abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 november 2014 @ 00:11:33 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_146731418
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]
Je afweersysteem zal dat lang tegenhouden, maar als het wegvalt is het gewoon zo verschrikkelijk snel gebeurd met je :{


Je afweersysteem houdt geen kanker tegen. Door de chemo en radiotherapie bij de kanker behandeling gaat je weerstand omlaag. Virale of bacteriële complicaties ten gevolge van verminderde weerstand zijn dan meestal de doodsoorzaak. Niet eens de kanker zelf.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 17 november 2014 @ 02:17:34 #77
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_146733494
Wat een vreselijk oneerlijk kutprogramma zeg ;(

En wat is Patrick een ontzettende baas. Echt. Ik heb ziekelijk veel respect voor die man.
Tics van je petten.
pi_146734172
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 00:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je afweersysteem houdt geen kanker tegen. Door de chemo en radiotherapie bij de kanker behandeling gaat je weerstand omlaag. Virale of bacteriële complicaties ten gevolge van verminderde weerstand zijn dan meestal de doodsoorzaak. Niet eens de kanker zelf.
Je afweersysteen probeert zeker wel kanker tegen te houden, alleen wint de kanker het in sommige gevallen. De geleerden zijn nu juist bezig om het afweersystem een handje te helpen.
http://www.gezondheidsnet(...)ersysteem-bij-kanker
pi_146734755
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 00:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je afweersysteem houdt geen kanker tegen. Door de chemo en radiotherapie bij de kanker behandeling gaat je weerstand omlaag. Virale of bacteriële complicaties ten gevolge van verminderde weerstand zijn dan meestal de doodsoorzaak. Niet eens de kanker zelf.
Zoals gezegd ben ik geen arts en heb ik een beperkte kennis van de materie. Ik meen echter ooit iets gehoord te hebben over het afweersysteem. Zal het ongetwijfeld verkeerd begrepen of onthouden hebben.
pi_146735129
Het is lastig om een eenduidig antwoord te geven/vinden omdat het alles te maken heeft met wat voor soort kanker het is, of er uitzaaiingen zijn, waar ze zitten, welk soort cellen of het in remissie is geweest bijv etc etc
Bovendien is er ook veel te vinden over vlak voor overlijden een soort 'opleving' waardoor het lijkt of de patient zich beter voelt maar het eigenlijk de opmaat isom terminaal of in coma te raken en uiteindelijk te overlijden.
pi_146735353
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:43 schreef computergirl het volgende:


Misschien is dat juist omdat je jong bent, volgens mij heb je dan over het algemeen een veel agressievere variant dan de gemiddelde bejaarde (celdeling wordt trager als je ouder wordt)
Dit klopt niet :) Is niet de reden dat je een agressieve vorm hebt.
Er zijn vormen van Non Hodgkin bijvoorbeeld, die hoge maligniteit hebben, maar je toch kan overleven.
Juist als je jong bent.
pi_146744787
Alweer een heftige aflevering.

Wel een "leuk" idee dat de vrienden van Mark zelf de kist bouwen, lijkt me toch een stuk persoonlijker dan er een kopen.
pi_146763336
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:17 schreef GimmeGore het volgende:
Het is bij OML ook zo dat de OMLers zelf mogen bepalen hoe ze willen dat hun stukjes er uit komen te zien.
Dus de stukjes van Annemiek worden vast allemaal mooi achter elkaar gemonteerd zodat het in de kist kan op een dvd en zodat Olivier later daar naar kan kijken om te zien hoe veel zijn moeder van hem hield.

Zij kiest dus er voor om een stukje achter te laten voor haar kind die wss weinig tot geen herinneringen aan haar zal hebben.
Mehtap koos er vorig seizoen bijvoorbeeld voor om te proberen het taboe van kanker bij moslims te doorbreken.

En zo heeft iedere OMLer zijn of haar eigen reden om mee te doen.
Dit vind ik een mooie post. Zo is het maar net. Ik vind ook dat er rap geoordeeld wordt en dat mensen zich snel irriteren.
Niemand is trouwens altijd rationeel, dus ook niet als je ziek bent. Toen één van mijn geliefden (ook een jong persoon) overleed heb ik ook een paar dingen gedaan tijdens het ziekteproces die zeker verketterd zouden zijn op tv. Maar op dat moment is het zo onwerkelijk, er gaat zoveel door je heen, je leeft zo intens en soms ben je 24 uur per dag bezig met jezelf bij elkaar rapen.

Ik vind het dan ook knap dat deze mensen meedoen. Ik weet zelf niet of ik er de energie voor zou hebben. Destijds had ik teveel verdriet om het zo met iedereen te delen en als ik het zou doen zou ik het slecht trekken als ik zo werd veroordeeld op internet. Want daarvoor is de emotie te intiem en te rauw.

1 van de heftigste dingen vond ik trouwens de opmerking van Sanne aan het eind in het ziekenhuis. Iedereen wist dat het het laatste was en Patriek was duidelijk afscheid aan het nemen. Hij zei iets van: je gaat dood of zoiets en zij antwoordde: Het dringt niet tot me door. En ze had er zo'n vage blik bij. Toen dacht ik echt: nee inderdaad, je bevat het niet en het is misschien maar beter zo ook. Want het is te verschrikkelijk. Haar onderbewustzijn probeede haar gewoon te beschermen op die manier. Arme meid van 18 jaar....
pi_146767481
Sanne was zo in shock leek wel. Arm, arm kind. Ze wilde echt leven....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_146774095
De beelden op het laatst met Sanne en haar vader... Wat een heftig moment.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:55:31 #86
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146774972
Dan neem je toch liever een spuitje dan zo langzaam te moeten weg zakken op een matras op de grond? Als je dood gaat, dan maar heft in eigen handen nemen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146775064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:55 schreef ook_gek het volgende:
Dan neem je toch liever een spuitje dan zo langzaam te moeten weg zakken op een matras op de grond? Als je dood gaat, dan maar heft in eigen handen nemen.
Ik denk dat je altijd hoop blijft houden ook al is de situatie nog zo slecht.
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:03:55 #88
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146775221
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat je altijd hoop blijft houden ook al is de situatie nog zo slecht.
Ik denk het niet, op een gegeven moment is het besef er en de pijn te veel.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146775572
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:55 schreef ook_gek het volgende:
Dan neem je toch liever een spuitje dan zo langzaam te moeten weg zakken op een matras op de grond? Als je dood gaat, dan maar heft in eigen handen nemen.
Niet iedereen wil een spuitje. Sanne leek me daar ook niet echt voor open staan
pi_146776795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
De beelden op het laatst met Sanne en haar vader... Wat een heftig moment.
Ik had ook met die man te doen, lijkt me echt een geschikte kerel, vond het wel prettig dat er iemand was die zich wel realiseerde hoe erg het met Sanne was, ipv dat je alleen maar de vrolijke Sanne zag.
Ga er maar aan staan, je enige dochter verliezen aan zo iets. Knap dat ie toch voor de camera kwam steeds.
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:53:57 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146776924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niet iedereen wil een spuitje. Sanne leek me daar ook niet echt voor open staan
Sanne had helemaal niet door dar ze dood ging en dat heeft haar vader zo gelaten. En dat is naar mijn mening de enigste juiste beslissing. En dat zal ook met haar jonge leeftijd te maken hebben. Mensen van 25+ zullen wel dat besef hebben denk ik.

En inderdaad, het zal maar je kind zijn.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146778725
Die ouders konden niet veel meer doen dan de laatste dagen bij haar zitten denk ik.
Hopelijk was ze in die laatste week al zo ver weggezakt en kreeg ze voldoende morfine dat ze geen pijn had en toch niet helemaal heeft beseft wat er aan de hand was.
Die ouders hebben ook tot heel lang hoop gehouden volgens mij omdat ze steeds weer opkrabbelde en zelf zo vastberaden was om die ziekte te overwinnen.

Lijkt me ook echt vreselijk om als ouders je enige dochter te moeten verliezen. Dat wil je ook zo lang mogelijk niet geloven denk ik.....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 18 november 2014 @ 17:08:24 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146778992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:55 schreef ook_gek het volgende:
Dan neem je toch liever een spuitje dan zo langzaam te moeten weg zakken op een matras op de grond? Als je dood gaat, dan maar heft in eigen handen nemen.
Dat moet je dan wel ruimschoots van te voren allemaal in een wilsverklaring hebben vastgelegd, anders doen ze het echt niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146779204
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niet iedereen wil een spuitje. Sanne leek me daar ook niet echt voor open staan
Ze heeft gister middag zich erbij neergelegd dat ze op was en dus heeft ze diezelfde avond nog een spuit gekregen waardoor ze slaapt en blijf slapen. Een van de komende dagen zal ze dus in alle rust sterven. 'T was een prachtige meid en ze heeft alles gegeven wat er in zat!

Aldus haar vriend op fb pagina. Ik heb het gewoon van de website.
pi_146779351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

"Ze heeft gister middag zich erbij neergelegd dat ze op was en dus heeft ze diezelfde avond nog een spuit gekregen waardoor ze slaapt en blijf slapen. Een van de komende dagen zal ze dus in alle rust sterven. 'T was een prachtige meid en ze heeft alles gegeven wat er in zat!"

Aldus haar vriend op fb pagina. Ik heb het gewoon van de website.
Dat is palliatieve sedatie, geen euthanasie
pi_146779432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ze heeft gister middag zich erbij neergelegd dat ze op was en dus heeft ze diezelfde avond nog een spuit gekregen waardoor ze slaapt en blijf slapen. Een van de komende dagen zal ze dus in alle rust sterven. 'T was een prachtige meid en ze heeft alles gegeven wat er in zat!

Aldus haar vriend op fb pagina. Ik heb het gewoon van de website.
Oh, ze heeft toch zelf besloten dat het over was.... Blijft toch dat het enorm ontluisterend was hoe ze er in dat ziekenhuis bij zat nadat het doodvonnis was gegeven. Zo zielig...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_146779498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ze heeft gister middag zich erbij neergelegd dat ze op was en dus heeft ze diezelfde avond nog een spuit gekregen waardoor ze slaapt en blijf slapen. Een van de komende dagen zal ze dus in alle rust sterven. 'T was een prachtige meid en ze heeft alles gegeven wat er in zat!

Aldus haar vriend op fb pagina. Ik heb het gewoon van de website.
BTW, waar zie je dat op de site? Er waren toch altijd blogs van henzelf en van de familie voorgaande jaren? Ik kan dat nu nergens vinden.. Je komt alleen op een tijdlijn waar vrijwel niks op staat.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_146779534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:29 schreef Injetta het volgende:

[..]

BTW, waar zie je dat op de site? Er waren toch altijd blogs van henzelf en van de familie voorgaande jaren? Ik kan dat nu nergens vinden.. Je komt alleen op een tijdlijn waar vrijwel niks op staat.
Google. Use it.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_146779743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:29 schreef Injetta het volgende:

[..]

BTW, waar zie je dat op de site? Er waren toch altijd blogs van henzelf en van de familie voorgaande jaren? Ik kan dat nu nergens vinden.. Je komt alleen op een tijdlijn waar vrijwel niks op staat.
Pagina van Sanne, met je muis over de bovenste foto links gaan
pi_146788586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ze heeft gister middag zich erbij neergelegd dat ze op was en dus heeft ze diezelfde avond nog een spuit gekregen waardoor ze slaapt en blijf slapen. Een van de komende dagen zal ze dus in alle rust sterven. 'T was een prachtige meid en ze heeft alles gegeven wat er in zat!

Aldus haar vriend op fb pagina. Ik heb het gewoon van de website.
Ehm ja maar ik dacht dat je euthanasie bedoelde. Sanne kwam niet over alsof ze dat wilde.

Spuit om te slapen is anders. Dat is sederen. Daarmee lig je ook gewoon op het matras op de grond. Zegt ook al wat dat ze daarvoor koos en niet voor euthanasie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')