abonnement Unibet Coolblue
pi_146047066
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.
జ్ఞ‌ా
pi_146179677
Dat de naam van checkpoint charlie niet op zichzelf staat en dat het ook niets van doen heeft met een bekende Amerikaan oid. Charlie verwijst naar het legeralfabet. Zo blijk je ook checkpoint alpha en checkpoint bravo te hebben... Nooit geweten.
Somebody that I used to know
pi_146186126
Dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n grote leuter had als dat ik dacht.
pi_146186156
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:05 schreef groenewolk het volgende:
Dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n grote leuter had als dat ik dacht.
Da's geen probleem, gewoon een vrouw vinden met kleine handen
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zaterdag 1 november 2014 @ 15:25:00 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146186585
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:06 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Da's geen probleem, gewoon een vrouw vinden met kleine handen
Gewoon een kleine fleshlight ja toch.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_146186691
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon een kleine fleshlight ja toch.
Noem me ouderwets, maar ik zie mezelf niet snel een soort van kunstkut/thermosfles neuken :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_146204409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:05 schreef groenewolk het volgende:
Dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n grote leuter had als dat ik dacht.
Je kent die mop van die drie kaboutertjes?
Er waren drie kaboutertjes en de ene had heeeel kleine handjes, de tweede had heeeel kleine voetjes en de derde had een heeel klein leutertje. Ze konden eigenlijk niks en ze wilden toch beroemd worden. Toen er een in de krant iets las over het Guinness Book of Records zagen ze een mogelijkheid. Dus zij naar de beoordelingscommissie en plaatsnemen in de wachtkamer.
De eerste gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten. "Hoeraaa! Ik heb de kleinste handjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De tweede gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten."Hoeraaa! Ik heb de kleinste voetjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De derde gaat naar binnen. Er gaat een uur voorbij, nog een halfuur en het kaboutertje komt naar buiten gesjokt: "De naam groenewolk, zegt jullie dat iets?"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146222182
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kent die mop van die drie kaboutertjes?
Er waren drie kaboutertjes en de ene had heeeel kleine handjes, de tweede had heeeel kleine voetjes en de derde had een heeel klein leutertje. Ze konden eigenlijk niks en ze wilden toch beroemd worden. Toen er een in de krant iets las over het Guinness Book of Records zagen ze een mogelijkheid. Dus zij naar de beoordelingscommissie en plaatsnemen in de wachtkamer.
De eerste gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten. "Hoeraaa! Ik heb de kleinste handjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De tweede gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten."Hoeraaa! Ik heb de kleinste voetjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De derde gaat naar binnen. Er gaat een uur voorbij, nog een halfuur en het kaboutertje komt naar buiten gesjokt: "De naam groenewolk, zegt jullie dat iets?"
Nee, mij niets. En moet die naam niet met een hoofdletter geschreven worden?
pi_146222435
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:29 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Noem me ouderwets, maar ik zie mezelf niet snel een soort van kunstkut/thermosfles neuken :')
Wanneer je in het wild wat kunt vinden is dat ook niet nodig :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_146227150
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nee, mij niets. En moet die naam niet met een hoofdletter geschreven worden?
Hij of zij schrijft zelf groenewolk, met kleine letter en aan elkaar.
Maar ik kan de mop ook wel vertellen met een verwijzing naar Teslynd. ;)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146235816
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij of zij schrijft zelf groenewolk, met kleine letter en aan elkaar.
Maar ik kan de mop ook wel vertellen met een verwijzing naar Teslynd. ;)
Niks hij/zij als het over piemeltjes hebben gaat. Gewoon een hijtje.
Hij praatte schrijvend?
Hij praatte niet, maar duwde ze een briefje in handen?
pi_146249374
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kent die mop van die drie kaboutertjes?
Er waren drie kaboutertjes en de ene had heeeel kleine handjes, de tweede had heeeel kleine voetjes en de derde had een heeel klein leutertje. Ze konden eigenlijk niks en ze wilden toch beroemd worden. Toen er een in de krant iets las over het Guinness Book of Records zagen ze een mogelijkheid. Dus zij naar de beoordelingscommissie en plaatsnemen in de wachtkamer.
De eerste gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten. "Hoeraaa! Ik heb de kleinste handjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De tweede gaat naar binnen en komt na een uurtje weer naar buiten."Hoeraaa! Ik heb de kleinste voetjes van de hele wereld. Ik ben beroemd!"
De derde gaat naar binnen. Er gaat een uur voorbij, nog een halfuur en het kaboutertje komt naar buiten gesjokt: "De naam groenewolk, zegt jullie dat iets?"
best wel faal man :')
pi_146280060
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:23 schreef groenewolk het volgende:

[..]

best wel faal man :')
Hij werd mij verteld door een vriend die ik op de markt tegenkwam en die een klacht kreeg van een marktkoopvrouw, dat haar man de hele week chagrijnig was geweest. Dankzij zijn mop.
Ik vroeg hem hoe dat zat en hij vertelde mij dat verhaal van de drie kaboutertjes. Uiteraard met in de slotzin Kees. Waarop ik begon te lachen.
Hij: "Jij begint te lachen, hij werd chagrijnig."
En ik: "Misschien had hij wel reden om chagrijnig te worden."
Hij weer: "Haha, dat is een goede, die ga ik hem gelijk vertellen."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146280095
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:46 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Niks hij/zij als het over piemeltjes hebben gaat. Gewoon een hijtje.
Hij praatte schrijvend?
Hij praatte niet, maar duwde ze een briefje in handen?
Dat loopt op FOK! door elkaar, althans voor mij. Het voelt als praten, maar het is natuurlijk gewoon schrijventypen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146287869
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij werd mij verteld door een vriend die ik op de markt tegenkwam en die een klacht kreeg van een marktkoopvrouw, dat haar man de hele week chagrijnig was geweest. Dankzij zijn mop.
Ik vroeg hem hoe dat zat en hij vertelde mij dat verhaal van de drie kaboutertjes. Uiteraard met in de slotzin Kees. Waarop ik begon te lachen.
Hij: "Jij begint te lachen, hij werd chagrijnig."
En ik: "Misschien had hij wel reden om chagrijnig te worden."
Hij weer: "Haha, dat is een goede, die ga ik hem gelijk vertellen."
ja
pi_146289221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:30 schreef groenewolk het volgende:

[..]

ja
harde burn kerel...harde burn
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 27 november 2014 @ 17:39:53 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147060525
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147060554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef Bart het volgende:
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
:') _O-
Ja doei.
  donderdag 27 november 2014 @ 17:46:58 #19
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147060683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef Bart het volgende:
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
Kwam ik een paar jaar geleden achter, toen ik voor de lol ging lezen over de geschiedenis van de aarde. Dacht in mijn jeugd dat het gewoon een cool klinkend woord was. :')

Ik voelde al een leegte in mijn leven de laatste weken, maar het was dit topic dus!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147060828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef Bart het volgende:
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147063459
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef Bart het volgende:
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
_O-

Ik kwam er laatst achter dat tournament geen woord is wat in het Nederlandse woordenboek staat.
In het Nederlands is dat natuurlijk gewoon toernooi :@
Kreeg rare blikken toen ik het op zijn Nederlands uitsprak (dus tournament) :D
pi_147077172
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:21 schreef eQuaL het volgende:

[..]

_O-

Ik kwam er laatst achter dat tournament geen woord is wat in het Nederlandse woordenboek staat.
In het Nederlands is dat natuurlijk gewoon toernooi :@
Kreeg rare blikken toen ik het op zijn Nederlands uitsprak (dus tournament) :D
Dat lijkt me niet in jouw nadeel.
Het Nederlandse woord is toernooi, afkomstig van het Frans. Maar inmiddels opgenomen in het Nederlands.
Het Engelse tournament staat terecht niet in het Nederlandse woordenboek: het is een Engels woord, dat niet in onze spraak thuishoort.

Het probleem is, dat er in het openbaar erg veel Engelse woorden terloops onze taal insluipen.
Ergerlijk, maar ik vrees dat dat helaas onstuitbaar is.
Voortdurend zeiken lijkt me de enige remedie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147093120
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:39 schreef Bart het volgende:
Ik kom er net achter dat Jurrasic gewoon de Engelse naam is van het tijdperk Jura :'). Het Jura was de periode waarin dinosaurussen leefden, vandaar de naam van de films 8)7.
Het grappige dan weer is dat de meeste dino's uit het park helemaal niet in het Jura leefden maar in het Krijt.
Alleen bekte Cretaceous Park veel minder lekker, dus hebben ze het Jurassic park genoemd. :P
pi_147096706
Portemonnee schrijven, ik heb geleerd dat het portemonnaie is.
Vast wel meer mensen toch?

Eerste keer dat ik dat zag, dacht ik wat een mongool.
Tegenwoordig raak ik helemaal in de war en schrijf ik maar beurs op
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:27:28 #25
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147098008
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:44 schreef Geerd het volgende:
Portemonnee schrijven, ik heb geleerd dat het portemonnaie is.
Vast wel meer mensen toch?

Eerste keer dat ik dat zag, dacht ik wat een mongool.
Tegenwoordig raak ik helemaal in de war en schrijf ik maar beurs op
Al langer dan jij leeft is het al portemonnee. Onterecht anderen dom gevonden dus. :T
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147098100
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:27 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Al langer dan jij leeft is het al portemonnee. Onterecht anderen dom gevonden dus. :T
Uhmzz hoe kon ik dat weten dan :P Dom aangeleerd
Ik zwaai naar dieren.
  Beste debater 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 21:57:09 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147102070
Ik verstond 'IJshol' en vroeg me jaren af wat daar zo grof aan was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 28 november 2014 @ 23:10:04 #28
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147105157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik verstond 'IJshol' en vroeg me jaren af wat daar zo grof aan was.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2014 @ 23:46:33 #29
842 Zorro
Z
pi_147106521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet in jouw nadeel.
Het Nederlandse woord is toernooi, afkomstig van het Frans. Maar inmiddels opgenomen in het Nederlands.
Het Engelse tournament staat terecht niet in het Nederlandse woordenboek: het is een Engels woord, dat niet in onze spraak thuishoort.

Het probleem is, dat er in het openbaar erg veel Engelse woorden terloops onze taal insluipen.
Ergerlijk, maar ik vrees dat dat helaas onstuitbaar is.
Voortdurend zeiken lijkt me de enige remedie.
Eehhh, het Frans als vanzelfsprekend noemen en dan klagen dat Engelse woorden de taal binnensluipen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_147107723
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:46 schreef Zorro het volgende:

[..]

Eehhh, het Frans als vanzelfsprekend noemen en dan klagen dat Engelse woorden de taal binnensluipen?
Vroeger waren we qua taal op het Frans georiënteerd. Ook met voornamen, dus naast Jan waren er veel Jeans en Sjans.
pi_147108113
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:46 schreef Zorro het volgende:

[..]

Eehhh, het Frans als vanzelfsprekend noemen en dan klagen dat Engelse woorden de taal binnensluipen?
Je hebt daar wel een punt. Met name Franse woorden zijn in het verleden onze taal binnengeslopen.
Maar er is ook een verschil. Frans werd gesproken door de bovenlaag, gewone mensen spraken dialect en zelfs amper Nederlands. Tegenwoordig spreekt iedereen half Engels.
Wanneer heb jij voor het laatst op de tv het woord kinderen gehoord? Het gaat altijd over kids. Het viel me laatst op dat Pauw in bijna elke zin wel een Engels woord gebruikt waar hij heel goed een Nederlands woord had kunnen gebruiken.
Herman Finkers stelde voor om elk Engels woord in een Nederlandse zin te vervangen door een Duits woord. Kijk dan maar eens hoe het opvalt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147183526
Dat de agenda en klok icoontjes op de iPhone de daadwerkelijke datum en tijd op dat moment aangeven :@

Dat 'Per Seconde Wijzer' slaat op 'per seconde slimmer worden', en niet op een secondewijzer van een klok.
pi_147184201
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 14:29 schreef Loveless85 het volgende:
Dat de agenda en klok icoontjes op de iPhone de daadwerkelijke datum en tijd op dat moment aangeven :@

Dat 'Per Seconde Wijzer' slaat op 'per seconde slimmer worden', en niet op een secondewijzer van een klok.
Deze snap je wel?

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 1 december 2014 @ 14:55:46 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147184335
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deze snap je wel?

[ afbeelding ]
Nee?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 december 2014 @ 15:33:12 #35
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147185555
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee?
Is volgens mij de locatie van het hoofdkantoor van Apple o.i.d.
Per seconde wijzer is natuurlijk een woordgrapje die op beide betekenissen slaat.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147212754
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:33 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Is volgens mij de locatie van het hoofdkantoor van Apple o.i.d.
Klopt, zie maar. 1 Infinite Loop, Cupertino. Je ziet het lusje en de interstate 280 die er zo langs zoeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147213691
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 14:29 schreef Loveless85 het volgende:
Dat de agenda en klok icoontjes op de iPhone de daadwerkelijke datum en tijd op dat moment aangeven :@

Dat 'Per Seconde Wijzer' slaat op 'per seconde slimmer worden', en niet op een secondewijzer van een klok.
:D _O-

Vlotje :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 14:41:58 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147218249
Vandaag zei een collega dat ze zich nooit realiseerde dat we sinterklaas in de herfst vieren en niet in de winter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:48:53 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_147218414
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag zei een collega dat ze zich nooit realiseerde dat we sinterklaas in de herfst vieren en niet in de winter.
Tja, dat is maar net hoe je het ziet. Astrologisch gezien heeft ze gelijk, meteorologisch gezien begint de winter wel degelijk op 1 december.
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 14:49:40 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147218441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, dat is maar net hoe je het ziet. Astrologisch gezien heeft ze gelijk, meteorologisch gezien begint de winter wel degelijk op 1 december.
Ohja die lariekoek weer :{

quote:
In de meteorologie wordt met administratieve seizoenen gewerkt die men laat beginnen op de eerste dag van maart, juni, september en december. Men spreekt in dat geval van de meteorologische lente, zomer, herfst en winter.
duidelijk bedacht door een ambtenaar :O

quote:
In de astronomie begint een jaargetijde op het moment dat de zon op de keerkring of evenaar komt.
Is toch veel logischer... dat de winter begint op de korste dag en zomer op de langste dag... dat kalender geneuzel is onhandig.



[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 02-12-2014 14:56:12 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:04:03 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_147218748
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja die lariekoek weer :{

[..]

duidelijk bedacht door een ambtenaar :O

[..]

Is toch veel logischer... dat de winter begint op de korste dag en zomer op de langste dag... dat kalender geneuzel is onhandig.

[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd, het zal mij aan mijn reet roesten. Voor mij is winter veel meer gekoppeld aan het daadwerkelijke weer buiten dan aan een datum. We hebben bijvoorbeeld al wel eens 20+ cm sneeuw gehad in november. Je maakt mij niet wijs dat je dan een herfstgevoel hebt.
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 15:06:20 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147218798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, het zal mij aan mijn reet roesten. Voor mij is winter veel meer gekoppeld aan het daadwerkelijke weer buiten dan aan een datum. We hebben bijvoorbeeld al wel eens 20+ cm sneeuw gehad in november. Je maakt mij niet wijs dat je dan een herfstgevoel hebt.
Ik heb niet zo'n sterk ontwikkeld seizoensgevoel....

swinters fiets ik in het donker naar huis van het werk daar houdt het wel op.. maar dat ligt meer aan de daylight saving time dan aan het seizoen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147218901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:04 schreef Blik het volgende:

Eerlijk gezegd, het zal mij aan mijn reet roesten. Voor mij is winter veel meer gekoppeld aan het daadwerkelijke weer buiten dan aan een datum. We hebben bijvoorbeeld al wel eens 20+ cm sneeuw gehad in november. Je maakt mij niet wijs dat je dan een herfstgevoel hebt.
Dus als het een keer 20 graden is in april en je in je t-shirtje kan lopen (regelmatig gehad) dan noem je dat maar zomer.

En het is wel eens spierwit geweest voor mijn broers verjaardag en dat is 25 oktober. Dan heet dat dus winter. Rare definities.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:13:28 #44
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147218953
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja die lariekoek weer :{

[..]

duidelijk bedacht door een ambtenaar :O

[..]

Is toch veel logischer... dat de winter begint op de korste dag en zomer op de langste dag... dat kalender geneuzel is onhandig.

[ afbeelding ]

Die data kunnen wel elk jaar verschillen. Dus niet te gebruiken voor sommige dingen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:14:51 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_147218990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dus als het een keer 20 graden is in april en je in je t-shirtje kan lopen (regelmatig gehad) dan noem je dat maar zomer.

En het is wel eens spierwit geweest voor mijn broers verjaardag en dat is 25 oktober. Dan heet dat dus winter. Rare definities.
Nee, dat noem ik niet zomer. Dat voelt als zomer/winter voor mij. Welke periode van het jaar het nou echt is, maakt mij niet uit. Prima dat iemand dat ooit belangrijk heeft gevonden om daar een vaste periode voor vast te stellen, maar zoals gezegd, zal mij aan mijn reet roesten.
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 15:15:14 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147218998
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:13 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Die data kunnen wel elk jaar verschillen. Dus niet te gebruiken voor sommige dingen.
Hoezo niet :? het verschil in die data is heel duidelijk systematisch omschreven m.a.w. constant. Constanter dan elk jaar de eerste van de maand.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:24:13 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_147219212
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo niet :? het verschil in die data is heel duidelijk systematisch omschreven m.a.w. constant. Constanter dan elk jaar de eerste van de maand.
Er is weinig constanter dan een voorafgestelde datum die niet meer wijzigt, dus begrijp niet helemaal hoe je die opmerking bedoelt.

De astronomische benadering wijzigt ieder jaar weer, de ene keer is het de 20ste, dan weer de 23ste. etc. Dat is weinig constant, alleen de manier om tot die data te komen is constant
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 15:27:45 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147219332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is weinig constanter dan een voorafgestelde datum die niet meer wijzigt, dus begrijp niet helemaal hoe je die opmerking bedoelt.

De astronomische benadering wijzigt ieder jaar weer, de ene keer is het de 20ste, dan weer de 23ste. etc. Dat is weinig constant, alleen de manier om tot die data te komen is constant
Als je een niveautje hoger kijkt neem nou bijvoorbeeld het aantal dagen/uren/minuten/seconden dat het winter is als je de winter tussen 1 dec en 1 maart zet dan is het dus sowieso 1 keer in de vier jaar een dag langer winter. Daarmee is die vaste datering al direct een stuk minder constant en sowieso veel moeilijker om te schrijven naar absolute tijd. Terwijl de periode die de aarde erover doet om van "volledige kanteling" naar "rechtop" tenopzichte van de zon veel preciezer beschreven is.

Dit is er ook de reden van dat we telkens de tijd weer een paar seconden moeten aanpassen zodat de kalender gelijk blijft lopen met de daadwerkelijke zonnecyclus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:56:24 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_147220269
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een niveautje hoger kijkt neem nou bijvoorbeeld het aantal dagen/uren/minuten/seconden dat het winter is als je de winter tussen 1 dec en 1 maart zet dan is het dus sowieso 1 keer in de vier jaar een dag langer winter. Daarmee is die vaste datering al direct een stuk minder constant en sowieso veel moeilijker om te schrijven naar absolute tijd. Terwijl de periode die de aarde erover doet om van "volledige kanteling" naar "rechtop" tenopzichte van de zon veel preciezer beschreven is.

Dit is er ook de reden van dat we telkens de tijd weer een paar seconden moeten aanpassen zodat de kalender gelijk blijft lopen met de daadwerkelijke zonnecyclus.
De manier waarop de data tot stand komt is constant zeg ik toch?
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 15:59:18 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147220374
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:56 schreef Blik het volgende:

[..]

De manier waarop de data tot stand komt is constant zeg ik toch?
Tja maar wel lastig om mee te rekenen... agenda technisch misschien makkelijker maar als tijdsaanduiding an sich een stuk ingewikkelder met veel uitzonderingen etc.

Ons kalender systeem is gewoon niet goed aangepast aan de huidige kennis over hoe deze cycli tot stand komen. En inplaats van het kalender systeem aan te passen gaan we lopen wurmen met een seconde hier, schrikkeljaartje daar, langere en kortere winters etc etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147238105
Nou ja jaren later, kom er net achter dat ze google maps ook vernieuwen.
Wil volgend jaar de tuin doen en daarna misschien een houtkachel.

Dus dacht ff spieken hoe hoog die schoorstenen zaten(heb ze weg laten halen ivm lekkage)
Maar verrek, ze zijn al weg op maps lol.
Ik zwaai naar dieren.
pi_147240128
Je bedoelt Streetview zeker? Is er geen optie om de oude beelden terug te zien?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147242338
Kwam er gisteren achter dat de aarde 366 rondjes per jaar maakt, maar omdat de aarde ook om de zon draait hebben we maar 365 dagen.
pi_147259706
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Kwam er gisteren achter dat de aarde 366 rondjes per jaar maakt, maar omdat de aarde ook om de zon draait hebben we maar 365 dagen.
dawissikooknie! :o :@
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 3 december 2014 @ 20:53:30 #55
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147260273
Van de gebroeders Koeman is niet Ronald maar Erwin de oudste.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_147264035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:40 schreef LintuxCx het volgende:
Je bedoelt Streetview zeker? Is er geen optie om de oude beelden terug te zien?
Uiteraard, nu het volgende ik ben zeker niet de enigste, je voet of hand buiten je bed, en dan bang zijn dat er monsters aankomen.

Lieg niet fok jullie hebben allemaal jullie hand of penis terug getrokken omdat die buiten het bed kwam.
Waar komt dat vandaan?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:24:01 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147265989
Ik was zo pepernoten aan het bakken en mijn Engelse vriend vraagt ineens waarom ik er balletjes van draai in plaats van koekjes. Pepernoten zijn natuurlijk het hoofdingredient van strooigoed, kun je voorstellen wat een bende het wordt als je pepernoten in koekjesformaat door de woonkamer smijt?

Oh, in het buitenland vind men het best raar dat Nederlandse kindjes van de vloer eten.

:+
Resistance is futile.
pi_147266106
quote:
6s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:24 schreef Seven. het volgende:
Ik was zo pepernoten aan het bakken en mijn Engelse vriend vraagt ineens waarom ik er balletjes van draai in plaats van koekjes. Pepernoten zijn natuurlijk het hoofdingredient van strooigoed, kun je voorstellen wat een bende het wordt als je pepernoten in koekjesformaat door de woonkamer smijt?

Oh, in het buitenland vind men het best raar dat Nederlandse kindjes van de vloer eten.

:+
Hoelang ken je die vriend dan wel? Nog geen jaar dus?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:29:15 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147266136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoelang ken je die vriend dan wel? Nog geen jaar dus?
Hoevaak bak jij pepernoten?
Resistance is futile.
pi_147266181
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoevaak bak jij pepernoten?
Wat heeft dat er mee te maken?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:34:13 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147266306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Helemaal niks met de vraag hoe lang ik mijn vriend ken.
Resistance is futile.
pi_147266385
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Helemaal niks met de vraag hoe lang ik mijn vriend ken.
Dan weet je toch een beetje hoe het gaat??Hier en daar? Of heb je het daar nooit over met hem?

Bij deze ook maar weer Ot, dm is open
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:39:42 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147266490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:36 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan weet je toch een beetje hoe het gaat??Hier en daar? Of heb je het daar nooit over met hem?
Had jij er wel eens bewust bij stilgestaan dan, dat pepernoten in kleine bolletjes gebakken worden omdat je koekjes nu eenmaal niet door de woonkamer kunt flikkeren? Ff for the record, wij wonen in Engeland en we vieren geen Sinterklaas maar ik had zin in pepernoten.
Resistance is futile.
pi_147266607
Ik woon dan ook niet op een eiland, hoe kon ik dat nou weten _O- _O- _O- _O-
Die eilanders zijn altijd al raar geweest
Ik zwaai naar dieren.
pi_147266627
Je kan beter vragen of ze de afgelopen 3 maanden niet in NL is geweest, zolang liggen ze hier in de supermarkt.
.
pi_147266680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:44 schreef Fer het volgende:
Je kan beter vragen of ze de afgelopen 3 maanden niet in NL is geweest, zolang liggen ze hier in de supermarkt.
Misschien moet ik wat vaker naar de super !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_147271536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:44 schreef Fer het volgende:
Je kan beter vragen of ze de afgelopen 3 maanden niet in NL is geweest, zolang liggen ze hier in de supermarkt.
Ze zijn zelfs hier in Londen bij de HEMA te koop. *O*

Maar niks mis met zelf bakken toch?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147273305
Geld kun je niet kopiëren met een kopieerapparaat omdat er een geheim teken op elk biljet verstopt staat!
Met dank aan dit topic!
  donderdag 4 december 2014 @ 12:56:23 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147276210
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Kwam er gisteren achter dat de aarde 366 rondjes per jaar maakt, maar omdat de aarde ook om de zon draait hebben we maar 365 dagen.
Welnee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147276397
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Welnee.
Wel of nee, niet of ja; ja toch? nee toch?
  donderdag 4 december 2014 @ 13:11:01 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147276555
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:04 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Wel of nee, niet of ja; ja toch? nee toch?
Gewoon nee. De aarde draait ongeveer 365,25 keer om zijn as in één periode om de zon. Geen 365, geen 366, maar iets daartussenin.

In meer detail:

quote:
Een tropisch jaar (de tijd die de aarde nodig heeft om in haar baan om de zon van lentepunt naar lentepunt te draaien) is niet exact 365 dagen, maar 5 uren, 48 minuten en 45,1814 seconden langer. Als men zich van dat verschil niets zou aantrekken en de duur van een jaar op 365 dagen zou afronden, dan zou men na vier jaar bijna een dag tekortkomen (preciezer: 23 uur en 15 minuten). We zouden dan oud en nieuw te vroeg vieren; bijna een dag voordat de aarde werkelijk helemaal rond de zon is gegaan. Het toelaten van de afwijking zou tot gevolg hebben dat na de seizoenen ten opzichte van het kalenderjaar gaan verschuiven, het begin van de lente zou elke 100 jaar dan ongeveer 24 dagen vroeger vallen.

Om dit te compenseren krijgt ieder vierde jaar (ieder jaartal dat deelbaar is door 4) er een dag bij: 29 februari, de schrikkeldag. Dit levert een gemiddelde op van 365 dagen en 6 uur per jaar. Omdat 5 uur, 48 minuten en 45,1814 seconden minder is dan 6 uur, is dit een overcorrectie, die optelt tot ongeveer drie dagen per 400 jaar.

In principe kan men dit oplossen door elke 128 jaar (dus elk 32ste schrikkeljaar) geen schrikkeljaar in te voeren. Een jaar duurt immers 365 dagen 5 uur 48 minuten en 45 seconden = 365,2421875 dagen.
365,25 × 128 = 46752 dagen. 365,2421875 × 128 = 46751 dagen.
Deze cyclus van 128 jaren wordt gebruikt in de Iraanse kalender, echter met 4 × verschuiven in plaats van 1 × overslaan.

De gregoriaanse kalender lost de overcompensatie op door slechts eeuwjaren die deelbaar zijn door 400 (zoals 2000) als schrikkeljaar te behouden, en eeuwjaren die niet deelbaar zijn door 400 (zoals 1700, 1800, 1900) niet.
Bron
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147276734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:11 schreef Bart het volgende:
Gewoon nee. De aarde draait ongeveer 365,25 keer om zijn as in één periode om de zon. Geen 365, geen 366, maar iets daartussenin.

In meer detail:
Het gaat me niet om die schrikkeldagen enzo.
In jouw mooie "detail" hebben ze het alleen over dagen, niet over het aantal rondjes dat de aarde draait.

Een planeet heeft altijd 1 dag meer of minder (afhankelijk van de draairichting) dan het aantal rondjes om zijn as dat die maakt per jaar. Dit vanwege dat die die dus ook een rondje om de zon maakt.

Edit: De aarde draait dus ongeveer 366,25 rondjes om zijn as en heeft ongeveer 365,25 dagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door jatochneetoch op 04-12-2014 13:25:50 ]
pi_147276950
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag zei een collega dat ze zich nooit realiseerde dat we sinterklaas in de herfst vieren en niet in de winter.
Volgens mij vieren we dat gewoon op 5 december, wat heeft de winter daarmee te maken? Het is net met als met de kerst, onder de evenaar vieren ze die in hartje zomer.
Racist
  donderdag 4 december 2014 @ 13:27:40 #74
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147276978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:18 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het gaat me niet om die schrikkeldagen enzo.
In jouw mooie "detail" hebben ze het alleen over dagen, niet over het aantal rondjes dat de aarde draait.

Een planeet heeft altijd 1 dag meer of minder (afhankelijk van de draairichting) dan het aantal rondjes om zijn as dat die maakt per jaar. Dit vanwege dat die die dus ook een rondje om de zon maakt.
Ah, op die manier. Ja, dat klopt, in totaal komt 1 van de 365,25 dagen door het rondje om de zon. Maar dat is verspreid over het hele jaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147278343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:27 schreef Bart het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Ja, dat klopt, in totaal komt 1 van de 365,25 dagen door het rondje om de zon. Maar dat is verspreid over het hele jaar.
Dat betekent dat de aarde in 1 jaar maar 364,25 keer om z'n as draait, niet 366 keer zoals eerder aangegeven.

En ook, dat je zo'n beetje een kwart van al je verjaardagen, eigenlijk niet jarig bent..
Racist
  donderdag 4 december 2014 @ 15:22:00 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147280194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:18 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat betekent dat de aarde in 1 jaar maar 364,25 keer om z'n as draait, niet 366 keer zoals eerder aangegeven.
Het lastige is wat een draai om de as is.



Van 1 naar 2 is een draai om de as, een dag in siderische tijd (ook wel sterrentijd). Van 1 naar 3 is iets meer dan een draai om de as, maar een dag in zonnetijd (zoals wij hem dus kennen in het dagelijks leven, wanneer de zon weer op hetzelfde punt aan de hemel staat). De aarde draait in een jaar dus 365,25 keer van 1 naar 3, maar 366,25 keer van 1 naar 2.

Maar dat is dus afhankelijk van de draairichting van de aarde om zijn as, ten opzichte van de draairichting om de zon. Als de aarde in bovenstaand plaatje met de klok mee zou draaien om zijn eigen as, en tegen de klok in zou draaien om de zon, dan heb je 364,25 siderische dagen voor 365,25 zonnedagen (positie 2 zou voorbij positie 3 zijn).
quote:
En ook, dat je zo'n beetje een kwart van al je verjaardagen, eigenlijk niet jarig bent..
Sowieso is een verjaardag triviaal. Waarom zou je vieren dat de positie van de aarde ten opzichte van de zon gelijk is aan die positie op de dag dat je geboren bent?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147280345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:22 schreef Bart het volgende:

Sowieso is een verjaardag triviaal. Waarom zou je vieren dat de positie van de aarde ten opzichte van de zon gelijk is aan die positie op de dag dat je geboren bent?
Omdat cadeautjes *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:30:53 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147280393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Omdat cadeautjes *O*
Die kun je op iedere dag krijgen :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147283264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:22 schreef Bart het volgende:

Sowieso is een verjaardag triviaal. Waarom zou je vieren dat de positie van de aarde ten opzichte van de zon gelijk is aan die positie op de dag dat je geboren bent?
Zo zijn er duizenden astrologen die beweren dat dit je karakter en je lot bepaalt. Nooit geweten dat dit triviaal was ;)
Racist
pi_147284489
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:40 schreef LintuxCx het volgende:
Je bedoelt Streetview zeker? Is er geen optie om de oude beelden terug te zien?
Ja dat bedoelde ik idd :P
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage donderdag 4 december 2014 @ 18:07:12 #81
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147284561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Die kun je op iedere dag krijgen :7.
Wordt nogal een duur grapje dan -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 4 december 2014 @ 18:12:46 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147284727
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wordt nogal een duur grapje dan -O-
Krijgen, niet geven ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147285478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ze zijn zelfs hier in Londen bij de HEMA te koop. *O*

Maar niks mis met zelf bakken toch?
Peppernuts?
.
  donderdag 4 december 2014 @ 20:36:39 #84
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147289194
Efteling's Vogel Rok is vernoemd naar een mythisch wezen in de Arabische mythologie, de Vogel Roc. Dus.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_147289592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:12 schreef Bart het volgende:

[..]

Krijgen, niet geven ;).
Anders krijg je een Hobbit-verjaardag :P
pi_147290338
Dat rijst koken niet meevalt/ morgen weer de panschrobben
Ik zwaai naar dieren.
pi_147293363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:11 schreef Geerd het volgende:
Dat rijst koken niet meevalt/ morgen weer de panschrobben
Opzetten met een laagje water en wat soda. En dit keer niet droog laten koken :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147293469
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Opzetten met een laagje water en wat soda. En dit keer niet droog laten koken :P
:D :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_147293866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:38 schreef LintuxCx het volgende:

Ze zijn zelfs hier in Londen bij de HEMA te koop. *O*

Dat er zelfs in Londen een Hema zit! :o
pi_147294168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dat er zelfs in Londen een Hema zit! :o
In Madrid ook sinds kort! :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_147303194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dat er zelfs in Londen een Hema zit! :o
Drie zelfs, waaronder eentje pal naast mijn werk. Ben er twee keer geweest, is wel apart. Het lijkt niet echt op een HEMA in Nederland, meer op een "Tiger" winkel, da's een toko hier die Deense (dacht ik) dingen verkoopt, ook een wat willekeurige selectie.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Peppernuts?
:D Weet het even niet meer. Heel veel etiketten zijn ook gewoon in het Nederlands, lekker lomp. Maakt ook niet uit want meer dan de helft van de klanten zijn Nederlanders zo lijkt het soms. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147303580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:24 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Drie zelfs, waaronder eentje pal naast mijn werk. Ben er twee keer geweest, is wel apart. Het lijkt niet echt op een HEMA in Nederland, meer op een "Tiger" winkel, da's een toko hier die Deense (dacht ik) dingen verkoopt, ook een wat willekeurige selectie.
Flying Tiger?
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:51:00 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147303819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:24 schreef LintuxCx het volgende:
:D Weet het even niet meer. Heel veel etiketten zijn ook gewoon in het Nederlands, lekker lomp. Maakt ook niet uit want meer dan de helft van de klanten zijn Nederlanders zo lijkt het soms. :')
Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147305081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.

[ afbeelding ]
Heh ok, nou moet ik gaan zoeken. ;( Ik vond het Nederlands iig een stuk prominenter op het label.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:40 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Flying Tiger?
Hrm volgens mij weinig vliegends aan: http://www.tigerstores.co.uk/

MAar goed, nogal OT, ik houd m'n bek weer!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147305174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:47 schreef LintuxCx het volgende:
Hrm volgens mij weinig vliegends aan: http://www.tigerstores.co.uk/
Toch wel, check http://www.flying-tiger.nl/ maar eens. Zelfde website, maar dan in het Nederland. Hier heet het dus de Flying Tiger ;)

Heb je dat ook weer geleerd!
pi_147312285
Dat is net als je in Ikea Amsterdam ZO komt, lijken wel alsof er alleen maar buitenlanders komen.
.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:51:08 #97
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_147312880
De betekenis van dit whatsapp emoticon


Het is een Kadomatsu

http://en.wikipedia.org/wiki/Kadomatsu

Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:18:12 #98
18653 crew  D.
pi_147318970
Dat het Matt le Blanc (Friends) was in de ketchupreclame :P

  vrijdag 5 december 2014 @ 21:24:11 #99
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_147319226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:18 schreef D. het volgende:
Dat het Matt le Blanc (Friends) was in de ketchupreclame :P

Toen was hij nog geen Joey natuurlijk maar toch leuk om die reclame weer te zien en achteraf de link te leggen :Y
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:29:08 #100
18653 crew  D.
pi_147319437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:24 schreef Beavis het volgende:

[..]

Toen was hij nog geen Joey natuurlijk maar toch leuk om die reclame weer te zien en achteraf de link te leggen :Y
Nee, uiteraard, maar Joey kennen we al 20 jaar, en heb nooit geweten dat dat 'hij van de ketchup' was :P
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:37:35 #101
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_147319754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef D. het volgende:

[..]

Nee, uiteraard, maar Joey kennen we al 20 jaar, en heb nooit geweten dat dat 'hij van de ketchup' was :P
Ik ook niet!! Dus leuk om de link te leggen :D
pi_147320268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:51 schreef hmmmz het volgende:
De betekenis van dit whatsapp emoticon
[ afbeelding ]

Het is een Kadomatsu

http://en.wikipedia.org/wiki/Kadomatsu

[ afbeelding ]
Ik heb die niet eens ;(
pi_147323042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:18 schreef D. het volgende:
Dat het Matt le Blanc (Friends) was in de ketchupreclame :P

:o :o :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 6 december 2014 @ 01:03:37 #104
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_147325267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:21 schreef Toga het volgende:

[..]

Zo zijn er duizenden astrologen die beweren dat dit je karakter en je lot bepaalt. Nooit geweten dat dit triviaal was ;)
Astrologie is een schoolvoorbeeld van triviale nonsens.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_147325753
Dat op die holografische sticker op een aangekochte of gehuurde videoband NVPI stond, geen NUPI :') Maar ja, wist ik veel. Door dit waarschuwingsfilmpje dacht ik daar toch anders over.

diseased rhinoceros pizzle
  Redactie Frontpage zaterdag 6 december 2014 @ 02:19:28 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147325967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.

[ afbeelding ]
Valt me ook altijd op bij de Carrefour (huismerk), zit je ergens in ruraal Frankrijk staat er gewoon Nederlands op de verpakking _O-

(niet geheel vreemd natuurlijk gezien ze ook veel en België zitten)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147326004
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag zei een collega dat ze zich nooit realiseerde dat we sinterklaas in de herfst vieren en niet in de winter.
Nu je het zegt :o
pi_147326024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:36 schreef Anosmos het volgende:
Efteling's Vogel Rok is vernoemd naar een mythisch wezen in de Arabische mythologie, de Vogel Roc. Dus.
Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?
Of haal ik nou Garuda en Roc door elkaar?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147326045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.

[ afbeelding ]
GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!
Dat is voor mij wel een reden om daar niet meer te kopen.
Hollandse EenheidsMAatschappij is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Maar Engelse namen voor producten? Val toch dood!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147326541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Valt me ook altijd op bij de Carrefour (huismerk), zit je ergens in ruraal Frankrijk staat er gewoon Nederlands op de verpakking _O-

(niet geheel vreemd natuurlijk gezien ze ook veel en België zitten)
Klopt, was handig toen we op vakantie waren!

Feit is wel dat de (Belgische) Carrefour klantenkaart niet werkte in Frankrijk, daar kenden ze dat niet.
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:24:01 #111
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147327863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?
Of haal ik nou Garuda en Roc door elkaar?
Zou ook best kunnen hoor, ik weet uit mn hoofd dat de vogel Roc voorkomt in het verhaal van Aladdin iig.
Er zat WEL genoeg koriander in.
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:29:39 #112
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147328819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?
Of haal ik nou Garuda en Roc door elkaar?
Ah, de vogel Roc is Arabisch/Perzisch, maar vertoont vergelijkenissen met Garoeda uit Indonesië ;)
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_147330460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Toch wel, check http://www.flying-tiger.nl/ maar eens. Zelfde website, maar dan in het Nederland. Hier heet het dus de Flying Tiger ;)

Heb je dat ook weer geleerd!
Grappig, en idd een "paar jaaaaaaaren" later. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147330526
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Grappig, en idd een "paar jaaaaaaaren" later. :)
Uuuuuren later ;)
pi_147362407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!
Dat is voor mij wel een reden om daar niet meer te kopen.
Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Maar Engelse namen voor producten? Val toch dood!
Fixed
pi_147424772
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:32:14 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_147425345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
haha, jaren geleden al verbaasd over toen die een keer vertelde dat die een vrouw en kinderen had. Dat was nog in de periode dat die met roze haar rondliep en toen kon ik het nauwelijks geloven :D
pi_147425369
En nu dat grijze haar lijkt ook nergens op, helemaal als je dan weet dat hij begin 40 is.. en dat enge stemmetje van hem...
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 16:54:02 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147426001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:32 schreef Blik het volgende:

[..]

haha, jaren geleden al verbaasd over toen die een keer vertelde dat die een vrouw en kinderen had. Dat was nog in de periode dat die met roze haar rondliep en toen kon ik het nauwelijks geloven :D
Hij is/was een punker :D vandaar die haardracht etc. Hij kan ook redelijk goed sex pistol liedjes zingen. :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:55:15 #120
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147426026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
Dat is meer iets waar Rudolph over een paar jaar achter komt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147427282
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:55 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is meer iets waar Rudolph over een paar jaar achter komt.
_O-
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:43:32 #122
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_147427467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
Ja dat kan echt niet. Ken 'm niet echt, maar dat lijkt me een nicht. Zelfde als mijn, jawel, kapper. Heeft al jaren vrouw en kinderen..maar is gewoon gay. oO/
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:47:13 #123
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147427558
Rudolph is een baas man! Maar ik dacht vroeger ook dat hij homo was ja. :')
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:49:53 #124
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_147427631
Dat het 2 honden zijn. En geen bontjas, ofzo.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_147428027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!
Dat is voor mij wel een reden om daar niet meer te kopen.
Hollandse EenheidsMAatschappij is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Maar Engelse namen voor producten? Val toch dood!
ik sluit me helemaal bij deze woorden aan,ik walg ook van al die Engelse termen,het wordt helaas alleen maar gekker.
pi_147442458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..] oO/
Dat dit één smiley is, niet twee lossen. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147470698
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!
Dat is voor mij wel een reden om daar niet meer te kopen.
Hollandse EenheidsMAatschappij is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Maar Engelse namen voor producten? Val toch dood!
Het is een Brits bedrijf geworden. Daarom deden ze ook moeilijk over Zwarte Piet (wij zouden daarmee hun anti-discriminatiewetten overtreden).
pi_147470883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 01:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat dit één smiley is, niet twee lossen. :D
Zwarte Piet had twee attributen. Een daarvan was tweeledig: op de heenweg cadeautjes en strooigoed; op de terugweg de erg stoute kindertjes (meestal jongetjes). Ik heb wel eens gevreesd dat al te brutale medekindertjes meegenomen zouden worden. De roe diende alleen om mee te dreigen of om speelse tikjes te geven.
pi_147534220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is een Brits bedrijf geworden. Daarom deden ze ook moeilijk over Zwarte Piet (wij zouden daarmee hun anti-discriminatiewetten overtreden).
Ja en?
AKZO-Nobel is een Nederlands bedrijf. Krijgen nou alle etiketten op verfblikken een Nederlandse tekst? Ook in de VSvBrazilië en de VSvA?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2014 @ 11:35:32 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147538770
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147538884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat :D
:o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_147539521
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat :D
:o
Mokkel met stuntstok
pi_147539739
Een holster weer wel :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2014 @ 14:00:15 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147541331
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:22 schreef Mord_Sith het volgende:

:o
Ja, nou, dat dus :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147561098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat :D
Maar hoe kwam je daar dan achter? Want ik wist het ook niet en nu weet ik nog steeds niet waarom.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 december 2014 @ 09:15:34 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147563356
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:

Maar hoe kwam je daar dan achter? Want ik wist het ook niet en nu weet ik nog steeds niet waarom.
Ik realiseerde het me ineens toen ik die uitdrukking gistermorgen gebruikte. Ik lag erover na te denken toen ik ineens bedacht dat het net zoiets als 'diepst' betekende.

Lees net bij Onze Taal dat het vergelijkbaar is met uitdrukkingen als op het scherpst van de snede en in het heetst van de strijd. Dat klinkt logisch :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147569222
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat :D
volgens googel wel :P

HOLST

4) Het meest lege deel van de nacht (crypt.)
5) Inhoudsloze deel van de nacht
6) Meest inhoudsloze deel van de nacht
pi_147570484
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:31 schreef FANN het volgende:

[..]

volgens googel wel :P

HOLST

4) Het meest lege deel van de nacht (crypt.)
5) Inhoudsloze deel van de nacht
6) Meest inhoudsloze deel van de nacht
http://woordenlijst.org/zoek/?q=Holst&w=w
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147571707
Zullen we nou maar ff stoppen hierover, anders zijn we in het holst van de nacht nog bezig over het holst van de nacht :+
pi_147572298
Ik vind juist de nacht de mooiste tijd van de dag!! Sja wat is tijd en dag.
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2014 @ 01:49:53 #141
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147626089
Zat even Keuringsdienst van waarde terug te kijken. Kom ik erachter dat Mars (van de chocola :P) ook een grote producent is van dierenvoeding :{ http://www.mars.com/global/brands/petcare.aspx
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 18 december 2014 @ 10:46:35 #142
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_147699973
dat het huismerk van C&A Canda gewoon C and A is.....
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  donderdag 18 december 2014 @ 12:46:59 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_147702907
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 01:49 schreef LTVDK het volgende:
Zat even Keuringsdienst van waarde terug te kijken. Kom ik erachter dat Mars (van de chocola :P) ook een grote producent is van dierenvoeding :{ http://www.mars.com/global/brands/petcare.aspx
Jazeker, en ook niet de minste. Heb in een magazijn stage gelopen waar de producten van Mars werden ingepakt, verbaasde me daar toen ook al over
  dinsdag 23 december 2014 @ 01:34:18 #144
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147868310
Huh, dacht dat Mars van CocaCola was?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 23 december 2014 @ 03:33:30 #145
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_147870399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
Huh, dacht dat Mars van CocaCola was?
Nee, Mars is eigen baas.
Er zijn 10 enorme cooperaties die zo'n beetje alle bekende merken die je tegenkomt in de supermarkt beheren:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_147874559
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:33 schreef DO2 het volgende:

[..]

Nee, Mars is eigen baas.
Er zijn 10 enorme cooperaties die zo'n beetje alle bekende merken die je tegenkomt in de supermarkt beheren:

[ afbeelding ]
Dat plaatje is alleen eten en drinken, de zepen van Unilever staan er bijvoorbeeld niet bij
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unilever_brands
Proctor & Gamble is ook een grote speler: http://en.wikipedia.org/wiki/Procter_%26_Gamble

Qua drank heb je ook nog http://en.wikipedia.org/wiki/Diageo en in de biermarkt is AB InBev de grootste speler http://en.wikipedia.org/wiki/AB_InBev_brands
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_147875039
Ja, ontdekte ik van de week pas, dat Lays van Pepsico is. :{

O+ Croky O+ is nog wel (of eigenlijk "wel weer" volgens Wikipedia) zelfstandig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 12:33:42 #148
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147876556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:30 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Qua drank heb je ook nog http://en.wikipedia.org/wiki/Diageo en in de biermarkt is AB InBev de grootste speler http://en.wikipedia.org/wiki/AB_InBev_brands
Qua drank vallen natuurlijk Pernod Ricard en Bacardi ook wel bij de grote spelers :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147882686
Ja, Pernod Ricard wilde ik nog toevoegen, maar ik kon even niet op de naam komen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:51:01 #150
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147899415
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_147899685
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:33 schreef DO2 het volgende:

[..]

Nee, Mars is eigen baas.
Er zijn 10 enorme cooperaties die zo'n beetje alle bekende merken die je tegenkomt in de supermarkt beheren:

[ afbeelding ]
Oeh, logoquiz :D
Somebody that I used to know
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:18:15 #152
66083 Platina
78th Element
pi_147900875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
:o heb ik ook nooit geweten. Vaak gelezen en zelf ook gebruik maar nog nooit in gesproken taal gehoord.

Overigens qua levensmiddelen is Heinz (in Nederland tenminste) ook een grote speler.
  Redactie Frontpage woensdag 24 december 2014 @ 00:28:05 #153
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147904063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzocht :P. Vond het al zo'n vreemd Duits woord lijken :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:18 schreef Platina het volgende:

[..]

:o heb ik ook nooit geweten. Vaak gelezen en zelf ook gebruik maar nog nooit in gesproken taal gehoord.

Overigens qua levensmiddelen is Heinz (in Nederland tenminste) ook een grote speler.
Heinz is nou niet echt bepaald een Nederlands bedrijf ;) Gewoon keihard Amerikaans die wel een hoop merken en producenten in Nederland hebben opgekocht, onder andere Venz en De Ruijter http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J._Heinz_Company
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 24 december 2014 @ 00:52:44 #154
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_147904883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzocht :P. Vond het al zo'n vreemd Duits woord lijken :D
Dat staat er ook bij strafkampen in Noord-Korea: albeit macht flei
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_147909737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.

Segue is ook zo'n woord (bruggetje). Je zou denken: "seGoe" (met de G uit 'great'), maar het is "sɛɡweɪ/segway".
జ్ఞ‌ా
pi_147911374
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:43 schreef µ het volgende:

[..]

Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.

Segue is ook zo'n woord (bruggetje). Je zou denken: "seGoe" (met de G uit 'great'), maar het is "sɛɡweɪ/segway".
En caveat! Niet een ka-viet maar een ka-vi-at (ongeveer)
pi_147911900
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:43 schreef µ het volgende:

[..]

Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.

Segue is ook zo'n woord (bruggetje). Je zou denken: "seGoe" (met de G uit 'great'), maar het is "sɛɡweɪ/segway".
dat woord kende ik niet, maar nu weet ik wel hoe die paal met wielen aan z'n naam is gekomen
  woensdag 24 december 2014 @ 11:04:10 #158
66083 Platina
78th Element
pi_147912356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzocht :P. Vond het al zo'n vreemd Duits woord lijken :D

[..]

Heinz is nou niet echt bepaald een Nederlands bedrijf ;) Gewoon keihard Amerikaans die wel een hoop merken en producenten in Nederland hebben opgekocht, onder andere Venz en De Ruijter http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J._Heinz_Company
Ik zeg toch niet dat het een Nederlands bedrijf is. Enkel dat het een grote speler in Nederland is.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:14:27 #159
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147916188
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:52 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Dat staat er ook bij strafkampen in Noord-Korea: albeit macht flei
:') :T
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147918940
Ik heb serieus altijd gedacht dat de overbuurman, de buurman van mijn buurman was. Blijkt het gewoon de buurman te zijn die tegenover je woont. Nooit geweten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147920876
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb serieus altijd gedacht dat de overbuurman, de buurman van mijn buurman was. Blijkt het gewoon de buurman te zijn die tegenover je woont. Nooit geweten.
Ergens wel logisch dat je dat dacht :P. Morgen + 1 ->overmorgen, buurman + 1 -> overbuurman :P.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 24 december 2014 @ 16:31:30 #162
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_147922940
Hoorde van een kennis van de week ook wel een leuke.
Hij vond Lingo maar een vunzig programma.
Tot hij begreep dat de GROEN GROEN GROEN riepen ipv HOER HOER HOER
Net efkes anges
pi_147922958
:/
pi_147922970
Ok...wtf?
Abracadabra, tapate guarra!
  woensdag 24 december 2014 @ 16:54:04 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147923521
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoorde van een kennis van de week ook wel een leuke.
Hij vond Lingo maar een vunzig programma.
Tot hij begreep dat de GROEN GROEN GROEN riepen ipv HOER HOER HOER
Hilarisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_147923797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat woord kende ik niet, maar nu weet ik wel hoe die paal met wielen aan z'n naam is gekomen
Inderdaad :D
  woensdag 24 december 2014 @ 17:23:13 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147924398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoorde van een kennis van de week ook wel een leuke.
Hij vond Lingo maar een vunzig programma.
Tot hij begreep dat de GROEN GROEN GROEN riepen ipv HOER HOER HOER
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:21:04 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_147926248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb serieus altijd gedacht dat de overbuurman, de buurman van mijn buurman was. Blijkt het gewoon de buurman te zijn die tegenover je woont. Nooit geweten.
Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
In het noorden is het degene die tegenover je woont.

Dus per se ongelijk had je niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_147926690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
In het noorden is het degene die tegenover je woont.

Dus per se ongelijk had je niet.
Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:43:56 #170
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_147927014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:33 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.
'Over' hoeft toch niet altijd 'tegenover' te betekenen. Vond die uitleg met overmorgen best plausibel.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:45:19 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_147927067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:33 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.
Tja, de overburen waren de buren van onze naaste buren.

Apeldoorn. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_147927922
Nooit eerder geweten dat overburen twee betekenissen heeft. Opgezocht, en klopt inderdaad.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_147943742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Tja, de overburen waren de buren van onze naaste buren.

Apeldoorn. :)
:+
pi_147943827
Ik kom ook uit Gelderland en ken overburen gewoon als de mensen die tegenover je wonen.
pi_147943831
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 04:59 schreef Sapstengel het volgende:
Ik kom ook uit Gelderland en ken overburen gewoon als de mensen die tegenover je wonen.
Dit.
(she/her)
pi_147944192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 04:59 schreef Sapstengel het volgende:
Ik kom ook uit Gelderland en ken overburen gewoon als de mensen die tegenover je wonen.
Dit.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_147948371
Ik kom ook uit Gelderland, en de buurman van mijn buurman, dat ben ik zelf.
pi_147948575
Ik ben getrouwd met de buurman van mijn buurman. ^)

En overburen zijn mensen die tegenover je wonen. Zo hebben wij ook achterburen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_147948680
quote:
7s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:10 schreef Biancavia het volgende:
En overburen zijn mensen die tegenover je wonen. Zo hebben wij ook achterburen.
Zo ken ik het ook idd.
Al zou "voorburen - achterburen" eigenlijk logischer zijn. Of "overburen - onderburen", maar dan zit je ook met de bovenburen.. pfff.. :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147949006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zo ken ik het ook idd.
Al zou "voorburen - achterburen" eigenlijk logischer zijn. Of "overburen - onderburen", maar dan zit je ook met de bovenburen.. pfff.. :D
Ik gebruik overburen voor allebei, buren naast onze buren én de mensen aan de overkant.
Achterburen zijn de mensen wiens achtertuin aan die van ons grenst, die wonen dus een straat verderop.
En in een flatwoning heb je dan inderdaad ook nog boven- en onderburen.

Maar alle mensen uit mijn straat noem ik óók buren. Om het niet nodeloos ingewikkeld te maken :P
pi_148008547
Dat het woord STOP (ook) als afkorting wordt gebruikt.
In de survivalwereld staat STOP voor: Stop, Think, Observe (Orientate) & Plan. Datzelfde zouden meer mensen moeten doen bij het gelijknamige verkeersbord.
Racist
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:37:06 #182
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_148010615

Dat de letter van een dergelijke omleiding vaak verwijst naar de bestemming. Dacht dat ze gewoon random letters kozen die nog niet in gebruik waren, net zoals ze vroeger ook weleens cijfers gebruikten...
  zaterdag 27 december 2014 @ 17:23:49 #183
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148014360
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:34 schreef Toga het volgende:
Dat het woord STOP (ook) als afkorting wordt gebruikt.
In de survivalwereld staat STOP voor: Stop, Think, Observe (Orientate) & Plan. Datzelfde zouden meer mensen moeten doen bij het gelijknamige verkeersbord.
[ afbeelding ]
Ja, je kan er vanalles bij bedenken: http://www.acronymfinder.com/STOP.html
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_148032237
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:22 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

En caveat! Niet een ka-viet maar een ka-vi-at (ongeveer)
Is Latijn en betekent: pas op!
Dus geen Engels, met de tweeklank ea.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 28 december 2014 @ 15:45:25 #185
342418 VKV
Plausibel
pi_148050593
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de letter van een dergelijke omleiding vaak verwijst naar de bestemming. Dacht dat ze gewoon random letters kozen die nog niet in gebruik waren, net zoals ze vroeger ook weleens cijfers gebruikten...
Het kan allebei inderdaad :)
pi_148051441
Dat de Chipper en de Chipknip twee verschillende chipsystemen zijn waren. Ik snapte al nooit waarom ik vroeger een pincode nodig had bij opladen van de chipknip, maar nu blijkt dat ik toen het systeem van de Postbank had.
Somebody that I used to know
  zondag 28 december 2014 @ 16:35:11 #187
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148052845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
In het noorden is het degene die tegenover je woont.

Dus per se ongelijk had je niet.
Hoe noem jij overburen dan?
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 22:09:01 #188
9859 crew  Karina
Woman
pi_148070819
Gisteren kwam ik er achter dat Delenn en Rousseau door dezelfde actrice werden gespeeld :') Is me echt nooit opgevallen.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 29 december 2014 @ 13:50:22 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148092793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:30 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Dat plaatje is alleen eten en drinken, de zepen van Unilever staan er bijvoorbeeld niet bij
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unilever_brands
Proctor & Gamble is ook een grote speler: http://en.wikipedia.org/wiki/Procter_%26_Gamble

Qua drank heb je ook nog http://en.wikipedia.org/wiki/Diageo en in de biermarkt is AB InBev de grootste speler http://en.wikipedia.org/wiki/AB_InBev_brands
Deze is ook mooi:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Vuitton_Mo%C3%ABt_Hennessy
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:59:17 #190
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148135045
Audacity (klemtoon op de da) is een normaal woord, en betekent onverschrokkenheid. Ik dacht altijd dat dat programmaatje auda-city was, dus audio-stad of iets dergelijks :@
Er zat WEL genoeg koriander in.
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:30:49 #191
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_148139093
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:35 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Hoe noem jij overburen dan?
De mensen van de overkant. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_148288740
Niet echt jaaaaaaren,maar dat ik een vaste route heb in de lokale Jumbo, Zuivel, eten, bier, fruit en groente
Ik zwaai naar dieren.
pi_148290177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:01 schreef Geerd het volgende:
Niet echt jaaaaaaren,maar dat ik een vaste route heb in de lokale Jumbo, Zuivel, eten, bier, fruit en groente
Interessant zeg, vertel er eens wat meer over.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:39:05 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148290241
De vraag is vooral of dat ook ongeveer de route is zoals de supermarkt is ingedeeld of dat ie alsnog kriskras gaat :+
pi_148290348
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Interessant zeg, vertel er eens wat meer over.
Viel me gewoon op, of ben jij zo een boodschappen truus die eerst alles afgaat nog een keer terug en dan pas inpakt? Want misschien hebben ze wel een nieuwe soort sla?
Ik zwaai naar dieren.
pi_148327371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:39 schreef Cue_ het volgende:
De vraag is vooral of dat ook ongeveer de route is zoals de supermarkt is ingedeeld of dat ie alsnog kriskras gaat :+
Lijkt me niet, want fruit en groente staat bij iedere supermarkt vooraan en bier achteraan.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zondag 4 januari 2015 @ 19:18:59 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148327396
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Lijkt me niet, want fruit en groente staat bij iedere supermarkt vooraan en bier achteraan.
Nee hoor. De aldi hier heeft de groente/fruit juist achteraan staan.
De Jumbo bij ons ook
;)
pi_148327429
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee hoor. De aldi hier heeft de groente/fruit juist achteraan staan.
De Jumbo bij ons ook
;)
Achteraan in de winkel of achteraan in de looproute?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zondag 4 januari 2015 @ 19:24:25 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148327560
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef FrankRicard het volgende:

Achteraan in de winkel of achteraan in de looproute?
Sowieso achteraan van de looproute. Beetje schuin voor qua winkel.
Aldi heeft zuivel bv halverwege en de Jumbo redelijk vooraan de looproute
Volgens mij heeft de AH nog een andere rare route, want die vind ik echt irritant en kom er daardoor ook zelden
pi_148327571
De kortste route in mijn lokale supermarkt is:
Beleg (chocopasta, jam, hagelslag, etc), brood (bakkerij), koffie/thee, koekjes, snoep/chocola, soep, pasta/rijst + benodigdheden, sauzen, tijdschriften, kassa.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148327708
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Achteraan in de winkel of achteraan in de looproute?
AH heeft groente en fruit direct voor de ingang. Jumbo bij de uitgang en dat vind ik een logischer plaats.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:32:23 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148327834
Je kan denken vanuit wat handig is met inpakken van je boodschappenmandje, of hoe je je gerecht samenstelt, iedereen shopt anders :)
Enige irritante zijn de mensen die geen logica hebben en de hele supermarkt 3x op en neer doorlopen :X
pi_148327949
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:32 schreef Cue_ het volgende:
Je kan denken vanuit wat handig is met inpakken van je boodschappenmandje, of hoe je je gerecht samenstelt, iedereen shopt anders :)
Enige irritante zijn de mensen die geen logica hebben en de hele supermarkt 3x op en neer doorlopen :X
Zolang niemand mij voor de voeten loopt, vind ik alles prima ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148327950
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:32 schreef Cue_ het volgende:
Je kan denken vanuit wat handig is met inpakken van je boodschappenmandje, of hoe je je gerecht samenstelt, iedereen shopt anders :)
Enige irritante zijn de mensen die geen logica hebben en de hele supermarkt 3x op en neer doorlopen :X
Ik vergeet vaak 2 dingen, kom je thuis godver vuilniszakken vergeten of deo en een komkommer of zo.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:35:40 #205
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148327959
Iedere winkel zou waspoeder, kattengrind, en bier bij de ingang moeten hebben staan, en tomaten, koekjes en kiwi's bij de uitgang.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_148327999
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:35 schreef Bart het volgende:
Iedere winkel zou waspoeder, kattengrind, en bier bij de ingang moeten hebben staan, en tomaten, koekjes en kiwi's bij de uitgang.
Een echte Fok winkel!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_148330152
Ik kwam er deze kerst achter dat in dat nummer van BandAid er niet "Freedom woohoo" wordt gezongen maar "Feed the world"
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 4 januari 2015 @ 20:33:54 #208
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148330246
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:31 schreef Poppejans het volgende:
Ik kwam er deze kerst achter dat in dat nummer van BandAid er niet "Freedom woohoo" wordt gezongen maar "Feed the world"
Wait what? :X
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148339863
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:35 schreef Bart het volgende:
Iedere winkel zou waspoeder, kattengrind, en bier bij de ingang moeten hebben staan, en tomaten, koekjes en kiwi's bij de uitgang.
ZE zetten de gezonde dingen in het begin omdat mensen dan denken van oh ik heb al zoveel gezonds, dan kan er wel wat extra ongezonds bij.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:25:09 #210
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148340340
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:15 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

ZE zetten de gezonde dingen in het begin omdat mensen dan denken van oh ik heb al zoveel gezonds, dan kan er wel wat extra ongezonds bij.
Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148343811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:01 schreef Geerd het volgende:
Niet echt jaaaaaaren,maar dat ik een vaste route heb in de lokale Jumbo, Zuivel, eten, bier, fruit en groente
Wat ik grappig vind is dat je jezelf betrapt op een vaste gewoonte!

Toen ik verhuisde realiseerde ik me dat ik in een nieuw huis en een nieuwe omgeving ook nieuwe patronen moest leren en een deel daarvan heb ik me bewust eigen gemaakt. Gewoon: voor het gemak en om niet te verdwalen als ik opeens blind word of zo.
Maar bij jou werkte dat in dit geval andersom. Slim!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148343962
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ik grappig vind is dat je jezelf betrapt op een vaste gewoonte!

Toen ik verhuisde realiseerde ik me dat ik in een nieuw huis en een nieuwe omgeving ook nieuwe patronen moest leren en een deel daarvan heb ik me bewust eigen gemaakt. Gewoon: voor het gemak en om niet te verdwalen als ik opeens blind word of zo.
Maar bij jou werkte dat in dit geval andersom. Slim!
Naja ik heb een keer de luxaflex vergeten dicht te doen toen ik mijn 3e pink even uitliet.
Gelukkig was het rond dit tijd stip, Ook geen politie aan de deur gehad,

Dus zo slim
Ik zwaai naar dieren.
pi_148344081
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Naja ik heb een keer de luxaflex vergeten dicht te doen toen ik mijn 3e pink even uitliet.
Gelukkig was het rond dit tijd stip, Ook geen politie aan de deur gehad,

Dus zo slim
Ook slimme mensen vergeten wel eens iets.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148344122
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ook slimme mensen vergeten wel eens iets.
Dank je wel dit geeft mij veel troost!!
Maar weer ff ot
Ik zwaai naar dieren.
pi_148344299
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dank je wel dit geeft mij veel troost!!
Maar weer ff ot
Graag gedaan.
Maar ik meende het wel degelijk. Je hebt blijkbaar naar je eigen gedrag gekeken en daar eigenaardigheden in gezien. Daar heb je intelligentie en moed voor nodig.
Of je hoog opgeleid bent of niet, doet daar niks aan af. Ik ken hoogleraren die nog te dom zijn om voor de duivel te dansen. En een fruitteler die echt heel slim was.
Mijn vader was boer en zeer intelligent. Ikzelf ben veel te dom voor boer, maar slim genoeg voor ingenieur.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148344508
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Maar ik meende het wel degelijk. Je hebt blijkbaar naar je eigen gedrag gekeken en daar eigenaardigheden in gezien. Daar heb je intelligentie en moed voor nodig.
Of je hoog opgeleid bent of niet, doet daar niks aan af. Ik ken hoogleraren die nog te dom zijn om voor de duivel te dansen. En een fruitteler die echt heel slim was.
Mijn vader was boer en zeer intelligent. Ikzelf ben veel te dom voor boer, maar slim genoeg voor ingenieur.
Ik dacht dat je mij voor een lapje hield?
Ik probeer heel veel naar mezelf te kijken, op het werk ook. En dan denk ik later van godver waarom heb ik dit niet gedaan/of gelaten,

Achja , allemaal leer momenten.
EN FOk natuurlijk !!

[ Bericht 10% gewijzigd door Geerd op 05-01-2015 01:22:50 ]
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 5 januari 2015 @ 01:28:56 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148344691
Zo raar is t toch niet om dergelijke patronen bij jezelf op te merken?
Vaak als je er eens (onbewust) van afwijkt of door iemand anders, merk je ineens dat het anders is dan normaal.
  Redactie Frontpage maandag 5 januari 2015 @ 02:09:37 #218
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148345221
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:32 schreef Cue_ het volgende:
Enige irritante zijn de mensen die geen logica hebben en de hele supermarkt 3x op en neer doorlopen :X
Check, ik doe niet anders :9

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:28 schreef Cue_ het volgende:
Zo raar is t toch niet om dergelijke patronen bij jezelf op te merken?
Vaak als je er eens (onbewust) van afwijkt of door iemand anders, merk je ineens dat het anders is dan normaal.
Dan moet je eens opletten hoe dicht je soms langs bepaalde hoeken langsloopt. Als je aan je omgeving gewend bent loop je soms maar op millimeters afstand langs een kozijn of de hoek van het aanrecht zonder dat je je er ooit tegenaan stoot :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 5 januari 2015 @ 06:49:03 #219
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148346216
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee hoor. De aldi hier heeft de groente/fruit juist achteraan staan.
De Jumbo bij ons ook
;)
Bij mij in de Jumbo juist vooraan, dus dat verschilt ook weer per Jumbo.
pi_148348994
Er is op internet veel te vinden over de indeling van supermarkten. Deze bijvoorbeeld:

http://www.radartv.nl/con(...)permarkt-u-verleidt/
pi_148353984
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:59 schreef Bleie het volgende:
Er is op internet veel te vinden over de indeling van supermarkten. Deze bijvoorbeeld:

http://www.radartv.nl/con(...)permarkt-u-verleidt/
oh gutje
pi_148378120
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik dacht dat je mij voor een lapje hield?
Ik probeer heel veel naar mezelf te kijken, op het werk ook. En dan denk ik later van godver waarom heb ik dit niet gedaan/of gelaten,

Achja , allemaal leer momenten.
EN FOk natuurlijk !!
Nee hoor! Ik neem je niet voor het lapje.
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:28 schreef Cue_ het volgende:
Zo raar is t toch niet om dergelijke patronen bij jezelf op te merken?
Vaak als je er eens (onbewust) van afwijkt of door iemand anders, merk je ineens dat het anders is dan normaal.
Nou ja, je moet wel slim genoeg en/of moedig genoeg zijn om ze te zien/voelen.
Niet iedereen kijkt naar zijn/haar eigen gedrag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148380546
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Check, ik doe niet anders :9

[..]

Dan moet je eens opletten hoe dicht je soms langs bepaalde hoeken langsloopt. Als je aan je omgeving gewend bent loop je soms maar op millimeters afstand langs een kozijn of de hoek van het aanrecht zonder dat je je er ooit tegenaan stoot :).
ja, ik liep vroeger vaak tegen dingen op. Het duurde lang voordat ik besefte de hoek altijd iets kleiner te maken dan gedacht. Dus is het zaak de hoeken altijd iets ruimer te plannen.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2015 @ 10:01:07 #224
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_148382122
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:32 schreef Cue_ het volgende:
Enige irritante zijn de mensen die geen logica hebben en de hele supermarkt 3x op en neer doorlopen :X
Als wij het lijstje maken, dan houden we de volgorde aan zoals we de producten in de winkel tegenkomen :@ Eerst groente/fruit, dan zuivel, brood, beleg, en zo de winkel door. En dat is best wel heel effectief.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_148390622
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
Dus je bent je eigen overbuurman?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:47:07 #226
403253 Meke
after all this time? always.
pi_148391440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:01 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als wij het lijstje maken, dan houden we de volgorde aan zoals we de producten in de winkel tegenkomen :@ Eerst groente/fruit, dan zuivel, brood, beleg, en zo de winkel door. En dat is best wel heel effectief.
Bij de appie kun je je boodschappenlijstje online maken, en vervolgens in de volgorde laten zetten die handig is voor jouw eigen winkel :D Ideaal!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:08:41 #227
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_148398776
Dat varkenshaas niets met een haas te maken heeft... :@
pi_148401486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat varkenshaas niets met een haas te maken heeft... :@
En palingworst niets met een paling.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:37:30 #229
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148402734
En koninginnensoep niets met de koningin.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_148402887
En negerzoenen niks met negers.
pi_148403035
Uit dezelfde categorie: Als olijfolie van olijven wordt gemaakt, waar wordt babyolie dan van gemaakt?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148403092
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef Meke het volgende:
Bij de appie kun je je boodschappenlijstje online maken, en vervolgens in de volgorde laten zetten die handig is voor jouw eigen winkel :D Ideaal!
Nooit geweten :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:45:31 #233
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_148403202
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:13 schreef thabit het volgende:

[..]

En palingworst niets met een paling.
En een boterham noch met boter, noch met ham.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148407613
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:13 schreef thabit het volgende:

[..]

En palingworst niets met een paling.
Palingworst smaakt wel een beetje als paling.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:27:01 #235
66083 Platina
78th Element
pi_148408203
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
goederkoper....
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:32:39 #236
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148408446
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:27 schreef Platina het volgende:

[..]

goederkoper....
ik bedoelde natuurlijk goedkoperderder!
Nee rare typo. Weet niet wat ik daar dacht :')
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:55:33 #237
66083 Platina
78th Element
pi_148409616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

ik bedoelde natuurlijk goedkoperderder!
Nee rare typo. Weet niet wat ik daar dacht :')
die rotkinderen gaan altijd voor het duurderde ;) spul
pi_148409658
Dat cousin en nephew 2 verschillende dingen zijn :D
pi_148413196
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:40 schreef Loveless85 het volgende:
En negerzoenen niks met negers.
En Zwarte Piet niks met zwarten. Oh wacht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148413214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:42 schreef Fred_B het volgende:
Uit dezelfde categorie: Als olijfolie van olijven wordt gemaakt, waar wordt babyolie dan van gemaakt?
Of Molenaar's kinderbeendermeel?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148413329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat cousin en nephew 2 verschillende dingen zijn :D
Dat geldt voor meer talen!
Dat is echt een leuk onderwerp: namen van familieleden in verschillende talen.
Mormor vs farmor voor oma.
Een oom die de broer van je vader of de broer van je moeder of de man van een zus van je vader of de man van een zus van je moeder is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:07:28 #242
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148418066
Het kinderlijke 'mijnes' is gewoon een min of meer correcte vervoeging van de genitief, die bezit uitdrukt, vergelijkbaar met het Duitse 'meines' :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:18:42 #243
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148418332
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
Even terugkomend hierop; sterker nog er zijn hier complete studies naar gedaan.

- Mandjes zetten ze altijd wat minder snel zichtbaar neer; mensen met karretjes nemen vaak meer mee (terwijl ze dat niet nodig hebben)
- Gezond eten staat dus altijd vooraan de winkel, - we hebben nu het gezonde gehad nu kunnen we chips pakken -
- Rechtsom winkelen; winkels waar je rechtsom winkelt, dus tegen de klok in krijg je het idee dat tijd minder snel gaat (serieus) en dus meer koopt.
- Stoppers, vaak heb je paden die eindigen in een 'stop'. Hier lopen mensen altijd tegen aan en zullen dus ook vaak iets pakken uit deze (vaak) manden.

En nog veel meer
pi_148443811
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Even terugkomend hierop; sterker nog er zijn hier complete studies naar gedaan.

- Mandjes zetten ze altijd wat minder snel zichtbaar neer; mensen met karretjes nemen vaak meer mee (terwijl ze dat niet nodig hebben)
- Gezond eten staat dus altijd vooraan de winkel, - we hebben nu het gezonde gehad nu kunnen we chips pakken -
- Rechtsom winkelen; winkels waar je rechtsom winkelt, dus tegen de klok in krijg je het idee dat tijd minder snel gaat (serieus) en dus meer koopt.
- Stoppers, vaak heb je paden die eindigen in een 'stop'. Hier lopen mensen altijd tegen aan en zullen dus ook vaak iets pakken uit deze (vaak) manden.

En nog veel meer
Rechtsom is met de klok mee....


OT
Er is ook regelmatig ge-experimenteerd met het verspreiden van geuren door winkels.
pi_148449816
quote:
12s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Rechtsom is met de klok mee....


OT
Er is ook regelmatig ge-experimenteerd met het verspreiden van geuren door winkels.


Dat is altijd een leuke verwarring.
Denk aan een rotonde.
Je rijdt rechts om de rotonde, maar je rijdt linksom.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:08:24 #246
262832 sniel123
Ja echt wel!
pi_148885353
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
pi_148888215
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef sniel123 het volgende:
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
O ja en al die mensen die opeens een geheim telefoonnummer hadden; ze stonden niet meer in het telefoonboek.
pi_148900608
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dan moet je eens opletten hoe dicht je soms langs bepaalde hoeken langsloopt. Als je aan je omgeving gewend bent loop je soms maar op millimeters afstand langs een kozijn of de hoek van het aanrecht zonder dat je je er ooit tegenaan stoot :).
Ik bots in elk gebouw waar ik kom tegen kozijnen, tafels e.d. (zelfs op plekken waar ik al jaren woon/kom) aan en heb dan ook al tijd wel ergens een blauwe plek.

Ik ben nu sinds een paar dagen in mijn ouderlijk huis en ben nog nergens tegenaan gebotst. Ik woon hier al bijna 14 jaar niet meer! En nog is mijn innelijke GPS op dit huis ingesteld! Achterlijk!
Mon 'en!
  Redactie Frontpage woensdag 21 januari 2015 @ 09:35:44 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148900629
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:34 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik bots in elk gebouw waar ik kom tegen kozijnen, tafels e.d. (zelfs op plekken waar ik al jaren woon/kom) aan en heb dan ook al tijd wel ergens een blauwe plek.

Ik ben nu sinds een paar dagen in mijn ouderlijk huis en ben nog nergens tegenaan gebotst. Ik woon hier al bijna 14 jaar niet meer! En nog is mijn innelijke GPS op dit huis ingesteld! Achterlijk!
Even herprogrammeren dan :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148910411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:34 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik bots in elk gebouw waar ik kom tegen kozijnen, tafels e.d. (zelfs op plekken waar ik al jaren woon/kom) aan en heb dan ook al tijd wel ergens een blauwe plek.

Ik ben nu sinds een paar dagen in mijn ouderlijk huis en ben nog nergens tegenaan gebotst. Ik woon hier al bijna 14 jaar niet meer! En nog is mijn innelijke GPS op dit huis ingesteld! Achterlijk!

8)7
Nee lomp :P
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:08:45 #251
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148913859
Al Gore is zijn volledige naam, niet slechts zijn achternaam. In mijn verdediging, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_148939815
Ik zat op Wikipedia te lezen over lucifers, zie ik dit staan:
quote:
In Europa worden lucifers meestal geleverd als houten stokjes in een doosje. Aan weerszijden van het doosje bevindt zich een strijkvlak. In Amerika is deze uitvoering onbekend: men ziet er kartonnen lucifers die uit een boekje moeten worden gescheurd.
:D
pi_148940052
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef sniel123 het volgende:
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
De bibliotheek had ze wel :)
Overigens grappig was, dat iedereen zelf een titel mocht kiezen, dus je vond er nogal wat rare dingen, zo zag ik een keer iemand die was: "aardbol graveur", bleek dus gewoon een stratenmaker te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148943975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

De bibliotheek had ze wel :)
Overigens grappig was, dat iedereen zelf een titel mocht kiezen, dus je vond er nogal wat rare dingen, zo zag ik een keer iemand die was: "aardbol graveur", bleek dus gewoon een stratenmaker te zijn.
Ik heb voor mijn werk nog adressen moeten opzoeken in de volledige reeksen telefoonboeken èn giroboeken.
pi_148944143
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
De goedkoopste varianten liggen onderin, zodat je moet bukken en er dan maar vanaf ziet.

Oven moet altijd open blijven staan na het bakken. Dat de hele winkel dan gezellig ruikt, is wel mooi meegenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:08 schreef Anosmos het volgende:
Al Gore is zijn volledige naam, niet slechts zijn achternaam. In mijn verdediging, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
Zal een afkorting zijn, misschien heet hij Albert of Albrecht en is hij eigenlijk een Appie.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 16:51:34 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148948371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:08 schreef Anosmos het volgende:
, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
Al Bundy disagrees

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:58:27 #257
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148948686
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Al Bundy disagrees

[ afbeelding ]
Married with Children is de meest overschatte televisieserie ooit in de geschiedenis van de hele wereld, maar dat is weer een hele andere discussie.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_148949105
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Al Bundy disagrees

[ afbeelding ]
Paul Simon en Chevy Chase ook:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148950687
Chevron. Altijd gedacht dat het een automerk of zo was. Maar onlangs kwam ik het tegen in een context dat het een dessin moest zijn, dus opgezocht. Het is de omgekeerde V. Wordt gebruikt als symbool in de heraldiek en bij uniformen zoals van het leger is het een rangstreep op de mouw. Het blijkt ook een stofdessin te zijn. Zoals er geruite en gestippelde stof is, is er ook chevronstof = zigzag gestreept.

Wiki: basisvorm Owen Tudor
pi_148951553
Het automerk wat je dacht was Chevrolet denk ik :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:55:25 #261
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148952156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:07 schreef Teslynd het volgende:
Chevron. Altijd gedacht dat het een automerk of zo was.
Chevron heeft dan ook wel íets met auto's te maken ;)

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148960673
Heu, maar die Chevrons zijn op de kop! :P

Je ziet ze ook op Britse snelwegen, als hulpje voor het veilig afstand houden:

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:46:35 #263
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148962108
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef LintuxCx het volgende:
Heu, maar die Chevrons zijn op de kop! :P

Je ziet ze ook op Britse snelwegen, als hulpje voor het veilig afstand houden:

[ afbeelding ]
Ook in België.
Tics van je petten.
pi_148963124
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Chevron heeft dan ook wel íets met auto's te maken ;)

[ afbeelding ]
Citroën heeft er zijn logo van gemaakt, dat zou je ook iets met auto's kunnen noemen ;)
pi_148963148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Married with Children is de meest overschatte televisieserie ooit in de geschiedenis van de hele wereld, maar dat is weer een hele andere discussie.
Dat geldt enkel voor mensen zonder humor :Y
pi_148966145
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat op Wikipedia te lezen over lucifers, zie ik dit staan:

[..]

:D
Oh????
Ik ken de uitvoering als boekje wel, meestal als reclamemateriaal gratis meegegeven.
Geen idee dat dat de standaard was in de VSvA.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148966301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Married with Children is de meest overschatte televisieserie ooit in de geschiedenis van de hele wereld, maar dat is weer een hele andere discussie.
Het gebruik van ooit in deze zin staat op een gedeelde eerste plaats op de lijst van stupide gebruik van het woord. Naast: "De meest gezochte wolf ooit in de Noorse geschiedenis tot nog toe."

Maar dat is een andere discussie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148966404
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Citroën heeft er zijn logo van gemaakt, dat zou je ook iets met auto's kunnen noemen ;)
Ik meen me te herinneren dat het logo van Citroen iets te maken had met de tanden van een tandwiel. Maar daar kan ik me in vergissen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148967860
Yep, Citroën heeft zijn logo gebaseerd op een tandwielsysteem dat ook wel 'herringbone gear' wordt genoemd. Hij heeft dat verder niet uitgevonden, ik geloof dat hij wel een patent heeft aangevraagd voor gebruik in staal, en Citroën heeft het wel enkel jaren toegepast in het differentieel.


Het logo is dus daarop gebaseerd, en in autoland wordt Citroën ook wel 'het merk met de dubbele chevron' genoemd ;)

Andere toepassingen van de chevron zijn als rangaanduiding, en op stargates :+
pi_148972743
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef sniel123 het volgende:
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
Joh :P
pi_148996281
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh????
Ik ken de uitvoering als boekje wel, meestal als reclamemateriaal gratis meegegeven.
Geen idee dat dat de standaard was in de VSvA.
Ik wist dat ook niet, die schijnen nóg veiliger te zijn dan we in Europa kennen.
pi_148999623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:16 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Ik wist dat ook niet, die schijnen nóg veiliger te zijn dan we in Europa kennen.
Veilig tegen rechtszaken van mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet erkennen bedoel je? :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149000219
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 01:32 schreef Dingest het volgende:
Yep, Citroën heeft zijn logo gebaseerd op een tandwielsysteem dat ook wel 'herringbone gear' wordt genoemd. Hij heeft dat verder niet uitgevonden, ik geloof dat hij wel een patent heeft aangevraagd voor gebruik in staal, en Citroën heeft het wel enkel jaren toegepast in het differentieel.
[ afbeelding ]

Het logo is dus daarop gebaseerd, en in autoland wordt Citroën ook wel 'het merk met de dubbele chevron' genoemd ;)

Andere toepassingen van de chevron zijn als rangaanduiding, en op stargates :+
Visgraatmotief en keperstof is in visgraatmotief geweven.

Er was vroeger een strip over een familie waarvan enkele leden formule-# racers waren. Michel Vaillant? Vond ik onbegrijpelijk. Heb duidelijk geen auto-knobbel. Alles loopt me door elkaar en dat Chevron-tankstation zal wel samengevallen zijn met iets uit die strip. Denk eigenlijk niet Chevrolet. En helemaal niet de citroen, dat klinkt zo erg anders. Maar Chevrolet is misschien een Chevrontje, zie ik nu opeens.
pi_149000660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat op Wikipedia te lezen over lucifers, zie ik dit staan:

[..]

:D
Klopt niet hoor. Hier hebben ze allebei, ik zie de doosjes eigenlijk meer in de winkel dan de ''boekjes''. De boekjes krijg je meestal gratis ergens.
pi_149001479
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Visgraatmotief en keperstof is in visgraatmotief geweven.

Er was vroeger een strip over een familie waarvan enkele leden formule-# racers waren. Michel Vaillant? Vond ik onbegrijpelijk. Heb duidelijk geen auto-knobbel. Alles loopt me door elkaar en dat Chevron-tankstation zal wel samengevallen zijn met iets uit die strip. Denk eigenlijk niet Chevrolet. En helemaal niet de citroen, dat klinkt zo erg anders. Maar Chevrolet is misschien een Chevrontje, zie ik nu opeens.
Nu je het zegt... zo heet het inderdaad als stofpatroon :Y Ik weet niet of we die naam ook in het Nederlands gebruiken bij de tandwielen; ze zijn nogal zeldzaam. Het is voor machines heel moeilijk om de zuivere chevron te snijden, er zijn maar een paar die het echt kunnen.

Chevrolet heeft een horizontaal langgerekte + als logo. Officieel heet het de 'bowtie' maar ik zie er niet echt een strik in :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 januari 2015 @ 09:26:57 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149003285
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:46 schreef nattermann het volgende:

Ook in België.
En op onze eigen A12 (advies afstand houden bij slecht zicht)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:19:27 #277
262832 sniel123
Ja echt wel!
pi_149006041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Joh :P
Tsjah, als kind leek dat logisch. Zo geloofde je natuurlijk ook dat er in dat boek van Sinterklaas over alle kinderen van Nederland wat stond geschreven. Dat kan als je er later aan terug denkt natuurlijk ook niet :')
pi_149010566
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:19 schreef sniel123 het volgende:

[..]

Tsjah, als kind leek dat logisch. Zo geloofde je natuurlijk ook dat er in dat boek van Sinterklaas over alle kinderen van Nederland wat stond geschreven. Dat kan als je er later aan terug denkt natuurlijk ook niet :')
lol
pi_149160191
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:19 schreef sniel123 het volgende:

[..]

Tsjah, als kind leek dat logisch. Zo geloofde je natuurlijk ook dat er in dat boek van Sinterklaas over alle kinderen van Nederland wat stond geschreven. Dat kan als je er later aan terug denkt natuurlijk ook niet :')
Ach. Er zijn genoeg volwassenen die nog in een figuur geloven die over iedereen van alles bijhoudt. En dan bedoelen ze niet Google of de NSA.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149165090
Dat Johnny de Mol jr. een zoon is van Willeke Alberti _O-
Somebody that I used to know
pi_149227537
Zit nu een film te kijken Non Stop 2014. Is er echt geen rook ruimte in een vliegtuig??
Ik zwaai naar dieren.
pi_149228059
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Even terugkomend hierop; sterker nog er zijn hier complete studies naar gedaan.

- Mandjes zetten ze altijd wat minder snel zichtbaar neer; mensen met karretjes nemen vaak meer mee (terwijl ze dat niet nodig hebben)
- Gezond eten staat dus altijd vooraan de winkel, - we hebben nu het gezonde gehad nu kunnen we chips pakken -
- Rechtsom winkelen; winkels waar je rechtsom winkelt, dus tegen de klok in krijg je het idee dat tijd minder snel gaat (serieus) en dus meer koopt.
- Stoppers, vaak heb je paden die eindigen in een 'stop'. Hier lopen mensen altijd tegen aan en zullen dus ook vaak iets pakken uit deze (vaak) manden.

En nog veel meer
Rechtsom winkelen? Ik ken supermarkten waar de ingang aan de linker kant van de kassa's is en supermarkten met ingang aan de rechter kant.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149230091
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:57 schreef Geerd het volgende:
Zit nu een film te kijken Non Stop 2014. Is er echt geen rook ruimte in een vliegtuig??
nee, er is wel een rookmelder in de wc en een leuk prijskaartje erbij, mocht je het wel proberen :P
Liefde en infectie
pi_149230121
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 12:59 schreef Anosmos het volgende:
Audacity (klemtoon op de da) is een normaal woord, en betekent onverschrokkenheid. Ik dacht altijd dat dat programmaatje auda-city was, dus audio-stad of iets dergelijks :@
:o ik gebruik dat programma best vaak, maar ik dacht idd ook altijd auda-city!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 09:12:11 #285
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_149230261
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Rechtsom winkelen? Ik ken supermarkten waar de ingang aan de linker kant van de kassa's is en supermarkten met ingang aan de rechter kant.
Vaak worden de producten dan in de loop routes gespiegeld neergezet.
BAM dit is 3KB
pi_149231074
Iemand weleens opgevallen dat bij de meeste tankstations de kasaa aan de rechterkant zit,gezien vanaf de deur?
pi_149231184
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:18 schreef Dunnevandale het volgende:
Iemand weleens opgevallen dat bij de meeste tankstations de kasaa aan de rechterkant zit,gezien vanaf de deur?
Volgens mij is dat zo, dat je dan meer door de winkel moet voor je kan afrekenen. Zodat je dan nog impuls aankopen kan doen.
pi_149231261
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Volgens mij is dat zo, dat je dan meer door de winkel moet voor je kan afrekenen. Zodat je dan nog impuls aankopen kan doen.
Da's wel duidelijk ja.net als de snoep enz die vlakbij de kassa ligt......maar waarom bevindt de kassa zich bijna altijd rechts in de winkel en niet links?
pi_149235156
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:37 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Da's wel duidelijk ja.net als de snoep enz die vlakbij de kassa ligt......maar waarom bevindt de kassa zich bijna altijd rechts in de winkel en niet links?
Ik zie het ook wel eens links hoor.
pi_149235351
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:38 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik zie het ook wel eens links hoor.
Ja ik zie het ook weleens links maar meestal toch rechts,vooral langs de snelweg
pi_149235395
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:37 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Da's wel duidelijk ja.net als de snoep enz die vlakbij de kassa ligt......maar waarom bevindt de kassa zich bijna altijd rechts in de winkel en niet links?
Wellicht een beter zicht op de pompen, het binnenkomende verkeer, etc. Anders gebeurt er ook nog vanalles naast en achter je. Zou het anders ook niet weten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149235405
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wellicht een beter zicht op de pompen, het binnenkomende verkeer, etc. Anders gebeurt er ook nog vanalles naast en achter je. Zou het anders ook niet weten.
Zoiets zal het wel zijn ja,ik lig er ook niet wakker van hoor >:)
pi_149240965
Oke nog een er gaan geen 20 films voorbij of er proeft een agent of het cocaine is.
Hoe smaakt dat dan??
Ik zwaai naar dieren.
pi_149241766
Jaren geleden las ik n.a.v. een nieuw stadion o.i.d. dat onderzoek uitwees, dat mensen meestal rechtsaf slaan. Was voor de vluchtwegen. Logisch, we rijden hier rechts en als je linksaf gaat, dan moet je het andere verkeer kruisen. We lezen ook van links naar rechts. We zijn helemaal georiënteerd op van links naar rechts. Ik raak altijd in de war op de pagina's waar je van rechts naar links moet klikken voor de volgende - dyslexie maakt afwijkende beelden lastiger.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:16:24 #295
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_149244428
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef Geerd het volgende:
Oke nog een er gaan geen 20 films voorbij of er proeft een agent of het cocaine is.
Hoe smaakt dat dan??
Naar boerenkool natuurlijk. Met rookworst!!
pi_149244559
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:16 schreef Beavis het volgende:

[..]

Naar boerenkool natuurlijk. Met rookworst!!
Jij weet het dus ook niet?
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zaterdag 31 januari 2015 @ 20:20:55 #297
232445 crew  Specularium
pi_149244658
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef Geerd het volgende:
Oke nog een er gaan geen 20 films voorbij of er proeft een agent of het cocaine is.
Hoe smaakt dat dan??
Gaat om het verdoofde gevoel in de tong, niet hoe het smaakt.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:23:07 #298
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_149244760
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij weet het dus ook niet?
Nee, gelukkig niet.
Not even once!!
pi_149244780
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gaat om het verdoofde gevoel in de tong, niet hoe het smaakt.
Dus jij hebt er ook aan geproefd?
Ik zwaai naar dieren.
pi_149244824
Verdovende gevoel :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zaterdag 31 januari 2015 @ 20:24:34 #301
232445 crew  Specularium
pi_149244833
Ik heb het van horen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')