abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 november 2014 @ 21:24:22 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_146627125
En

Waarom

Doe

Ik

Overal

een

enter

in?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_146627467
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:24 schreef uniekhoorn het volgende:
En

Waarom

Doe

Ik

Overal

een

enter

in?
Af en toe een beetje meer ruimte pakken mag best ;)

Witte chocolade O+

Ok, vastendaglijstje dan maar weer :+

O: een schaal met 1 banaan, aardbeien, frambozen en met blauwe bessen. En een thee met melk natuurlijk
T: koffie, thee, water
D: de andere halve liter soep van dinsdag: broccoli, courgette, ui, knoflook, bouillionblokje, creme fraiche en wat parmezaanse kaas
  donderdag 13 november 2014 @ 21:56:09 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_146628248
Lijstje
o. fruitsalade met beetje yoghurt + paar blokjes kaas
t. stuk speculaas
l. salade van 1 witlof, paar plakken gravad lachs met dressing, 2x tosti ham-kaas
t. -
d. nog geen idee goulash met opscheplepel rijst
s. 1,5 uur yoga

En ik heb de mantra's herontdekt O+ Zweefteef dat ik ben :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_146628901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:56 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
o. fruitsalade met beetje yoghurt + paar blokjes kaas
t. stuk speculaas
l. salade van 1 witlof, paar plakken gravad lachs met dressing, 2x tosti ham-kaas
t. -
d. nog geen idee goulash met opscheplepel rijst
s. 1,5 uur yoga

En ik heb de mantra's herontdekt O+ Zweefteef dat ik ben :')
Als in ohhhhhmmmmm...of hele zinnen? Leuk toch? Als het helpt....

Kan er zelf niet aan wennen :')
  donderdag 13 november 2014 @ 22:13:01 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_146628930
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:12 schreef An24 het volgende:

[..]

Als in ohhhhhmmmmm...of hele zinnen? Leuk toch? Als het helpt....

Kan er zelf niet aan wennen :')
Hele zinnen op muziek. Ohm beginnen en eindigen we altijd mee, die doet me niets.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_146629510
Waarom is het trouwens "Ohm" als juist de bedoeling is om open te staan :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_146629847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:28 schreef V1z0R het volgende:
Waarom is het trouwens "Ohm" als juist de bedoeling is om open te staan :?
Nee, het is juist de bedoeling om 'naar binnen te gaan' focus naar binnen trekken, is onderdeel van meditatie.
pi_146629886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hele zinnen op muziek. Ohm beginnen en eindigen we altijd mee, die doet me niets.
Tof! Ik ben nog niet zo ver, daar sta ik dan weer niet open voor :+
pi_146631130
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:37 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, het is juist de bedoeling om 'naar binnen te gaan' focus naar binnen trekken, is onderdeel van meditatie.
Snap ik :*

Maar jouw reactie vertoont enigszins een patroon.
Aurum haar reactie had een duidelijke PI ;) wat voor mij in zou houden dat het een plaagstootje is.
Mijn reactie op Billy en d'r recepten eten had je ook niet meteen door, en deze wel hele domme grap van mij neem je ook serieus.

Je bent een tof wijf maar soms heb ik het gevoel dat je even de gehele situatie moet overzien en niet concentreren op de details.
Die opleiding met focussen op micro-expressies heeft je volgens mij even in een krap riviertje doen belanden.

/Zeg ik :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_146632196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:06 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Snap ik :*

Maar jouw reactie vertoont enigszins een patroon.
Aurum haar reactie had een duidelijke PI ;) wat voor mij in zou houden dat het een plaagstootje is.
Mijn reactie op Billy en d'r recepten eten had je ook niet meteen door, en deze wel hele domme grap van mij neem je ook serieus.

Je bent een tof wijf maar soms heb ik het gevoel dat je even de gehele situatie moet overzien en niet concentreren op de details.
Die opleiding met focussen op micro-expressies heeft je volgens mij even in een krap riviertje doen belanden.

/Zeg ik :')
Haha, je hebt gelijk, kwartje valt nu pas :+

De eerste reactie loveli's snickers had bij mij ook een pi, dat dan weer wel.

Maar een goede feedback, dank je wel :Y
pi_146635832
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, je hebt gelijk, kwartje valt nu pas :+

De eerste reactie loveli's snickers had bij mij ook een pi, dat dan weer wel.

Maar een goede feedback, dank je wel :Y
Zo werkt dit niet.
Zomaar je de tekortkomingen accepteren...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_146636576
Ik heb een beetje het gevoel dat mijn stofwisseling stil is gaan staan of zo.. Ondanks dat ik de laatste tijd goed op mijn eten let, word ik alleen maar zwaarder en ik word nooit meer wakker met honger, eerder met een vol gevoel (terwijl ik dat eerst elke morgen had). Zelfs niet als ik om 19u een klein bordje eet, en daarna nog ga sporten. Ik ben ook steeds vaker lichamelijk moe en ik krijg geen energie uit eten.. De output op de wc is zeg maar ookniet je van het.
Ik heb het gevoel dat ik iets moet veranderen inmijn eetpatroon. Ik zou kunnen wachten met eten tot ik echt veel honger heb, maar als ik dan heel veel minder ga eten is dat ook geen gezonde manier denk ik. ik eet nu zo'n 2100 kcal ongeveer, met uitschieters naar boven en beneden maar verbruik zou 2300-2400 moeten zijn, ik sport 5 a 6 keer. Het zou kunnen komen doordat ik iets minder slaap, maar de meeste nachten kom ik toch nog wel aan 7-7.5 uur. Het feit dat ik nu langere dagen op kantoor maak helpt denk ik ook niet. Enfin.. Is dit herkenbaar voor iemand of hebben jullie tips?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_146636722
Schildklier al eens getest? Als ie te traag werkt word je ook zwaarder zonder meer te eten en is poepen ook niet echt makkelijk.
pi_146637036
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat niet :+

Salades, zalm met asperges, fruit(salades), amandelen, boontjes met pesto, gevulde eieren....wat je normaal op mijn lijstjes ziet dus :+
Ik ben nu een trommel aan het maken omdat ik tot vanavond laat cursus heb, vind het alleen best lastig wat er in te doen!

Heb al wel gekookte aardappeltjes klaar, pompoenblokjes, spinazie, etc
Dus kan wel even snel iets in elkaar draaien!

En ik neem nooit brood mee omdat ik eigenlijk altijd wel thuis kan lunchen :o en dat GV brood is eigenlijk niet te eten ook :')

Gaat zalm niet stinken?
Worry is a misuse of imagination
pi_146637137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het op mij niet werkt he? Ok snickers niet, liever een mars. Maar daar blijf ik van vreten, dus ik blijf er zo vaak mogelijk bij weg.

Ik snap je beweegreden ook, het klinkt alleen zo tegenstrijdig. Wat is het doel van je zware trainen dan? Wil je bodybuilden? Dan kan ik het mij voorstellen. Als je een lean en strak lijf wilt is over het algemeen wel de gedachte aanwezig dat 80% uit de keuken komt en 20% uit de sportschool.

Maar goed, ik trek me wel weer terug in ja knik modus. Ik hoop voor je dat je aanpak gaat werken ^O^
Verschil is: ik blijf er niet van vreten. Ik neem het pre workout en ga aan de bak.

Je hebt zelf getraind, dan weet je toch dat iemand sterker wordt naarmate die persoon langer traint. Ik train zwaar omdat ik sterker ben geworden, je doet allerlei aannames aan de hand van flintertjes van informatie die je hebt.

Ik train in een rep range van 10-12, daar ga ik nooit serieuze massa mee aanzetten - ik eet onder calorisch onderhoud - daar ga ik nooit serieuze massa mee aanzetten.

Als je je vraagstelling iets anders had opgezet, dan had je deze informatie direct kunnen krijgen. Ipv weer met je snickersbash aan de gang te gaan.

Wat ik wil is strak in mijn lijf zitten, ik hoef geen maatje 36/38 whatever. Mijn kledingmaat nu is prima- alleen mag mijn buikt wat platter.

Open vragen stellen enzo ;) Wat zijn de valkuilen, waar loopt het spaak etc.

Mijn uitdagingen zijn dat ik op dit moment 60 uur per week werk (startup-fucking tof- fucking druk).

Bij thuiskomst ben ik inspiratieloos over wat ik moet koken - als ik echt gaar ben dan eet ik gewoon rijstewafels met pindakaas als avondeten, of een stronk broccoli met zalm :X Dus ik moet tijd maken om op zoek te gaan naar snelle voedende recepten- denk dat ik van het weekend een week/maaltijdplanning ga maken

Tussen de middag wil ik warm eten (salades komen mijn neus uit), maar wat? Soep is lekker, maar vult niet voor lang... Omelet? Groenten met eiwitbron? Dunno - moet ik me in verdiepen

En mijn grootste probleem is dat als ik thuis ben ik moe ben- en wel wil sporten - maar de bank roept zo hard :X En de laatste tijd heb ik te vaak naar de roep van de bank geluisterd.

