Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zittenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Cheweldich joh, mach ik je aanraacke?
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan het trouwens ook iedereen aanraden. Een tandje rustiger rijden geeft een veel relaxter en veiliger gevoel. Al zou ik op de snelweg niet onder de 100 gaan zitten
Wist niet dat dit als trollen gezien werd Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Thuisblijven ook, net als je PC uit laten ipv hier te gaan zitten wachten op een reaktie op je trollpost die niet gaat komen.
[ afbeelding ] Open er een topic over.
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dé irritatie van vandaag trouwens: Ring Zuid (A15) bij Rotterdam; wat hebben ze daar een onnozele in gewikkelde cholerabende van gemaakt zeg
Ja doei.. lees de topicpointer effe en bok op alsjeblieft zegquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:50 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Wist niet dat dit als trollen gezien werd Wat voor figuren zitten hier dan die dit als trollen opvatten...?
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidpleinquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
huh waar?! Is vrij logisch daar volgens mij.
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het hele stuk vanaf zuidplein tot en met de tunnel; wás al niet geweldig, maar nu is het een zooitje; links uitvoegen, rechts uitvoegen, wel parallelbaan, geen parallelbaan.. Ik moest naar Hoogvliet, en zelf met maps navi ging ik bijna het bos in, en ik weet de weg daar; gelukkig maar, want Gmaps stuurde me zonder te verblikken zo naar Zuidplein
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Ik rijd altijd zeventig waar je tachtig mag omdat het zuiniger is. Geweldig hoe mensen daar op reageren: Van knipperen met grootlicht tot middelvingers
Ik vind een kwartier veelquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Ik vond het een onoverzichtelijk drama; ik heb er 20 jaar lang gereden in de oude situatie, en ik vond het niks. Zal wel aan mijn autistische ik liggen ofzo. Terug was een stuk beter.. gewoon immer gerade aus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon een parallelbaan gekregen, je kan op enkele punten wisselen tussen de hoofdrijbaan en de parallel, en in het midden zit een tankstation op een gegeven moment. Niet meer, niet minder. De borden zijn er ook echt heel duidelijk, lijkt er meer op dat je navi de weg kwijt was door de veranderingen. En last but not least, er staat significant minder file. Ik vind het een grote verbetering, verkeerstechnisch gezien.
Sommige mensen vinden het gewoon lekker om door te rijden... En een kwartier tijdswinst, das toch best veel?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Klein motortje met zwaardere auto merk je wel. Klein motortje met kleine auto is minder. Zwaarder blok met zwaardere bak merk je ook wel, maar ook niet zo groot. Verschil tussen 100 (teller+CC) of 135-140 (ook cc) was bij mij van de zomer zo'n 3 km per liter (6,6:100 vs. 7,8:100). Ene ritje was vanaf Zoetermeer terug naar Alkmaar (binnendoor - A4-A5-A9) 's avonds, de ander was vanaf Alkmaar naar Utrecht Zuid (A9-A2-A12 en nog iets over de 70 weg daar), de volgende (zondag)ochtend. Wel vergelijkbare stukjes dus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:47 schreef Idanue het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik meestal de cc op 125 heb ipv 135, verschil is 1:18 bij 125 en 1:15 bij 135.
Dat krijg je met die kleine motortjes. (1.2 benzine in een peugeot 208)
Ik vind het rijden van de maximum snelheid nou niet bepaald een teken van "haast".quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
Heeft nog eens niet zozeer met haast te maken, 180 rijdt gewoon lekkerder dan 130. Als je daarna weer 130 moet rijden lijk je wel bijna stil te staan. Op een snelweg tenminste, op een provinciale weg is 130 hard zat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Op de snelweg 100 rijden in plaats van 130 geeft al snel een verbruik van 1:20. Idioot hoeveel haast mensen soms hebben. Bij een afstand van 100km heb je 15 minuten winst met 130 km/u.
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
180 rijdt gewoon lekkerder dan 130.
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
really….waar baseer je dat op? 180 rijden lijkt mij in het overvolle NL (behalve dat het ook niet eens mag) best wel link en verre van 'lekker'
Het enige moment dat het in Duitsland gevaarlijker is, is bij werkzaamheden als je teruggaat naar 80, want alle Hollanders die al heel de tijd 120 rijden, blijven dat ook gewoon rijden, terwijl de rest in de werkzaamheden gewoon 80 rijdt... En die komen in je remactie ook vrolijk op je bumper zitten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het rustig is geen probleem om 180 te rijden, als de weg geblokkeerd wordt door ander verkeer moet je vanzelf weer in de remmen. Het is niet linker dan in Duitsland, daar komt ook genoeg drukte of filevorming voor op stukken zonder snelheidslimiet. Daar moet je ook gewoon opletten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |