abonnement Unibet Coolblue
pi_169124786
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:14 schreef Dven het volgende:
Beneliga _O_

Maar goed, dat Nederland een conservatief kutland is weten we al langer. Zeker in de voetbalwereld.
pi_179167299
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:55 schreef Smoofie het volgende:
Beste en grootste 16/18 clubs , grotere markt , meer potentie tot meer kapitaal en inkomsten etc etc.
Doe maar 20 clubs... 12 uit Nederland en 8 uit België.

Play Offs zijn gerommel in de marge. Met een Beneliga (28 miljoen inwoners) kan je structureel 6de/7de worden in Europa.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 06:54:39 #228
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_179168840
Beneliga _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:07:53 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179173088
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Beneliga _O_
We have always been at war with Eastasia.
pi_179211722
Hoeveel zouden de televisiegelden opbrengen?

Belgisch voetbal levert jaarlijks ruim 80 miljoen euro op. BRON
Nederlands voetbal 70,7 miljoen. BRON

150 à 200 miljoen moet toch lukken als je weet dat Frankrijk bijna 1 miljard opstrijkt en Duitsland, Italië, Spanje en Engeland zelfs meer dan 1 miljard.

Een Beneliga moet niet het doel hebben om met die 5 toplanden te concurreren. Wel om te concurreren met Portugal en Rusland voor de 6de plaats en om afstand te nemen van Oekraïne en Turkije.

Dit zijn de 20 populairste clubs uit Nederland en België van het seizoen 2017-18 (cijfers van worldfootball.net):

Ajax 49.670
Feyenoord 45.588
PSV 33.344
Club Brugge 26.558
FC Twente 25.059
Standard Luik 23.430
Heerenveen 20.318
AA Gent 19.744
Anderlecht 19.386
FC Utrecht 18.971
FC Groningen 18.613
NAC Breda 18.404
Vitesse 16.062
KRC Genk 15.392
AZ Alkmaar 14.644
KV Mechelen 13.559
PEC Zwolle 13.049
Roda JC 12.613
Willem 2 12.420
Antwerp FC 11.674 *

* Dat van Antwerp zal volgend jaar hoger liggen (ik verwacht niveau Genk/AZ) omdat dit jaar wegens de bouw van een nieuwe hoofdtribune er een beperkt aanbod was. De stedenbouwkundige vergunning voor extra plaatsen goed te keuren werd pas in april goedgekeurd. Volgend jaar bedraagt de capaciteit rond de 16.000

20 clubs
38 wedstrijden
en natuurlijk kerstvoetbal introduceren. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door berko13 op 17-05-2018 01:36:50 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:02:08 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_179213534
Goed verhaal, lekker kort, doen we niks mee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_179285751
zo snel mogelijk invoeren aub
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 oktober 2018 @ 21:44:38 #233
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182440986
nou, goed idee om met dat zooitje in België samen te gaan :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182454273
BENELIGA is een slecht idee. Een beker toernooi zou wel interessant zijn na de winterstop tussen de top 8 clubs van beiden landen die dan uit en thuis spelen in knock out (m.u.v de ploegen die nog in Europa zitten).
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Redactie Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 19:06:44 #235
274204 crew  Mexicanobakker
pi_182456757
Lekker corruptie binnenhalen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_182458888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker corruptie binnenhalen
Beneliga werkt niet. De financiële (Europese) belangen zijn te groot. Onderlinge wedstrijden tussen Belgische (en waarschijnlijk ook Nederlandse) clubs kunnen op een accoordje gegooid worden in het slot van de competitie.
pi_182495543
Dit zijn de 7 grootste Belgische clubs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met deze clubs in de eredivisie zou de eredivisie opnieuw een enigszins relevante competitie worden. Vandaag strijdt Nederland tegen Oostenrijk voor plaats 11 op de UEFA-ranking. De Beneliga zal tegen Rusland strijden voor plaats 6.

Mijn club is Beerschot trouwens en zal vooral in tweede klasse (eerste divisie in NL) vertoeven maar ik ben ervan overtuigd dat je ook een aantrekkelijke tweede klasse kan maken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 oktober 2018 @ 20:16:15 #238
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182578023
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:51 schreef berko13 het volgende:
Dit zijn de 7 grootste Belgische clubs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met deze clubs in de eredivisie zou de eredivisie opnieuw een enigszins relevante competitie worden. Vandaag strijdt Nederland tegen Oostenrijk voor plaats 11 op de UEFA-ranking. De Beneliga zal tegen Rusland strijden voor plaats 6.

