abonnement Unibet Coolblue
pi_146061416
Gewoon een vraagje. Geen hybride, maar alleen een accu, dus laden aan de stekker. En voor het praktische verhaal: zou je zoiets kunnen realiseren?

Over mezelf kan ik kort zijn: ja, ik zou het wel willen. Een enkele reis naar m'n werk is zo'n 26 kilometer, dus een beetje elektrohok zou daarvan niet stil moeten vallen. Zit ik alleen met een laadpaal in de buurt van m'n huis (ik kan niet voor de deur parkeren. Sterker, de straat heeft aan beide zijden een fietsstrook en geen parkeervakken). Op het werk zal het minder moeite kosten.

Qua auto maakt het me niet zoveel uit. Een auto is om mij van a naar b te brengen, als er een dak, stuur en wielen opzitten vind ik het al best. Kandidaten: Renault Twizy, Smart ForTwo, Mitsubishi I-Miev. Gewoon omdat ze goedkoop zijn. Met meer geld kom ik al gauw op een Opel Ampera of een VW E-Golf.

En jullie?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  † In Memoriam † woensdag 29 oktober 2014 @ 02:30:31 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146061444
Ik moet er niet aan denken.
- Een lange rit kan niet meer. Of er moet meteen drie overnachtingen bij in zitten.
- Ik mis de brom van een fijne motor.
- Een electrische auto is vaak een moderne auto en dat is echt driewerf :r999
- Ik kan de aanschaf van een electrische auto niet betalen.
- Aan die moderne meuk kan je alleen sleutelen als je Chuck-N0rr1s heet.
- Het is maar de vraag of die dingen beter zijn voor het milieu.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146061454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 02:30 schreef 2cv het volgende:
Ik moet er niet aan denken.
- Het is maar de vraag of die dingen beter zijn voor het milieu.
Dat zeggen ze wel...

..en ze willen dat je het gelooft
  † In Memoriam † woensdag 29 oktober 2014 @ 02:34:01 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146061456
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 02:33 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat zeggen ze wel...

..en ze willen dat je het gelooft
Ik wil ook wel eens wat :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 oktober 2014 @ 05:49:17 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_146061622
renault fluence
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_146061763
Met een Tesla rij je zonder problemen heel Europa door. Het is een prettige auto om in te rijden. Het is zonder twijfel mieuvriendelijker. En bovenal: sleutelen aan motor/accu is geen probleem, dat hoeft eigenlijk nooit, zelfs onderhoud is niet noodzakelijk op 2 jaarlijks vervangen van remvloeistof en af en toe vloeistofniveau controleren na.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146061781
Als ik in 1 dag zonder problemen als opladen van Amersfoort naar Groningen naar Vlissingen en dan weer terug naar Amersfoort kan rijden met wat lading (paar flinke dozen en wat 'lang ondeelbaar' als een hengel) zou ik er geen problemen mee hebben.

Helaas zijn er nog niet echt 'praktische' elektrische auto's, alleen 'klein' (Leaf, Twizzy), 'mooi' (Model S, Karma), of rijdende zetpil (i3)

Ik wil per 500km slechts 10 minuten aan bijvullen van de stroom of brandstof besteden, en dat is inclusief wachten voor het tanken/opladen en wachten voor het betalen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 07:20:00 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146061802
Voor korte stukken geen probleem, laat maar komen.

Voor lange stukken sluit ik me aan bij Resistor, geef het nog een paar jaar en dan denk ik dat we een heel eind zijn qua dagelijks gebruik op lange afstanden.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 29 oktober 2014 @ 07:24:13 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_146061829
Voor woon-werk (32km enkele reis) zou ik best een elektrische motor willen. Maar dan wel een mooie, zoiets als dit :Y


Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 29 oktober 2014 @ 07:27:27 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146061847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:06 schreef DS4 het volgende:
Met een Tesla rij je zonder problemen heel Europa door. Het is een prettige auto om in te rijden. Het is zonder twijfel mieuvriendelijker.
want er is al aangetoond dat de milieubelasting van de productie van een electrische auto incl. accu's + het verbruik van electriciteit (wat voor een groot deel met kolen wordt opgewekt)

inderdaad minder belastend is dan de productie van een auto met een verbrandingsmotor + het verbruik van brandstof

:?

Volgens mij valt de netto winst voor het milieu vies tegen.
So we just called him Fred
pi_146061905
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon een vraagje. Geen hybride, maar alleen een accu, dus laden aan de stekker. En voor het praktische verhaal: zou je zoiets kunnen realiseren?

Over mezelf kan ik kort zijn: ja, ik zou het wel willen. Een enkele reis naar m'n werk is zo'n 26 kilometer, dus een beetje elektrohok zou daarvan niet stil moeten vallen. Zit ik alleen met een laadpaal in de buurt van m'n huis (ik kan niet voor de deur parkeren. Sterker, de straat heeft aan beide zijden een fietsstrook en geen parkeervakken). Op het werk zal het minder moeite kosten.

Qua auto maakt het me niet zoveel uit. Een auto is om mij van a naar b te brengen, als er een dak, stuur en wielen opzitten vind ik het al best. Kandidaten: Renault Twizy, Smart ForTwo, Mitsubishi I-Miev. Gewoon omdat ze goedkoop zijn. Met meer geld kom ik al gauw op een Opel Ampera of een VW E-Golf.

En jullie?
Je hebt ook hybrides waarbij je de auto dagelijks aan de stekker hangt. Mijn auto gaat zo'n 40km op een volle accu en kan dan overgaan naar brandstof.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 07:45:20 #12
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_146061962
Voor de rit naar het werk en terug zou ik het wel best vinden, zeker gezien de kosten. Maar dan wel een fatsoenlijke auto, zoals de Tesla, maar dat kan ik niet betalen :'(

Het zou echter absoluut geen volledige vervanging van m'n huidige auto worden want daar heb ik nog veel te veel plezier mee om hem weg te doen.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 oktober 2014 @ 07:48:00 #13
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_146061992
Nee absoluut niet.
Ik heb nu een Outlander PHEV die ik wel voornamelijk elektrisch in de binnenstad rij, maar ik wil ook langere ritten maken als dat nodig is :Y
-XOXO- Je maintiendrai
pi_146062055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 02:30 schreef 2cv het volgende:
Ik moet er niet aan denken.

- Het is maar de vraag of die dingen beter zijn voor het milieu.
Het enige waar je over kan twisten is de productie van accu's en dat is net het punt waar nog veel verbeteringen geboekt worden, met name bij het winnen van de grondstoffen.
Vergeet echter niet dat voor vrijwel alles wat je in en rond huis hebt ooit grondstoffen naar boven gehaald zijn en dat dat ook niet allemaal even schoon is, incl. je oude auto.

Verder:
- accu's teruggenomen worden door de fabrikant
- deze accu's voor minimaal 60% hergebruikt worden (grondstoffen)
- capaciteit toeneemt, gewicht daardoor afneemt en minder grondstoffen nodig zijn

Je kan geen sprongen maken zonder eerst stapjes te zetten.

Tesla geeft sinds kort overigens 8 jaar garantie op de accu en drijflijn zonder kilometerbeperking.
pi_146062060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je hebt ook hybrides waarbij je de auto dagelijks aan de stekker hangt. Mijn auto gaat zo'n 40km op een volle accu en kan dan overgaan naar brandstof.
40km _O-

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die dingen zo weinig elektrisch kunnen rijden. Maar goed, alles wat minder dan 100km rijden is, is voor mij in de buurt (boodschappen zou voor mij wel elektrisch kunnen, maar dan heb ik wel flink wat laadruimte nodig, ik doe 1x in de 2 weken boodschappen)

Hoe veel KWh gaat er eigenlijk in een elektrische auto? Als er 10KWh uit het stopcontact in gaat kan je beter een diesel gaan rijden met een stroomprijs van 23ct/KWH
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_146062066
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

want er is al aangetoond dat de milieubelasting van de productie van een electrische auto incl. accu's + het verbruik van electriciteit (wat voor een groot deel met kolen wordt opgewekt)

inderdaad minder belastend is dan de productie van een auto met een verbrandingsmotor + het verbruik van brandstof

:?

Volgens mij valt de netto winst voor het milieu vies tegen.
"want er is al aangetoond"

Door wie? Hoe is er vergeleken? Wat is er vergeleken? Wat is er allemaal meeberekend? Hoe groot was het verschil?
pi_146062081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Resistor het volgende:

[..]

40km _O-

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die dingen zo weinig elektrisch kunnen rijden. Maar goed, alles wat minder dan 100km rijden is, is voor mij in de buurt (boodschappen zou voor mij wel elektrisch kunnen, maar dan heb ik wel flink wat laadruimte nodig, ik doe 1x in de 2 weken boodschappen)

Hoe veel KWh gaat er eigenlijk in een elektrische auto? Als er 10KWh uit het stopcontact in gaat kan je beter een diesel gaan rijden met een stroomprijs van 23ct/KWH
Mijn woon-werkverkeer is 2x 22km dus zou met gemak kunnen, op de zaak even aan de lader en ik kan eind van de dag ook weer thuiskomen.

Ik zie dit soort hybrides overigens niet als oplossing maar meer als experiment/duurtest voor de fabrikanten als opstap naar compleet elektrisch.
pi_146062087
Met 26km kocht ik een oude golf en bouwde ik hem zelf om naar elektrisch dmv oude auto accu's. Daar zijn standaard setjes voor en 26 km is precies de goede afstand; ver genoeg om het terug te verdienen en dichtbij genoeg om met simpele accu's dat te kunnen halen. Goedkoper kun je niet rijden.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 07:59:21 #19
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146062091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"want er is al aangetoond"

Door wie? Hoe is er vergeleken? Wat is er vergeleken? Wat is er allemaal meeberekend? Hoe groot was het verschil?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:06 schreef DS4 het volgende:
Met een Tesla rij je zonder problemen heel Europa door. Het is een prettige auto om in te rijden. Het is zonder twijfel mieuvriendelijker. En bovenal: sleutelen aan motor/accu is geen probleem, dat hoeft eigenlijk nooit, zelfs onderhoud is niet noodzakelijk op 2 jaarlijks vervangen van remvloeistof en af en toe vloeistofniveau controleren na.
Weet je dat wel zeker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.

Maar als het het zou kunnen betalen zou ik wel een tesla willen. :9
pi_146062103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:59 schreef Idanue het volgende:

[..]

[..]

Weet je dat wel zeker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.
Heb je een bron van die "Noorse studie"? Zou het graag zelf willen lezen.

quote:
Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.
Groningen - Schiphol is 191km.
In een half uurtje laad je de Tesla weer naar 80% bij een snellader.

Dus:
Rij naar Schiphol, parkeer, sluit de lader aan, loop naar de aankomsthal, zwaai met je "welkom" vlag, loop met de bagage en visite terug, pak nog even een bakje koffie, rij terug naar Groningen.

Verder wordt er naar 80% steenkoolstroom gekeken, alsof dat het best haalbare is voor de toekomst.
pi_146062221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Resistor het volgende:

[..]

40km _O-

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die dingen zo weinig elektrisch kunnen rijden. Maar goed, alles wat minder dan 100km rijden is, is voor mij in de buurt (boodschappen zou voor mij wel elektrisch kunnen, maar dan heb ik wel flink wat laadruimte nodig, ik doe 1x in de 2 weken boodschappen)

Hoe veel KWh gaat er eigenlijk in een elektrische auto? Als er 10KWh uit het stopcontact in gaat kan je beter een diesel gaan rijden met een stroomprijs van 23ct/KWH
Ooit eens een particulier met een hybrid of volledig electrische auto gezien? De hoge aanschafprijs zorgt er voor dat deze auto's bijna alleen voor de zakelijke markt wordt gebruikt. 40km is voor de meesten ruim voldoende om naar het werk te rijden, waar je ook de meeste kilometers mee maak. Ruim is het niet, wil je 'echt' elektrisch gaan moet je toch wel een actieradius hebben van zo'n 100km. Nu heb je in Nederland best wel veel oplaadpunten, maar gemiddeld gezien moet ik de tank toch wel minimaal 1x per maand vol gooien.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:13:15 #22
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_146062233
Dat was maar een voorbeeld, kan ook even naar rotterdam zijn of een andere stad.
Niet overal hebben ze een snellader.

Ze kijken idd naar de soort stroom maar het gaat ook over of hij nu vervuildend is toch?
Alles bij elkaar opgeteld, vervuilende accu's, kolenstroom en de prijs van de auto's is het hem nog net niet eigenlijk.
Komt wel maar heeft even tijd nodig. :)

Hier staat nog wat info: http://onlinelibrary.wile(...)290.2012.00532.x/pdf

Maar als ik er geld voor had zou ik onmiddellijk een tesla kopen. :P
pi_146062236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je een bron van die "Noorse studie"? Zou het graag zelf willen lezen.

[..]

Groningen - Schiphol is 191km.
In een half uurtje laad je de Tesla weer naar 80% bij een snellader.

Dus:
Rij naar Schiphol, parkeer, sluit de lader aan, loop naar de aankomsthal, zwaai met je "welkom" vlag, loop met de bagage en visite terug, pak nog even een bakje koffie, rij terug naar Groningen.

Verder wordt er naar 80% steenkoolstroom gekeken, alsof dat het best haalbare is voor de toekomst.
Snelladers zijn heel schaars, die kom je vrijwel nooit tegen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:14:44 #24
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_146062249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:24 schreef mstx het volgende:
Voor woon-werk (32km enkele reis) zou ik best een elektrische motor willen. Maar dan wel een mooie, zoiets als dit :Y

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fantaseer daar ook wel eens over. De prijzen komen in de buurt van reëel en de actieradius is zeker voor woon werk geen punt. Alleen dat weekendje toeren met collega's gaat waarschijnlijk nog net niet zonder rare kunstgrepen.

k zou dan voor deze gaan
http://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-fx
Binnenkort maar eens proefrit maken.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_146062574
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:12 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ooit eens een particulier met een hybrid of volledig electrische auto gezien? De hoge aanschafprijs zorgt er voor dat deze auto's bijna alleen voor de zakelijke markt wordt gebruikt.
Op de tweedehandsmarkt valt dat heel erg mee. Veel mensen zijn er wel bang voor vanwege complicaties en ik neig ernaar dat dat misschien toch niet zo heel terecht is, aangezien priussen zich wereldwijd zonder serieuze problemen zelfs als taxi's bewijzen.

Maar zoiets als dit: 5 jaar oud voor 6,5k. Niet plugin maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Ik geloof trouwens dat er op deze auto's wel plugin sets te bouwen zijn.

http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')