abonnement Unibet Coolblue
pi_146528973
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan heb je een verkeerd beeld, want feminisme streeft naar emancipatie. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar het feminisme streeft dus naar emancipatie. :')
Ja, emancipatie van de vrouw :')
Anders heet het niet eens meer "feminisme" maar "emancipatie" dus :P
pi_146529079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef Trankilo het volgende:

Ik bedoelde inderdaad partner-alimentatie, want het kind kan hier niets aan doen. Ik ben van mening dat als een vrouw haar man gaat bedonderen, ze kan fluiten naar haar centen. Andersom overigens ook, maar vaak zijn hier mannen ‘het slachtoffer’, omdat zij meer verdienen. Wat betreft jouw voorstel van max. 2 jaar, dat zou een enorme verbetering zijn.
Maar hoe ga je dat bedonderen dan controleren? De reden dat dat niet meetelt is dat dat amper te controleren is, bewijs wordt erg lastig en woord tegen woord lijkt me ook niet al te mooi.

Vroeger, toen vrouwen niet mochten werken zodra er getrouwd werd/kinderen kwamen, was dit een goede regel. Het voorkwam dat mannen hun handen van de vrouw af trokken en de vrouw met helemaal niets achterbleef, ook geen toekomst.
Maar nu is dat allemaal niet meer aan de orde, vrouwen mogen gewoon werken, parter-alimentatie is niet meer echt nodig.

De verschuiving van levenslang partner-alimentatie naar 12 jaar komt trouwens ook door emancipatie, doordat het ervoor heeft gezorgd dat vrouwen gewoon mogen werken. Dit is dus iets waarin de emancipatie hier nog een stapje verder mag, geen 12 jaar meer, maar een max van 2 jaar.

quote:
Over de aantijging die ik heb gekregen had ik wellicht duidelijker moeten zijn. Het gaat niet om aangifte, maar meer om de dreiging om aangifte te doen. Ook hier kan al politie bij betrokken zijn, een paar traantjes doen dan al wonderen bij zo’n agente en het is ongelooflijk met wat voor vooroordelen ze dan al klaar staan.
Een melding wordt serieus genomen, dat lijkt me logisch. Maar ik neem aan dat het in jouw geval ook snel onderuit werd gehaald?(waarbij het trouwens dan weer normaal is dat het nep-slachtoffer de dreiging van de gevolgen van een valse aangifte gaat voelen, net zoals dat het vermeende slachtoffer ook meer dan stevig aan de tand wordt gevoeld, er is geen misdaad waarbij het vermeende slachtoffer zo door de mangel wordt gehaald als bij verkrachting).
Dit gaat gewoon om kwaad spreken over een ander, dat is niet geslachts-specifiek. De onderwerpen kunnen wat veranderen, maar het de ander kwaad willen doen door een lul-verhaal op te hangen of te bedreigen is ook mannen niet vreemd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:22:17 #128
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_146529180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar hoe ga je dat bedonderen dan controleren? De reden dat dat niet meetelt is dat dat amper te controleren is, bewijs wordt erg lastig en woord tegen woord lijkt me ook niet al te mooi.

Vroeger, toen vrouwen niet mochten werken zodra er getrouwd werd/kinderen kwamen, was dit een goede regel. Het voorkwam dat mannen hun handen van de vrouw af trokken en de vrouw met helemaal niets achterbleef, ook geen toekomst.
Maar nu is dat allemaal niet meer aan de orde, vrouwen mogen gewoon werken, parter-alimentatie is niet meer echt nodig.

De verschuiving van levenslang partner-alimentatie naar 12 jaar komt trouwens ook door emancipatie, doordat het ervoor heeft gezorgd dat vrouwen gewoon mogen werken. Dit is dus iets waarin de emancipatie hier nog een stapje verder mag, geen 12 jaar meer, maar een max van 2 jaar.

[..]

Een melding wordt serieus genomen, dat lijkt me logisch. Maar ik neem aan dat het in jouw geval ook snel onderuit werd gehaald?
Dit gaat gewoon om kwaad spreken over een ander, dat is niet geslachts-specifiek. De onderwerpen kunnen wat veranderen, maar het de ander kwaad willen doen door een lul-verhaal op te hangen of te bedreigen is ook mannen niet vreemd.
Hier ben ik het wel mee eens :) 0 jaar terwijl iemand bijvoorbeeld voor de kinderen minder ging werken is lullig. Vaak blijft dit toch nog de vrouw, al zie ik steeds meer dat ook de man een dagje minder gaat.

2 jaar is een prima overbruggingstijd :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_146529250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens :) 0 jaar terwijl iemand bijvoorbeeld voor de kinderen minder ging werken is lullig. Vaak blijft dit toch nog de vrouw, al zie ik steeds meer dat ook de man een dagje minder gaat.

2 jaar is een prima overbruggingstijd :)
Man/vrouw maakt me hierin niet zoveel uit, meer dat de staat niet zomaar hoeft te bloeden voor de keuzes van een stel om uit elkaar te gaan.
2 jaar lijkt me meer dan genoeg om weer helemaal op eigen benen te kunnen staan, genoeg tijd om een normale baan te vinden, evt wat om te scholen als dat moet zelfs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:27:39 #130
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146529343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar hadden we het standaard riedeltje alweer wat al tig keer onderuit gehaald is.

-Vrouwen onderling doen dat het meest waarbij veel mannen er juist geen issue mee hebben om makkelijke vrouwen te scoren alleen zouden ze er (terecht) geen relatie mee willen hebben.
Maar laten voor het argument heel even aannemen dat het waar is wat je zegt.
Wat kunnen feministen daar aan doen?

-De paygap is eenvoudig te verklaren door dingen als parttime werken, zwangerschapsverlof, carrierekeuzes en niet of slecht onderhandelen.
Qua minimumloon bestaat er geen verschil en discrimineren op basis van geslacht is al verboden.
Dus wederom wat wil je dat feministen doen?

-Mannen worden ook beoordeeld op hun uiterlijk en daarnaast ook op hun inkomen en status.
Het is vrij normaal dat dit gebeurd dus waarom we een uitzonderingspositie voor vrouwen moeten maken is mij een raadsel. Waarom moeten ze die krijgen en hoe wil je dat feministen dat gaan doen?
Hier ben ik 100% mee eens.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:43:59 #131
47102 Elvi
miemkwien
pi_146529836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]


[..]

Ja, emancipatie van de vrouw :')
Anders heet het niet eens meer "feminisme" maar "emancipatie" dus :P
Really? Lees even wat ik heb geschreven ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:45:38 #132
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146529882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar hoe ga je dat bedonderen dan controleren? De reden dat dat niet meetelt is dat dat amper te controleren is, bewijs wordt erg lastig en woord tegen woord lijkt me ook niet al te mooi.

[..]

Een melding wordt serieus genomen, dat lijkt me logisch. Maar ik neem aan dat het in jouw geval ook snel onderuit werd gehaald?(waarbij het trouwens dan weer normaal is dat het nep-slachtoffer de dreiging van de gevolgen van een valse aangifte gaat voelen, net zoals dat het vermeende slachtoffer ook meer dan stevig aan de tand wordt gevoeld, er is geen misdaad waarbij het vermeende slachtoffer zo door de mangel wordt gehaald als bij verkrachting).
Dit gaat gewoon om kwaad spreken over een ander, dat is niet geslachts-specifiek. De onderwerpen kunnen wat veranderen, maar het de ander kwaad willen doen door een lul-verhaal op te hangen of te bedreigen is ook mannen niet vreemd.
Ik overweeg serieus om niet te trouwen of geregistreerd partnerschap te nemen, om dit soort geintjes te voorkomen. Ik heb het recht op partneralimentatie ook uit het samenlevingscontract laten halen wat ik destijds had. Thank god daarvoor.

Het lul-verhaal wordt wel steeds vaker gebruikt. Kijk eens naar de situatie in Zweden. Zweden heeft het hoogste aantal verkrachtingen in de EU (maar het concept verkrachting is daar ook veel breder) en tevens het hoogste percentage nep-aantijgingen. Zo erg, dat veel mannen zelfs een berichtje van de vrouw willen waarin zij de vrijwillige seks bevestigen. Nu baart mij dit zorgen, omdat ik het probleem ken en omdat Scandinavië voor veel feministen een voorbeeld is qua vrouwenrechten.

