abonnement Unibet Coolblue
pi_145991264


Aanrader voor iedereen met een brede interesse in muziek, hedendaagse en die uit het 'verleden'.

http://www.hbo.com/foo-fighters-sonic-highways

Wat is het?
De serie focust zich vooral op 8 Amerikaanse steden, en muzikanten uit heden en verleden uit die steden. Vervolgens toont men hoe de Foo's 1 track van hun album daar opnemen, maar dat is eigenlijk (naar mijn mening) niet het leidend onderwerp van de docu; dat is vooral de geschiedenis van de muziek in desbetreffende stad.

Aldus Wikipedia;
quote:
Foo Fighters Sonic Highways is an American TV documentary series created for HBO by Dave Grohl. The documentary was made concurrently with the Foo Fighters' upcoming eighth album Sonic Highways. Grohl described the project as "a love letter to the history of American music"
Welke steden komen aan bod?
quote:
17/10 - Chicago
24/10 - Washington DC
31/10 - Nashville
7/11 - Austin
14/11 - Los Angeles
21/11 - New Orleans
28/11 - Seattle
5/12 - New York
Waar te zien?
Wordt helaas nog niet in NL uitgezonden, wel in Belgie op Canvas (zondag 21:30, herhaling maandag 15:45), en op de BBC4, met een of ander dubieus uitzendschema van dubbele uitzendingen, vervolgens weer een paar alleen online, en dan weer een dubbele op zender.
http://www.itshbo.nl/nieuws/ajax/iframe-nieuws_49039.html

Filmpjes?






[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 04-11-2014 13:01:20 ]
pi_145991625
Is het wat ?
pi_145991810
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:46 schreef Leonos het volgende:
Is het wat ?
Ja, ik vind het erg interessant, en de focus ligt dus (naar mijn persoonlijke mening) niet heel erg op de Foo Fighters, waardoor het denk ik als 'neutrale kijker' ook leuk is om te volgen.
pi_145992170
Klopt. Naar mijn mening misschien te weinig focus op de FF (als liefhebber), maar het wordt hierdoor een muziekprogramma dat echt gefocust is op de desbetreffende stad. Dat is erg interessant, zo is voor Washington bijvoorbeeld Pharell Williams geïnterviewd en wordt Obama ook nog geïnterviewd.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_146000175
Leuke serie met een hoog "Kijk mij veel muziekvrienden hebben". Maar toch veel interessante achtergrondinfo.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_146007946
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:57 schreef chansadres het volgende:
Leuke serie met een hoog "Kijk mij veel muziekvrienden hebben". Maar toch veel interessante achtergrondinfo.
Haha uiteraard, Dave Grohl blijft de ideale schoonzoon in rock n roll.

Mooie ep weer, leuke info, plus Fugazi, Scream, Pharell en al die funk / go-go shit _O_
pi_146009458
Ontzettend toffe serie vind ik het. Zo ontdek je ook weer nieuwe muziek. (althans sommige bands kon ik nog niet echt, en sommige wel maar nooit echt in verdiept.)
Ik vind wel leuk om te zien dat Dave zoveel muziekvrienden heeft, geef toch aan dat hij open staat voor iedereen. :P
echt een aanrader voor de muziekliefhebber. het is echt een muziekdocu en niet echt Foo Fighters docu. al had ik dat ook prima gevonden, haha. als fan.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:46:06 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_146016532
Toch eens checken dan :Y
pi_146026873
Volgende aflevering Nashville :D Reken maar op flinke lading country dus _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 11:17:38 ]
pi_146075791
Kan niet wachten op de DC aflevering. Ian, Bad Brains en Don.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:42:06 #11
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_146095790
De eerste 2 afleveringen bekeken en het was genieten. De stijl van Sonic Highways qua cinematografie komt overeen met Sound City wat in imho een compliment is! De tweede ep was geweldig met oa Bad Brain. Ik krijg hiervan een nostalgisch gevoel naar tijden die ik zelf niet beleefd heb.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_146141260
Aflevering twee was te gek, zoveel cools gezien, foto's en film beelden die ik nog nooit eerder had gezien van de DC hardcore scene en de Revolution Summer. Daarnaast was het ook geweldig om alle verwijzingen naar de DC scene in de teksten The Feast and The Famine. Daarnaast eindigen met Waiting Room was ook redelijk geniaal te noemen.
pi_146221195
Iemand de derde al gezien?
pi_146223857
Ik heb net gekeken. Nashville is echt een wereldje op zich. Wel weer mooie, gepassioneerde verhalen.
Ik ben (nog) niet helemaal weg van Congregation.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146223975
Eerste 2 afleveringen nu gezien. Top serie met mooie beelden en interessante kijk op de muziekscene in bepaalde steden.

Ook leuk om iedere week een nieuw nummer te krijgen, het is nu net een Foo Fighters adventskalender :)
pi_146224669
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:08 schreef Felixa het volgende:
Ik heb net gekeken. Nashville is echt een wereldje op zich. Wel weer mooie, gepassioneerde verhalen.
Ik ben (nog) niet helemaal weg van Congregation.
Ik ben hier helemaal mee eens.
Al ben ik Congregation wel beter gaan vinden overigens. al ben ik er nog niet helemaal weg van.
Aflevering was weer erg interestant, en mooie verhalen. toch apart hoe Country zo veranderd in de loop van jaren.
Kijk nu alweer uit naar de volgende!
pi_146251616
de 1080p loopt net binnen, wordt vanavond weer smullen :9

Next up is Austin, Texas. Hometown van SXSW festival.

Nummer wat daar is opgenomen is “What Did I Do?/God as My Witness”, met Gary Clark, Jr, een blues artiest.

Overigens komt volgende maandag ook het album behorende bij de serie (of vice versa) uit, dus dan zijn alle nummers te horen.
pi_146283660
Gisteren dus ep 3 gekeken, vond 'm wel interessant maar het minste van de drie, simpelweg omdat ik weinig met het genre heb, en ook het Foo Fighters nummer het 'minste' van de drie so far vind.
pi_146286215
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146288907
Gisteravond de derde aflevering gezien. Hoewel ik geen fan van Country ben vond ik de beelden met de Zac Brown Band wel erg gaaf. Voor mij was deze aflevering stukken beter dan die ellende van vorige week met die kut Punk muziek. Ik rank het nummer Congregation dan ook hoger dan die van vorige week, de titel daarvan is me dan ook alweer ontschoten.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:58:17 #21
27648 Weakling
available in strong mint
pi_146294752
Ik heb werkelijk totaal niks met de FF en dat is nog maar zacht uitgedrukt, maar deze serie vind ik tot nu toe erg tof om te kijken. Hou erg van dit soort inkijkjes in lokale muziekhistorie, maar zodra het afsluitende FF nummer begint zap ik verder (sorry fans).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_146294884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:58 schreef Weakling het volgende:
Ik heb werkelijk totaal niks met de FF en dat is nog maar zacht uitgedrukt, maar deze serie vind ik tot nu toe erg tof om te kijken. Hou erg van dit soort inkijkjes in lokale muziekhistorie, maar zodra het afsluitende FF nummer begint zap ik verder (sorry fans).
Prima toch, ik vind dat ze dat juist erg slim gedaan hebben, buiten dat nummer wat heel convenient aan het eind zit is de inbreng van de Foo's echt tot een minimum beperkt. Uiteraard stelt Grohl de vragen en zie je zo af en toe even een stukje uit de studio, maar dat is volgens mij totaal niet hinderlijk voor de non-FF fans.
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:20:18 #23
27648 Weakling
available in strong mint
pi_146295433
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:02 schreef Loveless85 het volgende:
Prima toch, ik vind dat ze dat juist erg slim gedaan hebben, buiten dat nummer wat heel convenient aan het eind zit is de inbreng van de Foo's echt tot een minimum beperkt. Uiteraard stelt Grohl de vragen en zie je zo af en toe even een stukje uit de studio, maar dat is volgens mij totaal niet hinderlijk voor de non-FF fans.
Neuh, dat is zeker niet hinderlijk. Daarnaast vind ik het wel leuk om Grohl te horen praten over zijn jeugdjaren, waar ie naar luisterde, zijn eerste concerten, zijn connecties etc. etc., zolang ik maar niet al te lang naar de FF zelf hoef te luisteren ;)
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_146427196
Er is al een 720p van de episode van gisteravond beschikbaar.
  zondag 9 november 2014 @ 01:23:16 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146452366
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')