P alleen bij parkeren. Als je de mercedes heb is de handrem erop een pedaal linksonder en handrem af een hendel linksboven.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Oke, goed om te weten! Ik denk dat ik de route wel aardig doorheb (streetview ftw! :p).
Nu nog die automaat onder de knie krijgen, en dan komt het wel goed denk ik
Bij een automaat zit de handrem toch ergens beneden (links, bijna tegen de buitenwand aan?), en verder in zn "D" om te rijden en "P" om stil te zetten - of mis ik nog iets?
Dus dezelfde hendel (naar beneden voor erop, naar boven voor eraf) of twee verschillende hendels; eentje boven (voor eraf) eentje beneden (voor erop?). Sorry voor de vragen - maar hoop morgen zo soepeltjes mogelijk door de sollicitatie te stromen :pquote:Op woensdag 5 november 2014 18:17 schreef Calomaris het volgende:
[..]
P alleen bij parkeren. Als je de mercedes heb is de handrem erop een pedaal linksonder en handrem af een hendel linksboven.
De rem van die mercedes is trouwens echt enorm gevoelig. Echt heel ligt drukken in het begin. Voorderest vergeet niet over de schouder te kijken op de snelweg, vinden ze wel fijn en twee handen aan het stuur, ook in de bochten. Succes!:)
Kan ook een voetpedaal als "handrem" zijn, Toyota Prius bijvoorbeeld. En volgens mij had ik een Polo met een gewone ouderwetse handrem in het midden. Ik vind zo'n elektronische handrem maar niks Het maakt bij sommige merken zo'n vies geluid, ergens vanuit de achterkant van de auto een soort mechanisch aangespannen scheetje.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:16 schreef yosander het volgende:
[..]
Onze roadtrip auto, een Chevy uit 2001, had inderdaad een pedaal helemaal links voor de handrem. In nieuwere automaten ben ik alleen nog maar knopjes tegengekomen (in de buurt van de pook).
Nog nooit automaat gereden overigens of wilde je alleen zeker weten hoe het zit bij die sollicitatie-auto's?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:13 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Oke, goed om te weten! Ik denk dat ik de route wel aardig doorheb (streetview ftw! :p).
Nu nog die automaat onder de knie krijgen, en dan komt het wel goed denk ik
Bij een automaat zit de handrem toch ergens beneden (links, bijna tegen de buitenwand aan?), en verder in zn "D" om te rijden en "P" om stil te zetten - of mis ik nog iets?
Ja zo'n voetpedaal bedoelde ik inderdaad. Ik vind die elektronische dingen ook niks, weet nooit of die omhoog of omlaag moet en soms gaat die shit automatischquote:Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Kan ook een voetpedaal als "handrem" zijn, Toyota Prius bijvoorbeeld. En volgens mij had ik een Polo met een gewone ouderwetse handrem in het midden. Ik vind zo'n elektronische handrem maar niks Het maakt bij sommige merken zo'n vies geluid, ergens vanuit de achterkant van de auto een soort mechanisch aangespannen scheetje.
Oh ja je zei inderdaad pedaal, stom. En ik zit ook altijd flink te kutten met die knopjes. Tegen de derde poging aan is het meestal wel gelukt.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:32 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja zo'n voetpedaal bedoelde ik inderdaad. Ik vind die elektronische dingen ook niks, weet nooit of die omhoog of omlaag moet en soms gaat die shit automatisch
Het tweede, twee verschillende hendels. Maar zulke dingen gaat het totaal niet om. dit laat hij je gewoon zien. Het gaat erom dat je veilig en rustig door het verkeer kan. Zonder dat degene op de achterbank zn koffie in zn gezicht ligt zegmaar.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:23 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Dus dezelfde hendel (naar beneden voor erop, naar boven voor eraf) of twee verschillende hendels; eentje boven (voor eraf) eentje beneden (voor erop?). Sorry voor de vragen - maar hoop morgen zo soepeltjes mogelijk door de sollicitatie te stromen :p
Inderdaad , geef mij daarom maar gewoon een ouderwetse handrem.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:34 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oh ja je zei inderdaad pedaal, stom. En ik zit ook altijd flink te kutten met die knopjes. Tegen de derde poging aan is het meestal wel gelukt.
Als hij nog nooit automaat heeft gereden kunnen we beter vertellen dat hij zijn linkervoet niet moet gebruiken, anders komt die koffie in de bestuurder zijn nek.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Calomaris het volgende:
[..]
Het tweede, twee verschillende hendels. Maar zulke dingen gaat het totaal niet om. dit laat hij je gewoon zien. Het gaat erom dat je veilig en rustig door het verkeer kan. Zonder dat degene op de achterbank zn koffie in zn gezicht ligt zegmaar.
En joh dat is toch een van de redenen van dit topic ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.) Had dit telefonisch ook aangegeven, maar goed. Gassen en remmen is inprinciepe natuurlijk makkelijker dan wanneer je ook moet schakelen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
[..]
Nog nooit automaat gereden overigens of wilde je alleen zeker weten hoe het zit bij die sollicitatie-auto's?
120 links maar wel rustig, niet volgas optrekken en gassen. Btw alles bij breda is 130 bijna dus je zult ook dat stukje wss 130 ff moeten gassenquote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.) Had dit telefonisch ook aangegeven, maar goed. Gassen en remmen is inprinciepe natuurlijk makkelijker dan wanneer je ook moet schakelen.
"Rustig en comfortabel" qua rijstijl = 110 op de rechterstrook kachelen, of (indien rustig en comfortabel mogelijk) ook 120 links?
quote:Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als hij nog nooit automaat heeft gereden kunnen we beter vertellen dat hij zijn linkervoet niet moet gebruiken, anders komt die koffie in de bestuurder zijn nek.Dit dus, je linkervoet is ingesteld om een pedaal volledig in te trappen waar je rechtervoet subtiel met de pedaaltjes om gaat. Linkervoet bij een automaat dus NIET gebruiken. (Beter te vaak dan te weinig zeggen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder moet je de voet op de rem drukken, auto starten, de pook naar je toe trekken (bij Mercedes moet je dan ook een paar hoekjes om) en dan de voet van de rem en rustig gas geven.
Edit: een klant wil uiteindelijk ook dat je soepel maar vlot door rijdt, ga dus niet onder de max snelheid zitten maar ook niet te hard dat je een boete krijgt. Bij 120km/h houdt ik meestal zo'n 127km/h aan, dan zit je nog aardig veilig.
Een automaat zal ook niet starten zonder dat jij de voetrem intrapt. Is een startbeveiliging. Dus je start de auto met je voet op de normale rem en houdt je voet vast, en schakelt hem in zijn D of R; meeste automaten komen nu vanzelf in beweging op een heel rustig vaartje, dus als zonder dat jij het gas intrapt.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:42 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Nog nooit automaat gereden (als bestuurder dan ._.)
Ik zal er op letten links niks te laten doen, thx voor de tip!
Vergeet alle verschillende soorten startmethodes niet...quote:Op woensdag 5 november 2014 19:02 schreef Fiorano het volgende:
En alle verschillende soorten handremmen en achteruitversnellingvergrendelingen per merk opgesomd
Ik was al aan het kijken. Kwam dit tegen: www.wikihow.com/Drive-a-Car-With-an-Automatic-Transmissionquote:Op woensdag 5 november 2014 18:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Een automaat zal ook niet starten zonder dat jij de voetrem intrapt. Is een startbeveiliging. Dus je start de auto met je voet op de normale rem en houdt je voet vast, en schakelt hem in zijn D of R; meeste automaten komen nu vanzelf in beweging op een heel rustig vaartje, dus als zonder dat jij het gas intrapt.
edit: misschien moet er een kort uitlegje over het gebruik van een automaat of een link naar een goede bondige uitleg elders op internet zodat mensen daar naar verwezen kunnen worden? Al vind ik het niet erg om uit te leggen want als ik iets fout zeg kunnen mensen me er ook op corrigeren.
Alleen de A16 en de A59 bij Breda zijn 130. De A27 en de A58 zijn 120 kilometer. Dan heb je ook nog eens de Noordelijke Ringweg waar je 70 mag. En nog een soort van zuidelijke ringweg waar je 50 en op sommige stukken 70 mag.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:45 schreef Calomaris het volgende:
[..]
120 links maar wel rustig, niet volgas optrekken en gassen. Btw alles bij breda is 130 bijna dus je zult ook dat stukje wss 130 ff moeten gassen
Gast waar ik samen mee solliciteerde reed bijvoorbeeld dit hele stuk 80 achter een vrachtwagen bij 130. Werkt niet echt in je voordeel..
Mja ik bedoelde ik eigenlijk alleen snelwegen. en A27 wist ik niet, bedoelde voornamelijk A16. Begreep van de instructeur dat meeste routes om de reden om te zien of je door kan karren over de A16 gaanquote:Op woensdag 5 november 2014 19:10 schreef Drilboor het volgende:
[..]
Alleen de A16 en de A59 bij Breda zijn 130. De A27 en de A58 zijn 120 kilometer. Dan heb je ook nog eens de Noordelijke Ringweg waar je 70 mag. En nog een soort van zuidelijke ringweg waar je 50 en op sommige stukken 70 mag.
En methodes om de launchcontrol te activerenquote:Op woensdag 5 november 2014 19:06 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Vergeet alle verschillende soorten startmethodes niet...
En het volledig deactiveren van ESP/TCS systemenquote:Op woensdag 5 november 2014 19:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En methodes om de launchcontrol te activeren
Helaas?! In die bak rijd je echt niet voor je lol hoor.quote:Op donderdag 6 november 2014 09:14 schreef underground1009 het volgende:
Helaas, m'n tweede ritje, een gloednieuwe Fiat 500 is geannuleerd. Hopen op nog wat anders straks, nu onderweg naar het ophaaladres in Grunn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |