Zouden Chinezen geen autos kunnen bouwen?quote:Op maandag 24 november 2014 11:38 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
die blijven gaan. Gouden toekomst. In Peking en Shanghai krijg je straks ook dat je met een vervuilende auto er niet meer in mag.
Is KNDI iets voor je misschien, de Chinese tesla.quote:Op maandag 24 november 2014 11:38 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
die blijven gaan. Gouden toekomst. In Peking en Shanghai krijg je straks ook dat je met een vervuilende auto er niet meer in mag.
Wacht, ik bel Audi, BMW, Mercedes en VW even; dat ze China links kunnen laten liggen.quote:Op maandag 24 november 2014 15:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zouden Chinezen geen autos kunnen bouwen?
Geely bijvoorbeeld ( )
Maar serieus, wat heeft Tesla voor unieke techniek wat andere autofabrikanten niet hebben of niet eenvoudig kunnen verwerven?
Is het aan Apple op wielen?quote:Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Wacht, ik bel Audi, BMW, Mercedes en VW even; dat ze China links kunnen laten liggen.
jij hebt duidelijk nog nooit in zo'n ding gezeten; laat staan gereden.
Dat is toch niet vreemd? Tesla heeft zich tot dusver enkel op het hogere segment gericht met de Roadster en (met name) de Model S. Deze zijn veel te duur voor de massa en zullen qua totale verkopen dus niet snel de bestverkopende auto zijn. Ik denk dat daar nog wel verandering komt zodra Tesla's nieuwe modellen die ook op de lagere segmenten zijn gericht worden uitgebracht.quote:Op maandag 24 november 2014 13:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt dus aandelen Tesla?
@Nimtex, is Tesla niet wat te vroeg? Ze zijn niet eens best verkochte model in Amerika onder de electric cars.
Opnieuw, wat kan Tesla beter dan al die andere automerken? Kan Tesla als enige electrische auto's voor de massa/lager segment uitbrengen?quote:Op maandag 24 november 2014 16:37 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat is toch niet vreemd? Tesla heeft zich tot dusver enkel op het hogere segment gericht met de Roadster en (met name) de Model S. Deze zijn veel te duur voor de massa en zullen qua totale verkopen dus niet snel de bestverkopende auto zijn. Ik denk dat daar nog wel verandering komt zodra Tesla's nieuwe modellen die ook op de lagere segmenten zijn gericht worden uitgebracht.
een auto maken diequote:Op maandag 24 november 2014 16:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Opnieuw, wat kan Tesla beter dan al die andere automerken? Kan Tesla als enige electrische auto's voor de massa/lager segment uitbrengen?
Ja, van panasonicquote:Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
een auto maken die
a) puur elektrisch rijdt; 0,0 co2 uitstoot
b) en dat met een accu die bewezen 350 - 500 kilometer t kan uithouden
Again, WAT kan Tesla beter dan een andere fabrikant, anders dan marketing en design. Tenzij je denkt dat Audi, Mercedes, etc. daar al een eeuw geen hout van kunnen ? En hoe kunnen ze dat uitbaten in een lager segment waar alles om de kosten draait?quote:Op maandag 24 november 2014 19:24 schreef Chakir64 het volgende:
Mocht het echter zo zijn dat de elektrische auto de nieuwe standaard wordt in de toekomst, dan is Tesla zeker voorloper. Een beetje de Mercedes van deze tijd.
Tesla heeft het voordeel dat al de andere autofabrikanten de plank volledig mis slaan met hun eco praatje, verder kiezen ze voor een ander - meer elektrisch - design. Terwijl de model S van Tesla er gewoon als een sportauto uitziet en niet als een elektrisch futuristisch ding wat niemand wil.
Ik hoop dat die een levensverzekering van 30 mrd heeft afgesloten danquote:
Dat is het ook. Dat ding rijdt lekker hard en goed moet ik zeggen en je kan gratis tanken. Al is de dekking zo niet groot natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2014 19:24 schreef Chakir64 het volgende:
Terwijl de model S van Tesla er gewoon als een sportauto uitziet en niet als een elektrisch futuristisch ding wat niemand wil.
Om de markt voor elektrische auto's open te gooien. Zo wordt die markt groter en gaat er meer geld in komen Daar denkt Tesla weer van te profiteren omdat ze een betere positie hebben in die markt t.o.v. VW, Daimler etc.quote:Op maandag 24 november 2014 19:27 schreef monkyyy het volgende:
Tesla heeft de patenten vrij gegeven, wat weerhoudt andere autofabrikanten ervan om niet hun technologie over te nemen?
Mensen kopen de auto's niet omdat Tesla een unieke technologie moet hebben. Juist de design en marketing zijn belangrijke kenmerken waar Tesla een streepje voor heeft wat betreft elektrische auto's. Mercedes heeft op dit moment een goede positie in de markt, maar gebruikt (veel) motors van Renault. Toch blijven de mensen de duurdere Mercedes kopen i.p.v Renault, waarom?quote:Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Again, WAT kan Tesla beter dan een andere fabrikant, anders dan marketing en design. Tenzij je denkt dat Audi, Mercedes, etc. daar al een eeuw geen hout van kunnen ? En hoe kunnen ze dat uitbaten in een lager segment waar alles om de kosten draait?
En waarom kan Tesla dan niet zonder Panasonic, en zou Panasonic niet voor Japanse fabrikanten kunnen werken, zoals Blue Solutions dat doet voor Renault?
En wat is trouwens een "meer elektrisch design"?
Alles makkelijk kopieerbaar, en bovendien begeef je je op een marktsegment waar het primair een prijzenslag is. De meest verkochte electrische auto in NL is ws de Mitsubishi PHEV - ik zie er vaak een hele rij in de parkeergarage staan naast elkaar - en dat is niet omdat het een plaatje is (*gruwel*)quote:Op maandag 24 november 2014 20:12 schreef Chakir64 het volgende:
[quote]
Mensen kopen de auto's niet omdat Tesla een unieke technologie moet hebben. Juist de design en marketing zijn belangrijke kenmerken waar Tesla een streepje voor heeft wat betreft elektrische auto's. Mercedes heeft op dit moment een goede positie in de markt, maar gebruikt (veel) motors van Renault. Toch blijven de mensen de duurdere Mercedes kopen i.p.v Renault, waarom?
Als je nu een willekeurig persoon vraagt wie de beste elektrische auto's (gaat) fabriceren, zeggen 9 vd 10 Tesla. Terwijl dat in principe niet zo hoeft te zijn, alleen al die gedachtegang is in het voordeel van Tesla.
Ik neem aan dat Tesla niet als enige dat besef heeftquote:Verder over dat elektrische design, misschien niet goed geformuleerd. Maar zoek even op google afbeeldingen naar elektrische auto. Al de fabrikanten kiezen daar bijna allemaal voor een apart design die afwijkt van de rest van de auto's die je dagelijks buiten ziet. Dat willen mensen niet, zo is gebleken.
Ik wil daarbij nog toevoegen dat met name Japanse commodityhuizen controlerende belangen in lithium mijnen aan het opbouwen zijn. Dat doen ze niet omdat Japanse fabrikanten de markt al aan Tesla willen geven.quote:Edit: Wou nog wel even aangeven dat ik twijfel of het een goede investering zou zijn. Tesla heeft een bizar hoge marktwaarde (rond de 30 mld) voor een autofabrikant die rond de 35.000 auto's per jaar verkoopt. Een eventuele doorbraak van Tesla zit dus eigenlijk al in de prijs gebakken.
Op het moment dat je een Mitsubishi PHEV een elektrische auto gaat noemen dan stopt het inderdaad.quote:Op maandag 24 november 2014 21:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Alles makkelijk kopieerbaar, en bovendien begeef je je op een marktsegment waar het primair een prijzenslag is. De meest verkochte electrische auto in NL is ws de Mitsubishi PHEV - ik zie er vaak een hele rij in de parkeergarage staan naast elkaar - en dat is niet omdat het een plaatje is (*gruwel*)
[..]
Ik neem aan dat Tesla niet als enige dat besef heeft
[..]
Ik wil daarbij nog toevoegen dat met name Japanse commodityhuizen controlerende belangen in lithium mijnen aan het opbouwen zijn. Dat doen ze niet omdat Japanse fabrikanten de markt al aan Tesla willen geven.
Toyota heeft bijv. via haar gelieerde commodityhuis een blokkerend belang in Orocobre (ORE.AX) , en zo kom je meer strategische deelnames in lithium en grafiet tegen. Plus dat Tesla haar batterijen fabriek niet zonder Panasonic kan bouwen. Dat is geen goede positie.
Wat overzien wordt is dat de kansen van Tesla wellicht -als ze voldoende schaalgrootte en technisch voordeel kunnen bouwen- veeleer liggen in energieopslag in zijn algemeenheid.
Wie daarin geintereseerd is, zou eens kunnen kijken naar Blue Solutions, die hebben min of meer hetzelfde model maar dan zonder de autofabricage Ook dat is maar koffiedikkijken en onbewezen hoor. Voor hetzelfde geld vindt morgen iemand wat beters uit, en dan zijn ze allemaal toast.
Als design en swung het enige was in de autofabricage, was Bertone wereldheerser
1) Dat is niet uitgesloten, maar in dit geval zeer onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 12 november 2014 02:14 schreef Lol_broke het volgende:
1. Is het mogelijk dat ze op de één of andere manier een winnende strategie toepassen?
2. Ik ben zelf geen fan van TA. Is het mogelijk dat je bij het juist toepassen van Fibonacci levels in combinatie met eventuele andere gegevens je tot juiste aan/verkoopbeslissingen kan komen?
3. Klopt het als ik zeg dat TA per definitie niet winstgevend is, omdat de gehanteerde strategie gemakkelijk parametiseerbaar is en het dus kan worden overgenomen door algoritmen etc.?
4. Is het mogelijk dat hun avontuur anders gaat eindigen dan een verblijf in bustoville?
Halliburton lijkt op de recessie voorbereid nu er een mogelijke consolidatie bezig is tussen Halliburton en Baker Hughes. Het gecombineerde bedrijf valt dan groter uit dan Schlumberger waardoor operators steeds minder mogelijkheden hebben om de drillers tegen elkaar uit te spelen. Voor de drillers is dat gunstig om de job tickets stabiel te houden waardoor de operationele inkomsten minder hard naar beneden zwengelen bij een lage olieprijs. Tot op zekere hoogte natuurlijk, bij een hele lage olieprijs wordt er helemaal niet gedrild wat zowel voor de operators als de service companies funest is.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:46 schreef JimmyJames het volgende:
Veel drillers noteren nu onder de boekwaarde. Het lijkt me een lastige sector om te analyseren als leek. Je moet namelijk kunnen inschatten wat hun rigs waard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |