abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 november 2014 @ 16:20:35 #1
11102 knep
Mountainfreak
pi_146217958
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  zondag 2 november 2014 @ 16:21:05 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_146217969
Irritatie van de maand oktober: middenbaan plakkers en onnodig remmen :r.
  zondag 2 november 2014 @ 21:44:56 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146232000
quote:
6s.gif Op zondag 2 november 2014 16:21 schreef knep het volgende:
Irritatie van de maand oktober: middenbaan plakkers en onnodig remmen :r.
Same here deze avond.

Ik reed links op mijn gemak een treintje auto's in te halen.
Krijg op een gegeven moment groot licht van m'n achterligger. Oke, ik ga naar rechts een gat in (kon ook gewoon, geen probleem).
Maar dan halen ze je weer nét niet in, waardoor je dus weer van je gas af moet voor je voorligger.
Zit daarna weer achter hem, gaat hij 5km/u langzamer rijden als ik in eerste instantie reed 8)7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146237604
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 14:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat werkt niet :')
Hier werkt het anders perfect. Als het niet werkt, waarom zijn ze dan overal te koop?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 3 november 2014 @ 00:23:03 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146239799
Die nachtbrillen vind ik wel relaxt. Bij mij werken ze prima. Nee, niet alles is opeens normaal, maar het scheelt wel een boel.

Ik wacht overigens op een wetsvoorstel om de rechterstrook om te toveren tot tweebaansvluchtstrook of om er een groene strook met imheemse planten of zo van te maken. Auto's gebruiken 'm toch niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2014 @ 01:14:35 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146240720
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 21:44 schreef daNpy het volgende:
Maar dan halen ze je weer nét niet in, waardoor je dus weer van je gas af moet voor je voorligger.
Ohw, daar ben ik simpel in. Als ze niet vlot genoeg voorbij komen, gaat het gas er weer op, ga ik ervoor en weer terug naar CC snelheid. Als je zo nodig seinend wil inhalen, moet je het ook vlot doen en niet met 1 km/h verschil...

Irritatie van vandaag. Mensen die 3 meter van je bumper gaan zitten terwijl jij ook niet harder dan 135 kan doordat je voorliggers hebben. En ja, ik houd als ik niet kan inhalen gewoon afstand.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146251920
wat vinden mensen hier van t invoeren van dat Duits snelheids systeem eigenlijk?
gezien al die 80 - 100 borden ben ik er toch groot voorstandern van.
Zie!
  maandag 3 november 2014 @ 13:55:43 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_146252154
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ohw, daar ben ik simpel in. Als ze niet vlot genoeg voorbij komen, gaat het gas er weer op, ga ik ervoor en weer terug naar CC snelheid. Als je zo nodig seinend wil inhalen, moet je het ook vlot doen en niet met 1 km/h verschil...

Irritatie van vandaag. Mensen die 3 meter van je bumper gaan zitten terwijl jij ook niet harder dan 135 kan doordat je voorliggers hebben. En ja, ik houd als ik niet kan inhalen gewoon afstand.
Dan gaan die auto's voor je opeens toch sneller als je een bumperklever achter je hebt. :7 :D

Hier ook dezelfde frustratie, elke keer weer als ik de weg op ga. Soms vraag je je echt af waar sommige mensen hun rijbewijs hebben gehaald.
  maandag 3 november 2014 @ 13:57:45 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146252214
Mwah meestal laat ik die bumperklevers gewoon even voor. Het voordeel is dat ze dan een baantje uitsnijden waar ik ook gebruik van kan maken. Laat ze alle links plakkers maar naar rechts duwen :)
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2014 @ 13:59:05 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146252265
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah meestal laat ik die bumperklevers gewoon even voor. Het voordeel is dat ze dan een baantje uitsnijden waar ik ook gebruik van kan maken. Laat ze alle links plakkers maar naar rechts duwen :)
Tsja, ik ga niet terugremmen naar 100 om achter een paar trage slome rechtsgevallen te zitten als ik 130 rijd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 14:17:01 #11
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146252876
Ik reed afgelopen zaterdag samen met mn vriendin terug van een relaxed middagje wandelen op de veluwe.
Het was echter vies druk op de weg (en dat voor een zaterdag)

Vervolgens ging ik op de meest rechterbaan rijden, op een weg waar we gewoon 130 mochten.
Op de middelste en linkerbaan was het giga druk met allemaal stressende duwende zeer dicht op elkaar rijdende mensjes. Want ja, weekend.... dan hebben we alsnog haast haast haast!!!!

Ik had daar geen zin in dus bleef rechts rijden. Dat ging op zich prima met een tempo van 90 ongeveer, vond 't wel best allemaal. Maar op gegeven moment kwam mijn voorligger steeds dichterbij, dus ik ook maar van het gas af.... 80 ....hmmm naja fuck it, dan maar 80
Echter na een minuutje ofzo werd dat zelfs 75 :{
Toen had ik het wel gehad en haalde ik mijn voorligger maar in. Bleek dus gewoon een of andere opa te zijn in een personenwagen, want voor hem was een zee aan ruimte..... Dus niet eens een logge vrachtwagen ofzo, nee.... hij was degene die 75 aan het rijden was. }:|

Dan denk ik, ssjeeezus.... ik hoef niet mee te doen met al die haastige bumperklevende stresskippen op de linkerbaan, maar 75 gaan rijden achter opa op de rechterbaan is ook weer een marteling.


First world problems :')
pi_146253231
Je kunt toch wel langs een personenwagen heen kijken en al vroeg zien dat er veel ruimte is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 14:37:27 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146253581
Nou, ten eerste het was zo'n volkswagen caddy achtige wagen, die zijn wat hoger....en ten tweede ik was relaxed aan het rijden en had in eerste instantie geen zin om steeds in te halen, dus ik was er ook niet zo op aan het letten..... totdat ik ging inhalen dus pas ;)
pi_146256113
Mensen die opeens vmax-10 gaan rijden wanneer ze een politieagent zien. :')
  maandag 3 november 2014 @ 16:11:48 #15
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_146257086
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
Mensen die opeens vmax-10 gaan rijden wanneer ze een politieagent zien. :')
Ik geef dan altijd extra gas
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  maandag 3 november 2014 @ 16:33:58 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146258067
http://www.autoweek.nl/ni(...)achtwagens-aangepast

Op de A16 een algeheel verbod vanaf knooppunt Galder tot aan de Belgische grens vanwege drukte, terwijl de helft van het verkeer daar de A58 opdraait, maar op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem (ook 2-strooks, al-tijd file) wordt het verbod opgeheven. Wie snapt het nog? Wanneer komt er nou eens een algeheel verbod op 2-strooks wegen en tijdens spitsuren ook op 3-strooks wegen? :')
pi_146261542
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
Mensen die opeens vmax-10 gaan rijden wanneer ze een politieagent zien. :')
Verschrikkelijk inderdaad. Hele meutes mensen die als een complete mongool gaan rijden omdat er een politieauto voor ze rijdt, constant remmen. Ik snap dat echt niet :')
pi_146261585
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:33 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.autoweek.nl/ni(...)achtwagens-aangepast

Op de A16 een algeheel verbod vanaf knooppunt Galder tot aan de Belgische grens vanwege drukte, terwijl de helft van het verkeer daar de A58 opdraait, maar op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem (ook 2-strooks, al-tijd file) wordt het verbod opgeheven. Wie snapt het nog? Wanneer komt er nou eens een algeheel verbod op 2-strooks wegen en tijdens spitsuren ook op 3-strooks wegen? :')

:')

De A15 is op de rechterstrook 1 lange trein van vrachtwagens. Hoe kunnen ze dat in godsnaam opheffen? :')
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2014 @ 18:37:40 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146262818
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 18:00 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:')

De A15 is op de rechterstrook 1 lange trein van vrachtwagens. Hoe kunnen ze dat in godsnaam opheffen? :')
Volgens mij gaat het over het inhaalverbod voor vrachtwagens wat versoepeld/niet versoepeld moet worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146263116
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
Mensen die opeens vmax-10 gaan rijden wanneer ze een politieagent zien. :')
Ook altijd leuk om even af te remmen bij de bekende flitspalen :P
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_146264168
Op de afrit van de A12 bij Driebergen heb je twee rijbanen naar rechts (richting Zeist). Zo'n 150m verder wordt het weer een rijbaan. Dus wat doen die leaserijders om twee minuten eerder op hun werk te komen? Heel hard door de afrit-bocht om hun auto te proppen tussen de mensen die wel gewoon kunnen wachten. Zitten 9/10 keer ook met een mobieltje te ouwehoeren.

pi_146264313
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over het inhaalverbod voor vrachtwagens wat versoepeld/niet versoepeld moet worden.
Ja. Daar gaat mijn reactie ook over. Als ze dat doen loopt die weg nog verder vast dan dat t nu al is.
pi_146264350
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:09 schreef Rastislav het volgende:
Op de afrit van de A12 bij Driebergen heb je twee rijbanen naar rechts (richting Zeist). Zo'n 150m verder wordt het weer een rijbaan. Dus wat doen die leaserijders om twee minuten eerder op hun werk te komen? Heel hard door de afrit-bocht om hun auto te proppen tussen de mensen die wel gewoon kunnen wachten. Zitten 9/10 keer ook met een mobieltje te ouwehoeren.

[ afbeelding ]
Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?
pi_146264538
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 19:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?
Ik praat over het feit dat ze het gas intrappen om het verkeerslicht te halen en daarna nog meer gas geven om tussen anderen te forceren. Ze brengen ook mijn veiligheid in het geding.. En dan nog niet te beginnen over die mobieltjes.

EDIT: Missen veel mensen normen en waarden ofzo?
pi_146264866
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vergis je niet.. een kleine rekensom wijst uit dat NN op een dikke 115 km van zijn studentenkamer werkt. Dan ben je al heel snel een ervaren bestuurder....
Waar de fuck werkt hij dan wel niet? En waarom niet verhuizen?
In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.
pi_146264897
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:23 schreef Chai het volgende:

[..]

In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.
Het was sarcastisch bedoeld.
pi_146265045
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:09 schreef Rastislav het volgende:
Op de afrit van de A12 bij Driebergen heb je twee rijbanen naar rechts (richting Zeist). Zo'n 150m verder wordt het weer een rijbaan. Dus wat doen die leaserijders om twee minuten eerder op hun werk te komen? Heel hard door de afrit-bocht om hun auto te proppen tussen de mensen die wel gewoon kunnen wachten. Zitten 9/10 keer ook met een mobieltje te ouwehoeren.

[ afbeelding ]
Daar is het toch voor?
.
pi_146265056
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld.
Ik wilde gewoon even benadrukken dat NN het bewijs is dat eerder het tegenovergestelde het geval is.
  maandag 3 november 2014 @ 19:42:17 #29
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146265879
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 19:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?
Mee eens. Dat is gewoon efficient gebruik van het asfalt. Zonde als het leeg blijft...
  maandag 3 november 2014 @ 19:44:01 #30
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146265974
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:23 schreef Chai het volgende:

[..]

In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.
Ik ben benieuwd welke rekensom dat is _O-

Ik rij extreme afstanden privé. Waarschijnlijk in het wintersport seizoen om het weekend naar Oostenrijk bijvoorbeeld.

Mijn dagelijkse commute is gelukkig kort.
  maandag 3 november 2014 @ 19:45:33 #31
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146266046
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon even benadrukken dat NN het bewijs is dat eerder het tegenovergestelde het geval is.
Ik denk dat je door veel te rijden gewoon een eigen rijstijl ontwikkeld. Dingen die in je eigen prima gaan en veilig zijn, zul je herhalen. Oeps moment zul je proberen te vermijden.

Ik ben een aantal keer in slaap gevallen in de auto. Nu probeer ik te vermijden dat ik echt de hele nacht door rij. Dat soort patronen.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 20:19:13 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146267411
:') tjongejonge....

Vriendinnetjelief komt net thuis met de auto en zegt met trillend stemmetje dat ze een aanrijding heeft gehad.
Dus ik: wtf? Wat dan??

"Ja, ik liet de auto afslaan bij het stoplicht toen ik wilde optrekken en toen is iemand er achterop geknald"

Dus ik naar de auto, achterkant bekijken. Niks te zien.
Hmmmmm. Ok. Was blijkbaar geen harde botsing dan dus? Zij: Nou ik knalde wel een stuk naar voren toen het gebeurde. En de auto achter mij is daarna gewoon doorgereden.

:') zucht....
Ok ik snap het deels, want je verwacht niet dat iemand bij n stoplicht zn auto laat afslaan, maar er achterop is altijd schuld van de ander. En dan meteen wegrijden is al helemaal lomp, ook al is er geen zichtbare schade.
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2014 @ 20:27:03 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146267755
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 19:44 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welke rekensom dat is _O-

Ik rij extreme afstanden privé. Waarschijnlijk in het wintersport seizoen om het weekend naar Oostenrijk bijvoorbeeld.

Mijn dagelijkse commute is gelukkig kort.
Ik vind van Zuid Limburg naar Noord West Oostenrijk wel meevallen. Wat zal het zijn, 700 km ofzo? Dan zou je er 2800 per maand rijden... Dat valt wel mee.

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ok ik snap het deels, want je verwacht niet dat iemand bij n stoplicht zn auto laat afslaan, maar er achterop is altijd schuld van de ander. En dan meteen wegrijden is al helemaal lomp, ook al is er geen zichtbare schade.
Geen kenteken bekend?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 3 november 2014 @ 20:37:21 #34
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146268285
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind van Zuid Limburg naar Noord West Oostenrijk wel meevallen. Wat zal het zijn, 700 km ofzo? Dan zou je er 2800 per maand rijden... Dat valt wel mee.

[..]

Geen kenteken bekend?
Ongeveer 1000km vanaf mijn huis. Dus 4000km per maand puur daarvoor.

Er is elke keer iets waardoor ik ongeveer 5000km per maand rij.

Al is veel rijden natuurlijk heel relatief. Voor mij is dat veel. Voor anderen weinig.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 20:37:47 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146268309
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

Geen kenteken bekend?
Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)

Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd. :N

Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
  maandag 3 november 2014 @ 20:39:30 #36
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146268402
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)

Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd. :N

Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
Is inderdaad onwaarschijnlijk. Heeft de auto een trekhaak? Dat maakt de achterkant helemaal stevig.

Ik spreek uit ervaring dat auto's veel kunnen hebben qua botsingen :P. Je moet alleen opletten dat je de uitlijning van je wielen niet verloot door hard ergens schuin tegenaan te knallen met je wielen ipv bumper.
  maandag 3 november 2014 @ 20:42:47 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146268575
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)

Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd. :N

Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
Weet ze wel zeker dat er iemand achterop geknald is, en dat ze niet naar voren vloog door het afslaan an sich?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146268621
Ik vind het trouwens een goed idee om een Fok! PTA meet te organiseren. Ik zal er zijn als Roadtrip er ook is.
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2014 @ 20:45:16 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146268706
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het trouwens een goed idee om een Fok! PTA meet te organiseren. Ik zal er zijn als Roadtrip er ook is.
Maar dan zeker wel per OV? >:) :9
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146269122
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan zeker wel per OV? >:) :9
Voor Roadtrip ja. De terug reis dan.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 21:11:13 #41
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146269846
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet ze wel zeker dat er iemand achterop geknald is, en dat ze niet naar voren vloog door het afslaan an sich?
Ja, want ze zei dat de auto afsloeg en toen enkele seconden later kwam de knal tegen de achterkant.

Dus ja, kweetniet precies want ik was er niet bij. Ik ben al lang blij dat we geen schade hebben :P
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 21:12:20 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146269920
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het trouwens een goed idee om een Fok! PTA meet te organiseren. Ik zal er zijn als Roadtrip er ook is.
Ik weet niet of ik durf te komen want jullie hebben allemaal van die snelle dikke auto's en ik niet :'( :P
pi_146272445
Mijn irritatie. Gas bijgeven om een situatie te creëren zodat je weer kunt schelden en toeteren om daarna op youtube op de fouten te wijzen van medeweggebruikers.
pi_146273116
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan zeker wel per OV? >:) :9
  maandag 3 november 2014 @ 23:46:02 #45
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146277800
Het is niet eens een irritatie, maar meer grote verbijstering. Ik stond voor een stoplicht te wachten toen mijn hersenen een signaal gaven van "hier klopt iets niet". Kwam een of andere natte dweil tegen het verkeer ingereden een zijstraat uit. Daarbij sneed hij meerdere andere verkeersdeelnemers af, omdat je daar alleen (in) mag met groen licht, maar aangezien hij van de hele andere kant kwam zag hij dat licht niet (en het stond op rood).

Dus ik denk: "nou, die kwiebus zal zich ook dom voelen, ik zou als ik hem was mij snel tussen het overige verkeer verstoppen. Maar nee hoor, wat doet hij? Gaat die lul een tweede straat in tegen het verkeer in! Daarbij drukt hij een andere auto, die net die straat in kwam gereden (eenrichtingsverkeer!) nog van de weg af ook.

Ik ben niet snel agressief, maar als ik die laatste automobilist was dan had ik mijn wagen dwars voor de zijne gezet en was ik verhaal gaan halen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 3 november 2014 @ 23:54:19 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146278078
Hier dus:



Hij 'is' de rode pijl en kwam vanaf rechts. De groene circel geeft aan welke baan hij had moeten nemen. Hij kon na zijn fucking gewoon de baan volgen naar rechts, achter de stadsbus aan, maar dat deed hij niet. I.p.v. daarvan stak hij over naar de baan waar dat witte busje nu staat, om daar een wachtende auto van de weg af te drukken :(
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146280616
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)

Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd. :N

Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
Mijn vriendin had ook ooit een aanrijding van achter, in België. Die mevrouw stapte wel uit, maar begon meteen "dat valt wel mee" te roepen. Geen idee hoe blind Belgische mevrouwen mogen zijn om een rijbewijs te mogen bezitten, maar de trekhaak van onze C5 zat in de bumper en uit de voorkant van haar auto kwam een gekleurde vloeistof tussen de resten van haar voorbumper gedruppeld. Ondanks dat ik mijn vriendin erop had gehamerd dat ze boven alles het kenteken moest onthouden stond een verkeerd kenteken op het aanrijdingsformulier. Gelukkig klopten de rest van de gegevens wel, dus qua verzekeringswerk was het wel goed gekomen.

Moraal van het verhaal: Mensen die domme dingen uithalen en daardoor in de puree komen kunnen rare dingen zeggen/doen. Blijven opletten, want de eerste reactie van een dader is altijd een uitvlucht bedenken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 09:21:55 #48
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146283032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mijn vriendin had ook ooit een aanrijding van achter, in België. Die mevrouw stapte wel uit, maar begon meteen "dat valt wel mee" te roepen. Geen idee hoe blind Belgische mevrouwen mogen zijn om een rijbewijs te mogen bezitten, maar de trekhaak van onze C5 zat in de bumper en uit de voorkant van haar auto kwam een gekleurde vloeistof tussen de resten van haar voorbumper gedruppeld. Ondanks dat ik mijn vriendin erop had gehamerd dat ze boven alles het kenteken moest onthouden stond een verkeerd kenteken op het aanrijdingsformulier. Gelukkig klopten de rest van de gegevens wel, dus qua verzekeringswerk was het wel goed gekomen.

Moraal van het verhaal: Mensen die domme dingen uithalen en daardoor in de puree komen kunnen rare dingen zeggen/doen. Blijven opletten, want de eerste reactie van een dader is altijd een uitvlucht bedenken.
Gelijk heb je!
In jullie geval was er dus wel zichtbare schade.
Ik heb geen zichtbare schade kunnen ontdekken aan mijn achterbumper (heb ook geen trekhaak trouwens) dus ga er verder ook niks mee doen.

Hoop gewoon dat mn chick niet weer de auto gaat laten afslaan bij n stoplicht, ze rijdt er nu toch al drie maanden mee...je zou verwachten dat je 'm dan wel aanvoelt inmiddels :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:30:04 #49
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146283178
Hangt wat van de auto af. Versleten auto's willen nog wel eens apart zijn, maar ik heb de afgelopen ~2 jaar ik denk een stuk of 15-20 verschillende auto's gereden en eigenlijk maar bij één de auto een paar keer laten afslaan. Bij alle andere auto's rij je zo weg, die kunnen best wat hebben.

En als ze nog moeite heeft dan moet ze gewoon een keer naar een industrieterrein en 1-2 uur lang het wegrijden oefenen. Practice is the best teacher, en zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:43:14 #50
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146283436
Het is gewoon nodig een goede balans te vinden tussen afslaan en je koppeling oproken. Sommige mensen rijden met idioot veel gas weg en laten de koppeling over twee seconden aangrijpen. Dan slaat hij niet af maar verslijt je je auto wel.

Ik probeer met geen of zo min mogelijk gas weg te rijden. Als je dan ff te snel wilt optrekken en niet genoeg gas geeft tijdens het los laten schieten van de koppeling sla je af. (Gebeurd een paar keer per jaar)
pi_146284206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:43 schreef NieuweNier het volgende:
Het is gewoon nodig een goede balans te vinden tussen afslaan en je koppeling oproken. Sommige mensen rijden met idioot veel gas weg en laten de koppeling over twee seconden aangrijpen. Dan slaat hij niet af maar verslijt je je auto wel.

Ik probeer met geen of zo min mogelijk gas weg te rijden. Als je dan ff te snel wilt optrekken en niet genoeg gas geeft tijdens het los laten schieten van de koppeling sla je af. (Gebeurd een paar keer per jaar)
Zo, een goede chaffeur zie ik.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:23:02 #52
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146284383
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:15 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Zo, een goede chaffeur zie ik.
Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.
pi_146284425
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:23 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.
Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:25:28 #54
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146284444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:24 schreef Rastislav het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.
Ik begrijp je niet. Aan de andere kant hoef ik je geflame ook niet te begrijpen :')
pi_146284498
-snip-

[ Bericht 98% gewijzigd door Rastislav op 04-11-2014 10:50:15 ]
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 13:04:04 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146288902
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:30 schreef twiFight het volgende:
Hangt wat van de auto af. Versleten auto's willen nog wel eens apart zijn, maar ik heb de afgelopen ~2 jaar ik denk een stuk of 15-20 verschillende auto's gereden en eigenlijk maar bij één de auto een paar keer laten afslaan. Bij alle andere auto's rij je zo weg, die kunnen best wat hebben.

En als ze nog moeite heeft dan moet ze gewoon een keer naar een industrieterrein en 1-2 uur lang het wegrijden oefenen. Practice is the best teacher, en zo.
Mja, tis een beginners ding denk ik. Ik heb mijn auto in het begin (net na behalen rijbewijs meteen deze auto gekocht) denk ik een keer of 5 laten afslaan in een periode van zo'n twee maanden.
Dus ja ik snap het wel, kan gebeuren. Was er alleen verbaasd over want ze had 'm de eerste twee weken nog wel eens laten afslaan maar daarna eigenlijk gewoon niet meer, nada. Tot dus opeens gisteravond weer, in de regen, in de spits bij een stoplicht. Boink. :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:23:20 #57
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146291530
Jezus man, even een kruistochtje van 250km door Nederland, ik heb m'n portie linksrijders en "ik flikker me zonder te kijken met m'n aanhanger naar de linkerstrook met 95 waar 130"-figuren wel weer gehad. Voor de grap ook eens zoveel mogelijk voertuigen ingekeken of persoon in kwestie met de telefoon bezig was. Resultaat? Meer dan 30. Op de heenweg alleen. :')
pi_146292900
Vandaag heb ik weer een paar kilometer lang rechts in kunnen halen op de spitsstrook. Waarom zijn mensen bang om daar te rijden??

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2014 15:04:26 ]
pi_146292980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:02 schreef spiritusbus het volgende:
Vandaag heb ik weer een paar kilometer rechts lang in kunnen halen op de spitsstrook. Waarom zijn mensen bang om daar te rijden??
Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:24:02 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146293707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:04 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"

En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146295401
Vandaag een rijschool auto die met 70 over de parallelrijbaan reed op de A15 bij Hoogvliet. 1-baans dus met een hele stoet erachter. Ben je dan zo incapabel als rij instructeur dat je dan niet ingrijpt?
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:26:54 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146295637
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146296516
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Maar goed, als jij daar een seconde of 30 achter zit dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij de rij instructeur? Van wat ik op de weg zie is de helft van de instructeurs totaal niet bezig met les geven. Vaak zitten ze met de telefoon te spelen, te bellen of iets anders.
pi_146299727
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Welke randmongool programmeert trouwens stoplichten? Die mag van mij gelijk aan het Zyklon-B. Sta je als enige bij een kruispunt, blijft het rood. Kun je 2 minuten wachten. Komen er van de andere kanten wat auto's aankakken, die krijgen allemaal eerst groen en dan pas mag ik weer.

Of bij een andere, kom je aanrijden, niemand in de buurt, licht gaat op rood. Vervolgens sta je 0,1 seconde stil en gaat hij weer op groen. Lekker voor het milieu ook.
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Immers, als er geen verkeerslichten zouden staan, zou je ook kijken of er iets aankomt en dan oversteken.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:13:07 #65
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146301884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Immers, als er geen verkeerslichten zouden staan, zou je ook kijken of er iets aankomt en dan oversteken.
Ik begrijp het wel. In utrecht rij ik ook niet graag door rood. Onwijs veel flitsers bij de stoplichten, sommige verborgen, bijvoorbeeld. En de stoplichten staan er niet voor de lol, soms is het heel onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld dat er in een bocht uit 6 richtingen verkeer kan komen, onder andere veel onverlichte fietsers.
pi_146303198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Mijn rij-instructeur zou dat echt niet toestaan, ik moest zeker op de linkerstrook van de snelweg minimaal 125 op de teller rijden. Is geen kwestie van de hele tijd ingrijpen, maar van gewoon meteen met het verkeer meerijden.

Ik zie soms lesauto's het stuk snelweg dat ze moeten rijden met 90km/h achter een vrachtwagen doen. Gaat nergens over.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:52:33 #67
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146303916
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"

En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog :(

Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Irene is bae <3
pi_146304898
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog :(

Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Even een vochtvangertje in je auto laten zitten voor een paar dagen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:15:49 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146305051
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog :(

Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:17:30 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146305131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Omdat je niet door rood rijdt.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:19:15 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146305214
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is
Hoe kan er nou een knop op je dashboard zitten waarvan je niet weet wat-ie doet? _O-
pi_146305472
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.

Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:43:29 #73
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146306533
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.

Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.

Ik heb nog nooit zo'n boekje doorgelezen. Nooit nodig gehad. (Alhoewel het toegegeven wel handig geweest zou zijn toen mijn tomtom dood was en ik de ingebouwde navigatie een kwartier lang niet begreep)

(Ik vind het wel echt vreemd wanneer de dashboard lampjes er niet zijn. Bijvoorbeeld geen lampje voor dat je je dimlicht aan hebt ofzo)
pi_146306636
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.

Ik heb nog nooit zo'n boekje doorgelezen. Nooit nodig gehad. (Alhoewel het toegegeven wel handig geweest zou zijn toen mijn tomtom dood was en ik de ingebouwde navigatie een kwartier lang niet begreep)
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:47:05 #75
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146306721
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Nu ben ik benieuwd :9

Rij je toevallig Frans? Of iets fancy als een S klasse?
pi_146306816
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:47 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd :9

Rij je toevallig Frans? Of iets fancy als een S klasse?
Nee, Saab.
-Bijvoorbeeld "Follow me home" bij het thuiskomen even aan de lichtstalk trekken, vervolgens de auto op slot doen dan heb je 30 seconden koplampen verlichting (zodat je makkelijk je huis binnenkomt).
-"Dead lock", na het op slot zetten nog een keer, dubbel slot, alleen elektronisch nog los te krijgen en niet door aan de palletjes te trekken.

Etc etc, leuke dingen die ik anders niet had geweten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 21:06:46 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146307699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, Saab.
-Bijvoorbeeld "Follow me home" bij het thuiskomen even aan de lichtstalk trekken, vervolgens de auto op slot doen dan heb je 30 seconden koplampen verlichting (zodat je makkelijk je huis binnenkomt).

Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweest :P

Maar wel geinige feature verder. Er zijn denk ik weinig electronische snufjes waarvan ik denk, oeh die wou ik dat mijn auto had.

Nou, misschien hill hold control, voor die lastige hellingen als je op vakantie bent :P ....maar ja ook zonder komt het wel goed.
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:09:44 #78
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146307867
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweest :P

Maar wel geinige feature verder. Er zijn denk ik weinig electronische snufjes waarvan ik denk, oeh die wou ik dat mijn auto had.

Nou, misschien hill hold control, voor die lastige hellingen als je op vakantie bent :P ....maar ja ook zonder komt het wel goed.
Ik zou zo graag adaptive cruise control willen. Of auto pilot van tesla.

En van dat grote led licht dat altijd aanblijft lijkt me ook fijn.
pi_146307960
Anway, het punt was dus, lees je handleiding 1x goed door, dan ben je beter voorbereid.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_146308255
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik zou zo graag adaptive cruise control willen.
Dat is eigenlijk uitgevonden om achter mensen te kunnen rijden, die geen snelheid weten te houden.

Zitten op de middenbaan in je nek, zonder in te halen. Maar ga je naar rechts komen ze tergend langzaam voorbij.
.
pi_146308625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.

M'n climate control snap ik alleen nog geen fuck van, nog geen zin gehad om dat door te lezen.
pi_146310560
Beslagen ruiten vind ik irritant.

Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:54:26 #83
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146310611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?
Als het die knop is dan niet. Bij mij werkt die alleen als ik de blaasrichting niet op de voorruit heb.

Heb het volgens mij uberhaupt nog nooit gebruikt want weet niet eens wat het doet :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.

Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Heb niet echt noemenswaardige opties, dus ja bj 2000 he :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:23 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.

M'n climate control snap ik alleen nog geen fuck van, nog geen zin gehad om dat door te lezen.
Pics van je auto
Irene is bae <3
pi_146310644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.

Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:56:55 #85
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146310779
Ik vind beslagen ruiten (bij anderen) geen irritatie. Ik vind het wel levensgevaarlijk. Van mij mogen die mensen gelijk een rijontzegging van 2 weken krijgen. Je speelt met andermans levens.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146310869
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef twiFight het volgende:
Ik vind beslagen ruiten (bij anderen) geen irritatie. Ik vind het wel levensgevaarlijk. Van mij mogen die mensen gelijk een rijontzegging van 2 weken krijgen. Je speelt met andermans levens.
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:17:13 #87
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146311933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.
Aan de binnenkant is het inderdaad snel weg. En beslaat het überhaupt niet zo snel wanneer je geen lekkages hebt.

Aan de buitenkant is het bij mij wel echt 10 minuten rijden voordat de ramen en spiegels helemaal normaal zijn.

Ik doe altijd de ruiten voor even naar beneden en omhoog, en de ruitenwissers een tikje. Voor de rest (spiegels, zijruiten achter) geloof ik het wel...
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:20:26 #88
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146312148
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken :(
Irene is bae <3
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:31:23 #89
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146312801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken :(
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.

Check vooral even je raamrubbers en of het nat is onder je vloermatten.
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:32:59 #90
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146312888
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:31 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.

Check vooral even je raamrubbers en of het nat is onder je vloermatten.
Ja maar alles gaat weg behalve die 2 achterruiten

Heb ook nieuwe vloermatten moet ik die gebruiken nu?
Irene is bae <3
pi_146312895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken :(
Zoals eerder vermeld, je hebt dan een vochtprobleem in de auto. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om aan symptoom bestrijding te doen kan je een vochtvretertje in je auto laten.

Anders zou er ergens een lekkage kunnen zitten of je kachelradiateur kan lek zijn.
  dinsdag 4 november 2014 @ 23:04:43 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146314433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.

Wat mij betreft valt dat in dezelfde categorie als dronken gaan rijden. Je neemt zeer bewust de keuze dat je een verhoogd risico hebt om iemand dood te rijden. Helaas ziet de wet dat nog als "oops, foutje!"
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146315823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.

Wat mij betreft valt dat in dezelfde categorie als dronken gaan rijden. Je neemt zeer bewust de keuze dat je een verhoogd risico hebt om iemand dood te rijden. Helaas ziet de wet dat nog als "oops, foutje!"
Autoruiten beslaan echt wel als t flink regent, ik heb wel eens met het raam op een kier gereden in harde regen omdat ik anders volop alle blazers aan moest hebben staan om het raam schoon te houden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 5 november 2014 @ 00:08:04 #94
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146316913
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.

Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_146321073
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:08 schreef WEST het volgende:

[..]

in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.
Vreemd. Ik heb daar totaal geen last van. Ik maak de ramen, spiegels en koplampen even snel schoon met een trekker als ze nat zijn en zet de airco aan op het voorraam als ik ga rijden.

In het verleden toen ik nog een auto had zonder airco had ik dat probleem wel bij strenge vorst (sloeg na 2-3 seconden dicht aan de binnenkant)en dat loste ik dan op door een beetje anti-freeze op een spons en dan even boenen.

Maar ik rijd eigenlijk altijd met het raam op een kier omdat ik een dichte auto zo benauwd vind.
pi_146321272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:

[..
-"Dead lock", na het op slot zetten nog een keer, dubbel slot, alleen elektronisch nog los te krijgen en niet door aan de palletjes te trekken.
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:42:24 #97
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_146321341
Er is weer een beetje mist, dus vanochtend legio vrouwen met pittige kapsels die groot licht voerden en even veel leaserijders in grijze auto zonder verlichting....

De 'leukste' vanochtend was een dame die uitparkeerde net toen ik langs reed. Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets. Vol op de rem en toeteren, maar toch gewoon doorrijden. Het scheelde een halve cm of ze zat op mijn bumper.... Wat is dat toch met mensen...?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 5 november 2014 @ 10:10:10 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146322007
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets.
En daarom vind ik dus dat die mensen wel een paar weken hun rijbewijs in mogen leveren. Het had namelijk ook je dochter kunnen zijn die daar liep.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146322194
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.
Dan kan je je ramen open laten staan en dan krijgen ze de deur niet open door aan t palletje te trekken O-)

Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt :)

[ Bericht 13% gewijzigd door DX11 op 05-11-2014 10:22:26 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 10:39:58 #100
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146322729
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Er is weer een beetje mist, dus vanochtend legio vrouwen met pittige kapsels die groot licht voerden en even veel leaserijders in grijze auto zonder verlichting....

De 'leukste' vanochtend was een dame die uitparkeerde net toen ik langs reed. Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets. Vol op de rem en toeteren, maar toch gewoon doorrijden. Het scheelde een halve cm of ze zat op mijn bumper.... Wat is dat toch met mensen...?
Nou vooral die leaserijders in hun dikke bakken hebben mij verbaasd! Zo reed ik een maandje terug ook een keer in behoorlijk dichte mist.... kwamen ze me op de linkerbaan voorbij knallen met dik 100 km/u terwijl er 50/75 meter zicht was. En sommigen inderdaad zelfs zonder licht aan.

Wat is dat met die lui, denken ze serieus dat ze onkwetsbaar zijn ofzo |:(
pi_146324127
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
pi_146326624
130 gereden. Er was voldoende zicht voor, vond ik.

Ook geen dikkere banken enzo.

Jammer dat mensen mij dan als mijnenveger gebruiken.
.
pi_146328702
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt :)
Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat iemand die je ruit intikt zich laat afschrikken door een deur die niet opengaat, als je een ruit hebt ingetikt is er namelijk een opening ter grootte van een ruit.

Nee, ik vind het maar weinig voordelen hebben. Nadelen wel. Zoals bijvoorbeeld als je in het water rijdt of een aanrijding hebt, moet je eerst 2x op een knopje drukken voor je eruit kan.

[ Bericht 6% gewijzigd door FransDeens op 05-11-2014 13:57:10 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:00:35 #104
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_146329149
Vrachtwages die gewoon met groot licht op bleef rijden terwijl ik de mijne uitzette :r
:')_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_146333771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:33 schreef Hartigan het volgende:
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
Miata is always the answer
pi_146334646
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef j669 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.
quote:
Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].

Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146337102
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.

Trouwens ook wel een gekke gedachte dat mensen niet meer denken aan hun verlichting omdat ze dagrijverlichting hebben of automatsche, vandaag genoeg zien rijden zonder verlichting in de schemer.

Dat lijken mij gewoon dezelfde mensen, maar dan in een oude auto.
.
  FOK!fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 17:37:35 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146337481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146337539
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
Reed net achter een 106, die ging remmen. Ik dacht dat ie eindelijk zijn gewone lichten aandeed.
.
pi_146338518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.

[..]

Bij stadsverlichting vormt dit kennelijk weer geen probleem, want dan branden de achterlichten ook...
Miata is always the answer
pi_146352012
55 waar je 50 mag, komt de Politie bijna je kofferbak in.
.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 11:45:20 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146362474
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
pi_146362987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_146363646
Als je nou als enige in de hele ochtendspits met je mistachterlicht aan rijdt, zou het dan in je opkomen dat het misschien niet nodig is en deze ook wel uit kan? Blijkbaar niet..... :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 12:27:37 #115
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146363814
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:00 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Is het ook, ik gaf ook al toe dat het gewoon mijn fout was, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.

Maar als je aan komt gereden en naar links wil afslaan, sta je (zoals je kan zien op de foto ook) links op de weg gesorteerd, waardoor het tussenstuk waar je rechtdoor moet gaan, automatisch flink aan je rechterkant zit.
Je moet dan eerst zeg maar een redelijke stuurbeweging naar rechts maken om door dat rechtdoor paadje te gaan, en dat is als je links wilt afslaan een hele onnatuurlijke beweging/gedachte.

Maar ja, kan ook goed dat het aan mij ligt hoor :)
pi_146370640
http://nos.nl/l/718578

Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146372293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:
http://nos.nl/l/718578

Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer :X
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening :')

Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:03:29 #118
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146372922
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.

Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.

Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam. :')

Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur :(
  donderdag 6 november 2014 @ 17:07:38 #119
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening :')

Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
Ja inderdaad, of de a2 van Utrecht naar Amsterdam let ik ook heel goed op het snelheidslimiet. Er staat 1 bordje voor de overgang van 130 naar 100 met direct een trajectcontrole.

Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere :o
  donderdag 6 november 2014 @ 17:10:59 #120
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146373184
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.

Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.

Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam. :')

Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur :(
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden? :D
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.) :P
pi_146373352
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere :o
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/

Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:16:10 #122
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Idanue het volgende:

[..]

Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden? :D
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.) :P
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.

Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.

Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:17:53 #123
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146373437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/

Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
Oh kak dan zat ik dus verkeerd :')

Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
pi_146374623
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.

Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.

Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
Waarom zou je naar de toerenteller moeten kijken? Een beetje bestuurder voelt zijn voertuig gewoon aan hoor.
pi_146375037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Ik ben van mening dat al dit soort baantjes en aparte rijstroken en in aparte banen geleiden van het verkeer nutteloos en overbodig is. Het is meestal onduidelijk, onhandig en vooral schijnveiligheid.
.
pi_146375436
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh kak dan zat ik dus verkeerd :')

Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.
  donderdag 6 november 2014 @ 18:39:55 #127
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146375885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:22 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.
Een oude Kroaat zei het tegen mij. Dus dat kan inderdaad de verwarring verklaren. :o
pi_146376936
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
pi_146377156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg :P

https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en

Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaan :') dus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?

Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus :P ) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.

Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Ik zag het meteen

Bij de derde keer kijken
  donderdag 6 november 2014 @ 19:46:38 #130
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146378749
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur :(
Welke schade heeft zijn verzekeraar moeten vergoeden dan?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146378945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.
pi_146379729
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:50 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.
pi_146380644
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
  donderdag 6 november 2014 @ 20:50:15 #134
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_146381483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing ! _O_
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  FOK!fotograaf donderdag 6 november 2014 @ 20:59:31 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146381866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:50 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing ! _O_
Jammer alleen dat dat soort auto's ook vaak in je buitenspiegels verblindend zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 6 november 2014 @ 21:00:58 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146381940
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik zie het regelmatig voor me gebeuren, iemand die blijft hangen achter een vrachtwagen. Ja, ik ga dan van mijn gas af en laat ze uitlopen, levert wel eens drukkertjes op achter me, maar daarna op het gas gaan levert een hogere snelheid op bij invoegen waardoor jij wel gewoon met 120 door kan naar links en die ander nog steeds achter die vrachtwagen vast zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 6 november 2014 @ 21:28:07 #137
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146383032
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik zou het niet eens erg vinden als ze daarna maar doorrijden. Helaas maak ik vaak mee dat ze gelijk naar links gaan en het dus van mij een gevaarlijke actie zou zijn om ook naar links te gaan. Maar vervolgens blijven ze naast je hangen of halen je met een slakkengangetje in. Prima dat iemand mij er uit trekt hoor, ik wacht wel even achter die vrachtwagen. Maar rij dan wel door.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146383143
Vrachtwagens die bumperkleven op een 80 weg
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_146383703
Auto's die je tegemoet komen en dan oh zo sociaal stoppen voor overstekende fietsers die geen voorrang hebben. Niet wetend dat ze daarmee een gevaarlijke situatie creëren omdat ik dat niet verwacht en hard moet remmen voor de fietsers.
pi_146385055
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Laat ik het anders uitleggen:
Hij rijd achter me we moeten invoegen de snelweg op, en de auto achter je trapt meteen zijn gaspedaal in en schiet door naar de tweede baan, terwijl jij op dat moment invoegt een lege tweede baan ziet en gelijk door wilt schuiven om meteen langs die vrachtwagen te gaan, en dus je baan ineens geblokkeerd te zien
.
pi_146385244
Weet niet of die er al bij staat; voetgangers die in het donker met donkere kleding aan tussen geparkeerde auto's door het onverlichte zebrapad oversteken
En dan schijnbaar niet doorhebben dat je ze als automobilist errug laat ziey. Ben me deze week al een keer of zes de........ Geschrokken
pi_146388591
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:17 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Laat ik het anders uitleggen:
Hij rijd achter me we moeten invoegen de snelweg op, en de auto achter je trapt meteen zijn gaspedaal in en schiet door naar de tweede baan, terwijl jij op dat moment invoegt een lege tweede baan ziet en gelijk door wilt schuiven om meteen langs die vrachtwagen te gaan, en dus je baan ineens geblokkeerd te zien
.
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.
pi_146391401
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]


En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
:@ :@ :@

Rij zelf alhier in Manila. Soms, als het heel hard regent, en de temperatuur komt beneden de 25 a 26 graden (gebeurt niet zo vaak), beslaan mijn ramen ook.

Eigenlijk valt nu pas het kwartje bij mij hoe dat komt :s) . Dank !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_146391452
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:44 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.
Dan doe jij het op de nette manier 😉 ik heb het over die snuggere die eigenlijk alleen maar kijken wat er achter zich gebeurd en meteen(liefst nog over het puntstuk.heen) de snelweg opduiken en schijt hebben aan alles en iedereen. Hoe jij het doet doe ik het ook.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:45:51 #145
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146393541
Was zelf niet met de auto, maar gisteravond liep ik even een rondje, en zag, binnen de bebouwde kom dus, een groep scooters, de helft zonder verlichting, die met 60-70 tussen auto's door slalomde en met elkaar aan het spelen waren. Helaas geen automobilist die lakschade wilde trotseren om er eentje onderuit te tikken.
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 11:03:15 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146395270
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef BigSmurf het volgende:
Was zelf niet met de auto, maar gisteravond liep ik even een rondje, en zag, binnen de bebouwde kom dus, een groep scooters, de helft zonder verlichting, die met 60-70 tussen auto's door slalomde en met elkaar aan het spelen waren. Helaas geen automobilist die lakschade wilde trotseren om er eentje onderuit te tikken.
Echt he, als ik dat soort acties zie.... of het zoveelste bontkraagje dat het stoer vindt om op z'n achterwiel met zijn pauperscooter te rijden, dan bid ik altijd voor een 'divine intervention'. O~)

Gewoon iemand die dan net even zijn portier opengooit zonder te kijken terwijl zo'n tjappie komt langsgescheurd, of een auto die net even niet oplet terwijl die afslaat.

Helaas gebeurt dit nooit en komen ze er zo goed als altijd mee weg :X
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:08:46 #147
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146395419
Ik ben dan ook altijd heel benieuwd wie van die scootermatties zou blijven staan als er eentje op z'n plaat gaat. Sowieso schiet meer dan de helft ervandoor, omdat ze niet op de politie willen wachten, en liever hun "vriend" laten creperen dan zelf verantwoording nemen. Helaas gebeurt het inderdaad nooit, en is het geluk altijd met de dommen. ;(
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:26:26 #148
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146395925
Dan vind ik je nog vrij coulant. Ik hoop meestal dat hun hoofd onder het wiel van een vrachtwagen beland. En dat heb ik bij mensen die oversteken terwijl ze op hun mobiel kijken ook al. Of mensen die blind een hoek om lopen. Ik wens in principe niet 25% van de bevolking dood, maar ik denk wel dat dat nodig is voor dat volk om eens te beginnen op te letten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146401752
Mensen die zitten te telefoneren of whatsappen - ofwel het bewust in gevaar brengen van andere weggebruikers. Is voor mijn part net zo gevaarlijk als een auto zonder APK. Het duurt misschien even voordat er een ongeluk, maar die 1% kans kan net genoeg zijn.
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:30:27 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_146401966
Doordat mensen eigenlijk constant op hun mobiel willen kijken merk ik de laatste maanden zelfs dat simpele dingen als op je rem gaan staan als je voor een stoplicht staat al wordt vergeten. Al een paar keer bijna iemand op die manier op m'n voorbumper gehad. En dan letterlijk niks in de gaten hebben totdat je toetert. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:44:37 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146402371
Mja, had ik vorige week ook. Ik stond vooraan bij het stoplicht op de rechterstrook. Links van mij een vrouw die de héle tijd met haar telefoon bezig was. Elke keer dat het licht op groen ging was ik al bijna aan de overkant voordat zij doorhad dat ze moest rijden (zitten stuk of 6 stoplichten op een rij daar).