Mijn club is Beerschot trouwens en zal vooral in tweede klasse (eerste divisie in NL) vertoeven maar ik ben ervan overtuigd dat je ook een aantrekkelijke tweede klasse kan maken.
strijden tegen corruptie lijkt me meer actueel dan strijden om plaatsen in Europa. De Belgische competitie is gewoon ziek
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:41:46 #239
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_182626524
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:03 schreef PSVCL het volgende:
zo snel mogelijk invoeren aub
Inderdaad, Ajax en PSV hebben een serieuze competitie nodig waar ze af en toe wat weerstand krijgen met het oog op hun ambities in Europa. Alleen vrees ik dat de Belgische ploegen de rest van de Eredivisie er al niet eens meer bij willen hebben, dit zou het niveau alleen maar omlaag halen ipv de beoogde kwaliteitsinjectie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:47:57 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182626606
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:41 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Inderdaad, Ajax en PSV hebben een serieuze competitie nodig waar ze af en toe wat weerstand krijgen met het oog op hun ambities in Europa. Alleen vrees ik dat de Belgische ploegen de rest van de Eredivisie er al niet eens meer bij willen hebben, dit zou het niveau alleen maar omlaag halen ipv de beoogde kwaliteitsinjectie.
kijk nou toch wat er aan de hand is in Belgïe, je haalt een stinkend hoopje poep binnen dat rot is van binnenuit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182707218
De mensen die denken dat dit alles niet in Nederland kan gebeuren (gebeurt) zijn echt wel naïef.
pi_183126683
quote:
Kompany betrekt Nederland in vurig pleidooi: ‘Het is belachelijk’

Vincent Kompany maakt zich zorgen over het verschil tussen Belgische topclubs en de Europese topclubs. De verdediger van Manchester City en de nationale ploeg van België breekt dinsdag in een pleidooi een lans voor een BeNe-League, een competitie waarbij clubs uit Nederland en België het tegen elkaar moeten opnemen.

"Het is belachelijk dat we nu nog spreken van Anderlecht, Club Brugge en Standard Luik, die competitief het gevoel hebben dat ze niet kunnen strijden tegen Barcelona en Real Madrid", zegt Kompany tegenover Sporza. Volgens klokkenluidersplatform Football Leaks denken Europese topclubs eraan om de Champions League in te ruilen voor een Super League, een nieuwe competitie met zestien grootmachten.

"Ik bekijk de toekomst van het voetbal helemaal anders”, aldus Kompany. “Ik vind eerst en vooral dat de competities van de kleine landen zich moeten verenigen. Zo simpel is het. Ik snap niet waarom landen als België en Nederland niet samengaan en een grotere competitie maken om opnieuw Europese topploegen te creëren.”

Kompany oppert dat ook Scandinavische landen en landen als Oostenrijk en Zwitserland samen kunnen optrekken. “Ik snap niet waarom ze achterblijven met kleine competities, die nooit of te nimmer de macht van de grote competities zullen inhalen. Als er een Super League komt, dan staan al die clubs er helemaal anders voor", aldus de stopper.
Vincent snapt het :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_183127299
Anderlecht, Club Brugge, Standard, PSV, Ajax, Feyenoord zal vast best goed zijn voor die clubs, de rest heeft er geen klote aan. Ik ben voor, maar dan voegen we de landen ook samen, incl. Luxemburg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 november 2018 @ 18:48:23 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183127945
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Vincent snapt het :)
de vraag andersom is of zo'n Super League interessant is. De aantrekkingskracht van nationale competities wordt nog weleens onderschat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_187181660
quote:
BeNeLiga op komst? Belgische topclubs plegen geheim overleg met CEO van voetbalbond

Dinsdag vond geheim topoverleg plaats over de BeNeLiga, een gemeenschappelijke competitie tussen Belgische en Nederlandse clubs. Onder meer Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe wordt gezien als een van de grote voorvechters van zo’n BeNeLiga.

Ongetwijfeld zullen heel wat clubleiders van hun stoel vallen bij het lezen van het nieuws dat er dinsdag topoverleg heeft plaatsgevonden over plannen voor een gemeenschappelijke Belgisch-Nederlandse competitie. Die zijn heel concreet: als het van Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe afhangt, komt die er liever vroeg dan laat.

Volgens onze informatie waren enkel clubs uit de G5 en de CEO van de Voetbalbond Peter Bossaert aanwezig op het geheime overleg. AA Gent daagde niet op. Naast Club Brugge stuurden Anderlecht, Standard en RC Genk iemand naar de vergadering.

De BeNeLiga is een oud idee, dat nu en dan van onder het stof wordt gehaald als het gaat over de competitiviteit van de Belgische en Nederlandse clubs in Europa. Door de krachten te bundelen, zouden de clubs uit de Lage Landen weer slagvaardig kunnen worden in Europa, vinden voorstanders. En een gemeenschappelijk tv-contract zou meer geld kunnen opleveren. Tegenstanders wijzen erop dat de grote afstanden dramatisch zijn voor supporters en stellen zich vragen of mensen wel warm lopen voor Charleroi-Groningen of Vitesse-Kortrijk.

Bossaert wel, François niet

Het heeft er dan ook alle schijn van dat de grote jongens de kleine clubs buiten het overleg wilden houden en het debat wilden voeren buiten de Pro League, de vereniging van alle profclubs. Vorige week zaten alle 24 profclubs samen om te stemmen over het competitieformat, maar daar werd niets gezegd over het idee van een BeNeLiga. Als de BeNeLiga er komt, is de G5 er sowieso in vertegenwoordigd, terwijl het bij de kleinere clubs vechten wordt om een plaatsje.

Er vonden naar verluidt al informele contacten plaats met Nederlandse voetbalbobo’s. Maar in Nederland is de directeur Eredivisie CV (de tegenhanger van onze Pro League) Jacco Swart ontslagnemend. Op 1 juni wordt hij opgevolgd door Mattijs Manders.

Opmerkelijk is dat de CEO van de Voetbalbond Peter Bossaert dinsdag aanwezig was, maar de CEO van de Pro League Pierre François niet. Pro League- en Genk-voorzitter Peter Croonen woonde het overleg evenmin bij, het was CEO Erik Gerits die Racing Genk vertegenwoordigde.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:26:32 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187181800
Alsjeblieft niet zeg.
Oh.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:39:12 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187181942
Goede zaak. Zoals gebruikelijk zijn de Belgen progressiever dan Nederlanders, wat zich ook uit in dat er veel minder gemeentegeld in voetbalclubs zit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:55:03 #248
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187182161
Ik denk dat dit wenselijk is voor de Belgen.

Waarschijnlijk levert deze competitie straks maar 2 of 3 clubs aan de CL en dat zullen Ajax, PSV en op een eventueel derde ticket zal Feyenoord de meeste kans maken denk ik. Geen enkele Belgische club in de CL zou niet acceptabel zijn voor de Belgen.

Voor Nederland is het goed dat de sterkere Belgische teams een heleboel "net-niet-clubjes" vervangen in NL die altijd promoveren/degraderen zoals Excelsior/Graafschap/Sparta/etc.

Je krijgt een betere competitie, maar of het samen meer opbrengt betwijfel ik.

Wat beter is, is als de Eredivisie teruggaat naar 16 clubs. Die 4 wedstrijden minder per jaar betekent dat we een maand eerder klaar kunnen zijn met de competitie wat meer ruimte biedt voor:
EK
WK
Nations League wedstrijden
Eventuele eindrondes in het Europees voetbal.
Bekerwedstrijden
Playoffs promotie-degradatie
Playoffs voor Europa League
Kwalificatie voor CL/EL

Wedstrijden genoeg. Ik denk dat Ajax en PSV die extra tijd goed kunnen gebruiken wanneer ze 4 wedstrijden minder spelen. Het verplaatsen van wedstrijden zoals dat met Ajax dit jaar gebeurde is niet wenselijk voor de andere clubs.

Eredivisie: 16 clubs (2 minder dan nu)
Eerste divisie: 16 clubs (4 minder dan nu)
Tweede divisie: 16 clubs

Eventueel derde en vierde divisies totdat je bij de competities uitkomt die alleen op zaterdag of zondag spelen.
pi_187184465
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:55 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat dit wenselijk is voor de Belgen.

Waarschijnlijk levert deze competitie straks maar 2 of 3 clubs aan de CL en dat zullen Ajax, PSV en op een eventueel derde ticket zal Feyenoord de meeste kans maken denk ik. Geen enkele Belgische club in de CL zou niet acceptabel zijn voor de Belgen.

Voor Nederland is het goed dat de sterkere Belgische teams een heleboel "net-niet-clubjes" vervangen in NL die altijd promoveren/degraderen zoals Excelsior/Graafschap/Sparta/etc.

Je krijgt een betere competitie, maar of het samen meer opbrengt betwijfel ik.

Wat beter is, is als de Eredivisie teruggaat naar 16 clubs. Die 4 wedstrijden minder per jaar betekent dat we een maand eerder klaar kunnen zijn met de competitie wat meer ruimte biedt voor:
EK
WK
Nations League wedstrijden
Eventuele eindrondes in het Europees voetbal.
Bekerwedstrijden
Playoffs promotie-degradatie
Playoffs voor Europa League
Kwalificatie voor CL/EL

Wedstrijden genoeg. Ik denk dat Ajax en PSV die extra tijd goed kunnen gebruiken wanneer ze 4 wedstrijden minder spelen. Het verplaatsen van wedstrijden zoals dat met Ajax dit jaar gebeurde is niet wenselijk voor de andere clubs.

Eredivisie: 16 clubs (2 minder dan nu)
Eerste divisie: 16 clubs (4 minder dan nu)
Tweede divisie: 16 clubs

Eventueel derde en vierde divisies totdat je bij de competities uitkomt die alleen op zaterdag of zondag spelen.
Ik denk dat minder wedstrijden niet de oplossing is. Een competitie moet wel 18 clubs houden. Dan kun je de inmiddels hoge stadionkosten op jaarbasis ook nog over twee extra wedstrijddagen verspreid terug verdienen
pi_187184704
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou het geweldig vinden, maar het is nu wel aan de late kant al. De boot is al gemist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')