Tel daar nog bij op medisch traject en impact op slaap/gemoedstoestand etc. Dan is het allemaal niet zo simpel als de snickers laten staan - Eureka alles is weer goed :+

Was het maar zo makkelijk :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 14 november 2014 @ 09:01:08 #91
70532 loveli
N
pi_146637347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:38 schreef uniekhoorn het volgende:
/huil, mijn psych/coach wil mij doorverwijzen naar hogere regionen. Nou ja, andere topic is dat :D
Beter dat je door de juiste persoon geholpen wordt dan doorgaan met iemand die je minder goed kan helpen, toch? :*
crap in = crap out
pi_146637382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:14 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Schildklier al eens getest? Als ie te traag werkt word je ook zwaarder zonder meer te eten en is poepen ook niet echt makkelijk.
Nee nog nooit, is dat met een bloedmonster? Ik vind het ook gek om naar de dokter te gaan, ik heb verder niet echt lichamelijke klachten, het voelt meer als iets wat ik zelf moet kunnen oplossen door bepaalde gewoontes te veranderen. Maar moeilijk de vinger op te leggen wat. Voor mijn gevoel eet ik niet anders dan voor de zomervakantie, en toen viel ik in gestaag tempo af.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? vrijdag 14 november 2014 @ 09:03:18 #93
70532 loveli
N
pi_146637395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:48 schreef _aurum_ het volgende:
of een stronk broccoli met zalm :X
:7

En na het zien van de discussie had ik spijt van m'n snickersgrap :')
crap in = crap out
pi_146637538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:48 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Verschil is: ik blijf er niet van vreten. Ik neem het pre workout en ga aan de bak.

Je hebt zelf getraind, dan weet je toch dat iemand sterker wordt naarmate die persoon langer traint. Ik train zwaar omdat ik sterker ben geworden, je doet allerlei aannames aan de hand van flintertjes van informatie die je hebt.

Ik train in een rep range van 10-12, daar ga ik nooit serieuze massa mee aanzetten - ik eet onder calorisch onderhoud - daar ga ik nooit serieuze massa mee aanzetten.

Als je je vraagstelling iets anders had opgezet, dan had je deze informatie direct kunnen krijgen. Ipv weer met je snickersbash aan de gang te gaan.

Wat ik wil is strak in mijn lijf zitten, ik hoef geen maatje 36/38 whatever. Mijn kledingmaat nu is prima- alleen mag mijn buikt wat platter.

Open vragen stellen enzo ;) Wat zijn de valkuilen, waar loopt het spaak etc.

Mijn uitdagingen zijn dat ik op dit moment 60 uur per week werk (startup-fucking tof- fucking druk).

Bij thuiskomst ben ik inspiratieloos over wat ik moet koken - als ik echt gaar ben dan eet ik gewoon rijstewafels met pindakaas als avondeten, of een stronk broccoli met zalm :X Dus ik moet tijd maken om op zoek te gaan naar snelle voedende recepten- denk dat ik van het weekend een week/maaltijdplanning ga maken

Tussen de middag wil ik warm eten (salades komen mijn neus uit), maar wat? Soep is lekker, maar vult niet voor lang... Omelet? Groenten met eiwitbron? Dunno - moet ik me in verdiepen

En mijn grootste probleem is dat als ik thuis ben ik moe ben- en wel wil sporten - maar de bank roept zo hard :X En de laatste tijd heb ik te vaak naar de roep van de bank geluisterd.

Tel daar nog bij op medisch traject en impact op slaap/gemoedstoestand etc. Dan is het allemaal niet zo simpel als de snickers laten staan - Eureka alles is weer goed :+

Was het maar zo makkelijk :)
Ben jaloers op het feit dat suiker op jou niet zo'n effect heeft. Zelf nam ik in die gevallen enkel een weyshake. Dat was voor mij voldoende, maar mijn lijf is sowieso raar.

Ben je in staat om na afspraken ff te stoppen bij een goed wegrestaurant? Daar heb ik dan weer geluk bij. Warm eten in de middag vind ik ook erg fijn.

En verder heb je gewoon gelijk.

En alles combineren met drukte is ook lastig. Ik heb ook zo veel meer ruimte/ tijd omdat ik thuis gewoon mijn mat uitrol en eigen gewicht voor training kan gebruiken. Scheelt een hoop.
  Vis een optie? vrijdag 14 november 2014 @ 09:11:45 #95
70532 loveli
N
pi_146637544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 07:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat mijn stofwisseling stil is gaan staan of zo.. Ondanks dat ik de laatste tijd goed op mijn eten let, word ik alleen maar zwaarder en ik word nooit meer wakker met honger, eerder met een vol gevoel (terwijl ik dat eerst elke morgen had). Zelfs niet als ik om 19u een klein bordje eet, en daarna nog ga sporten. Ik ben ook steeds vaker lichamelijk moe en ik krijg geen energie uit eten.. De output op de wc is zeg maar ookniet je van het.
Ik heb het gevoel dat ik iets moet veranderen inmijn eetpatroon. Ik zou kunnen wachten met eten tot ik echt veel honger heb, maar als ik dan heel veel minder ga eten is dat ook geen gezonde manier denk ik. ik eet nu zo'n 2100 kcal ongeveer, met uitschieters naar boven en beneden maar verbruik zou 2300-2400 moeten zijn, ik sport 5 a 6 keer. Het zou kunnen komen doordat ik iets minder slaap, maar de meeste nachten kom ik toch nog wel aan 7-7.5 uur. Het feit dat ik nu langere dagen op kantoor maak helpt denk ik ook niet. Enfin.. Is dit herkenbaar voor iemand of hebben jullie tips?
Het zou aan je vitamine B huishouding kunnen liggen. Voedsel is niet per definitie energie, je moet het eerst kunnen omzetten in energie (sterker nog, je wordt vak suf als je net hebt gegeten, zeker als je eiwitten en carbs combineert). In je energie-cyclus speelt vitamine B een belangrijke rol,
In de zomer krijg je meer vitamine D, dat kan ook van invloed zijn op je gemoed en daarmee op hoe moe je je voelt. Vit D is ook belangrijk voor de aanmaak van melatonine (nachtrust).

Voor je stoelgang kun je lijnzaad bij je ontbijt doen. Zitten ook gezonde vetjes in.
crap in = crap out
pi_146637596
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben nu een trommel aan het maken omdat ik tot vanavond laat cursus heb, vind het alleen best lastig wat er in te doen!

Heb al wel gekookte aardappeltjes klaar, pompoenblokjes, spinazie, etc
Dus kan wel even snel iets in elkaar draaien!

En ik neem nooit brood mee omdat ik eigenlijk altijd wel thuis kan lunchen :o en dat GV brood is eigenlijk niet te eten ook :')

Gaat zalm niet stinken?
Ik doe mijn bentobox in een tas met zo'n vrieselement. Zolang het goed koud blijft is er niets aan de hand.
pi_146637750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee nog nooit, is dat met een bloedmonster? Ik vind het ook gek om naar de dokter te gaan, ik heb verder niet echt lichamelijke klachten, het voelt meer als iets wat ik zelf moet kunnen oplossen door bepaalde gewoontes te veranderen. Maar moeilijk de vinger op te leggen wat. Voor mijn gevoel eet ik niet anders dan voor de zomervakantie, en toen viel ik in gestaag tempo af.
Weinig energie, slechte stoelgang, zwaarder worden zonder aanwijsbare oorzaak: allemaal dingen die bij een trage schildklier kunnen passen. Gaat inderdaad via een bloed onderzoek. Je zou het altijd kunnen laten onderzoeken, gewoon om het uit te sluiten en daarnaast zelf aan de slag met de andere tips omtrent vitamine B, en lijnzaad.
pi_146637816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Het zou aan je vitamine B huishouding kunnen liggen. Voedsel is niet per definitie energie, je moet het eerst kunnen omzetten in energie (sterker nog, je wordt vak suf als je net hebt gegeten, zeker als je eiwitten en carbs combineert). In je energie-cyclus speelt vitamine B een belangrijke rol,
In de zomer krijg je meer vitamine D, dat kan ook van invloed zijn op je gemoed en daarmee op hoe moe je je voelt. Vit D is ook belangrijk voor de aanmaak van melatonine (nachtrust).

Voor je stoelgang kun je lijnzaad bij je ontbijt doen. Zitten ook gezonde vetjes in.
Ik ontbijt bijna elke ochtend met yoghurt, met o.a. een eetlepel lijnzaad. Als ik dat een keer oversla, ben ik bijna per definitie verstopt :P
En ik neem nu ook vaker multivitamine tabletten, nog niet vaak genoeg waarschijnlijk. Dat van die Vitamine D zou zeker waar kunnen zijn, daar las ik laatst ook wat over op een hardloopsite.
Maar dat kun je niet uit een multivitaminetabletje halen zeker?
En in wat voor soort voedsel zit vitamine B veelal?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? vrijdag 14 november 2014 @ 09:37:11 #99
70532 loveli
N
pi_146637976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ontbijt bijna elke ochtend met yoghurt, met o.a. een eetlepel lijnzaad. Als ik dat een keer oversla, ben ik bijna per definitie verstopt :P
En ik neem nu ook vaker multivitamine tabletten, nog niet vaak genoeg waarschijnlijk. Dat van die Vitamine D zou zeker waar kunnen zijn, daar las ik laatst ook wat over op een hardloopsite.
Maar dat kun je niet uit een multivitaminetabletje halen zeker?
En in wat voor soort voedsel zit vitamine B veelal?
Vitamine D haal je uit zon en als die er niet is uidt vitamine D druppeltjes (olie!) of tabletjes. Je moet D3 hebben, niet D2 en het is een vetoplosbare vitamine, dus tabletjes samen met iets vets eten. Aanbevolen dagdosering staat op 5 microgram, maar dat is te weinig. Mik op 20 per dag, meer mag ook en is niet schadelijk.

Voeding met vitamine B - het ligt eraan welke B. In een gemiddelde multi zitten vaak de goedkopere in overvloed, met de duurdere B's zijn ze wat kariger. B's die belangrijk zijn voor je zenuwstelsel zitten in dierlijke producten (B12 O+ ), in brood zitten ook B's.

En waarom een verhaal typen als ik mezelf kan quoten?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 14 november 2014 @ 09:37:53 #100
70532 loveli
N
pi_146637988
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je vriend het een en ander heeft opgegeten, ik geloof niet dat je vlokken "moest" eten.

Je bent op de hometrainer bezig geweest en hebt de vlokken verbrand. Wat heb je nodig om vlokken te verbranden/energie vrij te maken uit vlokken? Vitamines, mineralen, co-enzymen. Energie wordt vrijgemaakt op celniveau. In je cellen zitten mitochondrien, dat zijn de 'energiefabriekjes' van je lichaam. In die mitochondrien worden carbs, eiwitten en vetten verbrand en daarbij komt energie vrij.

Die verbranding wordt beschreven in de citroenzuurcyclus, er zijn veel achtereenvolgende reacties nodig om de cyclus te doorlopen. Wanneer er gebrek is aan grondstoffen voor een van die reacties, dan beperkt dat tekort de snelheid van de reactie en dus de hoeveelheid energie die je kunt maken.

Waar haal je je grondstoffen vandaan om energie vrij te maken? Eiwitten, vetten en suikers zijn in overmaat aanwezig, dat is niet de bottleneck. Commige mensen hebben een tekort aan co-enzym Q10 (wordt soms aangeprezen als wondermiddel om energie van te krijgen). Geef je iemand die een tekort aan Q10 heeft dat als supplement, dan lost de bottleneck op en komt er meer energie vrij. Iemand die geen tekort aan Q10 heeft, of bij die nog een ander tekort heeft, zal geen effect merken van Q10. De praktijk leert dat zo'n groot deel van de bevolking een relatief tekort heeft (ik geloof zo'n 30 of 40%), dat het bij een grote groep aanslaat.

Veel B-vitamines spelen een grote rol bij de energiecyclus, dus vitamine B-complex is een logische energie-oppepper.

Goed voedsel bevat vitamines, mineralen, grondstoffen voor die energiecyclus. Vlokken kost alleen maar grondstoffen om het te verbranden, het voegt niets toe aan je basisvoeding. Begrijp me goed, als jij vlokken wilt eten is dat jouw goed recht. Alleen maak je mij niet wijs dat je vlokken 'moet' eten. Als je weet dat een voedingsmiddel meer nadelen heeft dan voordelen, zeker als je iets als ME hebt, dan zou het weleens verstandig kunnen zijn om het als basisvoeding te mijden.

ME is bagger, verdiep je eens in wat je lijf nodig heeft om energie vrij te maken, om te functioneren. Je zult merken als je de basics goed hebt, je lijf meer kan hebben en je belastbaarheid verhoogd wordt. Als je die gezonde basis gelegd hebt, geniet dan vooral van wat je lekker vindt. En van de extra energie die je hebt.

Hieronder een interessante link (toevallig gaat 'ie ook nog eens over CVS/ME) barstensvol info over hoe energie in je lichaam werkt.

http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/atp-energie.htm

Food :9
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')