abonnement Unibet Coolblue
pi_146249422
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door WupWup op 03-11-2014 12:32:14 ]
  maandag 3 november 2014 @ 12:27:47 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146249512
Niet alle links in de OP werken meer. 'Nursingtwo' geeft een foutmelding en de link 'Medicijnen en borstvoeding' is gewijzigd en moet zijn: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/
KuikenGuppy
pi_146249610
Ik kan niet quoten uit een gesloten topic, maar Burdies laatste post:

quote:
Ik weet niet goed in welk topic dit te plaatsen, maar er komt vast iemand met een zinnig antwoord...
Voor mama's met meer dan één kindje: hoe ging dat met bv tijdens de zwangerschap? Of heb je gewacht tot de oudste klaar was met voeden? Heb je het geven van bv laten meespelen in de beslissing 'wanneer gaan we voor een volgende'?
Bij m'n oudste kreeg ik last van nursing agitation en ben ik daarom gestopt met 2,5 jaar. Wel had ik al besloten om niet te willen tandemen, maar ik wist niet goed of ik dan zou stoppen vóór een evt zwangerschap of tijdens. Maar goed, toen liep het dus anders en stopte ik alsnog voor de zwangerschap. Ik vond het wel ontzettend moeilijk om zo'n beslissing te nemen, want waarom zou het aan mij alleen zijn om te stoppen. Ik had immers al die tijd gevoed op verzoek en het waren ook fijne momenten en, nou ja, ik wilde kind 1 ook niet opzij zetten voor een nog fictief kind 2.
Overigens was het niet willen tandemen wel ook een reden om niet snel weer zwanger te raken (amongst other reasons).
pi_146249722
Burd, mijn jongste is geboren toen mijn oudste 2,5 werd. Het voeden is tijdens de zwangerschap snel teruggelopen naar hooguit 2/3 keer tot 1keer aan het einde. Dat laatste ging op mijn initiatief, achteraf had ik last van nursing agitation, het voeden ging me zooooo tegenstaan, met kromme tenen en al. Toen er in de kraamweek weer melk was, wilde Isabel ook wel weer vaker drinken. Dat heb ik er paar keer toegelaten, maar ben helemaal gestopt met haar voeden ruim 2 maand na geboorte vd jongste. Dankzij nursing agitation een heel stuk eerder dan ik van tevoren had bedacht. Het leek me zo knus om te tandemen.
Hier geen rekening gehouden met voeden dus toen ik weer zwanger raakte, maar mijn oudste was ook wel ietsje ouder dus dan kuiken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146249731
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:27 schreef Burdie het volgende:
Niet alle links in de OP werken meer. 'Nursingtwo' geeft een foutmelding en de link 'Medicijnen en borstvoeding' is gewijzigd en moet zijn: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/
Fixed!
  maandag 3 november 2014 @ 12:43:24 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146249986
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:30 schreef WupWup het volgende:
ik wilde kind 1 ook niet opzij zetten voor een nog fictief kind 2.
Dit vind ik inderdaad moeilijk, ik wil dat Kuiken gewoon kan drinken zo lang hij wil, maar tegelijkertijd rammel ik als een malle.
Sowieso is een tweede hier vooralsnog niet aan de orde wegens BI, maar we hebben altijd afgesproken om er rond de feestdagen eens concreet over te gaan hebben, en dan wil ik eigenlijk wel een mening hebben over de combi bv/zwangerschap.
KuikenGuppy
pi_146250112
Geen ervaring, wel een mening ;)

Ik zou persoonlijk wachten met en volgende zwangerschap tot er minder wordt gedronken. Bijvoorbeeld alleen nog s ochtends en/of s avonds. Mocht het tijdens de zwangerschap toch teruglopen of erg pijnlijk zijn dan kan je er op dat moment voor kiezen om voor die 1 of 2 momenten even de kiezen op elkaar te zetten of om het toch af te bouwen. Als een kindje nog de hele dag door drinkt lijkt me dat veel lastiger. Ook mbt de afhankelijkheid als je verder in je zwangerschap komt.
  maandag 3 november 2014 @ 12:48:41 #8
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146250145
Wij rammelen (en zien ook enorm veel beren op de weg dus of en wat we gaan doen geen idee. ) en mochten we er iets mee doen dan zou ik sowieso graag willen dat R. ouder is dan 1,5 a 2 voor we ook maar een poging gaan doen. Ik heb heel erg de behoefte om tot 2 jaar te voeden maar na de 2 is er voor mij persoonlijk geen noodzaak meer. Het is fijn als het lukt maar geen eis.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 3 november 2014 @ 12:48:48 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146250149
Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens Kyara.
KuikenGuppy
pi_146250471
quote:
12s.gif Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef Burdie het volgende:
Rationeel ben ik het daar helemaal mee eens Kyara.
Dat is ook meteen het dubbele he. Ik bekijk het alleen rationeel. Voor jou zit er ook nog een andere kant aan. :*
  maandag 3 november 2014 @ 13:05:44 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_146250622
Hier ook nog geen ervaring, maar wel een mening. Gebaseerd op puur emotionele gronden. Ik wil dat ik F. In haar behoeftes als klein mens kan blijven voorzien. En zo lang daar behoeften zijn waar alleen haar mama in kan voorzien (bv, veel in de doek op mijn buik/heup - rug vindt ze nog niet zo tof), gaat zij voor. Een volgend kindje brengt voor haar al zon intensieve verandering met zich mee, dat ik niet wil dat zij daar met die belangrijke behoeften ook nog voor moet wijken. Ik ben nu haar mama en niet die van baby 2. De borst is nu voor haar en niet voor een nieuw kindje.

Of het in haar kinderhoofdje ook zo werkt? Geen flauw idee, waarschijnlijk is het veel minder complex, maar ik vind het belangrijk om eerst dit boek te doorlopen met haar, voordat er een nieuw boek geopend wordt voor een 2.0. Dan maar rammelen :P

Ik denk dat wij voor een tweede gaan, als de situatie het toelaat, als ze een jaar of 2,5 is. Zoiets.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_146250979
quote/edit fail... ):O

[ Bericht 92% gewijzigd door Phaidra op 03-11-2014 13:23:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146251169
Burdie, mijn tweede is er nog niet, maar wel zwanger terwijl de eerste nog bij me drinkt. Ik wilde het liefst eerst bv geheel afgebouwd hebben voor ik weer zwanger zou worden, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om voor een tweede te gaan toen mini bijna 2 was. Feit was dat ik twee weken later al een tweede streepje had, veeeeel eerder dan gedacht. Productie liep al snel terug (bij 6 weken al) en ik was blij dat mini niet echt meer afhankelijk was van de bv. Hij is nooit echt borstverslaafd geweest maar hij dronk nog wel ca. 4x per dag rondom slaapjes en/of 's nachts. Al gauw werd dat nog maar 1 of hooguit 2x. Ik had verwacht dat hij door de terugloop en eventueel andere smaak wel snel helemaal zou stoppen, maar dat gebeurde dus niet.

Het voeden vind ik nu behoorlijk pijnlijk na aanhappen en de eerste minuut, maar wat Kyara ook zegt, voor nu kies ik ervoor om dat knusse momentje voor het slapen gaan nog toe te staan. Hij heeft er nog behoefte aan.. Verder heb ik trouwens geen 'last' van de voeding(en) (gehad) tijdens de zwangerschap. Ik ben niet veel misselijk geweest en in energielevel heb ik weinig gemerkt omdat hij al snel niet veel melk meer binnenkreeg. Ik kan me voorstellen dat het heel anders is als je steeds misselijk bent en boven de pot hangt...

Tandemen is/was zeker niet mijn wens, omdat ik in de eerste maanden bij mini enorm afviel en daardoor weinig weerstand had. Het heeft me veel moeite en energie gekost om weer op gewicht te komen. Het leek me altijd een erg grote belasting om 2 kindjes te voeden, maar als peuter het bij 1x per dag kan/wil houden, denk ik dat het wel meevalt. Misschien is het zelfs fijn voor hem dat hij ook nog 'recht' heeft op de borst. Maar ik wil echt niet dat hij weer naar meer voedingen gaat als de baby er eenmaal is. Of hij besluit tegen die tijd uit zichzelf dat bv voor de baby is en hij niet meer wil.

Ik kan me er wel eens druk om maken, hoe het zal gaan. Peuter is nu opeens weer in een heel aanhankelijke periode, vooral naar mij toe, dus ik vind het voor nu geen optie om hem de borst te ontzeggen. Achteraf was hij rond de 25/26 maanden heel stabiel en sliep hij ook voor het eerst van zijn leven hele nachten door voor meerdere weken/maanden achter elkaar. Dat was misschien een goed moment geweest om volledig af te bouwen, nu totaal niet.

Samenvatting ;): Productie en aantal voedingen liepen snel terug (wel iets om te realiseren dat je wellicht kv nodig hebt als kuiken nog echt bv nodig heeft). Voor nu vindt ik het nog geen probleem dat hij nog 1x per dag drinkt, maar ik maak me wel wat zorgen over de eerste weken/maanden dat baby er is. Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn geweest als hij eerder al volledig zonder had gekund/gewild.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146251520
Bram is bijna 2 nu, en per deze week zo goed als van de borst af. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146251725
Hier wil ik gaan afbouwen, Luus is nu 14 mnd, maar ze drinkt echt alsof ze een krokodil met prooi is. (vastbijten, omrollen.. ) Alleen ben ik bij de vorige 2 abrupt gestopt en die vonden dat best. Lucy wordt nog wakker om te drinken iedere nacht. geen idee hoe ik dat moet 'afbouwen ' :')
pi_146251841
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier wil ik gaan afbouwen, Luus is nu 14 mnd, maar ze drinkt echt alsof ze een krokodil met prooi is. (vastbijten, omrollen.. ) Alleen ben ik bij de vorige 2 abrupt gestopt en die vonden dat best. Lucy wordt nog wakker om te drinken iedere nacht. geen idee hoe ik dat moet 'afbouwen ' :')
Glaasje water aanbieden? Je man laten gaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2014 @ 14:00:58 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252329
Burdie, ik zou denk ik niet hebben gewacht met proberen zwanger te worden. Ik laat dingen het liefst zoveel mogelijk op hun beloop, en zou dus een beetje hopen op dat E uit zichzelf ging minderen (door verminderde productie, of andere smaak, of gewoon omdat ze 'klaar' is). Maarrrr ik heb de keus helaas niet helemaal aan mezelf. Voor ik aan een tweede kindje kan/mag beginnen, moet ik gestopt zijn met bv -O-

Ik ben nu gestopt met zelf aanbieden overdag, en E drinkt dus alleen nog 's ochtends en 's avonds. Met de ochtendvoeding wil ik echt niet graag stoppen want dat is zo knus wakker worden, en de avondvoeding is echt E's momentje om even dr dag af te sluiten. Hoe ik dat doe weet ik dus nog niet. Maar misschien ben ik daar dan wel niet helemaal eerlijk over tegen de artsen :{
Ik kan echt rázend worden, of heel verdrietig, als ik er teveel over nadenk :X ;(
pi_146252440
Wat is het risico precies, LB? De extra hormonen?
Home is where the O+ is...
pi_146252551
Och LB.. :{
In hoeverre klopt het wat het zh wil? Heb je zelf een cyclus bv?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146252552
Burdie, hier heel pril zwanger terwijl ik nog borstvoeding geef. Wij hebben ervoor gekozen eea op zijn beloop te laten. Ik had niet verwacht zo vruchtbaar te zijn met nog zo veel nachtvoedingen, tbh. Ik dacht altijd: ik wil graag dat Sticker bepaalt wanneer het klaar is, en dat is ook zo, maar ik zou het minder erg vinden als die keus voor hem wordt gemaakt nu hij zo veel groter is, merk ik gaandeweg. Heel gevoelsmatig allemaal.
pi_146252702
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:00 schreef LadyBlack het volgende:
Burdie, ik zou denk ik niet hebben gewacht met proberen zwanger te worden. Ik laat dingen het liefst zoveel mogelijk op hun beloop, en zou dus een beetje hopen op dat E uit zichzelf ging minderen (door verminderde productie, of andere smaak, of gewoon omdat ze 'klaar' is). Maarrrr ik heb de keus helaas niet helemaal aan mezelf. Voor ik aan een tweede kindje kan/mag beginnen, moet ik gestopt zijn met bv -O-

Ik ben nu gestopt met zelf aanbieden overdag, en E drinkt dus alleen nog 's ochtends en 's avonds. Met de ochtendvoeding wil ik echt niet graag stoppen want dat is zo knus wakker worden, en de avondvoeding is echt E's momentje om even dr dag af te sluiten. Hoe ik dat doe weet ik dus nog niet. Maar misschien ben ik daar dan wel niet helemaal eerlijk over tegen de artsen :{
Ik kan echt rázend worden, of heel verdrietig, als ik er teveel over nadenk :X ;(
Maar wat is dan het bezwaar dat je nog even wacht?
Je hoopte dat bv samen kon gaan met een vruchtbaarheidsbehandeling, terwijl je de spelregels van je kliniek kende. En nu ben je toch boos omdat men je de regels nog eens uitlegt.
Als je perse langer wilt voeden dan wacht je nog even met de behandeling of als je het niet eens ben zoek je een andere kliniek die geen bezwaar hebben. Maar liegen tegenover artsen vind ik gewoon dom, jij weet niet welke medicatie ze je gaan geven en of dat kwaad kan icm borstvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2014 @ 14:13:16 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252755
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:03 schreef Cwen het volgende:
Wat is het risico precies, LB? De extra hormonen?
Nope, want IUI in eigen cyclus gehad....
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:06 schreef Morretje het volgende:
Och LB.. :{
In hoeverre klopt het wat het zh wil? Heb je zelf een cyclus bv?
Ik heb al sinds 8 maanden weer een cyclus, maar het ziekenhuis wil er niet zomaar op vertrouwen dat het dan ook evenveel kans op een succesvolle zwangerschap geeft.

Heb het er hier al vaker over gehad; ik snap het best, economisch gezien enzo.... maar ik word er zo sip van -O-
  maandag 3 november 2014 @ 14:14:48 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252801
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:11 schreef Ticootje het volgende:

[..] jij weet niet welke medicatie ze je gaan geven en of dat kwaad kan icm borstvoeding.
Zie hierboven, geen medicatie dus.

En je hebt gelijk hoor, ik ken de regels, maar had alleen gehoopt dat 1 of 2 keer bv per dag geen obstakel meer zou vormen.

Ik vind 'even wachten' gewoon heel moeilijk.
pi_146253052
Dus ze zijn bang dat de bv een innesteling in de weg staat, begrijp ik dat goed?

Zou je zelf het risico nemen? Ik weet niet hoeveel pogingen vergoed worden?
Home is where the O+ is...
pi_146253165
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zie hierboven, geen medicatie dus.

En je hebt gelijk hoor, ik ken de regels, maar had alleen gehoopt dat 1 of 2 keer bv per dag geen obstakel meer zou vormen.

Ik vind 'even wachten' gewoon heel moeilijk.
dat snap ik, been there.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146253313
Ik kan me ook voorstellen dat het een lastige keuze is. Wat als de poging niet lukt? Dan is wel de bv "gedwongen" afgebouwd :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 november 2014 @ 14:37:38 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146253591
Cwen, ik zou het risico denk ik wel nemen.

Het probleem is vooral gevoelsmatig; ik 'moet' stoppen met bv, en dat vind ik echt heel erg jammer. E is groot genoeg, en ik zou misschien binnenkort toch wel gaan minderen, maar dat ik nu een keus moet maken, dat drukt je weer zo met je neus op de feiten....

Maar genoeg hierover.
pi_146253881
Ik zou dan denk ik wachten. Maar ja, dat is ook vanaf de zijlijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 3 november 2014 @ 15:09:18 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146254668
Bedankt voor de ervaringen ;). Het blijft een lastige afweging, ook omdat ik al bijna 34 ben en de biologische klok voel tikken. Maar misschien heeft mijn man er ook nog wel een mening over ;).
KuikenGuppy
pi_146255671
Ik snap dat 'even wachten' wel moeilijk is, want je weet niet hoe lang het duurt voordat het weer succesvol raak is. Maar ik snap ook dat het moeilijk is om de bv op te geven als je er zelf nog niet klaar voor bent. Lastig hoor!

Iemand ervaring met even teruglopende productie met kolven?
Vorige week maandag kolfde ik nog 3x 150 ml in 2x kolven. Donderdag was dat ineens 3x 130 ml en vandaag haalde ik 2x150 ml :{ Gewoon een hele voeding minder!
Nu moet ik wel zeggen dat mini vannacht ineens om 0:15, 2:30 en 6:00u kwam en vorige week 1x per nacht. Dus dat zal ook wel schelen, maar een hele voeding minder gekolfd, dat is me tot nu toe nog niet overkomen :') Heb wel vaker nachten gehad dat ze vaker kwam om te drinken, maar toen kolfde ik nog voedingen van 120 ml.
Gewoon een dipje misschien? Ik zit me waarschijnlijk te druk te maken :')
Tralalalaaa
pi_146257094
De week voordat ik ongesteld word, loopt m'n kolfopbrengst flink terug. Kan dat het zijn?
  maandag 3 november 2014 @ 16:30:27 #32
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_146257905
+1. Heb al meer dan eens gedacht dat m'n systeem gewoon klaar was met de borstvoeding.

Om dan vervolgens hysterisch alles uit de boekjes te gaan doen om het weer recht te breien, maar niks helpt tot de hormoontjes weer stabiliseren.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_146260482
Ik ben nog niet ongesteld geweest! Misschien wordt dit de eerste keer dan?
Tralalalaaa
pi_146261179
Vraagje, als jullie kindjes een regeldagje hebben/clusteren, houden jullie dan nog een soort minimum tijd tussen voedingen? :?

Ik probeer mee te gaan met zijn vraag maar weet zo langzamerhand niet meer wanneer hij nou exht wil drinken of alleen maar zuigen, en of t zin heeft hem aan te leggen binnen een uur na de vorige voeding (die in dat uur ook drie kwartier geduurd heeft soms)...
Kwak
pi_146261479
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:49 schreef kwakz0r het volgende:
Vraagje, als jullie kindjes een regeldagje hebben/clusteren, houden jullie dan nog een soort minimum tijd tussen voedingen? :?

Ik probeer mee te gaan met zijn vraag maar weet zo langzamerhand niet meer wanneer hij nou exht wil drinken of alleen maar zuigen, en of t zin heeft hem aan te leggen binnen een uur na de vorige voeding (die in dat uur ook drie kwartier geduurd heeft soms)...
Bij ons was het dan echt: drinken, slaapje, drinken, slaapje.. De hele dag. Dus dan maar op de bank met baby op je en bij enig gehuil: tiet.

Alleen kwam ik er vaak halverwege de dag na veel waaromhuiltzenouzo-frustratie pas achter dat het een regeldag was :') .
pi_146261615
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:57 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij ons was het dan echt: drinken, slaapje, drinken, slaapje.. De hele dag. Dus dan maar op de bank met baby op je en bij enig gehuil: tiet.

Alleen kwam ik er vaak halverwege de dag na veel waaromhuiltzenouzo-frustratie pas achter dat het een regeldag was :') .
Hij is hier vooral erg wakker na een voeding, even tevreden op sxhoot bij papa, en dan niet meer dus maar weer aanleggen.

Ik denk dat het eerder clusteren dan regelen is, hij heeft het vooral eind van de middag... Maar hij is ook tirn dagrn dus zou ook regelen kunnen zijn.
Kwak
pi_146264796
Geen minimum aanhouden tussen voedingen, naar M blijven kijken. Des te meer je hem volgt, des te sneller ben je van de regeldagen/clusteren af. En het kost waarschijnlijk de minste frustratie 😉
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146265038
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Morretje het volgende:
Geen minimum aanhouden tussen voedingen, naar M blijven kijken. Des te meer je hem volgt, des te sneller ben je van de regeldagen/clusteren af. En het kost waarschijnlijk de minste frustratie 😉
Doe ik ook :Y vroeg het me gewoon af. Tieten krijgen nu niet de kans vol te raken zeg maar, maar blijf gewoon aanleggen zo vaak hij wil.
Kwak
pi_146265875
Wisselvoeden drijft je productie op, volraken hoeft niet. Er is altijd melk, hij moet er alleen harder voor werken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146267055
Volle borsten remt de productie juist, dus als er iets is wat je níet moet nastreven... ;) Sterkte, regeldagen zuigen.
pi_146272660
Pfoe, bv en een tweede kindje, dat lijkt hier nog heel ver weg. Al rammel ik stiekem wel een beetje, nu al :o Maar daar gaan we niets mee doen hoor.

We zitten inmiddels op 5 voedingen per 24 uur. Soms slaapt ze een nacht door en dan wacht ik overdag niet totdat ze zelf komt maar leg ik al eerder aan, want anders wordt het echt te weinig vind ik. Zowel voor haar, als voor mijn productie. Maar de voedingen duren laaaaang nu! Ze ligt regelmatig een vol uur te lurken, en dan is het echt actief drinken ook :o
pi_146274257
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:42 schreef Morretje het volgende:
Wisselvoeden drijft je productie op, volraken hoeft niet. Er is altijd melk, hij moet er alleen harder voor werken.
Dat is waar ik dus soms nog aan twijfel, of hij goed genoeg zuigt.

Hij valt vrij snel in slaap aan de borst, maar wordt wel wakker en drinkt weer vijf minuten goed als ik wissel dus dat doe ik dan maar (ook van houding en van borst).

Comoressie geprobeerd maar lijkt weinig uit te maken.
Kwak
pi_146276198
Waarom twijfel je aan zijn techniek?
Klinkt idd als clusteren /regelen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146278717
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:08 schreef Morretje het volgende:
Waarom twijfel je aan zijn techniek?
Klinkt idd als clusteren /regelen..
Hij hapt gefrustreerd en begint soms meteen te kauwen of sabbelen ipv aanzuigen. Ik hoor hem als het eenmaal lukt meestal maar korte tijd goed slikken.

Dit typte ik voor ik net ging voeden. Kan clusteren/wisselvoeden snel effect hebben? Hij heeft net als een gek gedronken, constant klokken/slikken. Rechts liet hij eerst steeds los, misschien een te sterke tsr? In een andere houding ging het beter.
Kwak
  dinsdag 4 november 2014 @ 02:17:25 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_146280968
Mijn baby drinkt ook meestal "maar" vijf minuten. Volgens mij hebben ze juist een prima techniek en halen ze in die korte tijd veel melk uit de borst ;)
disclaimer
pi_146282248
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hij hapt gefrustreerd en begint soms meteen te kauwen of sabbelen ipv aanzuigen. Ik hoor hem als het eenmaal lukt meestal maar korte tijd goed slikken.

Dit typte ik voor ik net ging voeden. Kan clusteren/wisselvoeden snel effect hebben? Hij heeft net als een gek gedronken, constant klokken/slikken. Rechts liet hij eerst steeds los, misschien een te sterke tsr? In een andere houding ging het beter.
Hoe meer je eraan toegeeft des te sneller krikken ze zelf je productie op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:45:07 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146284886
Wtf lees ik nu op de site van het Voedingscentrum:

Geef je borstvoeding, dan is een goede vuistregel is: elke week één melkvoeding per dag minder.

(Advies vanaf 8 maanden)

-O-.
KuikenGuppy
pi_146284907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:45 schreef Burdie het volgende:
Wtf lees ik nu op de site van het Voedingscentrum:

Geef je borstvoeding, dan is een goede vuistregel is: elke week één melkvoeding per dag minder.

(Advies vanaf 8 maanden)

-O-.
:')
goed advies :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146284909
In welke context?
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:49:08 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146284989
Voedsel introductie.

Het hele stuk:


8 tot 12 maanden: Minder melkvoeding, meer vaste voeding
Je kind gaat nu echt maaltijden eten, die de melkvoedingen vervangen. Eerst vervang je één keer per dag een melkvoeding door een vaste voeding. Geleidelijk aan bouw je de vaste voeding verder op.
Geef je borstvoeding, dan is een goede vuistregel is: elke week één melkvoeding per dag minder.
KuikenGuppy
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:50:43 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146285025
Ja tof he :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:51:18 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146285034
Maar goed, zij propaganderen ook bijvoeding vanaf 4 maanden. Ik schrik er alleen van dat dit kennelijk hét officiële advies is wat moeders krijgen van de organen die daar van hogerhand iets over te adviseren hebben. -O-.
KuikenGuppy
pi_146285262
Na een dikke huilbui, dit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:07:24 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146285414
O+!
pi_146285443
O+

burdie, waar staat dat? Kan je ze mailen oid dat dit nergens over gaat?
Trotse mama van 2 :)
pi_146286299
Ik vind het ook wel de moeite waard om daar een gepeperd mailtje aan te wagen, wat een onzin!
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:50:08 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146286578
OMG :o
Home is where the O+ is...
pi_146286634
Het voedingscentrum :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:06:08 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146287080
Zo moest ik bij de 8-maanden controle op het cb toch even worden onderbroken toen ik zei dat E een broodkorst kreeg; ik moest namelijk wel een hele boterham gaan geven, en dan liefst met dieetmargarine.

..... whut? :?

Ik kijk liever naar de behoefte van mijn kind (en die liep ruim 2 maanden achter op hun schema), en die was zielsgelukkig met een broodkorst en dronk bovendien nog volledig bv. Maar dat was niet genoeg meer.....
pi_146288294
Hier blijkt maar weer dat je echt op jezelf en je kindje moet vertrouwen. Want zo'n advies kan misschien voor honderden kindjes wel werken, maar als het bij jouw kindje niet werkt dan zou je zo onzeker worden

Klaproos O+
pi_146292474
Het Voedingscentrum kun je zo ongelooflijk niet serieus nemen.

Sylvia Witteman schrijft er in haar columns ook regelmatig over. Vandaag schrijft ze over nationale ontbijtdag. Ook gesponsord door allerlei bedrijven en met de adviezen van het Voedingscentrum. ;( .

Ik bedoel te zeggen: ja, je kunt ze een boos mailtje sturen, maar dan kun je ook over die 1001 andere domme dingen die ze adviseren gaan mailen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146293266
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:52 schreef Franny_G het volgende:
Het Voedingscentrum kun je zo ongelooflijk niet serieus nemen.

Sylvia Witteman schrijft er in haar columns ook regelmatig over. Vandaag schrijft ze over nationale ontbijtdag. Ook gesponsord door allerlei bedrijven en met de adviezen van het Voedingscentrum. ;( .

Ik bedoel te zeggen: ja, je kunt ze een boos mailtje sturen, maar dan kun je ook over die 1001 andere domme dingen die ze adviseren gaan mailen.
+1
Tegen zwangeren zeg ik zelfs vooral niet op de site van het voedingscentrum te kijken :')
pi_146293458
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef L-E het volgende:
Het voedingscentrum :')
Niets meer aan toe te voegen. Gelukkig houden ze zich hier op het CB redelijk op de vlakte wat dat betreft.
pi_146294260
Baby hier heeft opeens zo vaak honger vandaag! Ohja, drie maanden, regeldag...
pi_146320521
Even dubbel check: borstvoeding geven bij koorts kan toch geen kwaad? Na 2 dagen 38.5, heb ik vandaag opeens 39.5 -O-
pi_146320801
Nee kan kwaad. Volgens mij maak jij antistoffen aan en die krijgt jouw baby binnen dan :*
pi_146321078
Oh dat is fijn, nu maar hopen dat hij niet ook ziek wordt :{
pi_146321119
Kan GEEN kwaad, bedoelt omen volgens mij...
Kwak
pi_146321255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
Kan GEEN kwaad, bedoelt omen volgens mij...
Klein detail :D
pi_146321333
Stom. Ik bedoelde inderdaad geen kwaad. Waarom ik die geen nou vergeet -O-
pi_146321602
Maakt niks uit Fazz! Beterschap :*

Is je melk nu ook warmer?
Home is where the O+ is...
pi_146321635
J O+

Beterschap Fazz!

Voedingscentrum :') sja
pi_146322174
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:53 schreef Cwen het volgende:
Maakt niks uit Fazz! Beterschap :*

Is je melk nu ook warmer?
:D
pi_146322282
Vraagje: nog even en dan wordt M 1 jaar. Wat ga ik hem dan aanbieden? 'Moet' ik nog kolven? Hoe wat waar enzo want ik heb echt geen flauw idee :D
Opbrengst wordt weer minder, en het was al zo weinig :') het gaat me echt meer en meer tegenstaan. :( Gisteren 4x gekolfd en wel 110cc bij elkaar gesprokkeld
pi_146322287
Geef je nog borstvoeding? Ooohhhhh, wat knaaaaaaap! *kir* Maar je geef toch wel ook vast voedsel bij he? Oh, gelukkig. En hoe vaak voed je nog? Op verzoek? Ohhh wat gooooeeeeed! *kir* En hoe lang heeft je oudste gedronken? *pleurt van stoel*

Tot over een half jaar maar weer ;)

pi_146322314
Wat een mooie curve Wup!
pi_146322826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:20 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje: nog even en dan wordt M 1 jaar. Wat ga ik hem dan aanbieden? 'Moet' ik nog kolven? Hoe wat waar enzo want ik heb echt geen flauw idee :D
Opbrengst wordt weer minder, en het was al zo weinig :') het gaat me echt meer en meer tegenstaan. :( Gisteren 4x gekolfd en wel 110cc bij elkaar gesprokkeld
Je 'moet' niks :)
Er zijn 3 factoren om te kolven: 1) stuwing, 2) in stand houden van productie en 3) het kunnen aanbieden van moedermelk.
Om de eerste kun je niet heen. De tweede is een kwestie van uitproberen en als je er last van hebt dan moet je kiezen om of te kolven voor de stimulatie of om het op je thuisdagen weer op te krikken. En de derde is natuurlijk ook per kind verschillend. Krijgt hij voldoende vaste voeding binnen om melk over te slaan? En drinkt hij ook water bijvoorbeeld voor de dorst? Of wil je een fles kunstvoeding geven, kan ook.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:44:13 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146322843
Wup :') Nette curve idd ^O^

Mabawa, volgens het Voedingscentrum ( :Y) ) mag hij na 1 jaar 'gewone' melk drinken.
KuikenGuppy
pi_146323152
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je 'moet' niks :)
Er zijn 3 factoren om te kolven: 1) stuwing, 2) in stand houden van productie en 3) het kunnen aanbieden van moedermelk.
Om de eerste kun je niet heen. De tweede is een kwestie van uitproberen en als je er last van hebt dan moet je kiezen om of te kolven voor de stimulatie of om het op je thuisdagen weer op te krikken. En de derde is natuurlijk ook per kind verschillend. Krijgt hij voldoende vaste voeding binnen om melk over te slaan? En drinkt hij ook water bijvoorbeeld voor de dorst? Of wil je een fles kunstvoeding geven, kan ook.
Hij eet prima. Ontbijt, lunch, diner en 2 a 3 tussendoortjes (incl fruit) Sinds een weekje krijgt hij 's avonds rooibosthee.
Hij was namelijk nogal obsessed door boobie en voornamelijk 's avonds liep dat nogal uit de hand. Zodanig dat ik er knettergek en moe van werd. Dus dat probeer ik te minderen. Nu mag hij na het eten en voor het slapen gaan drinken (of echt bij troost ofzo) maar niet meer randomly. Het ging namelijk zo: M speelt, kijkt op, ziet mij en begint te huilen. Dan leg ik hem aan, laat hij los en gaat van me af. Kijkt me aan en begint weer te huilen en aan mijn trui te trekken. Dat x 100 waarvan hij ook nog eens 30x bijt. Het werd met echt teveel dus dat probeer ik structureel te veranderen.

Kv krijgt hij gem. 2 keer per week een flesje 150/5 op het kdv. Omdat ik dus echt niet genoeg bij elkaar krijg gekolfd. Dus altijd 1 flesje mm. (120 tot 150 cc) en dus soms eind van de middag nog een flesje kv bij.

Maar goed. Zou het kunnen dat ik niet kolf. Hij op het kdv bij de lunch melk en verder water krijgt en dat ik hem op werkdagen 's ochtends en 's avonds en op vrije dagen overdag ook aanleg?
Is dat goed genoeg voor hem en zou een productie dat kunnen redden?
pi_146323258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:44 schreef Burdie het volgende:
Wup :') Nette curve idd ^O^

Mabawa, volgens het Voedingscentrum ( :Y) ) mag hij na 1 jaar 'gewone' melk drinken.
:D
Dat valt dan weer mee van ze :P
pi_146323950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:55 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Maar goed. Zou het kunnen dat ik niet kolf. Hij op het kdv bij de lunch melk en verder water krijgt en dat ik hem op werkdagen 's ochtends en 's avonds en op vrije dagen overdag ook aanleg?
Is dat goed genoeg voor hem en zou een productie dat kunnen redden?
Dat is dus aan jouw beoordeling ;) En wat betreft je productie zal het een kwestie van uitproberen zijn.
pi_146340668
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is dus aan jouw beoordeling ;) En wat betreft je productie zal het een kwestie van uitproberen zijn.
Ja dat is zo.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Ik haaaaat het kolven vanuit het diepste diepste. Dus het is wel goed zo. Ik hoop alleen van harte dat mijn productie niet instort.
Hoe gaat dat dan? Stop ik ineens of moet ik het kolven ook afbouwen? Kan ik gewoon proberen om het niet te doen.
Maar goed, nu nog even niet. Dit is projectafterkenia :)

Ooh en dat je bij een cliënt aan komt zetten en halverwege het gesprek realiseert dat je beha open is :') In mijn geval gaat boob dat richting navel dus het moet er vast raar uit hebben gezien.
pi_146341242
Vraag: waar hebben jullie je kolf gekocht, en hoe weet je welke maat borstschild je nodig hebt? Wanneer ben je begonnen met kolven?
Kwak
pi_146341357
Ik heb tot 14 maanden gekolfd Mabawa. Wel nog maar 1x per dag vanaf 11/12 maanden. Opbrengst was toen tussen de 50 en 80 ml. Op het KDV vulden ze aan met geitenmelk en later koemelk.

Zeker toen het elke keer maar 50 ml werd, vond ik het mooi geweest. Leek me ook geen ramp voor mijn productie meer als het zo weinig ml was. Ging ook prima, ik legde wel iets vaker aan op mijn vrije dagen (ik werk 3 dagen en alleen woensdag/donderdag achter elkaar, dat scheelt misschien).

Ik vond het ook wel spannend om te stoppen, maar het was zo'n opluchting! Ik was het heel erg zat ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146341862
Ik heb tot 12 maanden gekolfd; tot 9 maanden 2x per dag en vanaf 9 maanden naar 1x per dag.
Na die 12 maanden heeft maxi nog sochtends en savonds melk gedronken bij mij tot ze 18 maanden was.
Ik wilde nog wel langer doorgaan maar ik had ook al 18 maanden last van netelroos wat steeds erger werd en toen ik merkte dat ze amper nog dronk ben ik gestopt zodat ik medicatie tegen de netelroos kon gaan slikken.
Tralalalaaa
pi_146341993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:22 schreef kwakz0r het volgende:
Vraag: waar hebben jullie je kolf gekocht, en hoe weet je welke maat borstschild je nodig hebt? Wanneer ben je begonnen met kolven?
Gekocht bij een lokale LK, die kan je vastbook adviseren over de juiste maat schild. En begonnen op dag 1, maar dat was anders dan bij jullie natuurlijk.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146342676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:55 schreef Mabawa. het volgende:

Maar goed. Zou het kunnen dat ik niet kolf. Hij op het kdv bij de lunch melk en verder water krijgt en dat ik hem op werkdagen 's ochtends en 's avonds en op vrije dagen overdag ook aanleg?
Is dat goed genoeg voor hem en zou een productie dat kunnen redden?
Hi Mabawa, dat is precies hoe ik het doe. En dat doe ik nu sinds I zeven en halve maand is. Mijn productie doet het nog steeds super.

Wat betreft afbouwen: dat kun je doen, ik ben wel vrij abrupt op dit patroon overgestapt. Ik merk zelf dat mijn productie zich heel snel aanpast aan de vraag. Ik heb wel eens gehad dat ik het idee had dat I niet voldoende had aan mijn melk op dagen dat ik thuis was. Dan gaf ik haar tussendoor ook een flesje fv. Maar de laatste tijd drinkt ze wat intensiever bij me en ik voel de laatste week dus ook ineens weer stuwing. Op de vaste momenten dat ze drinkt ('s ochtends vroeg en laat in de middag/begin avond) heb ik veel melk. Daar tussendoor red ik het prima op werkdagen zonder te kolven en ik ga ook niet lekken.

Het zal per persoon verschillen en het is natuurlijk geen garantie, maar het is mij heel erg meegevallen en het gaat heel goed. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146342810
Fijn om jullie ervaring te horen. Ik ga het begin december gewoon proberen denk ik. Neem wel kolf mee maar kijk aan hoe het gaat zonder.
Ohhh wat een verademing zal dat zijn zeg. Ik kijk er nu al naar uit!
pi_146357528
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
  donderdag 6 november 2014 @ 07:24:08 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_146357643
Da's denk ik per persoon verschillend :)

Oh, en na de weging van gisteren heb ik definitief besloten te stoppen met het opschrijven van voedingen. Mijn baby reguleert dat puik :D

[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 06-11-2014 07:32:59 ]
disclaimer
pi_146358013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:58 schreef Amsel het volgende:
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
Elektrische kolf heeft vaak een tsr-stand, en als je er wat handig in wordt kun je handsfree kolven, dat vind ik (vrouwtje ongeduld) wel erg fijn
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146358111
Over elektrische kolven gesproken, heeft iemand ervaring met de spectra 9 plus?
Ik krijg de aanschaf van een elektrische kolf gedeeltelijk vergoed (75 euro) en deze is zelfs dubbelzijdig nog best goedkoop. Ik kan alleen geen Nederlandse reviews erover vinden..
pi_146358915
Nooit van gehoord zelfs, Skittles!
pi_146359000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:58 schreef Amsel het volgende:
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
Ik heb er met een handkolf nooit iets uit gekregen, met een electrische aardige hoeveelheden. Dus hier loonde het wel :)
  donderdag 6 november 2014 @ 09:35:05 #96
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146359227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:58 schreef Amsel het volgende:
Levert elektrisch kolven meer op dan handkolven? Want dan vind ik het misschien toch wel de moeite waard om naar een elektrische kolf te gaan kijken voor op het werk. Wie had dat ooit gedacht :o
Ik krijg er met de avent handkolf veel meer uit dan met mijn electrische.
Met als nadeel dat na het kolven met de avent de borst pijn doet dus dagelijks niet te doen -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:24 schreef Skittles het volgende:
Over elektrische kolven gesproken, heeft iemand ervaring met de spectra 9 plus?
Ik krijg de aanschaf van een elektrische kolf gedeeltelijk vergoed (75 euro) en deze is zelfs dubbelzijdig nog best goedkoop. Ik kan alleen geen Nederlandse reviews erover vinden..
Zegt mij helemaal niets :N
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146359741
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik nu alvast ga kolven? Ik ben nu bijna tien weken zwanger en ik krijg er bij knijpen al wat druppels uit.

Heeft kolven tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld invloed op je productie (direct) na de geboorte?
pi_146362364
Spring, volgens mij wordt aangeraden om pas te kolven vanaf 37weken. Op borstvoeding.com staat er een stukje over. Ik heb ook van te voren gekolfd om melk op voorraad te hebben ivm bijvoeden. Heb overigens niet het idee gehad dat mn productie sneller op gang kwam
Lotte!
Noah!
pi_146362481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:42 schreef Linda2205 het volgende:
Spring, volgens mij wordt aangeraden om pas te kolven vanaf 37weken. Op borstvoeding.com staat er een stukje over. Ik heb ook van te voren gekolfd om melk op voorraad te hebben ivm bijvoeden. Heb overigens niet het idee gehad dat mn productie sneller op gang kwam
Dat stuk heb ik ook als leidraad gebruikt. Heb alleen met de hand gekolfd, niet met een echte kolf erop. Paar keer per dag eventjes. En alleen voor eerste nood; 6 10ml spuitjes.
pi_146363256
quote:
5s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:00 schreef -Spring het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik nu alvast ga kolven? Ik ben nu bijna tien weken zwanger en ik krijg er bij knijpen al wat druppels uit.

Heeft kolven tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld invloed op je productie (direct) na de geboorte?
Nee, je productie komt pas op gang na geboorte van de placenta. Je kunt nu voorkolven en de opbrengst (meestal niet meer dan enkele ml) invriezen om te gebruiken als bijvoeding geïndiceerd is in de eerste week als je productie nog niet op gang is. Het kan geen kwaad in de gezonde zwangerschap. Je kunt er wel harde buiken van krijgen. En of het nou echt een nuttige tijdsbesteding is bij tien weken zwangerschap mag je zelf beoordelen :P
pi_146364101
OK, handkolf of elektrische dus verschillende ervaringen. Dan houd ik het gewoon maar bij de handkolf.

Iemand nog geweldige tips voor een koeltasje voor van en naar het werk? Want die moet ik nog even los kopen, maar ik zag niks bij Blokker en Hema.
pi_146364228
Ik had er eentje van Avent, gewoon via MP. Pasten met een beetje proppen die aventbekers precies in. En ik geloof dat moedermelknetwerk oid ook prima tasjes had.

Mabawa, ik heb gekolfd tot elf/twaalf maanden geloof ik. Kind dronk het overdag amper, wilde al een tijdje eigenlijk geen flessen of bekers gekolfde melk meer. Vanaf toen gewoon thee of water en vanaf 1 jaar koemelk aangeboden en 's ochtends en 's avonds gevoed tot 15 maanden ongeveer.

[ Bericht 48% gewijzigd door Mineola op 06-11-2014 12:47:40 ]
pi_146364746
O+





Wauw, dat mijn melk mijn kind gewoon laat groeien :D
pi_146402451
Mag ik ff heel trots melden dat ik net 125cc heb gekolft!
Misschien ga ik het kolvend wel redden en hoef ik voorlopig nog geen kv aan te bieden :D

Oh en ik heb vandaag ook voor het eerst in het openbaar gevoed. De eerste keer ging niet super, maar t was ook druk (we waren in de dierentuin). Tweede keer ging veel beter, ik had een rustiger plekje opgezocht.

Zo, dat moest ik ff kwijt hoor :)
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:59:20 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_146402869
Fijn gevoel he, amsel? Ik vind het ook wonderlijk! Eerst is ze in mijn buik een compleet mensje geworden en nu maakt mijn lichaam haar voeding zodat ze groot en sterk kan worden! O+

Loj, twee super mijlpalen! Wat tof!

Ik ben nu begonnen met kolven om half zeven 's morgens na de vroege ochtendvoeding. Dan zitten mijn borsten nog zó vol dat ik er dus ook zo 120cc uit krijg :o kan ik een mooi voorraadje aanleggen :D
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:01:35 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146404767
Loj ^O^

En mooie curve Amsel.

Ik heb pas bij kind #3 een elektrische kolf aangeschaft. Dubbelzijdig zelfs.
Bij de andere 2 altijd de Avent handkolf gebruikt en dat ging prima :Y

Stoppen met kolven deed ik zo rond de 9 maanden, omdat ik daarna geen kolfrecht meer had. En in die 30 minuten pauze die ik per werkdag had moest ik altijd zo haasten en stressen om op adem te komen, te lunchen en dan ook nog kolven...
Ik trok dat niet zo, maar mijn productie had er gelukkig niet onder te lijden.
Ruim 28 maanden bv *O*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:02:00 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146404779


[ Bericht 100% gewijzigd door Kersjes op 07-11-2014 16:03:16 (Van langvoeden krijg je typtyfus ;() ]
.... met gevoel voor drama....
pi_146412285
Vraagje: ik lees en hoor zoveel tegenstrijdige dingen over hoe vaak mijn baby moet poepen.

Hij is pas twee weken, maar hij poept ongeveer 1 keer per 48 uur (een volle poepluier, zachte geelbruine poep). Ik lees dat babies tot 21 dagen oud toch wel echt 2 tot 3 poepluiers per 24 uur moeten hebben en dat ze anders ws. te weinig melk krijgen... -O-

De lk zei dat 1 dagje overslaan of incidenteel 2 niet direct een probleem was.

Hij heeft wel minimaal zes zware plasluiers per dag en drinkt gemiddeld 9 keer per dag bij me. Ik probeer ook borstcompressie en wisselvoeden omdat hij redelijk snel in slaap valt/minder slikt, maar dat lijkt weinig verschil te maken.

Ik word er zo onzeker van, hij is maandag voor t laatst gewogen en ik kan pas volgende week donderdag naar t inloopspreekuur om m te laten wegen (maandag hoortest maar dat is na het inloopspreekuur en zo lang wil ik niet op pad zijn met hem). -O-

Vandaag komt hij ook minder vaak voor voeding lijkt het, hij slaapt meer en komt denk ik maar aan 8 voedingen...ik ben dan meteen bang voor stille ondervoeding (en ik leg hem echt steeds aan bij hongersignalen).
Kwak
pi_146412400
Kwak: volgens mij is het zo dat bv-baby's tussen elke luier en 1x per week een poepluier moeten produceren, zolang ze maar wel voldoende plasluiers hebben niks aan 't handje. Onze L heeft 7-9 voedingen per 24u, 8 lijkt me dus prima
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146412502
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:56 schreef JufMariska het volgende:
Kwak: volgens mij is het zo dat bv-baby's tussen elke luier en 1x per week een poepluier moeten produceren, zolang ze maar wel voldoende plasluiers hebben niks aan 't handje. Onze L heeft 7-9 voedingen per 24u, 8 lijkt me dus prima
Ja dat had ik ook onthouden maar las netbop bv.com dat dat voor jonger dan 3 weken niet geldt...

Meh. Ik vind bv best wel moeilijk... Hoe deden mensen dit vroeger in godesnaam allemaal gewoon zomaar?

Ik ga er nu maar vanuit dat zijn bollere wangetjes en plasluiers betekenen dat t ok is...
Kwak
pi_146412729
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:59 schreef kwakz0r het volgende:

Ik ga er nu maar vanuit dat zijn bollere wangetjes en plasluiers betekenen dat t ok is...
Volgens mij geef je daar antwoord op je eigen vraag mbt vroeger ;)

Maar lees ik nou goed dat je voor de gehoortest naar het CB moet? Dan willen ze hem vast wel even snel wegen lijkt me.
pi_146414215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Volgens mij geef je daar antwoord op je eigen vraag mbt vroeger ;)

Maar lees ik nou goed dat je voor de gehoortest naar het CB moet? Dan willen ze hem vast wel even snel wegen lijkt me.
Jup, ik ga t ook vragen. En als ik teveel twijfel bel ik dit weekend gewoon een keertje de vk. Als dat nit de goede instantie is om te bellen dan zeggen ze me wel wie ik wel moet bellen...
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:58:01 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_146414716
Kwak, borstcompressie en dat soort dingen zijn echt niet nodig! Je jongen is sterk, groeit goed, plast genoeg.
Wat je omschrijft klinkt precies als mijn baby. (Okee, die kakt vaker). En die kwam in 13 dagen 630 gram aan. Er is echt geen reden om aan te nemen dat het slecht gaat. Hij drinkt in vijf minuten gewoon genoeg. Probeer wat meer vertrouwen te krijgen in hem en in jezelf! :* :* (en zo deden ze dat vroeger dus, toen bestond Google ook nog niet ;))
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:04:06 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415022
Mijne lurkt ook in een minuut of 7 de boob leeg. En poept soms maar 1 x per dag, soms 3x en soms dagen niet. Maar ik zie haar wangen boller worden en haar luiers zijn zwaar. Dat vind ik echt veel meer zeggen dan de poep :Y
pi_146415085
Zo hij is echt sterk! In zijn hoofdje en beentjes. T valt mensen echt op. O+

Dankjewel allemaal. Ik word zo lamgzamerhand wel een beetje irritant met mijn gezenuwpees he? :')
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:08:04 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415203
Nou t is vooral voor jezelf zo jammer als alles eigenlijk goed/normaal gaat, en je over een paar maanden denkt: had ik me maar niet zo druk gemaakt in die eerste periode!
pi_146415930
:Y

Ik heb mezelf al streng toegesproken zojuist. En daarna de slsppe lach gehad met J O+
Kwak
pi_146427236
Nooou gister voor het eerst melk gespoten hahaha. Nu snap ik wat jullie daarmee bedoelen. Leeglopen had ik al, en dan ook echt stromen, maar gister had ik stuwing en hij liet ineens los en toen was er een klein straaltje zo recht omhoog :D :o

Vannacht zonder flesje (door man) gevoed. Eens kijken hoe dat dan gaat. De voedingen zijn dan in elk geval minder lang. Had echt het idee dat hij het dan in wou halen, om bij mama te drinken. (een uur aan 1 borst) Sowieso lekte ik dan enorm. Nu heb ik nauwelijks gelekt tussen de voedingen door omdat er geregeld gedronken werd. Helaas wel ineens veel meer krampjes. Opvallend dat hij dat met fles minder had. Op de werkdagen gaan we wel de fles er weer bij doen, en dan eens kijken of man de ochtendfles van rond 6/7 uur kan geven in plaats van de avond/nacht voeding.
pi_146432721
Nog bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb het besluit genomen om te stoppen met kolven over 2 weken. Op het kdv afgesproken dat hij bij de lunch melk krijgt, water tussendoor als er behoefte aan is en 's middags bij de snack thee. Daar heb ik wel vrede mee en het geeft echt wel rust. Ik hoop alleen dat mijn productie niet instort.
pi_146434579
Klinkt weloverwogen mabawa, hopelijk is je productie inderdaad stabiel genoeg!

Ik heb ook nog twee vraagjes waarop ik hoop dat jullie het antwoord weten. Wij hebben spruw en vandaag is de laatste dag van de gentiaan violet. Het heeft heel goed geholpen, maar het is nog net niet helemaal weg. Kan ik dan in de rustweek van de gv gewoon smeren met miconazol?

Daarbij nadert de dag dat J gaat wennen op het kdv en daar zal ik melk voor moeten meegeven. Vanwege de langdurige spruw heb ik nog niets in de vriezer omdat ik dacht dat we het opnieuw zouden krijgen als we die melk gaan gebruiken. Is dat eigenlijk wel zo? Of kan het wel als we de melk eerst pasteuriseren? Ik ben liever safe then sorry want op nogmaals spruw zit ik niet te wachten, dan liever een flesje kv denk ik maar als pasteuriseren kan dan heeft bv natuurlijk de voorkeur
pi_146435498
Goed zo, Mabawa!

Hier ook nog een vraagje: kan het zijn dat I bij 9 1/2 maand deze week aan het regelen was? Ze heeft zoveel gedronken, vooral 's nachts (want op het kdv krijgt ze dus fv). Vaak doorlekkende plasluiers in de nacht en ze heeft ook bollere wangetjes gekregen in een week tijd en ik heb ineens weer hele volle borsten af en toe. ('s nachts en in de ochtend). De bijvoeding ging er nauwelijks in, de fv op het kdv was matig, omdat ze al zo vol zat van mijn melk. Is dit gewoon geweest om mijn productie weer op te krikken?

klavertje-4, ik heb geen antwoord op je vragen, want geen ervaring mee!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146437756
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:41 schreef klavertje-4 het volgende:
Klinkt weloverwogen mabawa, hopelijk is je productie inderdaad stabiel genoeg!

Ik heb ook nog twee vraagjes waarop ik hoop dat jullie het antwoord weten. Wij hebben spruw en vandaag is de laatste dag van de gentiaan violet. Het heeft heel goed geholpen, maar het is nog net niet helemaal weg. Kan ik dan in de rustweek van de gv gewoon smeren met miconazol?

