abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 november 2014 @ 13:06:20 #76
241662 Jian
Well, well, well
pi_146211899
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:03 schreef Gert het volgende:

[..]

Oké. Dat "uit principe" argument snap ik, en is m.i op zich ook wel valide.
Het keurslijf-argument vind ik dan weer te dik aangezet, omdat je er voor die kwalificatie ook daadwerkelijk hinder van zou moeten ondervinden en dat is volgens mij niet zo.
Bovendien: is het handhaven van andere regels (zwaaien etc) dan géén keurslijf, en het tegengaan van meer dan drie kaap-acties per dag wel?

Maar goed, we broeden er nog wel even op. Die rooie is ook nog niet 100% overtuigd, die zei: waarom flikkeren we de top 3 kapers er niet gewoon voorgoed af, klaar, slotje. 8-) O+
_O- my girl O+
  † In Memoriam † zondag 2 november 2014 @ 13:30:06 #77
316829 Miek37
Joezi is een baas!
pi_146212490
Het gaat nergens over, open gewoon als je dat zo graag wilt, klaaaaaaaar! :Y
pi_146213564
Wat mij tegenstaat in dit hele verhaal is, dat als je hier dus iets gedaan wil krijgen, je zo veel mogelijk TR's moet aanmaken. De hardste schreeuwers krijgen het meest gedaan.
Ik erger me soms ook dood aan sommige dingen maar ga er altijd van uit dat de MOD's de capaciteit/visie bezitten om in te grijpen als mensen te ver gaan.
En waarom wordt er hier met (een beperkt aantal) users overlegd door MOD's welke regels in te voeren? Zelfs deze users hebben verschillende meningen. Als je regels wil waar de meerderheid voor is, moet je alle users daarbij betrekken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † zondag 2 november 2014 @ 14:21:50 #79
137949 Disana
pi_146213735
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:15 schreef Kijkertje het volgende:

En waarom wordt er hier met (een beperkt aantal) users overlegd door MOD's welke regels in te voeren? Zelfs deze users hebben verschillende meningen. Als je regels wil waar de meerderheid voor is, moet je alle users daarbij betrekken.
Iedereen kan hier meelezen en -schrijven.
pi_146213800
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Iedereen kan hier meelezen en -schrijven.
Dat kan maar in de praktijk gebeurt dat niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † zondag 2 november 2014 @ 14:25:02 #81
137949 Disana
pi_146213827
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat kan maar in de praktijk gebeurt dat niet.
Ja, en? Wou je nóg een topic starten over deze kwestie, dat dan weer niet door iedereen wordt gelezen?
  zondag 2 november 2014 @ 14:25:49 #82
138448 PeZu
Suspended animation
pi_146213858
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat kan maar in de praktijk gebeurt dat niet.
dus? Beetje opletten in het juiste topic ipv alleen op de tr knop rammen dan ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 2 november 2014 @ 14:26:21 #83
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_146213879
Stuur de huilies een week op vakantie, allemaal... ik wordt er doodmoe van....
Typisch weer gezeik om niks... waar gaat dit eigenlijk over?
Onterecht een TR gemaakt? Ga maar een weekje ergens anders spelen en neem je rooibosthee en koekjes a.u.b. mee!
pi_146213935
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, en? Wou je nóg een topic starten over deze kwestie, dat dan weer niet door iedereen wordt gelezen?
Nee ik zou het liefst zien dat de MOD's zelf met een visie komen. Daarna kun je dan aan de users uitleggen waarom ze de regels die daarbij horen ingevoerd hebben en die dan ook handhaven.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 14:31:37 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_146214050
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat kan maar in de praktijk gebeurt dat niet.
FOK! is geen democratie, maar soms is het gewoon wel oké om even te sparren toch? :)
Er werd gisteren weer geklaagd over topic-kaperij en daar ontspon zich deze discussie uit. Users die geïnteresserd zijn in het reilen en zeilen van dit forum weten Feedback echt wel te vinden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 14:34:38 #86
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_146214155
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:26 schreef Ygritte het volgende:
Stuur de huilies een week op vakantie, allemaal... ik wordt er doodmoe van....
Typisch weer gezeik om niks... waar gaat dit eigenlijk over?
Onterecht een TR gemaakt? Ga maar een weekje ergens anders spelen en neem je rooibosthee en koekjes a.u.b. mee!
Als we "zeikers" zouden gaan bannen, dan wordt het een slagveld. Of bedoel je alleen de users die jij zeikers vindt? ;)
Ja hè! :P
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_146214199
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:31 schreef Gert het volgende:

[..]

FOK! is geen democratie, maar soms is het gewoon wel oké om even te sparren toch? :)
Er werd gisteren weer geklaagd over topic-kaperij en daar ontspon zich deze discussie uit. Users die geïnteresserd zijn in het reilen en zeilen van dit forum weten Feedback echt wel te vinden.
Maar dat blijft een beperkt/elitair groepje en of je wil of niet jij als MOD wordt daar door beinvloedt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 2 november 2014 @ 14:38:44 #88
337644 rico80
Mootjeshakker
pi_146214261
Dat hele topickaap gedoe is gisteren een beetje ontsproten uit die OP aanpassing. Er is nu niet duidelijk wie over de OP gaat. Of nou ja, dat zijn natuurlijk de mods maar 1 user heeft zich dat soort van toegeëigend. Naar mijn idee mag zo'n OP best wat variabeler als het niet over de top is en juist heel actueel. Concreet voorbeeld was nu die penguin OP maar in de toekomst kan ik me zomaar een ludiek sinterklaas OP voorstellen met de bewoners als Piet, of een Kerst OP, etc etc. Het moet uiteraard geen kermisattractie worden maar af en toe moet zo iets kunnen. Dat maakt zo'n COS dan juist uniek lijkt mij.

Wat wordt het protocol om zo iets door te voeren wat dan ook gewoon bindend is als een mod daar een klap op geeft. En dus niet dat 1 user het op eigen houtje onmogelijk maakt om ook maar enige vorm van initiatief te tonen.

Zo'n discussie als nu gaat nergens over en heeft niemand trek in, maar dat die discussie nog een keer gaat komen, dat lijkt me duidelijk
FHRITP
All Your Base Are Belong To Us
  † In Memoriam † zondag 2 november 2014 @ 14:40:49 #89
137949 Disana
pi_146214318
Ik vind het leuk hoor, als er wat gekkigheid met de OP wordt uitgehaald. Waar ik wel een probleem mee heb is treiteren en trollen om andere users dwars te zitten of je gelijk te halen; en dat is meermaals gebeurd.
pi_146214333
En dan lees je hier mee.
Met het besef dat dit echt volwassen mensen zijn die overstuur reageren over topics kapen en Op's die wel al dan niet veranderd mogen worden.
Dat is best hilarisch.
  zondag 2 november 2014 @ 14:41:33 #91
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_146214342
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 14:34 schreef Gert het volgende:

[..]

Als we "zeikers" zouden gaan bannen, dan wordt het een slagveld. Of bedoel je alleen de users die jij zeikers vindt? ;)
Ja hè! :P
Lijkt me wel eens goed dat slagveld :P ..... Ik krijg niet de indruk dat ik enkel en alleen uit mijzelf spreek. Er gaat hier de laatste tijd grondig iets scheef. Als je maar hard genoeg roept wordt er kennelijk geluisterd. Vooral heel veel schelden en wijzen naar iemand anders. Degene die ageert mag buitenspelen. Doe eens wat aan die eerste groep i.p.v. die laatste....
  zondag 2 november 2014 @ 14:41:52 #92
337644 rico80
Mootjeshakker
pi_146214354
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 14:41 schreef Laysa het volgende:
En dan lees je hier mee.
Met het besef dat dit echt volwassen mensen zijn die overstuur reageren over topics kapen en Op's die wel al dan niet veranderd mogen worden.
Dat is best hilarisch.
Ik vind het om te janken eerlijk gezegd.
FHRITP
All Your Base Are Belong To Us
pi_146214371
je moet proberen de zonnige kant ervan in te zien
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 14:45:36 #94
184769 crew  Deisyy
pi_146214468
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 14:41 schreef Laysa het volgende:
En dan lees je hier mee.
Met het besef dat dit echt volwassen mensen zijn die overstuur reageren over topics kapen en Op's die wel al dan niet veranderd mogen worden.
Dat is best hilarisch.
Echt hè, ik zei dat gisteren ook al, maar nu moeten er gekaapte topics geteld gaan worden 8)7
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_146214549
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 14:38 schreef rico80 het volgende:
Dat hele topickaap gedoe is gisteren een beetje ontsproten uit die OP aanpassing. Er is nu niet duidelijk wie over de OP gaat. Of nou ja, dat zijn natuurlijk de mods maar 1 user heeft zich dat soort van toegeëigend. Naar mijn idee mag zo'n OP best wat variabeler als het niet over de top is en juist heel actueel. Concreet voorbeeld was nu die penguin OP maar in de toekomst kan ik me zomaar een ludiek sinterklaas OP voorstellen met de bewoners als Piet, of een Kerst OP, etc etc. Het moet uiteraard geen kermisattractie worden maar af en toe moet zo iets kunnen. Dat maakt zo'n COS dan juist uniek lijkt mij.

Wat wordt het protocol om zo iets door te voeren wat dan ook gewoon bindend is als een mod daar een klap op geeft. En dus niet dat 1 user het op eigen houtje onmogelijk maakt om ook maar enige vorm van initiatief te tonen.

Zo'n discussie als nu gaat nergens over en heeft niemand trek in, maar dat die discussie nog een keer gaat komen, dat lijkt me duidelijk
Ik heb de discussie gevolgd en het gaat mij ook helemaal niet om het "topic-kapen". Dat zal me worst wezen en het was me voor deze discussie niet eens opgevallen dat het zo'n issue was _O-
Ik vond je pinguins in die OP prachtig! Erg creatief en bovendien on-topic *O* Flexibiliteit moet er bij een MOD dus altijd zijn om van een eventuele regel af te wijken. Zoals Gert terecht zegt: FOK! is geen democratie. Als MOD mag je sommige dingen toelaten en andere dingen verbieden. Je moet er wel een goed verhaal bij hebben natuurlijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 2 november 2014 @ 15:08:14 #96
337644 rico80
Mootjeshakker
pi_146215345
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb de discussie gevolgd en het gaat mij ook helemaal niet om het "topic-kapen". Dat zal me worst wezen en het was me voor deze discussie niet eens opgevallen dat het zo'n issue was _O-
Ik vond je pinguins in die OP prachtig! Erg creatief en bovendien on-topic *O* Flexibiliteit moet er bij een MOD dus altijd zijn om van een eventuele regel af te wijken. Zoals Gert terecht zegt: FOK! is geen democratie. Als MOD mag je sommige dingen toelaten en andere dingen verbieden. Je moet er wel een goed verhaal bij hebben natuurlijk.
Een mod hoeft nergens een goed verhaal bij te hebben wat mij betreft. Gezond verstand is voldoende lijkt mij. Wat meer met de zweep erover zou al genoeg zijn. Die OP bijv is al een keer door DKUp teruggedraaid naar de penguin OP, waarna het doodleuk wéér teruggezet is. Men heeft gewoon schijt aan de mods lijkt het wel. Gewoon kort houden dat tuig, dan is het gelazer zo afgelopen.

Ook dat continue gezeik in de COS dat de mods partijdig zijn mag wat mij betreft direct afgestraft worden. Het ondermijnt de mods. Niet eens met een beslissing van een mod? Ga naar de FB. Toch zeiken over een mod in de cos? Een paar dagen vakantie.
FHRITP
All Your Base Are Belong To Us
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 15:12:42 #97
388664 crew  Dotteke
pi_146215587
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 14:41 schreef Laysa het volgende:
En dan lees je hier mee.
Met het besef dat dit echt volwassen mensen zijn die overstuur reageren over topics kapen en Op's die wel al dan niet veranderd mogen worden.
Dat is best hilarisch.
Ja toch, ik lees ook mee en denk waar gaat het over.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Admin zondag 2 november 2014 @ 15:15:42 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146215730
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 14:38 schreef rico80 het volgende:
Dat hele topickaap gedoe is gisteren een beetje ontsproten uit die OP aanpassing. Er is nu niet duidelijk wie over de OP gaat. Of nou ja, dat zijn natuurlijk de mods maar 1 user heeft zich dat soort van toegeëigend. Naar mijn idee mag zo'n OP best wat variabeler als het niet over de top is en juist heel actueel. Concreet voorbeeld was nu die penguin OP maar in de toekomst kan ik me zomaar een ludiek sinterklaas OP voorstellen met de bewoners als Piet, of een Kerst OP, etc etc. Het moet uiteraard geen kermisattractie worden maar af en toe moet zo iets kunnen. Dat maakt zo'n COS dan juist uniek lijkt mij.

Wat wordt het protocol om zo iets door te voeren wat dan ook gewoon bindend is als een mod daar een klap op geeft. En dus niet dat 1 user het op eigen houtje onmogelijk maakt om ook maar enige vorm van initiatief te tonen.

Zo'n discussie als nu gaat nergens over en heeft niemand trek in, maar dat die discussie nog een keer gaat komen, dat lijkt me duidelijk
Bovenstaande ben ik het mee eens, gewoon, iets anders doen, komop we zijn FOK!.

Maaaaaaaaaaaaaaaaarrr ga je dit in regels zetten dan is er geheid wel weer iemand die net dat ene zinnetje mist, of dat er nog bij wil of daar een gaatje ziet waarop weer 6 topics over volgeluld kan worden.
Da's ook niks.
We zijn allemaal lichtelijk gestoord dus mooie OP's moeten kunnen, soms komt het niet uit ( zie van de week snachts)

In het heeeeel kort

Regel 1
Is de OP top, blijft ie lekker even staan.
Istie kut gaat ie weg.

Regel 2
Topickapen,
als we merken dat er echt constant op gejaagd wordt dan is het even koelkast voor die user.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 15:15:58 #99
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_146215741
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:41 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
/422382]Ygritte[/url] het volgende:


[..]

Lijkt me wel eens goed dat slagveld :P ..... Ik krijg niet de indruk dat ik enkel en alleen uit mijzelf spreek. Er gaat hier de laatste tijd grondig iets scheef. Als je maar hard genoeg roept wordt er kennelijk geluisterd. Vooral heel veel schelden en wijzen naar iemand anders. Degene die ageert mag buitenspelen. Doe eens wat aan die eerste groep i.p.v. die laatste....
"Degene die ageert mag buitenspelen"... Alleen Jian heeft onlangs een ban gehad die enigszins met ageren te maken heeft. Verder niemand. Dus de suggestie die je wekt dat je geband wordt wanneer je kritiek hebt, vind ik zwaar overtrokken.

En verder: zullen we gewoon eens even kijken hoe het gaat met een nieuwe mod erbij die een echte COS-diehard is (en bovendien, oh joy, geen Isa-fan)? :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Admin zondag 2 november 2014 @ 15:16:43 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146215768
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:15 schreef Gert het volgende:

[..]

"Degene die ageert mag buitenspelen"... Alleen Jian heeft onlangs een ban gehad die enigszins met ageren te maken heeft. Verder niemand. Dus de suggestie die je wekt dat je geband wordt wanneer je kritiek hebt, vind ik zwaar overtrokken.

En verder: zullen we gewoon eens even kijken hoe het met een mod erbij die een echte COS-diehard is (en bovendien, oh joy, geen Isa-fan)? :)
Ik ga van de week echt nog eens alle TT's in iets Isa-achtigs veranderen O~) O~) O~)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')