abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146641056
Ik word zo triest, depressief zelfs, van dat gehak op minima en mensen die de eindjes niet meer aan elkaar krijgen. Het is zo gemakkelijk vanuit een luxe positie te oordelen.
Als de hypotheek te hoog wordt wordt er geschreeuwd dat men niet vol op twee inkomens een hypotheek aan had moeten gaan. Maar wie zegt dat ze dat deden? Heeft de alleenstaande nooit een hypotheek? Kan een bescheiden hypotheek niet ook een probleem worden bij werkeloosheid en uiteindelijk bijstand? Geen recht op huursubsidie tenslotte en in de bijstand krijg je geen HRA.

Teveel willen kopen? De nieuwste IPhone, de nieuwste TV? Hoe verzinnen jullie het. Teveel "dubbeltje op zijn kant" gekeken en niet beseffen dat daar alleen bijzondere gevallen getoond worden? Kijkcijfers en zo?

En mensen die een riant inkomen hebben zijn de harde werkers? En mensen met een minimaal inkomen werken niet hard? My God.. Ik ken mensen die zich werkelijk te pleuris werken. Zo hard dat jullie schreeuwers het geen week zouden uithouden. 80-90 uur per week van huis met absurde werktijden, twee banen ook nog.. Zwaar fysiek, vies en ondergewaardeerd werk. En nog geen bijstand voor een gezin binnen harken. Pure uitbuiting maar ze moeten toch wat. Werken en slapen is waar hun leven uit bestaat. Hadden ze maar een vak moeten leren? Hebben ze gedaan.. alleen kunnen ze geen fatsoenlijke baan krijgen door de hoge werkeloosheid.

Ook die mensen worden geconfronteerd met lastenverzwaring na lastenverzwaring. Wonen in een krot op kamers of nog/weer bij hun ouders want zelfstandig wonen is voor hen onbetaalbaar. Niks geen luxe, niks geen nieuwe tv of IPhone. Jassen met rafelige mouwen, broeken met gaten en schoenen waar de gaten invallen. Hun zorgverzekering is minimaal.. doorgaans alleen basis en in het slechtste geval ook nog eens met een verhoogd eigenrisico anders komen zij in de problemen met het betalen van de maandelijkse premie. Een buffer hebben ze niet want ze hebben elke cent nodig om simpelweg in leven te blijven.

Deze mensen werken zich letterlijk kapot. Krijgen door dat zware werk fysieke problemen. Alleen kunnen zij geen rust nemen want dan krijgen ze geen loon. Ook kunnen zij wel naar de huisarts maar de nodige zorg (medicatie, fysiotherapie, operaties, MRI's e.d.) kunnen zij niet betalen.

Stel dat zo iemand een frozen shoulder krijgt door het zware werk. Enig idee van wat hen dat gaat kosten?
- ¤375.- eigen risico
- ¤619,50 fysiotherapie
- ¤35.- bijdrage medicatie
Totaal: ¤1029,50 + inkomensdaling door geen recht op ziekteverlof.

En wat als hun auto die zij nodig hebben voor hun werk door die absurde werktijden, kapot gaat? Wat dan?

Dit zijn mensen die werken. Harder werken dan die mensen met hun grote bek hier over de minima en dat de 'hardwerkende Nederlander' financieel moet opdraaien voor de minima.

WTF. Leer nu eens nadenken.
pi_146645504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:52 schreef Ouder1 het volgende:
Ik word zo triest, depressief zelfs, van dat gehak op minima en mensen die de eindjes niet meer aan elkaar krijgen. Het is zo gemakkelijk vanuit een luxe positie te oordelen.
Als de hypotheek te hoog wordt wordt er geschreeuwd dat men niet vol op twee inkomens een hypotheek aan had moeten gaan. Maar wie zegt dat ze dat deden? Heeft de alleenstaande nooit een hypotheek? Kan een bescheiden hypotheek niet ook een probleem worden bij werkeloosheid en uiteindelijk bijstand? Geen recht op huursubsidie tenslotte en in de bijstand krijg je geen HRA.

Teveel willen kopen? De nieuwste IPhone, de nieuwste TV? Hoe verzinnen jullie het. Teveel "dubbeltje op zijn kant" gekeken en niet beseffen dat daar alleen bijzondere gevallen getoond worden? Kijkcijfers en zo?

En mensen die een riant inkomen hebben zijn de harde werkers? En mensen met een minimaal inkomen werken niet hard? My God.. Ik ken mensen die zich werkelijk te pleuris werken. Zo hard dat jullie schreeuwers het geen week zouden uithouden. 80-90 uur per week van huis met absurde werktijden, twee banen ook nog.. Zwaar fysiek, vies en ondergewaardeerd werk. En nog geen bijstand voor een gezin binnen harken. Pure uitbuiting maar ze moeten toch wat. Werken en slapen is waar hun leven uit bestaat. Hadden ze maar een vak moeten leren? Hebben ze gedaan.. alleen kunnen ze geen fatsoenlijke baan krijgen door de hoge werkeloosheid.

Ook die mensen worden geconfronteerd met lastenverzwaring na lastenverzwaring. Wonen in een krot op kamers of nog/weer bij hun ouders want zelfstandig wonen is voor hen onbetaalbaar. Niks geen luxe, niks geen nieuwe tv of IPhone. Jassen met rafelige mouwen, broeken met gaten en schoenen waar de gaten invallen. Hun zorgverzekering is minimaal.. doorgaans alleen basis en in het slechtste geval ook nog eens met een verhoogd eigenrisico anders komen zij in de problemen met het betalen van de maandelijkse premie. Een buffer hebben ze niet want ze hebben elke cent nodig om simpelweg in leven te blijven.

Deze mensen werken zich letterlijk kapot. Krijgen door dat zware werk fysieke problemen. Alleen kunnen zij geen rust nemen want dan krijgen ze geen loon. Ook kunnen zij wel naar de huisarts maar de nodige zorg (medicatie, fysiotherapie, operaties, MRI's e.d.) kunnen zij niet betalen.

Stel dat zo iemand een frozen shoulder krijgt door het zware werk. Enig idee van wat hen dat gaat kosten?
- ¤375.- eigen risico
- ¤619,50 fysiotherapie
- ¤35.- bijdrage medicatie
Totaal: ¤1029,50 + inkomensdaling door geen recht op ziekteverlof.

En wat als hun auto die zij nodig hebben voor hun werk door die absurde werktijden, kapot gaat? Wat dan?

Dit zijn mensen die werken. Harder werken dan die mensen met hun grote bek hier over de minima en dat de 'hardwerkende Nederlander' financieel moet opdraaien voor de minima.

WTF. Leer nu eens nadenken.
En wat dacht je van mensen die in eerste instantie alles nog gewoon konden betalen maar door een UWV aan de bedelstaf geholpen worden omdat ze dubbel gestraft worden door het boete systeem wat mensen regelrecht de afgrond in duwt, 1 komma of 1 keer iets te laat iets melden zonder de intentie de zaak op te lichten worden onredelijk aangepakt.
Dan is een 500 euro terugbetaling aan teveel ontvangen gelden al gauw een 1ooo of meer.
De vinger naar de overheid wijst daar naar toe, zelfde bij een boete lullig eigen schuld maar daar blijft het dan niet bij, vroeger als je een boete niet kon betalen kon je die uitzitten, nu wordt je eerst 3 maal gegijzeld en lopen de kosten alleen maar op. ondertussen ben je dan je baan en zekerheden kwijt.
schulden die nog overzichtelijk waren worden ineens 2 a 3 keer zoveel.
afbetalingsregelingen zijn ze bij het cjib niet van gediend. evenals bij de staat, die schulden blijven gewoon staan en moeten voldaan worden.
De grootste groep wanbetalers van de zorgverzekering zijn jongeren. Het loon wat zij krijgen (als ze werken) is te weinig om zelfstandig van te kunnen leven.

Het is bekent dat mensen wanneer ze in uitzichtloze posities terecht komen overal schijt aan gaan krijgen.Wat dat betekent zien we in het financiele plaatje terug.

Ik hoor wel eens geluiden van schaf de uitkeringen af, dan denk ik besef je wel wat je zegt en de consequency van wat je zegt.
Hoe minder mensen geld te besteden hebben hoe hoger de werkloosheid wordt want ze kopen niks meer. En hoe meer mensen in een uitkering belanden hoe groter de staatsschuld wordt.

We keken met afgrijzen naar de grieken en naar de uitwassen daarvan(gouden dageraad) maar onbegrijpelijk was het niet. De europa gezinde regering liet je stikken, de gouden dageraad gaf de ëchte grieken te eten.
There is only one religion
pi_146645640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

En wat dacht je van mensen die in eerste instantie alles nog gewoon konden betalen maar door een UWV aan de bedelstaf geholpen worden omdat ze dubbel gestraft worden door het boete systeem wat mensen regelrecht de afgrond in duwt, 1 komma of 1 keer iets te laat iets melden zonder de intentie de zaak op te lichten worden onredelijk aangepakt.
Dan is een 500 euro terugbetaling aan teveel ontvangen gelden al gauw een 1ooo of meer.
De vinger naar de overheid wijst daar naar toe, zelfde bij een boete lullig eigen schuld maar daar blijft het dan niet bij, vroeger als je een boete niet kon betalen kon je die uitzitten, nu wordt je eerst 3 maal gegijzeld en lopen de kosten alleen maar op. ondertussen ben je dan je baan en zekerheden kwijt.
schulden die nog overzichtelijk waren worden ineens 2 a 3 keer zoveel.
afbetalingsregelingen zijn ze bij het cjib niet van gediend. evenals bij de staat, die schulden blijven gewoon staan en moeten voldaan worden.
De grootste groep wanbetalers van de zorgverzekering zijn jongeren. Het loon wat zij krijgen (als ze werken) is te weinig om zelfstandig van te kunnen leven.

Het is bekent dat mensen wanneer ze in uitzichtloze posities terecht komen overal schijt aan gaan krijgen.Wat dat betekent zien we in het financiele plaatje terug.

Ik hoor wel eens geluiden van schaf de uitkeringen af, dan denk ik besef je wel wat je zegt en de consequency van wat je zegt.
Hoe minder mensen geld te besteden hebben hoe hoger de werkloosheid wordt want ze kopen niks meer. En hoe meer mensen in een uitkering belanden hoe groter de staatsschuld wordt.

We keken met afgrijzen naar de grieken en naar de uitwassen daarvan(gouden dageraad) maar onbegrijpelijk was het niet. De europa gezinde regering liet je stikken, de gouden dageraad gaf de ëchte grieken te eten.
Ook dat idd.

Maar de VVD schapen blijven geloven dat deze mensen lui zijn, niet willen werken en niet met geld om kunnen gaan.
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 14:26:15 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146645837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook dat idd.

Maar de VVD schapen blijven geloven dat deze mensen lui zijn, niet willen werken en niet met geld om kunnen gaan.
Jij wordt depressief van wat wat gebruikers op een forumpje zeggen? Meid toch, tis wat. Maar ondertussen zelf dan wel vrolijk blijven generaliseren, met je VVD schapen, terwijl je dat andersom ontzettend vervelend vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_146645917
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij wordt depressief van wat wat gebruikers op een forumpje zeggen? Meid toch, tis wat. Maar ondertussen zelf dan wel vrolijk blijven generaliseren, met je VVD schapen, terwijl je dat andersom ontzettend vervelend vindt.
Bedenk even waarom die mensen VVD stemmen en luister eens naar wat ze zeggen. Echt nadenken kunnen ze dus niet en ze blaten hun grote leider Pinoccio gewoon na. Schapen dus.
pi_146646002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:40 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat veel mensen maar betalen om van het gedonder af te zijn, VVD of niet. Incassobureau's kunnen echt schaamteloos ver gaan. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik net in mijn nieuwe woning trok. Er lagen nogal wat aanmaningen voor de vorige bewoner in de brievenbus, en na een paar dagen belde er een meneer in een net pak aan die zich voorstelde als "deurwaarder" van incassobureau zus-en-zo en of hij even binnen mocht komen. Toen ik hem om een legitimatie vroeg en naar het gerechtelijk bevel wat hij bij zich moet hebben om als deurwaarder op te mogen treden vertrok hij terstond weer zonder commentaar. Dit is hierna nog tweemaal gebeurd, en ik heb uiteindelijk aangegeven gewoon de politie erbij te halen als het nog een keer voorvalt. Sindsdien niets meer vernomen.
Jij bent veel te geduldig geweest. De eerste keer wist jij al hoe laat het was, jij wist - als ik het goed begrijp - dat die man zich frauduleus voordeed als deurwaarder. Ik zou daar al direct de politie hebben ingeschakeld. Nummerplaat en uiterlijke kenmerken noteren en aangifte doen. Dit soort misdrijven kan je niet stevig genoeg aanpakken. Ook het best eerst om de naam vragen voordat je hem vraagt om zich te identificeren, met een beetje geluk krijg je wel de echten naam. Ondertussen natuurlijk wel vriendelijk blijven, want we moeten ons niet verlagen tot hun niveau.

Geen verrassing trouwens, zoals ik al zei, dit soort bedrijven en criminaliteit zijn innig verweven. Het is een gemakkelijke manier om geld te 'verdienen'. Tegenwoordig is de hoogte van de rekening nog enigszins gelimiteerd - verre van voldoende aangezien 1 brief versturen niet zoveel kost - maar vroeger konden ze elk bedrag aanrekenen wat ze wilden. Daar komen mensen met een zeer slecht karakter op af die hun medemens willen uitbuiten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 14:32:23 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146646082
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bedenk even waarom die mensen VVD stemmen en luister eens naar wat ze zeggen. Echt nadenken kunnen ze dus niet en ze blaten hun grote leider Pinoccio gewoon na. Schapen dus.
Dus jij mag wel generaliseren? Maar anderen niet? Dat is wat je doet nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_146646172
Waarom is het zo lastig voor te stellen dat mensen dingen kunnen meemaken waardoor ze het even niet meer weten en in de schulden terecht komen?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:36:16 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646223
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is het zo lastig voor te stellen dat mensen dingen kunnen meemaken waardoor ze het even niet meer weten en in de schulden terecht komen?
Omdat we in 2014 leven, in een egocentrische maatschappij zonder inlevingsvermogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 14:36:31 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146646229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is het zo lastig voor te stellen dat mensen dingen kunnen meemaken waardoor ze het even niet meer weten en in de schulden terecht komen?
dát kan absoluut. Iets wat ik dan ook meerdere malen gesteld heb. Die groep heb je. Die mogen dan ook geholpen worden. Maar er is een grotere groep die niet 'dingen meegemaakt' hebben maar in de schulden zitten omdat ze simpelweg niet met geld om kunnen gaan.

Laten we nou niet doen alsof het overgrote deel van de mensen in de schulden zit volkomen buiten hun macht om.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_146646250
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Omdat we in 2014 leven, in een egocentrische maatschappij zonder inlevingsvermogen.
Mwau, fok is niet representatief voor de werkelijkheid (gelukkig).
pi_146646260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dát kan absoluut. Iets wat ik dan ook meerdere malen gesteld heb. Die groep heb je. Die mogen dan ook geholpen worden. Maar er is een grotere groep die niet 'dingen meegemaakt' hebben maar in de schulden zitten omdat ze simpelweg niet met geld om kunnen gaan.

Laten we nou niet doen alsof het overgrote deel van de mensen in de schulden zit volkomen buiten hun macht om.
Waarom leg je je focus op de mensen die niet met geld om kunnen gaan?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:37:53 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, fok is niet representatief voor de werkelijkheid (gelukkig).
Oh nee, dat haal ik niet uit fok verder, meer in z'n algemeen. Gelukkig maar inderdaad want ik zie hier soms meningen en verhalen voorbij komen waar ik spontaan van uit mijn ogen begin te bloeden. Hun goed recht om die mening te hebben, daar niet van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:38:37 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Laten we nou niet doen alsof het overgrote deel van de mensen in de schulden zit volkomen buiten hun macht om.
Laten we nou niet doen alsof het overgrote deel van de mensen in de schulden hier volledig en bewust voor gekozen hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146646321
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oh nee, dat haal ik niet uit fok verder, meer in z'n algemeen. Gelukkig maar inderdaad want ik zie hier soms meningen en verhalen voorbij komen waar ik spontaan van uit mijn ogen begin te bloeden. Hun goed recht om die mening te hebben, daar niet van.
Zeker
pi_146646348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is het zo lastig voor te stellen dat mensen dingen kunnen meemaken waardoor ze het even niet meer weten en in de schulden terecht komen?
Omdat het makkelijker is de schuld bij die mensen te leggen dan te kijken naar het waarom.
Vanuit de eigen blik en onderbuik is het dan makkelijk bashen dan vanuit de kennis over zaken.
Ook het niet willen zien dat het jouw ook kan overkomen maakt dat mensen gaan bashen
There is only one religion
pi_146646377
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laten we nou niet doen alsof het overgrote deel van de mensen in de schulden hier volledig en bewust voor gekozen hebben.
Nee, want alles gebeurt 'zomaar'. :Z
pi_146646394
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, want alles gebeurt 'zomaar'. :Z
Wie zegt dat?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:41:56 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646407
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, want alles gebeurt 'zomaar'. :Z
Heerlijk om zo makkelijk door het leven te gaan, is het niet? Niet alles is persoonlijk te verwijten hoor. Jij hebt de gehele crisis zeker gemist.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146646428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
De originele TS. Zomaar ziektekosten omhoog, zomaar hogere energierekening, zomaar autoreparatie, zomaar op straat, zomaar deurwaarder. ALLEMAAL ZOMAAR, ZONDE ENIGE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 14:42:22 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146646430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom leg je je focus op de mensen die niet met geld om kunnen gaan?
Omdat die groep groter is dan de mensen die puur door overmacht in de schulden zitten. De topictitel, net als de inhoud van de OP is volledig generaliserend, want we hebben het over 'mensen die in de schulden zitten'. Dat is een grote groep, en die groep bestaat uit mensen die volkomen door hun eigen schuld in de schulden zitten, en en een groep die volkomen buiten hun eigen schuld om in de schulden zitten, maar dat is natuurlijk niet netjes 50/50 verdeeld.

Mensen roepen heel snel en heel graag 'ik kon er niks aan doen dat ik werkloos werd' en daar zullen ze dan w.s. wel gelijk in hebben. Maar dat ze in een huis wonen wat ze nauwelijks kunnen betalen, daar hebben ze toch echt zelf voor gekozen, etc.

Laten we nou niet doen alsof alle mensen die in de schulden zitten daar in zitten buiten hun eigen schuld om, en vooral niet door hebzucht/alles willen hebben en niet kunnen accepteren dat dat niet kan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:42:46 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646445
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De originele TS. Zomaar ziektekosten omhoog, zomaar hogere energierekening, zomaar autoreparatie, zomaar op straat, zomaar deurwaarder. ALLEMAAL ZOMAAR, ZONDE ENIGE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
:') pilletje al gehad goochem?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146646455
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De originele TS. Zomaar ziektekosten omhoog, zomaar hogere energierekening, zomaar autoreparatie, zomaar op straat, zomaar deurwaarder. ALLEMAAL ZOMAAR, ZONDE ENIGE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
Drink eens een glaasje water, je bent aan het schreeuwen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 14:43:18 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146646464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat die groep groter is dan de mensen die puur door overmacht in de schulden zitten. De topictitel, net als de inhoud van de OP is volledig generaliserend, want we hebben het over 'mensen die in de schulden zitten'. Dat is een grote groep, en die groep bestaat uit mensen die volkomen door hun eigen schuld in de schulden zitten, en en een groep die volkomen buiten hun eigen schuld om in de schulden zitten, maar dat is natuurlijk niet netjes 50/50 verdeeld.

Mensen roepen heel snel en heel graag 'ik kon er niks aan doen dat ik werkloos werd' en daar zullen ze dan w.s. wel gelijk in hebben. Maar dat ze in een huis wonen wat ze nauwelijks kunnen betalen, daar hebben ze toch echt zelf voor gekozen, etc.

Laten we nou niet doen alsof alle mensen die in de schulden zitten daar in zitten buiten hun eigen schuld om, en vooral niet door hebzucht/alles willen hebben en niet kunnen accepteren dat dat niet kan.
Kom nou eens met inhoudelijke argumenten ipv ''laten we niet doen alsof.''

Het is ontzettend denigrerend jegens mensen die in de stront zitten buiten hun schuld om. Wat men blijkbaar niet wil begrijpen is dat je het leven niet altijd kan sturen en er dingen kunnen gebeuren buiten je macht om, hoe goed je je ook voorbereid hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146646465
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

:') pilletje al gehad goochem?
_O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')