http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht dat Max Chilton gaat rijden wordt steeds sterker.
Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gptoday.com/fu(...)terham_parts_safety/
Leuk, in zo'n tweedehands bak...
Schijnbaar zit er toch meer achter Kobayashi's tweet uit Rusland.
Die post was neergezet voordat Koba door het team gerustgesteld was dat het veilig was. Anders zou hij niet ingestapt zijn (of wel, maar dan moet hij achteraf niet zeuren over de risico's, omdat hij die dan bewust neemt) .quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet om nu Captain Hindsight uit te hangen, maar dit verbaast me eigenlijk niet. Koba zet zo'n post niet voor niets in een prive-gedeelte van zijn Facebook pagina, dat was geen bericht om het team publieke zwart te maken maar om zijn zorgen te uiten in een familiare kring. En waarom zou ie zich zorgen maken als er niets aan de hand zou zijn zoals het team uiteindelijk zelf zei.
In ieder geval binnen de 107% rijden, en waarschijnlijk niet al te lang racen inderdaad, en dan het geld voor P10 claimen om de schuldeisers af te betalen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Vraag mij af wat ze gaan rijden. 1 rondje per training. 1 tijd neerzette voor Q1 en dan 1 rondje racen?
Met zulke berichten zal geen enkele investeerder er zijn vingers aan willen branden denk ik zo..quote:Caterham mag in Abu Dhabi dan weer van de partij zijn, voor de langere termijn ziet de toekomst er nog altijd bijzonder somber uit. Er zijn twijfels of het team wel op tijd een auto voor 2015 kan produceren.
Onder het vorige management werd al gewerkt aan een nieuw chassis, maar sinds het team onder curatele staat, zijn de werkzaamheden stilgelegd. Op de fabriek gebeurt momenteel niets. Voor de race in Abu Dhabi is een kernteam samengesteld van medewerkers die op projectbasis zijn ingehuurd.
De kans dat Caterham nog een nieuwe auto kan produceren voor volgend seizoen slinkt met de dag. Dat betekent dat wanneer er een partij wordt gevonden die de renstal wil overnemen, het chassis van 2014 zal moeten worden hergebruikt.
De regelwijzigingen voor volgend jaar omvatten onder meer de hoogte van de voorkant van het chassis. Hoewel sommige teams stellen dat hun huidige auto’s hiervoor niet geschikt zijn, zou Caterham in theorie aan de regels kunnen voldoen.
Een groter probleem is dat de krachtbron van Renault die voor 2015 wordt gehomologeerd ingrijpende wijzingen vereist aan de onderdelen eromheen. Daar hangt een kostbaar en tijdrovend process aan vast. Renault stelt voor dat Caterham de motor van 2014 blijft gebruiken om kosten te besparen.
Onder de huidige regels mag een fabrikant echter maar één krachtbron homologeren en dat betekent dat het 2014-model volgend seizoen niet langer legaal is. Renault en het vorige management van Caterham hebben de FIA om dispensatie gevraagd, maar het is niet bekend of dat verzoek nog loopt bij de F1 Commission en de World Motor Sport Council.
onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horenquote:
Ik zie het nog gebeuren dat de monteurs de auto over het hele circuit duwen, om dat prijzengeld maar zeker te stellenquote:Op woensdag 19 november 2014 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
onderweg?! Morgen avond/late middag is de scrutineering, dan mogen ze eens flink gaan opschieten als ze en de pitbox en de wagens moeten opbouwen. Als ik Adam Coopers blog correct lees heeft Ferrari de motoren meegenomen, dat wilt dus zeggen dat ze die ook nog moeten gaan inbouwen.... Nachtwerkje zo te horen
Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.quote:Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Opzich wel, 70 miljoen pond in 1996 staan ongeveer gelijk aan 150 miljoen euro nu en dat budget hebben ze nu ook schijnt (https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees).
Toen werden ze kampioen, nu staan ze 3e en realistisch gezien misschien 5e of zelfs 6e. McLaren en Ferrari hebben de plank misgeslagen en de Mercedesmotor doet natuurlijk ook veel dus dit jaar is misschien niet helemaal representatief.
Maar als dit klopt: http://www.grandprix.com/ns/ns00047.html dan was het Benneton die in 1995 won met een budget van 43.3 miljoen dollar. Dat is nu 66 miljoen dollar / 53 miljoen euro. Zelfs Marussia had meer budget.
Maar dat gaat nu nooit meer lukken, of de CVC moet meer geld weggeven of ze moeten er een complete specserie van maken en dan heb je geen F1 meer.
Maar de F1 is helemaal niet ultieme qua technologie.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind je het gek, kijk hoeveel man er naar de schermen zit te turen.
Zoals Vettel zegt ´´de auto moet met een computer worden gestart, in hoeverre heeft dit nog met racen te maken´´.
Het punt is dat mensen DENKEN het ultieme te willen qua technologie, maar de realiteit is dat vooruitgang in dit opzicht zeker geen verbetering is bij de F1.
Gelukkig is dit besef er bij genoeg mensen, zoals coureurs als Vettel (en Button, maar die lijkt snel weg te zijn...) al wordt daar niet genoeg naar geluisterd.
Nee, toch niet.quote:
quote:Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.
“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.
“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.
“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.
“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.
“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”
Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.
But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.
Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.
“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.
“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
quote:Full statement from Ferrari confirming Sebastian Vettel's arrival:
'Scuderia Ferrari announces that it has reached an agreement of three years duration with Sebastian Vettel, who will drive for the team as from the 2015 season. The driver line-up next season will consist of Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel.
Scuderia Ferrari has decided to put its faith in the youngest multiple champion in the history of Formula 1” commented Scuderia Ferrari Team Principal, Marco Mattiacci. “In Formula 1 terms, Sebastian Vettel is a unique combination of youthfulness and experience and he brings with him that sense of team spirit which will prove invaluable when, together with Kimi, they tackle the challenges awaiting us, as we aim to be front runners again as soon as possible. With Sebastian, we all share a thirst for victory as well as enthusiasm, a strong work ethic and tenacity; key elements for all the Scuderia members to write a new chapter in the history of Ferrari.”
“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Sebastian Vettel. “When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari. I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the Prancing Horse built in Maranello. The Scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
quote:Will Stevens maakt in Abu Dhabi zijn debuut in de Formule 1. De 23-jarige Brit is voor het raceweekend in de Verenigde Arabische Emiraten aangewezen als teamgenoot van Kamui Kobayashi. Dat heeft Caterham laten weten. Stevens kwam zowel dit als vorig jaar tijdens een test al in actie voor het team.
Stevens legde tijdens zijn eerdere testsessies voor Caterham ruim 1.100 kilometer af en behaalde daarmee zijn FIA-superlicentie. De Brit maakte deel uit van de Caterham Racing Academy en reed de afgelopen seizoenen in de World Series by Renault 3.5. In die klasse boekte hij dit jaar twee overwinningen en eindigde hij als zesde in het kampioenschap. In 2013 was hij, in dezelfde klasse, op de vierde plaats geëindigd.
"Ik ben enorm blij dat ik deze kans krijg en ben iedereen bij Caterham F1 zeer dankbaar", zegt Stevens over zijn deelname aan de komende Formule 1-race. "Na al het werk dat we tijdens tests samen hebben verzet, heb ik het gevoel dat ik klaar ben voor mijn debuut. Hopelijk wordt dit iets dat we in 2015 kunnen voortzetten."
In de eerste zestien races van dit seizoen was Marcus Ericsson de tweede coureur van Caterham, maar de Zweed liet zijn contract onlangs ontbinden. Het zitje werd vervolgens aangeboden aan André Lotterer, maar hij bedankte voor de eer. Robin Frijns, als testcoureur aan het team verbonden, bleek geen kandidaat.
No shit Sherlock!quote:Het is nog niet bekend waar Fernando Alonso volgend seizen gaat rijden. Volgens Louis Dekker is de kans groot dat hij voor McLaren gaat kiezen. "Deze renstal gaat volgend seizoen met motoren van Honda rijden, en die zijn op zoek naar een kanon achter het stuur."
Das wel zo'n mongoolquote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Wie?quote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelenquote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef franklop het volgende:
F1 kenner Louis Dekker;
[..]
No shit Sherlock!
Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een kanon, toe maar. Moet je wel goed richten, want anders kun je geen concurrenten uitschakelen
zo bedoel jequote:Op donderdag 20 november 2014 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan wordt het net super mario kart, de banden van de tegenstander lekschieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |