abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_146917084
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 01:25 schreef Iemand91 het volgende:
Je kunt er alles mee doen wat je met je normale pc/laptop kunt doen en zit niet meer vast aan Android.
vergis je niet: een windows RT tablet (wat de meeste zullen zijn) kunnen geen reguliere apps draaien
pi_146917308
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 01:35 schreef mschol het volgende:

[..]

vergis je niet: een windows RT tablet (wat de meeste zullen zijn) kunnen geen reguliere apps draaien
De meeste Windows tablets die nu uitgebracht worden (hier en in China) beschikken over Windows 8 with Bing: normale Windows dus. ;)

Windows licentie voor tablets onder bepaald formaat was gratis voor fabrikanten en blijkbaar verkocht Intel SOC's onder kostprijs waardoor deze tablets erg goedkoop zijn (en straks - zoals ik in een eerder bericht in W8-tablet topic zei - mogelijk niet meer zo goedkoop)
pi_146941658
*wordt binnenkort tijd voor een nieuwe China/HK tablet*
  maandag 24 november 2014 @ 13:50:40 #29
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_146953637
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 01:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je. Welke Popo had je in gedachte dan? Er staan er zo veel op de site nl. Ik denk overigens dat vriendin liever een (voor haar) bekend merk heeft. Samsung, Sony, Asus, LG, HTC ofzo. Stom maar ik kan er ook niks aan veranderen :')
Ligt er aan wat er mee gedaan wordt. Als de resolutie/kwaliteit van het scherm belangrijk is, de P1. Anders de P9. Wil je wat handzamer, de P4.

Maar ja, vrouwen en merken. Soms.....
pi_146954602
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 01:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je. Welke Popo had je in gedachte dan? Er staan er zo veel op de site nl. Ik denk overigens dat vriendin liever een (voor haar) bekend merk heeft. Samsung, Sony, Asus, LG, HTC ofzo. Stom maar ik kan er ook niks aan veranderen :')
Mocht ze eens een Pipo willen zien dan is er altijd iets te regelen met mensen in het topic denk ik :Y.

*heeft hem zelf ook modus*
PIPO maakt top apparaatjes, vooral met de RK3288 zijn de meeste problemen van de vorige generatie vergeten.
*/heeft hem zelf ook modus*

Tja, als het echt een ''merk'' moet zijn? Sony denk ik. Of een LG, de LG Gpad 8.3 is ook een leuk apparaat (is nu ook een 10'' versie van dacht ik).

__
Stik momenteel wel een beetje in de tablets ;') en ben er nog niet uit wat ik weg wil doen en wat ik wil houden...
Windows of toch Android? LG of PIPO?.

De PIPO P4 gebruik ik momenteel wel weinig, maar goed dat komt omdat de Gpad 8.3 nog vol staat en ik weinig zin had om alles over te zetten.Maar aan de andere kant is de P4 wel lekker clean (LG skin is matig).

Merk dat ik de Windows tablets zich dan weer meer voor wat notitiewerk lenen (met tobo), volledig over op de windows tablets lijkt vooralsnog ook nog niet 100% wat ik wil (al komt het in de buurt). Ik mis wat apps (Ziggo bijvoorbeeld). Daarnaast mis ik notificaties zoals bij Android en een aantal app/touch interfaces een beetje.

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertNL op 24-11-2014 14:26:18 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146959546
Zou deze tablet iets zijn voor basic internet browsen?

http://www.blokker.nl/nl/blknl/ice-tablet-taupe

Op Aliexpress zijn de prijzen ongeveer vergelijkbaar voor dat type tablet. Alleen heb je nu dus het gemak van 2 jaar pick-up&return garantie.
pi_146960304
Processor / CPU: ATM7029

Dan kan je beter een hamster kopen om de tablet aan te laten drijven. De 7'' versies van dit soort tablets gaan voor 35 euro over de toonbank in China.
pi_146961402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
Handig, tablet kwijt. :')
Teruggevonden.

Zoveel zooi meegesleurd bij de farewell dat we de zwarte tablet over het hoofd zagen in de auto. :P
pi_146974996
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Teruggevonden.

Zoveel zooi meegesleurd bij de farewell dat we de zwarte tablet over het hoofd zagen in de auto. :P
Chinese bril misschien iets?
You can't be late if you don't show up.
  maandag 24 november 2014 @ 23:49:20 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146975407
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Teruggevonden.

Farewell?
  maandag 24 november 2014 @ 23:49:49 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146975423
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mocht ze eens een Pipo willen zien dan is er altijd iets te regelen met mensen in het topic denk ik :Y.

*heeft hem zelf ook modus*
PIPO maakt top apparaatjes, vooral met de RK3288 zijn de meeste problemen van de vorige generatie vergeten.
*/heeft hem zelf ook modus*

Tja, als het echt een ''merk'' moet zijn? Sony denk ik. Of een LG, de LG Gpad 8.3 is ook een leuk apparaat (is nu ook een 10'' versie van dacht ik).

__
Stik momenteel wel een beetje in de tablets ;') en ben er nog niet uit wat ik weg wil doen en wat ik wil houden...
Windows of toch Android? LG of PIPO?.

De PIPO P4 gebruik ik momenteel wel weinig, maar goed dat komt omdat de Gpad 8.3 nog vol staat en ik weinig zin had om alles over te zetten.Maar aan de andere kant is de P4 wel lekker clean (LG skin is matig).

Merk dat ik de Windows tablets zich dan weer meer voor wat notitiewerk lenen (met tobo), volledig over op de windows tablets lijkt vooralsnog ook nog niet 100% wat ik wil (al komt het in de buurt). Ik mis wat apps (Ziggo bijvoorbeeld). Daarnaast mis ik notificaties zoals bij Android en een aantal app/touch interfaces een beetje.

Top, dank je. Ik ga er komende dagen eens naar kijken en overleggen.
pi_146975997
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 23:39 schreef l0lownkill het volgende:
Chinese bril misschien iets?
Wat spul gepakt en nooit aan de tablet gedacht.
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:49 schreef leolinedance het volgende:
Farewell?
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11 / https://www.flickr.com/photos/iemand91/sets/72157646931608173/
  dinsdag 25 november 2014 @ 01:48:45 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_146977566
quote:
Aha, mooi stuk en een mooie vlucht :)
pi_146984760
Kruidvat gooit al zijn Cherry's in de uitverkoop (vanaf 69 euro). Is dat nog wat of is het echt ouwe meukie?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146986045
Cherry M1023Q: 1.2 GHz Quad Cortex-A9 Family ATM7029
-- Moet je niet willen hebben

Cherry M7805: Processor: ATM7029 Quad Core Cortex-A9 Family
-- Idem, het is cortex A5 (traag) ipv A9

Cherry M743: Processor: Rockchip RK3188
-- Lijkt wel oke, voor 50 euro niet eens zo slecht ;), Maar goed geen hoogvlieger meer.\
-- Batterij wel klein

Cherry PC738: processor Rockchip RK3066
-- Voor 50 euro beter bovenstaande nemen. Deze is nu wel echt oud aan het worden,
-- Batterij ook weer klein

Cherry M1013: processor 1.2 GHz Quad Cortex-A9 Family ATM7029
-- Processor mijden.

Niet echt de moeite waard wat mij betreft (rest ook niet).
pi_146989016
Tnx RobertNL!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146995256
Ik heb ook een Cherry M-743 besteld. Had eerst eentje met dezelfde specs uit China gehaald voor 35 euro, maar die deed het maar 4 uurtjes, en toen hield ie ermee op (white screen of death, en geen zin om dat te repareren, wel een poging gedaan).

Op deze (vrijwilligers) website kun je handleidingen lezen om hem te upgraden:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/
pi_146997031
Oh, zie nu dat ik een verkeerde bron had. De M-734 heeft ook een actions processor :'(.
pi_147011344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:32 schreef RobertNL het volgende:
Oh, zie nu dat ik een verkeerde bron had. De M-734 heeft ook een actions processor :'(.
Tja, het is geen RK3188, maar aan de andere kant: hij hoeft maar 1024x600 pixels aan te sturen, en hij heeft wel 1GB RAM.
Wel kunnen sommige spellen wat moeilijk doen (sommige werken niet met een Actions SoC).
pi_147014957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:23 schreef oheng het volgende:

[..]

Tja, het is geen RK3188, maar aan de andere kant: hij hoeft maar 1024x600 pixels aan te sturen, en hij heeft wel 1GB RAM.
Wel kunnen sommige spellen wat moeilijk doen (sommige werken niet met een Actions SoC).
Heb zelf ook zo'n SOC gehad. Na een paar updates was het iets beter maar ik pakte nog liever een RK3066 tablet :P
pi_147015736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:32 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb zelf ook zo'n SOC gehad. Na een paar updates was het iets beter maar ik pakte nog liever een RK3066 tablet :P
Ja, maar het heeft er ook mee te maken dat Actions de allergoedkoopste SoC maker is, die dus ook in de allergoedkoopste tablets terecht komt.

Volgens mij is de rest van deze tablet wel ok, (IPS scherm). Of liever gezegd: de andere 50,- alternatieven zijn veel slechter, tenzij je iets uit China haalt (met risico op invoerkosten, niet leveren, lang onderweg, garantie, retourkosten, etc, etc)

Ik raad deze tablet aan, ik krijg hem zometeen binnen.
  woensdag 26 november 2014 @ 11:50:45 #47
181242 Gunny
pi_147016716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja, maar het heeft er ook mee te maken dat Actions de allergoedkoopste SoC maker is, die dus ook in de allergoedkoopste tablets terecht komt.

Volgens mij is de rest van deze tablet wel ok, (IPS scherm). Of liever gezegd: de andere 50,- alternatieven zijn veel slechter, tenzij je iets uit China haalt (met risico op invoerkosten, niet leveren, lang onderweg, garantie, retourkosten, etc, etc)

Ik wacht natuurlijk wel op je mening na een paar dagen werken in het andere topic he? :)
pi_147026152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:50 schreef Gunny het volgende:

[..]

Ik wacht natuurlijk wel op je mening na een paar dagen werken in het andere topic he? :)
Wat dacht je van mijn mening nu meteen?

Want ik heb hem vandaag binnen gekregen, Android 4.2.2 erop, leuk scherm wel... Maar wifi werkt alleen als ik hem tegen de (+8dB) antennes van de router aan hou.

Godver. :')

Moet ik eerst zeker de antenne vastsolderen om internet te hebben. Ik stuur hem wel terug.
pi_147033232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef oheng het volgende:

[..]

Blijf er bij dat je die SOC gewoon niet wil hebben. Maar goed wellicht is er wel iets wonderlijks gebeurd. Tis natuurlijk ook niet voor de grap dat die tablets voor deze prijzen ''gedumpt'' worden.
quote:

Oh, de rest is zeker ok maar met een trage / incapabele SOC heb je er nog niets aan. Random sluiten van apps / onwerkbaar bij een udpate etc etc. Kwamen best veel voor :').

Ach goed voor heeeeel simpel gebruik zal het wellicht wel voldoen.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:39:59 #50
181242 Gunny
pi_147040033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:46 schreef oheng het volgende:

[..]

Wat dacht je van mijn mening nu meteen?

Want ik heb hem vandaag binnen gekregen, Android 4.2.2 erop, leuk scherm wel... Maar wifi werkt alleen als ik hem tegen de (+8dB) antennes van de router aan hou.

Godver. :')

Moet ik eerst zeker de antenne vastsolderen om internet te hebben. Ik stuur hem wel terug.
Misschien toch maar voor die van BG gegaan? Nee, ik zal je er niet mee plagen. Uiteindelijk stak ik van ons verhaal ook wat op. Alleen lijkt dit een beetje op een bevestiging van mijn denkwijze.

Al ben ik wel nieuwsgierig hoe het geheel als garantie wordt afgehandeld. Laat je dat nog weten?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')