abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146338742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Oke, goed om te weten! Ik denk dat ik de route wel aardig doorheb (streetview ftw! :p).
Nu nog die automaat onder de knie krijgen, en dan komt het wel goed denk ik :o

Bij een automaat zit de handrem toch ergens beneden (links, bijna tegen de buitenwand aan?), en verder in zn "D" om te rijden en "P" om stil te zetten - of mis ik nog iets?
P alleen bij parkeren. Als je de mercedes heb is de handrem erop een pedaal linksonder en handrem af een hendel linksboven.

De rem van die mercedes is trouwens echt enorm gevoelig. Echt heel ligt drukken in het begin. Voorderest vergeet niet over de schouder te kijken op de snelweg, vinden ze wel fijn en twee handen aan het stuur, ook in de bochten. Succes!:)
pi_146338907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:17 schreef Calomaris het volgende:

[..]

P alleen bij parkeren. Als je de mercedes heb is de handrem erop een pedaal linksonder en handrem af een hendel linksboven.

De rem van die mercedes is trouwens echt enorm gevoelig. Echt heel ligt drukken in het begin. Voorderest vergeet niet over de schouder te kijken op de snelweg, vinden ze wel fijn en twee handen aan het stuur, ook in de bochten. Succes!:)
Dus dezelfde hendel (naar beneden voor erop, naar boven voor eraf) of twee verschillende hendels; eentje boven (voor eraf) eentje beneden (voor erop?). Sorry voor de vragen - maar hoop morgen zo soepeltjes mogelijk door de sollicitatie te stromen :p
pi_146339098
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef yosander het volgende:

[..]

Onze roadtrip auto, een Chevy uit 2001, had inderdaad een pedaal helemaal links voor de handrem. In nieuwere automaten ben ik alleen nog maar knopjes tegengekomen (in de buurt van de pook).
Kan ook een voetpedaal als "handrem" zijn, Toyota Prius bijvoorbeeld. En volgens mij had ik een Polo met een gewone ouderwetse handrem in het midden. Ik vind zo'n elektronische handrem maar niks :P Het maakt bij sommige merken zo'n vies geluid, ergens vanuit de achterkant van de auto een soort mechanisch aangespannen scheetje.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Oke, goed om te weten! Ik denk dat ik de route wel aardig doorheb (streetview ftw! :p).
Nu nog die automaat onder de knie krijgen, en dan komt het wel goed denk ik :o

Bij een automaat zit de handrem toch ergens beneden (links, bijna tegen de buitenwand aan?), en verder in zn "D" om te rijden en "P" om stil te zetten - of mis ik nog iets?
Nog nooit automaat gereden overigens of wilde je alleen zeker weten hoe het zit bij die sollicitatie-auto's?
pi_146339165
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Kan ook een voetpedaal als "handrem" zijn, Toyota Prius bijvoorbeeld. En volgens mij had ik een Polo met een gewone ouderwetse handrem in het midden. Ik vind zo'n elektronische handrem maar niks :P Het maakt bij sommige merken zo'n vies geluid, ergens vanuit de achterkant van de auto een soort mechanisch aangespannen scheetje.
Ja zo'n voetpedaal bedoelde ik inderdaad. Ik vind die elektronische dingen ook niks, weet nooit of die omhoog of omlaag moet en soms gaat die shit automatisch :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_146339230
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef yosander het volgende:

[..]

Ja zo'n voetpedaal bedoelde ik inderdaad. Ik vind die elektronische dingen ook niks, weet nooit of die omhoog of omlaag moet en soms gaat die shit automatisch :')
Oh ja je zei inderdaad pedaal, stom. En ik zit ook altijd flink te kutten met die knopjes. Tegen de derde poging aan is het meestal wel gelukt.
pi_146339312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:23 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Dus dezelfde hendel (naar beneden voor erop, naar boven voor eraf) of twee verschillende hendels; eentje boven (voor eraf) eentje beneden (voor erop?). Sorry voor de vragen - maar hoop morgen zo soepeltjes mogelijk door de sollicitatie te stromen :p
Het tweede, twee verschillende hendels. Maar zulke dingen gaat het totaal niet om. dit laat hij je gewoon zien. Het gaat erom dat je veilig en rustig door het verkeer kan. Zonder dat degene op de achterbank zn koffie in zn gezicht ligt zegmaar.

