abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 november 2014 @ 13:43:54 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146366257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Op deze manier kun je elk virus/malware/hijacker bagatelliseren. Besmettingspercentage van andere OS'en is dan ook te verwaarlozen (volgens mij heeft OSX nog steeds het record qua besmettingspercentage door een virus).
Dat lijkt me sterk aangezien er geen real life virus voor OSX is. Vulnerability != virus

quote:
Feit blijft dat je op praktisch elk modern OS goed je best moet doen om besmet te raken en je niet automatisch meer kunt stellen.
Het ligt ook aan de irritatiefactor van beveiligingsmechanismen. Die is op windows veel hoger (UAC die om de haverklap om toestemming vraagt omdat alles wat ook maar een beetje invloed heeft volledig root toegang moet hebben) dan op OSX.

Daardoor zijn mensen sneller geneigd op 'ja' te klikken. Als een applicatie op OSX een root password nodig heeft is dat een uitzondering, en valt dus op.

quote:
Zoals je hier kunt zien is er niet 1 echt veilig te noemen
http://www.gfi.com/blog/r(...)pplications-in-2013/
Och. 'Most targeted OS' is wel veel zeggend
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 november 2014 @ 15:52:52 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146374741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk aangezien er geen real life virus voor OSX is. Vulnerability != virus
Flashback bijvoorbeeld

[..]

quote:
Het ligt ook aan de irritatiefactor van beveiligingsmechanismen. Die is op windows veel hoger (UAC die om de haverklap om toestemming vraagt omdat alles wat ook maar een beetje invloed heeft volledig root toegang moet hebben) dan op OSX.

Daardoor zijn mensen sneller geneigd op 'ja' te klikken. Als een applicatie op OSX een root password nodig heeft is dat een uitzondering, en valt dus op.
Klopt maar dat doet niks af aan het feit dat je toch je best moet doen om op een modern os een trojan/virus/hijack te krijgen. Domme gebruikers heb je overal

[..]

quote:
Och. 'Most targeted OS' is wel veel zeggend
Maar is niet van belang in deze, de stelling was namelijk dat geen enkel OS 100% veiligheid bied en zoals je kunt zien zijn er bij OSX ook genoeg te exploits te vinden. Gezien het marktaandeel is het ook niet vreemd dat Windows het meest getarged word.
pi_146377242
Is root toegang en beheerders rechten nou hetzelfde bij OS-X?
  FOK!fotograaf donderdag 6 november 2014 @ 19:20:33 #130
159915 -Menn0-
MNO
pi_146377437
Wat was ookalweer de site om te checken wat een reële prijs is om je MacBook Pro te verkopen?
,,/
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 november 2014 @ 20:25:00 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146380456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Flashback bijvoorbeeld

Trojan. Dus geen virus.

quote:
Klopt maar dat doet niks af aan het feit dat je toch je best moet doen om op een modern os een trojan/virus/hijack te krijgen. Domme gebruikers heb je overal

Ja dat doet het wel. Security maatregelen moeten vóór de gebruiker werken. Niet tegen. En juist daar doet OSX het veel beter.

quote:
Maar is niet van belang in deze, de stelling was namelijk dat geen enkel OS 100% veiligheid bied en zoals je kunt zien zijn er bij OSX ook genoeg te exploits te vinden. Gezien het marktaandeel is het ook niet vreemd dat Windows het meest getarged word.
Nee, dat was de stelling niet. De stelling was dat OSX net zo onveilig was als windows. Hetgeen absoluut niet waar is. En het marktaandeel is een drogreden.
  donderdag 6 november 2014 @ 20:27:25 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146380550
Windows adepten mogen hun mond open doen als ze sandboxing in hun OS hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146381099
Ik heb sinds ik een iPhone 5s heb steeds vaker dat mijn telefoon vastloopt. Wat ik altijd zo fijn vond aan apple is dat alles altijd zo smooth loopt, maar dit valt mij echt tegen. Ligt dit aan mijn tel of hebben anderen hier ook last van?
pi_146381265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb sinds ik een iPhone 5s heb steeds vaker dat mijn telefoon vastloopt. Wat ik altijd zo fijn vond aan apple is dat alles altijd zo smooth loopt, maar dit valt mij echt tegen. Ligt dit aan mijn tel of hebben anderen hier ook last van?
Aan iTunes hangen en herstellen. En natuurlijk heb je dan ook een back-up gemaakt via iCloud of iTunes.
pi_146381282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Aan iTunes hangen en herstellen. En natuurlijk heb je dan ook een back-up gemaakt via iCloud of iTunes.
Zal ik proberen thanks.
pi_146382365
Ik heb dat mijn internet telkens kapot gaat op mijn macbook. Wifi connectie blijft bestaan op iPhone, andere macbook etc etc, maar valt op mijn hoofd-macbook. Een simpel uit- en aanzetten van Airport fixt dat vervolgens, om na een half uur ofzo weer kapot te gaan. Iemand bekend met dit probleem? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 6 november 2014 @ 21:26:29 #137
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_146382980
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef Norrage het volgende:
Iemand bekend met dit probleem? :?
Yep, af en toe, laatste tijd toevallig weer wat minder. Ook op m'n iMac trouwens, en zelfs de iPhones. In mijn geval ligt het aan de Ubee Ziggo router.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 november 2014 @ 22:06:45 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_146384604
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef Norrage het volgende:
Ik heb dat mijn internet telkens kapot gaat op mijn macbook. Wifi connectie blijft bestaan op iPhone, andere macbook etc etc, maar valt op mijn hoofd-macbook. Een simpel uit- en aanzetten van Airport fixt dat vervolgens, om na een half uur ofzo weer kapot te gaan. Iemand bekend met dit probleem? :?
zet je bluetooth eens uit. Verbreekt hij dan nog steeds?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_146384785
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:26 schreef CklokC het volgende:

[..]

Yep, af en toe, laatste tijd toevallig weer wat minder. Ook op m'n iMac trouwens, en zelfs de iPhones. In mijn geval ligt het aan de Ubee Ziggo router.
Dacht ook wel dat en aan mijn router ligt, maar dan vind ik het raar dat het om mijn andere devices wel werkt....

quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

zet je bluetooth eens uit. Verbreekt hij dan nog steeds?
Hmm goed idee, maar ik vrees dat die toch gewoon uit stond....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_146385129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:26 schreef CklokC het volgende:

[..]

Yep, af en toe, laatste tijd toevallig weer wat minder. Ook op m'n iMac trouwens, en zelfs de iPhones. In mijn geval ligt het aan de Ubee Ziggo router.
He hier ook ziggo (geen idee welke router)!

Ik heb er ook last van maar dat komt omdat het internet hier gewoon niet zo lekker werkt, dus ik kan helaas niet helpen :N
pi_146389145
Goed nieuws uit Redmond *O*
pi_146391454
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef Norrage het volgende:
Ik heb dat mijn internet telkens kapot gaat op mijn macbook. Wifi connectie blijft bestaan op iPhone, andere macbook etc etc, maar valt op mijn hoofd-macbook. Een simpel uit- en aanzetten van Airport fixt dat vervolgens, om na een half uur ofzo weer kapot te gaan. Iemand bekend met dit probleem? :?
Heb je Ziggo? Zet die hotspots eens uit (of vergeet dat netwerk), dat werkte bij mij iig.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:02:03 #143
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146392677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb sinds ik een iPhone 5s heb steeds vaker dat mijn telefoon vastloopt.
Ik heb meerdere iPhones gehad en daar zat ook wel een exemplaar tussen die gewoon slecht functioneerde. Slechte WiFi, baggertraag enz. Je kunt proberen of het een garantie issue is. Maar eerst inderdaad herstellen naar fabrieks-instellingen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:03:12 #144
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146392699
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef Norrage het volgende:
Ik heb dat mijn internet telkens kapot gaat op mijn macbook.
Ik had dit met het modem van Telfort. Ik werd er helemaal debiel van. Uiteindelijk een fatsoenlijke router gekocht, probleem is verdwenen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146393722
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 05:46 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Heb je Ziggo? Zet die hotspots eens uit (of vergeet dat netwerk), dat werkte bij mij iig.
Hmm ja ik heb Ziggo. Maar wellicht zoekt hij er op mijn laptop naar? (Ik heb ooit inderdaad geprobeerd dat te gebruiken op mijn laptop zelf). Maar als hij gewoon de normale connectie heeft, waarom zou hij dan naar een andere zoeken? Maar zeker het proberen waard...het is heel erg irritant, want mijn (thuis)werk is afhankelijk van een stabiele connectie :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:30:27 #146
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_146394470
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dacht ook wel dat en aan mijn router ligt, maar dan vind ik het raar dat het om mijn andere devices wel werkt....

Heb je inderdaad een Ubee?
Het is inderdaad zo dat het ene device gewoon werkt en de andere niet. Zo had ik met mijn 5S veel last ervan maar met mijn 6 minder. En m`n MacBook had het helemaal veel.
Sowieso is het WiFi niet vooruit te branden met dit ding. Heb nu UTP in m`n MacBook (tijd voor een Airport).
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_146395238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Trojan. Dus geen virus.
Maakt niet uit, traditionele virussen zijn er ook amper meer en het gaat door pluggins ook steeds meer richting crossplatform
[..]

quote:
Ja dat doet het wel. Security maatregelen moeten vóór de gebruiker werken. Niet tegen. En juist daar doet OSX het veel beter.
dat mag jij beter vinden maar het is onzinnig om te stellen dat uac tegen de gebruiker werkt.

[..]

quote:
Nee, dat was de stelling niet. De stelling was dat OSX net zo onveilig was als windows. Hetgeen absoluut niet waar is. En het marktaandeel is een drogreden.
Dat stel ik anders nergens. uiteraard is marktaandeel een reden, hoe interessant is een martkaandeel van net 8 % op desktop/laptop markt voor een maker van ransomware?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2014 @ 11:21:59 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146395767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maakt niet uit, traditionele virussen zijn er ook amper meer en het gaat door pluggins ook steeds meer richting crossplatform
Eh ja dat maakt wel uit :') JIJ claimt dat OSX de hoogste besmettingsgraad heeft door virussen van alle OS'. Dat is dus niet waar. Overigens ook niet voor worms, trojans of andersoortige malware, zoals uit je eigen link blijkt.

quote:
dat mag jij beter vinden maar het is onzinnig om te stellen dat uac tegen de gebruiker werkt.

Nee dat is het niet. Uit usability oogpunt is het gewoon stupide om bij bijna elke actie om elevated userrights te vragen. Dat geeft op de eerste plaats al aan dat je OS per definitie onveilig is ingericht omdat je bijna overal root toegang voor nodig hebt. En op de 2e plaats valt een waarschuwing niet meer op als je hem heel vaak voorbij ziet komen.

quote:
[..]

Dat stel ik anders nergens.
Ow niet?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:25 schreef Chewie het volgende:
De kans dat je er dan last van krijgt is dan praktisch 0 zoals op elk OS.
quote:
uiteraard is marktaandeel een reden, hoe interessant is een martkaandeel van net 8 % op desktop/laptop markt voor een maker van ransomware?
Er zijn door de jaren heen zat voorbeelden van systemen met het grootste marktaandeel en nauwelijks exploits terwijl gelijkwaardige systemen (in functionaliteit) veel meer exploits hadden.

Apache VS IIS om er maar eens 1 te noemen.
pi_146395836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja dat maakt wel uit :') JIJ claimt dat OSX de hoogste besmettingsgraad heeft door virussen van alle OS'. Dat is dus niet waar. Overigens ook niet voor worms, trojans of andersoortige malware, zoals uit je eigen link blijkt.
Procentueel gezien heeft Flashback voor een hogere besmettingsgraad gezorgd dan welk windows virus op windows dan ook. Dat is heel wat anders dan wat jij er nu van probeert te maken.

[..]

quote:
Nee dat is het niet. Uit usability oogpunt is het gewoon stupide om bij bijna elke actie om elevated userrights te vragen. Dat geeft op de eerste plaats al aan dat je OS per definitie onveilig is ingericht omdat je bijna overal root toegang voor nodig hebt. En op de 2e plaats valt een waarschuwing niet meer op als je hem heel vaak voorbij ziet komen.
Je kent windows niet zo goed meer wel?

[..]

quote:
Er zijn door de jaren heen zat voorbeelden van systemen met het grootste marktaandeel en nauwelijks exploits terwijl gelijkwaardige systemen (in functionaliteit) veel meer exploits hadden.

Apache VS IIS om er maar eens 1 te noemen.
En hoe is Apache of iis interessant voor hijackers die geld willen aftroggelen van gebruikers?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 11:26:45 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2014 @ 11:34:19 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146396163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Procentueel gezien heeft Flashback voor een hogere besmettingsgraad gezorgd dan welk windows virus op windows dan ook. Dat is heel wat anders dan wat jij er nu van probeert te maken.

Hahaha ja ZO lust ik er nog wel een paar. Maar inderdaad, flashback was een trojan dmv een java exploit (en geen virus zoals jij claimde) die inderdaad percentueel gezien voor een hoge besmettingsgraad zorgde.

Hetgeen natuurlijk komt doordat java op bijna elk systeem geïnstalleerd staat en oracle incompetent is.

quote:
Je kent windows niet zo goed meer wel?

Ik ken windows heel goed. Als ik iets installeer komt er een popup die om hogere rechten vraagt.

quote:
[..]

En hoe is Apache of iis interessant voor hijackers die geld willen aftroggelen van gebruikers?
Hoe denk je dat een groot deel van de malware op een computer komt? Via exploited websites. Hoe exploit je een website? Door lekken in de webserver. Welke webserver werd het meest getarged? Juist IIS met een veel lager marktaandeel dan Apache.

Maar goed, ik ben wel klaar met deze discussie. Denk jij vooral dat OSX en iOS even onveilig zijn als Windows of android zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')