abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146880118
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

Lelek!
pi_146924101
Nu op TV Rijnmond live de ontmanteling van het beweegbare deel van de Hef.
Ze lieten net zien dat er een VIP tent is en toespraken en een koor etc.

Wij maken echt overal een feestje van *O* O+
pi_146967861
Yes ik krijg een eigen huisje in het oude westen :) eindelijk weg uit crooswijk word steeds erger hier, laatst een gevecht voor me huissie tussen een groep somaliers en wat molukkers hoop dat me nieuwe buurtje beter is!

Wat euro's gespaard zodat ik binnenkort me huis kan inrichten en lekker kan shoppen bij ikea haha
pi_146968855
quote:
Laat maar komen. Past in de rommelpot qua architectuur in Rotterdam
pi_146994232
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:52 schreef djakkaa3033 het volgende:
Yes ik krijg een eigen huisje in het oude westen :) eindelijk weg uit crooswijk word steeds erger hier, laatst een gevecht voor me huissie tussen een groep somaliers en wat molukkers hoop dat me nieuwe buurtje beter is!

Wat euro's gespaard zodat ik binnenkort me huis kan inrichten en lekker kan shoppen bij ikea haha
Ik vind kralingen/crooswijk best gezellig maar zou er ook liever niet wonen, iets te chaotisch allemaal.
pi_146995324
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:56 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ik vind kralingen/crooswijk best gezellig maar zou er ook liever niet wonen, iets te chaotisch allemaal.
Heel Kralingen/Crooswijk? Daar zitten nogal tegengestelde buurten in. Als ik op de Avenue Concordia of Kralingse Plaslaan rondkijk zie ik er niets chaotisch aan.
pi_147029175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:32 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Heel Kralingen/Crooswijk? Daar zitten nogal tegengestelde buurten in. Als ik op de Avenue Concordia of Kralingse Plaslaan rondkijk zie ik er niets chaotisch aan.
Heb je gelijk in, ik ben er vaak in de buurten waar het vrij druk en krap is altijd, zoals de zwart jansstraat en nog zo'n wijk waarvan ik de straatnamen niet ken. het is een straat met bijna alleen maar marokkaanse/turkse winkels.
pi_147030027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, ik ben er vaak in de buurten waar het vrij druk en krap is altijd, zoals de zwart jansstraat en nog zo'n wijk waarvan ik de straatnamen niet ken. het is een straat met bijna alleen maar marokkaanse/turkse winkels.
Ah ja, dat is andere koek.
Maarrre... Zwartjanstraat is Oude Noorden en dus Noord :P
pi_147030470
Kralingen is een wereld van verschil met Crooswijk natuurlijk. Maar dan nog heb je per wijk ontzettende verschillen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147054870
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:47 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ah ja, dat is andere koek.
Maarrre... Zwartjanstraat is Oude Noorden en dus Noord :P
Ja, ik ben alles nog aan het leren kennen, dacht dat dat ook nog kralingen was. Woon nu net driekwart jaar in R'dam.
pi_147055712
Tussen kerst en oudjaar nog een paar daagjes naar Rotterdam samen met mijn vriendin. Zelf al regelmatig geweest natuurlijk(Feyenoord supporter :) ) maar vroeg me af of jullie me nog konden voorzien van tips. Mijn vriendin is wel ooit in Rotterdam geweest maar meer dan winkelen heeft ze toen niet gedaan. Zelf los van het voetbal wel vaker in Rotterdam geweest(ook eens overnacht op de SS Rotterdam). Toch vroeg ik me af of jullie me een beetje konden helpen.

Hebben via Airbnb een huisje op zuid. Willen sowieso naar Fenix Food Factory, langs de SS Rotterdam, kijken bij Hotel New York en natuurlijk naar de Markthal. We zijn er van zondag tm dinsdag. Doordat we er die dagen zijn moeten we sowieso zondags naar FFF aangezien de andere dagen niet open is. Meest logische is om dezelfde dag ook de SSR en HNY mee te pakken.

Verder hoeft het natuurlijk niet helemaal geprogrammeerd te zijn. Maar vroeg me gewoon af wat ik zeker niet moet missen in de vorm van bezienswaardigheden, restaurants en alle andere dingen.

Weet ook niet of dit de geschikte topic is of dat ik eigenlijk in Travel moet zijn.
pi_147055860
Watertaxi,wereldmuseum,snerttram, blijdorp, naar het theater, de schouwburg,struinen door chinatown, middagje schiedam, de ijsbaan er kan een heleboel :)

Wat voor soort restaurantjes vinden jullie leuk?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_147056255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:42 schreef vanpers het volgende:
Tussen kerst en oudjaar nog een paar daagjes naar Rotterdam samen met mijn vriendin. Zelf al regelmatig geweest natuurlijk(Feyenoord supporter :) ) maar vroeg me af of jullie me nog konden voorzien van tips. Mijn vriendin is wel ooit in Rotterdam geweest maar meer dan winkelen heeft ze toen niet gedaan. Zelf los van het voetbal wel vaker in Rotterdam geweest(ook eens overnacht op de SS Rotterdam). Toch vroeg ik me af of jullie me een beetje konden helpen.

Hebben via Airbnb een huisje op zuid. Willen sowieso naar Fenix Food Factory, langs de SS Rotterdam, kijken bij Hotel New York en natuurlijk naar de Markthal. We zijn er van zondag tm dinsdag. Doordat we er die dagen zijn moeten we sowieso zondags naar FFF aangezien de andere dagen niet open is. Meest logische is om dezelfde dag ook de SSR en HNY mee te pakken.

Verder hoeft het natuurlijk niet helemaal geprogrammeerd te zijn. Maar vroeg me gewoon af wat ik zeker niet moet missen in de vorm van bezienswaardigheden, restaurants en alle andere dingen.

Weet ook niet of dit de geschikte topic is of dat ik eigenlijk in Travel moet zijn.
Qua eten zijn absolute (betaalbare) aanraders;

- Restaurant de Jong (40 euro 4 gangen) in de Hofbogen. Absoluut geweldig.
- Sansan (authentieke Sechuan-keuken, 'de beste Chinees van Nederland', aldus Mac van Dinther. Wel wat gewaagder dan de Jong, veelal pittig). Iets goedkoper dan de Jong.

Ook erg goed:
- Nazar (Turks), nog iets goedkoper, goed eten, erg gezellige tent.
- Itami (sushi, geen all-you-can-eat). Wat duurder dan Nazar of Sansan. Wel erg goed, om de hoek van Fenix en Hotel New York (dus prima te combineren).

Geen idee hoe dat tegenwoordig is, maar 'Matroos en het meisje' op Katendrecht op kruipafstand van de Fenixloods was eerst van de Jong en érg goed, maar ik heb daar geen recente ervaringen.

Voor lunch Guliano aan de Meent.
pi_147056297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Watertaxi,wereldmuseum,snerttram, blijdorp, naar het theater, de schouwburg,struinen door chinatown, middagje schiedam, de ijsbaan er kan een heleboel :)

Wat voor soort restaurantjes vinden jullie leuk?
Watertaxi ook al eens gedaan maar is wel een goeie, is er ook een bepaald traject wat logisch is om te doen toevallig wat niet veel kost aangezien het alleen voor de beleving is?(vorige keer met watertaxi naar SSR O-) ). Verder is zoiets als Blijdorp, theater/schouwburg en de ijsbaan niet voor ons geschikt. Dierentuin ben ik zelf al geweest en is zonde aangezien er zoveel te doen is, ijsbaan is niet zon goed idee aangezien ik net hersteld ben van een armbreuk en ik niet kan schaatsen. Theater en schouwburg vind mijn vriendin niks.

Restaurants is redelijk breed georiënteerd. In principe niet echt een voorkeur(al is chinees iets waar we beide niet van houden), weet dat mijn vriendin bijvoorbeeld van pasta houdt maar eten net zo makkelijk sushi, wok of gewoon een frietje. Weet dus niet of we op zondag na FFF nog echt moeten gaan uit eten en wil misschien ook wel een keer in de Markthal gaan eten.
pi_147056394
In de markthal schijnt Basq een aanrader te zijn. Nog niet zelf geweest.

Qua mijn eerdere Sansan-tip; ik zou dat niet vergelijken met 'de chinees'. :s)
pi_147056424
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Qua eten zijn absolute (betaalbare) aanraders;

- Restaurant de Jong (40 euro 4 gangen) in de Hofbogen. Absoluut geweldig.
- Sansan (authentieke Sechuan-keuken, 'de beste Chinees van Nederland', aldus Mac van Dinther. Wel wat gewaagder dan de Jong, veelal pittig). Iets goedkoper dan de Jong.

Ook erg goed:
- Nazar (Turks), nog iets goedkoper, goed eten, erg gezellige tent.
- Itami (sushi, geen all-you-can-eat). Wat duurder dan Nazar of Sansan. Wel erg goed, om de hoek van Fenix en Hotel New York (dus prima te combineren).

Geen idee hoe dat tegenwoordig is, maar 'Matroos en het meisje' op Katendrecht op kruipafstand van de Fenixloods was eerst van de Jong en érg goed, maar ik heb daar geen recente ervaringen.

Voor lunch Guliano aan de Meent.
Vraag me op het moment vooral af hoe vaak we echt gaan uit eten ivm FFF en Markthal.
Bedankt alvast voor de goeie tips. Heb even snel naar Guliano gekeken en aangezien het Italiaans is(wat mijn vriendin dus lekker vind) heb ik hem meteen op het lijstje gezet.

Had zelf ook al van de Matroos gezien en gelezen maar dit is denk ik niet echt iets voor ons. Ondanks dat we heel veel lusten houden we niet van verrassingen die je kan krijgen bij hun "eten wat de pot schaft" concept.

Zoals ik in mijn 2de post al zei zijn we geen fan van chinees en naar de Jong, Nazar en Itami ga ik nog even kijken. Alvast bedankt.
pi_147056730
Itami is Sushi, maar van een wat beter niveau dan de meeste all you can eat restaurants bieden. Mocht je wat eenvoudigers (en ook betaalbaarder) willen dan is in die categorie Sushi Qube op Hofplein een aanrader. Bij de Kuip zit overigens, naast Pathé, Kampong Kita. Ook goed, en erg betaalbaar. Laat je niet afschrikken door de frikandellen op het buffet.
pi_147056865
Voor sushi naar Yama of Huson.
pi_147056935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:06 schreef vanpers het volgende:

[..]

Watertaxi ook al eens gedaan maar is wel een goeie, is er ook een bepaald traject wat logisch is om te doen toevallig wat niet veel kost aangezien het alleen voor de beleving is?(vorige keer met watertaxi naar SSR O-) ). Verder is zoiets als Blijdorp, theater/schouwburg en de ijsbaan niet voor ons geschikt. Dierentuin ben ik zelf al geweest en is zonde aangezien er zoveel te doen is, ijsbaan is niet zon goed idee aangezien ik net hersteld ben van een armbreuk en ik niet kan schaatsen. Theater en schouwburg vind mijn vriendin niks.

Restaurants is redelijk breed georiënteerd. In principe niet echt een voorkeur(al is chinees iets waar we beide niet van houden), weet dat mijn vriendin bijvoorbeeld van pasta houdt maar eten net zo makkelijk sushi, wok of gewoon een frietje. Weet dus niet of we op zondag na FFF nog echt moeten gaan uit eten en wil misschien ook wel een keer in de Markthal gaan eten.
Watertaxi is goed te combineren met deze stadswandeling : http://www.eropuit.nl/uit(...)000080#eigenschappen

wat ook direct een leuke aanrader is.
pi_147056970
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Watertaxi,wereldmuseum,snerttram, blijdorp, naar het theater, de schouwburg,struinen door chinatown, middagje schiedam, de ijsbaan er kan een heleboel :)

Wat voor soort restaurantjes vinden jullie leuk?
Chinatown :D

Chinastraat is nog een te groot woord.
pi_147056976
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Itami is Sushi, maar van een wat beter niveau dan de meeste all you can eat restaurants bieden. Mocht je wat eenvoudigers (en ook betaalbaarder) willen dan is in die categorie Sushi Qube op Hofplein een aanrader. Bij de Kuip zit overigens, naast Pathé, Kampong Kita. Ook goed, en erg betaalbaar. Laat je niet afschrikken door de frikandellen op het buffet.
Bedankt voor de informatie, denk dat we sowieso wel een keer ons avond eten gaan nuttigen in de Markthal. Zag dat daar Basq een aanrader was maar ga me nog even inlezen wat ze nog meer hebben. Verwacht dat we daar maandag heen zullen gaan in de ochtend om in de middag wat te winkelen en terug te gaan voor ons avond eten. Heb je ook nog ervaring met de FFF? Als je daar geweest bent is het nodig om ergens anders te gaan eten?

Verder vraag ik me af of het leuk is om naar de Euromast te gaan of is dat echt te toeristisch gedacht?
pi_147057160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:30 schreef vanpers het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie, denk dat we sowieso wel een keer ons avond eten gaan nuttigen in de Markthal. Zag dat daar Basq een aanrader was maar ga me nog even inlezen wat ze nog meer hebben. Verwacht dat we daar maandag heen zullen gaan in de ochtend om in de middag wat te winkelen en terug te gaan voor ons avond eten. Heb je ook nog ervaring met de FFF? Als je daar geweest bent is het nodig om ergens anders te gaan eten?

Verder vraag ik me af of het leuk is om naar de Euromast te gaan of is dat echt te toeristisch gedacht?
Ik vind markthal te toeristisch gedacht. Niet voor niks staat markthalmoeheid met stip op 1 als Rotterdamse woord van 2014. 1 keer binnen gelopen. Overpriced en vol met een klachtwaardige mix van bakfietsmoeders en provincialen. Echt he-le-maal niks aan

Dan liever het O+ uitzicht van de euromast.
pi_147057253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vind markthal te toeristisch gedacht. Niet voor niks staat markthalmoeheid met stip op 1 als Rotterdamse woord van 2014. 1 keer binnen gelopen. Overpriced en vol met een klachtwaardige mix van bakfietsmoeders en provincialen. Echt he-le-maal niks aan

Dan liever het O+ uitzicht van de euromast.
Geloof best dat het daar erg toeristisch is daarom wil ik daar ook op maandagochtend heen (ondanks dat het vakantie is). Heb al genoeg dingen gezien die ik daar wel eens wil proeven, en dat het dan wat meer kost is niet erg. Heb jij toevallig ervaring met FFF? Verwacht je als ik daar in de middag heen ga dat ik nog ga uit eten?

Is het verder ook iets om in de haven te gaan kijken, of is dit echt niet mogelijk?

Laat ik het zo zeggen, als jullie mij op bezoek kregen voor 3 dagen, hoe zagen die dagen er dan uit,
pi_147057381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:40 schreef vanpers het volgende:

[..]

Geloof best dat het daar erg toeristisch is daarom wil ik daar ook op maandagochtend heen (ondanks dat het vakantie is). Heb al genoeg dingen gezien die ik daar wel eens wil proeven, en dat het dan wat meer kost is niet erg. Heb jij toevallig ervaring met FFF? Verwacht je als ik daar in de middag heen ga dat ik nog ga uit eten?

Is het verder ook iets om in de haven te gaan kijken, of is dit echt niet mogelijk?

Laat ik het zo zeggen, als jullie mij op bezoek kregen voor 3 dagen, hoe zagen die dagen er dan uit,
Als je van lekker eten houdt kan je 's avonds ook nog wel eten hoor. Maar kan me ook best voorstellen dat je 's avonds met iets kleins al snel genoeg hebt. In FFF zeker ook de biertjes van kaapse brouwers proberen.

Spido doet rondvaarten http://spido.nl/nl en dan zie je sowieso wat van de kleinere havens aan het begin, maar de echte monsterschepen liggen op de maasvlakte en das nog bijna 40 km vanuit rotterdam, dus daar kom je niet zo snel. Al gaan ze daar af en toe wel op een dachtocht naartoe.
pi_147069744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:32 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Heel Kralingen/Crooswijk? Daar zitten nogal tegengestelde buurten in. Als ik op de Avenue Concordia of Kralingse Plaslaan rondkijk zie ik er niets chaotisch aan.
Kralingen heeft voor mij teveel verschillende gezichten. Oostzeedijk/Oostplein geeft mij nostalgie naar mijn studententijd. Het gebied rond Gerdesiaweg is gewoon pauper, maar oostelijk daarvan juist weer erg mooi en statig: het gebied ten oosten van Willem Ruyslaan.

Ook heeft Kralingen een paar (verborgen) parels zoals Pompenburg en de vijver bij Slotlaan.

Crooswijk grenst wel aan Kralingen maar is voor mij een hele andere wereld.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')