abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 november 2014 @ 13:59:05 #51
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146953924
Tesla is veel te duur. Geprijsd alsof ze enorme aantallen auto's gaan verkopen in de toekomst, maar tóch met marge van een Porsche.

Het is enerzijds de short of the decade

Anderzijds..

Overal verstand van.
pi_146956037
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:38 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

die blijven gaan. Gouden toekomst. In Peking en Shanghai krijg je straks ook dat je met een vervuilende auto er niet meer in mag.
Zouden Chinezen geen autos kunnen bouwen?

Geely bijvoorbeeld ( ;) )

Maar serieus, wat heeft Tesla voor unieke techniek wat andere autofabrikanten niet hebben of niet eenvoudig kunnen verwerven?
so long and thanks for all the fish
  maandag 24 november 2014 @ 15:45:25 #53
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_146957297
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:38 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

die blijven gaan. Gouden toekomst. In Peking en Shanghai krijg je straks ook dat je met een vervuilende auto er niet meer in mag.
Is KNDI iets voor je misschien, de Chinese tesla.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 24 november 2014 @ 15:57:10 #54
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_146957687
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zouden Chinezen geen autos kunnen bouwen?

Geely bijvoorbeeld ( ;) )

Maar serieus, wat heeft Tesla voor unieke techniek wat andere autofabrikanten niet hebben of niet eenvoudig kunnen verwerven?
Wacht, ik bel Audi, BMW, Mercedes en VW even; dat ze China links kunnen laten liggen.

jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n ding gezeten; laat staan gereden.
pi_146957759
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Wacht, ik bel Audi, BMW, Mercedes en VW even; dat ze China links kunnen laten liggen.

jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n ding gezeten; laat staan gereden.
Is het aan Apple op wielen? ;)

Jij bent duidelijk nog nooit in China geweest :)

Volvo's zeker ook maar kutauto's :)
so long and thanks for all the fish
pi_146959035
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij hebt dus aandelen Tesla?

@Nimtex, is Tesla niet wat te vroeg? Ze zijn niet eens best verkochte model in Amerika onder de electric cars.
Dat is toch niet vreemd? Tesla heeft zich tot dusver enkel op het hogere segment gericht met de Roadster en (met name) de Model S. Deze zijn veel te duur voor de massa en zullen qua totale verkopen dus niet snel de bestverkopende auto zijn. Ik denk dat daar nog wel verandering komt zodra Tesla's nieuwe modellen die ook op de lagere segmenten zijn gericht worden uitgebracht.
pi_146959254
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 16:37 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat is toch niet vreemd? Tesla heeft zich tot dusver enkel op het hogere segment gericht met de Roadster en (met name) de Model S. Deze zijn veel te duur voor de massa en zullen qua totale verkopen dus niet snel de bestverkopende auto zijn. Ik denk dat daar nog wel verandering komt zodra Tesla's nieuwe modellen die ook op de lagere segmenten zijn gericht worden uitgebracht.
Opnieuw, wat kan Tesla beter dan al die andere automerken? Kan Tesla als enige electrische auto's voor de massa/lager segment uitbrengen?
so long and thanks for all the fish
  maandag 24 november 2014 @ 17:24:17 #58
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_146960351
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Opnieuw, wat kan Tesla beter dan al die andere automerken? Kan Tesla als enige electrische auto's voor de massa/lager segment uitbrengen?
een auto maken die
a) puur elektrisch rijdt; 0,0 co2 uitstoot
b) en dat met een accu die bewezen 350 - 500 kilometer t kan uithouden
pi_146960497
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

een auto maken die
a) puur elektrisch rijdt; 0,0 co2 uitstoot
b) en dat met een accu die bewezen 350 - 500 kilometer t kan uithouden
Ja, van panasonic :)
Renault koopt ze van Blue Solutions (Bollore)

Tesla is een prima marketing machine, maar een auto is geen gadget, en als het om eyecandy en status gaat zijn daar nog wel wat meer merken. Zolang ze geen unieke technology heeft die afgeschermd is voor de rest, zie ik het bijzondere nog steeds niet in.
so long and thanks for all the fish
pi_146963909
Mocht het echter zo zijn dat de elektrische auto de nieuwe standaard wordt in de toekomst, dan is Tesla zeker voorloper. Een beetje de Mercedes van deze tijd.

Tesla heeft het voordeel dat al de andere autofabrikanten de plank volledig mis slaan met hun eco praatje, verder kiezen ze voor een ander - meer elektrisch - design. Terwijl de model S van Tesla er gewoon als een sportauto uitziet en niet als een elektrisch futuristisch ding wat niemand wil.
  maandag 24 november 2014 @ 19:27:48 #61
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_146964050
Tesla heeft de patenten vrij gegeven, wat weerhoudt andere autofabrikanten ervan om niet hun technologie over te nemen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_146964095
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:24 schreef Chakir64 het volgende:
Mocht het echter zo zijn dat de elektrische auto de nieuwe standaard wordt in de toekomst, dan is Tesla zeker voorloper. Een beetje de Mercedes van deze tijd.

Tesla heeft het voordeel dat al de andere autofabrikanten de plank volledig mis slaan met hun eco praatje, verder kiezen ze voor een ander - meer elektrisch - design. Terwijl de model S van Tesla er gewoon als een sportauto uitziet en niet als een elektrisch futuristisch ding wat niemand wil.
Again, WAT kan Tesla beter dan een andere fabrikant, anders dan marketing en design. Tenzij je denkt dat Audi, Mercedes, etc. daar al een eeuw geen hout van kunnen ? En hoe kunnen ze dat uitbaten in een lager segment waar alles om de kosten draait?

En waarom kan Tesla dan niet zonder Panasonic, en zou Panasonic niet voor Japanse fabrikanten kunnen werken, zoals Blue Solutions dat doet voor Renault?

En wat is trouwens een "meer elektrisch design"? :D
so long and thanks for all the fish
  maandag 24 november 2014 @ 19:34:05 #63
256829 Sokz
Livin' the life
pi_146964327
Elon Musk tho
pi_146964578
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:34 schreef Sokz het volgende:
Elon Musk tho
Ik hoop dat die een levensverzekering van 30 mrd heeft afgesloten dan ;)

Dat vind ik altijd een extreem linke reden om een aandeel te kopen, zeker als het het aura van maar één persoon betreft in een commodity market als de automarkt, met extreem sterke en gekapitaliseerde concurrenten.
so long and thanks for all the fish
pi_146965492
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:24 schreef Chakir64 het volgende:
Terwijl de model S van Tesla er gewoon als een sportauto uitziet en niet als een elektrisch futuristisch ding wat niemand wil.
Dat is het ook. Dat ding rijdt lekker hard en goed moet ik zeggen en je kan gratis tanken. Al is de dekking zo niet groot natuurlijk.
pi_146966078
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:27 schreef monkyyy het volgende:
Tesla heeft de patenten vrij gegeven, wat weerhoudt andere autofabrikanten ervan om niet hun technologie over te nemen?
Om de markt voor elektrische auto's open te gooien. Zo wordt die markt groter en gaat er meer geld in komen Daar denkt Tesla weer van te profiteren omdat ze een betere positie hebben in die markt t.o.v. VW, Daimler etc.

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Again, WAT kan Tesla beter dan een andere fabrikant, anders dan marketing en design. Tenzij je denkt dat Audi, Mercedes, etc. daar al een eeuw geen hout van kunnen ? En hoe kunnen ze dat uitbaten in een lager segment waar alles om de kosten draait?

En waarom kan Tesla dan niet zonder Panasonic, en zou Panasonic niet voor Japanse fabrikanten kunnen werken, zoals Blue Solutions dat doet voor Renault?

En wat is trouwens een "meer elektrisch design"? :D
Mensen kopen de auto's niet omdat Tesla een unieke technologie moet hebben. Juist de design en marketing zijn belangrijke kenmerken waar Tesla een streepje voor heeft wat betreft elektrische auto's. Mercedes heeft op dit moment een goede positie in de markt, maar gebruikt (veel) motors van Renault. Toch blijven de mensen de duurdere Mercedes kopen i.p.v Renault, waarom?
Als je nu een willekeurig persoon vraagt wie de beste elektrische auto's (gaat) fabriceren, zeggen 9 vd 10 Tesla. Terwijl dat in principe niet zo hoeft te zijn, alleen al die gedachtegang is in het voordeel van Tesla.

Verder over dat elektrische design, misschien niet goed geformuleerd. Maar zoek even op google afbeeldingen naar elektrische auto. Al de fabrikanten kiezen daar bijna allemaal voor een apart design die afwijkt van de rest van de auto's die je dagelijks buiten ziet. Dat willen mensen niet, zo is gebleken.


Edit: Wou nog wel even aangeven dat ik twijfel of het een goede investering zou zijn. Tesla heeft een bizar hoge marktwaarde (rond de 30 mld) voor een autofabrikant die rond de 35.000 auto's per jaar verkoopt. Een eventuele doorbraak van Tesla zit dus eigenlijk al in de prijs gebakken.
pi_146969181
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:12 schreef Chakir64 het volgende:

[quote]
Mensen kopen de auto's niet omdat Tesla een unieke technologie moet hebben. Juist de design en marketing zijn belangrijke kenmerken waar Tesla een streepje voor heeft wat betreft elektrische auto's. Mercedes heeft op dit moment een goede positie in de markt, maar gebruikt (veel) motors van Renault. Toch blijven de mensen de duurdere Mercedes kopen i.p.v Renault, waarom?
Als je nu een willekeurig persoon vraagt wie de beste elektrische auto's (gaat) fabriceren, zeggen 9 vd 10 Tesla. Terwijl dat in principe niet zo hoeft te zijn, alleen al die gedachtegang is in het voordeel van Tesla.
Alles makkelijk kopieerbaar, en bovendien begeef je je op een marktsegment waar het primair een prijzenslag is. De meest verkochte electrische auto in NL is ws de Mitsubishi PHEV - ik zie er vaak een hele rij in de parkeergarage staan naast elkaar - en dat is niet omdat het een plaatje is (*gruwel*)

quote:
Verder over dat elektrische design, misschien niet goed geformuleerd. Maar zoek even op google afbeeldingen naar elektrische auto. Al de fabrikanten kiezen daar bijna allemaal voor een apart design die afwijkt van de rest van de auto's die je dagelijks buiten ziet. Dat willen mensen niet, zo is gebleken.
Ik neem aan dat Tesla niet als enige dat besef heeft :)

quote:
Edit: Wou nog wel even aangeven dat ik twijfel of het een goede investering zou zijn. Tesla heeft een bizar hoge marktwaarde (rond de 30 mld) voor een autofabrikant die rond de 35.000 auto's per jaar verkoopt. Een eventuele doorbraak van Tesla zit dus eigenlijk al in de prijs gebakken.
Ik wil daarbij nog toevoegen dat met name Japanse commodityhuizen controlerende belangen in lithium mijnen aan het opbouwen zijn. Dat doen ze niet omdat Japanse fabrikanten de markt al aan Tesla willen geven.

Toyota heeft bijv. via haar gelieerde commodityhuis een blokkerend belang in Orocobre (ORE.AX) , en zo kom je meer strategische deelnames in lithium en grafiet tegen. Plus dat Tesla haar batterijen fabriek niet zonder Panasonic kan bouwen. Dat is geen goede positie.
Wat overzien wordt is dat de kansen van Tesla wellicht -als ze voldoende schaalgrootte en technisch voordeel kunnen bouwen- veeleer liggen in energieopslag in zijn algemeenheid.
Wie daarin geintereseerd is, zou eens kunnen kijken naar Blue Solutions, die hebben min of meer hetzelfde model maar dan zonder de autofabricage :) Ook dat is maar koffiedikkijken en onbewezen hoor. Voor hetzelfde geld vindt morgen iemand wat beters uit, en dan zijn ze allemaal toast.

Als design en swung het enige was in de autofabricage, was Bertone wereldheerser :)
so long and thanks for all the fish
pi_146973856
forget blue solutions, dat is gewoon bolloré, franse eigenwijsheid
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:18:39 #69
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_146982370
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Alles makkelijk kopieerbaar, en bovendien begeef je je op een marktsegment waar het primair een prijzenslag is. De meest verkochte electrische auto in NL is ws de Mitsubishi PHEV - ik zie er vaak een hele rij in de parkeergarage staan naast elkaar - en dat is niet omdat het een plaatje is (*gruwel*)

[..]

Ik neem aan dat Tesla niet als enige dat besef heeft :)

[..]

Ik wil daarbij nog toevoegen dat met name Japanse commodityhuizen controlerende belangen in lithium mijnen aan het opbouwen zijn. Dat doen ze niet omdat Japanse fabrikanten de markt al aan Tesla willen geven.

Toyota heeft bijv. via haar gelieerde commodityhuis een blokkerend belang in Orocobre (ORE.AX) , en zo kom je meer strategische deelnames in lithium en grafiet tegen. Plus dat Tesla haar batterijen fabriek niet zonder Panasonic kan bouwen. Dat is geen goede positie.
Wat overzien wordt is dat de kansen van Tesla wellicht -als ze voldoende schaalgrootte en technisch voordeel kunnen bouwen- veeleer liggen in energieopslag in zijn algemeenheid.
Wie daarin geintereseerd is, zou eens kunnen kijken naar Blue Solutions, die hebben min of meer hetzelfde model maar dan zonder de autofabricage :) Ook dat is maar koffiedikkijken en onbewezen hoor. Voor hetzelfde geld vindt morgen iemand wat beters uit, en dan zijn ze allemaal toast.

Als design en swung het enige was in de autofabricage, was Bertone wereldheerser :)
Op het moment dat je een Mitsubishi PHEV een elektrische auto gaat noemen dan stopt het inderdaad.

PS: de meest verkochte elektrische auto in Europa was in 2013 de Nissan Leaf. Kijk ff hoe zo'n ding eruit ziet. Wat hij kost. En wat hij kan. En vergelijk dan even met die iPAd.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 november 2014 @ 20:07:03 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147033061
quote:
15s.gif Op woensdag 12 november 2014 02:14 schreef Lol_broke het volgende:

1. Is het mogelijk dat ze op de één of andere manier een winnende strategie toepassen?
2. Ik ben zelf geen fan van TA. Is het mogelijk dat je bij het juist toepassen van Fibonacci levels in combinatie met eventuele andere gegevens je tot juiste aan/verkoopbeslissingen kan komen?
3. Klopt het als ik zeg dat TA per definitie niet winstgevend is, omdat de gehanteerde strategie gemakkelijk parametiseerbaar is en het dus kan worden overgenomen door algoritmen etc.?
4. Is het mogelijk dat hun avontuur anders gaat eindigen dan een verblijf in bustoville?

1) Dat is niet uitgesloten, maar in dit geval zeer onwaarschijnlijk

2) Ik heb zelf nooit enige voorspellende waarde gevonden in Fibonacci levels. O.a. hier heb ik dat ook getest op forex.

3) Klopt niet. Er zijn bijna oneindig veel strategieën te bedenken met oneindig veel parameter variatie dus het is niet persé waar dat als je de strategie kun parameteriseren dat deze dan altijd snel door anderen zal worden ontdekt en overgenomen waarmee de "edge" uiteindelijk verdwijnt. Maar met de voor de hand liggende strategieën (fibs, moving averages, etc) is dat risico natuurlijk wel veel groter. Overigens heb ik zelf nooit voorspellende waarde gevonden in die standaard strategieën, al zul je in een backtest altijd achteraf wel iets vinden als je maar genoeg vrijheidsgraden introduceert. Dat is natuurlijk pure curve-fitting en het voorspelt niets over de toekomst.

4) Te hoge leverage garandeert dat, zelfs als ze daadwerkelijk een "edge" zouden hebben. Zie o.a. dit topic.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147035923
Wat is jullie kijk op de afstraffing van SDRL en NADL?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:42:27 #72
256829 Sokz
Livin' the life
pi_147037190
Terecht. :7 Lastige industrie om nu in te zitten en zie daar nu ook weer niet één twee drie snel verbetering in komen. Dividend decrease had geen surprise moeten zijn :P
  donderdag 27 november 2014 @ 15:46:48 #73
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_147057414
Veel drillers noteren nu onder de boekwaarde. Het lijkt me een lastige sector om te analyseren als leek. Je moet namelijk kunnen inschatten wat hun rigs waard zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 27 november 2014 @ 17:17:44 #74
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_147060026
Staat vandaag toevallig een artikel over de hocus pocus van TA in de volkskrant
pi_147061000
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Veel drillers noteren nu onder de boekwaarde. Het lijkt me een lastige sector om te analyseren als leek. Je moet namelijk kunnen inschatten wat hun rigs waard zijn.
Halliburton lijkt op de recessie voorbereid nu er een mogelijke consolidatie bezig is tussen Halliburton en Baker Hughes. Het gecombineerde bedrijf valt dan groter uit dan Schlumberger waardoor operators steeds minder mogelijkheden hebben om de drillers tegen elkaar uit te spelen. Voor de drillers is dat gunstig om de job tickets stabiel te houden waardoor de operationele inkomsten minder hard naar beneden zwengelen bij een lage olieprijs. Tot op zekere hoogte natuurlijk, bij een hele lage olieprijs wordt er helemaal niet gedrild wat zowel voor de operators als de service companies funest is.
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')