En joh dat is toch een van de redenen van dit topic :)?
pi_146339397
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:34 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oh ja je zei inderdaad pedaal, stom. En ik zit ook altijd flink te kutten met die knopjes. Tegen de derde poging aan is het meestal wel gelukt.
Inderdaad _O-, geef mij daarom maar gewoon een ouderwetse handrem.
Kun je tenminste ook nog een beetje leuk bochten maken :D

Spoiler: bovenstaand bericht geeft niet de realiteit weer :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_146339515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Calomaris het volgende:

[..]

Het tweede, twee verschillende hendels. Maar zulke dingen gaat het totaal niet om. dit laat hij je gewoon zien. Het gaat erom dat je veilig en rustig door het verkeer kan. Zonder dat degene op de achterbank zn koffie in zn gezicht ligt zegmaar.

En joh dat is toch een van de redenen van dit topic :)?
Als hij nog nooit automaat heeft gereden kunnen we beter vertellen dat hij zijn linkervoet niet moet gebruiken, anders komt die koffie in de bestuurder zijn nek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146339545
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

[..]

Nog nooit automaat gereden overigens of wilde je alleen zeker weten hoe het zit bij die sollicitatie-auto's?
Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.) Had dit telefonisch ook aangegeven, maar goed. Gassen en remmen is inprinciepe natuurlijk makkelijker dan wanneer je ook moet schakelen.

"Rustig en comfortabel" qua rijstijl = 110 op de rechterstrook kachelen, of (indien rustig en comfortabel mogelijk) ook 120 links?

Edit @ hierboven: Ohhboy ;') (Zal ik maar vast IJskoffie meenemen dan?) Ik zal er op letten links niks te laten doen, thx voor de tip!
pi_146339675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.) Had dit telefonisch ook aangegeven, maar goed. Gassen en remmen is inprinciepe natuurlijk makkelijker dan wanneer je ook moet schakelen.

"Rustig en comfortabel" qua rijstijl = 110 op de rechterstrook kachelen, of (indien rustig en comfortabel mogelijk) ook 120 links?
120 links maar wel rustig, niet volgas optrekken en gassen. Btw alles bij breda is 130 bijna dus je zult ook dat stukje wss 130 ff moeten gassen ;)

Gast waar ik samen mee solliciteerde reed bijvoorbeeld dit hele stuk 80 achter een vrachtwagen bij 130. Werkt niet echt in je voordeel..
pi_146339773
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Als hij nog nooit automaat heeft gereden kunnen we beter vertellen dat hij zijn linkervoet niet moet gebruiken, anders komt die koffie in de bestuurder zijn nek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus, je linkervoet is ingesteld om een pedaal volledig in te trappen waar je rechtervoet subtiel met de pedaaltjes om gaat. Linkervoet bij een automaat dus NIET gebruiken. (Beter te vaak dan te weinig zeggen)

Verder moet je de voet op de rem drukken, auto starten, de pook naar je toe trekken (bij Mercedes moet je dan ook een paar hoekjes om) en dan de voet van de rem en rustig gas geven.

Edit: een klant wil uiteindelijk ook dat je soepel maar vlot door rijdt, ga dus niet onder de max snelheid zitten maar ook niet te hard dat je een boete krijgt. Bij 120km/h houdt ik meestal zo'n 127km/h aan, dan zit je nog aardig veilig.
pi_146339858
Automaat moet je ook iets harder remmen, of iets eerder je eerste keer. Als je rem loslaat, zal de auto ook gaan rollen.
Nee, toch niet
pi_146339870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.)

Ik zal er op letten links niks te laten doen, thx voor de tip!
Een automaat zal ook niet starten zonder dat jij de voetrem intrapt. Is een startbeveiliging. Dus je start de auto met je voet op de normale rem en houdt je voet vast, en schakelt hem in zijn D of R; meeste automaten komen nu vanzelf in beweging op een heel rustig vaartje, dus als zonder dat jij het gas intrapt.

edit: misschien moet er een kort uitlegje in de openingspost over het gebruik van een automaat of een link naar een goede bondige uitleg elders op internet zodat mensen daar naar verwezen kunnen worden? Al vind ik het niet erg om uit te leggen want als ik iets fout zeg kunnen mensen me er ook op corrigeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door pfefferkatze op 05-11-2014 19:20:50 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 19:02:30 #114
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146340391
En alle verschillende soorten handremmen en achteruitversnellingvergrendelingen per merk opgesomd _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146340466
Handrem niet gebruiken bij automaat. Gewoon de P is voldoende.
Nee.
pi_146340554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:02 schreef Fiorano het volgende:
En alle verschillende soorten handremmen en achteruitversnellingvergrendelingen per merk opgesomd _O_
Vergeet alle verschillende soorten startmethodes niet... :')
pi_146340556
Het beste is vantevoren in een automaat rijden, je kent vast wel iemand die je een paar rondjes op een industrieterrein laat rijden.

Je krijgt namelijk gegarandeerd een keer dat je linkervoet toch de lucht in gaat om te ontkoppelen. Vooral als je even rijdt en er niet meer op let sluipt zo'n foutje er wel eens in.
pi_146340583
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Een automaat zal ook niet starten zonder dat jij de voetrem intrapt. Is een startbeveiliging. Dus je start de auto met je voet op de normale rem en houdt je voet vast, en schakelt hem in zijn D of R; meeste automaten komen nu vanzelf in beweging op een heel rustig vaartje, dus als zonder dat jij het gas intrapt.

edit: misschien moet er een kort uitlegje over het gebruik van een automaat of een link naar een goede bondige uitleg elders op internet zodat mensen daar naar verwezen kunnen worden? Al vind ik het niet erg om uit te leggen want als ik iets fout zeg kunnen mensen me er ook op corrigeren.
Ik was al aan het kijken. Kwam dit tegen: www.wikihow.com/Drive-a-Car-With-an-Automatic-Transmission
En de MB 500S van hun heeft dus twee hendeltjes, beneden intrappen voor handrem eraf (- en boven) P voor erop?

Edit: Ja, bedacht ik me ook dat dat eigenlijk het handigste is. Helaas is dat praktisch niet echt meer te doen, de sollicitatie is morgen al. Maar ik denk dat het wel moet lukken, ik ken de route - zet mn linkervoet gewoon ver naar achter en dan voorzichtig met die rem omspringen (had in mn eigen VW Vento van 100 jaar oud een lekker sponzige/diepe rem - dus dat beloofd wat).
pi_146340773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:45 schreef Calomaris het volgende:

[..]

120 links maar wel rustig, niet volgas optrekken en gassen. Btw alles bij breda is 130 bijna dus je zult ook dat stukje wss 130 ff moeten gassen ;)

Gast waar ik samen mee solliciteerde reed bijvoorbeeld dit hele stuk 80 achter een vrachtwagen bij 130. Werkt niet echt in je voordeel..
Alleen de A16 en de A59 bij Breda zijn 130. De A27 en de A58 zijn 120 kilometer. Dan heb je ook nog eens de Noordelijke Ringweg waar je 70 mag. En nog een soort van zuidelijke ringweg waar je 50 en op sommige stukken 70 mag.
pi_146340995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:10 schreef Drilboor het volgende:

[..]

Alleen de A16 en de A59 bij Breda zijn 130. De A27 en de A58 zijn 120 kilometer. Dan heb je ook nog eens de Noordelijke Ringweg waar je 70 mag. En nog een soort van zuidelijke ringweg waar je 50 en op sommige stukken 70 mag.
Mja ik bedoelde ik eigenlijk alleen snelwegen. en A27 wist ik niet, bedoelde voornamelijk A16. Begreep van de instructeur dat meeste routes om de reden om te zien of je door kan karren over de A16 gaan :)
  woensdag 5 november 2014 @ 19:47:48 #121
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146342570
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:06 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Vergeet alle verschillende soorten startmethodes niet... :')
En methodes om de launchcontrol te activeren :D
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146342773
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:47 schreef Fiorano het volgende:

[..]

En methodes om de launchcontrol te activeren :D
En het volledig deactiveren van ESP/TCS systemen
pi_146350190
Rzr101, succes dan. Het zal wel goed komen :) Ze zien volgens mij sowieso wel veel door de vingers omdat de sollicitanten zenuwachtig zijn, en ze anders hun eigen tijd verdaan hebben. Of je moet er echt niks van bakken natuurlijk :X

Morgen trouwens eerst om 9 uur een Postbus van Breda-Oosterhout (aan de telefoon werd mij verteld dat er heel veel hikers naartoe moesten, toevallig iemand van hier :@?)
Daarna ritten rijden voor ABC met een andere hiker.
pi_146358844
Helaas, m'n tweede ritje, een gloednieuwe Fiat 500 is geannuleerd. Hopen op nog wat anders straks, nu onderweg naar het ophaaladres in Grunn :)
pi_146361536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:14 schreef underground1009 het volgende:
Helaas, m'n tweede ritje, een gloednieuwe Fiat 500 is geannuleerd. Hopen op nog wat anders straks, nu onderweg naar het ophaaladres in Grunn :)
Helaas?! In die bak rijd je echt niet voor je lol hoor.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')