generatie-aantallen bij - ik zou zeggen ga zelf eens een kijkje nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148434768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

Derde generatie Marokkanen zijn er amper, laat staan vierde generatie. Als voorbeeld: ik ben een twintiger en ik ben van de tweede generatie. Dergelijke berichtgeving wekt hele onjuiste indrukken. Nog ernstiger is dat mensen zoals jij dat ook als zoete koek slikken. Het CBS houdt de generatie-aantallen bij - ik zou zeggen ga zelf eens een kijkje nemen.
Ik kijk naar de leeftijd van de Syrie-gangers die moslim extremist zijn. Dat zijn vaak jongeren van allochtone herkomst die hier geboren zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148434787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik kijk naar de leeftijden van de Syrie-gangers die moslim extremist zijn. Dat zijn vaak jongeren van allochtone herkomst die hier geboren zijn.
Ja. En ze zijn twee? Of zijn het voornamelijk (begin) twintigers?
Allah Al Watan Al Malik
pi_148434852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja. En ze zijn twee? Of zijn het voornamelijk (begin) twintigers?
Zo te zien voornamelijk begin 20 idd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148434902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zo te zien voornamelijk begin 20 idd.
Punt is dat er weer van alles te makkelijk als zoete koek bij angstvallige mensen in gaat. Geen factchecking, alleen maar nieuwsberichten die de onderbuik versterken geloven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148435032
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Punt is dat er weer van alles te makkelijk als zoete koek bij angstvallige mensen in gaat. Geen factchecking, alleen maar nieuwsberichten die de onderbuik versterken geloven.
Genoeg feiten te zien in het nieuws. Niet alles krijg je in cijfers te zien en is ook niet mogelijk. Berichten volop over jongeren die richting Syrie vertrekken. Die zijn geen 2 maar ook geen 40.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148435081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Genoeg feiten te zien in het nieuws. Niet alles krijg je in cijfers te zien en is ook niet mogelijk. Berichten volop over jongeren die richting Syrie vertrekken. Die zijn geen 2 maar ook geen 40.
Wat doet dat af aan hetgeen ik heb gesteld. Meer specifiek de berichtgeving over 3e en 4e generatie. Er zijn naar schatting 160 jongeren naar Syrie vertrokken. Enig idee hoeveel moslimjongeren er zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_148435154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat doet dat af aan hetgeen ik heb gesteld. Meer specifiek de berichtgeving over 3e en 4e generatie. Er zijn naar schatting 160 jongeren naar Syrie vertrokken. Enig idee hoeveel moslimjongeren er zijn?
Dat zullen er al snel 100duizenden zijn.

Aantal moslims in Nederland volgens het CBS[7][8]
Jaar Aantal Jaar Aantal
1996 654.000 2004 944.000
1997 687.000 2005 877.000
1998 724.000 2006 857.000[9]
1999 765.000 2007 837.000
2000 801.000[10] 2008 825.000 [11]
2001 844.000 2009 x
2002 886.000[12] 2010 x
2003 919.000 2011 x

Islam_in_Nederland

[ Bericht 26% gewijzigd door Digi2 op 07-01-2015 18:01:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148443048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Derde generatie Marokkanen zijn er amper, laat staan vierde generatie. Als voorbeeld: ik ben een twintiger en ik ben van de tweede generatie. Dergelijke berichtgeving wekt hele onjuiste indrukken. Nog ernstiger is dat mensen zoals jij dat ook als zoete koek slikken. Het CBS houdt de generatie-aantallen bij - ik zou zeggen ga zelf eens een kijkje nemen.
Ik heb gezocht maar kon alleen dit vinden: http://statline.cbs.nl/St(...)G5,G3,G1,G2&STB=G4,T
In dit geval wordt alleen over de 1e en 2e generatie gesproken, omdat iemand van de 3e generatie tot de autochtonen gerekend wordt.

Theoretisch gezien lijkt mij dat er wel degelijk allochten van de 3e generatie kunnen zijn?

Volgens wiki werd er in 1969 een wervingsverdrag getekend, dus als die mensen er toen zijn komen wonen en binnen 5 jaar kinderen kregen, en hun kinderen dat voor hun 25e ook deden, dan zit je nu aan de 3e generatie.
pi_148445238
quote:
'Franse veiligheidsdienst identificeert daders aanslag Charlie Hebdo'

De Franse veiligheidsdienst zou de daders van de schietpartij op de redactie van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo hebben geïdentificeerd. Bij de aanslag vielen twaalf doden en elf gewonden.

Dat melden Franse media, waaronder Metro, woensdagavond.

Het zou gaan om drie mannen, waarvan de namen bekend zijn bij de politie. Hun leeftijden zijn 18, 32 en 34 jaar. Onder hen zouden twee broers zijn afkomstig uit Parijs, met de Franse nationaliteit.

Zij zijn volgens Franse media deze zomer uit Syrië naar Frankrijk teruggekeerd en komen uit Pantin in het noordoosten van Parijs. De derde verdachte zou zonder vaste woon- of verblijfplaats zijn.

De politie zou woensdagmiddag al een appartement in Pantin hebben doorzocht, zonder iemand aan te houden.

Klopjacht
Woensdagmiddag drongen drie gemaskerde mannen in Parijs de redactie van het weekblad binnen en schoten in het rond met machinegeweren. Daarbij kwamen zeker tien mensen om. Ook buiten wordt zeker één persoon doodgeschoten.

De daders sloegen vervolgens op de vlucht in een zwarte auto, en lieten die in een buitenwijk van Parijs achter. Daarop startte de Franse politie een klopjacht.
Dit gaat nog slecht eindigen naar mijn inschatting. Het lijkt te gaan om een zelfmoordactie en zo mogelijk veel slachtoffers te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 07-01-2015 22:14:18 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148458926
quote:
Gila Lustiger: Islamismus in Frankreich

Sie sind arbeitslos, fühlen sich in Frankreich nicht zugehörig und sind zur Gewalt bereit: Junge Männer hätten sich eine neue Identität geschaffen mit einer Art "Do-it-yourself-Islam", der sehr gewalttätig, antisemitisch, frauenfeindlich und homophob sei, sagte die Schriftstellerin Gila Lustiger im DLF.

Lustiger: In ein paar Wochen erscheint mein neues Buch und für dieses Buch habe ich zwei Jahre recherchiert. Ich war zwei Jahre in den Industriekleinstädten, ich war in den Vororten mit hoher Arbeitslosigkeitsquote, ich war in den Städten mit Migrationshintergrund, ich war bei der Polizei, ich habe mit Politologen gesprochen, mit Kleinkriminellen, mit Soziologen, mit Sozialarbeitern und mit Salafisten. Und das Profil dieser Salafisten ist immer das gleiche, und das ist eben so gefährlich. Das sind junge Männer, arbeitslos, eine hohe Gewaltbereitschaft. Ihre Eltern kommen aus dem Maghreb oder aus Schwarzafrika. Sie sind aber in Frankreich geboren, hier aufgewachsen und erzogen worden und fühlen sich hier nicht zugehörig. Sie sind frustriert und sie haben sich diese neue Identität geschaffen mit einer Art "do it yourself Islam", der sehr gewalttätig ist, antisemitisch ist, frauenfeindlich ist und homophob ist, und diese Männer sind eine Gefahr für die Demokratie. Nicht, weil sie in der Mehrheit sind. Die meisten Moslems hier in Frankreich sind in der Demokratie aufgegangen. Wir haben ja hier fast zehn Prozent Moslems in Frankreich. Sie sind eine Gefahr, weil sie eben so gewalttätig sind.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148458998
Het eeuwige riedeltje. Niet echt opmerkelijk allemaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148459063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit gaat nog slecht eindigen naar mijn inschatting. Het lijkt te gaan om een zelfmoordactie en zo mogelijk veel slachtoffers te maken.
Gezien het feit dat ze nog steeds niet zijn gepakt zou ik niet willen zeggen het een zelfmoordaanslag betreft.

De hele boel was vrij professioneel aangepakt, inclusief exit strategie. Ook begreep ik (maar of dat bevestigd is weet ik niet) dat de daders kogelvrije vesten droegen.

Overigens wel knullig dat ze een identiteitsbewijs hebben achtergelaten in de auto. Maar of het werkelijk gaat om de auto van de daders en een identiteitsbewijs van 1 daarvan kan ik heel moeilijk inschatten.

