Wat ook bijzonder was: op 1 december 1984 liet NASA een remote-controlled Boeing 720 bewust crashen als experiment voor onderzoek (link):quote:
F-22A testbed idd. F-35 heeft deze verbouwde 737 aka 'Catbird'.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F22 Raptor testbed toch? Of was het de F35?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals sommigen van jullie misschien wel weten post ik deze berichten ook op Tweakers en daar kreeg ik vanmiddag wel iets heel gaafs in m'n PM inbox
Geproduceerde aantallen (kan eer 1 of 2 naast zitten:quote:- 3 december 2004: De 500e Boeing 777 rolt uit de hangar van Boeing. Een Boeing 777-300ER is de 500e gebouwde 777 en zal als F-GSQG voor Air France gaan vliegen.
De Boeing 777 is de meest gebouwde wide-body vliegtuig ooit (het is dit jaar de 747 ingehaald) en met 10 jaar en enkele maanden sinds de eerste 777 rollout ook de snelst verkopende twin-aisle vliegtuig.
Laat ik de fout maar op het genoemde 'druk' houden. Ik bedoelde inderdaad 'meest bestelde'.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Geproduceerde aantallen (kan eer 1 of 2 naast zitten:
Boeing 747: 1.511 stuks, (sinds 1969, nu ca. 18 per jaar)
Boeing 777: 1.262 stuks. (sinds 1994, nu 100 per jaar)
A330: 1.217 stuks. (sinds 1992, nu ca. 110 per jaar)
Klopt dus niet helemaal wat je schrijft. De 747 is nog lang niet ingehaald, en de 777 is 20 jaar in productie.
Met resterende openstaande orders gaat de 777 de 747 in aantallen wel inhalen, echter gaat het nog zeker 2 jaar duren. Grote orders voor de 747 worden niet meer verwacht. Misschien nog een paar vrachtkisten hier een daar.
Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet. De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer. Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard. In jaren rond 2004 werden van de 777 er jaarlijks zo'n 35 a 40 gebouwd (vergelijk dat eens met de 100 per jaar van afgelopen 2 jaar...). De A340/A330 werden 10 jaar geleden in dubbele aantallen van de 777 gebouwd. Wel ff de feiten checken.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Laat ik de fout maar op het genoemde 'druk' houden. Ik bedoelde inderdaad 'meest bestelde'.
Ergens dit jaar heeft de 777 de 747 qua orderaantal ingehaald.
En die 10 jaar klopt wel. Ja, de 777 is in 2014 20 jaar in productie, maar in 2004 (context) nog maar 10 jaar.
Meerdere bronnen. Tenzij ik echt in tijdnood ben controleer ik dergelijke zaken zoals ik eerder al heb gezegd altijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:21 schreef M5 het volgende:
Ik weet niet wie je ingefluisterd heeft dat in 2004 de 777 de snelst verkopende wide-body was, maar dat klopt niet.
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.quote:De A330/A340 (gebouwd op één productie lijn) verkocht toen meer.
Dat sowieso.quote:Pas de laatste jaren met de grote orders van de maatschappijen uit Asia en Midden-Oosten gaat het pas hard.
Zoals gezegd; bij de belangrijkste zaken en bij voldoende tijd doe ik dat altijd.quote:Wel ff de feiten checken.
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
En zoals sommigen van jullie misschien wel weten post ik deze berichten ook op Tweakers en daar kreeg ik vanmiddag wel iets heel gaafs in m'n PM inbox
Helemaal niet, 3 seconden te laatquote:Op donderdag 4 december 2014 00:03 schreef Fiorano het volgende:
Precies optijd en een mooi verhaal weer!
A330/A340 hebben volgens mij meer overeenkomsteb met elkaar dan -bijvoorbeeld- een 747-300 en een -8 of een 737-300 met een -900quote:Op woensdag 3 december 2014 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook; 2 series bij elkaar nemen. We weten beiden dat de A330 en A340 heel veel zaken delen maar het zijn toch echt twee aparte types vliegtuigen.
quote:Tweede Boeing 787 Arkefly op 12 december op Schiphol
RIJSWIJK - Arkefly ontvangt op 11 december zijn tweede Boeing 787 Dreamliner. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. De nieuwe Dreamliner met registratie PH-TFL landt een dag later waarschijnlijk rond 10.00 uur op Nederlandse bodem. Het eerste toestel werd in juni van dit jaar vanuit de VS overgevlogen. Het derde vliegtuig arriveert naar verwachting in maart 2015.
Arkefly is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die met de Boeing 787 vliegt. In 2015 zal ook KLM haar eerste exemplaar ontvangen.
De Boeing 787’s vervangen bij Arke de Boeing 767. De nieuwe toestellen worden voornamelijk ingezet op vluchten tussen Schiphol en de ABC-eilanden.
Hoe doet de 350 het eigenlijk qua verbruik tegenover een 787?quote:Qatar Airways: aflevering eerste A350 op 13 december
TOULOUSE - De lang verwachte eerste aflevering van de Airbus A350 XWB vindt plaats op zaterdag 13 december. Dat heeft Qatar Airways, de eerste gebruiker van het type, donderdag aangekondigd. De afleveringsceremonie wordt zoals gebruikelijk gehouden op het fabrieksterrein van fabrikant Airbus in Toulouse. Qatar Airways heeft tachtig A350's besteld.
De aflevering van de A350 gebeurt slechts enkele maanden nadat Airbus voor het eerst een A380 aan Qatar Airways leverde. Dat gebeurde in september.
De Golfmaatschappij heeft bij Airbus een order uitstaan voor 43 toestellen van het type A350-900 en 37 grotere A350-1000's.
In januari zal de eerste commerciële vlucht met de A350 plaatsvinden. Qatar Airways heeft het type als eerste ingeroosterd op de route tussen thuisbasis Doha en Frankfurt.
Een zwarte Tweakers USB-dildo?quote:
Vanavond is PH-AKF rond 19:45 vanuit Toulouse vertrokken en landde het iets na 21:00 uur op de Oostbaan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
De delivery flight van PH-AKF is weer uitgesteld. De A330-300 zou oorspronkelijk op 27 november naar Schiphol gevlogen worden, is toen uitgesteld naar vandaag maar ook vandaag zal deze niet haar wielen op Nederlandse grond zetten.
Wanneer die wel komt? Geen idee...
Punt is wel dat Arke 5 stuks 767 had, waarvan er nog drie over zijn. Die kun je toch niet helemaal vervangen met drie 787's?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |