abonnement Unibet Coolblue
pi_146398728
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?
Laat ik op de honderdduizenste afwijzing met 'n kutsmoesje houden, ik heb hier gewoon geen zin meer in, simpel zat.
Hallon!
pi_146400758
Rot voor je BlueMage. Houd moed en blijf in jezelf geloven; er komt echt een dag dat het lukt. Focus niet op het groenere gras bij de buren (lees: buitenland) want daar gaat het helaas net zo als in Nederland.
pi_146416823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:56 schreef Sunglasses het volgende:
Rot voor je BlueMage. Houd moed en blijf in jezelf geloven; er komt echt een dag dat het lukt.
Alhoewel het een cliché is klopt het wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146420202
Ja ik weet, het plan om naar 't buitenland te gaan zal ook 'n goed doordacht plan zijn hoor, geen zorgen. :P
Hallon!
pi_146421826
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:04 schreef BlueMage het volgende:

Laat ik op de honderdduizenste afwijzing met 'n kutsmoesje houden, ik heb hier gewoon geen zin meer in, simpel zat.
:* Ik vraag me wel eens af wat dat wel niet met een mens doet. Graag willen werken en keer op keer worden afgewezen op lullige dingen terwijl je weet dat je de baan goed zou kunnen doen. Dat kan toch nooit goed zijn voor je gevoel van eigenwaarde. Ik zou daar denk ik heel onzeker van worden :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146422494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:* Ik vraag me wel eens af wat dat wel niet met een mens doet. Graag willen werken en keer op keer worden afgewezen op lullige dingen terwijl je weet dat je de baan goed zou kunnen doen. Dat kan toch nooit goed zijn voor je gevoel van eigenwaarde. Ik zou daar denk ik heel onzeker van worden :{
Ach ik word iig waar ik nu werk wel gewaardeerd hoor maar vanwege reorganisatie is het er 'n grote puinhoop en weet niemand waar hij/zij aan toe is iig worden m'n uren minder maar WW vult netjes aan. Erg jammer dat 't allemaal op 't moment een beetje heel erg chaotisch is bij dat bedrijf maar misschien moet ik ook ff afwachten want veel mensen zijn uit zichzelf al weggegaan...ga iig volgende week eens met 'n hogere pief praten die volgens mij best ok is. :)
Hallon!
pi_146426079
Komende week twee sollicitatiegesprekken op maandag en een tweede gesprek op woensdag. Ik heb nog nooit drie gesprekken in een week gehad.

Eerste keer ook dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (bij de banen die ik heb gehad waren er niet meerdere ronden). Is zo'n tweede gesprek nou erg anders? Ik had het eerste gesprek met twee medewerkers (associates) en ik heb dit gesprek met twee partners van het kantoor. Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere ronden?
Copthorne 2.0
pi_146426492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:* Ik vraag me wel eens af wat dat wel niet met een mens doet. Graag willen werken en keer op keer worden afgewezen op lullige dingen terwijl je weet dat je de baan goed zou kunnen doen. Dat kan toch nooit goed zijn voor je gevoel van eigenwaarde. Ik zou daar denk ik heel onzeker van worden :{
Ik vind het vreselijk jammer dat 'de mens' achter de sollicitant vaak niet gezien wordt. Heb een tijd terug iemand gesproken die nu gelukkig weer werkt, maar maandenlang thuis heeft gezeten en afwijzing na afwijzing ontving. Toen het gesprek steeds verder ging gaf ze uiteindelijk toe behoorlijk depressief te zijn geweest.

Vergeet niet dat wanneer je als sollicitant het grootste gedeelte van de week thuis zit zonder aanspraak je er behoorlijk somber van wordt. Daar ontkomt je nauwelijks aan. Dit is een groot probleem, en daarom vind ik het des te kwalijker dat er workfast-trajecten bestaan en veel werklozen als pispaaltje van de samenleving worden gezien. Het laatste wat die mensen nodig hebben is vernedering. Helaas komt dat vaak bovenop die somberheid, met alle gevolgen van dien. En dan krijg je voor de zoveelste keer te horen dat "er werk zat is en die mensen gewoon niet willen en leven van de belasting van de werkende mens". Of iets in die richting. Erg kwetsend.
pi_146426545
Daarom vraag ik nu pas een bijstandsuitkering in. Vorig jaar lukte me dat niet omdat ik zo depressief was dat ik de eisen die ze stellen bij de bijstand niet aankon. Dan maar geen geld, ik wil gewoon niet als uitschot behandeld worden.
Nu moet ik wel, op aandringen van de psycholoog en mn bankrekening :') maar of ik nu zoveel sterker in mn schoenen sta betwijfel ik.
pi_146426592
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:06 schreef Elvi het volgende:
Daarom vraag ik nu pas een bijstandsuitkering in. Vorig jaar lukte me dat niet omdat ik zo depressief was dat ik de eisen die ze stellen bij de bijstand niet aankon. Dan maar geen geld, ik wil gewoon niet als uitschot behandeld worden.
Nu moet ik wel, op aandringen van de psycholoog en mn bankrekening :') maar of ik nu zoveel sterker in mn schoenen sta betwijfel ik.
Ik heb ooit een tijdlang fors onder het bijstandsminimum geleefd omdat ik weigerde de ellende van het uitkering aanvragen door te lopen. Terwijl het in wezen een recht is. Heb toen aardig wat schulden opgebouwd :@ En jij en ik zijn vast niet de enigen die het niet aanvragen vanwege het stigma en de manier van behandelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146426828
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:06 schreef Elvi het volgende:
Daarom vraag ik nu pas een bijstandsuitkering in. Vorig jaar lukte me dat niet omdat ik zo depressief was dat ik de eisen die ze stellen bij de bijstand niet aankon. Dan maar geen geld, ik wil gewoon niet als uitschot behandeld worden.
Nu moet ik wel, op aandringen van de psycholoog en mn bankrekening :') maar of ik nu zoveel sterker in mn schoenen sta betwijfel ik.
Bij je intake gesprek meteen aangeven hoe de vork in de steel zit. Gewoon eerlijk zijn. Zieke mensen maken ze niks.
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:24:39 #13
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_146427671
Bijstand wil ik ook absoluut vermijden. Per 31-12-2014 zal één van mijn twee deeltijd banen helaas eindigen, maar in 2015 hoef ik nog geen WWB-aanvraag te vrezen vanwege WW en de andere deeltijd werkbetrekking die wél wordt verlengd. Ik werk o.a. in een gemeentehuis momenteel, en zie redelijk wat schrijnende 'bijstandsgevallen' voorbijkomen.
pi_146427898
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:30 schreef Copthorne het volgende:
Komende week twee sollicitatiegesprekken op maandag en een tweede gesprek op woensdag. Ik heb nog nooit drie gesprekken in een week gehad.

Eerste keer ook dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (bij de banen die ik heb gehad waren er niet meerdere ronden). Is zo'n tweede gesprek nou erg anders? Ik had het eerste gesprek met twee medewerkers (associates) en ik heb dit gesprek met twee partners van het kantoor. Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere ronden?
Bij mij was m'n eerste gesprek een kennismakingsgesprek en het tweede gesprek een meer inhoudelijk gesprek, waarbij me diverse casussen voorgelegd werden en ik daar vakinhoudelijk op moest reageren. Ook sprak ik bij de tweede keer mijn toekomstige collega's om te kijken of ik in het team zou passen. Derde gesprek was dan het arbeidsvoorwaardengesprek.
pi_146428124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:30 schreef Copthorne het volgende:
Komende week twee sollicitatiegesprekken op maandag en een tweede gesprek op woensdag. Ik heb nog nooit drie gesprekken in een week gehad.

Eerste keer ook dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (bij de banen die ik heb gehad waren er niet meerdere ronden). Is zo'n tweede gesprek nou erg anders? Ik had het eerste gesprek met twee medewerkers (associates) en ik heb dit gesprek met twee partners van het kantoor. Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere ronden?
Alvast veel succes
pi_146428159
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:38 schreef VKV het volgende:

[..]

Bij mij was m'n eerste gesprek een kennismakingsgesprek en het tweede gesprek een meer inhoudelijk gesprek, waarbij me diverse casussen voorgelegd werden en ik daar vakinhoudelijk op moest reageren. Ook sprak ik bij de tweede keer mijn toekomstige collega's om te kijken of ik in het team zou passen. Derde gesprek was dan het arbeidsvoorwaardengesprek.
Oké, een duidelijk verschil dus. Mijn eerste gesprek was ook een kennismakingsgesprek. Het punt is dat dit voor een startersfunctie is, dus ik hoop dat ze me niet al te erg aan de tand gaan voelen wat betreft casussen. Als ik door zou gaan, dan volgt er een psychologische test en daarna inderdaad het arbeidsvoorwaardengesprek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:54 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Alvast veel succes
Dank! :)
Copthorne 2.0
pi_146428223
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:02 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk jammer dat 'de mens' achter de sollicitant vaak niet gezien wordt. Heb een tijd terug iemand gesproken die nu gelukkig weer werkt, maar maandenlang thuis heeft gezeten en afwijzing na afwijzing ontving. Toen het gesprek steeds verder ging gaf ze uiteindelijk toe behoorlijk depressief te zijn geweest.

Vergeet niet dat wanneer je als sollicitant het grootste gedeelte van de week thuis zit zonder aanspraak je er behoorlijk somber van wordt. Daar ontkomt je nauwelijks aan. Dit is een groot probleem, en daarom vind ik het des te kwalijker dat er workfast-trajecten bestaan en veel werklozen als pispaaltje van de samenleving worden gezien. Het laatste wat die mensen nodig hebben is vernedering. Helaas komt dat vaak bovenop die somberheid, met alle gevolgen van dien. En dan krijg je voor de zoveelste keer te horen dat "er werk zat is en die mensen gewoon niet willen en leven van de belasting van de werkende mens". Of iets in die richting. Erg kwetsend.
Dat zijn vaak de figuren die zelf al jaren bij dezelfde baas werken en nog nooit of al heel lang niet gesolliciteerd hebben en nog nooit thuis hebben gezeten. Die kunnen vaak ook alleen maar met clichés aan komen kakken, want ze kennen

"via via via via via via via iemand die heeft van horen zeggen dat de buurman van een vage kennis profiteert van de uitkering".

Je doet er niks tegen. In discussie gaan is zinloos. De mening is al gevormd. Aan de lijve meegemaakt, en was net 2 maanden werkloos, en kreeg al dat soort onzin naar mijn hoofd.
pi_146428286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:* Ik vraag me wel eens af wat dat wel niet met een mens doet. Graag willen werken en keer op keer worden afgewezen op lullige dingen terwijl je weet dat je de baan goed zou kunnen doen. Dat kan toch nooit goed zijn voor je gevoel van eigenwaarde. Ik zou daar denk ik heel onzeker van worden :{
Ik ben 10 maanden werkloos geweest. Ik werd gillend gek, en mijn humeur was ver beneden peil. En werd steeds somberder naar de zoveelste afwijzing ( als goede 2de of 3de ). Maar gelukkig is heb ik weer een baan, Verdien nu wel ruim 800 euro bruto per maand minder dan mijn oude baan. Maar dat is niet erg, ik groei vanzelf wel weer met salaris in de loop van tijd. En het is een ontzettend leuke baan.

Alle werkzoekende. Sterkte en hou vol.
pi_146428321
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ooit een tijdlang fors onder het bijstandsminimum geleefd omdat ik weigerde de ellende van het uitkering aanvragen door te lopen. Terwijl het in wezen een recht is. Heb toen aardig wat schulden opgebouwd :@ En jij en ik zijn vast niet de enigen die het niet aanvragen vanwege het stigma en de manier van behandelen.
Dat was 1 van de dingen waar ik al wakker van kon liggen. De bijstand, en dat terwijl ik nog 14 maanden recht op ww had.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:06:56 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146428330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:00 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat zijn vaak de figuren die zelf al jaren bij dezelfde baas werken en nog nooit of al heel lang niet gesolliciteerd hebben en nog nooit thuis hebben gezeten. Die kunnen vaak ook alleen maar met clichés aan komen kakken, want ze kennen

"via via via via via via via iemand die heeft van horen zeggen dat de buurman van een vage kennis profiteert van de uitkering".

Je doet er niks tegen. In discussie gaan is zinloos. De mening is al gevormd. Aan de lijve meegemaakt, en was net 2 maanden werkloos, en kreeg al dat soort onzin naar mijn hoofd.
Ik bied dan altijd aan om te ruilen. Zij werkloos en ik hun baan. Aangezien het aan mij ligt dat ik niet werk en zij een betere instelling hebben, moeten ze dan toch zo weer een baan hebben? Gek genoeg gaat er nooit iemand op in.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146438197
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:56 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Oké, een duidelijk verschil dus. Mijn eerste gesprek was ook een kennismakingsgesprek. Het punt is dat dit voor een startersfunctie is, dus ik hoop dat ze me niet al te erg aan de tand gaan voelen wat betreft casussen. Als ik door zou gaan, dan volgt er een psychologische test en daarna inderdaad het arbeidsvoorwaardengesprek.

Het valt niet voor te bereiden, tijdens je opleiding doe je de kennis op waarmee je de casussen aanpakt.Het was ook voor mijn eerste baan en het was wel even pittig maar het ging wel goed :)
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:03:58 #22
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146438706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:00 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat zijn vaak de figuren die zelf al jaren bij dezelfde baas werken en nog nooit of al heel lang niet gesolliciteerd hebben en nog nooit thuis hebben gezeten. Die kunnen vaak ook alleen maar met clichés aan komen kakken, want ze kennen

"via via via via via via via iemand die heeft van horen zeggen dat de buurman van een vage kennis profiteert van de uitkering".

Je doet er niks tegen. In discussie gaan is zinloos. De mening is al gevormd. Aan de lijve meegemaakt, en was net 2 maanden werkloos, en kreeg al dat soort onzin naar mijn hoofd.
Ik had dus zo'n stel bijstandsprofiteurs in mijn vriendengroep een paar jaar geleden en merkte dat die dus nooit werden aangesproken op hun gedrag terwijl een vriendin die nog geen 2 weken thuiszat na een reorganisatie al kreeg te horen dat ze wel wat beter haar best moest doen, want het was natuurlijk onmogelijk dat ze nog niets nieuws had. Alsof banen aan bomen groeien.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146446282
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:03 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik had dus zo'n stel bijstandsprofiteurs in mijn vriendengroep een paar jaar geleden en merkte dat die dus nooit werden aangesproken op hun gedrag terwijl een vriendin die nog geen 2 weken thuiszat na een reorganisatie al kreeg te horen dat ze wel wat beter haar best moest doen, want het was natuurlijk onmogelijk dat ze nog niets nieuws had. Alsof banen aan bomen groeien.
Ja dit, zelfs op FOK! hoorde ik ook van verschillende mensen dat ik gewoon 'n slechte instelling had en blah blah blah terwijl ik maar twee maanden in de bijstand heb gezeten uiteindelijk. :') ...en ja ik ken de profiteurs ook en die worden nooit aangepakt. :N
Hallon!
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:27:20 #24
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146446373
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja dit, zelfs op FOK! hoorde ik ook van verschillende mensen dat ik gewoon 'n slechte instelling had en blah blah blah terwijl ik maar twee maanden in de bijstand heb gezeten uiteindelijk. :') ...en ja ik ken de profiteurs ook en die worden nooit aangepakt. :N
Ik kon er uiteindelijk niet tegen, ik heb het contact eigenlijk met ze verbroken.
Mensen snappen ook niet, dat je hier op Fok! ook weleens gewoon je frustraties van je af wil schrijven, zeker in een topic als dit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146446423
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik kon er uiteindelijk niet tegen, ik heb het contact eigenlijk met ze verbroken.
Mensen snappen ook niet, dat je hier op Fok! ook weleens gewoon je frustraties van je af wil schrijven, zeker in een topic als dit.
Mja die gast die de boel belazert (je kent het wel, bijstand en lekker overal zwart bijklussen) is dan ook geen vriend van me :') maar 'm verklikken bij de soos vind ik ook weer te ver gaan.
Hallon!
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:32:58 #26
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146446588
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja die gast die de boel belazert (je kent het wel, bijstand en lekker overal zwart bijklussen) is dan ook geen vriend van me :') maar 'm verklikken bij de soos vind ik ook weer te ver gaan.
Nee, ik verlink ze ook niet. Voorheen zei ik nog weleens tegen mijn ouders, ga daar maar weer eens eten, heb er immers zelf voor betaald. Maar het gaat op een gegeven moment gewoon tegenstaan, die mentaliteit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:08:22 #27
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_146448233
Godverdomme wat zijn uitzendbureau's vermoeiend overbodig pietluttig moeilijk zeg! Geef me gewoon een baan waar ik op solliciteer! Niks geen gelul over "je hebt geen hbo papiertje" Ik heb anders wel godverdomme genoeg ervaring op dat niveau!! :D
  zondag 9 november 2014 @ 01:22:50 #28
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146452355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:08 schreef hairybeardyman het volgende:
Godverdomme wat zijn uitzendbureau's vermoeiend overbodig pietluttig moeilijk zeg! Geef me gewoon een baan waar ik op solliciteer! Niks geen gelul over "je hebt geen hbo papiertje" Ik heb anders wel godverdomme genoeg ervaring op dat niveau!! :D
Solliciteer dan ook niet op hbo functies als je maar mbo hebt domkut!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  zondag 9 november 2014 @ 09:05:44 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146455238
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:22 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Solliciteer dan ook niet op hbo functies als je maar mbo hebt domkut!
Ook zonder hbo diploma kun je hbo werk- en denkniveau hebben. Dat verkrijg je namelijk door ervaring. Daar is ervaring namelijk voor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146455362
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:28 schreef BlueMage het volgende:

Mja die gast die de boel belazert (je kent het wel, bijstand en lekker overal zwart bijklussen) is dan ook geen vriend van me :') maar 'm verklikken bij de soos vind ik ook weer te ver gaan.
Een vroegere buurman van mij heeft dat wel een keer gedaan; iemand aangegeven die hevig fraudeerde (en was wel een gevalletje 'heel erg + er over opscheppen'). Moest hij toen voor op het politiebureau komen, werd helemaal ondervraagd wat hij precies van die mensen wist etc. Hij vond het een dusdanig onaangename situatie zei hij, dat hij nooit meer iemand zou aangeven voor fraude :D :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146458879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:45 schreef VKV het volgende:

[..]

Het valt niet voor te bereiden, tijdens je opleiding doe je de kennis op waarmee je de casussen aanpakt.Het was ook voor mijn eerste baan en het was wel even pittig maar het ging wel goed :)
Ik ben al in 2011 afgestudeerd. Door de crisis was ik een tijd werkloos en na in het buitenland te hebben gewoond wil ik nu proberen om alsnog een baan te krijgen in het vak waarin ik ben afgestudeerd. De kennis van de studie is er wel, maar er zijn elementen die natuurlijk zijn weggezakt in die drie jaar.

Ik heb morgen twee sollicitatiegesprekken bij kantoren die ik niet goed ken (ver van mijn woonplaats, ruim een uur reizen). Wat zijn standaardvragen die je zou kunnen stellen?

Ik dacht aan:

- Hoe wordt er samengewerkt op het kantoor? Hoe zien teams eruit?

Meer ideeën? Je moet altijd een paar vragen paraat hebben om interesse te veinzen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Copthorne op 09-11-2014 12:53:22 ]
Copthorne 2.0
pi_146459095
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:30 schreef Copthorne het volgende:
Komende week twee sollicitatiegesprekken op maandag en een tweede gesprek op woensdag. Ik heb nog nooit drie gesprekken in een week gehad.

Eerste keer ook dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek (bij de banen die ik heb gehad waren er niet meerdere ronden). Is zo'n tweede gesprek nou erg anders? Ik had het eerste gesprek met twee medewerkers (associates) en ik heb dit gesprek met twee partners van het kantoor. Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere ronden?
Daar word je wel gaar van. Afgelopen tijd meermaals twee gesprekken per dag gehad, daarna ben je wel aardig op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146459394
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar word je wel gaar van. Afgelopen tijd meermaals twee gesprekken per dag gehad, daarna ben je wel aardig op.
Ik kijk er ook niet naar uit, man. ;( Ik ben altijd zenuwachtig voor een sollicitatiegesprek en als ik morgen de eerste heb gehad, dan mag ik me meteen haasten naar de tweede.
Copthorne 2.0
pi_146462207
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vroegere buurman van mij heeft dat wel een keer gedaan; iemand aangegeven die hevig fraudeerde (en was wel een gevalletje 'heel erg + er over opscheppen'). Moest hij toen voor op het politiebureau komen, werd helemaal ondervraagd wat hij precies van die mensen wist etc. Hij vond het een dusdanig onaangename situatie zei hij, dat hij nooit meer iemand zou aangeven voor fraude :D :D
Tegenwoordig kan je volgens mij als ware nsb'er anoniem klikken oid. :P Tsja de vraag is of we dat moeten willen: 'n samenleving waar iedereen elkaar wantrouwt. Vandaar dat het ook een beetje uit principe is dat ik dus niet klik.
Hallon!
pi_146462584
quote:
11s.gif Op zondag 9 november 2014 14:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je volgens mij als ware nsb'er anoniem klikken oid. :P Tsja de vraag is of we dat moeten willen: 'n samenleving waar iedereen elkaar wantrouwt. Vandaar dat het ook een beetje uit principe is dat ik dus niet klik.
Klopt,

http://www.meldmisdaadanoniem.nl

Ook voor bijstandsfraude.

Noem het NSB maar een buurman die en een uitkering krijgt, huursubsidie e.d. geniet en illegaal samenwoont en 30 uur in de week zwart werkt mag er om mij bij gelapt worden.

We betalen er allemaal aan mee.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 9 november 2014 @ 14:32:25 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146463168
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt,

http://www.meldmisdaadanoniem.nl

Ook voor bijstandsfraude.

Noem het NSB maar een buurman die en een uitkering krijgt, huursubsidie e.d. geniet en illegaal samenwoont en 30 uur in de week zwart werkt mag er om mij bij gelapt worden.

We betalen er allemaal aan mee.
Wat natuurlijk wel het gevaar is: Jij weet niet precies de situatie van de buurman en kunt niet in zijn bankboekje kijken. Misschien krijgt hij alleen aanvulling voor die 30 uur, heeft hij weinig huursubsidie en woont hij gewoon keurig netjes samen, maar zijn het de roddels van de bhuurt, die hem het stempel geven. Er gaat één iemand klikken en wie weet wat je die man aandoet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146463211
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat natuurlijk wel het gevaar is: Jij weet niet precies de situatie van de buurman en kunt niet in zijn bankboekje kijken. Misschien krijgt hij alleen aanvulling voor die 30 uur, heeft hij weinig huursubsidie en woont hij gewoon keurig netjes samen, maar zijn het de roddels van de bhuurt, die hem het stempel geven. Er gaat één iemand klikken en wie weet wat je die man aandoet.
Genoeg mensen die het zelf aan de grote klok hangen omdat ze best trots zijn op hoe ze het zo goed voor elkaar gekregen hebben, anders blijven het inderdaad vermoedens.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146463235
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:37 schreef Copthorne het volgende:

Meer ideeën? Je moet altijd een paar vragen paraat hebben om interesse te veinzen.
Waarom ga je überhaupt als je geen interesse hebt?
pi_146465494
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:35 schreef Queller het volgende:

[..]

Waarom ga je überhaupt als je geen interesse hebt?
Het was onhandig geformuleerd van me. Ik heb heel veel interesse en ik wil niets liever dan die baan, maar meestal als ik de website van het kantoor en de vacature lees, dan is alles me wel duidelijk. Hoe het er echt aan toegaat ga je merken als je er al eenmaal werkt. Echter staat het slecht om geen vragen te hebben en om te antwoorden "Alles is me wel duidelijk".

Het gaat om hoe je overkomt, niet of je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.
Copthorne 2.0
pi_146466114
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het was onhandig geformuleerd van me. Ik heb heel veel interesse en ik wil niets liever dan die baan, maar meestal als ik de website van het kantoor en de vacature lees, dan is alles me wel duidelijk. Hoe het er echt aan toegaat ga je merken als je er al eenmaal werkt. Echter staat het slecht om geen vragen te hebben en om te antwoorden "Alles is me wel duidelijk".

Het gaat om hoe je overkomt, niet of je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.
Op zo'n fiets!
  zondag 9 november 2014 @ 16:18:50 #41
47102 Elvi
miemkwien
pi_146466346
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het was onhandig geformuleerd van me. Ik heb heel veel interesse en ik wil niets liever dan die baan, maar meestal als ik de website van het kantoor en de vacature lees, dan is alles me wel duidelijk. Hoe het er echt aan toegaat ga je merken als je er al eenmaal werkt. Echter staat het slecht om geen vragen te hebben en om te antwoorden "Alles is me wel duidelijk".

Het gaat om hoe je overkomt, niet of je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.
Vraag hoe de vorige werknemer op deze positie de baan invulde en of zij dezelfde of een andere invulling van jou verwachten.
pi_146466546
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Elvi het volgende:

[..]

Vraag hoe de vorige werknemer op deze positie de baan invulde en of zij dezelfde of een andere invulling van jou verwachten.
Bedankt voor het meedenken. Het gaat om een startersfunctie.
Copthorne 2.0
  zondag 9 november 2014 @ 16:30:41 #43
47102 Elvi
miemkwien
pi_146466783
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:23 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor het meedenken. Het gaat om een startersfunctie.
Of "Zijn er nog kwaliteiten die jullie zoeken maar die bij mij nog niet duidelijk naar boven kwamen?" Dan kan je wat twijfel wegnemen ;)
  zondag 9 november 2014 @ 18:04:01 #44
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146470445
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Elvi het volgende:

[..]

Vraag hoe de vorige werknemer op deze positie de baan invulde en of zij dezelfde of een andere invulling van jou verwachten.
Oh dat vind ik wel een goede! Ik pik hem ook even in :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146474951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:* Ik vraag me wel eens af wat dat wel niet met een mens doet. Graag willen werken en keer op keer worden afgewezen op lullige dingen terwijl je weet dat je de baan goed zou kunnen doen. Dat kan toch nooit goed zijn voor je gevoel van eigenwaarde. Ik zou daar denk ik heel onzeker van worden :{
Hi,

Het is net alsof je honderden keren uit gaat en geen enkele keer sjans hebt.
Je voelt je nutteloos terwijl je weet dat er vele functies zijn die je zeer goed zou kunnen uitoefenen.

Het waarom ik niet en die minder capabele mensen wel? is een vraag die constant door je heen gaat.

Je relativeert het natuurlijk wel het is crisis al jaren lang en sommige hebben de mazzel dat ze geen ontslagronde hebben meegemaakt en andere staan moedeloos langs de kant.

Van het UWV krijg je een trap na en van de soos mag je eerst je huis opeten.
Leuk als je decennia lang bergen sociale premies hebt betaald. en nu je zelf hulp nodig hebt kom je erachter dat het nu zo uitgekleed is dat je nergens recht op blijkt te hebben.

Kortom een heerlijk gevoel iedere dag weer elke e-mail kan immers een verse afwijzing zijn..
pi_146475007
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

Of "Zijn er nog kwaliteiten die jullie zoeken maar die bij mij nog niet duidelijk naar boven kwamen?" Dan kan je wat twijfel wegnemen ;)
Een heel sterke :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 10 november 2014 @ 09:36:24 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146490788
Ik weet dat MBO niet denderend betaalt, maar dit is overdreven... _O-

quote:
Dienstverband:
Vast
Uren:
32 - 40 uur per week
Salaris:
¤ 8 - 12 bruto per maand
Opleidingsniveau:
MBO
Vacaturebank.nl
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146499702
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 19:55 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Hi,

Het is net alsof je honderden keren uit gaat en geen enkele keer sjans hebt.
Je voelt je nutteloos terwijl je weet dat er vele functies zijn die je zeer goed zou kunnen uitoefenen.

Het waarom ik niet en die minder capabele mensen wel? is een vraag die constant door je heen gaat.

Je relativeert het natuurlijk wel het is crisis al jaren lang en sommige hebben de mazzel dat ze geen ontslagronde hebben meegemaakt en andere staan moedeloos langs de kant.

Van het UWV krijg je een trap na en van de soos mag je eerst je huis opeten.
Leuk als je decennia lang bergen sociale premies hebt betaald. en nu je zelf hulp nodig hebt kom je erachter dat het nu zo uitgekleed is dat je nergens recht op blijkt te hebben.

Kortom een heerlijk gevoel iedere dag weer elke e-mail kan immers een verse afwijzing zijn..
Het kan je zelfvertrouwen ook behoorlijk schaden. Ik besteedde daar altijd serieus aandacht aan. Gewoon even een baaldag invoeren om je rot te voelen. Maar goed, je moet nog altijd sterk in je schoenen staan om afwijzing nummer 32 niet persoonlijk op te vatten maar toch de verbeterpuntjes weer mee te nemen naar sollicitatie nummer 33.

Ik had ruim een jaar nodig om volledig te herstellen van al dat gewissel. De eerste de beste baan waar ik meer dan een jaar kon blijven herstelde ik ook duidelijk volgens de mensen waar ik vaak mee optrek en was kritiek geen standaard persoonlijke aanval meer. Nu mijn huidige werkgever toch weer aan het reorganiseren is geslagen en ze onpersoonlijke afwijzingen geven zie ik de toekomst toch met wat meer vertrouwen tegemoet omdat ik wat meer veerkracht heb.
  maandag 10 november 2014 @ 15:30:01 #49
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_146500041
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik weet dat MBO niet denderend betaalt, maar dit is overdreven... _O-

[..]

Vacaturebank.nl
Geven ze ook voor hbo hoor. Zelf ook een jaar voor ¤11 bruto per uur gewerkt, 40 uur per week. En ik was blij te kunnen werken, werd overal afgewezen wegens gebrek aan werkervaring.
pi_146500167
Fuck fuck fuck, ik heb stress. Mijn vriendin is op gesprek geweest bij haar droomjob en hoort vandaag of morgen of ze er mag gaan werken. Ze is starter en ook al ruim 4 maanden druk op zoek. Overal wordt ze afgewezen vanwege te weinig werkervaring of 'te ideologisch' (ze is politiek actief). Werkelijk waardeloos.

Daarbij komt nog dat ik morgen zelf mijn nieuwe contract ga tekenen.. ik hoop op een dubbel feestje morgenavond. Maar stress. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 10 november 2014 @ 16:06:09 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_146501238
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:30 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Geven ze ook voor hbo hoor. Zelf ook een jaar voor ¤11 bruto per uur gewerkt, 40 uur per week. En ik was blij te kunnen werken, werd overal afgewezen wegens gebrek aan werkervaring.
pssst.. er staat per maand, niet per uur.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 10 november 2014 @ 16:43:43 #52
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_146502617
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2014 16:06 schreef Dromer het volgende:

[..]

pssst.. er staat per maand, niet per uur.
:o :D oké, dat is wel erg karig. :P
pi_146503685
Jep. Weer een afwijzing onder het mom van 'gebrek aan ervaring'. Ja. Nogal wiedes als ik nergens aan de bak mag.
pi_146504821
quote:
13s.gif Op maandag 10 november 2014 17:15 schreef Disorder het volgende:
Jep. Weer een afwijzing onder het mom van 'gebrek aan ervaring'. Ja. Nogal wiedes als ik nergens aan de bak mag.
Ja dit idd. Oh ja en als ik vapro wil halen moet ik dus eerst ergens werk vinden in die richting maar dat kan alleen als je al vapro hebt, oh man... |:( :|W
Hallon!
  maandag 10 november 2014 @ 17:52:07 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_146504931
quote:
15s.gif Op maandag 10 november 2014 17:49 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja dit idd. Oh ja en als ik vapro wil halen moet ik dus eerst ergens werk vinden in die richting maar dat kan alleen als je al vapro hebt, oh man... |:( :|W
Mooi zo'n gesloten systeem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_146505039
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 15:34 schreef Skv het volgende:
Fuck fuck fuck, ik heb stress. Mijn vriendin is op gesprek geweest bij haar droomjob en hoort vandaag of morgen of ze er mag gaan werken. Ze is starter en ook al ruim 4 maanden druk op zoek. Overal wordt ze afgewezen vanwege te weinig werkervaring of 'te ideologisch' (ze is politiek actief). Werkelijk waardeloos.

Daarbij komt nog dat ik morgen zelf mijn nieuwe contract ga tekenen.. ik hoop op een dubbel feestje morgenavond. Maar stress. :'(
Heeft je vriendin vandaag nog iets gehoord?
pi_146505509
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Heeft je vriendin vandaag nog iets gehoord?
Nee. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146505689
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mooi zo'n gesloten systeem.
Hoog rendement idd. :')
Hallon!
pi_146528319
Gister twee sollicitatiegesprekken gehad. Bij het tweede gesprek werd me gevraagd waarom ik juist bij hen wilde werken (middelgroot kantoor) en bijvoorbeeld niet bij een groot kantoor op de Zuidas. Ik vond het (met name door de weinige werkervaring die ik heb) moeilijk om dat aan te geven.

Wat zouden ze met zo'n vraag willen testen? Hoe kun je nou weten of een groot kantoor op de Zuidas anders is dan een middelgroot kantoor?
Copthorne 2.0
pi_146528617
Nagaan wat je ambitie is? Dat je niet hun kantoor gebruikt om daarna snel binnen te kunnen komen bij een grote speler? Kan me voorstellen dat ze wat extra moeten investeren in een starter en dat ze het zonde vinden als die investering snel vervliegt als je daar toch niet lang wil blijven.

Daarnaast willen ze waarschijnlijk weten of je er wel over na hebt gedacht bij wat voor soort bedrijf je wil werken (en dus bij ze aan tafel zit).

Wat heb je geantwoord?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146529246
Was laatst een topic over: SES / Bij een topadvocatenkantoor eindigen

Eerst bij een kleiner kantoor beginnen in de hoop later naar een groot kantoor op de Zuidas te switchen is blijkbaar sowieso een redelijk kansloze strategie - en voor dat kleinere kantoor dus ook een redelijk klein risico.

Edit: http://925.nl/archief/201(...)-u-niet-op-de-zuidas

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:43:51 ]
pi_146529515
Ik zit niet in die wereld, maar dat is wat ik me er bij voorstel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146529541
Misschien ook wat voor persoon je bent en of dat bij het kantoor past. Bij een middelgroot kantoor wellicht meer persoonlijke benadering en minder de keiharde zakelijke kant van een groot kantoor op de zuidas.
pi_146529708
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:54 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Heeft je vriendin vandaag nog iets gehoord?
Ze heeft een contract voor drie maanden aangeboden gekregen, inclusief trainingen. Wel minimumloon, maar dat blijkt ook zo'n 1200 netto te zijn. Ze had het ook voor een stagevergoeding gedaan denk ik, gezien het gemuit om te weinig werkervaring dat ze overal heeft. Voor nu iig een prima optie. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:53:17 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146530088
Vandaag tweede gesprek gehad. Zeer positief gevoel over. Leuk bedrijf, leuke mensen, leuk werk. Duimen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146534645
Ik ga voor iedereen duimen. :)
Hallon!
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:12:31 #67
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146538245
Ok, de presentatie vrijdag is dus echt een kwartier...pff ik ben benieuwd en zenuwachtig.
Lord, ik duim ook voor je!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146539832
Vriendin vanmiddag aanbod gehad, maandag beginnen. Ik net contact getekend. Topdag!! Succes iedereen met solliciteren! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:13:23 #69
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146540600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef Skv het volgende:
Vriendin vanmiddag aanbod gehad, maandag beginnen. Ik net contact getekend. Topdag!! Succes iedereen met solliciteren! :)
mooi..
en nu dus optiefen uit dit topic aub!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146541169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef Skv het volgende:
Vriendin vanmiddag aanbod gehad, maandag beginnen. Ik net contact getekend. Topdag!! Succes iedereen met solliciteren! :)
Taart! :P
pi_146559343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:13 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

mooi..
en nu dus optiefen uit dit topic aub!
:') Gefrustreerd?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146562947
Oké, ik heb een lastige situatie bij mijn nieuwe werkgever. Ik werk er nu 2 weken via Unique en nu komt er een functie vrij op dezelfde afdeling, maar veel meer wat ik wil en dan in dienst bij KPMG ipv Unique. Drie collega's zijn al naar mij toegekomen om te zeggen dat ik daar zo goed zou passen en het echt iets voor mij is. Mijn teamleider zijn enige twistpunt met mij aannemen was dat hij dacht dat ik een kansenhopper ben. Dat ben ik niet. Maar ik begrijp dat op deze vacature reageren exact dat beeld waarmaakt. Wat te doen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146562962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:01 schreef Rebubbled het volgende:
Oké, ik heb een lastige situatie bij mijn nieuwe werkgever. Ik werk er nu 2 weken via Unique en nu komt er een functie vrij op dezelfde afdeling, maar veel meer wat ik wil en dan in dienst bij KPMG ipv Unique. Drie collega's zijn al naar mij toegekomen om te zeggen dat ik daar zo goed zou passen en het echt iets voor mij is. Mijn teamleider zijn enige twistpunt met mij aannemen was dat hij dacht dat ik een kansenhopper ben. Dat ben ik niet. Maar ik begrijp dat op deze vacature reageren exact dat beeld waarmaakt. Wat te doen?
Schijt aan anderen, jouw leven, jouw baan, jouw keuzes.

Ga voor dat wat je gelukkig maakt en laat je echt vooral niet door anderen vertellen wie of wat jij waard bent, dat weet je alleen zelf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146563134
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Schijt aan anderen, jouw leven, jouw baan, jouw keuzes.

Ga voor dat wat je gelukkig maakt en laat je echt vooral niet door anderen vertellen wie of wat jij waard bent, dat weet je alleen zelf.
True. Maar geef ik dan niet het signaal af dat tijd in mij investeren een nutteloze bezigheid is? Onbetrouwbaar, niet loyaal, etc. Nieuwe teamleider gaat zeker aan de huidige vragen wat hij denkt. Hoe kan ik subtiel beargumenteren dat ik dit wil en ook echt de komende jaren? Hoe maak ik dat hard? Het is wel echt zo.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146566416
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:05 schreef Skv het volgende:
Nagaan wat je ambitie is? Dat je niet hun kantoor gebruikt om daarna snel binnen te kunnen komen bij een grote speler? Kan me voorstellen dat ze wat extra moeten investeren in een starter en dat ze het zonde vinden als die investering snel vervliegt als je daar toch niet lang wil blijven.

Daarnaast willen ze waarschijnlijk weten of je er wel over na hebt gedacht bij wat voor soort bedrijf je wil werken (en dus bij ze aan tafel zit).

Wat heb je geantwoord?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef Igen het volgende:
Was laatst een topic over: SES / Bij een topadvocatenkantoor eindigen

Eerst bij een kleiner kantoor beginnen in de hoop later naar een groot kantoor op de Zuidas te switchen is blijkbaar sowieso een redelijk kansloze strategie - en voor dat kleinere kantoor dus ook een redelijk klein risico.

Edit: http://925.nl/archief/201(...)-u-niet-op-de-zuidas
Ik wist niet goed wat ik moest antwoorden en ik twijfelde bij het geven van mijn antwoord (uiteindelijk heb ik aangegeven dat een middelgroot kantoor overzichtelijker is, ik had het beter op "persoonlijke benadering" kunnen gooien), maar het hele sollicitatiegesprek liep sowieso stroef. Ik heb deze ochtend al een telefoontje gehad dat ik niet door ben naar de volgende gespreksronde helaas.

Ik heb vanmiddag wel een tweede gesprek ergens anders (terwijl ik ervan overtuigd was dat het eerste gesprek stroef en vrij matig was). Ik ben best zenuwachtig, want ik weet niet goed wat ik moet verwachten.

Gefeliciteerd trouwens, Skv. Ik ben blij dat je weer aan de slag kunt! :)
Copthorne 2.0
  woensdag 12 november 2014 @ 12:00:39 #76
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146567885
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146567957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Geen idee, nog nooit meegemaakt.
Maar dit had ik gevonden
http://www.carrieretijger(...)ook-bij-sollicitatie
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146568587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:10 schreef Copthorne het volgende:
Ik wist niet goed wat ik moest antwoorden en ik twijfelde bij het geven van mijn antwoord (uiteindelijk heb ik aangegeven dat een middelgroot kantoor overzichtelijker is, ik had het beter op "persoonlijke benadering" kunnen gooien), maar het hele sollicitatiegesprek liep sowieso stroef. Ik heb deze ochtend al een telefoontje gehad dat ik niet door ben naar de volgende gespreksronde helaas.

Ik heb vanmiddag wel een tweede gesprek ergens anders (terwijl ik ervan overtuigd was dat het eerste gesprek stroef en vrij matig was). Ik ben best zenuwachtig, want ik weet niet goed wat ik moet verwachten.

Gefeliciteerd trouwens, Skv. Ik ben blij dat je weer aan de slag kunt! :)
Thanks! Hoewel ik nu nog werk en mijn contract nog t/m 31 december doorloopt.. Ik voorkom het iig dat ik thuis kom te zitten. :) Probeer je te ontspannen en besef je dat er ook gewoon een mens aan tafel zit waar je mee spreekt. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146568620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Bij mij hebben ze wel eens gevraagd wat ik nu verdien en wat ik wil gaan verdienen, maar niet om mijn loonstrook mee te nemen. Waarschijnlijk zijn ze bang dat je je huidige salaris zit te bluffen oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146568644
even een vraag tussendoor; ik hoorde net dat ik op schaal x begin. Betekent dit dan dat je automatisch op trede 0 begint of kun je ook op bijvoorbeeld trede 8 beginnen?

Heb echt geen idee hoe dat werkt :P

EDIT: Bij een traineeship zal de trede waarin je wordt ingedeeld ongetwijfeld wel vast staan?
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146568713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Niet geheel ongewoon. Inderdaad om te staven of je er niet x bovenop liegt bij de vraag wat je nu verdiend.
De vraag zou natuurlijk moeten zijn wat je wilt verdienen en daar moet je zien uit te komen. Wat je nu aan salaris krijgt heeft daar niks mee te maken.

Mara toch vragen sommige het. Je bent het natuurlijk niet verplicht.
pi_146568728
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef The_Yakuza het volgende:
even een vraag tussendoor; ik hoorde net dat ik op schaal x begin. Betekent dit dan dat je automatisch op trede 0 begint of kun je ook op bijvoorbeeld trede 8 beginnen?

Heb echt geen idee hoe dat werkt :P
Volgens mij is schaal X het salaris, wat met aan je opleiding, ervaring en functie overeenkomt. Volgens mij is schaal 1 het laagst.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146568756
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:21 schreef The_Yakuza het volgende:
even een vraag tussendoor; ik hoorde net dat ik op schaal x begin. Betekent dit dan dat je automatisch op trede 0 begint of kun je ook op bijvoorbeeld trede 8 beginnen?

Heb echt geen idee hoe dat werkt :P
Tredes zijn vaak te bespreken. Functies zitten meestal vast aan 1 of 2 schalen.
  woensdag 12 november 2014 @ 12:26:02 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146568811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:23 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet geheel ongewoon. Inderdaad om te staven of je er niet x bovenop liegt bij de vraag wat je nu verdiend.
De vraag zou natuurlijk moeten zijn wat je wilt verdienen en daar moet je zien uit te komen. Wat je nu aan salaris krijgt heeft daar niks mee te maken.

Mara toch vragen sommige het. Je bent het natuurlijk niet verplicht.
'...wat je nu verdienT.'

Ik heb hem ook gewoon verstuurd, hoor. Mij boeit het niet zo. Maar niet sturen leek me een groter risico. Alsof ik geheimen heb of niet betrouwbaar ben of zo.

In die link hierboven wordt gezegd dat het bij het voorwaardengesprek gevraagd kan worden. Maar zover ben ik nog niet. Dit was pas het tweede gesprek.

Nou ja, we zien wel wat ze ermee doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146568852
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In die link hierboven wordt gezegd dat het bij het voorwaardengesprek gevraagd kan worden. Maar zover ben ik nog niet. Dit was pas het tweede gesprek.

Ze kunnen het vragen wanneer ze het willen. Meestal komt dat inderdaad pas aan bod bij een voorwaarde gesprek. In dit geval wat eerder.

Het is geen regel of wet. Ze vragen het gewoon.
En nee is inderdaad een risico. Zo werkt dat dan ook wel weer.
pi_146568859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

Tredes zijn vaak te bespreken. Functies zitten meestal vast aan 1 of 2 schalen.
Bedoel je op welke trede je begint? Dat is niet standaard 0? :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146568929
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:27 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Bedoel je op welke trede je begint? Dat is niet standaard 0? :)
Er is geen standaard. Dat hangt van het bedrijf af. Als ze beleid hebben dat iedereen op 0 moet beginnen dan is het op 0.

Ervaring leert dat bij de meeste bedrijven tredes onderhandelbaar zijn. Dat is de ruimte die ze hebben tijdens onderhandelingen. Over het algemeen willen ze je niet gelijk te hoog in de tredes hebben omdat de groei er dan uit is voor de komende jaren. Tenzij er nog ruimte is in de schalen.
pi_146569040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er is geen standaard. Dat hangt van het bedrijf af. Als ze beleid hebben dat iedereen op 0 moet beginnen dan is het op 0.

Ervaring leert dat bij de meeste bedrijven tredes onderhandelbaar zijn. Dat is de ruimte die ze hebben tijdens onderhandelingen. Over het algemeen willen ze je niet gelijk te hoog in de tredes hebben omdat de groei er dan uit is voor de komende jaren. Tenzij er nog ruimte is in de schalen.
Ah vriendelijk bedankt, stuk duidelijker zo :)

Ik ga beginnen met een driejarig traineeship, dus vandaar :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146569084
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:32 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Ah vriendelijk bedankt, stuk duidelijker zo :)

Ik ga beginnen met een driejarig traineeship, dus vandaar :)
Dan zal je waarschijnlijk op periodiek 0 van je schaal beginnen. Per jaar ga je een periodiek binnen je schaal omhoog. Als je een hogere functie krijgt, ga je naar een hogere schaal, waar je dan waarschijnlijk weer op 0 begint.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146569254
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan zal je waarschijnlijk op periodiek 0 van je schaal beginnen. Per jaar ga je een periodiek binnen je schaal omhoog. Als je een hogere functie krijgt, ga je naar een hogere schaal, waar je dan waarschijnlijk weer op 0 begint.
Jammer :P

Vallen de secondaire voorwaarden (budget) daar dan ook binnen? Of valt dat vastgestelde budget daar weer buiten?
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146569261
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:32 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Ah vriendelijk bedankt, stuk duidelijker zo :)

Ik ga beginnen met een driejarig traineeship, dus vandaar :)
Waarom een traineeship en geen junior functie als ik vragen mag? En daarnaast een traineeship van 3 jaar, is dat niet erg lang?
pi_146569336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:40 schreef Syntix het volgende:

[..]

Waarom een traineeship en geen junior functie als ik vragen mag? En daarnaast een traineeship van 3 jaar, is dat niet erg lang?
Oh, ik heb niet echt specifiek naar een traineeship gezocht hoor. Maar dit was wel echt precies wat ik zocht qua inhoud en vakgebied. Daarbij kom ik ook 2x 1.5 jaar in een andere functie binnen het vakgebied terecht wat me ook veel leuker lijkt (qua afwisseling) :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146569449
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:42 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Oh, ik heb niet echt specifiek naar een traineeship gezocht hoor. Maar dit was wel echt precies wat ik zocht qua inhoud en vakgebied. Daarbij kom ik ook 2x 1.5 jaar in een andere functie binnen het vakgebied terecht wat me ook veel leuker lijkt (qua afwisseling) :)
Afwisseling tijdens een traineeship is idd het voordeel en nadeel van zo'n functie. Arbeidsvoorwaarden zijn wel wat minder denk ik dan een junior functie?
pi_146569506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Syntix het volgende:

[..]

Arbeidsvoorwaarden zijn wel wat minder denk ik dan een junior functie?
Dat is pas 'ronde' 7, dat moet nog komen :P

Hoorde toevallig over de telefoon de recruiter schaal x zeggen, vandaar mn vragen :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146570038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:46 schreef Syntix het volgende:

[..]

Afwisseling tijdens een traineeship is idd het voordeel en nadeel van zo'n functie. Arbeidsvoorwaarden zijn wel wat minder denk ik dan een junior functie?
Traineeships zijn geweldig als startersbaan, mits je een goede te pakken hebt. Talloze bedrijven noemen elke startersbaan 'traineeship'. In mijn ogen heb je verschillende opdrachten in verschillende onderdelen van een organisatie, aangevuld met vaardigheids- en vakinhoudelijke trainingen en opleidingen. Traineeship dat ik heb gedaan telde ook 7 rondes, T_Y, even volhouden nog :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146570393
Ik ga morgen op intake bij een loopbaancoach. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Helpt het? Ik pak nu zo'n beetje alles aan om te voorkomen dat ik de bijstand in moet (heb over 2 weken een gesprek met een poortwachter).
  woensdag 12 november 2014 @ 14:17:46 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146572372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:19 schreef Elvi het volgende:
Ik ga morgen op intake bij een loopbaancoach. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Helpt het? Ik pak nu zo'n beetje alles aan om te voorkomen dat ik de bijstand in moet (heb over 2 weken een gesprek met een poortwachter).
Nee, dat helpt geen flikker. Als je al gewoon je best doet, is er niks wat een loopbaancoach toevoegt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146573183
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat helpt geen flikker. Als je al gewoon je best doet, is er niks wat een loopbaancoach toevoegt.
Wat een kortzichtige onzin kraam je uit zeg. :') Als iemand niet goed weet hoe hij/zij zichzelf moet presenteren, aan moet geven wat hij/zij wil e.d. dan kan zo'n coach best helpen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146574716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Kom je daar met je specificatie voor 'n bijstandsuitkering. :')

Trouwens met die participatiewet die er aan gaat komen moeten gemeentes wel serieus werk maken (hihihih leuke pun :') ) van het mensen helpen zoeken naar 'n passende baan. Ook moet er weer meer gekeken worden naar de langere termijn, dit houdt in dat ze je bijvoorbeeld ook moeten helpen/begeleiden als je 'n opleiding wil gaan doen. Dit hoorde ik onlangs van iemand die er veel verstand van heeft dus het is niet zomaar wat gelul. Hij zei het zo "als ze die participatiewet echt gaan uitvoeren zoals ie in theorie op papier staat is het alleen maar gunstig" ik merk het ook in m'n omgeving dat men nu weer terug aan het komen is van die "WorkFast methode" zelfs m'n onderbuurman, noitore bijstandstrekker/bankhanger hebben ze toch weer an het werk gekregen ook via zo'n reintegratieproject. Ik zou dus zeker naar zo'n loopbaancoach gaan, 1 en ander is toch aan het veranderen. :)

Zelf wil ik gewoon zelf (nu nog vanuit werk maar met minimale uren, ww vult aan) op eigen kracht 'n andere baan vinden, voelt toch beter. ;)

[ Bericht 46% gewijzigd door BlueMage op 12-11-2014 15:31:52 ]
Hallon!
pi_146579469
Zo'n loopbaancoach kan niet in je hersens kijken en kan je niet zomaar vertellen op welke baan je het beste kan solliciteren, maar kan je wel erbij helpen om zelf uit te vogelen wat je kan en wil.
pi_146581804
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:25 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Kom je daar met je specificatie voor 'n bijstandsuitkering. :')

Trouwens met die participatiewet die er aan gaat komen moeten gemeentes wel serieus werk maken (hihihih leuke pun :') ) van het mensen helpen zoeken naar 'n passende baan. Ook moet er weer meer gekeken worden naar de langere termijn, dit houdt in dat ze je bijvoorbeeld ook moeten helpen/begeleiden als je 'n opleiding wil gaan doen. Dit hoorde ik onlangs van iemand die er veel verstand van heeft dus het is niet zomaar wat gelul. Hij zei het zo "als ze die participatiewet echt gaan uitvoeren zoals ie in theorie op papier staat is het alleen maar gunstig" ik merk het ook in m'n omgeving dat men nu weer terug aan het komen is van die "WorkFast methode" zelfs m'n onderbuurman, noitore bijstandstrekker/bankhanger hebben ze toch weer an het werk gekregen ook via zo'n reintegratieproject. Ik zou dus zeker naar zo'n loopbaancoach gaan, 1 en ander is toch aan het veranderen. :)

Zelf wil ik gewoon zelf (nu nog vanuit werk maar met minimale uren, ww vult aan) op eigen kracht 'n andere baan vinden, voelt toch beter. ;)
Misschien denk ik erg verkeerd, maar hoe vaak is het in de geschiedenis al voorgekomen dat iets wat op papier staat ook voor de 100% exact wordt uitgevoerd, en dan vooral met betrekking tot wetten? Ik help het je hopen maar ik geloof er niet veel van. Nog niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_146584997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Misschien denk ik erg verkeerd, maar hoe vaak is het in de geschiedenis al voorgekomen dat iets wat op papier staat ook voor de 100% exact wordt uitgevoerd, en dan vooral met betrekking tot wetten? Ik help het je hopen maar ik geloof er niet veel van. Nog niet.
Dat is wat die man zei en wat ik ook denk, natuurlijk gaat het nooit 100 % zo uitgevoerd worden maar je ziet toch wel dat het beleid nu weer enigszins aan het veranderen is hier in Venlo. Natuurlijk zal je altijd blijven houden dat ze mensen die absoluut niet willen naar 1 of andere idiote cursus sturen of dat ze botweg zeggen "sorry te weinig geld voor, ga maar schoffelen" :') maar ze zijn nu toch een beetje van het hele "workfast idee" aan het terugkomen en geloof me: dat is voor iedereen beter.
Hallon!
pi_146585258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Geen idee maar blijkbaar worden de eisen die bedrijven stellen nog steeds debieler en debieler. En zolang er crisis is en de werkgevers de touwtjes grotendeels in handen hebben, zal dat ongetwijfeld niet veranderen, alleen maar erger worden.

98% van de mensen werkt alleen maar voor het geld, waarom zou je dan als bedrijf willen dat mensen 1 of ander lulverhaal qua motivatie op komen lepelen?
pi_146585630
Ik heb ooit een vacature als lijstenmaker gezien waarbij je je favoriete radiostation en je top 3 favoriete bands in je sollicitatiebrief moest zetten :')
pi_146585713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagje. Bij het gesprek gisteren werd behalve salarisindicatie ook gevraagd om een scan van een recente loonstrook. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat normaal? Waarom willen ze dat?
Ik heb ook weleens gehoord van mensen, dat ze dat moesten. Is volgens mij vooral ter verificatie van je opgegeven vorige salaris. Of je wel braaf de waarheid vertelt hebt. ;)
  woensdag 12 november 2014 @ 20:18:43 #106
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_146585721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:16 schreef Elvi het volgende:
Ik heb ooit een vacature als lijstenmaker gezien waarbij je je favoriete radiostation en je top 3 favoriete bands in je sollicitatiebrief moest zetten :')
Misschien hebben ze ruzie meegemaakt over de te kiezen radiozender in de werkplaats. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_146586497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:07 schreef Modus het volgende:

[..]

Geen idee maar blijkbaar worden de eisen die bedrijven stellen nog steeds debieler en debieler. En zolang er crisis is en de werkgevers de touwtjes grotendeels in handen hebben, zal dat ongetwijfeld niet veranderen, alleen maar erger worden.

98% van de mensen werkt alleen maar voor het geld, waarom zou je dan als bedrijf willen dat mensen 1 of ander lulverhaal qua motivatie op komen lepelen?
Alleen voor het geld? Niet voor iets van persoonlijke ontplooiing? En hoe kom je op die 98%?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146586958
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Misschien hebben ze ruzie meegemaakt over de te kiezen radiozender in de werkplaats. :P
Ik zou dat ook vragen als werkgever zijnde en mensen die niet "Slam FM" antwoorden zouden bij mij 'n flinke streep voor hebben.
Hallon!
pi_146587344
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Alleen voor het geld? Niet voor iets van persoonlijke ontplooiing? En hoe kom je op die 98%?
Die mensen zouden vanwege persoonlijke ontplooiing nog steeds elke dag om 730u in de auto stappen, ook al zouden ze er niks voor krijgen?
  woensdag 12 november 2014 @ 21:02:24 #110
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_146587817
quote:
9s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:53 schreef Modus het volgende:

[..]

Die mensen zouden vanwege persoonlijke ontplooiing nog steeds elke dag om 730u in de auto stappen, ook al zouden ze er niks voor krijgen?
Dat zegt ie nergens. :')
pi_146590112
quote:
9s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:53 schreef Modus het volgende:

[..]

Die mensen zouden vanwege persoonlijke ontplooiing nog steeds elke dag om 730u in de auto stappen, ook al zouden ze er niks voor krijgen?
Waar zeg ik dat? :? Jij zegt 'alleen maar voor het geld' en '98%'. :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 november 2014 @ 07:45:47 #112
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_146601480
quote:
9s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:53 schreef Modus het volgende:

[..]

Die mensen zouden vanwege persoonlijke ontplooiing nog steeds elke dag om 730u in de auto stappen, ook al zouden ze er niks voor krijgen?
Wat een onzin. Er is een heel groot verschil tussen alleen voor het geld en ook voor het geld.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_146602770
Stomme vraag.. maar mocht ik een functie weten die niet online staat.. en dit willen delen met mijn mede-fokkers mag dit dan in dit topic of is dat ook verkapte reclame?
pi_146602916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:39 schreef Danter het volgende:
Stomme vraag.. maar mocht ik een functie weten die niet online staat.. en dit willen delen met mijn mede-fokkers mag dit dan in dit topic of is dat ook verkapte reclame?
DELEN! *O*
pi_146605546
Ok ;) laat ik het maar doen dan haha. Voor een leuk bedrijf in regio Zaandam ben ik eigenlijk op zoek naar 2 leuke kandidaten.. beide voor werkzaamheden binnen de zelfde holding maar wel 2 aparte bedrijven... behalve dat ik natuurlijk een super leuke collega ben zijn het leuke MKB bedrijven waar veel ruimte zit voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwe projecten. Je bent werkzaam in de DIY branche maar ervaring in deze branche is absoluut niet nodig.

Het zijn (zoals zo vaak in een MKB) wel combi functies, wat betekend dat je werkzaamheden op verschillende gebieden gaan liggen.

Bedrijf 1 zoeken wij iemand die ons kan ondersteunen in:

Artwork en andere Photoshop/ AI bezigheden, weten hoe deze programma's werken is dus een must.
Klein onderhoud aan onze website, portal en app. Je hoeft geen systeem beheerder hiervoor te zijn (die hebben wij namelijk al) maar het is gewoon voor het invoeren van data, het vergeven van toegang en het testen van de 3 onderdelen.
En het ondersteunen van het inkoop en verkoop team, waarbij je projecten uitwerkt, powerpoint presentaties maakt, de offertes als eerste bekijkt of het interessant is etc.

Het belangrijkste voor deze functie is dat je skills hebt in het Adobe pakket en dat je dingen snel oppakt en goed zelfstandig kan werken.

Voor bedrijf 2 zoeken wij iemand die

Een automatisering project kan aansturen op operationeel vlak, ervaring is geen vereiste maar je moet dus wel over goede organisatorische skills beschikken. Na dat dit project voorbij is is er voldoende ruimte om te blijven, naast dit project zoeken wij namelijk ook iemand die kan ondersteunen op de inkoop, verkoop en planning. Bedrijf 2 is een echt "hands on" bedrijf waar het zomaar kan zijn dat je ingezet word (altijd in overleg natuurlijk) op beurzen, in het magazijn of op de weg om bestellingen af te leveren.

Het project zal ongeveer 40% van de werktijd omvatten, de overige 60% ben je dus bezig met ondersteunende werkzaamheden op de andere afdelingen. Zeker in het begin zal dit veel magazijn en rij werkzaamheden zijn maar als je dingen snel op en aanpakt zullen er ook op andere afdelingen leuke klussen liggen.

Ervaring is geen vereiste, opleidingsniveau ook niet.. Wel moet je zelfstandig, commercieel en een beetje handig met computers zijn (snel systemen snappen, niet bang om dingen uit te proberen).

edit: voor beide functies moet je over een gemiddeld begrip van de Engelse taal beschikken

Beide functies zijn voor 40 uur en dus in de regio Zaandam, bij interesse graag een PM of DM en dan kan ik ook wat meer informatie geven :) De reden dat wij geen eisen hebben bij opleiding en/of ervaring is omdat wij in het verleden hebben geleerd dat je dan soms hele geschikte kandidaten uitsluit..

edit2: deze functies staan dus ook nog niet ergens anders.. we proberen eerst altijd in iedereen zijn "eigen omgeving" te zoeken.. en fok! is mijn omgeving :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2014 11:42:52 ]
pi_146605961
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat is wat die man zei en wat ik ook denk, natuurlijk gaat het nooit 100 % zo uitgevoerd worden maar je ziet toch wel dat het beleid nu weer enigszins aan het veranderen is hier in Venlo. Natuurlijk zal je altijd blijven houden dat ze mensen die absoluut niet willen naar 1 of andere idiote cursus sturen of dat ze botweg zeggen "sorry te weinig geld voor, ga maar schoffelen" :') maar ze zijn nu toch een beetje van het hele "workfast idee" aan het terugkomen en geloof me: dat is voor iedereen beter.
Het zou mooi zijn als het echt zo zou gaan. En ik heb persoonlijk geen moeite met een cursus. Je wordt er toch wel een beetje wijzer van vind ik. Ook al is het een herhalingsoefening, je bent toch even buiten de deur en zo.

Ik kreeg gisteren nog een afwijzing:

"Beste Thijs, ik zie te weinig aansluiting voor een goede match. Ik heb betere kandidaten. Ik ga je daarom niet aanbieden."

Allemaal prima, maar ga dan niet van te voren eerst mailen dat ik als goede match uit jullie systeem ben komen rollen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_146606551
Hoe het ook kan gaan: mijn vriendin was na 4 maanden van afwijzingen het helemaal zat. Overal te weinig werkervaring. Na de zoveelste afwijzing tikte ze heel spontaan een mail naar het bedrijf waar ze uiteindelijk ooit eens hoopte te gaan werken.

Invulling was ongeveer: het is als starter onmogelijk om te beginnen vanwege gebrek aan werkervaring. Kan ik gratis bij jullie komen werken de komende tijd om ervaring op te doen? Als het dan toch ergens gratis moet dan het liefst bij het bedrijf waar ik ooit nog eens hoop te werken. :D

Drie uur later werd ze gebeld dat ze de volgende ochtend op gesprek mocht komen. Mailtje was het hele bedrijf rond gegaan en de directeur had tegen de HR-figuur gezegd dat ze maar eens moesten gaan praten. Anderhalve week na het mailtje begint ze en ze krijgt nog gewoon salaris ook. :D Zelfs doorgroeimogelijkheid binnen 3 maanden. O+ Beetje spontaniteit werkt dus ook wel!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146606835
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:16 schreef Skv het volgende:
Hoe het ook kan gaan: mijn vriendin was na 4 maanden van afwijzingen het helemaal zat. Overal te weinig werkervaring. Na de zoveelste afwijzing tikte ze heel spontaan een mail naar het bedrijf waar ze uiteindelijk ooit eens hoopte te gaan werken.

Invulling was ongeveer: het is als starter onmogelijk om te beginnen vanwege gebrek aan werkervaring. Kan ik gratis bij jullie komen werken de komende tijd om ervaring op te doen? Als het dan toch ergens gratis moet dan het liefst bij het bedrijf waar ik ooit nog eens hoop te werken. :D

Drie uur later werd ze gebeld dat ze de volgende ochtend op gesprek mocht komen. Mailtje was het hele bedrijf rond gegaan en de directeur had tegen de HR-figuur gezegd dat ze maar eens moesten gaan praten. Anderhalve week na het mailtje begint ze en ze krijgt nog gewoon salaris ook. :D Zelfs doorgroeimogelijkheid binnen 3 maanden. O+ Beetje spontaniteit werkt dus ook wel!
Dat is dan wel heel erg netjes van dat bedrijf inderdaad :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_146606896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:37 schreef Danter het volgende:
Ok ;) laat ik het maar doen dan haha. Voor een leuk bedrijf in regio Zaandam ben ik eigenlijk op zoek naar 2 leuke kandidaten.. beide voor werkzaamheden binnen de zelfde holding maar wel 2 aparte bedrijven... behalve dat ik natuurlijk een super leuke collega ben zijn het leuke MKB bedrijven waar veel ruimte zit voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwe projecten. Je bent werkzaam in de DIY branche maar ervaring in deze branche is absoluut niet nodig.

Het zijn (zoals zo vaak in een MKB) wel combi functies, wat betekend dat je werkzaamheden op verschillende gebieden gaan liggen.

Bedrijf 1 zoeken wij iemand die ons kan ondersteunen in:

Artwork en andere Photoshop/ AI bezigheden, weten hoe deze programma's werken is dus een must.
Klein onderhoud aan onze website, portal en app. Je hoeft geen systeem beheerder hiervoor te zijn (die hebben wij namelijk al) maar het is gewoon voor het invoeren van data, het vergeven van toegang en het testen van de 3 onderdelen.
En het ondersteunen van het inkoop en verkoop team, waarbij je projecten uitwerkt, powerpoint presentaties maakt, de offertes als eerste bekijkt of het interessant is etc.

Het belangrijkste voor deze functie is dat je skills hebt in het Adobe pakket en dat je dingen snel oppakt en goed zelfstandig kan werken.

Voor bedrijf 2 zoeken wij iemand die

Een automatisering project kan aansturen op operationeel vlak, ervaring is geen vereiste maar je moet dus wel over goede organisatorische skills beschikken. Na dat dit project voorbij is is er voldoende ruimte om te blijven, naast dit project zoeken wij namelijk ook iemand die kan ondersteunen op de inkoop, verkoop en planning. Bedrijf 2 is een echt "hands on" bedrijf waar het zomaar kan zijn dat je ingezet word (altijd in overleg natuurlijk) op beurzen, in het magazijn of op de weg om bestellingen af te leveren.

Het project zal ongeveer 40% van de werktijd omvatten, de overige 60% ben je dus bezig met ondersteunende werkzaamheden op de andere afdelingen. Zeker in het begin zal dit veel magazijn en rij werkzaamheden zijn maar als je dingen snel op en aanpakt zullen er ook op andere afdelingen leuke klussen liggen.

Ervaring is geen vereiste, opleidingsniveau ook niet.. Wel moet je zelfstandig, commercieel en een beetje handig met computers zijn (snel systemen snappen, niet bang om dingen uit te proberen).

edit: voor beide functies moet je over een gemiddeld begrip van de Engelse taal beschikken

Beide functies zijn voor 40 uur en dus in de regio Zaandam, bij interesse graag een PM of DM en dan kan ik ook wat meer informatie geven :) De reden dat wij geen eisen hebben bij opleiding en/of ervaring is omdat wij in het verleden hebben geleerd dat je dan soms hele geschikte kandidaten uitsluit..

edit2: deze functies staan dus ook nog niet ergens anders.. we proberen eerst altijd in iedereen zijn "eigen omgeving" te zoeken.. en fok! is mijn omgeving :')
jullie hebben zeker geen financiele/administratief personeel nodig? O-)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146606935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:26 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

jullie hebben zeker geen financiele/administratief personeel nodig? O-)
Op het moment niet nee.. sorry. Maar als er andere functies vrij komen dan laat ik het hier ook weer weten :)!
pi_146606975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:27 schreef Danter het volgende:

[..]

Op het moment niet nee.. sorry. Maar als er andere functies vrij komen dan laat ik het hier ook weer weten :)!
was te proberen :+
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146607563
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat is dan wel heel erg netjes van dat bedrijf inderdaad :D
Intrinsieke motivatie is belangrijk iig. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146609003
Zo duurt het even voor dat je iets leuks vindt/hoort en zo heb je volgende week twee gesprekken.
Vorige week en deze week best wel wat brieven gestuurd. Op een gegeven moment wordt je toch iets minder kritisch. Gelukkig bij de mooiste vacature een uitnodiging en bij een andere sales vacature mag ik ook op gesprek komen. De eerste is het beste voor mijn carrière, interessant bedrijf, waar ik heel veel kan leren. De tweede is hardcore sales, niet heel spannend maar wel hele goeie voorwaarde als je goed verkoopt echter wel vrij zelfstandig.

quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:16 schreef Skv het volgende:
Hoe het ook kan gaan: mijn vriendin was na 4 maanden van afwijzingen het helemaal zat. Overal te weinig werkervaring. Na de zoveelste afwijzing tikte ze heel spontaan een mail naar het bedrijf waar ze uiteindelijk ooit eens hoopte te gaan werken.

Invulling was ongeveer: het is als starter onmogelijk om te beginnen vanwege gebrek aan werkervaring. Kan ik gratis bij jullie komen werken de komende tijd om ervaring op te doen? Als het dan toch ergens gratis moet dan het liefst bij het bedrijf waar ik ooit nog eens hoop te werken. :D

Drie uur later werd ze gebeld dat ze de volgende ochtend op gesprek mocht komen. Mailtje was het hele bedrijf rond gegaan en de directeur had tegen de HR-figuur gezegd dat ze maar eens moesten gaan praten. Anderhalve week na het mailtje begint ze en ze krijgt nog gewoon salaris ook. :D Zelfs doorgroeimogelijkheid binnen 3 maanden. O+ Beetje spontaniteit werkt dus ook wel!
Mooi verhaal, geldt ook klein beetje voor mijn vriendin. Super CV, master gedaan, internationaal, scriptie een 8, jaren vrijwilligerswerk gedaan echter binnen komen bij een gemeente voor beleid schijnt onmogelijk te zijn als je geen ervaring hebt bij een gemeente? Uhhh hoe krijg je die ooit dan?
pi_146609151
Ik had gister een sollicitatiegesprek en dat ging wel goed, maar één van de twee heren met wie ik een gesprek had was stuitend arrogant. Hij zei dat ik een neutrale indruk op hem maakte, hij zat onderuit gezakt op zijn stoel verveeld over zijn voorhoofd te wrijven en uit het raam te kijken. De andere man was wel geïnteresseerd en stelde vragen en toen hij aan zijn collega vroeg of die nog vragen had, zei de man: "Neuh". Daarnaast vroeg de arrogante man dingen waarvan ik me afvraag of je dat kunt vragen. Bijvoorbeeld waar ik precies woon, wat mijn ouders doen (hij wilde wat meer over mijn sociale achtergrond weten) en hij vroeg zelfs naar mijn relatiestatus (bent u vrijgezel of heeft u een vriendin?). Dat ging allemaal best ver vond ik na afloop.
Copthorne 2.0
pi_146609584
Copthorne, je bent één van de zieligste trolls die ik ooit heb gezien.
pi_146609882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:40 schreef Copthorne het volgende:
Ik had gister een sollicitatiegesprek en dat ging wel goed, maar één van de twee heren met wie ik een gesprek had was stuitend arrogant. Hij zei dat ik een neutrale indruk op hem maakte, hij zat onderuit gezakt op zijn stoel verveeld over zijn voorhoofd te wrijven en uit het raam te kijken. De andere man was wel geïnteresseerd en stelde vragen en toen hij aan zijn collega vroeg of die nog vragen had, zei de man: "Neuh". Daarnaast vroeg de arrogante man dingen waarvan ik me afvraag of je dat kunt vragen. Bijvoorbeeld waar ik precies woon, wat mijn ouders doen (hij wilde wat meer over mijn sociale achtergrond weten) en hij vroeg zelfs naar mijn relatiestatus (bent u vrijgezel of heeft u een vriendin?). Dat ging allemaal best ver vond ik na afloop.
Dat soort dingen hebben ze echt helemaal niks mee te maken. Net als religie en ziekteverleden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:12:51 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146610214
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben ze echt helemaal niks mee te maken. Net als religie en ziekteverleden.
Ik heb thuis nog een vacature uit 1949 liggen voor een startende jurist die in het Nederlands Juristenblad was geplaatst met een tekst als:

"Ongetrouwde jongeman gezocht van goede en protestantse afkomst"

Anno 2014 mag dat natuurlijk niet meer in de vacature zelf staan.. Maar ongetwijfeld dat de nog wat meer traditionele kantoren daar wel naar kijken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146610517
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben ze echt helemaal niks mee te maken. Net als religie en ziekteverleden.
Lastig als ze het dan toch vragen, want ik heb niks te verbergen en ik ben ook niet op gesprek gekomen om ruzie te maken of voor mezelf op te komen. Ik geef er meestal maar gewoon een kort antwoord op. Een vraag die ik echt niet zou beantwoorden, zou de vraag zijn of ik op mannen of op vrouwen val. Ik heb ook op dat gebied niks te verbergen, maar die vraag is zelfs bij wet verboden meen ik.
Copthorne 2.0
pi_146610972
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben ze echt helemaal niks mee te maken. Net als religie en ziekteverleden.
Dat heeft er alles mee te maken. Je wilt toch weten als werkgever met wat voor iemand je te maken hebt. Had dit niet verwacht uit jou mond. Lijkt mij juist normaal als werkgever om dit te vragen.
pi_146611081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dat heeft er alles mee te maken. Je wilt toch weten als werkgever met wat voor iemand je te maken hebt. Had dit niet verwacht uit jou mond. Lijkt mij juist normaal als werkgever om dit te vragen.
Wat een onzin, waarom zou je dit niet verwachten uit mijn mond? :? Ik ben aardig op de hoogte wat wel en wat niet kan. Veel zaken die niet relevant zijn voor de job mogen ze niet eens vragen. :N

Zelf heb ik ook niet een keer zulk soort vragen gekregen. En anders hadden ze heel snel op moeten houden. Heb wel 1 bedrijf gehad die vond dat ik mijn eigen bedrijfje (on the side) weg zou moeten doen omdat dat hun imago niet goed paste. Toen heb ik aangegeven daar moeite mee te hebben en dat niet te willen doen. Bekijk het met je imago.. :{

quote:
Een en ander is het gevolg van de Wet gelijke behandeling. Die wet schrijft voor dat een werkgever geen onderscheid mag maken op grond van godsdienst, politieke gezindheid, levensovertuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid of burgerlijke staat. Naast de wettelijke regelingen is er ook nog de sollicitatiecode van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP). Over sollicitatiegesprekken zegt de code dat een toekomstige werkgever alleen vragen mag stellen over aspecten die voor de functie en/of voor de functievervulling relevant zijn. Daaronder vallen vragen over opleiding, kennis en ervaring.

Enkele voorbeelden van vragen die de recruiter niet aan je mag stellen zijn:

Ben je zwanger?
Ben je van plan zwanger te raken?
Heb je kinderen?
Ben je gelovig?
Val je op mannen of op vrouwen?
Ben je getrouwd?
Steunt je gezin je in je je carrière?
Komen je ouders uit Marokko?
Van welke verenigingen ben je lid?
Ben je lid van een vakbond?
Ben je Turkstalig opgevoed?
Ben je lid van een politieke partij?
Doe je mee aan de ramadan?
Daarnaast ook een aantal zaken die ik in mijn vorige post opnoemde, zoals gezondheidshistorie. Mag simpelweg niet.

http://www.carrieretijger(...)n-sollicitatievragen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:35:18 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146611125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dat heeft er alles mee te maken. Je wilt toch weten als werkgever met wat voor iemand je te maken hebt. Had dit niet verwacht uit jou mond. Lijkt mij juist normaal als werkgever om dit te vragen.
Tjah. Die vragen zijn inderdaad "bij wet" (wet gelijke behandeling) verboden. En met een reden. Alleen zaken die direct relevant zijn voor de functie mogen gevraagd worden.

Edit: Spuit elf :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryon op 13-11-2014 14:50:24 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146612493
Leuk dat het niet mag, maar er staat geen enkele strafmaat op. En er valt niets te bewijzen. Ooit gehoord dat een recruiter de gevangenis in moet omdat ie wat persoonlijke vragen stelde?
pi_146612595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:07 schreef Homey het volgende:
Leuk dat het niet mag, maar er staat geen enkele strafmaat op. En er valt niets te bewijzen. Ooit gehoord dat een recruiter de gevangenis in moet omdat ie wat persoonlijke vragen stelde?
Fucking hell zeg, ben je nou echt zo dom? Het is geen kwestie van strafrechtelijke vervolging, maar wel een aanknopingspunt om aan geven dat je daar liever niet op in gaat. Als een recruiter zulke vragen wel stelt dan heb je iig direct door dat je een onkundig figuur tegenover je hebt zitten en dat je je af mag vragen of het wel een bedrijf is waar je wil werken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146612968
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Fucking hell zeg, ben je nou echt zo dom? Het is geen kwestie van strafrechtelijke vervolging, maar wel een aanknopingspunt om aan geven dat je daar liever niet op in gaat. Als een recruiter zulke vragen wel stelt dan heb je iig direct door dat je een onkundig figuur tegenover je hebt zitten en dat je je af mag vragen of het wel een bedrijf is waar je wil werken.
Je spreekt wel erg harde woorden voor een paar simpele vragen. Waarom zou een recruiter/eigenaar niet vragen naar je thuis situatie? Uit wat voor gezin je komt? Een werkgever investeert straks tienduizenden euro's en wil de werknemer beter leren kennen. Kijken of die goed in het team past dan zijn zulke vragen toch niet zo irrelevant. Jij reageert hier zo agressief op, waarom? Of ben je nou echt zo dom dat je de achtergrond van zulke vragen niet snapt?

Dat lijstje wat je post is alleen maar gekozen vanuit de werknemer, dat zie je zelf toch ook wel. Ook zo slecht dat je niet mag vragen of iemand zwanger is. Je investeert in iemand, kost je de eerste maanden veel geld en dan gaat de persoon in kwestie met zwangerschapsverlof, maar dat vindt jij natuurlijk prima.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:29:21 #135
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146613314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Je spreekt wel erg harde woorden voor een paar simpele vragen. Waarom zou een recruiter/eigenaar niet vragen naar je thuis situatie? Uit wat voor gezin je komt? Een werkgever investeert straks tienduizenden euro's en wil de werknemer beter leren kennen. Kijken of die goed in het team past dan zijn zulke vragen toch niet zo irrelevant. Jij reageert hier zo agressief op, waarom? Of ben je nou echt zo dom dat je de achtergrond van zulke vragen niet snapt?

Dat lijstje wat je post is alleen maar gekozen vanuit de werknemer, dat zie je zelf toch ook wel. Ook zo slecht dat je niet mag vragen of iemand zwanger is. Je investeert in iemand, kost je de eerste maanden veel geld en dan gaat de persoon in kwestie met zwangerschapsverlof, maar dat vindt jij natuurlijk prima.
Loop je te trollen? Vrouwen, mensen uit achterstandsgebieden of met gezondheidsklachten en allochtonen worden op de arbeidsmarkt om vrij oubollige redenen achtergesteld. Werkgevers zijn bang dat ze zwanger worden en/of dat ze boeven binnenhalen. Vooroordelen noemen we dat ook wel. Om die reden is er afgesproken dat een aantal vragen niet gesteld mogen worden tijdens interviews aangezien ze niet van belang. Degene die de HRM doet van het bedrijf is hier ook goed van op de hoogte.

Als een bedrijf toch die vragen stelt dan zegt dat veel over de professionaliteit van de organisatie. Een sollicitatieprocedure is een vrij kostbare aangelegenheid en mensen aannemen is een vak apart. Wanneer een bedrijf dus die vragen wel stelt, is er wat aan de hand.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146613437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Je spreekt wel erg harde woorden voor een paar simpele vragen. Waarom zou een recruiter/eigenaar niet vragen naar je thuis situatie? Uit wat voor gezin je komt? Een werkgever investeert straks tienduizenden euro's en wil de werknemer beter leren kennen. Kijken of die goed in het team past dan zijn zulke vragen toch niet zo irrelevant. Jij reageert hier zo agressief op, waarom? Of ben je nou echt zo dom dat je de achtergrond van zulke vragen niet snapt?

Dat lijstje wat je post is alleen maar gekozen vanuit de werknemer, dat zie je zelf toch ook wel. Ook zo slecht dat je niet mag vragen of iemand zwanger is. Je investeert in iemand, kost je de eerste maanden veel geld en dan gaat de persoon in kwestie met zwangerschapsverlof, maar dat vindt jij natuurlijk prima.
Meen je dit serieus? Ik mag toch hopen dat je een grap maakt? :? Zit jij aan tafel om ja en amen te zeggen en de werkgever optimaal te voorzien in zijn behoefte? Volgens mij is het uitgangspunt dat je er wil werken omdat je er zelf wil werken niet om je werkgever te bedienen. Anders kan je direct je loon en arbeidsvoorwaarden ook wel later zitten. Een werkgever investeert en krijgt daar wat voor terug. Bekijk het van de andere kant: jij gaat toch ook niet vragen of er op kantoor wel eens relaties ontstaan, of je interviewer homo is en hoeveel je mag zuipen op de vrijdagmiddagborrel?

Daarom mag hij alles vragen over arbeidsverleden, hoe je bepaalde dingen voor elkaar hebt weten krijgen, hoe je casussen op zou lossen etc. Niet welke partij ik stem, of ik vaak dingen breek en of mijn vriendin binnen een jaar zwanger gaat worden. Dat is privé en heeft hij niks mee te maken.

En inderdaad, het kan zijn dat je wat vaker ziek gaat zijn dan een ander. Of slechter slaapt omdat je een kind krijgt. Of wat minder scherp bent omdat je de ramadan doet. Maar dat je op die dingen niet achtergesteld wordt, zorgt de wet gelukkig voor door gelijke behandeling te vereisen. En terecht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146613642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Lastig als ze het dan toch vragen, want ik heb niks te verbergen en ik ben ook niet op gesprek gekomen om ruzie te maken of voor mezelf op te komen. Ik geef er meestal maar gewoon een kort antwoord op. Een vraag die ik echt niet zou beantwoorden, zou de vraag zijn of ik op mannen of op vrouwen val. Ik heb ook op dat gebied niks te verbergen, maar die vraag is zelfs bij wet verboden meen ik.
Schaam je je een beetje omdat je op mannen valt?
pi_146613801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Schaam je je een beetje omdat je op mannen valt?
In Klaagbaak zou ik misschien gezellig meedoen, maar dit is een serieus subforum. Sorry.
Copthorne 2.0
pi_146614036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

In Klaagbaak zou ik misschien gezellig meedoen, maar dit is een serieus subforum. Sorry.
Mag jij wel uit klaagbaak komen?
  donderdag 13 november 2014 @ 15:57:26 #140
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_146614274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:49 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mag jij wel uit klaagbaak komen?
Alleen onder hele strengen wetten.
pi_146614546
Net op intakegesprek geweest (detachering, IT). Was wel gezellig, maar geen idee of we me willen hebben. Er was nog een andere gegadigde, ook via mijn werkgever en die had ook een gezellig gesprek.

Ik heb zo het gevoel dat ze de opdracht aan hem zullen geven, omdat ze behoorlijk kritisch waren op mijn carrièrekeuzes. Het feit dat ik uit een hele andere sector kom, sprak denk ik niet voor me. We zullen het wel zien. als hij het wordt vind ik het prima, als ik het word vind ik het ook prima....
pi_146614757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:06 schreef lunamatic het volgende:
Net op intakegesprek geweest (detachering, IT). Was wel gezellig, maar geen idee of we me willen hebben. Er was nog een andere gegadigde, ook via mijn werkgever en die had ook een gezellig gesprek.

Ik heb zo het gevoel dat ze de opdracht aan hem zullen geven, omdat ze behoorlijk kritisch waren op mijn carrièrekeuzes. Het feit dat ik uit een hele andere sector kom, sprak denk ik niet voor me. We zullen het wel zien. als hij het wordt vind ik het prima, als ik het word vind ik het ook prima....
Met zo'n motivatie word je het nooit.
pi_146614788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Met zo'n motivatie word je het nooit.
Kan jij even opzouten met je gemekker er tussendoor de hele tijd?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146614956
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Kan jij even opzouten met je gemekker er tussendoor de hele tijd?
Is gewoon een serieuze reactie...
pi_146615080
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:12 schreef Leonos het volgende:
Met zo'n motivatie word je het nooit.
Het is niet dat ik niet gemotiveerd ben. Heb me op het gesprek natuurlijk ook van mijn beste kant laten zien. Tuurlijk zou ik blij zijn als ze me willen, maar als ze me niet willen, dan zoekt mijn werkgever een andere opdracht voor me en betekent dat voor nu dat ik nog langer moet bankzitten hier op kantoor. Dat is saai, maar niet onoverkomelijk...

Plus dat deze opdracht niet helemaal de opdracht is waar ik zelf voor zou kiezen. Het lijkt me een leuk team en het gaat om interessante softwarepaketten, maar heb zelf het idee dat ik me misschien wel zou gaan vervelen na een half jaar...(en dat gevoel hadden zij misschien ook al wel een klein beetje)
  donderdag 13 november 2014 @ 16:22:18 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146615099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Is gewoon een serieuze reactie...
Nee, dat is het niet. Het slaat nergens op.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146615384
Een vraagje. Kunnen jullie het opbrengen om na een serie van afwijzingen nog gemotiveerd over te komen op een sollicitatie? Ik merk dat het voor mij steeds moeilijker word om nog enige vorm van passie uit te stralen en naar horen zeggen komt dat ook terug in mijn motivatiebrieven en houding. Graag wil ik hier wat aan doen maar ik merk dat ik steeds meer in de richting van apathie ga. Ik heb al 3 weken niet meer gesolliciteerd uit angst voor afwijzing en ik ben al 4 maanden in de markt voor een baan. Heb al 20+ brieven gestuurd maar het heeft niet mogen baten.
  donderdag 13 november 2014 @ 16:31:43 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146615459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:29 schreef happinessfordogs het volgende:
Een vraagje. Kunnen jullie het opbrengen om na een serie van afwijzingen nog gemotiveerd over te komen op een sollicitatie? Ik merk dat het voor mij steeds moeilijker word om nog enige vorm van passie uit te stralen en naar horen zeggen komt dat ook terug in mijn motivatiebrieven en houding. Graag wil ik hier wat aan doen maar ik merk dat ik steeds meer in de richting van apathie ga. Ik heb al 3 weken niet meer gesolliciteerd uit angst voor afwijzing en ik ben al 4 maanden in de markt voor een baan. Heb al 20+ brieven gestuurd maar het heeft niet mogen baten.
Tja, dat is per persoon anders, denk ik. Ik neem soms een paar dagen vrij van solliciteren. Puur om even bij te laden. Even wat anders doen. En 20+ brieven in 4 maanden? Sorry, dat vind ik niet echt veel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146615497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:29 schreef happinessfordogs het volgende:
Een vraagje. Kunnen jullie het opbrengen om na een serie van afwijzingen nog gemotiveerd over te komen op een sollicitatie? Ik merk dat het voor mij steeds moeilijker word om nog enige vorm van passie uit te stralen en naar horen zeggen komt dat ook terug in mijn motivatiebrieven en houding. Graag wil ik hier wat aan doen maar ik merk dat ik steeds meer in de richting van apathie ga. Ik heb al 3 weken niet meer gesolliciteerd uit angst voor afwijzing en ik ben al 4 maanden in de markt voor een baan. Heb al 20+ brieven gestuurd maar het heeft niet mogen baten.
Misschien reageer je op te hoge functies? Echt gelukkig wordt je er niet van in deze tijd. Het is een feit dat werkgevers gewoon erg veel keus hebben. Voor de simpele functies komen al tig brieven binnen. Gewoon door gaan en het niet zo persoonlijk opnemen al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Is er ook niks via je je netwerk? Uitzendbureau? Wat is je achtergrond?
pi_146616059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, dat is per persoon anders, denk ik. Ik neem soms een paar dagen vrij van solliciteren. Puur om even bij te laden. Even wat anders doen. En 20+ brieven in 4 maanden? Sorry, dat vind ik niet echt veel.
Er zijn gewoon niet zoveel (starters)vacatures beschikbaar in mijn studierichting. In de laan van 3-5 jaar werkervaring is er wel veel te vinden maar als ik daar op solliciteer krijg ik nooit wat te horen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:32 schreef stoeltafel het volgende:
Misschien reageer je op te hoge functies? Echt gelukkig wordt je er niet van in deze tijd. Het is een feit dat werkgevers gewoon erg veel keus hebben. Voor de simpele functies komen al tig brieven binnen. Gewoon door gaan en het niet zo persoonlijk opnemen al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Is er ook niks via je je netwerk? Uitzendbureau? Wat is je achtergrond?
Ik solliciteer in principe op startersbanen en zou het al fijn vinden als ik op gesprek mocht komen maar dat is tot nu toe maar 3x gelukt (waarvan een telefonisch). Verder heb ik ook geen professioneel netwerk opgebouwd maar ik denk dat dit ook niet echt van pas komt voor een eerste baan. Uitzendbureau's bieden vage klussen aan voor beperkte perioden en bieden weinig compensatie. Ik zou best een detacheerklus willen aannemen maar ik heb sterk het vermoeden dat de werkervaring die ik daar op doe niet relevant gaat zijn. Mijn achtergrond is wo chemische technologie voor wat het waard is.

Ik heb het gevoel dat als ik na 2 maanden nog niets vind mijn langdurige werkloosheid tegen mij gaat werken. De vooruitzichten stemmem mij somber in elk geval.
pi_146616143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:45 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Er zijn gewoon niet zoveel (starters)vacatures beschikbaar in mijn studierichting. In de laan van 3-5 jaar werkervaring is er wel veel te vinden maar als ik daar op solliciteer krijg ik nooit wat te horen.

[..]

Ik solliciteer in principe op startersbanen en zou het al fijn vinden als ik op gesprek mocht komen maar dat is tot nu toe maar 3x gelukt (waarvan een telefonisch). Verder heb ik ook geen professioneel netwerk opgebouwd maar ik denk dat dit ook niet echt van pas komt voor een eerste baan. Uitzendbureau's bieden vage klussen aan voor beperkte perioden en bieden weinig compensatie. Ik zou best een detacheerklus willen aannemen maar ik heb sterk het vermoeden dat de werkervaring die ik daar op doe niet relevant gaat zijn. Mijn achtergrond is wo chemische technologie voor wat het waard is.

Ik heb het gevoel dat als ik na 2 maanden nog niets vind mijn langdurige werkloosheid tegen mij gaat werken. De vooruitzichten stemmem mij somber in elk geval.
Pak gewoon een uitzendbaantje aan. Je wordt doodmoedeloos van de hele dag op de bank zitten en wachten tot er weer een afwijzing binnenkomt. Hou jezelf aan het werk, ook al is het voor weinig geld. Werkgevers weten ook wel dat de markt niet zo best is voor starters en ze hebben liever iemand die dan maar ergens anders tijdelijk aan het werk gaat en door blijft solliciteren dan iemand die futloos naar z'n gesprek komt.

En verder had je misschien tijdens je studie wat meer moeten doen zodat je nu een goed gevuld CV had, maar daar heb je nu ook niks aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146616304
Je hebt gelijk maar ik heb het gevoel dat als ik start met 2200 bruto dit op de lange termijn niet in mijn voordeel gaat zijn. Daarnaast is de werkervaring key. Als ik niks nuttigs ga leren dan houdt het voor mij ook op.
  donderdag 13 november 2014 @ 16:53:08 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146616408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:50 schreef happinessfordogs het volgende:
Je hebt gelijk maar ik heb het gevoel dat als ik start met 2200 bruto dit op de lange termijn niet in mijn voordeel gaat zijn. Daarnaast is de werkervaring key. Als ik niks nuttigs ga leren dan houdt het voor mij ook op.
Je kunt beter iets doen zodat werkgevers zien dat je actief bent en bereid bent andere dingen aan te pakken als het nodig is. Door dat gat in je cv kom je over als iemand die alleen zit af te wachten op een baan die precies past. Begin ergens anders, doe een ander vakgebied, zoiets. Ik heb ook cv-vullers die niet in mijn vakgebied liggen, maar die door werkgevers wel gezien worden als teken van aanpakken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146616493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:50 schreef happinessfordogs het volgende:
Je hebt gelijk maar ik heb het gevoel dat als ik start met 2200 bruto dit op de lange termijn niet in mijn voordeel gaat zijn. Daarnaast is de werkervaring key. Als ik niks nuttigs ga leren dan houdt het voor mij ook op.
Joh, zat studiegenoten van me zouden ook 2600 bruto 'moeten' verdienen als startsalaris volgens de opleidingsboekjes en die werken ook al een paar maanden voor het minimumloon. Ondertussen gewoon verder solliciteren en zorgen dat je in je vrije tijd nog wat relevants voor je opleiding onderneemt of doet. Hou jezelf in actie en voel je niet te goed om maar wat anders te accepteren.

Ik heb ook dingen die totaal anders zijn dan mijn vakgebied, maar dat zijn juist dingen die in sollicitatiegesprekken even naar boven komen. Kan je laten zien dat je ook een bredere kijk op de wereld hebt :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146618420
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Fucking hell zeg, ben je nou echt zo dom? Het is geen kwestie van strafrechtelijke vervolging, maar wel een aanknopingspunt om aan geven dat je daar liever niet op in gaat. Als een recruiter zulke vragen wel stelt dan heb je iig direct door dat je een onkundig figuur tegenover je hebt zitten en dat je je af mag vragen of het wel een bedrijf is waar je wil werken.
Gebeurde bij mij bij dsm dat de recruiter over m'n relatie enzo begon want "zodra je eenmaal 'n relatie hebt wil je niet meer in zo'n 5-ploegen rooster werken" uhm ok. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:45 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Er zijn gewoon niet zoveel (starters)vacatures beschikbaar in mijn studierichting. In de laan van 3-5 jaar werkervaring is er wel veel te vinden maar als ik daar op solliciteer krijg ik nooit wat te horen.

[..]

Ik solliciteer in principe op startersbanen en zou het al fijn vinden als ik op gesprek mocht komen maar dat is tot nu toe maar 3x gelukt (waarvan een telefonisch). Verder heb ik ook geen professioneel netwerk opgebouwd maar ik denk dat dit ook niet echt van pas komt voor een eerste baan. Uitzendbureau's bieden vage klussen aan voor beperkte perioden en bieden weinig compensatie. Ik zou best een detacheerklus willen aannemen maar ik heb sterk het vermoeden dat de werkervaring die ik daar op doe niet relevant gaat zijn. Mijn achtergrond is wo chemische technologie voor wat het waard is.

Ik heb het gevoel dat als ik na 2 maanden nog niets vind mijn langdurige werkloosheid tegen mij gaat werken. De vooruitzichten stemmem mij somber in elk geval.
Ik zou proberen iets in technische richting zwaar onder je niveau te vinden, bijv op mbo niveau. Als je eenmaal bij 'n bedrijf "binnen" bent ook al is het via die weg kun je altijd kijken of er meer mogelijkheden zijn plus je bouwt ervaring op. :)

[ Bericht 45% gewijzigd door BlueMage op 13-11-2014 17:56:44 ]
Hallon!
pi_146619196
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:47 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou proberen iets in technische richting zwaar onder je niveau te vinden, bijv op mbo niveau. Als je eenmaal bij 'n bedrijf "binnen" bent ook al is het via die weg kun je altijd kijken of er meer mogelijkheden zijn plus je bouwt ervaring op. :)
Volgens mij is dit helemaal geen goede strategie. Daarnaast ben ik helemaal niet in staat om werk op MBO-niveau uit te voeren gezien de gerichte vaardigheden die vaak nodig zijn. Ik ga mij denk wel wat meer richten op banen waarvoor HBO gevraagd wordt aangezien ik die tot zover links hebben laten liggen of kijken of ik ergens terecht kan om te promoveren.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:02:36 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_146626281
Hoest hier?
pi_146631628
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een onzin, waarom zou je dit niet verwachten uit mijn mond? :? Ik ben aardig op de hoogte wat wel en wat niet kan. Veel zaken die niet relevant zijn voor de job mogen ze niet eens vragen. :N

Zelf heb ik ook niet een keer zulk soort vragen gekregen. En anders hadden ze heel snel op moeten houden. Heb wel 1 bedrijf gehad die vond dat ik mijn eigen bedrijfje (on the side) weg zou moeten doen omdat dat hun imago niet goed paste. Toen heb ik aangegeven daar moeite mee te hebben en dat niet te willen doen. Bekijk het met je imago.. :{

[..]

Daarnaast ook een aantal zaken die ik in mijn vorige post opnoemde, zoals gezondheidshistorie. Mag simpelweg niet.

http://www.carrieretijger(...)n-sollicitatievragen
Mmh een aantal van die vragen zijn wel aan mij gesteld door een recruiter...
pi_146635711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:17 schreef Syntix het volgende:

[..]

Mmh een aantal van die vragen zijn wel aan mij gesteld door een recruiter...
Slechte recruiter dan. Of het bedrijf nam de procedure niet serieus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:29:47 #160
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_146637851
Ik heb afgelopen jaar 100 man aangenomen (waarvan 60 voor tijdelijke klussen). Denk je dan echt dat je voordat je daarmee start een instructieboekje krijgt van je werkgever met regeltjes? :+
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:41:18 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146638065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:29 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb afgelopen jaar 100 man aangenomen (waarvan 60 voor tijdelijke klussen). Denk je dan echt dat je voordat je daarmee start een instructieboekje krijgt van je werkgever met regeltjes? :+
Dat hoop ik wel voor je. Of dat je in nieder geval zelf weet waar je mee bezig bent. Anders zou een verkeerde vraag stellen wel eens een heleboel geld kunnen gaan kosten. En ik denk niet dat je baas daar wel blij mee is.

Ik neem tenminste niet aan dat je baas het aannemen van personeel overlaat aan de eerste de beste die toevallig die dag niks te doen heeft en normaliter verantwoordelijk is voor het vervangen van de Glorix-blokken in de bedrijfstoiletten?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:17:06 #162
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_146638824
Nee maar je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat in de praktijk de benadering in de buurt komt van hogere wiskunde. Ik zeg ook niet dat het goed is van mij of de werkgever, ik vertel hoe het in de praktijk kan gaan.

Zwangerschap/kinderwens/ worden overigens niet besproken, dat weet iedere leek nog. Maar verenigingsleven bijvoorbeeld komt regelmatig ter sprake, activiteiten voor kerken ook. Wel is dat over het algemeen omdat het ter sprake komt, er wordt niet specifiek naar gevraagd maar ik had tot het lezen van dat stukje geen idee dat ik niet naar lidmaatschappen van verenigingen zou mogen vragen.
pi_146639931
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:11 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Volgens mij is dit helemaal geen goede strategie. Daarnaast ben ik helemaal niet in staat om werk op MBO-niveau uit te voeren gezien de gerichte vaardigheden die vaak nodig zijn. Ik ga mij denk wel wat meer richten op banen waarvoor HBO gevraagd wordt aangezien ik die tot zover links hebben laten liggen of kijken of ik ergens terecht kan om te promoveren.
Ik denk dat je dit goed ziet. :)

HBO-banen zijn overigens ook niet echt boeiend voor een echte WO-techneut. Dat zijn meestal van die regelneefbaantjes waar er kwalitatief nauwelijks iets van je verwacht wordt.
pi_146641193
"Steunt je gezin je in je carriere?" is toch van een hele andere orde dan zwanger/geloof/sexuele voorkeur?

Beetje aparte vraag om als 'verboden' te bestempelen, of ligt dat aan mij? :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_146641495
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:58 schreef The_Yakuza het volgende:
"Steunt je gezin je in je carriere?" is toch van een hele andere orde dan zwanger/geloof/sexuele voorkeur?

Beetje aparte vraag om als 'verboden' te bestempelen, of ligt dat aan mij? :P
Je moet het sowieso niet te zwaar opvatten allemaal. Voor die mensen is het ook lastig om zich een beeld te vormen van de kandidaten en om de beste kandidaat te kiezen. Ik snap wel dat ze dingen zoeken voor bevestiging van hun vermoeden, maar ze moeten het niet te gek maken natuurlijk.
Copthorne 2.0
pi_146642531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:50 schreef happinessfordogs het volgende:
Je hebt gelijk maar ik heb het gevoel dat als ik start met 2200 bruto dit op de lange termijn niet in mijn voordeel gaat zijn. Daarnaast is de werkervaring key. Als ik niks nuttigs ga leren dan houdt het voor mij ook op.
In ploegendienst kan je het aardig oppoetsen. Zeker als je daar bovenop nog meer toeslagen krijgt. Ik krijg altijd teleurgestelde gezichten als ik eerlijk zeg wat ik nu verdien, aangezien ik bijna 1/3e van m'n salaris in de vorm van toeslagen krijg. Hierdoor kom ik voor een baan op niveau al snel boven budget.
pi_146642837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:50 schreef Daboman het volgende:

[..]

In ploegendienst kan je het aardig oppoetsen. Zeker als je daar bovenop nog meer toeslagen krijgt. Ik krijg altijd teleurgestelde gezichten als ik eerlijk zeg wat ik nu verdien, aangezien ik bijna 1/3e van m'n salaris in de vorm van toeslagen krijg. Hierdoor kom ik voor een baan op niveau al snel boven budget.
Een studiegenoot krijgt al bijna 90k voor zijn allereerste baan in een productieomgeving notabene. Zaken als internationale stationering, hardship allowance en andere voorwaarden in zijn expat package maken het draaien van onregelmatige diensten nog best lucratief. Zelf zou ik ook best veldwerk willen doen om ervaring op te doen. Zolang een luxe werkomgeving geen vereiste is kan dergelijk soort werk ook best avontuurlijk zijn.
pi_146645546
Ik heb meerdere sollicitatie lopen maar hoe kan je dit regelen als er meer positief zijn en je eigenlijk hoopt op die laatste, hoe communiceer je dit naar de andere zonder ze af te wijzen?
pi_146646830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:18 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb meerdere sollicitatie lopen maar hoe kan je dit regelen als er meer positief zijn en je eigenlijk hoopt op die laatste, hoe communiceer je dit naar de andere zonder ze af te wijzen?
Gewoon open zijn. Dat je met meer partijen in gesprek bent en een goede keuze wil maken voor de lange termijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146647355
BAM! Baan aangeboden gekregen. Eind volgende week arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand hier nog tips voor...?

Overigens heb ik een beetje hetzelfde als kurk_droog, heb nog een aantal sollicitaties lopen waar nog niet op gereageerd is... maar heb in ieder geval deze in de pocket.
pi_146647733
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:06 schreef Syntix het volgende:
BAM! Baan aangeboden gekregen. Eind volgende week arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand hier nog tips voor...?

Overigens heb ik een beetje hetzelfde als kurk_droog, heb nog een aantal sollicitaties lopen waar nog niet op gereageerd is... maar heb in ieder geval deze in de pocket.
Paar pagina's terug staat info daarover. Zelf ook net achter de rug! Gefeliciteerd!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146650076
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Gewoon open zijn. Dat je met meer partijen in gesprek bent en een goede keuze wil maken voor de lange termijn.
Iets te voorbarig..bij beide de andere kandidaat gekozen :') Mja, diegene die specifiek mij noemde staat nog wel open. Die bel ik maandag wel even terug.

Nu kan ik wel solliciteren op een functie in Sao PAulo ook. Iemand tips voor sollicitaties in het buitenland qua cv en dergelijke?
  vrijdag 14 november 2014 @ 17:29:08 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146652760
Yay! Vandaag gebeld dat men mij een contract wil aanbieden. Volgende week word ik gebeld voor het gesprek en dan kan ik 1 december beginnen. *O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 14 november 2014 @ 17:50:16 #174
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146653503
Bam! Binnen 3u na het gesprek de afwijzing binnen ;(
We gaan weer zoeken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146655219
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yay! Vandaag gebeld dat men mij een contract wil aanbieden. Volgende week word ik gebeld voor het gesprek en dan kan ik 1 december beginnen. *O*
Gefeliciteerd. :)
Hallon!
pi_146655431
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yay! Vandaag gebeld dat men mij een contract wil aanbieden. Volgende week word ik gebeld voor het gesprek en dan kan ik 1 december beginnen. *O*
Gefeliciteerd! *O*

Ik lurk al een tijdje mee, nu ook maar eens posten. Ben al vanaf mei op de uitkijk naar PhD plekken (was in augustus klaar met master, daarna studentassistentschap en een extra statistiek vak gedaan wat over een maand klaar is ter invulling van mn tijd) en twee weken geleden kwam er een vacature online die echt perfect voor mij is. Morgen sluit de reactietermijn en heb vanmiddag m'n sollicitatie de deur uit gedaan. En nu maar wachten... meestal geven ze wel binnen 2 weken een reactie. Hopen op een gesprek! M'n stage begeleidster gaf wel aan dat ze gek zijn als ze me niet uitnodigen, en ik weet ook wel dat ik gewoon een goed cv heb, maar toch ben ik zenuwachtig. Ik wil deze zo graag :).
pi_146655988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yay! Vandaag gebeld dat men mij een contract wil aanbieden. Volgende week word ik gebeld voor het gesprek en dan kan ik 1 december beginnen. *O*
Gefeliciteerd! Is het ook leuk werk of zomaar een job?
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:39:58 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146662167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:09 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is het ook leuk werk of zomaar een job?
Het lijkt leuk werk te worden. Bij een leuk bedrijf. Wel wat reistijd elke dag, maar dat heb ik ervoor over.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146663511
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

Ik lurk al een tijdje mee, nu ook maar eens posten. Ben al vanaf mei op de uitkijk naar PhD plekken (was in augustus klaar met master, daarna studentassistentschap en een extra statistiek vak gedaan wat over een maand klaar is ter invulling van mn tijd) en twee weken geleden kwam er een vacature online die echt perfect voor mij is. Morgen sluit de reactietermijn en heb vanmiddag m'n sollicitatie de deur uit gedaan. En nu maar wachten... meestal geven ze wel binnen 2 weken een reactie. Hopen op een gesprek! M'n stage begeleidster gaf wel aan dat ze gek zijn als ze me niet uitnodigen, en ik weet ook wel dat ik gewoon een goed cv heb, maar toch ben ik zenuwachtig. Ik wil deze zo graag :).
Ik heb een paar maanden terug een PhD positie aangeboden gekregen, maar heb de functie niet aangenomen. Wel fijn dat zoiets gewoon uit het niets (nja uit het niets, had nogal een goede thesis geschreven) naar mij werd gecommuniceerd ipv dat ik al die moeite zoals jou moest doen om het te krijgen. Maar als je het graag wilt ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Syntix op 14-11-2014 22:34:46 ]
pi_146665140
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het lijkt leuk werk te worden. Bij een leuk bedrijf. Wel wat reistijd elke dag, maar dat heb ik ervoor over.
Dat is goed om te horen! Maak er het beste van.
pi_146667233
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:12 schreef Syntix het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden terug een PhD positie aangeboden gekregen, maar heb de functie niet aangenomen. Wel fijn dat zoiets gewoon uit het niets (nja uit het niets, had nogal een goede thesis geschreven) naar mij werd gecommuniceerd ipv dat ik al die moeite zoals jou moest doen om het te krijgen. Maar als je het graag wilt ^O^
Dat is idd fijn! Ik heb het nadeel dat er weinig plekken zijn waarvan ik en het onderwerp, en de doelgroep, en de verhouding praktisch werk/schrijven en de stad leuk vind. Ben behoorlijk kieskeurig ;). Sinds mei zijn er maar 3 plekken geweest die ik leuk genoeg vond om te solliciteren, incl deze. Bij de een ben ik als 1 vd 87 uitgenodigd ondanks niet helemaal aansluitende achtergrond, bij de ander niet; daar waren 140 sollicitaties en had ik niet echt aansluitende achtergrond maar mailden ze wel dat ze erg onder de indruk waren van mijn ervaring met onderzoek doen en dat ze me op de reserve lijst hadden gezet. Dus opzich heb ik wel goede hoop. Plus dat ik ook echt denk dat ik heel goed in dit onderzoek pas. Maar ja, nu zij nog :)
pi_146667813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:40 schreef Copthorne het volgende:
Ik had gister een sollicitatiegesprek en dat ging wel goed, maar één van de twee heren met wie ik een gesprek had was stuitend arrogant. Hij zei dat ik een neutrale indruk op hem maakte, hij zat onderuit gezakt op zijn stoel verveeld over zijn voorhoofd te wrijven en uit het raam te kijken. De andere man was wel geïnteresseerd en stelde vragen en toen hij aan zijn collega vroeg of die nog vragen had, zei de man: "Neuh". Daarnaast vroeg de arrogante man dingen waarvan ik me afvraag of je dat kunt vragen. Bijvoorbeeld waar ik precies woon, wat mijn ouders doen (hij wilde wat meer over mijn sociale achtergrond weten) en hij vroeg zelfs naar mijn relatiestatus (bent u vrijgezel of heeft u een vriendin?). Dat ging allemaal best ver vond ik na afloop.
Dat zijn vaak standaard vragen hoor, zou niet weten waarom dat niet zou mogen en zegt echt wel iets over een sollicitant.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 15 november 2014 @ 07:30:34 #183
296595 foodlover
live and learn
pi_146672332
Hi,

Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over het volgende:
Donderdag had ik een 2e gesprek bij een modern, jong bedrijf, werkzaamheden sluiten heel erg aan bij mijn ervaring. Gesprekspartners toonden zichtbaar interesse en spraken uit dat ik goed zou kunnen passen.

Gisteren zou ik de uitslag krijgen. Ik had gerekend op "ja" of "nee" maar men gaf aan dat ze allemaal enthousiast over me zijn maar er nog een kandidaat is waar ze eerst de sollicitatieprocedure mee willen afronden. Dat erg nog een kandidaat is was voor mij een verrassing, niet kunnen opmaken uit eerdere gesprekken terwijl we wel degelijk gesproken hebben over dit onderwerp. Die kandidaat heeft woensdag een gesprek daarna hoor ik het.

Ik vind het een super functie en leuk bedrijf maar zie een lange procedure niet zitten. Ik weet dat 1 van de beslissers vanaf nu tot eind november op vakantie is.
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:16:04 #184
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146672884
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 07:30 schreef foodlover het volgende:
Hi,

Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over het volgende:
Donderdag had ik een 2e gesprek bij een modern, jong bedrijf, werkzaamheden sluiten heel erg aan bij mijn ervaring. Gesprekspartners toonden zichtbaar interesse en spraken uit dat ik goed zou kunnen passen.

Gisteren zou ik de uitslag krijgen. Ik had gerekend op "ja" of "nee" maar men gaf aan dat ze allemaal enthousiast over me zijn maar er nog een kandidaat is waar ze eerst de sollicitatieprocedure mee willen afronden. Dat erg nog een kandidaat is was voor mij een verrassing, niet kunnen opmaken uit eerdere gesprekken terwijl we wel degelijk gesproken hebben over dit onderwerp. Die kandidaat heeft woensdag een gesprek daarna hoor ik het.

Ik vind het een super functie en leuk bedrijf maar zie een lange procedure niet zitten. Ik weet dat 1 van de beslissers vanaf nu tot eind november op vakantie is.
Ook verder kijken, maar verder lijkt me dat je nog steeds een goede kans maakt daar.
Je hebt nou eenmaal die procedure niet in de hand. Of je moet er vanaf zien, maar als je het een leuke functie vindt, dan lijkt me dat geen optie.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:30:51 #185
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146673020
Dilemma's dilemma's....ik heb een vacature gezien die mij ontzettend leuk lijkt, maar dat betekent dat ik elke dag 2x1,5u reistijd heb. Voordeel is, ik stap einde van de straat op de trein en daar anderhalf uur later voor de deur uit, dus muziekje op en nog een beetje suffen is goed mogelijk.
Ik ga het denk ik maar gewoon proberen, mocht ik überhaupt op een eerste gesprek komen zie ik daarna wel weer.
Wordt ook mijn eerste sollicitatie op basis van eigen brief ipv W&S, dus is sowieso een goede oefening.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:37:38 #186
296595 foodlover
live and learn
pi_146673072
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:30 schreef Uccie het volgende:
Dilemma's dilemma's....ik heb een vacature gezien die mij ontzettend leuk lijkt, maar dat betekent dat ik elke dag 2x1,5u reistijd heb. Voordeel is, ik stap einde van de straat op de trein en daar anderhalf uur later voor de deur uit, dus muziekje op en nog een beetje suffen is goed mogelijk.
Ik ga het denk ik maar gewoon proberen, mocht ik überhaupt op een eerste gesprek komen zie ik daarna wel weer.
Wordt ook mijn eerste sollicitatie op basis van eigen brief ipv W&S, dus is sowieso een goede oefening.
Zou het inderdaad proberen, scheel wel een boel als je einde van de straat in de trein kunt stappen en dus zonder overstappen het werk kunt bereiken.

Succes!
pi_146673148
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:30 schreef Uccie het volgende:
Dilemma's dilemma's....ik heb een vacature gezien die mij ontzettend leuk lijkt, maar dat betekent dat ik elke dag 2x1,5u reistijd heb. Voordeel is, ik stap einde van de straat op de trein en daar anderhalf uur later voor de deur uit, dus muziekje op en nog een beetje suffen is goed mogelijk.
Ik ga het denk ik maar gewoon proberen, mocht ik überhaupt op een eerste gesprek komen zie ik daarna wel weer.
Wordt ook mijn eerste sollicitatie op basis van eigen brief ipv W&S, dus is sowieso een goede oefening.
Gewoon proberen. En als het werk leuk is, is verhuizen dan geen optie voor je?
  zaterdag 15 november 2014 @ 10:53:31 #188
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146673927
Nee verhuizen ga ik niet voor 1,5u reistijd. Heb nu al regelmatig langere reistijd. Maar was eigenlijk opzoek naar werk dichterbij. Omdat ik de files zat ben.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146680460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat zijn vaak standaard vragen hoor, zou niet weten waarom dat niet zou mogen en zegt echt wel iets over een sollicitant.
Van mij mogen ze het ook vragen hoor. Maar is waar ik woon, wat mijn ouders doen en of ik een relatie heb echt relevant voor een baan? Wat zegt het over mij dat ik op mijn 25ste vrijgezel ben bijvoorbeeld?
Copthorne 2.0
pi_146680714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:10 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik wist niet goed wat ik moest antwoorden en ik twijfelde bij het geven van mijn antwoord (uiteindelijk heb ik aangegeven dat een middelgroot kantoor overzichtelijker is, ik had het beter op "persoonlijke benadering" kunnen gooien), maar het hele sollicitatiegesprek liep sowieso stroef. Ik heb deze ochtend al een telefoontje gehad dat ik niet door ben naar de volgende gespreksronde helaas.

Ik heb vanmiddag wel een tweede gesprek ergens anders (terwijl ik ervan overtuigd was dat het eerste gesprek stroef en vrij matig was). Ik ben best zenuwachtig, want ik weet niet goed wat ik moet verwachten.
Een tip die ik laatst hoorde, is om evt. ook eens bij bedrijven die geen vacature hebben te vragen of je vrijblijvend een gesprek mag hebben. Heb ik laatst ook gedaan. Op die manier kun je evt. wat beter aftasten wat verschillende bedrijven doen etc. en kun je daarna voor jezelf gerichter zoeken en ook beter beargumenteren waarom je precies ergens wil werken.

Plus dat als er een klik is, dat een bedrijf je naam dan kan onthouden voor als er in de toekomst toch een vacature komt.

Succes i.i.g.!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 14:53:42 ]
pi_146694760
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Een tip die ik laatst hoorde, is om evt. ook eens bij bedrijven die geen vacature hebben te vragen of je vrijblijvend een gesprek mag hebben. Heb ik laatst ook gedaan. Op die manier kun je evt. wat beter aftasten wat verschillende bedrijven doen etc. en kun je daarna voor jezelf gerichter zoeken en ook beter beargumenteren waarom je precies ergens wil werken.

Plus dat als er een klik is, dat een bedrijf je naam dan kan onthouden voor als er in de toekomst toch een vacature komt.

Succes i.i.g.!
Heel erg bedankt! :)

Ik kreeg laatst van een recruiter ook de tip om open sollicitaties naar kantoren te sturen. Ik ga zeker contact opnemen met kantoren bij mij in de buurt. ;)
Copthorne 2.0
pi_146694857
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 07:30 schreef foodlover het volgende:
Hi,

Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over het volgende:
Donderdag had ik een 2e gesprek bij een modern, jong bedrijf, werkzaamheden sluiten heel erg aan bij mijn ervaring. Gesprekspartners toonden zichtbaar interesse en spraken uit dat ik goed zou kunnen passen.

Gisteren zou ik de uitslag krijgen. Ik had gerekend op "ja" of "nee" maar men gaf aan dat ze allemaal enthousiast over me zijn maar er nog een kandidaat is waar ze eerst de sollicitatieprocedure mee willen afronden. Dat erg nog een kandidaat is was voor mij een verrassing, niet kunnen opmaken uit eerdere gesprekken terwijl we wel degelijk gesproken hebben over dit onderwerp. Die kandidaat heeft woensdag een gesprek daarna hoor ik het.

Ik vind het een super functie en leuk bedrijf maar zie een lange procedure niet zitten. Ik weet dat 1 van de beslissers vanaf nu tot eind november op vakantie is.
Het feit al dat ze ng iemand willen uitnodigen laat al zien dat

1. ze twijfels over jou hebben
2. die andere persoon een geweldige CV heeft.

Mijn ervaring, en dat zijn er veel, is dat je verder moet zoeken en de hoop niet meer moet hebben. Als ze je geweldig vonden, dan zouden ze niet verder zoeken.

ivm vakantie wordt het naar alle waarschijnlijkheid doorgetrokken tot volgend jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146695170
Erm. Het gaat om een tweede gesprek. Over het algemeen is het zo dat je daarbij niet de enige bent.

Eerste gesprek: kennismaking en aansluiting bij bedrijf
Tweede gesprek: dieper ingaan op ervaring en werkzaamheden.

Globaal, want dat kan overal anders zijn, maar dat is mijn ervaring. Het is echt niet zo dat ze aan die user twijfelen omdat er nog een andere kandidaat is. Er is niet één ideale kandidaat, natuurlijk...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_146702420
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Erm. Het gaat om een tweede gesprek. Over het algemeen is het zo dat je daarbij niet de enige bent.

Eerste gesprek: kennismaking en aansluiting bij bedrijf
Tweede gesprek: dieper ingaan op ervaring en werkzaamheden.

Globaal, want dat kan overal anders zijn, maar dat is mijn ervaring. Het is echt niet zo dat ze aan die user twijfelen omdat er nog een andere kandidaat is. Er is niet één ideale kandidaat, natuurlijk...
Er is veel aanbod voor een vacature en bedrijven zitten in de luxe positie dat ze uit velen kunnen kiezen en weinig bieden.
  zondag 16 november 2014 @ 10:21:43 #195
296595 foodlover
live and learn
pi_146704934
Bedankt voor de reacties tot zover, ik vind het maar spannend, zenuwslopend bijna. }:|
pi_146705818
Ik heb een concreet aanbod gekregen van een ander bedrijf dat me doet twijfelen of ik op dit moment een nieuwe stap moet maken.

Huidige baan:
• ± 3-4 jaar werkzaam, eerste baan na mijn studie met vast contract
• relatief klein bedrijf; zeer beperkte mogelijkheden tot groei qua functies
[*[ werk voor grote Europese bedrijven, waardoor ik ook met enige regelmaat in het buitenland zit
• ik ben een specialist binnen mijn vakgebied
• reistijd (enkel) is 45 minuten met de auto; geen files
• verschillende problemen binnen dit bedrijf tussen afdelingen bestaan al een aantal jaar en gaan niet op korte termijn opgelost worden

Aanbod:
• groter bedrijf met groeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden
[*[ groeiend bedrijf met aansprekende klanten in Nederland
• nieuwe branche waar ik slechts beperkte kennis in heb
• reistijd (enkel) is ± 1,5 uur met de auto; groter risico op files (randstad)
• klanten primair in Nederland, dus niet of slechts beperkt naar het buitenland
• jaarcontract dat omgezet wordt naar vast contract bij goed presteren

De arbeidsvoorwaarden tussen de bedrijven zijn vergelijkbaar. In het nieuwe aanbod ga ik er iets op vooruit en krijg een lease-auto waardoor die kosten ook weg gaan vallen.

Ik twijfel omdat ik tegen de reistijd op zie en het effect dat het heeft op mijn thuissituatie. Ik ben op dit moment niet in de positie om te verhuizen en tijd doorbrengen met mijn partner is belangrijk

Wat zouden zaken zijn waarop ik mijn keuze moet bepalen?
  zondag 16 november 2014 @ 11:29:25 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146705897
Je werkt om te leven, niet andersom. Drie uur reistijd per dag, in het beste geval, gaat ten koste van de tijd voor je partner. Ik zie zo maar weinig redenen om het wel te doen. Iets meer loon, maar je begint weer onderaan, je bent je buitenlandreizen kwijt en zo...

Ik zou blijven zitten waar je zit.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146706004
quote:
5s.gif Op zondag 16 november 2014 11:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat zouden zaken zijn waarop ik mijn keuze moet bepalen?
Lastig dilemma. 1,5 uur (enkeltje) reizen plus het vooruitzicht op een (onvoorspelbare) file, zou mij opbreken. Wat die problemen tussen afdelingen (huidige baan) betreft: ik ben nog geen bedrijf tegengekomen waar dat gladjes verliep, mede door de halstarrige houding van managers, neem ik meestal al bij voorbaat aan dat er ergens wel wat schort aan de samenwerking en de comminicatie.

Ik jouw geval zou ik het switchen nog een tijd uitstellen, totdat het thuis wat rustiger is en je eventueel een verhuizing samen kunt doen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_146706277
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je werkt om te leven, niet andersom. Drie uur reistijd per dag, in het beste geval, gaat ten koste van de tijd voor je partner. Ik zie zo maar weinig redenen om het wel te doen. Iets meer loon, maar je begint weer onderaan, je bent je buitenlandreizen kwijt en zo...

Ik zou blijven zitten waar je zit.
Qua reistijd heb je daar absoluut gelijk in. Ik probeer te bekijken in hoeverre thuiswerken dat voor mij op zou kunnen vangen.

Daarnaast bestaat er wellicht een mogelijkheid om iets aan mijn voorwaarden bij mijn huidige bedrijf te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Lastig dilemma. 1,5 uur (enkeltje) reizen plus het vooruitzicht op een (onvoorspelbare) file, zou mij opbreken. Wat die problemen tussen afdelingen (huidige baan) betreft: ik ben nog geen bedrijf tegengekomen waar dat gladjes verliep, mede door de halstarrige houding van managers, neem ik meestal al bij voorbaat aan dat er ergens wel wat schort aan de samenwerking en de comminicatie.

Ik jouw geval zou ik het switchen nog een tijd uitstellen, totdat het thuis wat rustiger is en je eventueel een verhuizing samen kunt doen.
Het effect van de reistijd is voor mij op dit moment nu moeilijk in te schatten over de langere termijn. Het lijkt me op een bepaalde manier weggooien van tijd.

Een verhuizing samen zie ik niet zo snel gebeuren. We hebben recent een huis gekocht met de intentie om hier een aantal jaren te blijven wonen. Daarnaast zie ik mijn partner niet zo snel gelukkig worden in de randstad.
pi_146706481
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 11:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het effect van de reistijd is voor mij op dit moment nu moeilijk in te schatten over de langere termijn. Het lijkt me op een bepaalde manier weggooien van tijd.

Een verhuizing samen zie ik niet zo snel gebeuren. We hebben recent een huis gekocht met de intentie om hier een aantal jaren te blijven wonen. Daarnaast zie ik mijn partner niet zo snel gelukkig worden in de randstad.
Die reistijd is ook gedeeltelijk zonde, tenzij je in de trein nog iets nuttigs kunt doen. Niet dat dat mij ooit gelukt is......

Als je partner daar niet gelukkig ziet worden (ik was het daar wel btw), zie er dan vanaf. Er komen meer kansen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_146707237
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Die reistijd is ook gedeeltelijk zonde, tenzij je in de trein nog iets nuttigs kunt doen. Niet dat dat mij ooit gelukt is......

Als je partner daar niet gelukkig ziet worden (ik was het daar wel btw), zie er dan vanaf. Er komen meer kansen.
Met de trein reizen is niet echt realistisch. Het hoofdkantoor zelf is qua ligging niet ideaal voor het OV en als ik naar klanten door het land moet dan brengt het OV je in veel gevallen ook niet precies waar je zijn moet. Had die optie ook al bekeken, maar daar wordt niet actief op gestuurd binnen het bedrijf.

Ik denk dat ik voor vanmiddag weer voldoende heb om over na te denken.
  zondag 16 november 2014 @ 14:20:25 #202
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146709210
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 12:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Met de trein reizen is niet echt realistisch. Het hoofdkantoor zelf is qua ligging niet ideaal voor het OV en als ik naar klanten door het land moet dan brengt het OV je in veel gevallen ook niet precies waar je zijn moet. Had die optie ook al bekeken, maar daar wordt niet actief op gestuurd binnen het bedrijf.

Ik denk dat ik voor vanmiddag weer voldoende heb om over na te denken.
Ik heb op moment hetzelfde dilemma en hoe meer ik er over denk, hoe minder aantrekkelijk het me lijkt. Heb nu 10 jaar heel veel woon-werk km's afgelegd en ben het eigenlijk gewoon zat om per dag >12u van huis te zijn. Maar waarom ga je niet op gesprek, dan kun je vragen wat de mogelijkheden zijn omtrent thuiswerken, klanten toegewezen kregen in jouw regio. Wellicht hebben ze een vestiging dichter bij jou in de buurt waar je 1 of 2 dagen zou kunnen werken. Je kan er altijd nog vanaf zien.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146711157
quote:
3s.gif Op zondag 16 november 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb op moment hetzelfde dilemma en hoe meer ik er over denk, hoe minder aantrekkelijk het me lijkt. Heb nu 10 jaar heel veel woon-werk km's afgelegd en ben het eigenlijk gewoon zat om per dag >12u van huis te zijn. Maar waarom ga je niet op gesprek, dan kun je vragen wat de mogelijkheden zijn omtrent thuiswerken, klanten toegewezen kregen in jouw regio. Wellicht hebben ze een vestiging dichter bij jou in de buurt waar je 1 of 2 dagen zou kunnen werken. Je kan er altijd nog vanaf zien.
Ik heb het eerste gesprek en tweede interview al achter de rug. Heb nu een concreet aanbod gekregen en ben aan het bedenken hoe ik daar nu verder mee moet.

Ga maandag wel vragen in hoeverre thuiswerken tot de mogelijkheden behoort, al is het maar 1 dag in de week.
  zondag 16 november 2014 @ 16:00:00 #204
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146711336
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 15:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb het eerste gesprek en tweede interview al achter de rug. Heb nu een concreet aanbod gekregen en ben aan het bedenken hoe ik daar nu verder mee moet.

Ga maandag wel vragen in hoeverre thuiswerken tot de mogelijkheden behoort, al is het maar 1 dag in de week.
Oh sorry, dat had ik niet begrepen.
Ik zou ook vragen, als thuiswerken inderdaad een optie is, of dat al door mensen gedaan wordt en of er restricties aan zijn. Bij ons is bijvoorbeeld parttime werken een mogelijkheid, maar omdat maar heel weinig dat doen, is het voor de parttimers best lastig te handhaven. De werkhoeveelheid is eigenlijk niet aangepast en collega's/leidinggevenden verwachten nog steeds dat die mensen bereikbaar zijn.
Anders heb je straks een thuiswerkdag en blijkt dat ze allerlei overleggen op die dag inplannen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 16 november 2014 @ 19:11:35 #205
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_146718148
Ik zit nu op zo'n 3 uur reistijd per dag en moet zeggen dat het reizen/rijden wel went, maar het minder vrije tijd over houden niet. Helaas is in mijn regio erg weinig te vinden in mijn vakgebied zonder stappen terug te doen in functie en beloning, dus ik hobbel maar door. Gelukkig is m'n werk wel de moeite waard voor mij. :)
Mijn advies is: niet doen als je je dat kunt veroorloven.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_146721833
Ik heb zo'n 2 -2,5 uur reistijd (afhankelijk welke locatie) per dag.
En het is inderdaad een aanslag op je prive-leven.
Merk dat ik zelf niet meer zoveel zin heb om in de avond af te spreken of te sporten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146742222
Ik heb een vraag trouwens, ik werk nu maar 16 uur epr week maar woon nog wel thuis, heb ik hier recht op een aanvullende uitkering of iets of hoe werkt dat?

2 sollicitaties nu de afgelopen week afgewezen, nu wachten op de beste van de 3 waarbij ik geen concurrenten heb maar het alleen om een 'go' gaat binnen het bedrijf.
pi_146744188
Hoe bereiden jullie je perfect voor op een gesprek?

Heb donderdag een sollicitatie bij de perfecte functie, nu nog binnen koppen :)

Zit te denken om de vacature uit te schrijven dus alvast enkele situaties uitschrijven waaruit blijkt dat ik ... ... ... ben. Verder de standaard vragen voorbereiden en mij goed in lezen. Heb de site aandachtig door gelezen en heb volgens mij een prima indruk van het bedrijf. Ben ik nog iets vergeten?
  maandag 17 november 2014 @ 15:49:43 #209
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146744292
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe bereiden jullie je perfect voor op een gesprek?

Heb donderdag een sollicitatie bij de perfecte functie, nu nog binnen koppen :)

Zit te denken om de vacature uit te schrijven dus alvast enkele situaties uitschrijven waaruit blijkt dat ik ... ... ... ben. Verder de standaard vragen voorbereiden en mij goed in lezen. Heb de site aandachtig door gelezen en heb volgens mij een prima indruk van het bedrijf. Ben ik nog iets vergeten?
Ik weet niet wat ze doen, maar zou nog nagaan of er dingen in het nieuws spelen die de onderneming raken of invloed kunnen zijn op de functie, bijvoorbeeld vanuit de politiek ofzo.
Geen idee of zoiets relevant is voor jou.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146765428
Het is een software bedrijf dus veel met de politiek hebbben ze niet te maken maar toch bedankt voor je tips.

@Sky, jij had toch laatst veel gesprekken gevoerd. Deed je nog iets speciaals vooraf?
pi_146765483
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe bereiden jullie je perfect voor op een gesprek?

Hoe vaak ben je al op gesprek geweest?
Jezelf zijn is vaak het beste.
pi_146765798
Eerste keer bij dit bedrijf. Ja ben ook altijd wel mezelf maar probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. Niet dat ik volgens mij veel kan doen. De site goed door gelezen, CV/brief nog eens gechecked en dan zullen we het zien.
pi_146765898
Standaard antwoord maar verdiep je zo veel mogelijk in bedrijf waar je wil werken en dan is het verder afhankelijk van de personen waarmee je gesprek hebt.
pi_146765916
Klikt dat niet dan kun je het schudden.
pi_146766645
Ja eens, vaak weet de werkgever al na 5 min of die je wilt of niet.
Hopelijk is er een goede klik.
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:38:05 #216
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146769018
:D Ik ben deze week aangeboden als kandidaat via een W&S-bureau en mag a.s. donderdag meteen op gesprek. En vrijdag heb ik ook nog een oriënterend gesprek bij een bedrijf om te kijken of ik ga reageren op een vacature daar.
Ineens is het niet zo erg dat ik werd afgewezen op de vacature die mij zo geweldig leek....want bij nader inzien vraag ik me af of die zo geweldig was.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:14:22 #217
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146770007
Welke vacature zoeksite vinden jullie het best?
En hoe zoeken jullie online naar passende vacatures?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146770782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:14 schreef dikkedaniel het volgende:
Welke vacature zoeksite vinden jullie het best?
En hoe zoeken jullie online naar passende vacatures?
vacaturebanknotariaat.nl, maar dat is heel specifiek natuurlijk.

Verder kan indeed.nl handig zijn. Nationalevacaturebank.nl vind ik persoonlijk erg slecht. Veel vacatures die meerdere keren worden aangeboden en veel stages en werkervaringsplekken en dat soort onzin.
Copthorne 2.0
pi_146778945
Niet te geloven, 4 afwijzingen op 1 dag. De moed zakt je in de schoenen zo. Normaal ben ik echt positief maar dit slaat alles.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 18 november 2014 @ 17:47:50 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146779943
Donderdag aanbiedingsgesprek *O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146780080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Donderdag aanbiedingsgesprek *O*
Gefeliciteerd *O*
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 18 november 2014 @ 18:02:35 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146780337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:06 schreef El_Thijs het volgende:
Niet te geloven, 4 afwijzingen op 1 dag. De moed zakt je in de schoenen zo. Normaal ben ik echt positief maar dit slaat alles.
Kreeg je nog redenen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 18 november 2014 @ 18:36:22 #223
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146781244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:06 schreef El_Thijs het volgende:
Niet te geloven, 4 afwijzingen op 1 dag. De moed zakt je in de schoenen zo. Normaal ben ik echt positief maar dit slaat alles.
Ik neem gewoon mn telefoon niet meer op.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146781363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Donderdag aanbiedingsgesprek *O*
Van harte! ^O^
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:16:25 #225
296595 foodlover
live and learn
pi_146782503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Donderdag aanbiedingsgesprek *O*
Gefeliciteerd!
pi_146786407
Ik heb een open sollicitatie gedaan. Het bedrijf kon geen personeel aannemen omdat de locatie nog niet zeker was. Ik kan komende week wel dinsdag en woensdag werken. Het is toch hoopgevend ondanks het gegeven. :D
pi_146787855
Vandaag per e-mail een afwijzing ontvangen met de tekst:

quote:
Jammer genoeg voor u bent u niet één van de geselecteerde personen.
Klinkt dit niet een beetje arrogant? :X
Copthorne 2.0
  dinsdag 18 november 2014 @ 21:42:24 #228
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_146788720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:25 schreef Copthorne het volgende:
Vandaag per e-mail een afwijzing ontvangen met de tekst:

[..]

Klinkt dit niet een beetje arrogant? :X
Er staat nog net niet "nananananaa" achter. :P
pi_146795323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:25 schreef Copthorne het volgende:
Vandaag per e-mail een afwijzing ontvangen met de tekst:

[..]

Klinkt dit niet een beetje arrogant? :X
Ik lees meestal alleen de koptekst nog om dit soort zinnen te vermijden. Beter voor je mentaliteit en humeur. ;)
pi_146797915
Beetje klaar met mijn werk (werk in een winkel) en wil toch de accountmanager kant op en dan met name internationaal. Aanstaande donderdag direct gesprek met de directeur van de Europese tak van een Chinese firma volledig in het Engels, dat gaat nog wat worden :P
pi_146806517
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Er staat nog net niet "nananananaa" achter. :P
Nou inderdaad. Zo'n toontje heeft het, waarschijnlijk onbedoeld, wel.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:01 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik lees meestal alleen de koptekst nog om dit soort zinnen te vermijden. Beter voor je mentaliteit en humeur. ;)
Ik lees het toch altijd even door. Meestal is het een standaardtekst, soms is het een erg vriendelijke e-mail (had ik maandag) en soms krijg je een reactie die erg arrogant overkomt.

Vandaag is trouwens weer zo'n dag met weinig geschikte vacatures. Ik ben nu even buiten mijn vakgebied en onder mijn opleidingsniveau aan het zoeken en ook daar zijn enkel vacatures die maar middelmatig interessant zijn.
Copthorne 2.0
pi_146806586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:06 schreef El_Thijs het volgende:
Niet te geloven, 4 afwijzingen op 1 dag. De moed zakt je in de schoenen zo. Normaal ben ik echt positief maar dit slaat alles.
Kut man! Morgen drie gesprekken op één dag, kan snel gaan zeg. Verder bij een bedrijf al het tweede gesprek ingepland en er lopen nog twee leuke zaken. Druk weekje zeg maar voelt echt goed zo.
pi_146806670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:30 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kut man! Morgen drie gesprekken op één dag, kan snel gaan zeg. Verder bij een bedrijf al het tweede gesprek ingepland en er lopen nog twee leuke zaken. Druk weekje zeg maar voelt echt goed zo.
Drie gesprekken! :o Ik had vorige week maandag twee gesprekken en dat vond ik al veel. :P Veel succes morgen. ;)

Overigens is er uit de drie sollicitatiegesprekken van vorige week weinig terecht gekomen. Van één kantoor kreeg ik twee dagen later telefonisch een afwijzing en bij twee andere kantoren lieten ze tijdens het gesprek duidelijk hun twijfel blijken. Ze vinden het moeilijk om me, door mijn gebrek aan relevante werkervaring, te plaatsen, zelfs voor startersfuncties.
Copthorne 2.0
pi_146807687
Hoe kan je dan ooit beginnen in een startersfunctie ? De gesprekken zeggen helemaal niks, daar ben ik wel achter gekomen. Zou pas blij zijn als het contract teken maar dan ben je zo tig weken verder.
  woensdag 19 november 2014 @ 15:41:07 #235
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146811049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Drie gesprekken! :o Ik had vorige week maandag twee gesprekken en dat vond ik al veel. :P Veel succes morgen. ;)

Overigens is er uit de drie sollicitatiegesprekken van vorige week weinig terecht gekomen. Van één kantoor kreeg ik twee dagen later telefonisch een afwijzing en bij twee andere kantoren lieten ze tijdens het gesprek duidelijk hun twijfel blijken. Ze vinden het moeilijk om me, door mijn gebrek aan relevante werkervaring, te plaatsen, zelfs voor startersfuncties.
Het zou leuk zijn als werkgevers zich eens realiseren dat een gemotiveerde werknemer die misschien een beetje meer sturing nodig heeft meer voor ze kan betekenen dan ze denken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146812563
quote:
3s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als werkgevers zich eens realiseren dat een gemotiveerde werknemer die misschien een beetje meer sturing nodig heeft meer voor ze kan betekenen dan ze denken.
+1.
Ik heb een beetje hetzelfde als Copthorne; bachelor HRM en Master Organisatie ontwikkeling gehaald maar alleen ervaring opgedaan als office manager (tijdens mn studie en na mn studie blijven 'hangen'). Ik heb wel veel stage ervaring maar dat is ondertussen alweer 5, 6 jaar geleden. Ondertussen ook nog naar het buitenland verhuisd. Hier krijg ik nu te maken met het feit dat ik te weinig ervaring heb voor een hr functie (buiten de taalbarriere) maar dat ik vrijwel zeker ook zo weer weg ben omdat ik 'onder mn niveau' solliciteer.

Ik heb ondertussen ook zo'n spijt dat ik überhaupt ooit die master heb gedaan; het was een oninteressante blablabla studie, ik heb er een studieschuld door en ik word wel uitgenodigd voor gesprekken als ik mn cv stuur met alleen mn bachelor diploma erop (al vinden ze me dan meestal alsnog te hoog geschoold.. kun je nagaan).

Sorry moet even de frustratie van me afschrijven.

Voor degene die nu lekker gaan; ik hoop dat alles lukt! En voor degene waarbij het om wat voor reden even niet loopt; blijf positief, je bent niet alleen en put moed uit de positieve verhalen hier!
pi_146813136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:30 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kut man! Morgen drie gesprekken op één dag, kan snel gaan zeg. Verder bij een bedrijf al het tweede gesprek ingepland en er lopen nog twee leuke zaken. Druk weekje zeg maar voelt echt goed zo.
Drie.. mijn max was altijd twee. Aan het eind van de tweede was ik helemaal gaar en aan het eind van mijn Latijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:49:59 #238
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146813159
Ik begrijp dat wel.
Nu zit ik in een andere situatie, ik ben geen starter maar ik wil een overstap maken naar een andere richting. Ik heb dus deels wel de ervaring, maar deels ook niet.
Ik heb dus de uitdaging om mensen te overtuigen dat ik snel genoeg nieuwe vaardigheden oppik. Maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Maar.....eens lukt het me :D
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146818454
quote:
3s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als werkgevers zich eens realiseren dat een gemotiveerde werknemer die misschien een beetje meer sturing nodig heeft meer voor ze kan betekenen dan ze denken.
Heb wel eens gehoord van direct leidinggevenden dat ze liever iemand hebben die heel graag wil maar misschien niet alle juiste vooropleidingen (of zelfs helemaal geen opleiding) heeft dan iemand met alle papieren maar die er verder ook niet zo'n zin in heeft. Meeste dingen zijj vrij makkelijk aan te leren aan gemotiveerde werknemers....maar ja dit soort dingen dringen niet echt door bij hrm heb ik het idee.
Hallon!
  woensdag 19 november 2014 @ 20:57:55 #240
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146821596
quote:
15s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Heb wel eens gehoord van direct leidinggevenden dat ze liever iemand hebben die heel graag wil maar misschien niet alle juiste vooropleidingen (of zelfs helemaal geen opleiding) heeft dan iemand met alle papieren maar die er verder ook niet zo'n zin in heeft. Meeste dingen zijj vrij makkelijk aan te leren aan gemotiveerde werknemers....maar ja dit soort dingen dringen niet echt door bij hrm heb ik het idee.
Nou ja. Ik denk dat ik na 10 jaar accountancy best wel in staat ben om een leuke financiële functie kan invullen.
En op basis van mijn profiel word ik ook wel uitgenodigd.
Ben ook nog niet zo lang bezig met solliciteren.
Toevallig morgen een eerste gesprek waar HR niet eens bijzit.
maar voorlopig blijft men opzoek naar het gouden schaap met 5 poten. Op elk niveau.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146821648
quote:
3s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:57 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nou ja. Ik denk dat ik na 10 jaar accountancy best wel in staat ben om een leuke financiële functie kan invullen.
En op basis van mijn profiel word ik ook wel uitgenodigd.
Ben ook nog niet zo lang bezig met solliciteren.
Toevallig morgen een eerste gesprek waar HR niet eens bijzit.
Dit slaat ook meer op de startersfuncties, het is duidelijk dat jij dat niet bent. :P
Hallon!
  woensdag 19 november 2014 @ 21:02:38 #242
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146821794
quote:
12s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dit slaat ook meer op de startersfuncties, het is duidelijk dat jij dat niet bent. :P
Ik denk dat het overal geldt hoor.
Als je wilt doorgroeien of overstappen moet je het ook steeds opnemen met mensen met meer of specifiekere ervaring.
En heb je 20 jaar ervaring...is er iemand met 10 jaar ervaring die goedkoper is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146822166
quote:
3s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als werkgevers zich eens realiseren dat een gemotiveerde werknemer die misschien een beetje meer sturing nodig heeft meer voor ze kan betekenen dan ze denken.
Inderdaad. Werkgevers staren zich blind op werkervaring, stages en nevenactiviteiten. Het zegt minder dan ze denken.
Copthorne 2.0
  woensdag 19 november 2014 @ 21:30:52 #244
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146823138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:11 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Inderdaad. Werkgevers staren zich blind op werkervaring, stages en nevenactiviteiten. Het zegt minder dan ze denken.
Ja, een bestuursfunctie bij een vereniging zegt toch niets over hoe je je (in jouw geval) notariële taken uitvoert.
Ik zie het bij ons weleens, komt er iemand in dienst die op papier geweldig is. Maar dan gaan ze aan de slag en valt het tegen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146825140
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:31 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

+1.
Ik heb een beetje hetzelfde als Copthorne; bachelor HRM en Master Organisatie ontwikkeling gehaald maar alleen ervaring opgedaan als office manager (tijdens mn studie en na mn studie blijven 'hangen'). Ik heb wel veel stage ervaring maar dat is ondertussen alweer 5, 6 jaar geleden. Ondertussen ook nog naar het buitenland verhuisd. Hier krijg ik nu te maken met het feit dat ik te weinig ervaring heb voor een hr functie (buiten de taalbarriere) maar dat ik vrijwel zeker ook zo weer weg ben omdat ik 'onder mn niveau' solliciteer.

Ik heb ondertussen ook zo'n spijt dat ik überhaupt ooit die master heb gedaan; het was een oninteressante blablabla studie, ik heb er een studieschuld door en ik word wel uitgenodigd voor gesprekken als ik mn cv stuur met alleen mn bachelor diploma erop (al vinden ze me dan meestal alsnog te hoog geschoold.. kun je nagaan).

Sorry moet even de frustratie van me afschrijven.

Voor degene die nu lekker gaan; ik hoop dat alles lukt! En voor degene waarbij het om wat voor reden even niet loopt; blijf positief, je bent niet alleen en put moed uit de positieve verhalen hier!
Gelukkig geef je het zelf al aan, maar met zulke flutstudies (HRM :') ) en "organisatie ontwikkeling" vraag je er ook gewoon om. Ik snap überhaupt niet wat mensen bezielt om een studie te doen die makkelijk als bachelor vak gegeven kan worden. In dit geval dus organisatie ontwikkeling. Daar hoef je geen hele master studie voor te doen.
  woensdag 19 november 2014 @ 22:18:48 #246
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146825281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:15 schreef Syntix het volgende:

[..]

Gelukkig geef je het zelf al aan, maar met zulke flutstudies (HRM :') ) en "organisatie ontwikkeling" vraag je er ook gewoon om. Ik snap überhaupt niet wat mensen bezielt om een studie te doen die makkelijk als bachelor vak gegeven kan worden. In dit geval dus organisatie ontwikkeling. Daar hoef je geen hele master studie voor te doen.
Een denigrerender post kon je niet verzinnen, of zo?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 20 november 2014 @ 00:10:44 #247
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_146830088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:15 schreef Syntix het volgende:

[..]

Gelukkig geef je het zelf al aan, maar met zulke flutstudies (HRM :') ) en "organisatie ontwikkeling" vraag je er ook gewoon om. Ik snap überhaupt niet wat mensen bezielt om een studie te doen die makkelijk als bachelor vak gegeven kan worden. In dit geval dus organisatie ontwikkeling. Daar hoef je geen hele master studie voor te doen.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een denigrerender post kon je niet verzinnen, of zo?
Toch zit er een kern van waarheid in.

Welke waarde denk je nou nog toe te kunnen voegen met zo'n generieke studie en 0,0 werkervaring?

Uiteindelijk gaat het erom dat je als persoon iets toevoegt aan een bedrijf, niet om wat je gestudeerd hebt. Dat je met die studie moeilijk een baan vindt was al bekend toen hiervoor gekozen werd...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_146836070
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een denigrerender post kon je niet verzinnen, of zo?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Toch zit er een kern van waarheid in.

Welke waarde denk je nou nog toe te kunnen voegen met zo'n generieke studie en 0,0 werkervaring?

Uiteindelijk gaat het erom dat je als persoon iets toevoegt aan een bedrijf, niet om wat je gestudeerd hebt. Dat je met die studie moeilijk een baan vindt was al bekend toen hiervoor gekozen werd...
Ik vind HRM juist wel interessant en dan vooral het psychologische aspect ervan, maar het blijkt maar weer dat veel studenten totaal niet nadenken over wat een leuke studie kan zijn EN interessant voor de werkgever/toekomst. Studies (masters) zoals organisatie ontwikkeling, management, strategisch management etc. zijn allemaal opleidingen die je makkelijk tijdens je bachelor vakken hebt kunnen leren en waar je zeker geen master voor hoeft te doen.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:23:39 #249
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146836409
Nu kan ik op dit moment met mn HBO Recht niet eens een magazijnbaantje vinden in de omgeving.

Mn WW uitkering is afgelopen en ik ben dus op mn spaargeld aan het leven. Ik denk dat ik geen recht heb op bijstand want ik heb nog ongeveer 5000¤ spaargeld en een auto met waarde van ong. ¤2000. Als alleenstaande mag je niet meer dan ¤5800 aN bezit hebben.

Hoe schatten ze bij de gemeente mijn 'bezit' lees auto? En zal ik toch proberen bijstand te krijgen of is dat zinloos?

Nogmaals ik kan op het moment zelfs geen ongeschoold baantje vinden.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_146837802
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:23 schreef dikkedaniel het volgende:
Nu kan ik op dit moment met mn HBO Recht niet eens een magazijnbaantje vinden in de omgeving.

Mn WW uitkering is afgelopen en ik ben dus op mn spaargeld aan het leven. Ik denk dat ik geen recht heb op bijstand want ik heb nog ongeveer 5000¤ spaargeld en een auto met waarde van ong. ¤2000. Als alleenstaande mag je niet meer dan ¤5800 aN bezit hebben.

Hoe schatten ze bij de gemeente mijn 'bezit' lees auto? En zal ik toch proberen bijstand te krijgen of is dat zinloos?

Nogmaals ik kan op het moment zelfs geen ongeschoold baantje vinden.
Een andere HBO bachelor geen optie? Of doorstuderen? ;(
  donderdag 20 november 2014 @ 12:39:16 #251
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146838367
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een andere HBO bachelor geen optie? Of doorstuderen? ;(
Ik heb hbo recht gedaan dus om door te studeren moet ik eerst een schakeljaar doen via de open uni. Dat is erg prijzig. Bovendien heb ik gewoon inkomen nodig om mn huur etc te betalen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  donderdag 20 november 2014 @ 13:57:35 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146840240
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 20 november 2014 @ 14:06:38 #253
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146840489
Gefeliciteerd LV *G*
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146840640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
Klinkt goed!! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 november 2014 @ 14:30:52 #255
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146841168
* Lord_Vetinari is happy :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146841322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
Wow da's lekker, gefeliciteerd!
pi_146841854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
Gefeliciteerd! Eindelijk weer aan de slag en nog een beter salaris eruit gesleept ook!
  donderdag 20 november 2014 @ 14:56:57 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146841946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:39 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Ik heb hbo recht gedaan dus om door te studeren moet ik eerst een schakeljaar doen via de open uni. Dat is erg prijzig. Bovendien heb ik gewoon inkomen nodig om mn huur etc te betalen.
:?

Sinds wanneer kan je geen schakeljaar doen bij een reguliere universiteit?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146842572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:10 schreef Syntix het volgende:

[..]


[..]

Ik vind HRM juist wel interessant en dan vooral het psychologische aspect ervan, maar het blijkt maar weer dat veel studenten totaal niet nadenken over wat een leuke studie kan zijn EN interessant voor de werkgever/toekomst. Studies (masters) zoals organisatie ontwikkeling, management, strategisch management etc. zijn allemaal opleidingen die je makkelijk tijdens je bachelor vakken hebt kunnen leren en waar je zeker geen master voor hoeft te doen.
Tja.. ieder zn mening, ik dacht juist dat ik er goed aan deed een extra master te volgen. Tijdens mn stages merkte ik dat ik, juist om het HR vak met meerwaarde uit kunnen voeren, meer moest weten en begrijpen van de strategische keuzes die een organisatie maakt. Bij bijna iedere stage hadden alle hr mensen idd ook een bachelor hr aangevuld met een gelijksoortige 'strategische' master opleiding - anders kwam je er überhaupt niet tussen; een wo was een vereiste.

Ik denk ook niet dat de keuze op zich verkeerd was. Het is nu alleen niet meer wat ik wil doen en waar ik nu woon is een wo opleiding veel minder van belang. En dus zie ik nu even de meerwaarde er niet meer van in.

Maar laten we weer ontopic gaan.
  donderdag 20 november 2014 @ 16:16:43 #260
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_146844367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

:?

Sinds wanneer kan je geen schakeljaar doen bij een reguliere universiteit?
Dat kan maar bij een paar uni's en daarvoor geldt een strenge selectie en je kan enkel in september beginnen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  donderdag 20 november 2014 @ 19:49:46 #261
296595 foodlover
live and learn
pi_146850437
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 07:30 schreef foodlover het volgende:
Hi,

Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over het volgende:
Donderdag had ik een 2e gesprek bij een modern, jong bedrijf, werkzaamheden sluiten heel erg aan bij mijn ervaring. Gesprekspartners toonden zichtbaar interesse en spraken uit dat ik goed zou kunnen passen.

Gisteren zou ik de uitslag krijgen. Ik had gerekend op "ja" of "nee" maar men gaf aan dat ze allemaal enthousiast over me zijn maar er nog een kandidaat is waar ze eerst de sollicitatieprocedure mee willen afronden. Dat erg nog een kandidaat is was voor mij een verrassing, niet kunnen opmaken uit eerdere gesprekken terwijl we wel degelijk gesproken hebben over dit onderwerp. Die kandidaat heeft woensdag een gesprek daarna hoor ik het.

Ik vind het een super functie en leuk bedrijf maar zie een lange procedure niet zitten. Ik weet dat 1 van de beslissers vanaf nu tot eind november op vakantie is.
Vandaag werd ik gebeld, willen me begin volgende week laten kennismaken met collega's, koffie drinken, geen sollicitatiecommissie met cv op tafel (ik citeer). Daarna bieden ze me contract aan per 1/1/15.

Wat vinden jullie hiervan, wie heeft dit al eens gedaan?
pi_146850647
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
Gefeliciteerd, coyote!
  donderdag 20 november 2014 @ 20:00:27 #263
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_146850779
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:49 schreef foodlover het volgende:

[..]

Vandaag werd ik gebeld, willen me begin volgende week laten kennismaken met collega's, koffie drinken, geen sollicitatiecommissie met cv op tafel (ik citeer). Daarna bieden ze me contract aan per 1/1/15.

Wat vinden jullie hiervan, wie heeft dit al eens gedaan?
Nooit gedaan, maar het klinkt toch goed? In elk geval jong en modern zoals je het bedrijf al noemde. Afwijken van het platgetreden pad kan ik alleen maar toejuichen eigenlijk.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_146851062
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:49 schreef foodlover het volgende:

[..]

Vandaag werd ik gebeld, willen me begin volgende week laten kennismaken met collega's, koffie drinken, geen sollicitatiecommissie met cv op tafel (ik citeer). Daarna bieden ze me contract aan per 1/1/15.

Wat vinden jullie hiervan, wie heeft dit al eens gedaan?
Ik, mijn huidige baan. Alleen was het voor mij het 2e gesprek, was best apart toen ik ineens achter m'n buro gezet werd met een kop koffie (hebben geen kantine). Toen nog even met HR om de tafel gezeten en het was rond. Ging heel ongedwongen, vond dat wel prettig.
pi_146857636
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:49 schreef foodlover het volgende:

[..]

Vandaag werd ik gebeld, willen me begin volgende week laten kennismaken met collega's, koffie drinken, geen sollicitatiecommissie met cv op tafel (ik citeer). Daarna bieden ze me contract aan per 1/1/15.

Wat vinden jullie hiervan, wie heeft dit al eens gedaan?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:11 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik, mijn huidige baan. Alleen was het voor mij het 2e gesprek, was best apart toen ik ineens achter m'n buro gezet werd met een kop koffie (hebben geen kantine). Toen nog even met HR om de tafel gezeten en het was rond. Ging heel ongedwongen, vond dat wel prettig.
Goed om te horen dat er ook bedrijven zijn waar je niet 4 rondes zo ongeveer moet doorlopen om uberhaupt 'n sollicitatiegesprek te krijgen. :) (om het even te overdrijven :P )
Hallon!
pi_146865251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* Lord_Vetinari is happy :)
Gefeliciteerd, man! ;) Succes!
Copthorne 2.0
pi_146865335
Weet iemand een website of een plek waar je leuke vacatures in het buitenland kunt vinden die een beetje op niveau zijn?

Ik ken toplanguagejobs.co.uk, maar daar vind je enkel customer service baantjes. Niks mis mee hoor, ik heb dat 15 maanden in Tsjechië gedaan, maar dat gaat na een jaar vervelen en ik wil graag een baan die enigszins aan kan sluiten bij mijn studie en waar je op termijn kunt doorgroeien.
Copthorne 2.0
pi_146865493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:40 schreef Copthorne het volgende:
Weet iemand een website of een plek waar je leuke vacatures in het buitenland kunt vinden die een beetje op niveau zijn?

Ik ken toplanguagejobs.co.uk, maar daar vind je enkel customer service baantjes. Niks mis mee hoor, ik heb dat 15 maanden in Tsjechië gedaan, maar dat gaat na een jaar vervelen en ik wil graag een baan die enigszins aan kan sluiten bij mijn studie en waar je op termijn kunt doorgroeien.
Via dezelfde kanalen hoe je een baan zou vinden als je in dat land zelf zou wonen. Dus bijv. via lokale vacaturesites zoals bijv. jobboerse.arbeitsagentur.de (Duitsland), jobs.ch (Zwitserland), net-empregos.com of emprego.sapo.pt (Portugal) etc., of op de sites van buitenlandse bedrijven

Of misschien via Nederlandse bedrijven die ook vestigingen in andere landen hebben.

Ik heb laatst bijv. eens op de site van Arcadis gekeken, die hebben vestigingen over de hele wereld en bieden op hun eigen sites ook vacatures aan. Maar voor zulke internationale topfuncties moet je wel van goede huize komen en bijv. 10 jaar management-ervaring hebben, zag ik. Dat is wel ff een paar stapjes hoger dan call-centerwerk. :D
pi_146865764
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Via dezelfde kanalen hoe je een baan zou vinden als je in dat land zelf zou wonen. Dus bijv. via lokale vacaturesites zoals bijv. jobboerse.arbeitsagentur.de (Duitsland), jobs.ch (Zwitserland), net-empregos.com of emprego.sapo.pt (Portugal) etc., of op de sites van buitenlandse bedrijven

Of misschien via Nederlandse bedrijven die ook vestigingen in andere landen hebben.

Ik heb laatst bijv. eens op de site van Arcadis gekeken, die hebben vestigingen over de hele wereld en bieden op hun eigen sites ook vacatures aan. Maar voor zulke internationale topfuncties moet je wel van goede huize komen en bijv. 10 jaar management-ervaring hebben, zag ik. Dat is wel ff een paar stapjes hoger dan call-centerwerk. :D
Bedankt voor je reactie. :) Ik zie bij advocatenkantoren die vestigingen in bijvoorbeeld Spanje hebben vacatures, maar daar wordt jaren ervaring gevraagd. Ik heb eens een tijdje open sollicitaties gestuurd naar kantoren in het buitenland voor een stage of een junior positie, maar mijn ervaring is dat er, triest genoeg, helemaal niet werd gereageerd. -O-
Copthorne 2.0
pi_146866089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:57 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. :) Ik zie bij advocatenkantoren die vestigingen in bijvoorbeeld Spanje hebben vacatures, maar daar wordt jaren ervaring gevraagd. Ik heb eens een tijdje open sollicitaties gestuurd naar kantoren in het buitenland voor een stage of een junior positie, maar mijn ervaring is dat er, triest genoeg, helemaal niet werd gereageerd. -O-
Schreef je jouw sollicitatie in het engels of in de taal van het land? Mijn ervaring is dat, zelfs bij multinationals en zelfs als de vacatureteksten opgesteld zijn in het engels, de taal van het land leidend is. In het engels kreeg ik geen reactie, in het duits wel (afwijzingen, maargoed..).
Net feedback gehad op mn sollicitatiegesprek van 2 weken terug. Ik ben het helaas niet geworden. Ze schrok nogal van mn vraag of ze nog tips had en wat ik kon verbeteren. Na veel hakkelen kwam eruit dat ik in mn communicatie nogal arrogant over kwam, alsof ik alles zelf wilde doen en niet graag deel uitmaakte van een team. Zo ken ik mezelf niet maargoed.. goed om te weten wat voor indruk ik schijnbaar maak op mensen.
pi_146866760
Gisteren weer een gesprek gehad. Mijn inziens was het een prettig gesprek. De office manager/HR-medewerker, vond mijn nevenactiviteiten interessant. Voor mijn vrijwilligerswerk bij een lokale poppodium en mijn inzet voor mijn sport. Haar idee is, dat je altijd blijft ontwikkelen, in iedere hobby of nevenactiviteit. Vooral de het sociale aspect, en omgang met verschillende soorten mensen.

Afwachten wat het gaat worden. In het verleden had ik bij verschillende gesprekken het gevoel dat ik het zou worden. Deze fout maak ik niet meer, nergens van uit gaan. Kan het alleen meevallen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146866774
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Contract opgehaald. Jaarcontract, dus dat is al een plus. Ga er inclusief reiskosten ongeveer 500 netto per maand op vooruit vergeleken met mijn laatste baan. *O*

1 december beginnen.
En Gefeliciteerd. Goed zeg.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146868087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:09 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

Schreef je jouw sollicitatie in het engels of in de taal van het land? Mijn ervaring is dat, zelfs bij multinationals en zelfs als de vacatureteksten opgesteld zijn in het engels, de taal van het land leidend is. In het engels kreeg ik geen reactie, in het duits wel (afwijzingen, maargoed..).
Net feedback gehad op mn sollicitatiegesprek van 2 weken terug. Ik ben het helaas niet geworden. Ze schrok nogal van mn vraag of ze nog tips had en wat ik kon verbeteren. Na veel hakkelen kwam eruit dat ik in mn communicatie nogal arrogant over kwam, alsof ik alles zelf wilde doen en niet graag deel uitmaakte van een team. Zo ken ik mezelf niet maargoed.. goed om te weten wat voor indruk ik schijnbaar maak op mensen.
Ik schreef het inderdaad in het Engels en in een enkel geval in het Nederlands (het ging om een Nederlands kantoor met vestigingen in Spanje). Ik ga het wellicht weer proberen. In ieder geval bedankt voor je tip. ;)

Jammer van je sollicitatiegesprek. Ik heb zelf vorige week drie sollicitatiegesprekken gehad, van 1 heb ik al een afwijzing ontvangen en bij de andere twee heb ik ook geen goede hoop (veel twijfel tijdens de gesprekken). Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje momenteel.
Copthorne 2.0
pi_146871135
Het blijft toch vreemd. Ik zou deze week terugkoppeling krijgen over een sollicitatiegesprek. Tot op heden niks vernomen. Daarnaast kreeg ik twee dagen terug een e-mail van een groot, internationaal kantoor in Amsterdam met de mededeling dat ze me willen uitnodigen voor een gesprek en met de vraag of ik kan doorgeven wanneer ik de komende twee weken zou kunnen. Dat heb ik netjes gedaan en ook van hen heb ik daarna niks meer vernomen.

Tot slot was er een kantoor dat schreef dat ze mijn sollicitatie hadden ontvangen en dat ze me op korte termijn zouden berichten. Dat is inmiddels meer dan een maand geleden. Ik heb hen maandag een e-mail gestuurd en ook van hen heb ik niks meer vernomen.

Edit: Tien minuten geleden de afwijzing per e-mail ontvangen. Na twee gespreksronden hebben ze besloten om niet met me door te gaan. ;( -O-
Copthorne 2.0
pi_146871397
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie kandidaat-notaris en het gesprek die u naar aanleiding daarvan hebt gehad bericht ik u dat wij helaas niet door gaan met de sollicitatieprocedure.
Jezus man. Zelfs zo'n korte afwijzing kunnen ze niet foutloos typen. :')
Copthorne 2.0
pi_146871758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:57 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Jezus man. Zelfs zo'n korte afwijzing kunnen ze niet foutloos typen. :')
Komma's gebruiken vinden ze ook lastig, blijkbaar.

Hmm. Zo heb ik ruim een maand geen gesprek gehad, volgende week weer een gesprek. Tweede in 2 weken tijd. Gelukkig lopen er een paar dingen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146872070
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

[..]

Goed om te horen dat er ook bedrijven zijn waar je niet 4 rondes zo ongeveer moet doorlopen om uberhaupt 'n sollicitatiegesprek te krijgen. :) (om het even te overdrijven :P )
Zeker, het was best bizar. Ik ging er heen met de gedachten een 2e gesprek te krijgen en ging de deur uit met een baan in de pocket :) Het is geen klein bedrijfje overigens, we zitten wereldwijd. Misschien dat ik daarom dacht op z'n minst 3 gesprekken te moeten hebben voordat ik hem zou hebben.
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:32:59 #278
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146872339
Pfff ik ben net gewezen op een hele leuke vacature en ze willen mij ook graag als kandidaat zien...alleen moet ik zsm een motivatiebrief in het engels zien te schrijven....zul je net zien, writer's block :X
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146872642
Wat balen Copthorne dat ze niks meer van zich laten horen.. best wel asociaal!

Succes met je brief Uccie!

Ik ben gisteren gebeld dat ik op gesprek mag komen bij de oio plek waar ik op had gesolliciteerd die ik héél graag wil, yey! Het is eerst een ronde met korte gesprekken van max 20 minuten, om erachter te komen of er een klik is. Dan hoor je daarna of je door bent naar de tweede ronde, een langer gesprek waar ook de promotor en copromotor bij zitten en waar je ook misschien een opdracht voor moet doen, daar zijn ze nog niet helemaal over uit (ligt ook aan wat voor en hoeveel kandidaten ze nog over hebben na eerste ronde). Heb geen idee hoeveel mensen zijn uitgenodigd voor de eerste ronde, ik hoop weinig haha! Over 2 weken is de eerste ronde. Spannend!
pi_146873148
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:32 schreef Uccie het volgende:
Pfff ik ben net gewezen op een hele leuke vacature en ze willen mij ook graag als kandidaat zien...alleen moet ik zsm een motivatiebrief in het engels zien te schrijven....zul je net zien, writer's block :X
Schrijf hem eerst in het Nederlands en vertaal hem dan naar het Engels. Werkt prima :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_146873626
Mijn beste afwijzing ooit, niet eens de moeite genomen om mijn sollicitatie in behandeling te nemen.

quote:
Bedankt voor jouw reactie op de vacature van Allround Financieel Administrateur. Op dit moment is de vacature in zo'n vergevorderd stadium (kandidaat staat op het punt te tekenen), dat onze opdrachtgever voor nu geen nieuwe profielen van professionals wil ontvangen. Jouw sollicitatie wordt op dit moment dan ook niet bekeken. Mocht toch blijken dat ze er met de huidige kandidaten niet uit kunnen komen, zal jouw sollicitatie alsnog in behandeling genomen worden.
Ik heb ook vriendelijk, zo ver het kon, gezegd dat ik daar niet zo op zit te wachten, en dat ze mijn gegevens mogen wissen. De kans dat ik op gesprek kan komen, is 0,0, en het gevoel dat ik dan 2e keus ben. De sollicitatie heb ik direct verstuurd toen deze vacature open kwam, en binnen de gestelde termijn. Maar heb wel bericht gehad van ze, dat dan weer wel. Daar kunnen sommige bedrijven nog wat van leren.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:47:53 #282
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146874283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat balen Copthorne dat ze niks meer van zich laten horen.. best wel asociaal!

Succes met je brief Uccie!

Ik ben gisteren gebeld dat ik op gesprek mag komen bij de oio plek waar ik op had gesolliciteerd die ik héél graag wil, yey! Het is eerst een ronde met korte gesprekken van max 20 minuten, om erachter te komen of er een klik is. Dan hoor je daarna of je door bent naar de tweede ronde, een langer gesprek waar ook de promotor en copromotor bij zitten en waar je ook misschien een opdracht voor moet doen, daar zijn ze nog niet helemaal over uit (ligt ook aan wat voor en hoeveel kandidaten ze nog over hebben na eerste ronde). Heb geen idee hoeveel mensen zijn uitgenodigd voor de eerste ronde, ik hoop weinig haha! Over 2 weken is de eerste ronde. Spannend!
Succes!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:51:32 #283
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146874354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:18 schreef ErwinDikkie het volgende:
Mijn beste afwijzing ooit, niet eens de moeite genomen om mijn sollicitatie in behandeling te nemen.

[..]

Ik heb ook vriendelijk, zo ver het kon, gezegd dat ik daar niet zo op zit te wachten, en dat ze mijn gegevens mogen wissen. De kans dat ik op gesprek kan komen, is 0,0, en het gevoel dat ik dan 2e keus ben. De sollicitatie heb ik direct verstuurd toen deze vacature open kwam, en binnen de gestelde termijn. Maar heb wel bericht gehad van ze, dat dan weer wel. Daar kunnen sommige bedrijven nog wat van leren.
Waarschijnlijk hebben ze toch een interne kandidaat of iemand anders op het oog gehad en de vacature voor de vorm open gezet.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146875851
Twee afwijzingen ontvangen vandaag van twee sollicitatiegesprekken. Ik zit er echt even helemaal doorheen mentaal.

Geen hoop. -O-
Copthorne 2.0
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:43 #285
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146876823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:46 schreef Copthorne het volgende:
Twee afwijzingen ontvangen vandaag van twee sollicitatiegesprekken. Ik zit er echt even helemaal doorheen mentaal.

Geen hoop. -O-
Probeer het weekend even wat anders te gaan doen.
Even je gedachten verzetten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146885504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:23 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Zeker, het was best bizar. Ik ging er heen met de gedachten een 2e gesprek te krijgen en ging de deur uit met een baan in de pocket :) Het is geen klein bedrijfje overigens, we zitten wereldwijd. Misschien dat ik daarom dacht op z'n minst 3 gesprekken te moeten hebben voordat ik hem zou hebben.
M'n huidige baan was ff op 't uitzendbureau praten wanneer ik kon beginnen en wanneer ik m'n contract kon ondertekenen. Ik weet nog dat m'n moeder al dacht dat er 'n hele procedure zou volgen van kennismakingsgesprek op 't uitzendbureau en dan sollicitatiegesprek bij de chef in de fabriek en etc, nee dus. :P
Hallon!
pi_146893932
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef Uccie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze toch een interne kandidaat of iemand anders op het oog gehad en de vacature voor de vorm open gezet.
Zo iets dacht ik ook al. Hoef ze niet meer aan de telefoon te hebben.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146893984
Allereerst L_V van harte gefeliciteerd! Hoelang heb je uiteindelijk naar een baan gezocht?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat balen Copthorne dat ze niks meer van zich laten horen.. best wel asociaal!

Succes met je brief Uccie!

Ik ben gisteren gebeld dat ik op gesprek mag komen bij de oio plek waar ik op had gesolliciteerd die ik héél graag wil, yey! Het is eerst een ronde met korte gesprekken van max 20 minuten, om erachter te komen of er een klik is. Dan hoor je daarna of je door bent naar de tweede ronde, een langer gesprek waar ook de promotor en copromotor bij zitten en waar je ook misschien een opdracht voor moet doen, daar zijn ze nog niet helemaal over uit (ligt ook aan wat voor en hoeveel kandidaten ze nog over hebben na eerste ronde). Heb geen idee hoeveel mensen zijn uitgenodigd voor de eerste ronde, ik hoop weinig haha! Over 2 weken is de eerste ronde. Spannend!
Tof! Ik vond het vrij intimiderend om voor een commissie te moeten verschijnen, maar het klinkt alsof in jouw geval voor een wat informelere en dus prettigere opzet wordt gekozen.

Heb je al een idee hoe je je gaat voorbereiden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 november 2014 @ 12:32:02 #289
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146895134
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:29 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Zo iets dacht ik ook al. Hoef ze niet meer aan de telefoon te hebben.
Ik had het pas ook. De afwijzing was bijna eerder binnen dan ik thuis was.
Ze wisten volgens mij al dat ik het niet ging worden toen ze me uitnodigden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:18:31 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146896173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Allereerst L_V van harte gefeliciteerd! Hoelang heb je uiteindelijk naar een baan gezocht?

Ik zocht al naar iets anders toen ik nog bij mijn vorige baas werkte. Maar serieus zoeken (als in 'gedurende werkloosheid'): 4 maanden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146896277
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:46 schreef Copthorne het volgende:
Twee afwijzingen ontvangen vandaag van twee sollicitatiegesprekken. Ik zit er echt even helemaal doorheen mentaal.

Geen hoop. -O-
Ik weet hoe je je voelt. Probeer je zinnen even te verzetten, even niet aan sollicitaties sturen en vacatures zoeken denken maar ga dit weekend iets doen waar je blij van wordt.
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:25:23 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146896358
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:22 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

Ik weet hoe je je voelt. Probeer je zinnen even te verzetten, even niet aan sollicitaties sturen en vacatures zoeken denken maar ga dit weekend iets doen waar je blij van wordt.
Geld uitgeven aan jezelf werkt altijd wel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_146899393
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geld uitgeven aan jezelf werkt altijd wel.
Hoe precies?
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:06:26 #294
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146903737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:24 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Hoe precies?
Door iets te kopen of te doen, wat je niet nodig hebt (en soms eigenlijk geen geld aan zou moeten besteden) :@
Retail therapy!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146903893
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 02:26 schreef Poepz0r het volgende:
Beetje klaar met mijn werk (werk in een winkel) en wil toch de accountmanager kant op en dan met name internationaal. Aanstaande donderdag direct gesprek met de directeur van de Europese tak van een Chinese firma volledig in het Engels, dat gaat nog wat worden :P
Gesprek gehad en de beste man was zeer over mij te spreken. Moest weinig zoeken naar woorden dus dat viel mee. Tevens mijn CV in het Engels naar hem gestuurd, aangezien hij daarom vroeg. In zijn totaliteit zou ik er ruim 1.000 euro netto op vooruit gaan en worden alle kosten vergoed (auto, hotels, vluchten etc) en is het de bedoeling dat ik zijn functie over pak hem beet 2 jaar ga invullen, aangezien hij soort van ingehuurd is door de Chinese moedermaatschappij om de Europese tak te lanceren. Hopelijk gaat het allemaal goed komen :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:15:50 #296
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146904049
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gesprek gehad en de beste man was zeer over mij te spreken. Moest weinig zoeken naar woorden dus dat viel mee. Tevens mijn CV in het Engels naar hem gestuurd, aangezien hij daarom vroeg. In zijn totaliteit zou ik er ruim 1.000 euro netto op vooruit gaan en worden alle kosten vergoed (auto, hotels, vluchten etc) en is het de bedoeling dat ik zijn functie over pak hem beet 2 jaar ga invullen, aangezien hij soort van ingehuurd is door de Chinese moedermaatschappij om de Europese tak te lanceren. Hopelijk gaat het allemaal goed komen :)
Klinkt veelbelovend!!
Gesprek was ook in het Engels (sorry :@, te lui om terug te scrollen)? Ik heb gisteren ineens "met spoed" gesolliciteerd op een functie waarbij de voertaal Engels is. Ondanks dat ik dat al eens eerder gedaan heb, ben ik er toch ook wel een beetje benauwd voor.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146904109
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:15 schreef Uccie het volgende:

[..]

Klinkt veelbelovend!!
Gesprek was ook in het Engels (sorry :@, te lui om terug te scrollen)? Ik heb gisteren ineens "met spoed" gesolliciteerd op een functie waarbij de voertaal Engels is. Ondanks dat ik dat al eens eerder gedaan heb, ben ik er toch ook wel een beetje benauwd voor.
Ja volledig in het Engels en ik heb een beetje blufpoker gespeeld toen die vroeg wat ik wilde verdienen (zei 600 netto meer)
  zaterdag 22 november 2014 @ 18:19:23 #298
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146904151
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja volledig in het Engels en ik heb een beetje blufpoker gespeeld toen die vroeg wat ik wilde verdienen (zei 600 netto meer)
^O^ Heb je mooi gefixt!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146904185
Ja het is wel een zware functie. Eerst NL en België en later de hele wereld rond voor b2b
pi_146904213
Gaaf Poepz0r, en dat voor iemand met zo'n username op Fok! :D Succes!
pi_146904402
Haha ja. Verbaasde me wel dat ze meer kijken naar de persoon als naar die papieren (interesseerde ze vrij weinig of je nu wel of niet een HBO had of een bachelor etc)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')