Ik vind de berichtgeving wat dat betreft uitermate vaag... er werd constant bericht over 'een klopjacht', maar daar versta ik een wild west style achtervolging onder. Zover ik weet heeft er niets plaatsgevonden dat daar ook maar op lijkt. Maar wat er dan wel mee wordt bedoeld... schiet mij maar lek. (Figuurlijk natuurlijk. :P )

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 08-01-2015 10:42:08 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_148478165
Interview zu Frankreichs Gesellschaft:
Manche wollen sich nicht mehr integrieren
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149036349
quote:
Militanten Boko Haram vallen miljoenenstad Nigeria aan

De terreurbeweging Boko Haram heeft zondag in het noordoosten van Nigeria een aanval uitgevoerd op de hoofdstad van de deelstaat Borno, Maiduguri.

Dit hebben de autotoriteiten in de stad van circa één miljoen inwoners gemeld. De gevechten aan de rand van de stad duren voort.

Eerder werd bekend dat de islamitische beweging vrijdag en zaterdag ongeveer 190 mensen heeft vrijgelaten die sinds 6 januari werden gegijzeld in het noordoosten van Nigeria. Minstens twintig anderen worden nog altijd vastgehouden, zo meldden de plaatselijke autoriteiten.

De vrijgelaten mensen, onder wie jonge mannen, vrouwen en kinderen, krijgen ondersteuning van de regering. Hun huizen zijn opgeblazen toen de militanten hun dorp Katarko in de staat Yobe aanvielen.

Boko Haram zaait met name dood en verderf in Nigeria. De groep pleegt regelmatig bomaanslagen en massamoorden in dorpen en ontvoerde al meermaals groepen mensen. Ook buitenlandse arbeiders zijn niet veilig.

Onlangs werd een Duitser bevrijd door het leger in Kameroen, nadat hij een half jaar lang was gegijzeld. Kameroen, een buurland van Nigeria, valt geregeld kampen van Boko Haram aan.



Year Pop.______ ±% p.a.
1952 30,403,305
1963 54,959,426 +5.53%
1991 88,992,220 +1.74%
2006 140,431,790 +3.09%
2013 174,507,539 +3.15%

Mijns inziens een overbevolkingsramp waarvan de gevolgen ook voor europa nauwelijks te overzien zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149715611
quote:
Verdachte Kopenhagen was 22-jarige Deen

De man die wordt verdacht van de aanslagen in Kopenhagen is de 22-jarige Omar Abdel Hamid El Hussein., die in Denemarken is geboren en getogen. De politie heeft zijn naam bekendgemaakt. Omar is volgens Deense media twee weken geleden vrijgelaten uit de gevangenis.

De man was een bekende van de politie, onder meer vanwege verboden wapenbezit. Hij stond ook in de politiesystemen vanwege geweldsdelicten.

Afgelopen nacht werd de man door de politie doodgeschoten. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de schietpartij gistermiddag bij een bijeenkomst over godslastering, waarbij een dode viel. Vannacht opende hij het vuur op een synagoge. Daarbij kwam een joodse bewaker om het leven.

Kleding en wapen gevonden

Tijdens het politieonderzoek zijn in de stad kleding en een automatisch wapen gevonden, die mogelijk van de man waren. Rechercheurs onderzoeken dat nog.

Verder heeft de politie bekendgemaakt dat de man vanochtend twee pistolen bij zich had, toen hij door de politie werd doodgeschoten.
De man heeft de deense nationaliteit maar de naam toont aan dat hij hoogst waarschijnlijk een generatie is die afstamt van gastarbeiders of asielzoekers uit het MO.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149740315
Volgens de Tagesschau komt de dader uit een gezin van palestijnse immigranten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149740657
Dus? Wat is het punt?
pi_149743424
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:13 schreef Jigzoz het volgende:
Dus? Wat is het punt?
Het sluit aan bij de stelling die ik in de TT poneer.
quote:
De kinderen uit de groep vluchtelingen zullen namelijk moeilijk aansluiting vinden hier in het westen, gefrustreerd raken en zo kweek je de volgende generatie extremisten. De culturele verschillen zijn gewoon te groot.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149743510
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het sluit aan bij de stelling die ik in de TT poneer.

[..]

Met welk deel van de nakomelingen van vluchtelingen gaat het zo extreem verkeerd dan?
pi_149744063
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Met welk deel van de nakomelingen van vluchtelingen gaat het zo extreem verkeerd dan?
Met degenen die een groot cultuurverschil ervaren. Het lijkt erop dat de vluchtelingen of migranten zelf de shit ervaren hebbende waar ze uit kwamen niet snel tot geweld bereid zijn. Hun nakomelingen daarentegen voor een deel blijkbaar wel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149744098
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Met degenen die een groot cultuurverschil ervaren. Het lijkt erop dat de vluchtelingen of migranten zelf de shit ervaren hebbende waar ze uit kwamen niet snel tot geweld bereid zijn. Hun nakomelingen daarentegen voor een deel blijkbaar wel.
Maar over welk percentage hebben we het?
pi_149744310
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar over welk percentage hebben we het?
En klein percentage maar dit kleine percentage is bij IS toch al een leger van duizenden bij elkaar. En dit kleine percentage is genoeg om een land met enorme kosten op te zadelen middels extra benodigde politie en spionage. Er schijnen tussen de 10 en 20 personen nodig te zijn om 1 persoon 24h te schaduwen. En dan nog gaat het geregeld mis.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149744534
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

En klein percentage
Ja, hoe klein dan? Je kunt toch geen beleid maken op vage vermoedens?
pi_149745379
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, hoe klein dan? Je kunt toch geen beleid maken op vage vermoedens?
Als politici iets kunnen bij uitstek is het dat wel _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149745415
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als politici iets kunnen bij uitstek is het dat wel _O-
Dus je punt is dat er nu politici op basis van volstrekt onduidelijke kleine percentages wat moeten doen?
pi_149745475
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus je punt is dat er nu politici op basis van volstrekt onduidelijke kleine percentages wat moeten doen?
Ze doen het al:
¤425mn anti-terror plan: France to hire thousands of extra police, spies & investigators
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149745498
quote:
Terreur heeft zijn uitwerking...
pi_149945602
quote:
Honderden op begrafenis schutter Kopenhagen

De jongeman die afgelopen weekeinde in Kopenhagen twee mensen doodschoot en vijf agenten verwondde, de 22-jarige Omar Abdel Hamid El-Hussein, is vandaag onder grote belangstelling begraven in Brondby, een voorstad van de Deense hoofdstad.

De lijkwagen met de kist van Omar Abdel Hamid El-Hussein. De lijkwagen met de kist van Omar Abdel Hamid El-Hussein.

El-Hussein werd zondag door de politie opgespoord en gedood, nadat hij op een bijeenkomst over meningsuiting en islam had geschoten en vervolgens voor de synagoge het vuur had geopend.

De schutter is bijgezet op de islamitische begraafplaats van Brondby. Naar schatting vijfhonderd overwegend jonge mensen waren bij de uitvaart aanwezig. De burgemeester van Brondby, Ib Terp, had eerder beklemtoond dat iedereen het recht heeft begraven te worden. De islamitische stichting die de begraafplaats beheert, had bezwaar tegen de begrafenis aangetekend.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149948916
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Terreur heeft zijn uitwerking...
De politieke strijd tegen terreur heeft nagenoeg niets met terreur te maken, en alles met geopolitiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149948964
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

De politieke strijd tegen terreur heeft nagenoeg niets met terreur te maken, en alles met geopolitiek.
Zonder die terreur geen strijd tegen terreur, lijkt me.
pi_149949118
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zonder die terreur geen strijd tegen terreur, lijkt me.
Jawel hoor. De hele 'war on terror' was - in elk geval voor ons - vrij van terreur.

Ja, we werden zo'n beetje dagelijks bestookt met terreurwaarschuwingen, code geel hier, code oranje daar, etc. Maar in die hele periode is er niet 1 terreuraanslag geweest. Niet 1!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149949134
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jawel hoor. De hele 'war on terror' was - in elk geval voor ons - vrij van terreur.

Ja, we werden zo'n beetje dagelijks bestookt met terreurwaarschuwingen, code geel hier, code oranje daar, etc. Maar in die hele periode is er niet 1 terreuraanslag geweest.
Da's ook wel weer waar ja.
pi_149949857
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's ook wel weer waar ja.
Wij worden dusdanig bestookt met berichten in de media over terreuraanslagen dat we soms gewoon vergeten hoe zeldzaam zulke aanslagen in onze directe omgeving zijn.

Wat dat betreft heb ik ook met gekromde tenen gekeken naar de film "American Sniper", waarin de hoofdrolspeler maar blijft hameren hoe belangrijk zijn werk is voor de veiligheid in de VS zelf. "Bullshit" denk ik dan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_150047017
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')