abonnement Unibet Coolblue
pi_146527649

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gifgrolsch.jpg

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store | Gooise Gitaren

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier



:)
pi_146527681
Zijn er hier mensen die in een bandje spelen? En zo ja; hoe zijn jullie bij die band gekomen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk weinig mensen die muziek maken en zodoende niemand die eventueel interesse heeft, ik vind het ook maar zo wat om willekeurig wat mensen op internet te benaderen :P Tips?

Sorry de de vage TT, werd een beetje overvallen en wist niks anders: P
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:53:50 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146528283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:31 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die in een bandje spelen? En zo ja; hoe zijn jullie bij die band gekomen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk weinig mensen die muziek maken en zodoende niemand die eventueel interesse heeft, ik vind het ook maar zo wat om willekeurig wat mensen op internet te benaderen :P Tips?

Sorry de de vage TT, werd een beetje overvallen en wist niks anders: P
Eerste bandje was met vrienden die ook muziek maakten. Tweede via muzukantenbank.net, Chille site. En voor de laatste gevraagd.

Online is een hoop te vinden. Alleen de juiste mensen bij elkaar krijgen is lastig. In een lopend bandje binnenrollen is wel chill :)
pi_146528994
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Eerste bandje was met vrienden die ook muziek maakten. Tweede via muzukantenbank.net, Chille site. En voor de laatste gevraagd.

Online is een hoop te vinden. Alleen de juiste mensen bij elkaar krijgen is lastig. In een lopend bandje binnenrollen is wel chill :)
Thx voor de site! Het hoeft ook niet meteen een 'band' te zijn, gewoon samen met spelen zou al een leuk begin zijn :)
pi_146532007
Ja blijft lastig inderdaad. Ben nu ook een beetje uit dat wereldje, maar mensen vinden die allemaal een beetje redelijk kunnen spelen en van dezelfde muziek houden en onderling klikken is lastig.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146533517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Eerste bandje was met vrienden die ook muziek maakten. Tweede via muzukantenbank.net, Chille site. En voor de laatste gevraagd.

Online is een hoop te vinden. Alleen de juiste mensen bij elkaar krijgen is lastig. In een lopend bandje binnenrollen is wel chill :)
Wat is een muzukant? :')
PS4 online: micro_nl
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2014 @ 16:35:43 #7
842 Zorro
Z
pi_146539276
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:27 schreef guitarist het volgende:

[..]

Wat is een muzukant? :')
Moet je op die site kijken, daar zitten vast mensen die het weten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:41:41 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146539493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:31 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die in een bandje spelen? En zo ja; hoe zijn jullie bij die band gekomen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk weinig mensen die muziek maken en zodoende niemand die eventueel interesse heeft, ik vind het ook maar zo wat om willekeurig wat mensen op internet te benaderen :P Tips?

Sorry de de vage TT, werd een beetje overvallen en wist niks anders: P
Muzikantenbank _O_
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:23:12 #9
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146540858
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:27 schreef guitarist het volgende:

[..]

Wat is een muzukant? :')
Huhu
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:11:52 #10
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146542438
Nieuwe speeltjesssss

pi_146550335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:31 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die in een bandje spelen? En zo ja; hoe zijn jullie bij die band gekomen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk weinig mensen die muziek maken en zodoende niemand die eventueel interesse heeft, ik vind het ook maar zo wat om willekeurig wat mensen op internet te benaderen :P Tips?

Sorry de de vage TT, werd een beetje overvallen en wist niks anders: P
Bandje met vrienden opgericht, werkte niet.
Ander bandje opgericht met vrienden, werkte ook niet echt
mee gegaan naar een repetitie van een collega, klonk wel aardig, daarna wat strubbelingen in die band en op die manier als gitarist binnen kunnen komen. Uiteindelijk flink wat jaartjes samen gespeeld :)
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 08:54:31 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146563518
Zijn hier misschien ook mensen die mij uit kunnen leggen hoe een distortion pedaal werkt, welke vervormingen worden toegepast en hoe... Ik ben namelijk van plan om een digitale distortion te maken maar voordat ik dat kan doen is het wel handig om te weten hoe een analoge distortion zijn signaal vervormt...

(dat wordt een volgend project, mijn digitale stemkast werkt inmiddels)

(altijd leuk om het wiel opnieuw uit te vinden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_146563733
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn hier misschien ook mensen die mij uit kunnen leggen hoe een distortion pedaal werkt, welke vervormingen worden toegepast en hoe... Ik ben namelijk van plan om een digitale distortion te maken maar voordat ik dat kan doen is het wel handig om te weten hoe een analoge distortion zijn signaal vervormt...

(dat wordt een volgend project, mijn digitale stemkast werkt inmiddels)

(altijd leuk om het wiel opnieuw uit te vinden)
Er was een site waar je alle blauwdrukken kan vinden. Ik zat vroeger op een gitaarforum (gitaarnet.nl/forum) en daar waren ook allemaal gasten die zelfbouw dingen maakten en uitlegden. Volgens mij ook verkochten, maar daar kregen ze gezeik mee. Daar kun je vast nog wel veel info vinden.

Hier staan er een aantal:

http://www.muzique.com/schem/

Stap voor stap uitleg bouwen pedalen:

http://www.instructables.(...)uitar-Effects-Pedal/

Edit: Oh niet goed gelezen, je wilt een digitale bouwen en alleen weten hoe een analoge werkt. Maargoed die info is daar ook vast te vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door ssebass op 12-11-2014 09:19:54 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 12 november 2014 @ 09:59:16 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146564666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe speeltjesssss

[ afbeelding ]
Sweet! Maar een looper heb je toch al op je POD?

krijg trouwens enorm gas van je silverburst o|O
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 12 november 2014 @ 10:59:15 #15
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146566108
Pfff te lastig om optredens te regelen
  woensdag 12 november 2014 @ 11:31:57 #16
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146567029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:59 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Sweet! Maar een looper heb je toch al op je POD?

krijg trouwens enorm gas van je silverburst o|O
Ja maar die staat in de oefenruimte. Pas voor thuis een buizenbakkie gekocht voor naast mn eleven rack. Dus kan ik weer lekker jutten met pedaaltjes.

Koop dat ding dan gewoon ;)
pi_146567295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:10 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er was een site waar je alle blauwdrukken kan vinden. Ik zat vroeger op een gitaarforum (gitaarnet.nl/forum) en daar waren ook allemaal gasten die zelfbouw dingen maakten en uitlegden. Volgens mij ook verkochten, maar daar kregen ze gezeik mee. Daar kun je vast nog wel veel info vinden.

Hier staan er een aantal:

http://www.muzique.com/schem/

Stap voor stap uitleg bouwen pedalen:

http://www.instructables.(...)uitar-Effects-Pedal/

Edit: Oh niet goed gelezen, je wilt een digitale bouwen en alleen weten hoe een analoge werkt. Maargoed die info is daar ook vast te vinden.
Analoge distortion is gevonden in versterkers door alle volumes (volume, gain, master) op 10 te zetten (of 11 ;) ) zodat het signaal tegen het plafond van versterking oploopt en vervormd wordt door de buizen of transistoren, de luidsprekers en eventueel de luidsprekerkast.

De meest extreme distortion (vroeger bereikt door extra voorvesrtekers voor de eindversterkers te zetten en alles op 10, later pedaaltjes) geeft meer een soort zoemend geluid en wordt fuzz genoemd. Mijnheer hendrix was er beroemd om :)

Volgens mij krijg je hierdoor een afgeplat signaal met ruis erdoorheen. Hoe je dat digitaal maakt weet ik niet precies.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 12 november 2014 @ 11:52:06 #18
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146567592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Pfff te lastig om optredens te regelen
Wat voor muziek, en hoe probeer je ze te regelen?
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 12:46:41 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146569454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:10 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er was een site waar je alle blauwdrukken kan vinden. Ik zat vroeger op een gitaarforum (gitaarnet.nl/forum) en daar waren ook allemaal gasten die zelfbouw dingen maakten en uitlegden. Volgens mij ook verkochten, maar daar kregen ze gezeik mee. Daar kun je vast nog wel veel info vinden.

Hier staan er een aantal:

http://www.muzique.com/schem/

Stap voor stap uitleg bouwen pedalen:

http://www.instructables.(...)uitar-Effects-Pedal/

Edit: Oh niet goed gelezen, je wilt een digitale bouwen en alleen weten hoe een analoge werkt. Maargoed die info is daar ook vast te vinden.
Dit gaat al helpen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_146571286
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Analoge distortion is gevonden in versterkers door alle volumes (volume, gain, master) op 10 te zetten (of 11 ;) ) zodat het signaal tegen het plafond van versterking oploopt en vervormd wordt door de buizen of transistoren, de luidsprekers en eventueel de luidsprekerkast.

De meest extreme distortion (vroeger bereikt door extra voorvesrtekers voor de eindversterkers te zetten en alles op 10, later pedaaltjes) geeft meer een soort zoemend geluid en wordt fuzz genoemd. Mijnheer hendrix was er beroemd om :)

Volgens mij krijg je hierdoor een afgeplat signaal met ruis erdoorheen. Hoe je dat digitaal maakt weet ik niet precies.
Ja die fuzz face van Jimi is volgens mij het meest simpele pedaal. Hier nog meer uitleg daarover:

http://www.geofex.com/article_folders/fuzzface/fftech.htm

Nadeel van veel digitale was dat het gewoon een soort vaste clipping was. Geen dynamisch verschil. Je wilt het zo natuurlijk mogelijk nabootsen en dus ook aanslaggevoelig maken. Dit vind je nu ook steeds meer in de digitale pedalen. Weet even niet meer hoe het heet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146572543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:48 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja die fuzz face van Jimi is volgens mij het meest simpele pedaal. Hier nog meer uitleg daarover:

http://www.geofex.com/article_folders/fuzzface/fftech.htm

Nadeel van veel digitale was dat het gewoon een soort vaste clipping was. Geen dynamisch verschil. Je wilt het zo natuurlijk mogelijk nabootsen en dus ook aanslaggevoelig maken. Dit vind je nu ook steeds meer in de digitale pedalen. Weet even niet meer hoe het heet.
Tegenwoordig zijn zelfs de versterkers digitaal. Allemaal amp-sims erin. Line 6 is ermee begonnen en nu doet iedereen het ;(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:19:12 #22
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146574487
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn zelfs de versterkers digitaal. Allemaal amp-sims erin. Line 6 is ermee begonnen en nu doet iedereen het ;(
Ik moet zeggen dat van een aantal de sims echt goed zijn. Ik vind het live ideaal in ieder geval :)
pi_146574497
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn zelfs de versterkers digitaal. Allemaal amp-sims erin. Line 6 is ermee begonnen en nu doet iedereen het ;(
Ja echt zonde. Ook al klinkt het soms niet eens slecht het haalt echt de charme er uit. Had ook een multi fx (Boss GT-8) en ook al kon je er echt veel mee, het had weinig meer te maken met gitaar spelen. Al dat soort dingen eruit gedaan en speel nu alleen nog maar analoog. Hoe meer basic hoe beter. Gitaar --> polytune, delay --> versterker (overdrive + reverb) Koch Twintone. That's it. Mijn geluid is nog nooit zo goed geweest ;)

Heb nog wel meer dingen maar gebruik die zelden. EH flanger/chorus, custom audio electronics wah, big muff, compressor.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 13 november 2014 @ 14:17:05 #24
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146610375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:19 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja echt zonde. Ook al klinkt het soms niet eens slecht het haalt echt de charme er uit. Had ook een multi fx (Boss GT-8) en ook al kon je er echt veel mee, het had weinig meer te maken met gitaar spelen. Al dat soort dingen eruit gedaan en speel nu alleen nog maar analoog. Hoe meer basic hoe beter. Gitaar --> polytune, delay --> versterker (overdrive + reverb) Koch Twintone. That's it. Mijn geluid is nog nooit zo goed geweest ;)

Heb nog wel meer dingen maar gebruik die zelden. EH flanger/chorus, custom audio electronics wah, big muff, compressor.
Dat is nu thuis ook m'n ideale set-up. Gitaar => Tuner => Carbon Copy delay => amp

Heb er nu dus een Corona chorus en Ditto Looper bij gekocht. Op het lijstje wat er nog bij moet komen:

A/B switch aan het eind van de keten, zodat ik hem ook gelijk aan m'n elevenrack/computer kan hangen dat ik niet kabels zit om te pluggen als ik ff snel een idee wil opnemen.

Boost/Drive, binnenkort maar weer eens wat testen. Als ik echt hard wil scheuren gebruik ik m'n 11R wel.
En toch maar weer een Wah, waarschijnlijk de klassieke Crybaby

Of heeft iemand nog leuke tips van pedaaltjes die ik eens moet bekijken?
  donderdag 13 november 2014 @ 18:52:40 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146620439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:17 schreef Dribbel_ het volgende:



Of heeft iemand nog leuke tips van pedaaltjes die ik eens moet bekijken?
Nee. Met delay, distortion en Wah ben je er eigenlijk wel.

Ik ben overigens sinds dit jaar verslaafd aan de modulated delay op mn Boss DD-7. :@
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 november 2014 @ 20:44:27 #26
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146625567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:17 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is nu thuis ook m'n ideale set-up. Gitaar => Tuner => Carbon Copy delay => amp

Heb er nu dus een Corona chorus en Ditto Looper bij gekocht. Op het lijstje wat er nog bij moet komen:

A/B switch aan het eind van de keten, zodat ik hem ook gelijk aan m'n elevenrack/computer kan hangen dat ik niet kabels zit om te pluggen als ik ff snel een idee wil opnemen.

Boost/Drive, binnenkort maar weer eens wat testen. Als ik echt hard wil scheuren gebruik ik m'n 11R wel.
En toch maar weer een Wah, waarschijnlijk de klassieke Crybaby

Of heeft iemand nog leuke tips van pedaaltjes die ik eens moet bekijken?
Voor een boost / drive moet je zeker eens kijken naar de EHX Soul Food. Echt een te gek ding, kost 60 euro en heeft een super tone. Niet heel vette drive, maar heerlijk voor een randje of een clean boost. Denk tubescreamer maar dan zonder dat al je laag eruit wordt gesnoept. Kenners zeggen dat het net de legendarische (en gek gehypete) Klon Centaur is, en die is zeg maar 1000 % duurder :') Kijk maar eens op eBay, slaat echt nergens op.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 13 november 2014 @ 21:21:28 #27
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146627018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:44 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Voor een boost / drive moet je zeker eens kijken naar de EHX Soul Food. Echt een te gek ding, kost 60 euro en heeft een super tone. Niet heel vette drive, maar heerlijk voor een randje of een clean boost. Denk tubescreamer maar dan zonder dat al je laag eruit wordt gesnoept. Kenners zeggen dat het net de legendarische (en gek gehypete) Klon Centaur is, en die is zeg maar 1000 % duurder :') Kijk maar eens op eBay, slaat echt nergens op.
Ja het moet ook een boost zijn. Net ff wat getest. Icm met het topboost kanaal van dr ac15 is een boost al genoeg voor wT ik maximaal wil.

De overdrive pedalen van Boss vielen eigenlijk heel snel af. die maakte het geluid gelijk veel dunner. Toen dit beestje aangesloten en die klinkt echt te gek.

Alleen weer net duur (135,-) maar met personeelskorting en BTW aftrek scheelt dat al weer een hoop. Zal morgen eens wat van die EHX checken :)


DD7 is ook wel een chill pedaal ja :)
  donderdag 13 november 2014 @ 21:59:13 #28
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146628366
Overigens: wie op 27 dec zin heeft in een feessie, ik speel in Bitterzoet (A'dam) tijdens de Nacht van De Powerballad :D



Live karaoke van de allerfoutste rockliedjes die je maar kunt vinden. Tweede editie, vorig jaar was een waanzinnig succes, 400 man en strak uitverkocht. :)

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146631408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:17 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is nu thuis ook m'n ideale set-up. Gitaar => Tuner => Carbon Copy delay => amp

Heb er nu dus een Corona chorus en Ditto Looper bij gekocht. Op het lijstje wat er nog bij moet komen:

A/B switch aan het eind van de keten, zodat ik hem ook gelijk aan m'n elevenrack/computer kan hangen dat ik niet kabels zit om te pluggen als ik ff snel een idee wil opnemen.

Boost/Drive, binnenkort maar weer eens wat testen. Als ik echt hard wil scheuren gebruik ik m'n 11R wel.
En toch maar weer een Wah, waarschijnlijk de klassieke Crybaby

Of heeft iemand nog leuke tips van pedaaltjes die ik eens moet bekijken?
Die carbon copy is inderdaad geweldig en dus het enige pedaal dat ik echt gebruik. Ik vind de holy grail ook heel goed, maar gebruik al de reverb van mijn versterker. Qua wah zou ik ook eens de custom audio electronics bekijken. Deze is namelijk heel divers (red/yellow kanaal, boost en instelbare Q). De enige wah die aan al mijn eisen voldeed. Uit de box was die iets te extreem, maar na wat bijstellen is die perfect.

Alle andere pedalen zijn echt effecten die je af en toe voor een nummer zal gebruiken maar niet echt als main sound.
Ik zoek nog wel een goed lead geluid voor het wat zwaardere werk. Gebruik nu de big muff met een compressor ervoor, maar die is wel erg dirty. Voor single lead lijnen wel mooi maar zodra je double stops en sweep gaat doen is het way too much. Voor dit werk:


Ik speel dit soort dingen de laatste jaren nooit meer maar wil dit eigenlijk wel weer oppakken. Gebruik ik mijn ibanez ook weer eens ;)

Edit: zonder de aanschaf van dit soort ongein enzo :P http://www.keymusic.com/n(...)SrD9-AzU4aAvfm8P8HAQ

[ Bericht 7% gewijzigd door ssebass op 13-11-2014 23:20:12 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146631580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:31 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die in een bandje spelen? En zo ja; hoe zijn jullie bij die band gekomen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk weinig mensen die muziek maken en zodoende niemand die eventueel interesse heeft, ik vind het ook maar zo wat om willekeurig wat mensen op internet te benaderen :P Tips?

Sorry de de vage TT, werd een beetje overvallen en wist niks anders: P
Mijn 1e echte band was de band van mijn werkgever, en zodoende ben ik ook als toetsenist in die band gerold (Toch nog 2,5 jaar in gespeeld, nadat de band uit elkaar ging omdat we allemaal zonder originele drummer verder wilde behalve de zangeres, die vervolgens met drummer verder ging waardoor wij op straat stonden)

Tegenwoordig speel ik toetsen/gitaar in een bandje genaamd "Unicornflakes" een kleine 2 maanden nu, en we spelen over 1 maandje in een kroegje in Hilversum en naar alle waarschijnlijkheid in "De Vorstin" de maand daarna, dus dat is leuk.. Schrijven vooral eigen nummers en het leuke is dat het ook een vrienden bandje is
pi_146631639
Overigens staat er bij de Used Products hier in Hilversum een Gibson Les Paul Deluxe te koop voor 299 euro, ziet er niet al te nieuw meer uit (Veel beschadigingen) maar voor 300 euro een Gibson, heb de neiging hem te kopen volgende week... :') Al weet ik niet of het het geld waard is.. :X
pi_146631779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:50 schreef ssebass het volgende:
Mensen vinden die allemaal een beetje redelijk kunnen spelen en van dezelfde muziek houden en onderling klikken is lastig.
Dat is zeker waar.
De drummer van het bandje waar ik nu in speel is rete strak, de gitarist heeft een super feel en is heel erg strak en ik zelf ben in band formatie ook wel vrij strak (Ik speel erg percussief) En als trio zijn wij een vrij goede formatie.

alleen de bassiste is in haar timing heel erg losjes, en onze gitarist is niet de beste qua slagjes (Heel erg ringy... Geen palmmutes waar nodig..) dus dat heeft tijd nodig om te ontwikkelen, en daar is het spelen in een band (Is voor alle 2 de eerste band) in mijn ogen sowieso perfect voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2014 23:24:31 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:05:10 #33
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146645052
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:59 schreef Svyatagor het volgende:
Overigens: wie op 27 dec zin heeft in een feessie, ik speel in Bitterzoet (A'dam) tijdens de Nacht van De Powerballad :D

[ afbeelding ]

Live karaoke van de allerfoutste rockliedjes die je maar kunt vinden. Tweede editie, vorig jaar was een waanzinnig succes, 400 man en strak uitverkocht. :)

[ afbeelding ]
Nice, ziet er uit als een leuk feestje :D
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:07:33 #34
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146645132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:12 schreef ssebass het volgende:

[..]

Die carbon copy is inderdaad geweldig en dus het enige pedaal dat ik echt gebruik. Ik vind de holy grail ook heel goed, maar gebruik al de reverb van mijn versterker. Qua wah zou ik ook eens de custom audio electronics bekijken. Deze is namelijk heel divers (red/yellow kanaal, boost en instelbare Q). De enige wah die aan al mijn eisen voldeed. Uit de box was die iets te extreem, maar na wat bijstellen is die perfect.

Alle andere pedalen zijn echt effecten die je af en toe voor een nummer zal gebruiken maar niet echt als main sound.
Ik zoek nog wel een goed lead geluid voor het wat zwaardere werk. Gebruik nu de big muff met een compressor ervoor, maar die is wel erg dirty. Voor single lead lijnen wel mooi maar zodra je double stops en sweep gaat doen is het way too much. Voor dit werk:


Ik speel dit soort dingen de laatste jaren nooit meer maar wil dit eigenlijk wel weer oppakken. Gebruik ik mijn ibanez ook weer eens ;)

Edit: zonder de aanschaf van dit soort ongein enzo :P http://www.keymusic.com/n(...)SrD9-AzU4aAvfm8P8HAQ
Zal die Wah eens checken :)

Ja pedaaltjes zoeken blijft lastig als je een bepaalde sound wilt, reageren op iedere versterker weer anders. Hoop testen dus maar.
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:08:00 #35
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146645152
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:05 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nice, ziet er uit als een leuk feestje :D
Yep, verkleedpartij, eighties powerballads en gaan :P

Dit is onze playlist:

http://open.spotify.com/u(...)6j7BPwjk4VTcvMgRDLOM
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:18:56 #36
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146645556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Yep, verkleedpartij, eighties powerballads en gaan :P

Dit is onze playlist:

http://open.spotify.com/u(...)6j7BPwjk4VTcvMgRDLOM
Goeie muziek om lekker mee te schreeuwen idd, sloot bier erin en gaan :P
pi_146645650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zal die Wah eens checken :)

Ja pedaaltjes zoeken blijft lastig als je een bepaalde sound wilt, reageren op iedere versterker weer anders. Hoop testen dus maar.
De eeuwige zoektocht inderdaad. Heb nu alleen de muff en mijn OD channel van mijn amp. Clean met randje werkt perfect, dikke volle fuzz ook, maar daar tussen heb ik dus niets...

Ga nog eens wat pedalen bekijken. Heb veel getest maar nooit het goede gevonden. Toch allemaal nog maar weer eens testen. Heb de Pro Co Rat gehad, maar was het toch niet. Toch maar weer de Fulltone OCD, Boss DS1, TS9, Fulldrive 2 proberen. Allemaal geweldige pedalen, maar toch krijg ik niet de sound die ik wil.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:23:12 #38
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146645723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:21 schreef ssebass het volgende:

[..]

De eeuwige zoektocht inderdaad. Heb nu alleen de muff en mijn OD channel van mijn amp. Clean met randje werkt perfect, dikke volle fuzz ook, maar daar tussen heb ik dus niets...

Ga nog eens wat pedalen bekijken. Heb veel getest maar nooit het goede gevonden. Toch allemaal nog maar weer eens testen. Heb de Pro Co Rat gehad, maar was het toch niet. Toch maar weer de Fulltone OCD, Boss DS1, TS9, Fulldrive 2 proberen. Allemaal geweldige pedalen, maar toch krijg ik niet de sound die ik wil.
Ja daarom vind ik die Eleven Rack voor thuis ook ideaal . Daar haal je echt veel vette sounds uit en dan een buizenbak met basic pedaaltjes voor cleane/crunch dingen.

Welke amp gebruik je?
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:27:05 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146645865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:21 schreef ssebass het volgende:

[..]

De eeuwige zoektocht inderdaad. Heb nu alleen de muff en mijn OD channel van mijn amp. Clean met randje werkt perfect, dikke volle fuzz ook, maar daar tussen heb ik dus niets...

Ga nog eens wat pedalen bekijken. Heb veel getest maar nooit het goede gevonden. Toch allemaal nog maar weer eens testen. Heb de Pro Co Rat gehad, maar was het toch niet. Toch maar weer de Fulltone OCD, Boss DS1, TS9, Fulldrive 2 proberen. Allemaal geweldige pedalen, maar toch krijg ik niet de sound die ik wil.
Er is nu ook een Fulldrive 3 uit, die heeft ook een boostfunctie ná de gainstage. Dus dat is ideaal als je wil soleren en echt die extra db's nodig hebt.

Ik heb zelf net een Homebrew Big D op ebay op de kop getikt. Beetje een gok, maar ik las heel enthousiaste reviews en op de demo van Proguitarshop klinkt 'ie ook heel tof.

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146645872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja daarom vind ik die Eleven Rack voor thuis ook ideaal . Daar haal je echt veel vette sounds uit en dan een buizenbak met basic pedaaltjes voor cleane/crunch dingen.

Welke amp gebruik je?
Ik gebruik een Koch Twintone. Met delay, reverb en big muff krijg ik wel een mooie smooth lead, maar die is te muddy voor wat sneller werk. Zo'n eleven rack is wel heel handig, maar analoog zou dit toch ook goed mogelijk moeten zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:42:10 #41
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146646423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:27 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik gebruik een Koch Twintone. Met delay, reverb en big muff krijg ik wel een mooie smooth lead, maar die is te muddy voor wat sneller werk. Zo'n eleven rack is wel heel handig, maar analoog zou dit toch ook goed mogelijk moeten zijn.
Dat zeker, maar dan moet je vaak die amp ook wel redelijk op z'n donder geven. En dat is op huiskamer volume vaak wel wee rnet wat lastiger :P
pi_146646767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dan moet je vaak die amp ook wel redelijk op z'n donder geven. En dat is op huiskamer volume vaak wel wee rnet wat lastiger :P
Ja 50 Watt buizen vol open in een appartementencomplex is niet ideaal dan nee. Zelfs met power soak.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146656338
Een dom vraagje, als ik op mijn oude marshall kabinet met distortion speel en ik sla twee noten tegelijk aan, bijvoorbeeld in een solo, dan klinkt dit voor mij vaak niet zo mooi, net alsof je de geluidsgolven hoort gaan. Hoort dit?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:22:15 #44
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146656527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:51 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja 50 Watt buizen vol open in een appartementencomplex is niet ideaal dan nee. Zelfs met power soak.
Naja, ik woon niet in een appartementencomplex, verre van dat, maar als ik het volume omhoog draai wordt het ook niet gewaardeerd hoor.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:33:24 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146657005
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Propellerheads het volgende:
Een dom vraagje, als ik op mijn oude marshall kabinet met distortion speel en ik sla twee noten tegelijk aan, bijvoorbeeld in een solo, dan klinkt dit voor mij vaak niet zo mooi, net alsof je de geluidsgolven hoort gaan. Hoort dit?
Ja, dat noemen ze interferentie. De golven van de vertschillende tonen versterken elkaar eerst en doven elkaar dan uit. Als het niet mooi klinkt moet je een andere toon proberen. Met een mooie strak gespeelde power-chord krijg je niet het gejengel, maar krijg je staande golven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:34:38 #46
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146657059
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Propellerheads het volgende:
Een dom vraagje, als ik op mijn oude marshall kabinet met distortion speel en ik sla twee noten tegelijk aan, bijvoorbeeld in een solo, dan klinkt dit voor mij vaak niet zo mooi, net alsof je de geluidsgolven hoort gaan. Hoort dit?
Goed stemmen wil ook helpen :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146658553
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, dat noemen ze interferentie. De golven van de vertschillende tonen versterken elkaar eerst en doven elkaar dan uit. Als het niet mooi klinkt moet je een andere toon proberen. Met een mooie strak gespeelde power-chord krijg je niet het gejengel, maar krijg je staande golven.
Klopt, dan heb ik het inderdaad niet. Maar dit komt voor als ik gewoon simpele solo's van guns 'n roses bijvoorbeeld speel. Maar dit is dus bij iedere versterker/ gitarist aanwezig? OF zijn er manieren om dit te voorkomen.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_146658568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:34 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Goed stemmen wil ook helpen :P
Ik stem mijn gitaar meestal wel voor 't spelen of als het niet meer goed klinkt:P
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_146658904
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:10 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Klopt, dan heb ik het inderdaad niet. Maar dit komt voor als ik gewoon simpele solo's van guns 'n roses bijvoorbeeld speel. Maar dit is dus bij iedere versterker/ gitarist aanwezig? OF zijn er manieren om dit te voorkomen.
In en uit fase gaan blijf je houden met geluidsgolven. Bij bepaalde effecten, tonen en aanslagen hoor je dit meer. Tenminste ik denk dat je dat bedoelt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146659264
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:18 schreef ssebass het volgende:

[..]

In en uit fase gaan blijf je houden met geluidsgolven. Bij bepaalde effecten, tonen en aanslagen hoor je dit meer. Tenminste ik denk dat je dat bedoelt.
Stel je speelt een B en een G tegelijk, B op de B snaar, en de G op de E snaar. Dan klinkt dit gelijk echt heel apart, naar mijn mening ook niet echt mooi. Ik snap niet helemaal wat jij nu zegt :P
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:09:02 #51
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146660843
Wat het ook kan zijn is te hard fretten waardoor je tonen vals drukt,
Verder is dat ook het interval wat je speelt. Minor Sixt is sowieso niet echt zuiver qua klank.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:22:44 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146661430
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:28 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Stel je speelt een B en een G tegelijk, B op de B snaar, en de G op de E snaar. Dan klinkt dit gelijk echt heel apart, naar mijn mening ook niet echt mooi. Ik snap niet helemaal wat jij nu zegt :P
Dan moet je die tonen gewoon niet spelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146661452
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:28 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Stel je speelt een B en een G tegelijk, B op de B snaar, en de G op de E snaar. Dan klinkt dit gelijk echt heel apart, naar mijn mening ook niet echt mooi. Ik snap niet helemaal wat jij nu zegt :P
Dat is een terts en zou goed moeten klinken. Wat ik bedoel heeft meer te maken met volume verschil: in fase versterkte amplitude en uit fase demp je de golven uit. Frequentie is niet gelijk van verschillende tonen dus zweeft het wat. Maar jij bedoelt denk ik wat anders. Zou je het misschien op kunnen nemen?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:28:18 #54
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146661673
G naar B is terts, B naar G is verminderde sext. G naar B klinkt aardig ja
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:56:52 #55
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146662873
Bij tonen overal of vooral hoog op de hals ? => intoneren
pi_146686828
Goed, eindelijk geupload op soundcloud;

https://soundcloud.com/propellerheads-1/distortionguitar , ik ben inmiddels vergeten welke noten het waren, maar volgens mij speelde ik alleen tertsen. Dit is dus ook nog met kleine afstanden, maar bij solo's komen wel eens andere afstanden voor waardoor het nog meer vervormt.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:37:48 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146687000
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:33 schreef Propellerheads het volgende:
Goed, eindelijk geupload op soundcloud;

https://soundcloud.com/propellerheads-1/distortionguitar , ik ben inmiddels vergeten welke noten het waren, maar volgens mij speelde ik alleen tertsen. Dit is dus ook nog met kleine afstanden, maar bij solo's komen wel eens andere afstanden voor waardoor het nog meer vervormt.
Klinkt bekend. Klinkt misschien beetje typisch vanwege het soort distortion dat je gebruikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146687177
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Klinkt misschien beetje typisch vanwege het soort distortion dat je gebruikt.
Oftewel, dit hoort? En wat bedoel je precies met dat laatste :@
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zaterdag 15 november 2014 @ 19:51:45 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146689336
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:43 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Oftewel, dit hoort? En wat bedoel je precies met dat laatste :@
Het gewobbel van het geluid hoort. Dat zijn de 2 tonen die met elkaar interfereren. Je hebt een distortion die het geluid mechanisch doet klinken. Als je een ander soort of een andere instelling gebruikt, gaat het anders en misschien wel mooier klinken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146690257
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gewobbel van het geluid hoort. Dat zijn de 2 tonen die met elkaar interfereren. Je hebt een distortion die het geluid mechanisch doet klinken. Als je een ander soort of een andere instelling gebruikt, gaat het anders en misschien wel mooier klinken.
Thanks! Kan iets als een distortion pedaal helpen? dit is de distortion mode van de versterker zelf
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zaterdag 15 november 2014 @ 20:54:28 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146691234
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:22 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Thanks! Kan iets als een distortion pedaal helpen? dit is de distortion mode van de versterker zelf
Dat is altijd fijner. Hoe meer zaken je kan instellen hoe beter.

Combineren met andere effecten kan veel uitmaken. Vooral delay (echo) en chorus kunnen het geluid aardig kleuren.

Maar sommige dingen die akoestisch/clean goed klinken, kunnen met distortion finaal de bocht uit vliegen. En sommige dingen die met distortion leuk klinken zijn totaal oninteressant als je het clean speelt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146705706
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is altijd fijner. Hoe meer zaken je kan instellen hoe beter.

Combineren met andere effecten kan veel uitmaken. Vooral delay (echo) en chorus kunnen het geluid aardig kleuren.

Maar sommige dingen die akoestisch/clean goed klinken, kunnen met distortion finaal de bocht uit vliegen. En sommige dingen die met distortion leuk klinken zijn totaal oninteressant als je het clean speelt.
Oh, ik heb ook nog nooit een idee gehad waar ik nou eigenlijk aan draai, hoor nooit zo heel veel verschil :P.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_146726579
Ik wil volgend jaar op kamers en het lijkt me niet heel verstandig om mn dure marshall buizenbak mee te nemen. Als ik hem bij mijn ouders laat staan voor een paar jaar en als ik thuis ben af en toe er op speel gaat hij dan niet stuk omdat hij te weinig wordt gebruikt?
  zondag 16 november 2014 @ 22:14:03 #64
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146726947
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:06 schreef hahadoei het volgende:
Ik wil volgend jaar op kamers en het lijkt me niet heel verstandig om mn dure marshall buizenbak mee te nemen. Als ik hem bij mijn ouders laat staan voor een paar jaar en als ik thuis ben af en toe er op speel gaat hij dan niet stuk omdat hij te weinig wordt gebruikt?
Nopes, geen probleem :)

Meest voorkomende probleem is vaak dat er stof ophoopt in de binnenkant (potmeters vooral die gaan kraken). Maar als je hem sowieso af en toe nog gebruikt, dat is iets anders dan jaren stil laten staan :)
  zondag 16 november 2014 @ 22:15:57 #65
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146727039
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:18 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Oh, ik heb ook nog nooit een idee gehad waar ik nou eigenlijk aan draai, hoor nooit zo heel veel verschil :P.
Dan moet je beter luisteren o|O
  maandag 17 november 2014 @ 17:45:55 #66
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146748119
Nog een setje EMG 81/85 te koop.
http://link.marktplaats.nl/m870735725
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_146748993
Tijd voor een nieuwe elektrische gitaar.
Nou vind ik de Chapman ML-2 wel een gitaar die mij aanspreekt, alleen is er niet heel erg veel over te vinden qua reviews behalve Rob Chapman / Andertons en 1 of 2 reviews op Gitaarnet... Heeft er iemand hier ervaring met deze gitaar?

Het schijnt dat de gitaar qua houtsoorten en value for money heel erg goed is, maar dat alleen de pups heel erg matig zijn (Schijnt Rob Chapman express te hebben gedaan op die manier zodat je een zeer goede basis hebt m.b.t pick-up swapping)
pi_146752009
Ik wil voor het zoontje van mijn vriendin, die in januari 9 wordt, een eerste elektrische gitaar met toebehoren aanschaffen. Ff gekeken op internet en uiteindelijk uitgekomen bij een simpel kindergitaartje voor afgeprijsd 111 euro(http://www.bax-shop.nl/ki(...)ullet-strat-black-rw). Even contact gehad met de potentiële gitaarleraar, en hij raadt aan om gelijk een volwassenen-gitaar te kopen en dat te doen bij zaak X.

Even gekeken bij zaak X, maar het goedkoopste wat ik daar tegen kom is ongeveer 250 a 300 euro. Op zich geen probleem als dat de prijs is voor een leuke beginnersgitaar, maar voor ik dat aanschaf wil ik graag wat dingen weten.

1.Wat is een beetje een leuke prijs voor een startersgitaar voor een kind van 9?
2.Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een elektrische gitaar?

en 3. Ik heb zelf ook altijd gitaar willen leren spelen, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen door uiteenlopende redenen, maar wat nou als ik de 2 combineer, en een gitaar aanschaf waar we allebei leuk op kunnen spelen. Veranderd dat nog iets aan de eisen, tips, wensen?
  maandag 17 november 2014 @ 19:51:00 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146752403
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik wil voor het zoontje van mijn vriendin, die in januari 9 wordt, een eerste elektrische gitaar met toebehoren aanschaffen. Ff gekeken op internet en uiteindelijk uitgekomen bij een simpel kindergitaartje voor afgeprijsd 111 euro(http://www.bax-shop.nl/ki(...)ullet-strat-black-rw). Even contact gehad met de potentiële gitaarleraar, en hij raadt aan om gelijk een volwassenen-gitaar te kopen en dat te doen bij zaak X.

Even gekeken bij zaak X, maar het goedkoopste wat ik daar tegen kom is ongeveer 250 a 300 euro. Op zich geen probleem als dat de prijs is voor een leuke beginnersgitaar, maar voor ik dat aanschaf wil ik graag wat dingen weten.

1.Wat is een beetje een leuke prijs voor een startersgitaar voor een kind van 9?
2.Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een elektrische gitaar?

en 3. Ik heb zelf ook altijd gitaar willen leren spelen, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen door uiteenlopende redenen, maar wat nou als ik de 2 combineer, en een gitaar aanschaf waar we allebei leuk op kunnen spelen. Veranderd dat nog iets aan de eisen, tips, wensen?
Is dat een kleine gitaar voor kleine mensen? Dat is leuk voor een 5-jarige. Koop er maar 1 van normale afmetingen. En je zou naar 2e hands kunnen kijken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2014 @ 19:52:48 #70
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146752504
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik wil voor het zoontje van mijn vriendin, die in januari 9 wordt, een eerste elektrische gitaar met toebehoren aanschaffen. Ff gekeken op internet en uiteindelijk uitgekomen bij een simpel kindergitaartje voor afgeprijsd 111 euro(http://www.bax-shop.nl/ki(...)ullet-strat-black-rw). Even contact gehad met de potentiële gitaarleraar, en hij raadt aan om gelijk een volwassenen-gitaar te kopen en dat te doen bij zaak X.

Even gekeken bij zaak X, maar het goedkoopste wat ik daar tegen kom is ongeveer 250 a 300 euro. Op zich geen probleem als dat de prijs is voor een leuke beginnersgitaar, maar voor ik dat aanschaf wil ik graag wat dingen weten.

1.Wat is een beetje een leuke prijs voor een startersgitaar voor een kind van 9?
2.Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een elektrische gitaar?

en 3. Ik heb zelf ook altijd gitaar willen leren spelen, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen door uiteenlopende redenen, maar wat nou als ik de 2 combineer, en een gitaar aanschaf waar we allebei leuk op kunnen spelen. Veranderd dat nog iets aan de eisen, tips, wensen?
Ik schat inderdaad dat een jongen van 9 wel op een standaardformaat gitaar kan spelen. 't Zal met sommige grepen even wennen zijn, maar hij groeit waarschijnlijk ook best hard.

Verder: probeer weg te blijven bij het allergoedkoopste. Natuurlijk is het maar de vraag of het bij hem aanslaat en is het zonde als je te dure spullen nooit meer gebruikt, maar als je met brandhout begint, is de lol er echt snel af (bovendien gaan er twee mensen beginnen, dus de kans dat het met beide niks wordt is dan weer wat kleiner, ofzo :') ).

Mijn tip zou zijn: kijk even tweedehands. Op Marktplaats (en gitaarmarkt.nl) staan zat goeie gitaren voor een prima prijs. Wat je tweedehands voor 200 euro kunt kopen, hangt in de winkel voor 350 - 400. Dus dat scheelt best. Het voordeel is bovendien dat de waarde niet veel verder daalt als het eenmaal tweedehands gear is. De eerste afschrijving van nieuw naar tweedehands is eigenlijk alles, verder blijft het betere spul redelijk prijsvast. Dat geldt overigens vooral voor gitaren, versterkers slijten in principe harder (en zijn qua snufjes en elektronica trendgevoeliger), dus die dalen wel meer in waarde.

Kijk voor gitaren naar merken als Squier (budgetlijn van Fender), Epiphone (budgetlijn van Gibson), Burns, Hagstrom, Ibanez, allemaal prima gitaren. Versterkertje pik je ook voor weinig op tweedehands; bv een Line 6 Spider of een Roland Cube of een Fender Mustang.

Ken je toevallig mensen die spelen? Misschien kan iemand met je mee gaan als je iets gaat checken (tweedehands of winkel)?

Enfin, de enige tip die ik dus echt kan geven is: ga niet voor het allerlaagste, geen setjes van Wehkamp of andere obscure webshops. Koop tweedehands of bij een muziekzaak die je wel aanstaat. :)

Ga ook niet voor hele dure shit omdat een verkoper dat wil; als het echt bij jou of het zoontje van je vriendin aanslaat, komt er op een dag wel een echte goeie gitaar (en daar blijft het dan niet bij, kan ik je zeggen :') ). Succes, gitaarspelen is de shit. :P

Edit: dit is bv best prima:

http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=187001

En hier lijkt ook weinig mis mee (sterker nog, deze is volgens mij meer waard dan dit):

http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=186909

En dit is ook mooi hoor, koffer erbij:

http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=186875

En dan zo'n versterkertje:

http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=186957

Of dit:

http://www.gitaarmarkt.nl(...)md=details&id=186951

Enfin. Genoeg te vinden!

[ Bericht 9% gewijzigd door Svyatagor op 17-11-2014 20:00:29 ]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146753912
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 19:52 schreef Svyatagor het volgende:

Verder: probeer weg te blijven bij het allergoedkoopste. Natuurlijk is het maar de vraag of het bij hem aanslaat en is het zonde als je te dure spullen nooit meer gebruikt, maar als je met brandhout begint, is de lol er echt snel af (bovendien gaan er twee mensen beginnen, dus de kans dat het met beide niks wordt is dan weer wat kleiner, ofzo :') ).

Kijk voor gitaren naar merken als Squier (budgetlijn van Fender), Epiphone (budgetlijn van Gibson), Burns, Hagstrom, Ibanez, allemaal prima gitaren. Versterkertje pik je ook voor weinig op tweedehands; bv een Line 6 Spider of een Roland Cube of een Fender Mustang.
Dit inderdaad! Ik zou even bij hem navragen wie zijn gitaar held is.
Als hij nou zegt "Hendrix" of "Clapton" koop een Strat.
Zegt hij "Slash" of "Jimmy Page" Koop een Les Paul.
Zegt hij "Keith Richards" of "James Burton" Koop een Tele.

Om maar een voorbeeld te geven.

Qua versterkers raad ik eigenlijk de Line-6 Spider serie af, qua Clean zijn ze te gek, klinken echt heel erg goed, maar hun distortion/overdrive kanaal (presets eigenlijk) Vind ik persoonlijk te digitaal klinken.
Ik zou inderdaad kijken voor een Mustang III of een Roland Cube GX, dat zijn super leuke versterkers voor een kleine prijs.

Oh enne Mocht hij zeggen Strat: Nieuwe Squier Classic Vibe of 2ehands Mexicaanse Fender, eventueel een Yamaha Pacifica kan ook nog wel! Die zijn erg goed!
Mocht hij zeggen Les Paul: Epiphone.
Mocht hij zeggen Tele: Nieuwe Squier Classic Vibe of 2ehands Mexicaanse Fender.

Blijf uit de buurt bij dingen als C.Giant (Had er tot eergister zelf een, uit ergernis met 2 klappen naar de gitaarhemel geslagen, toen de gitaar voor de zoveelste keer ontstemde nadat ik de deur open en dicht deed en begon te kraken)
Het huismerk van Thomann, Harley Benton lijkt leuk (Erg goedkoop, en op papier redelijke materialen) maar loop er met een grote boog omheen als je gitaar spelen ook daadwerkelijk wilt volhouden, zelfde verhaal als C.Giant, ziet er allemaal leuk uit in de folder, totdat je er ook daadwerkelijk op gaat spelen.

Met een gitaar als een Squier Classic Vibe of een Epiphone Les Paul kun je je eigenlijk geen buil vallen, mocht je nét even dat extraatje overhebben raad ik je dat echt aan.

Natuurlijk ligt het helemaal aan jouzelf, vind jij bijvoorbeeld een Yamaha Pacifica van 139 euro fijner voelen dan een Squier Classic Vibe van 349 dan moet jij de Yamaha kopen natuurlijk.
pi_146759443
^O^ Super bedankt voor de tips! Ik heb nog een week of 6/7 dus ik ga eens rondkijken bij meerdere zaken in de buurt met de types die jullie als voorbeeld geven. Kan ik vervolgens rustig prijzen vergelijken op marktplaats en gitaarmarkt. Als we toch direct voor een volwassenen gitaar gaan kijken kan het budget best wat omhoog, immers ga ik er zelf dan ook gebruik van maken. Goede tip ook dat 2e hands gitaren relatief waardevast zijn. Mocht hij dan onverhoopt over een jaar toch stof aan het verzamelen zijn, valt de schade mee ;)

Nogmaals bedankt en als ik iets heb aangeschaft zal ik natuurlijk even een berichtje + foto plaatsen.
  dinsdag 18 november 2014 @ 00:03:49 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146762660
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:34 schreef Mind_State het volgende:
^O^ Super bedankt voor de tips! Ik heb nog een week of 6/7 dus ik ga eens rondkijken bij meerdere zaken in de buurt met de types die jullie als voorbeeld geven. Kan ik vervolgens rustig prijzen vergelijken op marktplaats en gitaarmarkt. Als we toch direct voor een volwassenen gitaar gaan kijken kan het budget best wat omhoog, immers ga ik er zelf dan ook gebruik van maken. Goede tip ook dat 2e hands gitaren relatief waardevast zijn. Mocht hij dan onverhoopt over een jaar toch stof aan het verzamelen zijn, valt de schade mee ;)

Nogmaals bedankt en als ik iets heb aangeschaft zal ik natuurlijk even een berichtje + foto plaatsen.
Wat is je budget voor het setje als je kijkt naar een volwassen gitaar? En welke muziekstijlen zou je graag willen spelen?
pi_146763052
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:30 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Ik zou even bij hem navragen wie zijn gitaar held is.
Als hij nou zegt "Hendrix" of "Clapton" koop een Strat.
Zegt hij "Slash" of "Jimmy Page" Koop een Les Paul.
Zegt hij "Keith Richards" of "James Burton" Koop een Tele.

Om maar een voorbeeld te geven.

Qua versterkers raad ik eigenlijk de Line-6 Spider serie af, qua Clean zijn ze te gek, klinken echt heel erg goed, maar hun distortion/overdrive kanaal (presets eigenlijk) Vind ik persoonlijk te digitaal klinken.
Ik zou inderdaad kijken voor een Mustang III of een Roland Cube GX, dat zijn super leuke versterkers voor een kleine prijs.

Oh enne Mocht hij zeggen Strat: Nieuwe Squier Classic Vibe of 2ehands Mexicaanse Fender, eventueel een Yamaha Pacifica kan ook nog wel! Die zijn erg goed!
Mocht hij zeggen Les Paul: Epiphone.
Mocht hij zeggen Tele: Nieuwe Squier Classic Vibe of 2ehands Mexicaanse Fender.

Blijf uit de buurt bij dingen als C.Giant (Had er tot eergister zelf een, uit ergernis met 2 klappen naar de gitaarhemel geslagen, toen de gitaar voor de zoveelste keer ontstemde nadat ik de deur open en dicht deed en begon te kraken)
Het huismerk van Thomann, Harley Benton lijkt leuk (Erg goedkoop, en op papier redelijke materialen) maar loop er met een grote boog omheen als je gitaar spelen ook daadwerkelijk wilt volhouden, zelfde verhaal als C.Giant, ziet er allemaal leuk uit in de folder, totdat je er ook daadwerkelijk op gaat spelen.

Met een gitaar als een Squier Classic Vibe of een Epiphone Les Paul kun je je eigenlijk geen buil vallen, mocht je nét even dat extraatje overhebben raad ik je dat echt aan.

Natuurlijk ligt het helemaal aan jouzelf, vind jij bijvoorbeeld een Yamaha Pacifica van 139 euro fijner voelen dan een Squier Classic Vibe van 349 dan moet jij de Yamaha kopen natuurlijk.
Ehm, wel handig even bij een versterker erop te letten of hij goed geschikt is voor thuis/woonkamer gebruik. Een mustang III gaat vrij snel vrij hard en weet niet hoe goed het allemaal klinkt met volume op 0.5?

Geen ervaring met een mustang III, heb zelf een I en die gaat al snel veel te hard thuis...
  dinsdag 18 november 2014 @ 00:24:36 #75
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146763119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:20 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ehm, wel handig even bij een versterker erop te letten of hij goed geschikt is voor thuis/woonkamer gebruik. Een mustang III gaat vrij snel vrij hard en weet niet hoe goed het allemaal klinkt met volume op 0.5?

Geen ervaring met een mustang III, heb zelf een I en die gaat al snel veel te hard thuis...
En de prijs van 270,- tegenover een spider van 95,- is ook neit echt iets om de amps 1 op 1 mee te vergelijken.
pi_146765247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat is je budget voor het setje als je kijkt naar een volwassen gitaar? En welke muziekstijlen zou je graag willen spelen?
Dat zal voornamelijk Pop en Rock worden voor mij, maar dat durf ik van die kleine jongen niet te zeggen. Die is gek van alles van John Mayer tot AC/DC (Ik ook overigens :)). Budget voor een volwassen gitaar incl. versterker en kabels zal rond de 400 euro liggen in eerste instantie.

EDIT: Ik vind het lastig, heb gister eens een lijst bekeken met welke artiesten een tele spelen en welke een strat en ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor een strat, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet..

[ Bericht 5% gewijzigd door Mind_State op 18-11-2014 08:36:58 ]
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:09:55 #77
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146765921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:13 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Dat zal voornamelijk Pop en Rock worden voor mij, maar dat durf ik van die kleine jongen niet te zeggen. Die is gek van alles van John Mayer tot AC/DC (Ik ook overigens :)). Budget voor een volwassen gitaar incl. versterker en kabels zal rond de 400 euro liggen in eerste instantie.

EDIT: Ik vind het lastig, heb gister eens een lijst bekeken met welke artiesten een tele spelen en welke een strat en ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor een strat, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet..
Woon je toevallig bij Rotterdam in de buurt ? :p
pi_146765966
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Woon je toevallig bij Rotterdam in de buurt ? :p
Haha, nee helaas woon ik in de kop van Noord-Holland. Al ben ik best bereid om een stuk te rijden tegen de tijd dat ik echt weet wat ik wil.
pi_146766865
Yamaha Pacifica 112v

De samples onder deze link klinken iig erg leuk. Beetje tegenstrijdig met wat ik vanochtend zei, maar het Blues en Funk stukje klinkt erg leuk en trekt me wel aan.
pi_146768466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:01 schreef Mind_State het volgende:
Yamaha Pacifica 112v

De samples onder deze link klinken iig erg leuk. Beetje tegenstrijdig met wat ik vanochtend zei, maar het Blues en Funk stukje klinkt erg leuk en trekt me wel aan.
Yamaha pacifica zijn ook prima gitaren, en met een combi van singlecoils en humbucker kun je veel sounds krijgen... Denk dat een strat over het algemeen een mooie allround (start)gitaar is. Voordeel is dat hogere frets ook makkelijker te bereiken zijn dan bij een Les Paul model...
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:47:20 #81
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146770750
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:13 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Dat zal voornamelijk Pop en Rock worden voor mij, maar dat durf ik van die kleine jongen niet te zeggen. Die is gek van alles van John Mayer tot AC/DC (Ik ook overigens :)). Budget voor een volwassen gitaar incl. versterker en kabels zal rond de 400 euro liggen in eerste instantie.

EDIT: Ik vind het lastig, heb gister eens een lijst bekeken met welke artiesten een tele spelen en welke een strat en ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor een strat, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet..
Joh, als beginner maakt het verschil tussen Tele en Strat echt niet zo veel uit. Eerst maar eens een paar akkoorden fatsoenlijk leren spelen.

Qua amp is er inderdaad nogal een verschil tussen iets van 100 en iets van 250 euro. Mijn advies voor thuisgebruik is wel: geen buizen, dat gaat snel veel te hard (ivm klein grut en buren kan ik 's avonds niet op volume spelen). Met een modeling transistor-amp kom je voor thuis een heel end, je kunt er een koptelefoon op aansluiten, met je mp3-tjes meespelen, etc. Wil je per se buizen, kijk dan eens naar een Vox Lil' Night Train. 1,5 watt, heel fijn geluid. Maar geen toeters en bellen.

Mocht 'ie al een iPad of iPhone hebben, dan kun je zelfs nog kijken naar een software-only toepassing icm een iRig. (Garageband heeft prima amp-sims, maar JamUp Pro is helemaal te gek, vind ik). Of anders een tweedehands PodXT, die kosten ook niks meer tegenwoordig maar zijn nog steeds tof, imo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146812440
Iemand hier bekend met de gitaren van het nederlandse merk Doodad? De plaatselijk winkel hier is dealer van dat merk en ik heb er net even op een gespeeld (lees; aan snaren getrokken, een paar tonen aangeslagen en beetje met het hendeltje gekloot) en vond hem erg prettig in de hand liggen en kwamen ook lekker tonen uit (Zo van, doe ik dit nou? :P). Maar ik heb verder 0 ervaring met elektrische gitaren dus ben benieuwd of iemand me wat meer over de kwaliteit kan vertellen..
pi_146813653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:01 schreef Mind_State het volgende:
Yamaha Pacifica 112v

De samples onder deze link klinken iig erg leuk. Beetje tegenstrijdig met wat ik vanochtend zei, maar het Blues en Funk stukje klinkt erg leuk en trekt me wel aan.
Prima startersgitaar. Ik heb de mijne nog steeds. Weliswaar linkshandig, maar toch.
pi_146817379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:28 schreef Mind_State het volgende:
Iemand hier bekend met de gitaren van het nederlandse merk Doodad? De plaatselijk winkel hier is dealer van dat merk en ik heb er net even op een gespeeld (lees; aan snaren getrokken, een paar tonen aangeslagen en beetje met het hendeltje gekloot) en vond hem erg prettig in de hand liggen en kwamen ook lekker tonen uit (Zo van, doe ik dit nou? :P). Maar ik heb verder 0 ervaring met elektrische gitaren dus ben benieuwd of iemand me wat meer over de kwaliteit kan vertellen..
Vergeet dit maar. Internet afgespeurd en vind heel weinig over deze gitaren en wat ik vind klinkt niet heel goed. Daarbij vind ik het nogal dubieus dat het de laatste Doodad in de winkel was, dat ze officieel dealer waren, maar dat ik ze niet meer vind als dealer op de site van Doodad. Dat betekent of dat de lokale gitaarwinkel aan mij ze laatste tegenvallende Doodad wil slijten en zelf is gestopt met het dealership of dat Doodad de gitaren niet meer wil aanbieden via de lokale shop (wat me sterk lijkt want hij staat geloof ik wel goed aangeschreven hier, de lokale shop).

In ieder geval... Ik ga eerst wel verder oriënteren bij bekendere zaken zoals Dijkmans in Alkmaar en wil iig een Squier Classic Vibe 50s/60s en/of een Yamaha Pacifica proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mind_State op 19-11-2014 19:20:41 ]
  donderdag 20 november 2014 @ 10:01:37 #85
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146834645
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat voor muziek, en hoe probeer je ze te regelen?
Eigen rockmuziek. Mailtjes sturen naar kroegjes.
Maar ff inschrijven bij popgroningen misschien lukt dat wel :P
  donderdag 20 november 2014 @ 10:20:01 #86
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146834996
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Eigen rockmuziek. Mailtjes sturen naar kroegjes.
Maar ff inschrijven bij popgroningen misschien lukt dat wel :P
En wat voor mailtjes stuur je dan?
pi_146838016
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

En wat voor mailtjes stuur je dan?
Hoi,

Wij willen graag spelen :W

Gr. Gr.

Bandje
  donderdag 20 november 2014 @ 12:44:08 #88
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146838503
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoi,

Wij willen graag spelen :W

Gr. Gr.

Bandje
Zo ongeveer zien de meeste mails er wel uit ja :')
  donderdag 20 november 2014 @ 14:01:32 #89
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146840338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zo ongeveer zien de meeste mails er wel uit ja :')
Nou zo dus ongeveer idd.
  donderdag 20 november 2014 @ 14:02:16 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146840355
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nou zo dus ongeveer idd.
En waarom zou die programmeur jou dan moeten boeken?
  donderdag 20 november 2014 @ 14:08:10 #91
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146840534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

En waarom zou die programmeur jou dan moeten boeken?
Een programmeur? Tis nie de ziggodome ofzo
  donderdag 20 november 2014 @ 14:12:24 #92
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146840647
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Een programmeur? Tis nie de ziggodome ofzo
Dat is een algemene term voor iemand die je gaat programmeren. Of dat nou de kroegeigenaar is, de vrijwilliger van een jeudgcentrum of een overkoepelende organisatie die het voor meerdere clubs doet. Er is altijd iemand die gaat beslissen of jij daar mag spelen of niet.

Die gasten krijgen dagelijks meerdere mails binnen en kunnen zelf kiezen wat ze neer zetten. Het is een bedrijf dus ze moeten er geld vaan verdienen. Bands worden geprogrammeerd, die moeten mensen trekken, die mensen betalen entree/kopen bier en daar draait zo'n zaak op. Het is geen liefdadigheidsfonds die graag iedereen wil laten spelen.

Als jij een mailtje naar die mensen stuurt met, hoi ik speel in deze band en als we komen spelen komen er gegarandeerd 200 mensen kijken. Dan heb je geen probleem om vol aan de bak te gaan en hoef je er niet al die moeite in te steken. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn en dus moet je er harder aan trekken. En dan is een los mailtje sturen niet genoeg want dan (zoals je gemerkt hebt) haal je niets tot nauwelijks iets binnen.
pi_146840742
Boss rc-30 binnen! Gaaf ding, snap het nog niet 100%, maar de eerste loopjes zijn inmiddels gemaakt. Vraagje voor de kenners/mensen hier; Op het moment werk ik met een versterkertje van 4/5 tientjes die ik tegelijkertijd met m'n semi akoestische gitaar heb gekocht. Ik hoor hier alles op, elke veeg van de hand. Daarnaast is het geluid vrij vlak/dof. Wat is een goede versterker voor mij? Ik speel vooral samen met iemand anders thuis, hoeft dus geen 200 meter bereik te hebben, gaat vooral om een mooi helder geluid.
  donderdag 20 november 2014 @ 14:19:28 #94
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146840832
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef nickhguitar het volgende:
Boss rc-30 binnen! Gaaf ding, snap het nog niet 100%, maar de eerste loopjes zijn inmiddels gemaakt. Vraagje voor de kenners/mensen hier; Op het moment werk ik met een versterkertje van 4/5 tientjes die ik tegelijkertijd met m'n semi akoestische gitaar heb gekocht. Ik hoor hier alles op, elke veeg van de hand. Daarnaast is het geluid vrij vlak/dof. Wat is een goede versterker voor mij? Ik speel vooral samen met iemand anders thuis, hoeft dus geen 200 meter bereik te hebben, gaat vooral om een mooi helder geluid.
Dat geveeg (ik naam aan dat je het sliden van je vingers over de snaren bedoeld?) zal je altijd wel horen. Wat voor budget heb je en wat wil je er over afspelen. Zowel electrisch/akoestisch gitaar en zang?
pi_146840922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:19 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat geveeg (ik naam aan dat je het sliden van je vingers over de snaren bedoeld?) zal je altijd wel horen. Wat voor budget heb je en wat wil je er over afspelen. Zowel electrisch/akoestisch gitaar en zang?
Akoestisch gitaar en zang alleen. Hoeft ook niet perfect te zijn, maar dit geluid is ook wel heel karig :P Geen idee wat een realistisch bedrag is. Wat zijn goede versterkers voor niet al te veel geld?

Edit: Ter vergelijking, nu heb ik een glx ac-15.

[ Bericht 3% gewijzigd door WaikikiWim op 20-11-2014 14:29:07 ]
  donderdag 20 november 2014 @ 14:31:50 #96
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146841188
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Akoestisch gitaar en zang alleen. Hoeft ook niet perfect te zijn, maar dit geluid is ook wel heel karig :P Geen idee wat een realistisch bedrag is. Wat zijn goede versterkers voor niet al te veel geld?
Er zijn dan verschillende opties. Je kan een actieve monitor gebruiken, nadeel hievan is dat je geen onboard effecten hebt zodat je geluid snel wat droger gaat klinken.

Daarnaast heb je akoestische gitaarversterkers welke ook prima kunnen klinken voor wat jij wil met wat zang er over. Een andere optie is een Roland Cube bijvoorbeeld. Dit soort amps hebben standaard een EQ aan boord en de mogelijkheid om wat reverb toe te voegen zodat je geluid wat minder droog gaat klinken.

http://www.keymusic.com/n(...)=roland%20cube%20gx&
Deze is nu bijvoorbeeld tijdelijk in de aanbieding van 200 voor 169.

Dan heb je meerdere effecten (reverb, delay, flanger, chorus en meer) en een hoop interne geluidssimulaties.
pi_146841217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:31 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Er zijn dan verschillende opties. Je kan een actieve monitor gebruiken, nadeel hievan is dat je geen onboard effecten hebt zodat je geluid snel wat droger gaat klinken.

Daarnaast heb je akoestische gitaarversterkers welke ook prima kunnen klinken voor wat jij wil met wat zang er over. Een andere optie is een Roland Cube bijvoorbeeld. Dit soort amps hebben standaard een EQ aan boord en de mogelijkheid om wat reverb toe te voegen zodat je geluid wat minder droog gaat klinken.

http://www.keymusic.com/n(...)=roland%20cube%20gx&
Deze is nu bijvoorbeeld tijdelijk in de aanbieding van 200 voor 169.

Dan heb je meerdere effecten (reverb, delay, flanger, chorus en meer) en een hoop interne geluidssimulaties.
Die effecten heb ik ook op m'n huidige. Ik had m'n bericht wat laat geëdit, maar weet jij of bijv. die Roland een verbetering is t.o.v. m'n huidige versterker? En er zijn ook speciaal akoestische versterkers? Ook interessant :)
  donderdag 20 november 2014 @ 14:34:58 #98
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146841267
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Die effecten heb ik ook op m'n huidige. Ik had m'n bericht wat laat geëdit, maar weet jij of bijv. die Roland een verbetering is t.o.v. m'n huidige versterker? En er zijn ook speciaal akoestische versterkers? Ook interessant :)
Ja het beste is om gewoon eens in een winkel wat verschillende opties te proberen. En dan kan je voor jezelf beslissen wat goed is voor jou. Die GLX heeft een hele kleine (6 inch) speaker. Een kleine speaker zorgt ervoor dat je geluid ook vaak wat scheller en minder vol zal klinken.

Overzichtje met versterkers specifiek voor akoestische gitaar:
http://www.keymusic.com/nl/winkel/akoestische-gitaarcombos/
pi_146841298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja het beste is om gewoon eens in een winkel wat verschillende opties te proberen. En dan kan je voor jezelf beslissen wat goed is voor jou. Die GLX heeft een hele kleine (6 inch) speaker. Een kleine speaker zorgt ervoor dat je geluid ook vaak wat scheller en minder vol zal klinken.

Overzichtje met versterkers specifiek voor akoestische gitaar:
http://www.keymusic.com/nl/winkel/akoestische-gitaarcombos/
Thx, ik ga sowieso nog naar de muziekwinkel, want ik mis een goede stekker voor m'n microfoon :P
  donderdag 20 november 2014 @ 14:37:32 #100
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146841350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:36 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, ik ga sowieso nog naar de muziekwinkel, want ik mis een goede stekker voor m'n microfoon :P
Dat is sowieso het beste. Dan kan je zelf luisteren en beslissen. Klank is heel persoonlijk en jij bent de enige die kan bepalen wat jij mooi vindt en wat niet.
pi_146841560
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is sowieso het beste. Dan kan je zelf luisteren en beslissen. Klank is heel persoonlijk en jij bent de enige die kan bepalen wat jij mooi vindt en wat niet.
Klopt, hetzelfde geld voor de huidige microfoon. Die is wellicht ook aan vervanging toe, al twijfel ik daar ook nog over want komt het nou door de karige versterker dat het geluid zo pauper is of wellicht ook door de mic zelf :P Sennheiser e 815 S, zie op meerdere sites dat het (zeker voor hobbyisten/amateurs) gewoon een prima mic is.
pi_146857161

Wat is belangrijk om naar te kijken bij een gitaar als je vooral het geluid zoekt vanaf 1:20 tot het einde van de demo? Qua model en elementtype bedoel ik dan. Ik denk overigens dat ik wel graag een gitaar zonder tremolo wil omdat ik niet verwacht die te gaan gebruiken.
  donderdag 20 november 2014 @ 23:22:20 #103
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146857562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:11 schreef Mind_State het volgende:

Wat is belangrijk om naar te kijken bij een gitaar als je vooral het geluid zoekt vanaf 1:20 tot het einde van de demo? Qua model en elementtype bedoel ik dan. Ik denk overigens dat ik wel graag een gitaar zonder tremolo wil omdat ik niet verwacht die te gaan gebruiken.

