Dat zeggen ze wel...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 02:30 schreef 2cv het volgende:
Ik moet er niet aan denken.
- Het is maar de vraag of die dingen beter zijn voor het milieu.
Ik wil ook wel eens watquote:Op woensdag 29 oktober 2014 02:33 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat zeggen ze wel...
..en ze willen dat je het gelooft
want er is al aangetoond dat de milieubelasting van de productie van een electrische auto incl. accu's + het verbruik van electriciteit (wat voor een groot deel met kolen wordt opgewekt)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:06 schreef DS4 het volgende:
Met een Tesla rij je zonder problemen heel Europa door. Het is een prettige auto om in te rijden. Het is zonder twijfel mieuvriendelijker.
Je hebt ook hybrides waarbij je de auto dagelijks aan de stekker hangt. Mijn auto gaat zo'n 40km op een volle accu en kan dan overgaan naar brandstof.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 02:20 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon een vraagje. Geen hybride, maar alleen een accu, dus laden aan de stekker. En voor het praktische verhaal: zou je zoiets kunnen realiseren?
Over mezelf kan ik kort zijn: ja, ik zou het wel willen. Een enkele reis naar m'n werk is zo'n 26 kilometer, dus een beetje elektrohok zou daarvan niet stil moeten vallen. Zit ik alleen met een laadpaal in de buurt van m'n huis (ik kan niet voor de deur parkeren. Sterker, de straat heeft aan beide zijden een fietsstrook en geen parkeervakken). Op het werk zal het minder moeite kosten.
Qua auto maakt het me niet zoveel uit. Een auto is om mij van a naar b te brengen, als er een dak, stuur en wielen opzitten vind ik het al best. Kandidaten: Renault Twizy, Smart ForTwo, Mitsubishi I-Miev. Gewoon omdat ze goedkoop zijn. Met meer geld kom ik al gauw op een Opel Ampera of een VW E-Golf.
En jullie?
Het enige waar je over kan twisten is de productie van accu's en dat is net het punt waar nog veel verbeteringen geboekt worden, met name bij het winnen van de grondstoffen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 02:30 schreef 2cv het volgende:
Ik moet er niet aan denken.
- Het is maar de vraag of die dingen beter zijn voor het milieu.
40kmquote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je hebt ook hybrides waarbij je de auto dagelijks aan de stekker hangt. Mijn auto gaat zo'n 40km op een volle accu en kan dan overgaan naar brandstof.
"want er is al aangetoond"quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
want er is al aangetoond dat de milieubelasting van de productie van een electrische auto incl. accu's + het verbruik van electriciteit (wat voor een groot deel met kolen wordt opgewekt)
inderdaad minder belastend is dan de productie van een auto met een verbrandingsmotor + het verbruik van brandstof
Volgens mij valt de netto winst voor het milieu vies tegen.
Mijn woon-werkverkeer is 2x 22km dus zou met gemak kunnen, op de zaak even aan de lader en ik kan eind van de dag ook weer thuiskomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
40km
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die dingen zo weinig elektrisch kunnen rijden. Maar goed, alles wat minder dan 100km rijden is, is voor mij in de buurt (boodschappen zou voor mij wel elektrisch kunnen, maar dan heb ik wel flink wat laadruimte nodig, ik doe 1x in de 2 weken boodschappen)
Hoe veel KWh gaat er eigenlijk in een elektrische auto? Als er 10KWh uit het stopcontact in gaat kan je beter een diesel gaan rijden met een stroomprijs van 23ct/KWH
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"want er is al aangetoond"
Door wie? Hoe is er vergeleken? Wat is er vergeleken? Wat is er allemaal meeberekend? Hoe groot was het verschil?
Weet je dat wel zeker?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:06 schreef DS4 het volgende:
Met een Tesla rij je zonder problemen heel Europa door. Het is een prettige auto om in te rijden. Het is zonder twijfel mieuvriendelijker. En bovenal: sleutelen aan motor/accu is geen probleem, dat hoeft eigenlijk nooit, zelfs onderhoud is niet noodzakelijk op 2 jaarlijks vervangen van remvloeistof en af en toe vloeistofniveau controleren na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.
Maar als het het zou kunnen betalen zou ik wel een tesla willen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:59 schreef Idanue het volgende:
[..]
[..]
Weet je dat wel zeker?Heb je een bron van die "Noorse studie"? Zou het graag zelf willen lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.Groningen - Schiphol is 191km.quote:Met een tesla kun je 300-450km rijden afhankelijk van de uitvoering, weer en snelheid.
Even snel iemand ophalen van schiphol is er niet bij als je in groningen woont.
In een half uurtje laad je de Tesla weer naar 80% bij een snellader.
Dus:
Rij naar Schiphol, parkeer, sluit de lader aan, loop naar de aankomsthal, zwaai met je "welkom" vlag, loop met de bagage en visite terug, pak nog even een bakje koffie, rij terug naar Groningen.
Verder wordt er naar 80% steenkoolstroom gekeken, alsof dat het best haalbare is voor de toekomst.
Ooit eens een particulier met een hybrid of volledig electrische auto gezien? De hoge aanschafprijs zorgt er voor dat deze auto's bijna alleen voor de zakelijke markt wordt gebruikt. 40km is voor de meesten ruim voldoende om naar het werk te rijden, waar je ook de meeste kilometers mee maak. Ruim is het niet, wil je 'echt' elektrisch gaan moet je toch wel een actieradius hebben van zo'n 100km. Nu heb je in Nederland best wel veel oplaadpunten, maar gemiddeld gezien moet ik de tank toch wel minimaal 1x per maand vol gooien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
40km
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat die dingen zo weinig elektrisch kunnen rijden. Maar goed, alles wat minder dan 100km rijden is, is voor mij in de buurt (boodschappen zou voor mij wel elektrisch kunnen, maar dan heb ik wel flink wat laadruimte nodig, ik doe 1x in de 2 weken boodschappen)
Hoe veel KWh gaat er eigenlijk in een elektrische auto? Als er 10KWh uit het stopcontact in gaat kan je beter een diesel gaan rijden met een stroomprijs van 23ct/KWH
Snelladers zijn heel schaars, die kom je vrijwel nooit tegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je een bron van die "Noorse studie"? Zou het graag zelf willen lezen.
[..]
Groningen - Schiphol is 191km.
In een half uurtje laad je de Tesla weer naar 80% bij een snellader.
Dus:
Rij naar Schiphol, parkeer, sluit de lader aan, loop naar de aankomsthal, zwaai met je "welkom" vlag, loop met de bagage en visite terug, pak nog even een bakje koffie, rij terug naar Groningen.
Verder wordt er naar 80% steenkoolstroom gekeken, alsof dat het best haalbare is voor de toekomst.
Fantaseer daar ook wel eens over. De prijzen komen in de buurt van reëel en de actieradius is zeker voor woon werk geen punt. Alleen dat weekendje toeren met collega's gaat waarschijnlijk nog net niet zonder rare kunstgrepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:24 schreef mstx het volgende:
Voor woon-werk (32km enkele reis) zou ik best een elektrische motor willen. Maar dan wel een mooie, zoiets als dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de tweedehandsmarkt valt dat heel erg mee. Veel mensen zijn er wel bang voor vanwege complicaties en ik neig ernaar dat dat misschien toch niet zo heel terecht is, aangezien priussen zich wereldwijd zonder serieuze problemen zelfs als taxi's bewijzen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:12 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ooit eens een particulier met een hybrid of volledig electrische auto gezien? De hoge aanschafprijs zorgt er voor dat deze auto's bijna alleen voor de zakelijke markt wordt gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |