abonnement Unibet Coolblue
pi_146988866
Op 18ct is 2 draadjes genoeg hoor. 16ct vind ik discutable, ligt ook aan hoe donker of licht de kleuren zijn. 14ct is zeker 3 draden voor mij.
pi_146989859
Godsamme, gooi een vol glas cola over mijn borduurmandje. Paniek enzo, maar hup meteen in het water en het ging er zo uit (en de blauwe hokjes dus ook :') ). Alleen patroon moet ik opnieuw uitprinten en mijn negenmaandenboek is een beetje nat. Maar volgens mij valt het wel mee.
Erge is dat ik het al heel lang zag aankomen. Zo van hmm ik moet daar iets op verzinnen, want nog even en er gaat wat overheen. Ben allang blij dat het meeste dus over mijn patroon ging. Die was niet origneel, maar een kopie dus phieuw.

Ik wilde het er net bij gaan pakken, nou moet ik wachten tot het weer droog is. :{
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:02:45 #128
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_146990091
:D Met 2 kruisjes/cm wordt die Zelda vanzelf wel huge bij een patroon dat 300-400 is. Dan mag je ook wel met 6 draden gaan borduren voor een beetje dekking :D En waar laat je een borduurwerk van 2 meter hoog... Denk dat het met 14 of 16 count een wat normaler formaat wordt en makkelijker borduurt.

Die Disney is mooi rebel-angel, zonde van die foute turquoise. Kan je dat nog beetje makelijk uithalen of zit het er helemaal doorheen en achter inmiddels?

Al 21 kleuren essnhills?! Ik had op 5 gegokt :P

Parking probeer ik maar niet eens. Zou gek worden van al die losse draadjes geloof ik. Ik borduur gewoon m'n draden zo ver mogelijk op en als dat niet kan hecht ik af. Hele einden oversteken vind ik niet prettig, zeker niet als het een donkere kleur is en er veel lichte kleuren tussen zitten.

Mijn HAED doe ik ook met 2 draden op 18 count maar ik vind het soms bij de donkere kleuren niet helemaal dekken. Denk dat ik een volgende niet op witte Aida zou maken maar op naturel of grijs. Dat schijnt omdat het minder heldere kleuren zijn minder door denk ik.

Zondag had ik de eerste volle bladzijde van m'n HAED af *O* Moet alleen de foto nog ff uploaden. Nu lekker bezig met de pagina erboven en die gaat een stuk vlotter. Evenveel verschillende kleuren maar veel meer aangesloten vlakken per kleur, minder dwars door elkaar.
pi_146991050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:02 schreef Jojogirl het volgende:
:D Met 2 kruisjes/cm wordt die Zelda vanzelf wel huge bij een patroon dat 300-400 is. Dan mag je ook wel met 6 draden gaan borduren voor een beetje dekking :D En waar laat je een borduurwerk van 2 meter hoog... Denk dat het met 14 of 16 count een wat normaler formaat wordt en makkelijker borduurt.

Die Disney is mooi rebel-angel, zonde van die foute turquoise. Kan je dat nog beetje makelijk uithalen of zit het er helemaal doorheen en achter inmiddels?

Al 21 kleuren essnhills?! Ik had op 5 gegokt :P

Parking probeer ik maar niet eens. Zou gek worden van al die losse draadjes geloof ik. Ik borduur gewoon m'n draden zo ver mogelijk op en als dat niet kan hecht ik af. Hele einden oversteken vind ik niet prettig, zeker niet als het een donkere kleur is en er veel lichte kleuren tussen zitten.

Mijn HAED doe ik ook met 2 draden op 18 count maar ik vind het soms bij de donkere kleuren niet helemaal dekken. Denk dat ik een volgende niet op witte Aida zou maken maar op naturel of grijs. Dat schijnt omdat het minder heldere kleuren zijn minder door denk ik.

Zondag had ik de eerste volle bladzijde van m'n HAED af *O* Moet alleen de foto nog ff uploaden. Nu lekker bezig met de pagina erboven en die gaat een stuk vlotter. Evenveel verschillende kleuren maar veel meer aangesloten vlakken per kleur, minder dwars door elkaar.
Besloten hem op 14ct te maken. Er zitten 65 kleuren in, dus ik ga iedere keer wat bestellen. Want ik ga het niet voor haar betalen, dat mag ze lekker zelf doen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:10:18 #130
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_146992717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:20 schreef JSJT het volgende:
Dat Disney patroon is echt super. Ik heb van dezelfde verkoopster de disney stained glass gekocht. Jammer genoeg zijn er ook in dat patroon 2 kleuren met hetzelfde symbool. Heb haar gemaild en had onmiddellijk antwoord dat ze het deze avond zou aanpassen. Laat ons hopen...
Ik zou hem op 18 count aida maken. Zijn 2 draadjes effectief dekkend genoeg of zijn er hier ook borduursters die 3 draadjes gebruiken op 18 count?
bij mij had ze het in een dag geregeld.

essnhills heb je ergens een afbeelding van hoe het word

blegh even de fout uit m'n borduurwerk gehaald :(
maar we gaan met frisse zin weer verder
W
Z
E
pi_146994954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:02 schreef Jojogirl het volgende:

Al 21 kleuren essnhills?! Ik had op 5 gegokt :P

Mijn HAED doe ik ook met 2 draden op 18 count maar ik vind het soms bij de donkere kleuren niet helemaal dekken. Denk dat ik een volgende niet op witte Aida zou maken maar op naturel of grijs. Dat schijnt omdat het minder heldere kleuren zijn minder door denk ik.

In totaal zijn het bijna 80 kleuren geloof ik.

Het garen is trouwens bij de donkere kleuren wat dunner dan bij de lichte kleuren. Het was mijn moeder en ik namelijk ook opgevallen, en toen hebben we het een keer opgezocht. Het had volgens mij iets te maken met het verfproces o.i.d. Dus de donkere kleuren dekken idd iets minder ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:10 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

bij mij had ze het in een dag geregeld.

essnhills heb je ergens een afbeelding van hoe het word

blegh even de fout uit m'n borduurwerk gehaald :(
maar we gaan met frisse zin weer verder
Ik heb van deze kaart een patroon gemaakt :)

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146995060
Ik heb trouwens zojuist een doos met borduurspul gekregen van m'n ex-schoonmoeder. Die had ze nog liggen op zolder :D

Ik ga straks eens even bekijken wat er allemaal in zit. Ik heb even snel gespiekt en zo te zien is alles nog nieuw in de verpakking.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146995465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:22 schreef essnhills het volgende:
Ik heb trouwens zojuist een doos met borduurspul gekregen van m'n ex-schoonmoeder. Die had ze nog liggen op zolder :D

Ik ga straks eens even bekijken wat er allemaal in zit. Ik heb even snel gespiekt en zo te zien is alles nog nieuw in de verpakking.
Cool, mijn schoonmoeder was er mee gestopt, kon t niet meer zien dus. Maar heeft ze paar jaar geleden al gedaan helaas
pi_146998522
Mijn excuses voor het off topic gaan, maar het moet me ff van het hart... Mijn man is vandaag mijn verjaardag vergeten... :'(
pi_146999038
Oh... Wat lullig...
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:57:52 #136
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146999874
Even off-topic: zijn jullie lid van een borduurgroep op facebook?
pi_147000050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:22 schreef JSJT het volgende:
Mijn excuses voor het off topic gaan, maar het moet me ff van het hart... Mijn man is vandaag mijn verjaardag vergeten... :'(
Whut???? Ik zou gewoon met naald en draad de datum in zijn arm borduren... Is ie nou helemaal?? oO/
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 20:10:29 #138
382129 crew  Donna
pi_147000354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:57 schreef Ceviche het volgende:
Even off-topic: zijn jullie lid van een borduurgroep op facebook?
Welke?
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 20:11:27 #139
382129 crew  Donna
pi_147000394
Oh JSJT wat stom. Ik zou huilen denk ik. }:|
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:38:26 #140
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147001547
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:10 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Welke?
Borduren en borduurpatronen, en inmiddels simones borduurvriendinnen. Ik vraag me af of de sfeer altijd zo 'typisch' is op die pagina van simone. Zag eerder dat er veel reacties waren op de eerste pagina, in de trant van: 'kom naar simones pagina', 'stel deze vraag ook op simones pagina' etcetera, allemaal gepost door die simone.

Nou zag ik op die eerste pagina een post staan van iemand die zich afvroeg of mensen haar irritant vonden, want dat had ze op een andere pagina gehoord (ze zou overenthousiast zijn en teveel posten). Daaronder heel veel reacties, dat ze er zich niets van moest aantrekken en lekker door moest posten ^O^

Stond helemaal onderaan een reactie van die simone, iets in de trant van dat het terecht was en 'je noemde mij een dierenbeul'.

Kan dit hele voorval niet terugvinden helaas ;( maar ik weet niet, ik vind het gewoon een beetje raar.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 20:42:58 #141
382129 crew  Donna
pi_147001718
Is dat niet gewoon een beetje het Gerda niveau wat op veel Facebook pages heerst? :'(
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:45:02 #142
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_147001803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:42 schreef DonnaRush het volgende:
Is dat niet gewoon een beetje het Gerda niveau wat op veel Facebook pages heerst? :'(
Ben bang van wel. Maar goed, ik ben pas 1 dag lid van die pagina :') :D
pi_147002250
Ik heb geen facebook-group ambities meer na mijn kijkjes in diverse haakgroepen... inderdaad de gerda's daar was ik snel zat. Ik volg wel spritestitch.com en diverse handwerkpagina's, puur omdat daar wel eens leuke dingen gepost worden, ter inspiratie zeg maar.
Maar borduren doe ik gewoon lekker vanuit spritestitich en hier.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 21:08:25 #144
382129 crew  Donna
pi_147002778
Ik volg idd wel een aantal creatieve pagina's van tijdschriften enzo.

En ik startte ooit een anti Gerda haakgroep. Failed. Probeer m nu over te dragen haha. >:)
pi_147003723
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:56 schreef Risu het volgende:
Godsamme, gooi een vol glas cola over mijn borduurmandje. Paniek enzo, maar hup meteen in het water en het ging er zo uit (en de blauwe hokjes dus ook :') ). Alleen patroon moet ik opnieuw uitprinten en mijn negenmaandenboek is een beetje nat. Maar volgens mij valt het wel mee.
Erge is dat ik het al heel lang zag aankomen. Zo van hmm ik moet daar iets op verzinnen, want nog even en er gaat wat overheen. Ben allang blij dat het meeste dus over mijn patroon ging. Die was niet origneel, maar een kopie dus phieuw.

Ik wilde het er net bij gaan pakken, nou moet ik wachten tot het weer droog is. :{
Ohnee!! Wat een nachtmerrie, gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Ik moet er niet aan denken dat er iets over mn borduurwerk heen gaat!

Ik ben lid van een paar haak en borduurpagina's, maar scroll puur langs foto's voor inspiratie en kijken naar al het moois. Vooral de engelse haed pagina's vind ik leuk. Maar lees nooit wat er geschreven word want dan erger ik me toch vooral ;).

Ik denk nog een uurtje en dan pagina af *O* foto volgt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lalena op 25-11-2014 21:47:31 ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:44:37 #146
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_147004536
Ik ben lid van de fb groep randje per week. Truttigheid ten top maar vond de randjes wel leuk om te borduren. (Ik loop inmiddels maanden achter)
En ik ben beheerder van de fb groep creatief geknutsel. Verder lees ik graag blogs en zit ik hier vaak. :@ :@
pi_147004745
Heeft haed een pagina?? Oeh toch es checken dan. Hoewel enigzins gevaarlijk denk ik
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 22:09:15 #148
382129 crew  Donna
pi_147005626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:49 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft haed een pagina?? Oeh toch es checken dan. Hoewel enigzins gevaarlijk denk ik
Ben net lid geworden. Zeker gevaarlijk. Ik volg ook Borduurblad op Facebook. Ook wel leuk en ze strooien je timeline iig niet vol. :D
pi_147005829
Borduurblad volg ik ook, net als cross stitch collection en crazy cross stitch en cross stitch world geloof ik. Allemaal leuk! Ik zal die haed es zoeken...
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 22:15:32 #150
382129 crew  Donna
pi_147005960
Ik ehhh moet eerst m'n Action tulpjes maar even afmaken voordat ik al die pagina's ga bekijken. :X
Zou vorige week al, maar ben steeds aan het Sinterklaas shoppen
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')