abonnement Unibet Coolblue
pi_146446807


De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Computer Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console, te New York.De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

Sony doet afstand van de Cell-architectuur, in plaats daarvan hebben ze gekozen voor de x86-architectuur.Dit is een breed platform dat regelmatig wordt gebruikt in moderne pc's. De reden voor deze keuze is omdat het voor ontwikkelaars op deze manier veel makkelijker wordt om spellen te maken. Hierdoor kan een grotere groep van ontwikkelaars de stap nemen om PS4-spellen te gaan ontwikkelen, zowel kleine als grote bedrijven. Deze veranderingen zijn tot stand gekomen door de lessen die Sony heeft geleerd tijdens de ontwikkeling, productie en lancering van de PS3. Andere noemenswaardige hardware zijn een snellere blu-rayspeler en 8 GB GDDR5-geheugen.

Online gamen met de PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation Portable is gratis. Wel kan de gebruiker kiezen voor een betalende lidmaatschap genaamd PlayStation Plus. Hij krijgt hierdoor korting op bepaalde spellen, kan bepaalde spellen voor de aankoop een uur gratis uitproberen en heeft toegang tot de Instant Game Collection, waarbij de gebruiker elke maand een aantal spellen gratis kan downloaden voor zowel de PS3, PS4 en PS Vita. PlayStation Plus kan momenteel per maand, per 3 maanden of per jaar worden aangeschaft.

Alleen op de PlayStation 4 die op 29 november 2013 in Europa is verschenen, moet de gebruiker het betalende PlayStation Plus abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van PlayStation Network.




PlayStation Plus Instant Game Collection (IGC)
De Instant Game Collection is een bibliotheek met PS4™-, PS3™- en PS Vita-games die je voor de duur van je PlayStation®Plus-lidmaatschap zonder bijkomende kosten kunt downloaden en spelen*. Elke maand wordt er een selectie van games toegevoegd aan de IGC - sommige zijn slechts één maand beschikbaar, terwijl andere langer deel uitmaken van de IGC.
Hierboven afgebeeld zijn de huidige Playstation 4 - PS Plus IGC games van de maand





2m7yn88.gif admiraal_anaal - Tahie81
altron33.gif Altron - Djehoetie
Untitled-1.png Baghdaddy - alionfiree
rsz_cooper.jpg Banaanensuiker - Smeervlees
Bartsimp.jpg Bartcoah - Bartcoah
F0ko9.png Catch_me - RainmakerNL
mgs.png Chrizs - Chrizs
FOK_king.jpg Cikx - Foetelaer
lulz.jpg Colordeaf - Zalathas
Avatar.jpg DesmoD- FreddyDKrueger
HOLY.gif defokkingfoker - mpad-killer
ME.jpg Disker91 - Disker
111.png Donderjagers - DonderjagerNL
Keen.gif donald_dick - BuikschuiverNL
92.png Elshaarawy92 - SR-61-
Martsmeets2.jpg Evertjan - Ysatia
Untitled-1.jpg Fokker101 - ThijmenSkillaz
1234.gif Friday12 - Mitchelderue
Knicks.jpg Gauner - LWYRUP89
toilet.jpg HostiHawaii - Evil_Tuinhekje
fok_ava2.jpg Ipho - Ipho90
spam.jpg janrad - crashtestnl85
1908.png Jimbo - Pyrrolidone / Iroquois-kiwi
Baker_User.jpg Keltie - Dutchkeltie
avatar2.jpg Koopsie - Rtootall
12a.jpg kurk_droog - minidof
6r7xbc.jpg Lastpost - Lastpost_NL
66660.png LeaderRoel - RoelDriesvink
FokUI.jpg Maraca - Donestea
ietsjiegoo.png Mauskoekwaus - Mauzizz
IQouIOy.png MeneerLogica - MeneerLogica
zedong.jpg Miauw_Zedong - Cali030
blutkind.png Mystikvm - Mystikvm
bambambam.gif n8n - n8n-up
7ataxfK.jpg Noppie2000 - Noppie2000
mario.jpg Notorious_Roy - notoriousroy
2urtv6c.gif OverRated - Faithless__NL
z.jpg PSYCHEV - Lykebz
fok2.jpg rene90 - rene2870
corvo.jpg replay11nl - replay11nl
Fok2.gif Richie2000 - chanrich99
Choufferie%2060.jpg Rob_La_Chouffe - Robbus15
movingavatars.gif Rossdale - RossdaleNL
cr7.jpg Roypsv - roydewit
kak2.jpeg RRuben - TjRuben
eye-human-60x60.jpg SanAnt - ghpeet
bunnyrunni_448.gif Santello - Ashtasticz
oie_31.gif Shadeauw - Cpt-Roadrage
lara.jpg Sharana_LV - Sharanaaa
Tribalava60.gif Solique - SoliqueNL
media_l_1129293.jpg sonnyspek - sonnyspek
fry3.gif speknek - spekkehNL
Calcifer.jpg StefanW - Swalthie
Erik.jpg Stinkdeken - Stinkdeken
liv.gif Studiotje - Baszert
bril-zon.jpg SunshineBoy - Killmossel
paku.png SuperFruitig - SuperFruitig
psv.ht1.jpg Tallie1982 - Tristan84PSV
td.gif TARDIS. - VinedX
pg24.jpg ThePlaneteer - HennyGingerale
homer2.png Tuckgamer - Tuckgamer
fok%20icon.gif Verkeersbord - Malle-Henkie
fc,60x60,black.jpg Vlaggenroof - Aleeexx93
2.jpg Voetbalmanager2 - ItsThatDutchGuy
Boba%201,1.jpg VulpX - VulpX

Als er nog iemand ontbreekt, of je vind zelf dat je in de OP gezet moet worden;
Doe je UI even linken, je username, en je PSID. Dan zet ik je erbij ^O^



Co-Optimus
MetaCritic
Playstation Plus
Playstation Store
Playstation Store USA
PSN Profiles
Reddit PlaystationPlus
Reddit Ps4

  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 22:42:04 #2
231686 budvar
budvar
pi_146447024
Is helemaal niks mis met de PES demo, speelt weer zoals het zou moeten. PES staat tot FIFA zoals Battlefield tot cod en Granturismo tot NFS.
Het is maar net wat je wil, arcade of iets meer realistisch.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146447141
Doet youtube upload het bij iemand?
pi_146447332
Ja, werkt gewoon.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_146447387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef Fokker101 het volgende:
Zijn er nou ook serieus mensen die PES gaan kopen?
Yup. Ik ga de levende shit uit die game spelen _O_ Die demo is echt fucking goed. Als je dat niet in kan zien dan heb je schijnbaar én geen verstand van voetbal, én geen verstand van games.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 22:53:24 #6
231686 budvar
budvar
pi_146447566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Yup. Ik ga de levende shit uit die game spelen _O_ Die demo is echt fucking goed. Als je dat niet in kan zien dan heb je schijnbaar én geen verstand van voetbal, én geen verstand van games.
Juist! Echte voetbalfans weten. ^O^
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146447617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:42 schreef budvar het volgende:
Is helemaal niks mis met de PES demo, speelt weer zoals het zou moeten. PES staat tot FIFA zoals Battlefield tot cod en Granturismo tot NFS.
Het is maar net wat je wil, arcade of iets meer realistisch.
Neuh. Het is eerder pure gameplay vs beleving en graphics. Geen arcade vs realisme.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_146447950
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:54 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Neuh. Het is eerder pure gameplay vs beleving en graphics. Geen arcade vs realisme.
jullie maken me nieuwsgierig. Toch maar even kijken
Hell To The Liars
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:02:14 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_146447985
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:42 schreef budvar het volgende:
Is helemaal niks mis met de PES demo, speelt weer zoals het zou moeten. PES staat tot FIFA zoals Battlefield tot cod en Granturismo tot NFS.
Het is maar net wat je wil, arcade of iets meer realistisch.
Demo is idd prima, maar dat was de demo vorig jaar ook, en toen was het eindproduct toch weer een stuk minder, of misschien kwamen toen net wat vaker de tekortkomingen naar boven.

Vandaar dat ik het allemaal nog even afwacht. heb al 1 teleurstellende voetbalgame gekocht dit jaar, dus heb geen haast om er een tweede bij te kopen. Desnoods speel ik gewoon nog een jaartje FIFA14, want die was wel prima.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 23:06:36 #10
231686 budvar
budvar
pi_146448168
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:54 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Neuh. Het is eerder pure gameplay vs beleving en graphics. Geen arcade vs realisme.
Misschien met PES vs FIFA wat minder inderdaad maar dat geldt voor die andere 2 zeker wel. Maar heb beide demo's gespeeld en PES is toch zeker de winnaar dit jaar voor mij.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146448353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Yup. Ik ga de levende shit uit die game spelen _O_ Die demo is echt fucking goed. Als je dat niet in kan zien dan heb je schijnbaar én geen verstand van voetbal, én geen verstand van games.
Juist FIFA is realistisch bij een wedstrijd van Liverpool hoor je de fans ''You never walk alone'' zingen. Bij PES hoor je dat soort dingen niet. Heb de demo gespeeld heb inderdaad niet heel verstand van shooters maar wel van voetbalgame's speel het al sinds FIFA 06 ben toen in 2010 overgestapt naar PES 2010 dat ging toen nog wel. Daarna ook naar 11 en toen was het echt een bagger game.. en na 11 na FIFA tot nu. Het enige goeie aan PES is momenteel dat ze de EL en CL licentie hebben maar die gaat binnenkort wel naar FIFA. Overigens zie ik bij dit soort video's duidelijk het verschil wel. En is FIFA qua loop pas/rennen en trucjes veel realistischer ook het schieten lijkt bij PES heel erg nep.

  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 23:11:44 #12
231686 budvar
budvar
pi_146448399
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Demo is idd prima, maar dat was de demo vorig jaar ook, en toen was het eindproduct toch weer een stuk minder, of misschien kwamen toen net wat vaker de tekortkomingen naar boven.

Vandaar dat ik het allemaal nog even afwacht. heb al 1 teleurstellende voetbalgame gekocht dit jaar, dus heb geen haast om er een tweede bij te kopen. Desnoods speel ik gewoon nog een jaartje FIFA14, want die was wel prima.
Heeft er misschien ook mee te maken dat ik bij voetbalspellen altijd een jaar een oversla, veranderingen zijn meestal zo klein dat ik het de moeite en het geld niet waard vind. Maar nu is er (eindelijk) een nieuwe engine voor PES en deze is een stuk beter.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146448400
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:06 schreef budvar het volgende:

[..]

en PES is toch zeker de winnaar dit jaar voor mij.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 23:12:49 #14
231686 budvar
budvar
pi_146448467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:10 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Juist FIFA is realistisch bij een wedstrijd van Liverpool hoor je de fans ''You never walk alone'' zingen. Bij PES hoor je dat soort dingen niet. Heb de demo gespeeld heb inderdaad niet heel verstand van shooters maar wel van voetbalgame's speel het al sinds FIFA 06 ben toen in 2010 overgestapt naar PES 2010 dat ging toen nog wel. Daarna ook naar 11 en toen was het echt een bagger game.. en na 11 na FIFA tot nu. Het enige goeie aan PES is momenteel dat ze de EL en CL licentie hebben maar die gaat binnenkort wel naar FIFA. Overigens zie ik bij dit soort video's duidelijk het verschil wel. En is FIFA qua loop pas/rennen en trucjes veel realistischer ook het schieten lijkt bij PES heel erg nep.

Het gaat er mij om hoe het speelt niet wat het publiek aan het doen is. :')
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146448522
Dit is toch al een duidelijk verschil... echt het realisme is bij FIFA stukken groter.
pi_146448658
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:10 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Juist FIFA is realistisch bij een wedstrijd van Liverpool hoor je de fans ''You never walk alone'' zingen. Bij PES hoor je dat soort dingen niet. Heb de demo gespeeld heb inderdaad niet heel verstand van shooters maar wel van voetbalgame's speel het al sinds FIFA 06 ben toen in 2010 overgestapt naar PES 2010 dat ging toen nog wel. Daarna ook naar 11 en toen was het echt een bagger game.. en na 11 na FIFA tot nu. Het enige goeie aan PES is momenteel dat ze de EL en CL licentie hebben maar die gaat binnenkort wel naar FIFA. Overigens zie ik bij dit soort video's duidelijk het verschil wel. En is FIFA qua loop pas/rennen en trucjes veel realistischer ook het schieten lijkt bij PES heel erg nep.

