abonnement Unibet Coolblue
pi_146018602




Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2014 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!



ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi
FM-Base





PC System Requirements
OS: Windows XP, Vista, 7, 8
Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon XP: 1.6GHz+ V/7/8: 2.2GHz+
Memory: 1 GB RAM
Graphics: NVidia GeForce FX 5900 Ultra ATI Radeon 9800 Intel GMA X3100 128MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 3 GB available space


Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html




[ Bericht 1% gewijzigd door Jorwol op 27-10-2014 23:41:54 ]
pi_146018943
:')
pi_146019174
Sepo.
Children of the night. What music they make.
pi_146019197
Kan heel makkelijk in een spoiler, niet iedereen wil het weten
pi_146023052
Je hebt zelf de keuze of je er iets mee wilt doen of niet.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146024282
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:42 schreef Jorwol het volgende:
Kan heel makkelijk in een spoiler, niet iedereen wil het weten
Je kunt er ook heel makkelijk overheen lezen zodra je de letters pa ziet. Daarnaast is het natuurlijk geen verrassing wie de grootste talenten van de Benelux zijn en is het nog maar de vraag of iedereen aan zijn pa gaat voldoen.

Spoiler: Messi heeft een fixed pa van 199. :o
pi_146024849
Nou ja als de rest er ook zo over denkt blijf ik voorlopig wel even weg uit het topic, dan hebben we ook geen last van elkaar :+
pi_146024908
Waar kan je de Beta downloaden? Kan de goede site niet vinden?
pi_146024982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:57 schreef nickhguitar het volgende:
Waar kan je de Beta downloaden? Kan de goede site niet vinden?
Steam, maar is alleen als je het origineel al gepre-ordered hebt.
pi_146025002
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:29 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je kunt er ook heel makkelijk overheen lezen zodra je de letters pa ziet. Daarnaast is het natuurlijk geen verrassing wie de grootste talenten van de Benelux zijn en is het nog maar de vraag of iedereen aan zijn pa gaat voldoen.

Spoiler: Messi heeft een fixed pa van 199. :o
Dan moet Ronaldo wel 200 hebben :).
Get it and Bet it
pi_146025257
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:01 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dan moet Ronaldo wel 200 hebben :).
201 minstens!
Children of the night. What music they make.
pi_146025735
als ik 'm nu pre-order, krijg ik dan ook nog de beta?
pi_146028067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Michaelvanb het volgende:
als ik 'm nu pre-order, krijg ik dan ook nog de beta?
Als je hem via Steam koopt sowieso, volgens mij, en via andere sites moet je er op letten of het er bij staat of niet.
pi_146028601
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 23:05 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Lijstje van FM-Base.
Zag het idd :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146031734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:52 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je hem via Steam koopt sowieso, volgens mij, en via andere sites moet je er op letten of het er bij staat of niet.
heb hem voor ¤36,- via g2a.com gekocht met beta access :)
pi_146033201
Tijd om hem te kopen :)

Kan je je safe doorspelen als het echte spel uit komt?
pi_146033441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:05 schreef Krediax het volgende:
Tijd om hem te kopen :)

Kan je je safe doorspelen als het echte spel uit komt?
Dat kan altijd, dus ik neem aan nu ook.
pi_146045337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:05 schreef Krediax het volgende:
Tijd om hem te kopen :)

Kan je je safe doorspelen als het echte spel uit komt?
Yep.
Feyenoord-
pi_146045443
Ik zit voorlopig nog even aan de FM 2013, dit is m'n eerste save waarbij ik verder kom dan 3 seizoenen en het is een leuke, ook nog maar ff wachten op patches voor 15 mocht ie niet fijn te spelen zijn. :)
Feyenoord-
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:50:34 #20
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146046388
Ik lees even dat topic met bugs door, wat een dra-ma. Die Nederlandse 'watcher' moet zich de ballen uit zijn broek schamen. :') Ja, ik weet dat hij ook hier op FOK! zit.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:55:46 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146046597
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:50 schreef donroyco het volgende:
Ik lees even dat topic met bugs door, wat een dra-ma. Die Nederlandse 'watcher' moet zich de ballen uit zijn broek schamen. :') Ja, ik weet dat hij ook hier op FOK! zit.
Heb je een link?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:02:17 #22
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146046824
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:11:44 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146047196
quote:
Dank je. Ziet er uit als voorlopig onspeelbaar. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146047497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dank je. Ziet er uit als voorlopig onspeelbaar. :')
Erg jammer want ik verheug me altijd weer op mijn jaarlijkse Feyenoord save.

Dan maar ergens in Engeland starten.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:19:13 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146047522
Dit seizoen de Europese Supercup, de Wereldbeker, de Nederlandse Beker, de JCS en de Eredivisie gewonnen. 5 prijzen.
Tevredenheid qua competities? 60%. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146048599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dank je. Ziet er uit als voorlopig onspeelbaar. :')
Is het absoluut.
pi_146072944
Goede zaken
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:17:52 #28
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146073567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:03 schreef wieisboos het volgende:
Goede zaken
[ afbeelding ]
Welke FM?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146073719
quote:
11s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welke FM?
15 :P ben er snel door heen gegaan _O-
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:35:04 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146074187
Ik ben opgestapt bij Twente, waar ik alles heb gewonnen wat er te winnen viel. Ze staan eerste op de Europese coëfficiëntenlijst. :)

Aangenomen bij VVV. Een erg karige selectie. Weinig mogelijkheden. Een echte uitdaging dus. :)
We moeten in de middenmoot eindigen. Aangezien ik lange termijn plannen heb (ik wil Nederland nog steeds hoger krijger op de lijst) wil ik van VVV eerst een middenmotor maken, vervolgens een subtopper en dan een topper. En dan hopelijk Europees punten scoren voor Nederland.
Ajax won afgelopen seizoen de Europa League en PSV haalde de halve finale van de CL, maar daaronder is het huilen met de pet op en worden er zonder dollen 0 punten gepakt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146075578
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:50 schreef donroyco het volgende:
Ik lees even dat topic met bugs door, wat een dra-ma. Die Nederlandse 'watcher' moet zich de ballen uit zijn broek schamen. :') Ja, ik weet dat hij ook hier op FOK! zit.
Terwijl bepaalde dingen vorig jaar ook al aan de orde waren. Word gewoon geen kut mee gedaan :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146075722
Denk niet dat je de Nederlandse researcher daarvoor verantwoordelijk kan stellen. Hij is niet degene die zal bepalen of iets daadwerkelijk opgepakt gaat worden.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146080672
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:19 schreef Happel het volgende:
Denk niet dat je de Nederlandse researcher daarvoor verantwoordelijk kan stellen. Hij is niet degene die zal bepalen of iets daadwerkelijk opgepakt gaat worden.
Nederlandse researcher gespot.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:29:15 #34
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_146088490
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:19 schreef Happel het volgende:
Denk niet dat je de Nederlandse researcher daarvoor verantwoordelijk kan stellen. Hij is niet degene die zal bepalen of iets daadwerkelijk opgepakt gaat worden.
Jij bent die researcher?
Verklaart dus meteen waarom er bij Feyenoord de beste talenten doorbreken :D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_146088758
Wou FM15 beta downloaden, maar ik besefte even van hé, moet ik niet doen.
En ik ben kaulo bij nu ik dit lees.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:21:26 #36
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146094724
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:48 schreef Keselo het volgende:

[..]

Nederlandse researcher gespot.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:29 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Jij bent die researcher?
Verklaart dus meteen waarom er bij Feyenoord de beste talenten doorbreken :D
GAM / Football Manager #36 - FM2010 Ole Ole
Deze meneer.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146097270
http://www.fm-base.co.uk/(...)ungsters-list-2.html
SPOILER: pa spelers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146106117
Iets meer dan 1 seizoen FM15 Beta gespeeld met PSV.
Wat me vooral opvalt:
- Zoals in het sigames topic aangegeven, salarissen klopt geen zak van. PSV werkt met een salarisplafond van 1 miljoen maar aan het begin van seizoen 1 zitten 9 spelers boven de miljoen.
- Narsingh wilde een nieuw contract, een verdubbeling. Verdiende nu 1,6 en wilde 3,2 per jaar.
- Spelers zijn om de haverklap over de zeik.
-- Verkocht Narsingh, Wijnaldum over de pist, vervolgens 8 spelers over de zeik over hoe ik Wijnaldum behandeld had.
Krijg je dus in 3 weken tijd 3x dezelfde vraag van de zelfde journalist over de "vertrek forcerende" Wijnaldum.
-- Verkocht een speler van de U19s die het never nooit zou halen. Arias helemaal over de zeik dat ik hem verkocht heb..
Had op een gegeven moment op 2 spelers na mijn hele selectie over de mik :D

Wilde Alen Halilovic van Barcelona huren.. die vroegen een maandelijkse fee van 3,9m.. of ik effe 40 miljoen wil lappen om een speler te lenen :') Ohja, of ik dan ook gewoon zijn volledige salaris wil betalen...
pi_146106999
Hi allemaal,

Ik ben Chef Raekwon, Nederlandse assistent-researcher (Ajax) en ik hou ook verschillende websites in de gaten om feedback op te pikken. Ook kritiek is uiteraard welkom. Ik lees ondertussen al enkele jaren mee in dit topic rondom nieuwe releases, dit jaar reageer ik voor het eerst om even een misstand weg te nemen:

Wij als Nederlandse research kunnen weinig doen aan de bestaande bugs die hier heel terecht genoemd worden. In veel gevallen voegen wij door gebrek aan informatie geen salarissen toe bij spelers: die laten we door FM bepalen op basis van CA/CR en veel andere factoren. Door een bug wijst FM onterechte salarissen aan. SI is bezig om deze bug te verhelpen maar dit is dus helaas iets waar wij geen invloed op hebben.

Daarnaast kunnen geen spelers uitgeleend worden tussen Nederlandse clubs. Ook dit is een bug en ook hieraan wordt gewerkt door SI.

Eventuele datafouten kan je in het Engels via het officiele forum doorgeven (link is eerder deze pagina genoemd), maar ik heb daar ook een Nederlands topic voor geopend via http://forum.manutd.nl/

Hopelijk worden deze fouten uit het spel gehaald via een day one patch, want de Nederlandse competitie is zo inderdaad veel minder goed speelbaar dan wij allemaal willen zien.
pi_146113268
Spits uit eigen jeugd met pijn in het hart verkocht na jaren trouwe dienst.


Wel een redelijke vervanger transfervrij kunnen strikken gelukkig.

Tot dat David New technisch wat verder is ontwikkeld zal hij het moeten gaan doen in de spits


Zo te lezen is het goed dat ik nog maar even bij FM14 blijf hangen. :+
pi_146113571
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:20 schreef MMUFC het volgende:
Iets meer dan 1 seizoen FM15 Beta gespeeld met PSV.
Wat me vooral opvalt:
- Zoals in het sigames topic aangegeven, salarissen klopt geen zak van. PSV werkt met een salarisplafond van 1 miljoen maar aan het begin van seizoen 1 zitten 9 spelers boven de miljoen.
- Narsingh wilde een nieuw contract, een verdubbeling. Verdiende nu 1,6 en wilde 3,2 per jaar.
- Spelers zijn om de haverklap over de zeik.
-- Verkocht Narsingh, Wijnaldum over de pist, vervolgens 8 spelers over de zeik over hoe ik Wijnaldum behandeld had.
Krijg je dus in 3 weken tijd 3x dezelfde vraag van de zelfde journalist over de "vertrek forcerende" Wijnaldum.
-- Verkocht een speler van de U19s die het never nooit zou halen. Arias helemaal over de zeik dat ik hem verkocht heb..
Had op een gegeven moment op 2 spelers na mijn hele selectie over de mik :D

Wilde Alen Halilovic van Barcelona huren.. die vroegen een maandelijkse fee van 3,9m.. of ik effe 40 miljoen wil lappen om een speler te lenen :') Ohja, of ik dan ook gewoon zijn volledige salaris wil betalen...
Bij PSV er ook 1 seizoen op zitten. Ik kreeg pré season enorm veel tegendoelpunten. Nu zijn Bruma en Rekik geen toppers, maar om met 3-5 te verliezen van PSV B ging me wat ver. Uiteindelijk in de voorbereiding de tactiek zo getweaked dat ik steeds minder tegendoelpunten kreeg, maar soms krijg ik ineens 5 doelpunten in een pot tegen. Even een klein uitstapje gemaakt naar Inter, maar daar geldt precies hetzelfde. Bij Inter had ik een kwade Hamdanovic, die naar PSG wilde. Helaas bracht PSG geen bod uit en hadden ze niet eens interesse. Ruzie gemaakt met Hamda, waarna hij dreigde de groep tegen me op te zetten. Waarop inderdaad een gesprek door de groep aan werd gevraagd omdat ze het niet eens waren met mijn werkwijze. Uitgelegd dat ik denk dat de kwaliteit achteruit gaat wanneer ik mijn beste keeper zou verkopen en toen hadden ze er vrede mee. Toen ik hem uiteindelijk alsnog verkocht, was ik de gevierde man. :?
pi_146113703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:58 schreef ChefRaekwon het volgende:
Hi allemaal,

Ik ben Chef Raekwon, Nederlandse assistent-researcher (Ajax) en ik hou ook verschillende websites in de gaten om feedback op te pikken. Ook kritiek is uiteraard welkom. Ik lees ondertussen al enkele jaren mee in dit topic rondom nieuwe releases, dit jaar reageer ik voor het eerst om even een misstand weg te nemen:

Wij als Nederlandse research kunnen weinig doen aan de bestaande bugs die hier heel terecht genoemd worden. In veel gevallen voegen wij door gebrek aan informatie geen salarissen toe bij spelers: die laten we door FM bepalen op basis van CA/CR en veel andere factoren. Door een bug wijst FM onterechte salarissen aan. SI is bezig om deze bug te verhelpen maar dit is dus helaas iets waar wij geen invloed op hebben.

Daarnaast kunnen geen spelers uitgeleend worden tussen Nederlandse clubs. Ook dit is een bug en ook hieraan wordt gewerkt door SI.

Eventuele datafouten kan je in het Engels via het officiele forum doorgeven (link is eerder deze pagina genoemd), maar ik heb daar ook een Nederlands topic voor geopend via http://forum.manutd.nl/

Hopelijk worden deze fouten uit het spel gehaald via een day one patch, want de Nederlandse competitie is zo inderdaad veel minder goed speelbaar dan wij allemaal willen zien.
Leuk dat je hier even reageert. Het lijkt wel ieder jaar erger te worden met bugs. Kan natuurlijk ook een gevoel zijn. :)

Tijdens mijn eerste playtrough valt het me op dat er bij Ajax enorme talenten rondlopen en dat dit bij PSV en Feyenoord wat minder het geval is. Hoe komen jullie aan de PA's?
pi_146114461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:40 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Bij PSV er ook 1 seizoen op zitten. Ik kreeg pré season enorm veel tegendoelpunten. Nu zijn Bruma en Rekik geen toppers, maar om met 3-5 te verliezen van PSV B ging me wat ver. Uiteindelijk in de voorbereiding de tactiek zo getweaked dat ik steeds minder tegendoelpunten kreeg, maar soms krijg ik ineens 5 doelpunten in een pot tegen. Even een klein uitstapje gemaakt naar Inter, maar daar geldt precies hetzelfde. Bij Inter had ik een kwade Hamdanovic, die naar PSG wilde. Helaas bracht PSG geen bod uit en hadden ze niet eens interesse. Ruzie gemaakt met Hamda, waarna hij dreigde de groep tegen me op te zetten. Waarop inderdaad een gesprek door de groep aan werd gevraagd omdat ze het niet eens waren met mijn werkwijze. Uitgelegd dat ik denk dat de kwaliteit achteruit gaat wanneer ik mijn beste keeper zou verkopen en toen hadden ze er vrede mee. Toen ik hem uiteindelijk alsnog verkocht, was ik de gevierde man. :?
Ik had een redelijke serie en dan verlies je ineens met 2-6 van Twente, 2-4 van Litex en 0-5 van Ajax.

Redelijk goede serie, vervolgens uit naar Feyenoord die in 6 duels 4 punten gepakt hadden.. Verlies met 5-0..

Ook wel bijzonder dat in de eerste 8 competitieduels scoorde De Jong 12. Hij heeft amper duels gemist en is op 17 goals geëindigd.

Heb ook amper de 0 gehouden. Uit mijn hoofd geen idee hoe vaak precies maar het zal niet veel zijn..

Ga nu een poging met Bayern wagen.
pi_146115598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:45 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Leuk dat je hier even reageert. Het lijkt wel ieder jaar erger te worden met bugs. Kan natuurlijk ook een gevoel zijn. :)

Tijdens mijn eerste playtrough valt het me op dat er bij Ajax enorme talenten rondlopen en dat dit bij PSV en Feyenoord wat minder het geval is. Hoe komen jullie aan de PA's?
Wacht vooral even af tot je de editor hebt, dan kan je voor jezelf even checken of dit ook daadwerkelijk het geval is. De sterren die de scouts / coaches doorgeven zeggen namelijk niets en zijn een slechte graadmeter voor de daadwerkelijke PA's. Daarnaast kan dit natuurlijk ook per spel verschillen.

Ik kan je namelijk vertellen dat de verschillen in PA's van jeugdspeler niet schokkend groot zijn. Alle clubs hebben op het moment grote, normale en mindere talenten. Toevallig heeft Ajax op dit moment wel een bijzonder sterke lichting in de A1 rondlopen, met verschillende (soms gehaalde) zeer grote talenten. Dat kan natuurlijk per lichting verschillen, want de huidige B1 is een stuk minder na het vertrek van onze drie grootste talenten.
pi_146115845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:45 schreef ChefRaekwon het volgende:

[..]

Wacht vooral even af tot je de editor hebt, dan kan je voor jezelf even checken of dit ook daadwerkelijk het geval is. De sterren die de scouts / coaches doorgeven zeggen namelijk niets en zijn een slechte graadmeter voor de daadwerkelijke PA's. Daarnaast kan dit natuurlijk ook per spel verschillen.

Ik kan je namelijk vertellen dat de verschillen in PA's van jeugdspeler niet schokkend groot zijn. Alle clubs hebben op het moment grote, normale en mindere talenten. Toevallig heeft Ajax op dit moment wel een bijzonder sterke lichting in de A1 rondlopen, met verschillende (soms gehaalde) zeer grote talenten. Dat kan natuurlijk per lichting verschillen, want de huidige B1 is een stuk minder na het vertrek van onze drie grootste talenten.
Ah, je bent dus een Ajacied. Dat is dus een redelijk antwoord op zijn vraag. :+
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:53:08 #46
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146115896
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:51 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ah, je bent dus een Ajacied. Dat is dus een redelijk antwoord op zijn vraag. :+
In de link die hierboven ergens in geplaatst, stonden toch een aantal grote Feyenoord talenten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146115925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:58 schreef ChefRaekwon het volgende:
Hi allemaal,

Ik ben Chef Raekwon, Nederlandse assistent-researcher (Ajax) en ik hou ook verschillende websites in de gaten om feedback op te pikken. Ook kritiek is uiteraard welkom. Ik lees ondertussen al enkele jaren mee in dit topic rondom nieuwe releases, dit jaar reageer ik voor het eerst om even een misstand weg te nemen:

Wij als Nederlandse research kunnen weinig doen aan de bestaande bugs die hier heel terecht genoemd worden. In veel gevallen voegen wij door gebrek aan informatie geen salarissen toe bij spelers: die laten we door FM bepalen op basis van CA/CR en veel andere factoren. Door een bug wijst FM onterechte salarissen aan. SI is bezig om deze bug te verhelpen maar dit is dus helaas iets waar wij geen invloed op hebben.

Daarnaast kunnen geen spelers uitgeleend worden tussen Nederlandse clubs. Ook dit is een bug en ook hieraan wordt gewerkt door SI.

Eventuele datafouten kan je in het Engels via het officiele forum doorgeven (link is eerder deze pagina genoemd), maar ik heb daar ook een Nederlands topic voor geopend via http://forum.manutd.nl/

Hopelijk worden deze fouten uit het spel gehaald via een day one patch, want de Nederlandse competitie is zo inderdaad veel minder goed speelbaar dan wij allemaal willen zien.
Wanneer is de verwachting dat deze bugs zijn opgelost ?
En leuk dat je hier reageert! :)
pi_146116429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In de link die hierboven ergens in geplaatst, stonden toch een aantal grote Feyenoord talenten.
Zit hem meer in de jongere jeugd. 16 en 17 jarigen. Bij PSV loopt Bergwijn rond. Afgelopen jeugd EK uitgeroepen tot beste speler van het tournooi, maar zijn stats steken matig af tegen die van, bijvoorbeeld, Nouri of Cerny. Geldt bij Feyenoord voor Slabbekoorn. Ook niet echt top in vergelijking met eerder genoemde Ajacieden. Maar wellicht heeft de researcher een punt door te stellen dat dit geen graadmeter is, maar een mening gevormd door scouts en coaches.
pi_146116707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:12 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Zit hem meer in de jongere jeugd. 16 en 17 jarigen. Bij PSV loopt Bergwijn rond. Afgelopen jeugd EK uitgeroepen tot beste speler van het tournooi, maar zijn stats steken matig af tegen die van, bijvoorbeeld, Nouri of Cerny. Geldt bij Feyenoord voor Slabbekoorn. Ook niet echt top in vergelijking met eerder genoemde Ajacieden. Maar wellicht heeft de researcher een punt door te stellen dat dit geen graadmeter is, maar een mening gevormd door scouts en coaches.
Stats zijn stats, dat ligt niet aan je scouts of coaches. Sterren worden wel beïnvloed door hoe goed je scouts/coaches zijn.
pi_146117135
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:22 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Stats zijn stats, dat ligt niet aan je scouts of coaches. Sterren worden wel beïnvloed door hoe goed je scouts/coaches zijn.
Maar stats kunnen wel stijgen. En dat gaat bij de ene speler sneller en beter dan bij de andere, Daar worden de sterren op gebaseerd lijkt me.
pi_146117246
Demo zal vast vandaag of morgen uitkomen, toch?
pi_146118128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:12 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Zit hem meer in de jongere jeugd. 16 en 17 jarigen. Bij PSV loopt Bergwijn rond. Afgelopen jeugd EK uitgeroepen tot beste speler van het tournooi, maar zijn stats steken matig af tegen die van, bijvoorbeeld, Nouri of Cerny. Geldt bij Feyenoord voor Slabbekoorn. Ook niet echt top in vergelijking met eerder genoemde Ajacieden. Maar wellicht heeft de researcher een punt door te stellen dat dit geen graadmeter is, maar een mening gevormd door scouts en coaches.
Volgens de jeugdkenners van Feyenoord is Slabbekoorn ook helemaal niet zo'n enorm talent, was goed in de Btjes maar heeft heel erg veel moeite met zich aan te passen aan het niveau van de A1. Schuurman, Verdonk en Klooster zijn bijvoorbeeld drie veel grotere talenten.
pi_146118372
Zijn er eigenlijk nog dingen die je kunt doen om je toeschouwers aantal wat omhoog te krikken? Ik zit nu op ~2700 seizoenkaarthouders voor het tweede jaar op rij. En zit nu in de Sky Bet Championship. Ik speel in een gehuurd stadion van Bury (die een paar klasses lager spelen _O-) en zolang ik dat stadion van 10k nog niet vul ga ik ook niet kijken naar een nieuw stadion.

Kan ik nergens acties houden oid? Vrouwendag, kinderdag of weet ik het wat. Zie wel soms een supportersdag langs komen, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
pi_146118843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:04 schreef Keselo het volgende:

[..]

Volgens de jeugdkenners van Feyenoord is Slabbekoorn ook helemaal niet zo'n enorm talent, was goed in de Btjes maar heeft heel erg veel moeite met zich aan te passen aan het niveau van de A1. Schuurman, Verdonk en Klooster zijn bijvoorbeeld drie veel grotere talenten.
Dat vindt onze Feyenoord researcher ook. Slabbekoorn was in de B inderdaad een uitstekende speler, maar hij heeft de stap naar de A toch niet zo comfortabel gemaakt. Loopt ook al rond alsof hij de grote vedette is. Ook op het jeugd EK was Slabbekoorn niet goed.

Over Klooster is onze Feyenoord researcher totaal niet te spreken, hoewel ik het daar niet echt mee eens ben.

quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:51 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ah, je bent dus een Ajacied. Dat is dus een redelijk antwoord op zijn vraag. :+
Stond zelfs in m'n introductiepost en ik draai daar ook niet omheen. Maar PSV en Feyenoord hebben natuurlijk ook een eigen researcher en daarnaast bespreken we uiteraard veel met elkaar, waaronder jeugdspelers.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:54 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wanneer is de verwachting dat deze bugs zijn opgelost ?
En leuk dat je hier reageert! :)
Geen idee. Ik weet alleen maar dingen over de (Nederlandse) data. Mijn verwachting is een day one patch, maar pin me hier niet op vast.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:12 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Zit hem meer in de jongere jeugd. 16 en 17 jarigen. Bij PSV loopt Bergwijn rond. Afgelopen jeugd EK uitgeroepen tot beste speler van het tournooi, maar zijn stats steken matig af tegen die van, bijvoorbeeld, Nouri of Cerny. Geldt bij Feyenoord voor Slabbekoorn. Ook niet echt top in vergelijking met eerder genoemde Ajacieden. Maar wellicht heeft de researcher een punt door te stellen dat dit geen graadmeter is, maar een mening gevormd door scouts en coaches.
Bergwijn is geen misselijke speler en in FM heeft hij ook een uitstekende potentie. Maar ook Bergwijn heeft zijn beperkingen. Daarnaast is zijn profiel volgens mij voor een groot gedeelte random, terwijl ik vrijwel alle Ajax jeugdspelers volledig ingevuld heb. Dat maakt natuurlijk ook uit.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:22 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Stats zijn stats, dat ligt niet aan je scouts of coaches. Sterren worden wel beïnvloed door hoe goed je scouts/coaches zijn.
Klopt, maar als een speler random (=0) waarden heeft, dan worden die stats op basis van zijn CA en profiel ingevuld. Dat in tegenstelling met een profiel dat met zorg is ingevuld kan ondanks een relatief gelijkwaardig CA toch voor verschillen zorgen. Vergeet daarnaast niet dat bepaalde waarden gewoon (veel) zwaarder wegen dan andere. Het zegt dus wel wat, maar niet alles.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:28:13 #55
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146118847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Demo zal vast vandaag of morgen uitkomen, toch?
De bal is rond.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146119045
Chefke, hoe zit het eigenlijk met de research van de teams buiten de grote 3 (ajax psv feyenoord). Wordt dit door jullie 3en tezamen gedaan of zijn hier ook aparte researchers voor?

Tevens, vult de researcher van PSV alles random in? Depay met 11 determination vind ik echt een lachertje..
pi_146119097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:28 schreef ChefRaekwon het volgende:

[..]

Dat vindt onze Feyenoord researcher ook. Slabbekoorn was in de B inderdaad een uitstekende speler, maar hij heeft de stap naar de A toch niet zo comfortabel gemaakt. Loopt ook al rond alsof hij de grote vedette is. Ook op het jeugd EK was Slabbekoorn niet goed.

Over Klooster is onze Feyenoord researcher totaal niet te spreken, hoewel ik het daar niet echt mee eens ben.

[..]

Stond zelfs in m'n introductiepost en ik draai daar ook niet omheen. Maar PSV en Feyenoord hebben natuurlijk ook een eigen researcher en daarnaast bespreken we uiteraard veel met elkaar, waaronder jeugdspelers.

[..]

Geen idee. Ik weet alleen maar dingen over de (Nederlandse) data. Mijn verwachting is een day one patch, maar pin me hier niet op vast.

[..]

Bergwijn is geen misselijke speler en in FM heeft hij ook een uitstekende potentie. Maar ook Bergwijn heeft zijn beperkingen. Daarnaast is zijn profiel volgens mij voor een groot gedeelte random, terwijl ik vrijwel alle Ajax jeugdspelers volledig ingevuld heb. Dat maakt natuurlijk ook uit.

[..]

Klopt, maar als een speler random (=0) waarden heeft, dan worden die stats op basis van zijn CA en profiel ingevuld. Dat in tegenstelling met een profiel dat met zorg is ingevuld kan ondanks een relatief gelijkwaardig CA toch voor verschillen zorgen. Vergeet daarnaast niet dat bepaalde waarden gewoon (veel) zwaarder wegen dan andere. Het zegt dus wel wat, maar niet alles.
Waarom worden er dan überhaupt stats random gemaakt? :')
pi_146120587
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:35 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Waarom worden er dan überhaupt stats random gemaakt? :')
Omdat je niet van elke speler altijd alles kan weten. Zeker jeugdspelers, tenzij je elke week langs het veld staat zijn er ook gewoon dingen die je niet weet van een speler. Daar kom je naar verloop van tijd wel achter, maar dan het absoluut te verantwoorden dat een speler een willekeurige rating heeft.
pi_146120657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:33 schreef Keselo het volgende:
Chefke, hoe zit het eigenlijk met de research van de teams buiten de grote 3 (ajax psv feyenoord). Wordt dit door jullie 3en tezamen gedaan of zijn hier ook aparte researchers voor?

Tevens, vult de researcher van PSV alles random in? Depay met 11 determination vind ik echt een lachertje..
Veel teams hebben hun eigen researchers. Ik ken niet iedereen, maar er zijn researchers die zich met Utrecht, Heerenveen, de topklasse in het algemeen etc. bezig houden.

Sommige teams worden ook niet opgepakt door een individuele researcher. Ik heb dit jaar Sparta en vorig jaar Volendam onder de loep gelegd. CA/PA pakken we dan gezamenlijk op, maar een veel groter (en minder spannend) deel van de data is prima te doen door uitzoekwerk.

We hebben overigens nog researchers nodig van wat clubs, als je interesse hebt kan je op het officiële forum terecht.
pi_146121593
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:19 schreef ChefRaekwon het volgende:

[..]

Veel teams hebben hun eigen researchers. Ik ken niet iedereen, maar er zijn researchers die zich met Utrecht, Heerenveen, de topklasse in het algemeen etc. bezig houden.

Sommige teams worden ook niet opgepakt door een individuele researcher. Ik heb dit jaar Sparta en vorig jaar Volendam onder de loep gelegd. CA/PA pakken we dan gezamenlijk op, maar een veel groter (en minder spannend) deel van de data is prima te doen door uitzoekwerk.

We hebben overigens nog researchers nodig van wat clubs, als je interesse hebt kan je op het officiële forum terecht.
Hoeveel tijd gaat daar gemiddeld in zitten?
pi_146122589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:19 schreef ChefRaekwon het volgende:

[..]

Veel teams hebben hun eigen researchers. Ik ken niet iedereen, maar er zijn researchers die zich met Utrecht, Heerenveen, de topklasse in het algemeen etc. bezig houden.

Sommige teams worden ook niet opgepakt door een individuele researcher. Ik heb dit jaar Sparta en vorig jaar Volendam onder de loep gelegd. CA/PA pakken we dan gezamenlijk op, maar een veel groter (en minder spannend) deel van de data is prima te doen door uitzoekwerk.

We hebben overigens nog researchers nodig van wat clubs, als je interesse hebt kan je op het officiële forum terecht.
Interessant, waar precies kan je daar ergens voor terecht, en voor welke clubs? Ik zie op het forum daar nergens een topic over.
- Met zuidelijke groet -
pi_146124224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Interessant, waar precies kan je daar ergens voor terecht, en voor welke clubs? Ik zie op het forum daar nergens een topic over.
Paar maanden terug kon je je opgegeven op de site van FM meen ik, durf even niet te zeggen of dat toen via het forum of iets dergelijks ging.

Mooi dat je hier op het forum ook reageert ChefRaekwon, meeste tips/bugs zijn hier al genoemd wat mij bekend zijn. Kan niet wachten tot de bugs omtrent de Nederlands competities opgelost zijn :)

[ Bericht 17% gewijzigd door lord_bono op 30-10-2014 19:58:28 ]
pi_146125835
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:11 schreef Typisch het volgende:
Zijn er eigenlijk nog dingen die je kunt doen om je toeschouwers aantal wat omhoog te krikken? Ik zit nu op ~2700 seizoenkaarthouders voor het tweede jaar op rij. En zit nu in de Sky Bet Championship. Ik speel in een gehuurd stadion van Bury (die een paar klasses lager spelen _O-) en zolang ik dat stadion van 10k nog niet vul ga ik ook niet kijken naar een nieuw stadion.

Kan ik nergens acties houden oid? Vrouwendag, kinderdag of weet ik het wat. Zie wel soms een supportersdag langs komen, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Nee, gebeurt automatisch (en helaas gebeurt het erg weinig). Als je promoveert of succesvol bent tegen grote clubs/in competities dan krik je je bezoekersaantal omhoog. Gaat alleen niet erg snel nee, toen ik in FM14 met een club vanuit het Skybet championship naar de premiership promoveerde ging mijn aantal seizoenskaarthouders met een kleine 1000 omhoog. Van 12 naar 13k ongeveer.

De lagere competities heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat het aantal extra kaarthouders daar al helemaal te verwaarlozen is.
pi_146126052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:07 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nee, gebeurt automatisch (en helaas gebeurt het erg weinig). Als je promoveert of succesvol bent tegen grote clubs/in competities dan krik je je bezoekersaantal omhoog. Gaat alleen niet erg snel nee, toen ik in FM14 met een club vanuit het Skybet championship naar de premiership promoveerde ging mijn aantal seizoenskaarthouders met een kleine 1000 omhoog. Van 12 naar 13k ongeveer.
Bij mijn Shakhtar save stijgt het aantal seizoenskaarten elk jaar. Vanaf 2013 t/m 2017 kampioen geworden, stadion van 51k. Eerste seizoen zo'n 42k seizoenskaarten verkocht, en 2017 zat ik aan de 49k aan seizoenskaarten, en het stadion zat in totaal over een heel seizoen 98% vol. Misschien dat het ook per club verschilt ofzo? :P
Feyenoord-
pi_146126780
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:12 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Bij mijn Shakhtar save stijgt het aantal seizoenskaarten elk jaar. Vanaf 2013 t/m 2017 kampioen geworden, stadion van 51k. Eerste seizoen zo'n 42k seizoenskaarten verkocht, en 2017 zat ik aan de 49k aan seizoenskaarten, en het stadion zat in totaal over een heel seizoen 98% vol. Misschien dat het ook per club verschilt ofzo? :P
Mja, zijn 4 seizoenen en je stijgt ~7k seizoenskaarthouders. dus ongeveer 1750 per seizoen. Misschien dat het exponentieel stijgt ofzo, dus hoe meer je hebt hoe meer er langzaamaan bij komt. Vraag me af of iemand hier het bij een club uit de lagere regionen wel eens in de gaten heeft gehouden. Want als je met je clubbie uit de Vanorama/Skrill 800 seizoenskaarthouders hebt en er dan maar 50 per jaar bij krijgt dan kan je ook door blijven gaan tot je een ons weegt :')
pi_146136575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:42 schreef Keselo het volgende:

[..]

Hoeveel tijd gaat daar gemiddeld in zitten?
Zo veel tijd als je nodig hebt. Ik hou er van om echt in de materie te duiken en voor mij is dit een hobby geworden. Ik volg alles: van fora tot websites over FM en ook uiteraard alles dat met Ajax te maken heeft volg ik.

Rondom de twee data updates (een nieuw spel en de winterupdate) is het vaak een paar maanden iets drukker, maar je bent bijvoorbeeld niet op weekbasis bezig. Normaal gesproken kost het vooral veel tijd je bestand (met spelers en staf) voor het eerst compleet door te nemen en aan te passen. Heeft uren en uren gekost en nu (dit is mijn derde jaar) voelt het voor het eerst aan alsof het 'mijn' data is (ik ben co-Ajax-researcher, zelfs). En dan komt door een fout extern nog eens een rare Montenegrijn bij Jong Ajax binnen fietsen, kan je nagaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Interessant, waar precies kan je daar ergens voor terecht, en voor welke clubs? Ik zie op het forum daar nergens een topic over.
We zijn vooral op zoek naar researcher voor Jupiler League clubs. Maar als je echt een goed verhaal hebt over een club dan kan je dat ook altijd melden. Ik ben binnen gekomen door een waslijst aan concrete verbeterpunten over de Ajax data en jeugd te melden en daarna blijven hangen. Het topic met contactinformatie kan je via de volgende link vinden:

http://community.sigames.(...)-How-to-Get-Involved

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Paar maanden terug kon je je opgegeven op de site van FM meen ik, durf even niet te zeggen of dat toen via het forum of iets dergelijks ging.

Mooi dat je hier op het forum ook reageert ChefRaekwon, meeste tips/bugs zijn hier al genoemd wat mij bekend zijn. Kan niet wachten tot de bugs omtrent de Nederlands competities opgelost zijn :)
Ik sta erg open voor feedback. Het is een illusie dat alleen ik de wijsheid in pacht heb en ook als Nederlands research team zijn er helaas altijd dingen die we missen. Over het algemeen ben ik dik tevreden wanneer ik het niveau afzet tegen landen als Argentinië, Portugal of Frankrijk, maar we moeten scherp blijven om beter te worden. En dan laat ik me hier liever even horen om onze research een gezicht en stem te geven.
pi_146144616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:56 schreef ChefRaekwon het volgende:

[..]

Ik sta erg open voor feedback. Het is een illusie dat alleen ik de wijsheid in pacht heb en ook als Nederlands research team zijn er helaas altijd dingen die we missen. Over het algemeen ben ik dik tevreden wanneer ik het niveau afzet tegen landen als Argentinië, Portugal of Frankrijk, maar we moeten scherp blijven om beter te worden. En dan laat ik me hier liever even horen om onze research een gezicht en stem te geven.
Hoor en wederhoor werkt inderdaad het beste ;)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:31:02 #68
428826 Invoker
Quas Wex Exort
pi_146145537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:33 schreef Keselo het volgende:
Chefke, hoe zit het eigenlijk met de research van de teams buiten de grote 3 (ajax psv feyenoord). Wordt dit door jullie 3en tezamen gedaan of zijn hier ook aparte researchers voor?

Tevens, vult de researcher van PSV alles random in? Depay met 11 determination vind ik echt een lachertje..
Dat is inderdaad een hele slechte grap...

Dit lijkt gebaseerd op wat de media lang over Memphis geroepen hebben (moeilijke jongen, etc. blablabla). Als je PSV echter een klein beetje volgt, weet je dat hij alles voor de sport over heeft en er alles aan doet om zich te verbeteren.
I am a beacon of knowledge blazing out across a black sea of ignorance.
pi_146145690
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:31 schreef Invoker het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele slechte grap...

Dit lijkt gebaseerd op wat de media lang over Memphis geroepen hebben (moeilijke jongen, etc. blablabla). Als je PSV echter een klein beetje volgt, weet je dat hij alles voor de sport over heeft en er alles aan doet om zich te verbeteren.
Ach zo zijn er wel meer dingen. Clasie had in FM 2014 ook belachelijk lage tackling en mandekking. Net als de snelheid en eerste meters van Kongolo bijvoorbeeld. Maar goed, klagen is altijd makkelijk :+ Op de salarissenbug na is Nederlandse research nog wel veel beter dan sommige andere landen :P
pi_146148228
Eventjes klagen hoor, maar wat zijn die tv-gelden voor Nederlandse clubs in FM2014 toch ontzettend kut. Behaal met een Nederlandse club succes in de CL, waardoor een extra club mee mag doen aan de CL en er blijft maar een kleine 4 miljoen euro per seizoen over. Competitie nog geen 10 miljoen. En dan zit je in 2034, krijg je per seizoen 13 miljoen aan TV-gelden.

Dat is toch geen bedrag meer waarmee je kunt concurreren. Mag hopen dat het ooit nog eens zo aangepast wordt dat de tv-gelden meer kunnen stijgen naarmate je als competitie Europees meer succes haalt. Op deze manier is het haast onmogelijk om van de Eredivisie een topcompetitie te maken.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:57:52 #71
428826 Invoker
Quas Wex Exort
pi_146150411
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:36 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ach zo zijn er wel meer dingen. Clasie had in FM 2014 ook belachelijk lage tackling en mandekking. Net als de snelheid en eerste meters van Kongolo bijvoorbeeld. Maar goed, klagen is altijd makkelijk :+ Op de salarissenbug na is Nederlandse research nog wel veel beter dan sommige andere landen :P
Is ook zo, hoor. Maar je mag toch verwachten dat één van de grootste talenten (het grootste?) van de Eredivisie fatsoenlijk beoordeeld wordt. Hetzelfde geldt inderdaad voor Clasie, die bij de betere spelers van Feyenoord hoort en zeer belangrijk is voor de club.
I am a beacon of knowledge blazing out across a black sea of ignorance.
pi_146153579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:57 schreef Invoker het volgende:

[..]

Is ook zo, hoor. Maar je mag toch verwachten dat één van de grootste talenten (het grootste?) van de Eredivisie fatsoenlijk beoordeeld wordt. Hetzelfde geldt inderdaad voor Clasie, die bij de betere spelers van Feyenoord hoort en zeer belangrijk is voor de club.
Het is en blijft een balancing act. Mentale punten worden ook meegenomen, dus iemand die sterk is mentaal (zoals Clasie) moet niet zomaar 1 vd beste spelers van de wereld zijn door die mentale attributes. Dat lijkt me best moeilijk om goed te balancen.

Salarissenbug heeft iig niet met de research te maken, en zal wss met release (of zelfs in een pre-release beta update) gefixt zijn.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:17:37 #73
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146157389
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:58 schreef Niek92 het volgende:
Eventjes klagen hoor, maar wat zijn die tv-gelden voor Nederlandse clubs in FM2014 toch ontzettend kut. Behaal met een Nederlandse club succes in de CL, waardoor een extra club mee mag doen aan de CL en er blijft maar een kleine 4 miljoen euro per seizoen over. Competitie nog geen 10 miljoen. En dan zit je in 2034, krijg je per seizoen 13 miljoen aan TV-gelden.

Dat is toch geen bedrag meer waarmee je kunt concurreren. Mag hopen dat het ooit nog eens zo aangepast wordt dat de tv-gelden meer kunnen stijgen naarmate je als competitie Europees meer succes haalt. Op deze manier is het haast onmogelijk om van de Eredivisie een topcompetitie te maken.
realistisch wel
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:08:23 #74
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146161109
Iemand een goeie rechtsbuiten in het spelletje ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_146161312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:25 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Het is en blijft een balancing act. Mentale punten worden ook meegenomen, dus iemand die sterk is mentaal (zoals Clasie) moet niet zomaar 1 vd beste spelers van de wereld zijn door die mentale attributes. Dat lijkt me best moeilijk om goed te balancen.

Salarissenbug heeft iig niet met de research te maken, en zal wss met release (of zelfs in een pre-release beta update) gefixt zijn.
Clasie kon vaak beter uit de voeten als een advanced playmaker dan een verdedigend ingestelde middenvelder, mede door zijn slechte tackles en mandekking. Dat lijkt mij niet de bedoeling bij zo'n speler.
pi_146169175
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:08 schreef PowerLoungen het volgende:
Iemand een goeie rechtsbuiten in het spelletje ?
Douglas Costa, Wellington Nem :)
Feyenoord-
pi_146170706
Snelle buitenspelers lijken nogal broken in fm15. Speel als Nac en win net met 1-5 uit bij Vitesse. Alle ballen op Hooi, iedere bal achter de verdediging levert gewoon een grote kans op.
pi_146171863
Ik neuk Rode Ster Belgrado allemaal de moeder. 7.gif



En ook in de competitie gaat het tot nu toe geweldig.

Feyenoord-
pi_146172144
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:17 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

realistisch wel
Gedeeltelijk. Door toenemende kwaliteit en successen van de Eredivisie zou de competitie in principe ook in populariteit toe moeten nemen in andere landen dan Nederland. Andere Europese landen, China, Japan, Zuid-Amerika en verder waardoor de tv-opbrengsten toenemen. Dat is in FM niet van toepassing. Dat de Eredivisie uit Nederland komt en dat Nederland nooit qua bevolkingsomvang te vergelijken is met bijvoorbeeld Engeland klopt uiteraard.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:28:36 #80
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146172188
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 22:18 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Douglas Costa, Wellington Nem :)
te duur meh
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:29:30 #81
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146172229
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:27 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Gedeeltelijk. Door toenemende kwaliteit en successen van de Eredivisie zou de competitie in principe ook in populariteit toe moeten nemen in andere landen dan Nederland. Andere Europese landen, China, Japan, Zuid-Amerika en verder waardoor de tv-opbrengsten toenemen. Dat is in FM niet van toepassing. Dat de Eredivisie uit Nederland komt en dat Nederland nooit qua bevolkingsomvang te vergelijken is met bijvoorbeeld Engeland klopt uiteraard.
toenemende kwaliteit en successen ? pilsje teveel op ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_146173052
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:29 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

toenemende kwaliteit en successen ? pilsje teveel op ?
Nope, net klaar met werken. Toenemende kwaliteit bedoel ik als betere spelers en successen als Europese prijzen halen. En ik heb het nog steeds over FM hé, daar kan iedereen het voor elkaar krijgen om met Ajax uiteindelijk de CL te winnen. Alleen haal je dan nog steeds relatief weinig geld binnen, waardoor je weer je beste spelers moet verkopen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:50:25 #83
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146173100
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:49 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Nope, net klaar met werken. Toenemende kwaliteit bedoel ik als betere spelers en successen als Europese prijzen halen. En ik heb het nog steeds over FM hé, daar kan iedereen het voor elkaar krijgen om met Ajax uiteindelijk de CL te winnen. Alleen haal je dan nog steeds relatief weinig geld binnen, waardoor je weer je beste spelers moet verkopen.
Tja dan heb je gelijk , het is scheef dan . maar zo ging het vroeger ook
RED ONS HENNIEGOD
pi_146173227
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:50 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Tja dan heb je gelijk , het is scheef dan . maar zo ging het vroeger ook
Helaas wel, maar het zou leuk zijn om dat anders te kunnen zien.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:55:02 #85
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146173274
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:53 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Helaas wel, maar het zou leuk zijn om dat anders te kunnen zien.
Tja , meestal geven die makers niet echt om de lage leagues .
RED ONS HENNIEGOD
pi_146186623
Is de demo van FM15 er al? Ik zie hem nog niet op de website...
pi_146188159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:26 schreef Zocalo het volgende:
Is de demo van FM15 er al? Ik zie hem nog niet op de website...
Als je hem gepre-orderd hebt kanje hem via Steam downloaden.
Feyenoord-
pi_146188497
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:38 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Als je hem gepre-orderd hebt kanje hem via Steam downloaden.
ik heb de dvd/cd versie besteld, maar daarbij kan dat niet toch?
pi_146188792
Eerste seizoen in FM2015 zit er op. Met ADO zonder aankopen een negende plaats gehaald. In de beker in de vierde ronde door Ajax verslagen. Best tevreden.

PSV kampioen voor Ajax en Twente. Heracles rechtstreeks gedegradeerd. Depay topscorer voor van Duinen.
pi_146189407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:55 schreef Zocalo het volgende:

[..]

ik heb de dvd/cd versie besteld, maar daarbij kan dat niet toch?
Lijkt mij van wel, ik heb ook die versie besteld vanaf bol.com en kreeg op de dag van de beta-release een mail met daarin de code om de beta op Steam te downloaden. ;)
Feyenoord-
pi_146189741
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:32 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Lijkt mij van wel, ik heb ook die versie besteld vanaf bol.com en kreeg op de dag van de beta-release een mail met daarin de code om de beta op Steam te downloaden. ;)
dan ga ik maar eens mailen :)
pi_146190084
Zit aan het begin van seizoen 2 zonder aankoop van spelers al 40K in het rood van mijn loonbudget.
Heb Meijers al voor 2,4 miljoen verkocht aan Heerenveen, maar een vervanger halen is onmogelijk.

Mike van Duinen geselecteerd voor Oranje _O_

[ Bericht 27% gewijzigd door opperkleurder op 01-11-2014 18:00:24 ]
pi_146198252
Hoe bugged istie :)? Anders koop ik en ook al :+
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:29:08 #94
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146199141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoe bugged istie :)? Anders koop ik en ook al :+
Bugged.
Niet topics doorlezen. :')________!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146199526
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:29 schreef donroyco het volgende:

[..]

Bugged.
Niet topics doorlezen. :')________!
Gaan we zo beginnen xD Dan wordt het net Tweakers ;)
pi_146202206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoe bugged istie :)? Anders koop ik en ook al :+
Ik heb er nu net een half seizoen opzitten met Nac. Al met al valt het wel mee met de bugs.

-Eredivisie/Jupiler League salaris bug; maakt de Nederlandse competities zo goed als onspeelbaar aangezien het onmogelijk is een vervanger te regelen. Ik heb mijn save op 1 januari even op pauze gezet, hopen dat een day-one patch dit verhelpt.
-Verdedigers zijn erg matig, snelle buitenspelers scoren enorm makkelijk. Er wordt sowieso erg veel gescoord.
-Verdedigers vergeten soms naar de bal te rennen wat resulteert in een 4 tegen de keeper situatie, kan frustrerend zijn.

Voor de rest vind ik het wel meevallen. 1 crash gehad, helemaal aan het begin van mijn save, maar voor de rest goed te doen. Een stuk beter dan eerdere FM versies in de beta waren althans.
pi_146227395
Probeer ik een speler te kopen van Nacional uit Paraguay, willen ze een oefenwedstrijdje. Allemaal prima, alleen de datum die ze hebben geprikt is 2 maanden geleden :')
Feyenoord-
pi_146233424
Godverredomme, wil ik proberen mijn heldje Centurión te behouden, biedt Bayern 30 mil, m'n vraagprijs... Wat moet ik doen, hem gewoon een monstercontract geven?

Edit: Heb hem een nieuw contract gegeven, 40k per week en een gelimiteerde afkoopsom van 60 miljoen. :7

[ Bericht 20% gewijzigd door Zenit- op 02-11-2014 22:52:03 ]
Feyenoord-
pi_146242550
Straks ook maar ff FM kopen denk ik. Of door met 14 met San Marino. Twijfels, twijfels, twijfels
pi_146242552
Godverdomme, mijn save is kapot. :(
pi_146242609
En dan nog de keuze: classic of normal...
pi_146243180
Gekocht, ff op mijn werk downloaden nu en dan straks FM Classic starten. Ff geen zin meer in San Marino, simuleer daar steeds een heel jaar om alleen maar die paar interlands
pi_146251690
:')

Feyenoord-
pi_146252415
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 13:39 schreef Zenit- het volgende:
:')

[ afbeelding ]
:D :D
  maandag 3 november 2014 @ 14:18:29 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146252922
Ik stap maar op bij VVV. We kunnen geen 2 wedstrijden achter elkaar redelijk spelen en nu zijn mijn enige 2 spelers die niet baggerslecht zijn, ook nog eens een maand geblesseerd. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146252958
Hier toch nog FM2014 op dit moment. Gaat lekker in het derde seizoen met Twente. Heb veel, voor mij althans, onbekendere talenten gevonden die het prima doen. Denk aan Stark, Schaub, Bruno Mendes en Vargas van hieronder.



Daarnaast gaat het in de Eredivisie dit seizoen wel erg goed:

pi_146253142
Colwyn Bay open de competitie met een 1-7 overwinning bij Solihull Moors *O*

Over een aantal seizoenen pak ik de nationale ploeg van Wales erbij, als ik ook daadwerkelijk regens uit Wales krijg. Ff afwachten hoe het bij FM Classic zit. Gaat wel lekker snel :)
pi_146253566
Wat is dit :D :D _O-



In de eerste helft al _O- 8)7
Feyenoord-
  maandag 3 november 2014 @ 14:38:02 #109
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_146253605
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2014 14:36 schreef Zenit- het volgende:
Wat is dit :D :D _O-

[ afbeelding ]

In de eerste helft al _O- 8)7
6 schoten op doel, 7 goals.
Oké dan :P
:)
  maandag 3 november 2014 @ 14:38:46 #110
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146253638
Ben een game begonnen met de Cobh Ramblers in de Ierse eerste divisie. Doelstelling is om binnen 5 jaar (voorronde) CL te spelen en binnen 10 jaar de CL te winnen.

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146253664
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 14:38 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

6 schoten op doel, 7 goals.
Oké dan :P
Eigen goal van PSG :D

Uiteindelijk 8-0 geworden _O_
Feyenoord-
  maandag 3 november 2014 @ 14:39:46 #112
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_146253676
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 14:39 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Eigen goal van PSG :D

Uiteindelijk 8-0 geworden _O_
_O_
:)
  maandag 3 november 2014 @ 14:40:16 #113
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_146253687
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 14:38 schreef Happel het volgende:
Ben een game begonnen met de Cobh Ramblers in de Ierse eerste divisie. Doelstelling is om binnen 5 jaar (voorronde) CL te spelen en binnen 10 jaar de CL te winnen.

[ afbeelding ]
Veel succes :Y
:)
  maandag 3 november 2014 @ 15:42:17 #114
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_146255949
Ik ben manager geworden van Cittadella - een ploeg uit de Serie B. Heeft iemand ideeën voor spelers in 2016 voor een Serie B team?
Ongeveer 4.5 miljoen transferbudget :D
:)
pi_146256432
Ik vind het wel wennen hoor dat nieuwe tactiekscherm in FM15. Die van 14 was véél overzichtelijker :'(
pi_146256645
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:55 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind het wel wennen hoor dat nieuwe tactiekscherm in FM15. Die van 14 was véél overzichtelijker :'(
Onmogelijk.
pi_146257070
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:51 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Gekocht, ff op mijn werk downloaden nu en dan straks FM Classic starten. Ff geen zin meer in San Marino, simuleer daar steeds een heel jaar om alleen maar die paar interlands
Hebben ze nog het een en ander verandert in Classic t.o.v. vorig jaar? Wat ik vorig jaar erg miste was individuele training, wat voor mij ook uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om toch maar voor een normale game te gaan.
pi_146261923
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:11 schreef Keselo het volgende:

[..]

Hebben ze nog het een en ander verandert in Classic t.o.v. vorig jaar? Wat ik vorig jaar erg miste was individuele training, wat voor mij ook uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om toch maar voor een normale game te gaan.
Ik heb het met FM 2013 eventjes geprobeerd, alleen voelde het bij mij heel onwennig aan. Ben dan ook niet verder gekomen dan 3 wedstrijden ofzo voordat ik weer naar de normale modus ben gegaan. :P
Feyenoord-
pi_146262258
SI zegt de problemen met de lonen in Nederland gefixt te hebben. Meteen beginnen met mijn jaarlijkse Feyenoord game.
pi_146264072


Met een beetje geluk had dit nog erger kunnen worden voor PEC ~O>
pi_146264369
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:11 schreef Keselo het volgende:

[..]

Hebben ze nog het een en ander verandert in Classic t.o.v. vorig jaar? Wat ik vorig jaar erg miste was individuele training, wat voor mij ook uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om toch maar voor een normale game te gaan.
Geen idee, vorig jaar geen Classic gespeeld. Gebrek aan individuele training is wel jammer ja
pi_146264632
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:19 schreef Tortugal het volgende:
SI zegt de problemen met de lonen in Nederland gefixt te hebben. Meteen beginnen met mijn jaarlijkse Feyenoord game.
Kijk eens aan, hopelijk levert dit wat extra budget op in mijn NAC save.

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:14 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Geen idee, vorig jaar geen Classic gespeeld. Gebrek aan individuele training is wel jammer ja
Helaas, dat is voor mij toch wel een grote tegenvaller. Je merkt gewoon dat je talenten een stuk minder goed tot bloei komen wanneer je ze niet individueel kunt trainen.
pi_146264639
Waarom zou je classic doen als je de normale versie ook hebt ?
pi_146264681
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:19 schreef Leonos het volgende:
Waarom zou je classic doen als je de normale versie ook hebt ?
Tijd.
pi_146264787
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:20 schreef Keselo het volgende:

[..]

Tijd.
Wat tijd?
  maandag 3 november 2014 @ 20:22:54 #126
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146267553
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat tijd?
Classic gaat alles sneller.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146268779
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:19 schreef Tortugal het volgende:
SI zegt de problemen met de lonen in Nederland gefixt te hebben. Meteen beginnen met mijn jaarlijkse Feyenoord game.
^O^
pi_146268801
Zo joh ook op Linux mooi zeg.
pi_146274173
Spel is redelijk zwaar voor mijn i7 processor. Voorheen nooit moeite gehad, maar als ik FM speel en tegelijk op Chrome zit (Facebook etc) dan heeft de processor het ontzettend zwaar. Is FM inderdaad zwaarder geworden? Speel met middelgrote database en heb 6GB RAM overigens.
pi_146275265
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:23 schreef Poepz0r het volgende:
Spel is redelijk zwaar voor mijn i7 processor. Voorheen nooit moeite gehad, maar als ik FM speel en tegelijk op Chrome zit (Facebook etc) dan heeft de processor het ontzettend zwaar. Is FM inderdaad zwaarder geworden? Speel met middelgrote database en heb 6GB RAM overigens.
HDD traag?
pi_146275738
Nieuwe SSD en nieuwe HDD zitten erin, lijkt mij niet dus :D
pi_146275860
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:58 schreef Poepz0r het volgende:
Nieuwe SSD en nieuwe HDD zitten erin, lijkt mij niet dus :D
Probeer IE te gebruiken en kijk of er minder lag is.
Chrome/FF hebben met GPU acceleratie (Facebook videos) wel eens issues icm met games.
pi_146281751
Heb alleen een save aangemaakt en verder nog niks gedaan :')
Met die nieuwe update moet daar toch maar eens verandering in komen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146282502
Zometeen eens een game starten.Welke competities selecteren jullie standaard? Bij mij:

Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italie (alle divisies) Belgie (twee hoogste divisies).

En dan database op Groot.
- Met zuidelijke groet -
pi_146282601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:51 schreef De-Hamster het volgende:
Zometeen eens een game starten.Welke competities selecteren jullie standaard? Bij mij:

Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italie (alle divisies) Belgie (twee hoogste divisies).

En dan database op Groot.
Ligt er aan waar ik zelf ga spelen.

Als ik onderin Engeland begin gewoon de eerste paar seizoenen alleen Engeland.

Als ik in Spanje speel ook de Segunda Division, zelfde geldt voor Italië e.d. Brazilië en/of Argentinië doe ik ook wel eens aan zetten, mijn pc kan het makkelijk aan dus dat scheelt.
pi_146287903
Even een spelertje bij Ajax vandaan geplukt, als vervanger van de (transfervrij :'( ) vertrekkende Alex Teixeira.



_O_
Feyenoord-
pi_146290890
Volgens mij is dit een heel behoorlijk talent, wat vinden jullie ervan?



Dat zou het eerste fatsoenlijke talent zijn uit mijn jeugd sinds dat ik bijna elk jaar een upgrade eraan heb uitgevoerd :D
Feyenoord-
pi_146291162
Granada wint voor het eerst La Liga. Ik moet ook tegen ze in de halve finale CL.

En PEC heeft de juup gewonnen, onder leiding van Clasie.

[ Bericht 29% gewijzigd door DeHovenier op 04-11-2014 14:20:17 ]
Children of the night. What music they make.
pi_146291777
Sinds die nieuwe update lijkt het wel alsof mijn team van glas is gemaakt. In een maand tijd ben ik 6 spelers uit het eerste team kwijt aan blessures en 4 uit mijn reserves. De kortste blessure is er ook nog eens een van 3 weken, gaat absoluut nergens over dit :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:20:58 #140
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_146293600
Raden jullie het aan om spelers andere posities te laten leren? In FM14.
:)
pi_146293663
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:20 schreef mvdk_ het volgende:
Raden jullie het aan om spelers andere posities te laten leren? In FM14.
Als je denkt dat ie beter uit de voeten kan op die positie, dan kan je dat toch toen?
Children of the night. What music they make.
pi_146293708
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:20 schreef mvdk_ het volgende:
Raden jullie het aan om spelers andere posities te laten leren? In FM14.
Wat Hovenier zegt inderdaad. Is bij jeugdspelers ook vaak handig als ze erg goede stats hebben voor een bepaalde positie, hoef je minder bij te trainen en heb je op het einde van de rit een betere voetballer.
pi_146293846
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:20 schreef mvdk_ het volgende:
Raden jullie het aan om spelers andere posities te laten leren? In FM14.
Ligt heel erg aan de speler.

Als het al een normale speler is op zijn natuurlijke positie, zal hij nooit een echt goede speler worden op zijn aangeleerde positie

Maar als je bijvoorbeeld een 5 sterren potentiële rechtsback hebt die eigenlijk veel beter als cv uit de voeten kan, kun je hem wel prima omtrainen om hem dan te gebruiken als cv of als limited full back.
Heb je twee vliegen in één klap.
pi_146295232
Mijn belangrijkste speler, Elson Hooi, 6 maanden aan de kant. Moeilijk kut dit, waarom speel ik dit spel überhaupt nog :')
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 16:21:16 #145
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146295464
Ik ben weer eens helemaal opnieuw begonnen, FM van de HDD gegooid, editor ook, alle databases pleite, etc. Heb een nieuw Telvanni gemaakt en begin gewoon in de JL ipv een database waarin je ook de Topklasse en Hoofdklasse kunt kiezen.

In plaats van zelf alle spelers aan te maken heb ik de optie "voeg spelers aan speelbare teams toe" aangevinkt en ben gewoon gaan kijken wat ik heb. 4 á 5 leuke spelers, de rest amper middelmatig en de rest crap, vandaar dat ik 13 spelers gratis opgehaald heb :+

De start van de comp is vrij dramatisch met 3x gelijk en 2x verlies en sta 18e. Ik ben ook nog geen enkele keer op 1-0 gekomen:

FC Eindje: 1-1
De Graafschap 2-2
Almere City 1-1
FC Dordt: 0-1
Excelsior 1-2

Zometeen tegen Fortuna, hopelijk wordt het tij nu gekeerd, want dit is gewoon sneu :')

M'n tactieken zijn 4-2-3-1 dynamisch aanvallen en 4-4-1-1 gebalanceerd counteren. De ploeg heeft beide inmiddels onder de knie, maar scoren doe ik nauwelijks, (5 voor, 7 tegen), terwijl de spitsen en AMC's helemaal niet verkeerd zijn voor het niveau:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 04-11-2014 16:26:44 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146295638
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:20 schreef mvdk_ het volgende:
Raden jullie het aan om spelers andere posities te laten leren? In FM14.
Zeker.
Middenvelders -> Aanval _O_
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 16:35:21 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146295897
Heuj, eindelijk winst :D Stond met rust 0-2 voor in Sittard, in de 48e was het al 2-2 en vervolgens ram ik de 2-3 erin in de 58e *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146297811
5 keepers in mijn Youth Intake, dat heb ik nou echt nog nooit gehad _O-
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 17:27:57 #149
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146297873
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:25 schreef Keselo het volgende:
5 keepers in mijn Youth Intake, dat heb ik nou echt nog nooit gehad _O-
Ik een keer 4, en ze waren allemaal ruk :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146297904
Uit 2-1 verloren van Granada. Thuis moet ik toch wel winnen.
Children of the night. What music they make.
pi_146298642
Op het moment 5 spelers geblesseerd, en het zijn gewoon letterlijk mijn beste spelers.

Falkenburg, Hooi, Tighadouini, Drost en Matic. Allemaal kwijt tot het einde van het seizoen.

Grafspel.
pi_146299226


Sterk gekeeped Jelle.
pi_146299322
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:51 schreef Keselo het volgende:
Op het moment 5 spelers geblesseerd, en het zijn gewoon letterlijk mijn beste spelers.

Falkenburg, Hooi, Tighadouini, Drost en Matic. Allemaal kwijt tot het einde van het seizoen.

Grafspel.
I guess you can call that a bit "DraMatic"
DRA-MATIC!!!111!!!

Dit soort dingen zijn gewoon gescript, ben ik van overtuigd.

En doe gewoon lichte algemene training bij veel blessures.
pi_146299369
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:11 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

I guess you can call that a bit "DraMatic"
DRA-MATIC!!!111!!!

Dit soort dingen zijn gewoon gescript, ben ik van overtuigd.

En doe gewoon lichte algemene training bij veel blessures.
Ik train al licht en alles. Had in 1 wedstrijd 4 blessuregevallen, allemaal bij belangrijke spelers nog ook. Dikke vette pech gewoon.
pi_146299427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:12 schreef Keselo het volgende:

Ik train al licht en alles. Had in 1 wedstrijd 4 blessuregevallen, allemaal bij belangrijke spelers nog ook. Dikke vette pech gewoon.
Ja ik dacht ook pech toen 1 voor 1 mijn keepers uitvielen en met 7 geblesseerde keepers Locadia op goal moest zetten...
Niet dus.
pi_146300768


:?
Children of the night. What music they make.
pi_146300862
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:08 schreef Keselo het volgende:
[ afbeelding ]

Sterk gekeeped Jelle.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 19:56:23 #158
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146304121
Opnieuw begonnen met Telvanni, ging helemaal nergens meer over :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146304782
Zo, en mijn eerste seizoen in FM15 zit er al weer op. Deze keer toch maar voor de club gegaan die mij naar het hart staat, NAC Breda. Het bestuur was een stuk ambiteuzer dan in het echt; een plek in de middenmoot van de Eredivisie is het minste dat behaald moest worden.



We kenden een uitstekende eerste helft van het seizoen. Nauwelijks blessures, veel mooie overwinningen, met de 1-5 uit in Arnhem en de 7-0 tegen Feyenoord in eigen huis als absolute hoogtepunten met fris, aanvallend voetbal. De gehanteerde tactiek kreeg al vrij snel de toepasselijke bijnaam "Alle Ballen op Elson". 80% van mijn goals kwamen voort uit lange ballen van achterin op Elson Hooi, die vervolgens zijn man eruit liep en dan zelf scoorde of de bal aflegde op een van zijn aanvalspartners. Na een ronde of 5 kwamen we op de 2e plaats terecht, achter Ajax, en deze 2e plaats zouden we de rest van het seizoen weten vast te houden. Als gevolg van deze 2e plaats mocht ik de doelstellingen bijschroeven, wat ik dus ook deed. Het leverde me geen ene reet aan transferbudget op maar we moesten wel Europees voetbal halen.

We werden helaas al vroeg uit de beker geknikkerd, en daar waar ik dat niet heel erg vond (ik wilde me focussen op de competitie) was het bestuur een stuk minder blij. Hoe goed het ook ging, ze bleven er constant over door zagen. Het is ook nooit goed...



In de tweede helft, of eigenlijk al zo rond midden december, sloeg het noodlot toe. De ene na de andere speler raakte geblesseerd. Hooi, die net terug kwam van een blessure, brak zijn voet en zou er tot diep in de zomervakantie uit liggen. Ook Falkenburg, mijn belangrijke man op 10, en Tighadouini zouden lange tijd aan de kant zitten. Op het hoogtepunt waren er 7 belangrijke spelers geblesseerd waardoor er veel geïmproviseerd moest worden en ook veel punten werden verspeeld. Met veel kunst- en vliegwerk en een puik transferbeleid in Eindhoven, waar ze op de laatste dag van de transferperiode Depay verkochten en er niemand voor terug haalden, behield ik deze tweede plaats, wat dus betekend dat NAC mee mag spelen in de voorronden Champions League. *O*





Speler van het seizoen was voor mij, ondanks het feit dat hij in niet eens de helft van de wedstrijden mee heeft kunnen doen, is toch Elson Hooi. Door zijn sterke spel vroeg in het seizoen hebben we een mooie buffer opgebouwd die ons erg hielp in het behouden van de 2e plaats. Hij was in 20 wedstrijden goed voor 14 doelpunten en 10 assists. Klasse, Elson!



Mijn beste jonge speler van het jaar was Ssewankambo. Hij startte het seizoen niet bijzonder sterk, maar zo rond de kerstvakantie had hij definitief de basisplaats van Sepp de Roover overgenomen. Was ook erg belangrijk voor me vanwege het feit dat hij centraal in de verdediging kon spelen.



Ik heb in de kerstvakantie na veel zeuren wat extra loonbudget los kunnen krijgen bij de directie. Van dat geld komen in juli in ieder geval de volgende drie spelers ballen in Breda.

Voornamelijk als concurrentie voor Tighadouini, die niet echt wist te overtuigen voor me.


Deze jongen heb ik gehaald omdat ik erg mager bezet ben ik het middenveld. Ik heb geluk gehad dat de blessures op die positie meevielen, anders waren de poppen echt aan het dansen geweest.


Allerlaatst heb ik ook de topografiebaas van Nederland een contract aangeboden; Bartje Vriends wilde niet verlengen bij Go Ahead en had wel zin in een avontuur in Breda. Hij is gehaald om Drost te vervangen, wiens contract ten einde loopt.


Naast Drost zal ook Perica na dit seizoen terugkeren naar Chelsea. Ik verwacht hem niet nog een keer te kunnen huren, dus zal ik de markt op moeten om een nieuwe spits te halen. Ik heb al het een en ander op het oog maar het is even wachten op het moment dat er transferbudget vrij komt om te kijken waar mijn mogelijkheden liggen. Tighadouini zal misschien ook vertrekken uit Breda, hij is niet blij dat hij geen nieuw contract aangeboden kreeg en Matic wel. Het feit dat Matic iedere wedstrijd bepalend was en hij nog geen muur kon raken met een bal deed er niet toe.

Gelukkig hebben de hoge piefen bij NAC besloten het transfer- en wagebudget flink op te krikken. Ik krijg er ruim 2,5m per jaar bij om nieuwe spelers binnen te halen.



Ongelofelijk maar waar is Jop van der Linden uitgeroepen tot beste speler van de Eredivisie.


Een tweede plaats met NAC was blijkbaar niet genoeg om uitgeroepen te worden tot de manager van het jaar, ik sta niet eens in de top 3, ongelofelijk :')

Nu lekker genieten van een welverdiende vakantie en wat leuke nieuwe spelers zoeken. De spelers lieten in ieder geval weten tijdens de laatste teammeeting dat ze volgend jaar voor het kampioenschap willen gaan, dus ik zal goed mijn best moeten doen.
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 20:40:39 #160
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146306402
Mooi verslag _O_ Komt wel vaker voor dat het spel een debiele beslissing neemt voor de top 3. Ik werd tweemaal glansrijk kampioen met Telvanni, maar de awards gingen naar de degradatiekandidaten die aan het einde van het seizoen 10e tot 15e werden :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146308447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooi verslag _O_ Komt wel vaker voor dat het spel een debiele beslissing neemt voor de top 3. Ik werd tweemaal glansrijk kampioen met Telvanni, maar de awards gingen naar de degradatiekandidaten die aan het einde van het seizoen 10e tot 15e werden :')
Ik werd tweede seizoen CL winnaar met Feyenoord met echt 1x verlies in de CL en werd niet verkozen tot beste manager van de wereld :')

Ook wel fatoe hoe Mata altijd gouden bal top kandidaat is bij mii :')
pi_146310523
Ik heb echt heerlijk ingekocht :D

Morgenochtend en anders morgen avond een update voor de liefhebbers.
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 22:26:55 #163
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146312552
Fuck it, ik doe wel weer een GAE-game.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146313860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Fuck it, ik doe wel weer een GAE-game.
Gaat het niet zo lekker met Telvanni? :D

Speel je trouwens nog steeds 2012?
  Moderator dinsdag 4 november 2014 @ 23:10:48 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146314714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:51 schreef Keselo het volgende:

[..]

Gaat het niet zo lekker met Telvanni? :D

Speel je trouwens nog steeds 2012?
13 he :P En het voelt uiteindelijk toch fijner om weer met de bekende namen van GAE te spelen: Kolder, Houtkoop, Van der Linden, Overgoor, etc _O_

Deed net een zevenklapper tegen Lommel United; 5x Kolder, 2x Houtkoop O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 4 november 2014 @ 23:55:56 #166
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_146316514
Kolder :D
In 14 als pinchhitter naar Feyenoord gehaald. Eerste seizoen nog best een paar belangrijke goals gemaakt. Toen stopte ie en werd ie trainer. Gewoon een 4,5 ster trainer _O- dus nu zit ie in m'n staf :P
pi_146319453
wel grappig dat de demo een andere ME versie heeft dan de beta :')

Oh en btw mooi verslag ^O^ Maar misschien ligt het aan mij, maar in het 1ste seizoen 2e worden met NAC worden is niet echt realistisch toch?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146319460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 07:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
wel grappig dat de demo een andere ME versie heeft dan de beta :')

Oh en btw mooi verslag ^O^ Maar misschien ligt het aan mij, maar in het 1ste seizoen 2e worden met NAC worden is niet echt realistisch toch?
Heb jij dat oranjeflikkerende beeld :')? Sommigen hadden daar ook al last van bij de beta.

Ook als ik 2D speel, blijf ik dit zien.
pi_146319471
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 07:09 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Heb jij dat oranjeflikkerende beeld :')? Sommigen hadden daar ook al last van bij de beta.

Ook als ik 2D speel, blijf ik dit zien.
Heb nog geen wedstrijd gedaan in de beta :')!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146319579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 07:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
wel grappig dat de demo een andere ME versie heeft dan de beta :')

Oh en btw mooi verslag ^O^ Maar misschien ligt het aan mij, maar in het 1ste seizoen 2e worden met NAC worden is niet echt realistisch toch?
Nee, ik had het ook absoluut niet verwacht moet ik eerlijk gezegd zeggen _O-
pi_146325048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 07:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
wel grappig dat de demo een andere ME versie heeft dan de beta :')

Oh en btw mooi verslag ^O^ Maar misschien ligt het aan mij, maar in het 1ste seizoen 2e worden met NAC worden is niet echt realistisch toch?
Het kan wel realistisch zijn, mits hij z'n spelers doping heeft gegeven.
pi_146328568
Kwartfinale CL tegen Bayern. ;(
Feyenoord-
pi_146328838
Lees veel slechte recensies over 15 ;(
Ik wacht nog even met aanschaf :P
pi_146329280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:52 schreef Leonos het volgende:
Lees veel slechte recensies over 15 ;(
Ik wacht nog even met aanschaf :P
Je kan zowieso de demo checken, die is nu beschikbaar :).
pi_146330631
In het stadion van aartsrivaal Dynamo Kiev pak ik, 6 wedstrijden voor het einde van de competitie, de 9e titel op rij. *O*
Feyenoord-
pi_146330925
Ik vind dat het team veel te snel boos op je wordt in fm15, haalt echt spelplezier weg bij mij.
pi_146332639
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:36 schreef Zenit- het volgende:
In het stadion van aartsrivaal Dynamo Kiev pak ik, 6 wedstrijden voor het einde van de competitie, de 9e titel op rij. *O*
*O*
Children of the night. What music they make.
pi_146336114
2-3 verloren in de halve finale CL tegen Granada :r

Mijn tijd komt nog wel.
Children of the night. What music they make.
pi_146340230
Zojuist met de beta van FM2015 begonnen en vind de nieuwe interface erg wennen. Ik merk dat vloeiend door het spel gaan en bij de voor mij belangrijke instellingen uitkomen nu veel zoekwerk oplevert.

Ik heb het idee dat het dit jaar veel meer is dan de voorgaande jaren, en dan niet alleen vanwege de menubalk links ipv bovenaan. Hopelijk is dit de nieuwigheid..
pi_146340307
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:58 schreef SiebeJ het volgende:
Zojuist met de beta van FM2015 begonnen en vind de nieuwe interface erg wennen. Ik merk dat vloeiend door het spel gaan en bij de voor mij belangrijke instellingen uitkomen nu veel zoekwerk oplevert.

Ik heb het idee dat het dit jaar veel meer is dan de voorgaande jaren, en dan niet alleen vanwege de menubalk links ipv bovenaan. Hopelijk is dit de nieuwigheid..
Ieder jaar zo.
Dit, dus.
pi_146340443
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ieder jaar zo.
Maar niet zo erg/veel als dit jaar..
pi_146341264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:03 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Je kan zowieso de demo checken, die is nu beschikbaar :).
*soberzo
pi_146341297
Altijd dat gejank over de interface. Ik ben er altijd makkelijk aan gewend.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:46:10 #184
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146342482
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:43 schreef Tortugal het volgende:
Ik vind dat het team veel te snel boos op je wordt in fm15, haalt echt spelplezier weg bij mij.
Je kan niet veel meer doen als ze weg willen idd
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 5 november 2014 @ 20:09:59 #185
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146343518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:58 schreef SiebeJ het volgende:
het idee dat het dit jaar veel meer is dan de voorgaande jaren, en dan niet alleen vanwege de menubalk links ipv bovenaan. Hopelijk is dit de nieuwigheid..
Idem voor FM2014
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_146345877
Speel in de beta met PSV. Duel in de eredivisie:
Zwolle - NAC Breda. In de 9e minuut pakt linksback Van Hintum rood.
Vervolgens wisselt Jans Aanvallende middenvelder Lukoki voor een andere aanvallende middenvelder(Nijland) :')
Vervolgens verliest Zwolle ook gewoon met 0-8 :')

Sta na 11 duels 1e. 5 punten voor op Twente, 8 op Ajax en 9 op Feyenoord.

Verrassend staat Heracles 4e, ADO 5e en Excelsior 7e. Onderin staat Vitesse 14e en Heerenveen 18e. In de Jupiler League staat Roda JC momenteel 17e :')
pi_146350843
6e geworden en de beker gewonnen met Bremen in de Beta. Belangrijkste speler nagenoeg het hele seizoen geblesseerd. Rio en Necid gratis opgepakt en wat overbodig spul verkocht. Hopelijk kan ik weer potten breken
pi_146352994
Ik heb een speler verhuurd, waar kan ik deze huur stoppen of moet ik de periode van de huur afwachten?
pi_146354036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:15 schreef Proxzor het volgende:
Ik heb een speler verhuurd, waar kan ik deze huur stoppen of moet ik de periode van de huur afwachten?
Hangt ervan of of je de "can be recalled" clausule erin heb zitten, dan kan je hem terugroepen via Transfer -> Recall from loan. Geen idee wat de NL vertaling voor die dingen is natuurlijk :). Anders moet je idd afwachten.
pi_146354541
Ik heb er bijna patent op :P



Alleen Nonni en Mozzoni spelen niet meer bij Cambuur.
Children of the night. What music they make.
pi_146354619
nog 2 nachtjes ^O^
pi_146354656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:07 schreef Ajacied422 het volgende:
nog 2 nachtjes ^O^
Snap ik ff niet :?

Children of the night. What music they make.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 00:22:21 #193
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146354955
Ik snap iets niet. Heb m'n logo in de juiste submap gezet, de correcte extensie gegeven (.png), de afmetingen kloppen en heb het keurig in de config aangepast, maar zelfs na 3x de skin en cache reloaden/legen zit ik nog steeds tegen het automatisch gegenereerde schildje aan te kijken (op basis van thuisshirt) :{

edit: klagen helpt! Na 4x werkt het eindelijk *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146355398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik snap iets niet. Heb m'n logo in de juiste submap gezet, de correcte extensie gegeven (.png), de afmetingen kloppen en heb het keurig in de config aangepast, maar zelfs na 3x de skin en cache reloaden/legen zit ik nog steeds tegen het automatisch gegenereerde schildje aan te kijken (op basis van thuisshirt) :{

edit: klagen helpt! Na 4x werkt het eindelijk *O*
En wat was de oplossing :P
Children of the night. What music they make.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 00:46:30 #195
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146355554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:40 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

En wat was de oplossing :P
Nog een keer cache wissen en daarna skin reloaden :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146357236
Zie je niet vaak.



Children of the night. What music they make.
pi_146357863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:09 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Snap ik ff niet :?

[ afbeelding ]
FM15 _O_
pi_146357884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:09 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Snap ik ff niet :?

[ afbeelding ]
wat is hier verkeerd aan?
  donderdag 6 november 2014 @ 08:32:47 #199
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146358204
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:00 schreef Typisch het volgende:

[..]

wat is hier verkeerd aan?
Facilities zijn top en toch wordt er geupgrade?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146358236
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:32 schreef Happel het volgende:

[..]

Facilities zijn top en toch wordt er geupgrade?
Je hebt toch ook state of the art nog daar boven zitten? Of is dat weg gehaald?
  donderdag 6 november 2014 @ 08:37:41 #201
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146358283
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je hebt toch ook state of the art nog daar boven zitten? Of is dat weg gehaald?
Zou ik niet weten. Heb ik nog nooit behaald :D
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146365949
Yep dr zit nog State of the Art boven idd :).
pi_146367181
Mijn spitsen hebben moeite om te scoren? Speel FM14 maar pas sinds een paar daagjes dus ik vraag me af of ik iets fout doe, ik heb ze wel eige tactieken gegeven. Nog tips?
pi_146367350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:45 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Hangt ervan of of je de "can be recalled" clausule erin heb zitten, dan kan je hem terugroepen via Transfer -> Recall from loan. Geen idee wat de NL vertaling voor die dingen is natuurlijk :). Anders moet je idd afwachten.
Ik kon mijn spelers zonder die clausule ook wel terughalen hoor.
Children of the night. What music they make.
pi_146367370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:35 schreef VelitoX het volgende:
Yep dr zit nog State of the Art boven idd :).
Serieus? Dan ga ik mn faciliteiten ook nog upgraden.
Children of the night. What music they make.
pi_146367396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:17 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik kon mijn spelers zonder die clausule ook wel terughalen hoor.
Dat is apart, zou niet moeten kunnen (of het ze waren uitgeleend aan jou, dan kan het wel)
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 14:49:19 #207
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146368428
Net over de helft van de competitie en het gaat naar verwachting:



Redelijk vaak frusti wedstrijden en af en toe met de billen samengeknepen de wedstrijd uitspelen met een minieme voorsprong of een gelukkige gelijkmaker :P



Heb het idee dat ik nauwelijks scoor, doelsaldo is 29-23, dus zeg +/- 1,5 goal per wedstrijd, dat kan wel wat beter. Nadeel is dat ik er geen pijl op kan trekken hoe een wedstrijd verloopt. Als ik 4-2-3-1 wil spelen kan het fout gaan, als ik 4-5-1 inverted pyramid (counter) wil spelen, zelfde verhaal.

Er zit nog steeds geen enkele logica in het team en het meest voorkomende hoogtepunt is een speler die de bal diagonaal 20 meter naast het doel schiet ondanks de instellingen dat geen enkele speler van afstand mag schieten :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146369032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Net over de helft van de competitie en het gaat naar verwachting:

[ afbeelding ]

Redelijk vaak frusti wedstrijden en af en toe met de billen samengeknepen de wedstrijd uitspelen met een minieme voorsprong of een gelukkige gelijkmaker :P

[ afbeelding ]

Heb het idee dat ik nauwelijks scoor, doelsaldo is 29-23, dus zeg +/- 1,5 goal per wedstrijd, dat kan wel wat beter. Nadeel is dat ik er geen pijl op kan trekken hoe een wedstrijd verloopt. Als ik 4-2-3-1 wil spelen kan het fout gaan, als ik 4-5-1 inverted pyramid (counter) wil spelen, zelfde verhaal.

Er zit nog steeds geen enkele logica in het team en het meest voorkomende hoogtepunt is een speler die de bal diagonaal 20 meter naast het doel schiet ondanks de instellingen dat geen enkele speler van afstand mag schieten :')
Met wat voor financiële situatie e.d. begin jij eigenlijk elke keer met die club?
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 15:12:18 #209
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146369096
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:10 schreef Typisch het volgende:

[..]

Met wat voor financiële situatie e.d. begin jij eigenlijk elke keer met die club?
Gemiddelde hoeveelheid geld op de bank (begon met iets van 150k ofzo), transferbudget van 30k en salarisbudget van 0, werd door de computer ingesteld als +5.7k :)

Qua spelers redelijk wat lui die hooguit 2 posities kunnen bekleden (denk VL/VR, MC/AMC) en wat multi-inzetbare spelers (zoals Thilo Leugers op VL/VVL/VC/VM/MC/ML kan spelen).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 20:01:12 #210
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146379451
Zo, nog 7 duels te gaan en het gaat ineens heel erg lekker :D



In plaats van aan te geven dat het veld breed moet, of juist smal, en op balbezit spelen of in de 16 peren doe ik maar twee dingen: kort erop zitten en fel de duels in gaan. Dat betaalt zich uit in een reeks overwinningen die gewoon heerlijk is!

Door die opmars sta ik ineens derde en kan alle pijlen op de eerste plek richten (de doelstelling was lijfsbehoud, iets wat ik in de winterstop niet aan hoefde te passen :') ). Ik moet zometeen in en tegen de nummer 1 Den Bosch en ga gewoon agressief aanvallend spelen en maar kijken waar ik uitkom.

Hier de stand:



En de huidige stand van de 4e periode:



Als ik geen kampioen word neem ik wel genoegen met een playoffplek.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146383449
Waarom kan ik niet van het salarisbudget dat vrij komt omdat een speler op een vrije transfer weggaat al gebruiken voor een voorcontract?
Ik heb geen budget over, maar een speler met een miljoen per jaar gaat aan het eind van het jaar weg, en dan kan ik niet nu al een speler voor 3 ton per jaar al een voorcontract aanbieden voor een vrije transfer.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 21:41:06 #212
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146383546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:38 schreef Tortugal het volgende:
Waarom kan ik niet van het salarisbudget dat vrij komt omdat een speler op een vrije transfer weggaat al gebruiken voor een voorcontract?
Ik heb geen budget over, maar een speler met een miljoen per jaar gaat aan het eind van het jaar weg, en dan kan ik niet nu al een speler voor 3 ton per jaar al een voorcontract aanbieden voor een vrije transfer.
Omdat je de speler nu nog moet betalen, dus is het geld nog niet vrij :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 22:17:51 #213
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146385084
Spannend slot van de competitie:

1. FC Den Bosch 32 64 +28
2. Telvanni 32 61 +29
3. SC Veendam 32 60 +17

FC Den Bosch: Graafschap uit (11) en Sparta uit (15)
Telvanni: Cambuur uit (12) en Telstar 10 (thuis)
SC Veendam: FC Eindhoven thuis (17) en Volendam uit (8)

Spanneund! :X
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 22:35:25 #214
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146385919
Bohhh, win met 1-2 in Leeuwarden, Den Bosch verliest met 3-0 in Doetinchem en Veendam speelt thuis gelijk met 1-1. 1 wedstrijd voor het einde van de competitie Telvanni aan kop :D *O*

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 22:42:48 #215
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146386213
Niet bepaald voorbarig meer: KAMPIOEN!!! Sta in de 32e minuut al 5-0 voor tegen Telstar *O*

edit: 6-0 in de 34e
edit2: 7-0 in de 36e _O-
edit3: 8-0 in de 57e :D

8-1 gewonnen: TELVANNI KAMPIOEN *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 06-11-2014 22:48:16 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146386957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Omdat je de speler nu nog moet betalen, dus is het geld nog niet vrij :P
Maar op het moment dat de nieuwe speler komt, is de oude speler al weg.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 23:05:27 #217
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146387308
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:57 schreef Tortugal het volgende:

[..]

Maar op het moment dat de nieuwe speler komt, is de oude speler al weg.
Klopt, maar dat snapt het spel niet ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146388196
Wanneer komt de nieuwe fm nou uit?
pi_146388216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:29 schreef Vatta het volgende:
Wanneer komt de nieuwe fm nou uit?
morgen
pi_146388400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

morgen
*O* *O*
pi_146388482
Hopelijk krijg je niet weer dat geouwehoer dat je bestandjes moet gaan verwijderen zoals dat gezeik met dat Duitse elftal.
pi_146389976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Niet bepaald voorbarig meer: KAMPIOEN!!! Sta in de 32e minuut al 5-0 voor tegen Telstar *O*

edit: 6-0 in de 34e
edit2: 7-0 in de 36e _O-
edit3: 8-0 in de 57e :D

8-1 gewonnen: TELVANNI KAMPIOEN *O*
Haha, wat is dat voor een team? Is dat volledig zelf gemaakt of een amateurclub die je hoger hebt geplaatst?

Hoe doe je dat eigenlijk, bij de beta zit toch nog geen editor?
- Met zuidelijke groet -
pi_146390171
Leuk, een transferembargo vlak voor het nieuwe seizoen -O-

Gelukkig heb ik bijna alle transfers al gedaan.

Fruitschaal is inmiddels al binnen. 4 basisspelers weg vanwege interlands, en 2 basisspelers weg vanwege blessures. Heb er maar spelers bijgegooid vanuit de Reserves, maar die deden het erg goed _O_
Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 01:03:22 #224
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146390221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:46 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Haha, wat is dat voor een team? Is dat volledig zelf gemaakt of een amateurclub die je hoger hebt geplaatst?

Hoe doe je dat eigenlijk, bij de beta zit toch nog geen editor?
Volledig zelf gemaakt, en ik speel FM13 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146390223
Andere JL-spelers die last hebben/hadden van Tuyp en Janga? :r
Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 01:08:00 #226
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146390276
Stelletje successupporters :')

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146390424
Bazenkeepertje, is vanaf nu nr. 1. Vorige keep is 30 jaar, en heeft in 2026 het WK gewonnen met Engeland, maar deze is wat beter :P

Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 04:21:45 #228
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146391335
GRISTUS TE PAARD :D _O- :D



Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 04:53:42 #229
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146391390
Strak begin van de competitie:



Gewoon kort erop en feller de duels in gaan en je scoort gemiddeld minimaal een punt _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146391681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:39 schreef Vatta het volgende:
Hopelijk krijg je niet weer dat geouwehoer dat je bestandjes moet gaan verwijderen zoals dat gezeik met dat Duitse elftal.
Jup, dat moet weer. Zelfs de Duitse competitie heeft geen echte club namen meer
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146393979
25 euro yeah!
pi_146396177
Ik zie 'm ook staan voor 25eu inderdaad. Mensen die 'm al spelen?

Lees namelijk niet bepaald positieve reviews over FM15, dus ik twijfel dit jaar voor het eerst of ik 'm wel zal halen.

Welke grote verbeteringen zijn er die me over de streep kunnen trekken 'm wel te halen?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146396660
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:34 schreef Blistering het volgende:
Ik zie 'm ook staan voor 25eu inderdaad. Mensen die 'm al spelen?

Lees namelijk niet bepaald positieve reviews over FM15, dus ik twijfel dit jaar voor het eerst of ik 'm wel zal halen.

Welke grote verbeteringen zijn er die me over de streep kunnen trekken 'm wel te halen?
toch genoeg die wel positief zijn :

http://community.sigames.(...)Manager-2015-Reviews

Al zal SI geen reviews met lage cijfers tonen :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146397000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:53 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

toch genoeg die wel positief zijn :

http://community.sigames.(...)Manager-2015-Reviews

Al zal SI geen reviews met lage cijfers tonen :D
Oh dat valt toch nog wel mee :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146397543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:53 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

toch genoeg die wel positief zijn :

http://community.sigames.(...)Manager-2015-Reviews

Al zal SI geen reviews met lage cijfers tonen :D
Bohhh mooie quote :7
pi_146398413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:39 schreef Vatta het volgende:
Hopelijk krijg je niet weer dat geouwehoer dat je bestandjes moet gaan verwijderen zoals dat gezeik met dat Duitse elftal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:24 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Jup, dat moet weer. Zelfs de Duitse competitie heeft geen echte club namen meer
Tjah door de Duitse wetgeving mag de game niet eens verkocht worden in Duitsland (Demo mag ook niet gespeeld worden), dus tjah... Om daar nou de makers vd game de schuld van te geven..... Komt doordat EA door Fifa een deal heeft met de bundesliga.... :(.
pi_146401678
Jongens, ik heb een code over. Iemand interesse? Gewoon de volledige versie, besteld via CJS-Cdkeys.

Eurootje of twintig.
pi_146403145
Heb hem net gehaald voor 28 eur. Is ook geen geld haha. Begin lekker met feyenoord. Sanogo van Arsenal en Virgil Misidjan voor een jaar gehuurd.
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:32:49 #239
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_146403919
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:22 schreef Monnet het volgende:
Jongens, ik heb een code over. Iemand interesse? Gewoon de volledige versie, besteld via CJS-Cdkeys.

Eurootje of twintig.
Je hebt pb ;)
*Team Anti-Waaif*
pi_146405241
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:26 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Bohhh mooie quote :7
Ik mis iets denk ik?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146405932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:18 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ik mis iets denk ik?
Ik heb de FM 15 review geschreven voor FOK!, SI heeft reviews op een rijtje gezet ;)
pi_146405948
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:39 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik heb de FM 15 review geschreven voor FOK!, SI heeft reviews op een rijtje gezet ;)
Ah ja, dat had ik idd wel gezien :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146406385
Milik in de spits is gewoon fraude, 8 goals in 4 wedstrijden, daar kan je mee thuis komen
pi_146406417
De eerste drie wedstrijden van het seizoen met Feyenoord zijn al geniaal. Uit tegen AZ dan 1-1 maar thuis tegen PSV 4-1 en in de Arena tegen Ajax 2-3.
pi_146407440
In de kuip met 1-5 verliezen van NAC ;(
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:47:40 #246
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146407774
Zo maar eens kopen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:48:28 #247
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146407807
In 2027, ontslag genomen bij VVV omdat echt niks lukte, aangenomen bij Den Bosch in de kelder van de Jupiler League. De spits kan niet scoren als zijn leven er van af hangt (alle 4 de spitsen) en de keeper heeft in 6 wedstrijden exact 2 ballen tegengehouden. 14 tegengoals in 6 wedstrijden. ;(

Geen geld om spelers te contracteren, geen geld om contracten te verlengen, geen ruimte om trainers te halen. ;(

Intussen blijft MVV winnen, waardoor degradatie nu erg dichtbij komt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:00:29 #248
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146408127
Verdedigend spelen met al mijn beste spelers. 6 schoten op goal tegen, 5-0 verliezen.
Dat zegt wel weer voldoende denk ik.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:17:20 #249
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146418401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
In 2027, ontslag genomen bij VVV omdat echt niks lukte, aangenomen bij Den Bosch in de kelder van de Jupiler League. De spits kan niet scoren als zijn leven er van af hangt (alle 4 de spitsen) en de keeper heeft in 6 wedstrijden exact 2 ballen tegengehouden. 14 tegengoals in 6 wedstrijden. ;(

Geen geld om spelers te contracteren, geen geld om contracten te verlengen, geen ruimte om trainers te halen. ;(

Intussen blijft MVV winnen, waardoor degradatie nu erg dichtbij komt.
Niks mis met MVV :D
pi_146420270


Prima begin :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_146420838
Zimling rood na tien seconden :')
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 23:54:46 #252
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146421993
Heuj, uit bij Heracles 1-3 gewonnen, bazige comeback *O* Nu nog even een bekerpot tegen PEC en dan is het winterstop. 10e plek, helemaal niet gek _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146424886
Wel wennen het menu :)
pi_146425460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:22 schreef Monnet het volgende:
Jongens, ik heb een code over. Iemand interesse? Gewoon de volledige versie, besteld via CJS-Cdkeys.

Eurootje of twintig.
Al verkocht neem ik aan? Anders wil ik hem alsnog.
  zaterdag 8 november 2014 @ 08:53:49 #255
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146425761
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:17 schreef appelen het volgende:

[..]

Niks mis met MVV :D
Klopt. Maar ik wil niet degraderen :'(
Verschil was 11 punten, nu nog maar 4.
Alleen door die schijtkeeper van me. :'(

Ik heb gekeken in de FMScout en mijn beste speler heeft een CA van 74 :') :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:46:48 #256
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146426293
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik wil niet degraderen :'(
Verschil was 11 punten, nu nog maar 4.
Alleen door die schijtkeeper van me. :'(

Ik heb gekeken in de FMScout en mijn beste speler heeft een CA van 74 :') :')
:D
Ik ben inmiddels in 2016 en heb voorronde CL gehaald :Y eerste pot ook al weer van napoli gewonnen :P
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:08:13 #257
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146426572
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:46 schreef appelen het volgende:

[..]

:D
Ik ben inmiddels in 2016 en heb voorronde CL gehaald :Y eerste pot ook al weer van napoli gewonnen :P
Lekker. :)
Ik verlies zojuist van Achilles, omdat mijn keeper het weer nodig vond om vanaf de zijlijn de bal in de voeten te schuiven van de tegenstander die van 40 meter scoort. Is pas de 4de keer. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:29:40 #258
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146426843
4-3 verloren van de Graafschap in de 4de minuut van blessuretijd. Ik geef op. Deze spelers zijn te slecht om zelfs van een 2de klasser te winnen.

MVV wint uiteraard weer zodat ik nu laatste sta op doelsaldo dat dramatisch is. Geloof niet dat ik ooit zo'n slechte reeks heb gehad met een club.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:32:49 #259
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146426873
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Lekker. :)
Ik verlies zojuist van Achilles, omdat mijn keeper het weer nodig vond om vanaf de zijlijn de bal in de voeten te schuiven van de tegenstander die van 40 meter scoort. Is pas de 4de keer. :)
Dat heb ik nog nooit meegemaakt :') de thuiswedstrijden in de JL moeten toch wel te winnen zijn :P
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:35:04 #260
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146426912
Portugal heeft 5 punten meer in de coefficientenlijst. Met 2 goede nederlandse deelnemers te doen, maar Porto heeft de finale gehaald vorig jaar, dus ik vrees. ;(
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:39:09 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146426961
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:32 schreef appelen het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt :') de thuiswedstrijden in de JL moeten toch wel te winnen zijn :P
Met Ajax en Twente heb ik dat ook wel gehad hoor, alleen minder vaak. Keepers in het spel (van jezelf iig) zijn gewoon verschrikkelijk. In oudere versies was het nog erger.

Ik weet nog dat ik met Ajax in een oude versie (ik meen CM4 of iets) een aanval had, mijn aanvaller (Shabalala) besloot vanaf de 16 van de tegenstander terug te spelen op mijn keeper (ik denk Timmer). De bal rolt langzaam terug en vlak voordat de bal er is, krimpt het balletje van de keeper in elkaar en rolt de bal er in. :')

Ik sta echt nergens meer van te kijken.

Of mijn wedstrijd Ajax-UDI19. 64 schoten op goal voor Ajax met Zlatan en Mido voorin. 0 schoten tegen. Verlies met 1-0 door een terugspeelbal. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:45:42 #262
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146427078
Haha, ik speel zowaar gelijk en MVV verliest, maar omdat MVV de periode heeft gewonnen, ben ik gedegradeerd. Kk. :')
Degradatie is me sinds een spel met Dordrecht in fm07 niet meer gebeurd. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:46:59 #263
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146427091
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
Haha, ik speel zowaar gelijk en MVV verliest, maar omdat MVV de periode heeft gewonnen, ben ik gedegradeerd. Kk. :')
Degradatie is me sinds een spel met Dordrecht in fm07 niet meer gebeurd. :')
RIP ;(
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:47:38 #264
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146427098
Dan word je toch automatisch ontslagen als je topklasse niet erbij hebt?
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:52:23 #265
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146427168
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:47 schreef appelen het volgende:
Dan word je toch automatisch ontslagen als je topklasse niet erbij hebt?
Ja, na de laatste wedstrijd.

Moet nog tegen Katwijk spelen.

Tot nu toe 10 wedstrijden gespeeld met Den Bosch. 3 overwinningen, 1 gelijkspel. :')
19 goals voor en 25 tegen. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:57:08 #266
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146427238
2-0 verloren van Katwijk, die 2 schoten hadden. Typerend voor mijn achterhoede.
Mja, maar eens buiten Nederland kijken dan. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:57:15 #267
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146427240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, na de laatste wedstrijd.

Moet nog tegen Katwijk spelen.

Tot nu toe 10 wedstrijden gespeeld met Den Bosch. 3 overwinningen, 1 gelijkspel. :')
19 goals voor en 25 tegen. ;(
:N
pi_146429195
Mooi dat de nieuwe versie er weer is! Wat is nou de goedkoopste plek om hem op te pikken? Uiteraard mag het gewoon een legale download zijn.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 8 november 2014 @ 13:06:58 #269
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_146429459
Ik weet het niet, door met m'n heerlijke game in 2014 of 2015 binnen halen??
pi_146430408
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik weet het niet, door met m'n heerlijke game in 2014 of 2015 binnen halen??
Ik zat met hetzelfde, heb uiteindelijk voor 2015 gekozen.
pi_146430433
Milik maar gekocht, inmiddels al 28 goals in de competitie _O_
  zaterdag 8 november 2014 @ 13:59:06 #272
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_146430507
Is 2015 buggy?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 14:04:45 #273
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146430673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb gekeken in de FMScout en mijn beste speler heeft een CA van 74 :') :')
Jesis, dat is al flut in de Blue Square Premier _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146430716
Begonnen met Ajax in FM15. Ik scool veel, maar krijg ook veel te veel tegen. Het gebeurt te vaak dat ik 3-0 voorkom en dan nog gelijk speel.
Ik weet echter niet zo goed wat ik er tegen moet doen. Ik wil aanvallend spelen, maar dan maar met zijn allen voor de goal gaan hangen als ik voor kom?
pi_146430914
Game binnengekregen gisteren, vandaag maar eens een mooie club uitzoeken. :)
Feyenoord-
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:21:05 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146431156
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jesis, dat is al flut in de Blue Square Premier _O-
Echt? Ik dacht dat het daar nog wel iets lager lag, maar maakt verder ook niet uit. Het was hopeloos.
Nu aangenomen bij Bochum dat gedegradeerd is uit de Bundesliga.
Zitten wat redelijke spelers in de selectie. Ben bezig de loonkosten omlaag te krijgen want ik zit op 18 miljoen waar ik 14 mag. Ook wat trainers en fysio's en scouts halen omdat er niks is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 14:22:00 #277
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146431192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat het daar nog wel iets lager lag, maar maakt verder ook niet uit. Het was hopeloos.
Nu aangenomen bij Bochum dat gedegradeerd is uit de Bundesliga.
Zitten wat redelijke spelers in de selectie. Ben bezig de loonkosten omlaag te krijgen want ik zit op 18 miljoen waar ik 14 mag. Ook wat trainers en fysio's en scouts halen omdat er niks is.
Oh kut, CA natuurlijk _O- Ja, CA in de BSP ligt altijd wel ergens tussen de 50 en 85, dus je team zou daar niet gek tussen staan :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:25:23 #278
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_146431294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Is 2015 buggy?
:{
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:28:42 #279
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146431364
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Oh kut, CA natuurlijk _O- Ja, CA in de BSP ligt altijd wel ergens tussen de 50 en 85, dus je team zou daar niet gek tussen staan :P
Ik had wel een aantal met een PA van boven de 100, maar dat waren oudjes die aan hun laatste etappe bezigwaren. Bob Schepers en Vilhena bijvoorbeeld.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146431461
Ik begin een game in de 2e divisie van Servië, FK Bezanija. 8-)
Feyenoord-
  Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 14:56:10 #281
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146432178
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:31 schreef Zenit- het volgende:
Ik begin een game in de 2e divisie van Servië, FK Bezanija. 8-)
Zal ook wel niet veel soeps zijn :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146432236
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zal ook wel niet veel soeps zijn :P
Wel veel talenten in die landen :7
pi_146432304
Zivko is de beste talent?

Afgezien van Depay
pi_146432337
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:06 schreef Zocalo het volgende:
Begonnen met Ajax in FM15. Ik scool veel, maar krijg ook veel te veel tegen. Het gebeurt te vaak dat ik 3-0 voorkom en dan nog gelijk speel.
Ik weet echter niet zo goed wat ik er tegen moet doen. Ik wil aanvallend spelen, maar dan maar met zijn allen voor de goal gaan hangen als ik voor kom?
Gewoon controleren, minder risico nemen en een beetje op de counteren loeren werkt. Meestal prik je dan 1 of 2 mee omdat de tegenstander risico neemt en jij erop loert
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:14:22 #285
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146432666
De voorbereiding loopt lekker.
Mijn keeper, net terug van een blessure van 2 maanden, is er gelijk weer 2 maanden uit. Welgeteld 2 keer een halve oefenwedstrijd kunnen keepen.
Mijn linkshalf is er 5 maanden uit. Mijn rechtsbuiten, net van Ajax gehuurd, heeft het 15 minuten uitgehouden alvorens zijn hamstring te scheuren. 3 maanden.

Dit belooft een mooi seizoen te worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:19:11 #286
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146432782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
De voorbereiding loopt lekker.
Mijn keeper, net terug van een blessure van 2 maanden, is er gelijk weer 2 maanden uit. Welgeteld 2 keer een halve oefenwedstrijd kunnen keepen.
Mijn linkshalf is er 5 maanden uit. Mijn rechtsbuiten, net van Ajax gehuurd, heeft het 15 minuten uitgehouden alvorens zijn hamstring te scheuren. 3 maanden.

Dit belooft een mooi seizoen te worden.
Jij doet wel erg je best je reputatie te verneuken :D
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:31:21 #287
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146433025
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:19 schreef appelen het volgende:

[..]

Jij doet wel erg je best je reputatie te verneuken :D
Oefenwedstrijd nummer 3: 1 maand blessure reserve linkshalf. 1 maand blessure verdedigende middenvelder.

_O_
Ik heb tot nu toe meer blessures dan goals.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:33:46 #288
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146433070
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Oefenwedstrijd nummer 3: 1 maand blessure reserve linkshalf. 1 maand blessure verdedigende middenvelder.

_O_
Ik heb tot nu toe meer blessures dan goals.
:o
Ik ga zojuist voor het eerst in 10 wedstrijden de boot in tegen Shakhtar, 2-0 ;(
pi_146433079
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:33 schreef appelen het volgende:

[..]

:o
Ik ga zojuist voor het eerst in 10 wedstrijden de boot in tegen Shakhtar, 2-0 ;(
Shakhtar _O_
Feyenoord-
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:35:38 #290
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146433104
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:34 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Shakhtar _O_
Hou ze wel onder me in de CL :6
pi_146433200
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:35 schreef appelen het volgende:

[..]

Hou ze wel onder me in de CL :6
:'(
Feyenoord-
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:47:48 #292
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146433325
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:33 schreef appelen het volgende:

[..]

:o
Ik ga zojuist voor het eerst in 10 wedstrijden de boot in tegen Shakhtar, 2-0 ;(
Hebben ze veel Brazilianen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146433332
Ben toch al wel weer aardig verslaafd. Nog niet alles werkt perfect maar toch wel weer een prima game op het eerste oog.
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:48:52 #294
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146433343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hebben ze veel Brazilianen?
:Y
pi_146433466
Ben gezwicht en heb FM15 ook maar gekocht :@ Koop ieder jaar FM dus ik moest wel.

Ook m'n vaste game gestart met m'n cluppie :D Wel ff wennen dat nieuwe menu. Blijkbaar moet je nu transferspelers zoeken via het scouting menu?

Verder wel veel positieve veranderingen, met name in de match engine.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146433543
De interface is wel wennen inderdaad. Sommige dingen moest ik echt even zoeken. Match engine is inderdaad echt flink vooruit gegaan. Verder weer fantastische talenten in Nederland, vooral bij Ajax.
pi_146433558
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hebben ze veel Brazilianen?
Heel veel, er stonden bij de wedstrijd tegen BATE van de week 5 Brazilianen in de basis en er zaten nog eens 5 op de bank.
Feyenoord-
  zaterdag 8 november 2014 @ 16:29:59 #298
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146434301
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:58 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Heel veel, er stonden bij de wedstrijd tegen BATE van de week 5 Brazilianen in de basis en er zaten nog eens 5 op de bank.
In het spel, he?
Hij is al in 2016. Was benieuwd hoeveel er veranderd was.

Overigens weer 2 blessures, waaronder mijn beste speler (centrale verdediger) met een gescheurde hamstring: 3 maanden.
Je mag geen spelers jonger dan 17 gebruiken, waardoor ik nu weer erg dun in mijn spelers zit.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146434622
Zijn er nog cheap wonderkids?
  Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 16:52:12 #300
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_146434829
Vanavond de laatste 10 duels van seizoen 2 spelen. Ik sta volgens mij (weer/nog steeds) 10e in de eredivisie, schitterend resultaat voor een promovendus :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_146434833
Speel nu mijn 1e seizoen met Fenerbahce, maar ik heb echt alleen maar met blessures te maken. :')

Diego 6-7 geblesseerd
Gokhan Gonul die 4 blessures heeft gehad en iedere keer 3-4 weken waarbij een zelfs 3 maanden.
Op dinsdag 26 augustus 2014 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Iedere kerel heeft wel eens gekeken tot hoever hij kwam bij zichzelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')