Check dat filmpje ff.

Belangrijkste keuze zal zijn of je gaat voor singlecoils/humbuckers. In wat voor model die elementen gegoten zit maakt verder niet echt uit in jouw geval als je helemaal gaat beginnen voor het eerst.

En in de lagere prijsklasses is geen tremolo altijd wel een goed idee. Bij de goedkopere gitaren zijn deze niet altijd even goed waardoor ze sneller ontstemmen.
pi_146857923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]


Check dat filmpje ff.

Belangrijkste keuze zal zijn of je gaat voor singlecoils/humbuckers. In wat voor model die elementen gegoten zit maakt verder niet echt uit in jouw geval als je helemaal gaat beginnen voor het eerst.

En in de lagere prijsklasses is geen tremolo altijd wel een goed idee. Bij de goedkopere gitaren zijn deze niet altijd even goed waardoor ze sneller ontstemmen.
Ik had al een aantal van die filmpjes gekeken, maar deze is een stuk duidelijker. Bedankt! Denk dat ik een lichte voorkeur heb voor een Humbucker. Ik dacht dat je met Humbuckers niet echt Blues en Pop kon maken en dat het voornamelijk voor Rock en harder zou zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mind_State op 20-11-2014 23:40:54 ]
  vrijdag 21 november 2014 @ 00:21:42 #105
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146859504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:33 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Ik had al een aantal van die filmpjes gekeken, maar deze is een stuk duidelijker. Bedankt! Denk dat ik een lichte voorkeur heb voor een Humbucker. Ik dacht dat je met Humbuckers niet echt Blues en Pop kon maken en dat het voornamelijk voor Rock en harder zou zijn.


Heel fijn muziekje, en goed voorbeeld dat blues heeeeel goed kan en lekker klinkt op humbuckers
pi_146861182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]


Heel fijn muziekje, en goed voorbeeld dat blues heeeeel goed kan en lekker klinkt op humbuckers
:Y _O_

Goed, dan kan ik nu mooi op zoek naar een knappe gitaar met een vaste brug en Humbuckers.
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:10:24 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146861234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:04 schreef Mind_State het volgende:

[..]

:Y _O_

Goed, dan kan ik nu mooi op zoek naar een knappe gitaar met een vaste brug en Humbuckers.
Heel goed. Ik heb ook een voorkeur voor humbuckers. Die geven een warm vol geluid. Singles klinken iel en dun. En qua muziekstijl maakt het niet uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146861304
Al tijden niet meer gepost hier, maar nu moet ik toch even wat frustratie van me afschrijven...

Een maand geleden heb ik een nieuwe Fender '68 Custom Deluxe Reverb Amp gekocht.
Ik was nog nooit bij de fysieke winkel van Bax geweest, dus ik dacht "kom, laat ik daar eens twee uur naartoe rijden" (ik woon in de buurt van Amsterdam).
Ik heb een soort ongeschreven afspraak met mijzelf dat ik in mijn leven alle muziekwinkels die er in Nederland zijn bezocht wil hebben...

Ik had die amp al op het oog en bij Bax heb ik hem getest en er eentje meegenomen.

Paar optredens met die amp gedaan en daar bleek dat 'ie niet helemaal goed was. Op het vintagekanaal zaten de inputs af fabriek kennelijk intern niet helemaal vast, waardoor de plug ging trillen zodra je hard aansloeg (op volume >3,5) en het geluid ging "knetteren" (jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel). Je kan er vanaf de achterkant niet goed bij dus zou ik hem helemaal uit elkaar hebben moeten schroeven om het probleem zelf te kunnen herstellen, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Het probleem kon ik ook in de oefenruimte reconstrueren en diverse kabels geprobeerd maar telkens had ik hetzelfde gekke probleem.
Gelukkig werkte het customkanaal wel goed, dus kon ik er wel omheen werken tijdens de gigs en in de oefenruimte. Maar ja, ik heb er een hoop geld voor neergelegd dus zo'n versterker moet gewoon 100% in orde zijn.

Ik dus teruggegaan (weer die twee uur enkele reis gereden). Probleem uitgelegd en Bax gaf zonder moeilijk te doen een nieuwe mee, want ik had die amp pas drie weken daarvoor bij ze gekocht. Ik ging dus weer tevreden naar huis.

Die tevredenheid bleef helaas niet lang. Ik heb deze nu sinds twee weken, en heb er al twee keer met m'n band mee geoefend, maar deze is helaas ook niet goed en moet omgeruild worden.
Nu heb ik het gekke probleem dat het volume niet "uit" kan. Op beide kanalen is het volume tussen 1 (uit) en 2,5 ongeveer gelijk aan 2,5. Op standje 2,5 is deze amp al vrij hard... Zodra je daarboven draait wordt het volume zoals je zou verwachten gewoon harder.
Ik weet, dit is niet echt een ernstig probleem maar gewoon wel vervelend. Ik ga dus morgen maar weer naar Goes }:|

Alhoewel de sound van de amp heerlijk is, valt Fender zo langzamerhand toch een beetje van z'n voetstuk.
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146861346
Dit zijn op het moment eigenlijk mijn opties, zit er nog een bij die boven de andere uitsteekt?

https://www.bax-shop.nl/i(...)t_id=67332&Itemid=2[

Qua prijzen ontlopen ze elkaar niet echt, al is 350 voor de gitaar wel de max.

EDIT: De Yamaha Pacifica 311H Natural Satin en de Squier Vintage modified '51 strat vintage blonde spreken mezelf qua uiterlijk het meeste aan. Ik wil niet graag een zwarte (hoogglans) gitaar.
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:23:46 #110
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146863584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:22 schreef Mind_State het volgende:
Dit zijn op het moment eigenlijk mijn opties, zit er nog een bij die boven de andere uitsteekt?

https://www.bax-shop.nl/i(...)t_id=67332&Itemid=2[

Qua prijzen ontlopen ze elkaar niet echt, al is 350 voor de gitaar wel de max.

EDIT: De Yamaha Pacifica 311H Natural Satin en de Squier Vintage modified '51 strat vintage blonde spreken mezelf qua uiterlijk het meeste aan. Ik wil niet graag een zwarte (hoogglans) gitaar.
Je moet even direct naar de producten linken. Dit werkt niet dus waarschijnlijk link je naar je winkelwagen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:28:28 #111
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146863697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:18 schreef Gitarist het volgende:
Al tijden niet meer gepost hier, maar nu moet ik toch even wat frustratie van me afschrijven...

Een maand geleden heb ik een nieuwe Fender '68 Custom Deluxe Reverb Amp gekocht.
Ik was nog nooit bij de fysieke winkel van Bax geweest, dus ik dacht "kom, laat ik daar eens twee uur naartoe rijden" (ik woon in de buurt van Amsterdam).
Ik heb een soort ongeschreven afspraak met mijzelf dat ik in mijn leven alle muziekwinkels die er in Nederland zijn bezocht wil hebben...

Ik had die amp al op het oog en bij Bax heb ik hem getest en er eentje meegenomen.

Paar optredens met die amp gedaan en daar bleek dat 'ie niet helemaal goed was. Op het vintagekanaal zaten de inputs af fabriek kennelijk intern niet helemaal vast, waardoor de plug ging trillen zodra je hard aansloeg (op volume >3,5) en het geluid ging "knetteren" (jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel). Je kan er vanaf de achterkant niet goed bij dus zou ik hem helemaal uit elkaar hebben moeten schroeven om het probleem zelf te kunnen herstellen, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Het probleem kon ik ook in de oefenruimte reconstrueren en diverse kabels geprobeerd maar telkens had ik hetzelfde gekke probleem.
Gelukkig werkte het customkanaal wel goed, dus kon ik er wel omheen werken tijdens de gigs en in de oefenruimte. Maar ja, ik heb er een hoop geld voor neergelegd dus zo'n versterker moet gewoon 100% in orde zijn.

Ik dus teruggegaan (weer die twee uur enkele reis gereden). Probleem uitgelegd en Bax gaf zonder moeilijk te doen een nieuwe mee, want ik had die amp pas drie weken daarvoor bij ze gekocht. Ik ging dus weer tevreden naar huis.

Die tevredenheid bleef helaas niet lang. Ik heb deze nu sinds twee weken, en heb er al twee keer met m'n band mee geoefend, maar deze is helaas ook niet goed en moet omgeruild worden.
Nu heb ik het gekke probleem dat het volume niet "uit" kan. Op beide kanalen is het volume tussen 1 (uit) en 2,5 ongeveer gelijk aan 2,5. Op standje 2,5 is deze amp al vrij hard... Zodra je daarboven draait wordt het volume zoals je zou verwachten gewoon harder.
Ik weet, dit is niet echt een ernstig probleem maar gewoon wel vervelend. Ik ga dus morgen maar weer naar Goes }:|

Alhoewel de sound van de amp heerlijk is, valt Fender zo langzamerhand toch een beetje van z'n voetstuk.
Die amps klinken echt te gek ja. Normaal zou ik zeggen dat dat eenbkwaaltje is van een buizenamp waarbij het startvolume vaak erg hoog is. Maar deze dingen kunnen normaal ook redelijk zacht en dat kon je vorige die kapot ging waarschijnlijk ook ?
pi_146864611
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Die amps klinken echt te gek ja. Normaal zou ik zeggen dat dat eenbkwaaltje is van een buizenamp waarbij het startvolume vaak erg hoog is. Maar deze dingen kunnen normaal ook redelijk zacht en dat kon je vorige die kapot ging waarschijnlijk ook ?
Ja, volumestandje 1 hoort gewoon "uit" te zijn lijkt me en dat was ook zo bij m'n vorige amp. En bij m'n huidige amp is 1 hetzelfde volume als 2,5 zeg maar.
Het gekke is wel dat het op beide kanalen zo is (zowel custom als vintage). Het ligt dus niet aan de potmeter...

Die amps gaan idd erg hard, maar ze horen ook "zacht" te kunnen :)
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146864839
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je moet even direct naar de producten linken. Dit werkt niet dus waarschijnlijk link je naar je winkelwagen.
Even proberen:

Yamaha Pacifica 311H https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/yamaha-pacifica-311h-yns-elektrische-gitaar-yellow-natural-satin

Squier Vintage Modified '51 Strat https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vintage-modified-51-stratocaster-vintage-blonde

Squier Vintage Modified Tele Deluxe https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vintage-modified-telecaster-deluxe-black-mn

G&L Tribute ASAT classic Bluesboy Semi-Hollow https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/g-l-tribute-asat-classic-bluesboy-semi-hollow-blonde

Nu lukt het wel als het goed is. Ik twijfel nu tussen bovenstaande modellen. Helaas zijn er weinig zaken met een breed assortiment hier in de buurt. Mss Dijkman in Alkmaar. Mss toch maar online bestellen..
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:21:06 #114
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:23:01 #115
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146864963
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:08 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja, volumestandje 1 hoort gewoon "uit" te zijn lijkt me en dat was ook zo bij m'n vorige amp. En bij m'n huidige amp is 1 hetzelfde volume als 2,5 zeg maar.
Het gekke is wel dat het op beide kanalen zo is (zowel custom als vintage). Het ligt dus niet aan de potmeter...

Die amps gaan idd erg hard, maar ze horen ook "zacht" te kunnen :)
Dan zou ik ze maar eerst bellen of ze er een hebben staan die ze kunnen testen voordat je weer voor niks gaat rijden straks.
pi_146864999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Een Epiphone Dot is ook wel een gave gitaar om naar te kijken. Maar weet niet of je zo'n model iets vindt.

http://www.keymusic.com/n(...)y/?q=epiphone%20dot&
Wat zijn de grootste verschillen met de types die ik heb genoemd? Ik vind het vooral belangrijk dat ie een vaste brug heeft en Humbuckers. Het leukste lijkt het me om Blues en Jazz te leren spelen, maar ik wil wel dat je er een 'grof' geluid uit kan halen omdat ik dat natuurlijk ook wil proberen. Zoek dus een zo breed inzetbaar mogelijke gitaar tot 350 euro ongeveer.
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:27:11 #117
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:24 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Wat zijn de grootste verschillen met de types die ik heb genoemd? Ik vind het vooral belangrijk dat ie een vaste brug heeft en Humbuckers. Het leukste lijkt het me om Blues en Jazz te leren spelen, maar ik wil wel dat je er een 'grof' geluid uit kan halen omdat ik dat natuurlijk ook wil proberen. Zoek dus een zo breed inzetbaar mogelijke gitaar tot 350 euro ongeveer.
Ja daarom moest ik aan die Epiphone Dot denken. Die semi hollowbodies (holle gitaren, met in het midden een massief blok) zijn wel meer typische jazz/blues gitaren dan de bovenstaande. En met die humbuckers erin kan je ook goed scheuren.

Maar het is vooral een gevoel waar je naar gaat kijken, wat voor jou goed aanvoelt als je het beet pakt en comfortabel voelt. Daar hoef je nog niet eens echt voor te kunnen spelen.
pi_146865115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:27 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja daarom moest ik aan die Epiphone Dot denken. Die semi hollowbodies (holle gitaren, met in het midden een massief blok) zijn wel meer typische jazz/blues gitaren dan de bovenstaande. En met die humbuckers erin kan je ook goed scheuren.

Maar het is vooral een gevoel waar je naar gaat kijken, wat voor jou goed aanvoelt als je het beet pakt en comfortabel voelt. Daar hoef je nog niet eens echt voor te kunnen spelen.
Toch maar eens naar 1 of 2 gitaarwinkels in de buurt dan van het weekend. Die Yamaha 311H sprak me tot nu toe het meeste aan, maar heb nog geen Hollow of Semi-Hollow in me handen gehad.
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:29:30 #119
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865120
Je hebt een aantal gitaren laten zien met verschillende pickups erin. Ik ben zelf nooit zo'n fan van een combinatie van singlecoils en humbuckers in 1 gitaar omdat het voornamelijk 1 groot nadeel heeft en dat is het volume verschil ertussen. Maar dat maakt voor thuis weer een stuk minder uit dan als je op het podium staat.
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:32:17 #120
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:29 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Toch maar eens naar 1 of 2 gitaarwinkels in de buurt dan van het weekend. Die Yamaha 311H sprak me tot nu toe het meeste aan, maar heb nog geen Hollow of Semi-Hollow in me handen gehad.
Luisteren en vasthouden. Een verkoper kan ongetwijfeld wel even wat tijd uittrekken om wat dingen voor je te spelen zodat jij het verschil in klank kan horen.
pi_146865190
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Luisteren en vasthouden. Een verkoper kan ongetwijfeld wel even wat tijd uittrekken om wat dingen voor je te spelen zodat jij het verschil in klank kan horen.
Wordt vervolgd als ik morgen in Medemblik en/of Alkmaar ben geweest.
pi_146865213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:24 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Wat zijn de grootste verschillen met de types die ik heb genoemd? Ik vind het vooral belangrijk dat ie een vaste brug heeft en Humbuckers. Het leukste lijkt het me om Blues en Jazz te leren spelen, maar ik wil wel dat je er een 'grof' geluid uit kan halen omdat ik dat natuurlijk ook wil proberen. Zoek dus een zo breed inzetbaar mogelijke gitaar tot 350 euro ongeveer.
Kijk welke gitaren worden gebruikt bij de muziek waar je van houdt. Tele is vaak country/blues (maar ook de solo van stairway to heaven) redelijk helder geluid en de kenmerkende 'twang'. Strat is heel divers met helder clean (denk aan Hendrix). Hollow body is prima voor blues jazz a la BB King.

Ik moet zelf zeggen dat bij de hollow body goedkope gitaren er vaak definitie mist. Waarschijnlijk door gebruikte hout en minder goede elementen. Ik vind ze daardoor niet heel divers, maar is wel een specifieke sound die moeilijk na te bootsen is met andere gitaren.

Ik ben zelf op een Les Paul begonnen van hard scheurwerk tot blues/jazz dingen. Goede stabiele gitaren. Clean kan zeker bij de goedkopere wat muddy zijn. Ik denk dat strat gezien wordt als meest diverse gitaar. Gek dat dat nou juist de gitaar is waar ik het minst op speel. Clean, beetje overdrive pak ik mijn tele (hendrix), iets hardere werk LP (classic rock), hardste werk superstrat (ibanez 30 fret, actieve elementen, floyd rose etc ;)) Gewone strat speelde ik eigenlijk nooit meer op en heb ik uitgeleend.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:37:36 #123
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:34 schreef ssebass het volgende:

[..]

Kijk welke gitaren worden gebruikt bij de muziek waar je van houdt. Tele is vaak country/blues (maar ook de solo van stairway to heaven) redelijk helder geluid en de kenmerkende 'twang'. Strat is heel divers met helder clean (denk aan Hendrix). Hollow body is prima voor blues jazz a la BB King.

Ik moet zelf zeggen dat bij de hollow body goedkope gitaren er vaak definitie mist. Waarschijnlijk door gebruikte hout en minder goede elementen. Ik vind ze daardoor niet heel divers, maar is wel een specifieke sound die moeilijk na te bootsen is met andere gitaren.

Ik ben zelf op een Les Paul begonnen van hard scheurwerk tot blues/jazz dingen. Goede stabiele gitaren. Clean kan zeker bij de goedkopere wat muddy zijn. Ik denk dat strat gezien wordt als meest diverse gitaar. Gek dat dat nou juist de gitaar is waar ik het minst op speel. Clean, beetje overdrive pak ik mijn tele (hendrix), iets hardere werk LP (classic rock), hardste werk superstrat (ibanez 30 fret, actieve elementen, floyd rose etc ;)) Gewone strat speelde ik eigenlijk nooit meer op en heb ik uitgeleend.
Om hem even niet in verwarring te brengen: de telecaster die hij eventueel op het oog heeft is een vintage modified, die zijn uitgerust met 2 humbuckers ;)

LP standard ook een leuke optie om aan dat lijstje toe te voegen:
http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-standard-ebony
pi_146865387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Om hem even niet in verwarring te brengen: de telecaster die hij eventueel op het oog heeft is een vintage modified, die zijn uitgerust met 2 humbuckers ;)

LP standard ook een leuke optie om aan dat lijstje toe te voegen:
http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-standard-ebony
Ow ja dat is weer een ander vehaal haha. Het beste is gewoon naar een zaak toe gaan de gitaren horen (evt over verschillende versterkers) en voelen hoe die speelt. Gitaren verschillen onderling erg veel ook al zijn het in theorie compleet dezelfde gitaren. Geen twee gitaren zijn gelijk. Dus spelen en degene kopen waar je verliefd op wordt :)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_146865393
Ik vind die LP-modellen wel echt het mooist qua uiterlijk, daarna die Epiphone die Dribbel_ net postte en dan eigenlijk pas de Strat en Tele-modellen. Maar dat is puur uiterlijk. Heb tot nu toe alleen strat-modellen bespeeld (1x bij een kennis en van de week in een kleine lokale winkel).

Favoriete gitaristen qua sound die ik zelf zou willen spelen: Eric Clapton, B.B. King, John Mayer, Buddy Guy
pi_146865441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik vind die LP-modellen wel echt het mooist qua uiterlijk, daarna die Epiphone die Dribbel_ net postte en dan eigenlijk pas de Strat en Tele-modellen. Maar dat is puur uiterlijk. Heb tot nu toe alleen strat-modellen bespeeld (1x bij een kennis en van de week in een kleine lokale winkel).

Favoriete gitaristen: Eric Clapton, B.B. King, John Mayer, Buddy Guy
Ik ben begonnen op een Epi LP custom en heb ik jaren op gespeeld totdat die echt uit elkaar begon te vallen. Echt alles op gespeeld. Geweldige gitaren. Prima geschikt voor de muziek die je noemt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:46:43 #127
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:42 schreef Mind_State het volgende:
Ik vind die LP-modellen wel echt het mooist qua uiterlijk, daarna die Epiphone die Dribbel_ net postte en dan eigenlijk pas de Strat en Tele-modellen. Maar dat is puur uiterlijk. Heb tot nu toe alleen strat-modellen bespeeld (1x bij een kennis en van de week in een kleine lokale winkel).

Favoriete gitaristen qua sound die ik zelf zou willen spelen: Eric Clapton, B.B. King, John Mayer, Buddy Guy
De looks van een gitaar zijn ook niet bepaald onbelangrijk vind ik. Als een gitaar er voor jou gaaf uitziet dan nodigt het ook weer sneller uit om hem op te pakken en te gaan spelen.

Les Paul is gewoon een model waar je als beginner heel veel kanten mee op kan, blues, jazz, rock. Alleen een echt funky geluid zit er niet echt in (door de humbuckers ipv single coils)
pi_146865563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:46 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

De looks van een gitaar zijn ook niet bepaald onbelangrijk vind ik. Als een gitaar er voor jou gaaf uitziet dan nodigt het ook weer sneller uit om hem op te pakken en te gaan spelen.

Les Paul is gewoon een model waar je als beginner heel veel kanten mee op kan, blues, jazz, rock. Alleen een echt funky geluid zit er niet echt in (door de humbuckers ipv single coils)
Split coil elementen inbouwen ;)

Maar als je verslaafd raakt aan gitaren zal dit zeker niet je laatste gitaar zijn. Je moet ergens beginnen. Wat wel grappig is dat wanneer een gitaar echt geweldig klinkt en speelt vind ik de looks ook geweldig ongeacht hoe die eruit ziet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:50:08 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146865583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:08 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja, volumestandje 1 hoort gewoon "uit" te zijn lijkt me en dat was ook zo bij m'n vorige amp. En bij m'n huidige amp is 1 hetzelfde volume als 2,5 zeg maar.
Het gekke is wel dat het op beide kanalen zo is (zowel custom als vintage). Het ligt dus niet aan de potmeter...

Die amps gaan idd erg hard, maar ze horen ook "zacht" te kunnen :)
Mijn versterker begint bij 0 (en dan is het stil) en dan kan ik hem normaal traploos harder zetten. (hij gaat tot 10, helaas niet tot 11). Maar het valt mij wel op dat de versterker tussen 0 en 1 slecht presteert. Het klinkt niet mooi, beetje vaag, alsof je de helft van het geluid mist.

Meestal staat ie dus op 1, dat is voor veel omstandigheden genoeg. (100W is heel wat voor een gitaar versterker. :') )
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:51:49 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146865616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:17 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Even proberen:

Yamaha Pacifica 311H https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/yamaha-pacifica-311h-yns-elektrische-gitaar-yellow-natural-satin

Squier Vintage Modified '51 Strat https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vintage-modified-51-stratocaster-vintage-blonde

Squier Vintage Modified Tele Deluxe https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vintage-modified-telecaster-deluxe-black-mn

G&L Tribute ASAT classic Bluesboy Semi-Hollow https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/g-l-tribute-asat-classic-bluesboy-semi-hollow-blonde

Nu lukt het wel als het goed is. Ik twijfel nu tussen bovenstaande modellen. Helaas zijn er weinig zaken met een breed assortiment hier in de buurt. Mss Dijkman in Alkmaar. Mss toch maar online bestellen..
Is Amsterdam te ver? Ik zou eens langs gaan bij Dirk Witte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:52:49 #131
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:49 schreef ssebass het volgende:

[..]

Split coil elementen inbouwen ;)

Maar als je verslaafd raakt aan gitaren zal dit zeker niet je laatste gitaar zijn. Je moet ergens beginnen. Wat wel grappig is dat wanneer een gitaar echt geweldig klinkt en speelt vind ik de looks ook geweldig ongeacht hoe die eruit ziet.
Ja dan kom je net 1 prijsklasse hoger uit. De Pro serie uit de LP Epiphone reeks heeft een coiltap http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-red-royale-pro

Voor Mind_State: Een coil tap houdt eigenlijk in dat de humbucker gewitched word naar het geluid van een single coil
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:56:01 #132
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146865729
Ik zit nu op 8 gitaren

Al wil ik er wel 1 kwijt, dat is opzich ook wel een mooie beginners gitaar.
Het is een tanglewood TSB 58


Nieuw 400, je mag em wel overnemen voor 200.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:58:34 #133
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146865809
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:56 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit nu op 8 gitaren

Al wil ik er wel 1 kwijt, dat is opzich ook wel een mooie beginners gitaar.
Het is een tanglewood TSB 58
[ afbeelding ]

Nieuw 400, je mag em wel overnemen voor 200.


Zoek de 3 verschillen (naast de headstock)
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:02:00 #134
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146865907
Haha,
Altijd als ik gitaren kwijt wil is het weer zo dat ik er even op speel en dan zoiets heb van moet ie nu echt weg ;(
Mooi is dat :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_146866161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dan zou ik ze maar eerst bellen of ze er een hebben staan die ze kunnen testen voordat je weer voor niks gaat rijden straks.
Volgens hun website hebben ze hem in voorraad, dus dat komt wel goed...
Ben alleen benieuwd of ze nog iets extra's aan coulance willen doen :S

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn versterker begint bij 0 (en dan is het stil) en dan kan ik hem normaal traploos harder zetten. (hij gaat tot 10, helaas niet tot 11). Maar het valt mij wel op dat de versterker tussen 0 en 1 slecht presteert. Het klinkt niet mooi, beetje vaag, alsof je de helft van het geluid mist.

Meestal staat ie dus op 1, dat is voor veel omstandigheden genoeg. (100W is heel wat voor een gitaar versterker. :') )
Een buizenbak klinkt op hoog volume doorgaans het best, maar dat betekent volgens mij niet dat hij niet stil kan zijn. En dat geldt ook voor een transistor-amp. Het volume van een radio kan je toch ook dichtzetten (slechte vergelijking, maar toch)?

Het volume van de amp is normaalgesproken traploos instelbaar van "geen geluid" (standje 1) tot bloedende-oren-hard (10).
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:17:38 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146866268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:13 schreef Gitarist het volgende:


Een buizenbak klinkt op hoog volume doorgaans het best, maar dat betekent volgens mij niet dat hij niet stil kan zijn. En dat geldt ook voor een transistor-amp. Het volume van een radio kan je toch ook dichtzetten (slechte vergelijking, maar toch)?

Het volume van de amp is normaalgesproken traploos instelbaar van "geen geluid" (standje 1) tot bloedende-oren-hard (10).
Je kan bij mij dus het geluid traploos regelen en helemaal dicht zetten, maar in de praktijk is de ruimte tussen 0 en 1 onbruikbaar.

Het is niet desastreus, er zit een effectenbak voor waar je ook volume mee regelt, maar ik vind het wel apart.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146866430
Bedankt allemaal. Duidelijk dit weekend kijken naar een LP-model dus. Ben erg benieuwd.

En Amsterdam is te doen. Zal als ik niet tevreden ben over Medemblik of Alkmaar eens kijken in Amsterdam (Als ze zondag open zijn). En anders volgend weekend weer.
pi_146866441
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan bij mij dus het geluid traploos regelen en helemaal dicht zetten, maar in de praktijk is de ruimte tussen 0 en 1 onbruikbaar.

Het is niet desastreus, er zit een effectenbak voor waar je ook volume mee regelt, maar ik vind het wel apart.
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij mijn amp is 1=0 en 10=max. Maar 1 bij mij nu geen 0 maar 2,5. Tussen 1-2,5 hoor je nauwelijks verschil in volume.
Ik kan idd ook wel m'n tuner of volumepedaal als killswitch gebruiken of heck, m'n pick-up switch, maar dat hoort natuurlijk niet. Het is geen ernstig probleem, maar wel serieus genoeg voor mij om ermee terug te gaan. Ik heb er ten slotte een boel euro's voor neergelegd en het is een nieuwe amp die gewoon 100% goed moet zijn.
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146868227
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoek de 3 verschillen (naast de headstock)
Wel een mooi ding, ook ff op internet opgezocht. Wel jammer van die kleur (naar mijn smaak dan), vind veel kleuren mooi, maar zwart nou weer net niet.
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:55:30 #140
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146868500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:41 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Wel een mooi ding, ook ff op internet opgezocht. Wel jammer van die kleur (naar mijn smaak dan), vind veel kleuren mooi, maar zwart nou weer net niet.
Meeste gitaren zijn wel in meerdere kleuren te krijgen. :)
http://www.keymusic.com/n(...)s%20paul%20standard&
pi_146868571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Meeste gitaren zijn wel in meerdere kleuren te krijgen. :)
http://www.keymusic.com/n(...)s%20paul%20standard&
Ik zag het ja.





_O_

Sorry, geen idee hoe ik die plaatjes kan verkleinen..

EDIT: Black Cherry is ook echt een giga mooie kleur.
pi_146869917
Ik ga vanavond kijken voor deze:



http://www.zjonsguitarstore.nl/products/224-tanglewood-tsb-58-mwr-les-paul

Staat hier in de buurt bij een gitaarwinkel.
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:31:35 #143
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146870713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:59 schreef Mind_State het volgende:
Ik ga vanavond kijken voor deze:

[ afbeelding ]

http://www.zjonsguitarstore.nl/products/224-tanglewood-tsb-58-mwr-les-paul

Staat hier in de buurt bij een gitaarwinkel.
Ziet er mooi uit :) Verder geen ervaring met de electrische gitaren van Tanglewood. Ooit een akoestische gehad en die beviel prima :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:56:50 #144
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146871383
Ik heb de zwarte dus, op zich wel een goede gitaar. Pickups zijn goed te doen.
Speel zelf vooral veel hard rock en metal en daar kunnen ze prima meekomen. Voor blues dingen gaat het ook prima.

Waar ik zelf over viel is dat de hals smal is. Ik ben begonnen op een veel bredere/vlakkere hals van een Ibanez en doe ook wat klassieke gitaar ernaast dus de nek van een les paul model is voor mij super smal.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:57:48 #145
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146873058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:18 schreef Gitarist het volgende:
Al tijden niet meer gepost hier, maar nu moet ik toch even wat frustratie van me afschrijven...

Een maand geleden heb ik een nieuwe Fender '68 Custom Deluxe Reverb Amp gekocht.
Ik was nog nooit bij de fysieke winkel van Bax geweest, dus ik dacht "kom, laat ik daar eens twee uur naartoe rijden" (ik woon in de buurt van Amsterdam).
Ik heb een soort ongeschreven afspraak met mijzelf dat ik in mijn leven alle muziekwinkels die er in Nederland zijn bezocht wil hebben...

Ik had die amp al op het oog en bij Bax heb ik hem getest en er eentje meegenomen.

Paar optredens met die amp gedaan en daar bleek dat 'ie niet helemaal goed was. Op het vintagekanaal zaten de inputs af fabriek kennelijk intern niet helemaal vast, waardoor de plug ging trillen zodra je hard aansloeg (op volume >3,5) en het geluid ging "knetteren" (jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel). Je kan er vanaf de achterkant niet goed bij dus zou ik hem helemaal uit elkaar hebben moeten schroeven om het probleem zelf te kunnen herstellen, dus dat heb ik maar niet gedaan.
Het probleem kon ik ook in de oefenruimte reconstrueren en diverse kabels geprobeerd maar telkens had ik hetzelfde gekke probleem.
Gelukkig werkte het customkanaal wel goed, dus kon ik er wel omheen werken tijdens de gigs en in de oefenruimte. Maar ja, ik heb er een hoop geld voor neergelegd dus zo'n versterker moet gewoon 100% in orde zijn.

Ik dus teruggegaan (weer die twee uur enkele reis gereden). Probleem uitgelegd en Bax gaf zonder moeilijk te doen een nieuwe mee, want ik had die amp pas drie weken daarvoor bij ze gekocht. Ik ging dus weer tevreden naar huis.

Die tevredenheid bleef helaas niet lang. Ik heb deze nu sinds twee weken, en heb er al twee keer met m'n band mee geoefend, maar deze is helaas ook niet goed en moet omgeruild worden.
Nu heb ik het gekke probleem dat het volume niet "uit" kan. Op beide kanalen is het volume tussen 1 (uit) en 2,5 ongeveer gelijk aan 2,5. Op standje 2,5 is deze amp al vrij hard... Zodra je daarboven draait wordt het volume zoals je zou verwachten gewoon harder.
Ik weet, dit is niet echt een ernstig probleem maar gewoon wel vervelend. Ik ga dus morgen maar weer naar Goes }:|

Alhoewel de sound van de amp heerlijk is, valt Fender zo langzamerhand toch een beetje van z'n voetstuk.
Wel gek. Je zou qua coulance ook kunnen kijken of ze een ander exemplaar kunnen opsturen. Scheelt jou weer een ritje naar Goes. En ze zijn een webshop, dus ze hebben er wel wat ervaring mee. :P

Het zijn mooie bakken, maar ze gaan inderdaad loeihard.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:10:00 #146
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146873371
Ik blijf me vooral verbazen, hoe chill zacht die AC15 gaat. Best wel ideaal voor thuis :)
pi_146879197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:57 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wel gek. Je zou qua coulance ook kunnen kijken of ze een ander exemplaar kunnen opsturen. Scheelt jou weer een ritje naar Goes. En ze zijn een webshop, dus ze hebben er wel wat ervaring mee. :P

Het zijn mooie bakken, maar ze gaan inderdaad loeihard.
Idd heel vreemd!
Ja zou kunnen, maar dan heb je weer gedoe met opsturen enzo (ten minste, die postagentschappen hier hebben kantoortijden als openingstijden en dan kan ik bijna nooit).
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146879618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:59 schreef Mind_State het volgende:
Ik ga vanavond kijken voor deze:

[ afbeelding ]

http://www.zjonsguitarstore.nl/products/224-tanglewood-tsb-58-mwr-les-paul

Staat hier in de buurt bij een gitaarwinkel.
Ben met een heerlijk gevoel uit die winkel gelopen. Werd super geholpen, alles op het gemak, mocht alle modellen uitproberen en ze waren zeker niet te beroerd om even een stukje voor te doen en het bereik en de verschillen tussen diverse gitaren te laten zien.

Een aantal strat en tele modellen geprobeerd, voornamelijk van Ibanez en twee verschillende LP modellen geprobeerd. Ik geloof dat die andere LP een Godin was. Maar de rode Tanglewood speelde heerlijk. Mooi tonen en heel groot bereik. Wat vooral heel prettig was t.o.v. de andere modellen was de hals, het was gewoon stukken makkelijker om duidelijke tonen aan te slaan. Heel soepel ofzo.

Het enige dat de overige modellen als voordeel hadden was de ligging op je been. De strats en tele liggen heel gebalanceerd met het midden op je been lijkt wel en de LP wat meer naar achteren. Maar daar was ik na 10 min wel redelijk overheen.
pi_146881084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:32 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Elektrisch speel je staand natuurlijk :P
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146881198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:07 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Elektrisch speel je staand natuurlijk :P
Tuurlijk, maar het is wel de bedoeling dat ik s'avonds zittend op een stoel of bank kan oefenen ;)
  vrijdag 21 november 2014 @ 21:32:42 #151
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146882185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:10 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar het is wel de bedoeling dat ik s'avonds zittend op een stoel of bank kan oefenen ;)
Gekocht?
pi_146882395
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gekocht?
Net boven budget als ik er een versterker bij wil. Hij heeft hem gereserveerd voor me en ik moet morgen even babbelen thuis. Ik ben immers bijna jarig ;). Hij heeft er nog wel 50 vanaf gehaald, dus mag hem voor 350 meenemen. Klein maar fijn versterkertje (merknaam even kwijt) met de nodige opties en effecten kon ik erbij kopen voor 100 dus ik kom in totaal op 450 en dan nog wat kabels, een band en iets om hem aan op te hangen of op te zetten.
  vrijdag 21 november 2014 @ 21:50:58 #153
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146883034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:37 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Net boven budget als ik er een versterker bij wil. Hij heeft hem gereserveerd voor me en ik moet morgen even babbelen thuis. Ik ben immers bijna jarig ;). Hij heeft er nog wel 50 vanaf gehaald, dus mag hem voor 350 meenemen. Klein maar fijn versterkertje (merknaam even kwijt) met de nodige opties en effecten kon ik erbij kopen voor 100 dus ik kom in totaal op 450 en dan nog wat kabels, een band en iets om hem aan op te hangen of op te zetten.
Line 6 Spider toevallig ? :p
pi_146885995
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Line 6 Spider toevallig ? :p
Nee die niet. Die stond er wel voor ongeveer dezelfde prijs geloof ik maar deze was iets kleiner.

Inmiddels gevonden:Blackstar ID Core stereo 10 https://snarenshop.nl/shop/versterkers//blackstar-id-core-stereo-10-gitaarversterker
pi_146886586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:54 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Nee die niet. Die stond er wel voor ongeveer dezelfde prijs geloof ik maar deze was iets kleiner.

Inmiddels gevonden:Blackstar ID Core stereo 10 https://snarenshop.nl/shop/versterkers//blackstar-id-core-stereo-10-gitaarversterker
10 watt versterker. Ook al zitten er amp-sims op, het kan door de kleine speakers alleen maar ruk klinken. Neem meteen 50W :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146887038
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 23:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

10 watt versterker. Ook al zitten er amp-sims op, het kan door de kleine speakers alleen maar ruk klinken. Neem meteen 50W :)
Ik vond hem erg prettig klinken en het is toch alleen voor thuisgebruik. De 20 stond er ook, die moest 50 meer kosten, maar dat kan altijd nog.

Overigens geen slechte review: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/blackstar/idcore_stereo_10/index.html
  vrijdag 21 november 2014 @ 23:47:50 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_146887744
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 23:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

10 watt versterker. Ook al zitten er amp-sims op, het kan door de kleine speakers alleen maar ruk klinken. Neem meteen 50W :)
Je hebt prima 10-Watt versterkertjes voor thuis. Laat ze eerst maar eens leren spelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 november 2014 @ 01:34:30 #158
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146890291
Mja ik was ook begonnen op 15W. En was het vrij snel zat.
Toen vervangen met 40W cube. Geen spijt van al draai ik die nooit boven het halve volume anders word ik doof op mijn kamer.

Beetje headroom kan geen kwaad imho.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 22 november 2014 @ 10:34:40 #159
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146893203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:32 schreef Mind_State het volgende:

[..]

Het enige dat de overige modellen als voordeel hadden was de ligging op je been. De strats en tele liggen heel gebalanceerd met het midden op je been lijkt wel en de LP wat meer naar achteren. Maar daar was ik na 10 min wel redelijk overheen.
Da's precies ook mijn 'bezwaar' tegen de Les Paul. Te gekke gitaren, klinken als een klok. Maar zittend spelen is echt irritant als je Strat- of Tele-types bent gewend. Ik vind persoonlijk de grotere mensuur (halslengte) van Fenders ook fijner spelen en klinken dan die van de LP. Maar niettemin ga je hier veel plezier van hebben, en hoe meer gitaren hoe beter! ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 01:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Mja ik was ook begonnen op 15W. En was het vrij snel zat.
Toen vervangen met 40W cube. Geen spijt van al draai ik die nooit boven het halve volume anders word ik doof op mijn kamer.

Beetje headroom kan geen kwaad imho.
Headroom is volgens mij een term die alleen slaat op buizenversterkers, i.e. hoeveel vermogen kun je erin pompen voordat de buizen gaan oversturen. De enige vervorming die je bij transistorversterkers krijgt, is je speaker.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146893709
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 01:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Mja ik was ook begonnen op 15W. En was het vrij snel zat.
Toen vervangen met 40W cube. Geen spijt van al draai ik die nooit boven het halve volume anders word ik doof op mijn kamer.

Beetje headroom kan geen kwaad imho.
Dit. Je kan beter dan op die mini amps van Vox oefenen met koptelefoon. Klinkt meteen 10x beter. Of een leuk effectenpedaal met ampsims en dan over je koptelefoon/stereo.

Zoals de Zoom G3(x)/G5 of Line 6 POD HD serie.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:03:28 #161
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146906972
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:34 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Da's precies ook mijn 'bezwaar' tegen de Les Paul. Te gekke gitaren, klinken als een klok. Maar zittend spelen is echt irritant als je Strat- of Tele-types bent gewend. Ik vind persoonlijk de grotere mensuur (halslengte) van Fenders ook fijner spelen en klinken dan die van de LP. Maar niettemin ga je hier veel plezier van hebben, en hoe meer gitaren hoe beter! ^O^

[..]

Headroom is volgens mij een term die alleen slaat op buizenversterkers, i.e. hoeveel vermogen kun je erin pompen voordat de buizen gaan oversturen. De enige vervorming die je bij transistorversterkers krijgt, is je speaker.
Sowieso heb je headroom in de speaker, want de kleinere wattage amps hebben over het algemeen een kleinere diameter speaker dus dan is headroom ook toepasbaar.

En op de een of andere manier klinkt het altijd beter als je de boel hard hebt staan. En dat gaat lastig met kleinere wattages.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 23 november 2014 @ 09:34:44 #162
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_146919826
Gisteren dus weer een ritje naar Goes gedaan. Ik heb weer een nieuwe getest en meegenomen.
Ook een waardebon van ¤ 10 gekregen uit coulance.

* Gitarist is weer blij :D
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_146922452
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 09:34 schreef Gitarist het volgende:
Gisteren dus weer een ritje naar Goes gedaan. Ik heb weer een nieuwe getest en meegenomen.
Ook een waardebon van ¤ 10 gekregen uit coulance.

* Gitarist is weer blij :D
Daar was ik ook gisteren ;)

Is de nieuwe nu wel goed?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146925667
Trouwens, amateur vraagje: waarom hebben de pro's bijna allemaal rack effecten en geen pedalen meer?

Ze durven hun geluidsman te vertrouwen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146931955
Iemand hier ervaring met de Roland ac-40? Zat ook te denken aan de schertler giulia maar die heeft geen mic optie..
  zondag 23 november 2014 @ 21:05:59 #166
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146937738
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:36 schreef Godshand het volgende:
Trouwens, amateur vraagje: waarom hebben de pro's bijna allemaal rack effecten en geen pedalen meer?

Ze durven hun geluidsman te vertrouwen?
Rack of losse pedalen gaat altijd een beetje in een golfbeweging. In de jaren 80 waren racks superpopulair, later werden dat weer multi-fx bakken op het podium, losse pedalen, etc. Wat je tegenwoordig veel ziet (en wat jij denk ik bedoelt) is een combinatie van stompboxes en rack-effecten die allemaal bij de amps staan opgesteld (dus niet op het podium, aan de voeten van de gitarist). Ik denk dat de reden daarvoor een combinatie is van factoren.

Duurzaamheid; zeker als een band veel speelt, krijgt het spul veel te verduren. Dan scheelt het wel of je de boel vooraan het podium hebt staan en er continu op getrapt wordt, of dat alles 'veilig' achteraan of naast het podium staat. Ook kun je er als tech sneller bij als er onverhoopt iets stukgaat. De kabels tussen amps, stompboxen en andere processoren zijn veel korter en er gaat niet continu iemand op staan.

Veel gitaristen hebben vervolgens alleen de schakelaar bij hun voeten liggen, die al dan niet via midi de verschillende amps en effecten schakelt, Het voordeel daarvan is dat je dus maar één verbindingskabel naar achteren hebt, bovendien niet eentje waar je geluidssignaal doorheen moet. Ik schat in dat de meerderheid van de pro's gewoon zelf patches schakelt etc.

Er zijn er ook wel een paar (zoals Kirk Hammett en volgens mij Matt Bellamy van Muse ook) waarbij een aparte tech de pedalen en amps schakelt. Dat is dus iemand die de muziek en show heel goed kent, en dedicated de boel bedient. Dan hoef je als gitarist alleen nog maar rondjes te rennen en tof te doen. Kwestie van muntjes, denk ik ook :P

Als je deze materie interessant vindt, moet je 'ns naar van die rig rundowns kijken van Premier Guitar. Daar gaan ze vaak samen met de gitaartech van grote bands (soms ook met de gitarist zelf) door de live setup heen. Wordt niet altijd even goed gepresenteerd, maar het is wel interessant, vind ik. :)

Wat je trouwens tegenwoordig echt veel meer ziet is modeling, dus alles volledig digitaal. De Axe FX van Fractal Audio is populair, vooral bij rock / metal-gasten. Wat je dan ziet is dat ze een directe line out van die bak naar de front of house doen, en dan op het podium al dan niet een losse, niet gemicte versterker als monitor (of voor de oomph, je wil toch wel iets 'voelen' als gitarist).
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146942526
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:36 schreef Godshand het volgende:
Trouwens, amateur vraagje: waarom hebben de pro's bijna allemaal rack effecten en geen pedalen meer?

Ze durven hun geluidsman te vertrouwen?
Welke pro's? :+
pi_146944885
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:05 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Rack of losse pedalen gaat altijd een beetje in een golfbeweging. In de jaren 80 waren racks superpopulair, later werden dat weer multi-fx bakken op het podium, losse pedalen, etc. Wat je tegenwoordig veel ziet (en wat jij denk ik bedoelt) is een combinatie van stompboxes en rack-effecten die allemaal bij de amps staan opgesteld (dus niet op het podium, aan de voeten van de gitarist). Ik denk dat de reden daarvoor een combinatie is van factoren.

Duurzaamheid; zeker als een band veel speelt, krijgt het spul veel te verduren. Dan scheelt het wel of je de boel vooraan het podium hebt staan en er continu op getrapt wordt, of dat alles 'veilig' achteraan of naast het podium staat. Ook kun je er als tech sneller bij als er onverhoopt iets stukgaat. De kabels tussen amps, stompboxen en andere processoren zijn veel korter en er gaat niet continu iemand op staan.

Veel gitaristen hebben vervolgens alleen de schakelaar bij hun voeten liggen, die al dan niet via midi de verschillende amps en effecten schakelt, Het voordeel daarvan is dat je dus maar één verbindingskabel naar achteren hebt, bovendien niet eentje waar je geluidssignaal doorheen moet. Ik schat in dat de meerderheid van de pro's gewoon zelf patches schakelt etc.

Er zijn er ook wel een paar (zoals Kirk Hammett en volgens mij Matt Bellamy van Muse ook) waarbij een aparte tech de pedalen en amps schakelt. Dat is dus iemand die de muziek en show heel goed kent, en dedicated de boel bedient. Dan hoef je als gitarist alleen nog maar rondjes te rennen en tof te doen. Kwestie van muntjes, denk ik ook :P

Als je deze materie interessant vindt, moet je 'ns naar van die rig rundowns kijken van Premier Guitar. Daar gaan ze vaak samen met de gitaartech van grote bands (soms ook met de gitarist zelf) door de live setup heen. Wordt niet altijd even goed gepresenteerd, maar het is wel interessant, vind ik. :)

Wat je trouwens tegenwoordig echt veel meer ziet is modeling, dus alles volledig digitaal. De Axe FX van Fractal Audio is populair, vooral bij rock / metal-gasten. Wat je dan ziet is dat ze een directe line out van die bak naar de front of house doen, en dan op het podium al dan niet een losse, niet gemicte versterker als monitor (of voor de oomph, je wil toch wel iets 'voelen' als gitarist).
Goed verhaal ja. Vooral bij Metallica viel het op. Bij nummer One ofzo van chorus naar distortion zonder dat mijnheer Hammet&Hetfield op een pedaal duwen.

Tegenwoordig doet met name mijnheer Hetfield van rustige naar distorted stukken zijn aktieve elementen aan (te zien op Youtube dat die krengen opeens dienst weigeren tijdens het nummer Fade To Black). Kirk Hammet zie ik alleen zijn wah effecten bedienen..

Maar onlangs bij een video van mijn favoriet alternatief bandje Therapy? Viel het ook al op dat er in de hoek zo'n kerstboom in een kast stond te knipperen. Dus ook rackeffecten.

Die midi is wel handig ja. Maar hoe zit het met de stompboxen dan? Via midi kan je toch niet fysiek "stompen"? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 november 2014 @ 00:26:05 #169
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146944941
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 00:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Goed verhaal ja. Vooral bij Metallica viel het op. Bij nummer One ofzo van chorus naar distortion zonder dat mijnheer Hammet&Hetfield op een pedaal duwen.

Tegenwoordig doet met name mijnheer Hetfield van rustige naar distorted stukken zijn aktieve elementen aan (te zien op Youtube dat die krengen opeens dienst weigeren tijdens het nummer Fade To Black). Kirk Hammet zie ik alleen zijn wah effecten bedienen..

Maar onlangs bij een video van mijn favoriet alternatief bandje Therapy? Viel het ook al op dat er in de hoek zo'n kerstboom in een kast stond te knipperen. Dus ook rackeffecten.

Die midi is wel handig ja. Maar hoe zit het met de stompboxen dan? Via midi kan je toch niet fysiek "stompen"? :')
Lijkt me stug dat hij switched van passief naar actief ?


Je hebt midi foot controllers. Dat werkt dus als een soort van multieffect, met pesets (combo's van pedalen) waartussen je in een "stomp" kan switchen.
pi_146945273
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat hij switched van passief naar actief ?
Kijk zelf dan: o|O

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 november 2014 @ 01:00:36 #171
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146945463
quote:
Hij lijkt alleen te switchen tussen z'n pickups. Maar niet van actief naar passief. Lijkt erop dat de tech vergeet het effect te switchen en James denkt dat er een probleem is met z'n elementen en daarom ff switched :P
  maandag 24 november 2014 @ 09:04:39 #172
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146947235
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat hij switched van passief naar actief ?

Je hebt midi foot controllers. Dat werkt dus als een soort van multieffect, met pesets (combo's van pedalen) waartussen je in een "stomp" kan switchen.
Precies. De stomp staat gewoon altijd aan en zit in een loop die je al dan niet in je signal chain schakelt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146947470
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hij lijkt alleen te switchen tussen z'n pickups. Maar niet van actief naar passief. Lijkt erop dat de tech vergeet het effect te switchen en James denkt dat er een probleem is met z'n elementen en daarom ff switched :P
Hij heeft wel actieve EMG's op die gitaar.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 november 2014 @ 09:52:33 #174
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146947953
quote:
4s.gif Op maandag 24 november 2014 09:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hij heeft wel actieve EMG's op die gitaar.
Dat is helemaal waar. En als je die passief schakelt dan doen ze helemaal niks meer ;)
pi_146948227
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 09:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. En als je die passief schakelt dan doen ze helemaal niks meer ;)
Nee naar zijn passieve elementen. Die brug elementen zijn aktief,die bij de hals passief. Aktieve elementen hebben toch meer output (dus gain)?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 24 november 2014 @ 10:24:30 #176
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_146948546
quote:
4s.gif Op maandag 24 november 2014 10:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee naar zijn passieve elementen. Die brug elementen zijn aktief,die bij de hals passief. Aktieve elementen hebben toch meer output (dus gain)?
Actieve en passieve pick-ups combineren zou theoretisch kunnen, maar wordt in de praktijk eigenlijk nooit gedaan. Verschil in output ( dus volume) actieve moet door een pre-amp heen, de potentere zijn anders en ga nog maar ff door.

In het filmpje staat hij op de brug stand, switcht hem omhoog en weer terug in de brugstand en daarna werkt het wel. Slecht contact in eerste instantie of een tech die niet zat op te letten toen hij naar een andere preset moest switchen.

Maar meer output dus omdat het door een pre amp gaat, daardoor ook weer meer gecompressed, en minder dynamisch. Ideaal als je hard wil scheuren, maar als je heel veel blues achtste dingen met veel feel wilt spelen, invloed hebben met je volume knop enz. Dan zit je weer beter met een passieve pick-up.

Hetfield gebruikte altijd een 81/60 set (actief) totdat hij is overgestapt naar zijn signature EMGs (ook actief)
pi_146948844
quote:
5s.gif Op zondag 23 november 2014 12:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Daar was ik ook gisteren ;)

Is de nieuwe nu wel goed?
Ik heb hem daar ter plekke getest en hij leek goed... hopelijk blijft het zo :)
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 27 november 2014 @ 23:15:00 #178
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147073794
Mocht er nog iemand interesse hebben:

- Peavey 6505+ met footswitch, 950,- euro.
- LTD EC-401 met EMG's, 400,- euro, indien gewenst met koffer (Hiscox Lifelite), dan 450,- euro.
- Orange PPC212 met open back, 350,- euro.

Allemaal in perfecte staat :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:21:14 #179
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147073991
Ik ben trouwens op zoek naar een combo waarmee ik thuis op een fatsoenlijk volume kan spelen en die evt. gebruikt kan worden voor live (met PA!). Eisen: buizen, liefst twee kanalen, mag met 1, effect loop. Harder werk kan natuurlijk met pedaaltjes, dus een schreeuwende lead is geen vereiste.

Genre: van punk en screamo tot singer songwriter. Zat zelf te denken aan een VOX AC30 maar die krengen zijn duur...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:23:20 #180
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147074057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:21 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een combo waarmee ik thuis op een fatsoenlijk volume kan spelen en die evt. gebruikt kan worden voor live (met PA!). Eisen: buizen, liefst twee kanalen, mag met 1, effect loop. Harder werk kan natuurlijk met pedaaltjes, dus een schreeuwende lead is geen vereiste.

Genre: van punk en screamo tot singer songwriter. Zat zelf te denken aan een VOX AC30 maar die krengen zijn duur...
Waarom doeje die 6505 eigenlijk weg? Zo'n AC30 wil je niet eens willen tillen voor optredens.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:26:19 #181
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147074139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waarom doeje die 6505 eigenlijk weg? Zo'n AC30 wil je niet eens willen tillen voor optredens.
Ah, ik wist niet dat de AC30 zo zwaar was. Goed om te weten!

Waarom doe ik hem weg? Ik zit op het moment niet in een band, ben ook niet van plan dit komend jaar te doen i.v.m. verwachte drukte op werk. Prioriteiten kwestie.

De 6505 is echt een beest van een amp, maar ik krijg hem thuis niet verder open dan standje 0,8. Zonde dus, ik heb liever dat iemand anders er mee gaat giggen, dat is waar deze amp echt tot zijn recht komt.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:48:36 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147074790
Ik ben verliefd en het is geen tube amp :P

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:54:36 #183
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147074987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:26 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat de AC30 zo zwaar was. Goed om te weten!

Waarom doe ik hem weg? Ik zit op het moment niet in een band, ben ook niet van plan dit komend jaar te doen i.v.m. verwachte drukte op werk. Prioriteiten kwestie.

De 6505 is echt een beest van een amp, maar ik krijg hem thuis niet verder open dan standje 0,8. Zonde dus, ik heb liever dat iemand anders er mee gaat giggen, dat is waar deze amp echt tot zijn recht komt.
Ja dat is gewoon een kwaaltje wat veel tube amps hebben. Dat heeft die AC30 ook. Als je iets vriendelijkers wil voor je huiskamer dan kan je natuurlijk wel naar de AC15 kijken. Ook niet heel ideaal om veel te verslepen, maar in ieder geval goed te doen in je eentje. En goed handelbaar op huiskamer volume.

Orange moet je van houden. Hebben een heel karakteristiek geluid. Love it or hate it, vaak geen tussenweg :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:01:49 #184
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147075215
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja dat is gewoon een kwaaltje wat veel tube amps hebben. Dat heeft die AC30 ook. Als je iets vriendelijkers wil voor je huiskamer dan kan je natuurlijk wel naar de AC15 kijken. Ook niet heel ideaal om veel te verslepen, maar in ieder geval goed te doen in je eentje. En goed handelbaar op huiskamer volume.

Orange moet je van houden. Hebben een heel karakteristiek geluid. Love it or hate it, vaak geen tussenweg :P
Sinds ik een Fender Tele heb zijn Oranges wel mijn ding. Met EMG's moet je er niet op spelen, dat klinkt voor geen meter ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:03:03 #185
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147075257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:01 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Sinds ik een Fender Tele heb zijn Oranges wel mijn ding. Met EMG's moet je er niet op spelen, dat klinkt voor geen meter ;)
Ben er nooit zo'n fan van geweest maar op dit filmpje klinkt ie wel lekker :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:43:04 #186
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_147080923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:21 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een combo waarmee ik thuis op een fatsoenlijk volume kan spelen en die evt. gebruikt kan worden voor live (met PA!). Eisen: buizen, liefst twee kanalen, mag met 1, effect loop. Harder werk kan natuurlijk met pedaaltjes, dus een schreeuwende lead is geen vereiste.

Genre: van punk en screamo tot singer songwriter. Zat zelf te denken aan een VOX AC30 maar die krengen zijn duur...
Ik heb ooit een Engl Thunder combo gehad, 40 watt (dacht ik). Kon ik thuis nog best aardig open draaien en ik gigde er ook mee. En hij is prima te vervoeren (beter dan een AC30 iig :P)

Lang geleden ooit een filmpje gemaakt:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:30:53 #187
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147219419
2015 gaat een mooi jaar worden :%

Nu al een behoorlijke lijst boekingen binnen :D
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2014 @ 15:57:28 #188
159915 -Menn0-
MNO
pi_147220308
Je bent er maar druk mee! :D vet hoor! Wou dat ik dat had als dj! Gitaarspelen is hier een beetje klaar....
,,/
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:04:22 #189
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147220512
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:57 schreef -Menn0- het volgende:
Je bent er maar druk mee! :D vet hoor! Wou dat ik dat had als dj! Gitaarspelen is hier een beetje klaar....
Wat voor stijlen draai je en hoe flexibelll ben je qua stijlen? Heb een vaste DJ die af en toe niet kan dus kan wel eens een invaller gebruiken.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2014 @ 19:41:12 #190
159915 -Menn0-
MNO
pi_147226919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat voor stijlen draai je en hoe flexibelll ben je qua stijlen? Heb een vaste DJ die af en toe niet kan dus kan wel eens een invaller gebruiken.
House, hardstyle, moombahton, hardstyle/core, top40. Draai in een discotheek de hele zaterdagavond dus dan komt alles wel voorbij :)
,,/
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:16:27 #191
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147228206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:41 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

House, hardstyle, moombahton, hardstyle/core, top40. Draai in een discotheek de hele zaterdagavond dus dan komt alles wel voorbij :)
Ik zal het in m'n achterhoofd houden. Heb je eigen vervoer/DJ set?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2014 @ 20:36:53 #192
159915 -Menn0-
MNO
pi_147229112
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 december 2014 20:16 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik zal het in m'n achterhoofd houden. Heb je eigen vervoer/DJ set?
Ja en ja ;)
,,/
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:38:01 #193
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147231950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 20:36 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja en ja ;)
Wat vraag je voor een avondje draaien
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2014 @ 21:56:02 #194
159915 -Menn0-
MNO
pi_147232636
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:38 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat vraag je voor een avondje draaien
dm :P
,,/
  zaterdag 6 december 2014 @ 23:01:29 #195
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_147347140
Lekker bezig Dribbel_ ^O^

net weer even lekker zitten jammen met Logic en wat gitaren...

3x raden welke film ik dit weekend heb gezien?

http://picosong.com/4Zww/
  zondag 7 december 2014 @ 12:10:40 #196
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_147355518
Hoppah, 10 januari optreden in ATAK enschede op het winteroffensief, kaartjes zijn slechts 3 euro, en daar krijg je 5! Leuke bands voor terug. Dus kom langs en support ons ( of een van de andere bands )
Hoe meer zieltjes, hoe meer vreugd!
Kaartjes kun je bij ATAK kopen, of je kan ons een mail sturen CaffasRain@gmail.com

Zo, genoeg schaamteloze zelfpromotie ;)
pi_147360489
Weet iemand waar je concours kan vinden waar je aan kan deelnemen voor klassiek gitaar? Wil mijn C.V. namelijk wat gaan uitbreiden, en kan maar niks op het digitale web vinden.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zondag 7 december 2014 @ 22:02:40 #198
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147374315
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:10 schreef Under_Score het volgende:
Hoppah, 10 januari optreden in ATAK enschede op het winteroffensief, kaartjes zijn slechts 3 euro, en daar krijg je 5! Leuke bands voor terug. Dus kom langs en support ons ( of een van de andere bands )
Hoe meer zieltjes, hoe meer vreugd!
Kaartjes kun je bij ATAK kopen, of je kan ons een mail sturen CaffasRain@gmail.com

Zo, genoeg schaamteloze zelfpromotie ;)
Nice! Gave zaal is dat.


Hier toevallig mensen die met Hospitality Riders werken? Heb de basic dingen er nu wel in staan denk ik (op de gesorteerde skittels na) maar zijn er nog dingen waar je zeker aan moet denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 december 2014 @ 09:45:18 #199
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_147384143
quote:
11s.gif Op zondag 7 december 2014 22:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nice! Gave zaal is dat.

Hier toevallig mensen die met Hospitality Riders werken? Heb de basic dingen er nu wel in staan denk ik (op de gesorteerde skittels na) maar zijn er nog dingen waar je zeker aan moet denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handdoeken? Bij zompige zaaltjes wel zo relaxed.
Verder: parkeerruimte? En wij vragen ook om een plek voor het verkopen van merch.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 december 2014 @ 11:09:55 #200
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147385579
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Handdoeken? Bij zompige zaaltjes wel zo relaxed.
Verder: parkeerruimte? En wij vragen ook om een plek voor het verkopen van merch.
Dat zijn wel goeie ja :)
pi_147420790
Ik hou van een wat lager bereik. Maar omdat ik mijn gitaren voornamelijk bij mijn ouders heb staan, en er slechts één op mijn studentenkamertje heb, is het steeds verstemmen van die ene gitaar eigenlijk ondoenbaar. Daarom leek het me wel de moeite waard om eens te gaan kijken naar een 7-, of misschien zelfs 8-snaars.

Nu heb ik wel eens een linkshandige 7-snaars in mijn handen gehad (ik ben linkshandig), maar een 8-snarig linkshandig model ben ik nog nooit tegengekomen. Natuurlijk kan ik binnenkort naar Duitsland karren om daar in Köln of Ibbenburen eens te voelen hoe dat bevalt, maar graag lees ik op internet al wat ervaringen en meningen zodat ik er al met wat verwachtingen instap. Is het raadzaam om eerst aan een 7-snaars te wennen voor die 8e erbij komt?
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:05:07 #202
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147521122
Nieuwe opname/mix gemaakt. Zou chill zijn als jullie tijd hebben om hem even te checken en tipsszz te geven :)

http://picosong.com/4UWF
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:41:37 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_147523766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe opname/mix gemaakt. Zou chill zijn als jullie tijd hebben om hem even te checken en tipsszz te geven :)

http://picosong.com/4UWF
Leuk! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147525313
Is de scarlett 2i2 een goed apparaat om thuis wat probeersels met je loop pedal/akoestische gitaar op te nemen? Wat is in die prijsklasse een goede optie?
  vrijdag 12 december 2014 @ 20:54:33 #205
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147526407
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Leuk! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die synth wil ik sowieso anders. Maar ik vind dat echt kut instellen. is altijd maar een beetje zoeken naar presets en dan die aanpassen en hopen dat er wat uit komt :') Ik heb de toetsenist er maar opgezet om een chille sound te zoeken dus ik ben benieuwd :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:26 schreef nickhguitar het volgende:
Is de scarlett 2i2 een goed apparaat om thuis wat probeersels met je loop pedal/akoestische gitaar op te nemen? Wat is in die prijsklasse een goede optie?
Yep, focusrite heeft degelijk, stabiel en betrouwbare spullen :)
pi_147545549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja die synth wil ik sowieso anders. Maar ik vind dat echt kut instellen. is altijd maar een beetje zoeken naar presets en dan die aanpassen en hopen dat er wat uit komt :') Ik heb de toetsenist er maar opgezet om een chille sound te zoeken dus ik ben benieuwd :D

[..]

Yep, focusrite heeft degelijk, stabiel en betrouwbare spullen :)
Heb 'm al binnen :P Alles aangesloten lijkt goed te werken, maar wanneer ik een stukje opneem lijkt hij wat te haperen. Een soort van 'lag' in de muziek. Weet iemand toevallig wat dit is/kan zijn?
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:01:53 #207
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_147548045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb 'm al binnen :P Alles aangesloten lijkt goed te werken, maar wanneer ik een stukje opneem lijkt hij wat te haperen. Een soort van 'lag' in de muziek. Weet iemand toevallig wat dit is/kan zijn?
Je bedoelt echt dat als je een noot speelt dat je het geluid van je pc later hoort?

Dat kan zijn omdat je je sample buffer te groot hebt staan. Hoe groter je sample buffer des te langer je computer er voor nodig heeft om het juiste geluid te berekenen. Aan de andere kant is het hoe groter je sample buffer des te beter de kwaliteit van je opname.
Kan je even in de software die je erbij moest installeren even kijken waar die op staat?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_147549272
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:01 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Je bedoelt echt dat als je een noot speelt dat je het geluid van je pc later hoort?

Dat kan zijn omdat je je sample buffer te groot hebt staan. Hoe groter je sample buffer des te langer je computer er voor nodig heeft om het juiste geluid te berekenen. Aan de andere kant is het hoe groter je sample buffer des te beter de kwaliteit van je opname.
Kan je even in de software die je erbij moest installeren even kijken waar die op staat?
Nee ik bedoel meer haperingen in de muziek. Heb een stukje van 10 seconden opgenomen waarin het echt lijkt te kraken.

Edit: ik gebruik ableton live, waar kan ik dan die buffer zien?

Edit2: Gevonden denk ik. Bij preferences zie ik iets met sample staan. Stond op 44.000, nu even op 22.000 gezet en algemene kwaliteit van high naar medium. Helaas; nog steeds hetzelfde probleem..

[ Bericht 6% gewijzigd door WaikikiWim op 13-12-2014 20:06:52 ]
pi_147553205
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nee ik bedoel meer haperingen in de muziek. Heb een stukje van 10 seconden opgenomen waarin het echt lijkt te kraken.

Edit: ik gebruik ableton live, waar kan ik dan die buffer zien?

Edit2: Gevonden denk ik. Bij preferences zie ik iets met sample staan. Stond op 44.000, nu even op 22.000 gezet en algemene kwaliteit van high naar medium. Helaas; nog steeds hetzelfde probleem..
Je moet even Asio4all downloaden, en in Ableton de ASIO-driver kiezen, vervolgens kun je in Asio4all de buffergrootte aanpassen. De samplerate kun je normaalgesproken gewoon op 44K laten staan.

De ideale buffergrootte is gewoon en kwestie van proberen. Hoe kleiner je hem hebt, hoe kleiner de vertraging tussen input en output, maar hoe zwaarder de belasting van je CPU. Daar moet je dus even de balans in vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 21:40:15 ]
pi_147554312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:38 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Je moet even Asio4all downloaden, en in Ableton de ASIO-driver kiezen, vervolgens kun je in Asio4all de buffergrootte aanpassen. De samplerate kun je normaalgesproken gewoon op 44K laten staan.

De ideale buffergrootte is gewoon en kwestie van proberen. Hoe kleiner je hem hebt, hoe kleiner de vertraging tussen input en output, maar hoe zwaarder de belasting van je CPU. Daar moet je dus even de balans in vinden.
Thx voor je reactie! Ben nu niet thuis, maar kijk morgen even!
pi_147557976
3 weken geleden(donderdag de 20e/zondag de 23e November) weer overnieuw begonnen met gitaar spelen,als mijn schema goed gaat heb ik op 18 februari a.s de basis technieken onder handen(dus in 90 dagen!!).Gewoon elke dag 1 uur oefenen,maar het kan nogal uitlopen(van 1 naar ~3 uur per dag,non-stop). :+

Slash 2e gitaar solo *O* _O_ :9

* Blue_Panther_Ninja is af en toe een lazy ass :@
  zondag 14 december 2014 @ 14:22:02 #212
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147568993
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx voor je reactie! Ben nu niet thuis, maar kijk morgen even!
Zullen inderdaad je ASIO drivers zijn
pi_147584250
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zullen inderdaad je ASIO drivers zijn


Dit zijn nu de instellingen. Geluid is nu prima. Ik dacht dat die 'latency' puur betekende dat je geluid gewoon een miliseconde later begon, maar bij mij haperde het echt inderdaad.

Heb nu alleen het 'output' geluid in de koptelefoon en niet uit de boxjes van de PC, hoe kan ik dat veranderen?

Edit: Bij nadere inspectie; stukje inspreken (één twee drie vier één twee drie vier) geeft geen problemen (latency), als ik echter een stukje gitaar inspeel dan heb ik het wel, welke instelling moet ik nu precies aanpassen? (het is wel stukken beter dan met de oude driver .. ;) )

[ Bericht 16% gewijzigd door WaikikiWim op 14-12-2014 21:45:11 ]
pi_147598291
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit zijn nu de instellingen. Geluid is nu prima. Ik dacht dat die 'latency' puur betekende dat je geluid gewoon een miliseconde later begon, maar bij mij haperde het echt inderdaad.

Heb nu alleen het 'output' geluid in de koptelefoon en niet uit de boxjes van de PC, hoe kan ik dat veranderen?

Edit: Bij nadere inspectie; stukje inspreken (één twee drie vier één twee drie vier) geeft geen problemen (latency), als ik echter een stukje gitaar inspeel dan heb ik het wel, welke instelling moet ik nu precies aanpassen? (het is wel stukken beter dan met de oude driver .. ;) )
Wat voor probleem heb je ? :+
pi_147606620
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat voor probleem heb je ? :+
Nog steeds haperend geluid tijdens inspelen van de gitaar. En ik weet niet meer hoe ik mijn geluid uit m'n boxen kan krijgen (Komt nu uit de koptelefoon welke rechtstreeks op de geluidskaart zit aangesloten, of uit de versterker).
pi_147672015
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nog steeds haperend geluid tijdens inspelen van de gitaar. En ik weet niet meer hoe ik mijn geluid uit m'n boxen kan krijgen (Komt nu uit de koptelefoon welke rechtstreeks op de geluidskaart zit aangesloten, of uit de versterker).
Kickje, nog steeds hetzelfde probleem. Meerdere dingen geprobeerd maar ik blijf in lichte mate last houd van latency. Als ik het knopje omschakel waarmee ik rechtstreeks door de koptelefoon kan luisteren is er niks aan de hand, maar als ik gewoon luister wel. Ik krijg het geluid overigens niet door m'n PC boxen, alleen door de versterker..
pi_147673341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Kickje, nog steeds hetzelfde probleem. Meerdere dingen geprobeerd maar ik blijf in lichte mate last houd van latency. Als ik het knopje omschakel waarmee ik rechtstreeks door de koptelefoon kan luisteren is er niks aan de hand, maar als ik gewoon luister wel. Ik krijg het geluid overigens niet door m'n PC boxen, alleen door de versterker..
Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?
pi_147673857
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:35 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?
Hij lijkt wat te kraken idd, latency is het niet echt volgens mij (als ik youtube mag geloven), het lijkt echt op een soort lag, even een miliseconde geen muziek, dan weer wel en dat de hele tijd om en om.

Zie in mijn post hierboven hoe ik de boel op het moment heb ingesteld in Ableton. Daar zou toch ook de naam van mijn boxen bij moeten staan? Ik heb nu het geluid uit de koptelefoon die weer in de Scarlett zit (of in de versterker die ik daarop aansluit).

Edit: Mijn PC ligt het niet aan denk ik. Specs zijn verder wel in orde. Ik denk zelf dat het iets met een instelling o.i.d. is, maar ik kan niet echt vinden wat. Ook geen zin om alle waarden aan te passen en dan de boel structureel te verknooien :P
pi_147703439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:35 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?
Klopt nu aardig. Het klinkt misschien gek, maar soms heb ik wel wat last van dat gekraak en soms niet. Lijkt compleet willekeurig.

Nog 1 puntje van ergernis en dat is een soort lichte ruis op de achtergrond. Ik neem een stukje op, dan sla ik het op als .wav en als ik dan het geluid wat harder zet hoor ik constant een zachte ruis op de achtergrond. Enige idee hoe dit kan?
pi_147785910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Klopt nu aardig. Het klinkt misschien gek, maar soms heb ik wel wat last van dat gekraak en soms niet. Lijkt compleet willekeurig.

Nog 1 puntje van ergernis en dat is een soort lichte ruis op de achtergrond. Ik neem een stukje op, dan sla ik het op als .wav en als ik dan het geluid wat harder zet hoor ik constant een zachte ruis op de achtergrond. Enige idee hoe dit kan?
Onstabiele voeding / ground-loop?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147800641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:17 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Onstabiele voeding / ground-loop?
Niet dat ik weet.. Gaat nu ook wat beter. Buren zullen wel denken; zit al de hele ochtend dingen in te schreeuwen/praten en dan maar kijken wat er gebeurd met de verschillende settings :P. Ik heb nu een shure SM58 als microfoon, wat zou een goede zijn om bijv. de Cajon op te nemem (of mijn spaanse akoestische gitaar zonder element).
pi_147815445
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:21 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.. Gaat nu ook wat beter. Buren zullen wel denken; zit al de hele ochtend dingen in te schreeuwen/praten en dan maar kijken wat er gebeurd met de verschillende settings :P. Ik heb nu een shure SM58 als microfoon, wat zou een goede zijn om bijv. de Cajon op te nemem (of mijn spaanse akoestische gitaar zonder element).
Een SM57 is niet voor niets een wereldwijde standaard. Gebruikt voor veel instrumenten, niet alleen gitaarcabinets ;)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147816229
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:16 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Een SM57 is niet voor niets een wereldwijde standaard. Gebruikt voor veel instrumenten, niet alleen gitaarcabinets ;)
Kan zijn, maar als ik 'm voor andere dingen gebruik als zang (bijv. Cajon opnemen), dan gaat de kwaliteit al hard achteruit..
pi_147824875
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als ik 'm voor andere dingen gebruik als zang (bijv. Cajon opnemen), dan gaat de kwaliteit al hard achteruit..
Ja, omdat een SM58 net anders is dan een SM57.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147863673
Gisterenmiddag heb 1 week eerder dan verwacht proef/test gedraaid(maar 1 liedje gespeeld),enige probleem was dat ik niet genoeg tijd had om even op te warmen.

Degene die als laatste wegging na afsluiten van het verjaardagsfeest van zaterdag j.l,hebben niet eens fucking moeite gehad om even muziekinstrumenten en co weer terug te plaatsen naar juiste plek. :')
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:06:03 #226
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_147877499
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Gisterenmiddag heb 1 week eerder dan verwacht proef/test gedraaid(maar 1 liedje gespeeld),enige probleem was dat ik niet genoeg tijd had om even op te warmen.

Degene die als laatste wegging na afsluiten van het verjaardagsfeest van zaterdag j.l,hebben niet eens fucking moeite gehad om even muziekinstrumenten en co weer terug te plaatsen naar juiste plek. :')
Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_147878352
Maar we zijn inmiddels een pagina verder, kan ik daarom aannemen dat er geen mensen zijn met ervaring met 7/8 snarige gitaren?
pi_147884788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?
*laat maar zitten*

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar we zijn inmiddels een pagina verder, kan ik daarom aannemen dat er geen mensen zijn met ervaring met 7/8 snarige gitaren?
Alleen 6 snaren. :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:55:25 #229
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147886587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?
Ik heb het geprobeerd te ontcijferen, maar geen idee :D
pi_147909442
Mensen ervaring met deze wandbeugel?

Afgelopen zondag vader geworden, wat is dat mooi zeg... :)
  woensdag 24 december 2014 @ 08:15:06 #231
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147909519
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Mensen ervaring met deze wandbeugel?

Afgelopen zondag vader geworden, wat is dat mooi zeg... :)
Gefeliciteerd man! Al een flying V ukulele voor hem/haar gekocht om alvast klaargestoomd te worden ? :P

Ik heb zelf ook 1 zo'n haak, zit prima nooit problemen mee gehad, de andere hangen aan deze:
http://www.keymusic.com/n(...)er/?q=gitaar%20muur&

Vind ik net wat degelijker en steviger en mooier. Maar in principe kan je met een haak weinig fout doen.
pi_147909552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:15 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man! Al een flying V ukulele voor hem/haar gekocht om alvast klaargestoomd te worden ? :P

Ik heb zelf ook 1 zo'n haak, zit prima nooit problemen mee gehad, de andere hangen aan deze:
http://www.keymusic.com/n(...)er/?q=gitaar%20muur&

Vind ik net wat degelijker en steviger en mooier. Maar in principe kan je met een haak weinig fout doen.
Nee, ze moet drummer worden ;) dan is er binnen het gezin een volledige band beschikbaar. Mist alleen nog iemand die kan zingen :D

Op de foto's lijkt dat net andersom te zijn, maar goed, foto's zijn misleidend. Moet er nog even over na denken, heb ik gelukkig tot februari de tijd voor :)
  woensdag 24 december 2014 @ 09:21:25 #233
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147910298
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:21 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Nee, ze moet drummer worden ;) dan is er binnen het gezin een volledige band beschikbaar. Mist alleen nog iemand die kan zingen :D

Op de foto's lijkt dat net andersom te zijn, maar goed, foto's zijn misleidend. Moet er nog even over na denken, heb ik gelukkig tot februari de tijd voor :)
Ja zo spannend is zo'n haak niet, die doen allemaal hun werk wel :)
pi_147910300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Mensen ervaring met deze wandbeugel?

Afgelopen zondag vader geworden, wat is dat mooi zeg... :)
Heb ik gehad. Zat prima
pi_147918927
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja zo spannend is zo'n haak niet, die doen allemaal hun werk wel :)
Die haak die jij gaf, knijpt die bij elkaar, of heeft die een vaste breedte?
pi_147921876
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, omdat een SM58 net anders is dan een SM57.
Eigenlijk alleen het kapje (en bijbehorend filter) toch? De microfoon is volgens mij verder precies hetzelfde.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147924601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:57 schreef Cynic het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen het kapje (en bijbehorend filter) toch? De microfoon is volgens mij verder precies hetzelfde.
Ja, ik hoor beide verhalen... ook dat de SM57 iets anders is in karakteristiek en frequenties enzo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147924656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar we zijn inmiddels een pagina verder, kan ik daarom aannemen dat er geen mensen zijn met ervaring met 7/8 snarige gitaren?
Heb een klein poosje een 7 snaar gehad. Even wennen, maar wel cool.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147924677
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Mensen ervaring met deze wandbeugel?

Afgelopen zondag vader geworden, wat is dat mooi zeg... :)
Ook drie hangen, prima haken :)

En gefeliciteerd *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147924767
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:30 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Heb een klein poosje een 7 snaar gehad. Even wennen, maar wel cool.
Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budget :P.
pi_147924854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budget :P.
Nee, dat nog niet. Wil het nog wel eens proberen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_147935831
Ik wil de afgelopen tijd wat meer skills ontwikkelen, hiervoor speelde ik alleen maar punk rock en dat begin ik een beetje zat te worden. Ik ben begonnen met thunderstruck te leren (op de manier waarop angus hem ook speelt, met hammerons en pulloffs) maar voor mijn gevoel kom ik echt niet verder dan dit.

http://vocaroo.com/i/s14MhI94bJDF

Vandaag op de gitaar van mijn gitaarleraar speelde ik dit ook en lukte het veel beter en ik denk dat het misschien aan mijn snaren ligt? Ik weet niet precies hoe dik ze zijn, maar ik denk best wel dik.

pi_147944200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:31 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ook drie hangen, prima haken :)

En gefeliciteerd *O*
Nu dus nog een keer langskomen voor februari, zodat je wat spul mee kan nemen en ik ook nog eens minder te verhuizen heb ;)
pi_147944388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budget :P.
Ik heb een 7-snaar, daar hoefde ik verder niet echt aan te wennen.
Waarom wil je eigenlijk een 8-snaar? Heb je de mogelijkheden van een 6 snaar al helemaal uitgeput, of wil je muziek maken waarbij je zo laag moet (djent). Want dan zou je eventueel ook een baritone kunnen overwegen. En waarom niet eerst een 7-snaar?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147952886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 09:07 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik heb een 7-snaar, daar hoefde ik verder niet echt aan te wennen.
Waarom wil je eigenlijk een 8-snaar? Heb je de mogelijkheden van een 6 snaar al helemaal uitgeput, of wil je muziek maken waarbij je zo laag moet (djent). Want dan zou je eventueel ook een baritone kunnen overwegen. En waarom niet eerst een 7-snaar?
Omdat ik het lagere bereik mooi vind. Ik heb de meeste gitaren bij mijn ouders liggen, en heb er slechts één in mijn studentenwoning (en heb ook niet de ruimte voor meerdere). Die de hele tijd om moeten stemmen zie ik niet zitten, daarom leek een 7 of 8 snarige mij ideaal: je hebt het lagere bereik maar indien gewenst ook altijd standaardstemming tot je beschikking. En dat in één gitaar.

Een 7 snarige behoort ook zeker tot de mogelijkheden, maar ik was in dit topic op zoek naar mensen die zowel een 7- als een 8-snarige hebben (gehad), omdat ik benieuwd was in hoeverre de ervaring van een 7-snarige meespeelt bij de overweging om een 8-snarige te halen.
pi_148061413
Dag gitaristen,

Ik ga eerdaags jammen met een drummer, en vraag me daarom af of er nog tips and tricks zijn om lekker te kunnen jammen. Ik kan wel wat eenvoudig soleren, maar dat stelt niet heel veel meer voor dan zo goed als een toonladder op- en aflopen ( overdreven gezegd). Verder kan ik ook wel een slagje opzetten met wat akkoorden, maar ook dat stelt niet zo veel voor.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  FOK!fotograaf zondag 28 december 2014 @ 21:02:35 #247
842 Zorro
Z
pi_148066481
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:16 schreef hahadoei het volgende:
Ik wil de afgelopen tijd wat meer skills ontwikkelen, hiervoor speelde ik alleen maar punk rock en dat begin ik een beetje zat te worden. Ik ben begonnen met thunderstruck te leren (op de manier waarop angus hem ook speelt, met hammerons en pulloffs) maar voor mijn gevoel kom ik echt niet verder dan dit.

http://vocaroo.com/i/s14MhI94bJDF

Vandaag op de gitaar van mijn gitaarleraar speelde ik dit ook en lukte het veel beter en ik denk dat het misschien aan mijn snaren ligt? Ik weet niet precies hoe dik ze zijn, maar ik denk best wel dik.

[ afbeelding ]
Angus speelt juist niet met hammer-ons en pull-offs... Ja in de clip, maar luister maar goed en kijk naar een live versie. Hij speelt elke noot met zijn plectrum. En dat is nog veel moeilijker...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_148130326
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Propellerheads het volgende:
Dag gitaristen,

Ik ga eerdaags jammen met een drummer, en vraag me daarom af of er nog tips and tricks zijn om lekker te kunnen jammen. Ik kan wel wat eenvoudig soleren, maar dat stelt niet heel veel meer voor dan zo goed als een toonladder op- en aflopen ( overdreven gezegd). Verder kan ik ook wel een slagje opzetten met wat akkoorden, maar ook dat stelt niet zo veel voor.
Het hoeft ook niet veel voor te stellen, zolang je maar iets kan gaat het vanzelf een beetje lopen. En samen spelen met andere artiesten leer je denk ik meer van dan alleen thuis nummers doorspelen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_148130799
Misschien ook wel een vraagje voor hier; vast iemand die er meer verstand van heeft :P. Sinds kort dus een loop pedal, versterker, een shure sm58 en een focusrite 2i2. Heel blij mee, alles werkt leuk (al vind ik Ableton wel een bitch om te leren :P), maar ik loop nu tegen iets aan.

Gister wilde iemand een stukje karaoke inzingen. Ik downloadde dus een mp3 karaoke bestand van Yt, geīmporteerd in Ableton Live en klaar was kees (dacht ik).

We begonnen even om te kijken hoe hard de microfoon stond, het geluid van de versterker moet dan op ongeveer 75/80% om je goed hoorbaar te maken. Als ik dan echter het MP3 bestand afspeel dan knalt de versterker bijna uit elkaar, vervolgens moet ik dus het MP3 bestand in Ableton op 20% zetten en de zang op 80% (Versterker zelf staat dan ook behoorlijk hard), dan is alles prima.

Als ik dan de hele mik exporteer als .WAV bestand en afspeel met de PC, dan staat het geluid heel zacht, ik moet de boxen echt op 100% zetten om een geluid te krijgen wat normaal 30% is. Weet iemand hier toevallig wat dit is/hoe ik dit kan verhelpen?
pi_148134554
Hallo menschen, ik meld me hier ook maar even.

Ik ben in de markt voor een nieuwe gitaar. Ik heb een esp ltd mh-50 met floyd rose op het moment en die mag weg, in ruil daarvoor moet er een betere versie komen met een vaste brug.
Zelf denk ik aan de mh-350nt. Ik ben benieuwd of iemand wellicht nog alternatieven heeft zodat ik een goede vergelijking kan maken. Of misschien heeft iemand heel toevallig ervaringen met die gitaar.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148147448
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet veel voor te stellen, zolang je maar iets kan gaat het vanzelf een beetje lopen. En samen spelen met andere artiesten leer je denk ik meer van dan alleen thuis nummers doorspelen.
Dus? Gewoon m'n simpele majeur en mineur akkoordjes blijven spelen en de normale ladder op en af lopen?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:32:21 #252
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_148163947
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:20 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Dus? Gewoon m'n simpele majeur en mineur akkoordjes blijven spelen en de normale ladder op en af lopen?
Mja, je kunt er wel wat meer mee dan alleen dat


Kijk deze even, geeft een aantal concepten die over het algemeen zeer toepasselijk zijn.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel˛
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:27:10 #253
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148167053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:51 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien ook wel een vraagje voor hier; vast iemand die er meer verstand van heeft :P. Sinds kort dus een loop pedal, versterker, een shure sm58 en een focusrite 2i2. Heel blij mee, alles werkt leuk (al vind ik Ableton wel een bitch om te leren :P), maar ik loop nu tegen iets aan.

Gister wilde iemand een stukje karaoke inzingen. Ik downloadde dus een mp3 karaoke bestand van Yt, geīmporteerd in Ableton Live en klaar was kees (dacht ik).

We begonnen even om te kijken hoe hard de microfoon stond, het geluid van de versterker moet dan op ongeveer 75/80% om je goed hoorbaar te maken. Als ik dan echter het MP3 bestand afspeel dan knalt de versterker bijna uit elkaar, vervolgens moet ik dus het MP3 bestand in Ableton op 20% zetten en de zang op 80% (Versterker zelf staat dan ook behoorlijk hard), dan is alles prima.

Als ik dan de hele mik exporteer als .WAV bestand en afspeel met de PC, dan staat het geluid heel zacht, ik moet de boxen echt op 100% zetten om een geluid te krijgen wat normaal 30% is. Weet iemand hier toevallig wat dit is/hoe ik dit kan verhelpen?
De pre-amp van je interface flink wat opschroeven?
pi_148182330
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:27 schreef KaMo het volgende:

[..]

De pre-amp van je interface flink wat opschroeven?
Weet niet wat er gebeurd is/wat ik anders doe, maar nu is alles plots goed.. Zal idd wel een insteling o.i.d. zijn geweest. Bedankt voor je reactie alsnog :)
  woensdag 31 december 2014 @ 13:27:18 #255
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148183143
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:05 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Weet niet wat er gebeurd is/wat ik anders doe, maar nu is alles plots goed.. Zal idd wel een insteling o.i.d. zijn geweest. Bedankt voor je reactie alsnog :)
Fijn! ^O^

En wat zijn jullie muzikale vooruitzichten voor het komende jaar?

Vanaf eind januari is de zanger van mijn band weer in Nederland na een half jaar buitenlandse stage, dus volle bak verder klussen aan het album en hopelijk in 2015 ergen kunnen releasen :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:43:50 #256
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148238021
Ik ga zelf weer een bandje beginnen. In 2014 nog een show gespeeld met mijn oude band, maar uit elkaar gegroeid. Denk erover om iets poppunkachtigs te beginnen, maar wel met een rauw randje. Heb net wat mensen geapped om eens te vragen of ze interesse hebben.

Verder: Peavey 6505+ verkopen en nog wat ander spul weg doen. Dan een leuke Orange top in de plaats (ik denk de OR-15, prima met PA). Misschien een nieuw element in mijn Fender en dan toffe muziek maken. Zin in! ^O^
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:01:57 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148238401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 12:44 schreef piekartz87 het volgende:
Hallo menschen, ik meld me hier ook maar even.

Ik ben in de markt voor een nieuwe gitaar. Ik heb een esp ltd mh-50 met floyd rose op het moment en die mag weg, in ruil daarvoor moet er een betere versie komen met een vaste brug.
Zelf denk ik aan de mh-350nt. Ik ben benieuwd of iemand wellicht nog alternatieven heeft zodat ik een goede vergelijking kan maken. Of misschien heeft iemand heel toevallig ervaringen met die gitaar.
Een LTD-EC-401? Ik heb hem toevallig te koop. Puike gitaar met EMG's, ik wil alleen rauwer, dus ik verkoop hem :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_148241329
Ik ga op zoek naar een 7- of 8-snarig model, linkshandig. En verder eens even kijken of er op bandjesgebied nog wat te beleven valt. Wel weer zin om een beetje op te treden. Bovendien staat mijn versterker nu maar een beetje stof te happen, is ook zonde.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:37:56 #259
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148241701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga zelf weer een bandje beginnen. In 2014 nog een show gespeeld met mijn oude band, maar uit elkaar gegroeid. Denk erover om iets poppunkachtigs te beginnen, maar wel met een rauw randje. Heb net wat mensen geapped om eens te vragen of ze interesse hebben.

Verder: Peavey 6505+ verkopen en nog wat ander spul weg doen. Dan een leuke Orange top in de plaats (ik denk de OR-15, prima met PA). Misschien een nieuw element in mijn Fender en dan toffe muziek maken. Zin in! ^O^
Kijk! Dat zijn goede voornemens! Waar in Nederland zit je?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:23:47 #260
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148273828
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:37 schreef KaMo het volgende:

[..]

Kijk! Dat zijn goede voornemens! Waar in Nederland zit je?
Utrecht!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:39:30 #261
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148274057
Zie net wel dat de OR-15 nergens op voorraad is. Zo maar eens bij Dirk Witte langslopen en vragen of ze er een voor me kunnen leveren om te testen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:32:58 #262
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148275233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Utrecht!
Daar moet toch wel het een en ander zitten, niet? ;)
pi_148276233
Nieuwe snaren besteld net, zin om te knallen.

Kwam net deze gitarist tegen: Uitzonderlijk goed IMO.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:09:47 #264
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148279283
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:17 schreef ballenbak015 het volgende:
Nieuwe snaren besteld net, zin om te knallen.

Kwam net deze gitarist tegen: Uitzonderlijk goed IMO.
Heel knap, maar vind er geen hol aan :O
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:26:21 #265
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148279813
Verliefd op de VOXAC15... maar is hij hard genoeg voor de oefenruimte :P Lastig lastig.. de AC30 ga ik me vingers niet aan branden, dan kan ik net zo goed de peavey houden..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:06:17 #266
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148282598
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef maniack28 het volgende:
Verliefd op de VOXAC15... maar is hij hard genoeg voor de oefenruimte :P Lastig lastig.. de AC30 ga ik me vingers niet aan branden, dan kan ik net zo goed de peavey houden..
Lijkt me wel, en anders zet je er toch een mic voor?
pi_148282713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga zelf weer een bandje beginnen. In 2014 nog een show gespeeld met mijn oude band, maar uit elkaar gegroeid. Denk erover om iets poppunkachtigs te beginnen, maar wel met een rauw randje. Heb net wat mensen geapped om eens te vragen of ze interesse hebben.

Verder: Peavey 6505+ verkopen en nog wat ander spul weg doen. Dan een leuke Orange top in de plaats (ik denk de OR-15, prima met PA). Misschien een nieuw element in mijn Fender en dan toffe muziek maken. Zin in! ^O^
Leuk! Ik ben ook net weer een punk-achtig bandje begonnen in Utrecht. (Y) 29ste eerste show @ dB's! :D
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:11:07 #268
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148282747
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:10 schreef guitarist het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben ook net weer een punk-achtig bandje begonnen in Utrecht. (Y) 29ste eerste show @ dB's! :D
En? Heb je ook al opnametjes gemaakt? ;)

Iets wat wij kunnen horen?
pi_148289547
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef KaMo het volgende:

[..]

En? Heb je ook al opnametjes gemaakt? ;)

Iets wat wij kunnen horen?
Binnenkort! :P
PS4 online: micro_nl
  zondag 4 januari 2015 @ 11:27:33 #270
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_148311037
Ik wil weer een SG :')
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_148347002
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:01 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een LTD-EC-401? Ik heb hem toevallig te koop. Puike gitaar met EMG's, ik wil alleen rauwer, dus ik verkoop hem :)
Die emg's zijn toch al behoorlijk rauw? Of bedoel je rauw op een andere manier?

Mooie gitaar maar ik heb al een les paul model, een st is wel een vereiste. Succes met de verkoop
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 5 januari 2015 @ 09:54:00 #272
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148347756
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef maniack28 het volgende:
Verliefd op de VOXAC15... maar is hij hard genoeg voor de oefenruimte :P Lastig lastig.. de AC30 ga ik me vingers niet aan branden, dan kan ik net zo goed de peavey houden..
Man, 15 watt is hard zat. Zeker als je er een 2x12 aan hangt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 5 januari 2015 @ 10:00:16 #273
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148347860
Wij hebben trouwens weer dikke lol gehad op de Nacht van de Powerballad. Vanaf eerste nummer tot sluit de hele zaal plat. Live karaoke & rock: dat werkt wel :D (en veel bier, ok)

Bandfoto:













Sfeerfilmpje is nog in de maak!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 5 januari 2015 @ 11:23:35 #274
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_148349621
Nice! Meeschreeuwen en bier is altijd een goeie combo ja :D
  maandag 5 januari 2015 @ 12:09:31 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148350937
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Nice! Meeschreeuwen en bier is altijd een goeie combo ja :D
En verkleedpartijtjes ook :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_148352280
Gisteren was gitaar spelen wel heel goed,alleen jammer maar 2 liedjes gedaan. :'(
  maandag 5 januari 2015 @ 17:40:13 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148361801
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:51 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Die emg's zijn toch al behoorlijk rauw? Of bedoel je rauw op een andere manier?

Mooie gitaar maar ik heb al een les paul model, een st is wel een vereiste. Succes met de verkoop
Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen ziel :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:16:23 #278
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148369750
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen ziel :')
True. Ik speel al die hairmetalshit op de volgende combi:

EMG's - Compressor - Chorus - delay. Instant eighties!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 5 januari 2015 @ 21:40:27 #279
249182 Holy_Goat
mhččhčhč
pi_148370878
Uhm. Vraagje. Dit heet het gitaristen topic. Maarem... Moet ik het lezen als electrische gitaristen? Of zijn accoustische ook welkom?

Ik heb al jaren 2 gitaren (spaans ding van toen 250 gulden dus niet helemaal een prut ding) en een lag autumn semi electronic western.

Zat altijd wel wat te prutsen maar kwam nooit vooruit want gebrek aan 'wat zal ik spelen?'

Nu sinds begin oktober les :) fingerstyle, vroege blues (~1920-1940, bijvoorbeeld Mississippi John hurt).

Momenteel erg trots dat ik dit 'al' ongeveer helemaal goed spelen kan. En that's all

See That Girl Sitting On The Fence:
pi_148381290
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen ziel :')
Ik heb er zelf 1 getest en ik vond de helderheid ervan wel fijn. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om metal op te nemen thuis.

Uiteindelijk zal ik er seymour duncans in doen als ik op de emg's uitgekeken ben.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148409646
Iemand hier in de opknappers? Er staat hier een Vester Custom Shop te verstoffen. Alleen even elementen in en paar kapjes erop. Al moet ik die misschien nog wel ergens hebben.

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_148467787
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:40 schreef Holy_Goat het volgende:
Uhm. Vraagje. Dit heet het gitaristen topic. Maarem... Moet ik het lezen als electrische gitaristen? Of zijn accoustische ook welkom?

Ik heb al jaren 2 gitaren (spaans ding van toen 250 gulden dus niet helemaal een prut ding) en een lag autumn semi electronic western.

Zat altijd wel wat te prutsen maar kwam nooit vooruit want gebrek aan 'wat zal ik spelen?'

Nu sinds begin oktober les :) fingerstyle, vroege blues (~1920-1940, bijvoorbeeld Mississippi John hurt).

Momenteel erg trots dat ik dit 'al' ongeveer helemaal goed spelen kan. En that's all

See That Girl Sitting On The Fence:
Leuk deuntje! Akoestische gitaren zijn ook gitaren, dus laat je vooral niet wegjagen door alle metalboys met scheurijzers. Thuis speel ik ook bijna alleen maar akoestisch, op een Mini Martin O+.
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:10:43 #283
249182 Holy_Goat
mhččhčhč
pi_148503064
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:40 schreef guitarist het volgende:

[..]

Leuk deuntje! Akoestische gitaren zijn ook gitaren, dus laat je vooral niet wegjagen door alle metalboys met scheurijzers. Thuis speel ik ook bijna alleen maar akoestisch, op een Mini Martin O+.
Dank :)

Ik was na de kerstvakantie bij mn gitaarleraar terug, en moest eigenlijk alleen proberen deel 1 te kunnen, maar had m kapot geoefend en kon m helemaal al (redelijk goed).

Zegt ie: je kunt nu wel hoog in de boom proberen te zitten, maar ik ga gewoon weer wat hoger zitten hoor :P

nieuw (voor mij) uitdagend huiswerk dus
dat filmpje :')
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 14:19:25 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148506074
Ik heb een elektrische gitaar gekregen en begin al wat deuntjes te spelen, alleen zoemt hij nogal en zijn de schakelaartjes en podmetertjes niet je van het. Ik denk dat ik de boel al heel wat beter kan krijgen als ik gewoon de aansluitpunten en kabeltjes eens check...

Het engste stuk vind ik de snaren loshalen en die plastic klep eraf schroeven (het electronica gedeelte maak ik me niet veel zorgen over heb wel vaker wat aan handhelds gesoldeerd etc) zeg maar het mechanische deel. Kan dat heel veel kwaad of moet ik gewoon niet zo piepen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148506514
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een elektrische gitaar gekregen en begin al wat deuntjes te spelen, alleen zoemt hij nogal en zijn de schakelaartjes en podmetertjes niet je van het. Ik denk dat ik de boel al heel wat beter kan krijgen als ik gewoon de aansluitpunten en kabeltjes eens check...

Het engste stuk vind ik de snaren loshalen en die plastic klep eraf schroeven (het electronica gedeelte maak ik me niet veel zorgen over heb wel vaker wat aan handhelds gesoldeerd etc) zeg maar het mechanische deel. Kan dat heel veel kwaad of moet ik gewoon niet zo piepen?
Ehm, weet niet wat voor (model) gitaar het is maar dat zijn meestal juist de makkelijkste stappen? :) Het verwisselen van snaren is sowieso iets wat eens in de zoveel tijd moet gebeuren...

Dat lukt mij zelfs dus ik zou me er dus niet al te druk over maken ;)
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 14:33:28 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148506773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:28 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ehm, weet niet wat voor (model) gitaar het is maar dat zijn meestal juist de makkelijkste stappen? :) Het verwisselen van snaren is sowieso iets wat eens in de zoveel tijd moet gebeuren...

Dat lukt mij zelfs dus ik zou me er dus niet al te druk over maken ;)
Het model heeft wat weg van een stratocaster (is het niet hoor ik weet het merk zo niet) Het is dus zo dat de slagplaat onder de elementen doorloopt en dat ook alle knoppen (4 schuifknoppen, 2 potmeters) ook op/in die slagplaat zitten) maarja ik zal er eens aan moeten geloven :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148509205
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het model heeft wat weg van een stratocaster (is het niet hoor ik weet het merk zo niet) Het is dus zo dat de slagplaat onder de elementen doorloopt en dat ook alle knoppen (4 schuifknoppen, 2 potmeters) ook op/in die slagplaat zitten) maarja ik zal er eens aan moeten geloven :D
De elementen (en electronica) zitten aan de slagplaat vast (dit is volgens mij iig in 99% vd gevallen bij strats). Dus als je de snaren eraf haalt en de slagplaat los schroeft kun je deze er voorzichtig aftillen.

Voorzichtig omdat eea sowieso wel nog aan de jackuitgang vast zit met een draad dus hier moet je wel even op letten :) Maar verder lijkt het me amper een risico om in ieder geval de snaren los te halen en slagplaat los te schroeven... Of je dan ook nog wil gaan (de)solderen is een volgende vraag ;)
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 15:31:38 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148509442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:25 schreef m0ridin het volgende:

[..]

De elementen (en electronica) zitten aan de slagplaat vast (dit is volgens mij iig in 99% vd gevallen bij strats). Dus als je de snaren eraf haalt en de slagplaat los schroeft kun je deze er voorzichtig aftillen.

Voorzichtig omdat eea sowieso wel nog aan de jackuitgang vast zit met een draad dus hier moet je wel even op letten :) Maar verder lijkt het me amper een risico om in ieder geval de snaren los te halen en slagplaat los te schroeven... Of je dan ook nog wil gaan (de)solderen is een volgende vraag ;)
iig eens even schoonmaken, beetje met contactspray in de weer etc. Lijkt me wel een mooi project dus ik ga dat maar eens proberen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148509972
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:10 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Dank :)

Ik was na de kerstvakantie bij mn gitaarleraar terug, en moest eigenlijk alleen proberen deel 1 te kunnen, maar had m kapot geoefend en kon m helemaal al (redelijk goed).

Zegt ie: je kunt nu wel hoog in de boom proberen te zitten, maar ik ga gewoon weer wat hoger zitten hoor :P

nieuw (voor mij) uitdagend huiswerk dus
dat filmpje :')
:')
Wat een raar wijf. :')

Ze doet het wel strak though. Ik ben slecht met mijn pink dus doe sommige dingen die 'eigenlijk' met de wijsvinger moet...

hier een filmpje van een eigen tokkeltje.
https://www.dropbox.com/s(...)0%2046%20PM.mov?dl=0

Volgens mij is dat niet goed. :')
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 9 januari 2015 @ 17:25:24 #290
249182 Holy_Goat
mhččhčhč
pi_148514421
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:43 schreef guitarist het volgende:

[..]

:')
Wat een raar wijf. :')

Ze doet het wel strak though. Ik ben slecht met mijn pink dus doe sommige dingen die 'eigenlijk' met de wijsvinger moet...

hier een filmpje van een eigen tokkeltje.
https://www.dropbox.com/s(...)0%2046%20PM.mov?dl=0

Volgens mij is dat niet goed. :')
Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.

Leuk riedeltje overigens. Eigen als in zelf bedacht ook?

Ik heb overigens nog wel iets geks. Was ik me niet van bewust maar mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd gekke bekken aan het trekken ben tijdens gitaarspelen. Vooral als moeilijker wordt of als ik iets zit te improviseren. Ziet er niet uit :') Herkenbaar voor iemand?
pi_148529420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:25 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.

Leuk riedeltje overigens. Eigen als in zelf bedacht ook?

Ik heb overigens nog wel iets geks. Was ik me niet van bewust maar mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd gekke bekken aan het trekken ben tijdens gitaarspelen. Vooral als moeilijker wordt of als ik iets zit te improviseren. Ziet er niet uit :') Herkenbaar voor iemand?
Lol, ja... volgens mij herkenbaar voor iedereen. Mijn vriendin zegt het ook altijd, maar ook als je andere gitaristen ziet zie je het vaak hoor... Niks geks volgens mij :)
pi_148532628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:25 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.

Leuk riedeltje overigens. Eigen als in zelf bedacht ook?

Ik heb overigens nog wel iets geks. Was ik me niet van bewust maar mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd gekke bekken aan het trekken ben tijdens gitaarspelen. Vooral als moeilijker wordt of als ik iets zit te improviseren. Ziet er niet uit :') Herkenbaar voor iemand?
Gekke bekken trekken doe ik hier ook ja. Soms tong uit de mond. :')

Eigen deuntje ja. C, F, C, D met F# in de bas, C, F, Fm, C. Bij de C's pak ik een hoge G er bij. Lekker simpel deuntje, lekker om de vingers op te warmen.
PS4 online: micro_nl
pi_148595372
Kan hier iemand me misschien helpen? Ben op zoek naar een enkele Gibson Deluxe Nickel Tuner...

Na een val van mijn gibson les paul studio (ugh!) is 1 van de stemmechanieken iets verbogen. Schade valt dus mee... Hij lijkt nog prima te werken, maar ik kan het maar moeilijk accepteren

Ik heb ze ondertussen toch al vervangen voor een TonePros Kluson setje maar was benieuwd of iemand toevallig nog een enkele heeft liggen? Om het setje weer ok en compleet te hebben...

Op ebay vind ik eigenlijk vooral setjes van 6, hier en daar in amerika is dan wel een losse te vinden maar oa door verzendkosten is dat gewoon niet echt te doen.

Het gaat in mijn geval om de g-snaar (oftewel aan de linkerkant).

Even voor de zekerheid, het gaat dus om deze tuners: http://www.thomann.de/nl/gibson_gimh010.htm
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 09:34:16 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148597015
*O* gisteren mijn gitaar open gehaald, heb de aarde opnieuw gesoldeerd (maar het hielp niet) en vervolgens een potmeter eens stevig aangedraaid (dat deed wonderen). Verder ben ik er achter gekomen dat een knop waarvan ik dacht dat het een aan en uit knop was, dat niet wat. Wat het wel is wil ik jullie vragen, het is een knop met 2 standen waarvan 1 van de twee standen iets door een groen ding stuurt (een capacitator of een weerstand of geen idee er staat niets op) net zoals de tone knop doet. Iemand van jullie een idee wat voor knop het is. Als ik hem omgooi klinkt mijn gitaar een stuk minder vol veel minder bijgeluiden en ook veel minder sustain lijkt het.

Ik weet nu ook dat de drie knopjes die mijn elementen aan en uit zetten corresponderen met dezelfde volgorde als de elementen (wat ik ook al dacht maar nu weet ik het zeker)

Verder zit zo'n gitaar wel eenvoudig in elkaar eigenlijk :D (ik ben hand helds en telefoons gewend kwa electronica :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148597939
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
*O* gisteren mijn gitaar open gehaald, heb de aarde opnieuw gesoldeerd (maar het hielp niet) en vervolgens een potmeter eens stevig aangedraaid (dat deed wonderen). Verder ben ik er achter gekomen dat een knop waarvan ik dacht dat het een aan en uit knop was, dat niet wat. Wat het wel is wil ik jullie vragen, het is een knop met 2 standen waarvan 1 van de twee standen iets door een groen ding stuurt (een capacitator of een weerstand of geen idee er staat niets op) net zoals de tone knop doet. Iemand van jullie een idee wat voor knop het is. Als ik hem omgooi klinkt mijn gitaar een stuk minder vol veel minder bijgeluiden en ook veel minder sustain lijkt het.

Ik weet nu ook dat de drie knopjes die mijn elementen aan en uit zetten corresponderen met dezelfde volgorde als de elementen (wat ik ook al dacht maar nu weet ik het zeker)

Verder zit zo'n gitaar wel eenvoudig in elkaar eigenlijk :D (ik ben hand helds en telefoons gewend kwa electronica :D )
in- en uitfase zetten van elementen waarschijnlijk.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 10:35:20 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148598058
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:29 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

in- en uitfase zetten van elementen waarschijnlijk.
ah! en daardoor krijg je als je ze uitfase hebt staan wat meer inteferentie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148598075
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ah! en daardoor krijg je als je ze uitfase hebt staan wat meer inteferentie?
Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 10:56:06 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148598501
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:36 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.
Oh dat zou het kunnen zijn dus dan is het iele geluid uitfase (ik denk dat het dan weg intefereert en bij in fase staan zullen ze elkaar versterkend intefereren, ofzo) Goed om te weten trouwens ik ben veel met effectjes programmeren bezig en heb nooit zo op fase gelet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:51:01 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148601839
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:36 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.
Ah dat schijn je te kunnen gebruiken voor effecten en voor reggea achtige muziek.

Ik heb alleen even gekeken naar hoe je dat moet bewerkstelligen namelijk de plus en de min omwisselen en dat gebeurt niet. Dus mijn mysterie knopje is toch wat anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:38:01 #301
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148786271
vol?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')