Mja, dat is dus precies mijn punt. Wat jij als 'realisme' ziet, zie ik als graphics en beleving. Randzaken die minder relevant zijn. De gameplay van PES gaat weer richting PES5/6 en beter dan dat wordt het niet. Kwa gameplay wint PES het gewoon dik dit jaar. Het heeft 10 jaar mogen duren maar ze zijn nu echt terug.

En FYI; ik heb de originele PES van de PS1 hier nog liggen:



(dit is in mijn optiek de eerste 'echte' PES.)

en FIFA speel ik al sinds 1995. Dus ik weet ook wel een beetje waar ik het over heb.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:18:16 #17
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146448762
FIFA is realistischer want de juiste nummers worden gelald. Juist ja :') beste argument ooit.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146448818
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mja, dat is dus precies mijn punt. Wat jij als 'realisme' ziet, zie ik als graphics en beleving. Randzaken die minder relevant zijn. De gameplay van PES gaat weer richting PES5/6 en beter dan dat wordt het niet. Kwa gameplay wint PES het gewoon dik dit jaar. Het heeft 10 jaar mogen duren maar ze zijn nu echt terug.

En FYI; ik heb de originele PES van de PS1 hier nog liggen:

[ afbeelding ]

(dit is in mijn optiek de eerste 'echte' PES.)

en FIFA speel ik al sinds 1995. Dus ik weet ook wel een beetje waar ik het over heb.
Ja oke.. prima. Maar ook al zonder die randzaken.. en je je alleen richt op de gameplay blijft FIFA toch mooier. PES is niet slecht dit jaar betere graphics dat wel ja. Maar het schieten, het koppen en het schieten. Lijkt toch echt zo nep en lelijk. Bij FIFA oogt het veel beter overigens vind ik de velden op FIFA mooier de stadions en ga zo maar door. Bij FIFA krijg je het gevoel dat je een voetbalwedstrijd aan het kijken bent. Bij PES heb ik dat gevoel totaal niet..
pi_146448877
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:19 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

. Bij PES heb ik dat gevoel totaal niet..
Nee omdat je er geen verstand van hebt :') Zoals al eerder aangegeven.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_146449477
Bij fifa kan mn nichtje van 5 nog een prachtige streep in de kruising schieten. En Pro is veel tactischer.
Wie dit leest is hek.
pi_146450298
Zojuist weer een dikke OP run gehad @ Binding of Isaac, die game is zo verslavend _O_ azazel icm brimstone + tammy's head + daddy long leg + dark bum is echt bizar fucking dodelijk _O-



[ Bericht 0% gewijzigd door Miauw_Zedong op 09-11-2014 00:34:02 ]
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_146451177
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
Bij fifa kan mn nichtje van 5 nog een prachtige streep in de kruising schieten. En Pro is veel tactischer.
Oke, je avatar zegt al genoeg.
pi_146451691
Hahaha, dikke discussie over FIFA & PES :D. FIFA is al jaren drama, JUIST géén realisme te vinden daar bij FIFA, het lopen is raar, bij het schieten op goal weet je niet eens waar de bal naartoe gaat, laat staan hoe hard je schiet..

Buiten dat kun je alles aanpassen naar eigen hand, omdat ze realistisch voetbal te moeilijk vinden bij EA..


Speel zelf nog steeds PES 13, omdat 14 simpelweg onspeelbaar was, geef ik eerlijk toe. Ik heb goede hoop op PES15, maar wacht de reviews even af.
  zondag 9 november 2014 @ 01:07:42 #24
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146451939
Pes krijgt sowieso al punten aftrek voor de audiovisuele impact en licenties, ben benieuwd wat er verder uitkomt.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146452340
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef n8n het volgende:
Pes krijgt sowieso al punten aftrek voor de audiovisuele impact en licenties, ben benieuwd wat er verder uitkomt.
FIFA staat al in de min qua punten, verder zakken kunnen ze niet :+ O-).

Geef mij maar speelbaarheid ipv licenties, die boeien mij echt niet. En audiovisuele impact, dat is net zoiets als een mooi bord hebben, maar er niet van kunnen eten..

Lees genoeg van mensen dat FIFA 15 tegenvalt, dus blijf het vooral verdedigen, ik speel het gewoon niet, scheelt mij een berg frustraties ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 01:22:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')