Daarbij nadert de dag dat J gaat wennen op het kdv en daar zal ik melk voor moeten meegeven. Vanwege de langdurige spruw heb ik nog niets in de vriezer omdat ik dacht dat we het opnieuw zouden krijgen als we die melk gaan gebruiken. Is dat eigenlijk wel zo? Of kan het wel als we de melk eerst pasteuriseren? Ik ben liever safe then sorry want op nogmaals spruw zit ik niet te wachten, dan liever een flesje kv denk ik maar als pasteuriseren kan dan heeft bv natuurlijk de voorkeur
Ja, je kunt miconazol smeren.
Spruw gaat dood bij 60 graden, dus zorg dat de melk echt goed door- en doorverhit is.
pi_146437779
Had ik bij m'n eerste dochter ook rond 9 maanden Franny. En bij 12 maanden weer.
pi_146439454
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:29 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, je kunt miconazol smeren.
Spruw gaat dood bij 60 graden, dus zorg dat de melk echt goed door- en doorverhit is.
Thanks wup! Zou jij zelf de spruwmelk (wel eerst verhit) geven? Of toch geen risico nemen?
pi_146457682
Euh... Geen idee! Dat is denk ik van veel factoren afhankelijk: wat is de andere optie, hoe erg is het om nog eens spruw te krijgen, hoe oud is m'n kind... Ik kan het me niet goed inbeelden op dit moment, omdat ik nog nooit spruw heb gehad en mijn probleem is ernstig plaatsgebrek in de vriezer.
  zondag 9 november 2014 @ 22:09:47 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_146480730
Misschien een domme vraag, maar toch. Ik heb baby een flesje gekolfde melk gegeven dat drie dagen in de koelkast had gestaan. Nu is ze de hele avond al huilerig en spuugt ze erg veel. Kan dat met die melk te maken hebben? Dat t toch te lang stond ofzo? :@
disclaimer
  zondag 9 november 2014 @ 22:13:12 #127
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146480896
Nee dat lijkt mij heel sterk.

in de koelkast (5°C) is het sowieso houdbaar tot 5 dagen.
en in Amerika zeggen ze tot 8 dagen als het tussen de 0 en 4 graden is
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 9 november 2014 @ 22:51:23 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_146483106
Dan heeft ze waarschijnlijk te veel lucht binnen gekregen. Tnx :)
disclaimer
pi_146506391
De gok genomen en de Spectra 9 plus besteld. Zaterdag binnengekomen en zondag getest.
Bevalt heel goed! Compact (dus makkelijk mee te nemen naar m'n werk), maakt wel wat geluid maar niet storend luid, een timer, 5 massagestanden en 10 vacuümstanden!
Enkelzijdig volautomatisch ¤97,50 of dubbelzijdig volautomatisch ¤110,- (is dan ook enkelzijdig nog te gebruiken)



Mijn opbrengst na 7 minuten kolven gisteravond een half uur na het voeden. M'n linkerborst was nogal enthousiast :')

pi_146506490
Zo, dat is een mooie prijs! En lol @ die flesjes :D
  maandag 10 november 2014 @ 18:50:46 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_146507031
Komt dat uit 1 borst? :o
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 18:54:03 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146507167
* DJMO even binnenvalt zonder kloppen :W

ik heb een avent enkele elektronisch borstkolf overgenomen van iemand, maar ik moet dus het massagekussen, ventiel en het membraan los kopen / bestellen ergens. Geen ramp, maar kan ik dat gewoon via de apotheek of drogist laten bestellen of moet ik dan bv via een prenatal ?? Het lijk me niet dat ze dat soort dingen bij een mediamarkt of bcc verkopen (ja, die staan als retailers van philips op de website, wat logisch is, maar niet voor dit soort onderdelen :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146507225
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Komt dat uit 1 borst? :o
Yup, links had er zin in :D
pi_146507674
Wow, dat krijg ik er echt niet uit zelfs 5 uur na de laatste voeding :')
Tralalalaaa
pi_146508891
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:54 schreef DJMO het volgende:
* DJMO even binnenvalt zonder kloppen :W

ik heb een avent enkele elektronisch borstkolf overgenomen van iemand, maar ik moet dus het massagekussen, ventiel en het membraan los kopen / bestellen ergens. Geen ramp, maar kan ik dat gewoon via de apotheek of drogist laten bestellen of moet ik dan bv via een prenatal ?? Het lijk me niet dat ze dat soort dingen bij een mediamarkt of bcc verkopen (ja, die staan als retailers van philips op de website, wat logisch is, maar niet voor dit soort onderdelen :') )
Of de thuiszorgwinkel, of online?

Ik heb 'm nu ook maar de zuigkracht valt me wat tegen. Ik had eerst de Medela meest simpele enkelzijdige kolf en die is een stuk sterker. Ellie is blijkbaar ook een sterke deinker, want het voelt wat slapjes allemaal :D.
Iemand tips?
Home is where the O+ is...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 19:41:27 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146508988
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:38 schreef Cwen het volgende:

[..]

Of de thuiszorgwinkel, of online?
bij philips zelf kan één van de drie niet bestellen, wordt ik naar een retailer doorvewezen (die ik dus noemde). Thuiszorgwinkel kan ik wel proberen, thnx!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146510297
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:54 schreef DJMO het volgende:
* DJMO even binnenvalt zonder kloppen :W

ik heb een avent enkele elektronisch borstkolf overgenomen van iemand, maar ik moet dus het massagekussen, ventiel en het membraan los kopen / bestellen ergens. Geen ramp, maar kan ik dat gewoon via de apotheek of drogist laten bestellen of moet ik dan bv via een prenatal ?? Het lijk me niet dat ze dat soort dingen bij een mediamarkt of bcc verkopen (ja, die staan als retailers van philips op de website, wat logisch is, maar niet voor dit soort onderdelen :') )
In de OP staat het telefoonnummer van Avent. Ik heb zelf een nieuwe handkolf moeten kopen, omdat het massagekussen niet los verkrijgbaar was. Althans, ik kreeg hem niet gevonden.
  maandag 10 november 2014 @ 20:19:13 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_146510412
hebben jullie de ISIS handkolf?
Ik weet namelijk wel hoe aan reserve-onderdelen te komen :+

PM staat open.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 20:22:56 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146510542
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

In de OP staat het telefoonnummer van Avent. Ik heb zelf een nieuwe handkolf moeten kopen, omdat het massagekussen niet los verkrijgbaar was. Althans, ik kreeg hem niet gevonden.
http://www.philips.nl/c-p(...)ussen-voor-borstkolf
die zou er geschikt voor moeten zijn. Die heb ik ook nodig voor mijn elektrische. En ik heb dan nog het ventiel en de membranen nodig, en die laatste kan ik niet via philips zelf verkrijgen. (via deze website dus).

SQ je hebt een DM!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 10 november 2014 @ 20:28:08 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146510754
Kan je gewoon bij prenatal halen, die hebben de meeste onderdelen wel op voorraad.
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 20:30:38 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146510851
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:28 schreef Burdie het volgende:
Kan je gewoon bij prenatal halen, die hebben de meeste onderdelen wel op voorraad.
ga ik daar van de week wel even langs:Y heb nog ruim de tijd dus.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 10 november 2014 @ 20:36:30 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146511088
Bij een grote prenatal bedoel ik, die boetiekjes zullen het denk ik niet op voorraad hebben (of misschien wel... ;) )
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 november 2014 @ 20:41:39 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146511303
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:36 schreef Burdie het volgende:
Bij een grote prenatal bedoel ik, die boetiekjes zullen het denk ik niet op voorraad hebben (of misschien wel... ;) )
hmm, dan misschien op een vrije zaterdag maar even in Amsterdam uitstappen .. di hier in Alkmaar is niet zo heul groot ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146512926
Wauw Skittles, ziet er goed uit! En voor dat geld vind ik het misschien ook wel het proberen waard, want ik begin bang te worden dat kolven op werk me met de handkolf niet genoeg op gaat leveren als ik zie hoeveel madam vandaag in slechts 2 wenuurtjes op het kdv al heeft verorberd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 10-11-2014 21:51:44 ]
pi_146513027
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:53 schreef WupWup het volgende:
Euh... Geen idee! Dat is denk ik van veel factoren afhankelijk: wat is de andere optie, hoe erg is het om nog eens spruw te krijgen, hoe oud is m'n kind... Ik kan het me niet goed inbeelden op dit moment, omdat ik nog nooit spruw heb gehad en mijn probleem is ernstig plaatsgebrek in de vriezer.
Ah thanks! Je zegt vaak wijze dingen over bv dus was benieuwd naar jouw mening :)
Ik wil in ieder geval geen spruw terug, maar eigenlijk ook geen kv geven bij 8,5 week. Ik twijfel nog ff verder ;)

En skittles! _O_ voor je kolfopbrengst! Wat TAP zegt, dat haal ik zelfs niet 5 uur na een voeding!
pi_146513573
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:18 schreef Amsel het volgende:
Wauw Skittles, ziet er goed uit! En voor dat geld vind ik het misschien ook wel het proberen waard, want ik begin bang te worden dan kolven op werk me met de handkolf niet genoeg op gaat leveren als ik zie hoeveel madam vandaag in slechts 2 wenuurtjes op het kdv al heeft verorberd.
Check ook even je zorgverzekering! Als ik bestelde bij vosmedisch.nl kreeg ik 75 euro voor een elektrische kolf vergoed, misschien krijg jij ook een deel vergoed!
pi_146513917
Djmo , bol.com verkoopt ook alles! Evt heb ik ook nog eea liggen aan avent, in jouw woonplaats! ^O^
pi_146514450
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

Check ook even je zorgverzekering! Als ik bestelde bij vosmedisch.nl kreeg ik 75 euro voor een elektrische kolf vergoed, misschien krijg jij ook een deel vergoed!
Dank voor de tip. Ik krijg helaas helemaal niks van mijn zorgverzekering voor dingen die met zwangerschap en borstvoeding te maken hebben, dus ik moet nodig overstappen - en had dat natuurlijk eigenlijk een jaar geleden al moeten doen :')
pi_146523983
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

http://www.philips.nl/c-p(...)ussen-voor-borstkolf
die zou er geschikt voor moeten zijn. Die heb ik ook nodig voor mijn elektrische. En ik heb dan nog het ventiel en de membranen nodig, en die laatste kan ik niet via philips zelf verkrijgen. (via deze website dus).

SQ je hebt een DM!
:o die was er een jaar geleden dus niet :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2014 @ 09:06:50 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146524078
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:41 schreef Kiwisoep het volgende:
Djmo , bol.com verkoopt ook alles! Evt heb ik ook nog eea liggen aan avent, in jouw woonplaats! ^O^
ik ga je even een DM sturen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146527540
Ik heb een medela freestyle (dubbele kolf) maar ik zou echt zo graag wat meet opbrengst willen hebben! Ik ben nu bv 9 min bezig en heb nog maar 80 ml ofzo. Nu is mini vannacht heel vaak geweest en elke keer gedronken, maar ik moet zo m'n best doen om voedingen bij elkaar te krijgen. Ik heb bijna geen voedingen meer voor extra in m'n vriezer liggen.
Links geeft nog geen 50 ml, de laatste keer dat daaruit gedronken is, is 6:15 geweest.
Ik zou toch graag wat meer willen hebben.
Ik kolf nu om 11:00 en 15:00, en om 18:00 drinkt mini live bij mij. Om 19:00 nog een toetje voor t slapen gaan en dan om 22:00 komt ze weer. Dus wanneer moet ik die extra keer dan kolven?
Ik kolf liever niet 3x pd op m'n werk eigenlijk.
Met maxi ging t wat makkelijker heb ik t idee.

Oh zit nu op 14 min en heb 150 ml nu totaal. Dat is 1 voeding. Ik ga nog wat meer erbij sprokkelen want vanmiddag kom ik niet aan de 150.

Sorry, miss onsamenhangend verhaal maar voel me erg onzeker over m'n voeding en productie ;(
Zeker door moeders die dan zegt, je moet de laatste voeding maar aandikken met rijstebloem hoor, of misschien is je voeding niet voedzaam genoeg! Etc etc...
Tralalalaaa
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:32:39 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146527710
Ik heb volgens nooit meer dan 120 ml per (dubbelzijdige) kolfbeurt gekregen. En 100 was gebruikelijker. En dan kolfde ik ongeveer 20 minuten. Wel kreeg ik vaak na 17 minuten ofzo nog een tsr. Dus misschien ietsje langer kolven? Of toch echt 3x kolven proberen.

Ohja en ik heb ook nog heul lang 's avonds voor ik naar bed ging gekolfd. Maarja, dat was dan 60 ml ofzo. Het was meer voor mn eigen idee :')
pi_146527850
Niet onzeker zijn over je productie hoor. De opbrengt bij het kolven en wat je kindje echt uit je borst drinkt zijn heel verschillend.
En ik zou niks aandikken, want ik geloof echt niet dat een baby vaak komt, omdat de voeding niet voedzaam genoeg is.
Jammer dat zulke dingen nog steeds zo vaak gezegd wordt. Maakt mensen onnodig onzeker :*
pi_146528409
Ik had vorige week nog zo'n bemoeimoment bij de apotheek bij het ophalen van syntocinonspray.
Vraagt de assistente daar of ik wel eerst 10 minuten met mn baby zit om tsr op te wekken en of wel gecontroleerd is of mijn voeding voldoende toereikend is en of ik misschien een voeding per dag kan vervangen voor kv?
En ik moest veel cashewnoten eten en bruin bier drinken.

Sorry, pardon wat?
Heb haar aangekeken en moest oppassen dat ik niet onaardig werd.
Had net met een bevriende lk alles besproken en het gaat puur om de tsr op mijn werk met kolven te krijgen.
Heb maar ja en amen gezegd op alles en de spray meegenomen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:05:32 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_146528606
Tering, Blue :')
dat bruin bier hoor ik hier ook constant als men hoort dat ik bv geef trouwens :? Dronken vroeger alle zogende moeders een sixpack oud bruin op een dag dan? :')
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:13:44 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146528911
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Tering, Blue :')
dat bruin bier hoor ik hier ook constant als men hoort dat ik bv geef trouwens :? Dronken vroeger alle zogende moeders een sixpack oud bruin op een dag dan? :')
Aahh, dáárom was vroeger alles beter :Y)
pi_146529257
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
I
Sorry, miss onsamenhangend verhaal maar voel me erg onzeker over m'n voeding en productie ;(
Zeker door moeders die dan zegt, je moet de laatste voeding maar aandikken met rijstebloem hoor, of misschien is je voeding niet voedzaam genoeg! Etc etc...
Oh, dat is niet leuk. Is dat ook vanwege de nachten nu en dat ze vaak wakker is? Dat je onzeker wordt?

Het is zo lullig en zo'n verstokt misverstand over dat je voeding niet voedzaam genoeg zou zijn..
Als je kindje nu 's nachts aan het regelen is, dan is het misschien ook lastig om naast die gewone voedingen ook nog veel te kolven. Ik heb ook bij regelmomenten dat kolven moeilijker gaat. Als het regelen over is, gaat het weer beter.

Verder: als het kolven echt een probleem wordt (het is misschien vloeken in de kerk en misschien wil je het echt niet, dus dan heb ik niets gezegd): is het dan een idee om bv te combineren met kv?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146531014
Ik ben totaal geen lid van de borstvoedingsmafia oid, maar het gaat zo enorm tegen mijn gevoel in om m'n kindje iets van poedermelk te geven :X
Er moet echt een heleboel gebeuren voordat ik dat zou doen eigenlijk, ook al zou het in combi zijn met. Klinkt dat gek? Met alle respect naar degenen die dat wel doen of alleen kv geven, want da's prima de luxe etc. Maar ik kan dat voor mijn gevoel niet zolang ik voeding heb.
En ik raak inderdaad onzeker door dat soort stomme commentaar van mijn moeder (dat het niet voedzaam genoeg zou kunnen zijn) en omdat ze dan 's nachts zo vaak komt.
Regeldagje (nouja, nachtje) zou misschien wel kunnen, maar kan het ook icm een fase kunnen zijn omdat ze nu sinds een week of 2-3 vaker dan 1x 's nachts komt?
Het kan ook heel normaal zijn hoor, 2x per nacht, want dat deed maxi ook tot ze 1 jaar was. Maar mini heeft echt langere tijd 'doorgeslapen' (van 23:00-5:00).
Tralalalaaa
pi_146531050
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:58 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had vorige week nog zo'n bemoeimoment bij de apotheek bij het ophalen van syntocinonspray.
Vraagt de assistente daar of ik wel eerst 10 minuten met mn baby zit om tsr op te wekken en of wel gecontroleerd is of mijn voeding voldoende toereikend is en of ik misschien een voeding per dag kan vervangen voor kv?
En ik moest veel cashewnoten eten en bruin bier drinken.

Sorry, pardon wat?
Heb haar aangekeken en moest oppassen dat ik niet onaardig werd.
Had net met een bevriende lk alles besproken en het gaat puur om de tsr op mijn werk met kolven te krijgen.
Heb maar ja en amen gezegd op alles en de spray meegenomen.
Ik zou echt de opmerking maken of 1 liter bier niet genoeg was dan per dag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146531216
TAP, niet onzeker worden hoor! :*
Slecht slapen kan door zoveel dingen komen. Sprong, groeien, tandjespijn, je weet 't vaak niet.

En bruin bier weet ik niet, maar Radler 0.0% is ook iets productieverhogend :D. Geen grapje, merkte het afgelopen zomer echt (maar ik heb dan ook wel heel snel productietoename).
Home is where the O+ is...
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:27:41 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_146531252
Oh, echt? Zou bavaria 0.0 ook werken?
disclaimer
pi_146531278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:27 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, echt? Zou bavaria 0.0 ook werken?
Het is het proberen waard, nietwaar? :P
Home is where the O+ is...
pi_146531411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:27 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, echt? Zou bavaria 0.0 ook werken?
Gadver.
Echt bier zonder alcohol is als patat zonder mayo.

In Zweden kun je in de supermarkt ook alleen dat 3,5% bier halen, het is echt uilenzeik. Blegh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146531434
Oh en btw, ik hou heel erg van donker bier. Maar qua productie nog nooit iets gemerkt. Maar misschien moet ik meer liters drinken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146531453
Oh, ik drink best veel bavaria 0.0.

Maar geen idee of het echt invloed heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:38:18 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_146531603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gadver.
Echt bier zonder alcohol is als patat zonder mayo.

In Zweden kun je in de supermarkt ook alleen dat 3,5% bier halen, het is echt uilenzeik. Blegh!
radler is als dreft zonder ontvettende werking ;(

Ik vind zoete frisdrank gewoon erg nasty en altijd water is ook maar zo water. :D
disclaimer
pi_146531612
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal geen lid van de borstvoedingsmafia oid, maar het gaat zo enorm tegen mijn gevoel in om m'n kindje iets van poedermelk te geven :X
Er moet echt een heleboel gebeuren voordat ik dat zou doen eigenlijk, ook al zou het in combi zijn met. Klinkt dat gek?
Nee hoor, helemaal niet! Begrijp het goed. Ik gaf het aan als optie omdat het voor sommigen een opluchting kan zijn om die mogelijkheid te hebben (of open te houden.) Het is vast tijdelijk dit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146532174
TAP, mini sliep hier ook een korte periode door, tot ik weer aan het werk ging. Toen werd hij elke 1,5-2 uur wakker. Achteraf denk ik dat hij heel veel indrukken moest verwerken (hij ziet nog steeds werkelijk ALLES) en mamatijd wilde inhalen. Had niks met mijn productie te maken, al hield hij altijd wel van vaker op de dag kleine beetjes drinken. Maar ik merkte echt dat kolven lastiger ging als hij 's nachts zo vaak dronk. Alsof er toch een limiet op productieverhoging zat bij mij. Ik kolfde wel 3x per werkdag en dan nog een keer voor ik ging slapen (zo rond 20 uur / 20.30, uurtje nadat mini in bed lag). Dan kwam mini ook weer tussen 22 en 23 uur. Opbrengst was weinig dan (ca. 50/60 ml) maar net genoeg om alles rond te krijgen voor de opvang. Soms ook nog een kolfsessie op een vrije dag/ weekend. Met ca. 11/12 maanden ben ik bv gaan aanvullen met geitenmelk. 50 ml was net wat ik tekort kwam steeds, en ik was het zo zat al dat kolven!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146532328
Ja dat zou ook wel kunnen, mamatijd inhalen.
Ik ga eens proberen om rond 21:00u wat bij te kolven, kijken of ik daarmee net wat meer kan opsparen.
Tralalalaaa
pi_146532400
TAP, kan je mini bij je blijven liggen 's nachts? Misschien scheelt dat nog wat geplak?
En, heb je al eens geprobeerd te clusterkolven?

Blue, echt? Jemig zeg. :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146532615
Nee op beide vragen :P
Als ze naast me ligt (in bed of in co-sleeper) slaap ik heel erg verkrampt en heel erg licht. Ik durf dan nieteens om te draaien omdat ik dan bang ben haar wakker te maken.
En clusterkolven nog niet geprobeerd! Ga me daar eens in verdiepen, thanks!
Tralalalaaa
pi_146532831
Doekje of knuffel met je geur bij haar? En misschien helpt het als je haar op werkdagen bij thuiskomt bij je houdt? Dat ze dan wat minder plakt 's nachts?

Voedzaamheid vd melk zou ik in elk geval niet aan twijfelen, dat is zo'n hardnekkige fabel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146533205
M'n moeder zei dat haar zus vroeger maar een paar maandjes had gevoed want haar zoontje bleef honger houden vanwege de melk die niet voedzaam genoeg was, en zgn zou m'n schoonzus dit ook hebben gehad. Ik denk dat als ze een lk in de arm hadden genomen, dat ze veel verder waren gekomen, maargoed.

Dat bij me houden als ik thuis kom is een goede. Ik probeer/doe dat ook zo veel mogelijk (want haar hele lijfje beweegt zich naar mij toe, hihi). Maar kennelijk is de behoefte nog wat heviger. Och hummeltje, ik snap het ook wel!
Tralalalaaa
pi_146534443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
M'n moeder zei dat haar zus vroeger maar een paar maandjes had gevoed want haar zoontje bleef honger houden vanwege de melk die niet voedzaam genoeg was, en zgn zou m'n schoonzus dit ook hebben gehad. Ik denk dat als ze een lk in de arm hadden genomen, dat ze veel verder waren gekomen, maargoed.

Dat bij me houden als ik thuis kom is een goede. Ik probeer/doe dat ook zo veel mogelijk (want haar hele lijfje beweegt zich naar mij toe, hihi). Maar kennelijk is de behoefte nog wat heviger. Och hummeltje, ik snap het ook wel!
Ik ga na thuiskomst van kdv standaard een driekwartier met I op de bank zitten. Ook al heeft ze niet echt honger, ze heeft dan wel echt behoefte. Maar ja, je moet wel in de omstandigheid zijn dat te kunnen doen (dat is voor mij makkelijker met eentje).

Ik heb aan beide kanten van de familie ook zulke verhalen. Van mijn twee zussen en mijn schoonmoeder en schoonzus. Dus die vragen dan steeds verwonderd: is je melk nog wel genoeg dan? Zeker omdat ik ook 'pas' met zes maanden aan bijvoeding begon. Met goede hulp en goede informatie was dat vast anders gegaan toen, denk ik ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:03:37 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146535126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Och hummeltje, ik snap het ook wel!
O+

Ze zijn ook maar zo kort echt klein hè.
KuikenGuppy
pi_146536057
Zelfs als ze niet meer zo klein zijn :Y. Ellie was gisteren overdag bij m'n schoonouders, nou, ze heeft de hele avond aan me geplakt en ze zelfs ouderwets geclusterd O+.
Home is where the O+ is...
pi_146536301
Ik ben wel blij dat de hele avond clusteren niet na iedere kdv dag standaard is, eerlijk gezegd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146537049
Ik heb vandaag ook een a 1,5 uur clusterend jongetje.
Fijn voor mn productie die na 3 dagen werken steeds instort.
Morgen een gesprek aangaan met mijn manager, ik kan maar 1x per dag kolven en zelfs dat moet ik ongeveer in een half uur proppen. (Of volgende week een dienst is er totaal geen ruimte voor)
Terwijl ik in die uren werk normaal gesproken 3x F aan de borst heb liggen.
Fijn dat ik terug ben en gemist ben op het werk, maar dit vind ik niet optimaal en ik mag van manager geen tijdstippen blocken in de planning om te kolven.
Nou dan hoop ik dat ze een andere oplossing weet morgen.
Wil niet zo enorm op mijn kolfrecht gaan hangen maar dit is ook niet fijn.
pi_146537301
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik ben wel blij dat de hele avond clusteren niet na iedere kdv dag standaard is, eerlijk gezegd.
Dat kan ik me voorstellen! Ellie is in die 14 maanden nog nooit zo lang (8 uur) van me gescheiden geweest, dus ze had voor haar gevoel echt iets in te halen :D.

BE, klinkt vervelend! Tja, het is toch je recht - ik zou er toch op hameren.
Home is where the O+ is...
pi_146537524
Oeh, lastig Blue, als je echt zo assertief erin moet zijn. Tot hoe lang duurt je kolfrecht eigenlijk? Is daar een grens aan? Gekoppeld aan de leeftijd van je kind? Zijn er collega's die hetzelfde hebben of hebben gehad?

Ja, die Ellie. Moet meteen denken aan het boekje 'Mama kwijt'. Maar dat komt ook omdat ik die vaak voorlees. :D . Als kleine uil zijn mama weer ziet, ga ik zelf altijd heel oprecht hard zitten juichen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 november 2014 @ 16:00:35 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146537670
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

:o die was er een jaar geleden dus niet :o
Philips heeft blijkbaar het licht gezien, onderdelen zijn alleen nog via de website van philips / et servicecentrum te bestellen. Heb net het prenatal warenhuis in Beverwijk gebeld om te vragen of zij het voor mij konden bestellen; aangezien ik voor het siliconenmembraan van 5,49 oid, 7,20 verzendkosten moet betalen :') dat vond ik absurd maar op een andere manier bestellen is niet mogelijk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146540420
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:57 schreef Franny_G het volgende:
Oeh, lastig Blue, als je echt zo assertief erin moet zijn. Tot hoe lang duurt je kolfrecht eigenlijk? Is daar een grens aan? Gekoppeld aan de leeftijd van je kind? Zijn er collega's die hetzelfde hebben of hebben gehad?

Ja, die Ellie. Moet meteen denken aan het boekje 'Mama kwijt'. Maar dat komt ook omdat ik die vaak voorlees. :D . Als kleine uil zijn mama weer ziet, ga ik zelf altijd heel oprecht hard zitten juichen.
Ik geloof tot je kind 9 maanden is heb je recht op 25% van je werktijd er aan te kunnen besteden.
En geen collega's die er gebruik van maken want kindjes al groter toen ze er kwamen werken.
Of de enige collega die hwt heeft gehad was jaren geleden toen we nog in de opstartfase waren en nog niet veel cliëntjes hadden dus ruimte genoeg in de planning.
Baal er gewoom van en dat gaat z'n weerslag hebben op de productie ook.
Nahjah, morgen maar eens het gesprek aangaan voor ik mijzelf er weer over opwind :')
pi_146540961
Dat is dan denk ik een beetje het probleem BE, dat haast niemand je voorgegaan is. Toen ik nog bv gaf, had ik aan leidinggevende gevraagd hoe dat zat met kolven op het werk. Ze is al iets van 20 jaar leidinggevende en ze moest in de pc kijken hoe het in elkaar stak. Ik was de 2e uit haar carriere die ernaar vroeg en die ander was al een hele tijd geleden...
pi_146616336
Weten jullie nog dat ik een aantal topics terug dit vroeg?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:56 schreef Morretje het volgende:
Ander vraagje, heeft er hier iemand ervaring met een baby die na 4,5 maand prachtig drinken en prima luiers, ineens heel veel slijmluiers (meer dan 6 per dag) produceert en daar duidelijk buikpijn heeft? Duurt al bijna 2 weken. Kinderarts vind niets bijzonders, buikgriep kon niet want geen koorts, geen verkoudheid oid. Kinderarts gooide het op onrijpheid van de darmen maar dat lijkt me onzin. Kan het een allergische reactie zijn misschien?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:52 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hoe lang mag dat duren dan Wup? Er wordt geen bijvoeding gegeven, moeder en kind gebruiken geen medicijnen.
Ze lijkt echt last van de melk te hebben, zodra er gedronken wordt, begint dr buik te borrelen en huilt ze, vlak daarna produceert ze een beetje poep met slijm en is de pijn over.
Bij de kinderarts geweest, die zag niks bijzonders, ook niet toen na twee weken er wél bloed in de ontlasting kwam. Was vanwege "plotselinge onrijpheid van de darm" :')
Moeders heeft contact gezocht met Gonneke, die zei meteen dat het niet aan de melk kon liggen, en is daarna naar Stefan Kleintjes gegaan.
Meteen op een koemelkvrij/eivrij/sojavrij dieet gegaan, en na 3 dagen merkbaar resultaat. Kinderarts had aangedrongen op een ontlastingonderzoek, daar kwam 3 dagen na start met het dieet uitslag van, toch een virus te pakken. Moeder heeft toch door gezet met dieet, en na provocatie zeer waarschijnlijk toch koemelkallergie. Ei moet nog geprovoceerd worden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146630547
Wat goed dat die moeder zo heeft doorgepakt!
pi_146638881
Oke, ik weet even niet wat ik hiermee moet.. Ik ben nu zes weken zwanger en sinds een week heb ik vanuit het niets zo'n afkeer van voeden :@ Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik krimp 's nachts echt in elkaar als Sticker duidelijk maakt dat hij wil drinken. Voeden doet vooralsnog geen pijn, maar ik vind het echt niet leuk meer ;(

Is dit hormonaal? Gaat dit over? :@
pi_146638951
Nursing agitation?

:{ Sterkte, ik vond het verschrikkelijk..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146639092
Ik moest googlen. Jij had dat ook, begrijp ik? Wat heb je gedaan?
pi_146639294
Ik kon niet anders bedenken dan de voedingen drastisch minderen. En hopen dat het over zou gaan. Maar dat deed het niet. Ik heb 2 maanden getandemd, en toen mijn oudste de borst geweigerd. :{
Wupwup had het ook, en die is in de zwangerschap al gestopt geloof ik. Toch Wup?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146639485
Wat ik erover las, als vergelijking met het verstotingsgedrag dat zoogdieren vertonen als het tijd is om te spenen vond ik wel aannemelijk klinken

Jet klinkt als een heel 'primal' gevoel, iets 'oers'. Heel vervelend lijkt me, als je nog graag wilt voeden. Maar misschien toch troostend dat het iets blijkbaar natuurlijks is wat je lijf zelf doet?
Kwak
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:45:13 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146640842
L-E, wat rot is dat :{

Ik heb hetzelfde. Zonder zwanger te zijn.

Het gaat momenteel even niet zo lekker met me. Burn-out/overspannen/hoe wil je het noemen?
Ik zit nu al een paar weken ziek thuis en heb kleintje meer dan anders om me heen, waardoor hij dus ook vaker kan en mag drinken.
En dat is het lastige....
Aan de ene kant ben ik blij dat ik hem de borst kan geven om hem te voeden en te troosten. Hij heeft het nog zo hard nodig. En dit is iets dat ik, puur en alleen IK hem kan geven, en niemand anders
Maar aan de andere kant zit ik nu zo in de knoop met mezelf, draait mijn hoofd overuren en kan ik dat geplak en gefriemel van hem er zo slecht bij hebben ;(
Het biedt op de een of andere manier troost: ik wéét dat ik normaal gesproken geniet van het voeden. Al is dat nu even niet zo. Dus "fake" ik tegenover mezelf dat ik er nog van geniet, omdat ik hem dat zie doen. Dus dan zou ik dat toch ook fijn moeten vinden?
Maar de "onoprechtheid" (ook m.b.t. andere gevoelens) begint me te nekken en nu voel ik van binnen voornamelijk NEE NEE!!! als hij bij me drinkt, en duw ik hem zowel letterlijk als figuurlijk steeds verder bij me vandaan ;(

Ik weet het allemaal even niet meer. Maar ik wil niet iets doen dat straks niet meer terug te draaien valt, dus we sukkelen voort en ik blijf me maar vast houden aan datgene dat ik wel kan: mijn kind de borst geven.
Meerdere keren per dag en zeker nog 4x 's nachts :X
.... met gevoel voor drama....
pi_146641116
Ik denk ook dat dat klopt Kwak.
Het is inderdaad een enorm gevoel, bijna niet te negeren. Ik vind het heel wat Kers, dat je je eroverheen weet te zetten. Ik heb toen mn de nachtvoedingen versneld afgebouwd, stuurde manlief heen als er wat was. Ik vind het nog steeds moeilijk hoor, dat ik haar relatief snel van de borst heb gehaald. Ze had het nog zo nodig, maar ik kon niet meer.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:59:36 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146641221
Maar kersjes, jij geeft al zo lang bv, je productie zou dat gewoon aan moeten kunnen als je minder gaat voeden. Of ben je ergens anders bang voor? Ik zou in jouw geval dan denk ik ook (drastisch) minderen, je zoon heeft immers ook belang bij een mama die lekker in haar vel zit.
Sterkte iig.

En L-E, wat stom -O-.
KuikenGuppy
pi_146641502
Jeetje kers, wat ontzettend vervelend zeg :{
Hoop dat je je snel weer beter voelt :*
Wat betreft borstvoeding weet ik niet zo goed wat te zeggen, ik heb maxi 18 maanden gevoed en toen uiteindelijk voor mezelf gekozen want ik werd gek van de netelroos. Maar maxi is daar heel relaxed mee omgegaan. Heeeeel af en toe als we in bad lagen vroeg ze of ze mocht drinken maar ik zei dat het toen op was.
Het deed wel even pijn om echt te moeten stoppen, maar het was ook wel heel fijn om een dag door te komen zonder jeuk...
Tralalalaaa
pi_146641878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:39 schreef Morretje het volgende:
Ik kon niet anders bedenken dan de voedingen drastisch minderen. En hopen dat het over zou gaan. Maar dat deed het niet. Ik heb 2 maanden getandemd, en toen mijn oudste de borst geweigerd. :{
Wupwup had het ook, en die is in de zwangerschap al gestopt geloof ik. Toch Wup?
Nee hoor, ik was nog lang niet zwanger. We waren er wel over nummer twee aan het nadenken en ik had bedacht niet te willen tandemen. Maar dat is uiteindelijk dus ook totaal niet aan de orde geweest.

L-E, het is niet leuk. Met je hoofd wil je, maar je gevoel krijst NEEEE! Je staat voor een keuze, zoals Kersjes ook al beschrijft en hoe lastig ook, jíj moet die keuze gaan maken want gevoelskwestie. Sterkte!

Kersjes, jeetje mensch. Wees voorzichtig met jezelf, er is er maar 1 van. Heb je hulp wat betreft die burn out? Jij ook veel sterkte gewenst met 'de' keuze.

Burdie er is niet zoiets als een stabiele productie in de zin van een vaste hoeveelheid melk. Het is nog steeds een vraag-aanbodprincipe. Je wordt echter wel flexibeler met opkrikken is mijn ervaring.
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:31:31 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146642013
Dat bedoel ik wup, dat je beter om kunt gaan met schommelingen in het aantal voedingen op een dag. En dat minder voeden niet meteen betekent dat je af stevent op stoppen. Negen maanden noemen ze daar meestal voor als grens toch?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:34:40 #197
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146642094
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:59 schreef Burdie het volgende:
Maar kersjes, jij geeft al zo lang bv, je productie zou dat gewoon aan moeten kunnen als je minder gaat voeden. Of ben je ergens anders bang voor? Ik zou in jouw geval dan denk ik ook (drastisch) minderen, je zoon heeft immers ook belang bij een mama die lekker in haar vel zit.
Sterkte iig.

En L-E, wat stom -O-.
Maar stoppen met de bv gaat er niet voor zorgen dat alles in 1x weer okay is.
En dan heb ik mijn zoon niets meer te bieden....

Anderen kunnen ook zorgen voor mijn kinderen, de dingen doen die ik doe. Momenteel een stuk beter zelfs, want waardeloze en futloze moeder die werkelijk alles als een last ziet en haar uiterste best doet niet hele dagen alleen maar te huilen en te bitchen :{
Dus ik voel me al constant schuldig dat ik zo faal in alles en stoppen met de bv zal dat alleen maar versterken.
Doorbijten dus. Fase, gaat weer over?
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:37:58 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146642184
Maar kersjes, jij bent zijn mama. De enige mama die hij ooit zal hebben. Ik weet zeker dat jij je zoon oneindig veel meer te bieden hebt dan alleen bv... en ik vind het verdrietig te lezen hoe je jezelf eigenlijk marginaliseert door zo te denken... :@ :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:43:27 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146642348
Het is allemaal nogal kut momenteel :'(

De bv is iets waar ik me aan de ene kant toch een klein beetje speciaal door voel. Voor een zeker 2-jarig ventje althans. Soort lichtpuntje, maar tegelijkertijd vind ik het beyond irritant.
Maar dat vind ik vrijwel alles op het moment :')
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:44:45 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_146642383
Ik lees wat je bedoelt Burdie, rationeel weet ik dat ook wel. Maar gevoelens in de knoop enzo.

Thanks ladies :*
Ik hou er nu over op.
.... met gevoel voor drama....
pi_146642391
Kersjes en L-E, wat naar! Hier (gelukkig) geen ervaring mee. Lijkt me heel lastig.

Sterkte :*
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:45:46 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146642412
Ik snap het ook wel, en hoop dat je snel weer beter in je vel zit :*.
KuikenGuppy
pi_146642613
Kersjes en L-E :*
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:54:55 #204
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146642639
Uhhhh die afkeer van borstvoeding, brrrrrrrrrrrrr, krijg er nu nog kippenvel van als ik er aan denk.
Verschrikkelijke tijd dat gezuig aan je tepel terwijl dat je ontzettend, ontzettend irriteert :r

Maar ik had een kind verslaafd aan borstvoeding (nu nog) en stoppen kwam niet in zijn woordenboek voor. Uiteindelijk is het over gegaan, maar ik vond het een verschrikkelijke tijd
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:55:08 #205
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146642649
Knufs L-e en kersjes :* :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146642774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:54 schreef TimeJumper het volgende:
Uhhhh die afkeer van borstvoeding, brrrrrrrrrrrrr, krijg er nu nog kippenvel van als ik er aan denk.
Verschrikkelijke tijd dat gezuig aan je tepel terwijl dat je ontzettend, ontzettend irriteert :r

Maar ik had een kind verslaafd aan borstvoeding (nu nog) en stoppen kwam niet in zijn woordenboek voor. Uiteindelijk is het over gegaan, maar ik vond het een verschrikkelijke tijd
Hoe lang heeft het geduurd?
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:02:00 #207
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146642834
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe lang heeft het geduurd?
Nou toch wel een paar weken, helaas. :{
Rayen 2½ jaar!
pi_146643159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:37 schreef Burdie het volgende:
Maar kersjes, jij bent zijn mama. De enige mama die hij ooit zal hebben. Ik weet zeker dat jij je zoon oneindig veel meer te bieden hebt dan alleen bv... en ik vind het verdrietig te lezen hoe je jezelf eigenlijk marginaliseert door zo te denken... :@ :*.
+1 inderdaad!
Iedereen kan inderdaad voor je kinderen zorgen, maar niemand is echt jij: hun moeder!

Ik weet hoe het is om overspannend te zijn, maar kan me niet voorstellen hoe het is met kinderen...
Ik wens je onwijs veel sterkte en hoor echt dat je snel weer opknapt. Rustig aan!
Tralalalaaa
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:41:29 #209
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_146644090
Kersjes en L-E :*

Ik herken het gevoel. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik bij E. na 2,5 jaar gestopt ben.
pi_146644192
Ik herken het gevoel ook. Ik wil gewoon eigenlijk echt niet meer, maar ik heb er 1 die dat NIET accepteerd. Dus de gulde middenweg is alleen in de ochtend op bed en verder verkoop ik toch echt nee, ondanks dikke drama van meneer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146644763
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:34 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Maar stoppen met de bv gaat er niet voor zorgen dat alles in 1x weer okay is.
En dan heb ik mijn zoon niets meer te bieden....

Anderen kunnen ook zorgen voor mijn kinderen, de dingen doen die ik doe. Momenteel een stuk beter zelfs, want waardeloze en futloze moeder die werkelijk alles als een last ziet en haar uiterste best doet niet hele dagen alleen maar te huilen en te bitchen :{
Dus ik voel me al constant schuldig dat ik zo faal in alles en stoppen met de bv zal dat alleen maar versterken.
Doorbijten dus. Fase, gaat weer over?
Och wat rot dat je je zo voelt -O-. Ik weet niet of stoppen met bv iets oplost/verlicht, je zou misschien wel kunnen proberen om de momenten wat te beperken/structureren. Kijken of dat wat rust geeft? En als ik iets voor je kan doen... Ik woon dichtbij, en help met alle liefde als dat kan :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146648474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:48 schreef kwakz0r het volgende:
Wat ik erover las, als vergelijking met het verstotingsgedrag dat zoogdieren vertonen als het tijd is om te spenen vond ik wel aannemelijk klinken

Jet klinkt als een heel 'primal' gevoel, iets 'oers'. Heel vervelend lijkt me, als je nog graag wilt voeden. Maar misschien toch troostend dat het iets blijkbaar natuurlijks is wat je lijf zelf doet?
Oh, dat klinkt idd wel aannemelijk. Zeker icm met een zwangerschap, dan is de tijd rijp voor het lichaam om zich klaar te gaan maken voor het volgende kindje, ofzo?

Dank voor de reacties. Ik vind het echt heel erg moeilijk, omdat ik - als ik naar mijn gevoel luister - gewoon hem in de armen van mijn man wil smijten en hard weg wil rennen als hij aan de borst wil, maar tegelijkertijd weet en zie hoe veel hij uit die borst haalt en hem dat niet wil ontnemen. Daar zit ook wel een aardig stukje pijn en schuldgevoel bij (hij had het heel slecht bij mij tijdens de zwangerschap, de vroeggeboorte komt door het falen van mijn lichaam, en dit is een van de weinige goede dingen die mijn lijf wel voor hem kan doen, etc) en hoewel alles in mijn lijf schreeuwt om onmiddellijk stoppen met de bv, is mijn hoofd daar nog niet aan toe. Ik heb altijd gewild dat hij zelf het moment van stoppen zou kiezen.

En even praktisch, hoe doe je dat op een prettige liefdevolle manier bij een kind van 1,5 dat met name 's nachts echt verzot is op de borst? Overdag drinkt hij nauwelijks nog, en dan is hij ook prima af te leiden.'s Nachts gaat dat niet. Hoe hebben anderen dat gedaan?

Oi Kersjes, dat klinkt heftig. Hoe staat je man er in?
pi_146648507
Kersjes, wat naar allemaal. Ik herken wel wat je schrijft: als je niet lekker in je vel zit, geen rust voelt in je hoofd/hart/lijf, dan voelt bv echt als een grote opgave. (Niet dat ik daar nu last van heb, maar ik heb wel mijn momenten gehad). Veel sterkte, ik hoop dat het tijdelijk is.

L-E, ook sterkte. Lijkt me heel gek en vervelend om zo'n omslag te ervaren. En dat iets moois, een zwangerschap, dan leidt tot iets waar je verdrietig van wordt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146658159
LE, is dit iets voor jullie misschien?
http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html

Wij hebben deze methode een beetje losjes gebruikt toen we er 's nachts doorheen zaten. Het heeft er hier toe geleid dat mini nog maar 1x per nacht wakker wordt vaak. Hij wil dan ook niet altijd meer borst drinken. Dat was ook rond 1,5 denk ik.

Lijkt me echt moeilijk, nursing agitation. Ik vind voeden niet heel leuk meer ivm gevoelige tepels, maar herken niet die enorme afkeer. Sterkte :*.

Even iets luchtigs: peuter wilde mijn bh-cups open en dicht doen, zegt hij: "Ik ga even borstelen!" :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:24:39 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146659151
Dat heeft ie goed verzonnen Phaidra! :D

LE, wat rot dat het dan toch niet zo vloeiend gaat als je gehoopt had.... hopelijk heb je iets aan Phaidra's link. En ik weet dat Asyniur hier laatst ook een tip postte: zet een tijdspanne voor jezelf vast waarin je s nachts niet voedt. Dat zal op verzet stuiten, maar je kunt wat nachten investeren om op een andere manier te troosten, en je kind went daar natuurlijk ook aan.

Kersjes, het klinkt echt als heel foute boel zoals je schrijft! ;( Hoe kan dat nou? Gelukkig wéét je rationeel gezien dat je geen waardeloze moeder bent, en dat jij echt niet alleen maar onvervangbaar bent doordat S nu nog bij je drinkt. Ik hoop dat je hulp hebt hierbij, want je gevoel moet dit ook weten!! :*

En om even in te gaan op iets wat ik in de vorige posts een aantal keer tegenkwam; "Hij heeft het nog zo nodig" en "ik kan hem voeding bieden". Dit gaat tamelijk bot klinken, maar ik heb toch niet de indruk dat het nog echt 'voeding' is voor een kind van >1,5 jaar. Gezond drinken, dat wel. En wat is nodig..... ? Het is hartstikke fijn dat je hem nog op die manier troost kunt bieden, maar er zijn talloze andere mogelijkheden om een kind te troosten! Het is alleen heel jammer als je kind nog graag manier A wil terwijl jij liever over zou gaan op manier B. Maar it takes two to tango! Als jij je kut gaat voelen door die borstvoeding, wordt het imho toch echt tijd om voor jezelf te kiezen, en jezelf een schouderklopje te geven dat je überhaupt zo lang je kindje aan de borst hebt gehad!

Zo. Dat moest ik even kwijt.
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:39:41 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_146659715
ik heb in de huidige discussie nog niks van waarde toe te voegen. Ik wil wel Kersjes even een hele dikke knuffel geven :*

Hier hebben we regelmatig olijfgroene poepluiers. Dit kan naar mijn weten geen kwaad, dat klopt toch? Ze kakt overigens zes luiers per dag vol, gemiddeld.
disclaimer
pi_146659886
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:37 schreef L-E het volgende:

Dank voor de reacties. Ik vind het echt heel erg moeilijk, omdat ik - als ik naar mijn gevoel luister - gewoon hem in de armen van mijn man wil smijten en hard weg wil rennen als hij aan de borst wil, maar tegelijkertijd weet en zie hoe veel hij uit die borst haalt en hem dat niet wil ontnemen. Daar zit ook wel een aardig stukje pijn en schuldgevoel bij (hij had het heel slecht bij mij tijdens de zwangerschap, de vroeggeboorte komt door het falen van mijn lichaam, en dit is een van de weinige goede dingen die mijn lijf wel voor hem kan doen, etc) en hoewel alles in mijn lijf schreeuwt om onmiddellijk stoppen met de bv, is mijn hoofd daar nog niet aan toe. Ik heb altijd gewild dat hij zelf het moment van stoppen zou kiezen.
Vergeet niet hoe belangrijk jou veilige warme armen zijn. Net als de liefde in je hart. Dat is ook jouw lichaam. :*
pi_146661775
SQ, nee, dat is niet erg. Kan een reactie zijn op wat je eet, de krampjes of bijv een sluimerende verkoudheid. Of het weer :P.

LE en Kersjes, ik wil jullie gewoon even een hart onder riem steken :*.

Kersjes, ik begrijp precies hoe je je voelt; een jaar geleden zat ik er ook zo bij en het is zo KUT want je voelt je zo miserabel. Ik heb geen tips, ben doorgegaan met voeden omdat ik haar dat WILDE geven en dat hielp voor mij - is ook wat jij nu doet maar ik weet ook niet of het zaligmakend is. Heel veel sterkte :*.

LE, wat lastig! Je nieuwe kindje is zo welkom maar Sticker ook O+. Ik zou idd afstemmen met je man, kijken of jullie 's nachts toch een soort afwisseling kunnen bouwen. Evt Sticker op z'n eigen kamer? Of sliep 'ie daar al?
Home is where the O+ is...
pi_146672725
LE, echt helemaal +1 op Kyara! :*
ik wou nog veel meer schrijven over dat je geen schuldgevoelens enzo moet hebben, maar ik kom niet goed uit m'n woorden :@

:* voor kersjes

Verder baal ik :'(
Ik had woensdag gewoon 250cc gekolfd. Ik helemaal blij en trots op mezelf en de voorraad in de vriezer gedaan.
Nu was ik gisterenavond een paar uur weg, dus ik had nog een mooi flesje gekolfd. Maar die had vriendje al na een klein uurtje gegeven.
Toen maakte hij zich zorgen of Js het wel zou halen tot 12 uur, dus had hij alvast een flesje met vriezermelk gemaakt. Deze niet gebruikt en weggespoeld en de rest van de vriezermelk had hij in de wasbak laten liggen en daar kwam ik net achter..,
Dus m'n hele vriezervoorraad verspild :'(
Mannen!!! :( :( :(
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:14:53 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_146672873
Oh, dat is naar :{
disclaimer
pi_146672880
Aargh, da's niet fijn inderdaad :(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146672894
Ja, dat is wel aanleiding voor een 'pittig' gesprek.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146672931
Oh Loj, wat rot zeg!

Thanks all. Phaidra, misschien gaan we wel aan de slag met de link die je postte. Nog even goed met man over hebben :)
pi_146674191
Ooh Loj, dat meen je. Ik lees het net voor aan mijn man, ik zeg, oeeh zoiets is echt erg :o

Ik heb vanochtend vlak voor de eerste echte ochtendvoeding (7 uur) het andere borst dat ik niet zou geven, gekolfd. Hij voelde best vol, maar ik kreeg er met mijn handkolf maar 50 ml uit (in een kwartier, 20 min). Nou is dat best veel voor mijn doen maar als ik lees wat jullie kolven :o :{ Ik zei tegen man, ik moet misschien toch maar vaker kolven voor een voorraad want hij gaat ook steeds meer drinken natuurlijk. Man geeft nu vaak 's nachts flesje, maar na een uur kan ik alsnog voeden omdat er te weinig in het flesje zat. :')
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:21:21 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146679843
Oeh Loj, daar zou ik echt superkwaad / verdrietig van zijn geworden!! :o

Hilmo, eigenlijk kan je het beste vraag en aanbod gewoon door je zoontje geregeld laten worden he, ipv met de kolf. En krijg je wel een goede toeschietreflex? StormQueen (toch?) had hier laatst nogal een veel grotere opbrengst volgens mij toen ze langer dan volgens de kolfhandleiding kort pompte.
pi_146680032
Ai Loj, daar krijg ik plaatsvervangend buikpijn van.

Hilmo, lastig he. Heb je wel eens een andere kolf geprobeerd?

Ik was gister met mijn meiden op pad voor een boodschap. Op de terugweg hadden ze blijkbaar dorst want ze bleven maar vragen om drinken. Geen bekers bij en we waren al echt tussen winkel en huis dus kopen was ook geen optie. Vond ik ook wat sneu dus ik vroeg of ze ander bij mij wilden drinken.

"Nee, niet mama dinken", "beker dinken watah!".

Nou, ook weer duidelijk dus.

Gelukkig was het vanochtend in bed wel weer "mama dinken, lekker dinken!"
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:32:02 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146680139
Hihi, watah O+

En dat lekker zegt E nu ook heel vaak als ze loslaat, en dat komt zooooo (fijn!) binnen! O+!
pi_146680266
Ja, dat vind ik ook zo lief. Alleen dat geklets tussendoor (en dan ondertussen tepel tussen tanden geklemd :X )
pi_146680561
Die meiden van je Kyara! O+

Verder was ik vooral erg verdrietig! :'(
Vanochtend geprobeerd weer wat te kolven: 40cc :(
Heb net ook maar een bus kv gekocht :@ voor als hij het nog een keer echt niet weet :@

Trouwens... Js laat sinds 3 dagen soms echt veel tijd tussen z'n voedingen zitten. Ik heb hem net na 5 uur maar wakker gemaakt.. Nu drinkt hij wel, maar niet echt enthousiast. Is dat "normaal"?
pi_146681108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:00 schreef Phaidra het volgende:

Even iets luchtigs: peuter wilde mijn bh-cups open en dicht doen, zegt hij: "Ik ga even borstelen!" :D
O+ :D Geweldig!

Loj wat erg, ik zou echt janken!
pi_146682819
Ik pomp langere tijd kort totdat er melk te zien is, dan langzaam.eerst komt er veel en na een tijd lijkt het op te zijn. Heb geen andere kolf om te proberen nee.
Ik kolf normaal bijna nooit en volgen gewoon de baby, maar voor een dagje weg binnenkort en 1 avondfles doet man dus(zodat ik wat kan slapen, ik kolf op dat moment dus niet), nu met vriezervoorraad zodat dat ook eens gebruikt wordt.
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:37:24 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_146683300
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Ik pomp langere tijd kort totdat er melk te zien is, dan langzaam.eerst komt er veel en na een tijd lijkt het op te zijn. Heb geen andere kolf om te proberen nee.
Ik kolf normaal bijna nooit en volgen gewoon de baby, maar voor een dagje weg binnenkort en 1 avondfles doet man dus(zodat ik wat kan slapen, ik kolf op dat moment dus niet), nu met vriezervoorraad zodat dat ook eens gebruikt wordt.
je kan weer een nieuwe tsr opwekken he :) op die manier kolf ik ook meer, anders krijg ik ook maar 50cc ofzo
disclaimer
pi_146683855
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:34 schreef Skittles het volgende:
De gok genomen en de Spectra 9 plus besteld.

Ik heb 'm ook net binnen! Onderdelen worden nu uitgekookt en dan maar eens testen. Ben in ieder geval blij dat m'n Avent - spulletjes (die ik toch al had voor de handkolf) er ook op passen. En dan dus maandag mee naar het werk...

Ik zou willen dat ik soms wat zinniger kon reageren op de vragen die hier in het topic gesteld worden, heb het idee dat ik vooral over mezelf praat en met eigen vragen kom. Voel me nog zo'n bv-groentje!
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:10:07 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146686111
Dat komt vanzelf Amsel ;) ben benieuwd hoe de kolf je bevalt!
KuikenGuppy
pi_146688950
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:56 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook net binnen! Onderdelen worden nu uitgekookt en dan maar eens testen. Ben in ieder geval blij dat m'n Avent - spulletjes (die ik toch al had voor de handkolf) er ook op passen. En dan dus maandag mee naar het werk...

Ik zou willen dat ik soms wat zinniger kon reageren op de vragen die hier in het topic gesteld worden, heb het idee dat ik vooral over mezelf praat en met eigen vragen kom. Voel me nog zo'n bv-groentje!
Ik hoop dat 'ie je bevalt! Oh en als je een poezenbeest hebt, hou dan die slangen uit zijn buurt :+
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:12:50 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146691871
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:56 schreef Amsel het volgende:

Ik zou willen dat ik soms wat zinniger kon reageren op de vragen die hier in het topic gesteld worden, heb het idee dat ik vooral over mezelf praat en met eigen vragen kom. Voel me nog zo'n bv-groentje!
Dat zijn we allemaal geweest! Ik had ook honderdduizend vragen, en ben ondertussen toch een van de oude rotten hier. Voelt niet helemaal zo trouwens, omdat er natuurlijk ook mensen zijn die al meerdere keren borstvoeding hebben gegeven en dus nog weer veel meer ervaring hebben.

Anyhow, geen probleem van maken, en lekker je vragen stellen :)
pi_146695412
De kolf is de eerste keer in ieder geval bevallen :) Vanavond uit eten geweest met vriendinnen (en man dus voor het eerst voor een lange tijd alleen met baby, en het ging goed O+ ) en na terugkomst dus gekolfd. Even klungelen, kreeg het vacuüm niet goed, maar uiteindelijk 160 ml gekolfd (in plaats van wat normaal gesproken de laatste voeding is, en waar man een flesje van 120 ml heeft gegeven) en dat valt me dus helemaal niet tegen!

Het voelt wel een stuk "onnatuurlijker" dan de handkolf, maar is wel wat praktischer (lees: sneller) voor op werk. En het staat me minder tegen dan verwacht.
  zondag 16 november 2014 @ 09:49:40 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146704584
Heeft de HEMA nu alweer de voedingskleding uit het assortiment gehaald? -O-.
KuikenGuppy
pi_146713627
Hej dames, ik heb ook 's een vraag. Om mij (en mijn tepels) een beetje te ontzien geeft man 1x per dag een fles met gekolfde melk. Ik hoef qua voorraad niet echt te kolven, dus sloeg dat wel eens over, maar de laatste dagen heb ik ineens weer behoorlijk stuwing als er te veel tijd tussen de voedingen zit, dus kolf ik maar weer trouw. Ik kolf nu al een paar keer ongeveer 220 (2 borsten), het is dan dus denk ik aannemelijk dat L dat er ook zeker wel uit drinkt (?), maar in een fles doen we ongeveer 120, en dat drinkt hij dan eigenlijk nooit helemaal. Hij komt daarna soms eerder dan na 3u (wat hij redelijk vast aanhoudt overdag), maar soms ook niet. Hier komt nog bij dat L sinds 2 dagen na de meeste voedingen ineens een mondje melk opgeeft, deed hij daarvoor echt nooit.

Ik ben ff in de war over 1) of er ondanks dat hij meestal wat overlaat meer in een fles zou moeten (LK adviseerde eerder dat een fles ongeveer zou moeten zijn wat ik kolf), en 2) of ik op de een of andere manier ineens meer melk maak en 'm 'overvoer' (kan niet echt met bv, I know, maar omdat hij opeens regelmatig spuugt en ik meer kolf terwijl ik niet vaker kolf (volgt u mij nog..?)) en iets van regeldagen heb zonder dat L meer drinkt ofzo..?

Zou het een idee zijn om 'm na een kwartier (per borst) af te koppelen, en te zien of hij het daarmee ook de gewoonlijke tijd tussen voedingen volhoudt, maar dan zonder spugen? Ik spreek sowieso de LK deze week nog wel, maar wie weet hebben jullie al ideeen :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 16 november 2014 @ 18:00:31 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_146715092
Er zijn best wat kinderen die veel minder uit de fles drinken dan uit de borst. Dus de fles groter maken is mss zonde van de melk.
Eerder afkoppelen zou ik sowieso niet doen omdat hij dan niet de vetste melk binnen krijgt.
Heb je nog ruimte in je vriezer? ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_146715266
Nee eerder afkoppelen zou ik ook niet doen eigenlijk. Ik laat mini altijd drinken tot ze genoeg heeft, en zo werkt dat ook aan de fles. En soms heb ik dan teveel gekolfd, nouja jammer dan. En een vriezervoorraad is nooit verkeerd!
Tralalalaaa
pi_146715338
Tnx voor het meedenken! Enne.. Jahoor, naast de 2 1/2 liter die er al in de vriezert staat past er nog meer bij. En spugen maar gewoon ff laten gebeuren dus?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 16 november 2014 @ 18:20:52 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_146715878
Mondje terug betekent volgens mij niet per definitie dat hij teveel heeft gegeten. Hydrofiel in de aanslag houden dus ;)
Mss heb je net regeldagen gehad en moet hij even een paar dagen wennen aan de nieuwe productie.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 16 november 2014 @ 18:24:07 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146716023
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:06 schreef JufMariska het volgende:
Tnx voor het meedenken! Enne.. Jahoor, naast de 2 1/2 liter die er al in de vriezert staat past er nog meer bij. En spugen maar gewoon ff laten gebeuren dus?
Zolang hij er geen last van heeft zou ik het laten gaan. S spuugt al vanaf het begin redelijk veel maar het is de ene dag veel meer dan de andere. Geen idee hoe of wat precies...
pi_146717375
JM ik kolf ook structureel meer dan m'n meisje drinkt. Een 'lunch'voeding van 300ml doe ik haar echt niet aan.
pi_146717486
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:49 schreef Burdie het volgende:
Heeft de HEMA nu alweer de voedingskleding uit het assortiment gehaald? -O-.
Moet ik weer aan de slag? :+
  zondag 16 november 2014 @ 19:59:14 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146720398
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Moet ik weer aan de slag? :+
Als je wilt? O+
In dat geval: zelfde bestelling! 8-).
KuikenGuppy
pi_146720511
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je wilt? O+
In dat geval: zelfde bestelling! 8-).
:D
Ik zal komende week even kijken :*
pi_146721885
Had Hema voedingskleding dan? Mijnes niet ;(
Tralalalaaa
  zondag 16 november 2014 @ 20:34:13 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146722060
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Had Hema voedingskleding dan? Mijnes niet ;(
Hema heeft briljante voedingssinglets O+

In tegenstelling tot die van de H&M bijvoorbeeld zit je daar niet met je hele tiet bloot, maar zit er nog een horizontaal stukje stof onder de overslag, en die bedekt netjes het bovenste gedeelte van je borst.

Online waren ze altijd te bestellen, maar nu niet meer dus? Burdie, ze updaten eens in de zoveel tijd het assortiment geloof ik. Dus dikke kans dat als je even geduld hebt, ze er binnenkort weer zijn.
  zondag 16 november 2014 @ 21:02:58 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146723474
Nee online staat niks meer -O-. Zijn idd fijne singlets :).
KuikenGuppy
pi_146726398
Nou das jammer, die had ik ook wel willen hebben -O-
Tralalalaaa
  maandag 17 november 2014 @ 13:32:38 #253
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_146740526
Ik was net zo lekker bezig met borstvoeding en kolven en toen kreeg ik (na een jaar geen medicijnen en aanvallen) ineens een epileptische aanval -O- Meteen weer met medicijnen begonnen en daarmee mocht ik geen borstvoeding geven. Na 1,5 dag overgeschakeld op andere medicijnen waarmee ik wel weer borstvoeding mag geven. Maar dat betekend helaas dat mijn productie weer flink was afgenomen dus kon weer opnieuw gaan beginnen met opbouwen. Maar gelukkig gaat dat redelijk goed. Ben alleen niet zo heel erg tevreden over mijn kolf (Medela Swing). Duurt allemaal erg lang en heb het idee dat er best wel meer uit te halen valt.

Las dat een aantal hier de Spectra 9 plus besteld hebben. Zit daar ook sterk aan te denken (dubbelzijdige). Zie op hun site staan dat je voor 15 euro een koel/bewaartas mee kan bestellen maar kan die nergens vinden op hun site. Iemand deze meebesteld? En zo ja, is het handig of niet echt nodig?
pi_146745916
Wat balen dutchdevil! Ik gebruik die kolf pas 2 dagen dus kan er nog weinig over zeggen (en heb ook geen vergelijkingsmateriaal). Koeltas heb ik niet meebesteld.

Hebben jullie ervaring met die spray die een tsr opwekt? Want kolven gaat best prima (vandaag drie keer op werk gekolfd *) ), maar ik lijk geen tweede tsr te krijgen na een tijdje terwijl ik dat normaliter wel heb. Zou die spray daarvoor ook kunnen werken? En heb je er een recept voor nodig, of kun je gewoon een apotheek binnenlopen ervoor?
pi_146746548
dutchdevil, is het nu niet fijner om een kolf te huren? Die zijn vaak krachtiger dan de kolven die je zelf kunt kopen, omdat ze bedoelt zijn om de start van borstvoeding te helpen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 17 november 2014 @ 16:57:43 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146746665
Ik heb mijn swing omgebouwd tot een dubbelzijdige kolf, is dat niet een optie, dd?
KuikenGuppy
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:02:12 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146769704
Kom even binnenvallen want weet niet wat ik er nou van moet denken.

Ben naar het weeguur geweest omdat Lucas bij de 4 maanden controle erg weinig was aangekomen en aangeraden werd het in de gaten te houden. Hij woog toen 6270 en nu 6420 gram. Dus weer een maand weinig aangekomen. Hij zit nu ook onder de borstvoedingscurve (zat hij vorige keer precies op nog). Ik weet even niet wat ik ermee aan moet. Hij is tevreden verder, maar groeit erg weinig.

Wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken? Moet ik iets doen? Meer aanleggen? KV-bijgeven? Vast voedsel wil ik pas volgende maand mee starten. En kan het zijn dat mijn melk gewoon weinig vet bevat en daardoor niet voedzaam is, afvallen gaat nogal hard (-25 in 5 maanden).

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:16:49 #258
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_146770064
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:37 schreef Amsel het volgende:
Hebben jullie ervaring met die spray die een tsr opwekt? Want kolven gaat best prima (vandaag drie keer op werk gekolfd *) ), maar ik lijk geen tweede tsr te krijgen na een tijdje terwijl ik dat normaliter wel heb. Zou die spray daarvoor ook kunnen werken? En heb je er een recept voor nodig, of kun je gewoon een apotheek binnenlopen ervoor?
Ik gebruik Syntocinon om te kolven, ik krijg anders helemaal geen toeschietreflex. Spray kan idd ook werken voor een 2e reflex, maar als je voldoende kolft met 1x zou ik het niet doen. Je moet hiervoor een recept hebben van de huisarts.

Ik heb net mijn persoonlijk record gekolfd, 120cc! Ik was wel een uurtje later dan normaal omdat ik bij de huisarts een spiraaltje heb laten plaatsen. Ik ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor mijn productie.
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:17:47 #259
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_146770085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:02 schreef Chanty het volgende:
Kom even binnenvallen want weet niet wat ik er nou van moet denken.

Ben naar het weeguur geweest omdat Lucas bij de 4 maanden controle erg weinig was aangekomen en aangeraden werd het in de gaten te houden. Hij woog toen 6270 en nu 6420 gram. Dus weer een maand weinig aangekomen. Hij zit nu ook onder de borstvoedingscurve (zat hij vorige keer precies op nog). Ik weet even niet wat ik ermee aan moet. Hij is tevreden verder, maar groeit erg weinig.

Wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken? Moet ik iets doen? Meer aanleggen? KV-bijgeven? Vast voedsel wil ik pas volgende maand mee starten. En kan het zijn dat mijn melk gewoon weinig vet bevat en daardoor niet voedzaam is, afvallen gaat nogal hard (-25 in 5 maanden).

[ afbeelding ]
Ik zou toch even contact opnemen met een LK, of met LLL/VBN vrijwilliger. Het lijntje buigt nl wel erg hard af.
pi_146770149
Chantu, niet voedzame melk 'bestaat niet'.

Hoeveel voedingen geef je hem nog? En hoe is zijn lengte? Is hij gewoon niet in de lengte gegroeid waardoor z'n gewicht minder lijkt?

Rot dat het even zo loopt :*.
Ik zou het proberen met vaker aanleggen? Maar misschien ligt al vaak aan de borst dat weet ik niet..
Wat betreft kunstvoeding dat is een keuze die je vooral zelf moet maken. En eventueel een LK inschakelen misschien kan je daar weer even wat vertrouwen uit halen?

Graag wat meer info wat betreft hoe vaak je hem nu een borst aanbied en hoe lang e.d.
♥ J & S
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:29:19 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146770335
Hij zit op 6 a 7 voedingen per 24 uur. Dat is in principe geheel op verzoek al laat ik er overdag nooit meer dan drie uur tussen. Tijd dat hij drinkt is 20 a 30 minuten en hij krijgt beide borsten. Daarna is hij er zelf klaar mee en lijkt ook tevreden. Ga sowieso meer aanleggen en een lk raadplegen dat kan geen kwaad.

Lengte kun je niet meten met inloopuur maar heb niet de indruk dat hij veel gegroeid is
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146770588
Chanty, ben je gaan werken na 10 /12 weken? Ik zie daarna het lijntje afbuigen..

En idd, LK inschakelen klinkt verstandig.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:50:45 #263
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146770851
Nee ben werkloos dus kan de hele dag voeden
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146772360
Chanty, ik zou hem wat meer aanleggen. Toen Jibs die leeftijd had dronk hij zeker om het anderhalf uur (geen half uur dan hoor, dus je bent niet eeuwig aan het voeden dan haha).
En zit hij nog veel in de doek? Dat kan ook wat signalen onderdrukken of dat L zelf 'vergeet' aan te geven weer wat te willen drinken. (is een paar pagina's terug of in t babytopic laatst ook besproken dacht ik.

Niet hysterisch op de klok kijken nu, maar ik zou hem wat vaker even aan de borst gooien :*
♥ J & S
  dinsdag 18 november 2014 @ 13:38:36 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146772580
Nee hij zit eigenlijk alleen nog in de doek als ik het huis uitga. Sinds die medicatie krijgt is hij verder rustig en kan ik hem in de box leggen of in de wipper zetten. Ga inderdaad vaker aanbieden en een LK bellen. Al gedaan maar ze nam niet op.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146778150
Lijkt me ook het beste om te doen, Chanty. Wil je even een hart onder de riem steken. De lijn van I boog bij zes maanden behoorlijk af, terwijl ze daarvoor ook mooi op het gemiddelde lijntje zat. Ik schrok toen ook wel eventjes. Even daarna heeft ze wel een klein groeispurtje gehad, maar ik zie nu dat ze een eigen lijntje heeft gevonden. En die zit in haar geval net wat onder het gemiddelde (ook bij de bv curve). Ik hoop dat het bij L ook zoiets is. Ik vond het best moeilijk om niet aan mezelf en aan de bv te gaan twijfelen (ook in verband met bijvoeding), dus hoop voor je dat jij dat niet doet. :* .

Oh en op het cb zeiden ze toen dat I ook echt een heel actieveling is: ze ligt/zit nooit stil, haar ledematen gaan altijd wel op en neer etc. Dus daarmee verbruikt ze ook veel en ik lees nu in het babytopic dat L ook zo'n actieve is en weinig slaapt overdag (net als I destijds), het heeft er vast mee te maken!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:55:22 #267
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146778662
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Lijkt me ook het beste om te doen, Chanty. Wil je even een hart onder de riem steken. De lijn van I boog bij zes maanden behoorlijk af, terwijl ze daarvoor ook mooi op het gemiddelde lijntje zat. Ik schrok toen ook wel eventjes. Even daarna heeft ze wel een klein groeispurtje gehad, maar ik zie nu dat ze een eigen lijntje heeft gevonden. En die zit in haar geval net wat onder het gemiddelde (ook bij de bv curve). Ik hoop dat het bij L ook zoiets is. Ik vond het best moeilijk om niet aan mezelf en aan de bv te gaan twijfelen (ook in verband met bijvoeding), dus hoop voor je dat jij dat niet doet. :* .

Oh en op het cb zeiden ze toen dat I ook echt een heel actieveling is: ze ligt/zit nooit stil, haar ledematen gaan altijd wel op en neer etc. Dus daarmee verbruikt ze ook veel en ik lees nu in het babytopic dat L ook zo'n actieve is en weinig slaapt overdag (net als I destijds), het heeft er vast mee te maken!!
Goed om te lezen. I. is nu ook nog niet echt een reuzenbaby toch? En idd ligt Lucas nooooit stil. Zelfs in zijn slaap wapperen die armen soms nog heen en weer, hij ligt continu met zijn benen te trappelen en in de draagdoek wipt hij ook vaak nog even op en neer :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146779086
Ziet er uit als de '4 maanden dip' die vaker voorkomt bij kindjes. Hier hebben we die ook gehad, iets minder afwijkend dat L. maar ook heel duidelijk zichtbaar op de curve. Vlak erna (rond de 6 maanden) is dat weer helemaal bijgetrokken en heeft ze hier inderdaad ook een mooi eigen lijntje gevonden.

Let vooral heel goed op hoe jij je erover voelt en hoe het met je kleine baby gaat. Probeer ook zelf goed te letten op je eten, want jij geeft het weer door via de borstvoeding :) Neem bijv. gebakken of gekookte eitjes bij je ontbijt en 's middags. En neem extra groente bij het avondeten, drink tussendoor zelf getrokken bouillon enz.
Als je merkt dat het bij je baby en je zelf niet lekker zit, dan kun je misschien iemand vinden die er verstand van heeft en je kan helpen :*
pi_146779160
Die zgn 4 maandendip zou niet in de borstvoedingscurve zichtbaar moeten zijn. Die zit voor bv-kindjes in de cbcurve.
Ik vind 6/7 voedingen met 4/5 maanden niet heel veel, en zeker als hij wel wil drinken als je het vaker aanbiedt, dus vaker aanbieden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146779180
Dit was haar curve bij zeven maanden, je ziet dat het vanaf vijf maanden verandert van gemiddeld lijntje naar onder het gemiddelde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste vier maanden was ze echt een lekker bol borstvoedingsbabytje; nu zie je dat ze best een smal/klein koppie heeft en sowieso wel fijn/tenger is. Niet zo gek, want zo zijn mijn vriend en ik ook. Dus ze heeft nu haar eigen lijntje denk ik, en verder is ze dus heel beweeglijk.

Denk dat het heel fijn is om met een lk te bespreken. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 november 2014 @ 17:21:09 #271
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146779303
Tnx Elamanilo! Ik ga idd proberen om meer te eten maar dat wordt dus echt naar binnen proppen dan want heb eigenlijk sinds de bevalling weinig eetlust. Eet op zich evenveel als voor de zwangerschap, maar aangezien je eigenlijk extra nodig hebt…

Morretje vaker aanbieden ga ik zeker wel doen, maar uit zichzelf vraagt hij gewoon maar 6 a 7 keer per dag. Volgens het voeden op verzoek principe zou ik erop moeten vertrouwen dat mijn baby weet wat hij nodig heeft.

Franny jouw curve lijkt echt enorm op de mijne :D Dat is een soort van geruststelling. Hier zijn we allebei ook gewoon erg dun/ tenger dus zo gezien verwacht ik dat ook wel bij Lucas. Maar zo'n lijntje is wel heel confronterend.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146783427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:15 schreef Morretje het volgende:
Die zgn 4 maandendip zou niet in de borstvoedingscurve zichtbaar moeten zijn. Die zit voor bv-kindjes in de cbcurve.
Ik vind 6/7 voedingen met 4/5 maanden niet heel veel, en zeker als hij wel wil drinken als je het vaker aanbiedt, dus vaker aanbieden.
+1 :)
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:45:52 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_146783715
ik word altijd een beetje zenuwachtig als ik hier dingen lees als "6-7 voedingen is weinig voor een baby van vijf maanden". Mijn baby is 5 weken en die vraagt 6-7 voedingen per dag nu. Meer krijg ik er ook niet in geperst en ze groeit goed.
Kijk, in relatie tot deze vraag klopt het misschien wel, maar het is toch geen gouden regel?
disclaimer
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:53:09 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146783967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
ik word altijd een beetje zenuwachtig als ik hier dingen lees als "6-7 voedingen is weinig voor een baby van vijf maanden". Mijn baby is 5 weken en die vraagt 6-7 voedingen per dag nu. Meer krijg ik er ook niet in geperst en ze groeit goed.
Kijk, in relatie tot deze vraag klopt het misschien wel, maar het is toch geen gouden regel?
Kuiken heeft maandenlang geleefd op 6-7 voedingen per dag, ongeveer elke 3 uur drinken en 's nachts sloeg hij een over. Tegenwoordig vraagt hij 4-5 voedingen per dag. Vaker aanbieden heb ik geprobeerd, en dan blijft het steeds bij minislokjes tussendoor. Ik denk dat het gewoon weer voor ieder kind anders is wat werkt en wat niet.
KuikenGuppy
pi_146784412
Mijn 3 maanden oude meisje drinkt maar 5 voedingen per dag (en soms 's nachts nog een paar slokken) :@ En het is een ukkie, dus soms vraag ik me ook wel af of het genoeg is. Maar ik bied al vaker aan dan dat ze zelf komt, en ze drinkt minstens 20 minuten per borst (en een voeding is twee borsten). Verder is ze blij en actief en zegt m'n gevoel dat het wel goed zit, maar toch...
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:08:20 #276
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146784453
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146784712
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
ik word altijd een beetje zenuwachtig als ik hier dingen lees als "6-7 voedingen is weinig voor een baby van vijf maanden". Mijn baby is 5 weken en die vraagt 6-7 voedingen per dag nu. Meer krijg ik er ook niet in geperst en ze groeit goed.
Kijk, in relatie tot deze vraag klopt het misschien wel, maar het is toch geen gouden regel?
Het gemiddelde ligt hoger bij voeden op verzoek, that's all. Als je kind het er goed op doet, prima, maar zo niet dan is dat je eerste sleutelpuntje. Een groeicurve die rechtdoor gaat is gewoon niet zo best, daar moet ff goed naar gekeken worden door iemand met verstand van borstvoeding.
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:19:42 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146784838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:08 schreef Moppert het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel :D
Wat zou "de regel" dan zijn? Want volgens mij zijn er geen regels bij voeden op verzoek.
KuikenGuppy
pi_146785100
Iemand een frisse blik op mijn dilemma?

Mijn mannetje clustert nog steeds veel in de avond. Hij drinkt maar kort echt effectief en vakt dan een beetje in slaap en blijft sabbelen. Kan ik beter:
-hem loskoppelen als hij begint te sabbelen (heb eigenlijk nooit een tweede tsr), andere borst geven
- dat doen en dan twee keer (wisselvoeden en dus 3 of 4 borsten geven)
Of
-hem zijn zuigebehoefte laten voldoen en wachten tot hij zelf loslaat (kan wel tot een half uur duren, zo ben ik per anderhalf klokuur zeker een uur aan t voeden waarna hij weer om voeding komt, ik vind het slopend :@)
Kwak
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:29:49 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_146785214
Ik zou als het alleen maar sabbelen is en echt niet drinken toch voor een speen danwel pink gaan, als hij echt wil zuigen. Ook voor het behoud van je sanity en je tepels ;)
disclaimer
pi_146785249
Pikt ie dat als je hem loskoppelt? Ik zit trouwens as we speak ook met slapende baby aan de borst te fokken zoals elke avond. Gaat wel weer over enzo.
pi_146785283
Ze dronk hier echt heel vaak minstens 12-14 keer per etmaal.
Sins 2 jaar maar op 3-4 voedingen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146785289
Ls baby goed aanligt, hoef je niet bang te zijn voor kloven.
pi_146785330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou als het alleen maar sabbelen is en echt niet drinken toch voor een speen danwel pink gaan, als hij echt wil zuigen. Ook voor het behoud van je sanity en je tepels ;)
^^

Als hij het er echt niet mee eens is (en nog honger heeft), laat hij het wel horen.

Voldoet de draagdoek op dit soort momenten? Bij ons werden de avonden vanaf ongeveer 10 weken rustiger, toen was het avondvoeding en slapen tot 23 uur ongeveer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146785391
Nou ja, de eerste vijf minuten klokt hij flink. Dan slaat de slaap toe en wordt t sabbelen met eerst nog af en toe een slok.

Soms slaapt hij zo diep na 1 borst dat ik twijfel over nog een borst geven, zeker als hij zoals nu al vier of vijf keer gedronken heeft (twee borsten per keer) sinds vier uur vanmiddag...(hij is nu weer naast me in slaap gevallen op t voedingskussen).
Kwak
pi_146785458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:27 schreef kwakz0r het volgende:
Iemand een frisse blik op mijn dilemma?

Mijn mannetje clustert nog steeds veel in de avond. Hij drinkt maar kort echt effectief en vakt dan een beetje in slaap en blijft sabbelen. Kan ik beter:
-hem loskoppelen als hij begint te sabbelen (heb eigenlijk nooit een tweede tsr), andere borst geven
- dat doen en dan twee keer (wisselvoeden en dus 3 of 4 borsten geven)
Of
-hem zijn zuigebehoefte laten voldoen en wachten tot hij zelf loslaat (kan wel tot een half uur duren, zo ben ik per anderhalf klokuur zeker een uur aan t voeden waarna hij weer om voeding komt, ik vind het slopend :@)
Pas sinds een paar weken dat het niet meer zo gaat als jij hier beschrijft :@
pi_146785588
Oh wakker :') nou dan tiet twee maar :+

Ja wup, loskoppelen pikt hij meestal wel als hij echt in slaap is gesukkeld

Phaidra: de doek wil ik liever niet s avonds in huis. Dan slaapt hij wel maar kan ik niet meer zitten :@ en dan slaapt hij misschien later/de nacht niet meer in bed.

Hij huilt niet veel ofzo en is niet ontevreden maar komt gewoon vaak voor drinken...tussendoor knuffelt papa hem.
Kwak
pi_146785663
Tja, ik heb zelf al moeite sowieso met het aantal voedingen echt goed bepalen. Als ze mij op het cb vroegen op hoeveel voedingen ik per dag gemiddeld zat, vond ik dat nog een lastige vraag ook, en vaak moest ik er van tevoren echt even over nadenken.

Nu is het makkelijker omdat ze ouder is, maar ik heb het eerste half jaar gehad dat ze ook heel vaak aan het clusteren was (zoals kwak ook beschrijft), en soms tussendoor kleine slokjes wilde drinken (dat kon ik dan niet echt een voeding noemen), en soms dronk ze heel effectief, andere keren weer niet (tijdens dat clusteren bijvoorbeeld). Dus hoeveel een kind exact binnenkrijgt, is echt lastig te bepalen volgens mij. En of dat dan 'genoeg' is?

Ik denk dat de tip 'wat vaker aanleggen' wel goed is om te geven bij een afbuigende curve. Heb ik toen ook gedaan. Maar op basis van een gemiddeld aantal voedingen (waarbij een kind vanaf het begin al onder dat gemiddelde zat..) iets zeggen over of het 'te weinig' is, vind ik ook wat ver gaan en kan inderdaad tot onzekerheden leiden die niet nodig zijn.

Daarom lijkt het me ook het meest zinvol om gewoon met een lk te spreken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:41:19 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146785690
Jij kunt het altijd zo goed verwoorden, Franny :)
KuikenGuppy
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:52:34 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146786247
In de kraamtijd is de richtlijn dat je per 24 uur zo'n acht tot twaalf voedingen geeft minimaal.

En later is dit ook een prima hoeveelheid om aan te houden en vaak is het zelfs meer dan dit.
Groeit een kind goed dan is het overgaan op voeden op verzoek en is minder ook goed.

Maar als er dan veel minder groei is dan kom je al snel op de vraag hoeveel voedingen krijgt hij/zij.

Zoals wup al zei:

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:16 schreef WupWup het volgende:
Het gemiddelde ligt hoger bij voeden op verzoek, that's all. Als je kind het er goed op doet, prima, maar zo niet dan is dat je eerste sleutelpuntje. Een groeicurve die rechtdoor gaat is gewoon niet zo best, daar moet ff goed naar gekeken worden door iemand met verstand van borstvoeding.
En Kwak
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:33 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, de eerste vijf minuten klokt hij flink. Dan slaat de slaap toe en wordt t sabbelen met eerst nog af en toe een slok.

Soms slaapt hij zo diep na 1 borst dat ik twijfel over nog een borst geven, zeker als hij zoals nu al vier of vijf keer gedronken heeft (twee borsten per keer) sinds vier uur vanmiddag...(hij is nu weer naast me in slaap gevallen op t voedingskussen).
Ik zou laten clusteren en sabbelen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146786364
DL heeft ook heeeeel veel geclusterd. Echt tot 6 maanden ofzo. En ook in de ochtend heel lang na de nacht.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146786574
Doet ie ook in de ochtend ja, maar dan valt hij wat sneller echt in slaap en gaat weer naar bed tot een uur of drie meestal.

Ik twijfel(de) vooral over of ik moest gaan wisselvoeden om mijn productie op te krikken, of dat hij gewoon mamahonger heeft en ik melk genoeg heb.

Nu ligt dit naast me O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_146786767
Ik had overproductie en ze clusterde als een malle. Van 19.00 tot 01.00 was niet gek. En snachts om de 2 uur en overdag sliep ze heerlijk boven mij :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146786967
Geen idee hoe mijn productie is. Ik zie zelden melk en t spuit er niet uit ofzo, ook niet bij een tsr (die ik ook nauwelijks voel) in de andere borst, hooguit wat druppels, noch onder de douche en met de hand (zonder kolf) kolven lukt ook niet.

Mijn borsten zijn bijna altijd soepel alleen soms wat zwaar.

(vanmorgen werd ik wel ineens wakker in een plasje melk omdat M ineens doorsliep van 23.30 tot 6.30, oh dus zo voelt stuwing! ):O )
Kwak
pi_146787926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
ik word altijd een beetje zenuwachtig als ik hier dingen lees als "6-7 voedingen is weinig voor een baby van vijf maanden". Mijn baby is 5 weken en die vraagt 6-7 voedingen per dag nu. Meer krijg ik er ook niet in geperst en ze groeit goed.
Kijk, in relatie tot deze vraag klopt het misschien wel, maar het is toch geen gouden regel?
+1
Hier vraagt mijn ventje van zes weken ook slechts 6/7 voedingen per dag. Tussendoor aanleggen werkt niet, hij weigert dan gewoon wat te drinken ;)
Maar ik zie z'n wangen per dag boller worden, dus ik vertrouw erop dat het goed zit :)

Op Chanty en Kwaks vragen heb ik geen zinnig antwoord ;) nieuweling ;)

Hier iemand nog een tip voor? Js drinkt heel slordig (morst veel melk en laat vaak onrustig los) aan de linker borst. Ik heb het gevoel dat het gewoon te snel gaat voor hem. Ik heb al geprobeerd eerst heel ff een beetje te kolven (maar met moeite 10cc gekolfd) zodat hij wat meer moeite ervoor moet doen... Maar dit werkt niet echt. Iemand nog een andere tip?
Rechts drinkt hij prima :)
pi_146791142
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:26 schreef Loj het volgende:

[..]

+1
Hier vraagt mijn ventje van zes weken ook slechts 6/7 voedingen per dag. Tussendoor aanleggen werkt niet, hij weigert dan gewoon wat te drinken ;)
Maar ik zie z'n wangen per dag boller worden, dus ik vertrouw erop dat het goed zit :)

Op Chanty en Kwaks vragen heb ik geen zinnig antwoord ;) nieuweling ;)

Hier iemand nog een tip voor? Js drinkt heel slordig (morst veel melk en laat vaak onrustig los) aan de linker borst. Ik heb het gevoel dat het gewoon te snel gaat voor hem. Ik heb al geprobeerd eerst heel ff een beetje te kolven (maar met moeite 10cc gekolfd) zodat hij wat meer moeite ervoor moet doen... Maar dit werkt niet echt. Iemand nog een andere tip?
Rechts drinkt hij prima :)
Loj kan je niet zorgen dat hij het tsr aan drinkt (zeg je dat zo :') ?) loshalen en de melk of opvangen in een kolfbekertje of gewoon in een hydrofiel?
Hier had ik ook een tijd lang spuitborsten en dat resulteerde altijd in verslikken, ik ben toen begonnen met melk opvangen tot het niet meer spoot en legde J dan weer aan de borst. Dat werkte hier goed.
Misschien kan je het proberen?

Merk je ook verschil misschien in een andere houding, rugby al geprobeerd?
♥ J & S
pi_146794347
Oh en...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_146799949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:02 schreef bitterend het volgende:
Ik had overproductie en ze clusterde als een malle. Van 19.00 tot 01.00 was niet gek. En snachts om de 2 uur en overdag sliep ze heerlijk boven mij :P
+1. Ging/ gaat hier exact zo. Ze drinkt nu nog steeds 7-8x per dag en dat is voor een 14-maander gewoon veel. Elk kindje is anders :).

Chanty, tja, mijn gutfeeling zegt dat een kind best kan zakken maar zou zeker wat vaker aanleggen. Heeft de LK al gereageerd?

Kwak, ik zou 'm lekker laten clusteren en sabbelen. Mits goed aangelegd kunnen je tepels daar wel tegen. Plus, ik vond het altijd heerlijke knuffelmomenten en pakte voor mezelf tv of ipad erbij :). Lekker ff niks, zeg maar.

Loj, geen idee. Hier was dat ook wel, maar het kwam ook altijd weer goed. Is 6 wk niet ook het eerste sprongetje?

Klap, nee, sorry, herken 't niet. Klinkt wel vervelend. Ik ben niet zo van 't smeren daar, mss anders belletje met ha?

[ Bericht 18% gewijzigd door Cwen op 19-11-2014 09:49:57 ]
Home is where the O+ is...
pi_146800548
Klap, heb je hier wat aan?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146801787
Thnx morretje! Ik ga het even goed doorlezen!
♥ J & S
  woensdag 19 november 2014 @ 16:30:37 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146812522
Dicht
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')