abonnement Unibet Coolblue
pi_145962022
Als je 120 rijdt, zul je merken dat van "ervoor gooien" geen sprake is. Soms moet je even van het gas af, maar het probleem wordt minder lastig als je minder hard rijdt.

Eigenlijk kun je als je 160+ rijdt, er al vanuit gaan als je iemand vlak achter een ander ziet rijden op de rechterbaan, dat diegene weleens zou kunnen gaan inhalen en hier rekening mee houden.
.
pi_145962069
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:40 schreef Fer het volgende:
Als je 120 rijdt, zul je merken dat van "ervoor gooien" geen sprake is. Soms moet je even van het gas af, maar het probleem wordt minder lastig als je minder hard rijdt.

Eigenlijk kun je als je 160+ rijdt, er al vanuit gaan als je iemand vlak achter een ander ziet rijden op de rechterbaan, dat diegene weleens zou kunnen gaan inhalen en hier rekening mee houden.
Precies: En dat is nou net het verschil tussen HARD rijden en hard RIJDEN.
Elke aap kan het gaspedaal intrappen maar niet iedereen doet dat ook op een verantwoorde manier.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:20:01 #103
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_145977660
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak. ;)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:23:06 #104
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145977861
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak. ;)
Ik had gister dat er zo'n oud iemand op de snelweg opeens knipperlichten 1x liet knipperen en gelijk naar links gooide. In een reflex trapte ik heel ff op de rem.
Irene is bae <3
  FOK!fotograaf zondag 26 oktober 2014 @ 22:25:31 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145978041
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak. ;)
Als je het goed genoeg doet kan je hele stukken 160 rijden zonder de rem te gebruiken, terwijl mensen die 120/130 rijden iedere paar kilometer op de rem hangen voor iemand. Vooruit kijken en denken, het is net schaken. Wat gaat de ander doen. Zie ik dat het 4 auto's verderop al op de rem hangt, ben ik van mijn gas af. Zie ik een vrachtwagen komen met daarachter een auto, ga ik al van het gas af. 9 van de 10 keer zal die auto willen inhalen en geen gas willen bijgeven.

Irritatie van vandaag: Reed op de van Boshuizenstraat in Amsterdam (tegen de Amstelveense gemeentegrens), echt iedere 100 meter een zebrapad en dan mensen die op het zebrapad lopen, dus je remt natuurlijk, gaan ze stilstaan halverwege om op hun vrienden te wachten, zo bij de vluchtheuvel. Doe dat dan op de stoep 3 meter voordat je de zebra op loopt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145979025
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:23 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ik had gister dat er zo'n oud iemand op de snelweg opeens knipperlichten 1x liet knipperen en gelijk naar links gooide. In een reflex trapte ik heel ff op de rem.
Ja, maar waar het om draaide: was de weg voor deze persoon leeg of reed er wat (langzamers). Of reed deze persoon op de invoegstrook?
.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:41:07 #107
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145979066
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, maar waar het om draaide: was de weg voor deze persoon leeg of reed er wat (langzamers). Of reed deze persoon op de invoegstrook?
Hij reed op een uitvoegstrook
Irene is bae <3
pi_145979137
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:41 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Hij reed op een uitvoegstrook
Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.
.
  FOK!fotograaf zondag 26 oktober 2014 @ 22:43:59 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145979217
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.
Dat hoef je sowieso niet, want hij moet een geschikte plaats vinden om in te voegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:48:49 #110
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145979456
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.
Ik reed eerst achter hem hoor...we voegden allebei in en ik dacht dat die eerst richting Barendrecht ging omdat die daar al een km lang reed maar opeens gooide hij het ervoor... :o

Zooooooo ik schrok jonge! Je moest eens weten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Jiang153 op 26-10-2014 22:54:06 ]
Irene is bae <3
pi_145981228
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak. ;)
Ik ken het woord en de betekenis maar zoals ik het typte dekte het de lading al voldoende. ;)
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:03:03 #112
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145988761
Elke aap kan het gas intrappen, maar ik zie geregeld mensen rijden met een niveau ver onder dat van een aap. Niet dat ze per se zo dom zijn, maar blijkbaar gaat voor delen van de bevolking zodra ze een auto instappen de bloedtoevoer naar de hersens uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:17:59 #113
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146000893
Dagelijkse irritatie, het in- en uitvoeggedrag van mensen. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Bij invoegen heb je geen voorrang noch zijn anderen verplicht om ruimte voor je te maken. Als je wil invoegen dien je er zelf voor te zorgen dat je de juiste snelheid hebt en hierbij, indien nodig, de hele invoegstrook gebruikt. Dagelijks zijn er idioten die hem direct de rechterbaan opknallen zonder richting aan te geven, zonder voldoende snelheid of zonder te kijken.

Ook uitvoegen, er zijn mensen die dus de uitvoegstrook oprijden en direct afremmen naar een snelheid van 60km/u. Laatst ook meegemaakt en aangezien ik sneller reed koos ik er toen maar voor om via de vluchtstrook er omheen te gaan om een ongeluk te voorkomen, einde van de uitvoegstrook moest ik even wachten en kwam de bestuurder van de auto die ik juist passeerde even verhaal halen, die was het niet met mij eens dat je niet direct hoeft af te remmen.

Ik word echt kotsmisselijk van dit soort volk! :r.

Oh, en mensen die alleen maar hard rechtdoor kunnen rijden, van die figuren in bovenmodale auto's die lekker 180 rechtdoor knallen maar bij een bochtje afremmen tot slaapverwekkende snelheden bijvoorbeeld als je vanaf Zwolle komt en richting Hoogeveen gaat, mensen die met 30km/u door die bocht sukkelen terwijl dit prima met 50-60 ook kan.
UI Made bij VanilleKwark.
  FOK!fotograaf maandag 27 oktober 2014 @ 17:45:27 #114
842 Zorro
Z
pi_146001903
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:17 schreef RingBewoner het volgende:
Oh, en mensen die alleen maar hard rechtdoor kunnen rijden, van die figuren in bovenmodale auto's die lekker 180 rechtdoor knallen maar bij een bochtje afremmen tot slaapverwekkende snelheden bijvoorbeeld als je vanaf Zwolle komt en richting Hoogeveen gaat, mensen die met 30km/u door die bocht sukkelen terwijl dit prima met 50-60 ook kan.
_O- Inderdaad heel erg. O wat kan ik hard! O wacht ik moet sturen, da's lastig. :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_146003371
Ik kan ook een bocht nemen zoals op de ring, maar ik heb op de openbare weg geen behoefte om met een paar G de hoek om t vliegen.

Wat ben ik dan?
.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:51:31 #116
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146030446
Mensen die je klemrijden bij het parkeren. Of net niet klem, maar genoeg om 16 keer ofzo te moeten steken. Doe dat gewoon ff niet ofzo :')

Soms kunnen mensen er ook niets aan doen. Wanneer je van die parkeervakken parallel naast elkaar hebt, en de auto's naast je zo lang zijn dat je de draai uit het parkeervak niet kan maken.

Ik had bijvoorbeeld ooit een hek in mijn trekhaak en twee auto's de konten naast mijn spiegels. Die draai ging hem overduidelijk niet worden... Uiteindelijk het hele hek moeten weghalen. (Nou ja omver rijden :') )

Ook irritant zijn mensen die bij stoplichten met meerdere banen standaard links gaan staan. Als ze rechts stil gingen staan kunnen auto's die reden wanneer het groen werd door blijven rijden.
pi_146030470
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee

http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e

Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:55:06 #118
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146030567
Een klacht is iemand op de a2 gisteren. We reden allebei precies 133 op de meest rechtse baan. Wanneer er een vrachtwagen aankwam op mijn baan, ging hij naar links zodat ik niet hoefte te remmen.

Soms maakt goed gedrag in het verkeer je stiekem heel blij. Net zoiets als wanneer je knippert dat je afremt om iemand niet klem te rijden en je als dank een knipper met de alarmlichten terug krijgt. ^O^
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:00:03 #119
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146030766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Spezza19 het volgende:
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee

http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e

Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
In andere landen zie je zo vaak mensen die op die manier rijden. Italianen, Grieken, Spanjaarden, Kroaten; daar is dat normaal.

Niet dat ik het goed praat hoor. Maar het ligt ooverduidelijk ook aan de weg. Er moeten op dat soort wegen gewoon inhaalmomenten zijn. Van die stukjes waar er tijdelijk aan 1 kant een extra baan komt om in te halen. En dat uiteraard aan beide kanten afwisselend. Of een rotonde met twee banen om er snel even langs te gaan. Of desnoods een parking waar slomer verkeer tijdelijk kan stoppen om ingehaald te worden (en dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen).

Maar zo lang achter een vrachtwagen zitten wekt gewoon frustraties op...
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:04:33 #120
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146030929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Spezza19 het volgende:
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee

http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e

Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
Wat een totale bosmongool ben je dan, als je zo dicht op een vrachtwagen gaat rijden en je daardoor niks kan zien. Als ie gewoon 50 meter afstand had gepakt had ie kunnen timen en makkelijk even kunnen inhalen.
pi_146030940
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In andere landen zie je zo vaak mensen die op die manier rijden. Italianen, Grieken, Spanjaarden, Kroaten; daar is dat normaal.

Niet dat ik het goed praat hoor. Maar het ligt ooverduidelijk ook aan de weg. Er moeten op dat soort wegen gewoon inhaalmomenten zijn. Van die stukjes waar er tijdelijk aan 1 kant een extra baan komt om in te halen. En dat uiteraard aan beide kanten afwisselend. Of een rotonde met twee banen om er snel even langs te gaan. Of desnoods een parking waar slomer verkeer tijdelijk kan stoppen om ingehaald te worden (en dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen).

Maar zo lang achter een vrachtwagen zitten wekt gewoon frustraties op...
Dat het in andere landen normaal is (vaak omdat die gasten gewoon totaal niet kunnen rijden) betekent niet dat dat hier ook maar normaal moet zijn.
En als je die weg even googled, dan zie je dat daar genoeg doden zijn gevallen. Daarom is er een inhaalverbod op die weg.

Als je niet het geduld hebt om achter een vrachtwagen te zitten, dan moet je misschien maar met het OV gaan ofzo en je rijbewijs inleveren.

Over het hele traject verlies je misschien 2 minuten reistijd… nou nou, poeh, poeh, wat een ramp :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:08:05 #122
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146031094
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat het in andere landen normaal is (vaak omdat die gasten gewoon totaal niet kunnen rijden) betekent niet dat dat hier ook maar normaal moet zijn.
"Ik praat het niet goed"

Mijn punt is dat de weg zelf duidelijk verbeterd kan worden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een totale bosmongool ben je dan, als je zo dicht op een vrachtwagen gaat rijden en je daardoor niks kan zien. Als ie gewoon 50 meter afstand had gepakt had ie kunnen timen en makkelijk even kunnen inhalen.
Inderdaad ik heb nooit begrepen waarom mensen gaan bumoerkleven wanneer ze willen inhalen. Net zoiets als niet terugschakelen en met 1500 toeren op de verkeerde baan blijven hangen. (Of mensen die denken dat automaten sneller zijn omdat ze zelf bij 2000 toeren opschakelen :') )
pi_146031549
Ik reed gister ochtend vroeg bij knooppunt Ridderkerk, stond er een vrachtwagen stil op het puntstuk van de afrit van de A15 (richting Nijmegen) naar de A16 (richting Utrecht). Had al zo'n vermoeden en ja hoor, toen ik bijna bij hem was draait hij ineens weer de weg op, vol in de remmen.

Wat bezielt zo'n man dan vraag ik me af, sowieso het stilstaan, draai dan bij de volgende afrit als je verkeerd rijdt, maar hij moet me hebben zien aankomen en dan toch de weg op draaien.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:03:15 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146033110
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:21 schreef DroogDok het volgende:
Ik reed gister ochtend vroeg bij knooppunt Ridderkerk, stond er een vrachtwagen stil op het puntstuk van de afrit van de A15 (richting Nijmegen) naar de A16 (richting Utrecht). Had al zo'n vermoeden en ja hoor, toen ik bijna bij hem was draait hij ineens weer de weg op, vol in de remmen.

Wat bezielt zo'n man dan vraag ik me af, sowieso het stilstaan, draai dan bij de volgende afrit als je verkeerd rijdt, maar hij moet me hebben zien aankomen en dan toch de weg op draaien.....
Tsss niet zeuren, verkeersregels zijn er om gevolgd te worden door andere mensen :{w Dat gaan we toch zeker niet zelf doen }:|
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:32:48 #125
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146036232
Gisteren heeft me weer 5 jaar van me leven gekost.
A58 richting Breda thv Tilburg uurtje of 23:00.
Hoop dozen en spullen achterin en op de achterbank, bij hard remmen vliegt het niet de auto door maar kans op breuk redelijk aanwezig.
Lekker rustig dus cruise op 150, zie ik in de verte een auto naar links komen om iemand in te halen.
CC eraf, even uitrollen...
fuck die komt wel erg snel dichtbij, afremmen.
FUCK die gek rijdt 60!!
en de auto ernaast 55!!

Die zie je niet aankomen, enige optie die ik nog zag was rechts ervoorbij over de vluchtstrook.

Onderaan de afrit vrij lang rood gehad en de opa collone staat opeens naast me bij het stoplicht. Gebaard opa 1 naar zijn voorhoofd dat ik gek ben.... Nog heel even getwijfeld tussen uitstappen of een facepalm... het is de facepalm geworden.

als je niet capabel genoeg meer bent om te rijden DOE DAT DAN OOK NIET!!!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')