abonnement Unibet Coolblue
pi_166807682
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:59 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Hahaha ja ik ben diegene uit de haven :P
Zag er top uit! Dat bedrijf uit Apeldoorn is helemaal gek met zo'n gekke verklaring.

Hoe vond je Teun? Komt er nog een deel op TV? Nog iets uit Den Haag gehoord?
  maandag 21 november 2016 @ 19:47:40 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166807899
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:41 schreef wackmack het volgende:

[..]

Zag er top uit! Dat bedrijf uit Apeldoorn is helemaal gek met zo'n gekke verklaring.

Hoe vond je Teun? Komt er nog een deel op TV? Nog iets uit Den Haag gehoord?
Nou idd, de arrogantie van "De Woonmensen".... mijn hemel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166808935
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 19:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou idd, de arrogantie van "De Woonmensen".... mijn hemel.
Ongeloofelijk dat er nog steeds bedrijven zijn die zo reageren op TV... Af en toe kom je ze nog tegen en dan valt mijn mond open van verbazing.
Zulke reacties geven zo'n grote reputatie schade, dat die schade niet opweegt tegen de schade van deze oplichting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 21 november 2016 @ 20:24:01 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166809088
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ongeloofelijk dat er nog steeds bedrijven zijn die zo reageren op TV... Af en toe kom je ze nog tegen en dan valt mijn mond open van verbazing.
Zulke reacties geven zo'n grote reputatie schade, dat die schade niet opweegt tegen de schade van deze oplichting.
Het vervelende is dat ze een sociale verhuurder zijn, en hun klanten over het algemeen dus niet echt de keuze hebben naar een andere partij te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166809135
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het vervelende is dat ze een sociale verhuurder zijn, en hun klanten over het algemeen dus niet echt de keuze hebben naar een andere partij te gaan.
Vele steden hebben meerdere sociale huurwoningencorporaties en dit schaadt de gehele sociale huurmarkt reputatie....

Deze reactie krijg je vaak bij mensen die weten dat ze verkeerd bezig zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 21 november 2016 @ 20:29:18 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166809294
Grappig; ze bieden geen koopgarant meer aan bij de Woonmensen.

quote:
KoopGarant

De Woonmensen biedt geen woningen meer aan via de Koopgarant-constructie. Voor mensen die in het verleden wel een Koopgarant-woning van de Woonmensen gekocht hebben, zijn onderstaande vragen en antwoorden gemaakt.
http://www.woonmensen.nl/wonen.php?ho=48
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166811204
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:21 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Het doet me groot plezier om te zien dat de kleine man niet zonder meer het onderspit delft van de grote coöperaties (die kennelijk gerunt worden door zielloze mensen).
Ja maar ik had ook wel het geluk dat ik benaderd werd door de monitor, sinds ik via hun in contact kwam met andere gedupeerden en de medewerkers van het programma is alles veel sneller en makkelijker gegaan.
Me rechtsbijstand deed niet zo heel erg veel en later kwam de monitor erbij en die zagen wel wat ik bedoelde en gingen er mee aan de slag.
Net als de stichting die de familie koekoek heeft opgezet is de monitor hier heel belangrijk in geweest.
pi_166811487
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:41 schreef wackmack het volgende:

[..]

Zag er top uit! Dat bedrijf uit Apeldoorn is helemaal gek met zo'n gekke verklaring.

Hoe vond je Teun? Komt er nog een deel op TV? Nog iets uit Den Haag gehoord?
Ja ik liep tegen zo'n zelfde muur aan bij Woonbron Rotterdam.
Gelukkig is de monitor er bij gekomen want dan ziet de rest van nederland ook waar wij tegen aan lopen.

Ik vind Teun een prachtige vent, Heel snel en scherp met zijn vragen en antwoorden, altijd netjes maar toch met een fanatieke uitstraling en een bepaalde uitdrukking erbij die ik graag ziet :-)

Ja er komen nog meer delen aan! ik weet nog niet wanneer en hoe of wat nog maar einde uitzending gaf Teun al aan er op terug te komen en riep op om te blijven melden!

Den Haag heb ik niks meer van vernomen, die wachten de rechtszaak af en oordelen daar na pas.
pi_166811658
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:29 schreef Leandra het volgende:
Grappig; ze bieden geen koopgarant meer aan bij de Woonmensen.

[..]

http://www.woonmensen.nl/wonen.php?ho=48
HAHAHA en dan eronder nog steeds niet melden over de korting die terug betaald moet worden voor de mensen die in het verleden hebben gekocht.

KoopGarant

De Woonmensen biedt geen woningen meer aan via de Koopgarant-constructie. Voor mensen die in het verleden wel een Koopgarant-woning van de Woonmensen gekocht hebben, zijn onderstaande vragen en antwoorden gemaakt.

Wat is Koopgarant?
De Woonmensen biedt op dit moment geen woningen aan met de Koopgarant-formule. Wel kan het zijn dat u in het verleden een woning heeft gekocht met Koopgarant. U profiteert dan van lagere maandlasten en met de terugkoopgarantie kunt u uw woning op elk gewenst moment terugverkopen aan de Woonmensen. U bent dus altijd verzekerd van een koper. De winst of het verlies delen wij samen afhankelijk van het kortingspercentage.
Erfpacht: wat houdt dat in?
De grond onder een Koopgarant-woning wordt altijd verkocht op basis van eeuwigdurende afgekochte erfpacht. In de erfpachtvoorwaarden worden de afspraken vastgelegd over onder andere het terugkopen van de woning en de prijsgaranties. Deze voorwaarden betekenen dat koper en verkoper verplichtingen naar elkaar hebben. Voor een Koopgarant-woning betekent dit voornamelijk dat wij verplicht zijn de woning van u terug te kopen.
Ben ik bij Koopgarant verplicht de woning aan jullie terug te verkopen?
Ja, bij Koopgarant bent u verplicht de woning aan ons terug te verkopen.
Hoe verkoop ik mijn woning aan jullie terug?
Als u uw woning wilt verkopen, moet u ons hiervan schriftelijk op de hoogte stellen. Wij zorgen vervolgens voor een taxatie, een terugkoopovereenkomst en regelen de overdracht bij de notaris. Bij terugkoop zijn de kosten koper voor ons.
Mag ik mijn woning doorverkopen aan een inwonend kind of mijn inwonende partner?
Wij kunnen hier alleen toestemming voor geven als u de woning wilt verkopen aan wettelijke erfgenamen. Personen die de woning oorspronkelijk mede hebben verkregen of personen die voor medehuur van de woning in aanmerking zouden komen indien de koper (erfpachter) huurder van de woning zou zijn. U bent verplicht vóór de voorgenomen verkoop schriftelijk toestemming bij ons aan te vragen.
Bij Koopgarant wordt bij verkoop de winst of het verlies met jullie gedeeld. Hoe werkt dit precies?
De terugkoopprijs wordt berekend aan de hand van een nieuwe taxatie. Daarbij vormt de prijs die u destijds voor de woning heeft betaald de basis. Als uw woning in waarde is gestegen, deelt u afhankelijk van het kortingspercentage, mee in de winst. Is de waarde gedaald, dan delen we het verlies en wordt dit in mindering gebracht op de koopprijs. In de waardestijging door uw zelf aangebrachte woningverbeteringen delen wij niet mee. Hier profiteert u zelf 100% van. Meer informatie.
pi_166811751
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 19:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou idd, de arrogantie van "De Woonmensen".... mijn hemel.
Ja vooral de email met instructies voor Teun, wie denkt zo directeur wel niet te zijn?
  maandag 21 november 2016 @ 21:51:17 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166812369
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:34 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ja vooral de email met instructies voor Teun, wie denkt zo directeur wel niet te zijn?
Ja echt hè.... man, man, man.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166812939
Begrijp ik het nou goed? Je kan je woning altijd terugverkopen, maar de taxateur van de woningbouwvereniging bepaalt eerst welke prijs je betaalt als je de woning koopt, en vervolgens ook nog tegen welke prijs je mag terugverkopen? Dat komt op mij over als een hele vreemde regeling die vooral voordelig is voor de woningbouwvereniging.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 22:06:35 ]
  maandag 21 november 2016 @ 22:12:45 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166813249
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Je kan je woning altijd terugverkopen, maar de taxateur van de woningbouwvereniging bepaalt eerst welke prijs je betaalt als je de woning koopt, en vervolgens ook nog tegen welke prijs je mag terugverkopen? Dat komt op mij over als een hele vreemde regeling die vooral voordelig is voor de woningbouwvereniging.
Dit was helemaal triest; twee woningen in hetzelfde complex, het appartement van 85m² in 2012 voor 224.900 gekocht, de maisonette van 135m² in 2011 voor 266.600 gekocht en nu zijn ze volgens dezelfde taxateur allebei 180.000 waard :')

Echt, te hufterig voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166813404
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit was helemaal triest; twee woningen in hetzelfde complex, het appartement van 85m² in 2012 voor 224.900 gekocht, de maisonette van 135m² in 2011 voor 266.600 gekocht en nu zijn ze volgens dezelfde taxateur allebei 180.000 waard :')

Echt, te hufterig voor woorden.
Alleen al de voorwaarde dat de taxateur van de woningbouwvereniging de koop- en verkoopprijzen bepaalt vind ik al een enorme rode vlag.
pi_166813455
Ik woon bij die mensen in apeldoorn in de straat. (Die aan t begin vd uitzending) Heb ook een koopgarant woning. Wil er alleen nog niet vanaf, ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat...

Is t geen optie om de grond er gewoon bij te kopen en dan te verkopen?
  maandag 21 november 2016 @ 22:20:21 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166813544
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:18 schreef Makrolon het volgende:
Ik woon bij die mensen in apeldoorn in de straat. (Die aan t begin vd uitzending) Heb ook een koopgarant woning. Wil er alleen nog niet vanaf, ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat...

Is t geen optie om de grond er gewoon bij te kopen en dan te verkopen?
Ik denk dat je idd het beste de rest er idd ook bij kunt kopen (als ze de mogelijkheid bieden), bij die man in dat appartementencomplex was die mogelijkheid er idd wel.

Overigens zou ik ze dan een taxatie vragen alsof ik het wilde terugverkopen aan de woningbouwvereniging, kennelijk is de taxatie dan een stuk lager :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 november 2016 @ 22:21:20 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166813580
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Alleen al de voorwaarde dat de taxateur van de woningbouwvereniging de koop- en verkoopprijzen bepaalt vind ik al een enorme rode vlag.
Officieel is het uiteraard een onafhankelijke taxateur, maar toevallig wel een onafhankelijke taxateur die de woningbouwvereniging als vaste klant heeft ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166813880
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Officieel is het uiteraard een onafhankelijke taxateur, maar toevallig wel een onafhankelijke taxateur die de woningbouwvereniging als vaste klant heeft ;)
quote:

Ben ik bij Koopgarant verplicht de woning aan jullie terug te verkopen?

Ja, bij Koopgarant bent u verplicht de woning aan ons terug te verkopen.
Hoe verkoop ik mijn woning aan jullie terug?
Als u uw woning wilt verkopen, moet u ons hiervan schriftelijk op de hoogte stellen. Wij zorgen vervolgens voor een taxatie, een terugkoopovereenkomst en regelen de overdracht bij de notaris. Bij terugkoop zijn de kosten koper voor ons.
Je bent verplicht terug te verkopen aan de partij die de taxatie regelt. Dat is natuurlijk vragen om problemen.
  maandag 21 november 2016 @ 22:37:41 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166814128
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Je bent verplicht terug te verkopen aan de partij die de taxatie regelt. Dat is natuurlijk vragen om problemen.
In sommige gevallen kun je de grond bijkopen (dat is nu vaak de korting die je onder koopgarant krijgt), en dan is de woning volledig van jou en vervalt de terugverkoopplicht ook.
Sommige woningbouwverenigingen geven je sowieso al de keuze je huurwoning onder koopgarantvoorwaarden of vrije verkoop voorwaarden te kopen, en als je die keuze hebt dan heb je vaak ook de mogelijkheid om later nog over te stappen van koopgarant naar vrije verkoop, door het restant (de korting die je eerder gekregen hebt) alsnog te kopen, maar wel tegen de dan geldende taxatiewaarde.

Daarom zou ik bij een koopgarantconstructie waarbij je idd de mogelijkheid hebt de rest (vaak 25%) bij te kopen, vragen om een taxatie wegens terugverkoop ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166814188
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Je kan je woning altijd terugverkopen, maar de taxateur van de woningbouwvereniging bepaalt eerst welke prijs je betaalt als je de woning koopt, en vervolgens ook nog tegen welke prijs je mag terugverkopen? Dat komt op mij over als een hele vreemde regeling die vooral voordelig is voor de woningbouwvereniging.
Ja de waarde word zogenaamd door een "onafhankelijke taxatie" bepaald.
De terugkoop word ook door een "onafhankelijke taxatie" bepaald.
Heel toevallig zijn alle taxaties (148 bij de monitor) bij aankoop veel te hoog (lijkt niet zo door de zogenaamde "korting") en bij terugkoop veel te laag.
Daar bovenop zie je ineens dat de korting terugbetaald dient te worden wat nergens vermeld staan.
De taxateurs doen dus gewoon wat de woningcorporatie wilt in ruil voor opdrachten.
pi_166814256
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:18 schreef Makrolon het volgende:
Ik woon bij die mensen in apeldoorn in de straat. (Die aan t begin vd uitzending) Heb ook een koopgarant woning. Wil er alleen nog niet vanaf, ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat...

Is t geen optie om de grond er gewoon bij te kopen en dan te verkopen?
Als de woningcorporatie instemt is dat een prima manier ( afhankelijk van de prijs van afkoop ).
In mijn geval weigeren ze ( Woonbron Rotterdam ) om mij dit af te laten kopen.
  maandag 21 november 2016 @ 22:50:14 #172
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166814518
Sowieso vind ik die vormen een beetje vaag. Bekende van mij heeft recent ook zo'n woning gekocht. Tegen een marktconforme prijs, maar dr kleven wel wat regeltjes aan. Dan denk ik: waar zit de adder?

Geen korting, want de prijs is marktconform. En dan wel allemaal regels van de verkoper, in dit geval Woonbron en zij die het gegarandeerd terugkopen. Waarom, als het om een marktconforme prijs gaat?

Nu is die persoon van plan om er jarenlang te gaan wonen, maar toch. Ik zie echt geen reden waarom de verkoper (Woonbron) deze eisen stelt aan de koper dat ie daarmee akkoord moet gaan. En die regeltjes schrappen, zal wel niet lukken denk ik.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166814710
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:50 schreef Halle_Luja het volgende:
Sowieso vind ik die vormen een beetje vaag. Bekende van mij heeft recent ook zo'n woning gekocht. Tegen een marktconforme prijs, maar dr kleven wel wat regeltjes aan. Dan denk ik: waar zit de adder?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zit de adder:
quote:
De aan- en verkoopprijs is een vastgestelde prijs, dus kunt u er niet over onderhandelen.
Een hele dikke lelijke adder.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 22:56:03 ]
  maandag 21 november 2016 @ 23:09:56 #174
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166815263
Oh, wacht, daar heb ik dus overheen gekeken :D Nouja, half want ik was er even vanuit gegaan dat er over de aankoopprijs nu dus niet onderhandeld kon worden.
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:21:37 #175
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_166823339
Wat ik mij afvraag, hebben jullie dan geen clausule staan in het contract over contra-expertise als je het niet eens bent met de taxatie bij verkoop?

Ik heb ook een koopgarantwoning.
De taxatieprijs bij aankoop was marktconform, gebaseerd op de WOZ-waarde en de waarde van o.a. onze buren (die een 'vrije markt'-aankoop hebben gedaan, voordat het koopgarantsysteem bij de wbv was geïntroduceerd) klopte dat. Iets hoger getaxeerd als de WOZ, een stuk lager dan de buren (we hebben ook iets minder grond).

Anyway, die taxatie dus.
In mijn overeenkomst (notariële akte) staat duidelijk, dat de eerste taxateur wordt aangewezen door de wbv als kopende partij. Die taxeert de woning als ware die in de originele staat (op basis daarvan wordt de kale terugkoopprijs bepaald), en taxeert alle verbeteringen apart (bijv. aanbouw, dakkapel, isolatie). Daaruit volgt de terugkoopprijs als (marktbasisprijs*korting)+(helft waardeontwikkeling)+(volledige waardevermeerdering aanpassingen).
Mocht ik het als verkoper niet eens zijn, kan ik 2 dingen doen: (1) niet akkoord gaan en daarmee niet verkopen (dan kost het me de rekening van de taxateur, verder niets), of (2) een contra-taxatie aanvragen.

Als ik voor (2) kies, mag ik zelf een taxateur aanwijzen die op mijn kosten de waardebepaling doet, inachtnemende de vrije marktwaarde, korting, waardeontwikkeling, en waardevermeerdering door aanpassingen.
Deze taxaties worden met elkaar vergeleken door de twee taxateurs.
Als de taxateur van de wbv de hoogste waarde heeft bepaald, geldt die; als mijn taxateur de hoogste waarde heeft bepaald, gaan de taxateurs onderling in overleg of ze het samen eens kunnen worden.
Lukt dat niet, dan wijzen ze samen een derde taxateur aan die het geschil moet beslechten.
In dat laatste geval moet ik nog de helft van de taxatiekosten van de derde taxateur betalen.
Aangezien een taxatie een paar honderd euro kost is het vrijwel altijd de moeite waard om een contrataxatie te laten doen als het aanbod tegenvalt.
Hoe dan ook heb ik altijd het recht om van verkoop af te zien als er een bod voor terugkopen ligt.

Wat ik hierboven schets is dus ook opgenomen in de koopakte.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')