Waar ik bang voor ben, is dat feminisme een beetje doorslaat. Veel mensen gaan hier in mee en dat zorgt voor een – naar mijn mening – verkeerde verschuifing in de samenleving. Eventjes heel zwart wit: Vrouwen worden op een voetstuk geplaatst en wensen als prinsesje te worden behandeld terwijl ze ondertussen doen waar ze zin in hebben, want ze zijn altijd slachtoffer. Tuurlijk willen de feministen ook meer vrouwen in de boardrooms van grote concerns hebben. Maar waarom zien we dan niet meer vrouwen op booreilanden en in de mijnen werken? Volgens mij hebben die beroepen niet genoeg glamour.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:51:54 #133
5428 crew  miss_sly
pi_146530049
Waar komt toch de idee vandaan dat vrouwen als prinsesjes op voetstukken worden gezet? Door wie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:45 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Ik overweeg serieus om niet te trouwen of geregistreerd partnerschap te nemen, om dit soort geintjes te voorkomen. Ik heb het recht op partneralimentatie ook uit het samenlevingscontract laten halen wat ik destijds had. Thank god daarvoor.

Het lul-verhaal wordt wel steeds vaker gebruikt. Kijk eens naar de situatie in Zweden. Zweden heeft het hoogste aantal verkrachtingen in de EU (maar het concept verkrachting is daar ook veel breder) en tevens het hoogste percentage nep-aantijgingen. Zo erg, dat veel mannen zelfs een berichtje van de vrouw willen waarin zij de vrijwillige seks bevestigen. Nu baart mij dit zorgen, omdat ik het probleem ken en omdat Scandinavië voor veel feministen een voorbeeld is qua vrouwenrechten.

Waar ik bang voor ben, is dat feminisme een beetje doorslaat. Veel mensen gaan hier in mee en dat zorgt voor een – naar mijn mening – verkeerde verschuifing in de samenleving. Eventjes heel zwart wit: Vrouwen worden op een voetstuk geplaatst en wensen als prinsesje te worden behandeld terwijl ze ondertussen doen waar ze zin in hebben, want ze zijn altijd slachtoffer. Tuurlijk willen de feministen ook meer vrouwen in de boardrooms van grote concerns hebben. Maar waarom zien we dan niet meer vrouwen op booreilanden en in de mijnen werken? Volgens mij hebben die beroepen niet genoeg glamour.
Vergeet Amerika niet waar men glashard bij elkaar liegt dat 1 op de 5 vrouwen op schoolcampussen te maken krijgt met verkrachting, waarbij vrouwen na vrijwillige seks hun toestemming wanneer ze maar willen in kunnen trekken waardoor het ineens verkrachting wordt en waar dronken seks ook verkrachting is.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:52:53 #135
5428 crew  miss_sly
pi_146530083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar hadden we het standaard riedeltje alweer wat al tig keer onderuit gehaald is.

-Vrouwen onderling doen dat het meest waarbij veel mannen er juist geen issue mee hebben om makkelijke vrouwen te scoren alleen zouden ze er (terecht) geen relatie mee willen hebben.
Maar laten voor het argument heel even aannemen dat het waar is wat je zegt.
Wat kunnen feministen daar aan doen?

-De paygap is eenvoudig te verklaren door dingen als parttime werken, zwangerschapsverlof, carrierekeuzes en niet of slecht onderhandelen.
Qua minimumloon bestaat er geen verschil en discrimineren op basis van geslacht is al verboden.
Dus wederom wat wil je dat feministen doen?

-Mannen worden ook beoordeeld op hun uiterlijk en daarnaast ook op hun inkomen en status.
Het is vrij normaal dat dit gebeurd dus waarom we een uitzonderingspositie voor vrouwen moeten maken is mij een raadsel. Waarom moeten ze die krijgen en hoe wil je dat feministen dat gaan doen?
Waarom terecht?
En zou dit ook de andere kant op gelden: dat vrouwen terecht geen relatie zouden willen met een man die veel vrouwen heeft gescoord?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom terecht?
En zou dit ook de andere kant op gelden: dat vrouwen terecht geen relatie zouden willen met een man die veel vrouwen heeft gescoord?
Omdat het iets zegt over hoe goed een vrouw zich kan binden aan een man, in welke mate ze vervolgens loyaal is en hoe ze mannen ziet.
Andersom zou ik dat ook terecht vinden maar gek genoeg lijkt het erop dat veel vrouwen zo'n man zien als iemand met status, iemand met veel waarde omdat hij opties heeft en blijkbaar eenvoudig vrouwen scoort.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 12:58:23 #137
5428 crew  miss_sly
pi_146530251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Omdat het iets zegt over hoe goed een vrouw zich kan binden aan een man, in welke mate ze vervolgens loyaal is en hoe ze mannen ziet.
Andersom zou ik dat ook terecht vinden maar gek genoeg lijkt het erop dat veel vrouwen zo'n man zien als iemand met status, iemand met veel waarde omdat hij opties heeft en blijkbaar eenvoudig vrouwen scoort.
Ik denk echt dat je een beetje een vertekend beeld hebt...van...mja, van mensen, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je een beetje een vertekend beeld hebt...van...mja, van mensen, geloof ik.
Ik denk dat je geen argumenten hebt.
pi_146530333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:45 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Ik overweeg serieus om niet te trouwen of geregistreerd partnerschap te nemen, om dit soort geintjes te voorkomen. Ik heb het recht op partneralimentatie ook uit het samenlevingscontract laten halen wat ik destijds had. Thank god daarvoor.
Tja, dat moet je lekker zelf weten. Gelukkig kan je tegenwoordig kiezen en in heel veel gevallen ziet men tegenwoordig ook gewoon af van partner-alimentatie. Maar wil je daar zeker van zijn dan is een andere manier om dingen vast te laten leggen wel zo handig, want bij welke trouwvorm dan ook geld dat als de ander in de bijstand raakt bv er gewoon op wordt gerekend dat dat persoon die alimentatie krijgt en daarvoor dus ook gekort wordt op de uitkering. Dan is er niet veel keuze dus.
Je kan er ook voor kiezen om een relatie te hebben waarin beide gelijkwaardig werken, om en nabij hetzelfde verdienen, dan is er amper tot geen partner-alimentatie, dat gaat namelijk alleen om een duidelijk inkomensverschil.

quote:
Het lul-verhaal wordt wel steeds vaker gebruikt. Kijk eens naar de situatie in Zweden. Zweden heeft het hoogste aantal verkrachtingen in de EU (maar het concept verkrachting is daar ook veel breder) en tevens het hoogste percentage nep-aantijgingen. Zo erg, dat veel mannen zelfs een berichtje van de vrouw willen waarin zij de vrijwillige seks bevestigen. Nu baart mij dit zorgen, omdat ik het probleem ken en omdat Scandinavië voor veel feministen een voorbeeld is qua vrouwenrechten.
Het lul-verhaal wordt steeds vaker gebruikt? Hoe kom je daar bij? Er is echt niets wat daarop wijst. Sterker nog, vroeger dacht men dat er veel meer valse aangiften waren, maar onderzoek heeft aangetoond dat dat niet waar was en is.
Hoe het precies zit in zweden weet ik niet, zeker niet als het om valse aangiftes gaat, heb je daar perongelijk een bron voor zodat ik me daar wat beter op in kan lezen?
Als we naar hier kijken is het al helemaal niet zo dat valse aangifte's/meldingen zo vaak voorkomen, dat zou ook bar weinig zin hebben aangezien de kans op een veroordeling al bar klein is als het wel echt gebeurd is, maar ook omdat er hier toch nogsteeds teveel naar het slachtoffer gewezen wordt, dat is bij vrouwen als slachtoffer zo, bij mannen als slachtoffer nog erger.

quote:
Waar ik bang voor ben, is dat feminisme een beetje doorslaat. Veel mensen gaan hier in mee en dat zorgt voor een – naar mijn mening – verkeerde verschuifing in de samenleving. Eventjes heel zwart wit: Vrouwen worden op een voetstuk geplaatst en wensen als prinsesje te worden behandeld terwijl ze ondertussen doen waar ze zin in hebben, want ze zijn altijd slachtoffer. Tuurlijk willen de feministen ook meer vrouwen in de boardrooms van grote concerns hebben. Maar waarom zien we dan niet meer vrouwen op booreilanden en in de mijnen werken? Volgens mij hebben die beroepen niet genoeg glamour.
Het verschil tussen bv een booreiland en een directeur van een groot bedrijf zijn moet jou toch ook wel duidelijk zijn? Alhoewel ik vind dat beide banen even goed toegankelijk zouden moeten zijn voor vrouwen als voor mannen is het wel zo dat er maar een beperkt aantal vrouwen is dat aan de fysieke eigenschappen voldoet die nodig zijn voor dat loodzware werk op een booreiland.
Dat er verschillen zijn is niet erg, als iets maar niet minder toegankelijk is alleen om de reden dat iemand een vagina of een penis heeft ipv gewoon geschikt is of niet.

Ik zie het hier niet zo'n vaart lopen dat al die arme mannen ineens onder het bewind van vrouwen komen die dan op hun wenken bediend moeten worden. Zie ook niemand roepen om dat soort zaken, dat zie ik eigenlijk alleen feministen-haters doen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146530378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vergeet Amerika niet waar men glashard bij elkaar liegt dat 1 op de 5 vrouwen op schoolcampussen te maken krijgt met verkrachting, waarbij vrouwen na vrijwillige seks hun toestemming wanneer ze maar willen in kunnen trekken waardoor het ineens verkrachting wordt en waar dronken seks ook verkrachting is.
Bullshit terry en je weet het.

Naderhand toestemming intrekken was niet aan de orde, dat ging over een vrouw neuken die te dronken was om haar eigen naam te herinneren.
En dat 1 op de 5 klopt anders bar goed met de verdere cijfers van seksueel geweld(wat wat breder is dan alleen verkrachting pop).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146530416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Bullshit terry en je weet het.

Naderhand toestemming intrekken was niet aan de orde, dat ging over een vrouw neuken die te dronken was om haar eigen naam te herinneren.
Ik heb het niet over een specifiek geval dus de enige die hier bullshit praat ben jij.

https://www.google.nl/#q=1+in+5+rape+statistics+false
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 13:09:22 #142
5428 crew  miss_sly
pi_146530642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:01 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen argumenten hebt.
Ik heb genoeg argumenten, maar ik weet nu al dat jij ze als idioot aan de kant zult vegen. Je bent dusdanig vooringenomen dat argumenten geven geen zin heeft.

Als ik zeg dat veel sekspartners niks hoeft te zeggen over de mogelijkheid om zich te binden, loyaliteit en hoe iemand, in dit geval, mannen ziet, dan zeg jij toch dat het wel zo is. Dus dan heeft argumenten aanvoeren weinig zin.

En ik hoef al helemaal niet aan te komen met de opmerking dat er wellicht een bepaald soort vrouwen is dat mannen beoordeelt op status wat ze dan kennelijk krijgen van veel sekspartners, maar dat veel meer vrouwen helemaal niet zo naar mannen kijken. Want dat is echt grote onzin, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146530773
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb genoeg argumenten, maar ik weet nu al dat jij ze als idioot aan de kant zult vegen. Je bent dusdanig vooringenomen dat argumenten geven geen zin heeft.

Als ik zeg dat veel sekspartners niks hoeft te zeggen over de mogelijkheid om zich te binden, loyaliteit en hoe iemand, in dit geval, mannen ziet, dan zeg jij toch dat het wel zo is. Dus dan heeft argumenten aanvoeren weinig zin.

En ik hoef al helemaal niet aan te komen met de opmerking dat er wellicht een bepaald soort vrouwen is dat mannen beoordeelt op status wat ze dan kennelijk krijgen van veel sekspartners, maar dat veel meer vrouwen helemaal niet zo naar mannen kijken. Want dat is echt grote onzin, natuurlijk.
Prima. Toch fijn dat ik je vraag beantwoord en je vervolgens spontaan verontwaardigd gaat doen ;)
Laat me raden, jij bent zelf iemand die een groot aantal sekspartners heeft gehad en daarom vat je het zo persoonlijk op?
pi_146530936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Prima. Toch fijn dat ik je vraag beantwoord en je vervolgens spontaan verontwaardigd gaat doen ;)
Laat me raden, jij bent zelf iemand die een groot aantal sekspartners heeft gehad en daarom vat je het zo persoonlijk op?
Wat is er mis met veel sekspartners hebben ?
pi_146530980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is er mis met veel sekspartners hebben ?
Niks maar ik zou geen relatie willen met iemand die veel sekspartners heeft gehad om de gegeven redenen.
Voor de rest mag iedereen zelf weten wat hij/zij doet.
pi_146531009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Waar komt toch de idee vandaan dat vrouwen als prinsesjes op voetstukken worden gezet? Door wie?
Is deze reactie van jou misschien niet "ietswat" overdreven? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Die gelijkwaardigheid moet wel 2 kanten op gaan. Dus niet alleen de vrouw gelijk trekken aan de man, maar ook de man gelijk trekken aan de vrouw.
Maar dan heet het dus emancipatie en niet feminisme.
Dat "feminisme" is een heel verwarrende term, wat bijvoorbeeld in dit topic ook duidelijk naar voren komt.

Beter dat de TT aangepast wordt tot "Het emancipatie topic" aangezien feminisme en emancipatie nou eenmaal niet hetzelfde zijn :P
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 13:21:07 #147
5428 crew  miss_sly
pi_146531036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Prima. Toch fijn dat ik je vraag beantwoord en je vervolgens spontaan verontwaardigd gaat doen ;)
Laat me raden, jij bent zelf iemand die een groot aantal sekspartners heeft gehad en daarom vat je het zo persoonlijk op?
Nee, dat zie je dus helemaal verkeerd. Zo zie je maar weer dat je niet zomaar over iemand kan oordelen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:21:18 #148
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146531043
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vergeet Amerika niet waar men glashard bij elkaar liegt dat 1 op de 5 vrouwen op schoolcampussen te maken krijgt met verkrachting, waarbij vrouwen na vrijwillige seks hun toestemming wanneer ze maar willen in kunnen trekken waardoor het ineens verkrachting wordt en waar dronken seks ook verkrachting is.
Inderdaad, google maar eens op: Emma Sulkowicz
pi_146531055
Als een vrouw veel verschillende bedpartners heeft gehad in korte tijd, dan is de kans statistisch gezien toch groter dat jij ook aan dat rijtje wordt toegevoegd? Vergeleken met een vrouw die pas na 3 maanden relatie het bed deelt?

Datzelfde geld zeker voor mannen hoor. Maar de beredenatie "veel bedpartners in korte tijd, is kleinere kans op serieuze relatie" lijkt mij geen hele vreemde...

Dat betekend natuurlijk niet dat iemand met veel bedpartners achter de rug, geen relatie kan hebben!

Het probleem ligt denk ik vooral dat veel vrouwen elkaar ook slet noemen bij meerdere bedparters... en bij mannen onderling gebeurt dat niet. Dus je kan het de mannen dan niet altijd kwalijk nemen dezelfde gedachtegang over vrouwen te maken, als dat vrouwen onderling doen...

Dat betekend niet dat ik het eens ben verder met het feit dat vrouwen voor slet worden uitgemaakt. Persoonlijk vind ik zowel mannen als vrouwen die met alles wat los en vastzit rondneuken sletten. Vooral de types die dat ook nog eens onveilig doen....
pi_146531066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:19 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Niks maar ik zou geen relatie willen met iemand die veel sekspartners heeft gehad om de gegeven redenen.
Voor de rest mag iedereen zelf weten wat hij/zij doet.
Naja, dat heeft ook zo z'n voordelen en er bestaan natuurlijk gewoon SOA tests, dus dat veel sekspartners gehad hebben hoeft op zich geen bezwaar te zijn..zolang ze zich maar niet -tijdens- de relatie door een ander laat palen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')