abonnement Unibet Coolblue
pi_146158201
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:37 schreef Geralt het volgende:
Keurig gedaan
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

En morgen.. een mooit P10.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:47:36 #77
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_146158599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:37 schreef Geralt het volgende:
Keurig gedaan
Netjes gereden en 31 rondes, toch weer iets van 170km.
pi_146159997
Tijden zijn ook totaal niet van belang. Meters maken is wat telt en hij heeft er weer een paar extra onder zn belt. Prima dagje dus voor Max.

Rest van het weekend loopt ie ook mee had ik begrepen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146160487
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
Tijden zijn ook totaal niet van belang. Meters maken is wat telt en hij heeft er weer een paar extra onder zn belt. Prima dagje dus voor Max.

Rest van het weekend loopt ie ook mee had ik begrepen :)
De hele week tot en met de volgende Grand Prix.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146160715
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
Tijden zijn ook totaal niet van belang. Meters maken is wat telt en hij heeft er weer een paar extra onder zn belt. Prima dagje dus voor Max.

Ja, is ook zo... Ik had het alleen wel tof gevonden als hij vandaag ook even iets stevigs had neergezet. Flink sneller dan z'n teammaat of zo.

Maar goed, geduld...
pi_146162243
http://m.gpupdate.net/nl/(...)-euro-boete-van-fia/

Max heeft al zijn zakgeld uitgegeven vanmiddag :-)
pi_146163057
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:35 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)-euro-boete-van-fia/

Max heeft al zijn zakgeld uitgegeven vanmiddag :-)
Whehehe _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:52:30 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_146165251
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:35 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)-euro-boete-van-fia/

Max heeft al zijn zakgeld uitgegeven vanmiddag :-)
Ach, met een loon waar velen hier jaloers van worden is dat een schijntje :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:59:44 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146165569
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ach, met een loon waar velen hier jaloers van worden is dat een schijntje :P
Wat gaat ie eigenlijk verdienen dan?
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_146165638
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:59 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Wat gaat ie eigenlijk verdienen dan?
Ik gok zo een 150.000 per jaar.

Al heb ik eigenlijk geen idee hoe dat gezien zijn leeftijd zit met kinderarbeid en een maximum wat ie mag verdienen ofzo :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146165950
Ik denk hetzelfde als Kvyat dit jaar: ¤250.000

Misschien ook n stukje betaald door zijn sponsors?
pi_146166134
Ow ik was in de veronderstelling dat beide heren van TR dit jaar 150K verdienden. Dan zit ik er 100K langs :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146166174
Gaat zo een salaris nog problemen opleveren of iets met de belastingdienst of iets gezien zijn leeftijd? Of is dat gewoon netjes aftikken en bijschrijven op zn rekening zonder verdere poeha? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146166859
http://www.tomorrownewsf1(...)-formula-1-2014-1682

Maar Max woont toch in België, officieel? Geen idee hoe dat gaat...
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:05:52 #90
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146168508
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:29 schreef JohnB52 het volgende:
Maar Max woont toch in België, officieel? Geen idee hoe dat gaat...
Denk dat de Nederlandse fiscus naast de pot piest. Neem aan dat zijn loonbelasting in Belgie betaald wordt of in Italie.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:11:08 #91
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146168775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:35 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)-euro-boete-van-fia/

Max heeft al zijn zakgeld uitgegeven vanmiddag :-)
Neem aan dat TR dat wel betaald. Gaat meestal met die boetes een coureur kan daar vaak niks aan doen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:57:31 #92
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146179349
staat achter gesloten deuren op de site van de telegraaf

quote:
Interview Franz Tost Toro Rosso-teambaas: geen zorgen overleeftijd Verstappen
Tost: 'Hype rond Max nog groter'

Frank Woestenburg
Hij is de Padre Familias van het F1-team Scuderia Toro Rosso. Franz Tost, Tiroler in Italiaanse dienst. Op zijn schouders rust de taak om jong talent klaar te stomen voor de overstap naar Red Bull Racing. Zijn jongste project heet Max Verstappen. Volgend seizoen vaste rijder bij Toro Rosso, gisteren op het circuit van Austin voor de tweede maal actief tijdens een vrije training. Ook Tost koestert hoge verwachtingen van de jongste aanwinst. „De hype rond Max zal alleen maar groter worden.”
Max Verstappen in gesprek met Franz Tost.
Max Verstappen in gesprek met Franz Tost.
Foto: Frits van Eldik
Met een mengeling van zelfspot en zelfkennis noemt Franz Tost zichzelf een normale man met een normale achtergrond. Als 17-jarige puber ging hij netjes naar school, woonde hij thuis bij zijn ouders in Trins, een klein bergdorpje in Tirol, en was hij lid van de plaatselijke atletiekclub. Tost was een puber als miljoenen anderen.
Zijn persoonlijke jeugdherinneringen staan in schril contrast met de huidige belevingswereld van Max Verstappen, die onder zijn supervisie de geschiedenis ingaat als de jongste debutant ooit in de Formule 1 en die sinds enkele maanden de wereld als zijn werkterrein heeft. Maar toch, zegt de teambaas van Scuderia Toro Rosso met een glimlach, bestaat er één overeenkomst tussen beiden: „Ik had op mijn 17e ook nog geen rijbewijs…”
Verder zijn er vooral verschillen. Waar Tost als autocoureur al vroeg zijn eigen beperkingen inzag en nooit hoger reikte dan de Formule 3, betekende die klasse voor Verstappen zijn eerste kennismaking met de autosport. De carrière van de één eindigde op het punt waar die van de ander begon. Nu, ruim een jaar na zijn officiële autosportdebuut, wordt Max Verstappen onder supervisie van Tost klaargestoomd voor het nieuwe seizoen. En hebben ze als tegenpolen van verschillende generaties ineens een gedeelde ambitie. Door de laatste krachtig samengevat in twee woorden: leren en presteren.
Als satellietteam van Red Bull Racing krijgt Tost voortdurend te maken met jong talent. Zijn opdracht is om hen verder te helpen in de wondere wereld van de Formule 1. In het verleden werkte hij met Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo, die beiden doorstroomden naar Red Bull. Dit seizoen worden de bolides van de Italiaanse renstal bestuurd door de Rus Daniil Kvyat en de Fransman Jean-Eric Vergne. Echter, nooit eerder kreeg hij de verantwoordelijkheid over een jongen van 17. Vrees voor een generatiekloof heeft Tost (58) niet. „De enige relatie die voor mij van belang is, is de relatie van een coureur met zijn gaspedaal.”
Tost staat in de paddock te boek als een rustige, innemende man. Maar wel een die als het nodig is bikkelhard uit de hoek kan komen. Zo ergerde hij zich de afgelopen maanden mateloos aan de discussie over de leeftijd van Verstappen. Zeker toen de kritiek op een gegeven moment zelfs vanuit de andere teams kwam. Want zouden zij niet hetzelfde hebben gehandeld als ze de mogelijkheid hadden gehad om iemand puur op basis van talent te beoordelen en niet de grootte van zijn sponsorportefeuille mee te laten wegen? De hypocrisie was hem een doorn in het oog.
Fel: „Die hele discussie is nonsens. Max voldoet aan alle eisen. Hij heeft de superlicentie verdiend, niet gekregen. En ja, hij is jong. Maar leeftijd is irrelevant. Het gaat om skills en speed, om kwaliteiten en snelheid. Je weet nooit of iemand klaar is voor de Formule 1. Zoiets blijkt achteraf pas. Maar Max is een uitzonderlijk talent. Dat ziet iedereen die verstand heeft van autosport.”
Daarnaast beschikt Verstappen voor een jongen van zijn leeftijd over onnoemelijk veel race-ervaring, benadrukt Tost. Hij noemt hem een product van de vierde kartgeneratie. „Eerst was er Alain Prost, die weinig kartte. Daarna kwam de tweede generatie, met jongens als Ayrton Senna en Michael Schumacher, die al iets meer een kartachtergrond had. De derde generatie, met Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Sebastian Vettel, zat nog vroeger en vaker in de kart. En Max is de aanvoerder van de vierde generatie, die vanaf zijn 4e in een kart heeft gewoond. Met andere woorden: hij heeft nu al twaalf, dertien jaar ervaring.”
De eerste kennismaking met Max Verstappen dateert van anderhalf jaar geleden in de F1-paddock op de Nürburgring toen hij aan de zijde van zijn vader Jos links en rechts werd geïntroduceerd. Tost en Verstappen kennen elkaar nog uit de tijd dat de laatste in 1994 zijn F1-debuut maakte bij Benetton met Michael Schumacher als teamgenoot en Tost daar een rol achter de schermen vervulde. „Wat ik me vooral herinner is dat Max een heel gedecideerde, volwassen indruk maakte.”
Een goede indruk van zijn kwaliteiten als coureur kreeg Tost dit seizoen, met name tijdens een regenrace op de Duitse Norisring waar hij zichzelf ten overstaan van afgevaardigden van Red Bull, onder wie Tost en Helmut Marko als eindverantwoordelijke van het Red Bull Junior Team, nadrukkelijk in de kijker reed. „Ik ken de Norisring. Een kort, lastig stratencircuit. De manier waarop Max daar reed, onder natte omstandigheden, was heel zelfverzekerd. Hij had in moeilijke situaties totale controle over de auto. Er zijn maar weinig mensen die dat hebben. Max was bij iedere doorkomst anderhalf tot twee seconden sneller, terwijl een rondje maar vijftig seconden duurt. Dat was zeer speciaal.”
Marko vergeleek Verstappen later met Formule 1-legende Ayrton Senna, in zijn tijd ook een fenomeen in de regen. Of dat soort opmerkingen niet voor een onrealistisch hoog verwachtingspatroon en onmenselijke druk zorgen? Tost, nuchter: „In de Formule 1 is altijd druk.” Dan: „Echte coureurs voelen geen druk. Die zijn volledig gefocust op hetgeen ze moeten doen. En dat geldt zeker voor Max.”
„Ik hou er persoonlijk niet van om mensen met elkaar te vergelijken. Max is Max, Vettel is Vettel en Senna was Senna. Ieder individu is uniek. Alleen achteraf kun je statistieken met elkaar vergelijken. Ik denk dat Helmut de vergelijking tussen Max en Senna op die manier heeft bedoeld. Senna had een kartachtergrond, was snel in de Formule 3 en opnieuw snel toen hij in een F1-auto mocht testen. Max heeft wat dat betreft dezelfde route afgelegd. En de rest zullen we zien.”
Tost werkte in zijn lange loopbaan in de autosport met een gevarieerde pluimage aan coureurs. Als werknemer bij Willi Weber, voorheen de manager van Michael Schumacher, kreeg hij uiteindelijk de opdracht mee om Ralf Schumacher via Japan naar de Formule 1 te leiden. In een later stadium had hij ook al de verantwoordelijkheid gekregen over een andere belofte, ene Tom Coronel.
„Tom had als coureur alle kwaliteiten om in de Formule 1 te slagen”, zegt Tost, die zelfs nog een test bij het F1-team van Arrows voor hem regelde. Van een definitieve overstap naar de koningsklasse kwam het nooit, wegens het ontbreken van voldoende sponsorgeld. Toch zorgt alleen de naam van Coronel standaard voor een glimlach rond de lippen bij Tost. „Buiten de monocoque is Tom een extravert persoon, die van het goede leven houdt. Met Tom in de buurt valt er altijd iets te lachen. Maar vergis je niet, als er geracet moet worden, is hij serieus en gefocust. Een professional in hart en nieren. Hij had goed in de Formule 1 gepast. En zeker ook qua karakter. Onze sport kan wel wat kleur op de wangen gebruiken.”
Met Max Verstappen heeft de Formule 1 er echter een fenomeen-in-wording bij, vervolgt Tost in één adem. Een ruwe diamant die hier en daar nog moet worden gepolijst.
„Hoe jonger en meer onervaren een coureur is, hoe meer werk en verantwoordelijkheid er op de schouders van het team komen te liggen. Het racen is één ding, het leven buiten de auto een ander. Ook bij Max zullen we moeten letten op zijn manier van leven, eten en trainen. En ook het mentale aspect is belangrijk. We moeten hem leren omgaan met media en het werken in een groot team met verschillende engineers. Dat is binnen een Formule 1-team gecompliceerder dan wat hij is gewend. En het racen zelf? Ach, dat is geen probleem.”
Scuderia Toro Rosso is een opleidingsteam en onderscheidt zich daarmee van alle andere teams in de paddock. Het houdt tegelijkertijd in dat coureurs tijd en ruimte krijgen om fouten te maken.
„Ik eis zelfs van Max dat hij fouten maakt. Dat hoort immers bij rijden op de limiet, bij het verleggen van grenzen. Fouten maken is onderdeel van het leerproces. Wanneer iemand van de baan spint of crasht, zul je mij nooit horen klagen. Sterker, daar kan ik zelfs van genieten.”
Ondanks de filosofie van het team verwacht Tost wel degelijk prestaties en schuwt hij het niet coureurs daarop af te rekenen. In het verleden deed hij dat onder meer met Scott Speed, Sebastien Bourdois en Jaime Alguersuari. Allen werden gewogen en te licht bevonden.
In de geschiedenis van het team werd er eenmaal, in 2008, een race gewonnen. Door Sebastian Vettel, die het seizoen erna prompt werd ingelijfd door Red Bull. „Wanneer een coureur promotie maakt naar Red Bull, zoals toen met Vettel, vorig jaar met Ricciardo en volgend jaar met Kvyat, denk je eerst: mamma mia, daar gaan we weer. Maar daarna besef ik dat dit nu eenmaal het lot is van een satellietteam.”
De overwinning van Vettel werd behaald in Monza, de thuisgrandprix van Toro Rosso. Tost noemt het één van zijn zoetste herinneringen. Maar meer mooie herinneringen zijn in de maak, voegt hij eraan toe. „De ambitie van het team is om races te winnen. Om succesvol te zijn.”
Als het aan hem ligt met Verstappen. Op zondag 15 maart 2015 zullen voor de Limburger voor de eerste keer de lichten op groen springen, op Albert Park in Melbourne.
„Max zal er klaar voor zijn. In ieder geval klaar om op hoog niveau te presteren en in de punten te rijden. Honderd procent klaar is nooit iemand. Zelfs wereldkampioenen leren nog iedere dag bij. Maar voor mij staat vast dat Max gaandeweg het seizoen progressie zal boeken. Ik heb begrepen dat er in Nederland al een ware hype is ontstaan rond Max. Ik kan iedereen geruststellen: die hype zal alleen maar groter worden.”

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_146179523
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:12 schreef Geralt het volgende:
Gaat zo een salaris nog problemen opleveren of iets met de belastingdienst of iets gezien zijn leeftijd? Of is dat gewoon netjes aftikken en bijschrijven op zn rekening zonder verdere poeha? :@
Waarom zou de hoogte van een salaris problemen opleveren? Het aantal uren oké, maar de hoogte van het salaris is natuurlijk totaal irrelevant voor regels m.b.t. leeftijden. Wat dacht jij dan dat je als 17-jarige niet meer mag verdienen dan een ton ofzo? Dat de rest voor de belastingdienst is...
pi_146181390
quote:
Ik heb begrepen dat er in Nederland al een ware hype is ontstaan rond Max. Ik kan iedereen geruststellen: die hype zal alleen maar groter worden.”
Dat denk ik ook wel. _O_

Mooi om te zien. De kortbije GP's zullen wel druk bezocht gaan worden komend jaar gok ik zomaar.

Plus die ouwere generatie die destijds erg kon genieten van zn pa sluit natuurlijk ook hier gewoon weer vrolijk bij. En hopelijk een hoop nieuwe jonge fans. Altijd goed voor de Nederlandse autosport. Hoe meer fans hoe beter.

Nou en dan GVD ook wellicht nog een zitje volgend jaar en huppakee *O*

Mooie tijden dit. w/ w/ w/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146183238
Is dit wat voor de OP?

Resultaten 2014
Florida Winter Series
12 races, 2 overwinningen, 3 pole positions, 5 podiums

Team: Motopark-Volkswagen - Winnaar Masters of Formula 3

Team: Van Amersfoort Racing-Volkswagen
Derde in het Formula 3 Kampioenschap
33 races, 411 punten, 10 overwinningen, 7 pole positions, 16 podiums

Team: Scuderia Toro Rosso-Renault, Testrijder
- GP Japan, Suzuka - 12de tijd
- GP Verenigde Staten, Austin - 10de tijd
  zondag 2 november 2014 @ 12:42:37 #96
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_146211312
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_146227499
Max rijdt nu met #38 omdat dat moet, volgend jaar gaat hij met een ander nummer rijden, dat wel in de buurt van de 38 ligt.

Bron: interview net op Sport1.
pi_146277691
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:51:12 #99
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146402591
Resultaten van de eerste vrije training zojuist:



Slechts een tiende langzamer dan Kvyat ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_146403506
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:51 schreef Rossdale het volgende:
Resultaten van de eerste vrije training zojuist:

[ afbeelding ]

Slechts een tiende langzamer dan Kvyat ^O^
WOW
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')