abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:17:58 #251
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147314959
En al die foto's van Apollo 11 waren zo perfect he.













Allemaal perfect scherp, perfecte framing, perfecte belichting. Echt allemaal heel perfect :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_147314961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus de koude oorlog was eigenlijk ook een hoax. :) Moet even wennen aan het idee hoor.
Niets is wat het lijkt. Als er een complot verzonnen kan worden dan is dat gewoon de waarheid.
pi_147315079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is het volgens jou dan wel?
2/3 vertraagd afgespeeld en met behulp van ophanging. Mythbusters heeft daar heel slim een uitzending aan gewijd die de 2 zaken apart behandelde, en niet samen. Jarrah White heeft daar een prima serie over gemaakt.

quote:
Ja dat kan. De astronaut in kwestie houd immers de hamer vast, wat voor een contactpunt zorgt.
Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer, die is op de Maan afwezig. Je hoort dus niets te horen, als het echt een vaccuum was.

quote:
Dat stevige kan juist omdat het geen zand is. Zand zoals jij het kent en volgens je intuitie ziet is rond/afgreond. Maanstof is veel scherper, waardoor het beter samen klit.
Het kan niet allebei zijn. Het is of klittend of los. Sowieso klopt er meer niet met die regolith.

quote:
En dat omhoog stuiven doet het nou precies als je zou verwachten in een vacuum in 1/6de g. Het volgt paraboolbanen, en valt even snel als het omhoog ging. Dat kan niet in een atmosfeer.
Nee, dat doet het niet. Het omhoog stuiven bij die Lunar Rover is nu precies een van de grootste flaws. Het zand hoort veel hoger omhooggestuwd te worden (zowel veel lagere zwaartekracht als geen weerstand door geen atmosgeer) en veel langzamer weer terug te vallen (veel lagere zwaartekracht).

quote:
Punt 1, totaal onvergelijkbaar.
Was het maar waar. In 1969 kon men de beste foto's nemen, maar anno 2009 wat zwarte vlekjes en witte blobjes als "ultiem bewijs"? Haarscherp horen die laatste foto's te zijn.

quote:
Punt 2, ze zijn allemaal niet zo perfect. Ik heb pas nog een link geplaatst naar een apollo foto archief, waar je goed kan zien dat lang niet al die foto's zo perfect zijn.
Niet allemaal nee, want er zijn nogal wat foto's gemaakt. Wel de beste foto's, en het rare is, die zijn in 1 keer goed geschoten. Geen aantal pogingen en dan de beste eruitkiezen, zoals normaal bij fotografie, maar 1 klik en gelijk een topresultaat. Dat klopt niet met de positie van de camera en de enorm moeilijke omstandigheden.

quote:
Welke foto bedoel je precies?
Is een aantal delen geleden voorbij gekomen. Langzaam internet, dus kan het even niet opzoeken. Mount Hadley uploaden duurde al 20 minuten...

De foto laat een duidelijk randje zien, links op de foto.

quote:
Dat dit allemaal prima kan is je al eens voorgerekend.
Nee, dat is niet zo. Maar inderdaad; het werkelijke uitsluitsel komt van dezelfde camera, lens en fotopapier gebruiken om foto's van de volle maan te maken en dan de verhoudingen bekijken.

Ik heb expres een foto genomen waar de Maan piepklein opstaat (van boven de atmosfeer). Zelfs die piepkleine maan is nog groter, in verhouding, dan de "Aarde" zoals die op de vlagfoto wordt weergegeven.

quote:
Ook allemaal prima te verklaren door het ontbreken van een atmosfeer. Daardoor zegt je gevoel dat de achtergrond dichter bij is dan deze daadwerkelijk is, omdat we een scherpe achtergrond met dicht bij associeren.
Nee, de brekingsindex varieert heel weinig tussen lucht en vacuum. Ik heb een uitgebreidere onderbouwing voor dit punt, komt later een keer als ik sneller internet heb.

quote:
Daarom zat er een behoorlijke hoeveelheid kevlar verwerkt in die pakken, juist ter bescherming.
Oh joh, dat beschermt! 50 km/s meteorieten worden tegengehouden door het wondermiddel kevlar.

quote:
Hardstikke fout. Er zijn meerdere astronauten overleden tijdens het Apollo programma!
Dat was dan ook niet wat ik zei. Ik had het puur over de 24 "Maangangers".

quote:
En jij denkt dat de Sovjets niet de mogelijkheid hadden om door de leugens van de VS heen te prikken? :? Ze hielden elkaars missies goed in de gaten.
Er is een groot verschil tussen wat men binnenskamers doet en wat men propagandeert. Natuurlijk hebben de Sovjets ingezien dat wat die VS deed, niet kon.

quote:
We hebben het hier over honderde kilo's uitgezochte stenen, niet over een paar schepjes zand.... Totaal onrealistisch gezien de techniek van toen.
In totaal was het iets van 378 kg maangesteente. Echter, lang niet alle gesteenten zijn ouder dan die van de Aarde.

quote:
Je bent in al die maanden niet echt verder gekomen he? Nog steeds al diezelfde foute dingen spuien, terwijl je de informatie had om ondertussen beter te moeten weten.
Je kunt nog steeds niet gewoon inhoudelijk reageren en blijft maar beschuldigen van "fouten", he?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315266
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:07 schreef nikao het volgende:

[..]

Je draait de zaken om. Jij claimt dat mensen er niet door heen kunnen. Waar is je bewijs, je onderbouwing?
Jarrah White heeft een nogal warrige maar complete berekening gemaakt.

quote:
de straling stond ongeveer gelijk aan 1 rontgen foto.
Dit verzin je, niet? :D

quote:
Aan jou om aan te tonen dat dit niet klopt, waarom en hoe dat dan allemaal werkt.
Staat op de planning. Maar White geeft een prima eerste aanzet.

Dat Van Allen in zijn eigen publicatie niet rept over Apollo is zeer opvallend. De "grootste prestatie van de mensheid" en de perfecte dataset voor hem. Helaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:29:24 #255
28033 Pek
je moet wat
pi_147315288
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer, die is op de Maan afwezig. Je hoort dus niets te horen, als het echt een vaccuum was.

De Maan heeft wel degelijk een atmosfeer :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_147315334
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:29 schreef Pek het volgende:

[..]

De Maan heeft wel degelijk een atmosfeer :P
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147315409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ineens weet je niet meer wie de Russen zijn? Ik bedoel deze Russen:

[..]

[..]

Hoe strookt dit nog met je eerder aangedragen motivatie voor een hoax?
De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven, laat staan meerdere keren (ik geloof dat 1 astronaut zelfs 3 keer naar (niet op) de Maan geweest zou zijn).

Wat je op TV ziet, is natuurlijk niet de werkelijkheid. Zo zou je ook kunnen stellen dat de VS een strijd aan het voeren is met Osama bin Laden. Dat terwijl de familie warme banden onderhield met de Bushes.

De Sovjets op het hoogste niveau waren natuurlijk op de hoogte. Maar dat wil niet zeggen dat ze het breeduit in de wereldmedia (hoeven te) slingeren. Die keuze is aan hen.

Bovendien denk ik dat in 1969 het "shock-and-awe-effect" nog zo groot was dat er veel minder mensen twijfelden aan de NASA-verhaaltjes. Bovendien had men niet de technologie om punten te debunken, iets wat men nu wel heeft.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315411
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer,
Ugh.... wrong.
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
2/3 vertraagd afgespeeld en met behulp van ophanging
En je onderbouwing hiervoor is..... ?

quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Het zand hoort veel hoger omhooggestuwd te worden (zowel veel lagere zwaartekracht als geen weerstand door geen atmosgeer) en veel langzamer weer terug te vallen (veel lagere zwaartekracht).
Klopt dit nu wel of niet volgens jou?


quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Oh joh, dat beschermt! 50 km/s meteorieten worden tegengehouden door het wondermiddel kevlar.
Meteorieten nog wel.. hoe groot zijn die dingen volgens jou? :?

:N
pi_147315467
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Jarrah White heeft een nogal warrige maar complete berekening gemaakt.
Dat is heel leuk, maar waarom zou ik hem moeten geloven boven de experts? :?
:N
pi_147315484
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven,
Waarom dan? Alleen maar vanwege die straling?
Dan ben ik heel benieuwd naar je onderbouwing..
pi_147315498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef nikao het volgende:

[..]

Ugh.... wrong.
Eh, nee.

quote:
En je onderbouwing hiervoor is..... ?
Komt in veel hoaxfilmpjes voorbij.

quote:
Klopt dit nu wel of niet volgens jou?

Zoals gezegd, ik heb heel brak internet, bekijk het filmpje zodra dat verbeterd is.

quote:
Meteorieten nog wel.. hoe groot zijn die dingen volgens jou? :?
:N
De grootte varieert. Micrometeorieten zijn klein; de grootte van zandkorrels. De grootte is ook niet het punt, de blootstelling eraan en de enorme snelheid van die dingen.

Denken dat je met een laagje kevlar uit 1969 micrometeorieten tegenhoudt, is te lachwekkend voor woorden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315519
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
Eh, nee.
Dude really? Nooit geluid gehoord onder water ofzo? :? wtf
pi_147315527
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven, laat staan meerdere keren (ik geloof dat 1 astronaut zelfs 3 keer naar (niet op) de Maan geweest zou zijn).
Hoeveel zouden ze dan moeten hebben ontvangen volgens jou, en waarom klopt de opgave van de NASA niet?
http://history.nasa.gov/SP-368/s2ch3.htm
quote:
Radiation doses measured during Apollo were significantly lower than the yearly average of 5 rem*** set by the U.S. Atomic Energy Commission for workers who use [112] radioactive materials in factories and institutions across the United States. Thus, radiation was not an operational problem during the Apollo Program. Doses received by the crewmen of Apollo missions 7 through 17 were small because no major solar-particle events occurred during those missions. One small event was detected by a radiation sensor outside the Apollo 12 spacecraft, but no increase in radiation dose to the crewmen inside the spacecraft was detected.
in a crowd you lose humanity
pi_147315551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:35 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat is heel leuk, maar waarom zou ik hem moeten geloven boven de experts? :?
:N
Sja, misschien wil je het niet eens bekijken, maar dan zou ik ook stoppen met ernaar vragen.

Die "stralingshoeveelheid voor 2x 385.000 km buiten de dampkring van 1 roentgenfoto" die neem je terug? Of blijf je daar werkelijk bij??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315570
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
Komt in veel hoaxfilmpjes voorbij.
Ja, daarom vraag ik je onderbouwing..
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
De grootte is ook niet het punt, de blootstelling eraan en de enorme snelheid van die dingen.
De grootte lijkt je niet relevant of je je er tegen kunt beschermen met pakken (kevlar) of niet? :?
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
Denken dat je met een laagje kevlar uit 1969 micrometeorieten tegenhoudt, is te lachwekkend voor woorden.
Reken het ons eens voor en laat zien dat het niet kan please? Wat is je onderbouwing hier nou weer voor?
pi_147315589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef nikao het volgende:

[..]

Dude really? Nooit geluid gehoord onder water ofzo? :? wtf
Geluid moet natuurlijk een medium hebben. Maar dat hoeft geen atmosfeer te zijn. Dat kan in principe alles zijn, de hamer, het pak en de lucht daarin, zelfs de grond waarop ze lopen.

Alles dat materieel verbonden is met de microfoons in die pakken kan een geluid veroorzaken dat hoorbaar is op die opnames.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147315611
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:35 schreef nikao het volgende:

[..]

Waarom dan? Alleen maar vanwege die straling?
Dan ben ik heel benieuwd naar je onderbouwing..
Nou nou, "alleen maar". Het is een enorm punt, niet "och, een beetje straling, dat wassen we er wel vanaf".

Ja, de straling heeft het uiteindelijk onmogelijk gemaakt bemand buiten de lagere delen van de ruimte (ISS-hoogte etc.) te komen. Hoogste bemand vlucht zit op iets van 800 km boven de Aarde. Dan zit je net in de alleronderste delen van de Van Allengordels.

Daarna/boven begint de mayhem pas echt goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef nikao het volgende:

[..]

Dude really? Nooit geluid gehoord onder water ofzo? :? wtf
Ok, goed punt. Er moet een medium zijn dat de trillingen kan vervoeren. Gassen, vaste stoffen en vloeistoffen dus. Vacuum kan dat per definitie niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315667
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, goed punt. Er moet een medium zijn dat de trillingen kan vervoeren. Gassen, vaste stoffen en vloeistoffen dus. Vacuum kan dat per definitie niet.
Wie zegt dat het het vacuum was?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147315786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoeveel zouden ze dan moeten hebben ontvangen volgens jou, en waarom klopt de opgave van de NASA niet?
http://history.nasa.gov/SP-368/s2ch3.htm

[..]

quote:
Radiation doses measured during Apollo were significantly lower than the yearly average of 5 rem***
Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.

quote:
Thus, radiation was not an operational problem during the Apollo Program. Doses received by the crewmen of Apollo missions 7 through 17 were small because no major solar-particle events occurred during those missions. One small event was detected by a radiation sensor outside the Apollo 12 spacecraft, but no increase in radiation dose to the crewmen inside the spacecraft was detected.
Die waren er nu juist wel. Bij 1 Apollo-missie was het precies tijdens een solar flare, een grote ook nog eens. Die solar flares zijn trouwens niet zo ver van tevoren te voorspellen.

De NASA kan natuurlijk van alles beweren. Maar zelfs in dit kleine stukje spreken ze zichzelf tegen:
- er was geen hoge straling omdat er geen solar flares waren
- er was wel een klein solar flare'tje, maar die gaf geen verhoogde straling

De apparatuur aan boord moet heel precies geweest zijn, dus deze combinatie van uitspraken is tegenstrijdig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zegt dat het het vacuum was?
Het is vrijwel vacuum. De Maan heeft een superijl atmosfeertje, maar dat is verwaarloosbaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315821
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:

Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.

Die heb ik jou ook nog niet zien geven.
in a crowd you lose humanity
pi_147315841
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Die "stralingshoeveelheid voor 2x 385.000 km buiten de dampkring van 1 roentgenfoto" die neem je terug? Of blijf je daar werkelijk bij??
Tuurlijk. Sterker nog, volgens onderstaande tabel is het nog veel minder (op de huid, dat zal het verschil wel zijn) Volgens officieel document van NASA waren dit de gemeten stralings waardes;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Apollo mission    Skin dose, rads
7    0.16
8    .16
9    .20
10    .48
11    .18
12    .58
13    .24
14    1.14
15    .30 
https://www.hq.nasa.gov/alsj/tnD7080RadProtect.pdf
pi_147315848
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is vrijwel vacuum. De Maan heeft een superijl atmosfeertje, maar dat is verwaarloosbaar.
En jij kunt helemaal geen aanwezige materie bedenken?

Wat dacht je van de hamer zelf, en de persoon die hem vasthoudt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147315863
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.
Zie mijn tabel hierboven voor exacte waardes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')