abonnement Unibet Coolblue
pi_146675758
Sinds een week werkt de bediening (radiografisch) van onze mechanische ventilatie niet meer. Ik dacht eerst dat de mv kapot was, maar dat blijkt niet het geval. Vandaag heb ik hem helemaal schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Toen ik de stekker er weer in deed draaide hij in stand 1. Hij maakt iets minder geluid dan voorheen, die schoonmaakbeurt was dus niet onnodig. De bediening werkt echter nog steeds niet. Het kan niet zo zijn dat de batterijen van alle drie de schakelaars er opeens mee ophouden. Ze zijn nog maar 4 jaar oud en horen 10 jaar mee te gaan. Aan het apparaat valt niets af te zien, ziet er allemaal goed uit. Kan het zijn dat de ontvanger kapot is of is er een andere oorzaak? Iemand een idee hoe ik er achter kom?
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:17:51 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146681383
Je kunt sowieso de importeur bellen van het merk. Of de technische dienst.
pi_146684043
Zoek in je handleiding hoe je de afstandsbediening opnieuw moet aanmelden. Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Bij mij stroom eraf en dan binnen een bepaalde tijd op elke afstandsbediening 2 knoppen tegelijk indrukken.

Ik neem aan dat je voor het schoonmaken ook de stekker eruit hebt getrokken
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:14:04 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146684386
Heb je zo'n draadloze bediening als op deze foto ?



Dan kun je hem als volgt aanmelden. :)
Aanmelden van de bedieningsschakelaar

Het verdient de voorkeur om de rft-bedieningsschakelaar aan te melden in de nabijheid van de ventilatieunit. Hierdoor kan direct worden gecontroleerd of
de rft-bedieningsschakelaar goed is aangemeld.

Om een rft-bedieningsschakelaar aan te melden moet
eerst de voedingsspanning van de unit worden onderbroken
(ca. 15 seconden) door de stekker uit het stopcontact te
halen en deze daarna weer in het stopcontact te doen.
vervolgens moet binnen 2 minuten de rft-bedieningsschakelaar worden aangemeld bij de ventilatie-unit.

Dit kan worden gedaan door twee diagonaal geplaatste
knoppen van de rft-bedieningsschakelaar langer dan
één seconde tegelijkertijd in te drukken.
Als de rft-bedieningsschakelaar is aangemeld zal de
ventilatie-unit even in toerental variëren om aan te geven
dat de aanmelding is gelukt.

Hierna kan de ventilatie-unit door de rft-bedieningsschakelaar worden bediend. er kunnen maximaal
20 bedieningsschakelaars worden aangemeld.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:16:36 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146684485
Het komt in de praktijk heel veel voor dat de batterij sneller leeg is dan de aangegeven levensduur van 10 jaar; en ik spreek uit eigen ervaring :)
pi_146686541
Jep.. daar had mijne ook last van.. gelukkig was de MV zn schakelaar nog niet vergeten :P

(en heb ik gelukkig nog een handmatige knop om te kiezen tussen 1 en 3 :+ )
pi_147250285
Wordt lastig om een fatsoenlijk advies te geven of gebruikerservaringen te delen als er in de openingstopic niet wordt vermeld om welk merk en type mechanische ventilatie het is. Is het een Itho Ecofan 2 of ander merk?

Sowieso als je de stekker van de mechanische ventilatie eruit trekt dan moet je meestal opnieuw de afstandsbediening koppelen.
pi_147260122
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Het komt in de praktijk heel veel voor dat de batterij sneller leeg is dan de aangegeven levensduur van 10 jaar; en ik spreek uit eigen ervaring :)
:)
Laat die handjes wapperen!
pi_147260761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:01 schreef indochina het volgende:
Wordt lastig om een fatsoenlijk advies te geven of gebruikerservaringen te delen als er in de openingstopic niet wordt vermeld om welk merk en type mechanische ventilatie het is. Is het een Itho Ecofan 2 of ander merk?

Sowieso als je de stekker van de mechanische ventilatie eruit trekt dan moet je meestal opnieuw de afstandsbediening koppelen.
gelukkig is mijne niet zo achterlijk om het direct te vergeten.. anders werd t ook een mooie boel.. na een gesprongen zekering/aardlek/stroompanne meteen de boel op honderd :P
  woensdag 3 december 2014 @ 21:15:18 #10
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147261202
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:18 schreef cassatie14 het volgende:
Sinds een week werkt de bediening (radiografisch) van onze mechanische ventilatie niet meer. Ik dacht eerst dat de mv kapot was, maar dat blijkt niet het geval. Vandaag heb ik hem helemaal schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Toen ik de stekker er weer in deed draaide hij in stand 1. Hij maakt iets minder geluid dan voorheen, die schoonmaakbeurt was dus niet onnodig. De bediening werkt echter nog steeds niet. Het kan niet zo zijn dat de batterijen van alle drie de schakelaars er opeens mee ophouden. Ze zijn nog maar 4 jaar oud en horen 10 jaar mee te gaan. Aan het apparaat valt niets af te zien, ziet er allemaal goed uit. Kan het zijn dat de ontvanger kapot is of is er een andere oorzaak? Iemand een idee hoe ik er achter kom?
Meten is weten, vertrouwen is goed, controle is beter. Dus meten, die batterijen.
Share your talent, move the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')