abonnement Unibet Coolblue
pi_146509894
quote:
_O-
  maandag 10 november 2014 @ 20:55:42 #127
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146511912
krik, krek, en krak :@
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_146511948
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

dan was dat nog een andere. Dit was een majoor en het is een maand of 2 geleden nog op televisie geweest. Ze moesten douchen in een mobiele kabine enzo :P en als afsluiter zette hij het klusteam in de houding :')
Dit is het meest trieste dat ik deze week gehoord heb, hoe wil je defensie te schande zetten :(
  maandag 10 november 2014 @ 21:26:11 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146513241
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:04 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee, nieuwe "sollicitatie traject" manschappen en kader.
Ik word waar ik bijsta in m'n arie genomen door defensie, again. Ik geef al geen kik meer.
Ik ben benieuwd waar het bataljon in mijn geval voor gaat "zorgen" , deze zijn in de toekomst verantwoordelijk voor plaatsing, niet meer de P-dienst of defensie. De bedoeling is dat je binnen het bataljon blijft, solliciteert en je loopbaan vervult. Verlaten van eenheid wordt steeds 'lastiger' gemaakt.
Ah, dat verhaal. Ja heb ik meegekregen, gaat weer nergens over, terug naar vroeger waar de baas je nodig acht. Smoel dicht en zitten op de stoel die ik voor in je gedachten had. Daar ging je hele POP en weet ik veel wat voor ellende ze meer verzonnen hebben... :')

En dit geldt overigens voor de onderbouw in alle categorieen, dus ook OO en OFF.
pi_146513285
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:56 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Dit is het meest trieste dat ik deze week gehoord heb, hoe wil je defensie te schande zetten :(
vond het ook te zot voor woorden dat hij daarmee akkoord ging. Dat je meedoet aan dat programma getuigt al van weinig ruggengraat ( pun intended), maar dat je je ook nog eens op het werk op een kazerne laat overvallen met draaiende camera is echt van de gekken.
  maandag 10 november 2014 @ 21:27:35 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146513308
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:19 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Als je kijkt hoe sommige dingen 'vroegah' gingen: dat kan echt niet meer. Maar sommige facetten van het werken bij de baas zijn wel heel erg schraal geworden.
Over welke dingen heb je het dan?
pi_146513320
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

vond het ook te zot voor woorden dat hij daarmee akkoord ging. Dat je meedoet aan dat programma getuigt al van weinig ruggengraat ( pun intended), maar dat je je ook nog eens op het werk op een kazerne laat overvallen met draaiende camera is echt van de gekken.
Kan ook echt niet, en zo een persoon hoort dan het voorbeeld voor personeel lager in rang te zijn.
pi_146513435
Tegenwoordig kun je niet meer in uniform de poort uit rijden of je mening geven, maar de hele organisatie te schande zetten als een kansloos aftreksel kan natuurlijk wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 21:30:36 ]
  maandag 10 november 2014 @ 21:32:15 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146513512
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Lijkt me stug, want die mensen veroordeel je dan tot een uitkering.
De geruchten zingen al wat langer rond dat men dit wil. En Hennis heeft het al in voorzichtige bewoordingen in de inzetbrief gezet, echter doorziet de VBM dat verhaal:

quote:
Update 5 november 2014

Met het aanbieden van de inzetbrief van Defensie op 4 november 2014 schuift ook de minister aan bij de onderhandelingstafel. Belangrijkste boodschap in de brief: het wordt tijd dat we bijna de volledige rechtspositie ter discussie stellen en vervangen.

Eindelijk is het zover. Defensie heeft na 613 dagen zonder arbeidsvoorwaarden een inzetbrief arbeidsvoorwaarden aan de vakbonden voorgelegd. De bonden hebben twee duidelijke speerpunten benoemd. Militairen en burgermedewerkers willen na jarenlange stilstand nu een loonsverhoging van de minister en compensatie van het AOW-gat. De vraag is of de inzetbrief van de minister hieraan tegemoet komt.

Twee kantjes telt de brief van de minister van Defensie. De minister verwijst naar de Nota 'In het belang van Nederland' uit 2013. 'Betaalbaarheid' is een belangrijke pijler van het personeelsbeleid. Vervolgens verwijst de minister naar maatschappelijke ontwikkelingen zoals de hogere AOW-leeftijd. Maar de nullijn 'lijkt' achter ons te liggen, aldus de minister.
"Ik wil u dan ook uitnodigen om samen een nieuw arbeidsvoorwaardenakkoord voor militairen en burgermedewerkers tot stand te brengen."
Maar dan moeten de bonden wel bereid zijn om ... "verschillende elementen van het huidige arbeidsvoorwaardenstelsel goed tegen het licht houden." Want het stelsel van arbeidsvoorwaarden bij Defensie kan de hervormingen van de arbeidsmarkt (lees: de hogere AOW-leeftijd) en van de sociale zekerheid (lees: meer eigen keuzes en verantwoordelijkheid, meer tijdelijke contracten en minder ontslagbescherming) 'minder goed faciliteren' volgens de minister.
Bovendien kost het huidige stelsel van leeftijdsontslag Defensie veel te veel belasting. De minister verwijst daarmee naar de boete die de minister van Financiën Defensie oplegt omdat militairen en sommige burgers met leeftijdsontslag gaan. Die boete is ruim 160 miljoen euro per jaar.
De minister wil het goud van de organisatie zoals zij het personeel noemt, meer loon geven. Maar, stelt daar tegenover dat de militairen langer moeten doorwerken en dat het diensteindestelsel en het pensioenstelsel voor militairen op de schop moeten. Bovendien moeten deze maatregelen ... "worden genomen in combinatie met de noodzakelijke aanpassingen van het loongebouw."
Dat belooft niet veel goeds.
Het personeelssysteem moet volgens haar worden versterkt. Lees: het moet gemakkelijker worden om ook van militairen in fase 3 van het FPS afscheid te nemen.
De inzet van de vakbonden staat mijlenver af van de inzet van de minister. De VBM ziet dat er een aantal belangrijke thema's voor de schop liggen, maar vindt dat de minister eerst maar eens in klinkende munt moet aantonen dat zij haar personeel echt waardeert. Het misschien loslaten van de nullijn – die overigens volgens de VBM de afgelopen jaren niet eens is gehaald – is echt onvoldoende. Een onderhandelingsresultaat is volgens de VBM dan ook niet op korte termijn te verwachten. Het worden zware besprekingen.
Jammer, de minister stelt met haar inzetbrief het goud van de organisatie wederom teleur.
pi_146513619
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

vond het ook te zot voor woorden dat hij daarmee akkoord ging. Dat je meedoet aan dat programma getuigt al van weinig ruggengraat ( pun intended), maar dat je je ook nog eens op het werk op een kazerne laat overvallen met draaiende camera is echt van de gekken.
gratis verbouwing......

Die gezichten van die collega's in die vergaderzaal waren geweldig. Wat sta je dan voor lul zeg.
  maandag 10 november 2014 @ 21:38:08 #136
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146513787
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

De geruchten zingen al wat langer rond dat men dit wil. En Hennis heeft het al in voorzichtige bewoordingen in de inzetbrief gezet, echter doorziet de VBM dat verhaal:

[..]

Goede analyse denk ik. Die boete van financien is ook echt een lachertje. Het is immers monopoliegeld binnen de overheid. Wat let het kabinet om het geld op een andere manier weer terug te schuiven naar defensie? Lijkt me in ieder geval geen reden om het ukw af te schaffen..
pi_146513802
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over welke dingen heb je het dan?
onbeperkt rijbewijsjes halen, hapsnurkerfuncties om mensen binnen de organisatie te houden, vlak voor FLO nog bevorderen, overdreven grote feesten
pi_146513933
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:27 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Kan ook echt niet, en zo een persoon hoort dan het voorbeeld voor personeel lager in rang te zijn.
nog afgezien van z'n voorbeeldfunctie (hij is ook gewoon een mens) gooi je wel de reputatie van je organisatie te grabbel. Als een filiaalhouder van de albert heijn op z'n werk wordt overvallen en vervolgens in z'n Harry piekema outfit lollig gaat doen zul je ook denken: wtf is dat voor een bedrijf.
  maandag 10 november 2014 @ 21:44:06 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146514036
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

onbeperkt rijbewijsjes halen, hapsnurkerfuncties om mensen binnen de organisatie te houden, vlak voor FLO nog bevorderen, overdreven grote feesten
Oh dat. Mwah, is al tijden niet meer.
  maandag 10 november 2014 @ 21:45:37 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146514102
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:38 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Goede analyse denk ik. Die boete van financien is ook echt een lachertje. Het is immers monopoliegeld binnen de overheid. Wat let het kabinet om het geld op een andere manier weer terug te schuiven naar defensie? Lijkt me in ieder geval geen reden om het ukw af te schaffen..
Precies. Het is nu radiostilte mbt de onderhandelingen en we horen pas weer iets als er daadwerkelijk iets te melden valt. Het is afwachten, maar veel zit er niet in en wat er wel inzit zijn naw sigaren uit eigen doos.
pi_146514200
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh dat. Mwah, is al tijden niet meer.
wel zaken waar 'oudere' collega's met weemoed aan terug te denken. En sommige van die dingen gebeuren nog steeds wel hoor :P misschien dat rijbewijs gedoe niet meer.
  maandag 10 november 2014 @ 21:50:05 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146514313
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

wel zaken waar 'oudere' collega's met weemoed aan terug te denken. En sommige van die dingen gebeuren nog steeds wel hoor :P misschien dat rijbewijs gedoe niet meer.
Alleen die laatste is kut (feestjes) de rest boeit me niet zo.
pi_146514849
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

nog afgezien van z'n voorbeeldfunctie (hij is ook gewoon een mens) gooi je wel de reputatie van je organisatie te grabbel. Als een filiaalhouder van de albert heijn op z'n werk wordt overvallen en vervolgens in z'n Harry piekema outfit lollig gaat doen zul je ook denken: wtf is dat voor een bedrijf.
inderdaad, wel een mens met een flink gebrek aan eigenwaarde
  maandag 10 november 2014 @ 22:11:28 #144
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146515224
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies. Het is nu radiostilte mbt de onderhandelingen en we horen pas weer iets als er daadwerkelijk iets te melden valt. Het is afwachten, maar veel zit er niet in en wat er wel inzit zijn naw sigaren uit eigen doos.
Dan beter geen nieuwe cao. Laat de oude avw maar in tact en dan maar 10 jaar op de nullijn tot men bij zinnen is
  maandag 10 november 2014 @ 22:14:25 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146515360
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan beter geen nieuwe cao. Laat de oude avw maar in tact en dan maar 10 jaar op de nullijn tot men bij zinnen is
We gaan het allemaal wel zien. Maar de planning van Hennis belooft weinig goeds. En waar de neuk is de pakketvergelijking? Waar blijft de compensatie WUL? Het zou allemaal zo snel geregeld zijn... :')
  maandag 10 november 2014 @ 22:15:51 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146515427
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:56 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Dit is het meest trieste dat ik deze week gehoord heb, hoe wil je defensie te schande zetten :(
Daar heb je die knakker niet voor nodig, dat doet defensie zelf wel met al hun hoereer projecten waar vnl lumbl de klos mee is... :')
  maandag 10 november 2014 @ 22:21:53 #147
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146515713
Achja, Project Zelda/link is bedoelt voor OO en manschappen. Tenminste, dit werd expliciet vermeld bij de presentatie in Oirschot. Dat dit ook voor officieren geldt is nieuw voor mij.
Maargoed, maakt me ook geen drol uit tegelijkertijd :7.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 10 november 2014 @ 22:24:30 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146515821
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:21 schreef Pumatje het volgende:
Achja, Project Zelda/link is bedoelt voor OO en manschappen. Tenminste, dit werd expliciet vermeld bij de presentatie in Oirschot. Dat dit ook voor officieren geldt is nieuw voor mij.
Maargoed, maakt me ook geen drol uit tegelijkertijd :7.
Dan zal het project Zelda ansich misschien niet voor officieren gelden maar die zitten straks t/m kapitein in hetzelfde schuitje. Ivm te weinig animo voor bepaalde richtingen worden officieren in de onderbouw straks weer geplaatst, punt. (Uit de laatste vergadering waar ik bijzat).
  maandag 10 november 2014 @ 22:36:57 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 22:37:46 #150
257132 crew  Awsom
pi_146516405
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:36 schreef AchJa het volgende:
Btw, is COD Advanced Warfare wat? Ben het nu aan het installen.
Meld ff of het wat is, dan koop ik 'm ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')