Het ergste? Ze had wel een kind op de achterbank. Goed bezig, ouders :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:48:11 #152
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146402489
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2014 @ 14:49:48 #153
842 Zorro
Z
pi_146402545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Erg ja. Die mensen denken goed bezig te zijn, maar blokkeren intussen de rotonde en brengen anderen in gevaar door hun onverwachte acties.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:58:31 #154
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146402849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen :')
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:06:43 #155
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403070
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:58 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen :')
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:09:03 #156
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146403143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:12:56 #157
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:09 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:14:26 #158
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146403292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:12 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen :9
Irene is bae <3
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:16:47 #159
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146403353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen :9
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.

Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:54:01 #160
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146406348
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
pi_146406406
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Het is ook raar hoe dat soort mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:44:45 #162
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146407702
Ik had vandaag ook weer iets vreemds.
Kom op een rotonde aan rijden waar een vw caddy staat te wachten, niet zo raar maar zodra ik er achter stil sta gaat het achteruitrijlampje aan en begint hij achteruit te rijden...
Ik mijn hand op de claxon en ondertussen snel in zijn achteruit om er bij vandaan komen en iemand van die van de rotonde af kwam ook claxonneren maar de caddy reed nog zo'n 10 meter door.

Toen ineens vol gas weer richting de rotonde en vlak voor hij er weer op zou rijden weer in z'n achteruit en plankgas richting mij. :'(
Gelukkig had ik nog een beetje afstand en kon ik mijn eigen auto weer snel genoeg in zijn achteruit zetten om niet aangereden te worden.

Toen maar besloten om er om heen te rijden en hem klem te zetten, zit er verdomme een fossiel in de auto die geen idee heeft wat ze gedaan heeft.
Ze wist alleen niet zo goed waar ze heen moest. }:|
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:51:13 #163
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_146407877
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat ging vanmiddag nog bijna mis op weg naar huis. voor een turborotonde liet iemand op de rechter strook een fietser voor die bijna overhoop gereden werd door de meneer op de linker strook. Die zag het niet aankomen en wou gewoon de rotonde oprijden.
Ik reed achter de remmert en moest aardig remmen, aangezien de rotonde verder vrij was en er geen reden was om te stoppen. Dit ging gelukkig nog net goed, maar zo gebeuren hele nare ongelukken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:11:57 #164
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146408506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:16 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.

Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
Oh ja daar ga ik niet voor wachten hoor als ze stilstaan :')

Je laat toch best wel een belangrijk detail uit het verhaal hoor

Misschien als er niemand achter mij staat en ik de enige ben ofzo :9
Irene is bae <3
pi_146425313
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.

Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.

Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146425616
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 06:46 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.

Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.

Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.

maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.

Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.

Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:55:52 #167
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146428149
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten 8)7
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:41:38 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146429019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten 8)7
Dat staat er niet ;)
Kom ook regelmatig mensen tegen die stoppen voor fietsers/voetgangers/andere deelnemers die staan te wachten omdat ze geen voorrang hebben.
En daar achter kan iedereen dus boven op zijn rem gaan staan |:(

Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:45:00 #169
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146429077
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten 8)7
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:48:18 #170
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146429136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
"Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten."

Ik begrijp nu wat je bedoeld. Maar hier in utrecht springen er regelmatig dronken voetgangers / fietsers voor je. Dan rem ik toch maar, ondanks dat ze geen voorrang hebben. Voor laten gaan terwijl ze geen voorrang hebben dus. (Al heb ik wel echt maar 1 keer volop moeten remmen, dronken mensen zijn makkelijk te herkennen :o )
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:50:13 #171
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146429173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten |:(
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
pi_146429613
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:50 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.

Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden. :')
pi_146430054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Ik zit de laatste tijd een stuk vaker op de fiets. Als ik bewust voor de rotonde stop om de automobilist(die er eerder op zit dan ik) "voorrang" te verlenen, stoppen ze soms nog midden op de rotonde, en staan ze te kijken naar mij terwijl ik stil sta :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zaterdag 8 november 2014 @ 13:40:45 #174
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146430143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.

Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden. :')
Haha oh je bedoelde van die invoegstroken waarbij er niet 1 strook een rijbaan wordt en permanent zal doorgaan?

Dan alsnog ben je sneller als je zo snel mogelijk naar de linker baan gaat en zo kort mogelijk achter het slome verkeer op de invoegstrook en de vrachtwagens op de rijbaan blut hangen.
pi_146430395
Was mij gisteren even dom bezig, dacht ff automaat te rijden denk ik. Trapte de rem in en drukte de pook zo in R, in R ging ie wel en toen sloeg de motor af.

Gelukkig niemand in de buurt.
.
pi_146433720
Weer een irritatie puntje, voetgangers die bij een zebra pad gaan staan praten of wachten op iemand waardoor jij afremt stopt om vervolgens doodleuk aangekeken te worden met een blik van"watt ik sta hier gewoon"
pi_146434108
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Gewoon om aan te geven dat ik duidelijk maakte waar ik naartoe zou gaan.
quote:
Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
Dit topic (en alle vorige) staan vol met merk-type auto en typen bestuurders, en nu maak jij er opeens een punt van? Dus hebben we het voortaan over auto, bromfiets, bus, lekker neutraal enzo?
quote:
maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.
Eerlijk gezegd kon het me niet zoveel schelen. Ik had een aanrijding voorkomen en dat was volgens mij de bedoeling. Tegenpartij in Caddy-geval, oh sorry, andere auto kon ook gewoon doorrijden, aangezien deze al voor mij op de rotonde stond.
quote:
maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.
Ik heb het over het Baddrivers-topic, waar users het al eens zijn over standaardgedrag van sommige dashcamgebruikers. Lurk maar mee.
quote:
Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.
Aan de hand van de snelheid waarmee tegenpartij de rotonde naderde zag ik al dat het niet goed zou gaan als ik gewoon door zou rijden. Mag ik mijzelf dan niet een keertje een veer in m'n kont steken?
quote:
Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
De dag dat ik het niet meer kan zien is de dag dat ik m'n rijbewijs in zal leveren. Maar voorlopig ben ik er nog.

Tot slot: Ik ben er zeker niet op uit om anderen te beledigen, maar mijn verhaal zou ontzettend saai zijn als ik het bij droge feiten zou houden. Verder ben ik altijd objectief.

Laatste vraagje: Je rijdt toch geen Caddy met een dashcam?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:25:44 #178
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146437624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden.
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).

Desalniettemin snap ik het punt van mensen die koste wat het kost gelijk in willen voegen. Ik vind zo'n lange (rechter)invoegstrook wel handig; heb je alle tijd om in te voegen op een handig plekje. Ik ben niet tegen mensen die gelijk invoegen, maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen. Mensen maken een situatie gevaarlijk, waar dat helemaal niet nodig is. Ik zie het ook vaak bij gehaaste mensen die per se binnen 2 seconden op de allerlinkerstrook willen zitten om door te kunnen gassen. Schuif gewoon steeds een strook op en blijf goed kijken. Die paar seconden ga je echt niet merken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146438080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen
En die combinatie is vaak ook onbeheerst.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_146438150
Vanochtend op weg naar werk voor de zoveelste keer afgesneden door de bestuurder van een dure auto welke blind is voor fietsers.

Dit keer was het raak. Paar diepe krassen op de zijkant van de Mercedes AMG. En dan is meneer (70 jaar) te beroerd om zijn gegevens af te geven. 'We gaan wel even naar de fietsenmaker'.

Nee, dat gaan we niet. U gaat gewoon uw gegevens geven en dan ga ik verder naar mijn werk. En ik ga vervolgens wel naar de fietsenmaker van mijn keuze wanneer ik daar tijd voor heb.

Uiteindelijk heeft dat er op uit gedraaid dat ik maar de politie heb gebeld. Naast de (lichte) schade aan mijn fiets komt er nu ook een gemist arbeidsuur + telefoonkosten op de schadeclaim te staan.

Oh ja, de toedracht: Ik fietste op de fietsstrook, meneer reed mij voorbij. Meneer stopte een 50m voor mij op de rijbaan, dus ik fietste er gewoon rechts langs. Precies op het moment dat ik naast de auto fiets geeft meneer wat gas en rijd het parkeervak in.

De lul beweerde nog dat hij mij niet had gezien. Heel bijzonder dat je iemand die je net voorbij bent gereden niet hebt gezien.
pi_146438611
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:08:47 #182
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_146438872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_146438931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Stoer hoor, simpele ziel.
sig verwijderd door FA
pi_146439491
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:10 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Stoer hoor, simpele ziel.
quote:
Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
hhhhh
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:36:25 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146439781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:37:25 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_146439823
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:08 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Precies.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_146439839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Handig. Zit je weer met schade en is het ook nog te hopen dat de scooter verzekerd is.. ja dan kan je hem beter goed overhoop rijden he?
pi_146440742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook ;)
Vaak zit er dan ook al een doorgetrokken streep rechts van de onderbroken streep, en mag je alleen naar rechts en niet een baantje naar links.
pi_146446421
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:10 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Stoer hoor, simpele ziel.
Wat Dave zegt
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:57:57 #190
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146447788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders :')

Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto... :')

Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.

Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really :')
pi_146448669
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.

Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really :')
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad... :r
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen :')

Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....

Zegt genoeg
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:43:38 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146449089
Niks mis met scooters, zolang mensen er op rijden zoals het hoort. Dan heb je er ook geen last van. Maar ja, pauper Nederland weet alles weer te verkankeren zodat het iedereen weer tot last is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 9 november 2014 @ 00:03:35 #193
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146449705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad... :r
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen :')

Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....

Zegt genoeg
Ik moet toegeven dat ik ze soms ook irritant vind. Maar wanneer ze debiel opgevoerd over het fietspad gaan ofzo. Niet wanneer ze zich gewoon aan de verkeersregels houden op de rijbaan.

Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.

Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden :X
pi_146449756
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
  zondag 9 november 2014 @ 00:07:16 #195
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146449841
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Maegrim het volgende:
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
Ik zeg niet dat het verstandig is dat te doen in de auto. Ik zeg dat het debiel is dat appen en zuipen achter het stuur voor je eigen leven even gevaarlijk is als nuchter scooter rijden.
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 00:45:51 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146451249
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden :X
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).

En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 01:07:52 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146451943
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?

[..]

Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).

En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.

Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.

Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.

Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.

Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.

Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door NieuweNier op 09-11-2014 01:17:55 ]
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 01:38:00 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146452708
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:

Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk. :+ 8)7
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk.
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.
Schrijf dat dan ook niet. 8)7 |:(
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter.
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 01:57:04 #199
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146453117
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk. :+ 8)7

[..]


[..]

Schrijf dat dan ook niet. 8)7 |:(

[..]

Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.

[..]


[..]

Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?

[..]

Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.

[..]

Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
Ben je dronken? :o

Ik heb het nergens over motoren gehad. Ik zeg dat ik niet meer met de scooter ga. Daarmee zeg ik dat ik vroeger wel met de scooter ging maar maak ik geen uitspraak over wanneer ik mijn autorijbewijs behaald heb. En ik zeg dat je met de scooter een 23 keer hoger risico hebt om te overlijden dan in de auto voor iedere afgelegde kilometer.

Het slaat nergens op scooters te verplichten maximaal 30 te rijden maar auto's niet. Dat is op zoveel manieren debiel. A: mensen hebben meer betaald voor een scooter met geel kenteken en hebben daar niets meer aan. B: waarom zouden de scooters zich naar jouw persoonlijke voorkeuren aanpassen. Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken. De een is niet beter dan de ander. C: je stelt dat ze in de stad 30 moeten. Wat doen ze erbuiten? Met 50 waar de auto's 80 rijden? Met 50 nog steeds gevaarlijk op het fietspad? Vergeet trouwens de hoeveelheid schadelijke stoffen niet die uit scooters komen, door ze op het fietspad te laten rijden ademen de fietsers dat in. Nog los van de schade aan hun kwaliteit van leven is dat economisch gezien dat soort gezondheidsschade veroorzaken niet hadig. Voor de auto hebben we actieve koolstof luchtfilters en binnen circulatie. Op de fiets niet, terwijl je longen wel veel meer zuurstof op proberen te nemen en je dus meer ademt.

Zoveel mogelijk rechts bedoelen ze de meest rechtse baan. Niet zoveel mogelijk rechts in je baan. Je moet in het midden van je baan rijden: met de auto, motor en scooter.

[ Bericht 4% gewijzigd door NieuweNier op 09-11-2014 02:04:24 ]
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 10:05:06 #200
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146455792
Weet je, je zou ook gewoon deze hele discussie kunnen samenvatten met een paar emoticons.
Namelijk: scooters :') :r

Als fietser (want ik fiets eigenlijk nog steeds vaker dan dat ik auto rijd) leer je wel om een godsgruwelijke hekel aan scooters te krijgen.
Dingen rijden altijd met een teringvaart over het fietspad, scheuren rakelings langs je, komen je soms spookrijdend tegemoet omdat ze tegemoetkomende fietsers inhalen op een smal fietspad. En last but not least, die dingen STINKEN als een madderfakker!!! :r en daar mag jij dan achteraan fietsen, door die stankuitlaatucht.

Zo. :P
pi_146456317
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]


Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken.
Scooterrijders betalen helemaal geen wegenbelasting, alleen als ze ook nog een auto hebben naast de scooter. :')
  zondag 9 november 2014 @ 10:48:15 #202
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146456399
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
  zondag 9 november 2014 @ 11:50:59 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146457631
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 12:03:20 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146457914
quote:
3s.gif Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 12:12:38 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146458124
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede. 8)7
Sja, helaas zijn we van het regeltjes verzinnen hier in Nederland, wat doe je eraan? Veiligheid dit, veiligheid dat, je wordt er soms helemaal debiel van o|O
Ik ben er ook geen voorstander van, maar brommers rijden al jarenlang verplicht met een helm op, en om nou bibeko gewoon domweg de snelheid bijna te verdubbelen en ze tegelijkertijd zelf te laten beslissen of ze daar wel- of geen helm bij dragen is wel héél erg de kat op het spek binden he, dat riekt naar genocide :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 12:28:10 #206
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146458536
quote:
3s.gif Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.

Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
  zondag 9 november 2014 @ 12:52:15 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146459399
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.

Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
Ze zijn juist de rijbaan op geknikkerd (waar ze imo ook niet thuishoren; I'm with you on that), om onze heilige fietsertjes te beschermen. Maar een Auto valt nog een beetje op qua omvang, een brommertje zie je heel snel over het hoofd, en sneller rijden gaat dat niet verbeteren.
Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om. Het argument dat 'de maatschappij' dan jouw voortandjes moet betalen als je bij een aanrijding een hap uit je stuur neemt is ook al een beetje achterhaald, want onze ziektekosten komen al een tijdje niet meer uit de grote pot, getuige de rekeningen die ik maandelijks krijg voor mijn verzekeringspremie.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 13:17:01 #208
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146460423
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 12:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
:') en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?

Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.

  zondag 9 november 2014 @ 13:23:58 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146460680
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:') en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?

Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.

Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146462098
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
  zondag 9 november 2014 @ 14:18:41 #211
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146462672
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.

Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
  zondag 9 november 2014 @ 14:25:26 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146462933
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden? :|W

De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:27:22 #213
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146463006
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
  zondag 9 november 2014 @ 14:28:04 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463025
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.

Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:28:36 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463046
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen he ;) Maar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:29:59 #216
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146463095
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen he ;) Maar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
Ik schoof het even op één hoop. De kern is hetzelfde. :P
pi_146463244
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Goed punt
pi_146463326
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden? :|W
Ha nu je het zegt, dat is lang geleden :D

quote:
De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
  zondag 9 november 2014 @ 14:40:48 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463375
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ha nu je het zegt, dat is lang geleden :D

[..]

Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
Dit is PTA, dus daar gaan we hier niet dieper op in, but I could live that way :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:58:55 #220
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146463921
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet? :?
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden ;)
  zondag 9 november 2014 @ 15:03:32 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146464055
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden ;)
Daarom doen we tegenwoordig e-smoken, hoef je niet te draaien, geen as meer in de auto, stinkt niet, scheelt een hoop brandgaatjes; de voordelen zijn eindeloos :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 16:03:31 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146465899
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Milieu :')_!
Irene is bae <3
  zondag 9 november 2014 @ 16:08:51 #223
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146466033
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
  zondag 9 november 2014 @ 20:21:46 #224
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146475902
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef blup het volgende:

[..]

4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
Die race geluid :9~

Ik had zelfs eerst een giannelli reverse eronder omdat de standaard uitlaat lek was
Irene is bae <3
pi_146491620
Zit vol verbazing de discussie te lezen tussen scooter rijders en automobilisten, beide hebben sterke punten. Maar als ik er over nadenk en kijk hoe het er bij ons in de stad er af en toe aan toe gaat. De maximale snelhijd is 50 of 30 (situatie afhankelijk) maar wat gebeurd er de auto kan niet harder san 30-40 ivm met drukte, dan komen de scooter rijders je links en recht voorbij met volgens mij het idee ik mag 45 en ga 45 rijden. Dat brengt zeer veel iritaties met zich mee. Zeker in eem stad waar je als automobilist ogen en oren te kort komt omdat fietsers,voetgangers en noem maar op overal vandaan kunnen komen en denken overal voorang te hebben
..
pi_146491750
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 10:39:16 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146492133
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Exacto! super krom als je het mij vraagt.

vieze vieze gore stinkscooters, bwehg! Vanmorgen weer een aantal die voor me reden en ik die er half misselijk achteraan mocht fietsen :r
  maandag 10 november 2014 @ 10:43:02 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146492215
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken? :( Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden? :?
pi_146492542
quote:
8s.gif Op maandag 10 november 2014 10:43 schreef Tijn het volgende:
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken? :( Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden? :?
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
  maandag 10 november 2014 @ 11:00:43 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146492625
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:56 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
Vorig jaar waren ze rond Hilversum aan het werk aan de A27, toen dacht ik dat de verbreding eindelijk ging gebeuren... Bleek uiteindelijk dat ze een ecoduct aan het bouwen waren 8)7

Het is echt elke dag dikke file daar, ik snap niet waarom daar niemand iets aan doet.
  maandag 10 november 2014 @ 11:18:27 #231
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146492955
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
pi_146493409
quote:
13s.gif Op maandag 10 november 2014 11:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
Juist en die mensen die hun auto door al die regels en parkeer tarieven niet meer kunnen betalen kopen (snor)scooters, kijk ik ben van mening de weg is van iedereen maar we moeten elkaar wel accepteren en waarderen. Ik erger me eigen ook dood aan scooters maar ze horen er nu eenmaal bij.
  maandag 10 november 2014 @ 12:22:09 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146494448
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146494567
Mensen die eerst inene gaan remmen en dan pas - op het allerlaatste moment - hun knipperlicht aanzetten ten teken dat ze af willen slaan.
pi_146495046
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef twiFight het volgende:
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
pi_146497664
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 12:48 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
pi_146499254
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2014 @ 15:11:03 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146499368
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
Ik heb dat inderdaad nooit gedaan. Heb überhaupt nooit en brommer/scooter gehad, zou mijn rijbewijs krijgen als ik keurig boetevrij naar de middelbare zou blijven fietsen (en niet zou roken/drugs gebruiken). Dus ja, P_B had in zijn schoolkluis keurig een reservesetje lampjes zitten (weliswaar wel door moeders gekocht, maarja), voor het geval dat zijn echte verlichting ermee stopte en heeft zijn hele middelbare school tijd keurig gefietst met verlichting indien nodig.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146500142
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje. :s)
pi_146501196
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 15:33 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje. :s)
Maar het betekent niet dat het uiten van deze scooterirritaties niet mag. Die jijbak-kaart is in deze context zo makkelijk getrokken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 10 november 2014 @ 16:27:34 #241
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146502018
Ik heb die dingen inderdaad nooit gedaan. Ook nooit een brommer of scooter gehad.
Maar mijn punt blijft staan. Het feit dat 90% van die mensen als idioten rijdt (en dat is incl. de senioren) en je ze met een electrische scooter misschien nog minder snel opmerkt zou m.i. geen argument moeten zijn tegen electrische scooters. Normaal rijden in het verkeer is een taak van de bestuurder, niet van de scooter. En het is ook een taak van de fietser en automobilist om op te letten. Een fietser die met 30 km/u gaat hoor je ook niet aankomen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 16:30:19 #242
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  maandag 10 november 2014 @ 16:33:45 #243
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_146502259
Brommers/scooters gewoon verbeiden.

9/10 keer zijn het gewoon mongolen die niet kunnen rijden en dan doodleuk met een gangetje van 50-60 achter je komen rijden op 1 meter afstand. 8)7
pi_146502616


:')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146504052
quote:
Inderdaad :')-waardig
  maandag 10 november 2014 @ 17:28:29 #246
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_146504129
quote:
_O_
Ik drink geen kraantjeswater.
  maandag 10 november 2014 @ 18:36:27 #247
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146506455
Mijn irritatie voor vandaag: mensen die het roetfilter uit hun auto halen. Ik bedoel dat ding zit er niet voor niks :')
pi_146507956
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Nou ja wijsheid......
We verliezen onze wilde haren.
pi_146508239
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:36 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: mensen die het roetfilter uit hun auto halen. Ik bedoel dat ding zit er niet voor niks :')
Dat het roetfilter er niet voor niets zit ben ik met je eens.
Maar nu de praktijk van alle dag: alles gaat goed zolang er nergens een defect is of afwijkende waarde wordt gemeten. Wijkt er ergens een sensor af, dan heb je kans dat de software als een malloot blijft proberen om te regenereren met een flink verhoogd verbruik, een stijgend oliepeil en een flink risico op een op hol slaande motor als gevolg.
Zelfs de dealers kunnen vaak deze fout niet vinden. Ik weet toevallig van een lease-auto waar 3 motoren op hol geslagen zijn en waar de dealer 3 maal een nieuwe motor monteerde, maar verder het probleem niet kon/wilde repareren. Toen de auto daarna in prive handen kwam, wilde de eigenaar best de auto laten repareren. Alleen, de dealer kon het niet. Toen is op advies van een aantal professionals (waaronder mij) maar het roetfilter verwijderd.
pi_146513574
Vandaag kon ik niet naar rechts.

Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.

Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.

Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
.
pi_146513800
quote:
Zou mijn auto er overdwars langs parkeren
Wat een inzicht zeg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 november 2014 @ 21:53:01 #252
11102 knep
Mountainfreak
pi_146514432
Dit blijft toch een heerlijk topic qua herkenbare situaties :Y).
pi_146515763
Die rotonde op de amsterdamsestraatweg in Baarn is echt zo krom als een hoepel, dat invoeg/uitvoeg werk daar slaat compleet nergens op, bijna 2x een aanrijding gehad omdat mensen geen richting aan geven én omdat ze op een punt waar dat nog helemaal niet mag officieel gezien al van rijbaan willen wisselen en daarbij niet goed kijken :')
pi_146518305
Vandaag reed ik hier:



Ik was rood, de ander blauw. Gelukkig ging blauw ook eraf, op de 2e afslag. Maar telkens knijp ik hem er niet zo'n idioot driekwart rond gaat daar.

Gezien de dubbele stroken, ga ik ervan uit dat ik over de binnenste ring rechtdoor mag. Er staan geen sorteerpijlen op de weg. Helaas ook geen scheidingsranden tussen de stroken op de rotonde.
.
  maandag 10 november 2014 @ 23:26:10 #255
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146518440
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag reed ik hier:

[ afbeelding ]

Ik was rood, de ander blauw. Gelukkig ging blauw ook eraf, op de 2e afslag. Maar telkens knijp ik hem er niet zo'n idioot driekwart rond gaat daar.

Gezien de dubbele stroken, ga ik ervan uit dat ik over de binnenste ring rechtdoor mag. Er staan geen sorteerpijlen op de weg. Helaas ook geen scheidingsranden tussen de stroken op de rotonde.
Gezien de belijning zou jij dan een bijzondere manoeuvre uitvoeren en dus moeten wachten tot de persoon rechts van jou verder de rotonde gevolgd heeft? Kan mij goed voorstellen dat iemand die daar voor het eerst komt en de rotonde niet kent wel de rechterbaan pakt en vervolgens driekwart moet. Beetje suffe situatie.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 10 november 2014 @ 23:29:44 #256
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146518577
https://www.google.nl/map(...)7:0xd6c8fc4c19af4ae9

Zo ben ik ze gewend. Met maar één strook de rotonde af. Zit je op de linker en wil je de rotonde af dan moet je dus op tijd zorgen dat je naar de rechter rijstrook verplaatst. Lukt je dat niet dan is het ergste dat je kan gebeuren dat je even een extra rondje moet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146518934
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:29 schreef twiFight het volgende:
https://www.google.nl/map(...)7:0xd6c8fc4c19af4ae9

Zo ben ik ze gewend. Met maar één strook de rotonde af. Zit je op de linker en wil je de rotonde af dan moet je dus op tijd zorgen dat je naar de rechter rijstrook verplaatst. Lukt je dat niet dan is het ergste dat je kan gebeuren dat je even een extra rondje moet.
Zo zijn er talloze variaties waar het enigszins geregeld is je over de buitenste ring, niet 3/4 rond kan. Maar waar ik reed nog wel en aangezien ik totaal niet kon zien wat die ander ging doen, gewoon gegaan en het liep goed.
.
pi_146521196
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Zo zijn er talloze variaties waar het enigszins geregeld is je over de buitenste ring, niet 3/4 rond kan. Maar waar ik reed nog wel en aangezien ik totaal niet kon zien wat die ander ging doen, gewoon gegaan en het liep goed.
Eigenlijk zou je voor het verlaten van de rotonde op de rechter strook moeten rijden. Dat betekent in de praktijk dat je ergens bij de eerste afrit al naar rechts moet gaan. Zomaar van links afslaan is niet de bedoeling. Geen idee of zoiets wettelijk is geregeld (ga ik zometeen opzoeken), maar je zit sowieso fout als je ongezien op die manier afslaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146521388
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag reed ik hier:

[ afbeelding ]

Ik was rood, de ander blauw. Gelukkig ging blauw ook eraf, op de 2e afslag. Maar telkens knijp ik hem er niet zo'n idioot driekwart rond gaat daar.

Gezien de dubbele stroken, ga ik ervan uit dat ik over de binnenste ring rechtdoor mag. Er staan geen sorteerpijlen op de weg. Helaas ook geen scheidingsranden tussen de stroken op de rotonde.
daar zat jij fout. Dat binnending gaat alleen rond.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2014 @ 09:38:19 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146524703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 01:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je voor het verlaten van de rotonde op de rechter strook moeten rijden. Dat betekent in de praktijk dat je ergens bij de eerste afrit al naar rechts moet gaan. Zomaar van links afslaan is niet de bedoeling. Geen idee of zoiets wettelijk is geregeld (ga ik zometeen opzoeken), maar je zit sowieso fout als je ongezien op die manier afslaat.
Deze dingen zijn gewoon kapot irritant. Ze zouden vormgegeven moeten zijn als rotonde waar je niet continue rond kan gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 09:53:53 #261
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146525099
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag reed ik hier:

Ik was rood, de ander blauw. Gelukkig ging blauw ook eraf, op de 2e afslag. Maar telkens knijp ik hem er niet zo'n idioot driekwart rond gaat daar.

Gezien de dubbele stroken, ga ik ervan uit dat ik over de binnenste ring rechtdoor mag. Er staan geen sorteerpijlen op de weg. Helaas ook geen scheidingsranden tussen de stroken op de rotonde.
Hmm, mij is tijdens mn rijles geleerd dat je, indien je de 1e er af gaat, of rechtdoor gaat je altijd rechts hoort te rijden, en als je 'm driekwart of helemaal rond gaat je de linkerbaan moet pakken.

Dus in theorie zat je dan gewoon op de verkeerde baan denk ik gewoon.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:03:21 #262
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146526906
Dat wat hierboven staat zou best kunnen kloppen. Maar is er feitelijk gezien écht een verschil?
Of je gaat vroegtijdig naar de rechterbaan en slaat af zodra je bij de afslag bent.
Of je rijdt eerst tot halverwege op de linkerbaan, verplaatst je dan naar de rechterbaan en neemt gelijk de afslag.

In beide gevallen doe je in feite dezelfde handelingen, alleen de timing is anders. Er staan ook geen doorgetrokken lijnen, dus volgens mij mag je van baan wisselen en afslaan wanneer je wilt.

Uiteraard moet je dit veilig doen en geen verkeer op de rechterbaan hinderen (je voert nog altijd een speciale handeling uit), maar ik zie niet direct in wat er wettelijk tegen is. Beeld je desnoods de situatie in met maar één auto op de rotonde.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:16:03 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146527216
Als het echt zo zou zijn dat je vanaf de binnenste ring niet af mag slaan, waarom heeft de weg waarop je uitvoegt dan twee rijstroken?
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 11:31:57 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146527691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:03 schreef twiFight het volgende:
maar ik zie niet direct in wat er wettelijk tegen is. Beeld je desnoods de situatie in met maar één auto op de rotonde.
Of het echt 'wettelijk' verboden is weet ik niet. Denk niet dat je er een boete voor kan krijgen ofzo.... maar dit is gewoon hoe mij geleerd is rotondes te benaderen, dus zo doe ik het gewoon :P
pi_146527860
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 21:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zou mijn auto er overdwars langs parkeren
Wat een inzicht zeg
Die gedachte kwam wel in mij op ja. Maar goed, dan ben ik geen haar beter als die persoon. Had helaas geen pen bij me om een briefje achter te laten met: Parkeren is een vak! Niet twee vakken!

:P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146530715
quote:
Beetje aso, maar aan de andere kant dat linkerplekje is wel klein.
pi_146530898
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:11 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Beetje aso, maar aan de andere kant dat linkerplekje is wel klein.
Dat valt reuze mee. Als de andere twee plekken op een normale manier bezet zijn, past mijn BMW daar nog gewoon tussen.. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2014 @ 13:22:53 #268
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146531093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hmm, mij is tijdens mn rijles geleerd dat je, indien je de 1e er af gaat, of rechtdoor gaat je altijd rechts hoort te rijden, en als je 'm driekwart of helemaal rond gaat je de linkerbaan moet pakken.

Dus in theorie zat je dan gewoon op de verkeerde baan denk ik gewoon.
Ik laat het altijd afvallen van de drukte. Bij Badhoevedorp heb je bij de op/afritten van de snelweg ook zulke tweestrooks rotondes liggen, waarbij er bij een van beide voornamelijk rechtsaf gegaan wordt. Stond ik vaak links en rechtdoor...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146531153
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Als de andere twee plekken op een normale manier bezet zijn, past mijn BMW daar nog gewoon tussen.. :)
Maar krijg je je deur dan nog open😉
pi_146532710
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:24 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Maar krijg je je deur dan nog open😉
Met gemak...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146535755
Waar ik me ook aan irriteer is dat ze de wegen tegenwoordig wel erg vreemd inrichten, een 80km weg met een haakse afslag zonder uitvoeg strook, waardoor iedereen af moet remmen naar dertig als iemand er daar af moet, en dat de bussen tegenwoordig op de weg moeten stoppen waardoor jij die bus niet voorbijkomt, en als je pech hebt iedere halte moet stoppen.
pi_146543485
Maar hier heeft de afslag van de rotonde, ik ging gelijk vanuit het midden de linkerstrook op en die ander gelijk de rechterstrook. Waarom ligt die linkerstrook er dan?

Bij Badhoevedorp is het veel duidelijker, slechts 1 strook om rotonde te verlaten en de dubbele stroken naar de rotonde toe, zijn voorzien van pijlen.
.
pi_146545099
Mensen met haast. In Nederand heb je heel weinig winst.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 19:52:52 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146547014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:20 schreef Rastislav het volgende:
Mensen met haast. In Nederand heb je heel weinig winst.
In de auto? Ja, denk dat je daar redelijk gelijk hebt.

Op de fiets? Daar loont het wel om stevig door te trappen en door rood te rijden (wanneer het kan natuurlijk ;) )
Als ik in opa-tempo fiets naar mn werk en werkelijk bij elk stoplicht braaf blijf wachten doe ik er 35 minuten over.

Bij lekker doortrappen en hier en daar zelf uitkijken en rode lichtjes negeren 20 a 25 minuten :D
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:12:33 #275
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_146548075
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag reed ik hier:

[ afbeelding ]

Ik was rood, de ander blauw. Gelukkig ging blauw ook eraf, op de 2e afslag. Maar telkens knijp ik hem er niet zo'n idioot driekwart rond gaat daar.

Gezien de dubbele stroken, ga ik ervan uit dat ik over de binnenste ring rechtdoor mag. Er staan geen sorteerpijlen op de weg. Helaas ook geen scheidingsranden tussen de stroken op de rotonde.
Dan zit jij fout.

Alleen als je 3kwart rond gaat mag je de binnenste laan pakken. Om gekut zoals jij had te voorkomen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_146550059
http://goo.gl/7LIlDC

Maar waarom dan die dubbel stroken om er af te gaan?
.
pi_146550549
Dat soort rotondes vind ik maar levensgevaarlijk. In de praktijk weet geen mens hoe het werkt. Ik snap niet waarom er niet standaard van die scheidingsranden icm pijlen worden aangebracht.

Wat betreft die dubbele stroken. Degenen die driekwart rond gaan (en dus op de linkerstrook rijden) kunnen tegelijkertijd de rotonde verlaten met degenen die rechtdoor of rechtsaf gaan (en dus op de rechterstrook rijden). Om aanrijdingen te voorkomen zijn daar dus twee stroken. Anders zou je met twee auto's tegelijk op één strook moeten te zien geraken.
pi_146553061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:59 schreef Hartigan het volgende:
Dat soort rotondes vind ik maar levensgevaarlijk. In de praktijk weet geen mens hoe het werkt. Ik snap niet waarom er niet standaard van die scheidingsranden icm pijlen worden aangebracht.

Wat betreft die dubbele stroken. Degenen die driekwart rond gaan (en dus op de linkerstrook rijden) kunnen tegelijkertijd de rotonde verlaten met degenen die rechtdoor of rechtsaf gaan (en dus op de rechterstrook rijden). Om aanrijdingen te voorkomen zijn daar dus twee stroken. Anders zou je met twee auto's tegelijk op één strook moeten te zien geraken.
Probleem is vooral dat je in relatief korte tijd van de linkerkant van de rotonde weer de afslag moet nemen. Verder kan er ook een aanrijding plaatsvinden bij het opkomen en verlaten van de rotonde. Iets wat bij (turbo)rotondes niet voor kan komen.
pi_146553720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:59 schreef Hartigan het volgende:
Degenen die driekwart rond gaan (en dus op de linkerstrook rijden) kunnen tegelijkertijd de rotonde verlaten met degenen die rechtdoor of rechtsaf gaan (en dus op de rechterstrook rijden).
En het gekke, bij Badhoevedorp denken de mensen dan vaak wel zo. En dan komen we samen bij de afslag en dan ruzie wie er eerst af mag.
.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:00:33 #280
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146557375
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:12 schreef Fopje het volgende:

[..]

Dan zit jij fout.

Alleen als je 3kwart rond gaat mag je de binnenste laan pakken. Om gekut zoals jij had te voorkomen.
Nee dat mag gewoon. Zowel de binnenste als de buitenste baan mogen afslaan.

Dat zie je ook aan de belijning: beide banen mogen naar rechts.

Pijlen op de weg zouden het wel duidelijker maken. Bijvoorbeeld de rechter voor alleen naar rechts en de linker voor naar rechts of rechtdoor.

Hier bij mij in de buurt gaat het ook heel vaak mis. Op de buitenste en middelste baan staan pijlen voor naar rechts. Op de binnenste baan staat een pijl voor rechtdoor.

Absurd veel mensen rijden in de middelste rechtdoor. Om dat te doen moeten ze de lijnen ook echt volledig negeren. En dan verontwaardigd doen tegen de mensen die de pijlen volgen en naar rechts gaan :(
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:45:38 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146559403
@ stroken erop, 2 stroken op de rotonde zelf, en 2 stroken bij het eraf rijden.. ik zou niet weten waarom je dan alleen op de buitenste zou mogen rijden. Dan gaat 75% van het verkeer wat de rotonde pakt alleen over de buitenste rijstroken.

Probeer er maar eens zo eentje in België, dan kun je lachen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146566137
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
@ stroken erop, 2 stroken op de rotonde zelf, en 2 stroken bij het eraf rijden.. ik zou niet weten waarom je dan alleen op de buitenste zou mogen rijden. Dan gaat 75% van het verkeer wat de rotonde pakt alleen over de buitenste rijstroken.

Probeer er maar eens zo eentje in België, dan kun je lachen _O-
Ik hanteer doorgaans bij zulke rotondes meestal dat ik bij de afslag voor de afslag die ik eraf moet naar de buitenste baan ga. Als je dan rechtdoor over de rotonde moet, is de buitenste baan dus de meest handige, of je moet een auto voor je hebben die meteen rechtsaf slaat.

-edit- vind het overigens wel grappig dat er in dit topic over het algemeen wordt gewezen op eigen verantwoordelijkheid en de overdreven betutteling door de overheid, maar dat bij dit soort rotondes opeens allemaal maatregelen genomen zouden moeten worden als pijlen en gescheiden rijstroken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 12 november 2014 @ 12:04:07 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146567979
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik hanteer doorgaans bij zulke rotondes meestal dat ik bij de afslag voor de afslag die ik eraf moet naar de buitenste baan ga. Als je dan rechtdoor over de rotonde moet, is de buitenste baan dus de meest handige, of je moet een auto voor je hebben die meteen rechtsaf slaat.

-edit- vind het overigens wel grappig dat er in dit topic over het algemeen wordt gewezen op eigen verantwoordelijkheid en de overdreven betutteling door de overheid, maar dat bij dit soort rotondes opeens allemaal maatregelen genomen zouden moeten worden als pijlen en gescheiden rijstroken.
de belgen pakken gewoon die binnenste baan, en pleuren hem gewoon haaks rechts als ze eraf moeten. Gaat altijd best goed, als ze maar richting aangeven, dan houd je effe in op de buitenbaan als je er eentje verder moet. Aparte gewaarwording, maar als je het eenmaal weet is er weinig aan de hand. Als je driekwart rond moet pak je vanzelf de binnenbaan, want dat is veiliger en handiger.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146575375
Even nagezocht, afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan, dus als je op de linker strook van de rotonde rijdt, moet je stoppen voor het verkeer op de rechter rijstrook. En ja, op een rotonde mag je rechts inhalen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146576656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Ridocar het volgende:
Even nagezocht, afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan, dus als je op de linker strook van de rotonde rijdt, moet je stoppen voor het verkeer op de rechter rijstrook. En ja, op een rotonde mag je rechts inhalen.
Klinkt allemaal maar lastig en vervelend hoor. Verbouwen tot turborotonde zou op termijn veel ellende schelen :P
  woensdag 12 november 2014 @ 16:34:55 #286
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146577209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Ridocar het volgende:
Even nagezocht, afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan, dus als je op de linker strook van de rotonde rijdt, moet je stoppen voor het verkeer op de rechter rijstrook. En ja, op een rotonde mag je rechts inhalen.
Kortom: een tweebaans rotonde werkt gewoon niet, tenzij het een turborotonde is.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:12:20 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146580885
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Ridocar het volgende:
Even nagezocht, afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan, dus als je op de linker strook van de rotonde rijdt, moet je stoppen voor het verkeer op de rechter rijstrook. En ja, op een rotonde mag je rechts inhalen.
de belgjes hebben daar dus gewoon lak aan... Óf de regels zijn daar domweg anders..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146581059
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de belgjes hebben daar dus gewoon lak aan... Óf de regels zijn daar domweg anders..
België is nogal irrelevant voor Nederland he.
pi_146582854
Vandaag weer langs de rotonde, ik moest driekwart rond, dus nam de binnenring. Bij de eerste afslag kwam een auto van rechts en reed zo de rotonde op, over de buitenring en ging rechtdoor. Hij moest dus dezelfde afslag als ik eraf. Weer dezelfde situatie, maar stel nu dat hij driekwart was gegaan over de buitenring.
.
  woensdag 12 november 2014 @ 19:55:12 #290
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_146584795
Over rotondes gesproken:

Godzijdank is deze rotonde nu helemaal aangepast, met vluchtheuvels, verkeerslichten en weet ik wat voor overzichtelijks, maar voorheen was het de beroerdste rotonde ooit.



Drie banen, geen belijning of pijlen, iedereen deed maar wat. Dat daar niet dagelijks de grootste ongelukken gebeurden verbaasd me nog steeds.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  woensdag 12 november 2014 @ 19:56:41 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146584863
En dat terwijl het met 3 banen juist zo eenvoudig is om goede belijning aan te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 12 november 2014 @ 20:03:14 #292
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_146585100
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:56 schreef Leandra het volgende:
En dat terwijl het met 3 banen juist zo eenvoudig is om goede belijning aan te brengen.
Je zou het denken ja. Maar blijkbaar vnden ze het hier niet nodig. En je ziet het op dit plaatje al, bijvoorbeeld rechtsboven (noordbrabantlaan), er wordt maar wat gedaan, God zegene de greep
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  woensdag 12 november 2014 @ 20:19:28 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146585755
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

België is nogal irrelevant voor Nederland he.
Voor FOK!-autisten mensen die niet buiten hun zolderkamer durp komen wel; ik kom er meerdere keren per week. :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 november 2014 @ 20:22:09 #294
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146585899
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:55 schreef Turbomuis het volgende:
Over rotondes gesproken:

Godzijdank is deze rotonde nu helemaal aangepast, met vluchtheuvels, verkeerslichten en weet ik wat voor overzichtelijks, maar voorheen was het de beroerdste rotonde ooit.

[ afbeelding ]

Drie banen, geen belijning of pijlen, iedereen deed maar wat. Dat daar niet dagelijks de grootste ongelukken gebeurden verbaasd me nog steeds.
Stem je Gmaps eens in op het Keizer Karel plein in Nijmegen.. dan is de jouwe een makkie; instromend verkeer wordt geregeld door verkeerslichten en heeft voorrang op verkeer wat op het plein rijdt. En succes ermee _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 november 2014 @ 21:00:18 #295
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_146587697
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Stem je Gmaps eens in op het Keizer Karel plein in Nijmegen.. dan is de jouwe een makkie; instromend verkeer wordt geregeld door verkeerslichten en heeft voorrang op verkeer wat op het plein rijdt. En succes ermee _O-
O ja, die ken ik ja. Heerlijk inderdaad. Ik rijd liever een stukkie om dan dat ik daar overheen moet :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_146590072
Mensen die hun verlichting niet op orde hebben :')

Vanavond zo'n griet in de leasebak van haar vent met (ik denk) de mistlampen achterzijde aan. Maar het leek meer op de achteruitrijlicht.

Echt zo fel dat het de achterliggers verblindde, ook door m'n vizier zag ik geen hol meer :'). Ik ernaast rijden en gebaren en wijzen naar de achterkant. Maar madam kijkt me aan als een geschrokken huismusje alsof ik haar wil carjacken ofzo :') en gewoon stoïcijns doorrijden.
pi_146590164
Als jullie deze rotondes erg vinden Google eens oo magic roundabout, dan vinden jullie die Nederlandse 2/3 baans rotonde niets erg meer😜
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 22:03:02 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146591220
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
Als jullie deze rotondes erg vinden Google eens oo magic roundabout, dan vinden jullie die Nederlandse 2/3 baans rotonde niets erg meer😜
Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden :9


pi_146591831
Deze rotonde. Ook zo mooi.

Niet vanwege het ontwerp (iedere richting heeft een eigen rijstrook welke voor het oprijden bepaald is), maar gewoon omdat hier teveel verkeer langs moet, waardoor oprijden in de spits altijd een ingewikkelde klus is waarbij de kleinste gaatjes gebruikt worden en soms zelfs minder. Af en toe rijdt een auto van rijkswaterstaat rondjes waar iedereen dan achter moet blijven. Heeft mij een aantal keren mooi geholpen :P
pi_146592616
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden :9


[ afbeelding ]
Ah mooi jij hebt het plaatje erop gekregen. Hij is mooi hè duurde ff voor ik hem doorhad maar heb hem getrotseerd.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:36:51 #301
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146593430
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:12 schreef TwisterNederland het volgende:
Deze rotonde. Ook zo mooi.
[ afbeelding ]
Niet vanwege het ontwerp (iedere richting heeft een eigen rijstrook welke voor het oprijden bepaald is), maar gewoon omdat hier teveel verkeer langs moet, waardoor oprijden in de spits altijd een ingewikkelde klus is waarbij de kleinste gaatjes gebruikt worden en soms zelfs minder. Af en toe rijdt een auto van rijkswaterstaat rondjes waar iedereen dan achter moet blijven. Heeft mij een aantal keren mooi geholpen :P
Ja Joure is berucht. Jaren geleden las ik over de bouwplannen; er zou een bypass komen richting Emmeloord met vervolgens 3 afritten voor het verkeer dat daar een andere kant op wil. Jaar van oplevering: 2014. Blijkbaar is alles de prullenbak in gegooid want de laatste keer dat ik daar langs kwam zag ik nog niets.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')