abonnement Unibet Coolblue
pi_146546366
Omdat ik de reacties behulpzaam vond die ik kreeg n.a.v. GC / Fiets met of zonder versnellingen? wou ik hier even een update posten. Ik heb namelijk uiteindelijk toch voor de versnellingen gekozen, want dat lijkt mij in een heuvelachtig gebied toch een stuk fijner.

Nou goed ik weet uiteraard dat een deel van de gebruikers mij ook adviseerde een A-merk fiets te kopen, en ik heb daar echt over nagedacht maar ik vind die fietsen persoonlijk gewoon te duur. Ik heb ook over de tweedehands optie nagedacht, maar deze was snel van tafel nadat een lokale fietsenzaak in Kerkrade ruim ¤ 275 voor een tweedehands Bikkelbike vroeg.

En eerlijk is eerlijk ik koop gewoon niet graag tweedehands ongeacht wat de staat is, en het liefste koop ik gewoon alles nieuw en ook als je daar uiteindelijk minder waar voor krijgt dan tweedehands kopen. De fiets die ik uiteindelijk uitgekozen heb betreft de Altec Metro Herenfiets, en maatje 53 is toch groot genoeg ondanks dat ik volgens de vele meet instructies eigenlijk 58+ nodig heb.

De fiets is gewoon in orde, en hij ziet er echt netjes uit :) Maar wat ik wel echt overschat heb is het afmonteren want ik dacht van oh dan moet ik nog even het stuur en trappers vast zetten, maar het was veel meer werk. Ik ben mijn vader dus ook erg dankbaar voor de hulp, want als ik het alleen had moeten doen dan had ik er waarschijnlijk een halve werkdag voor nodig gehad.

Uiteindelijk heb ik alles netjes in elkaar gezet, maar je moet echt alles nalopen want de bagage dragen was al bevestigd maar was niet vast gedraaid :( Dus dat heb ik vandaag ook nog even vast gedraaid. Mijn advies is dan ook aan mensen die een fiets online willen kopen om twee tientjes extra uit te geven zodat de fiets rijklaar word afgeleverd.

Want als je denkt dat men er wel even een handleiding erbij stopt dan heb je het fout, want die ontbrak gewoon en het gereedschap wat je nodig heb inbussleutels en Engelse sleutel moet je ook maar net hebben. Maar goed als je echt alles goed vast zet dan valt zo'n fiets ook niet binnen de kortste uit elkaar, en het maakt ook een verschil als je voorzichtig met een fiets omgaat.

Maar de materialen komen inderdaad voornamelijk uit China en andere landen, maar dat lijkt mij niks uitmaken want wat komt tegenwoordig niet uit China? En de kwaliteit hoeft echt niet per definitie slecht te zijn, want anders stond het internet wel vol met klaag topic's en die vind je maar weinig. Wel geloof ik dat je in zekere zin gewoon krijgt waar je voor betaald, dus die fiets van ¤ 750 van Gazelle is uiteindelijk toch betere maar kost ook vier keer zoveel.
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:45:27 #2
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_146546522
Bedankt voor je spreekbeurt.

Je krijgt een 7.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_146546595
Waar is de afsluiter 'zijn er nog vragen?'?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146546846
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:46 schreef bijdehand het volgende:
Waar is de afsluiter 'zijn er nog vragen?'?
Oh sorry, ik gebruik normaal gesproken ''tot slot'' als afsluiter :+ Ik ben echter vergeten deze erin te zetten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:45 schreef Fopje het volgende:
Bedankt voor je spreekbeurt.

Je krijgt een 7.
Oh cool, mag ik dat op mijn CV zetten?
pi_146547347
Jammer dat je geen vergelijking hebt gemaakt van verschillende fietsen maar goed voor een Fokker is het niet slecht.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146547528
Mijn fiets kwam ook via de voordeur, in een doos van twee meter lang en ongeveer dertig centimeter breed.

Was wel mooi gezicht toen die postbode de doos over het grasveld heen sleurde _O-
Google is your friend, abuse your friends
pi_146547569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:58 schreef thom_05 het volgende:
Jammer dat je geen vergelijking hebt gemaakt van verschillende fietsen maar goed voor een Fokker is het niet slecht.
Die vergelijking heb ik voor mij persoonlijk natuurlijk wel gemaakt, want ik heb tussen veel verschillende modellen getwijfeld en uiteindelijk had ik van zoiets wat moet ik met een fancy opafiets? En bedacht ik me van, die Altec fiets van ¤ 160 zal vast waar voor zijn geld bieden.

Maar waar ik mij wel in vergist heb is de hoeveelheid werk dat het afmonteren van zo'n fiets kost, al betwijfel ik aan de andere kant of die fietsen in de bouwmarkt wel goed afgemonteerd zijn. Dus als je toch af moet monteren, kun je ook alles direct goed nalopen vind ik.
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:03:28 #8
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_146547627
Heb ik net een pagina uit een dagboek gelezen ofzo :')?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_146547841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:03 schreef Biefstuk het volgende:
Heb ik net een pagina uit een dagboek gelezen ofzo :')?
Ik kan er moeilijk een hele aparte blog voor aanmaken als je dat bedoeld ;) Maar nee ik wou even mijn ervaringen delen, en dat doe ik op deze manier door ook mijn eigen bevindingen neer te zetten.
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:11:36 #10
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_146548028
Ik heb trouwens een tweedehands Gazelle gekocht voor ¤450. Een nieuwe fiets van rond die prijs komt kwalitatief niet in de buurt van mijn fiets...

Begrijp dat je het liever nieuw wilt hebben, maar we hebben het hier over een gebruiksvoorwerp wat gemaakt is om het e.e.a. te doorstaan.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_146548068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Die vergelijking heb ik voor mij persoonlijk natuurlijk wel gemaakt, want ik heb tussen veel verschillende modellen getwijfeld en uiteindelijk had ik van zoiets wat moet ik met een fancy opafiets? En bedacht ik me van, die Altec fiets van ¤ 160 zal vast waar voor zijn geld bieden.

Maar waar ik mij wel in vergist heb is de hoeveelheid werk dat het afmonteren van zo'n fiets kost, al betwijfel ik aan de andere kant of die fietsen in de bouwmarkt wel goed afgemonteerd zijn. Dus als je toch af moet monteren, kun je ook alles direct goed nalopen vind ik.
Vaak heb je op mp best mooie fietsen voor weinig.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:13:13 #12
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_146548106
Zie nu dat je wel in een hele andere prijsklasse zit dan ik. Maar mijn punt blijft dat je meer bang voor je buck krijgt als je het tweedehands aan zou schaffen :P
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_146548227
Uhja ik heb ¤ 160 betaald voor die nieuwe fiets, voor die bedragen ga ik niet tweedehands kopen ;) En vind ik het ook niet erg om elke twee jaar bijvoorbeeld een nieuwe fiets te kopen. Maar ik begrijp je punt zeker, maar ik koop gewoon niet tweedehands en vraag me niet waarom ;) Maar ik denk dat ik liever nieuwe goederen koop.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:12 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Vaak heb je op mp best mooie fietsen voor weinig.
Laat ik juist geen zin hebben om via Marktplaats een fiets te kopen, en ik kan in zo'n korte tijd ook niet beoordelen of de fiets echt nog in goede staat is of dat het een tikkende tijdbom is waar nog veel onderhoud aan mag gebeuren.
pi_146564192
Tweedehands fietsen bij een fietszaak zijn altijd duur om je zo te verleiden tot het kopen van een nieuwe, als je op marktplaats kijkt of bijvoorbeeld bij sommige legerdumps dan koop je voor minder dan 100 euro prima fietsen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')