Maar volgens rekenregel glog(a)= log (a) / log (g) kan het ook zijn log 2x / log 9 ?quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een van de rekenregels met logaritmen.
alog b = clog b /clog a
Kan ook, in dat geval is het grondtal 10. Je kunt er 37log's van maken als je dat leuk vindt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:28 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Maar volgens rekenregel glog(a)= log (a) / log (g) kan het ook zijn log 2x / log 9 ?
Ah okey, thanksquote:Op zaterdag 15 november 2014 16:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan ook, in dat geval is het grondtal 10. Je kunt er 37log's van maken als je dat leuk vindt.
Het voordeel van het grondtal 3 in jouw voorbeeld, is dat je weet hoeveel 3log 9 is.
Ik weet niet zeker of deze vraagstelling wel volledig is. Als er ook nog cykels met negatief gewicht in zitten, dan is er helemaal geen kortste afstand!quote:Op zondag 16 november 2014 23:05 schreef defineaz het volgende:
Ik heb weer een opgave waar ik niet uitkom...
Stel, je hebt een gerichte, gewogen, sterk verbonden graaf G=(E, V) met een cykel C met totaal gewicht 0. We kiezen een 'startvertex' s. Bewijs dat er in die cykel een vertex v is waarvan de (kortste) afstand (afstand = totaal gewicht van de edges) van s tot v gelijk is aan de (kortste) afstand van s tot v in een pad met |V| zijden.
Dit laatste pad met lengte |V| bezoekt alle vertices een keer en ten minste 1 vertex meerdere keren. Het pad moet dus cykels bevatten, en in het bijzonder de cykel C (omdat de cykel de totale lengte/gewicht van de korste route niet verandert).
Kan iemand een tip geven?
Edit: gevonden! Uren naar iets kijken wat je niet begrijpt helpt soms toch wel, op de een of andere manier.
Ja. Een element van de kern geeft namelijk een lineaire combinatie van de kolomvectoren die 0 oplevert. Als de coëfficiënten daarvan niet allemaal 0 zijn, dan kun je er een kiezen die niet 0 is en naar de andere kant halen.quote:Op maandag 17 november 2014 03:27 schreef theunderdog het volgende:
Als de kern van een lineaire transformatie over R of C meer bevat dan enkel de nulvector, geldt dan dat een of meer van de kolommen (of rijen) van de transformatiematrix een lineaire combinatie zijn van de overige rijen?
Een laat bedankje voor deze reactie.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:07 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Oriëntatie behoudende rotaties van R3 worden gegeven door SO(3). Je hebt zoals je weet een conjugatie norm op de quaternionen. En daarmee kun je laten zien dat de quaternionen met norm 1 onder de standaard vermenigvuldiging van de quaternionen een groep vormen en isomorf zijn aan SU(2) als groep. Iets soort gelijk kun je ook doen met de pure quaternionen en SO(3). Hint, laat zien dat de generende elementen van beide groepen hetzelfde gedragen onder hun eigen operatie.
Inderdaad. Die cykel waar ik het over had, was de cykel met het laagste gemiddelde gewicht. Dit impliceert dus dat er geen negatieve cykels zijn Goede opmerking.quote:Op maandag 17 november 2014 08:10 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of deze vraagstelling wel volledig is. Als er ook nog cykels met negatief gewicht in zitten, dan is er helemaal geen kortste afstand!
Wat zijn nou a en b in die formule? niet de twee vectoren van de muur lijkt me, want dan slaat die u nergens op.quote:A ball can be modeled as a class with a position (vector), a speed (vector),
and mass (double). A wall can be modeled as a class with two positions (vector)
(namely, start and end relative to start).
Lets consider a simple pinball field.
A collision should not be much harder: we can do some basic physics. If
the wall is considered as a line segment, a+u*b, with 0<=u<=1 and the particle trajectory as x(t)=xi+v*t, it is possible to determine if a collision
will occur; solving equation 4.4 is possible, because we have two equations (one
in x direction, one in y direction) and two unknowns (t, u).
Equeation 4.4: a+u*b = x0 + t*v
If 0<=u<=1, a collision will occur at time t. When a collision happens, the ball
will change velocity: it's velocity is simply re ected in the line representing a
ball.
quote:2.Rewrite equation 4.4 to include the radius of the ball
3.Find the (algebraic) solution to when the wall and the ball collide
Je raakt een paar snullen kwijt. Als je je administratie netjes bijhoudt dan wordt je laatste regel:quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef Holograph het volgende:
Ik heb een vereenvoudigingsvraag.
Ik heb de volgende vergelijking:
L'x(x,y,/\)=y-2x(x/2y)+2(x/2y)=0
= y-(2x2)/2y+2x/2y
= y - x2/y + x/y
De uitwerkingen van mijn boek zeggen dat dit:
= y2 − x2 + x =0.
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dat zo kan vereenvoudigen?
Super, bedankt!quote:Op woensdag 19 november 2014 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Je raakt een paar snullen kwijt. Als je je administratie netjes bijhoudt dan wordt je laatste regel:
Ken je je merkwaardige producten wel? Deze bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:27 schreef ibri het volgende:
[ link | afbeelding ]
Weet iemand hoe je van stap 2 naar stap 3 gaat?
Oke bedankt voor je post. Ik heb dat dus ook op die manier uitgewerkt. Alleen krijg ik dan een veel te lange som die niet gelijk is aan de de andere som. Waarschijnlijk dan een paar 'snelheids' foutjes gemaakt. Zou er nog even aan gaan zitten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ken je je merkwaardige producten wel? Deze bijvoorbeeld:
Verder gebruik je dat
Je krijgt bij de uitwerking van de drie kwadraten van een verschil van twee termen dan zes producten van twee kwadraten verminderd met drie dubbele producten van twee kwadraten. Dit is (was) echt brugklasalgebra. De laatste regel in je plaatje is trouwens fout, daar ontbreekt een kwadraat bij het inproduct u·v, dat moet uiteraard (u·v)² zijn.
Dat klopt. Maar hoe los je het verder dan op? Waar komt de a (alfa) opeens vandaan bij voor de optimale strategie voor speler 2?quote:Op zondag 23 november 2014 18:24 schreef Anoonumos het volgende:
1/2 * Rij 1 + 1/2 * Rij 2
domineert zowel rij 3 als rij 4?
Staat er geen stelling over in je boek?quote:Op zondag 23 november 2014 19:04 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar hoe los je het verder dan op? Waar komt de a (alfa) opeens vandaan bij voor de optimale strategie voor speler 2?
Het moet inderdaad met de hand opgelost worden door middel van een grafische weergave. Hiervoor is dan ook een 2xn of mx2 matrix nodig. Echter, wanneer ik de twee onderste rijen wegstreep en die vervolgens grafisch oplos kom ik op een ander antwoord (zonder alfa) uit dan gegeven.quote:Op zondag 23 november 2014 19:45 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Staat er geen stelling over in je boek?
Ik weet alleen dat wanneer je niet verder kan vereenvoudigen je de volgende LP problemen moet oplossen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met a_ij de entries van je matrix.
De optimale oplossingen (x1*, .., xn*) en (y1*, ..., ym*) zijn dan optimale strategieen
en x0* = y0* de waarde van het spel.
Het met de hand oplossen is een vervelend karwei, maar een computer kan het makkelijk oplossen.
Maar ik weet niet of dat hier de bedoeling van de opgave is.
Wat is een MR-functie? Ik ben niet zo thuis in de economie.quote:Op maandag 24 november 2014 15:13 schreef Super-B het volgende:
Hoi, een vraagje:
Stel er is een functie MR1 = 10 - 2Q1 en een functie MR2 = 20 - 2Q2
Hoe bepaal ik de totale MR functie?
Marginale opbrengsten functie (Marginal Revenues).quote:Op maandag 24 november 2014 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is een MR-functie? Ik ben niet zo thuis in de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |