Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kak dan zat ik dus verkeerd
Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
Een oude Kroaat zei het tegen mij. Dus dat kan inderdaad de verwarring verklaren.quote:Op donderdag 6 november 2014 18:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.
Ik zag het meteenquote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Welke schade heeft zijn verzekeraar moeten vergoeden dan?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:50 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Jammer alleen dat dat soort auto's ook vaak in je buitenspiegels verblindend zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !
Ik zie het regelmatig voor me gebeuren, iemand die blijft hangen achter een vrachtwagen. Ja, ik ga dan van mijn gas af en laat ze uitlopen, levert wel eens drukkertjes op achter me, maar daarna op het gas gaan levert een hogere snelheid op bij invoegen waardoor jij wel gewoon met 120 door kan naar links en die ander nog steeds achter die vrachtwagen vast zit.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik zou het niet eens erg vinden als ze daarna maar doorrijden. Helaas maak ik vaak mee dat ze gelijk naar links gaan en het dus van mij een gevaarlijke actie zou zijn om ook naar links te gaan. Maar vervolgens blijven ze naast je hangen of halen je met een slakkengangetje in. Prima dat iemand mij er uit trekt hoor, ik wacht wel even achter die vrachtwagen. Maar rij dan wel door.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Laat ik het anders uitleggen:quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:17 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Laat ik het anders uitleggen:
Hij rijd achter me we moeten invoegen de snelweg op, en de auto achter je trapt meteen zijn gaspedaal in en schiet door naar de tweede baan, terwijl jij op dat moment invoegt een lege tweede baan ziet en gelijk door wilt schuiven om meteen langs die vrachtwagen te gaan, en dus je baan ineens geblokkeerd te zien
.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Dan doe jij het op de nette manier 😉 ik heb het over die snuggere die eigenlijk alleen maar kijken wat er achter zich gebeurd en meteen(liefst nog over het puntstuk.heen) de snelweg opduiken en schijt hebben aan alles en iedereen. Hoe jij het doet doe ik het ook.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:44 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.
Echt he, als ik dat soort acties zie.... of het zoveelste bontkraagje dat het stoer vindt om op z'n achterwiel met zijn pauperscooter te rijden, dan bid ik altijd voor een 'divine intervention'.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef BigSmurf het volgende:
Was zelf niet met de auto, maar gisteravond liep ik even een rondje, en zag, binnen de bebouwde kom dus, een groep scooters, de helft zonder verlichting, die met 60-70 tussen auto's door slalomde en met elkaar aan het spelen waren. Helaas geen automobilist die lakschade wilde trotseren om er eentje onderuit te tikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |